Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Stekelenburg: 'Dan heeft Ajax niks te zoeken in de Champions League'

Laatste update:
/

Maarten Stekelenburg is alweer ruim vier jaar weg uit Amsterdam, maar de doelman volgt Ajax nog altijd op de voet. Ook hij zag hoe het elftal van Frank de Boer dinsdag in eigen huis tegen Rapid Wien een goede uitgangspositie om de play-offs van de Champions League te bereiken verspeelde.

De 32-jarige doelman van Southampton baalde daarvan, maar is wel realistisch. "Als je zo makkelijk de goals weggeeft, heb je in de Champions League ook niets te zoeken", zegt hij in De Telegraaf. Stekelenburg constateerde ook dat de basiself van Ajax zeer jong was, al is dat volgens hem niet per se een probleem. "Als ze maar de juiste keuzes maken. Het is nu een harde leerschool voor die jongens."

De kans was aanwezig dat hij zelf als mentor had kunnen optreden. Ajax zou Stekelenburg namelijk op het oog hebben gehad als mogelijke vervanger van Jasper Cillessen, aan wie wordt getrokken. Stekelenburg koos echter al vroeg in het seizoen voor Southampton. "Daar kon ik natuurlijk niet op wachten", zegt hij over de mogelijke interesse uit Amsterdam.

Wie is in jouw ogen de betere keeper?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze jeugd is ook niet goed genoeg.
Zelfs eriksen en verthongen die absoluut de beste waren in hun laatste jaren bij ajax zijn naar tottenham gegaan. Europese subtop.
Maar sommige denken dat de huidige talenten wel even de europese top gaan halen. Laat me niet lachen ajax heeft niets te zoeken in de CL.

7 augustus 2015 om 08:34

Klopt, ze hebben er ook niks te zoeken, niet met dit elftal. Hopelijk komt de reality check een keer dat het op deze manier echt niet gaat lukken.

7 augustus 2015 om 08:38

Eriksen gaat die top ook echt wel halen, toch vaak een van de uitblinkers. Die kwaliteiten zag je bij Ajax al. Neemt niet weg dat onder de huidige jeugd slechts een aantal echt potentiële toppers rondlopen, maar dat duurt nog minimaal 5 jaar voordat je de echte top hebt bereikt.

7 augustus 2015 om 09:01

Tete, Riedewald en Bazoer worden echt wel toppers. Ben ik heilig van overtuigd. Sommige lijken te vergeten dat die jongens pas 18 zijn.

Wel zou het enorm helpen wanneer ze het team niet hoeven te dragen maar dat er een ervaren man naast staat zodat ze zich eerst kunnen focussen op hun eigen spel.

7 augustus 2015 om 09:06

Ik denk dat de enige die dat is vergeten frank de boer is...

7 augustus 2015 om 09:10

Voorin een type de Jong, middenveld een type Davids en achterin een type Stam (ervaringsgewijs gesproken) en je had Rapid op kunnen rollen en de jeugd zou heel veel opsteken.

7 augustus 2015 om 09:13

Ik denk dat Frank zo reageert om de druk van de ketel te houden en om Overmars te beschermen. Waarom weet ik niet maar hij ziet natuurlijk ook dat ze die ervaring missen. Dan haal je Heitinga maar blijkbaar is die, ondanks zijn ervaring, toch nog slechter dan Veltman.

7 augustus 2015 om 09:15

Type de Jong past niet bij Ajax. Soms vraag ik me af welke spits wel zou renderen bij Ajax. Hij moet een aanspeelpunt zijn, groot en sterk, maar ook weer technisch en wendbaar, hij moet ballen vasthouden en hij moet er 25+ scoren per seizoen. Dat is onmogelijk?!?

7 augustus 2015 om 09:23

Volgens interviews met betrokkenen is Sanogo zo'n spits. Groot, sterk, kan een bal vasthouden, is technisch redelijk begaaft. Hij heeft 1 probleem: hij scoort helemaal niet...

7 augustus 2015 om 09:23

Die hele Ajax-spits mythe is onzin. Ajax heeft de laatste jaren steeds totaal verschillende spitsen gehad. Een Suarez, Huntelaar, Kluivert, Milik en Siggy zijn toch allemaal totaal verschillend?

Ik denk dat de Jong er bij Ajax ook gewoon dik 20 inlegt en bovendien ballen geeft aan de buitenspelers en Cam. Ik denk dat de Boer een moord zou doen voor de Jong.

7 augustus 2015 om 09:27

Heb Sanogo nu 2 x zien invallen ( te weinig om echt een oordeel te vellen ) maar ik zie daar nog weinig van bovengenoemde punten in terug.

De spits die Ajax 'nodig heeft', bestaat gewoon niet.

7 augustus 2015 om 09:33

@hoppa!

Heb je wel mijn hele post gelezen? Zo lang was hij nu ook weer niet.

Een spits moet scoren. Huntelaar, Suarez en Kluivert scoorden en voldoen dus aan de Ajax 'eisen'. De rest is onzin. Dat had je toch ook al uit mijn 1e post kunnen opmaken?

7 augustus 2015 om 10:04

Alsof Eriksen geen europese top gaat halen

Nou heeft volgens mij iedereen zijn zegje wel gedaan over Ajax en laten we er maar over ophouden.

7 augustus 2015 om 08:43

Is t al opgelost dan?

7 augustus 2015 om 09:43

Of het al opgelost is ga je de volgende kwalificatie ronde zien of Ajax die kinderlijke fouten niet meer gaat maken.

7 augustus 2015 om 11:00

@ sebasju

Natuurlijk is het nog niet opgelost, die domme fouten zitten al meerdere decennia´s in het Nederlandse voetbal opgesloten. Dat zal echt niet zo snel verbeteren, als ik de Boer zo heb gehoord de afgelopen dagen met zijn standaard positieve gebrabbel; dan weet ik in ieder geval dat er onder hem niets zal veranderen.

7 augustus 2015 om 11:07

Ik weet dat er feye88 in mn naam staat, maar ik ben liefhebber van de speelstijl van Ajax. Hoewel ik veel rivaliteit voel, is het genieten als Ajax op z'n Ajax' speelt. Ik vind het jammer dat de vaandeldrager van het Nederlands voetbal op deze wijze speelt. Ik denk dat een vertrek van De Boer best een goed begin kan zijn. Zet Co Adriaanse weer eens voor de groep. Die heeft de Ajaxfilosofie goed begrepen.

7 augustus 2015 om 11:31

Nee, maar denk je dat Stekelenburg de oplossing heeft? En dat ze met een jong team spelen weten we nu wel. Wij in de rest van NL wisten wel dat Ajax minder werd de afgelopen jaren, maar ze bleven maar zeiken over 4 kampioenschappen. Lekker de cruijff filosofie blijven hanteren, zoals jij voorstelt Co voor de groep, dan worden weer in Eindhoven weer gewoon kampioen dit jaar

7 augustus 2015 om 09:24

Precies. Compleet negeren die club verder. Dat is voor iedereen het beste.

Vraag me af wat de toekomst van stelelenburg is als forster weer terug komt. Normaal gezien gaat hij dan op de bank.

7 augustus 2015 om 08:40

Dat ligt er helemaal aan hoe het team ervoor staat. Een keeper krijgt nu eenmaal langer het vertrouwen en als het team regelmatig wint met geen doelpunten tegen dan is de kans dat hij blijft staan groot.

Och je meent het. Geen één club in de eredivisie heeft daar iets te zoeken

7 augustus 2015 om 09:12

Ik denk dat PSV nog wel eens zou kunnen verrassen. Niet dat ze goed genoeg zijn, maar denk dat hun speelwijze meer kans van slapen heeft. Ajax probeert met een elftal tieners te domineren, denk dat PSV veel meer op de counter gaat spelen.

We hebben zeker niks te zoeken in de CL... Als we zo spelen. En Cillessen ja die te vaak onzeker, kan geen penalty's stoppen. Soms heeft hij vreemde acties. Verder is het een prima keeper hoor. Maar ik ben geen fan van Jasper. Eerlijk gezegt vind ik Vermeer beter... Maar die heeft ook soms weer vreemde actie waar tegendoelpunten uit vallen.
Maarten blijft voor mij de beste van Nederland na van der Sar. Stekelenburg heeft jammer genoeg de verkeerde keuzes gemaakt. Maar hopelijk mag nou weer gaan vlammen bij Southampton en vervolgs weer bij Oranje...

7 augustus 2015 om 08:54

@ Afca_babel

Stekelenburg gaat vanaf begin november wederom weer gewoon op de bank zitten als Forster weer fit is. Dus naar mijn idee heeft hij wederom de verkeerde keuze gemaakt. Hij had lekker naar een team moeten gaan waar hij eerste keeper zou zijn.

Maar je relaas over Cillessen... No reaction needed.

7 augustus 2015 om 11:02

Stekelenburg in vorm keept Foster de bank op. Helaas is hij al jaren uit vorm, maar wie weet vind hij het terug. Hij redde ons op het Wk2010 tegen Brazilië, daar kon bijna geen keeper tegenop!

7 augustus 2015 om 14:12

Hoe weet jij dat nou? Kun je de toekomst voorspellen ofsow...!!! Misschien keept Stekelenburg wel hartstikke goed en blijft hij gewoon staan in de basis. En zal Forster op de bank plaats moeten nemen. Koeman kan Maarten weer terugbrengen naar zijn goede vorm. Dus praat geen onzin want je kunt niet bij voorbaat zeggen dat Stekelenburg gaat mislukken bij Southampton....

7 augustus 2015 om 14:41

@ Eeerlijkepsvfan

Hoe groot fan ik ook was, ben en zal blijven van Maarten. Forster zal op zijn minst weer de kans krijgen onder de lat en alleen bij minder presteren weer gewisseld worden. Misschien wel de uitblinker van Soton van vorig jaar. En niet geheel onbelangrijk. Stekelenburg is gehuurd, Forster is eigendom...

7 augustus 2015 om 11:50

Wat een onzin, kweekvijver voor de jeugd. Als je de centen die je verdient met het "kweken" investeerd in goede spelers, is er weldegelijk een mogelijkheid om te overwinteren. Kijk Oostenrijkse clubs eens.

Surieus wie kiest cillessen boven stekelenburg:'

7 augustus 2015 om 09:16

Ik haha alleen op basis van die zieke redding tegen brazilie. Die heb ik cillissen nog niet zien maken ook al heeft hij nog potentie

7 augustus 2015 om 13:03

@berliner80

Cillessens ''zieke redding'' tegen Spanje misschien? (stiftje van Silva, waardoor het geen 2-0 werd)

7 augustus 2015 om 11:05

Ik hoop dat je een grapje maakt. Stekelenburg kan er al een tijdje niets meer van en zit op de bank bij monaco, terwijl je cillessen op penalties na op niets kan betrappen en daarnaast wordt hij niet voor niets gelinkt met clubs als manI

7 augustus 2015 om 11:05

ManU*

7 augustus 2015 om 13:47

Iedereen met enig verstand van het spelletje..

Als ze zo blijven spelen, hebben ze ook niets te zoeken in de EL vrees ik...

Zo goed is Cillessen niet. Heeft problemen met penalty's en bij het uitschieten van de bal bij b.v. spelhervattingen komt er zelden 1 goed aan. Stekelenburg vondt ik veel all-rounder en meer uitstraling.

7 augustus 2015 om 11:02

Jij kijkt duidelijk nooit naar ajax, alleen tegen rapid waarschijnlijk. Hij maakt op penaltys na zelden fouten en heeft absoluut geen probleem met het uittrappen van de bal ( vermeer bijvoorbeeld wel) hij maakt dan miss nooit spectaculaire duiken maar dat komt omdat hij altijd op de juiste positie staat

7 augustus 2015 om 11:49

Hij heeft over twee wedstrijden tegen Rapid 5 tegengoals gehad en volgens mij geen bal tegen gehouden

7 augustus 2015 om 12:42

Wel degelijk naar Rapid Wien gekeken en niet alleen die ene wedstrijd. Er komt zelden een bal over afstand aan bij een medespeler. In de 16 heb ik het niet over. Penalty's daargelaten.

7 augustus 2015 om 13:49

Ja stambec, geheugen van een paardenvlieg? Heeft ons vorig jaar naar de 2e plaats gekeept, heeft zeker 10-15 punten gered, om nog maar te zwijgen over zijn optredens tegen Legia Warschau..

Hij kon niet blijven wachten op ajax. Ik lees hier: ik had graag gewild. Toch leuk om te horen dat hij het wel wilde overwegen. Wereldkeeper die hopelijk zijn weg terug vind. WK 2010 als absoluut hoogtepunt en het seizoen er voor bij ajax waar hij maar 19 tegen doelpunten kreeg te verwerken waarvan 5!!!! in eigen huis. ik ben je niet vergeten en zal dat ook nooit doen.

Maar jij zelf hebt ook niks op dat niveau te zoeken meneer Stekelenburg

7 augustus 2015 om 09:45

Ik zat al te wachten op iemand die deze opmerking zou maken.
Gefeliciteerd....

Ik heb het is een paar dagen aangekeken en gehoord wat er zoal over Ajax gezegd en geschreven zou worden. Voor mij weer een bewijs dat de voetbalwereld zo opportunistisch als de pest is.
Voetballend gezien zag het er helemaal niet zo slecht uit maar iedereen lult elkaar maar na.
En ja, als die fouten er niet uit gaan zal het nooit wat worden Europees gezien. Ik vind dat er een behoorlijke selectie staat die ons dit jaar nog wel eens kan gaan verrassen mits ze nu niet in een negatieve spiraal terecht komen. Voorspelling voor wie de Europese (sub)top gaan halen:

- Bazoer (top)
- Riedewald (subtop)
- Klaassen (top)
- Milik (subtop)
- Sinkgraven (top)
- Fischer (subtop)
- Gudelj (subtop)

7 augustus 2015 om 11:06

Maar wie de subtop of top gaat halen heeft Ajax niets meer aan. Wij bij PSV hebben nu ook niets meer aan Memphis nu hij de top "bereikt" heeft. Het gaat er om dat ze samen prijzen pakken voor hun huidige club. Uiteindelijk kijken de Europese (sub)toppers ook naar wat voor prijzen zijn binnengehaald. Sinkgraven top zie ik echt niet gebeuren, die jongen heeft niet de drive die je daarvoor moet hebben. Bazoer en Klaassen kunnen het wel redden, de rest zal middenmoot en enkeling subtop worden.

7 augustus 2015 om 11:53

sinkvgraven kan je van dat lijstje afhalen hoogstens subtopp. Klaassen trouwens ook.

Cillesen is zo dramatisch vind ik ik weet echt niet waarom zoveel mensen hem goed vinden

In Europa kan je simpelweg niet aankomen met een team van louter spelers van 19, 20 en 21 jaar. Dat kan mijn neefje van tien bedenken, maar bij Ajax zijn ze daar te dom voor. In plaats van realistisch te zijn en simpelweg te kijken hoe je met de beschikbare middelen succesvol kan zijn vinden ze het bij Ajax belangrijker om de jeugdopleiding te cultiveren. Dat ze daardoor steeds minder serieus worden genomen door de buitenwereld maakt hen blijkbaar niets uit. Sowieso, bij Ajax is nog niet het besef dat we in 2015 leven en dat in de huidige tijd de voetbalwereld er heel anders uit ziet dan twintig jaar geleden.

Ik snap de uitslag van de poll niet helemaal. Slechts 55% denkt dat cillessen beter is. Iedereen zief toch hopelijk wel in dat cillessen een uitstekend wk en seizoen achter de rug heeft, en stekelenburg een jaar lang op de bank bij een franse subtopper heeft gespeeld en niet voor niets al een tijd niet meer voor NL wordt opgeroepen..?

Aan de ene kant heeft gelijk, maar toen hij nog bij Ajax speelde maakte spelers van Ajax dezelfde fouten (al was dat Ajax echt beter dan het huidige Ajax). Toen voerde hij ook net zoals de spelers van nu ook aan dat "de jonge leeftijd was", wat dat betreft had ik stoerder (al is dat niet het juiste woord, maar kon zo snel even geen andere beschrijving bedenken) gevonden als hij dit ook toen des tijd had gezegd.

'mentor', 'rol in de kleedkamer'

Grootste onzin wat de afgelopen tijd keer op keer voorbij komt. Oudere spelers die naar hun clubje terugkeren met doel ook een belangrijke factor te zijn voor de ontwikkeling van jonge spelers. Wanneer heeft het ooit echt een verbetering opgeleverd? Op het veld sta je echt alleen voor. Met je talent, ervaring, durf, coaching, ed. moet je het doen. Niets meer niets minder

Heel Nederland heeft niks meer te zoeken in Europa. Dat hebben de wedstrijden die inmiddels zijn gespeeld wel bewezen. We worden steeds sneller uit ons lijden verlost en hebben over enkele jaren nog maar een paar plekjes over. Dat is goed voor de kleinere clubs in ons land. Verschillen in de Eredivisie worden hierdoor kleiner en dat maakt het voetbal leuker. Om internationale successen te vieren moet je overstappen naar andere sporten, dat zijn er gelukkig genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren