Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer blijft lyrisch: 'Echt potentiële Europese toppers'

Laatste update:

Ajax werd in de eerste vier seizoenen onder Frank de Boer steeds kampioen van Nederland, maar moest in het afgelopen voetbaljaar genoegen nemen met de tweede plek. Het spel van de Amsterdammers viel erg tegen en ook in de voorrondes van de Champions League ging het mis. De Boer blijft er echter bij dat hij ontzettend veel talent in zijn groep heeft zitten.

/

Volgens critici zijn de talenten van Ajax lang niet zo goed als wordt gezegd, maar daar gaat De Boer niet in mee. “We hebben nu echt een fantastische groep, met echt potentiële Europese toppers”, zegt de coach tegen de NOS. “Dat zie je ook heel vaak terug en vandaar dat ik ze opstel. Maar er zijn momenten dat die of die speler net een verkeerde keuze maakt."

Dat heeft met een gebrek aan ervaring te maken, weet De Boer, maar volgens de coach ook met de ‘mindset’ van zijn spelers, die moeten weten wat er op een bepaald moment gevraagd wordt. “Daar hebben wij ze als staf misschien te weinig op voorbereid. Dat valt ons te verwijten”, zegt De Boer. “We moeten zorgen dat we hen op dat gebied niet meer hoeven te coachen, dat ze niet wachten op het seintje van de coach. Wat dat betreft kunnen we nog stappen maken."

Over en sluiten voor Ajax in de Champions League! #ajarap #ucl #instavoetbalzone

A photo posted by Voetbalzone (@instavoetbalzone) on


Ajax heeft potentiële Europese toppers in de selectie zitten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

frank , je bent de enige die dat ziet . ligt het aan iedereen of ligt het aan jou ? waarom niet eens gewoon gezegd zoals het is : het is bagger wat er op het veld loopt .

6 augustus 2015 om 07:10

Nou je bent blind als jij niet het talent ziet.

6 augustus 2015 om 07:18

Nee dan zou hij bondscoach zijn .

Natuurlijk zit er een hoop talent. Echter blijf ik erbij en zeker in Europa heb je meer nodig.
Veltman kan dan niet. In de eredivisie worden zulke foutjes weinig afgestraft .

Je heb ervaring nodig te midden van de talenten en die mist Ajax nog.

6 augustus 2015 om 07:20

nee sorry , ik kan inderdaad geen talent zien . dat is altijd zo mooi met die arrogantie bij ajax , het altijd hebben over 1 helft , terwijl de andere 3 helften naadje waren met een hoofdletter N . eerst het gezever dat het met eigen jeugd moet , dan moet er ervaring bij , dan komt ervaring en wordt de ervaring op de bank gezet . lachwekkend . veltman en van rhijn kun je het beste verkopen aan een middenmoter , ik begrijp niet dat deze jongens bij het nederlands elftal zitten . kishna heeft het goed gezien en een verstandige keus gemaakt . het is niks en het wordt niks .

6 augustus 2015 om 07:22

Nou de potentiele europese toppers zie ik niet echt hoor! Nou vooruit, een enkeling (cillessen, riedewald en bazoer) zie ik wel tot grote clubs komen. Maar verder? Supertalenten zoals Sneijder en vd Vaart waren in hun eerste jaar bij Ajax al veel dwingender aanwezig. In spelers als Sinkgraven en Klaassen zie ik wel potentie tot bijv. een club als Tottenham net zoals Eriksen. Moet het allemaal eerst maar zien...als je jaar in, jaar uit zo te kakken wordt gezet door Steuau Boekarest, Dnipro, RB Salzburg en Rapid Wien dan moeten er in het elftal een aantal zwakke schakels zitten. Een incidentele overwinning op Man United of Barcelona maakt naar mijn idee dan geen reet uit.

6 augustus 2015 om 07:22

Veel talent hebben is niet hetzelfde als kunnen presteren. Bakkali heeft ook veel talent, maar doet er niets mee. Denswil hetzelfde verhaal. Andersen heeft ook veel talent maar is toch niet nodig.

6 augustus 2015 om 07:33

Sneijder in zijn eerste jaar dwingender aanwezig @ Ajax? Hmm dan heb ik echt wat gemist. Hij zat ook gewoon vaak op de bank en later was het ook Sneijder of Nigel. Over Nigel gesproken. Velen dachten dat hij het niet zal redden Europees. Heeft toch een prachtige carrière tot nu toe. Raffa was indd belachelijk goed en droeg Ajax al op leeftijd 18. Als ik Sneijder zijn beginjaar vergelijk met bijvoorbeeld dat van Bazoer, dan is Bazoer toch echt verder. Zo goed deed Sneijder het in 't begin niet eens. Velen dachten ook dat raf een betere carrière zal hebben. Nou de rest is geschiedenis.

6 augustus 2015 om 07:37

VD Vaart draaide in een elftal met veel meer ervaring. Hij was hooguit een van de 4 talenten en niet 1 van de 10. Sneijder belande na zijn debuut weer keihard op de bank, laten we de 'wat, wat!' en 'F**k you' naar de niet vergeten die hij 'niet' naar de trainer riep (en ook hij zat in een team met meer ervaring). Beide kwamen in een dip terecht waar de een zich uitvocht en de ander koos het hazenpad. Jaren later kijken we alleen nog maar door een roze bril, maar ik ben niet vergeten hoe ze zowel door pers, VZ leden als supporters zijn neergezet als overschat en over het paard getild.

6 augustus 2015 om 08:09

@diekertjedap: Zie jij geen talent in Bazoer?

6 augustus 2015 om 08:34

Dat was anders niet te merken afgelopen dinsdag. Mede door Bazoer hebben we een tegelgoal gekregen door die terugkopbal. En het is nog maar de vraag hoe goed een talent wordt. Bij Bazoer heb ik daar totaal geen hoogte in.

6 augustus 2015 om 08:48

@pf10
Talent op het niveau waar hij nu op voetbalt ja.
Dat is wat anders dan de Europese top. Ik zie op het moment inderdaad ook geen potentiële toppers. Depay is ons grootste talent in jaren en het is nog maar afwachten of hij het gaat maken.

6 augustus 2015 om 08:48

Lekker positief maat is Eindhoven niks voor jou?

6 augustus 2015 om 08:57

@wve,

er is niemand hier in heel Nederland die zegt dat die jongens geen talent hebben of slecht zijn, maar wat heel voetbal lievend Nederland wel zegt en ook ex-coaches en voetballers etc, is dat er een gebrek is aan coaching en mentoring in het veld.

we weten allemaal dat Frank een goede coach is en een goede speler is geweest, maar Frank staat niet in het veld - Frank zit op de bank, en in het veld op de momenten dat het moet staat er niemand die zo'n knul een tik om zijn oren geeft en roept dat die moet ophouden met kloten en moet ballen. En daar zit het probleem in.

Krijg ook het idee dat Frank denkt dat iedereen van hem verlangd dat hij de Cup met de groten oren moet winnen, ook niet. Niemand in Nederland verwacht dat Ajax die beker wint of dat Ajax Real Madrid over de knie legt en er met 4-1 overheen walst.

Niemand verwacht dat Ajax, Zlatan Ibrahimovic binnen haalt als mentor of een speler als Ivanovic of Steven Gerrard, maar een speler als Poulsen die nog transfervrij is kan gewoon helpen in wedstrijden als deze - maar Ajax spendeerd liever 6 miljoen aan een talent uit Denemarken of huurd liever nog Ödegaard zodat men ook in de Uefa cup een puppy-team op het veld kan zetten en een record kan breken.

Ajax heeft 100 mil op de bank staan, en dat is prima - dat heeft vast een doel zoals het stadion kopen of van de beurs af stappen, en dat is een goed idee - maar wij als voetbalfans mogen best verwachten dat Ajax en PSV maar ook elke andere club 4 taken heeft, 1) Talenten opleid, 2) Gezond beleid voert, 3) Nederland vertegenwoordigd in Europa en de Wereld en 4) voor Entertainment zorgt.

tot nu toe maar 2 van de 4 gezien - en punt 3 en 4 zijn daar geen onderdeel van, helaas!

6 augustus 2015 om 09:59

Lees hier veel mensen zeggen dat de Boer de enige is die het talent ziet en dat het Amsterdamse arrogantie is. Ik wil al die mensen vragen waar zij de arrogantie vandaan halen om te zeggen dat zij een betere kijk op het spel hebben dan dr Boer, Bergkamp en Jonk? Leuk dat je in de A1 van Schubbekutteveen gespeeld hebt maar ik heb toch echt meer vertrouwen in de ervaring en het inzicht van de technische staf van Ajax.

6 augustus 2015 om 10:06

Met alle respect, wie niet het talent van Bazoer en Riedewald ziet kan ik echt niet serieus nemen. Deze twee behaalde afgelopen dinsdag als enige met Dijks een voldoende. En dan zijn ze beide rond de 19 jaar, maar toch de beste voetballers. Ik steek mijn handen in het vuur dat die twee de Europese top halen en belangrijke spelers worden voor het NL elftal. De rest van het elftal zie ik wel talent in zoals Fischer, Milik en Tete, maar het mag overtuigender. Wie dinsdag keek heeft moeten zien dat het niet om talent ging, maar om inzet. Extra meters maken en even doorzetten, zoals Dijks deed. Veltman was echter wederom belabberd, deze man moet gewoon een tijdje banken. El Ghazi idem.

6 augustus 2015 om 10:18

Ho ho, niet zo minzaam. Schubbekutteveen uit, altijd lastig hoor.

6 augustus 2015 om 10:21

@zienderdal. Jij bekijkt het nu wel door een hele zwarte bril. Dus doordat Bazoer een essentiële fout maakt is hij geen talent? Het is in mijn ogen precies zoals de boer aangeeft: veel talent, alleen nog de onervarenheid. Bazoer was zeker de uitwedstrijd bijzonder sterk aan de bal. Zijn aannames, handelingssnelheid en overzicht verraden zijn enorme talent.

6 augustus 2015 om 10:27

In een team dat we niet konden betalen tubes.

6 augustus 2015 om 11:05

@zienderdal, alsof één onhandige actie direct betekent dat iemand geen talent heeft?! En dat hij verder al een half jaar laat zien dat hij veel techniek maar ook veel power heeft, en daardoor erg belangrijk is, en dit niveau ook nog eens heel erg constant vasthoudt, betekent niks? Ik hou niet zo van de uitspraak ' waan van de dag', maar dit vast het wel perfect samen..

6 augustus 2015 om 15:00

Het valt wel mee met die "super talenten". Van wat ik tot nu toe gezien heb is Bazoer de enige die tot die categorie behoort (cillesen is geen talent meer) de anderen worden gewoon veel te veel gehypet. De hele verdediging is echt niet zo geod als men ze wil doen voorkomen. Eeuwig talent Veltman maakt nog steeds de zelfde fouten als op het begin en komt fysiek te kort. Dijks is een goede eredivisie speler maar geen Europese top. Riedewald en Tete zijn aardige talenten maar zie ik ook niet zo maar doorgroeien naar de Europese top zonder ervaren jongens naast zich waar van ze kunnen leren. Sinkgraven een aardige speler maar komt fysiek te kort (een beetje vergelijkbaar met Maher), Klaasen vind ik een uitstekende speler maar dan voor subtop Europa. Bij Fisher ziet het er altijd aardig uit maar het rendement valr vaak tegen en is ook nog eens extreem blessure gevoelig. Milik ook een goede spits maar geen Europese top. El ghazi het zelfde liedje. Volgens mij kijkt Frank niet naar andere competities want daar lopen toch echt talenten rond die op de leeftijd van de Ajax spelers al veel verder zijn. Naar mijn mening zijn er maar 2 potentiële Europese toppers in Nederland en dat zijn Willems en Bazoer. (misschien Zijech)

6 augustus 2015 om 15:01

Beter kan ik het niet verwoorden: Amen!

6 augustus 2015 om 16:12

Er zit zeker erg veel talent maar wat heb je eraan daar win je geen wedstrijden.. Er moeten ook ervaren krachten bij die die talenten sturing geven en goede coaching! De wedstrijd tegen wien is het zelfde als jong oranje tegen Ierland dat gaat jong oranje ook niet winnen..

7 augustus 2015 om 00:32

De door psv opgeleide Bazour bedoel je ???

6 augustus 2015 om 07:38

Nou niet de enige, ieder mens ziet het talent. Met talent kom je er echter niet. Je moet spelers van niveau hebben en die combineren met talent.

6 augustus 2015 om 08:20

Juist.. En nog een beetje ervaring erbij en je bent er... Maar Frank heeft een balletje met Marc, Edwin en Jaap gegeten en ze zijn tot de conclusie gekomen dat wij er allemaal geen bal verstand van hebben en ze dus lekker op dezelfde voet doorgaan

6 augustus 2015 om 07:42

talent genoeg met Bazoer, Tete, Riedewald, etc. maar je kan niet 11 kleuters het veld op sturen, je hebt, het lieft in elke linie, wat ervaren, sterke kerels nodig.

6 augustus 2015 om 09:05

Stappen stappen en nog eens stappen! Elk jaar maken ze stappen achterwaarts! Excuses excuses en nogmaals excuses van meneertje frank

6 augustus 2015 om 07:53

diekertjedap, dan moet je je bril eens afzetten, er is zeker genoeg talent bij ajax en ook bij andere clubs, heeft niks met arrogantie te maken in amsterdam. Een klaassen, sinkgraven, dijks, bazoer, el ghasi, riedewalt en cillissen zo wie zo hebben genoeg talent. Maar is lastig om dit te laten merken als er een haat tegen een club is, voor sommige.
En een de Boer met staf zien dit nog beter dan een van ons, deze werken met hun en waarom worden dan zoveel nederlandse spelers gevraagd in engeland bv dan. En dit bij iedere club wel.
De boer steekt zijn hand in eigen boezem en neemt de terecht kritiek op zich.

6 augustus 2015 om 08:33

Prima, maar praat jezelf dan niet van die hoge doelstellingen aan. Zeg dan gewoon: we hebben een jong team, EL is onze plek en we kijken wel hoever we komen. Ze verwachten blijkbaar heel veel van de groep, maar het komt er niet uit. En nu is de groep helemaal nog niet goed genoeg voor eventueel CL. Al jaren roepen criticasters om op elke linie een ervaren rot te zetten, maar ze komen niet want zijn volgens de boer te duur of lopen de jeugd in de weg. Nou je ziet het, met de jeugd vind je het waterloo tegen rapid wien. Dat kan niet en is onacceptabel als overwintering cl je doel is.

6 augustus 2015 om 08:50

Hoezo is het in godsnaam lastig om te laten merken of iemand een talent is als je 'haat' hebt tegen een club zoals jij. Wat een droeftoeter ben je zeg als dat je gedachtegang is. Ajax heeft op dit moment talenten ja, maar geen potentiële toppers. Wees maar niet bang dat één van die spelers die je noemt later bij een topclub terecht komt, hooguit Klaassen als die nog veel vooruitgang boekt maar ook daar ben ik bang voor.

6 augustus 2015 om 09:00

Wow, de eerste genuanceerde reactie die ik lees op dit artikel!!
Hier valt werkelijk geen speld tussen te krijgen Numbernine, zeer goed en duidelijk verwoord.

Punt is dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, die moeten altijd hoog van de toren blazen, ook nu weer alles recht praten wat krom is.. anders kelderen de aandelen en zijn de aandeelhouders niet blij..

6 augustus 2015 om 09:07

Dit zijn zinnige woorden van Frank hoor, inclusief de zelfkritiek. Dat de 'jochies' killersmentaliteit missen is inderdaad deels te wijten aan de staf (de talentjes van Alex Ferguson durfden wel een bal her stadion uit te maaien als dat moest), maar dat er talent in de groep zit (de middelmaat a is muv Serero en Schone eindelijk verdwenen, alleen de high potentials zijn over) is onmiskenbaar. Timing van de uitspraak is wel ongelukkig trouwens.

6 augustus 2015 om 10:10

Domme arrogante trainer!!!

Tactisch 0,0 en dan praten over talent!
Grapjas! 2e van barca zou het hele 1e van Ajax op de bank zetten op een enkeling na.

Drama!

6 augustus 2015 om 10:11

De wens is de vader van de gedachte. Het ergste is dat hij het nog echt meent ook.

6 augustus 2015 om 10:24

Volgens mij heb jij je ogen in je zak zitten. Frank heeft gelijk, er zit heel veel talent in deze groep. Alleen missen ze 1 belangrijk onderdeel nog in hun beleving... en dat is een killersmentaliteit. Datgene wat Nigel de Jong en Mark van Bommel en Edgar Davids misschien te veel hadden (gif in hun donder), dat hebben deze jongens te weinig. Ze moeten op het veld naast goed voetballen af en toe ook gewoon kunnen schoffelen om de tegenstander te laten voelen dat er niets te halen valt. Niet achteruit lopen maar erin knallen...

6 augustus 2015 om 10:42

In Bazoer zie ik anders gewoon een potentiele wereldtopper hoor! In Sinkgraven ook! Klaassen kan het ook ver schoppen evenals Riedewald.

6 augustus 2015 om 10:43

Onder de Boer komt het er niet uit.
Dat ligt aan de Boer.
Zet er een andere coach en de potentiele toppers kunnen mooie dingen laten zien.

Tuurlijk bezit de groep veel talent. Maar talent alleen is niet genoeg. Het is jammer dat er te weinig/te slecht is gehandeld op de transfermarkt. Twee "Guardado aankopen" van iemand van 25-28 zou al een heleboel hebben geholpen denk ik. Daarnaast moet de speelstijl ook wel eens veranderd worden. Er moet veel directer gevoetbald worden

6 augustus 2015 om 07:09

Vroeger zat talent nog wel eens op de bank. Nu staan ze gelijk basis en moeten ze het team op sleeptouw nemen. Dat zegt toch genoeg over de selectie

6 augustus 2015 om 07:46

@ Paolo maldini. Dat heeft ook een keerzijde. Als een talent een paar weken op de bank moet zitten schreeuwen tal van zaakwaarnemers tegenwoordig al moord en brand.

6 augustus 2015 om 09:21

Dat klopt deels, maar het maakt heel veel uit of een talent op de bank zit voor een speler van het kaliber Moisander, Schöne of iemand die er qua kwaliteit echt bovenuit steekt.
Het probleem bij Ajax zijn niet de jonkies. Stuk voor stuk hebben die behoorlijk wat potentie en een deel zal zeker de Europese (sub)top halen. Het probleem ligt juist bij de ervaren jongens. Die zijn simpelweg niet goed genoeg om de groep bij de hand te nemen.
Ik heb niet de illusie dat ervaren (ex)toppers zonder band met Ajax of laat staan Nederland nu nog naar Ajax willen komen. Een toevalstreffer zoals PSV met Guardado zou mogelijk zijn, maar structureel hebben we daar in Nederland veel te weinig voor te bieden. De enige reële kans die Ajax heeft om ervaren spelers te halen die echte leiders kunnen zijn, omdat ze er kwalitatief ook boven uitsteken, zijn ex Ajacieden of Nederlanders. Ajax moet vol gaan voor de Jong, Sneijder en/of Huntelaar. Biedt ze 2/3 miljoen salaris of een hele flinke tekenbonus. Wellicht dat ze dan overigens nog niet komen, maar mocht je er in slagen gaat het elftal 2 niveau's omhoog. Zet de Jong of Sneijder op het middenveld en Huntelaar in de spits en je maakt gegarandeerd kans op overwinteren in de CL.

6 augustus 2015 om 07:26

FdB blijft maar zeggen dat ze verliezen door het gebrek aan ervaring. Maar dat is zijn eigen fout. Hij maakt de opstelling. En hij negeert daarnaast het grootste probleem: het zaaddodende spel. Er wordt al 3 jaar nauwelijks meer een kans gecreëerd. Er wordt alleen maar op eigen helft rond gespeeld. Is dit dan het Ajax spelletje waar FdB het al die jaren over heeft? Is dit het Ajax spelletje wat Zivkovic een naar lang heeft moeten leren bij jong Ajax? Laat me niet lachen. Toen FdB begon heeft hij in een interview gezegd dat hij blijft zolang de fans hem nog willen. Nou Frank, dit lijkt mij een mooi moment om afscheid te nemen. En neem de technische staf en Overmars aub mee!

Daar naast mag de boer zich wel eens zorgen gaan maken over al zn talent en ze wat ervaring bieden waar ze tegenop kijken ipv een uitgerangeerde wisselspeler die 5 jaar geleden nog goed was.

6 augustus 2015 om 07:20

Het talent vind ik trouwens wel meevallen. Zie er geen nieuwe wereldtoppers tussen lopen

6 augustus 2015 om 08:22

Ik vind Bazoer wel echt goed hoor..

6 augustus 2015 om 08:57

Bazoer en Riedewald zijn echt potentiële wereldtoppers. Bazoer is 18 en Riedewald 19. Riedewald was fysiek die Beric de baas en Bazoer is fysiek ook erg sterk. Nu moeten ze alleen een wedstrijd leren lezen en seten te killen. Laat die jongens maar spelen in een team met Gudelj, Emanuelson en Heitinga. Je zult zien dat die dan frank en vrij gaan voetballen.

6 augustus 2015 om 09:17

Er speelt altijd een hoop geluk mee en de uiterste potentie van spelers en de slaagkans van spelers zijn ook twee verschillende dingen. Mijns inziens: Bazoer, El Ghazi, Sinkgraven en Riedewald hebben en de potentie, en een hoge slaagkans. Hoge potentie met lage slaagkans (fysiek, mentaliteit): Andersen, Fischer, Veltman, Van der Hoorn (die jongen heeft in principe alles wat Stam ook had...), Milik, Tete, Sanogo, Younes. Geen wereldpotentie maar wel solide groei: Klaassen, Gudelj, Dijks, Cillessen. Behalve de ervaren spelers die op een steady niveau zijn (Heitinga, Schone, Boer) blijven over Van Rhijn, Viergever, Boilesen, Serero (lage toppotentie, stagnerende groei, daar moet je nog vanaf)

6 augustus 2015 om 09:22

Als toevoeging: wat Ajax moet doen is de eerste groep proberen te behouden tot latere leeftijd (maar deze spelers zijn in principe onhoudbaar), de 'steady' groep zo lang mogelijk behouden (Klaassen tot z'n 28e oid), een of twee echt ervaren jongens in de groep, en het aantal jonge hogepotentie-spelers verminderen (bij Ajax zijn hier op het moment te veel van, deze spelers zijn het meest wisselvallig). De laatste groep moet sneller verkocht worden.

Ach....Dries Roelvink vind zijn eigen platen ook geweldig.
Frank heeft goede voetballers tot zijn beschikking en niet meer dan dat.
Frank zet jongetjes in het eerste waar ze door de mand vallen.
In hun eigen leeftijdscategorie zinn het talenten, maar dus niet als je ze te vroeg brengt.

Zeker waar als je riedewald ziet dan zie ik een topper maar zou wel heitinga er naast zetten om het te leiden.
Dijks is ijzersterk net zoals tete.
Maar middenveld mist wat routine en dat merk je.
En je verliest gewoon door 4 fouten en een lucky goal tegen.
Dat zijn de feiten en dan je zoveel talent hebben en foutje kan altijd maar 4 is te veel.

6 augustus 2015 om 08:34

De 2e van Ajax was ook een lucky, komt per toeval voor de voeten van Gudelj.

6 augustus 2015 om 08:49

Milik legt hem gewoon bewust op gudelj af hoor

6 augustus 2015 om 09:02

Heb het nog is terug gezien, de bal valt na de keeper in strafschopgebied, Milik kan er nog net een voetje tegen aan krijgen. Vind toch aardig lucky doelpunt.

6 augustus 2015 om 09:03

In de heenwedstrijd hadden ze al een lucky met een schot die van richting werd veranderd. En de bal van Milik op Gudelj was een bewustje. Maarja, aan het eind van de rit hebben we niks en daar gaat het om. Een wedstrijd killen is ook niet perse een bal over de zijlijn pompen. Maar in bezit houden, slimme overtredingen maken en geen risico meer leggen op het aanvallrnde gedeelte. Bij de 2-2 had het team ook Bazoer en Sinkgraven een linie naar achteren kunnen halen en Milik op links zetten. Dan was de veldbezzeting weer goed en had je Heitinga kunnen brengen.

6 augustus 2015 om 09:14

Milik speelde trouwens een puike pot, zowel uit als thuis tegen Rapid.
Hij is niet eens veel ouder dan zijn medespelers, echter al veel verder in zijn persoonlijke ontwikkeling. Hij is veel gehaaider, zijn werk-ethiek is beter. Die jochies waarmee hij in het team staat hebben nog geen tegenslag gehad of nooit gekend. Komen allen uit voorbeeldige model huishoudens uit het welvarende Nederland. Milik komt uit (met alle respect) armlastig Polen, heeft jaren op de bank gezeten in de 2e bundesliga, hij weet waarvoor hij het doet..
Het verschil kon je ook mooi zien aan het eind van de wedstrijd Dinsdag, Milik trok een gezicht van verslagenheid, velen anderen in het team waren teleurgesteld, teleurgesteld in zichzelf, Milik niet, hij was eerder teleurgesteld in hen.. Zie hem hooguit nog een jaar blijven..

6 augustus 2015 om 09:57

Zoals overal al staat gewoon gebrek aan ervaring ook. Dijks die een ingooi zo weggeeft. Het is allemaal heel erg zuur. maar op dat moment moet je gewoon even rust bewaren.

Mooi dat er potentiële Europese toppers bij Ajax voetballen maar op dit moment heb je er niks aan. En wanneer ze de belofte in gaan vullen zullen ze niet meer bij Ajax spelen.

6 augustus 2015 om 10:01

Zodra ze die belofte eindelijk in gaan lossen dan worden ze verkocht voor een schijntje omdat ze nog maar een contract van 1 jaar hebben.

Ik vind op dit moment alleen klaassen en bazoer potentiele (sub)toppers. Daar ga je het helaas niet mee redden dit jaar. Ik verwacht een 2e kampioenschap op rij voor de heren uit eindhoven, zij hebben meer ervaring en met een luuk de jong en guardrado hebben ze een prima ervaring in het team staan. Ik vind psv net wat geballanceerder dan ajax op dit moment, maar goed, het is en blijft voetbal.

6 augustus 2015 om 07:34

Haal die haakjes maar weg hoor...

6 augustus 2015 om 08:19

Riedewald en Tete hebben me over 2 wedstrijden toch echt wel duidelijk gemaakt waarom ze als toptalenten te boek stonden/staan.

6 augustus 2015 om 08:24

In de Ctjes zitten ook een aantal toptalenten ik begrijp niet waarom Frank die niet opsteld

6 augustus 2015 om 12:02

Daar gaat het nu niet om Robert, het gaat er om dat ze het talent duidelijk bezitten. Dat er nog ervaring naast mist of dat ze misschien te vroeg gebracht worden is irrelevant aan wat De Boer zegt hier.

De jongens speelde echt niet slecht, we doen nu wel weer alsof het 1 groot drama is maar feitelijk hebben ze zeer weinig weggegeven. Alleen was Rapid bizar effectief met de twee en een halve kans die zij kregen en Ajax alles behalve effectief met de tig gecreëerde kansen. Verder op in het seizoen maak je dit soort fouten niet en maak je het wel af. Rapid was gewoon duidelijk al verder in het seizoen.

Frank de Boer maakt alleen de fout dat hij de ervaren spelers niet heeft opgesteld, die maken net op de juiste momenten de overtreding of houden de bal in bezit.

Daar heb je wat aan Frank, potentiele toppers. Gewoon zo doorgaan hoor, de BSO van de voetbalwereld spelen!

Gewoon elke wedstrijd een extreem jong team opstellen om vervolgens, als ze verliezen, het excuus 'ze zijn nog jong, dus maken ze nog (veel) fouten/ze missen nog de ervaring' te kunnen gebruiken. Toppie...

6 augustus 2015 om 07:35

En als het dan een keer goed gaat kunnen zeggen "zie je wel, het beleid werpt z'n vruchten af!".

6 augustus 2015 om 07:36

Super stom excuus natuurlijk want hij is zelf verantwoordelijk voor zijn selectie. En aan gebrek aan geld ligt het ook niet.

Ben het eigenlijk wel met frank eens, vind het één van de meest talentvolle selectie van de afgelopen jaren. Het is alleen zo jammer dat net wanneer de spelers wat beter worden, ze weggekocht worden. Vriiwel zeker is dit het laatste jaar van spelers als fischer en klaassen. En dan worden riedewald en sinkgraven belangrijk, net zolang tot de gemiddelde leeftijd 17 is ofzo. Laat ze eens proberen iedereen wat later te verkopen, hogere transfersom vragen en kijken of je een wat hoger salarisplafon kan instellen.

En dat is nu juist het grote probleem op dit moment bij Ajax. Er wordt teveel gekeken naar de potentie van een speler en niet hoe goed zij op dit moment daadwerkelijk zijn. Met jonkies alleen kan je misschien het wel leuk doen in onze jeugd competitie maar Europees zijn de mannen die jochies gewoon te slim af. Ervaring is ook een kwaliteit. En daar ontbreekt het teveel aan bij het huidige Ajax.

Wat moet je toch met al die potentie?! Het gaat er toch om wat je team presteert, toch niet om hoe ze het doen na jou? Koop toch eens spelers die je kampioen maken, en niet spelers die over drie jaar Man Utd aan een kampioenschap helpen

Er zitten er een paar tussen,maar daar hebben we nu niks aan.
We hebben kerels nodig die kunnen beuken.

echt al die super overdreven kritiek altijd. Dat er helemaal geen talent in de ploeg zou zitten is de grootste onzin die je kunt verkopen. Tuurlijk hebben ze ongelofelijk domme fouten gemaakt maar de potentie die er in zit is inderdaad erg groot het enige dat echt moet worden bijgeschaafd zijn de houdingen. De bluf zit te hoog, die bluf heb je ook nodig maar niet op eigen helft. Als dat nog bijgespijkerd word hebben we een team dat het PSV echt heel erg lastig gaat maken dit jaar.

6 augustus 2015 om 08:29

In de C tjes zitten een aantal toptalenten. Ik vind net als jij dat die opgesteld moeten worden.

Vent toch.. Heb je dinsdag niet gekeken of zo?

Enkel Klaassen heeft bewezen constant te kunnen presteren. De rest is veels te wisselvallig. Psv doet het slim met bijv. Hiljemark. Wanneer het naar 2 seizoenen stagneert doorselecteren. Ajax wacht al 4 jaar op Van Rhijn.

6 augustus 2015 om 08:02

Veltman mag ook constant fouten blijven maken zonder gevolgen...wisselen voor vd hoorn. Kijken of die t beter doet.

6 augustus 2015 om 08:34

Vd Hoorn?? Dat is helemaal drama. Ook zo' miskoop. Laten ze het proberen met Heitinga. Die heeft op die positie een WK finale gespeeld

6 augustus 2015 om 08:51

Hoorn heeft nooit vijf-tien wedstrijden achtereen een kans gekregen zich te laten zien. Ik wil het wil eens zien!

6 augustus 2015 om 09:44

Ik heb er geen 10 wedstrijden voor nodig om te zien dat die gewoon snelheid, behendigheid en mentaliteit tekort komt voor het nivo wat Ajax ambieerd

Voor over 10 jaar , maar dan spelen ze allang niet meer in nederland.

Geluk dwing je af door onverzettelijkheid en voor elkaar door het vuur willen gaan.
Dat was het verschil in die 2 wedstrijden van Ajax tegen Rapid Wien.
Frivoliteit versus gedegenheid, zo kan je het wat mij betreft ook typeren.

Natuurlijk geweldig veel talent, maar nog meer gebrek aan ervaring.
Hele goeie acties met hele stomme afwisselen, niet tijdig anticiperen en denken dat een ander het wel van je over zal nemen.
Toen De Boer besloot weer met Sinkgraven op het middenveld te starten en Fisscher op de linkerflank, voelde je het al aankomen. Dat kan niet tegen die robuuste Oostenrijkers, Gudelj had vanaf het begin moeten starten, daarvoor is hij ook aangetrokken, voor z'n robuustheid !!

Het centrale duo achterin is ook verre van in balans.
Veltman zou Riedewald moeten sturen maar mist daartoe het zelfvertrouwen omdat hij zelf te vaak in de fout gaat. Riedewald heeft achterin op die positie nauwelijks ervaring en dat zie je bij de 1ste en 3de goal van Rapid overduidelijk terug.
Kies dan maar voor Van der Hoorn met Riedewald, dat past veel beter bij elkaar.

Waar voorheen de backs de zwakke schakels waren, is dat nu het centrum.
Tete en Dijks voldeden in mijn ogen absoluut in beide wedstrijden.

Bazoer is geweldig maar vertraagt het spel omdat hij de bal te lang bij zich houdt.
Bij Sinkgraven ligt het juist andersom, ofwel het is briljant ofwel het gaat meteen fout.
Dat creëert ook een inbalans die Klaassen niet kan neutraliseren.

De waarde van El Ghazi wordt sterk overtrokken omdat hij in het mee verdedigen te laks is of verzaakt.
Er is in alle linies geen balans in het team, voetballend niet, tactisch niet en fysiek al helemaal niet !!!
De bank geeft de nodige opties om dat recht te trekken de komende weken.

Anders is De Boer in de winterstop weg c.q. ontslagen, nog zo'n rampjaar als vorig seizoen zal onverteerbaar zijn.

Tja, die toppers lieten het wel afweten tegen de postbodes van Wenen.

Hoog tijd dat Frank ingaat op de reclame films op T V over brillen.
God zal mij lief hebben ,wat een uitspraken.
Niet zolang geleden ging Ajax in de C L overwinteren en nu..........
Ik ben he-le-maal klaar met die trainer die het eenmaal zo trotse Ajax nog meer de afgrond in duwt.
Een trainer die niet mee gaat in de tijd moet afgevoerd worden.

Weetje Frank flikker gewoon lekker op!
Dat is veel beter voor een ieder die Ajax lief heeft. Met alle respect voor die zogenaamde potentiële europese toppers, wat mij betreft zijn ze in deze selectie op een hand te tellen en dan ben ik nog heel vriendelijk ( Bazoer, misschien Riedewald, misschien Milik, misschien Cilissen ( als hij ook penalty's gaat pakken ) En dan houd het toch echt op. Maar blijf maar lekker stront eigenwijs en koppig misschien valt het kwartje pas als we ook uitgeschakeld zijn in de voorrondes Europa League. Wat niet eens vreemd is want voor dit Ajax is elke beetje volwasse ploeg een loodzwaar karwij. Frank bedankt voor de 4 titels zo eerlijk ben ik dan ook om dat niet te vergeten. Maar Europees slaat het echt nergens op! Steneau Boekarest, Salzburg, Dnipro, Rapid Wien hou toch eens op ! We zijn inmiddels niet eens meer een middenmotor Europees. Ik ben nog steeds pissed over eergister!

6 augustus 2015 om 08:43

Ajax was voor de komst van de Boer nog minder dan een middenmotor europees. Of was je toen geen supporter van Ajax? dan snap ik het wel

6 augustus 2015 om 08:55

Ik was er gewoon bij in Rome bij de verloren champions league fibale in 1996 tegen Juve. ik weet niet hoe jong jij bent. Maar ik bezoek al Europese wedstrijden sinds '92.

Ik snap echt de meeste reacties van de mensen hier niet. Een paar dagen terug was het nog "frank kijk nu eens naar jezelf", doet hij dat nu door te zeggen dat hij de jonkies niet goed heeft voorbereid is het weer niet goed.

Ik word zo moe van dat verwende gezeur van de meeste hier over kopen kopen kopen. Iedereen blijft maar zeiken op het spel, dan ervaring, dan niet. Het beleid is uitgezet: jeugd is de toekomst, Ajax is mijn cluppie, maar als je je niet kan vinden in het beleid en werkwijze van het Ajax heden ten dag ga dan lekker tennis kijken ofzo. En loop niet te miepen dat je een ooh zo dure seizoenskaart hebt want die keuze heb je nog altijd zelf gemaakt.

Ik ben zeer benieuwd hoe Ajax het dit seizoen gaat doen en begrijp FdB z'n reactie wel. Ik ben blij met de speelwijze met de punt naar voren. Ik heb afgelopen wedstrijden meer mensen in de 16 gezien dan menig wedstrijd vorig seizoen! Hoe ik Riedewald heb zien voetballen heerlijk man, vaak een stapje eerder en slim verdedigen. Bazoer, draaiende motor op het middenveld, met Dijks weer eens een verdediger op de flank en werkt ook nog eens aan zijn voorzetten(zal wel een filmpje van Willems gezien hebben). Veltman moet echt stappen gaan maken want daar is hij 2 jaar geleden mee gestopt, Sinkgraven zat niet lekker eergisteren, maar hij is eindelijk een speler die eens een steekpass kan geven. Als er een beetje gif in komt bij dit jeugdig team kunnen we nog veel hele mooie wedstrijden zien dit seizoen. Als we er met zn allen nu eens achter gaan staan zou het vertrouwen van het jeugdig team wellicht goed doen...

6 augustus 2015 om 08:42

Dus jij vind dat je maar kritiekloos achter je eigen clubleiding aan moet lopen? Wat een onzin zeg. Een echte supporter maakt zich zorgen als hij ziet dat het niet goed gaat met zijn club en spreekt die zorgen uit.

Welnu ik heb nieuws voor jou; het gaat niet goed met je club. De selectie is uit balans. Mist te veel kwaliteit. Het aankoopbeleid is drama, de beleidsbepalers liggen met elkaar overhoop en degene verantwoordelijk zit lekker in Barcelona en weigert af te komen.

Op deze manier glijdt Ajax steeds verder af. Iedereen met een beetje logisch verstand ziet dat en als supporter mag dat dan ook best uitgesproken worden.

6 augustus 2015 om 10:46

Ben ik deels met je eens. Nee, niet klakkeloos achter de clubleiding aanlopen. Zorgen maken mag, natuurlijk dat is gezond. Alleen wat een boel mensen vergeten is dat gelijk van de ene dag op de andere een fantastisch ajax willen zien. De omschakeling van kopen kopen kopen naar vrijwel enkel en alleen eigen jeugd vergt nu eenmaal tijd. Dat gaat niet over één nacht ijs. En ja, dan krijg je een periode waar ze nu in zitten. De eerste vruchten zijn er in ieder geval in de vorm van Riedewald en Tete, de rest komt er aan in de B en A jeugd. Langetermijnvisie is net even wat anders dan wat de meeste supporters dag in en dag uit willen zien. Begrijpelijk maar bedrijfsmatig ongezond om er in te blijven hannesen.

6 augustus 2015 om 11:11

Natuurlijk moet je kijken naarde lange termijn. Maar ook de korte termijn is belangrijk. Je hebt toch supporters met een seizoenskaart. Dan moet je je prijzen verlagen of mededelen dat je de A jeugd opsteld en dat het dit jaar niet Wat wordt. Je mag geen 50.000 man op de tribune voor de gek houden.

Verder worden er weldegelijk aankopen gedaan. Alleen pakken die wegens onkunde allemaal volledig verkeert uit.

Jeugd kan alleen doorgroeien en leren als er ervaren spelers naast hen in het veld staan. Die missen ze bij Ajax totaal.

En dat verhaal van die fantastische B jeugd hoor ik nu al 5 jaar. Datzelfde zeggen ze trouwens bij PSV en Twente.

Als Ajax het beleid niet aanpast zal de neerwaartse lijn niet onderbroken worden en zullen ze steeds verder afglijden.

6 augustus 2015 om 09:13

Ik ben het grotendeels met je eens hoor, maar die punt naar voren heeft zijn vruchten nog niet afgeworpen. We hebben misschien pas 5 wedstrijden gespeeld in deze formatie, en er duiken wel meer mensen in de 16, maar het aantal doelpogingen is dramatisch laag; net als vorig seizoen en misschien het seizoen ervoor. Weinig goede voorzetten van de vleugels (fischer kan niet eens een voorzet geven want loopt met zijn hoofd omlaag te dribbelen), combinaties door het centrum lukken nauwelijks en we worden zelden gevaarlijk uit corners. Ik vind dit toch wel pijnlijk als je continue hoort dat je over technisch zeer begaafde spelers beschikt. hoe is het dan mogelijk dat er zo weinig kansen gecreëerd worden? Kan iemand dat misschien uitleggen?

6 augustus 2015 om 09:23

Hij zal wel blij zijn met super aankoop Younes of mischien wachten op Pipo de clown voor volgend seizoen. Mischien is hij wel nodig want tot nu toe heb ik niet echt kunnen genieten van Ajax de laatste jaren.

6 augustus 2015 om 10:22

Helemaal mee eens, voor velen is het nooit goed. Ditmaal is het ook niet goed maar dat wil niet zeggen dat het beleid slecht is of het team. Zijn maar momentopnames, ik ben zeer positief gestemd over de onteikkelingen bij Ajax ondanks de uitschakeling.

Heb je geeen ene moer aan frank. Aangezien al je 'potentiële toppers' zo wegzijn na 2 leuke wedstrijden in de eredivisie.

Stel dat Ajax pakweg Cardozo had gehaald. Dan zouden critici direct zeggen dat hij overbetaald is, niet gemotiveerd, de jeugd in de weg staat etc. In Nederland kun je het wat dat betreft nooit goed doen. Cruijff zal het nu wel geven op de nummer 10-positie. Dat de boer daar concessies aan gedaan heeft. Probleem blijft gewoon dat jongens als Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar tegenwoordig niet meer terugkomen of dat doen op veel te late leeftijd.

6 augustus 2015 om 08:47

Er lopen nog een paar voetballers in de wereld rond hoor naast die 3. Daarvoor heb je een scoutingapparaat.

6 augustus 2015 om 09:16

Klopt, als het niet goed gaat worden alle kleine fouten onder een vergrootglas gelegd en zoeken mensen een zondebok. Dat hoort er gewoon bij! Vooral als je een grote club bent met een rijke historie. Ik geloof absoluut in de visie dat we met goede jeugd Europees ook stappen kunnen maken maar zoals al vaker door meerdere mensen aangegeven zijn we hier volledig in doorgeslagen. De beleidsbepalers moeten een balans zien te vinden tussen talent, ervaring, fysiek en instelling. Tot nu toe hebben we veel te veel van hetzelfde rondlopen.

Dit is precies waarom Frank ontslagen moet worden. Hij is zo gigantisch blind. Wat leuk dat je potentiële Europese toppers hebt. Echter zijn ze dat nog niet.

Ik durf te wedden dat onze lieve Daley en Veltman gewoon weer in de basis zullen staan komende wedstrijden. Veel sterkte Ajacieden.

6 augustus 2015 om 08:39

Ontslagen? en wie moet het dan overnemen? Geval praten maar niks zeggen vind ik dit

6 augustus 2015 om 09:12

Leuk dat je dat vind. Er zijn vast geschikte kandidaten met als grote voorbeeld iemand als Ron Jans. Als die eenmaal de kans krijgt bij Ajax is hij vertrokken bij Zwolle.

6 augustus 2015 om 10:00

ron jans? hahaha

6 augustus 2015 om 08:45

Ik denk niet dat het probleem zit bij Frank dankzij hem is de schade de laatste jaren nog beperkt gebleven. Het probleem zit hem in het beleid en het aankoopbeleid

6 augustus 2015 om 09:12

Frank kan zich gerust daarover uitspreken. Hij kent Overmars vrij goed en kan zich er gerust mee bemoeien. Of misschien is hij wel bang en doet hij dat niet.

6 augustus 2015 om 09:48

Ik denk dat hij ervoor kiest dat binnenskamers te doen.... Altans dat hoop ik maar.....

Als je wil dat je als staf het niet meer hoeft te zeggen moet je ervaring in het veld zetten De Boer. Die kunnen het haarfijn uitleggen aan die pikkies.

Frank heeft wel gelijk, de groep zal vast heel veel talent hebben... maar met talent alleen kom je er niet.
Feyenoord had 2 jaar geleden ook veel talent in de laatste linie (1 speelt nu bij Lazio, de ander bij Porto) maar gaf ook op beslissende momenten goals onnodig weg.

Je hebt blijkbaar wel iemand nodig die weet wat er op bepaalde momenten gevraagd wordt, dan moet je die bal in Wenen gewoon 3e ring schieten ipv een man aanspelen met 2 tegenstanders in de nek.

Deze groep moeten ze bij elkaar houden en dan kunnen ze over 3/4 jaar oogsten in Europa. Supporters en de Media kijken alleen naar de korte termijn. Ik ben het gewoon met Frank eens, dit is potentiele europese top. Een paar zelf voor het nivo Real/barca/bayern.

Laat ze maar gewoon fouten maken want daar van leren ze. Lijkt wel als de jongeren niet meer mogen leren tegenwoordig, ze moeten er gelijk staan

6 augustus 2015 om 08:49

Ten eerste; je koopt toch geen seizoenkaart om een jeugdelftal te zien spelen.
Ten tweede; je gelooft toch zelf ook niet dat dit team 3/4 jaar samenblijft of wel?

6 augustus 2015 om 09:20

Het is nog vroeg of meneer heeft geslapen de afgelopen 10 jaar want iederreen weet dat de talenten worden opgeplukt door de kapitaal grote clubs. Zelf Sunderland kan meer topspelers halen dan Ajax. Triest dit.

6 augustus 2015 om 09:59

waarom niet? wie niet waagt die niet wint

6 augustus 2015 om 11:03

Tja... Dan vraag ik me af of je wel tv kijkt, kranten leest, voetbalforums bezoekt,...
Dat is toch niet van deze tijd?? Helemaal niet bij Ajax

6 augustus 2015 om 10:19

Dat is een utopie, zal weer nieuw talent in moeten stromen.

Hij heeft misschien gelijk maar dit is ook het probleem van Ajax. Ze denken daar dat het allemaal al toppers zijn maar die jongentjes hebben nog een hele lange weg te gaan. Voorlopig hebben PSV en Feyenoord gewoon een betere selectie. Er zitten bij Ajax misschien een aantal gasten bij die ooit een stap omhoog kunnen maken maar op dit moment komen ze gewoon nog zwaar tekort met zijn alle. Heel leuk dat die jongentjes talent hebben maar het is niet het 2e elftal, ze hebben mannen nodig die presteren. Of je moet dit elftal 6 jaar bij elkaar kunnen houden dan valt er nog iets voor te zeggen om met zo'n kleuterklas te spelen. Waarschijnlijk wandelen ze de deur uit voordat het de toppers zijn geworden die ajax er in potentie in ziet.

56% stemt nee op de poll? Ooit gehoord van ene Bazoer of ene Sinkgraven?

6 augustus 2015 om 08:57

Zijn dat niet die twee spelers die net een stuk of 10 wedstrijden hebben gespeeld in de Eredivisie? Leuk verhaal om ze dan al potentiële Europesse toppers te vinden. In dat geval wordt Ould Chikh een absolute wereld vedette.

6 augustus 2015 om 11:36

Sinkgraven heeft een half seizoen gespeeld bij heerenveen, waar hij gewoon de beste was. Daarna nog een half seizoen een aantal keren basis gestaan. Bazoer heeft in de tweede seizoenshelft bijna elke wedstrijd gespeeld en was daarin vaak een van dr uitblinkers. Beiden zijn overigens nog geen 20...

6 augustus 2015 om 12:11

En dat maakt ze beide potentiële Europese toppers? Omdat ze voor hun 20e iets meer dan 10 wedstrijden in het 1e hebben gespeeld?

6 augustus 2015 om 09:04

wel van gehoord maar zie ze nog niet als europese toppers. Wat hebben ze tot nu toe gepresteerd dan?

Talent is één het waarmaken is twee.
Fischer, Andersen,boilesen waren allemaal super talenten.
Keertje goede wedstrijd spelen en in NL wordt je direct opgehemeld

Haha dat zegt hij puur om de marktwaarde op te krikken.

Frank, het wordt tijd dat je wat anders gaat doen. Iets bij de amateurs misschien.

Deze selectie beschikt over heel veel talent, maar er is één ding wat ik niet snap. Waarom haalt Ajax niet gewoon 2 spelers die wat ervaring hebben? Gewoon een CV en CM die het team kunnen aansturen wanneer het even niet loopt.

Die man denkt nog steeds dat hij coach is van de A1. Ja het zijn allemaal toppers als je voor de uefa Youth league speelt maar als het echt hebben deze jongens, de boer en het beleid van ajax niks te zoeken in Europa.
Ga maar Cruijff bellen kijken wat voor onzin jullie deze keer geloven van die 'self proclaimed goeroe'.

Het is juist één van de belangrijkste eigenschappen om in de categorie van potentiele toppers te behoren:
om WEL de juiste keuzes te maken op het veld...
Iedereen kan een balletje hooghouden, maar de echte Europese topspelers maken bijna altijd de juiste Keuzes, zelfs als ze in het nauw gedreven worden...je moet daar eens op letten
Dus neen, er zit momenteel geen enkele potentiele topspeler in de Ajax ploeg ( en neen Newcastle, Hsv, Sunderland is geen top)

Frankie, je was een voortreffelijke voetballer. Een topverdediger van wereldklasse, als trainer heb je ook de onmogelijke gepresenteerde in de eredivisie. Maar waarom ben je zo koppig? Europees met een piepjonge elftal kan je niet aankomen!!
Deze selectie is kwalitatief heel erg zwak. En dat is een feit, dan moet je compenseren met strijd en power. Veltman, Sinkgraven, Tete, Riedewald, Fischer, El Ghazi horen niet in de basis tegen een team als Rapid Wien waar zoveel druk op staat.
Begin met Van Rhijn, Heitinga, Guduly, Schone,
Laat Milik achter Sanago spelen.

En je had met 2 vingers in de neus van Rapid gewonnen.

Je kan niet steeds kiezen voor de jeugd snap het nou Frank.
Het team mist ervaring op het veld en niet in de kleedkamer!
Op het veld moet het gebeuren en niet in de kleedkamer!!!!

6 augustus 2015 om 11:11

Ik vond hem als voetballer al ontzettend zwak. Frank de Boer kon absoluut niet verdedigen en is de traagste voetballer die ik ooit heb zien spelen. Kon ook niet op eigen benen staan. Stond bij Barcelona in de basis onder van Gaal terwijl hij fout na fout opstapelde.

Ik heb van deze groep nog niks gezien, daarom dat ik ook niet ja of nee geantwoord heb in de poll.

Maar ik volg De Boer wel door de jongeren kansen te geven en zoals deze keer dat het eens verkeerd uit draaid. Kan gebeuren.. Er wordt verwacht elk jaar kampioen te spelen, champions league, eventueel erna in de europa league ver door te stoten,... maar dat is gewoon niet mogelijk.
Jongeren kansen geven is ook de toekomst voor het nederlandse elftal.

Dat is zo'n beetje net zo naïef als het spel van ajax ....
Elke keer weer als het misgaat in de (voorronde) CL krijgen we die verhalen weer: naïef gespeeld, op dit niveau mag dit niet, jongens tegen mannen, het is wel erg jong, op die leeftijd horen fouten erbij, we beseften niet goed genoeg wat we moesten brengen, enz.
Ik bedoel, niet dat het niet waar is en dat het andere clubs niet kan overkomen, maar als je toch verdorie CL speelt, dan weet je toch wat er van je wordt verwacht en wat het niveau is????
Verliezen en overklast worden kan je als NL club nou eenmaal gebeuren tegen teams met een begroting van 500 miljoen of meer, maar dan niet dit soort neuzelverhalen houden.

En wees niet bang jongens en meisjes, als PSV dit overkomt in de CL en gaan dezelfde verhalen ophangen, dan is oom Rudeboy er als de kippen bij om dit af te keuren.

Als de Boer weet dat het deels met ervaring te maken had waarom stelde hij dan niet wat meer ervaren jongens op? Ik bedoel je hoeft niet de hele bank in de basis te zetten maar gewoon een Gudelj en Heitinga was voldoende geweest om het wel te overleven volgens mij. Maar goed dat is achteraf praten je zou verwachten dat die jonge jongens leren van hun fouten maar een enkeling doet dat nog niet.

Een slager die zijn eigen vlees keurt is meestal niet zo objectief en zo ook hier. Europese toppers in spe voetballen in de regel niet structureel bij Ajax, die dagen zijn voorbij. Wellicht kunnen een of twee dat nivo in de toekomst aantikken maar de rest is pure middelmaat.

Potentiële Europese toppers, aansluiting bij de Europese top, de beste selectie sinds jaren, wereldtalenten, supertalenten, het zijn slechts enkele van de kreten die de afgelopen jaren veel te vaak uit Amsterdam worden geroepen terwijl de matige prestaties en het slechte spel daar werkelijk totaal geen aanleiding voor geven. Djnepper, Salzburg, Rapid, Steaua, Pec Zwolle etc. waren de afgelopen jaren allen een fors maatje te groot. Men lijkt de realiteit dus uit het oog te hebben verloren en houdt de supporters voor de gek met dit soort loze en volkomen ongefundeerde kreten.

Frank. met alle respect, potentiële Europese topspelers? OK, voor 80% van hen misschien, maar wat bereikt Ajax hier mee?
Eerst even die 80% verduidelijken: naar mijn mening mogen de volgende spelers, uit de groep (een team wil ik het niet noemen) van dinsdag jl., in die categorie vallen: Cillessen, Tete, Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, Klaassen, Milik, en Gudelj. Dijks zit er dicht tegenaan. Fischer en El Ghazi behoren hier niet toe, zij vallen iedere wedstrijd weer zwaar tegen. Vergelijk hen eens met de oud-spelers van Ajax, zoals Swart en Keizer. Dan kan je toch wel stellen dat zij dit niveau niet hebben en ook nooit zullen bereiken.

Ik word werkelijk kriegel van die El Ghazie. Steeds weer probeert hij d.m.v. allerlei schijnbewegingen de tegenstander om de tuin te leiden en zelden lukt dit. Een goede voorzet is teveel gevraagd.
Voor Fischer geldt eigenlijk hetzelfde.

Schöne wordt als een paria behandeld. Vorig seizoen werd hij op een bepaald moment als de beste Ajacied bestempeld en vervolgens kan hij er niets meer van?
Heitinga aantrekken om meer ervaring in de ploeg te krijgen, maar hem toch niet tegen Rapid Wien opstellen! Waar is de logica? Met Heitinga centraal achterin had Ajax er sowieso nu een stuk beter voor gestaan.

Kapitaalverlies heb jij in een zeer korte periode voor Ajax bewerkstelligd. Het aanzien van Ajax is eveneens naar beneden gekelderd. Een Gerbrands die aangeeft medelijden met Ajax te hebben. Nou dat is een fijn gevoel, de AD van PSV die met Ajax meevoelt.

De reacties van Ronald Koeman en vooral De Mos zijn volkomen correct en geven inhoudelijk een juist beeld.

Ik ben er werkelijk doodziek van ! Bedankt Frank. En dan te bedenken dat jij het zelfs nu nog niet inziet dat jij op de verkeerde weg zit. Triest ! Beterschap toegewenst.

Er zit inderdaad genoeg talent in deze ploeg, dat kan je wel zien. El Ghazi, Sinkgraven, Bazoer, dat zijn allemaal toptalenten. Maar het gaat Europees om ervaring. Stel Heitinga op, die er voor zorgt dat je niet 2 minuten na de gelijkmaker al weer achter staat. Stel Schöne op, die meer lijn in de aanval brengt. Stel Gudelj op, dan heb je meer power op het middenveld. Met 2 lichtgewichten (sinkgraven en Klaassen) en 1 jonkie, maar potentieel wel krachtig (bazoer) red je het tegen geen enkel Europees team.
Ik ben voor Psv, maar PSV heeft wat dit betreft hetzelfde probleem. Als je met Pröpper, Guardado en Maher tegen Schweinsteiger, Schneiderlin en Fellaini moet, heb je het zwaar.

Helemaal mee eens, er zit zoveel talent in en het probleem zat hem inderdaad in foute keuzes, werd ook wel genadeloos afgestraft, 3 kansen, 3 doelpunten. Waar soms de bal net goed valt, bij elke goal van rapid wordt de bal aangeraakt door een ajacied voordat die valt. Alleen moet je bij bv. De 0-1 dar risico niet nemen.

Ik heb vertrouwen in Frank, Ajax en deze groep.

Dit is het probleem van Ajax, Johan Cruijff wil jonge, eigen opgeleide spelers niets mis mee, dan moet je accepteren dat je wedstrijden tegen Rapid verliest. Echter wil je Europees echt meedoen, en dat willen ze bij Ajax dan is enkel potentiele talenten niet voldoende. Dat ze over 8 jaar mogelijk toppers zijn daar heb je nu niets aan. Het spel van Ajax is al jaren niet goed, te weinig dominantie. Ajax zal echter keuzes moeten gaan maken willen ze Europees meedoen. Echter dan zal ten kostte gan van de filosofie Cruijjf (naar mijn mening). Investeren in spelers die echt iets toevoegen en het verschil kunnen maken. En die ook gebruiken. Het is toch van den zotte dat de Boer, op zo'n belangrijk moment met het jongste Ajax elftal in Europa aan treed. Dan ben je naief naar mijn mening. Goed van hem dat hij de verantwoordelijkheid neemt dat hij zijn spelers niet goed voorbereid heeft. Maar dat mag toch niet! Onderschatting? Op basis van een helft goed voetbal tegen Rapid in de uitwedstrijd? Er moet iets gaan gebeuren in Amsterdam! Een nieuwe revolutie?

Het gaat er niet om wat die spelers in potentie zijn, simpelweg omdat als ze dat niveau halen ze al een paar jaar weg zijn uit Amsterdam tegen die tijd. Wij moeten nu presteren Frank, over welk potentieel niveau die jongens allemaal beschikken over een paar jaar hebben we niks aan. Ze moeten nu presteren, of eigenlijk had dat dinsdag gedaan moeten worden.

Potentie telt niet in topsport, resultaat wel. Dat valt bijzonder hard tegen. En niet alleen afgelopen week, maar de resultaten uit de voorbereidingen waren ook wat magertjes. Dat interesseert me verder ook niet, als er 1 moment is waarop je slecht mag spelen is het in vriendschappelijke duels ter voorbereiding. Maar is natuurlijk wel een indicatie. En dan kijk ik even naar de tweede seizoenshelft vorig jaar, daar werden we ook niet vrolijk van Frank. Zowel van het spel als het resultaat.

Nou moet ik zeggen dat het baltempo nu al een veelvoud hoger ligt als vorig jaar, en dat er meer durf in het spel zit. Dat is natuurlijk fijn, maar als die manier van spelen betekend dat we plotseling defensief geen taken meer kunnen uitvoeren dan is het ook zinloos. Dit is gewoon een keiharde klap geweest tegen Rapid voor alle supporters.

Vooral omdat het duel vorige week beslist had moeten zijn na 45 minuten en we de overige 135 minuten er een rotzooi van gemaakt hebben. Je geeft het op alle denkbare manieren weg :
- kansen niet afmaken
- de aansluitingstreffer vroeg laten vallen
- niet op zoek gaan naar de beslissing
- de wedstrijd met een man meer niet professioneel uitspelen
- de 2-2 cadeau doen
- in de return een vroege tegengoal incasseren door je eigen geblunder.
- vlak voor de rust weer een goal cadeau geven door niet in te grijpen
- een comback in 2 minuten tijd tenniet doen door een persoonlijke fout.

Leeftijd en ervaring zijn daarvoor geen enkel excuus, geen enkel excuus is rechtvaardig. Alleen een verontschuldiging naar je achterban, waarop de enige gepaste vervolgstap op het veld gegeven kan worden aanstaande zondag met 3 punten.

Dat geloof ik ookwel, alleen wat hij al zecht: potentieële

Zoiets kun je doen in oefenwedstrijden of eventueel in de competitie, maar toch niet in een belangrijke wedstrijd Frank!!!
Daar heb je juist mensen met ervaring nodig!!

Frank de Boer maakt top talenten slechter.

Bazoer klaasen en milik . Verder is het Jupiter niveau . Leuke spelers voor Willem 2 NEC Nac Sparta enzv

6 augustus 2015 om 11:33

Riedewald, pas 18 jaar oud. Cillessen al weken nadrukkelijk in verband gebracht met Manu. El Ghazi speelt pas 1 seizoen bij Ajax. Sinkgraven is net 20 geworden, maar nog niet consistent. En wacht maar op Nouri en van der Beek.

Ook Veltman komt wel weer over zen vormdip heen, heeft niet voor niks een WK achter zijn naam. Slecht geeindigd vorig jaar en nu slecht begonnen. Die jongen zit in een neerwaartse spiraal maar hoe vaak hebben jongesn als Sneijder, Vdv, van der Wiel, Stekelenburg niet in zo'n spiraal gezeten?

De boer is niet in staat om die paar talenten beter te maken, het is een beperkte coach om eerlijk te zijn, al helemaal tactisch gezien, er lopen er inderdaad paar talenten rond maar zeker niet voor de europese top.

Het is na iedere Europese uitschakeling het zelfde liedje wat wordt afgespeeld in Amsterdam....na alle uitschakelingen de afgelopen jaren tegen middenmootploegjes uit Europa vertelden coach en spelers tegen de pers dat Ajax veel beter was (Nu weer volgens de reactie van "potentiele Europese topper" Riedewald) Ook hoor ik al jaren op rij....nou dan moeten we de EL maar gaan winnen (ook nu weer van de "potentiele Europese topper" Veltman) Als je dan ook nog mensen buiten het veld hebt bij Ajax zoals Marc Overmars die onzin uitkraamt dat Ajax ooit nog eens de CL gaat winnen en je gaat er zelf met de supporters maar in geloven dan is de klap ieder jaar groter en groter....zoals afgelopen dinsdag te zien was in de reactie van coach en spelers...ook was dat op de gezichten van de fans op de tribune af te lezen Leuk hoor die Amsterdamse bluf...maar als het realisme niet heel snel terugkeert dat je Europees weinig tot niets voorstelt en je eens die misplaatste arrogantie weg moet laten dan komt het daar nooit meer goed Dus niet meteen roepen en denken dat je makkelijk hebt geloot met bijvoorbeeld Rapid Wien Als dat straks weer gebeurd met de play offs voor de EL als je een tegenstander loot waarvan je de naam amper uit kunt spreken dan is de teleurstelling straks helemaal enorm als je niet eens de groepsfase van de EL haalt Als ik dit artikel met deze onzin uitspraken nu weer lees dan ben ik bang dat men bij Ajax nog steeds in het sprookje van de vorige eeuw gelooft Welterusten Ajax....je eigen grootheidswaanzin brengt je ten onder

De Boer is een held... 4jaar op rij met een middelmatig team kampioen worden is gewoon uitstekend. Dan heb je die flapdrol van een Arno Vermeulen die even zegt dat hij niks in Europa heeft gepresteerd... Deze man is meerdere malen 3e geworden in hele zware poules. Dat er nou een nietszeggend, weinig inspirerend en onkundig bestuur boven zit plus meneertje Cruijf die 80%onzin lult, daar kan de Boer helaas niks aan doen. #timetofindanewchalange

Ik vind Cilessen, Tete, Riedewald, Klaassen, Bazoer, El Ghazi en Fischer in potentie wel Europese topspelers alleen is het afwachten of het er ook echt uit gaat komen.

Wie heeft Frank de Boer vroeger te veel en te vaak voorgelezen uit het grote sprookjesboek???

Silessen is een talent dinsdag 0 reddingen en veel terugspeelballen blind naar voren getrapt

Hij heeft wel gelijk, zit zeker wel veel talent in de ploeg. Maar talent moet ook gestuurd worden door vaak oudere spelers. Als je die niet hebt, komt het talent er niet. Je moet niet in een belangrijke wedstrijd zoals tegen Rapid Wien thuis met je aller jongste elftal ooit spelen. Mannen zoals Heitinga en Schöne moeten spelen dan.

Frankie denkt dat het OSM is. Zo jong mogelijk team, lekker trainen en aan het einde van het seizoen allemaal toppers. Maar zo werkt het niet in de echte wereld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren