Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Halve finale Europa League moet in eerste instantie ons doel zijn'

Laatste update:

Ajax mocht in de afgelopen jaren steeds meedoen aan de groepsfase van de Champions League, maar dit seizoen moest de ploeg van Frank de Boer zich via twee voorrondes zien te plaatsen voor het miljoenenbal. Bij de eerste voorronde ging het al direct mis: Ajax wist niet te winnen van Rapid Wien en moet zich nu via FK Jablonec in de Europa League zien te spelen.

/

De Boer heeft er ondanks de recente Europese teleurstellingen vertrouwen in dat dit gaat lukken; hij blijft hoog inzetten met zijn jonge ploeg. “Ik wil de Europa League zeker winnen. Maar uiteindelijk... Ik weet niet of dat reëel is”, zei de coach voor de camera van FOX Sports.

“Het hangt er ook vanaf wie er doorstromen of instromen vanuit de Champions League”, weet De Boer. “Dat weet je ook, dat zijn geen misselijke tegenstanders. We winnen niet zomaar even de Europa League. Als je de halve finales haalt... Ik denk dat dit in eerste instantie ons doel moet zijn.” Ajax sneuvelde in het afgelopen seizoen in de achtste finales tegen Dnipro Dnipropetrovsk.

Denk je dat Ajax de Europa League kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja laten we gelijk voor de CL finale gaan, we hebben tenslotte AZ met 3-0 verslagen, niks kan ons nu nog stoppen !

11 augustus 2015 om 00:06

De Amsterdamse grootheidswaanzin overleeft alles, blijkbaar...

11 augustus 2015 om 00:24

Wat dan? Vorig jaar stond Dnipro er.........

11 augustus 2015 om 00:44

Inderdaad Dnipro..... maar we hebben het over Ajax....

11 augustus 2015 om 01:11

Dit slaat wel alles weer zeg. Het toernooi is nog niet eens bereikt en er wordt alweer gebrald over de halve finales. Ik schaam me hier als ajacied wel enigszins voor. Dat Europees overwinteren zul je dit keer namelijk ook moeten verdienen en krijg je niet cadeau door leuk meehobbelen in de Cl.

11 augustus 2015 om 01:19

Inderdaad, de Amsterdamse bluf kent geen grenzen.. Redelijk bizar altijd die uitspraken van de Boer. Wat heeft Ajax gepresteerd om zulke utopieën uit te spreken?

11 augustus 2015 om 01:21

EL halve finale is niet heel bijzonder hoor. Dat moet echt wel haalbaar zijn. Zelfs vorig jaar hadden ze daar zomaar kunnen staan en toen was het team van Ajax toch echt wel veel minder in mijn ogen. Kijk bijvoorbeeld naar Dnipro. Ajax was over 2 wedstrijden naar mijn mening de betere ploeg, maar Dnipro haalt uiteindelijk wel de finale. Dat moet Ajax ook wel kunnen bereiken als je een gunstige loting hebt.

11 augustus 2015 om 01:31

Nee, dat kan dit Ajax niet. Dnipro was een vechtploeg. Die waren in de poulefase al de mindere in zo'n beetje alle wedstrijden en gingen toch door op 1 doelpunt. In de KO fase niet een keer de betere ploeg geweest, Ajax was echt geen uitzondering ofzo. Halve finale EL is 'te doen', hou alsjeblieft op.

11 augustus 2015 om 01:52

Finalvoetbal. Als Ajax structureel europese wanprestaties op de mat blijft leggen, zoals we het afgelopen decennium hebben gedaan kunnen. Dan we ons beter in een hoekje gaan schamen voor deze uitlatingen. Maar nee, jij schaart je achter deze onzin. Wanneer heeft een Nederlandse club voor het laatst een halve finale bereikt dan? Dat moet AZ geweest zijn met van Galen.

11 augustus 2015 om 02:04

Feyenoord won m nog in 2002, daarna AZ halve finale tegen Sporting, was wel errug zuur toen, laatste minuut. Tekende trouwens wel precies de Nederlandse naïviteit en de vastberadenheid in landen om ons heen. En dat is nou EXACT waarom ook Ajax dit jaar niet ver komt.

Feyenoord had in 2002 zoveel ervaren kerels lopen toen (Bosvelt voorop), nauwelijks jonge ventjes, op Van Persie en Leonardo na. En dan nog een spits die er dat toernooi 8 maakte en die elke verdediger angst inboezemde (en keepers met z'n vrije trappen).

Wie is dat bij Ajax dan? Milik?

Gepaste bescheidenheid (onmogelijk in Amsterdam, realiseer ik me heus wel) zou beter zijn.

11 augustus 2015 om 03:06

De Boer stelt hier een doel hij geeft aan dat winnen van de el niet reël is. Maar dat hij daar voor wil gaan is toch niets mis mee? Niets met Amsterdamse bluf te maken.

11 augustus 2015 om 05:23

Mixmaster, toen ajax baan djinepro verloor stelde die club volgens heel veel mensen nog niks voor een was het een schande dat ajax eruit vloog. ..

11 augustus 2015 om 08:25

Heb je goed, hadden ze nog bijna de finale gehaald tegen lissabon. Je hebt gelijk dat het onzin is, als je kijkt wat voor ploegen er mee doen dan is dat haast onmogelijk. Aan de andere kant, brugge haalde ook de halve finale en dis zijn toch niet beter dan ajax en voetballen ook weer anders als dnipro

11 augustus 2015 om 08:39

De halve finale vind ik ook niet bar bijzonder hoor. Het moet zeker haalbaar zijn,en als je die ambities hebt,moet je ze uitspreken. Alleen komt het op dit moment erg lullig over,net na uitschakeling CL. Europees vind ik Ajax vaak sterk spelen,alleen blijft succes om diverse redenen uit. We gaan het wel zien.

11 augustus 2015 om 00:08

Hij zei dit voor de wedstrijd tegen AZ.

11 augustus 2015 om 00:08

Voor de mensen die het niet door hadden, zou zomaar sarcasme kunnen zijn

11 augustus 2015 om 00:16

Wacht meen je dit, ik had het namelijk echt niet door

11 augustus 2015 om 00:21

Dan moet je maar op dammen gaan

11 augustus 2015 om 00:26

Frankstank, volgens mij is die reactie van ronjansiskast ook sarcastisch

11 augustus 2015 om 00:27

Hij zegt ook: voor de mensen die het niet doorhebben....waar slaat jouw sarcastische opmerking dan nog op? Of je had het echt niet door wat op zichzelf ook vrij genant is. Kortom, je hebt jezelf voor schut gezet met deze opmerking frankstank

11 augustus 2015 om 00:09

Ajax kan met een gunstige loting wel degelijk de halve finale . Alleen moet men ophouden met zo naïef te voetballen. Europees moet met NL teams geen 433 gaan spelen maar gewoon meer zekerheid inbouwen en 532 of 442 gaan spelen. Maar dat gaat dan weer tegen het "principe" van de Hollandse school in!

11 augustus 2015 om 00:16

Als je van rapid wien niet kan winnen maakt het toch niet uit hoe goed de loting is.

11 augustus 2015 om 00:18

Of je speelt gewoon 433 maar laat de 2 achterste van het middenveld meer als controleurs spelen zoals Chelsea dat fantastisch doet.

11 augustus 2015 om 00:25

Jij bedoelt met de punt naar voren. Dat vind ik ook een beter systeem.

11 augustus 2015 om 00:29

Ja zo speelt Ajax toch nu ook, met de punt naar voren, alleen veels te naief. Tegen Rapid stond Bazoer bijvoorbeeld te hoog bij de 2e en 3e goal terwijl dat juist je meest verdedigende middenvelder zou moeten zijn.

12 augustus 2015 om 01:44

Met de punt naar voren is met 2 halfspelers en een 10, dus zobder controleur. Dat vind ik ook een beter systeem omdat veltman dan de ruimte op het middenveld kan verdedigen.

11 augustus 2015 om 00:21

Frank, wil je nou in deze zin zeggen dat AZ een maar klein tegenstandertje is ;p?

11 augustus 2015 om 06:39

Hij zal wel weer verkeerd geciteerd zijn of hij zei het met een glimlach als soort van grapje.

Lees wel vaker dingen hier over Frank en dan hoor je zijn interview op Ajax.tv en dan blijkt hij het heel anders te zeggen.

11 augustus 2015 om 06:52

Soms kun je uit reacties halen wie niet de tekst hebben gelezen. Dat geldt dus blijkbaar voor bijna jullie allemaal, want waarom zo sarcastisch doen of denken dat Ajax aan grootheidswaanzin lijdt?

Als ik de tekst lees, dan lees ik n.l. dit:
- Maar uiteindelijk... Ik weet niet of dat reëel is”, zei de coach voor de camera van FOX Sports.
- Het hangt er ook vanaf wie er doorstromen of instromen vanuit de Champions League.
- We winnen niet zomaar even de Europa League

Dus voortaan eerst even je tekst lezen. Dat scheelt n.l. een hoop onzin dat men hier uitkraamt.

11 augustus 2015 om 08:02

Hij zegt toch ook duidelijk dat de halve finale zijn doel is. De belangrijkste zin citeer je niet.

11 augustus 2015 om 14:47

Inderdaad: doel. Wil hij dus bereiken. Lijkt me niets arrogants aan om doelen te stellen. Of prefereer je het "meedoen is belangrijker dan winnen" credo?

11 augustus 2015 om 22:32

Pruttelpot,

Precies, doel is de halve finale, maar of dat doel haalbaar is hangt af van mijn genoemde punten.

Dus dan slaan die reacties nog steeds nergens op.

Als Ajax hun beste vorm heeft en constant daarin zijn kan het met een beetje geluk wel.

Iedereen kan de europa league winnen, maar of het ajax lukt hmm..?!?

Sorry maar als Ajax fan kan ik dit toch niet serieus nemen.. Heb je Ajax zien spelen de afgelopen 12 maanden? Hoe kan je dan zo iets zeggen?
En dan kan je wel zeggen dat het team potentie heeft.. maar zodra er maar iets van die potentie getoond wordt, worden die potentiële toppers toch direct weggekocht.

Focus je lekker op goed presteren in de eredivisie.

11 augustus 2015 om 00:43

Ik denk dat je dromen en doelen door elkaar haalt. Een doel is iets wat je stelt omdat je het wil/kunt behalen als je er voor werkt. Een droom is iets waarvan je hoopt dat het ooit gaat gebeuren. Halve finale EL is een droom, geen doel. Doel lijkt me Europees overwinteren, droom de halve finales behalen.

11 augustus 2015 om 00:47

Het belangrijkste van een doelstelling is dat het realistisch is, anders is het op voorhand al verspilde energie.

Ik zou t al heel wat vinden als we de kwartfinale halen... 1 ronde verder dan vorig jaar. Echter als je zag hoe kapot de spelers waren tegen Djnepro in de verlenging...

Dit moet geen probleem zijn met deze beste selectie ooit. Waarschijnlijk zonder puntverlies en met een doelsaldo van 23 voor en eentje tegen. Klein foutje Veltman. Moet kunnen.

Altijd zoveel pretentie...

Probeer nou maar eerst de groepsfase door te komen voordat je zo'n grote mond hebt. Ajax heeft al jaren lang moeite in europa dus zo makkelijk halen ze de halve finale niet. Er zijn ook altijd zat teams die net de CL niet halen en veel te goed voor de EL zijn zoals teams als dortmund, napoli, liverpool, bilbao.

11 augustus 2015 om 00:23

Probeer eerst maar eens de groepsfase te bereiken. Zelfs tegen een club uit Tsjechie waar ik nog nooit van heb gehoord ben ik er niet zo zeker van met dit Ajax...

11 augustus 2015 om 01:19

"Met dit Ajax". Natuurlijk is Ajax lang niet geweldig en was het tegen Rapid 1 grote blamage, maar je kan nou ook niet zeggen dat Ajax extreem slecht speelt. Met dit Ajax wordt er met 0-3 van AZ gewonnen, en dat zal heus niet onderdoen voor FK Jablonek, dus zal de naar alle waarschijnlijkheid gewoon gehaald worden. Maar we zullen het zien.

11 augustus 2015 om 07:50

Alle Nederlandse clubs hebben de afgelopen jaren moeite in Europa... Hoevaak is bijvoorbeeld PSV door de groepsfase gekomen, tegen onbeduidende tegenstanders....

Je mag best een doel uitspreken, maar of dit doel van Frank realistisch is.... Misschien als ze voor de transfer deadline eens 30% van het eigen vermogen inzetten voor 2 killers.....

Sorry FdB maar dat gaat em niet worden. Met dit team wordt het zelfs nog moeilijk om door de groups fase te komen. Hopen op het beste natuurlijk

11 augustus 2015 om 00:28

Huh ze zijn sterker dan vorig jaar en dan zeg jij dit... Iedereen kan in die EL tot de finale komen, dat bleek vorig jaar wel.

Haal eerst de groepsfase maar eens..

Nou Frenky de Boer dat lijkt mij sterk.

Moet te doen zijn inderdaad. De teams uit de grotere competities lijken de Europa league niet echt serieus te nemen, op een aantal clubs na zoals Sevilla. Clubs als Napoli en tottenham zijn te verslaan in de Europa league omdat ze er niet voor gaan. De lastigere tegenstanders zijn vaak de Portugese teams en teams als Dnipro, Zenith etc.

Hij lijkt de weg echt kwijt te zijn. In deze fase moet hij gewoon zeggen dat ze het per wedstrijd moeten zien en op de eerste plaats constanter moeten spelen.

11 augustus 2015 om 01:09

Dat werd in het interview ook aangegeven, deze uitspraak is lekker uitvergroot..

Als je vorige week met "jong Ajax" roemloos ten onder bent gegaan tegen Rapid Wien, kun je nu maar beter even wijselijk je mond houden over de Europa League.

Als je onderuitgaat tegen djeper en redbull salsburg in el en dit jaar niet van rapid wien weet te winnen, kan je beter een lagere en realistisere doelstelling nemen, zodat aan het einde van het seizoen niet elke Ajaxfan zich afvraagt waarom het toch niet gelukt is.

11 augustus 2015 om 00:27

Dus Dnpreaepjrafoe was niet verslaanbaar vorig jaar? Weet jij wat realistisch betekent?

Dat zeiden afgelopen seizoen ook en uiteindelijk vliegen ze er gelijk al uit. Mooie praatjes moeten nou een keer waar worden gemaakt en het spel moet beter om mee te beginnen. Maar dat zeggen we al jaren....

11 augustus 2015 om 00:26

Ze vlogen er niet gelijk uit. Maar met dat praatjes waargemaakt moeten worden kun je het niet anders dan eens mee zijn.

Zorg nu maar eerst dat je het gaat halen. En dat gaat we nooit halen.

Kijk gewoon van wedstrijd tot wedstrijd.
Zie eerst maar die voorronde door te komen dan kunnen we praten over de poulefase Frank het is nog lang geen tijd om over een ronde verder te praten.
We willen daden zien

In de Europa League kom je overal "te pakken" tegenstanders tegen, maar daar heb je ook gelijk het grootste probleem mee: elke andere ploeg beschouwt Ajax ook zo. Die klappen er dus vol op allemaal. Zeker omdat Ajax een grote naam heeft in Europa. Dan is het bijna moeilijker voetballen tegen een Rapid Wien dan tegen een Manchester City of Juventus die je nauwelijks serieus neemt. Ik zie alles verder dan de achtste finales als mooi meegenomen.

11 augustus 2015 om 00:38

Je moet wel zinnige Doelstellingen hebben.

Met Dit beleid en Frank de Boer gaat dit nooit lukken.

11 augustus 2015 om 00:58

Ajax was vorig jaar 1 doelpunt verwijderd van de kwarftinale. Dan is de halve finale echt niet ''onrealistisch''.

De kans op EL-eindwinst is voor Ajax net zo groot als voor elke andere team. Je ziet elk jaar dat een team van het kaliber Dnipro bij de laatste vier aansluit. Niveauverschil tussen EL-teams is gewoon veel kleiner dan het verschil tussen CL-teams. Daarom nemen CL-teams die door een slecht seizoen in de EL terecht komen, dit toernooi vaak niet serieus. Als je het toernooi wint, mag je jezelf 'de beste van de slechtsten' noemen. De enige reden waarom de subtoppers (waar Ajax officieel ook bij hoort) nu serieus voor de eindwinst zouden kunnen gaan, is vanwege de nieuwe regel dat de winnaar zich voor de CL plaatst.

Eerst de groepsfase maar eens zien te halen...
Ajax is nog steeds te wisselvallig. Een paar goede dagen en ze zouden zomaar de halve finale kunnen halen. Een paar slechte dagen en ze vliegen eruit tegen FK Jablonec. Daar Ajax vaak op de verkeerde momenten piekt in Europa lijkt me dat laatste reëler dan het eerste.

Uitstekende manier om de druk bij je jonge ploeg weg te nemen, Frank. Vrij recent heeft het team op naïeve wijze van Rapid Wien verloren, een overkomelijke tegenstander. In principe. En nu dit. Rob Geus zou er niet vrolijk van worden.

Eerst presteren en dan kijken we wel hoe ver Ajax komt!

Eerst Jablonec maar eens lozen. Dat wordt al lastig genoeg.

Met een gunstige loting moet het kunnen lukken..
hoe verder in het seizoen, hoe sterker team er staat.
alle 'jonge jongens' zijn dan allemaal een half jaar verder.
Moet je kijken naar bazoer, die man is 4 niveaus gestegen in een half jaar, zie dat ook wel bij sinkgraven en riedewald gebeuren.
Dus moet kunnen lukken zit genoeg potentie in.

Ik hoop dat ze het halen mede voor het Nederlands voetbal. Maar ze moeten eerst maar eens zorgen dat alles beter loopt. Want er moet nog veel gebeuren of de loting moet gunstig zijn. We zullen zien ik geloof wel dat ze het kunnen natuurlijk.

Inderdaad, zorg eerst maar dat je de groepsfase bereikt.

Ajax overwinterd niet eens

Frank blijft maar positief, alleen maar. Kan iemand hem vertellen dat je met deze selectie niet ver komt, zowel in binnen als buitenland.

Ga je nou eerst maar kwalificeren voordat je begint te fantaseren. Sjonge jonge

Ik denk persoonlijk dat we nog niet moeten praten over eventuele halve finales .. zie eerst maar wat we tegen onze vrienden uit Tsjechië gaan maken..

Ik denk het niet Frank sorry

Denk dat het niet lukt met de opstellingen van
frank de Boer. Die gaat in de belangrijkste wedstrijden Fischer brengen ipv een goed spelende Sinkgraven omdat hij toch een Deen onbeperkt vertrouwen moet geven. Dat gaat ons de nek kosten.

11 augustus 2015 om 12:53

Inderdaad. Dat soort onlogische beslissingen in belangrijke duels zie je te vaak. Ook vorig jaar thuis tegen Dnjepr toen hij de heerlijk spelende sinkgraven eruit haalde en milik uit de spits haalde.

Hmm oke Frank laten we dan ook meteen afspreken dat als je niet slaagt met die doelstelling dat je meteen mag vertrekken zonder oprotpremie.
Ik denk dat Frank dan meteen van gedachten verandert en met een andere realistischer doel komt namelijk de groepsfase overleven.

Ik hoorde Frank de Boer dit zeggen en ik dacht: 'waarom?'

Waarom zou je in godsnaam zoiets zeggen?

Even een reality check voor Frank:

Ajax is vorige week door Rapid Wien uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League, een ploeg met een begroting van 14 miljoen en de nummer 2 van een competitie met slechts10 teams. Ajax verloor dus thuis met 2-3 nadat het uit een 0-2 voorsprong uit handen gaf. De Boer gaf vooraf aan dat Ajax niet mocht klagen met deze tegenstander en dat het team klaar was voor Rapid.

Dit bleek dus behoorlijk tegen te vallen en nu mag Ajax een laatste poging doen naar een beetje Europees succes (lees: meedoen in een toernooi) en dan begint diezelfde De Boer te vertellen dat Ajax de halve finale moet halen.... Nee, de finale is niet reëel zegt hij dan. Dat heeft hij dan weer goed gezien, maar een beetje reëler zou het zijn als Frank zou zeggen: 'ik heb het verkloot, de spelers hebben het verkloot en beleidsbepalers hebben het verkloot. We staan nu met beide beentjes op de grond en wij gaan er alles aan doen om van Jablonec te winnen en de EL in te gaan. Als we dat halen dan kijken we verder, want wij zijn niet meer van een dusdanig niveau dat we van onze eigen kwaliteiten uit kunnen gaan, wij zijn voor een groot deel afhankelijk van de loting.'

Zwaar misplaatste uitspraak in mijn optiek.

11 augustus 2015 om 04:44

Helemaal mee eens.. Vroeg me ook meteen af hoe kan die dit in godsnaam nog uit zn mond krijgen

Ajax heeft een veels te lage ondergrens, die gaan misschien de groepsfase niet eens door.. want groepsfase is minimaal 2 ploegen zoals Rapid Wien

Frank droom door en laat die boomstam voor je hoofd zitten.

''we winnen niet zomaar even de Europa League. Als je de halve finales haalt... Ik denk dat dit in eerste instantie ons doel moet zijn.''

Als je de halve finales haalt.... en opeens een nieuwe zin. Ik denk dat Frank doelt op eerst kwalificeren voor het toernooi. Dat dat in eerste instantie het doel is.
En dat de halve finales ook een puike prestatie is.
Mocht hij dit niet bedoelen, dan is hij echt de weg kwijt.

Wauw, wat een gare uitspraak. Een beetje bescheidenheid zou hem wel sieren na het debacle tegen Wien. Plaats je maar eerst voor de EL groepsronde. Dan kunnen we eventueel verder kijken..

O,o,o. Nog geen week ná de blamage tegen Rapid maakt De Boer zich volstrekt belachelijk met deze uitspraak. Ze leven daar nog steeds in de jaren 90. Ongekend dit.

11 augustus 2015 om 09:09

Voor een twente fan misschien, voor een ajax supporter is dit logisch en haalbaar.

11 augustus 2015 om 19:02

Tuurlijk dat hebben we gezien vorige dinsdag tegen Rapid, nog los van alle vroegtijdige uitschakelingen in de EL de afgelopen jaren. Beetje meer bescheidenheid is op z'n plaats lijkt me.

11 augustus 2015 om 22:36

En wat is daar dan zo belachelijk aan? Heb je die andere uitspraken ook gelezen? Of ben je na het lezen van het kop maar gestopt? En vervolgens dacht je zeker dat je maar een reacties moest plaatsen?

12 augustus 2015 om 07:21

Ik lees toch echt dat hij de halve finale van de EL wil halen. Na de blamage van vorige week vind ik dit een belachelijke uitspraak. Realiteitszin is ver te zoeken bij Frank.

Het zou de Boer netjes staan als hij zou zeggen dat Ajax het ronde voor ronde bekijkt na het debacel in de voorronde van de CL. Elke europese tegenstander kan lastig zijn met dit onervaren Ajax. Het zou mij niet verbazen als Ajax wederom tegen een nederlaag aanloopt tegen een onbekent clubje uit een ver europees land.

Frank komt natuurlijk uit die tijdperk waar Ajax begin jaren 90 ook met veel jonge spelers speelde. En toen veroverde ze de Europacup 2 (uefacup). Dat jong team gemengd met een aantal oudere sterren won toen. 3 jaar later won dat team de CL. En toen had ook niemand het verwacht. Als ze gewoon durven bijvoorbeeld een keer gewoon vanuit een counter te voetballer kunnen ze best ver komen in de EL.

Dan is het te hopen dat ze geen top ploegen zoals het grote Rapid Wien tegen komen.

Ajax is het aan haar stand verplicht om minstens de poule door te komen. Jezelf te groot vinden voor EL zou helemaal lachwekkend zijn als je al niet van Rapid Wien kan winnen.

houd de mond maar eens in Amsterdam en ga voetballen zonder al te veel praatjes daar zijn we als supporters veel blijer mee. off: We zullen ons toch eerst moeten plaatsen.

Afgelopen jaren alleen maar van Europese dwergen verloren, dit jaar afgeschminkt door Rapid en dan na 1 fortuinlijke overwinning op een uitgeblust AZ meteen over een halve finale dromen? Ambitie is prima maar op sommige momenten kun je beter je mond houden en gewoon gaan presteren...

Is nog een lange route, maar ik denk dat Ajax de EL kan winnen. Als die kinderachtige foutjes eruit gaan móet dat zeker kunnen.

Eerst kwalificeren....

Eerst nog maar eens de groepsfase halen Frank, Jablonec wordt nog lastig genoeg.

Ach Frankie, wij hebben geen elftal omdat soort uitspraken doen. De EL is nu al te lastig als je Dortmund, Schalke 04, Marseille, St. Etienne.... treft. Dus nee wij gaan die halve finale niet redden tenzij De Boer en Overmars nu nog ff snel drie nieuwe ervaren spelers erbij haalt. En geef Urby nou eens een contract. Probeer Jonathan De Guzman te halen en anders Alejandro Dominguez van Olympiakos. En probeer Alex of die Douglas van Dnipro te halen. Dit zijn de ingedienten die we nog missen. En probeer Sisto opnieuw binnen te halen.

11 augustus 2015 om 10:33

Urby? Ajax mag hem best een 1-jarig contract aanbieden, maar voor max 500.000 aan salaris. Wil hij toch niet, dus dan houdt het op. Bovendien is en blijft Urby een net niet voetballer. Genoeg talent, maar niet de wil. Vergelijk zijn houding is met die van Depay bijvoorbeeld.

De Guzman? Waarom nog een middenvelder? Alsof we er daar niet voldoende van hebben. Bovendien denk ik niet dat hij beter is dan hetgeen we al hebben. Bij Oranje vond ik De Guzman ook niet opvallen.

Dominguez van Olympiakos? Die man is 34 jaar. Alsof hij potten kan breken. We hebben in het verleden ook Urzaiz gehad (t.t.v. Ten Cate). Was het ook niet.

Die Douglas zou wellicht iets kunnen zijn, maar de vraag is dan wat hij moet kosten en wat voor salaris hij wil. Dan nog denk ik dat je verdedigend genoeg man hebt.

Alex verdient bij Milan bijna 4 miljoen euro en staat daar nog gewoon onder contract. Die gaat echt niet komen.

De enige speler die ons van de nodige ervaring had kunnen voorzien en tevens bikkelhart is, is Nigel de Jong. Hij blijft echter bij Milan. Dus dan houdt het gewoon op.

11 augustus 2015 om 18:43

Urby is een uitstekende speler voor Ajax. Dominguez kan voor Ajax zeker nog wel wat betekenen. En de Guzman ook. Deze jongens kunnen de pupillen Sinkgraven en Bazoer nog beter maken. En dan de verdediging daar zou ik die Douglas of anders Balanta nog wel willen zien. Naast Heitinga.

11 augustus 2015 om 18:27

Je vergeet Zlatan. Dan kunnen we misschien de Europa League winnen. Snap niet wat Frank de laatste tijd hoor met zijn F-tjes elftal. Eerst waarmaken en praten.

Jammer dat het hier allemaal zo negatief is. Doelstellingen uitspreken...ik vind het geweldig. Halve finale EL lijkt me voor Ajax een prima doelstelling.

Als je nu eens via de Uefa site kijkt welke bepaald niet misselijke ploegen er in de EL spelen weet je gelijk dat de halve finale voor elke Nederlandse ploeg een enorm grote uitdaging is.
De kwartfinale ok, maar daar ligt ongeveer onze grens tenzij je natuurlijk geluk hebt met de loting. Ik bedoel daarmee dat de grote ploegen elkaar uitschakelen.

Nou, AZ is Europees wel goed dus :P

Moet kunnen ;-)

Naast Ajax kan ik nog 32 ploegen noemen die de halve finale zouden kunnen halen. We zijn al 10 jaar helemaal niks meer in Europa en net tegen de nummer twee van Oostenrijk de Champions League voorrondes uitgeknikkerd en we beginnen weer te dromen over sprookjes. Ga eerst maar je kwaliteit (ervaring) en je gemiddelde leeftijd van de selectie opschroeven.
Even winnen bij AZ en alweer over zulke dingen hebben. Lachwekkend gewoon. Eerst Jablonec jongetjes!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren