Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Dit kan heel goed het begin van het einde worden voor De Boer bij Ajax'

Laatste update:

De eliminatie in de derde voorronde van de Champions League door Rapid Wien is een hard gelag voor Ajax, dat de landstitel afgelopen seizoen naar PSV zag gaan. In de optiek van Valentijn Driessen gaat de domper in Europa Ajax én Frank de Boer lang achtervolgen. "Vooral omdat het geen incident betreft, kan het heel goed het begin van het einde worden voor De Boer bij Ajax."

/

Volgens de chef voetbal van De Telegraaf zijn het resultaat en beeld van de wedstrijd in overeenstemming met de dramatische tweede helft van vorig seizoen. Driessen vindt de vraagtekens bij de houdbaarheid van De Boer in Amsterdam dan ook gerechtvaardigd: de chemie tussen de trainer en de spelers is uitgewerkt. "Met de uitschakeling beschaamde De Boer het in hem gestelde vertrouwen. En daarvoor draagt hij als enige eindverantwoordelijkheid."

"Het gegeven dat Ajax slechts vijf weken voorbereiding heeft gehad, is ongeldig. De Boer wist wanneer de twee belangrijkste Europese wedstrijden van het seizoen geprogrammeerd stonden en waarom de spelers niet twee weken eerder opgetrommeld?", vraagt Driessen zich af. De journalist weet dat een goede reeks in de Eredivisie en plaatsing voor de groepsfase van de Europa League de pijn kan verlichten en de druk op de trainer kan wegnemen. "Toch lijkt een scheiding tussen Ajax en de trainer uiteindelijk het beste voor alle partijen", zo oordeelt hij.

Frank de Boer doet er goed aan om Ajax volgend jaar zomer te verlaten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon weg met de hele Cruijf revolutie.
Niet alleen de Boer weg maar ook dat hele beleid met alleen maar talenten spelen.
Werkt nu niet en gaat ook niet werken.
Talenten moeten een kans krijgen bij een ingespeeld team en dat zal met de revolutie nooit het geval zijn.
Ik zou er niet om treuren als Frank weg gaat.
Hij heeft veel goeds voor de club gedaan maar aan alles komt een einde en er zit gewoon geen verbetering in

5 augustus 2015 om 07:41

De Cruyff revolutie is er al een tijdje niet meer. De Boer en Overmars zijn hun eigen koers gaan varen en botsen daarom met Jonk. Cruyff trekt zijn handen er al een tijdje vanaf en hij en de Boer praten nog nauwelijks met elkaar. Wil niet zeggen dat het beter zou gaan als de banden met Cruyff wel goed zouden zijn natuurlijk. Want als je de gemiddelde leeftijd van je basiselftal ieder seizoen met een jaar laat dalen dan vraag je sowieso om problemen.

5 augustus 2015 om 08:10

Net of de Cruijjf revolutie zo veel anders voetbal had gemaakt. Jonk had helemaal niks willen investeren. Snap niet zo dat Ajax het serieus neemt. Nederlandse clubs zijn niets meer dan opleidingsclub. Pure overleving in de jungle elke keer.

5 augustus 2015 om 11:07

@ ahjacied

Dat is niet waar, Jonk wilde alleen geen hoge bedragen uitrekken voor jonge spelers die alles nog te bewijzen hebben, want dan kun je net zo goed een talent uit de eigen opleiding een kans geven.

Jonk is er nooit op tegen geweest om spelers te halen die echt een meerwaarde zouden zijn, alleen hebben Overmars en de Boer helaas niet willen scouten naar dat soort spelers. De fout ligt toch echt bij De Boer en Overmars.

Om nu te concluderen dat we niets zouden zijn opgeschoten wanneer het beleid zoals bedoeld was zou zijn uitgevoerd slaat nergens op. Hoe kun je dat weten als het niet eens serieus geprobeerd is ? Het beleid bestond uit meer dan alleen het verbeteren van de opleiding.

5 augustus 2015 om 07:42

Wauw. FdB heeft 5 jaar lang een nieuw team moeten bouwen. Alle spelers zoals Eriksen Verthongen Aldeweireld, Emanuelson, Anita, Stekelenburg, Van der Wiel, Suarez.. allemaal weg. En dan toch nog elk jaar weer kampioen worden. Van de 100% is er 20% slecht gegaan. Geef die man is krediet man ... 80% van 5 jaar heeft hij succes geboekt. Het komt wel goed met dit Ajax. Ik geloof erin !!

5 augustus 2015 om 07:46

Heel eerlijk: Ajax is echt huilen nu. Het pad van de jeugd is wel erg jeugdig. Dat de boer dat niet signaleert is zorgwekkend. Hij had met zn vuist op tafel moeten slaan en een speler als Douglas eisen in de verdediging die iedereen neerschopt die in de buurt van de 16 komt. Ook een ervaren middenvelder kan geen kwaad.

Maar de boer leert veel liever elk jaar dezelfde Europese les.

5 augustus 2015 om 07:50

Er stonden ieder jaar spelers op wat vorig jaar en dit jaar het geval niet is. Ajax heeft spelers te snel verkocht. Of spelers verkocht en geen waardige vervanger er voor gehaald.
Het spel is al zolang matig en er zit geen verbetering in.
We creëren evenveel kansen als een degradatie kandidaat en blijven iedere wedstrijd de zelfde fouten maken.
De spelers leren het gewoon niet en Frank kan het dus ook niet overbrengen.
Wat ik dan wel mooi vond om te zien was hoe Cillessen uit zijn plaat ging bij die 0-1.
Deed me denken aan de tijd dat we Stekelenburg op doel hadden staan.
Gewoon verrot schelden die eitjes en zorgen dat het eens mannen worden

5 augustus 2015 om 07:52

Het is niet dat die spelers allemaal in een keer vertrokken, dat ging geleidelijk. Afgelopen seizoen krijgen ze een keer echt tegenstand en Ajax wordt met ruime achterstand tweede. De meeste spelers worden niet echt veel beter en ze blijven dezelfde fouten maken. Het elftal verbetert als geheel ook nauwelijks, het aantal behaalde punten werd jaarlijks minder.

5 augustus 2015 om 07:53

Ben ik met je eens. Er is geld genoeg dus de Boer had makkelijk een aantal goede aankopen kunnen eisen. Dat heeft hij niet gedaan of niet hard genoeg doorgedrukt.

5 augustus 2015 om 07:53

Dat de beste spelers weggaan is voor elke eredivisie club een gegeven. Vind deze reactie dus onzin.

5 augustus 2015 om 08:03

Ajax haalt alleen niemand terug. Wie is nou werkelijk de vervanger van Eriksen, verthongen en alderweireld geworden? Ook het vertrek van Anita is nooit heel goed opgevangen.

5 augustus 2015 om 08:35

@MrNickos PSV haar dragende spelers in seizoen 13/14 zijn gebleven. Met aanvulling van De Jong en Guadrado. Daardoor zijn ze kampioen geworden. Ajax dit jaar dus niemand. Nu is het ons moment toe te slaan op de TM. Dus wat mij betreft is jou reactie onzin.

5 augustus 2015 om 08:35

Ajax dit jaar niemand verloren*

5 augustus 2015 om 08:41

Je moet toch ook nageven, dat hij kampioen is geworden door het falen van anderen. Misschien niet elk jaar, maar toch zeker de laatste 2 jaar. Het was echt niet zo dat ze de sterren van de hemel speelden. Kijk maar na de puntenaantallen wat ze gehaald hebben.

5 augustus 2015 om 08:44

Je vergeet dat hij een team overnam met een sterke as. Nu er niks meer van die as over is doet de boer het beduidend minder. Dus ja de vraag is deed de boer het zo goed of lag het aan zijn materiaal. Want sinds vorig seizoen had je geen blind en siem meer dat waren de laatste sterkhouders. Toeval of niet ik denk dat het wel een duidelijk verband met elkaar heeft. De boer zegt doodleuk ik stel de beste spelers op maar hebben zij ook de juiste mindset? Ik had gisteren liever met heitinga gespeeld die brengt de coaching die gisteren duidelijk nodig was.

5 augustus 2015 om 09:40

Ik heb nog wel vertrouwen in Fdb, alleen Overmars kan wat mij betreft vertrekken. Geef FDB ook eens spelers die big goed genoeg zijn voor de CL. Het is een gebrek aan creativiteit aan goed scouts. met alleen jonkies red je te niet

5 augustus 2015 om 09:51

Maar als je vorige week de eerste helft goed speel je past wat wissels toe en speelt slecht de tweede helft dan begin je toxh niet met de zelfde 11 als je vorige week eindigde? Maar met dezelfde als de eerste helft

5 augustus 2015 om 10:51

Man je mist het hele punt van de revolutie. Het idee is om een constante stroom aan grote talenten aan te wakkeren en die langer bij elkaar te houden door betere contracten en langzamerhand steeds meer salaris doordat Ajax steeds meer inkomsten heeft onafhankelijk van spelersverkoop en Champions League. Zo kan je juist een goed ingespeeld team krijgen. We beginnen nu eindelijk een beetje resultaat te zien (alle talenten die doorbreken), maar het echte resultaat zul je pas over 5 a 10 jaar zien wanneer de Arena is gekocht, er een nieuw modern trainingscomplex op eigen grond is en Ajax van de beurs af is. Dat het op de korte termijn wat minder is kan gebeuren, maar op de lange termijn gaat Ajax echt afscheid nemen van de concurrentie.

5 augustus 2015 om 11:50

@ lennonturbo

Sorry, maar jij mist ook een hoop, er is nooit gezegd dat Ajax in de toekomst zou willen toegroeien naar het geven van betere contracten. Ook waren het bouwen van een nieuwe Toekomst, het kopen van de Arena of van de beurs gaan geen doelstellingen.

Waar jij het vandaan haalt dat we vooruitgang boeken is mij echt een raadsel ? Het was de bedoeling dat jonkies aan de hand van gedegen internationale ervaren mannen zich zouden ontwikkelen (in elke linie een echt ervaren kerel). Zodat Ajax eindelijk eens in balans zou zijn qua talent, techniek, lengte, gezonde agressie, fysieke kracht en gedegen ervaring. Daar is niets van terecht gekomen, het elftal werd elk jaar meer en meer kwalitatief uitgehold en daarvoor werd niets degelijks voor in de plaats gehaald. Wat wel had gemoeten volgens het beleid, maar goed Overmars is te lui om intensief te scouten.

Het was de bedoeling dat de onvrede bij de scouting nu eindelijk eens zou worden opgelost, onder Overmars is die onvrede nog groter geworden dan dat het al was. Zo zij er tal van andere zaken die niet zijn uitgevoerd of waaraan zij hun eigen draai aan hebben gegeven. Je kunt dus nu wel stellen dat de tweede poging om het de visie van Cruijff uit te voeren mislukt is omdat de dagelijkse leiding net zoals de besturen van voor de revolutie hun eigen gangetje gingen.

5 augustus 2015 om 12:35

De vooruitgang is heel duidelijk zichtbaar. Er is meer rust in de organisatie (ook al is het weer een beetje aan het schommelen vanwege geen kampioenschap), de talenten hebbeb allemaal contracten tot minstens 2018 en er stromen veel meer talenten in het eerste elftal dan eerst. Bovendien is het op financieel gebied enorm vooruit gegaan, en zoals ik net zei wordt dat alleen maar meer met alle plannen van Ajax met het opgepotte geld. Alleen op het gebied van het eerste elftal en scouting loopt het nog niet lekker. Dat zijn twee dingen! Je kan mij echt niet vertellen dat die hele revolutie mislukt is omdat er twee dingen nog niet goed op orde zijn. Omdat we een keer geen kampioen zijn geweest, wordt er nu eindelijk eens wat meer aandacht aan besteed. Wees daar blij om. Want door dit soort knelpunten kan je de grootste stappen zetten.

5 augustus 2015 om 15:11

Het is ook niet heel lastig om als talent door te stromen.. Als je geen ervaren spelers koopt, of die wel binnenhaalt, maar niet opstelt zijn de kansen voor de jeugd tuurlijk groter. Dit vind ik alleen niet iets goed van deze "revolutie". De sleutel naar succes ligt bij ervaren spelers en deze aanvullen met je grootste talenten, die op hun beurt leren van deze ervaren spelers en in praktijk. Voetbal is survival of The fittest en je moet niet zomaar elk talent door laten stromen, maak een basis met ervaren spelers in elke linie en het liefst in de as, waar de talenten op kunnen leunen. Dat zie je bij PSV, behalve dan misschien centrale verdedigers, maar dat is ook de reden waarom de psv defensie de zwakste linie is.

5 augustus 2015 om 11:52

Die valentijn driessen ook hij is de laaste die mag praten iedereen die bij VI aan tafel komt neem ik noet serieus. En daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen verstand hebben want ik lach me dood om hun elke ma/vrijdag maar hij is net een zak luie aardappels als hij praat en ik wil hem wel horen in de winter als FDB een team heeft staan.

Laten we het hopen.

FdB is een topajacied, maar geen trainer voor Ajax (ondanks zijn 4 gelukkige titels). De Boer is meer een trainer voor de Serie A. Een beetje op zekerheid spelen, compact en loerend op een kansje.

5 augustus 2015 om 07:41

Haha het klinkt raar die 4 gelukkige titels maar ik kan me er wel in vinden..

5 augustus 2015 om 08:28

Laten we maar hopen dat Gio enigszins hetzelfde pad trekt dan?

5 augustus 2015 om 08:47

@Forzasittard: denk het niet las dat ze Kramer gaan halen dus zeker geen titel voor Feyenoord.

5 augustus 2015 om 07:49

Hij speelde juist zeer aanvallend gisteren en met Veltman ga je ook de 0 niet houden. De Serie A speelt graag met ervaren verdedigers.

5 augustus 2015 om 07:52

Hoeveel echte kansen hebben ze gister gecreëerd?
Ik kan ze op 1 hand tellen. dat is gewoon veel te weinig.

5 augustus 2015 om 07:55

Dat is omdat ze niet direct genoeg spelen en wanneer ze het wel een keer doen komt de bal niet aan. Is gewoon een gebrek aan kwaliteit en ook een gebrek aan lef/durf/mentaliteit bij de spelers. Allemaal denken ze "als ik maar geen fout maak".

5 augustus 2015 om 09:35

Schuivelsysteem van Frank de Boer is niet aanvallend.
Aanvallend voetbal worden tegenspelers voorbij getikt, worden steekpasjes afgegeven en worden spitsen bereikt die daarna een schot op doel kunnen maken.

Zo speelt Ajax niet meer sinds Frank de Boer de coach is.

5 augustus 2015 om 17:22

Als je daar de kwaliteiten voor hebt, ja. Je kan altijd nog aanvallend spelen zonder die kwaliteiten, maar er zullen geen kansen uit voort komen.

5 augustus 2015 om 08:46

FcBogarde: Top ajacied was hij niet degene die een rechtzaak aanspande tegen ajax samen met zijn broer.
Hij kan beter de eer aan zichzelf houden en oprotten.
En gewoon weer aanvallen zoals voor tijdperk de Boer.
Niet de nul houden maar lekker met 5-3 winnen veel leuker ook om naar te kijken

dat de chemie verdwenen is tussen hem en de spelers dat vind ik een beetje vreemd. In zijn tijd als coach zijn er zoveel nieuwe spelers gekomen . Dat er geen chemie is tussen hem en de spelers dat zou kunnen.
Wat wel vreemd is dat hij in deze wedstrijd de ervaring op de bank laat zitten.
En dan is de volgende vraag wie zou hem dan moeten opvolgen? Het moet dan wel een coach zijn die een aanhanger is van de lijn Cruyff

5 augustus 2015 om 10:46

Het liefst zou ik dan Ron Jans zien. Speelt leuk, aantrekkelijk voetbal en kan goed met jonge spelers werken. Heeft bij Groningen en Zwolle bewezen een prima coach te zijn. Ik denk echter dat Jonk of Stam (zodra deze zijn papieren heeft) het hoogst op het lijstje staan

5 augustus 2015 om 11:02

Ik hoop op Bielsa, maar dat zal denk ik een utopie. Hij is groot aanhanger van Cruijff, maar dan met heel veel druk naar voren en snelle steekballen. Hij is een mafkees, maar dat is ook weer leuk als contrast met "saaie" en nuchtere De Boer.

in mijn ogen moest hij 2 seizoenen geleden al vertrekken. Hij kan het niet meer overbrengen op de groep lijkt het.. dan is het tijd om te gaan! hij heeft het geweldig gedaan maar is net te lang gebleven

Ligt het aan de Boer dat Sinkgraven als een kleuter de bal verspeeld? Ligt het aan de Boer dat Riedewald aan de verkeerde kant dekt en Gudelj als een schaap staat te kijken hoe de tegenstander de 3de erin trapt? Nee dus, dit kan de Boer niet worden aangerekend. Wat hem wel kan worden verweten is dat hij samen met Overmars nauwelijks creativiteit meer heeft en dat ze te weinig echte mannen in de selectie hebben. Het bewijs nu is dat je niet alleen maar met jeugd verder kunt komen, tijd om wakker te worden.....

5 augustus 2015 om 07:42

Waarom dan niet in de belangrijkste wedstrijd heitnga opstellen? Dat ligt zeker aan de boer.verder blijf ik fan van hem maar dit kon echt niet..

5 augustus 2015 om 08:42

Heitinga is Iig ervaren, mar daar heb je ook gelijk zijn positieve bijdrage mee genoemd..is toch ook gewoon een zwakke verdediger, de Boer zal hem niet voor niets op de bank laten zitten, in de Eredivisie zal die met zijn ervaring het niveau nog wel aankunnen, maar Rapid is te veel (te goed) voor Heitinga

5 augustus 2015 om 08:50

Leon, dat ben ik helemaal met je eens. Maar Heitinga is ook de enige die ik in de basis zou opstellen. Veldman staat ook als een poesie te spelen. Maar El Ghazi is ook uit vorm en verleden week had hij op Milik moeten afspelen en dan was het voor rust 3-0 daar hoor je niemand meer over. Gister kwam ook hij geen lantaarn paal voorbij en zijn al zijn acties veel te voorspelbaar.

5 augustus 2015 om 07:43

Andere spelers opstellen die die fouten niet maken. Maar ja das een beetje het probleem van Ajax. T is allemaal niet goed genoeg.

5 augustus 2015 om 09:35

Wat een onzin! Dit Ajax is wel goed genoeg. Ik heb gewoon twee leuke aanvallende wedstrijden gezien tegen Rapid Wien. 4 goals gemaakt en dat hadden er meer kunnen/moeten zijn. Ontzettend veel pech dat je het weggeeft met een aantal individuele fouten, maar collectief gewoon twee aardige wedstrijden, veel beter dan vorig seizoen. In de eerste wedstrijd heeft De Boer een grote fout gemaakt door zijn team te laten teruglopen na de rode kaart in plaats van door te laten drukken. Toen had hij ook heitinga in moeten brengen. De tweede wedstrijd heeft hij alles goed gedaan, de spelers als team ook, alleen vlieg je eruit op cruciale momenten waar 2/3 spelers iets verkeerd doen. Jammer maar helaas. Rapid was dodelijk effectief en verdedigde goed, Ajax miste in de eerste wedstrijd teveel kansen, en gaf allebei de wedstrijden de goals te makkelijk weg. Maar het spel was echt niet zo slecht als iedereen nu massaal elkaar napraat. Mensen die zeggen dat De Boer hier grote fouten maakt, daar ben ik het helemaal niet mee eens.

5 augustus 2015 om 09:42

Hoe lang maakt Ajax die individuele fouten nou al? Het is niet iets van nu. Maar dit is een repeterend patroon in Europa. En het voetbal wordt steeds minder. Wie in deze selectie is van het kaliber Eriksen, Vertonghen etc? Alleen Cillessen. Bazoer heeft potentie maar is nog niet ervaren genoeg om die rol op zich te nemen.

Het kapitaal moet op het veld staan, maar staat nu op de bank. De fouten die gemaakt worden zijn een gebrek aan kwaliteit en ervaring. Veltman maakt teveel fouten en kan dat niet compenseren. Sinkgraven is te jong (in zijn spel) voor zo'n cruciale positie in Ajax 1. Milik is een aardige spits, maar El Ghazi en Fischer krijgen geen bal op zijn hoofd. Hoeveel scharen heeft El Ghazi gedaan en hoeveel voorzetten kwamen daaruit? Ik denk dat de verhouden 4 op 1 is ofzo. De voorzetten moesten nota bene van de linksback komen.

Als Ajax goed genoeg was, zouden ze deze matige club makkelijk moeten kunnen oprollen. We hebben het niet over Europese subtop, maar rapid Wien. Dan heb je gewoon niks te zoeken in de CL. Het is heel leuk dat je twee leuke wedstrijden hebt gezien, maar ook 5 tegengoals, waarvan 3 in eigen huis. Waar ligt je standaard?

5 augustus 2015 om 09:59

Dit is toch allemaal niet de schuld van Ajax of De Boer? Wenen heeft ook niks te zoeken in de CL die liggen er ook weer zo uit. De CL is niet meer een podium waar nederlandse teams zich op moeten richten. Ajax heeft genoeg kwaliteit: letterlijk de hele selectie behalve Sanogo en Viergever kan aardig voetballen. Ajax mist ervaring. Maar ook de spelers met ervaring (Veltman en Gudelj) waren individueel schuldig aan deze blamage. Ik vind deze selectie redelijk uitgebalanceerd en rijk aan kwaliteit. De selectie van vorig jaar was dat niet, met name doordat Moisander, Boilesen, Schone, Viergever, Sigtorsson gewoon niet van Ajax niveau waren en andere spelers te jong waren. Nu zijn de talenten wat ouder en heb je gewoon een leuk team waarmee je om de eerste plek moet kunnen strijden. Dan moeten ze wel die oliedomme fouten uit hun spel halen. In 2 wedstrijden 5 goals weggeven door fouten, dan kan je nog zo leuk spelen maar win je nooit. Ik ben echt best positief na deze twee wedstrijden. Het is niet mogelijk dat Ajax deze individuele fouten blijft maken. De basis, het teamspel, is gewoon goed geweest afgelopen weken en nogmaals, er zit echt wel kwaliteit in de selectie. Alleen die Sanogo, wat is dat voor een speler, die kan letterlijk niks met een bal behalve koppen en aannemen op de borst.

5 augustus 2015 om 15:35

Ben het echt volledig met je eens, ook ik heb qua voetbal hele andere wedstrijden gezien dan vorig jaar. En het is jammer dat sinkgraven die fout maakt, want die speelde vorig week nog erg goed.
Hij versneld ook het spel, dus die moet eigenlijk gewoon spelen, aangezien hij een zeer grote factor is in het aanvallende spel.

Gudelj was eigenlijk degene die totaal niet meeverdedigd (werd hier zo geroemd om ze mannelijkheid) en is debet aan 3 goals in twee wedstrijden.

Ook heb je dan weer domme pech dat veltman in de baan van het belachelijk zwakke schot staat en Cillessen op het verkeerde been.

Maar ik ben zeer te spreken over Riedewald die indribbeld als vertonghen met een goed pass.
Of Dijks die mij echt verbaasde of Tete die verdedigend 10 x beter s dat van Rhijn.

Ook klaasen als aanvoerder op de 10 is perfect, Milik blijkt toch een aanspeelpunt te kunnen zijn, en scoren kan hij ook nog steeds.

Nee ik zie het wel een leuk seizoen worden.

5 augustus 2015 om 07:44

Ik denk dat er ook veel op emotie gereageed wordt. Koeman had met hetzelfde probleem gestaan. Onder zijn leiding maakte spelers ook gewoon fouten. Je kunt als trainer weinig aan persoonlijke fouten doen namelijk. Je kunt wel bepalen met welke opstelling je speelt en welk strijdplan je ten tonele komt. Je ervaring volledig op de bank laten een Europese wedstrijd is De Boer namelijk wel aan te rekenen.

5 augustus 2015 om 07:47

Ben het met je eens! Maaar echte mannen hebben ze weldegelijk . Heitinga en Gudelj. Laatstgenoemde komt er dan uiteindelijk in maar die had gewoon moeten starten. Ik snap het ook niet, ervaring kopen en ze vervolgens niet opstellen. Ik heb het idee dat de Boer erg eigenwijs is en aan wil tonen dat het met jonge gasten ook kan.

5 augustus 2015 om 09:41

Onzin! Zoals iedereen hier die elkaar napraat over ervaring en echte mannen, echt onzin. Gudelj heeft genoeg gespeeld tegen Wenen en was de slechtste speler over twee wedstrijden aan Ajax kant. Met name in Wenen speelde hij erg matig. Gisteren tijdens zijn invalbeurt deed hij het aardig, maar geeft hij hoogstpersoonlijk de kans op overwinning weg. En dan durf jij nu te zeggen dat Gudelj meer had moeten spelen... Dan heb je gewoon niet goed opgelet. Ze lieten notabene nog de filmpjes zien van alles wat Gudelj fout deed. De boer heeft twee keer de juiste elf opgesteld. Gisteren waren zijn wissels ook perfect. Alleen uit in Wenen had hij bij de rode kaart moeten ingrijpen en heitinga moeten brengen.

5 augustus 2015 om 10:04

Zo leuk dat nagepraat van iedereen over ervaring moet spelen. Maar we hebben allemaal gezien hoe de ervaring Gudelj gewoon ook een kinderlijke fout maakt en daarmee de 2-3 inzette. Dus ja jeugd en de ervaring maken die fouten dan is het ook lastig als trainer. En tuurlijk had de Boer Heitinga meteen na de 2-2 in kunnen brengen maar het werd al heel snel 2-3 en dan is het ook geen logische set meer. Het is jammer dat Rapid zo dodelijk effectief was over 2 wedstrijden met hun beperkte kansen en Ajax niet. Ajax heeft gewoon goed gespeeld en het in het uit duel verspeeld daar hadden ze het meteen moeten afmaken endat is niet gebeurd en daarvan krijgen ze nu het deksel op hun neus.

5 augustus 2015 om 07:48

Het ligt inderdaad niet aan De Boer dat ze fouten maken, maar De Boer kiest deze jongens wel uit om te spelen wat hem verantwoordelijk maakt. Hij is de gene die moet zien of ze het niveau aankunnen en of ze in goede vorm zijn.

5 augustus 2015 om 07:49

Het ligt wel aan de Boer als je ziet dat verdedigers niet beter worden terwijl hij zelf toch een hele goede verdediger is geweest.
Als spelers telkens dezelfde fouten maken mag je het FdB toch wel aanrekenen dat die spelers niet verbeteren en toch opgesteld blijven worden?

5 augustus 2015 om 09:05

@kohaku

Ik vind Tete en Dijks verdedigend veel beter dan rhijn boilesen vorig jaar.
Ik vind Riedewald ook een verbetering (schuift ook weer lekker in zoals Vertonghen dat vaak deed) Dus de verdediging is natuurlijk wel beter.

Probleem is gister gewoon dat Ghazi geen lantaarnpaal voorbij kwam, en fisher ook niet dat terwijl hun backs hun zwakke punt was.
Er werden daarom amper kansen gecreeerd, je zag ook als Dijks een voorzet gaf het steeds weer dreigend werd.

5 augustus 2015 om 09:38

Fisher hadden ze al lang weg moeten doen
Die heeft in al die seizoenen nauwelijks wat laten zien.
Scoort nauwelijks en geeft nauwelijks assists

5 augustus 2015 om 08:02

Het ligt zeker aan de Boer dat hij al die kleuters opstelt en de ervaren jongens in zo'n belangrijk duel op de bank zet.

5 augustus 2015 om 08:14

Wat denk je van duidelijke afspraken maken? Waarom is een trainer dan aangesteld.

5 augustus 2015 om 08:59

Ja dat mag je de Boer aanrekenen, sinkgraven is een jonge speler die geen ervaring heeft op pre CL niveau, de Boer krijgt ook de veren in zijn kont als Sinkgraven 3 man uitspeelt en de winnende goal er in schiet, dan is de Boer ineens weer een toptainer.. Zo werkt het nu eenmaal..

Ik als FdB fan ben ondertussen er wel van overtuigd dat dit niet meer werkt. De jonkies kunnen het niet aan maar worden in de belangrijkste wedstrijden opgesteld. Het aankoopbeleid is echt om te janken en een belediging richting de fans. Wordt tijd voor een nieuwe revolutie: trainer met aanvallende intenties en investeren in de selectie met een verbod op kneuzen als bojan cuenca younes duarte sana en noem ze maar op.

als dit besoeld wordt met voor meer vermaak zorgen mag Frank van mij nog heel lang blijve. Echter voor de ajaxieden kan het dan een lang seizoen worden.

Laat FdB nog maar even blijven, dan hebben de andere teams meer kans op de titel.
Hij is zeker geen slechte trainer maar leert zelf ook nauwelijks van zijn fouten en is stronteigenwijs als trainer. Mag die Spijkerman niets zeggen of luistert FdB niet naar hem?

5 augustus 2015 om 09:07

Ook zit je hier weer mis, want juist de Boer is een enorme fan van Spijkerman.
Is eigenlijk ook de enige reden dat hij daar zit, want heeft verder helemaal niets met Ajax te maken.

Ik heb nee gestemd, waarom? Hij moet nu vertrekken.

5 augustus 2015 om 09:40

Haha dat dacht ik dus ook
Die optie had er ook aanwezig moeten zijn.
Mooi het nieuwe seizoen verder gaan met een nieuwe trainer.
Hoeft helemaal geen Ajax verleden te hebben want dat is de grootste onzin.
Gewoon een aanvallend ingestelde coach
Volgens mij is Ron Jans de beste optie.
John van den Brom 2de beste optie. (en heeft Ajax vereleden)

Of het echt aan de Boer ligt, of gewoon het ontbreken van kwaliteit binnen de selectie laat ik in het midden. De beste man roept heel hard dat de Boer weg moet, maar kom dan ook met een tegenbod.. Wie zou het beter kunnen dan de Boer?
Als je je wilt uitspreken en dergelijke uitspraken wil doen, kom dan ook met de oplossing ipv het probleem.

Frank de Boer is gewoon uitgewerkt. Eerste 3 seizoenen heeft het allemaal gewoon gewerkt, bij het 4e seizoen zag je al dat het een stuk minder werd. Jammer genoeg niet de juiste trainer voor een langer termijn blijkbaar, zijn speelstijl is te voorspelbaar geworden en zijn "magie" van de eerste 3 seizoenen is er niet meer. Ik zie het somber in voor de Boer de komende tijd.

Dit was voorspelbaar. En zolang we (overmars) blijven door modderen met aankopen voor de bank ipv op het veld dan blijft dit probleem. Dus overmars pak je spullen en vertrek.
Wat ik de boer wel aanreken is dat hij met Fischer start. Dat getuigt wel van onkunde eigenlijk. Kan ten eerste maar een uur spelen en is veel te licht in dit soort wedstrijden

5 augustus 2015 om 12:21

@ hansje1969

Van mij mogen de Boer en Overmars weg, daarvoor in de plaats zou ik graag Ron Jans willen zien als de nieuwe trainer en Beenhakker als de nieuw directeur voetbalzaken. Zou het handig zijn als er in contracten word opgenomen dat de dagelijkse leiding ontslagen kan worden wanneer zij willens en weten afstappen van het beleid. Daarnaast zal het ook handig wezen als Cruijff minimaal 1 x per maand op de club aanwezig is, ook al weet ik dat het moeilijk is; maar Cruijff moet ook eens zijn screening procedure tegen het licht houden. Al kun je er aan de andere kant niet veel aan doen wanneer vrienden en andere mensen zeggen jouw lijn te volgen, maar meteen hun eigen gang gaan wanneer ze de job hebben. Je zou bijna denken dat er een vloek op Ajax heerst, het moet toch niet zo moeilijk zijn om mensen vinden die gewoon uitvoeren wat hen is opgedragen ?

5 augustus 2015 om 12:38

Wat denk jij van Bielsa als nieuwe trainer? Is hij haalbaar? Ik dacht dat hij groot aanhanger van Cruijff was. Zijn pressievoetbal gecombineerd met balbezit vind ik altijd erg mooi om te zien.

Nu alles gaan afschuiven op de Boer is wel heel makkelijk. Tuurlijk, ook hij kiest zijn opstelling niet echt handig uit, maar moet wel werken met het gereedschap wat de club geeft.

Het is schijnbaar erg belangrijk om aan je aandeelhouden te kunnen laten zien dat je ruim 100 miljoen in kas hebt en een gezond bedrijf bent.
Dat gaat echt wel ten koste van sportief optreden.

Komop, met dat bedrag moet je toch een ervaren tank in de verdediging en een doelpuntenmachine kunnen kopen. In elke linie moet je iemand tussen de 25 en 30 hebben lopen, iemand die het klappen van de zweep kent.

Daarom pleit ik ook bij PSV nog steeds voor een ervaren CV, met de hoop op Moreno.

Nederlandse clubs kunnen vaak fraai voetballen en de Eredivisie vind ik nog steeds een hele leuke competitie om te kijken, maar het niveau ten opzichte van het buitenland wordt schrijnend.

5 augustus 2015 om 09:09

Doelpunten machine ? Milik speelde gister weer een uitstekende wedstrijd, en had aan 1 kans ook weer voldoende.

5 augustus 2015 om 09:52

Ajax heeft niks aan een doelpunten machine omdat de speler bijna niet bereikbaar is
Door het schuivelsysteem van de Boer kunnen de aanvallers aleen aangespeelt worden als ze zich laten terug zakken tot waar de middenvelders zijn.
Maar dan speelt Ajax dus zonder spitsen.

Hij is gewoon zeer eigenwijs en wil bewijzen dat je met een zeer jong team ver kan komen in europa maar dat kan gewoonweg niet , de broodnodige routine werd gehaald maar mag gewoon op de bank zitten , ze hebben gewoon betere verdedigers nodig maar hij blijft maar aanklooien met lichtgewichten , van mij had hij eind vorig seizoen mogen opstappen het is gewoon uitgewerkt het is tijd voor een ander soort voetbal en een andere trainer.

5 augustus 2015 om 07:57

Hij moet beseffen dat het niet zomaar wat is, dit soort wedstrijden. Het gaat om miljoenen voor de club en het aanzien van het nederlands voetbal. Je kan niet zomaar gokken op een jong team, daar zijn de belangen te groot voor. Heb gewoon het gevoel dat hij een plaat voor zijn kop heeft en er heilig van overtuigd is dat dit werkt, wat jij al aangaf: koppig.

5 augustus 2015 om 08:36

Ik heb persoonlijk niks tegen de gebroeders de Boer, maar echt pure slimheid stralen ze ñiet uit ..., ze gebruiken wel dure woorden soms maar dat is om de domheid een beetje te camoufleren. Ronald de Boer als analist is ook maar een vreemde keuze, erg vermoeiend om naar te luisteren..

Ik heb hier al zo vaak geschreven; het succes wat Ajax had onder de Boer, kwam alleen maar door falen van Psv. Je zag het gelijk terug, afgelopen seizoen, PSV versterkt zich zichtbaar en wordt relatief makkelijk en overtuigd kampioen. waar Ajax het 4 jaar lang min of meer met zwak voetbal in de schoot wendt geworpen. 4 schalen hebben alles verbloemd, maar in feite is Ajax nooit een stap beter geworden..alleen maar zwakker onder de Boer

5 augustus 2015 om 07:59

Inderdaad, de concurrentie camoufleerde (schrijf ik dat goed) de zwakte van dit Ajax. Ondanks dat de concurrentie een op papier betere selectie had.

5 augustus 2015 om 09:27

In dit topic alleen al heb je het al 7 keer geschreven. We begrijpen het.

5 augustus 2015 om 09:56

Kan nooit genoeg geschreven worden, als Ajax wint of meerdere wedstrijden weet te winnen, moet ik ook 100.000 keer lezen hoe goed ze dan wel zijn, Godenzonen, beste van Nederlnd, dat ze weer op CL niveau gaan komen e.d., dus een beetje tegenspraak is nooit verkeerd..

Lees overal hoe erg het is dat Ajax er uit ligt. Maar bekijk het eens objectief. 2-0 niet kunnen vasthouden uit en 2-2 niet kunnen vasthouden thuis tegen Rapid Wien. Je moet er niet aan denken dat Ajax had gemazzeld en met dit team had aangetreden tegen Bayern Munchen in de CL. Dat zou een regelrechte blamage zijn geworden. Wanneer Ajax mee mag doen in de EL, is het al heel goed. Ajax is de jaren onder het beleud van Cruijf en de Boer afgeroomd tot een kinderklas van 'zogenaamde' talenten. Er worden geen daadwerkelijke ervaren versterkingen aangetrokken. En F. de Boer heeft de persoonlijkheden met creativiteit uit de selectie verjaagd. Alhamdaoui, Obeliz en Kishna zijn niet goed behandeld en Veltman mag blijven staan. Idd. Dan beland je uiteindelijk op dit niveau.

Spelers als Joel Veltman, Bazoer, el Ghazi, Sinkgraven en Klaassen worden na een paar wedstrijd door iedereen opgehemeld. Klaassen wordt verplicht oranje ingepraat wat ook met Veltman gebeurde destijds, die gasten hebben totaal geen uitstraling en hebben nog geen pepernoot bereikt internationaal. Vorige jaar gedeclasseerd door Red Bull en dit jaar door Rapid. Maar zodra het fout gaat fan zijn het ineens allemaal Jonkies? Dit ligt echt niet alleen aan Frank de Boer. Als speler moet je in een volle Arena in een CL wedstrijd vol gas tot aan de laatste seconde en niks weggeven. Die gast van Rapid liep ze gewoon voorbij bij die laatste goal!! En na die eerste goal had je al de hele verdediging meteen moeten wisselen, gewoon zo nonchalant meewandelen en aan de verkeerde kant dekken.. Ik mis bij Nlse clubs en spelers die echte honger en drang om een wedstrijd te winnen en de tegenstander aan te pakken.

5 augustus 2015 om 08:12

Klaasen is gewoon een hele goede voetballer, met juiste instelling.., die houd dit Ajax nog een beetje op de been, als hij weg zou vallen, dan beland dit Ajax nog in het rechter rijtje ben ik bang..

5 augustus 2015 om 08:16

Ik zal er voor tekenen. Dat iedereen daar eens wakker wordt. Het is echt pure armoe en een hoogstaaltje van ego.

Ik hoop ook dat hij weggaat. Ben er helemaal klaar mee. Ook met Marc Overmars. Dit seizoen worden we toch geen kampioen met die middelmaat. Wist al van te voren dat het zwaar zal worden. Tegenwoordig is geen enkele Nederlandse club nog bang voor Ajax. Ze hebben het allemaal wel door. Druk zetten en men wordt een beetje zenuwachtig.

5 augustus 2015 om 09:55

Ajax kan nog mooie dingen laten zien.
Maar dan moet er nu opgetreden worden
Frank de Boer weg.
En nu een echte aanvallende coach die niet het team naar voren laat schuivelen,
Ron Jans.

Hoe pijnlijk ook maar dit is het niveau van het Nederlandse voetbal.
Het is onmogelijk te concurreren.
Want wil je Europees aanhaken heb je 3 of 4 grote aankopen nodig. Dan sta je zo aan de afgrond.

En dat de chemie is uitgewerkt vind ik zo'n onzin.
Om te beginnen kunnen die verwende spelers hun poten onder d'r lijf vandaan lopen.
En stuur ze anders eens een week met een stratenmaker mee.

5 augustus 2015 om 08:12

Chemie is echt wel weg. Heb al 2,5 jaar geen voetbal meer gezien. Ja wat uitschieters in de CL. Ik mis aan alle kanten het leuke aanvallende voetbal.

Sinkgraven op het middenveld was een grote fout, zag er heel slecht uit bij de eerste twee tegengoals, terwijl hij op linksbuiten de eerste wedstrijd heel sterk heeft gespeeld.

5 augustus 2015 om 08:17

Het is en blijft gewoon een middenvelder hoor.

5 augustus 2015 om 08:41

Nee joh, veel te licht voor een middenveld rol. Sinkgraven is meer een nummer 10 / linksbuiten.

5 augustus 2015 om 12:56

Ik heb zelden een middenvelder zo slecht zien verdedigen hoor..
Fijn linksbuiten zetten
Met Bazoer, Gudelj en Klaassen heb je simpelweg het beste middenveld van de eredivsie

5 augustus 2015 om 15:40

Ja dat liet Gudlj wel zien, de zwakste aan Ajax kant.

Dat zou van deze wedstrijden toch nog iets positiefs maken, als De Boer daardoor weg gaat. Iets waar ik al jaren op hoop. Na het eerste half jaar onder De Boer is het daarna alleen maar slechter gegaan. Hoe meer het stempel van De Boer op de spelers zit, hoe lelijker het voetbal. Laat hij dat alsjeblieft in de serie A gaan doen, in plaats van de talenten van Ajax te verpesten.

5 augustus 2015 om 08:32

Idd, en omdat PSV spelers had als isakson en...? (ik weet de namen zelfs al niet meer van die kneusjes, ik kan spelers opnoemen van 30 jaar geleden, maar het zooitje van de laatste jaren ben ik alweer vergeten) werd Ajax dus kampioen.. De Boer is zo zwaar overschat geweest...

Ajax koopt nooit echt gericht een speler, ze zien een speler het goed doen voor hun club, en die kopen ze dan..in de hoop dat het bij Ajax dan ook maar gaat lukken..wat vaak niet het geval is..sinkgraven gaat echt niet beter worden dan dit.. En dat Cillesen zo te keer gaat tegen hem zegt genoeg.. Die ziet hem dit vaker doen, en gaat nu helemaal uit zijn plaat tegen hem. Sinkgraven kun je ook afschrijven..

5 augustus 2015 om 08:57

Beetje makkelijk om af te geven op sinkgraven, in de oefen campagne was deze jonge veruit de beste bij ajax. Wel is het zo dat de spelers te weinig hun eigen spel kunnen tonen en dat de creativiteit eruit gezogen wordt. Ben er ook blij mee dat er ook hier eens gezegd wordt dat frank en ronald soms best dommog overkomen, vooral ronald moet eens van de tv.

5 augustus 2015 om 09:57

Gericht spelers kopen heeft weinig nut
Frank de Boer maakt spelers slechter.
Eerst moet Frank weg.

Tegen de fouten die gisteren gemaakt worden valt niet te coachen.

Het beleid van Ajax past gewoon niet meer in de huidige status van het Nederlandse voetbal. Begin jaren 70 en midden jaren 90 kon je dit beleid hanteren omdat het Nederlands voetbal toen op z'n best was.

Nu hebben we drie stappen terug gedaan en moeten we het hebben van realisme. Drie middenvelders in Europa? Zelfmoord! Gemiddelde leeftijd 20 jaar? Zelfmoord!

Zo denken ook heel veel supporters. De boer weet het zelf ook niet meer.

Enkele maanden geleden zag en hoorde je de Boer op de traning te keer gaan tegen de complete groep, ging over instelling En dat ze heel blij mochten/ moesten zijn dat ze dit vak mochten uit oefenen.. Die tirade heeft blijkbaar niet geholpen en is vaak een laatste poging om je groep weer op de rails te krijgen.., de Boer moet gewoon opstappen, vandaag zal die weer te keer willen gaan, maar dat heeft geen zin meer, dan wordt het belachelijk.. Van mij mag die wel blijven trouwens... Gun Cocu ook wel een 2e schaal..

Al deze kinderen uit de speelgoedfabriek moeten weg.
De laatste jaren alleen maar bergafwaarts i.p.v. naar de top en aansluiting in Europa.
Ajax de Fabeltjeskrant van het Nederlandse voetbal!!

De keuze voor de jonge groep was een verkeerde keuze. In de wedstrijd van gisteren was meer ervaring nodig. Een centrum met Heitinga (en wellicht Viergever) met Gudelj ervoor. Dat had de les moeten zijn na de uitwedstrijd. Die les heeft Frank niet getrokken en dat valt hem aan te rekenen. Als je deze wedstrijden echt zo belangrijk vindt moet je die concessie aan je favoriete opstelling durven doen.

5 augustus 2015 om 09:47

Ik ben met je eens dat de verdediging wat meer ervaring kon gebruiken. Aan de andere kant: Veltman heeft de meeste ervaring, en juist hij geeft die 2-2 weg in Wenen. Gudelj noem jij, maar die was letterlijk de slechtste ajacied over 2 wedstrijden tegen Wenen. Heb je wel opgelet? De les is: Gudelj is gewoon minder goed dan Bazoer op verdedigend gebied. En dan met zijn blote bast het veld aflopen, een blamage was Gudelj. Heitinga staat overigens ook niet bekend om foutloos verdedigen, wel om bikkelen en het team opzwepen, dat had Ajax uit in Wenen na de rode kaart kunnen gebruiken. Verder heeft De boer geen fouten gemaakt, die spelers gaan op cruciale momenten individueel de fout in en Rapid straft dat dodelijk af. Daar kan je als coach zo weinig tegen doen, zeker gezien het feit dat De Bier hier nog op heeft gehamerd. Ik heb gewoon twee zeer aardige wedstrijden van Ajax gezien, de weg worden gegeven maar eigenlijk gewonnen hadden kunnen worden. Iedereen is hier negatief, maar ik heb nu al meer genoten van Ajax dan vorig seizoen.

5 augustus 2015 om 09:55

Er zit zeker potentie in dit team. Dijks heeft nu al meer voorzetten afgeleverd dan Boilessen in een heel seizoen. Tete doet het prima. Bazoer idem en ook Sinkgraven gaat het echt wel redden. Schitterend doelpunt Milik. Klopt allemaal maar de ervaring die Heitinga heeft komt Veltman echt te kort.

Het ligt niet aan de Boer of de spelwijze, het ligt echt aan de instelling.

Zolang ze gelijk staan lopen ze erbij alsof ze 1-0 voor staan, zodra ze 1-0 voor staan lopen ze erbij alsof ze 6-0 voor staan en als ze 0-1 achter staan lopen ze erbij alsof ze 8-0 achter staan, tot de laatste 5 minuten, maar dan is het natuurlijk te laat. Dit was er 3 jaar geleden al een beetje, maar nu slaat het echt helemaal door.
Ik riep tijdens de wedstrijd gewoon meteen hardop bij de 2-2 dat het binnen 3 minuten 2-3 voor de tegenstander was en ja hoor, je zag het echt gewoon aankomen, alsof de 6-1 niet uitmaakte.

5 augustus 2015 om 09:15

Ben ik niet me je eens, het ligt wel degelijk aan de boer en het technisch hart. als je als trainer je duurste aankoop van de zomer die zo nodig gehaald moest worden voor extra body op de bank laat zitten, terwijl hij in de vorige wedstrijd wel in de basis stond en met 2-0 voorsprong op het veld liep, dan faal je toch behoorlijk.

5 augustus 2015 om 15:46

@nigel123

Jij hebt of de wedstrijden niet gezien of je heb er echt geen kijk op.
Gudelj was namelijk verantwoordelijk voor 2 goals gister. Als rechtshalf verdedigt hij totaal niet mee daar komen twee goals uit.
Ook in Wenen was hij de minste aan ajax kant.

6 augustus 2015 om 12:45

Dat is jou mening Dus dan heb je als coach en technisch hart gefaald door een speler te halen van 12 miljoen die dus niet mee kan met de wedstrijden van ajax.

5 augustus 2015 om 09:32

Ik heb hier weinig aan toe te voegen.
Het inpasen zit geen tempo. Voorzetten komen niet aan of men krijgt de bal niet eens omhoog laat staan bij de tweede paal. Veel van de spelers lijkt wel de wedstrijd niet te kunnen lezen.
Fout Sinkgraven is dom, maar het gaat daarvoor al fout. Altijd de bal weg naar de zijkanten hebben we geleerd en desnoods naar de tweede ring.
Dit is zuur omdat het voor het Nederlandse voetbal drama is. De Boer heeft geen nut.. wie zet je dan voor de groep..

5 augustus 2015 om 09:36

Het ligt wel degelijk aan frank de Boer het is gewoon een trainer die kiest voor zekerheid maar daar heeft hij namelijk geen spelers voor , alleen de verdediging al die bestaat uit voetballers en niet uit verdedigers dacht je dat bij Jaap Stam die speler van Rapid zolang de tijd gekregen had om aan te leggen die had ver voor de 16 al over de reclame borden gelegen , maar dat soort verdedigers wil de Boer niet die wil alleen verdedigers die kunnen voetballen , hij moet is gaan kijken bij een ploeg als Chelsea daar staan er twee (terry en Cahill) die kunnen ook niet voetballen maar die verdedigen als de beste maar dat soort spelers wil hij gewoon niet , maar daar begint het wel allemaal , bij een huis bouwen begin je toch ook niet met het dak ? hij is eigenwijs en star maar trapt steeds in zijn eigen fouten , ik ben ook een supporter maar vind dat deze trainer doorslaat in alles zonder routine ga je het ook in de Europa league niet redden als ze die al halen .

5 augustus 2015 om 14:57

Dit probleem hebben wij bij PSV jaren gehad, aanvallend zat het altijd wel goed bij ons(psv) alleen die verdediging, wat een ramp was dat.. En een keeper, Isakason, om te huilen zo slecht..nog steeds staat het niet als een huis, maar is al zo veel beter, als die 4 jaar dat Ajax kampioen mocht worden..

Als er iemand op moet donderen is het Overmars wel. PSV haalt Moreno, Guardado, De Jong en wij? Amin Younes en Yaya Sanogo en voor de ervaring Heitinga, die we daarna vrolijk de belangrjkste pot van het seizoen op de bank zetten. Het kan er bij mij simpelweg niet in dat er geen cent uitgegeven wordt aan een fatsoenlijke speler. En het meest frustrerende is dat héél Nederland dit ziet, behalve degene die het moeten uitvoeren.

5 augustus 2015 om 09:59

Het beleid klopt voor geen meter, tenminste zolang je Ajax een warm hart toedraagt.. ik vind het wel kostelijk om zo langs de zijlijn te aanschouwen, en met mij half Nederland

5 augustus 2015 om 10:00


Overmars is slecht
maar Frank is verantwoordelijk voor de manier waarop Ajax speelt.
Dus er moet eerst een echte aanvallende coach aangesteld worden.
(ajax vereleden is slappe geouwehoer dat is niet de maatstaf)

Frankie rot op! ! Frankie rot op! Frankie Frankie Frankie rot op!

Volgend seizoen? Vind dat het nu al net iets te lang duurt! Hij heeft er veel voor gedaan maar tijd voor een nieuw gezicht!

Jammer dat de meesten nu opeens FdB gaan lopen afzeiken. Deze man heeft al 5 jaar een zeer duidelijke visie op voetbal en 4 keer heeft dat geresulteerd in een kampioenschap. Voor zijn "tijdperk" was er nogal een droogte als het gaat om de landstitel. Het gaat nu even wat minder en direct steken de papegaaien de kop op en heeft meneer de Boer het allemaal niet begrepen. Ajax heeft als duidelijke lijn de jeugd een kans te geven en dit waarnodig aan te vullen met spelers van buitenaf, mits dit de ontwikkeling van de eigen jeugd niet in de weg staat. Prima beleid!!

5 augustus 2015 om 10:29

Ajax is die jaren kampioen geworden omdat de concurentie het liet liggen. Het spel onder de Boer is niks beter geworden dan zijn eerste jaar. Zijn opstellingen en keuzes slaan af en toe nergens op. Dat hele jeugd gezeik slaat net zo goed nergens op als je zegt mee te willen doen in Europa. Een hoop mensen zoals jij blijven maar vasthouden aan die paar gelukkige kampioensschappen. Het is al een tijdje uitgewerkt onder Frank als het uberhaupt ooit gewerkt heeft.

5 augustus 2015 om 19:21

Dit is simpelweg het niveau waartoe we zijn veroordeeld zijn met zijn allen. De ervaren krachten die een jong team als Ajax beter maken zijn onbetaalbaar. Sterker nog die willen helemaal niet naar een club als Ajax. Als je goed genoeg bent maakt leeftijd niets uit. Heitinga en Lasse hadden gisteren avond het verschil ook niet gemaakt.

Gewoon Peter Bosz halen. di krijgt e wel aan het voetballen

Eens tijd voor een hele frisse wind

het is wel een beetje krom, want de Boer gaf aan dat ze strijders nodig hadden en ervaring mistte. dan zet je Gudelj op de bank en Heitinga speelt geen eens. je speelt verdomme twee keer met een elftal van een gemiddelde leeftijd van 21. dan spreek je jezelf toch tegen of heb ik het mis. hij heeft gewoon hopeloos gefaald.

Goed dat dit punt eindelijk wlrdt aangewakkerd in de media. Ik zelf geef De Boer nog een seizoen om zich te bewijzen als trainer. Het lijkt als of hij zijn spelers niet meer weet te bereiken, maar daar valt ook tegen in te brengen dat hij nooit twee jaar aan een redelijk stabiel team heeft kunnen bouwen. Dit is het eerste jaar voor hem waarin hij echt kan bouwen aan het team en aan de speelstijl dus wil ik hem dat geven. Als het aan het einde van dit seizoen er nog zo uit ziet, ligt hij de deur uit wat mij betreft. Kijken hoe hij nu onder druk presteert.

Wat een zwakte is het om Frank de Boer als factor te noemen voor de slechte resultaten. Welke speler in het huidige Ajax is nou echt ervaren? Totaal een baby elftal. Als je vier keer op rij kampioen wordt met niet eens de beste spelers dan doe je het gewoon heel erg goed. Frank de Boer is een grootse trainer die ik op een dag echt aan de slag zie gaan bij een echte topclub. Zou zo bij een Bayern, City of ander topteam coach kunnen worden. Ajax komt verdedigend gewoon veelste kort en aanvallend is er ook geen scorend vermogen.

5 augustus 2015 om 12:13

Frank is verantwoordelijk voor de 11 die hij het veld in stuurt en voor de kwaliteit die hij in de selectie heeft. Er is op dit moment duidelijk geen sprake van een goede balans. Alsof je Heineken laat leiden door een groep net afgestudeerden. Dat is vragen om problemen. Dat is wat De Boer nu samen met Overmars doet. Daar mag je ze dus wel degelijk verantwoordelijk voor houden en op, wellicht korte termijn, op afrekenen. 4 kampioenschappen of niet, het voetbal is al een tijd niet om aan te zien en de resultaten worden slechter en slechter. Ajax-onwaardig.

Mensen moeten zich realiseren dat ajax geen club meer is die gevreesd maar juist een club die je graag loot als je door wilt .
Je kan wel zeggen we gooien het op de jeugd maar 3kwart is al weg voordat ze het 1e halen .
Nederland is gewoon verzwakt tov de rest .
Maar tuurlijk heeft frank hier schuld aan , haal je ervaring voor europa en dan starte ze niet? Gudelj heitinga op de bank en dan een verdediging jonger dan 23 in de cl rar3 bedoeling.

Bergkamp, de Boer, Overmars en Spijkerman moeten allen weg, men is willens en wetens afgestapt van hetgeen ze opgedragen was door de club, terwijl ze niet bevoegd waren om het beleid naar hun eigen visie in te vullen. Dankzij hun is er net zoals voor de revolutie ook weer tweespalt binnen de club, net zoals hun voorgangers zijn ook zij erin geslaagd om de scouting en de Toekomst tegen zichzelf in het harnas te jagen. Tot slotte zijn er ook een aantal momenten geweest waar zij het ook niet zo nauw namen met de waarheid, meer dan genoegen dus om ze de laan uit te sturen. Nu was ik bijna Slop vergeten, die vuile rat had allang al weg moeten zijn maar die heeft op een of andere manier weten te overleven.

Persoonlijk zie ik in Ron Jans wel een goede trainer voor Ajax, met Beenhakker als directeur voetbalzaken achter hem. Ron Jans laat zijn ploegen altijd wel goed spelen en denkt vooruit, en niet in dat ultra trage balbezit om het balbezit. Hij kan zowel met jonge als met oudere spelers volgens mij prima over weg, kan streng zijn, maar kan volgens mij ook die warme persoon zijn waar sommige spelers behoefte aan hebben. Zijn karakter lijkt mij ook meer balans dan het karakter van de Boer.

Beenhakker heeft in het verleden bij Ajax toch goede spelers weten te scouten zoals bijvoorbeeld Ibrahimovic, daarom heb ik er vertrouwen in dat Beenhakker niet met middelmaat komt aanzetten of via Studio Voetbal scout,zoals Overmars doet. Daarnaast beschikt hij ook nog eens over bergen ervaring en heeft hij in tegenstelling tot Overmars wel een fatsoenlijk internationaal netwerk. Persoonlijk denk ik ook dat hij de juiste persoon is om de onvrede bij de scouting en de Toekomst op te lossen.

Om te voorkomen dat het dagelijkse bestuur voor een derde keer afstapt van het beleid, moet er echt in de contracten worden opgenomen dat het contract ontbonden kan worden wanneer de dagelijkse leiding hun eigen gang gaan. Ook de raad van commissarissen mag weleens heel kritisch naar zichzelf kijken, zij zouden er immers streng op toe zien dat men zich nu eens echt aan de lijn van Cruijff zou houden. Zij zijn ook angstvallig stil gebleven, op een moment na waarvan eigenlijk geen details kennen. Cruijff moet toch ook zijn screening procedure eens tegen licht houden, al is het moeilijk om je voor te bereiden dat je in de rug gestoken word door vrienden zoals van Basten toen des tijds en nu Bergkamp. Zoiets verwacht je natuurlijk niet, maar ik blijf het ook een raadsel vinden dat de Boer en Overmars eerst zeiden in het beleid te geloven, maar vrijwel meteen hun eigen gang gingen. Het lijkt mij ook handig als Cruijff minimaal 1 x per maand op de club is.

5 augustus 2015 om 12:26

Blijf je nu nog steeds in die fluwelen revolutie geloven ? dat heeft ons sportief geen moer opgeleverd wel 4 maal kampioen maar steeds werden onze beste spelers verkocht en er kwam geen gelijkwaardige kwaliteit voor terug , want ik zie geen Eriksen , Alderweireld,vertonhgen of een Siem de jong in deze selectie , en Cruijff zei dat Ajax in 5 jaar tijd weer bij de Europese top 0f subtop zou moeten horen dat is toch ook niet serieus te nemen , je moet op een gegeven moment gewoon investeren .

5 augustus 2015 om 12:59

@ sloep01

Als we verder gaan zoals het nu gaat heb ik daar geen vertrouwen meer in, maar ik heb op zich nog wel vertrouwen in de visie van Cruijff. Uiteraard onder voorwaarde dat die nu dan ook eens uitgevoerd word zoals het de bedoeling was. Ik vind het raar dat mensen het project afschrijven omdat de dagelijkse leiding hun eigen gang gingen, en dus het niet serieus geprobeerd is.

Natuurlijk weet ik wel dat we geen aansluiting zullen vinden bij de Europese top, die illusie heb ik nooit gehad. Alleen ik denk serieus dat het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid nog wel een paar stappen kan maken als we nu eens serieus die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes aanpakken, maar helaas blijft het in Nederland altijd maar bij woorden.

Dat we er nooit in zullen slagen om sterktehouders zeg maar 1 op 1 te vervangen weet ik ook wel. Men zei ook dat ze niet meer zouden meewerken aan het vertrek van sterktehouders een week voor het sluiten van de markt, ook als dit tijdelijk een ontevreden speler zou opleveren, net zoals zoveel andere zaken heeft men dit nog niet eens geprobeerd.

Gabri, Pantelic en Poulsen voegden allemaal iets toe aan Ajax, het moet toch mogelijk zijn omdat soort spelers te vinden en die naar Ajax te halen ? Daarvoor moet er wel intensief gescouten worden, en ik denk dat de scouting onder leiding van Beenhakker dit prima kan doen. Iedereen heeft het er altijd maar erover dat er volgens Cruijff niet geïnvesteerd mag worden. Alleen iedereen lijkt vergeten te zijn dat mij men ten tijde van het rapport Coronel en tijdens en vlak na de revolutie Ajax altijd uitzonderingen kon maken. Alleen dan moesten de desbetreffende spelers wel aan een aantal eisen voldoen. Als je dit wilt bewerkstelligen moet je intensief scouten, wat volgens mij ook 1 van de harde verbeterpunten was.

Het was juist de bedoeling dat Ajax in balans gebracht zou worden, voor de revolutie schoot de club door met dure oudere spelers die niets toevoegden. Sinds de tweede poging om de lijn van Cruijff te volgen is het dagelijkse bestuur doorgeslagen in jong talent en het halen van middelmaat.

Als hij de EL-groepsfase ook nog eens verkloot kan hij er wel uit. We hebben zoveel debacles onder deze man meegemaakt(red Bull,steau,dnjepr en nu Rapid). Ajax wordt niet meer serieus genomen in EU

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren