Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het wordt lastig dit jaar, maar Messi is een soort garantie voor succes'

Laatste update:
/

Na een jaar waarin alles werd gewonnen, zal het voor Barcelona lastig worden om het nóg beter te doen. De Catalanen hebben met de strijd om de Europese Supercup, de Spaanse Supercup en de wereldbeker voor clubteams echter ook meer kansen. Andrés Iniesta ziet het komende jaar met veel vertrouwen tegemoet. “Ook al vraag je je soms af wat er eigenlijk nog te winnen valt”, geeft hij toe in AS.

Met de Spaanse beker, de landstitel en de Champions League wonnen los Azulgrana vorig seizoen immers alle grote prijzen. “We weten dat het niet eenvoudig zal worden dit jaar”, zegt Iniesta in een voorbeschouwing op het Supercup-duel met Europa League-winnaar Sevilla, dat dinsdagavond plaatsvindt. “We kunnen een eerste stap zetten. We kennen de tegenstander goed en ze hebben een goede coach.”

Het idee dat bij Barcelona soms alles vanzelf gaat, schiet de gedecoreerde spelmaker resoluut af. “Dat is niet de juiste manier om te denken. Maar ik moet toegeven dat het hebben van Lionel Messi in je elftal wel een soort van garantie voor succes is. Ik hoop dat hij op dezelfde voet door blijft gaan”, besluit Iniesta.

Barcelona wint dit jaar zes hoofdprijzen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk zelf dat dit eindelijk het jaar van Real wordt. Vorig jaar was afgrijselijk, in de zin van dat we overal zo dicht bij waren, maar ook weer zo ver weg, door de blessures. Als iedereen fit blijft, dan zie ik ons echt wel minimaal de landstitel winnen. Voor barcelona kan het nog wel eens een spannend jaar worden. nu in de komende weken een Neymar of een Suarez lang eblesseerd raakt, dam is er een enorm probleem, aangezien er geen backup is, er vanuitgaande dat Pedro vertrekt.

Uit de voorbereiding heb ik echter niets kunnen afleiden. Atltico heb ik niet gevolgd, barcelona verloor alles en Benitez stelde alleen maar b-elftallen op. Ik hoop van harte dat hij niet ook in de competitie met.spelers als Odegqard of Cherychev gaat starten.

Wat trouwens merkwaardig is, is dat er in de pol 72 van de stemmers denken dqt barcelona 6 prijzen zal winnen.

11 augustus 2015 om 13:55

Beetje sneu om het daarop te gooien. Ieder team kampt met blessures

11 augustus 2015 om 14:15

Real Madrid had wel erg veel blessures vorig jaar en hij heeft gewoon een terecht punt.
Niet ieder team heeft. Ik denk dat als MSN wegvalt in een bepaalde periode Barca ook een ernom probleem heeft. Mocht iedereen fit blijven dan tip ik Barca wel weer als kampioen.

11 augustus 2015 om 14:17

Had Barcelona de treble gewonnen als ze Neymar, Suarez, Busquets, Iniesta, Mascherano, Pique en Alba langdurig zouden missen? No way.

11 augustus 2015 om 14:24

Suarez heeft een paar maanden niet meegedaan.

11 augustus 2015 om 14:26

Pique heeft ook een tijdje gebankt in het seizoen. Heeft zelfs even in de tribune gezeten. Enrique heeft het gewoon goed gemanaged.

11 augustus 2015 om 14:30

Suarez mistte 2 maanden, waarvan er 2 weken wegvielen door de interlands. Hij heeft in al die tijd wel mee kunnen trainen. 6 weken missen is niet hetzelfde als enkele maanden missen.

11 augustus 2015 om 14:34

Ster aankoop vermaelen was bijna t hele seizoen geblesseerd XD

11 augustus 2015 om 14:35

Ok dan 6 weken, maar was zeker niet top in het begin en kreeg bakken kritiek. Zijn aanname zou slecht zijn en hij zou niet bij Barca. Hij was zeker niet top in het begin, maar als Real Madrid zijnde moet je met dit Barca kunnen concurreren. De koppositie werd weggegeven. 1 titel in 7 jaar is gewoon slecht.

11 augustus 2015 om 14:46

@finalvoetbal dat is geen terecht punt. Tegen Sociedad is een 0- 2 weggegeven naar een 4-2.

Tegen Atletico werd 1-2 verloren en tegen Bilbao werd 1-0 verloren en tegen Valencia nog 2-1 en geblesseerden, waren die er toen?. Alleen in de wedstrijd tegen Atletico waren blessures een breekpunt. Tegen teams als getafe en cordoba moet je het wel kunnen redden met die blessures.

11 augustus 2015 om 13:58

Een of ander manier zie ik Real falen aan het begin of eind

11 augustus 2015 om 14:04

Ik denk juist dat barca het dit jaar makkelijk krijgt vooral in de competitie en beker CL weetje het nooit, afhankelijk van loting.

Maar als je ziet hoe gemakkelijk barca scoort en elkaar vindt tegen roma laatst leek wel oefenpot, ze zijn echt goed ingespeeld en de dragers van het team zijn op de top van hun kunnen.

Terwijl al die aspecten bij real nog moeten komen vooral met de nieuwe coach, en voor dat je zover bent kan dat veel punten hebben gekost, daarom zie ik barca makkelijk de competitie winnen en beker.

11 augustus 2015 om 14:13

Uhmm Alexis09..

Tegen Roma was ook een oefenpot, of dacht je dat ze voor het echie speelde? Haha..

11 augustus 2015 om 14:16

@alexis09

Het was ook een oefenpot..... Tja als je naar de oefenwedstrijden kijkt gaat het helemaal niet best met Barca verloren van United en van Fiorentina en van Chelsea. Dus qua oefenwedstrijden gaat het niet best

11 augustus 2015 om 14:24

ach ja..maakt ook nog wel uit of je met messi en neymar speelt, of zonder die 2.
En zo werd er wel meer gewisseld zoals elke ploeg in de voorbereiding.

Man utd won vorig jaar dik van iedereen in de voorbereiding...dat was in de competitie wel ff anders.

11 augustus 2015 om 15:08

Ik zou je eens adviseren om eens wat te kijken want ten eerste waren het oefenwedstrijden en ten tweede met meestal B/C elftallen.

11 augustus 2015 om 14:00

met zo'n selectie als die van real kunnen blessures toch nooit een excuus zijn, of het moeten er wel heel extreem veel zijn.
Natuurlijk mis je modric, maar kijk wie er nog op de bank zaten en wat die gekost hebben.
Als die spelers dan niet goed genoeg zijn, zijn de blessures niet de reden van het falen, maar slecht inkoop beleid. Iemand die zoveel kost als Illaremendi hoort goed genoeg te zijn, of je heb je geld verkeerd uitgegeven. Vidal was nu bijvoorbeeld goedkoper.

Ook wel knap dat je jullie nu al de landstitel ziet winnen als iedereen fit blijft. De laatste 7 jaar is real maar 1x kampioen geworden en barcelona heeft ook weer gewoon een hele sterke selectie. Real zou idd best kampioen kunnen worden, maar meer dan 50% kans hebben ze niet.

11 augustus 2015 om 14:06

Babymongo

Herhaald altijd dat Real in 7 jaar maar 1x kampioen is geworden "letterlijk elke post weer".. Mocht real kampioen worden dan zal hij het aanpassen naar

"Real is in 8 jaar tijd maar 2x kampioen geworden".

Kom met wat nieuws we weten het wel. We ontkennen het ook niet.

11 augustus 2015 om 14:13

James was 2 keer 1-2 maanden lang gebpesseerd. Modric ook zoiets, en miste de laatste wedstrijden van het seizoen. Ramos raakte ook geblesseerd voor langer dan een maand, net als Bale. Pepe , Marcelo en Benzema waren op hun beurt ook weer 3 weken lang geblesseerd. En dan nog te bedenken dat enkele spelers als Kroos aan het eind van het seizoen opgebrand waren doordat ze te veel speelden, al kan je dat laatste aan Ancelotti toerekenen. Maar nog steeds, is van alle clubs ter wereld, Real het hardst getroffen door blessures. Er was een tijd, dat de verdediging bestond uit Coentrao, Nacho, Varane en Arbeloa. Probeer daarmee eens in de beker tegen Atletico te spelen. 4-0.
Het is ook opmerkelijk dat precies nadat de blessures toesloegen, de onverslaanbare vorm van Real abrupt eindigde, met volgens mij puntverlies tegen Malaga. En daarna raakte de een na de ander geblesseerd.. Natuurlijk zat er ook dom puntverlies bij, en kan ik niet alles op blessures afschuiven. Real stond er soms ook gewoon niet op momenten dat het nodig was, zoals tegen Juve en Barca.

11 augustus 2015 om 14:16

nou het is toch gewoon een feit...en toch verwacht iscodisco dat real kampioen wordt. Dan vraag ik me af waar hij dat op baseert.

Heeft real een betere selectie dan vorig seizoen?
Ik ben zelf geen fan van benitez, ik zie hem niet presteren van ancelotti niet lukt.
Daarnaast heeft barcelona nog steeds de beste aanvallers.

Als je zo weinig kampioen wordt vind ik het altijd knap om te denken dat het nu wel gaat lukken.

Dat zou het zelfde zijn dat een feyenoorder nu zegt: feyenoord wordt kampioen want ze hebben kuijt terug (dat doen er niet veel hoor, voordat ik commentaar krijg)

Maar zoals ik zeg...real kan prima kampioen worden..maar ik zou er nu niet meer dan 50% opgeven.

11 augustus 2015 om 14:23

Waarom de vergelijking met Feyenoord? Real werdt 3 jaar geleden kampioen, en won 2 jaar daarna de CL en de copa. Ik zie in geen van die dingen een vergelijking met Feyenoord. Je had PSV moeten kiezen. Psv is voor deze titel al bijna 7 jaar prijsloos geweest. Toch waren ze elk jaar een groot titelkandidaat, en voor de hegemonie van Ajax zelfs titelfavoriet. Leg eens uit waarom Real momenteel niet als favoriet bestempeld kan worden?

11 augustus 2015 om 14:27

@babymongo

Jij bent een Real hater ik zie je nooit iets positiefs zeggen over Real,trouwens "meer dan 50 procent kans hebben ze niet" serieus? Kijk naar de selectie dat zegt genoeg. Real heeft nu prima back-ups Cheryshev, Casemiro,vazquez,illara enzovoorts. Wat jij zegt is puur gericht op haat en niet realistisch. Jammer met zo'n hoog niveau zoveel onzin uitkraamt en totaal niet objectief is

11 augustus 2015 om 14:31

natuurlijk is real een kanshebber voor de titel, maar zo zeker als jij er van was in je stuk voordat je het aanpaste, zo zie ik het niet.

Real heeft gewoon weer net zo'n sterke selectie als de laatste paar jaar, maar toch gaat het vaak mis. Als of er gewoon iets niet goed zit in de ploeg zelf (qua voetbal bedoel ik dan).

Ondanks dat Ronaldo een weergaloze voetballer is, met geweldige cijfers zou het mij niks verbazen als Real meer won als je hem inruilt voor Hazard/reus en Aguero.

Het lijkt nu soms wel of reals sterkte (ronaldo) ook hun zwakte is..
En daar is voor komend seizoen geen verandering in gekomen, dus ja..natuurlijk kunnen ze kampioen worden, maar ik vind ze niet de grote favoriet.

11 augustus 2015 om 14:33

@isco disco

Real won ook de super cup en het wk voor clubs. Zo heeft Real het niet gedaan de afgelopen jaren 1x kampioen 2x de copa 1x de CL 1x de super cup 1x wk voor clubs. Dat is omgerekend de laatste 6 jaar ieder jaar een prijs

11 augustus 2015 om 14:37

Omdat Barca de treble heeft gewonnen en dus de te kloppen ploeg is. Wat hun automatisch ook de overduidelijke favoriet maakt. Daarnaast is de selectie versterkt met Arda Turan en Aleix Vidal.

11 augustus 2015 om 14:39

yup..maar voor clubs als bayern, barca, real e.d. zijn er maar 2 echte hoofdprijzen: kampioen en de cl.
Daarnaast is de copa nog een hele mooie prijs
en de andere 3 zijn altijd leuk en goed om te winnen, maar vooral opvulling.

Laat ik het zo zeggen: barca wint dit jaar liever de PD dan dat ze de europese supercup, spaanse supercup en de wereldbeker winnen.

11 augustus 2015 om 14:42

@I love voetbal,ik haat sowieso niemand, dan zou het al een hekel zijn.

En nee..ik heb geen hekel aan real. Dat had ik misschien toen ze onder leiding waren van mourinho, want hij had er een gedrocht van gemaakt. Normaal gesproken vind ik real gewoon een mooie club.

En natuurlijk hebben ze niet meer dan 50% kans. Waarom zouden ze meer kans hebben dan barcelona??? En daarnaast heeft atletico ook nog een klein kansje. Al is het maar 5%.

Als je real en barca dan evenveel kans geeft komen ze al iets onder de 50 uit.

Of geef jij real 60% kans en barca maar 35??

11 augustus 2015 om 14:48

De onverslaanbare vorm werd stopgezet naar de wedstrijd tegen Valencia. Valencia die overigens fantastisch speelde en terecht won van Real( al is een 2-1) ook maar net.

11 augustus 2015 om 14:48

Ik weet zeker dat Real kampioen wordt als niemand vertrekt en niemand uitvalt. Dat zag je vorig seizoen ze hadden beide keren beter dan Barca. Het keer punt was aan het begin van vorig seizoen tegen Sociedad en Atleti, maar toen ging het beter en beter maar mede dankzij blessures is Real geen kampioen geworden

11 augustus 2015 om 14:52

@babymongo nee ik geef iedereen 50 procent kans,maar dat lijkt me logisch het seizoen is niet eens begonnen en jij zegt barca wint de pd..... Raar toch aangezien de pd niet eens begonnen is.....

11 augustus 2015 om 14:57

als je het zo zeker weet zou ik er gewoon 1000 euro opzetten bij een wedkantoor, dan verdien je ze mooi snel.
Als je nu al inzet op real (of barcelona) pak je toch een leuke quotering.

11 augustus 2015 om 14:59

je hoort mij nergens zeggen dat Barcelona wint.
Ik zeg dat real absoluut een kanshebber is.
En je kunt niet iedereen 50% kans geven.
Op zn hoogst 2 ploegen en dan de rest 0%

en ik zei dat ik real niet meer dan 50% kans geef. Vervolgens zeg jij: serieus?? kijk eens naar de selectie..dat zegt genoeg.

En nu zeg jij dat je real ook niet meer dan 50% kans geeft

11 augustus 2015 om 15:01

toch schattig hoe die real fans de kampioenschap van Barca op de blessures gooien. Wat is jullie excuus voor het feit dat barca in de laatste 7 jaar 5x kampioen is geworden en real 1x. Daar ben ik wel benieuwd naar. Waren dat ook blessures van real? Dus als Real geen blessures had dan hadden ze de treble gewonnen die nog nooit is gewonnen door Real??

11 augustus 2015 om 15:42

@iscodisco, het blessureverhaal is natuurlijk onzin! Ze hebben het niet laten liggen door blessures, maar simpelweg door het falen op belangrijke momenten. De blessures zijn vervelend, maar er is geen club ter wereld met zo'n grote en sterke selectie als Real. Ze hebben in Madrid spelers op de bank zitten die bij vrijwel alle grote clubs ter wereld gewoon in de basis zouden staan. Daarbij was de vervanger van Benzema (chicharito) ook nog eens uiterst belangrijk met zijn doelpunten en speelde Varane de sterren van de hemel toen Ramos afwezig was, dus dat is echt geen argument.

Je kunt hooguit zeggen dat ze Modric en James gemist hebben, maar met Isco achter de hand mag dat geen probleem zijn. Het wordt pas een probleem als je Ramos op het middenveld gaat inzetten, terwijl er veel betere alternatieven voor handen zijn.

Zet je dat af tegen bijvoorbeeld Bayern, die met een veel smallere selectie hun 3 grootste sterspelers kwijt zijn geraakt door blessures en daarnaast nog een hoop blessures hebben gehad, dan valt het bij Real allemaal wel mee. Met andere woorden, blessures zijn echt niet de reden van het slechte seizoen van Real.

11 augustus 2015 om 17:17

@remcob

Noem asjeblieft 1 club die meer sterspelers verloor dan Real? Er zijn er geen. Zelfs Bayern niet. Robben en Ribery zijn nog wel op te vangen, vooral de laatste wel, maar hoe wou je Ramos, Pepe, Marcelo, Bale, James en Modric vervangen, als die allemaal tegelijk geblesseerd zijn? Onmogelijk, inderdaad. E

En wat heeft Bayern allemaal gewonnen? De landstitel. Lekker makkelijk zeg, Real zou ook kampioen zijn geweest als Barcelona net zo afzakte als Dortmund. Bij Bayern kun je hooguit zeggen dat ze Robben hebben gemist. Bernat is een prima back-up voor Alaba, en Ribery is ook prima te vervangen door een Gotze.

En je noemt het wegvallen van 75 van de verdediging geen probleem? Als je met Nacho en Varane moet aantreden tegen Atletico Madrid?

En wie op de bank zijn nou absolute wereldklasse? Illaramendi? Jese? Hernandez? Nacho Fernandez? Allemaal niet. Enkel Isco en Varane zijn van wereldklasse, en die hebben meer dan genoeg gespeeld door blessures

11 augustus 2015 om 17:22

varane is toch zo goed...hij heeft messi elke wedstrijd in zn zak?
Dus Varane is geen probleem.

Dan lever je alleen met nacho wat kwaliteit in.
Uiteraard is ramos duidelijk beter dan nacho, maar nacho zit toch niet voor niets bij real?

En anders hadden ze beter moeten inkopen. Als ze ipv Bale Reus hadden gekocht, hadden ze nog makkelijk een goede verdediger voor het overgebleven geld kunnen halen.

Illaremendi kostte bakken met geld en speelt nooit...had je ook een goede verdediger voor kunnen halen.

Dus als jij nu zegt dat nacho niet goed genoeg is (en real dus eigenlijk maar 1 goede cv op de bank heeft) dan is de selectie niet goed samengesteld.

11 augustus 2015 om 20:09

Jonge Isco disco Wat huil jij om die blessures, soms moet je de spelers niet overbelasten en moet je een betere medische staf hebben, er zijn niet zomaar zoveel mensen uit die staf weg. Dus zeik niet en gooi het niet op blessures want dat is gewoon zielig. Bayern won ook met al die blessures gewoon de titel.

11 augustus 2015 om 23:45

'Robben en Ribery zijn nog op te vangen' goos dat is net als barca zonder Messi en Neymar dat draait voor geen ene meter

12 augustus 2015 om 13:04

@babymongo
Wanneer heb ik gezegd dat hij elke wedstrijd Messi in zijn zak heeft? De helft van je post gaat over dingen die ik niet heb beweerd.. Ook heb ik niet gezegd dat Nacho niet goed genoeg is, ik zeg alleen dat hij geen wereldklasse is, aangezien Remcob beweert dat de gehele bank van Madrid van wereldklasse is en overal in de basis zou staan. Lezen is niet zo moeilijk gast..

Dit was nog het leukst van je bericht:
''als ze ipv Bale Reus hadden gekocht, hadden ze nog makkelijk een goede verdediger voor het overgebleven geld kunnen halen.''

Ja man inderdaad, want wij moeten spelers verkopen om andere spelers te kunnen halen. Wij maken echt totaal geen 500 miljoen per jaar hoor..

12 augustus 2015 om 13:06

@FCB-D10S

Ja, maar Real Madrid zou ook de titel hebben gewonnen als Barcelona net zo was afgezakt als Dortmund, en de rest van de bundesliga gewoon middelmaat is vergeleken met Bayern. In Spanje heb je nog Sevilla, Valencia en Atletico. Voor al mijn geld durf ik te wedden dat Bayern in de Liga Bbva geen kampioen was geworden met al die blessures. En dat weet jij ook.

12 augustus 2015 om 14:03

@babymongo ik zeg nergens dat jij dat hebt gezegd..veel real fans zeggen dat.

Maar als nacho en varane goed genoeg zijn kun je dus ook met hun van atletico winnen. Voor 4-0 zijn een paar blessures in ieder geval geen excuus.

Ik weet dat real veel geld heeft...ik zeg het alleen maar om aan te geven dat als de verdedigende wissels niet goed genoeg zijn, het aankoop beleid gewoon slecht is geweest. Er is geld genoeg, maar toch is de selectie blijkbaar niet zo goed. De selectie samenstellen is ook een onderdeel van kampioen worden.

11 augustus 2015 om 14:11

Iscoronaldo

Er is maar 1 reden waarom Barcelona kampioen is geworden vorig seizoen en dat is Atletico Madrid.

Real heeft 2 enemies en toevallig zijn ze allebei titelkandidaat. Om voor hun 2 te eindigen moet je heel wat doen.

Atletico heeft Barcelona 6 a (4) punten opgeleverd
En Real Madrid (6 punten afgenomen).

Dat is het verschil tussen kampioen worden of niet.

11 augustus 2015 om 14:13

Komt ook omdat Benzema in dienst moet spelen van Ronaldo. Als je n spits als Aguero voorin zet scoort Ronaldo gewoon een stuk minder, denk ik. Het probleem van Real Madrid ligt eerder bij het tactische gedeelte. In al die jaren dat Ronaldo er speelt, zijn er weinig tot geen vastigheden in de ploeg gebracht. Het blijft een ploeg die speelt op basis van opportunisme en bevliegingen. Dit gaat met zulke spelers natuurlijk vaak goed, maar dat is niet goed genoeg om structureel prijzen te kunnen pakken.

11 augustus 2015 om 14:43

Uuhm maar dat Barca wint en Real verliest betekent gewoon dat Barca beter heeft gepresteerd? Dat is de reden dat ze kampioen zijn geworden? Je kan wel 1000 smoesjes bedenken, maar dat is gewoon jezelf voor de gek houden. Real verliest 4-0 in Vincente valderon, barca wint 0-1. Thuis verliest real 0-1 en barca wint thuis 3-1. Barca speelde dus beter tegen zijn directe tegenstanders dan Real. Nu niet huilie huilie doen, omdat real niet kon winnen. Wat een argument zeg! Belachelijk gewoon..

11 augustus 2015 om 14:03

Ik denk het niet, simpelweg omdat Barcelona sterker is geworden en Real alleen defensief beter maar kwa kansen crieeren is het matig.

Ik heb ook weinig vertrouwen in Benitez maar ik laat me graag verrassen.

11 augustus 2015 om 14:10

@isco disco

Ik ben er helemaal mee eens,we hebben geleden door blessures met name Modric en James ik weet zeker dat we zonder die blessures de landstitel hadden gewonnen. We zijn erg sterk met name Isco is echt geweldig te zien hoe hij makkelijk spelers passeert met z'n techniek geweldig,kroos en Modric spreken voor zich elke wedstrijd behalen die 2 86 procent aangekomen passes. Als we 4-3-3 spelen moet of James of James op de bank dat is echt zonde, ik denk niet dat Benitez Bale eruit haalt en daar dan James/isco zet we gaan het zien. Dit Real gaat alle records breken dit seizoen zoals jij als iedereen fit blijft moet de landstitel zeker mogelijk zijn

Hala Madrid

11 augustus 2015 om 14:19

Op basis van wat word Real kampioen dan? De contract perikelen rond Ramos? Gesjor aan andere keepers? Een ontevreden Ronaldo?

Beetje vreemd om een Barca wat alleen maar nog meer ingespeeld is al af te schrijven voordat ze zijn begonnen en vooral de aanname dat er wel iemand geblesseerd zou raken is absurd. Als Ronaldo geblesseerd raakt? of Kroos? of Bale? Of benzema? Is net zo'n groot probleem als dat het voor Barca zou zijn.

11 augustus 2015 om 14:27

TimG. Als Ronaldo geblesseerd raakt, zet je Bale links en James rechts. In de copa finale heb je toch gezien dat we Ronaldo op kunnen vangen? En als Bale ook geblesseerd raakt, speel je 442 met Bemzema en Jese in de spits, en Isco, James, Modric en Kroos daarachter. Als Bij Barcelona Suarez en Messi langdurig geblesseerd raken, is het dag dag prijzen.

12 augustus 2015 om 16:44

Bank van Barca is net zo sterk als die van Real. Ik zie echt niet dat je daarop wilt gokken om kampioen te worden.

11 augustus 2015 om 14:20

En waarom precies vind jij dat merkwaardig?

11 augustus 2015 om 14:24

Zo raar is dat niet, Barcelona was vorig seizoen de beste ploeg en hebben met MSN (in mijn optiek) de beste voorhoede die er is. Pedro is nog niet weg en Arda is erbij gekomen. Iniesta kan zoals hiervoor ook nog een plek naar voren, Messi kan in de punt als Suarez geblesseerd raakt. Barcelona kan ook makkelijk switchen in systeem als er aanvallers geblesseerd raakt, dan zetten ze een middenvelder erbij en spelen ze met 2 spitsen.

Over geheel gezien heeft Barcelona misschien niet de beste 23, maar wel het beste elftal.
Als zij gewoon hetzelfde spelen als vorig jaar, dan maakt zo'n ploeg altijd kans op de prijzen.
De kans dat ze er 6 winnen is niet heel groot, maar 3 van de 6 prijzen zouden ze "moeten" pakken. Dan heb je CL, beker en competitie waar er twee loting gevoelig zijn en competitie is een lange afstand race. Daar eindigen ze iig bovenin, dus dan is het naar mijn idee 50/50 om hem te winnen.
Als je kijkt naar de voorhoede van Real Madrid, zijn die ook erg afhankelijk van een Ronaldo. Als die geblesseerd raakt of een Messi geblesseerd raakt, dan acht ik Barcelona iets minder verzwakt. Maar het is altijd gissen met dit soort dingen.

11 augustus 2015 om 14:36

@iscodisco wat betreft die poll...dan ligt het er sterk aan of ze dit jaar of dit seizoen bedoelen.

Voor dit jaar hebben ze alleen nog maar de europese supercup, spaanse supercup en de wereldbeker nodig. Het zou geen wonder zijn als ze die alle 3 winnen.

Als daar ook nog de landstitel, CL en de copa del rey bij moeten komen, dan zou ik er ook geen geld op inzetten nee.

11 augustus 2015 om 14:45

Barca had dit seizoen ook heel veel geluk.
Real moest vorige seizoen de copa winnen van Barca terwijl Barca thuis moest tegen Bilbao hoe makkelijk wil je het hebben?
En in de C.l heeft Barca alleen maar geluk gehad PSG met een b elftal Bayern zonder hun beste spelers.
Real moest tegen Bayern spelen met Robben-Ribery-Alaba-Kroos dat was pas een team.
La liga hebben ze wel verdiend gewonnen Real had alles in eigen hand en ze hebben het zelf verpest.
Maar ja nieuwe ronde nieuwe kansen.

11 augustus 2015 om 15:00

Keep on dreaming... Copa winnen? Atletico ging verdiend door. Daarnaast is het meer een wonder dat Real de halve finale CL haalde, aangezien ze al tegen atletico eruit hadden gemoeten.

11 augustus 2015 om 15:07

Dat is Real 10 CL bekers meeste van alle clubs koning van alle clubs DE Galatico's

11 augustus 2015 om 15:15

Dus dan staan AC Milaan en Liverpool ook hoger op de ladder dan Barca en Bayern. Wat heb je aan een koning die zijn daden 70 jaar geleden heeft uitgevoerd en nu geen ene moer meer uitvoert. De koning is nu Barca. De beste club van de wereld met de beste speler aller tijden in de team.

Visca Catalunya!!!!

11 augustus 2015 om 15:19

beste speler aller tijden is altijd moeilijk te zeggen en te vergelijken.
Hou het gewoon op de beste speler van deze tijd dan krijg je ook geen discussie.

11 augustus 2015 om 15:21

Nee nee Real is altijd al de koning geweest.
32 x landstitels en 10 keer C.l Barcelona mag het over 50 jaar wel proberen om Real in te halen als de grootste club ter wereld.

11 augustus 2015 om 15:23

3jaar geleden was Bayern nog de "beste" nu is Barca de "beste" geef toe Real is de beste met de mooiste historie en met de meeste prijzen,dus Real is de beste

11 augustus 2015 om 15:27

Real is niet de beste. Ze zijn de grootste club in de zin van prijzen die zijn gewonnen vooral in de tijd van dictator Franco. Maar de beste zijn ze allang niet meer. Als je even een periode neemt van 5 of 10 jaar. Wie is er dan de beste club van de wereld volgens jou? Ik wil het je horen zeggen.

11 augustus 2015 om 15:35

Franco kan er ook niks aan doen dat Barca de C.l finale verliest van Milan met 0-4 dat was gewoon omdat Barca niet kon voetballen.
En gefeliciteerd man Barca is nu al 10 jaar beter respect.
Maar Real blijft de koning van het voetbal zonder Real geen voetbal daarom word Real ook de koninklijke genoemd :-)

11 augustus 2015 om 15:38

Maar dat zegt genoeg Real heeft de meeste prijzen dus gelijk ook de betere van de 2 lijkt me

11 augustus 2015 om 15:41

@el casa

Respect je hebt gelijk wat kan Franco eraan doen dan,barca was gewoon een clubje van het kaliber Celta. Real is de grootste met de beste spelers en de meeste prijzen en met de meeste omzet

11 augustus 2015 om 15:54

El casa, barca heeft real keihard ingehaald. Dat je die bekers van 50 jaar geleden erbij haalt zegt genoeg. En barca heeft niet met geluk de champions league gewonnen. Ze hebbe nota bene de club uitgeschakeld waar real niks tegen kon doen

11 augustus 2015 om 16:05

@I love footbal.
Inderdaad ze zeggen dat wij altijd met smoesjes komen terwijl Barcafans de ergste zijn op dat gebied.
Barca heeft heel wat finales verloren in de C.l en daar kan Franco niks aan doen.

11 augustus 2015 om 16:23

Real is gewoon een leuke club voor Fifa, zo overpowered in Fifa 15 en in het echt zo slap.

11 augustus 2015 om 16:25

Laten we stoppen met deze discussie Real is de beste met alle prijzen,spelers en omzet de beste club ter wereld

11 augustus 2015 om 16:36

Barca heeft de meeste prijzen gewonnen in de clubhistorie ga niet met cijfers slingeren als je niet weet waar je het over hebt.
Barca heeft er 86 gewonnen en Real is een goede tweede met 81 maar Barca is zowel qua prijzen als qua huidige selectie gewoon de beste.

11 augustus 2015 om 16:45

@sjbol dat klopt...maar dit keer moet ik die jongens van real gelijk geven...het gaat er ook om welke prijzen je wint.
Real heeft beduidend meer primera division titels en CL titels..dus wat dat betreft vind ik ze historisch gezien nog wel succesvoller.

11 augustus 2015 om 17:45

@ i love voetbal, beetje kansloos om de 10 cl bekers van Real te benoemen, terwijl je van 10 misschien 7 finales niet heb meegemaakt haha... 4 cl in 9 jaar voor Barca is pas knap in deze tijd. Met meer geduchte tegenstanders, waarin het voetbal van nu niet vergeleken mag worden met toen. Heel makkelijk scoren van je...

11 augustus 2015 om 18:23

@babymongo, I love voetbal zegt '' Real is de beste met alle prijzen, spelers, en omzet de beste club ter wereld'' oftewel alle prijzen. Dus dan gaat het niet om welke prijzen je wint, maar daarin onderscheid jij het bv weer met Primera division en CL titels.

11 augustus 2015 om 18:34

Real wordt niet de koninklijke genoemd omdat ze de allergrootste voetbalclub zijn slimpie. Real madrid is de club uit de hoofdstand en uithangbord van de spaanse koning vandaar "koninklijk"

11 augustus 2015 om 18:42

@barca

Tja doe de copa latina(heeft barca 2x gewonnen) copa martini rossi(ook 2x) en de penqueña copa del mundo(1x) eraf dit zijn niet echt prijzen dus 86 min 5 is 81 prijzen

11 augustus 2015 om 19:06

Een beker is altijd een prijs, alleen zijn de waardes van de prijzen die jij opnoemt inderdaad niet hoog.

Maar zoals Hemelsblauwen ook zegt, Real is de uithangbord van de spaanse koning. Is toch wel groot verschil dan Barca die alles opgebouwd heeft.

11 augustus 2015 om 20:10

El casa jij bent gewoon een sneu ventje toen Real in eigen huis een beker finale mocht spelen zeurde ook niemand?

11 augustus 2015 om 20:11

Zonder Ronaldo ben jij niet eens Real fan man fake fan dat je bent

11 augustus 2015 om 20:33

@el casa, zie ik je hier weer onzin verkondigen. Ben jij spaans?? Ken je de geschiedenis van Spanje onder Franco? Ken je de relatie tussen Franco en Real Madrid? Verdiep je er eens in en dan zul je merken dat Franco zeker een vinger in de pap heeft gehad in de successen van Real Madrid.... jij praat over prijzen die zijn behaald dat jij nog geeneens geboren was. Je kan het niet uit je mond krijgen dat de laatste 10 jaar Barcelona de betere club is geweest en dat met ontzettend mooi voetbal wat ook geschiedenis in is gegaan... Ook nier gaan referen dat het door blessures komt, want dat is de meest makkelijke smoes om te verzinnen. Real heeft ook geweldige spelers op de bank zitten die dit met gemak kunnen opvangen.
Dit seizoen begint iedereen op 0 en aan het eind zien we het wel wie de betere is.

12 augustus 2015 om 09:37

@I love voetbal zeg dan ook gelijk dat real madrid 2x de copa latina gewonnen heeft. Dus die moet je bij real er ook af halen

12 augustus 2015 om 13:10

@anlista

Dus over 50 jaar zullen wij alle prestaties van dit jaar wéér vergeten?

11 augustus 2015 om 14:39

Ik neem aan als pedro weggaat dat er wel een vervanger wordt aangetrokken. Daarnaast blessures zijn variabele waar elke club mee te maken heeft. Jaar daarvoor was messi geblesseerd op belangrijkste moment van het seizoen dus. Het hoort er eenmaal bij.

11 augustus 2015 om 14:45

ze hebben arda ook al die op de flanken kan spelen

11 augustus 2015 om 15:53

Klopt, maar xavi is natuurlijk ook weg. Dus lijkt mij geen overbodige luxe! Helemaal als je ziet de kanshebber zijn in elke competitie.

11 augustus 2015 om 14:47

@iscodisco

je kijkt wel heel erg door je Real bril heen, wat zal Real dit jaar beter maken dan vorige jaar dan?
Denk jij dat Danilo, Cassila, of Casemerio nu de nieuwe sterren worden? Real heeft dit jaar geen Galactico aangetrokken, waar dit zeker wel had gemoeten in de vorm van een extra spits, al is het alleen maar om benzema scherper te krijgen. Daar komt nog bij dat ze zo beetje de beste Coach van de wereld hebben laten vertrekken en wie halen ze daar voor terug..? Juist Benitez, nou nou goh goh nee nu zit iedereen te bibberen. Als Real dit jaar prijzen zal gaan winnen zal dat komen omdat de selectie van Real (ramos, Ronaldo,james,modric) het ook echt willen met ze allen en in een vorm komen die ervoor zorgt dat er een winning mood wordt ingezet. De spelers van Real zijn voorspelbaar, alles is afgestemd op Ronaldo waar ze bij hun grootste concurrent juist nu een mix hebben van 3 spelers die werkelijk van alles "kunnen" doen in een wedstrijd, mede lastig te verdedigen doordat ze zo onvoorspelbaar zijn. Dit is iets wat Real gewoon wat minder heeft, en de weerbaarheid van Real is gewoon minder geworden. Waar ze vroeger na een kleine tegenslag over tegenstanders heen walsten, lijkt het nu meer erop alsof de spelers het echt iets doet wanneer ze achter komen of iets dergelijks.

Ik ben zeer benieuwd naar aankomend seizoen La Liga, Barca topfavoriet met Real als team dat de taak heeft te laten zien beter te kunnen zijn dan Barca.

Ik zie het niet gebeuren........

11 augustus 2015 om 15:32

@iscodisco

Snap niet waarom je over de voorbereiding begint, het zegt namelijk bar weinig over het aankomende seizoen.

Real Madrid heeft zo een brede selectie dat je absoluut niet smoesjes mag gaan zoeken dat het daaraan heeft gelegen. Barcelona en haar fans hielden hun mond dicht na de vernedering 2maal tegen bayern en ook in die dubbele ontmoeting kampte barca met belangrijke blessuregevallen.
Real heeft afgelopen 7 seizoenen 1x kampioen gespeeld..lag het toen ook altijd aan blessures?
Btw Barcelona is niet meer afhankelijk van tiki-taka, achterin staat het goed en er zit meer power in het team dus we zullen zien.

11 augustus 2015 om 16:41

Isco disco

Jij mag denken wat jij wil.

Als telt niet in voetbal. Barcelona heeft in de tijd van guardiola ook heel veel pech gehad! Bayern, Psg en real vorig jaar.

Tuurlijk is het een groot verlies als er een van de msn wegvalt, maar barca kan de rest wel opvangen (op busquets na).

Ik schat barca nog een stuk hoger, dan real Madrid. Dat is geen garantie voor succes. Daarbij denk ik dat atletico weer een team heeft waar iedereen rekening mee moet houden.

11 augustus 2015 om 20:12

Real zou toch ook vorig jaar alles winnen he? Begin maar over voorbereiding, daar heb je lekker veel aan! Doe die real bril af man. Wat een neppe vent ben je met je domme argumenten ook, wacht lekker af wat er gebeurd.

Ik denk dat het wel kan lukken, het team is zo compleet en met MSN voorin heb je zoveel goals.

11 augustus 2015 om 14:52

@ Mdijks Pogba missing link..? bij jou op fifa misschien, maar bij FC Barcelona zeker niet kerel
Barca heeft nu een zeer uitgebalanceerd elftal waar een Pogba zeker niet broodnodig is. Eeder een Verrati die de rol van Xavi op zich zou kunnen nemen. Ik heb liever dat Barca daar 80 miljoen aan knalt dan aan Pogba....

Als nu Busquets was vertrokken inplaats Xavi bijvoorbeeld, dan had ik je gelijk gegeven dat Pogba voor Barca op de plek van Busquets zeer belangrijke schakel had kunnen worden, nus is dat niet het geval

Zelfs Messi is geen absolute garantie op sportieve successen maar dat het makkelijker is met hem dan zonder hem, open deurtje zeker ?

Elke tegenstander staat al 1-0 achter als messi je tegenstander is.

Behalve Real Madrid maar jaa kampioen wordt je niet door el classico je hebt meer punten nodig dan je concurrent en atletico doet real nog steeds elk jaar pijn.

11 augustus 2015 om 14:54

Dan presteert real niet hoed genoeg tegen een ditecte rivaal om kampioen te worden. Als je kampioen wilt worden moet je de meeste punten verzamelen en niet janken dat barca het goed doet tegen atletico en real niet.

11 augustus 2015 om 15:04

''kampioen wordt je niet door el classico'' afgelopen seizoen hadden beide teams 1 classico gewonnen. Vorig seizoen won Barca ook de 2 classico's, maar toen ging Atletico met de titel.

Dus Real zou in ieder geval niet kampioen worden op basis van Classico's.

11 augustus 2015 om 16:35

Maar dat is precies wat ik zeg.

Soms heb ik het gevoel dat men op mijn post reageert alleen om het reageren.

Inhoudelijk 0,0 percentage.

11 augustus 2015 om 19:12

Excuses, heb vaak het idee dat jij die jonge ''kharika'' bent dan moet ik inhoudelijk wel 0,0 percentage toevoegen.

Jammer dat Atletico- Real geen classico is anders kan je wel degelijk spreken van kampioen worden op basis van classico.

12 augustus 2015 om 04:01

Huhh ??

Geen idee waar gij over spreekt maar goed. Laten we blij zijn dat Atletico - Real een derby is aangezien het 2 clubs zijn uit dezelfde stad.

Reageer maar niet meer op mijn post dat scheelt.

Uhmm Alexis09..

Tegen Roma was ook een oefenpot, of dacht je dat ze voor het echie speelde? Haha..

Ik denk dat Barcelona de favoriet is in la Liga maar ook de in de CL. ik heb de wedstrijd tegen Roma gezien. De eerste wedstrijd dat de 3 eenheid voorin weer samen speelden na hun vakanties. Bij vlagen wist ik niet wat ik zag. Roma had met rust eigenlijk gewoon met 5-0 achter kunnen staan. die 3 voor i voelen elkaar heel goed aan. En als je daar achter spelers als Rakitic, Iniesta en straks ook Turan hebt lopen...tja dat is smullen. Bij Real Madrid loopt ook extreem veel kwaliteit maar daar heb ik toch het gevoel dat Ronaldo en Bale elkaar altijd willen aftroeven. Benzema loopt zich de tierelier voor die 2 maar andersom is dat niet echt het geval.

11 augustus 2015 om 14:40

Real kan niet spelen met een "echte ster" als spits, want Ronaldo eist te veel ballen op. Denk je dat een Ibrahimovic erom kan lachen als Ronaldo weer eens van 40m op doel schiet?

Ik als real fan vind dat real madrid de beste spelers heeft van de wereld ook dan barca. Toch denk ik door het beleid van real dat barca real zal verslaan dit seizoen. Real heeft een team en trainer nodig die lang samenwerken zodat er teamgeest en vertrouwen gecreerd word in het team. Perez moet weg.

Met Messi heb je sowieso meer kans dan zonder Messi. Maar dat is niet echt een moeilijke rekensommetje.

Barca heeft een goede team maar ik kan mij nog herinneren dat Luis Enrique ontslagen moest worden en dat Iniesta verkocht moest worden hij was al te oud en dat Barca een team om Suarez moest bouwen.
En dat was toevallig allemaal in de Periode dat Real beter was Real won van Barca 3-1 en won vervolgens 22 wedstrijden op rij een record maar toen kwam die blessures golf die rel om Ronaldo en Barca heeft daar uitstekend van geprofiteerd.
Real gaat sowieso een prijs pakken dit seizoen met winnaars als Kroos-Isco-Ramos-Ronaldo is dat heel simpel alleen Real gaat geen treble winnen daar is Real niet constant genoeg voor.
Real verpest het altijd bij die ene belangrijke match.

11 augustus 2015 om 14:48

Enrique heeft wel degelijk geluk gehad ; kort na nieuwjaar zat hij heel erg dicht tegen een ontslag aan, meer concreet na de verloren wedstrijd tegen Sociedad met Messi en Neymar op de bank terwijl Barcelona daar de afgelopen vijf jaar nooit had gewonnen. Hij was toen gewoon te ver doorgeslagen met zijn rotatiepolitiek.

Maar toen begon het plots te draaien bij Barcelona en begon de Real-motor te sputteren met het gekende resultaat tot gevolg.

De blessuregolf die Real en Bayern (in de CL) kenden, heeft Barcelona natuurlijk geholpen al heeft Barca natuurlijk zelf ook wel verdienste dat je de drie prijzen pakt, het gebeurt ook niet zomaar. Als drie spelers samen meer dan 120 goals maken, dan kom je altijd in de buurt van prijzengewin, los van wat er bij de concurrentie gebeurde.

Haha altijd smoesjes over blessures. Volgens mij had Real alles gewonnen toen die zogenaamde spelers geblesseerd waren in de competitie. Real heeft echt geen betere spelers dan Barcelona' waar sommige spelers ergens goed in zijn' zijn de andere weer goed in iets anders. Dat is ook de reden dat Barcelona een betere elftal heeft, omdat alles precies past. Bayern had ook blessures en die kunnen ook zeggen hadden we Robben en Ribbery dan hadden we de cl gewonnen blablabla. Ik vind gwn dat Luis Enrique vanaf het begin alles goed heeft aangepakt door de jonkies kansen te geven hebben paar spelers veel rust gehad' je zag dat bij Real elke wedstrijd bijna gwn steeds dezelfde spelers er stonden en die kregen gwn nevvr rust' in het 2de helft van het seizoen was Barca gwn de meest fitte ploeg van allemaal en hun spel is echt sterk verbeterd en directer geworden. Dit zag je al in de 2de omtmoeting tussen Barca en Real waar je echt de laatste 15mins zag hoe moe de Real spelers waren. De blessures kan je alleen inzetten als Real tegen Barca speelt, maar bij beide wedstrijden waren alle spelers van zowel Real als Barca fit en de andere wedstrijden hoort Real gwn te winnen met of zonder blessures. Die smoejes moeten gwn stoppen want Barca heeft alle kampioenen verslagen in de CLeague en in de competitie Real ook met 2-1 gepakt. Barca was gwn on fire na de winterstop.

11 augustus 2015 om 14:55

Goed gezegd. Smoesjes van verbitterde supporters...

11 augustus 2015 om 15:07

Die real supporters kan je toch ook niet meer serieus nemen. De afgelopen 10 jaar maken ze alleen maar smoesjes omdat Barca de beste club van de afgelopen 10 jaar is. Het is natuurlijk moeilijk om toe te geven dat de concurrent beter is en daarom maar smoesjes verzinnen. Wint Barca de CL dan is het blessures en geholpen door Fifa. Wint Messi de ballon dor is het de ideale schoonzoon. Wint Barca de landstitel is het weer blessures en scheids.

Laat hun maar smoesjes verzinnen wij blijven genieten van onze trebles en successen.

Visca Catalunya!!!

Ik verwacht niet dat Barcelona 6 prijzen zal gaan winnen. Het 2e achter elkaar winnen van de CL is nagenoeg onmogelijk met het oog op de kwaliteiten van de concurrentie. Real, Bayern, Chelsea en PSG zijn te goed om elk jaar verslagen te worden door Barcelona. Natuurlijk heeft Barcelona weer een goede kans op veel prijzen, maar het lijkt me te opportuun om te denken dat ze in de 3 competities (pd, copa en CL) allemaal Real onder zich kunnen houden.

11 augustus 2015 om 16:13

Met de zes prijzen bedoelt men de sextuple. Oftewel, de treble winnen en vervolgens de drie aansluitende prijzen winnen in het seizoen erna - hetzelfde jaar. Dit zijn de Europese Supercup, de Spaanse Supercup en het WK voor clubteams. Respectievelijk vandaag, 14 en 17 augustus en 10-20 december.

Barcelona won eerder de zogenaamde sextuple in het eerste jaar van Guardiola in 2009.

Idd, 6 prijzen is waanzin maar dat mensen denken dat het kan is al een overwinning op zich. Real had vorig seizoen de betere papieren maar heeft zichzelf kapotgespeeld omdat Ancelotti niet wou roteren. Op een bepaald moment was het bobijntje af en zie je dat alles in elkaar stort, Modric geraakt geblesseerd omwille van de vele wedstrijden en een aantal anderen zaten er compleet door, van de 75 ste minuut geraakte ze niet meer vooruit.. Andere ploegen zagen dat en roken hun kans tegen Real.. Is ook de reden dat Ancelotti moest vertrekken maar of Benitez dan zo een goede keuze is betwijfel ik.. Er zal wel een goede reden geweest zijn dat Carlo zo weinig roteerde. Daarom zie ik dit jaar Barca kampioen spelen, dat is een echt team tegen de verzameling individuen bij Real en Benitez gaat er echt geen verandering in krijgen. Real krijgt dit seizoen gewoon zwaar op zn donder en op het einde vertrekt Ronaldo naar Man U en Benitez krijgt de bons. Daarna kan een andere trainer het puin gaan ruimen..hoop dat Perez dan eens een goede keuze maakt

Het klinkt alsof verzadiging en gemakzucht op de loer liggen bij Barcelona.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren