Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'PSV heeft beet: Moreno stapt deze donderdag in vliegtuig naar Nederland'

Laatste update:

Marcel Brands zei woensdag nog dat hij van plan was om zaterdag of maandag naar Barcelona af te reizen, voor een persoonlijk gesprek met Héctor Moreno, maar mogelijk is dit helemaal niet nodig. In Spanje is men ervan overtuigd dat de verdediger van Espanyol naar PSV zal vertrekken en volgens Vavel stapt Moreno donderdag al in het vliegtuig naar Nederland.

/

De 27-jarige Moreno stond ook in de belangstelling van Fiorentina, maar de Italianen kozen voor een samenwerking met Davide Astori. PSV bleef daardoor over als enige serieuze kandidaat en lijkt de strijd om de Mexicaans international te gaan winnen. Moreno moet bij de landskampioen de opvolger worden van de naar Olympique Marseille vertrokken Karim Rekik.

Moreno speelde in Nederland al tachtig competitiewedstrijden voor AZ en maakte vervolgens in 2011 de overstap naar Espanyol. Hij heeft er nu dus vier seizoenen bij de tweede club van Barcelona op zitten en wil het daar graag bij laten. Moreno heeft nog een eenjarig contract; PSV zal naar verluidt tussen de 2,5 en 4 miljoen euro betalen om deze verbintenis af te kopen.

Héctor Moreno zou een aanwinst zijn voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nice en mooi op tijd. Hebben we de selectie tijdig rond gekregen voor de competitie en cl.

6 augustus 2015 om 08:59

Ik hoop dat het waar is. Ik geloof het pas als er getekend is. Duiken de laatste tijd zoveel verhalen op in de media. Zou natuurlijk helemaal te gek zijn dit. Hebben we verdomme echt een sterke selectie. Het gevoel is bij mij beter dan vorig jaar.

6 augustus 2015 om 09:38

Als het waar is, dan is brands een held!

6 augustus 2015 om 10:20

De zoveelste goede aankoop van Brands. Een held was het al maar hij blijft maar doorgaan. En los van spelers halen haalt hij ook goede prijzen binnen voor uitgaande transfers.

6 augustus 2015 om 11:49

Valt me wel op dat sinds psv kampioen is geworden Brands ineens een held is

6 augustus 2015 om 12:09

Nee punt mbt uitgaande transfers speelt sowieso al langer. Denk aan Strootman enz. Of het wonder van Marcello dat hij die verkocht kreeg en voor aardige prijs nog ook..

6 augustus 2015 om 15:12

Viel mij ook al op...Zo verguisd als ze eerst werden ( cocu overigens ook) zo geliefd zijn ze nu..ach ja zie t bij mijn eigen club al zij het andersom. Als je wint heb je vrienden

6 augustus 2015 om 16:15

Hij is inderdaad een held. Als hij vanaf het begin nou een goede trainer had neer gezet dan was PSV de afgelopen 2-4 jaar ook kampioen geweest.

6 augustus 2015 om 10:37

Het enige eventuele nadeel wat ik me kan bedenken aan de laatste aankopen is dat je misschien twee kampen krijgt binnen de selectie, een spaans sprekende groep en de rest. PSV was vorig jaar zo een hechte groep, ze vochten voor elkaar. Is te hopen dat dit zo blijft!

Verder zijn dit natuurlijk aankopen (mocht Moreno daadwerkelijk komen) waar elke PSV fan (die realistisch is) van droomt!!

6 augustus 2015 om 12:25

In het seizoen 2004-2005 was er ook een zuid amerikaanse groep Alex, Gomes, Farfan en later Robert en toen haalde ze de halve finale van de champions league, werden ze eerste in de eredivisie en wonnen ze de Knvb Beker. Dus ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.

Uitstekende zet van PSV. Met Moreno, Guardado en de Jong heb je met afstand de sterkste as van de eredivisie.

6 augustus 2015 om 08:59

Volledig mee eens, en daarnaast ook nog eens een as met veel ervaring. PSV is goed bezig de laatste jaren moet ik zeggen qua aankopen. Dit seizoen, in mijn ogen, topfavoriet voor de titel met Ajax en Feyenoord daar toch nog een aardig eindje achter.

6 augustus 2015 om 09:24

Aardig? haha, zeg maar gerust een straatlengte achter.. Ajax zeker..
Feyenoord zie ik nog wel stunten dit jaar..
Ajax moet helemaal overnieuw beginnen, daar waar Feyenoord vastigheid behouden heeft, en er routine bijgehaald heeft.
PSV doet wederom goede zaken, ben ik zeer jaloers op.. In de breedte/op papier is het elftal er niet teveel op achteruit gegaan denk ik.. Hoop dat ze geneog punten zullen halen in de CL voor Nederland..

6 augustus 2015 om 09:37

Ik snap echt niet dat ze bij ajax zeiden dat alle ervaren spelers te duur zijn maar wrm lukt psv het dan wel ? K snap daar echt niks van

6 augustus 2015 om 09:40

En ook nog eens voor minder geld dan ajax heeft betaald voor een talent als sinkgraven

6 augustus 2015 om 10:02

Waarschijnlijk omdat wij Brands hebben rondlopen, met een enorm netwerk. Bij Ajax loopt Overmars rond die waarschijnlijk op football manager zoekt op talenten met veel groeipotentie en ze op basis daarvan haalt, althans zo lijkt het bij hem altijd. Hij zoekt niet verder dan zijn neus lang is en de huurlingen of aankopen buiten Nederland zijn vaak de afdankertjes van subtoppers. Dat is niet het niveau waar Ajax naar moet streven..

6 augustus 2015 om 10:34

Nou ja, Overmars heeft best wel een netwerk, maar met name bij Arsenal en Barcelona. Resultaat is dat je spelers als Bojan, Cuenca en Sanogo huurt. En daar heb je niet zoveel aan. Ik heb in het begin gelachen om Brands, want het werkte allemaal niet zo heel goed, maar dit is met enige afstand de beste TD van de Eredivisie. Heeft zijn zaakjes meer dan goed voor elkaar. Ik zie PSV zelfs wel doorbekeren in de CL, gezien het feit dat ze in pot 1 terechtkomen en gewoon een meer dan behoorlijke selectie hebben. Ze zijn er niet echt op achteruit gegaan wat mij betreft. Die worden weer met een straatlengte voorsprong kampioen. En er komen nog talenten door ook.

Ik hoop dat ze bij Ajax meekijken en zichzelf even flink achter de oren gaan krabben. Heitinga halen is op zich prima, maar er wordt toch vastgehouden aan Veltman. Gudelj erbij is op zich ook niet heel verkeerd, maar de stap naar toppers als Guardado of Moreno moet binnenkort toch echt worden gemaakt.

6 augustus 2015 om 09:50

Met deze selectie word PSV met 2 vingers in de neus kampioen, en ik vind het helemaal prima.
Misschien worden er dan wat ogen geopend in Amsterdam.
Goed hoeft niet duur te zijn, maar je moet er wel voor betalen.
Liever iemand van waarschijnlijk 4 miljoen dan 4 spelers van 1 miljoen die niks toevoegen.

Zelfs Feyenoord heeft het beter voor elkaar dan Ajax.
Overmars moet lekker foetsie.
Ja leuk dat je het goed doet op financieel gebied, echter als het vorige bestuur er nog had gezeten dan hadden we waarschijnlijk ook wel dit ook wel bereikt...want het spelersmateriaal was er toen der tijd naar.

En nogmaals, je hoeft echt niet 16 miljoen ala sulejmani te betalen...maar liever 2 goede aankopen van 7 a 8 miljoen p/s dan 16 net niet spelers van 1 miljoen.
We hebben de laatste jaren volgens mij 16 miljoen (plusteken) salaris aan flutaankopen/gehuurde spelers uitgegeven.

6 augustus 2015 om 10:00

Ik ben het niet met je eens. Ajax heeft een prima selectie op een goede linksbuiten na.

Alleen de Boer had heitinga, gudelj en toch ook van Rhijn in de basis moeten zetten.

Ik ben ervan overtuigd dat Ajax een betere selectie heeft dan Feyenoord.

PSV is wel sterk dit jaar maar ik ben benieuwd hoe die het vertrek van Depay en Wijnaldum gaan opvangen (resultaat op het veld).

6 augustus 2015 om 10:11

Een prima te jonge selectie en ook gudelj kwam te kort. En ik weeg niet of heitinga de man is waarop iedereen kan bouwen. Heeft al meer dan 2 jaar op de bank gezeten. Die moet er ook nog inkomen dan moet die het hele seizoen spelen en dan kan die van waarde zijn na de winterstop. Zolang heeft hef voor de jong ook geduurd

6 augustus 2015 om 10:23

@renevandalen. Depay is vervangen door Lestienne. Depay maakt meer doelpunten, maar Lestienne geeft weer meer assits. Wijnaldum is vervangen voor Propper. Daarmee lever je scorend vermogen in. Maar Propper heeft een geweldige pass en past perfect in dit PSV. Als Moreno komt, staat het achterin beter dan vorig jaar. Weet iemand ook of Moreno een linker of rechter centrale verdediger is? Ik hoop een linker, dan kan Bruma mooi op de bank.

6 augustus 2015 om 10:27

Een prima selectine op 4 goede verdedigers, linksbuiten en spits na zul je bedoelen. Millik gaat de kar ook nog niet trekken bij een 'europese grootmatch' evenals Hetinga dat achterin niet zal gaan doen.

6 augustus 2015 om 10:33

Gudelj en Sinkgraven, done that. Ajax heeft 16 miljoen aan een aantal spelers uitgegeven.

6 augustus 2015 om 10:52

@psvchealseaboy Morena is inderdaad een linker centrale verdediger, dus dat is zeker een postieve verandering aangezien Isi en Bruma het nu uit moeten gaan vechten op rechts. Concurrentie voor Bruma is alleen maar goed.

6 augustus 2015 om 12:15

En ook voor isimat. Vind bruma toch beter tot nu toe dan isimat hoor!

6 augustus 2015 om 12:19

@renevandalen Ajax heeft met de opstelling van afgelopen dinsdag echt geen prima selectie. Ik snap niet dat hij heitinga en gudelje niet gebruikt, dat mist die selectie juist. meer body en meer strijd..

Wijnaldum is wel opgevangen, propper is een hele goeie vervanger! alleen depay is moeilijk te vervangen die was op bepaalde momenten echt belangrijk.

Feyenoord zie ik nog wel stunten, ben wel benieuwd wat kuyt nog kan en of elia het nog kan

6 augustus 2015 om 10:32

Ik vind de selecties van Ajax en PSV gelijkwaardig, bij PSV is Willems, Guardado en de Jong sterker, bij Ajax Cillessen, Klaassen en Fischer. Qua potentie zie ik Ajax richting het einde van het seizoen zelfs sterker zijn dan Psv, ligt er aan hoe de talenten zich ontwikkelen, ajax heeft meer potentie in de groep.

6 augustus 2015 om 11:05

Fischer speelde zijn laatste goede wedstrijd tegen Feyenoord in 2011. Werkelijk de meest overschatte speler in de Eredivisie: loopt met zijn hoofd naar beneden gericht de fuik in om vervolgens de bal te verliezen. Ja wel dat is Fischer's gameplan voor elke wedstrijd.

6 augustus 2015 om 12:01

dit is een grapje mag ik hopen?
Arias vs Tete wint Arias met afstand,
Fischer is op het moment echt niet geweldig hoor. Ik durf alleen Lestienne nog niet in te schatten.
Voor de rest denk ik dat Ajax in potentie inderdaad de betere selectie heeft. Maar met potentie win je niks. In potentie had Ajax als ze alle spelers behouden hadden nu een wereld team dat de CL kon winnnen (met huntelaar, suarez, zlatan, eriksen, vertonghen ed.). Maar het probleem is dat Ajax de spelers verkoopt voordat de ware potentie eruit komt. PSV haalt daarvoor iets ervarenere spelers die niet meer zo ver doorgroeien waarschijnlijk, maar die wel NU presteren.
Dat is het verschil voor komend seizoen en ik denk dat PSV met de winterstop al kampioen is als ik het zo zie.

6 augustus 2015 om 14:56

Wat een kromme vergelijking zeg! Ben je nou serieus???
Als PSV zijn spelers had behouden had je spelers als Van Nistelrooy, Alex, Gomes, Robben, Depay, van Bommel, etc...
Als Feyenoord zijn spelers had behouden hadden ze Kuijt, Van Persie etc. zo kan je een lijstje van haast elke club maken.

Het is gewoon een feit dat PSV puur individueel gezien op veel posities vele betere spelers heeft dan wat Ajax heeft.

6 augustus 2015 om 12:47

Guardado en De Jong zouden bij Ajax nooit komen voetballen omdat Ajax ze niet betaald wat PSV linksom of rechtsom als salaris aanbied. Moreno zal ook wel een vorstelijk salaris ontvangen via één of andere constructie.

6 augustus 2015 om 14:38

Ja en dan kom je met Ajax nooit een steek verder en blijven de jonge talenten al snel vertrekken.

Dat doet Psv gewoon weer slim. Ik snap niet hoe het kan dat zij wel zulke spelers kunnen binnen halen. Dit had Ajax de afgelopen jaren moeten doen toen ze nog rechtstreeks cl speelden. Zo kun je de speler ook iets bieden maarja... weinig spelers die staan te springen om vr el. Ik vraag me af wat ze aan salaris krijgen daar bij Psv.

6 augustus 2015 om 09:00

De meest verdienende spelers krijgen 1 000 000 op jaarbasis, het maximum van PSV

6 augustus 2015 om 09:31

Volgens mij is er aangegeven dat spelers die exceptioneel zijn dat maximum kunnen overtreffen. Ik dacht namelijk dat Memphis en Wijnaldum na verlenging van hun contract ook mer dan 1 mil kregen.

6 augustus 2015 om 09:39

Vlgs mij niet. Want als je daar weer uitzonderingen over gaat maken is t einde zoek. Vlgs mij is t salaris plafond 1mln.
Dit doen ze weer echt goed mocht t waar zijn. Leuk elftal hebben ze en met dit elftal zou je echt weer eens voor overwinteren CL moeten gaan

6 augustus 2015 om 09:42

Volgens mij niet qua salaris, maar dan proberen ze dat met andere dingen te compenseren. Zoals tekengeld of ik heb ook ergens gehoord een deel van de transfersom.

6 augustus 2015 om 09:44

Moreno, Guardado en ik vermoed ook de Jong verdienen in totaal zeker meer dan 1 miljoen. Ik kan me zo indenken dat Moreno en Guardado wel rond de 2 miljoen zullen zitten. Anders zouden die jongens echt een dief van hun eigen portemonnee zijn.

En heel eerlijk gezegd vind ik dat goed. Betaal de échte toppers alsjeblieft gewoon een marktconform salaris. Je hebt die spelers gewoon nodig.

Als Moreno echt komt dan is dat echt weer superknap gedaan van Brands en gaat PSV er op die positie natuurlijk gewoon sterk op vooruit op die positie.

6 augustus 2015 om 09:45

Wijnaldum en depay hebben afgelopen seizoen niet meer verdoent dan een miljoen. zij verdiende vorig jaar een miljoen. Daarvoor was het minder. ON TOPIC: weer geweldig gedaan door brands als die tekend!

6 augustus 2015 om 09:47

Dus jij denkt dat Mempis en Wijnaldum hebben verlengd zonder een opwaardering van hun contract? Volgens mij verdiende Wijnaldum na die opwaardering 1,65 miljoen en de Jong 1,4 miljoen.

6 augustus 2015 om 09:50

Ze hebben wel een opwaardering gekregen. Zeer zeker maar voor hun laatste contracf verdiende die twee allebij nog geen miljoen. Na de upgrade wel. Maar niet er over. Absoluut niet!

6 augustus 2015 om 09:51

@ld0pa

Moreno en Guardado zullen niet zoveel krijgen, Wijnaldum was vorig seizoen de best betaalde ED voetballer met 1, 65 Miljoen bruto. Bij Espanyol Krijgt Moreno nu rond de 7ton dus Brands zal hem nu echt niet rond de 2 miljoen aanbieden.

6 augustus 2015 om 09:56

Het salaris-plafond bij PSV is 1 miljoen, en dat is keihard, om zo niet meer de risico's als in het verleden te lopen. (volgens mij was dat zelfs een van de eisen van de gemeente bij de verkoop van de grond).
De RvC ziet er ook nauw op toe.
Guardado heeft idd flink ingeleved, net als Luuk de Jong. En Moreno gaat ook inleveren idd.

Wat ze er voor terugkrijgen is dat ze in de etalage spelen (belangrijk voor Luuk) en prettige sfeer (belangrijk voor Guardado).

6 augustus 2015 om 10:04

Ik heb het ook over de opwaardering, na de opwaardering verdiende Wijnaldum 1,65 miljoen. Dat heb ik via Nusport kunnen achterhalen. Als je googlet naar Salarissen bij PSV kom je dat zo tegen. dus niet zomaar lukraak dingen roepen.

6 augustus 2015 om 10:09

Dat is echt onzin Digenarro. Niemand bij PSV heeft een jaarsalaris boven het miljoen. Mogelijk dat hij 650.000 als tekenbonus heeft gekregen voor het verlengen van zijn contract, bovenop een miljoen jaarsalaris.

Dat lijkt hetzelfde, maar is dat natuurlijk niet.

6 augustus 2015 om 10:16

Ja 1.65 je hebt gelijk BRUTO dat is ongeveer een miljoen NETTO.

6 augustus 2015 om 10:48

@ Hoppa!

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=234596

En idd Guardado, Wijnaldum, Memphis en de Jong zullen teken geld hebben ontvangen. Je zit jezelf voor de gek te houden door te zeggen dat PSV niet meer dan 1 miljoen bruto betaald (@milano, ik weet niet waar jij werkt maar Salarissen worden altijd in Bruto bedragen onderhandeld). Als bijvoorbeeld Guardado voor 3 jaar heeft getekend en elk jaar 1 miljoen aan salaris ontvangt en ook nog eens 3 miljoen aan teken geld dan betaal je hem aan het eind van de streep nog steeds 2 miljoen per jaar.

Dus als je halstarrig volhoud dat PSV niet meer dan 1 miljoen per jaar betaald houd je gewoon jezelf voor de gek.

6 augustus 2015 om 11:13

"als bijvoorbeeld Guardado voor 3 jaar heeft getekend en elk jaar 1 miljoen aan salaris ontvangt en ook nog eens 3 miljoen aan teken geld dan betaal je hem aan het eind van de streep nog steeds 2 miljoen per jaar. "

Nee, dat is dus keihard niet zo. Sowieso is dat belastingtechnisch voor PSV al een heel ander verhaal. Maar los daarvan komt het ook gewoon uit een ander potje, waardoor tekengeld niet op het salarishuis drukt en dus ook niet op de meerjarenbegroting. Dat maakt heel veel uit, als je gaat kijken naar het effect van het salarishuis op je totale begroting wanneer incidentele inkomenste wegvallen.

Anders gezegd, als PSV een jaar de CL haalt, kunnen ze de incidentele middelen die ze daarmee ophalen prima inzetten om tekengeld te betalen voor 1 of 2 topspelers. Echter, ze kunnen dat geld niet gebruiken om structureel een hoog salaris te betalen, omdat je dan je begroting te zwaar gaat belasten en rode cijfers schrijft wanneer je het jaar daarna geen CL haalt.

6 augustus 2015 om 11:53

Ik ben heel toevallig accountant. En jij?
Ik hoor hier alleen maar zelf verzonnen voorbeelden die je als waarheid loopt te verkondigen. Typisch weer een fan van een ander club. Die het niet kan hebben dat psv betere zaken doet. Er zijn regels bij psv die zowel brands als gebrands niet kunnen breken. er worden geen lonen boven de 1 miljoen netto uitbetaald. Zij kunnen dit contractueel niet doen. Dat zou tegen de afsprake met de gemeente gaan en daardoor zullen worden terug gefloten door de rvc of de gemeente.

6 augustus 2015 om 12:16

@milano!

Gefeliciteerd!
Hahaha "typisch weer een fan van een andere club" hahaha ik ben al sinds ik me kan heugen fan van Psv.
Ik ben gewoon realistisch en jij praat weer over netto bedragen, daar heb ik het helemaal niet over.

@hoppa!
Jij maakt het zo rooskleurig als je zelf wilt. Ik heb het niet over hoe het belasting technisch in elkaar zit. Het gaat er bij mij om dat men doet alsof PSV niet meer dan 1 miljoen Bruto (@milano!) aan salarissen betaald. En of het nou uit pot A of pot B komt doet er voor mij niet toe. Uiteindelijk betaald Psv. Of wil jij zeggen dat pot A door PSV wordt betaald en pot B door FC Eindhoven?

6 augustus 2015 om 13:47

Voetballers betalen minder belasting in Nederland. Rond de 30 volgens mij. Heeft onder andere te maken met een gunstig pensioenstelsel voor voetballers. Ze betalen maximaal lonen van 1 miljoen bruto. Erboven kan wel, maar dan in de vorm als tekengeld. Tekengeld mag geactiveerd worden op de balans onder dezelfde post als de boekwaarde van de spelers. Als je een speler koopt voor 8 miljoen euro en die een tekengeld geeft van 2 miljoen en een vijfjarig contract geeft, mag de speler dus voor 10 miljoen op de balans worden gezet. Elk contractjaar zal er dan 2 miljoen worden afgeschreven op de speler. Stel dat de speler na 2 jaar verkocht wordt voor 15 miljoen. De boekwaarde van de speler is dan nog 6 miljoen. Dat bekent dat er op dat moment 9 miljoen aan winst wordt gemaakt. Er wordt dan voor 6 miljoen afgeschreven op de balans op de post Vergoedingssommen. Een speler kopen levert op het moment van aankoop 0 euro verlies. Al denken veel mensen dat hier wel. Het transferbedrag tekengeld wordt uitgesmeerd over de complete contractperiode.

6 augustus 2015 om 14:40

Geen 1 speler verdient bij psv meer dan 1 miljoen. Daarentegen heeft de Jong bijvoorbeeld wel een vorstelijk tekengelden ontvangen.

6 augustus 2015 om 09:07

ajax wilt dat niet want dat is niet de filosofie waar ze graag aan vast willen houden wat tot op heden niet echt werkt

6 augustus 2015 om 09:55

4x kampioen .... ???? wat begrijp je niet aan 4 titels? 1 zwaluw maar nog geen zomer... PSV heeft 7 droge jaren achter de rug met die beleid en nu na 1 titel is alles ineens supergoed en bladiebla? Laat me niet lachen man.

On: goede aankoop, vermoed ik. Hij zal vast goed gaat presteren in de eredivisie. Nu nog in de CL.
Wel ben ik benieuwd waarom hij zo weinig aanbiedingen kreeg.

6 augustus 2015 om 10:17

Nee, 1 zwaluw maakt geen zomer. Maar als je wat verder kijkt dan het scorebord voor je neus, dan zie je dat er bij PSV heel hard gewerkt wordt aan een gebalanceerde selectie. Dat is begonnen bij het aantreden van Cocu en gaat nog altijd door. Er zit een hele duidelijke stijgende lijn in. Natuurlijk vertrekken de beste spelers jaarlijks en natuurlijk is het altijd afwachten of spelers zich blijven ontwikkelen en of aankopen het goed gaan doen, maar de stijgende lijn sinds 2013 is er wel degelijk. Kun je zien als je ook eens naar voetbal kijkt in plaats van hier alleen maar te provoceren.

Bij Ajax is die stijgende lijn er gewoon niet. In 4 jaar tijd geen stappen gezet in Europa, een selectie die jaarlijks minder en jonger wordt. Aankopen die op de bank of in 'jong' belanden en falen. Gerommel in de technische staf. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Oja, en Moreno kreeg zo weinig aanbiedingen omdat hij momenteel geblesseerd is. Fiorentia en Wolfsburg waren volgens mij de enige die geïnteresseerd waren, waarbij de Italianen inmiddels zijn doorgeschakeld naar een alternatief.

6 augustus 2015 om 10:27

Heb je ook gezien hoe ze 4 jaar op rij kampioen zijn geworden. heel knap dat ze dat gelukt is hoor. Maar je kunt niet zeggen dat het allemaal even goed was. het niveau zakte steeds verder weg. Dat zegt natuurlijk ook veel over het niveau van de rest van Nederland.
Op een gegeven moment moet Ajax die neerwaartse spiraal doorbreken en dat hebben ze verzuimd.

6 augustus 2015 om 14:43

@Hoppa: dat doet Ajax ook... en geloof mij maar: die zijn achter de schermen bezig met het ophogen van de begroting, structureel. Dan neem je rustig afstand van psv. Overigens denk ik dat Ajax vanaf de tweede seizoenshelft weer domineert zoals ze dat ook de eerste twee (van de 4) kampioenschappem hebben gedaan.
Hahaha je gooit het op Europa (stappen zetten) maar als je naar psv kijkt zijn daar dus ook geen stappen gezet... of vergelijk jijpsv (omdat het je beter uitkomt) maar op basis van aankopen?
Hoppa ik snap dat je voor psv bent en je blij bent met hoe het eruit ziet, maar het is en blijft 1 zwaluw.

6 augustus 2015 om 09:10

Het salarisplafond is officieel nog steeds gewoon één miljoen euro, maar als een speler dat te weinig vind dat kun je natuurlijk altijd nog het één en ander compenseren met tekengeld.

Maar PSV heeft momenteel natuurlijk wel een aantal mooie argumenten om een speler als Moreno over de streep te trekken:
- Champions League-voetbal
- Spelen voor een serieuze titelkandidaat
- Een trainer die Spaans spreekt
- Zijn landgenoot Andres Guardado speelt er al
- Veel oude bekenden uit zijn AZ-tijd (brands, Gerbrands, Schaars, Maher, Poulsen)

6 augustus 2015 om 09:26

Los van de argumenten van cabinessence is ook de aanhoudendheid waarmee Brands zich vastbijt in potentiële targets gewoon iets waar ze bij Ajax wat van kunnen leren.

Als ik zie hoe vaak er de afgelopen weken opmerkingen vanuit Ajax/overmars zijn gekomen in de categorie 'het is graag of niet, we schakelen door naar Plan B', dan zegt dat wel iets. Als je een speler wilt binnenhalen die een duidelijke '+' is voor je basiself, dan zul je er moeite voor moeten doen. De tijd dat spelers van hijnde en verre direct in het vliegtuig sprongen als het grote Ajax of PSV voorbij kwamen is al lang voorbij.

Je moet praten, praten, argumenten geven, tijd investeren en moeite doen wil je jongens als Moreno, Guardado, de Jong en Pereiro aan je binden. Ik denk dat daar het probleem zit bij Ajax. Daar leeft nog steeds de gedachte dat iedereen maar graag moet komen en anders maar weg moet blijven. Je moet die spelers wel het gevoel geven dat ze ergens voor komen, dat ze belangrijk zijn. Uiteraard zonder ze belangrijker te maken dan de club. Brands kan dat klaarblijkelijk als geen ander. Overmars snapt daar helemaal niets van.

6 augustus 2015 om 09:58

Psv heeft het blijkbaar nodig gehad om kampioen te worden... Ajax niet. Dat is denk ik het verschil in aanpak. Ajax is met 4 kampioenschappen op rij gewoon een goede club die een beetje haar ding doet in Europa. psv hobbelde er een tijd achteraan met een 3e en een 4e en een 2e plek (ofzo)... dan moet je harder werken om toppers binnen te halen.

Overigens denk ik wel dat Brands goed bezig is... zo op het oog. Nu nog zien hoe het uitpakt op het veld.
Zou mooi zijn als psv net zo makkelijk punten pakt als vorig jaar (niet alleen in de eredivisie). Dat zou een mooie slag zijn voor psv.

6 augustus 2015 om 09:59

Klopt je krijgt bij Brands echt het gevoel dat hij perse een speler wil hebben en daar alles aan doet. Dan kom je wel eerder naar zon club ja.
Die tweestrijd in het bestuur bij ajax werkt ook niet mee. Het is dat Heitinga in de verste verte geen aanbieding zou krijgen die in de buurt zou komen, anders zou hij ook voor een andere club hebben gekozen. Als maar de helft van de mensen in de club je wil hebben...

6 augustus 2015 om 10:20

Tja, je blijft maar naar die kampioenschappen kijken. Maar kijk eens naar het spel, de samenstelling van de selectie, het falen van vrijwel alle aankopen. Dan kun je toch niet met droge oogjes blijven beweren dat het allemaal niet zo nodig is? Dat zien de Boer en Overmars toch ook?

Nee dus. Die blijven, ook vandaag, weer roepen dat er een fantastische selectie staat. Ze zijn er echt van overtuigd dat deze groep, als ze ze een paar jaar bijelkaar houden, ver kan komen in de Cl.

Nou, newsflash:
1. Ze gaan die groep nooit bijelkaar houden.
2. Zelfs al zou het lukken, dan zijn ze niet goed genoeg.

6 augustus 2015 om 10:44

Ajax kan leunen op een goede opleiding, zoals ook het plan is. De noodzaak om te moeten kopen is dan ook lager, ik vind dat goed, het is graag of niet. Anders gewoon een talent erbij. Pereiro heeft nog niks laten zien en Moreno zou niet in financiele plaatje van Ajax passen. Ajax haalde ook lodeiro, maarja we weten allemaal hoe dat afliep.

6 augustus 2015 om 10:59

Maar jij bent toch ook niet blind? Jij ziet toch ook dat de selectie van ajax al jaren achteruit holt?

En verder klopt je argument dat Ajax geen noodzaak heeft om te kopen kennelijk ook niet, want ze hebben bij Ajax vrijwel net zo veel spelers gekocht als PSV de afgelopen jaren. Het grote verschil is alleen dat de aankopen van Ajax consequent niets toevoegen en op de bank/tribune belanden. Niks leunen op de jeugdopleiding, gewoon slecht aankoopbeleid waardoor je jeugd beter blijkt te zijn nadat je de aankoop hebt gedaan.....

Kijk naar dit transferwindow. PSV koopt/huurt 9 spelers, waarvan er 2 vorig jaar al bij de selectie zaten. 7 nieuwe spelers dus, waarvan 2 voor Jong-PSV. 5 nieuwe spelers dus voor de A-selectie. Ajax koopt/huurt 6 nieuwe spelers, waarvan er 1 al gehuurd werd. 5 nieuwe spelers dus voor de A-selectie. En dan tel ik Sinkgraven die in de winterstop kwam niet eens mee.

Het maakt elkaar allemaal niet veel. Ook niet als je de cijfers van vorig jaar er bij pakt, of het jaar daarvoor. Ajax is net zo hard een koopclub als Psv, zeker als je aankopen voor de jeugd er bij telt. Het getuigt van naïef een spookbeeld volgen als je dat niet snapt.

6 augustus 2015 om 14:51

Wauw Hoppa...jij gebruikt echt alles dat alleen maar in jouw straatje past om je punt kracgt bij te zetten... was het niet zo dat je kampioen moest worden zelfs zonder mooi spel? Ik bedoel: kijk naar psv wat vorig seizoen vaak zat door Debay geholpen moest worden omdat jullie anders puntverlies leden... zelfde laken en pak. Die titel werkt enigszins verblindend, merk ik bij je. Geeft niks dat psv zo kampioen werd... ze waren gewoon ook de beste.
Niks toevoegen aan de selectie? Aankopen Cillessen, Moisander, Serero, Eriksen, etc hebben idd niks bijgedragen... Milik ook niet vorig jaar.

6 augustus 2015 om 10:39

Omdat ze meer betalen en daarmee minder in de opleiding en perspectief voor de jeugd investeren. Met een groter financieel risico, zeker omdat Moreno je geen steek verder helpt tegen bv. PSG en Barca. PSV moet eerst nog maar eens zien ook 7 punten in de groepsfase CL te halen.

6 augustus 2015 om 10:59

Zelfs als Moreno je geen steek verder helpen in de CL, maar wel in de Eredivisie, dan doet hij onder andere al waar hij voor gehaald is. De CL moet je meer als bonus zien, je moet ontzettend veel geluk hebben wil je door kunnen bekeren, simple as that. De EL daarentegen is meer het niveau voor Nederland.

Prachtige aankoop. Ik heb zo goed als alle wedstrijden gezien in de voorbereiding en als Moreno de verwachtingen waar maakt, is dit een prachtige versterking. Ben benieuwd wie hij uit de basis gaat spelen.

Vind het toch wel een soort competitie vervalsing. Zondag gaat de wedstrijd waarschijnlijk niet door en kan deze speler op een andere dag wel meedoen. Zou dan zeur zijn voor ADO.

6 augustus 2015 om 09:24

Ik vind het een grotere competitie vervalsing dat de transferwindow pas sluit na de start van de Eredivisie. Dit houdt in dat ADO dan maar 1x tegen PSV met Moreno speelt en de rest 2x.

6 augustus 2015 om 09:48

Idd zware competitie vervalsing. Hahahahhahhahaha

6 augustus 2015 om 10:06

Helemaal mee eens. Clubs uit het buitenland halen spelers weg uit de Eredivisie, terwijl de transferwindow hier al gesloten is. Dat betekent dus geen vervanger kunnen halen.

Ja, ik vind dit een vorm van competitievervalsing. Stel Feyenoord Utrecht gaat niet door, dan had Utrecht waarschijnlijk tegen een Feyenoord gespeeld met Kramer, Elia en Botteghin. Kan aan mij liggen, maar daar wordt Feyenoord zeker sterker op.

6 augustus 2015 om 10:45

Dat is niet helemaal mijn punt. Ik zou het juist eerlijker vinden wanneer het niet doorgaat en Utrecht tegen een versterkt Feyenoord speelt, simpelweg omdat alle andere teams ook tegen dat versterkte Feyenoord moeten spelen.

Naar mijn idee zijn er slechts twee mogelijke oplossingen: ofwel de transferwindow laten sluiten op 31 juli, ofwel de competitie starten na de transferwindow. Dit laatste zorgt echter voor een nog voller speelschema en ogelijke problemen voor Wk's en Ek's.

6 augustus 2015 om 12:12

Transferwindow sluiten voor de eerste wedstrijd. Clubs uit Engeland spelen meer wedstrijden dan in Nederland. Je krijgt meer wedstrijden doordeweeks, is denk ik wel mogelijk.

Het enigste punt waar je continu tegen aanloopt, is dat competities als in Rusland en Oekraïne anders lopen wegens weersomstandigheden. De vraag is hoe ga je dit oplossen? Ik kan daar niet 1, 2, 3 een oplossing voor verzinnen..

Ik denk ook inderdaad dat b.v. Psv, maar ook Feyenoord de selectie behoorlijk versterkt hebben en dat Ajax toch wat achterblijft en het moeilijk gaat krijgen om bij de eerste twee te komen. Want alleen met dit jonge elftal als je zo door blijft spelen zal dat hem niet worden

6 augustus 2015 om 09:33

Wat Feyenoord ook voor zaken doet, ze winnen elk jaar van PSV en hebben elk jaar pech tegen Ajax en de rest van de Comp.

6 augustus 2015 om 09:53

In rotterdam ja ... kan Roda ook vaak genoeg zeggen als ze tegen PSV spelen in kerkrade.

6 augustus 2015 om 09:43

Nah dit Psv (half Az), heeft een straatlengte voor op de rest en zal fluitend kampioen gaan worden.
Als je al denkt dat Feyenoord een kans maakt, ben je niet goed wijs. Ja ze hebben spelers aangetrokken maar niet van een dusdanige kwaliteit dat Psv heeft aangekocht.

Maar onder Psv is natuurlijk wel alles mogelijk, wordt nog snel tweede wat het kan het laatste jaar zijn voor vr Cl voetbal.

6 augustus 2015 om 09:54

Dat het AZ-gehalte best hoog aan het worden is bij PSV is natuurlijk een feit (zeker omdat Brands en Gerbrands nu de club leiden), maar "half Az" is wel een beetje overdreven, vind je niet? Als iedereen fit is zullen er straks waarschijnlijk maar twee spelers met een AZ-verleden (moreno en Maher) in de basis staan.

6 augustus 2015 om 10:20

Nah ik zie iedereen als geheel van de selectie en technische hart.
Vandaar het Az gehalte, maar ben er alleen maar trots op hoor. Dat een klein clubje in Alkmaar dit allemaal voor elkaar hebben gekregen.

Goede aankoop. Dat was ook precies wat ze nog nodig hadden, aangezien de defensie de afgelopen jaren het minst sterke punt van de ploeg was. Voor die jongen ook een begrijpelijke stap omdat hij CL speelt, al gaat hij er qua competitie wel op achteruit.

Prima aankoop voor psv maar in de cl komt dit elftal zwaar tekort

6 augustus 2015 om 09:12

fcbhero! Waar bazeer je op dat ze zwaar tekort komen? In pot 3 en 4 zitten absoluut elftallen waar PSV zich mee kan meten..

6 augustus 2015 om 09:51

In pot 2 en 3 zitten ook bijde clubs uit madrid en bijdr clubs uit mancester. En nog meer top clubs

6 augustus 2015 om 11:02

Maar als je alle topclubs loot en die halen het niveau ben je altijd kansloos in de CL als Nederlands team, je moet ook wat geluk hebben.

6 augustus 2015 om 09:14

Tja kerel, voor Nederlandse begrippen staat er dadelijk een sterke ploeg en is daarmee ook met afstand de beste selectie van Nederland. Dat dit in de CL waarschijnlijk te weinig is is te begrijpen.

6 augustus 2015 om 09:16

Elk elftal uit Nederland. Dat is niet het probleem van PSV maar van Nederland. Met deze selectie kan het prioriteit bij kampioenschap neergelegd worden zodat de CL centen 2x op rij naar PSV komen. 1e jaar renoveren. 2e jaar bouwen aan waardiger CL elftal

6 augustus 2015 om 09:34

Is je plaat ergens 8 jaar geleden blijven hangen? Nederlandse ploegen komen al 8 jaar tekort in de CL! Althans, de vraag is natuurlijk wat je verwacht?

Deze ploeg gaat de CL natuurlijk niet winnen. Maar in de voorbereiding speelde PSV tegen een aantal CL-ploegen en deed het daar nauwelijks voor onder, waarbij natuurlijk aangetekend dat zowel PSV als de tegenstanders niet op oorlogssterkte waren. Het grootste probleem in de voorbereiding (en ook tijdens Groningen-PSV) was de verdediging centraal achterin en dan vooral het gebrek aan een goede LCV die ook wat rugdekking kan geven aan Poulsen (in afwezigheid van Willems).

Met Moreno is dat probleem absoluut opgelost. Die wordt in één klap de beste centrale verdediger in de Eredivisie en staat ook Europees echt wel zijn mannetje.

Ik denk dat dit, gekeken naar individuele niveau van de spelers, het beste Nederlandse team in de CL is sinds 2004. Ik zeg daarmee niet dat ze de halve finale gaan halen, maar het is zeker een CL-waardig elftal.

6 augustus 2015 om 09:55

Ik moet nog zien hoe goed de aankopen het doen. Dat gaat veel bepalen bij psv. als die niet presteren hebben ze niks te zoeken in de CL en is het kampioenschap ver weg.

6 augustus 2015 om 10:03

@hoppa: die laatste opmerking: hahahaha daar kun je toch pas wat over zeggen rond de winterstop... Pereiro doet het nu leuk maar kan een gevalletje Sana zijn. Lestienne moet het nog laten zien, Moreno idem dito en Poulsen ook. Met andere woorden: het kan goed uitpakken maar ook gewoon belabberd. Blijft ook een feit dat jullie een slechte keeper hebben... dat gaat je ook punten kosten.

Uiteraard kan het ook goed uitpakken en kan psv met 2 vingers in de neus kampioen worden en goed presteren in de Cl... maar we zullen helaas nooit weten hoe psv het zou doen als ze net als Ajax al die tijd in de 3e poule van de loting zaten.
Overigens, op basis van wat ik nu weet zijn zowel psv (1.2 finale) en Ajax (1/4 finale) beter dan dit psv.

6 augustus 2015 om 10:03

@ Milano
Hoorde jij die enorme klap ook niet? Nee, dat komt omdat open deuren intrappen geen geluid maakt.

Natuurlijk is het afwachten wat aankopen doen. Maar als je niet aankoopt is het ook altijd maar afwachten of jeugdspelers zich doorontwikkelen, of topspelers niet een kutseizoen gaan draaien, een been breken of op het laatste moment worden weggekocht. Het is altijd afwachten.

Maar je bent wel echt een azijnpisser als je niet ziet dat wat PSV nu op de been brengt, voor Nederlandse begrippen, gewoon verschrikkelijk veel potentie heeft. Heb je Pröpper en Pereiro in de voorbereiding gezien? Die zijn direcht een meerwaarde, nog voor ze ingespeeld zijn. En Moreno? Die is 3 klassen beter dan Rekik.
@rvandoor
Nee hoor, dat kun je nu al zien. Dit elftal heeft veel potentie en is nauwelijks verzwakt.

En de opmerking over Zoet. Nou ja, Zoet is gewoon de op één na beste keeper in de Eredivisie. Er zijn heel wat Europese subtoppers in de CL met mindere keepers dan Zoet.

6 augustus 2015 om 10:07

Is dit niet bij elk team zo? Als spelers niet presteren wordt het ook helemaal niks, al is het talent nog zo groot. Zie Ajax bijvoorbeeld.

6 augustus 2015 om 10:12

@hoppa: Ajax heeft meer potentie... maar zoals ik veel psvers hier al weken hoor zeggen win je geen titels met potentie... dus dat argument zullen we maar in de prullenmand gooien, niet?
Wat blijft er dan over van je argumenten? Dat ze het leuk deden in de voorbereiden? Wauw!!!

edit: spelling.
edit: Natuurlijk is er een grote kans dat psv goed gaat presteren, we zullen het zien. het is koffiedik kijken.

6 augustus 2015 om 10:22

Heb je mij horen zegge dat het slechte aankopen waren hoppa?? Maar aan goede aankopen hangen hoge verwachtingen. Die moeten ze ook gaan waar maken. Is aan cocu om er een team van te maken dat dat kan. Goede spelers is niet alles. Herinner jij je nog het 100 jarige bestaan. Hadden we ook veruit de beste selectie, maar geen kampioenschap. Verder heb je periero net zo veel gezien als mij. Dat zijn dus 30 min. Zeg niet dat hij geen geweldige speler is. Maakte zkr indruk. Maar laat hem het maar in een echte wedstrijd 90min lang zien. Fan gebrul heb ik niks aan ben ook fan. Maar je moet wel realistisch blijven. En dat is eerst zien hoe ze het doen, dan pas brullen dat we kampioen worden.

6 augustus 2015 om 10:50

Ajax heeft helemaal niet meer potentie, althans niet voor het komende seizoen. Ajax heeft meer nog niet tot wasdom gekomen talent. Die geef ik je. Maar met talent alleen kom je er niet, dat is al jaren duidelijk (voor eenieder, behalve voor de mensen die maar blijven roepen dat 4 titels het bewijs zijn voor goed beleid).

@milano!
Nee, hoor. rondom het 100 jarig bestaan hadden we helemaal niet de beste selectie. Dat is een fabeltje. Totaal geen balans in die selectie en al helemaal geen sfeer of positieve winnaarsmentaliteit. Daar moet je ook naar kijken, dat is misschien nog wel belangrijker als voetballende kwaliteiten.

Daarmee wordt PSV waarschijnlijk torenhoog titelfavoriet! Deze club heeft door dat je moet investeren in routine, en die ook moet opstellen. Heb veel verwachtingen van Psv, ook in de CL, zeker als deze transfer nog doorgaat. Jammer dat Ajax en in mindere mate Feijenoord, te ver achterop raken bij Psv. PSV kan subtop Europa worden, Ajax en PSV zijn daar mijlen van verwijdert.

6 augustus 2015 om 09:13

Ben met je eens dat psv goed bezig is, maar zullen we niet eerst even afwachten hoe ze het in Europa gaan doen? Je gaat wel heel hard van stapel.

6 augustus 2015 om 09:19

Natuurlijk moeten ze een beetje geluk hebben met de loting, maar denk dat PSV goed voor de dag kan komen met deze selectie. Geen top, maar wel tegen de subtop aan. Zo schat ik het in. Natuurlijk moeten we het afwachten, maar heb veel vertrouwen, zeker in hoe Brands en co. routine en evenwicht in het team brengen. Complimenten toch ondanks dat ik geen PSV-er ben!

Dit zou echt een topaankoop van PSV zijn. Het verbaast me wel dat hij voor psv kiest en dan met name de eredivisie

6 augustus 2015 om 10:04

Volgens mij waren en nauwelijks opties voor hem.. wat ik vreemd vind als hij zo goed is. Voor eredivisie niveau zeker een topper!

Als dit werkelijkheid word dan zou het wel eens een makkelijk seizoen kunnen worden voor Psv. Ben toch wel erg geschrokken van het niveau van verdedigen van Ajax en PSV heeft een hele goede en sterkte selectie

6 augustus 2015 om 09:13

Maar bij Ajax zit er wel een idee achter, dat heb ik bij PSV niet. Dat was ook goed te zien in de wedstrijd tegen Groningen. Als ploegen tegen PSV niet naief gaan aanvallen maar PSV het spel laten maken dan krijgen het ze het nog erg lastig. Vorig jaar had je Depay en de Jong die vanuit het niks scoorden. Nu alleen De Jong.

6 augustus 2015 om 09:21

Geen idee achter bij PSV? Elke club vind t lastig een muur open te breken in Nederland. Ook Ajax. En je gaat nu voorbij aan lestienne bergwijn en pereiro. Iig goed dat ze jou alleen maar mee kunnen vallen

6 augustus 2015 om 09:22

Denk dat dat wel meevalt. Afgelopen jaar kon je duidelijk zien dat PSV moeite had met zelf het spel te maken en toch vooral leunde op de counter. Nu met Propper ipv Wijnaldum en Pereiro ernaast heb je veel meer creativiteit en denk dat PSV met name op aanvallend gebied (mits de manier van spelen soepel verloopt) minimaal gelijkwaardig is als vorig seizoen. Daarnaast als Moreno daadwerkelijk binnen wordt gehaald is de defensie ook een stuk sterker.

6 augustus 2015 om 09:59

Jij hebt zelf geen idee waar je het over hebt. Wat was het idee achter ajax dan bij die twee wedstrijden tegen rapid wien??

6 augustus 2015 om 09:13

Ik zie het helaas somber voor ons in. Ik ben ook erg geschrokken van de wedstrijd tegen Rapid Wien en zie ons gewoon geen enkele kans maken voor het kampioenschap en ben zelfs bang dat feyenoord ons voorbij gaat.

Ben benieuwd naar het salarishuis van PSV op dit moment. Heb het gevoel dat ze aardig wat grootverdieners hebben. Bruma, Arias, Willems, Guardado, Maher, De Jong, Schaars, Narsigh en Pereiro. Te hopen dat ze na een aantal jaar mislopen CL het hoofd nog steeds boven water houden.

6 augustus 2015 om 09:15

Op deze manier en de concurrenten spelen ze de aankomende jaren CL voetbal.

6 augustus 2015 om 10:47

Nee hoor, de directe CL plek raken we na volgend jaar kwijt, we staan iets van 16de op de ranglijst, mogelijk zelfs maar 1 kwalificatieplek met 2 voorrondes. Ook al zouden ze kampioen worden, dan nog niet.

6 augustus 2015 om 09:22

Volgens mij doet t je een beetje pijn he jongen? Het idee is er niet bij ajax , ook daar zie ik niks gebeuren alleen dat eindeloze rondgetik tikkie breed geen risico's. Psv weet waar ze goed in zijn en maken er gebruik van ,dat is juist het slimme.

6 augustus 2015 om 09:25

Wat fijn dat jij je daar druk om maakt. Ik denk niet dat ze de CL nog gaan mislopen voor een aantal jaar tenzij Feyenoord een goed seizoen draait natuurlijk!

6 augustus 2015 om 09:36

Ik vind het een beetje voorbarig. PSV heeft de afgelopen 5 jaar de beste selectie gehad, maar dat lijkt iedereen te vergeten. Vorig jaar door de kwaliteit kampioen geworden maar ook bij PSV was het vaak niet om aan te zien. Men lult elkaar een beetje na op basis van dit moment.

6 augustus 2015 om 09:59

Over nalullen gesproken, manmanman. Hoe vaak ik die onzin over 'al 5 jaar de sterkste selectie' al niet gelezen heb. Pure onzin.

Een sterke selectie is meer dan een verzameling van de individueel beste spelers. En als je goed kijkt naar de aankopen van Brands, dan zie je dat ook hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Voorheen was het er op gericht om de grootste jonge talenten (die zich wel al bewezen hadden) uit de Eredivisie op te halen. Met de gedachte dat je dan ook direct kampioen zou worden.

Wat Brands destijds niet zag, was dat je ook balans moet hebben. In leeftijden, maar zeker ook in mentaliteit en op het gebied van sfeer. En daar ging het de jaren voordat Cocu trainer werd fout. Pas in 2013-2014 (na het vertrek van wat 'rotte appels' kwam er een selectie te staan die in de buurt kwam van wat nodig is. En dat zag je dan ook direct toen die selectie in de tweede seizoenshelft aan elkaar gewend was geraakt. Want na de winterstop waren de resultaten prima. Maar er miste nog wat volwassenheid en doortastendheid en een sterk aanspeelpunt voorin. Met de Jong en Guardado werd dat opgelost en stond er, voor het eerst in 6 jaar, een echte topselectie.

En hoewel de twee 'sterspelers' zijn vertrokken, gaat PSV er qua balans en verdediging op vooruit als Moreno komt. Voorin is afwachten, maar ook op het middenveld denk ik dat PSV niet minder is geworden.

6 augustus 2015 om 09:38

Tja Jeroen, het is natuurlijk makkelijk om je zorgen te maken als je niet weet hoe het echt zit. Ik geloof echter dat het hier al heeeeel vaak is uitgelegd, maar laat ik het dan toch nog maar een keertje doen:

PSV heeft op geen enkele manier CL-inkomsten in de begroting staan. En PSV schrijft sinds vorig jaar gewoon zwarte cijfers, ook zonder CL. Alles wat uit de CL binnenkomt (ook met de huidige spelersgroep) is dus pure winst. Als PSV na dit jaar nooit meer CL haalt, dan blijven ze gewoon kerngezond, ook met deze grootverdieners.

Fijn om te weten hè? Hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.

6 augustus 2015 om 10:01

Dankjewel hoppa!
Misschien moet je dat stukje maar ergens opslaan. Want morgen heb je het weer nodig!

Ajax hoeft maar 1 transfer te doen... en dat is Brands halen. Die durft tenminste aankopen te doen. Niet dat ik het realistisch acht dat Brands overstapt maar wat ben ik jaloers op die aankopen van psv...

6 augustus 2015 om 09:29

Ben ik het helemaal mee eens. Brands is i.c.m. Gerbrands een gouden greep geweest voor Psv. Ajax moet afstappen van dat Cruijff-geneuzel en afscheid nemen van die ,,achter-de-goeroe-aanlopers. Dat brengt niets, zal ook niets brengen. Kapitaal staat op het veld. De beperkingen die steeds worden opgelegd door bijv. Ajax om topspelers te halen (salaris), kan toch met een maximum salaris + uitgebreid prestatiecontract opgelost worden als je geld genoeg hebt. Maar goed, Ajax gokt op ,,de Toekomst en Cruijff'', volgens mij 2 dingen die niet gaan werken. Brands naar Ajax is een utopie, die gaat daar nooit zijn handen branden. De shit is nu te groot.

6 augustus 2015 om 09:48

Ik weet dat het een utopie is dan maar een type Brands die directe versterkingen haalt en geen twijfelgevallen. Younes, Heitinga en Sanogo kun je geen directe versterkingen noemen. Oftewel hetzelfde beleid als onder Jol. Veel te veel (net) niet spelers halen. Of je moet geld uitgeven aan een echte versterking zoals Moreno duidelijk is of je moet de jeugd inpassen. Dat moet het beleid zijn en volgens mij is het ook zo bedoeld.

6 augustus 2015 om 10:07

Brands hebben we niet nodig bij Ajax. Zonder Brands is Ajax vaker kampioen geworden en heeft het europees beter gepresteerd. Op basis van aankopen hoef je Brands niet bij Ajax te hebben... dan zou Bazoer en Tete en Elgh nu gauw naar psv vertrekken omdat ze geen speeltijd krijgen.. en dat is nu net wat Ajax niet wilt hebben.

6 augustus 2015 om 10:31

Klopt! Als je die nu dus te vroeg opsteld wordt je in de voor-voor-voor-voorronde van de CL uitgeschakeld door een zeer middelmatig team uit een B-land. Bazoer, Tete en Elgh (wie is dat in vredesnaam), zeker weer supertalenten?

6 augustus 2015 om 10:36

Niet mee eens.
De boer gooit roet in het eten.
Als er goede spelers bij komen maar ze voetballen op de manier die Frank de boer graag ziet...
Dan wordt het weer niks met Ajax
Goede aankopen kunnen dat niet veranderen.
Eerst moet Frank weg.

Als Moreno echt naar PSV gaat, dan is de kampioen van dit seizoen al bekend. Wat een elftal hebben ze dan zeg. Dat is niet normaal.

Heerlijk nieuws voor PSV. Hallo kampioenschap gezien de matigheid van Ajax.

Marcel Brands, TOP-AANKOOP, schitterend werk verricht voor Psv.
Nu is het elftal compleet en kan het spel beginnen.

6 augustus 2015 om 09:30

Hij is nog niet binnen. Zolang er niet is getekend blijf ik twijfelen. Ik hoop het echt.

Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de aankopen tot nu toe ,hij heeft ook door dat we in de verdediging moeten investeren..isimat is ook vastgelegd dus ik zie ons hoge ogen gooien naar de titel en misschien zelfs verder komen in de champions league☺

Ik wacht nog ff met juichen...misschien wil riola ook meer geld zien op het laatste moment.

Men noemt PSV wel een koopclub, maar PSV heeft dit seizoen gewoon prima ingekocht.

Als ik al kijk naar de concurrentie. PSV heeft Pereiro, Pröpper, Guardado, Poulsen en wellicht Moreno gekocht die zich allemaal hebben bewezen dat ze kunnen voetballen waar Ajax het moet doen met Gudelj, Younes, Dijks, Sanogo en een bankzitter Heitinga, waarvan alleen Gudelj wat heeft laten zien.

Dan denk ik: "koopclub of niet, kopen doe je om sterker te worden en daar is PSV goed in".

6 augustus 2015 om 09:30

Ik als PSV-er vindt dijks tot nu toe aardig presteren hoor, dus niet alleen gudelj.

6 augustus 2015 om 10:14

JA, dat heeft hij vorig seizoen bij Willem II wel bewezen en Streppel heeft hem
wel aan het voetballen gekregen.
Dat blijkt nu en vorig seizoen wel.

6 augustus 2015 om 17:40

Dat klopt, Dijks speelt boven zijn verwachting. Echter dat heb ik wel vaker gezien bij Ajax, dus het is nog even afwachten.

En nog iets. Dat jij een PSV-er bent, is toch niet zo relevant? Wij baseren toch onze meningen op wat wij constateren en niet wat onze voorkeur van club is?

6 augustus 2015 om 09:31

Maar Ajax is ook een koopclub! kijk maar welke spelers er allemaal gekocht zijn van de basis. Dus de enige stap die Ajax hoeft te maken is beter inkopen.

6 augustus 2015 om 09:56

Tuurlijk koop elke club maar je opmerking over de basis slaat nergens op...
Als je ziet welke spelers vanuit de jeugd zijn doorgestroomd (let op! doorgestroomd dus niet hun hele leven daar hebben gespeeld).
Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Fischer. Hebben allemaal in de A1 gespeeld. Zijn 8 stuks...

Ajax koopt goed in qua toekomstig eerste elftal spelers en psv koopt goed in qua eerste elftalspelers.

6 augustus 2015 om 10:06

Ja en hoe dom ben je dat je dijks verkoopt voor een appel en een ei en daarna weer terug koopt voor een miljoen. Top beleid idd. En bijna al die jeugd spelers zijn ook gekocht want die ook nog voor de a1 bij ajax zaten zijn er bitter weinig. Ongeveer net zoveel als bij psv

6 augustus 2015 om 10:13

Ik reageer op de zin dat ajax zoveel gekocht heeft van de basis in het bericht van Simon Says... Ajax koopt juist nauwelijks basisspelers. Ze kopen jeugdspelers en leiden ze op tot basisspelers voor het eerste.

Mij hoor je niet zeggen dat het beleid top is. Je zou juist de jeugd moeten aanvullen met top aankopen (zoals een Moreno) en niet van die twijfelgevallen als Younes, Sanogo, Heitinga.

6 augustus 2015 om 10:32

Ajax koopt goed in qua toekomstig eerste elftal spelers en psv koopt goed in qua eerste elftalspelers.

Het enige verschil is de prijs en de ervaring.. het blijft kopen vriend!
Ajax koopt nauwelijks basis spelers
Gudelj, Sinkgraven, Dijks, Milik, Cillessen, nauwelijks!

6 augustus 2015 om 10:48

Dan ga je toch weer de eeuwige discussie aan... kijk bij psv dan?
helemaal niemand van de huidige basis....

Dan zouden willems en zoet ook aankopen zijn al dan niet in de jeugd (gratis) overgenomen.
Onder de term koopclub zullen de meeste mensen clubs scharen die hun basisteam bij elkaar gekocht hebben... daarbij laten ze aankopen uit de jeugd buiten beschouwing.

Wat jij dus eigenlijk zegt is dat elke club een koopclub is

6 augustus 2015 om 13:34

Juist! Nu snap je het. In het voetbal gaat het om kopen, en Ajax is daarop geen uitzondering. Of je nou een jeugdelftal bij elkaar koopt, of je eerste selectie, het blijft kopen. Ook Willems is gekocht ja, en hetzelfde geldt voor Bazoer en Fisher. Ik heb nooit beweerd dat PSV geen koopclub is, er is ook niks mis met kopen, maar men moet niet doen alsof ze iedereen zelf opleiden als je een 16 jarige van een andere profclub haalt, want dat is niet zelf opleiden niks mis met kopen nogmaals, als het binnen het budget past.

6 augustus 2015 om 17:46

Natuurlijk koopt Ajax ook spelers. Een topclub kan het niet alleen van zijn jeugd doen. Echter kijk eens wat Ajax in de voorgaande seizoenen verkocht heeft en kijk wat er nu van de jeugd op het veld staat.

Echter zie je dat niet bij PSV en vandaar dat ik vind dat PSV een koopclub is.

En niet beledigend bedoeld hoor, want ook kopen is een beleid. Het voetbal draait immers om behaalde resultaten in competities en toernooien en hoe je dat wilt bereiken is per club verschillend.

6 augustus 2015 om 19:50

Als je toch de discussie gaande wil houden.
Wat er nu van de jeugd op het veld staat
Veltman, Tete, Riedewald en Klaassen.

Fisher en Bazoer zijn van andere profclubs gehaald, dus logischerwijs tel ik ze niet mee als eigen jeugd. Dijks werd nooit geschikt gevonden voor Ajax 1 en is verkocht, was wel eigen jeugd maar geen doorstroom.

Cillessen, Milik, Gudelj, Sinkgraven, El Ghazi gekocht. Snap je het nou eindelijk? Gewoon een koopclub. 4 jeugdspelers doorgestroomd naar het eerste. Is niet erg, maar doe niet alsof Ajax iedereen zelf opleidt. Amsterdam is een handelsstad, Ajax een handelshuis.

6 augustus 2015 om 21:15

Ja en? Heb je ook dat stukje gelezen waar ik zeg dat je ook moet kijken wat er in de voorgaande seizoen zijn verkocht?

En Dijks komt van Volendam. Wel op de hoogte zijn wat je beweerd.

Maar ook aan jouw? Waarom maar altijd in de verdediging schieten als men het over een koopclub hebt? Schaam jij je ook al daarvoor?

6 augustus 2015 om 21:45

De pot verwijt de ketel, heb jij niet gelezen dat ik zei dat Ajax net zo'n koopclub is als Psv? Ik zeg dus zelf dat PSV een koopclub is, waarom zou ik me daar dan voor schamen.. het lijkt er wel op of jij in de verdediging schiet omdat ik Ajax een koopclub noem. Schaam jij je voor je cluppie? Omdat ze hun fans laten denken dat het een opleidingsclub is, maar ondertussen alles bij elkaar kopen, en nog veel miskopen ook?

Laat je toch niet voor de gek houden door de bestuurders van je clupje man! Bestuurders zijn ook maar passanten! De club blijft ook zonder het huidig bestuur wel bestaan, door de trouwe fans. Maar jullie laten je wel in de luren leggen zeg! Ik heb medelijden met de trouwe fan die al jaren naar de Arena gaat, en die is gehypnotiseerd met de propaganda 'wij zijn Ajax, wij zijn de besten'. Als de fans zich nou eens realiseren dat Ajax in 95 de beste was, maar nu minder is dan een rapid Wien, dan kom je ook niet bedrogen uit door hoge verwachtingen. De fans van Ajax verdienen beter!

6 augustus 2015 om 23:00

Jij bent toch diegene die meteen naar Ajax wijst als ik het hier over PSV hebt? Of lees ik dat nou verkeerd?

Hier een voorbeeld: "maar Ajax is ook een koopclub!" Het gaat hier over PSV en niet over Ajax. Ik heb het over een koopclub, topic gaat over PSV en jij moet meteen met je vinger naar Ajax wijzen. Dat is toch kleuterklas gedrag? "maar Pietje deed het ook".

Echt, ik weet niet hoe jij leest, want ook zeg dat ik het helemaal niet beledigend bedoel. Maar wellicht mag een Ajacied in jouw ogen geen mening over PSV hebben.

Lees nou nogmaals mijn reacties eens zonder je bril op. En dan wel alles. Dan kom je erachter dat ik mij totaal niet schaam als een club spelers koopt. Zelf zeg ik nog dat PSV goed heeft ingekocht. Ook zeg ik dat resultaten belangrijk is en daarom ook spelers moet kopen. Dus waarom zou ik mij schamen?

6 augustus 2015 om 23:27

Dit zei je hieronder ook tegen een ander persoon. ik heb het gewoon over Ajax en jij voelt je klaarblijkelijk zo aangevallen dat je het nodig vind om laatdunkende quotes te gebruiken als 'maar pietje deed het ook'.

Je mag prima je mening over PSV hebben, net zoals ik die over Ajax mag hebben. Jij kan er kennelijk niet tegen dat ik (terecht) kritisch over Ajax ben. Dit platform is er toch ook voor bedoeld om te praten over voetbal en voetbalclubs, en je begint over koopclubs dus natuurlijk komt Ajax ook aan bod.

En je hoeft je ook niet te schamen dat Ajax een koopclub is joh, dus dat hoef je ook niet aan te geven. Dat is toch ook het hele punt van deze discussie, Ajax en PSV zijn beide koopclubs en daar is niks mis mee. Ik bedoel het ook niet beledigend maar jij lijkt je wel ontzettend aangevallen te voelen. Sorry man, ik wilde je niet van slag maken.

7 augustus 2015 om 07:16

Jij begrijpt het echt niet. Waar gaat dit topic over? Over PSV of over Ajax!!!!

Als ik zeg dat ik PSV een koopclub vind, wat is dan jou reden om naar Ajax te wijzen? Ja, Ajax koopt ook, so what.

Als jij Ajax ook een koopclub vind, meldt dat dan op een topic dat over het kopen van spelers bij Ajax gaat, want om dat hier te melden is totaal niet relevant.

7 augustus 2015 om 12:15

Ik vind Ajax een koopclub, ongeacht waar dit topic over gaat.

Ik begrijp het heel goed Hootch, ik heb duidelijk een gevoelig onderwerp geraakt bij jou. Jij mag zeggen wat je vindt over Psv, maar je vindt het niet leuk dat ik wat zeg over Ajax. Dan is het meteen huilie en wijzen naar het topic.

Het topic is trouwens Moreno(!!!), jij begint over koopclubs, dus jij snijdt zelf een nieuw onderwerp binnen dit topic aan vriend. Ik val jou daar niet persoonlijk om aan, maar het blijkt wel dat jij het dus niet begrijpt. Discussieer nog maar even door, ik ga op nieuwe topics reageren en niet op een huilebalk.

7 augustus 2015 om 17:39

Lees gewoon maar mijn eerste reactie. Die reactie waarop jij als eerste reageerde. Want volgens mij heb ik het nl. over de aankopen die PSV heeft gedaan en Moreno in aankomst. Dat is helemaal cf. het topic.

Vervolgens ga jij in je eerste reactie meteen naar Ajax wijzen. Maar het hele bericht heeft totaal niets met Ajax te maken.

Ik denk zelfs als ik een ander profielfoto had en geen voorkeur van club in mijn profiel had vermeld, dat je niet eens Ajax had genoemd.

Ook zie ik dat jij 24 jaar bent, maar je reageert hier nu als een klein kind, met je "huilebalk" wat al aangeeft dat je mijn gelijk niet durft te accepteren en dat je eigenlijk gewoon niets te zoeken hebt op voetbalzone.

8 augustus 2015 om 01:13

Nee joh, heb jij een Ajax logo als afbeelding? Dat kan ik er niet van maken, en daar laat ik mij echt niet door leiden. Je profiel heb ik ook niet bekeken, want ik vind jou totaal niet interessant.

Je kunt het wel leuk omdraaien, en insinueren dat ik me als een kind gedraag, maar je reageert zelf zo kinderachtig als maar kan. Je herhaalt jezelf constant, wat ik niet nodig vind. Ja ik wijs naar Ajax, is dat zo erg? Moet je daarom zo piepen? Jij hebt het over een koopclub, dus dan haak ik daar op in. Als je dat nu nog niet snapt, kan ik je niet verder helpen.

Je gelijk accepteren? Hoe oud ben jij? Je hebt niet eens gelijk, laat staan dat ik enigzins verplicht ben om jou gelijk te geven. Als je ook maar een klein beetje een punt had, zou ik je die wel toekennen. Maar met een hoop gepiep van jouw kant, kan ik niet verder komen dan medelijden met je hebben.

Hier wil ik het graag bij laten, en als volwassenen die wij(?) zijn, op normale voet doorgaan met het dagelijks voetbal leven. Tabee.

6 augustus 2015 om 09:40

Ach, als je kijkt naar het aantal spelers dat Ajax koopt, dan ligt dat vrijwel gelijk met Psv. Het verschil is alleen dat je ze bij Ajax nooit op het veld ziet omdat ze alleen prutsers kopen.

Dan kun je wel keihard roepen dat er 10 man eigen jeugd in het veld staat, maar de bank en de tribune zitten vol met mislukte aankopen.

6 augustus 2015 om 17:53

Ik zeg alleen maar dat men PSV een koopclub noemt en jij begint meteen over Ajax. Waarom? Schaam jij ervoor dat PSV alleen maar koopt? Moet je dan meteen de aandacht bij Ajax leggen?

In bovenstaand reactie zeg ik iets over kopen en of je nou een koopclub bent of een opleidingsclub, het draait immers om resultaten. Hoe je aan de resultaten komt, interesseert mij totaal niet. Ik ga naar een wedstrijd, omdat ik mooi voetbal en resultaten wilt zien. Of een club zijn jeugdspelers opstelt of dat een club inkoopt, als er maar gewonnen wordt.

Dus als ik vind dat PSV een koopclub is, dan is dat niet kwaadwillig bedoeld. Tenzij jij je daarvoor schaamt, maar dan moet je dat wel toegeven. Dan begrijp ik jou reactie wat beter.

Edit: Mislukte aankopen bij Ajax ben ik totaal met je eens. Maar volgens mij zeg ik al in mijn eerste reactie dat PSV beter inkoopt dan Ajax. Dus een beetje dubbelzinnig van je om dat nogmaals te vermelden.

4 jaar heeft ajax directe Champions League gehaald, alleen maar middelmaat gehaald.
psv haalt eens weer Cl en kijk die aankopen. Risico bestaat altijd maar deze beleid toont tenminste aan dat ze willen strijden waar ajax aantoont dat ze de beste kinderverblijf kunnen zijn met laf goedkoop beleid. Wat goedkoop is kan je later veel kosten, kennelijk weten ze dat niet in Amsterdam.

6 augustus 2015 om 09:30

En vergeet natuurlijk niet wat ze aan verkopen verdient hebben!

6 augustus 2015 om 09:51

Ik zie niet eens de helft van dat geld van de verkochte spelers op het veld terug hoor...nouja ze zijn tenminste de rijkste club van Nl toch? Daar moet vast wel een prijs voor zijn.

Nog niet te hard juichen mensen! Hij is nog niet binnen. De afgelopen weken al veel wel/niet verhalen gezien.
Pas als PSV aangeeft dat het goed komt, dan wel de media uitgenodigd worden voor de handtekening en shirt uitreik ceremonie geloof ik het.

Weer een compliment aan Marcel Brands. Slaagt er keer op keer in toppers binnen te halen. Moreno voor een zacht prijsje binnenhalen is echt een topprestatie. Kan Overmars nog een hoop van leren.
Moreno is echt een ideale aanwinst voor Psv. Hij is heel erg snel en wendbaar, maar ook sterk en voetballend goed. Ik ben benieuwd!

Zou een prima versterking zijn. Met hem erbij heb je een prima selectie staan. Natuurlijk zijn er zwakke plekken, natuurlijk zegt dit niks over de CL. Maar voor Nederlandse begrippen kan de selectie bijna niet beter.

Tuurlijk psv is de uitgesproken favoriet voor de titel. Echter om nu al bij voorbaat te roepen dat ze kampioen worden met een straatlengte voorsprong gaat me te ver. Depay en wijnaldum maakte vorig seizoen vaak het verschil. Ik denk dat propper niet gelijk op hetzelfde niveau als wijnaldum zit ( tenslote had wijnaldum ook een aantal seizoenen nodig naar dit niveau door te groeien). Lestienne is voor mij nog onbekend maar gelijkwaardig aan depay zou ik bijzonder vinden. Als ik de selectie van psv van vorig seizoen naast dit seizoen leg dat vind ik die van vorig seizoen over het geheel verder. Dus ik hoop dat de verschillen kleiner zullen zijn in vergelijking met vorig seizoen.

Goede aankoop maar wel erg duur, moest alleen aan transfersom al 5 miljoen kosten? Voor 1 miljoen komt hij niet, dus reken er maar op dat hij nog wat tekengeld meekrijgt, ook een miljoen? Restwaarde is laag plus dat hij ook nog met blessures sukkelde.

6 augustus 2015 om 11:08

3,5 miljoen. Koopje dus, ongeveer net als dan v/d Hoorn destijds. Maar inderdaad, ze zullen geen winst maken op zijn doorverkoop en v/d Hoorn is natuurlijk inmiddels ruim 2x zoveel waard geworden en heeft daarnaast een enorme bijdrage geleverd aan de kampioenschappen en de ontwikkeling van het vele verdedigende talent bij Ajax. Ow, wacht..... Zo zie je maar, elke aankoop is een risico. Net als het niet kopen van spelers. Elk besluit, zelfs het niet nemen van een besluit, is een risico.

Zo lang PSV het aantal spelers dat tegen het salarisplafond aanhangt beperkt tot maximaal 4 à 5 spelers, dan maak ik me daar geen zorgen over. Met Depay en Wijnaldum zijn er ook 2 absolute grootverdieners vertrokken. De huidige grootverdieners zijn Guardado, de Jong, Schaars (helaas), Moreno (als hij komt) en Willems (als hij bijtekent). Verder zullen er geen spelers boven de 7 a 8 ton uitkomen, het merendeel zit daar nog ruim onder. Jongens als Arias, Bruma en Zoet verdienen echt geen miljoen.

Voor Nederlandse begrippen een topaankoop. Met Moreno erbij is het elftal op goede sterkte. Nog een middenvelder erbij, zoals de laatste dagen werd geopperd (fer), lijkt me overbodig.

Zoet
Arias
Bruma
Moreno
Willems
Pröpper
Pereiro
Guardado
Narsingh
De Jong
Lestienne
6 augustus 2015 om 12:10

Een middenveld met Pröpper-Pereiro-Guardado zou ik niet te hard op rekenen als ik jou was. Dat is echt veel te aanvallend voor 90% van de wedstrijden. Bovendien zet je het neer als 4-3-3 met de punt naar voren en zo speelt PSV niet onder Cocu.

Pereiro zal in eerste instantie als zwervende rechtsbuiten gaan gaan spelen en daar de concurrentie met Narsingh aan moeten gaan. Ik verwacht een middenveld met Hendrix als Cvm, met Pröpper en Guardado daar voor. Of eventueel Guardado als CVM met Maher en Pröpper, maar dat vind ik een veel mindere optie.

6 augustus 2015 om 13:12

Moreno completeert de verdediging als de transfer rond komt. PSV speelt inderdaad met de punt naar achteren en ook ik verwacht Pereiro vooralsnog niet op het middenveld, maar op rechtsbuiten als concurrent van Narsingh.

Afhankelijk van de wedstrijd zal Maher of Hendrix spelen, denk ik. In zwaardere wedstrijden waarin PSV onder druk komt Hendrix en in lichtere wedstrijden waarbij PSV het spel moet maken Maher. Propper om zijn lengte en fysiek en Guardado om zijn kwaliteit, lijken mij zekerheden op het middenveld.

De invulling van de rechtsbuiten positie kan ook afhangen van het soort wedstrijd - Narsingh voor wedstrijden waarin PSV speelt op de omschakeling en Pereiro in wedstrijden waarin PSV veelal het spel maakt en op de helft van de tegenstander is te vinden.

Zoet
Arias
Isimat
Moreno
Willems
Propper
Guardado
Maher
Narsingh
De Jong
Lestienne
6 augustus 2015 om 17:21

Bruma krijgt echt wel de voorkeur boven Isimat van Cocu, terecht of niet is een ander verhaal.

Lestienne moet wel presteren ook ander staat Pereiro zo op die plaats (is linksbenig en kan ook op links spelen)

Narsigh speeld de laatste tijd erg goed (een heel stuk beter dan vorig jaar).

Met deze aankoop heeft PSV mijn inziens het kampioenschap voor het oprapen...
Hoe erg ik dit ook vind om te moeten zeggen, want de Krijtstreep spuugt op alles wat PSV is!!!

Ik heb van de week mooi naar mijn eigen cluppie gekeken en ik schaam me nog steeds de ogen uit de kop! Niet om aan te zien dat gepruts van al die snotneuzen uit Amsterdam.

Ook al zou het bericht kloppen en komt Moreno dan is het kampioenschap echt nog geen uitgemaakte zaak. PSV heeft idd best een aantal (op papier) sterke aankopen gedaan, maar de verschillen aan de top zijn klein. Hoe vaak heeft PSV in het afgelopen seizoen niet in de laatste minuten de winnende gescoord. Als dat dubbeltje dit jaar de andere kant op valt laat je zomaar heel wat punten liggen. Feyenoord is echt niet slechter geworden tov vorig jaar en ook Ajax heeft ondanks de het debacle tegen RW echt wel een team dat van elke eredivisieclub kan winnen. Het is juist de subtop die behoorlijk verzwakt is. Vitesse, Twente, AZ etc zijn allemaal een paar sterkhouders kwijt geraakt en moeten weer opnieuw gaan bouwen. Ik denk het kampioenschap (zoals zo vaak) beslist gaat worden in de wedstrijden tegen 'de kleintjes'. En dan is de vraag welk team zich voldoende kan opladen voor Heracles-uit op net na een midweekse CL-wedstrijd tegen Madrid. Wat dat betreft heeft Feyenoord 'mazzel' dat ze geen europees spelen. Denk dat het dit jaar spannender wordt dan ooit. Heb er zin in!

6 augustus 2015 om 12:12

In tegenstelling tot dat wat veel mensen beweren, is in de laatste minuten scoren geen kwestie van geluk of een dubbeltje dat de goede kant op valt. Dat zit hem voor 95% in mentaliteit. En die mentaliteit heeft de selectie nog steeds.

Natuurlijk is het kampioenschap nog niet gespeeld. Maar de 'winnaar' van deze transferperiode is wat mij betreft overduidelijk. En de nummer 2 ook (en ook dat is niet Ajax).

6 augustus 2015 om 12:23

Helemaal gelijk dat het grootste deel in mentaliteit zit. (kijk maar eens bij onze ooosterburen...) Ik vraag me alleen af of die mentaliteit nog 100% aanwezig is. Vorig jaar hadden we 2 toppers die perse kampioen wilden worden voordat ze vertrokken. Na 7 magere jaren verlangde we met heel Eindhoven naar een nieuwe titel. 7 jaar tandenknarsend toe moeten kijken hoe het weer misging ondanks alle investeringen. Die titel hebben we nu. En de ontlading was fantastisch. Maar je ziet de hoogmoed weer opborrelen. Vorig jaar zag je bijna letterlijk de gedrevenheid bij de spelers. Jij maakt mij niet wijs dat die gedrevenheid nog steeds bij elke speler even groot is. En op dit niveau gaat het om procenten. En precies wat jij zegt, het is 95% mentaliteit. Maar wat als die mentaliteit net een paar procent minder is. Valt dat doelpunt dan nog steeds in de 89ste minuut... Ik hoop van wel, maar ben er minder zeker van dan afgelopen jaar.

6 augustus 2015 om 13:18

Het is aan Cocu en zijn staf om iedereen gedreven en bij de les te houden. Ik laat mijn gedrevenheid in elk geval niet afhangen van het feit dat ik al een prijs zou hebben of iets dergelijks. Dat maakt toch niet dat je die prijs niet nog eens wilt winnen of minder graag?

Willems gaat mogelijk een zelfde deal aan als Depay en Wijnaldum; bijtekenen, een sterk en constant seizoen draaien en dan een transfer maken. Dat maakt hem als belangrijke speler al gedreven. Guardado heeft eindelijk prijzen gewonnen met een clubteam en zijn honger lijkt mij niet gestild. Integendeel. De Jong hoef je ook niks uit te leggen, Propper wil zich laten gelden evenals Maher die weet dat dit zijn seizoen moet worden. Moreno komt om voor de prijzen te spelen en Arias is altijd fel en gedreven. Narsingh heeft een concurrent en daarom verwacht ik dit jaar ook meer van hem.

Nee, ik ben niet bang voor zowel hoogmoed als mentaal verval. Dat wil niet zeggen dat PSV zomaar weer kampioen wordt, nee, maar ze maken in mijn ogen de meeste kans.

Afijn, we gaan het zien! Hoop op een mooi en enerverend seizoen!

Koning Brands. Je zou maar afhankelijk zijn van Marc Overmars

Zou mooi zijn als deze transfer eindelijk afgerond wordt! Lijkt me een prima verdediger voor PSV!

Ongelooflijk wat een goed elftal heeft PSV staan. Ze hebben al een fantastisch elftal staan, maar met Moreno is het elftal helemaal in balans. Ik ben geen PSV fan, maar ik kan niet wachten om ze te zien spelen (weliswaar voor de Tv). Dit kan niet anders dan genieten geblazen worden dit seizoen.

Overigens vind ik dat ook Feyenoord sterk bezig is geweest. Ik denk niet dat er een team kan tippen aan de selectie van Psv, maar als je ziet waar Feyenoord vandaan is gekomen dan zijn ook zij sterker geworden.

Mijn top 3 voor komend seizoen?
1 Psv
2 Feyenoord
3 Ajax

6 augustus 2015 om 13:19

Feyenoord heeft veel geïnvesteerd in spelers tussen de 26-28 jaar. Dat betekent dat ze gokken op een piekseizoen dit jaar, of anders volgend jaar. Ze gaan er dus echt voor om een resultaat neer te zetten.

Ik denk ook dat Feyenoord zich flink versterkt heeft. Gaan gewoon meedoen in de top drie en het zou mij niet verrassen als ze boven Ajax eindigen inderdaad. Ook ik heb PSV als kampioen staan, maar ben dan ook supporter.

Hij is in Eindhoven, denk vandaag of morgen dat hij gepresenteerd wordt. Met hem erbij schat ik ons zeker titelkandidaat maar ja dat zijn we elk jaar. Vond dat we afgelopen zondag niet best speelde achterin maar met een compleet team met hem en straks willems er weer bij moet je kampioen worden.

Deze man is natuurlijk te goed voor de eredivisie, dus wat een super aankoop is dit van psv. Die zuid amerikanen kunnen tenminste nog over lijken gaan als het moet. Daar win je prijzen mee en niet met die nederlandse koorknaapjes

Wat een slechte poll natuurlijk is hij een aanwinst, slot op de deur

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren