Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer ziet ‘in potentie de beste selectie ooit’ in Amsterdam

Laatste update:

Frank de Boer is niet ontevreden over het spelersmateriaal waarmee hij werkt bij Ajax. De trainer wist weliswaar geen winnende formatie te smeden voor het tweeluik met Rapid Wien, maar is er alsnog van overtuigd dat hij goud in handen heeft voor de komende jaren. In aanloop naar de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2015/16, zondagmiddag tegen AZ, leeft er bij De Boer dan ook geen onzekerheid, zegt hij.

/

De media waren de voorbije dagen uitermate kritisch op De Boer en de keuzes die hij maakte, en kaartten aan dat de trainer zijn ervaren spelers op de bank liet tegen Rapid. Toch is De Boer uiterst tevreden als hij naar zijn selectie kijkt. “Ik zie gewoon zo veel kwaliteiten dat er iets moois kan groeien”, vertelde hij vrijdag gedurende de persconferentie aan Ajax Life.

“Ik denk, eerlijk gezegd, dat onze selectie echt potentiële Oranje-spelers herbergt, jongens kunnen langdurig in het Nederlands elftal gaan spelen”, aldus De Boer. Hij zou het fantastisch vinden wanneer de huidige selectie nog twee jaar bij elkaar kan blijven en lijkt geen reden tot klagen te zien. Marc Overmars betitelde de selectie vorig seizoen als ‘in potentie de beste ooit’ en daar kan De Boer zich in vinden.

“Ik denk dat we daar heel dicht bij in de buurt komen”, aldus de trainer van Ajax. “Als het goed gaat, kan het snel gaan. Als je ziet welke capaciteit de spelers herbergen, dan hebben we er een heel goed gevoel over”, klinkt het opgewekt. Ajax versterkte zich deze zomer met John Heitinga, Nemanja Gudelj, Amin Younes, Mitchell Dijks en de gehuurde Yaya Sanogo.

Ben jij het met Frank de Boer eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, met zo'n jong team kan je dat makkelijk zeggen 'potentieel', er steekt gewoon geen ervaren leider bovenuit, ik mis bijvoorbeeld een Type Vertongen in de selectie.

7 augustus 2015 om 15:19

Moreno zou top zijn geweest. Of veltman verkopen en daar iemand zetten of riedewald verhuren. Ik vind het gek dat Klaassen, veltman en cillessen tot de oudsten behoren terwijl alleen de laatste daarvan zich echt bewezen heeft.

7 augustus 2015 om 15:28

Moreno was een goede geweest, maar ajax heeft niet die aantrekkingskracht die psv wel had bij hem, dus dat zou nooit zijn gebeurd

7 augustus 2015 om 15:28

Klaassen niet bewezen? Is de beste middenvelder die er op de nederlandse velden rondloopt...

7 augustus 2015 om 15:33

guardado

7 augustus 2015 om 15:33

Dat is toch echt Guardado, daarna komt Klaassen inderdaad

7 augustus 2015 om 15:33

Rugu

Waarschijnlijk slaap je in een Ajax dekbed maar je weet toch wel dat er een Mexicaantje rondloopt in Eindhoven?

7 augustus 2015 om 15:33

Na Guardado

7 augustus 2015 om 15:33

Klaassen word al jaren opgehemeld, maar is nog steeds een talent. Hij werd toch de nieuwe Bergkamp genoemd? Hij zal eerst een constant seizoen moeten draaien en minimaal 25 doelpunten in een seizoen maken.
Klaassen is een leuk werkertje maar meer ook niet. Heb hem afgelopen dinsdag tegen Rapid Wien niet gezien terwijl hij er bovenuit zou moeten steken.

7 augustus 2015 om 15:37

Rugu

Nederlandse velden dat zegt toch genoeg, europees WK ect. Dan heb je jezelf bewezen Cillessen is daar voorbeeld van behalve de penaltys gedeelte.

7 augustus 2015 om 15:42

Eerst nog maar afwachten of hij dit seizoen net zo goed is als vorig jaar! Aangezien klaassen nu zeker al 2.5 jaar in het eerste speelt en naar mijn mening meer brengt dan Guardado

7 augustus 2015 om 15:44

25 doelpunten??
Dat haalt de gemiddelde spits bij lange na niet.

7 augustus 2015 om 15:45

Wie wil je links in het centrum zetten dan? Riedewald is samen met Bazoer de betere voetballer van de selectie. Zij verliezen weinig de bal op een knullige wijze. Kanttekening daarbij is dat ze het nog opneem constant niveau moeten bewijzen

7 augustus 2015 om 15:46

Verschillende types.

7 augustus 2015 om 15:49

@ Raymond

Klaassen wordt helemaal niet de nieuwe bergkamp genoemd, hij lijkt qua spel niet eens op Dennis. Hij is eerder een werker, een Siem de jong 2.0.

Donny van de Beek, die wordt 'de nieuwe Bergkamp' genoemd omdat hij al een stuk of 5 prachtige stiftjes van buiten de 16 heeft weten te bewerkstelligen, waar een paar van vergelijkbare schoonheid waren. Ik weet niet hoe je er bij komt dat dat de vergelijking is die wordt getrokken, want ik heb nog nooit iemand het horen zeggen...

7 augustus 2015 om 15:53

minimaal 25 doelpunten?? ik weet niet of jij ooit Ajax kijkt, maar Davy is geen spits, davy is een middenvelder, ooit een middenvelder gezien die 25 doelpunten maakt? of presteert willems ook ondermaats omdat hij geen topscorer is van de eredivisie?

7 augustus 2015 om 16:20

@selassi 020,

Klaassen is zeker wel 'de nieuwe Bergkamp' genoemd. Als je even via Google zoekt dan kom je het direct tegen in zowel de Nederlandse als de Engelse media.

7 augustus 2015 om 16:44

selassi: hiermee geef je dus indirect aan dat de Boer er niks va snapt.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/222...

7 augustus 2015 om 16:55

Riedewaldt verhuren? Hij speelt een prima wedstrijd

7 augustus 2015 om 17:00

Litmanen :-)

7 augustus 2015 om 17:09

Bazoer is niet de beste voetballer. Af en toe veel te nonchalant. Sinkgraven is een betere voetballer..

7 augustus 2015 om 17:16

Ziyech kan ook wel in dit rijtje

7 augustus 2015 om 17:34

Ja een middenvelder met 25 doelpunten, vrimibo hakt erin chef ?

7 augustus 2015 om 17:52

Dus volgens jou moet een middenvelder 25 doelpunten per seizoen om te slagen? Dan zijn er een hele hoop middenvelders niet geslaagd..

7 augustus 2015 om 18:37

Klaassen speelde vorig seizoen totaal niet goed.. En dit seizoen moeten we het nog maar is zien. Natuurlijk hoop ik dat als Ajax van, maar die jongen heeft vorig seizoen weinig mooie dingen laten zien hoor.

7 augustus 2015 om 18:53

@ Sammerens

Oh excuses in dat geval, ik ben nog steeds van mening dat dit wel weer een heel ver gezochte 'de nieuwe' is, hij is helemaal niet bijzonder technisch onderlegd, is niet bijzonder frivool is iemand die het meer van zijn inzicht, inzet en scorend vermogen heeft. Maar goed dat 'de nieuwe' slaat 99/100x sowieso nergens op, zeker als de manier van voetballen niet vergelijkbaar is.

7 augustus 2015 om 18:54

@ Peterhf

Hoezo geef ik dat indirect aan, ik reageer op Klaassen zijn benoeming tot de 'nieuwe bergkamp' ga er niet vanuit dat De Boer dat verzonnen heeft . Ik kan je link niet gebruiken, en als ik hem google kom ik het artikel 'elke ploeg heeft een kuyt nodig' denk niet dat dat is wat je wilde sturen

7 augustus 2015 om 20:38

Lex Immers!

7 augustus 2015 om 21:20

Vanaf zijn debuut word Klaassen al de nieuwe Bergkamp genoemd. Net als Riedewald de nieuwe Rijkaard en Bazoer de nieuwe Seedorf word genoemd.

8 augustus 2015 om 02:21

Guardado is een leuke waterdrager maar natuurlijk geen goede voetballer. Leuk dat iedereen elkaar dat wijs probeert te maken. Was natuurlijk niet voor niks bij Valencia en Leverkusen niet eens goed genoeg om op de bank te zitten.

7 augustus 2015 om 15:32

Ik heb een deja vu...... Waarom zegt hij dat nu op dit moment. Ik denk dat je als FDB nu even stil moet zitten als je geschoren wordt en zeker dit soort uitspraken niet moet doen. Marc Overmars zei dit ook vorig seizoen en dat werd een slaapverwekkend en slecht seizoen. Ik ben namelijk ban dat, zoals de afgelopen jaren is gebleken, wanneer de potentie er uit komt (1-2 jaar) ze weer verkocht worden. Dan krijg je weer de bekende argumenten als; we konden hem deze kans niet ontnemen, ze boden een geweldig bedrag etc... Nee, ik ben zeer sceptisch geworden. Sinds de fluwelen revolutie hoor ik elk jaar dat er geweldige talenten aan zouden moeten komen, welnu de tijd is gekomen dat ze er zouden moeten zijn. Wat toen 13-14 was is nu 18-19 en dus bestaan er dit seizoen geen excuses meer. Ik wil iig niet meer horen dat het beleid pas over 3-4 jaar zijn vruchten gaat afwerpen!

7 augustus 2015 om 15:33


Haha,ze zijn helemaal van het padje af daar in Amsterdam. Zijn Frank en Marc Netto soms het team vergeten waar zelf in speelden? Selectie 1994-1995:

dwin van der Sar
Danny Blind
Frank de Boer
Winston Bogarde
Michael Reiziger
Frank Rijkaard
Sonny Silooy
Ronald de Boer
John van den Brom
Edgar Davids
Jari Litmanen
Clarence Seedorf
George Finidi
Nwankwo Kanu
Patrick Kluivert
Marc Overmars
Peter van Vossen

Denken ze echt dat de Ajax-supporters zo dom zijn?

7 augustus 2015 om 15:39

Pfff daar zitten gewoon vijf spelers in die tot de absolute wereldtop hebben behoord (sar, Fijkaard, Davids, Seedorf, Kluivert). Een aantal spelers die daar net onder hebben gepresteerd. Wat een elftal zeg.

7 augustus 2015 om 15:40

Ik denk dat ze dat wel denken, soort hoogmoed zaaie.

Het ajax dat de CL won kan je niet vergelijken met het Ajax die niet eens de eerste voorronde door komt.

7 augustus 2015 om 15:52

En dan vergeet je Overmars, Litmanen en in mindere mate kanu nog

7 augustus 2015 om 16:03

@fey88, vijf? Ik tel er minstens negen.

7 augustus 2015 om 16:03

En Litmanen, de beste nummer 10 die ajax ooit heeft gekend!

7 augustus 2015 om 16:04

Denk sowieso niet dat ze beter zijn dan de genartie Cruijff, Keizer en Swart, De generatie Van Basten, Rijkaard en Koeman en De generatie van '95. We mogen al dankbaar zijn als ze in de buurt komen van de generatie Bergkamp en Jonk, De generatie Sneijder, Van der Vaart en Zlaten, De genartie Suarez, Eriksen en Vertonghen. Er lopen veel leuken talenten rond op de toekomst en dit team heeft ook een paar jongen die de wereldtop kunnen halen zoals El Ghazi, Bazoer en Riedewald. Ik hoop in ieder geval dat talenten zoals Cerny, Nouri, Van de Beek, El azzouzi, Muric en El Mahdaoui binnen 2 jaar doorbreken, want deze jongens hebben wel allemaal de potentie om de wereldtop te halen. Binnen 3/4 jaar kan Ajax echt een leuk team hebben, mits er niet veel vertrekt, die misschien een gooi kan doen naar de EL. Voor nu hoop ik dat ze Corona halen want die kan links en rechtsbuiten spelen is snel en heeft creativiteit. Ik hoop dat Heitinga Veltman uit de basis speelt. Dan kan het nog een leuk seizoen worden.

7 augustus 2015 om 16:24

@Suarez16 volgens mij heeft iedereen bij jullie de potentie om de wereldtop te behalen. Overschat de spelers nog maar meer, daar zijn jullie goed in bij Ajax, gevolg min of meer vernederd worden tegen de nummer 2 van skiland Oostenrijk.

7 augustus 2015 om 18:40

Absolute wereldtop. Daarmee bedoel ik dan ook echt absolute wereldtop. Andere spelers waren heel erg goed, maar geen absolute top. Deze 5 spelers hebben gedurende een periode constant het verschil gemaakt voor hun team.

Sar bij Ajax, Manu, Rijkaard bij Milan en Ajax, Davids bij Ajax en Juve, Seedorf gewoon altijd, en Kluivert bij Ajax en Barca.

De rest van de spelers waren ook heel goed. Maar Litmanen heeft buiten Ajax bijv. niet zoveel laten zien.

7 augustus 2015 om 19:13

@Feye88
Later bleek dat inderdaad het geval, maar het commentaar op dit team en op de individuele spelers was ook toen (en bijv in geval van Seedorf, Davids en Kluivert) niet van de lucht hoor.
Ook rondom het Nederlands elftal waren er legio mensen die bijv Frank de Boer niet wilde zien spelen. Idem voor Seedorf en bijv Kluivert.
Achteraf is blijkt vaak pas hoe goed een elftal echt was. Ongeacht de prestaties zijn veel goeie ploegen in de tijd dat ze actief waren best wel afgefikt. Idem voor individuele spelers.

7 augustus 2015 om 20:29

Idd.dit was de beste team ooit na het elftal van begin jaren 70.
Dit Ajax is totaal niks beter geworden dan afgelopen seizoen.
Denk toch dat Frank zijn kunde op trainings gebied moet afvragen of hij geschikt is,let op dat hij de spelers beter kan maken.
Vindt Klaassen niks beter dan afgelopen seiz.zelfs minder.
Veltman is en blijft een ramp.

7 augustus 2015 om 16:49

Dit is gewoon amateurpsychologie als de Boer ook de waarheid spreekt en zegt dat het niks is en ook niet zal worden dan is dat niet goed voor het zelfvertrouwen in de speeltuin. Wat een doorzichtige bende daar zeg. Als dit het resultaat van de filosofie van Cruyff is, zou ik op zoek gaan naar een nieuwe goeroe.

7 augustus 2015 om 17:58

Ik zie het nog niet en ik snap die euforie bij de boer al helemaal niet... Ik schaam me eig sinds Jol voor dit ultrajong selectiebeleid! Geef mij maar wat mannen op het veld, kerels die kunnen vechten slopen en tegenhouden als dat moet....aangevuld met so called talent uit de jeugd. Maar dit slaat gewoon nergens op! Alleen maar kinderen en de enige die er een klein beetje bovenuit steekt is Bazoer en die komt van psv notabene :-) Jong en gebrek aan kwaliteit dat is wat er nu staat bij de eerste 11 van Franky! Kinderen winnen de oorlog niet . O en btw dat so called Ajax systeem zie ik niet, wat is dat eigenlijk? Gewoon winnen toch? Mooi positiespel op de helft van de tegenstander??? Please Frank ga slapen man, daar moet je dan wel de spelers voor hebben!!! Speel gewoon naar de mogelijkheden die je hebt en verras de tegenstander eens! Hoe slecht was de concu eig wel niet toen we 4x kampioen werden? Ik schaam me als Ajacied als volwassen man om naar kinderen te kijken....bah

7 augustus 2015 om 20:40

Het beste team ooit? Nou echt niet!

Potentie zeker, maar beste ooit? Boven generatie Cruijff en zijn eigen generatie? Ik zie het niet gebeuren, al laat ik me graaf positief verassen.

7 augustus 2015 om 15:20

Zodra de potentie er echt uit komt vertrekken spelers, is een utopie omdat te denken dat je een team bij elkaar kan houden.

7 augustus 2015 om 15:29

Het probleem is inderdaad dat er dan kapers op de kust zijn en de spelers voor miljoenen zullen vertrekken. Frank zou dit als geen ander moeten weten. Bijkomend probleem is dus ook dat het elftal weer opgebouwd moet worden en dat gebeurt uiteraard met het laten doorstromen van jeugd.

7 augustus 2015 om 15:34

En de spelers die potentie hebben zijn al vanuit de jeugd vertrokken.

7 augustus 2015 om 15:37

*onder zijn leiding beste Ajax ooit.

Als je ziet hoe een Riedewald en een Bazoer spelen. Zulke spelers zijn al zo volwassen en fysiek. Het is ook nu veel leuker om de A1 en Jong Ajax te volgen voor de grotere talenten. Ze breken door met meer kwaliteiten, dat kan je ook al neutrale toeschouwer bekijken. Maar ze moeten het wel laten zien op het hoogste niveau. Sporkslede en Denswil waren beide ook grote talenten, maar de een had een hele zware blessure en de ander was mentaal niet sterk genoeg om door te breken.

7 augustus 2015 om 15:52

Kijk, daar kan ik inkomen. Ik hoop dat Ajax zodra de talenten de stap van talent naar eerste elftal speler maken het salarishuis al kan ophogen naar 2 miljoen. Misschien kunnen we ze dan wat langer bij elkaar houden en ze niet laten vertrekken bij de eerste de beste kaper met een marktcomform bod.

7 augustus 2015 om 16:15

Dat gebeurd nu ook hé. Iedereen ligt tot 2018 vast. Alleen Boilesen niet, maar die wilt ook vertrekken.

7 augustus 2015 om 17:06

Verschil met porto is dat zij veel gebruik maken van externe geldschieters en weinig aan een transfer verdienen.

7 augustus 2015 om 17:44

Daarom zeg ik ook als ze de stap van talent naar eerste elftal spelers hebben gemaakt. Want dan maken ze hun potentie waar. Nu zijn het een hoopje talenten.

7 augustus 2015 om 19:17

@Hangover
Dat zijn de bruto kosten. Als werknemer (en dat is een speler ook) is het bruto bedrag niet zo relevant. Het is uiteindelijk wat je netto gestort krijgt waar je de boodschappen van doet. Die regels zijn in Portugal en voor voetballers in Zwitserland best een stuk voordeliger dan in NL

Waarom laat niemand het eens zien dan... Ik zie in aannames e.d. wel kwaliteit bij sommige spelers alleen buitenspelers die tegen Wenen nog geen back voorbij komen vind ik te triest voor woorden.

7 augustus 2015 om 15:36

1 Goede voorzet (van een back) en maar 2 kansen in een wedstrijd. Te triest voor woorden. Met Klaassen en Milik win je de oorlog niet.

7 augustus 2015 om 15:56

schei toch eens uit over klaassen joh, naar guardado de beste middenvelder van de eredivisie, dortmund en enkele engelse topclubs hebben er natuurlijk ook geen kijk op toen ze klaassen wouden hebben?? dat jij niks in hem ziet zegt meer over jou dan over hem kwaliteiten, minimaal 25 doelpunten verwachten is helemaal lachwekkend.

Potentie win je niks mee, we willen resultaten en goed voetbal

Zonder twijfel beter dan de lichting die de CL won in '95. Hou toch op.

Frank begint steeds gekker te worden.

7 augustus 2015 om 15:15

Zie mijn reaktie

Hij moet toch wat zeggen wat het is maakt niet uit
Maar wel een beetje overdreven

Hoe naief kun je zijn? De Boer zegt dat 'ie goud in handen heeft, maar mochten er dit seizoen een paar spelers goed presteren dan worden deze verkocht aan buitenlandse subtoppers en kan 'ie weer overnieuw beginnen. Dus dan mogen het wel potentiële toppers zijn, ik vraag me af of Ajax er ooit de sportieve vruchten van kan plukken.

7 augustus 2015 om 15:16

Goud in de handen ik denk eerder oud roest

7 augustus 2015 om 20:17

@ Anwiers,

Grappig hoor. Maar Ajax heeft zeker een enorm goed elftal in potentie en gelukkig heeft iedereen een langdurig contract dus wegkopen zal lastiger zijn of ze moeten echt goed in de beurs.

Ik merk dat iedereen maar zeikt op de Boer en Ajax maar snapt men wel wat ze in Amsterdam aan het doen zijn? Proberen de beste spelers op te leiden met langdurige contracten om over een paar jaar eindelijk eens iets te kunnen doen Europees. Maar na de 1e wedstrijd van het seizoen weet iedereen al dat het bagger is en dat er ervaring bij moet.

Ervaring is leuk maar ook PSV zal met Moreno geen CL winnen maar kost je toch 5-6 miljoen met bijna geen verkoopwaarde meer. Meeste denken nu al te kunnen zien dat het niets wordt met deze jonge spelers maar met de juiste groei zullen veel van deze spelers grote jongens kunnen worden maar dan moet je het geduld op kunnen brengen.

Tuurlijk is het geen zekerheid dat het allemaal toppers worden maar dit is wel de enige manier om in de buurt te komen zonder jezelf failliet te kopen. Dit jaar is de selectie echt al een stuk verder dan vorig jaar ondanks het verlies in CL. Maar het is makkelijk om achteraf iedereen slecht te noemen maar dit is nu eenmaal het beleid en ik denk het juiste beleid om ooit weer wat verder te komen in Cl.

Enige risico is dat er toch spelers voor veel verkocht worden en dan zul je weer naar je beleid moeten kijken maar ondertussen zit in de A en B jeugd ook exceptionele talenten.

7 augustus 2015 om 15:21

Precies. Als er iets blijkt de laatste jaren is wel dat het in Nederland en in de Nederlandse competitie wel goed zit qua talent, maar talent is gewoon niet te behouden.

Er zitten wel een aantal grote talenten tussen (bazoer, Riedewald, Sinkgraven) alleen de tegenstand in de Eredivisie is tegenwoordig gewoon te laag om uberhaupt over de beste selectie (dus beter dan begin jaren 70 en halverwege jaren 90) te kunnen spreken.

7 augustus 2015 om 15:18

dan moet ajax maar zorgen dat ze europees presteren maar dat doen ze ook niet, dan is het gevolg dat je tegen die lage tegenstand aanloopt. potentie alleen heb je niks aan, ga je op ervaring duels verliezen

7 augustus 2015 om 15:58

Beetje arrogant om te zeggen dat de tegenstand in de Eredivisie te laag is als je net 17 punten aan je broek hebt gehad...

Wat een kluns is het ook. Veltman daar zit totaal geen potentie in, fischer wordt maar niet beter.. En de spelers die een beetje leuk zijn zoals klaassen en bazoer zullen na nog 2 goeie jaren weg zijn

7 augustus 2015 om 15:31

Knap dat jij Fischer kan beoordelen na een lange blessure

7 augustus 2015 om 15:51

Maakte een gretige indruk in de laatste wedstrijden vorig seizoen en ook in de voorbereiding.

7 augustus 2015 om 15:57

Veltman en Fischer hebben een dip, dat is normaal. Veltman was vorig seizoen de beste Ajax speler na Cillessen en Klaassen en Fischer was het seizoen ervoor fantastisch bezig. Klaassen speelt ook niet best de laatste tijd. Betekent niet dat ze er niet meer bovenop zullen komen.

Dus als je over 2 wedstrijden tegen rapid wien 5 doelpunten tegen krijgt heb je in potentie de beste selectie van ajax ooit...
Je hebt dan of een ontzettende gekleurde bril op, of het moraal binnen de selectie is zo dramatisch dat er maar zoveel mogelijke veren in de reet moeten worden gestoken, omdat het anders helemaal niets meer wordt dit seizoen.

7 augustus 2015 om 15:38

Of jij hebt een gekleurde bril op. Je moet de eerste wedstrijd gewoon winnen met 4-0/5-0. De tweede wedstrijd ben je ook beter, maar geef je door eigen fouten 3 doelpunten weg. Jeugdigheid overheerst, maar ze laten stuk voor stuk wel zien dat ze kunnen voetballen.

7 augustus 2015 om 15:56

Ja, had gemoeten, maar is helemaal niet gebeurt. Het gaat er niet om wat had kunnen zijn, of wat er was gebeurd als het anders was gelopen. Het gaat er om wat er gebeurd is, en dat is dat Ajax thuis genadeloos is afgestraft door een clubje uit een land wat helemaal niets betekent in het internationale voetbal. Ajax begint al te huiveren als de naam FC Kopenhagen horen.

Toen jij nog geen 2 jaar oud was won Ajax de Champions League. En niet met een beetje geluk, nee met fantastisch veldspel. Kreeg Ajax een rode kaart speelden ze als nog de grootste ploegen van Europa van het veld. In de jaren 70 hetzelfde verhaal. We hebben het over een ploeg, die op hetzelfde niveau speelde als Real, Barca, en Bayern, kijk de verschillen nu eens. Je kan dan in alle redelijkheid niet zeggen dat het in potentie de beste selectie van Ajax ooit is. Het feit dat je het moet zeggen omdat anders de ploeg met het lood in de schoenen tegen een club uit Tsjechië mogerlijkerwijs niet kan presteren, spreekt boekdelen.

Frank de Boer heeft normaal gesproken zeer realistische teksten, maar dit slaat echt alles.

7 augustus 2015 om 16:02

daar heb je wat aan... uiteindelijk bereik je niks leuk hoor dat ze laten zien dat ze kunnen voetballen maar wat heb je eraan als ze zo schandalig verliezen?? word frank echt een beetje beu, heb hem altijd gesteund maar het lijkt wel of die 2(frank en marc) een beetje erg zijn doorgeslagen en in hun eigen wereld leven, terwijl psv zometeen weer een gewledige cv binnenhaalt gaan wij het lekker doen met dat schandaal van een veltman die al 3jaar dezelfde fouten maakt en maar niet beter word, waar feyenoord Elia koopt kopen wij weer een gokje uit duitsland onder het motto ''het zou mischien wat kunnen zijn'', het is echt om doodziek van te worden, je roept in de winterstop dat je ervaring mist, vervolgens koop je een half bejaarde heitinga die blijkbaar het niveau niet aankan en laat je in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen al de ervaring op de bank.. sorry hoor maar dan ben je niet meer sirieus te nemen, maargoed ik dwaal af dus ik laat het hierbij.

Zijn Frank en Marc soms aan de drugs ofzo? Persoonlijk heb ik nog nooit zo een slechte selectie van Ajax gezien waardoor ik het punt heb bereikt om slechts nog naar Studio Sport te kijken en mijn Fox abonnement heb opgezegd. Ik kan het niet meer aanzien met die belabberde kwaliteit van tikkie breed en tikkie terug, blehhhh

7 augustus 2015 om 15:22

Misschien moet je anders even voor een jaar tissues halen?

7 augustus 2015 om 15:26

Nee hoor, ik kijk niet meer dus waarom zou ik. Ieder zijn eigen reactie op deze wanprestaties toch?

7 augustus 2015 om 15:49

Steun de club ook in mindere tijden. Je bent toch fan van de club. Niet van alle passanten die daar werken?!?

7 augustus 2015 om 15:55

Hoe lang moet je dan geduld hebben. Ruim 5 jaar is het voetbal niet meer om aan te zien. De kampioenschappen werden gehaald met historisch weinig punten. Vorig jaar was het niveau dramatisch en het ziet er naar uit dat het nog slechter gaat zijn. Ik blijf Ajax een warm hart toedragen maar ga niet meer een hele wedstrijd me zitten te vervelen en kijk dus liever niet meer.

7 augustus 2015 om 16:44

Wij bij PSV hebben ook jaren moeten aanschouwen hoe het telkens weer mislukte, ik zat alsnog iedere thuiswedstrijd in het stadion. Waarom? Omdat ik van de club houd. Ik zat er zelfs bij het dieptepunt, de 2-6 nederlaag tegen Vitesse thuis dat belabberde seizoen waar alles mis ging. Na veel geduld te hebben gehad maakte ik voor het eerst als seizoenscardhouder afgelopen seizoen de titel live mee, tot op heden een van de mooiste momenten in m'n leven (ben pas 16 dus heb nog geen kinderen ofzo). Je moet je club blijven steunen in goede maar ook slechte tijden, dat maakt voetbal zo mooi. Maar met deze tekst die je hier verkondigd toon jij gelijk wat voor fan je bent...

7 augustus 2015 om 16:59

Zoals je zelf al zegt, je bent nog jong en hebt niks om op terug te kijken in het voetbal. Ik ben wat ouder en heb wel voetbal van enig niveau meegemaakt in Nederland. Is voor mij daarom moeilijker om achter het kleutervoetbal te blijven staan. Ik wens jou in ieder geval veel plezier. Ik haak af....... Zo mooi vind ik voetbal niet meer.

7 augustus 2015 om 17:18

Bedankt, ik begrijp het best. Ik heb natuurlijk niet de tijden meegemaakt dat jouw en mijn club de grote prijs pakten, al moet ik zeggen dat ik wel de successen van Oranje de laatste wk's heb meegemaakt en ik moet zeggen dat het me geweldig lijkt om dit ooit nog een Nederlandse club te zien doen, de kans is natuurlijk klein. Bepaalde ervaringen hebben me geleerd om blij te zien met de kleinste dingen, denk dan bijvoorbeeld aan het feit dat ik in het stadion zat toen PSV in de voorronde van de CL tegen Ac Milan speelde en Matavz de 1-1 maakte, ik was nog nooit zo blij geweest. Dit jaar mag ik het spektakel in de groepsfase van de CL meemaken, een droom die uitkomt. Wie weet wat er gaat gebeuren. Ik heb in ieder geval nog een droom op voetbalgebied die ik graag ooit zie uitkomen in m'n leven en dat is dat een Nederlandse ploeg of het nationale elftal een prijs pakken.

7 augustus 2015 om 22:33

Voor je 16 jaar vind ik je een wijs ventje. Ik hoop met je mee hoor, we willen allemaal wel weer zo een feestje. Dat is met Oranje altijd nog mogelijk, moet het ook daar wel ff beter dan nu :-)

frank de boer en vooral overmars hebben kennelijk ook een zonnesteek opgelopen.

niet omdat er geen potentie zit in de selectie, dat zal best wel. maar omdat ze dit durven te zeggen over zo n jonge ploeg die nog niks bewezen heeft en pas geleden door rapid wien eruut is geknikkerd.

die teksten van die 2 kan je namelijk ook op de b junioren toepassen of de c junioren. de vraag is wat heb je eraan.niks nada!!!!!

'als we het team bij elkaar houden', dat is hetzelfde als zeggen als we Ronaldo kunnen aantrekken. Onmogelijk voor een Nederlandse club dat moet de Boer toch ook wel weten. Zal me niks verbazen als een spelers als Klaassen over een jaar vertrekt als hij zich zo blijft door ontwikkelen. Bovendien kom je er met alleen jeugd niet. Kijk naar Psv, gewoon een elke linie iemand met ervaring en kwaliteit. Aan ervaring op de bank heb je ook weinig.

Totaal misplaatste uitspraken op dit moment. Die talenten hebben wel potentie maar Ajax hoort nu te presteren, niet over een jaar of twee. Je hebt net ''de belangrijkste wedstrijd van het jaar'' (woorden va De Boer) verloren tegen een zeer middelmatige tegenstander. Nederigheid zou op zijn plaats zijn Frank.

7 augustus 2015 om 15:35

Precies dat! Als je geschoren wordt moet je stil zitten Frank! En zeker niet dit soort uitspraken doen die zeer geforceerd en nogal belachelijk over komen.

Toch een mooi woord in potentie het beste team ooit. In potentie zijn de f-jes van ajax ook toppers. Laat me niet lachen en stop met onzin uit te kramen meneer de boer. En richt je op je team naar de EL te leiden.

Die man begint eng te worden...

Ansich geloof ik hem wel, dat er veel potentie en talent in deze selectie zit. Maar ten eerste, beter dan de generatie Cruijf of zijn eigen generatie die het hart vormde van een uitstekend Oranje?

En ten tweede, het gaat in eerste instantie nog om potentie en talent, het zijn nog geen gearriveerde spelers. Het moet er nog allemaal uitkomen, sommige spelers zullen het snel oppikken, anderen hebben meer tijd nodig of een jaartje als huurling bij een andere club. En veel talenten maken altijd een terugslag mee, dat het een half of heel seizoen minder loopt. Dat is op zich niet erg, maar zoals de afgelopen dagen al tot in den treure is gezegd, je hebt ervaring nodig op het veld om zo'n terugslag op te kunnen vangen.

Ze lijken een beetje de weg kwijt in Amsterdam. De huidige selectie is qua huidige kwaliteit en potentieel niet te vergelijken met de lichting van 95/96.

Daar speelden toen potentiële (en uiteindelijk ook daadwerkelijke) wereldtoppers als Kluivert, Overmars, broertjes de Boer, Litmanen, Kanu, Davids, Seedorf en vd Sar. Dat nog eens aangevuld met een internationale sterspeler als Rijkaard en de ervaren Blind.

Ze kunnen hoog en laag springen, maar ze zouden dolgelukkig moeten zijn als de huidige selectie 4 spelers weet voort te brengen met de carrieres van Litmanen, Seedorf, Davids en Kluivert. Ik zie het niet gebeuren!

7 augustus 2015 om 16:02

Sterker nog, die waren op die leeftijd al wereldtop.
Leuk dat de jongens bij Ajax nu in potentie grote spelers zijn, voorlopig zijn ze bij lange na heen wereldtop.

Hij begint steeds meer te lijken op die Iraakse woordvoerder tijdens de oorlog met Irak.

7 augustus 2015 om 17:03

Had ik zelf niet kunnen bedenken. Perfecte vergelijking, die ga ik van je overnemen!!!

7 augustus 2015 om 17:10

Deze uitspraak verdient wat mij betreft de Voetbalzone dagprijs. Hilarisch.

Het lijkt wel of De Boer zijn verstand is verloren. Deze spelers zijn bij lange na niet zo goed als het Ajax van begin jaren '70 en halverwege jaren '90, zelfs niet in potentie. De spelers uit die jaren konden op jonge leeftijd al met gemak winnen van dit Rapid Wien. Kom nou zeg!

De Boer overschat of grovelijk zijn selectie, of doet die gouden generaties van Ajax echt veel onrecht aan.

In potentie is dit zeker een van de beste ajax-selecties van de laatste jaren. Het probleem is alleen dat er geen absolute uitblinkers bij zitten van het niveau Ibrahimovic of Eriksen.

Probleem van ajax is dat die potentie zich nu wel eens een keer moet gaan uitten in verder kwalificeren voor europees voetbal! Met alle respect heeft Ajax niets aan Europa League voetbal tenzij het tot de halve finale komt. Dan kun je pas echt zeggen dat je als ploeg bent gegroeid ten opzichte van het team dat de afgelopen jaren de knock-out fase van de CL niet heeft bereikt.

7 augustus 2015 om 15:33

vergelijk eriksen aub niet met ibrahomovic wil je....

7 augustus 2015 om 15:53

Waarom niet? Eriksen was verreweg de beste in zijn ajaxtijd. Zlatan was nog lang niet de speler die hij later zou worden.

Het erge is: de Boer heeft op dit punt gewoon gelijk. Bazoer, Riedewald, Klaassen, Sinkgraven en misschien Tete en El Ghazi zijn gewoon over een aantal jaar Oranje internationals, Dat is het probleem ook niet, HET Probleem IS, en dat voorzag half Nederland eind vorig seizoen al, HET Gebrek AAN Ervaring! Het middelmaat op de bank zoals Viergever, van Rhijn, Heitinga en Boer heeft geen totaal geen zin, Ajax heeft ervaren leiders in het veld nodig...

7 augustus 2015 om 16:02

Je hebt gelijk, en De Boer ook.
Maar als je echt het probleem wilt weten:

De essentie van het spelletje is scoren en achterin niets weggeven. Ajax is voetballend met Feyenoord het beste team in de Eredivisie.

Maar kijk eens naar PSV tegen Groningen. Voetballend stelt het niet zo veel voor, maar PSV weet wel hoe het op resultaat moet spelen. In Nederland houden we daar niet zo erg van, maar internationaal is dot het enige dat telt

7 augustus 2015 om 16:38

Wat een onzin. Wat is jouw definitie van voetballend beter? Is dat domineren op eigen helft met balletjes breed en balletjes terug tegen Eredivisietegenstanders die dat gewoon laten gaan en, met een begroting die een fractie is van die van Ajax, zonder amper een kans weg te geven het einde van de wedstrijd halen? Is dat het spel dat al 5 jaar lang pijn aan de ogen doet en inmiddels diverse supporters de Arena uit jaagt?

PSV was afgelopen seizoen met een straatlengte voorsprong voetballend het beste van de Eredivisie, creëerde de meeste kansen, scoorde de meeste goals, en was zeker richting het einde van het seizoen ook dominant op de helft van de tegenstander.

Zolang men in Amsterdam blijft denken dat de hoeveelheid balbezit een graadmeter is voor de voetballende kwaliteiten, en ik krijg de indruk dat er daar nog voldoende van zijn, wordt het nooit beter. Je moet sneller diep spelen, als de tegenstander nog niet is georganiseerd en de ruimtes nog groter zijn. Het is niet alleen effectief, het is nog attractief ook. Het voetbal dat Ajax de laatste jaren speelde is...tja....eigenlijk helemaal niks.

Ja je hebt misschien als ajax goud in handen als je de komende jaren alles bij elkaar houdt... als de besten steeds weg worden gekocht blijf je tegen zeperds aanlopen als tegen rapid wien... jeugd heeft de toekomst maar het behouden van de besten is niet haalbaar voor alle clubs in NL.

Het word tijd dat frank gaat stoppen,als hij zegt dat dit de beste selectie ooit is,frank is de weg kwijt

Houd nou op Frankie, je maakt jezelf belachelijker en belachelijker. Los van het feit of hij wel of niet gelijk heeft zegt hij dit aan het begin van elk seizoen. Zo'n uitspraak kan ik daarom alleen al niet meer serieus nemen.

Bazoer wordt zonder twijfel een topper, Cillessen is al (een van) de beste Nlse keepers. Tete en Riedewald kun je nog te weinig over zeggen. Veltman gaat absoluut niet de top halen. Dijks is prima maar wordt natuurlijk geen topspeler. Gudelj wordt hoogstens subtop. Sinkgraven heeft wel de potentie om de top te halen, net als El Ghazi. Fischer dacht ik dat ook van maar die staat al 2 jaar compleet stil in zn ontwikkeling. Milik heb ik nog nooit een goede wedstrijd zien spelen maar heeft wel de potentie om een goede spits te worden. Kortom, in mijn ogen maar 1 uitzonderlijk talent: Bazoer. Daarnaast 3 á 4 spelers die, als het meezit, in de buurt van de europese (sub)top kunnen komen.

Edit: Klaassen onbesproken gelaten. Is natuurlijk wel een toppertje.

hahahahhahahahaha deze man is echt helemaal doorgedraaid roep al sinds zijn aanstelling dat f de boer niet gemaakt is voor het trainersschap,heeft geen mensenkennis en is onkundig. zo snel mogelijk ontslaan..ik ga een handtekening actie starten. weg met de boer!!!

Pfff wat komt er een hoop geijl uit Amsterdam tegenwoordig, ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Hopelijk zal Ling, de raad van commissarissen of (via) Cruijff dit seizoen achter de achter schermen zich laten gelden. Er gaat dus helemaal niets veranderen, wat ook inhoudt dat de onvrede onder de scouting en op de Toekomst gewoon verder gaat en waarschijnlijk alleen maar zal verergeren. Als er niet heel snel word ingegrepen is voor mij de revolutie mislukt en dood.

Dries roelvink heeft ook naar eigen zeggen laatst het beste album óóit uitgebracht

Word toch onderhand weleens tijd dat De boer stopt met die clowneske uitspraken van hem en stopt met het ophemelen van zijn "talenten".
Hij heeft jongetjes die wat met een bal kunnen en dat is heel wat anders dan ze nu al uitroepen tot potentiele Oranje voer.
Misschien dat Blind dit ook leest en eens een keertje met Frank gaat zitten praten over hoe het nu gaat met zijn grootheidswaanzin.

Het elftal in potentie is veel beter dan die van 1995. Zet alleen even de namen op een rijtje.

Cillessen - vd Sar
Tete - Reiziger
Veltman - Blind
Riedewald - Rijkaard
Dijks - de Boer
Bazoer - Seedorf
Gudelj - Davids
Klaassen - Litmanen
El Ghazi - Finidi George
Milik - Kluivert
Sinkgraven - Overmars.

De huidige lichting is inderdaad in de toekomst echt wel vele malen beter.

7 augustus 2015 om 16:06

Nu niet gaan overdrijven, gappie. Elftal van 95 had gehakt gemaakt van de huidige eredivisie. Psv van 95 overigens ook.

Hahahah heb ik gezien ja. Zitten jongens bij die al jaren bij de selectie zitten en die ik nieter beter zie worden. Neem een veltman. Potentie heb je niks aan , en tegen die tijd dat ze goed worden zijn ze al lang weer verkocht. Word tijd voor de boer om weg te gaan uit plopsaland

Feyenoord en PSV hebben veel meer kwaliteit in huis dit jaar. Max derde plek denk ik...

7 augustus 2015 om 15:36

Feyenoord is de transfer van Michiel Kramer aan het afronden en dat wil je beweren dat ze meer kwaliteit hebben dan Ajax? Ajax en Feyenoord hebben allebei een aantal tweede rangs aankopen gedaan, maar spelers als Bazoer en Klaassen lopen er niet rond bij Feyenoord hoor.

7 augustus 2015 om 15:45

Spelers als Elia, Kramer, Kuyt en Vejinovic lopen dan weer bij Ajax niet rond. Lijken mij meer te gaan brengen dan de kinderen van Ajax. Hoop van niet, denk het wel.

7 augustus 2015 om 15:49

Milik is een betere spits in mijn ogen hoor. Wat heeft die Kramer laten zien dan. Elia is wel een prima speler. Wij hebben idd geen 35 jarige man in de voorhoede gelukkig en Vejinovic is wel gelijk waardig aan Gudelj in mijn ogen.

Verder vind ik Toornsta wel een prima speler, ondanks dat hij ver is terug gezakt. Bij ons geldt dat voor Schöne.

7 augustus 2015 om 16:04

Haha Elia heeft al 5 jaar lang niks gepresteerd, Kramer houdt niet van trainen en heeft zich alleen bij ADO 1 seizoen laten zien, Kuyt is al 35 en Vejinovic is een prima speler maar echt absoluut niet beter dan Klaassen en Bazoer. Bij Feyenoord lopen Jens Toornstra en Lex Immers rond, dat zijn spelers die PSV en Ajax echt nooit zouden halen hoor die hebben gewoon veel te weinig kwaliteit.

7 augustus 2015 om 15:47

Grappig.

Cillessen is beter dan Vermeer
De rechtsback positie moet nog maar blijken.
Centraal is Riedewald in beter vorm dan Kongolo
Centraal is Veltman in slechtere vorm dan Van Beek
Dijks is beter dan Nelom
Klaassen is beter dan Vejinovic
Bazoer is beter dan Vilhena
Sinkgraven/gudelj zijn beter dan Vejnovic
El-Ghazi is beter dan Bilal (doeltreffender)
Milik is beter dan Kramer
Fischer en Elia moeten het nog maar aantonen dit seizoen wie beter in vorm is.

7 augustus 2015 om 16:05

Nelom is inderdaad geen ster. Maar op basis waarvan vind iedereen Dijks ineens een ster? Aardig seizoen bij Willem 2 en 1 goede voorzet? Blijft toch een redelijk beperkte lompe speler.

7 augustus 2015 om 16:16

Ik zeg toch alleen dat hij beter is dan Nelom? Een fitte Boilesen vindt ik persoonlijk beter. Maar laat hem nou vaak geblesseerd zijn. Zijn tijd is hier uitgespeeld. Nelom is gewoon een Ligeon.

7 augustus 2015 om 16:19

En jij baseert je op ...?

7 augustus 2015 om 20:35

Veltman is uit vorm,zelde meegemaakt dat een speler zolang uit vorm is.
Die jongen kan niet beter,en zal het nooit leren.
Sorry maar ik vindt hem de zwakste schakel achterin.

Vergeleken met afgelopen jaren ben ik het wel met hem eens. ('ooit' is onzin)
Milik is een Poolse topper (en als hij dat nog niet is volgens sommigen dan wordt hij dat nog wel)
El Ghazi kan het gaan maken als rechtsbuiten, Fischer komt er echt wel.

Men is nogal opportunistisch bezig om bepaalde spelers af te schrijven op het moment vind ik.
In potentie kan het echt geweldig worden, maar ja, je houdt ze niet bij elkaar hè... Met name Bazoer zal in de toekomst onhoudbaar worden (maar goed, als het mee zit levert hij dus wel erg veel geld op in ieder geval dan)
Sinkgraven is goed bezig en Klaassen heeft als eerder op de deur geklopt voor het Nederlands elftal.

In de verdediging heb je met Riedewald en Tete gewoon 2 geweldige talenten. (overigens twijfel ik nog steeds over Riedewald als centrale verdediger maar oké)
Veltman.... Tja, wisselvallig, ene wedstrijd perfect, andere keer bakt hij er helemaal niks van.
Dijks, afwachten, heeft zich goed ontwikkeld en speelt voorlopig sterk, snel, fysiek sterk, voetballend echt niet slecht.
Op zich genoeg ingrediënten om een prima back te worden.
En Cillessen is natuurlijk nu al kwalitatief uitstekend.

In potentie (en nu al voor eredivisiebegrippen) staat er een geweldig team.
Ik hoop dat het duidelijk wordt tegen Az zodat ook de opportunisten het in gaan zien.

7 augustus 2015 om 16:00

Ik zou bijna denken dat je voor Ajax was wat een hoop onzin in dat stukje tekst niet normaal

7 augustus 2015 om 16:59

Tja... Sommige mensen zoals jij geven de voorkeur aan 1 zin zonder enige inhoud, argumentatie etc.
Tja, als dat normaal is volgens jouw standaard... Ach, dan ben ik blij dat mijn stukje niet normaal is volgens jou.

7 augustus 2015 om 17:24

Je hebt helemaal gelijk wat mij betreft, maar ik maak me toch zorgen.

In potentie is het denk ik de beste selectie van de Nederlandse velden. Als je bijvoorbeeld ziet hoe er tegen wolfsburg en de eerste helft tegen rapid gespeeld werd en thuis de 2de helft ze zich terug knokten tegen rapid dan zie je echt de klasse van de spelers en de goede mentaliteit wel. Maar ik vrees dat de Boer de grip kwijt aan het raken is. Hij maakt domme onverstandige keuzes wat Ajax niet ten goede komt. Ik vrees dat het tijdperk de Boer een beetje voorbij is. Maar als ze AZ totaal van de mat tikken zondag dan zal iedereen weer lyrisch zijn. Terecht, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Heeft De Boer dit wel echt gezegd? Overmars zei het blijkbaar een tijdje geleden voordat ze uitgeschakeld werden in de CL, ik kan me niet voorstellen dat De Boer het op dit moment daarmee eens is.

Ik weet dat spelers getest worden op gebruik van verdovende middelen.
Zou te zien wordt de technische staf niet getest.
Die man is helemaal de weg kwijt.
Je hebt een aantal talenten en verder zijn het allemaal middelmatige en enkele hardwerkende spelers.

7 augustus 2015 om 16:48

@ 10mark

Je zou het bijna gaan denken ja, want ze zien ze echt vliegen in Amsterdam. Serieus, ik snap er echt helemaal niets van dat niet inzien dat ze alles behalve goed bezig zijn, ik hoop dan ook dat Ling zijn werkzaamheden er voor zorgen dat de raad van commissarissen ook eens van haar luie gaat afkomt.

De bekende praatjes........als die praatjes eens stoppen en dat de supporters het ook eens in de praktijk kunnen zien, dat schiet beter op dan praatjes!!!

7 augustus 2015 om 16:51

@ downvalley

Helaas zul je zien dat de meeste kritiek binnenkort weer zal verstommen, want het zal niet lang meer duren voordat het klassieke "we moeten doorgaan" weer voorbij komt of iets in die trend, terwijl er niets veranderd is. Daarmee word zeg maar de Nederlandse "nuchterheid getriggerd" waardoor mensen zich altijd laten in palmen. Het is helaas een golf beweging die altijd hetzelfde is in Nederland. Mijn hoop is gevestigd op Ling en de raad van commissarissen dat ze er heel kort op gaan zitten zoals de bedoeling was. Het liefst zie ik Overmars en Co vertrekken, maar dat zit er niet in, dus dan hoop ik maar dat de controlerende organen hun werk zullen doen.

De selectie van Ajax:
Speler voor Nederlands elftal?
1. Jasper Cillessen ja
2. Ricardo van Rhijn nee, staat bij Ajax al niet meer in de basis.
3. Joël Veltman nee, al te vaak door de ondergrens gezakt
4. Mike van der Hoorn Nee
5. John Heitinga Niet voor de toekomst.
6. Riechedly Bazoer Ja
7. Viktor Fischer Nee is een Deen
8. Daley Sinkgraven In potentie wel, maar zien hoe die zich ontwikkeld.
9. Arek Milik Nee, geen Nederlander
10. Davy Klaassen Ja
12. Nemanja Gudelj Nee, speelt voor Servie
16. Lucas Andersen Nee een Deen
17. Nicolai Boilesen Nee een Deen
20. Lasse Schöne Nee een Deen
21. Anwar El Ghazi 50/50, wanneer die de ontwikkeling van Depay haalt wel, ma 't kan net zo goed een Boëtieus worden.
22. Jairo Riedewald 50/50, kijken of hij dit vast kan houden
23. Kenny Tete 50/50, kijken of hij dit vast kan houden
24. Andre Onana Nee geen nederlander
25. Thulani Serero Nee geen Nederlander
26. Nick Viergever Nee, is bij Ajax al geen basisspeler
33. Diederik Boer Denk het ook niet
35. Mitchell Dijks 50/50

Van de 23 zijn er in mijn ogen maar 3 echt potentiele Oranje spelers, waarvan Cillesen er al 1 is dus eigenlijk 2 potentiele spelers. Maar gelukkig is de boer geheel objectief.

7 augustus 2015 om 15:44

Cillessen, Riedewald, Bazoer, Tete, Klaassen, Sinkgraven kunnen zich allemaal in Oranje spelen.

Dijks zal afhangen van de ontwikkeling van Blind/willems. Als beide op de bank belanden of een seizoen vol blessure hebben, is er een kans voor hem. Maar is natuurlijk (nog) geen Nederlands elftal materiaal.

Verder is het afwachten hoe een Veltman, Van Rhijn zich gaan ontwikkelen. Wordt Van der Hoorn nog verhuurd? Maken Heitinga en Viergever veel minuten en hoe spelen ze. Kan El-Ghazi stabiel worden. Hoe ontwikkeld Zivkovic zich in Tilburg. Hoe ontwikkeld een Donny van de Beek zich of een Nouri (in de toekomst/tweede seizoenshelft)

Al met al, met een goed jaar Ajax, kunnen er veel Ajax spelers in Oranje komen. Maar bij een slecht jaar zullen het er 3-4 zijn gok ik max.

7 augustus 2015 om 15:50

Veltman is er ook een en Van Rhijn heeft ook al een aantal interlands achter zijn naam. De concurrentie is niet veel beter op hun posities.

7 augustus 2015 om 16:02

Van de NL talenten bij in de 1e selectie zie ik Dijks Riedewald Tete Sinkgraven Bazoer Klaassen een zodanig niveau halen dat zij in de toekomst aantrekkelijk worden voor Oranje. Wellicht Zivkovic ook nog wel. Elghazi ... is een groot vraagteken voor mij.

7 augustus 2015 om 16:17

Dijks moet ik ook nog maar zien hoor. Begon toch matig deze voorbereiding, Wel tegen sterke tegenstanders, dat wel.

7 augustus 2015 om 16:10

Mitchell Dijks? Ik mag toch hopen van niet. Opmerkelijk dat hij volgens sommige zich in 1 jaar heeft ontwikkeld van te slecht voor Ajax naar potentiële international. En dat allemaal op basis van 1 aardig seizoen bij Willem en 1 goede voorzet tegen Rapid.

Ik snap dat Dijks een verarming is na Boilesen, maar dat heeft meer met Boilesen dan met Dijks te maken.

7 augustus 2015 om 17:02

Gewoon afwachten wat Dijks presteert dit seizoen...
Echter, sommige mensen kijken meer van Ajax dan de potjes tegen Rapid.... In de voorbereiding heeft Ajax namelijk ook gespeeld en niet tegen de minste tegenstanders...
Daar maakte Dijks ook een sterke indruk.

Nogmaals, het is afwachten wat hij gaat presteren, maar zijn eerste indruk die hij achterlaat voorlopig is prima.

Nou Frank, als dit zo'n potentieel topteam is, waarom krijg je dat dan niet aan de praat? Het is niet om aan te gluren dat obligate, creativiteitsloze gebrei met balbezit als doelstelling ipv scoren. En dan heb ik het niet eens over het verdedigende werk..
Eigenlijk zeg je nu dat je volslagen ongeschikt bent als trainer als je dit soort resultaten boekt met een halve Oranje-selectie van de toekomst tot je beschikking.
De realiteit is dat deze spelers mogelijk een groot potentieel hebben maar dat jij dat simpelweg nooit gaat meemaken dat het eruitkomt omdat ze dan allang vertrokken zijn.
Als fan ben ik dat kweekvijver-voetbal allang zat. Als ik potentie wil zien, ga ik wel naar de Toekomst. Ik ga naar de Arena om echt voetbal te zien.

Ja Frank alleen je maakt nog steeds verkeerde keuzes qua opstellingen en wissels. Zeker europees gezien. Ik blijf vertrouwen houden in Frank maar het moet dit jaar beter! Anders na dit jaar gewoon afscheid nemen.

Nou Frank je hebt helemaal gelijk, ik zie eigenlijk maar twee spelers in de wereld die het team nog iets beter maken, en het voordeel ze staan op nog geen één scoutingslijstje. de Nigeriaanse centrale verdediger Potentie Tahlent, en in Vietnam zag ik de rechterspits Po Then Tie. de één is 15 en de ander helaas al 17 maar echte buitenkansjes hoor.

Frank De Boer gedraagt zich werkelijk exact als een politicus. Hoe slechter het gaat met de club des te populistischer en gekker de uitspraken worden om nog enig draagvlak te houden.

Het woord

Mijn bescheiden mening is overigens dat dit de zwakste selectie van Ajax OOIT is.

7 augustus 2015 om 17:13

Daar hoef je niet voor te hebben gestudeerd. Nooit was het niveau zo laag als momenteel. Ik heb nog pijn in mijn ogen. Gaat ook niet veranderen met de zuinige beleidsbepalers. Ik verwacht een drama seizoen dit jaar.

Het probleem is dat als deze talenten eenmaal echt goed zijn dat er dan ook gelijk grote clubs komen met interesse en dan zijn ze weg.

Helemaal mee eens, ik denk dat hij bedoeld beste ooit onder zijn bewind. Ben ik het wel mee eens, sterk team, enorme potentie.

Ja, dat is ook wel typisch voor iemand in het nauw. Niet echt slim om je spelers zo te gaan ophemelen. Er lopen er al een aantal alleen voor zichzelf te voetballen.

Jablonec zal een volwassen team zijn, dat Ajax gewoon kan uitschakelen. 60-40 in het voordeel van Ajax als ik mijn positivisme laat spreken.

Als je het maar vaak roept ga je het zelf ook geloven

Het gekke is............ik ben het met hem eens.
Tuurlijk die acherlijke blunders moeten eruit....maar hijzelf was op die leeftijd ook nog niet zo ver.
Ennuh.....was de Boer niet vaak verdedigend aan het blunderen?? (tikkie trug jaap...)

Natuurlijk, het is fijn dat er iniedergeval een iemand dat ziet. Ik ziet het niet

Maar daar behoren viergever veltman vd hoorn van rhijn duarte serero schone en sanogo niet bij naar mijn mening.
Volgend seizoen komen daar wellicht Savastano Sanniez Owusu Nouri Vd Beek Cerny Zivkovic en Muric voor in de plaats.

Dan, ja dan begint het er wel op te lijken ja.

Doe mij zo'n bril Frank, wat het ook voor bril moge zijn. Ik zie een van de slechts spelende Ajax selecties sinds de tijd dat Ajax 5e werd in 1999/2000 en die selectie had toch echt wel een paar spelers die ik er nu zeker wel erbij zou willen zien. Het is niet eens dat het voetballend onverzorgd is maar er is lijkt gewoon geen mogelijkheid gevonden te kunnen worden om de tegenstander op de knieeen te krijgen en iedere keer als Ajax 1 - 0 voor staat en ze drie keer niet uitlopen tot 2-0 kun je er donder op zeggen dat ze er weer minstens een om de oren krijgen. Ik wordt er momenteel niet zo heel blij van allemaal.

Ik hoop dat deze jongens nog minstens drie jaar bij Ajax blijven. Heb ik het over Riedewald, Bazoer, Tete, Sinkgraven, El Ghazi en Milik.. Als Klaassen nog twee seizoenen blijft, is het veel. Dan heb je wel een sterk team denk ik.

Met potentie bereik je niets, zijn ze straks goed genoeg: gaan ze weg.

Frank moet eens stoppen met onzin uitkramen en zorgen dat er prestaties op het veld komen, liefst gecombineerd met leuk aantrekkelijk voetbal. Dit soort dooddoeners horen we net even te vaak de laatste jaar. Juist de periode waarin geen ene reet gepresteerd is....

Ach daar is de bekende Amsterdamse bluf weer... We zullen zien Frank...

Mensen mensen, lees nou toch eens goed. Ik geloof best dat deze selectie enorm veel kwaliteiten heeft en ik snap ook best dat Frank dit zegt. Reaguurders op Voetbalzone zijn enorm goed in zwart/wit kijken.

Als Ajax Rapid wien in de heenwedstrijd de eerste helft had afgeslacht, dan was Ajax opeens titelkandidaat nummer 1. Nu gaat het mis door persoonlijke fouten (feitelijk weggevertjes) en kan Ajax er niets meer van.

Ik lees dat Ajax spelers mist als Eriksen, Vertonghen, Van der Wiel, Vermeer, Ibrahimovic, Blind, De Jong (nigel), Escude, Maduro, Grygera, etc. Allemaal konden ze er op een gegeven moment geen ene flikker meer van en waren ze Ajax onwaardig. Jaren later hoor ik iedere keer weer 'hadden we nog maar een speler als Vertonghen, etc.'.

Ook wordt er een vergelijking gemaakt tussen dit Ajax en het Ajax van '95, maar dat kun je gewoon niet met elkaar vergelijken. Ajax was toen ook beter dan het grote Real Madrid, maar vergeten dat er toen nog zoiets was als een 8 3 regel. Het Bosman arrest had nog niet plaatsgevonden en de CL bestond destijds alleen nog maar uit kampioenen. Nederland had toen, en heeft nu nog steeds, de beste jeugdopleiding ter wereld. Niet zo gek dus dat onze spelers beter waren dan hun leeftijdsgenoten elders in Europa.

Vergeet ook niet dat er toen nog geen Internet was bij de massa. Dus kon er niet gezeken worden op het aankoopbeleid van Ajax. Van der Sar werd door Van Gaal bij de Amateurs van Noordwijk werd weggehaald, of Overmars die werd overgenomen van Go Ahead Eagles. Als Ajax nu een jeugdspeler van Duitsland U21 haalt, of een speler uit de Eredvisie is het bijna per definitie een miskoop. Bovendien hadden we in '95 ook spelers in de selectie waar we nooit meer iets van gehoord hebben.

Wacht nou gewoon eens af? We zien volgend jaar in april wel hoe de zaken er voorstaan. Ik heb enorm veel vertrouwen in dit Ajax. Ook ik zie potentie.

7 augustus 2015 om 17:48

Volgens mij zeiden Overmars en de Boer dat vorig seizoen ook al dit is de beste selectie sinds jaren nou we hebben het gezien (tikkie breed tikkie terug en keeper staat vrij ) en denk je nu echt dat het dit seizoen anders is die man is zo star en eigenwijs dat hij in zich zelf begint te geloven , maar ik ben er klaar mee , want hij is al schuldeg aan de uitschakeling tegen rapid door alle routine op de bank te houden dus hij mag van mij gewoon weg het word tijd voor een andere aanvallende trainer die lef heeft .

7 augustus 2015 om 19:42

@sloep, het kan aan mij liggen hoor, maar Ajax heeft tegen Rapid alleen maar aangevallen. Je praat poep. Na de 10 man in Wenen en de snelle achterstand in de Arena ging Rapid vol op de verdediging spelen. Dan kun je niet 'aanvallen' op de manier zoals je dat zou willen. Dan staat het vast, dan moet je geduldig spelen.

Vorig seizoen was het niet goed, helemaal mee eens, maar in de voorbereiding en tegen Rapid Wien heeft Ajax goed voetbal laten zien. Ze hebben het niet altijd de volle 90 minuten volgehouden en de goals die ze tegenkregen (tegen Rapid en Wolfsburg) waren gewoon echt slordige persoonlijke fouten. Daar kun je niet een heel team op afrekenen.

Zoals ik al zei, als de kansen in Wenen wel waren benut, dan had jij nu de polonaise gelopen. Dat is triest, dat noemen ze ook wel 'successupporters'.

Je kunt ook wel eens verliezen, terwijl je de betere ploeg bent. Ik heb vertrouwen in dit team. Er zit veel meer creativiteit en diversiteit in en bovendien worden er veel meer duels gewonnen. Just wait and see!

7 augustus 2015 om 20:12

Als ik iets niet ben is het wel een succes supporter als je al ruim 25 jaar een seizoenskaart hebt weet je wel beter , en termen als je praat poep ben ik totaal niet van gediend dat als eerste , en ik zie al 2 seizoen klote voetbal en ik heb niet het idee dat dit onder deze trainer gaat veranderen , een trainer met iets meer realisme had in deze wedstrijd met Heitinga en Gudelj begonnen dan had je never nooit verloren , want zolang die zak van een Veltman er in blijft staan zal het nooit wat worden en sta je in de winterstop op een onoverbrugbare achterstand want die kan letterlijk niets die staat al 2 jaar stil maar wij zullen het wel verkeerd zien , maar dit gaat niet lang duren want het kan niet zo zijn dat als je 5/6 nieuwe spelers hebt gehaald dat bijna alles op de bank zit onder het mom van kijk mij een goed wezen met zo'n jong team want ik heb geen dure kaart om naar een veredeld jeugd team te kijken dat door de nummer 2 van Oostenrijk wordt uitgeschakeld.

Al dat gezwets over potentie. Allemaal zoethoudertjes.

Zelfs al zou het kloppen, nu is niet het moment om dat aan te halen. Ga eerst maar eens resultaten boeken.

Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat De Boer gewoon het iq van een dropsleutel heeft. Leuk hoor die potentie, maar stel drie man speelt een goed seizoen, worden ze weggekocht en kan je opnieuw beginnen. Jongens als Klaassen, Cillessen gaan na het komende jaar vrijwel zeker weg.

Die vent moet ze ogen eens openen en zich realiseren dat de tijden van een 'elftal bij elkaar houden' al lang en breed voorbij zijn. Dat kan niet meer in het hedendaagse voetbal. Richt je nou als Ajax zijnde eens op 5-6 jongens van 25 en zet die in de basis, vul dat aan met wat jonge gasten. Dan kan je eens gaan nadenken over presteren in zowel de ED als de CL. Maar ga niet een elftal van gemiddeld 20 jaar opstellen.

Ah, nieuwe afleidingsmanoeuvre van de Boer cs. Probeer aub eerst deze kanjers aan het voetballen te krijgen en daarna is er nog tijd zat voor de veren.

Wat een onzin. Er zitten spelers tussen met potentie, maar 'in potentie beste selectie ooit'??? Er zit momenteel niemand bij de selectie die in het team van ' 94/'95 op de bank had mogen zitten. Niemand!

7 augustus 2015 om 17:41

idd, deze spelers op misschien Klaassen na, zouden in 1995 never in deze selectie zitten qua niveau.
Klaassen vind ik persoonlijk een erg goede speler!

7 augustus 2015 om 18:16

Klaassen is de beste die er bijloopt inderdaad. In '94/'95 zou hij voor schaduwspits (nr 10) moeten concurreren met Litmanen en Kanu. Voor de rechtshalf positie zou hij hebben moeten concurreren met Ronald de Boer en Seedorf.

Misschien dat hij in zo een elftal ook dat niveau zou halen (dat zullen we nooit weten), maar nu zie ik niet in hem wat ik 20 jaar geleden in de 4 genoemde namen zag.

Maar hij steekt wel ver boven de rest uit die er nu in staat.

Ik zie ook de potentie, maar je moet wel reëel zijn. Klaassen is in mijn ogen absoluut niet de nieuwe Bergkamp, komt op een of andere manier tekort, geeft té vaak slechte passes, vooral richting de buitenspelers, valt mij steeds op. Vooral als ik zie hoe Ziyech bijna kinderlijk eenvoudig passes over 40 meter geeft. Ik zeg niet dat Ziyech beter is dan Klaassen, maar ik vind dat Klaassen beter op "6" kan spelen, want hij werkt hard, en kan scoren als het moet.

Sinkgraven gaat het niet redden, zakt door de mand zodra het spel iets sneller moet, Riedewald heeft mij overtuigd, van Tete zijn er 13 in een dozijn, Milik kan een grote worden, El Ghazi ook, mits hij minder scharen maakt en meer doelpunten scoort.

Nou ik ben het zeker met hem eens dat het in potentie een hele goede selectie kan worden maar ja wat koop je daar voor als supporter? Je hoeft als Ajax echt niet bang te zijn dat als je een gearriveerde speler koopt dat die een 18 jarig talent in de weg gaat staan want alle goede spelers zijn toch binnen 2 jaar weg bij Ajax.

Het begint nu een beetje lachwekkend te worden. Zal na de uitschakeling van afgelopen week maar even een beetje rustig aan doen met uitspraken in de media

Ik vond de Boer (eigenlijk allebei, Frank en Ronald) al niet zo slim, maar met deze uitspraak, is het wel heel zeker dat die wel heel erg dom is.. ze komen ook vrij dom over trouwens sowieso

Als ajacied zijnde vind ik toch de boer eens realistisch moet worden. Elk jaar maar weer heeft die het over zoveel talent maar wanneer komt het er dan uit? En we kunnen toch niet jaren blijven wachten tot er goede jeugd doorkomt? Misschien eens wat spelers halen die iets toevoegen. PSV is hierin veel slimmer en ik zie hun de komende jaren ook als de grote favoriet in de eredivisie.

Tja dat maakt natuurlijk niet uit. Gaat meer om de meeste prijzen ooit. ..
Wellicht had vGaal m een tip kunnen geven nav laatste WK

Die de boer, iets teveel aan de shrooms vermoed ik..

Die De Boer moet het theater in. Volle zalen, gegarandeerd. Allemaal dijenkletsers. Ajax - Rapid Wien 2-3. Zijn nieuwe show heet: Nu zal ik vast wel kampioen gaan worden. Komt dat zien komt dat zien. Ook buiten Amsterdam in 17 theaters te bewonderen. Reserveer nu alvast uw kaarten.

De beste selectie ooit is een tikkeltje overdreven maar het is op zich wel duidelijk dat er voldoende potentie in de huidige selectie zit. Met spelers als Gudelj, Sinkgraven, Klaassen, Tete, Riedewald, Fischer, Milik, Cillessen en Veltman heeft Ajax een selectie waar je nog jaren mee vooruit kan. Hopelijk beseft De Boer ook dat hij goud in zijn handen heeft en gaat hij bouwen aan een vaste formatie.niet meer dat op resultaat gerichte paniekvoetbal van vorig jaar maar gewoon de beste spelers opstellen op hun positie. Sinkgraven bijvoorbeeld als linksbuiten en Bazoer een linie terug.

Wat heb je aan potentieel als t er niet uitkomt? Frank moet zn potentieeltjes beschermen en er routine omheen bouwen, pas dan gaat t wat worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren