Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax speelt 'kleutervoetbal': 'Dan heb je niks te zoeken in Europa'

Laatste update:

Ajax ontbreekt het nieuwe voetbaljaar na vijf seizoenen in de Champions League. Het elftal van trainer Frank de Boer verloor dinsdagavond voor eigen publiek van Rapid Wien (2-3) en werd zo uitgeschakeld in de derde voorronde. Het jongste team ooit van Ajax in een Europese wedstrijd maakte kinderlijke fouten, zo zag ook Aad de Mos.

/

De Mos is van mening dat De Boer er goed aan doet om zondag in het competitieduel met AZ beroep te doen op routiniers als Lasse Schöne en John Heitinga. "Er wordt veel te veel aandacht besteed aan positiespel en te weinig aan Joël Veltman. Echt verdedigen zit niet in de karakters van spelers als Veltman, Mike van der Hoorn en Kenny Tete."

"Verdedigen is een vak apart", zo vertelt de trainer in ruste in gesprek met Voetbal International. "Rapid Wien was volwassener dan Ajax. Dit was echt kleutervoetbal." Ajax heeft na vijf tegendoelpunten in twee duels niets te zoeken in Europa, zo luidt de conclusie van De Mos. "Het wordt alleen maar erger voor Ajax als ploegen druk naar voren zetten."

John Heitinga moet zondag starten in plaats van Joel Veltman

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is gewoon een schande! Zo slecht verdedigen!

4 augustus 2015 om 23:29

Dat krijg je als je met allemaal jongetjes speelt die daarnaast ook nog nooit van krachttraining hebben gehoord. Zolang we maar goed kunnen aanvallen als verdediger toch?

4 augustus 2015 om 23:35

Veltman is ook een uitstekende verdediger vind ik. Als Heitinga in de basis wordt gezet dan wist ik het wel: vertrekken. Veltman kan wel beter krijgen dan Ajax.

4 augustus 2015 om 23:36

Je hebt wel een punt dat Nederlandse verdedigers fysiek minder sterk lijken. Maar het is ook een mentaliteitskwestie. Wat Sinkgraven deed.... ros die bal toch gewoon weg man! Desnoods de A10 op. Maar nee, altijd voetballend de oplossing zoeken... Dat kan niet altijd!

4 augustus 2015 om 23:41

Zeer slecht verdedigen,

Waarom verdedigde Ajax zo slecht?

Waarom geen Heitinga?

Groeten,

Rupert

4 augustus 2015 om 23:44

Dit is toch de trots van Ajax..... die jongetjes. Allemaal "eigen" jeugd. Tiet met geld op onze rekening en we gaan Psv afzeiken omdat ze centen krijgen van de gemeente (die ze trouwens netjes afbetalen). En nou? Waar eindigt dit voor Ajax? Wachten op Dhr Cruijff, of die druiloor misschien nog een trucje uit zijn hoge hoed tovert? Laat me niet lachen. De hele voetbalwereld koopt zijn kwaliteiten, maar Dhr Jonk heeft zijn eigen wijs laten maken door Cruijff dat het allemaal op de Toekomst rondloopt. ....hello, wake up, het is 2015, voetbal draait om geld en geld moet rollen, ook in de voetbalwereld.

4 augustus 2015 om 23:50

Belangrijk onderdeel van het opleiden lijkt me ook dat talenten in het veld gecoacht worden ervaren spelers. Daarom had Heitinga naar mijn idee moeten starten. Veltman viel in Wenen al door de mand en de belangen waren groot.... Waarom die jongen dan toch handhaven?

4 augustus 2015 om 23:53

Veltman kan wel beter krijgen? Haha, Veltman mag Ajax op zijn blote knietjes bedanken dat die daar mag spelen. Wat een onzekere factor is dat achterin.

4 augustus 2015 om 23:57

Ik hoop echt dat je een grapje maakt. Veltman is echt een groot drama, dat die er na al zijn fouten nog in staat is mij echt een raadsel. Hij leert er niks van, zet hem er eens naast,misschien leert hij het dan..

5 augustus 2015 om 00:04

PSV krijgt door de exit van Ajax nog vele miljoenen meer in kas.

5 augustus 2015 om 00:17

Als ze dan ook nog eens goed kunnen aanvallen. We hebben bijna niks gecreëerd.

5 augustus 2015 om 00:18

Beter krijgen dan Ajax? Haha. Jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub...

5 augustus 2015 om 01:19

Nou Psv had het geld nodig. Omdat ze gingen leven van de Cl inkomsten. En als je dan geen kampioen meer word dan word het erg lastig natuurlijk. De laatste 5 jaar is Psv zeer winstgevend geweest in het aankopen en verkopen. En na mijn mening had Psv in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar kampioen kunnen/moeten worden als je gaat kijken naar het materiaal. Het is jammer dat het zolang heeft geduurd. Psv doet het nu een beetje zoals Porto en Benfica. Goedkoop jonge talentvolle spelers inkopen. En voor lekkere bedragen weer verkopen. En dat is gewoon een goed werkend recept.

5 augustus 2015 om 03:29

Zoals ajax dat 4 jaar lang kreeg, nu is het de beurt aan psv, niks mis mee

5 augustus 2015 om 05:18

Meen je dit serieus? Ik vind Veltman echt een slappe hap.. Weer zo'n net niet. Geef mij maar Heitinga, desnoods Mike van der Hoorn, die jongen is tenminste een pure verdediger. Hij maakt weinig fouten, geen gepolijste acties maar gewoon wegrossen die bal, dat is soms gewoon het beste.
Cillessen - Tete/Rhijn, Heitinga, Riedewald, Dijks/Emanuelson - gudelj, Klaassen, Bazoer - el ghazi/Fischer, Milik, schone(mits zijn vorm van vorig jaar).

Zo heb je gewoon een goede mix van jong oud imo.

5 augustus 2015 om 07:58

Door deze Veltman ben je mede uitgeschakeld hij kan alles maar het belangrijkste mist hij dat is namelijk verdedigen .

5 augustus 2015 om 09:57

Zeer winstgevend uit verkopen? Ajax en Feyenoord hebben een hogere nettowinst uit verkopen behaald de afgelopen 5 jaar dan PSV..dus dat klopt niet helemaal.

4 augustus 2015 om 23:32

Ik ben het helemaal met de Mos eens.

4 augustus 2015 om 23:38

Het is alleen op een of andere manier irritant als Aad de Mos het zegt.

4 augustus 2015 om 23:34

En ook nog laatste 5 jaar 4x kampioen van Nederland geworden. Om te schamen, maarja sinds het sterke PSV van 2005 hebben we niks meer te zoeken gehad op het hoogste podium met de Nederlandse clubs

4 augustus 2015 om 23:46

Zo slecht heeft Ajax het niet gedaan in de CL vind ik. Helaas de knock-out fase niet gehaald, maar Ajax zat ook in loodzware pouls. Alleen tegen Real Madrid (uit en thuis) en Barça-uit echt kansloos geweest, maar dat is niet heel raar. Bovendien nog een keer zwaar genaaid door Zagreb. Maar mooie wedstrijden gespeeld tegen City, Milan, PSG, Barça-thuis, Celtic.... zo slecht was het allemaal niet.

4 augustus 2015 om 23:53

Het sterke PSV van 2005, serieus? Dat PSV was een klasse elftal, maar Ajax heeft hierna ook nog een keer kwart finale Champions League gehaald, met vette pech uitgeschakeld ook nog. Iedereen gaat Ajax nu bashen, zonder te realiseren dat PSV het geen haar beter gaat doen in de Champions League. Of zijn hier mensen die denken dat PSV het beter gaat doen omdat ze een solide(hebben we tegen Groningen gezien)verdediging hebben? Of een super aanval(geen Depay & Wijaldum)hebben? Beste mensen word wakker aub....

5 augustus 2015 om 00:00

Ja alleen tegen de grote ploegen mooi voetbal laten zien. Maar tegen 'mindere' teams als Rn Salzburg, dnipro, Sparta Praag etc. wel iedere keer verliezen. Dit moet een keer stoppen!

5 augustus 2015 om 00:09

Ajax heeft het wel slecht gedaan in de CL laten we daar eerlijk in zijn.
De wedstrijden tegen Barsa en tegen Real was een cadeautje want als die clubs ech op dat moment de punten nodig hadden gehad waren ze weggespeeld.
Doe die zonnebril af en ga echt kijken, Mickymouse competitie.

5 augustus 2015 om 00:10

Ik zeg niet dat ik denk dat PSV het beter gaat doen, maar ik hoop het. Ik hoop dat PSV niet zo naïef gaat voetballen als Ajax vandaag. Gewoon ballen wegrossen waar nodig, en desnoods met lelijk voetbal resultaat proberen te halen.

5 augustus 2015 om 00:34

PSV speelt sowieso al niet zo naïef als Ajax dat is juist onze kracht. Wij hoeven niet duizend keer rond te tikken om dan zogenaamd goed te voetballen. Het hoeft ook niet zo netjes allemaal. Daar zeuren we ook niet over, al spelen we op de counter. Als ze dat in Amsterdam ook maar doen dan roept de o zo grote Cruyff gelijk moord en brand, de beste man laat zich al jaren niet meer zien op de club. Ik geef PSV veel meer kans dan Ajax op Europees succes. PSV is ook de laatste club die nog echt wat bereikte in de CL, halve finale 2004 op een haar na niet de finale bereikt.

5 augustus 2015 om 00:39

dat was ervoor met Zlatan en co, PSV is wel het laatste Europese succes van een nl club

5 augustus 2015 om 00:55

Daarom was PSV ook zo succesvol in de Europa League. Oh wacht...

5 augustus 2015 om 01:22

Psv bereikte 10 jaar geleden nog op een haar de finale van de CL niet. Daarna wist Psv nog eens 2x de groepsfase te overleven door uiteindelijk te stranden in de laatste 16 en kwart finale. Dus Psv heeft het wel degelijk beter gedaan. Maargoed dat waren ook tijden dat het kwaliteitsverschil nog niet zo groot was als nu. Maar als je prestatiegewijs gaat kijken. Dan deed Psv het gewoon beter dan Ajax.

4 augustus 2015 om 23:59

Voetballen was het probleem vandaag niet eens, het is toch blijkbaar een kwestie van mentaliteit als ik het zo bekijk als neutrale toeschouwer. Begrijp ook niet waarom men zo aanvallend het duel aanging gezien zij theoretisch al door waren en is dit te verhalen bij de Boer. Ze hadden gewoon op de counter moeten spelen gezien Rapid moest scoren waardoor er automatisch ruimte zou ontstaan achter de verdediging. Pannenkoek actie vandaag en heeft Ajax als collectief gefaald.

5 augustus 2015 om 06:11

Brown... Ze hebbendus niet goed gevoetbald. Als je weet dat je tegenstander moet komen, dat houdt je daar rekening mee in je spel. Dat is namelijk ook een aspect van voetbal. Dat heeft Ajax helemaal niet gedaan. Gewoon lekker naief met zijn allen dat doelpunt zoeken is gewoon dom. Hier komt een kritiekpunt aan de Boer: hoezo kan dat kleuterteam voor geen poot verdedigen? Waar zit er geen verdedigend speltype in je strategieboekje... Echt WTF!

Snap niet dat je 1 miljoen betaald voor een ervaren verdediger om vervolgens met een team van 21 te spelen. Of je had hem niet moeten halen omdat ie te slecht is, of je moet hem gewoon laten spelen ipv Veltman. Voor de rest moet er eens een x echt voetbal in het team komen. Zegt toch genoeg dat Dijks de meeste dreiging had als linksback zijnde.

4 augustus 2015 om 23:37

Veltman krijgt wel alle schuld (terecht), maar hij was achterin niet de enige. Tete en Riedewald waren verdedigend minstens net zo slecht. Tete werd op rechts door iedereen voorbij gelopen en Riedewald stond de hele wedstrijd lucht te dekken. Je kan niet met Tete, Veltman en Riedewald spelen, twee daarvan moet je vervangen. Gewoon een fysiek sterke verdediger die i.p.vrond tikken de bal weg schopt

4 augustus 2015 om 23:58

Voor Tete en Riedewald is het echter hun eerste jaar basis. Dan ga je fouten maken. Veltman is al wat meer ervaren, maar wat voor stappen heeft hij nu gezet? Geenm

5 augustus 2015 om 00:14

Heb jij in een ander stadion gezeten dan mij?? Tete speelde een goede wedstrijd. Veltman speelde vandaag ook niet super slecht. Fouten werden op het middenveld gemaakt. En ja dit kon misschien nog worden hersteld in de verdediging, maar daar kun je de fout niet neerleggen.

5 augustus 2015 om 00:16

3 stappen achteruit misschien

5 augustus 2015 om 06:28

Riedewald heeft de eerste helft ongeveer alle duels gewonnen van die Besic of hoe die ook mag heten... Veltman moet eens zijn tanden op elkaar zetten en niet als een pussy erin gaan

Tjah, Ajax is gewoon matig. Snap niet dat ze zich hebben versterkt want in de EL hebben ze ook niks te zoeken met dit elftal. Gudelj is voor Eredivisie begrippen een aanwinst voor Ajax maar verder zijn ze volgens mij ook niet gekomen.

AFC Kids club! 120 miljoen op de bank en verwachten dat je met kleine kinderen zonder ervaring kan presteren en de ervaring die je wel hebt niet opstellen. Wat een kutbeleid!!

4 augustus 2015 om 23:35

Ik zie dit ook alleen Nederlandse clubs doen (en dan eigenlijk voornamelijk Ajax). Al halverwege vorig seizoen kon je zien dat Ajax ervaring miste. Clubs als Basel, Salzburg en nu ook Rapid Wien laten zien dat je met een goede scouting ook een team kan neerzetten wat zich in Europa staande kan houden.

En toch doet Ajax probeert het gewoon weer met een piepjong elftal.

5 augustus 2015 om 00:00

Precies. Het is namelijk niet zoals velen zeggen "die willen niet in Nederland spelen". Onzin, want het lukt teams als Basel enzo ook en die hebben echt niet meer geld dan Ajax hoor

5 augustus 2015 om 00:19

Wel, ze hebben nog een klein maandje daarvoor. Misschien zoals iemand hier voorstelde Moreno wegkapen, voordat PSV het doet. En waarom hebben ze eigenlijk Heitenga gehaald? Slechter dan de rest zou hij niet gespeeld hebben. Kerel heeft toch wel een WK-finale op z'n naam staan.

5 augustus 2015 om 00:36

Moreno wegkapen?? Daar moet voor betaald worden aangezien hij nog een eenjarig contract heeft. Zie ik Marc niet doen.

Ik hoop dat Frank alle neuzen dezelfde kant op krijgt..

Aad de Mos snapt de hele Ajax-school niet. Het gaat niet om winnen. Het gaat om een zo jong mogelijk team te hebben. Om zoveel mogelijk spelers op te leiden. Om zoveel mogelijk balbezit te hebben. Ten minste, dat idee heb ik bij dit Ajax en deze trainer.

Ze komen gewoon tekort, niet op voetballend gebied maar op ervaring, mentaliteit. Voetballen kunnen ze allemaal wel, en dat willen ze ook altijd laten zien terwijl de situatie soms vraagt om een harde overtreding of om een bal blind naar voren te pegelen. Maar ach, zulke wedstrijden krijgt (dit) Ajax nog wel veel vaker want ik heb het idee dat ze blind zijn voor de waarheid daar in Amsterdam.

5 augustus 2015 om 00:38

Zoals ik al aangaf, de Boer wilt volgend jaar met een elftal aantreden met een gemiddelde leeftijd van 12. Zal zijn kindergeile broer ook leuk vinden.

5 augustus 2015 om 10:29

Haha, ja ik heb het idee dat hij liever kiest voor een paar kindertjes dan ervaren krachten die weten waar het om draait in zulke wedstrijden.

Wat een overdreven negatief gedoe over Veltman! Hij heeft vandaag bijna niks fout gedaan, er werd alleen maar een bal heel ongelukkig tegen hem aan geschoten, die daardoor in het doel ging. Hij heeft vorige week 1 foutje gemaakt, maar De Boer maakte vroeger ook regelmatig foutjes en hij wordt herinnerd als een van onze beste verdedigers ooit. Bovendien heeft Veltman totaal geen vertrouwen meer dit seizoen als je hem nu wisselt voor Heitinga. En als Heitinga niet bevalt, heb je al helemaal een probleem.

4 augustus 2015 om 23:35

Hij liet hem knullig tegen zich aankomen. Je hoort een schot te blokken of het liefst de voet achter de bal te zetten zodat je man er overheen valt en jij hem hebt!

4 augustus 2015 om 23:38

Kijk nog eens goed hoe Veltman bij de 0-1 verdedigt dan. Sinkgraven verliest natuurlijk wel dom de bal, maar de Beric staat daarna eerst bij de eerste paal volledig vrij in het 5 metergebied, terwijl Veltman (die hem moest dekken) op 2 meter afstand staat, aan de verkeerde kant. Vervolgens laat Veltman hem ook volledig vrij naar de tweede paal lopen zonder dat hij ook meer iets doet, hij staat volledig stil in de hoop dat Cillissen de bal kan onderscheppen.

4 augustus 2015 om 23:58

Ik vond de uitleg van Ronald de boer wat realistischer. Dijks coachen wat hij gaat doen, dan kan Riedewald de juiste keuze maken en was er niks aan de hand geweest. Echt heeft niemand de ervaring of de leiderschapskwaliteiten om dit te doorzien.

Veltman was zeker de slechtste niet. Wel haalt hij het bloed onder je nagels vandaag door zijn manier van spelen en uitstraling.

4 augustus 2015 om 23:56

Veltman doet het misschien niet slechter dan de anderen, maar hij hoort het beter te doen aangezien hij deze fouten 2 jaar geleden al mocht maken. Nee echt Veltman heeft dit tweeluik gewoon erg slecht gespeeld en dat mag dan ook gezegd worden. Of je voorgaande jaren nu de beste verdediger was of niet. Ik zeg niet dat ie er niet bovenop komt, maar nu was ie gewoon slecht.

5 augustus 2015 om 00:07

De fout om een bal tegen je aangeschoten te krijgen?

En als je het aantal fouten telt van het afgelopen seizoen dan doet Veltman het echt geweldig. Echter wachten alle haters op het volgende foutje, nu heeft dat heel lang geduurd, maar dan moet hij wel de hele gifbeker leeg drinken.........

5 augustus 2015 om 00:16

Waar heb ik het over de 0-2 van vandaag? Vandaag heb ik wederom simpele passes mis zien gaan, niet alleen van Veltman maar het was ook niet dat Veltman het niveau ontsteeg hoor. Doe niet zo spastisch, er is niks mis met benoemen wat ik zie. En mij een Veltman hater noemen? Op basis van deze ene post? Haha wat een zwaktebod. Ik ben vaak degene die bij Oranje enorm voor Veltman pleitte ten koste van Bruma etc. Nee echt ik ben amper negatief over Veltman, maar wat is er mis mee om ook eens toe te geven dat het niet best was? Jezus man cool down.

5 augustus 2015 om 00:29

Haha ik moet het kalm aan doen?

Met haters bedoel ik iedereen die wacht op een foutje van Veltman, bedoelde niet jou persoonlijk. Ik herinner me inderdaad dat jij voor Veltman in Oranje gepleit hebt.

5 augustus 2015 om 00:45

Je reageert op mij, niet zo gek dus dat ik me aangesproken voel he? Ik vind het wat simpel gezegd om mensen als hater te bestempelen na een wedstrijd van terechte kritiek. Er is vaak zat onterechte kritiek geweest en als je dan mensen haters gaat noemen is het prima, maar vanavond heeft iedereen die kritiek heeft op Veltman het gewoon bij het rechte eind, of diegene het nou zegt om te klieren of niet. Veltman is de enige van de 4 die niet meer het excuus van onervaren mag gebruiken, toch maakt hij dezelfde kinderlijker fouten als de anderen. Hij doet het niet bijzonder slecht, maar gezien zijn status binnen de selectie hoort hij het nu eenmaal beter te doen. Er is niks mis met de lat hoger leggen voor een speler die nu inmiddels al een aantal jaren vast waarde is. Veltman moet nu gewoon echt stappen gaan maken, anders is het op termijn te min voor Ajax.

5 augustus 2015 om 00:10

@World, negatief gedoe is wel wat hij over zichzelf heeft afgeroepen. Als verdediger mag je zulke fouten niet maken, het zijn beslissende momenten en Frank de Boer maakte ook weleens een fout, maar hij compenseerde daarnaast ook veel met zijn vrije trappen en passing. Hij was een leider, dus die vergelijking gaat niet op.

Sorry maar wat deed die slinkgraven?? Ik snapte Jasper zijn reactie 100% !!!
Dat sloeg werkijk nergens op, dit was echt solliciteren naar negativiteit, ongelofelijk! Met een Panna willen uitverdedigen???

Verder hoop ik dat Ajax gewoon met volwassen spelers gaat spelen en investeren en gewoon stoppen met dat 'pedo' beleid, sorry voor de ietwat overdreven woordkeuze van hun Man man

4 augustus 2015 om 23:35

Niet alleen sinkgraven faalde bij dat doelpunt. El ghazi was te laat en riedewald stond lucht te dekken

4 augustus 2015 om 23:39

Dat Riedewald lucht stond te dekken kwam ook door Dijks, die liet zijn man lopen, waardoor Riedewald ging twijfelen. Verder heb je volledig gelijk.

4 augustus 2015 om 23:41

Riedewald valt minder aan te rekenen. Het was de man van Veltman. Veltman liet hem eerst al bij de eerste paal volledig vrij staan en daarna liep die man gewoon naar de tweede paal, zonder dat Veltman ook maar reageert, laat staan dat hij Riedewald coacht dat hij zijn man over moet nemen (die tegen die tijd allang niet meer hem kon dekken). Volgens mij was het dus echt Veltman die daar fout zat en Riedewald veel minder.

4 augustus 2015 om 23:44

@demba

Daarbij kopte Bazoer hem heel nonchalant naar Sinkgraven die hij daarmee met een probleem opzadelde. Frank de Boer gaf dit ookal aan.

Wat Sinkgraven deed bij de 0-2 was veel erger vond ik. Ook Riedewald was verdedigend ontzettend zwak inderdaad. Bij de 0-1 stond hij inderdaad lucht te dekken en bij de 0-3 stond hij verkeerd. Tel daarbij op dat hij in Wenen ookal verantwoordelijk was voor de 1-2 en je kunt wel zeggen dat hij het niet best heeft gedaan.

4 augustus 2015 om 23:58

Jullie hebben alle 3 gelijk. Dijks, veltman en bazoer zaten ook niet lekker bij die goal. Maar in ieder geval was sinkgraven niet alleen schuldig.

5 augustus 2015 om 07:35

Helemaal met je eens... Uit eindelijk is het de fout van Sinkgraven maar hij staat met zn rug richting het te bereiken speelveld. Bazoer krijgt de bal met zn gezicht naar voren en ipv de bal weg te rammen kopt hij hem naar Sinkgraven die een meter bij hem vandaan staat met een man in z'n rug

Kritiek op tete is onterecht. Hij speelde dan miss niet zn beste wedstrijd, maar is in potentie een wereldtopper, aanvallend maar ook zeker verdedigend

4 augustus 2015 om 23:37

wereldtopper???? wtf heb jij gesnoven.
Waar baseer je dat in vredesnaam op.

4 augustus 2015 om 23:42

Alle jonge spelers bij Ajax worden hier al snel wereldtoppers genoemd.

4 augustus 2015 om 23:46

@rubenschaap

De potentie van een wereldstopper slaat nergens op vind ik maar ben het wel met je eens dat Tete niet zoveel verkeerd heeft gedaan op defensief vlak.

5 augustus 2015 om 00:04

Als je in de 85e minuut naar de bal sjokt, die achter de verdediging werd gespeeld door Rapid, omdat je het al hebt opgegeven dan vind ik dat je echt een drama mentaliteit hebt. Maar misschien is dat ook wel iets van nu. Weinig besef van het feit dat je niet alleen voor jezelf speelt maar dat er ook nog 50k man op de tribune zitten die jou betalen

5 augustus 2015 om 00:21

@ Paolo

Je eigen interpretatie verkondigen als feit is een beetje vuilspel spelen, voor hetzelfde geld zat Tete er gewoon doorheen omdat ie nog niet vaak wedstrijden op dit niveau volledig heeft moeten spelen en ze bovendien al even met 3 man achterin stonden. Dan ziet het er al weer heel anders uit he? Tete heeft met zijn slidings juist aangetoond wel een over mijn lijk mentaliteit te hebben, dat de fut er dan niet meer is bij een 85e minuut met een kansloze 2-3 achterstand is dan maar een keer zo. Niet gelijk mensen weer zwartmaken als je een keer iets ziet en dat aan bepaalde dingen toeschrijft waar je niets van weet. Tenzij je solliciteert naar een baantje bij VI, die roepen ook vaak zulke dingen waarna het door miljoenen Nederlanders klakkeloos herhaald wordt zonder enige tastbaar feit.

5 augustus 2015 om 00:15

In potentie is elke voetballer een wereldtopper. Het woord potentie is gebakken lucht en nergens op gebaseerd. Zovaak gehoord over jeugdspelers dat het in potentie wereldtoppers kunnen worden die nu ergens 2e divisie Rusland spelen of een normale baan hebben.... Maar Tete, hou op...

5 augustus 2015 om 00:23

Wat een lariekoek, als elke speler in potentie een wereldtopper is, dan kan United beter Linssen van Heracles halen dan Depay voor een monsterbedrag is het niet? In Nederland hechten we teveel waarde aan potentie, maar potentie is geen gebakken lucht hoor. Zelfs niet in competities waar potentie niet de boventoon voert, ook daar vinden ze potentie erg interessant. Of denk je dat Chelsea, City, PSG etc. graag vele miljoenen uitgeven aan gebakken lucht?

5 augustus 2015 om 00:41

Precies de clubs die jij noemt kopen jeugdige spelers waarvan eerst wordt aangekondigd dat het potentiele toppers zijn en waar later nooit meer wat van gehoord word5.... noem jij mij van de 3 clubs die jij opnoemt meerdere jeugdspelers die is uitgegroeid tot een serieuze topper. Deze clubs kopen met een gok in de hoop hieraan te verdienen. Je kan dat nooit van een 14, 15 jarige zeggen. Potentie is gebakken lucht, het is een gok, je weet nooit hoe het gaat lopen. Mooi voorbeeld is Reis, die braziliaan, prachtige toekomst voorspeld, in potentie een topspeler.... waar is ie nu? Zo ken ik legio voorbeelden noemen.
Ik heb het overigens niet over de bekende voetballers die het al gemaakt hebben, hè, laten we daar duidelijk in zijn.

5 augustus 2015 om 00:48

En toch blijven die clubs maar zogenaamde potentie kopen, je zou toch denken dat men er inmiddels wel achter is dat het gebakken lucht is, als zelfs de nietige Anlista dit al heeft concluderen... Talent en potentie zijn wel degelijk factoren die per speler verschillen, de conclusies die jij trekt zijn echt veel te makkelijk. Wat je bedoelt te zeggen is dat je er met alleen potentie niet komt en dat klopt ook. Maar wat je zegt is dat potentie niet bestaat en dat klopt niet. Met alleen hard werken kom je er ook niet, betekent dit dat hard werken niet bestaat?

5 augustus 2015 om 01:07

Met hard werken kan je tenminste iets bereiken en met potentie niet. Potentie is niks, het is een woord waar je niks mee kan.... Potentie is een verwachtingspatroon wat iemand creëert of schept, maar daaromheen schuilt onzekerheid. Maar jij ziet het anders, ik concludeer inderdaad, maar ik zal mijn leraar journalistiek navragen wat potentie inhoudt

5 augustus 2015 om 01:08

Potentie is alleen te bespreken als het achteraf klopt.

5 augustus 2015 om 09:42

Is iedere speler van Ajax een wereldtopper?!?!?!?! Gewoon een simpel backje dat nog heel veel moet leren! Zet je Ajax bril eens af!

Tja helaas. Het onheil is alweer geschied. De eredivisie is leuk maar zegt blijkbaar niets als graadmeter voor Europese duels. Dat is toch het podium waar je het uiteindelijk voor doet als Ajax zijnde. Denk eerlijk gezegd ook dat het aan een gebrek aan tactische flexibiliteit bij De Boer ligt. Daar is Van Gaal natuurlijk een grootmeester in.

Ik snap niet dat De Boer, nadat hij vorige week al de grote fout had gemaakt door zonder ervaren verdediger te spelen, deze week wederom alle ervaring uit de basis haalt. Dit kan je mijns inziens jochies van 19-20 die net komen kijken niet kwalijk nemen, maar een trainer die twee keer catastrofale fouten maakt die je in potentie 18miljoen kosten, mag je er hard op afrekenen.

4 augustus 2015 om 23:44

Idd als je de 0 eigenlijk moet houden moet je met ervaren krachten spelen. Die weten hier wel mee om te gaan. Maar dat Ajax niks te zoeken heeft in Europa gaat me wat te ver wat de Mos zegt. Ze hebben ook leuke wedstrijden laten zien toen ze in de CL zaten.

Pff.. open deuren.
Ze verdedigen bij Ajax (of bij welke NL club dan ook) toch al jaren onde europees niveau?
Deze uitschakeling was uitermate voorspelbaar.
Zogenaamde talentjes van niks.

Aad de Mos heeft gewoon gelijk. Echter is dit niks nieuws en is dit al jaren een probleem bij Ajax. Men vindt het belangrijker dat verdedigers kunnen voetballen dan dat ze kunnen verdedigen. In de Eredivisie kan je hiermee weg komen maar in Europa is het gewoon belachelijk naïef.

Vorig jaar precies hetzelfde tegen Djenepr toen Kolopylanka in wandeltempo door mocht lopen en ontzettend gemakkelijk de uitgoal cadeau kreeg.

Wanneer gaat Ajax eens inzien dat je ook spelers nodig hebt met de over mijn lijk mentaliteit. Bij die 0-2 wist ik niet of ik moest huilen of moest lachen.

4 augustus 2015 om 23:53

Aad de Mos heeft wel gelijk, maar dat komt ook echt alleen maar omdat je het hier niet mis kan hebben. Zodra ie over individuen begint zie je weer dat ie er geen kaas van heeft gegeten, of een aantal biertjes teveel opheeft. Tete bestempelen als geen pure verdediger, dan ben je niet wijs. Dat het niet altijd even constant is zal wel, maar Tete is wel een verdediger die een over mijn lijk mentaliteit vertoond. Aadje lult dus mooi met de stroom mee zonder zijn mening zelf gevormd te hebben, dan krijg je al gauw dat een populistische mening met slechte onderbouwing tevoorschijn komt. Leuk hoor open deuren intrappen, maar als analist zou je inhoudelijk wel wat meer te bieden mogen hebben. Zeggen dat Ajax niet dodelijk genoeg verdedigd kunnen wij ook wel.

5 augustus 2015 om 09:05

@shorty

Ben ik met je eens hoor. Aad de Mos staat sowieso altijd vooraan om kritiek te hebben op Ajax. Tete kun je inderdaad niet zoveel verwijten en hij noemt nu allemaal verdedigers op maar het middenveld was vandaag ook ontzettend slecht.

Bazoer, Sinkgraven en Gudelj hebben ook gewoon schuld aan de tegengoals die Ajax vandaag kreeg.

Ik weet zeker dat een Serero of Enoh gewoon een overtreding had gemaakt bij de 0-2 en 0-3.

Hoe kan je nou zo'n jonge ploeg opstellen in de CL? In oefenpotjes kan dat ja, maar niet in een cruciale wedstrijd. Hetinga had op zijn minst moeten spelen ipv veltman!

Maar wel het jongste Ajax team ooit in het veld gezet, dat leek in de commentaren vooraf bijna net zo belangrijk voor Ajax als een rondje verder komen.

Tsja het is ook af en toe kinderlijk eenvoudig hoe de verdediging van Ajax te kijk wordt gezet. Door Rapid wien nota bene. Gewoon een ernstig gebrek aan kwaliteit in de verdediging, nog steeds.

5 augustus 2015 om 00:25

Ik vind het heel naïef gespeeld, in het mes gelopen van de Wieners. Die ballen moeten achterin gewoon koste wat kost weg, dat is de primaire taak van een verdediger. Balbezit en achteruit opbouwen lijken nu op plaats 1 te staan.

Echt verdedigen zit niet in het karakter van spelers als en dan komen met de naam Tete? Oef grove misser als je het mij vraagt, die jongen zal nog wel niet constant zijn, maar als er iets aan hem opgevallen is zijn het wel de spijkerharde tackles op de bal. Tete lijkt me bij uitstek verdedigend een verbetering ten opzichte van van Rhijn en hoort wat mij betreft dus ook niet naast Veltman te staan in dat rijtje.

Van wie zou cillessen dat schreeuwen hebben geleerd... Ach van l'ami natuurlijk die clown staat hele wedstrijd te schreeuwen als iemand struikelt... Die wisselspelers lachen zich kapot als die l'ami weer opstaat haha en wat denk je van Spijkerman... Die ligt elke avond dubbel...

Het begint natuurlijk met het opstellen van Fischer. Een jongen die een tijd lang geblesseerd is geweest en daarvoor al tijden uit vorm.... Waarom werd hij opgesteld? Fischer was minder dan nutteloos voor Ajax vandaag. Hij mengde zich niet in het spel, durfde zich niet aan te bieden, zijn acties mislukte, vocht niet voor de overwinning en al helemaal niet voor de tweede bal. Dan speel je haast met 10 man.
Toen Sinkgraven op links ging spelen draaide Ajax als afgelopen week veel beter. Domme opstelling van Frank. De volgende speler waar ik kritiek op heb is Klaassen. Hij speelde veel te passief, reageerde pas als dingen gebeurde ipv een goede loopactie te maken wanneer je een mogelijkheid ziet. Speelde erg laf en mengde zich net als Fischer zelden in het spel.
Sinkgraven en Bazoer waren daarom ook de spelmakers die wat probeerde met een uitspatting van frustratie van Sinkgaven de eerste helft omdat niemand initiatief nam om iets met de bal te doen.

5 augustus 2015 om 00:10

Inderdaad. Sinkgraven deed het vorige week net zo lekker links. Dreiging buitenom en binnendoor, diepte, breedte en voorzetten. Wat wil je dan nog meer vraag ik me dan echt af.

5 augustus 2015 om 00:41

Ik heb geen enkel idee wat het idee was om Sinkgraven niet op links te laten starten vandaag en gewoon met een Gudelj te beginnen.
Frank heeft een soort van Sigthorson vertrouwen in Fischer.
Misplaatste vertrouwen dus.

Denk dat psv makkelijk kampioen wordt dit jaar. Wat een slappe hap.

Laatste 5 jaar 4x kampioen van Nederland en dan onderuit gaan tegen met alle respect Rapid Wien. Ajax hoort niet thuis in de Europese velden, hoe treurend dit ook klinkt.

Het is heel simpel als je de afgelopen jaren kijkt naar de teams die ver zijn gekomen in de CL. Dus buiten de topclubs, zoals Shaktar Porto enz die dus de groepsfase door zijn gekomen wat Ajax dus ook wil. Daar zaten altijd 2 a 3 ervaren rotten in het vak zoals Srna bij Shaktar die alles al hebben meegemaakt. Dan kun je toch nagaan dat je met dit jong elftal niet verder komt omdat de jonkies de druk niet aankunnen. Zelf in de top van de top zoals Real of Bayern enz zitten ervaren rotten zoals Pepe Alonso Lahm, maar hier in nederland word alleen gekeken naar de restwaarde. En zolang dat niet veranderd en we meer denken aan wat die speler ooit gaat opbrengen en niet in het belang van het voetbal denken zal het steeds slechter worden.

5 augustus 2015 om 09:14

Daar heb je gelijk in. Alleen moet die ervaring ook nog goed genoeg zijn voor het type spel dat ze willen spelen. Bij Ajax werkte het destijds met Frank Verlaat, Jaap Stam en Aron Winter Europees ook niet. Davids was voor zijn beenbreuk wel een duidelijke meerwaarde vond ik. Bij Feyenoord met Van Van Bronckhorst, Makaay en nu Mathijsen en Bouhlarouz werkte het ook niet. Bij PSV lukt het wat beter. Dus zeg het maar. Wat wel storend is dat de media dan direct begint over salarisverschillen. Dat doen ze in het buitenland echt niet.

Snap niet dat hij Tete noemt. Is er nog niet maar gedraagt zich wel als een verdediger.

Wanneer wordt de coach eens verantwoordelijk gehouden voor deze wanprestatie.
Mensen doen net alsof ze tegen een topper gespeeld hebben.
Dit was een matig Rapid. Het interview ook na afloop van de Boer. Ze wilden gecontroleerd aanvallen.
Haha hoe mooi hij het ook probeert te verkopen het is gewoon laf voetbal op balbezit zonder de intentie om te scoren en valt onder de noemer defensief voetbal in mijn ogen.
Vorige week gooide de Boer ook de handrem erop aan het begin van de wedstrijd en in de tweede helft.
Nu weer met de handrem erop vanaf het begin want Rapid moest scoren. angst Angst Angst.
Puur de deksel op de neus door het gecontroleerd voetballen i.p.v. druk op de ketel zetten.

Pijnlijk voor Cruyff en zijn vrienden die vijf jaar geleden de nodige kritiek hadden op Jol en het vorige bestuur. Ik ben benieuwd wat Cruyff gaat vertellen in de Telegraaf. Hij zal ongetwijfeld weer met een verklaring komen en zelf niet in de spiegel kijken. Het is uitermate pijnlijk voor Cruyff wanneer je als Club geen deuk in een pak boter schopt tegen Rapid Wien. Die hele revolutie van Cruyff stelde geen zak voor en was gebaseerd op de rancune van Cruyff.

Het is geen kracht of techniek, maar concentratie die de achterhoede en middenveld van Ajax steeds parten speelt. En dat bepaalt nou net of je een topper bent of niet. Op het juiste moment doorpakken en wegrossen. Coachen en concentratie.

Ik vraag me af wat Cruyff vindt.

Eerste wat ik ook dacht was waar is Heitinga dan?
Mascotte?

Niet dat hij het wezenlijk verschil zou maken (rapid speelde trouwens ook beter zeker gezien 2 wedstrijden) maar vind de Boer maar slap ik snap helemaal waar hij heen wilt maar denk dat ie te veel wilt maar behalve dat , koppig blijft aanhouden aan bepaalde visie die niet echt werkt.

Ben het daarom ook helemaal eens met Aad.

Het roer zal om moeten gaan maar goed nu hebben ze iig minder druk wegens missen CL dus kunnen ze misschien beter focussen

Vergelijk dit team met het team wat er stond met Martin Jol dat wel doorging in de voorronde Champions League en het zegt genoeg denk ik.

Ten 1e moet Ajax altijd een aanvallende ploeg zijn. Tete en Dijks zijn gewoon 2 prima backs. Daar is op deze wedstrijd gewoon niets op aan te merken. Op Riedewald en Veltman wel. Nou misschien niet echt op die spelers maar op de technische leiding die het voor elkaar krijgt om zulke verdedigers in de basis te zetten. Riedewald is natuurlijk nog veels te onervaren voor het 1e in CL voetbal en Veltman is gewoon niet goed genoeg.

Maar dat terzijde. Ajax moet gewoon aanvallend veel beter zijn. Fischer is gewoon op dit moment een egoistische speler waar je geen ene reet aan hebt en die alleen maar aan zichzelf denkt. El Ghazi is een leuke belofte maar speelt te weinig klaar op de rechterflank om goed te zijn voor de Champions League. Milik is ook toch weer niet de spits waar Ajax wat aan heeft. Hij kan eigenlijk alleen maar goed tegen een bal aanlopen met alleen zijn linkervoet. Koppen kan hij niet, meevoetballen kan hij niet en met rechts kan hij helemaal niets.

Als de aanval gewoon een level hoger is dan heeft de verdediging het ook niet zo zwaar te verduren want dan denkt de tegenstander wel 2x na voordat ze teveel gaan aanvallen.

Het is wel duidelijk dat in deze tijd je er geen ene klap mee opschiet om als opleidclub ten tonele te verschijnen. De rattenclubs als City, United, Chelsea, Madrid, Barca, Chelsea zitten er bovenop om overal de talenten weg te halen om vervolgens compleet te vernaggelen. Geld voor goede aankopen is er niet. De 8 3 regel heeft het hele voetbalklimaat verziekt in Europa.

Het is te hopen dat Ajax niet eens doorgaat naar de Europa League want dan moet je straks weer tegen clubs als Wladiwostok of Novi Gorad voetballen.

5 augustus 2015 om 09:16

Vergeet niet dat wij ook talenten bij andere clubs wegkapen en deze laten rotten bij jong Ajax. Wij doen precies hetzelfde dus beetje hypocriet om zo te reageren. Dat hoort gewoon bij het voetbal; grotere clubs kapen talenten weg bij de kleinere clubs en daar is niets mis mee.

Het probleem van Ajax is al een hele lange tijd het creëren van kansen. Er worden nauwelijks kansen gecreëerd en het aantal doelpogingen is extreem laag gemiddeld per wedstrijd. Op die manier kun je nooit scoren en dus ook geen wedstrijd winnen. Daarnaast staat de verdediging veel te bloot omdat we met een 10 spelen. Bazoer en Sinkgraven zijn samen te licht om een blok te vormen voor de verdediging en het is voor iedere tegenstander heel makkelijk om door dat middenveld heen te komen. Ik zie liever Bazoer als VM met daarvoor Klaassen en Gudelj, die beide de diepte kunnen zoeken en zo de verassing er in houden.

5 augustus 2015 om 10:36

Ja hoor heb je er weer zo 1. "ajax doet het ook huilie huilie". Ajax doet dat helemaal niet. Die haalt wel jeugdige talenten op in het buitenland maar altijd met de intentie om ze in het 1e van Ajax te krijgen en dat is ook wat steevast gebeurd en dat kan je niet ontkennen. Ajax wilt dat elke buitenlandse jeugdspeler slaagt. Die instelling hebben die opgenoemde clubs niet. Die stropen Europa leeg in de hoop dat 1 van de 30 jeugdspelers het gaat redden.

5 augustus 2015 om 10:42

Haha, grappig dat je over "huilie huilie" begint terwijl je zelf degene bent die aan het janken is. Ik heb er als Ajax supporter helemaal geen problemen mee als er talenten bij ons worden weggekaapt omdat we zelf net zo hard mee doen.
Was Zivkovic niet gehaald met de intentie om bij het eerste aan te sluiten? Na 3 wedstrijden is hij inmiddels al verhuurd. Prima hoor, kan hij mooi laten zien wat hij waard is.hetzelfde gaat gebeuren met Andersen. Dat was ook ooit een gigantisch talent; we hebben het allemaal gezien! Stop met zielig doen en besef dat het kapen van talenten gewoon bij de sport hoort. Daarnaast hebben die talenten ons de afgelopen jaren vrij weinig gebracht en waren het vooral aankopen die iets hebben laten zien.

5 augustus 2015 om 09:19

@ansjo

Ben het grotendeels met je eens al vind ik dat je Milik tekort doet. Ik vind hem een prima spits voor Ajax maar het team speelt gewoon te weinig klaar.

Gisteren zat het er eigenlijk geen moment in maar door de die geweldige 1-2 was er toch ineens weer hoop.

Maar inderdaad, het spel was gewoon beroerd en Ajax heeft gisteren ook gewoon in een veel te laag tempo gespeeld en te weinig gecreëerd. Ondanks dat moeten 2 goals gewoon voldoende zijn en mag je er nooit 3 tegen krijgen in eigen huis.

Zou die veltman nooit meer basis laten spelen hy heeft gewoon 2 gratis goals gegeven aan rapid wien. Tete was wel goed in my ogen .

Maar wat een deceptie weer, in een woord verschrikkelijk. Ik begrijp werkelijk niet hoe een Veltman een shirt, speelminuten krijgt en daar gvd ook nog betaald voor krijgt. Wat een houten Klaas is dat zeg. Het begint gewoon lachwekkend te worden dit Akax

Spelen ze nu wel Europa League?

5 augustus 2015 om 04:14

Voorronde. Moeten zich in 1 wedstrijd kwalificeren voor de groepsfase.

5 augustus 2015 om 10:43

De play-offs gaan over 2 wedstrijden.

Gewoon slappe hap bij meesten. Dijks speelde mannelijk technisch niet de begaafste speler maar fysiek sterk groot en snel. Kan hij niet centraal spelen? Met een ervaren speler (Heitinga?) erachter die 'm coached. Kan hij misschien wel de nieuwe Jaap Stam worden.

Bij deze wil ik dat nu discussie over is dat bv Virgil van Dijk niet bij Oranje Selectie thuis hoort omdat hij in matige Schotse competitie speelt. Ajax al 2 keer uitgeschakeld door 2 ploegjes uit zwakke Oostenrijkse competitie. Ok Nederlandse competitie slaan ze hoger aan , maar ligt dat aan steeds in kwaliteit minder wordende Ajax of beter wordende subtop en eronder ? Juist.
Vroeger : Vd Sar , Stam , De Boer, Litmanen , Jonk , Bergkamp. Nu Veltman , Riedewald , El Ghazi , Sarpong.

5 augustus 2015 om 07:28

Sarpong?

Deze speler vertrok ZES jaar geleden bij Ajax, lijkt me dus niet dat hij schuld heeft aan deze malaise..

5 augustus 2015 om 08:57

Oeps foutje excuus

Wanneer zien mensen in dat Frank de Boer geen goede trainer is. Schöne en Gudelj vorig jaar de beste spelers staan nu reserve? Veltman is totaal geen verdediger. En oja, hoe heet de pinchhitter van Ajax?? Onee, die hebben we niet!! Ajax heeft leuke talenten, alleen ervaring ontbreekt en daar zijn De Boer en Overmars debet aan

Haha, en Wim Jonk praat niet meer met de rest omdat ie boos is dat Ajax spelers koopt terwijl er zulke goeie kinderen rond lopen in de jeugd. Wake up Ajax, met gemiddeld 21 jaar weet je als team helemaal niet hoentje zo'n wedstrijd moet benaderen.

W zijn allemaal boos en gefrustreerd door de uitschakeling tegen Rapid. Maar dit komt toch niet als een verrassing. Al jaren verliezen we van ploegen die in onze ogen minder zijn. Maar ze waren minder in vroegere tijden. Tegenwoordig is Ajax maar een modaal clubje in Europa, daar moeten we mee leren leven.
Men wil niet investeren in kwaliteit, ok, dan moet je ook accepteren dat je Europees op een lager niveau thuis hoort. Met dit team zal men ook in de EL niet echt ver komen. Dit team heeft niet de echte do or die mentaliteit die nodig is in topwedstrijden.
Het zijn allemaal jongens met techniek, maar helaas geen inzet. Men geeft te snel op, dat was gisteren ook weer duidelijk te zien.
Wie men moet kopen, ik zou het niet weten, Ajax wil geen geld uitgeven dus komt er ook geen topper naar Amsterdam. Op dit moment is PSV wat stabieler en ze krijgen nu nog meer geld, als enige CL deelnemer voor Nederland.ik hoop op het beste dit seizoen maar bereid me voor op weer een sof.

Qua financiën, ervaring en het puntenklassement nl-clubs is dit slecht. Daarentegen is dit een wijze les voor ajax en andere Nederlandse clubs in Europa. Dus misschien heeft Ajax hier op de lange termijn toch nog enigzins profijt van. Laten we het hopen voor het NL - voetbal.

5 augustus 2015 om 10:45

Want ze hebben nog een les geleerd door de uitschakelingen tegen Steau, Red Bull Salzburg en Dnipro?

Wat dat betreft is dit niet echt een les maar wederom een reality check.

Wat een ellende weer! Leert De Boer het dan nooit? Het gaat er niet om om in Europa op te vallen door met het jongste team te spelen. Hij moet zich eens gaan realiseren dat hij, door steeds een uitermate jong elftal het veld in te sturen, bewerkstelligt dat de grote Europese clubs steeds weer voor een appel en een ei een jonge speler bij Ajax kunnen wegkopen. Die speler wordt dan elders gestald of komt op de reservebank en Ajax mag weer opnieuw beginnen.

De gemiddelde leeftijd moet bij Ajax omhoog door het aantrekken van ervaren spelers en die proberen voor een langere tijd aan Ajax te binden.nu hadden ze Heitinga op de bank zitten, evanals Van Rijn. En Gudelj mocht in de 2e helft komen opdraven. Way een onzin om dergelijke spelers niet de voorkeur te geven. Waarom had hij Gudelj ook alweer aangestoken? Ik meen mij te herinneren dat De Boer aangaf dat Gudelj power zal brengen en dat Ajax dat te weinig had. Waarom dan buiten het basis team?

En wat een klunzige doelpunten. Een doelpunt dat volgens velen door een fout van Sinkgraven werd ingeluid. Ik denk daar anders over. Voor mij was het in eerste instantie een fout van Bazoer ! Hij had de bal een hijs naar voren moeten geven en niet de bal binnen de 16 aan Sinkgraven moeten toespelen.
Het andere doelpunt ging via het been van Veltman achter Cillessen. Pech.
Wat ook een blunder van De Boer was, dat was het vervangen van Veltman door een niet-verdediger. Waarom, als je gaat vervangen niet door Heitinga? Men kon weten dat de 2 - 2 stand bijna zeker zou worden gehouden. Voor Ajax was dit ook het maximaal haalbare geweest. De kleuterklas van Ajax was gewoon de mindere van de mannen van Rapid Wien.

Ik Zei het vorige week al dit team is nog slechter dan vorig jaar. Maar ik ben blij dat ze eruit liggen : al het geld gaat naar de voetbalhoofdstad Eindhoven. Dank u.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren