Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vlag gaat niet uit in Eindhoven: 'Eliminatie Ajax slecht voor ons'

Laatste update:

De uitschakeling van Ajax in de derde voorronde van de Champions League betekent een financiële meevaller voor PSV. De kampioen uit Eindhoven is dit seizoen de enige Nederlandse club in het miljoenenbal en al het geld dat afkomstig is uit de marketingpool, gaat nu naar Brabant. Toch loopt men bij PSV niet in de polonaise: “Het is een dubbel gevoel”, zegt Toon Gerbrands.

/

Volgens de algemeen directeur krijgt PSV nu 3,5 tot 4 miljoen euro extra aan mediagelden uit de Champions League. “Maar het is echt niet zo dat we hier lopen te juichen. Zo steken we als club niet in elkaar en bovendien is het heel kortzichtig”, benadrukt Gerbrands in De Telegraaf. “De uitschakeling van Ajax is slecht voor het Nederlandse voetbal en dus ook voor PSV.”

Gerbrands weet dat Nederland steeds verder wegzakt op de landencoëfficiëntenlijst en dat de vaste Champions League-plaats voor de Eredivisie op de tocht staat. Gerbrands zegt dat hij daarom hoopt dat Ajax en AZ (‘voor Vitesse zal het moeilijk worden’) de groepsfase van de Europa League halen, zodat Nederland met vier clubs (naast Ajax en AZ PSV en FC Groningen) punten kan gaan pakken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk! Tenminste iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is.

6 augustus 2015 om 08:12

Ja alleen jammer dat ajax het zelf niet beseft en 11 jonkies in europa het veld in stuurt. Verliezen kan altijd, maar dit was gewoon erg naief.

6 augustus 2015 om 08:18

Feyenoord presteert al jaren niks in europa en psv heeft vorig seizoen de Europa League ook niet serieus genomen door steeds met een veredeld B elftal het veld in te sturen. Gelijk de playoffs afschaffen en de sterkste teams europa insturen.

6 augustus 2015 om 08:18

Bij jou eigen club beseffen ze het ook niet, want die verspeelden alles aan het eind van het seizoen. Over naïviteit gesproken..

6 augustus 2015 om 08:30

@Berliner80: je gaat he filosofie toch niet veranderen wat je speelwijze betreft om punten voor Nederland te kunnen behelen inzake de coefficientenlijst..

6 augustus 2015 om 08:30

Je bent in de war met een jaar ervoor.
Vorig jaar constant met de beste 11 en werden ze pas uitgeschakeld door Zenith.
Geen schande dus

6 augustus 2015 om 08:33

Waarom mag ik niks zeggen? Toen Feyenoord het vorig jaar niet haalde was er kritiek. En terecht. Maar toen hadden jullie allemaal ook een grote mond. Maar nu mag ik niks zeggen? Dat is pas naief.

Ajax moet eens reeel worden. Ze hebben altijd een grote mond dat ze CL spelen. Maar dat waren altijd de 6 potjes die ze kregen omdat ze kampioen waren geworden. Zodra ze in de EL kwamen gingen ze ook tegen de gekste tegenstanders onderuit.

Kan gebeuren, maar dit jaar sloeg gewoon nergens op. Dat ze met zoveel geld op de bank geen ervaring in het veld hebben gehad die kunnen helpen om die eerste ronde door te komen en daarmee EL veilig stellen.

@9reyes
Het is juist goed voor de filoosofie. Met ervaren spelers erbij leren jonkies alleen maar beter, maar ja wie gaat dat Marc Netto uitleggen als hij een speler moet halen die een jaartje ouder is en daardoor meer verdiend en minder oplevert.

6 augustus 2015 om 08:37

Is gewoon dikke onzin wat je zegt, PSV heeft de groepsfase overleefd. Dat je er dan uit gaat tegen Zenit is geen schande volgens mij.

6 augustus 2015 om 08:52

Want Feyenoord won natuurlijk niet van de uiteindelijke EL winnaar met 2-0. Denk eerst eens na neusje

6 augustus 2015 om 08:53

En ze werden 1e in de poule en vlogen eruit tegen AS Roma.

6 augustus 2015 om 08:58

@mikeajax18:

je bent een beetje in de war.

Geeft niks hoor, verder, maar je reactie is een beetje... vreemd

6 augustus 2015 om 09:07

Volgens mij liet Feyenoord meer in Europa zien dan Ajax afgelopen seizoen. Kijk door wie Ajax werd uitgeschakeld en kijk Feyenoord

6 augustus 2015 om 09:07

Beetje zielig argument dat als iemand voor Feyenoord is of een andere club dat ze geen mening mogen geven. Typisch een klein kind argument

6 augustus 2015 om 09:09

Feyenoord had anders vorig seizoen redelijk wat punten gepakt in europa. Dus wat jij zegt raakt kant noch wal. Ja de seizoenen ervoor waren ze uitgeschakeld in play offs maar wie waren wel de punten pakkers. Ik ken er geen 1. Zelfs ajax niet

6 augustus 2015 om 09:09

Wat heeft dat met naïef van de club te maken? Rutten staat er bekend om dat er aan het eind van het seizoen veel punten wordt verspeeld. En Feyenoord liet afgelopen seizoen in Europa zien toch volwassen te zijn

6 augustus 2015 om 09:42

Feyenoord won van de uiteindelijke EL winnaar, nou wat een toppers zeg. Won Ajax niet van de verliezend finalist? Daarnaast werd Feyenoord door AS Roma uitgeschakeld die 'maar' de halve finale (?) heeft bereikt.

Is dit niet een beetje hetzelfde gedrag als dat vele van mijn mede-Ajacieden deden nadat ze van FC Barcelona hadden gewonnen?

We moeten in Nederland is stoppen met het misgunnen, vooral in Europees verband. We stellen geen reet meer voor in Europa, dan is het toch mooi als een Ajax wint van FC Barcelona en Feyenoord van Sevilla FC.

6 augustus 2015 om 09:45

Want Ajax won niet 2-1,van de verliezend finalist? En werd door dat uitdoelpunt uitgeschakeld (een ronde verder dan Feyenoord).

Ondanks dat ik het zelf hier boven ook doe moeten we elkaar gewoon dingen gunnen, vooral in Europees verband.

6 augustus 2015 om 09:58

Ik gun Ajax het beste in Europa, ik was ook echt voor Ajax van de week want de nood voor punten is hoog.

Ik wordt er alleen een beetje moe van dat je nooit kriitek op Ajax mag geven. Dan is het altijd 'maar wij waren 4x kampioen', 'wij wonnen van barca', 'ja maar jullie kunnen er ook niks van'. En als Feyenoord of PSV het niet redt dan hebben ze de grootste mond.

6 augustus 2015 om 10:09

Tuurlijk mag je hier wat van zeggen, ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen hier Feyenoord erbij halen want het gaat hier totaal niet om Feyenoord. Er mag best kritisch gekeken worden naar de manier waarop Ajax ten onder is gegaan. Veel naieve fouten die eventueel door de ervaren spelers niet gemaakt worden. Gudelj en Heitinga zijn er bijgehaald voor de ervaring, in zo'n belangrijke wedstrijd had ik verwacht dat ze dan ook zouden spelen.

6 augustus 2015 om 10:26

Die wedstrijd tegen sevilla stond dr halve basis selectie van sevilla er nie in

6 augustus 2015 om 10:59

Daar ben ik blij om Berliner80, alles voor het Nederlands voetbal!.

Ik zal ook niet zeggen dat er geen kritiek geleverd mag worden, want vooral na deze twee wedstrijden mag dit zeer zeker. Ik reageerde enkel op de Feyenoorders die eigenlijk de Ajacieden nadoen met "wij hebben van de EL winnaar gewonnen". Ze mogen er trots op zijn, was een mooi resultaat. Alleen moeten ze de Ajacieden dan niet verafschuwen dat zij hetzelfde hebben gedaan een jaar ervoor toen ze wonnen van Barcelona.

6 augustus 2015 om 11:15

Toch betwijfel ik of we met de 'ervaren' jongens wel hadden gewonnen. De uitschakeling heeft voor mijn gevoel meer met de verkeerde mindset en een gebrek aan winnaarsmentaliteit te maken, dan met de leeftijd of gebrek aan ervaring.

6 augustus 2015 om 11:27

Neverbackdown... Degene die nooit maar dan ook nooit objectief is gaat anderen vertellen niet objectief te zijn? En als ik kijk door wie ajax is uitgeschakeld en door wie feyenoord.. Ajax is uitgeschakeld door de finalist en feyenoord door een roma die de europa league toch niet boeit..

6 augustus 2015 om 12:31

@mikeajax18 Echt dikke onzin. Psv is de groepsfase doorgekomen en vloog eruit door zenit. wat volgens mij echt geen schande is.

6 augustus 2015 om 13:54

Bam, en zo is het maar net.

6 augustus 2015 om 14:07

Toch is er een heel groot verschil tussen Dnipro en Sevilla. Het is veel makkelijker(ondanks hoe ver Dnipro kwam) om Dnipro te verslaan dan de nummer 5 van Spanje die al 4 keee de EL won afgelopen jaren. En die vergelijking met Barcelona? Barca was al geplaatst als groepswinnaar en ging de tweede helft met een man meer alleen maar naar elkaar overpassen. Sevilla speelde gewoon met hun sterkste opstelling en wilde groepswinnaar worden.

7 augustus 2015 om 01:52

Ik neem aan dat een filosofie bedoeld is om wedstrijden te winnen, zeker als je daar cl mee kan voetballen.. of wil je zeggen dat Ajax een filosofie heeft die alleen goed is voor de eredivisie? Het lijkt erop dat de ervaren krachten niet goed genoeg waren voor deze wedstrijd of de trainer heeft een verkeerde keuze gemaakt... het slechte aankoopbeleid lijkt mij het beste horen bij de filosofie van Ajax maar ik ben er nog niet achter.. we gaan het zien de aankomende tijd.

In de europa league is het toch net zo makkelijk, zo niet makkelijker, punten te pakken dan in de cl. Wat maakt het dan voor het nederlands voetbal uit dat ze niet doorzijn.

6 augustus 2015 om 07:43

Inderdaad, in beide toernooien pak je evenveel punten voor een winstpartij en gelijkspel. Het enige verschil is dat je wanneer je de groepsfase CL haalt, je al 4.0 punten krijgt. In de Europa League begin je op 0. Maar goed, in de Europa League kun je potentieel 5 van de 6 wedstrijden winnen (10 ptn), in de CL 1 of 2 (6 tot 8 ptn).

Het grote verschil is puur het geld, niet de punten.

6 augustus 2015 om 07:56

oa geld inkomsten.
Toen Feyenoord in 2002 de Uefa cup won, vedienden ze er ook niet veel aan.
Volgens mij verdient een team, wat de knock out fase van de CL haalt al meer dan een team, wat daadwerkelijk EL kampioen wordt, zonder in de CL gezeten te hebben.
De CL heeft veel meer geld te verdelen.
Dat is natuurlijk een beetje krom, want er zijn maar weinig kampioenen, die daadwerkelijk ver komen.
Laatste voorbeeld Barcelona, Atletico was kampioen.
De naam Championsleague is natuurlijk al en giller, als je bijv dit jaar al 5 deelnemers kan hebben voor Spanje.
Het wordt tijd voor een extra Europese cup, bijv met teams van de top 8 landen en dan al hun overige deelnemers van Europees voetbal.
Een echte Championsleague met 1 voorronde van de mindere landen tegen elkaar, de afvallers stappen dan wel in de Europaleague
Geen verdere afvallers van de CL
De Europa league voor alle overige landen en niet kampioenen en de afvallers van de Cl
De Europaleague begint net een knock-out,
Bekerwinnaars zijn direct geplaatst.
Dit is een schets.
Verhaal is CL is geen CL meer.

6 augustus 2015 om 10:15

De inkomsten voor de EL zijn dit seizoen aanzienelijk verhoogd. tuurlijk is de CL nog steeds veel interessanter maar het bedrag dat nu wordt uitbetaald in de EL is 381 miljoen euro . Dat is nog altijd fors minder dan de 1,25 miljard van de Champions League, maar de factor is nu van 3.2% naar 19% tov van de CL gegaan. dit maakt het enigzins toch weer een stuk interessanter. Tevens moeten de pleogen de EL ook meer zien als een opstap, presteer je hier goed dan kan je met de ervaring die je mee neemt eventueel de CL in.

6 augustus 2015 om 07:59

Punten uit EL tellen net zo hard mee en het team is te jong voor de CL. Laat ze maar lekker ervaring opdoen in EL waar de kans op punten idd groter is.

6 augustus 2015 om 13:47

Ach man je snapt toch wel dat Ajax in de EL meer fysieke teams tegen komt dan in de CL? Techniek is niet het probleem van Ajax. Dus denk dat ze meer punten kunnen halen in de CL dan de El.

Ja ze kunnen weer leergeld betalen maar als ze eenmaal op niveau zijn worden ze weg gekocht.

6 augustus 2015 om 08:29

Klopt, de kans op winstpartijen en dus punten voor Nederland is in de EL hoger dan in de CL. Die paar bonuspunten in de CL zijn te verwaarlozen.

6 augustus 2015 om 09:07

iSimic: wat het uitmaakt is dat heel Nederland nu weer 4 miljard artikelen mag schrijven over hoe belabberd Ajax het doet en iedereen met de vinger in elkaars kont een lange slinger maakt en die vervolgens in hun mond stopt. Echt om schijtmisselijk van te worden al die opportunistische, makkelijke mensen.

Vraagje. Is het realistisch dat de nr 1 van de ed binnen 3 jaar of zo ook vcl moet spelen als we telkens Europees amper overwinteren of valt het wel mee? Ik bedoel nl staat op de negende plaats of zo toch? Vanaf welke plaats l moet je vcl spelen als kampioen ? Alvast bedankt.

6 augustus 2015 om 07:45

Van de eerste 12 landen plaatst de kampioen zich direct, daarna vCl.

6 augustus 2015 om 07:54

Misschien moet nederland volgend seizoen al voorronde CL spelen want dan vslt het goede seizoen 2011/2012 weg.

6 augustus 2015 om 08:03

Dat zit er dik in, want het is helemaal niet zeker dat Ajax en AZ de EL halen.
Verder heeft Groningen weinig ervaring in de El
Als Groningen 5/6 punten haalt, mag je erg blij zijn.

Word nog spannend op de landenlijst. NL staat nu nig 8e met Oekraine en Belgie achter zich (die zullen NL waarschijnlijk voorbij gaan). Daarachter heb je Turkije en Griekenland die het echter ook niet al te best doen laatste jaren. Maar dan heb je nog Zwitserland en Oostenrijk, waarbij Basel Salzburg bijv heel goed presteren laatste jaren en onlangs nog Rapid Wien.
Wordt dus erg spannend om binnen de top 12 te blijven(kampioen rechtstreeks CL)

6 augustus 2015 om 08:36

Vooral over Zwitserland en Oostenrijk maak ik me totaal niet druk... Daar heb je naast 2 clubs telkens geen enkele andere presterende club... met andere woorden: het wordt erg lastig voor hun in de breedte te gaan presteren...
Ik denk dat Ajax vooral mag blijven concurreren met Griekenland en Turkije...

6 augustus 2015 om 08:39

Salzburg heeft de CL ook niet gehaald dus dat scheelt ook weer.

6 augustus 2015 om 08:58

In nl heb je er 0 dus begin je maar zorgen te maken!

6 augustus 2015 om 09:32

@glory: Nederland heeft 5 clubs in de top 100. Zwi: 3 clubs. Oos: 2.
Zo te zien doen we het nog steeds iets beter... niet veel maar wel iets. Reden voor zorgen is het uiteraard wel (niet zozeer oostenrijk)

7 augustus 2015 om 01:59

Hoe bedoel je Ajax mag blijven concurreren? Of is dit een typ foutje omdat je zo met Ajax bezig bent?

6 augustus 2015 om 10:05

Nederlands stond 9de begin, nu 10de. Maar daarna wordt het heel erg, hierbij de stand:
8 ukraine 9.500 7.833 10.000 1.300 0.000 28.633 0
9 turkey 10.200 6.700 6.000 1.300 0.000 24.200 0
10 belgium 6.500 6.400 9.600 1.600 0.000 24.100 0
11 switzerland 8.375 7.200 6.900 0.800 0.000 23.275 0
12 czech Republic 8.500 8.000 3.875 0.700 0.000 21.075 0
13 romania 6.800 6.875 5.125 1.250 0.000 20.050 0
14 greece 4.400 6.100 6.200 1.600 0.000 18.300 0
15 croatia 4.375 4.375 6.875 2.250 0.000 17.875 0
16 netherlands 4.214 5.916 6.083 1.000 0.000 17.213

Het is dus ultra belangrijk dat we dit jaar punten gaan scoren, anders gaan we zoals je kan zien wel heel erg achteruit.

Ajax weet toch niet wat te doen met de extra inkomsten. Marc Netto zou ze toch alleen maar oppotten. Hopen dat Feyenoord dit jaar tweede gaat worden achter Psv. Heb meer vertrouwen in hun beleid. Ajax is momenteel in verval.

Gezien de mentaliteit en hardleersheid van de Nederlandse clubs ga ik er van uit dat we weer heel weinig punten gaan halen.

Prachtige reactie van Gerbrands! Zo is het maar net. Ajax is het systematisch aan het verpesten tegen slechte clubs in Europa en daarom krijg je deze situaties.

6 augustus 2015 om 08:36

Check even hoeveel punten Ajax per jaar haalt, dan naar psv en az en de rest...
juist de enige conclusie die je kunt trekken is dat Ajax het als enige club naar behoren doet.

6 augustus 2015 om 08:42

Vergeet het maar, ik heb net de lijst nagekeken. Met twee kwartfinales in de laatste 5 jaar heeft AZ meer punten gehaald. En dit seizoen heeft AZ voorlopig ook al beter gescoord. Alleen het jaar dat AZ ongelukkig lootte tegen Anzhi scoorde Ajax meer punten.

6 augustus 2015 om 08:44

Wacht even Rvandoor. We gaan even stiekem spieken tegen welke clubs Ajax er jaar in jaar uit is uitgevlogen. Want daar heb ik het over.

Een 2-0 voorsprong tegen Steau Bucharest weggeven en eruit in Europa. Uitermate matig team. Vervolgens gigantisch hard afgegaan tegen Salzburg, wat ook niet hoort. Het jaar erop verliezen van een team als Dnipro dat toch weinig voorstelt. Om als kers op de taart het te verpesten tegen Rapid Wien.

Het verschil is dat Ajax al die tijd meer te besteden had maar er te weinig mee deed en het te vaak tegen makkelijke tegenstanders liet liggen. AZ doet het naar behoren met de middelen die ze hebben en PSV vliegt er bijvoorbeeld uit tegen een team als Zenit. De jaren ervoor verloren ze van Benfica, Valencia. Alleen in 2013 was het triest gesteld met Psv.

6 augustus 2015 om 08:56

@azvictory: wat vreemd dat Ajax dan toch boven AZ staat? AZ heeft 2x leuk gepresteerd en de rest was gewoon ondermaats. AZ staat volgens de Uefa website op 39 punten en Ajax op 51... hoe kan dat dan als AZ meer punten heeft behaald?

6 augustus 2015 om 09:07

@Rvandoor - als je niet mee doet zoals AZ vorig jaar, scoor je ook geen punten. Maar de laatste jaren dat AZ mee deed scoorden ze hoger dan Ajax, op dat seizoen tegen Anzhi na. Toen scoorde Ajax trouwens ook een schamel aantal punten. 11/12 AZ beter, 12/13 Ajax beter, 13/14 AZ beter, 14/15 deed AZ niet mee.

6 augustus 2015 om 09:22

@arsenallz: PSV vliegt eruit tegen een ploeg als Zenith?? Dude... PSV verliest
2x van Zenith
2x van Odessa
1x van Ludogoretz
2x van Dnipro
1x van AIK stockholm

Daar staat tegenover:
winst op:
1x van Samp
1x van Charkov
1x van Rangers
2x Napoli
1x Pana
1x Trabzon

Lijkt me niet dat ze dit alleen maar deden in dat slechte jaar 2013? Of wel soms?
Feit dat je meer te besteden hebt wil niet zeggen dat je dat ook moet doen. Ajax heeft andere plannen met het geld... en dat is het goed recht van Ajax.

edit: je krijg niet alleen punten als je doorbekert... maar ook gewoon in de poulefase... als je daar je punten al verspeelde tegen deze kabouters, dan verlies je alle recht van spreken, lijkt me.

6 augustus 2015 om 09:27

Jaar daarvoor 2010/11 scoorde Ajax meer dan AZ. dus vanaf zeg 2010 behaalde Ajax alsnog 51 punten (als je vorig niet meetelt) en AZ bijna 46 punten (als je vorig jaar niet meetelt).

Conclusie?

6 augustus 2015 om 09:32

@arsenallz

Een thuiswedstrijd met 2-0 winnen en een uitwedstrijd met 2-0 verliezen, wat is daar zo vreemd aan ? Natuurlijk had Ajax daar niet van hoeven te verliezen en hadden ze door moeten gaan. Maar de veronderstelling dat Steaua er niks kon werd een ronde later wel ontkracht, toen latere Europa League winnaar Chelsea met 1-0 in Boekarest verloor en thuis maar nipt doorging na een 3-1 zege. Zo'n matig team was dat ook weer niet. Tegen Salzburg was een regelrechte blamage, daar valt niks anders over te zeggen.

En vorig jaar verloren van Dnjepr, wat volgens sommige er ook niks van kon maar wel bijna de Europa League won. Ik denk dat we onderhand moeten stoppen met het overschatten van onze eigen kwaliteiten en tegenstanders minder snel moeten onderschatten.

Maar als we dan toch even op PSV terugkomen, die hebben er de laatste 3 jaar werkelijk niks in Europa gepresteerd. Alleen slecht in 2013 ? Hoe naief, als je vorig jaar slechts 2 respectabele tegenstanders treft (dynamo Moskou en Zenit ) en 4x verliest dan heb je het ook waardeloos gedaan. De enige reden dat ze de groepsfase doorkwamen was omdat Panathinaikos en Estoril niks voorstelde, en zelfs daar behaalde het slechts 8 punten tegen. Het jaar ervoor verloren van Ludogorets (2x) en Chernomorets, en ook uit op bezoek bij Dinamo Zagreb kon men niet verder komen als 0-0. Om natuurlijk het seizoen ervoor niet te benoemen, waarin Dnjepr twee keer te sterk was en AIK uit Zweden een maatje te groot bleek.

PSV staat niet voor niks op basis van de afgelopen 3 seizoenen rond plek 70 op de Europese ranglijst, onder enkele clubs dieslechts de twee seizoenen ervoor markeren deze bedroevende prestaties. Maar als die dadelijk wegvallen zal PSV wegzakken en voortaan voorlopig in pot 4 in de CL zitten. Slechts dankzij een wijziging van de Uefa zit PSV dit seizoen incidenteel in pot 1, hoewel dat natuurlijk ook weinig betekenis heeft wanneer je Wolfsburg uit pot 4 treft.

6 augustus 2015 om 09:33

Dat je conclusie dat Ajax het als enige naar behoren doet niet opgaat.

6 augustus 2015 om 09:52

@azvictory

Jaja, we laten geen mogelijkheid onbenut om te benoemen dat jullie naar verhouding als enige echt goede prestaties in Europa afleveren. De prestaties van Ajax goed noemen is regelrecht overdrijven, evenals ze dramatisch noemen. Ajax is te wisselvallend, winnen van Manchester City, Manchester United en Barcelona, maar het verpesten tegen Red Bull Salzburg, Rapid Wien en Steaua Boekarest. Nee, de conclusie mag eerder zijn dat Ajax zijn prestaties in de categorie matig tot redelijk vallen over de hele linie genomen. Bijzonder tegenvallend als je kijkt naar de ambities.

6 augustus 2015 om 10:25

@rvandoor '... als je daar je punten al verspeelde tegen deze kabouters, dan verlies je alle recht van spreken, lijkt me'

Ik noem Wien ook een kabouter, en dat is niet eens in de poulefase maar in de voorronde. Je hebt trouwens een rode naam, ben je dus moderator? Ik vind dat een moderator zich afzijdig moet houden van clubdiscussies en geen duidelijke voorkeur mag laten doorschemeren, maar bij jou is alles wat de klok slaat Ajax. En dan zeg je dat een AZ-er geen recht van spreken heeft, wat is dat voor onhandige uitspraak dan? Verliezen van een kabouter, dat is wat je clubje heeft gedaan. Volgens jouzelf heb je nu dus geen recht meer van spreken. Hopelijk volg je ook je eigen zienswijze op.

6 augustus 2015 om 13:48

@ Simon Says

Rood betekend dat meneer op een laatste waarschuwing rond loopt en zich niet al te veel misstappen meer kan veroorloven voor men tot definitieve ban overgaat.

Groen zijn moderators en zullen zich echt wel in clubdiscussies mengen, echter wel met fatsoen en volgens de normen die VZ voorschrijft.

6 augustus 2015 om 09:08

Ajax haalt samen met AZ systematisch punten binnen....

6 augustus 2015 om 09:13

Alleen verwacht je zoveel meer van Ajax. Ze vliegen er tegenwoordig uit tegen teams die nooit en te nimmer van Ajax zouden moge winnen.

In de EL kan Ajax toch meer punten halen dan ze in de CL zouden doen? AZ heeft de laatste jaren dat ze aan de EL meededen meer punten voor Nederland binnengehaald dan Ajax in de CL, behalve toen AZ de miljoenenploeg van Anzhi tegenkwam en er in de voorronde uit lag. Alleen loopt Ajax een hoop geld mis, maar daar bulken ze toch al van. Zo rampzalig hoeft dit helemaal niet te zijn.

6 augustus 2015 om 10:14

Klopt, maar doordat je bonuspunten krijgt 4 stuks, staat ajax nog wel boven Az.
28 ajax ned 14.7200 9.8428 11.1832 15.2166 1.7000 52.662
37 psv Eindhoven ned 18.7200 5.8428 6.1832 7.2166 4.2000 42.162
41 AZ Alkmaar ned 18.7200 2.3428 17.1832 1.2166 1.2000 40.662

Ajax heeft dus 12 punten door CL, haal die er vanaf en ze staan gelijk met Az en zal Psv (4extra) onder Az staan.
Wat dat betreft haal Az gemiddeld wel de meeste punten, maar doet niet elk jaar mee.

Maar goed, we moeten het samen doen. Alle NL clubs, je moet je punten delen met elkaar.
Dus hopelijk bereiken Ajax en Az de groupsfase, en kan Vitesse stunten (ga er maar niet vanuit).
Punten worden dan gedeeld door 6.

Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe Ajax presteert in de Europa League. In principe zou Ajax in de Europa League een zelfde soort puntenaantal kunnen behalen voor de ranglijst als ze hadden gekregen wanneer ze CL hadden gespeeld. Natuurlijk mis je de 5 bonuspunten, maar met 2 overwinningen en 1 gelijkspel in de Europa League heb je dat gecompenseerd. In de poulefase van de Europa League haal je namelijk veel makkelijker punten dan je tegen Real Madrid (3x !!), Barcelona (2x), Psg, Manchester City en Borussia Dortmund doet.

Maar goed, laten we maar niet te voorbarig zijn : eerst maar eens kijken of we wel de Europa League halen. Persoonlijk laat het me na de deceptie van dinsdag nogal koud. Ik heb namelijk helemaal geen zin om donderdag op onmogelijke tijdstippen tegen de nummer 4 van Bulgarije te voetballen. Maar na zo'n bedroevende prestatie tegen Rapid Wien zit er helaas niks anders op. Bovendien moeten we toch punten voor Nederland halen, want de andere clubs in Nederland (behoudens AZ) spelen ook weinig klaar.

Het is ook wel nadelig dat Nederland twee(?) jaar op een rij een fairplay ticket heeft gekregen en dat daardoor ploegen zoals Go ahead hebben meegedaan. Heeft erg veel punten gekost! En nu veranderen ze dat natuurlijk weer in een geldbedrag, maar kon de Uefa niet dat trouwens eerder bedenken. Die mensen die bij Uefa werken kijken ook echt niet naar de gevolgen van zo'n fairplay ticket. Wat alleen nadelig heeft uitgepakt voor Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren