Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Hij deed het beter dan jongens van Ajax 1; hij is zó snel, niet normaal’

Laatste update:

Ajax heeft de kans gehad om Leon Bailey in huis te halen, maar na een stageperiode bij de Amsterdammers werd besloten om de achttienjarige Jamaicaan niet vast te leggen. Ronald de Boer is niettemin groot fan van de belofte, die inmiddels een contract heeft getekend bij Racink Genk.

/

Bij Ajax werd Bailey volgens De Boer op diverse onderdelen getest. “Op het vlak van snelheid en behendigheid deed bij het beter dan bepaalde jongens van het eerste elftal. Hij is zó snel, niet normaal. En hij koppelt dat aan een prima techniek, die combinatie is uitzonderlijk”, vertelt de lovende oud-Ajacied aan Het Nieuwsblad.

“Bij zijn eerste actie droop de kwaliteit ervan af. In potentie heeft hij echt alles. Werkpunten? Ik zou niet weten welke. Ook met zijn rechtervoet voetbalde hij aardig. Die voorzetjes kwamen lekker voor het doel”, vervolgt de voormalig Oranje-international, die ervan uitgaat dat Bailey nu reeds goed genoeg is om in de Jupiler Pro League te spelen. “Ik zou niet weten waarom hij niet meteen klaar zou zijn om te spelen bij Genk.”

Denk je dat Leon Bailey veel gaat spelen bij Racing Genk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 augustus 2015 om 11:40

Dit is hoe Ronald erover denkt hé. Die heeft het niet voor het zeggen in Amsterdam.

Ben wel benieuwd naar uitleg van Frank hierover. De twee zeggen namelijk altijd dat ze op dezelfde manier naar het spelletje kijken. Als Ronald hem zo goed vind zou Frank dat ook wel moeten vinden. Dan is het apart dat ze hem niet gehaald hebben.

Zou Jonk roet in het eten gegooid hebben?

13 augustus 2015 om 12:31

Dit artikel laat even achterwege dat de jongen geen werkvergunning in nederland kreeg (dat levert voetbalzone natuurlijk niet genoeg discussie). Ajax wou hem wel degelijk hebben.

13 augustus 2015 om 12:47

@ N-ajax, Goede aanvulling. Ik was hier niet van op de hoogte.

@ Mrobjectief, Frank gaat daar inderdaad niet over. Wim Jonk neemt die beslissing.

13 augustus 2015 om 12:48

Leg eens uit? Hoezo niet?

13 augustus 2015 om 13:38

Na de beschuldigingen van onder andere Johan Derksen dat Ronald alleen maar bezig is met het verdedigen van Frank, wil Ronald het tegendeel bewijzen. Het lijkt erop alsof hij nu opeens op zoek is naar dingen waar hij t over oneens kan zijn met Frank

Die zal in de toekomst wel gaan vlammen net zoals moses daddy .

13 augustus 2015 om 11:23

Daddy mocht niet tekenen door het gebrek van een werkvergunning. Daar kon Ajax helemaal niks aan doen

13 augustus 2015 om 11:27

Wouter volgens mij is dat niet waar hoor? hij kwam volgens mij technisch nog te kort voor ajax zoals werd beweerd. Daarnaast is trencin toch samenwerkings club van ajax dus had ajax hem ook kunnen kopen ipv genk. Hij kostte maar 5 ton...

13 augustus 2015 om 11:39

fatooo het is wel enigzins waar. Hij maakte geen kans op een werkvergunning, Heerenveen kwam daar later ook achter.

Bailey eigenlijk hetzelfde verhaal. Ging ook naar Trencin samen met Butler omdat ze geen werkvergunning kregen in Nederland en nu gaat Bailey dus weer terug naar Genk (waar hij al eerder zat).

Belgie is gewoon een stuk lakser wat betreft werkvergunningen. Zelfs in Duitsland krijg je eerder een werkvergunning dan IN Nederland (nando Rafael, nog zo'n bekende Ajax verhaal). Nederland is 1 van de strengere landen.

13 augustus 2015 om 11:45

Het is echt waar man. Later wilde ik meen Heerenveen hem aantrekken maar ook dat ging door deze reden niet door

Maar goed dat ze hem geen contract hebben aangeboden als ik dit zo lees...
Weet iemand hier de reden waarom hij geen contract kreeg aangeboden?

13 augustus 2015 om 13:11

Dacht dat het kwam doordat ze geen werkvergunning konden krijgen, zelfde verhaal voor een paar andere spelers

Waarom laten gaan !?! Heb hem wel eens zien spelen en het was gewoon genieten als de bal bij hem was.

Kan me niet voorstellen dat de Boer dit echt zo gezegd heeft. Er spreekt namelijk niks tegen het niet contracteren van deze jongen.

13 augustus 2015 om 10:55

jawel, het feit dat hij Jamaicaans is en daardoor een niet EU salaris moet ontvangen. Ajax is daarom extra kritisch op het binden van spelers buiten de EU. In 2012 lag dat salaris boven de 5 ton.

13 augustus 2015 om 11:04

Heeft Genk dat probleem niet dan?

13 augustus 2015 om 11:07

In Belgie gelden andere regels wat dat betreft.

13 augustus 2015 om 11:09

Nee, is een regel alleen in NL volgens mij

13 augustus 2015 om 11:17

Dat is een typisch Nederlandse regel, afgedwongen door de Nederlandse spelersvakbond. Die regel is er dus niet in België.

Echter heeft Ajax meer dan genoeg geld.

13 augustus 2015 om 11:25

Als hij echt zoveel talent heeft, zou Ajax die 5 ton gewoon moeten kunnen betalen.
Serero werd toch ook gehaald... Bovendien verdienen al veel spelers bij Ajax meer dan een half miljoen.

13 augustus 2015 om 11:37

Voor jeugdspelers ligt het wel wat lager.

Daarnaast geloof ik dat het gemiddelde salaris van de eredivisie (wat een speler van buiten de EU moet verdienen) de afgelopen jaren ook aardig gedaald is.

13 augustus 2015 om 11:39

Bij een heel groot talent zou dat niet het probleem moeten zijn. Bovendien geldt tot 21 volgens mij nog een lager salaris.
Maar ik zie zojuist dat Ronald dit gezegd heeft en die heeft bij Ajax niet veel te vertellen.

13 augustus 2015 om 11:44

Serero is een ander verhaal. Hij won in zijn laatste seizoen bij Ajax CT alle persoonlijke prijzen dat jaar (een stuk of 4) en ze deden dankzij Foppe de Haan nog tot de laatste dag mee om het kampioenschap (verloren op doelsaldo) terwijl ze juist in de middenmoot zitten qua begroting.

13 augustus 2015 om 11:55

Voor jonge spelers (onder de 21k ) geldt dat niet, dan is 50% van dat salaris voldoende. Vorig jaar lag dat bedrag wat lager dan de 5 ton, dus Ajax zou dus 2 tot 2.5 ton aan hem kwijt zijn.

13 augustus 2015 om 13:09

@ Superghost

Bij de transfer van Bailey speelt veel meer dan alleen geld. Allereerst heeft hij in het verleden al bij Genk gezeten maar omdat hij nog geen 18 was mocht hij niet blijven. Wilde toen absoluut niet vertrekken maar het moest wettelijk. Vervolgens heeft Ajax hem een stage periode gegeven maar kregen ze geen werk vergunning voor hem. Wat raar is na 2 jaar bij Genk te hebben gezeten.

Vervolgens is hij naar Trencin gegaan om dichtbij Ajax te kunnen blijven. Maar ook nu kregen ze geen werkvergunning voor hem en kreeg hij de kans om bij Genk te tekenen waar hij het eerst enorm naar zijn zin had.

Snel en technisch is helemaal niet een uitzonderlijke combi. 9/10 vleugelspelers is een snelle jongen tussen de 1.65-1.80m met een goede dribbel.

13 augustus 2015 om 12:25

Het gaat niet om de trucjes, het gaat om basisfunctietechniek. Veel snelle spelers hebben moeiten met de bal aan de voet en spelen die te ver voor zich uit bij een sprint. Juist de bal kort bij de voet houden en kunnen sprinten is heel erg moeilijk. Probeer zo een tekst te begrijpen zoals die bedoeld is..

14 augustus 2015 om 09:54

Probeer zo eens een tekst te begrijpen. Of je doet gewoon niet zo bijdehand. Hier even een lijstje van spelers die aan je voorwaarden voldoen:

Willian
Sanchez
Vela
Tore
Depay
Felipe Anderson
El Sharaawy
Lucas
The Ox
Insigne
Farfan
Mirallas
etc.

Daar staan spelers van het kaliber Robben, Messi, etc nog niet bij.

14 augustus 2015 om 10:32

Allereerst zie ik niet in waarom een lijst met namen mijn zin moet conflicteren. Ik zeg niet dat er geen voetballers zijn die niet in een sprint de bal kort op de voet kunnen houden, maar dat veel voetballers dat niet - goed genoeg - kunnen.

Ten tweede vind ik jouw lijst nu niet een lijst waar we het onbetwist over eens kunnen zijn dat deze spelers in een sprint de bal kort aan de voet houden. Sanchez en Mirallas kunnen dat juist niet, evenals CR, Bale en Lucas. Je gaat mij toch niet zeggen dat Sanchez, bij een sprint met de bal, de bal even kort bij de voeten houdt zoals een Robben? Insigne en Depay? Serieus? Spelers bij wie het sprinten met een bal echt een ramp was/is waren: Henry (begin van zijn carrière), Babel, Lamela, Pastore en Walcott. Als je ziet wat het leren combineren van deze kwaliteit voor Henry zijn carrière heeft betekend, dan pas kun je wellicht toegeven dat het om een uitzonderlijke kwaliteit gaat.

Het is een uitzonderlijke kwaliteit indien je een van de snelsten bent en de bal in die sprint zo kort weet te houden.

Wat is er toch allemaal gaande bij Ajax ?
Ajax is (was ? ) toch zovele malen groter dan Genk .
Ajax is een opstapeling aan het worden van vreemde beslissingen.
Is er dan toch weer een paleis-revolutie bezig (gaande ? )

13 augustus 2015 om 11:22

Ajax is kinderlijk naïef geworden. Ze denken dat ze het wel kunnen redden met vrijwel alleen maar zogenaamde eigen jeugd (een flink aantal van die spelers zijn pas rond het 16e jaar aangetrokken). Daarnaast denken ze ook meteen dat elke speler die enigszins mee kan komen met het niveau van de gedevalueerde Eredivisie direct een wereldtalent is, zoals De Boer laatst maar weer eens liet doorschemeren.

In België hebben ze tenminste wel door dat je minimaal een mix nodig hebt van talentvolle jeugdspelers met goede geroutineerde spelers.

13 augustus 2015 om 12:00

Onzin Superghost. Zo te horen heb je geen idee wat er allemaal in de jeugd van Ajax zit. Een Nouri bijvoorbeeld is een geboren en getogen Amsterdammer en zit vanaf de Fjes (vanaf zijn 7e!) bij Ajax. Net zoals Daley, Vdw, Urby, Vermeer etc. toendertijd en jongens als Tete, Veltman, Riedewald, van Rhijn, Klaassen etc. zitten er bij lange na niet pas vanaf hun 16e bij Ajax.

Ajax is een keertje geen kampioen geworden en gelijk zoveel kritiek eroverheen. En nou is Genk beter bezig dan Ajax want ze konden wel een werkvergunning regelen voor Bailey? Een speler die ze notabene zelf hebben weggestuurd waardoor hij in beeld kwam bij Ajax. Genk dat na 3 speeldagen nog maar 1 schamele puntje heeft en vorig seizoen 7e werd.

13 augustus 2015 om 13:07

Inderdaad, want ik heb geroepen dat werkelijk alle spelers in de jeugdopleiding van Ajax op 16-jarige leeftijd zijn gehaald. Begrijpend lezen blijkt maar weer eens moeilijk te zijn voor sommigen hier ;-)

En ik geef niet kritiek op Ajax omdat ze een keertje kampioen werden. Ik had al kritiek op het spel van Ajax toen Ajax nog wel kampioen werd. Net zoals heel veel Ajax-fans toen al kritiek hadden. Maar dat ben je blijkbaar vergeten? Die kritiek komt dus echt niet op één keer het missen van de titel, maar komt al van voor dat jaar.

13 augustus 2015 om 15:03

dat een goede jeugdopleiding niet alles is is in europa wel gebleken..je kunt wel hoog van de toorn blazen dat ze een geweldige jeugdopleiding hebben op de toekomst maar de duurbetalende supporters willen ook wel eens succes in europa hebben en dat doet er niet van af dat ze 4 jaar op rij de schaal hebben mogen vasthouden want natuurlijk wel een klasse prestatie is..

13 augustus 2015 om 23:22

"zogenaamd eigen jeugd" en daarna kom je met "een groot aantal spelers pas vanaf hun 16e gehaald".

Ik maakte je net duidelijk dat precies het tegenovergestelde waar is. Het overgrote deel zat er ruim voor hun 16e.

Heb je ook een weerwoord over Genk? Ze hebben het zo goed door dat ze vorig seizoen pas 7e werden?

14 augustus 2015 om 14:53

Een groot aantal is iets anders dan de meerderheid.
En er zijn weldegelijk een groot aantal 'jeugdspelers' die pas op latere leeftijd in de jeugd zijn gestopt en bij andere clubs zijn weggehaald: Eriksen, Fischer, Boilesen, Alderweireld, Vertonghen, Lorenzo Ebecilio, Siem de Jong, Dijks, Bazoer, El Ghazi en Kishna zijn allen voorbeelden van 'jeugdspelers' die het grootste deel van hun jeugdopleiding elders hebben genoten. En dat zijn alleen nog maar de spelers uit de selecties van de afgelopen 5 seizoenen.

Daarnaast noemde jij zelf Van der Wiel als een volledig jeugdproduct van Ajax, maar die heeft tussen zijn 14e en 17e in de jeugdopleiding van Haarlem gezeten (ajax wilde hem toen niet meer!), dus ook die is niet een volledig 'Ajax-product'.

13 augustus 2015 om 13:28

Ken je deze speler dan? Dit is alleen de mening van Ronald de boer. Ik verwacht dat de scouting van Ajax beter is dan hoe Ronald het ziet.

Technisch sterk, snel, behendig, goede voorzet, een degelijke tweede voet en vervolgens geen contract aangeboden bij Ajax. Ofwel overdrijft Ronald en is die jongen toch niet zo goed, ofwel beschikt Ajax op het moment over een superselectie. Maar die selectie werd dan wel weer uitgeschakeld door het eerder bescheiden Rapid Wien.

Iets klopt er niet in dit hele verhaal.

13 augustus 2015 om 11:33

Misschien zit RdB er wel gewoon naast. Of misschien is het een praatje voor de bühne. Alsof dat voor het eerst zou zijn.

Een speler een topper vinden is gratis. Een speler een contract aanbieden kost een vermogen.

13 augustus 2015 om 11:39

of het is geen volledig verhaal en is er selectief geknipt.
Misschien was het ook wel een tactisch onbenul die kleurenblind was en daardoor de bal niet naar iemand in het eigen team kon schieten...

13 augustus 2015 om 12:01

Of misschien denken ze we hebben al andere aankopen gedaan voor die positie die ook goed zijn en we kunnen niet iedereen kopen.

13 augustus 2015 om 12:51

Of we lezen allemaal geen reacties. Een lange tijd geleden wou Ajax deze speler graag toevoegen bij de club, helaas is dit op niks uitgelopen want kreeg geen werkvergunning. Heerenveen heeft het later ook geprobeerd zonder succes. Wederom geen werkvergunning

Het klopt allemaal wat hij zegt. Maar de speler is enkele dagen geleden 18 geworden en kon nu pas in europa aan de slag. Nog voor de stage in Ajax was hij ook bij Genk langsgeweest en daar had die zo een leuke tijd meegemaakt en met pijn in het hart moeten vertrekken (Fifa regels). Nu was hij die mooie tijd niet vergeten en koos hij verrassend om zijn carriere hier te starten. De grootste kanshebber was chelsea trouwens die hem dan zouden uitlenen. Dus dont blame ajax, zijn keuze was al in zijn hoofd gemaakt.

13 augustus 2015 om 12:06

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat verhaal over die Fifa regels maar dat klopt niet. Hij zat al 2 jaar in Genk voordat hij bij Ajax in beeld kwam. Ajax wou hem hebben, maar kreeg geen werkvergunning wat frappant was aangezien hij al 2 jaar in Genk zat. Net zoals Moses Daddy werd hij daarom in Trencin gestald, maar net zoals bij Moses Daddy werd het zelfs op hun 18e moeilijk om een werkvergunning te verkrijgen (zoals Heerenveen ondervond) en dus heeft hij weer bij Genk getekend.

13 augustus 2015 om 13:44

2 jaar in Genk? Wat een onzin. die jongen kwam gewoon een paar weken langs om te testen en dat ging uitstekend. Zijn zaakwaarnemer liet hem daarna bij verschillende clubs testen ook al wou de speler zelf het liefst in Genk blijven.

13 augustus 2015 om 23:17

Zoek het maar op. Sporza, Het Nieuwsblad, HLN etc. hebben het gewoon in hun bericht staan.

Waarschijnlijk ken jij je eigen club niet zo goed.

Genk haalt spelers die bij Ajax worden afgetest of geen werkvergunning kunnen krijgen. Zul je zien dat deze knul het ook goed gaat doen in België.

13 augustus 2015 om 13:09

Geen werkvergunning kunnen krijgen in de Eredivisie? Dat is zeldzaam, Vitesse profiteert bijvoorbeeld namelijk juist van de zeer eenvoudige werkvergunning die je kan krijgen voor de Eredivisie, waardoor spelers zoals Traore en Atsu door Chelsea eerst naar Vitesse worden gestuurd om aan het spelen te blijven en in de picture te raken/blijven voor hun nationale elftallen alvorens ze een werkvergunning in Engeland kunnen krijgen.

13 augustus 2015 om 13:14

@ Superghost

En toch gebeurde het bij zowel Bailey als bij Moses Daddy.

13 augustus 2015 om 13:13

@ Futures

Bailey was echt gewoon heel leuk om te kijken. Net zoals Moses Daddy fantastisch was om te zien. Alleen heeft Belgie niet de absurde salaris eis regels voor Non Eu spelers en is Belgie 10x zo makkelijk omtrent het afgeven van werkvergunningen. Twee redenen waarom België dit soor ttalenten dus wel kan halen en Ajax of welke club uit NL dan ook niet.

Even een voorbeeldje, een NON eu speler van 21 jaar moet een salaris van 500.000 euro krijgen volgens de spelers vakbond. Als je bedenkt dat Pec Zwolle met een begroting van 8 miljoen voor een heel jaar werkt en daar alles van betaald moet worden is 500.000 buiten alle proporties. Oftewel het zijn alleen de 4-5 grootste clubs in Nederland die zoiets kunnen betalen. En daarom kunnen clubs uit de middenmoot en bodem eredivisie nooit met tropische verassingen komen.

13 augustus 2015 om 15:09

wellicht maar beter ook, een rare voorzitter kan dan 10 ivorianen hier naartoe halen zoals bij beveren gebeurde..deed destijds slechts 1 belg mee..

14 augustus 2015 om 12:10

@ Voetbalfreak

Ja en nee natuurlijk, het beperkt namelijk de plek van scouten heel erg. Feitelijk gezien zijn alleen mensen uit de EU interessant voor Nederlandse clubs aangezien die niet onder die regel vallen. Waardoor je 75% van de wereldbevolking feitelijk niet meer kan scouten en jezelf dus ongelofelijk beperkt.

Dan is het beter om een Home Grown regel in te voeren, dat geeft ook nog eens een hogere waarde aan de spelers van Nederlandse afkomst. Zie maar hoe vaak Engelsen overpriced zijn.

Ik lees weer een Moses Daddy Simon syndroom in die opmerkingen.
Buiten EU dus een risico maar die salariseisen hebben ze in Belgie nou eenmaal niet.

Heb nog niet veel van hem gezien, maar klinkt wel goed. Het valt me alleen wel op dat ronald de boer sinds dat interview een beetje te goed zijn best doet om kritisch te zijn op ajax

13 augustus 2015 om 14:50

Hij heb tog ook gewoon gelijk??

13 augustus 2015 om 15:14

hoge bomen vangen veel wint, bij een top 3 club weet je dat er veel gezegd en geschreven wordt..een beetje voetbalvolger weet dat maar al te goed..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren