Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De Eredivisie is niet meer wat het ooit was, velen worden weggekocht’

Laatste update:

Graziano Pellè maakte 55 doelpunten in 66 officiële wedstrijden voor Feyenoord, maar beseft heus dat hij dat niet in de sterkste competitie deed. De aanvaller, die donderdag met Southampton op bezoek gaat bij Vitesse, vindt immers dat de Eredivisie de afgelopen jaren kwaliteit heeft verloren.

/

“De Eredivisie is niet meer wat het ooit was. Veel jonge spelers worden snel weggekocht en nóg jongere spelers blijven over. De competitie is veranderd. Maar Nederland is wel fantastisch voor me geweest. De Eredivisie is een mooie competitie voor talenten”, zegt de dertigjarige Pellè in Voetbal International.

De Italiaan kwam eerder ook uit voor onder meer AZ en in Alkmaar kwam hij tot zestien treffers en acht assists in 94 officiële optredens. Hij verdedigde ook de kleuren van Cesena, Crotone, Sampdoria, Catania, Parma en Lecce.

'De Eredivisie is een mooie competitie voor talenten'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 augustus 2015 om 19:40

De Eredivisie is enorm afgegleden de laatste jaren. Vroeger gingen toppers uit de Belgische competitie naar de Eredivisie als ze een tussenstap wilden maken. Nu is dat helemaal ondenkbaar.

De laatste 5 seizoenen hebben de Belgische clubs elk seizoen meer punten gepakt in Europa dan de Nederlandse clubs. Dan spreek je toch niet meer over toeval. Het is wel zo dat het niveau van de Belgische competitie sterk verbeterd is de laatste 5 seizoenen ook. Maar de Nederlandse competitie is nog meer afgegleden.

Het is tekenend dat jullie beste ploeg al enorm tevreden is met een mislukte Belg als Lestienne. Zijn laatste anderhalve seizoen bij Club was hij heel slecht en ook bij Genoa stelde hij niets voor. Dat ligt natuurlijk aan zijn mentaliteit, want zijn beginperiode bij Clubs was hij fantastisch, maar mentaliteit is het moeilijkste om te veranderen bij een speler.

Jullie Europese seizoen is nog maar net weer begonnen, en Ajax ligt er al uit tegen Rapid Wenen. Als je ook nog eens ziet tegen welke Albanese, Armeense, Bulgaarse, Deense ploegen etc. jullie de voorbije jaren jezelf belachelijk maakten in Europa, dan moet je toch stellen dat er niet veel meer overschiet van jullie Eredivisie.

6 augustus 2015 om 14:01

Volgens mij is het probleem voornamelijk de belachelijke speelwijze waarmee Ajax en andere Nederlandse clubs steeds in Europa komen aankakken. Lekker naïef denken dat je wel even de wedstrijd kan controleren. Dit proberen ze tegen clubs als Rapid, die zich juist instellen tegen dat soort streken, maar ook tegen Barca e.d. waar dat op voorhand al een verloren zaak is. Iedere jaar wordt er zo naief gevoetbald en gedaan alsof in de eredivisie 3 echte toppers per team rond lopen.

Anderlecht kampt nog enigzins met hetzelfde probleem, die neigen ook al eerder naar dat naïeve voetbal, maar bijvoorbeeld Club heeft gewoon een speelstijl die er niet altijd vanuit gaat dat je wel zult controleren en daardoor kun je juist meer vat op de wedstrijd krijgen.

Nu ben ik, als Arsenal fan misschien niet de meest geschikt om deze mening te hebben. Arsenal probeert namelijk ook altijd dit soort voetbal te spelen, zelfs in de topwedstrijden.

5 augustus 2015 om 19:41

Nee klopt, er is helemaal niks veranderd! Blijf dit aub zeggen.

AZ raakt Esteban, Hoedt, Poulsen, Gudelj, Berghuis en Johansson kwijt: 6 basisspelers (!) voor een team dat Europa in gaat. En dan heb je nog transfers als:

Van Duinen naar Fortuna Düsseldorf
Bjelland naar Brentford
Messaoud naar Vaduz
Castaignos naar Frankfurt
Chery naar Qpr
Boetius naar Basel

Maar inderdaad, dit gebeurde vroeger ook al! Nou nee, dit geeft aan dat we langzaam aan verder in het moeras wegzakken. We zijn gewoon zielig aan het worden. Luxemburg 2.0 is in de maak.

5 augustus 2015 om 20:49

Van Duinen, Messaoud, Chery, Bjelland en Castaignos zijn ook allemaal geen top materiaal. Dat is middelmaat.

5 augustus 2015 om 22:50

Imponeria heeft groot gelijk. Dit zijn treffende voorbeelden van transfers die laten zien dat er iets aan de hand is. Prima spelers gaan naar buitenlandse clubs die uitkkomen in de 2e Divisie soms. Dat gebeurde vroeger absoluut niet.
Dat de Belgische competitie aan het groeien is wist ik niet, maar ik neem het aan van de Rode Ridder. Zijn analyse van de Eredivisie deel ik verder wel.

Volgens mij moeten Nederland en Belgie samen gaan in 1 competitie. Dat maakt de markt in elk geval iets groter. Nog steeds gaan we het dan niet winnen van de Engelsen met hun bizarre begrotingen, maar het helpt wel iets.
Want het gaat misschien nu beter in Belgie, maar dat kan ook zo weer minder gaan. En als ik op tv de stadions zie van veel Belgische clubs denk ik dat er in elk geval in dat opzicht een achterstand is op Nederland en er daar veel geld ontbreekt. Nederland heeft veel mooie, nieuwe stadions, i.t.t. Belgie.

5 augustus 2015 om 20:30

10 jaar geleden hadden Ajax en PSV, 2 teams die zich kon meten in Europa. Kwartfinale CL was toen meestal het eind station nu zijn we blij als we 2 wedstrijden winnen.

Dat is het hele probleem, wij zijn een opleidings land en geen topland. Zolang de financiële verhoudingen zo blijven zal er ook niets gaan veranderen en zullen we ons hierbij neer moeten leggen en dan maar proberen zoveel mogelijk talenten op te leiden.

5 augustus 2015 om 19:17

Is dat zo? Kijk als Ajax dit jaar voor een 40 miljoen had geïnvesteerd, dan waren ze nu doorgeweest naar de CL. Vervolgens hadden ze dat extra geld opgehaald en kunnen ze volgend jaar meer investeren. Het probleem is echter dat oa Ajax niet wil investeren in spelers van ongeveer 28 29 jaar. Dan hou je een veredeld jeugdelftal over. Kortom die denkwijze dat wij een opleidingsland zijn moet overboord. Als jij betere spelers koopt, blijven talenten langer en wordt je alleen maar sterker. We zitten nu in de omgekeerde spiraal.

5 augustus 2015 om 19:27

Doodsteek voor nederlands voetbal is die bosman arrest toendertijd en tegenwoordig de competities van china, qatar, amerika, india en australie. Je kan op je 35e lekker nog miljoenen vangen waar vroeger bepaalde spelers nog terug kwamen om carrieres in nederland af te sluiten. Kan er wel gezegd worden je moet investeren. Je kan alleen in europa geld verdienen in nederland is het peanuts met tv-gelden en dergelijke.

5 augustus 2015 om 22:53

Er zou eindelijk eens serieus moeten worden nagedacht over samenwerking met bijv. Belgie om de competitie groter en commercieel interessanter te maken.
Dan staan we in elk geval wat sterker met grotere budgetten en een mooiere competitie waardoor je makkelijker speler van buiten haalt.

Ja, en Pelle was pas echt wat in de Eredivisie op zijn 27/28e. Tegen nog jongere talenten zoals hij zelf zegt.

Lekker jezelf onbedoeld naar beneden praten, handig.

5 augustus 2015 om 19:12

Ja ik snap hem hier ook niet echt in.

5 augustus 2015 om 19:14

Het was vroeger wel anders vroeger maar niet toen Pelle er nog speelde ln in zijn AZ tijd kf bij Feyenoord. Toen was het al uitgehold en verpest..

5 augustus 2015 om 19:26

vroeger... je bedoeld dus 2/3 jaar terug?

Ik bedoel dat Pelle pas potten kon breken in de Eredivisie toen hij zelf 27/28 was.

5 augustus 2015 om 23:41

ik bedoel vroeger in de jaren Cruijff,

2/3 jaar geleden is zoals je begrijpt geen vroeger..

Daar heeft hij helaas gelijk in. Onze competitie lijkt meer op een jeugd competitie i.p.v. een serieuze competitie. Er spelen teveel jochies in en te weinig mannen. De clubs hebben tegenwoordig een beleidsvoering om zoveel mogelijk talenten op te stellen om ze later te verkopen. Er wordt nog alleen maar gekeken naar de potentie i.p.v. de huidige kwaliteit van de spelers.

Er moet een manier zijn/komen om spelers uit eigen land pas later te verkopen, bijv. als criteria een aantal wedstrijden verplicht te hebben gespeeld, zeg 100/150 zodat je sowieso 3 tot 5 jaar, na je 18e, in eigen land ervaring op moet doen.

Misschien is zoiets nog vrij makkelijk te realiseren wereldwijd. Dan voorkom je ook een vroege uitloop en vertrekken ze weliswaar jong, de grote talenten rond 21 tot 23, maar je haalt dan ook spelers uit het buitenland op van die leeftijd, waardoor je gemiddelde toch omhoog gaat qua leeftijd. Je ziet nu te vaak in kleinere landen hele jonge ploegen.

Breken ze later door of spelen ze minder, betekend het eigenlijk ook dat je simpelweg nog niet goed genoeg was of ben!

5 augustus 2015 om 19:20

Zoiets kan nooit gebeuren, simpel om het feit dat het niemand iets scheelt hoe de kleinere competities het doen. Alle aandacht gaat naar Spanje, Engeland en Duitsland en de rest interesseerd voetbalmiddende mensen uit andere landen niet. Nederlanders zijn vrijwel niet geïnteresseerd in de schotse competitie, schotten zijn niet geïnteresseerd in de Belgische competitie en België is niet geïnteresseerd in de Portugese competitie. Als je zoiets wilt veranderen heb je de grote landen nodig omdat die de macht hebben. Maar die zinn enkel geïnteresseerd in onze relatief goedkope spelers en niet in een oplossing van het sluiten van de kloof tussen rijk en arm in het voetbal, en geef ze eens ongelijk. Wij doen nu hetzelfde bij bijvoorbeeld Afrika. Het is ver van ons bed en het interesseerd ons dus niet. Jammer maar helaas.

Als jonge spelers in NL nou is minder gaan geilen op de interesse van topclubs en eerst is 3 goede seizoenen gaan spelen...

5 augustus 2015 om 19:52

Its all about the money, en dat zal helaas nooit veranderen. Als jij ergens anders €500 meer kan verdienen ben je ook weg.

Ben het verder wel met je eens.

Het is simpel, de Nederlandse clubs moeten gewoon langere contracten geven en zoals Porto en Benfica gewoon enorme bedragen vragen, en niet te snel toegeven. Er zijn de laatste paar jaar veel te veel spelers voor een schijntje vertrokken. Voor bijna iedere speler die vertrokken is hadden ze het dubbele kunnen vragen.

5 augustus 2015 om 19:38

Maar is het zo simpel? Willen die spelers ook langer blijven? Zou Strootman het fijn hebben gevonden om bij PSV te moeten blijven toen Roma langskwam? Of Eriksen bij Ajax toen de Spurs aanklopte? Zou Depay het fijn hebben gevonden als hij bij PSV werd gehouden wanneer Man Utd hem wilt hebben?

Ik denk dat het probleem diepere wortels heeft dan korte contracten en slechte onderhandelingen. De spelers willen weg zodra ze een beetje kunnen ballen, Europees wordt de Eredivisie niet opgemerkt (in tegenstelling tot teams zoals Benfica en Porto) en de Nederlandse clubs willen het salaris niet betalen om betere spelers langer hier te houden.

Ik denk dat het een vicieuze cirkel is die niet makkelijk gaat worden doorbroken.

5 augustus 2015 om 19:47

Die cirkel is inderdaad lastig, maar als je je beste spelers kan houden word het ook juist makkelijker om mooiere transfers te maken. De naam Ajax en de naam PSV is nog steeds vrij groot in Engeland, maar wel al iets aan het afbrokkelen.

5 augustus 2015 om 19:55

Inderdaad. Ik denk dat het ook een kwestie is van toppers aantrekken. Oud-spelers moeten te overtuigen zijn. In plaats van te klagen over het feit dat spelers zoals Kuyt, Van Persie en Sneijder geldwolven zijn, zouden Feyenoord en Ajax (in dit geval) ook kunnen proberen dat geld in deze spelers te steken. Als je ziet wat Kuyt nog kon betekenen voor Fenerbace en wat Sneijder op dit moment nog kan doen voor Ajax, dan weet je dat dit spelers zijn die je club kunnen versterken. Daarnaast geef je een signaal af naar je beste talenten dat je ambitie hebt. Zo zou je die cirkel kunnen doorbreken.

Het grootste probleem is echter dat het erg risicovol is. Als de spelers niet opleven naar de verwachtingen ben je je talenten alsnog kwijt, naast het geld dat aan deze spelers is opgegaan. De Nederlandse top durft dit blijkbaar niet aan. Misschien hebben ze gelijk, ik mag hopen dat deze mensen meer verstand van zaken hebben dan ik, maar op dit moment gaat het ook niet goed.

5 augustus 2015 om 20:26

iets aan het afbrokkelen?
Denk je oprecht dat men hier nog tegen onze topclubs opkijkt?
nee,zij zien onze competitie inmiddels als die van luxenburg,malta enzovoort

5 augustus 2015 om 19:46

Ik ben bang dat het armtierige Nederland (zogenaamd rijk land) te afhankelijk is van transfers en dat ze daarom maar al te graag verkopen. Clubs zijn hier op de eerste plaats bedrijven en op de tweede plaats sportorganisaties. Dat is het probleem.

We moeten de jeugdopleidingen beter opzetten en dan met name verdedigers. Verder moeten we af van die Hollandse school en ons aan gaan passen als we tegen sterkere tegenstanders spelen. Kortom wat realistischer gaan voetballen. Kijk naar PSV die zetten het eerst achterin goed neer, laten de tegenstander de bal en komen er dan levensgevaarlijk uit in de omschakeling.

We zijn inderdaad een opleidingsland, helaas. Geweldig voor topspelers tot 23 jaar en doorsnee voetballers. Kijk nu naar onze topclubs ze hebben een prachtige opleiding, ook zitten er toptalentjes tussen. Jongens van 16/17 jaar. deze jongens krijgen de kans, spelen wat en op hun 21/23e worden ze opgevist door een Everton of Southampton, vaak zelfs op nog jongere leeftijd. Heel fijn voor de inkomsten voor onze clubs, maar prestatie gericht schieten we er niks mee op.

we moeten onze talenten proberen binnenboord te houden.

Een manier om dit te regelen is als er idd in Europa regels worden doorgevoerd mbt het aantal buitenlandse spelers.
Jeugd en ouders tijdens het opleidingsproces al duidelijk maken wat de voordelen zijn van jezelf ontwikkelen in eigen land en ook wat het gevolg kan zijn als je te vroeg hapt naar geld. (het investeren
in nu later meer opbrengt)
Een machtigere Competitie door bijvoorbeeld een Benelux competitie te starten.(meer sponsors, meer kijkers, meer geld).
Gemeenschap nog meer te betrekken tot de sport.
Andere manier zou een Uefa salarisplafond zijn, maar ik ben bang dat je dat nooit voor elkaar gaat krijgen of er moeten afspraken gemaakt worden dat de sporttak een apart rechtsgebied krijgt binnen de Eu!?

Sommige voorstellen zijn al vaker genoemd. In plaats van dat de Knvb zich druk maakt om wie de volgende voorzitter van de fifa wordt, is het tijd dat we heel heftig gaan lobbyen en we maximaal geld steken in een oplossing!! De alarmbellen zijn al geklonken en met het verlies van Ajax van met alle respect Rapid zijn die bellen inmiddels ontploft.

Hopen op een Mandela achtige voetbalfunctionaris die een lijn durft te trekken..
Voor nu is het proberen kort maar krachtig te genieten van momenten van topspelers in spé..

5 augustus 2015 om 22:57

Helemaal eens Panneke. Er wordt veel te weinig gepraat (ook door journalisten!) over structurele veranderingen om het Nederlandse voetbal en onze competitie te versterken.
Je kunt opleiden tot je een ons weegt, maar je zal inderdaad iets moeten doen aan de financiele ongelijkheid. Je kunt het best winnen van een club die meer geld heeft als je slim bent, maar er zijn wel grenzen. Als het verschil financieel te groot wordt ben je kansloos. Zo realistisch moeten we zijn.
Benelux-liga is goed idee en inderdaad zou er ook voor het voetbal een uitzondering moeten worden gemaakt op het vrij verkeer van werknemers (ben zelf Europees jurist en vind dat je voor de sport een uitzondering zou moeten maken op het EU-recht.). En inderdaad zou je dan een limiet kunnen invoeren voor het aantal buitenlandse spelers, zoals vroeger. Zou heel goed zijn voor de sport.

niet vervelend bedoeld panneke,maar....
regeling maximaal aantal buitenlanders verbiedt de Europese Unie daar men geen andere Nationaliteiten mag uitsluiten ivm discriminatie.
Ouders en jeugd beter voorlichten,stel je bent 19 jaar,speelt in de eredivisie en verdient een ton
dan komt een Championship club als Middlesborough die biedt jou 750.000 euro,wat doe je dan?
Stel je loopt een dusdanige blessure op en kunt nooit meer spelen,dag kans om dit later te verdienen.
Beneliga,meermalen onderzocht,uitkomst publiek heeft geen interesse
Salarisplafond,gaan de grote clubs(die alles al beslissen) nooit toestaan.

Ik erger mij ook dood aan de leegloop van ons nationale voetbal,maar helaas is het onomkeerbaar en niet te stoppen.

5 augustus 2015 om 23:00

Waar een wil is, is een weg. Voor sport zou in het Europees recht een uitzondering op vrij verkeer van werknemers moeten worden gemaakt. Is een grote stap, maar de problematiek is dan ook ernstig en vraagt om grote maatregelen.

Nederland is altijd het land geweest dat genoodzaakt was te innoveren om compitatief te zijn met de internationale top. Of het nou om voetbal gaat of een ander vlak, same story.
De enige juiste innovatie is om de eerste open competitie op te zetten voor buitenlandse clubs. The Grand Dutch Open, waarbij ploegen Europees (en misschien wel wereldwijd) zich mogen inschrijven.
Breek de nationale grens als barriere. Innoveer samen met Belgie, Denemarken, Scandinavie, Slovenie, Tjechie en desnoods Polen. Het gaat om topvoetbal en in de breedtesport hebben we wel het amateurvoetbal.

De wereld kent een schaalvergroting, maar hier blijven we lokaal denken. Leuk, Cambuur tegen Roda op het hoogste niveau, maar we kunnen er niets mee betreft topvoetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren