Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mea culpa Gudelj: 'Achteraf gezien had ik een overtreding moeten maken'

Laatste update:

Ajax is er dinsdagavond niet in geslaagd de play-offs om een plek in de Champions League te bereiken. Na de 2-2 vorige week in Oostenrijk was Rapid Wien in de Amsterdam ArenA met 2-3 te sterk. Het is voor het eerst sinds 2010, toen Ajax wel de voorronde overleefde, dat de Amsterdamse club zal ontbreken in het miljoenenbal.

Een kwartier voor tijd maakte Nemanja Gudelj de belangrijke 2-2, maar nog geen twee minuten later ging hij de fout in. Louis Schaub kreeg ruimte en schoot het leer achter Jasper Cillessen. "Hij ging voor me langs'", blikte Gudelj bij SBS 6 terug op het moment. "Ik twijfelde of ik hem onderuit zou halen en een vrije trap zou weggeven, of dat ik hem zou laten gaan en zou vertrouwen op Jairo Riedewald en de keeper."

" Achteraf gezien had ik een overtreding moeten maken. Vervelend..." Gudelj erkende dat Ajax het te makkelijk heeft weggegeven én slap verdedigd heeft. "Dat mag niet op dit nvieau." De nederlaag heeft tot gevolg dat Ajax vrijdag in Nyon in de koker verdwijnt voor de laatste voorronde van de Europa League. PSV zal dit seizoen de enige Nederlandse club zijn die uitkomt in de Champions League.

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Europa League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je mag alleen roze voetbal schoenen aan als je heel goed bent Gudelj,
Wat je doet slaat nergens op

4 augustus 2015 om 23:14

Hij heeft ook de 2-2 gescoord dus he mag hem niet helemaal zo de schuld geven. Geef dan de schuld eerder aan El Ghazi. Wat was hij belanberd.

4 augustus 2015 om 23:17

El Ghazi is ook nog jong, hij heeft zijn best gedaan, hij kon gewoon niet beter vandaag. En daar had de rest van Ajax ook last van. Maar de ervaren mannen op de bank hadden daar denk ik weinig verandering in gebracht. Misschien dat Van Rhijn aanvallend meer gebracht zou hebben dan Tete, maar hij zou er misschien wat minder counters uithalen of een keer een fout gemaakt hebben.

4 augustus 2015 om 23:18

En sinkgraven dan

4 augustus 2015 om 23:18

Hoe zo namen noemen? Overduidelijk een collectieve wanprestatie. Van speler tot coach.

4 augustus 2015 om 23:22

@lee112
De enige speler die ik niet bij deze wanprestatie wil betrekken is eigenlijk Tete, want die jongen was nog de beste speler van het stel. Al is het wel wat je zegt, het was een collectief falen.

4 augustus 2015 om 23:23

Als el Ghazi belabberd was, wat was Fischer dan wel niet. Die heeft bijna alles kwijt geraakt en er ging niet eens dreiging vanaf. El Ghazi probeerde het maar had weinig geluk in zijn acties.

4 augustus 2015 om 23:25

@-world- ja koekoek iedereen in dit team was jong

4 augustus 2015 om 23:26

Ik snap niet dat er hier na zo'n klote jaar als het vorige nog over een wanprestatie wordt gesproken. Ze kunnen niet beter hebben de kwaliteiten niet en Frank kan er op dit moment ook niks meer van bakken. De grote spelers die ooit eens voor de revolutie zijn gekocht zijn nu echt weg en nu staat er allemaal Toekomst. Tsjonge jonge wat duurt dat lang in Amsterdam voordat ze dat eens in gaan zien. Koop nou toch eens voor 25 miljoen aan kwaliteit en geef sommige spelers nou eens 2 miljoen aan loon. Laat Jonk een ei krijgen op de Toekomst en verplicht hem eens om met wat anders op de proppen te komen dat deze "tabbers".

4 augustus 2015 om 23:32

@wouterzwb
Ja, El Ghazi speelde inderdaad niet zijn beste wedstrijd. Al kwam dit met name ook, omdat hij dubbele dekking had. Als je goed opgelet had, dan had je dit kunnen zien...

4 augustus 2015 om 23:33

Twente is beter als ajax, zul je wel zien dit seizoen.
Types als Corona en Tapia gaan er keihard in, met ziyech en gutierez heb je super stijlvolle gasten.

4 augustus 2015 om 23:39

Wie heeft Twente in de verdediging en in het doel staan?... lol

4 augustus 2015 om 23:52

Dijks was goed

4 augustus 2015 om 23:55

Naast Tete vond ik Milik overigens ook sterk vandaag. Toch een mooie goal en een goede assist. Och.

5 augustus 2015 om 01:50

Tete was vorige week zo slecht, dat hij met zijn optreden vandaag alsnog Ajax' slechtste speler is. Milik is drama, ondanks mooie goal, Veltman is niets, Cillesen is typisch Ajax (een enorm vervelend mannetje) El Ghazi is Ronaldo, maar dan geen Ronaldo en Sinkgraven is gewoon een domme Fries. Dit Ajax is gewoon dramatisch. Alleen Dijks en Klaassen zijn volwaardige Ajax spelers.

5 augustus 2015 om 06:49

Bedankt voor deze enorm duidelijke uitleg ....ga je nog iets onderbouwen of laat je het hierbij??

5 augustus 2015 om 07:32

@apyrog

Tete de beste speler?

Die jongen staat telkens te diep en moet daardoor heel veel herstellen. Ook loopt hij daardoor de ruimte van El Ghazi dicht (die ook niet best was trouwens) Zijn handelingssnelheid is ook te langzaam, hij moet altijd de bal aannemen en speelt nagenoeg nooit direct door. Ik ben nog niet overtuigd. Tuurlijk is het een jonge speler, maar hij wordt opgesteld in het eerste dus moeten we hem ook zo beoordelen.

5 augustus 2015 om 08:23

Wie heeft Ajax dan in de verdediging staan, nog meer lol....

5 augustus 2015 om 10:07

Die eerste zin die schrijft: hij is nog zo jong. Laat dat nou net het probleem zijn van Ajax.

4 augustus 2015 om 23:51

Sorry hoor maar nadat gudelj erin kwam begon het te draaien..fantastische ballen en een echte leider

5 augustus 2015 om 12:48

Alleen bij de 2-3 stond ie slap te dekken maar voorderest speelde hij een vrij aardige wedstrijd en een knappe goal gemaakt

Onterecht om dit te stellen.

We weten allemaal dat Ajax niet door 1 fout verloren heeft, of ja eigenlijk wel. Het selectiebeleid namelijk.

4 augustus 2015 om 23:15

Yep, er werd onnodig verloren door persoonlijke fouten, Maar de individuele spelers kun je het nog niet eens zo kwalijk nemen, dat zijn voor het grootste gedeelte nog zeer jonge spelers.. Waar is de ervaring waar al jaren om wordt geroepen?

4 augustus 2015 om 23:20

Die is blijkbaar niet goed genoeg voor de basis. Heitinga kun je morgen wel naar huis sturen. Als die zelfs in zo'n wedstrijd niet van waarde kan zijn, waarom heb je hem dan gehaald?
Het verbaast me overigens niets. Afgelopen jaren is de ene na de andere bankzitter gekocht. Wat dat betreft sta ik ook 100% achter Jonk.

4 augustus 2015 om 23:30

Juist hij had van waarde kunnen zijn, met al zijn ervaring. Als ie dat niet aankan, dan kan ie inderdaad beter vertrekken. Vanaf de zijlijn roepen hoe ze moeten gaan staan dat kan ik ook voor de helft van het geld.

4 augustus 2015 om 23:45

Heitinga is voor de kleedkamer gehaald.. lol Dat soort onzin lees ik vaak. Ik ben het met je eens. Het heeft geen zin om hem op de loonlijst te zetten als je hem niet gebruikt. Ajax doet er ook goed aan om verder te kijken dan hun neus lang is voor spelers.

5 augustus 2015 om 00:39

Wat moet Heitinga dan in de kleedkamer doen? De truitjes klaarleggen ofzo?

5 augustus 2015 om 06:43

Voor een vijfde per jaar van dat miljoen doe ik het ook wel.

4 augustus 2015 om 23:28

Ik snap niet dat mensen hier nu pas achter komen. Op een enkeling na, zag ik dit niemand roepen, tot vorige week eigenlijk.
Dit is toch een kwestie dat al jaren gaande is?
Eerst was het overbodige breedte aankopen en van daaruit zijn we overgeslagen op "getalenteerde" koopjes en zeer jonge spelers aantrekken die er pas 3 jaar na aankoop staan.
Waarom worden er geen versterkingen gehaald die er direct kunnen staan? Dat kan ik echt niet begrijpen, want juist dit is een gemis. Een speler die OP het veld ervaring kan overbrengen aan de spelers en kwalitatief Ajax waardig is, dus geen ervaring voor OP de bank...

Het zal mij benieuwen hoelang het nog gaat duren voordat er eindelijk weer eens een goed selectie- en aankoopbeleid is...

4 augustus 2015 om 23:35

He,he eindelijk iemand die het snapt. Maar als je als Psv supporter dit riep 3 jaar geleden dan was je een ei. Nu komt het allemaal uit wat wij toen al zeiden, maar moeten we dan nu ons gelijk gaan halen. Ik had verdomme voor het eerst in mijn leven de hoop dat Ajax voor het Nederlandse voetbal zou winnen. Ik zou willen dat ik ongelijk had, 3 jaar geleden. Ze lopen als een stel strontvliegen achter die revolutie aan, en maar roepen over die miljoenen...... helemaal niks hebben ze, niks. En over 2 jaar voorrondes spelen om mee te mogen doen met de CL

5 augustus 2015 om 09:27

Ja want dat ligt aan ajax ?
Of heeft Psv het ook al jaren late afweten in de EL tegen veel mindere tegenstanders ook nog.......

Zelfreflectie: erg belangrijk. Kan Frank nog wat van leren.

4 augustus 2015 om 23:15

Frank riep vandaag dezelfde dingen over zijn eigen keuzes. Zelfreflectie heeft alleen zin als je er ook iets mee doet.

4 augustus 2015 om 23:18

Hij riep wat over de punt naar achteren inderdaad. Klonk weer heel zinvol allemaal. NOT

4 augustus 2015 om 23:26

Hij riep dat hij de boel anders had moeten neerzetten na de 2-2. Dat lijkt me zelfreflectie.. Deed het allen niet helaas..

4 augustus 2015 om 23:31

Dat is allemaal achteraf praten. Zo wordt er ook door de spelers van alles geroepen na een nederlaag. Zoals de Feyenoorder dat zo mooi verwoorden, geen woorden maar daden... (jammerlijk dat ik dit moet zeggen, maar het is waar)

5 augustus 2015 om 07:36

Hij had meteen in moeten grijpen. Complimenten voor zijn lef met de alles of niets tactiek al zo vroeg in de wedstrijd, maar als je dan op 2-2 komt (en Heitinga loopt al een kwartier warm) moet je meteen wisselen en eerst de posities weer normaal in gaan vullen, of desnoods meteen Bazoer er achterin bij zetten. Nu was het half half Gudelj die dat in moest vullen en die je meteen na de goal zag vragen of hij centraal achterin moest en werd weggestuurd naar voren door de Boer. Dit mag de Boer zich echt aanrekenen als een tactische fout wat mij betreft.

Tuurlijk moet Gudelj die overtreding maken, net als dat bij de tweede goal al gemoeten had. Zelfs bij de amateurs maak je die overtreding. Ik snap dan ook niet wat zijn beweegredenen zijn geweest om het niet te doen.

5 augustus 2015 om 08:50

Frank de boer was echt een zak hooi tijdens het interview. Als ze winnen is het 'wij zijn Ajax, wij zijn de beste' maar als ze verliezen is het: ja wij wisten de sterkte punten van rapid!
Waar is dan het zogenaamde Amsterdamse bravoure? Zeg gewoon dit is een schande dat wij niet hebben gewonnen van de Oostenrijkse nr2.

Gudelj speelde nog best aardig ook Als Frank hem I.P.V. Sinkgraven erin had gezet had Ajax I.I.G een tegengoal minder en zou het meer kansen creëren

4 augustus 2015 om 23:13

Wat dacht je van Fischer? Die liep alleen maar in de weg! Telkens naar binnen waardoor er geen ruimte kwam. Je kan best met een aanvallende middenvelder spelen maar dan moet je wel met twee vleugelspelers spelen die buitenom komen en een voorzet geven

4 augustus 2015 om 23:23

Snapte sowieso niet waarom Fischer moest beginnen. Kerel heeft er een jaar uit gelegen, dan kun je toch niet verwachten dat hij gelijk de pannen van het dak speelt?

5 augustus 2015 om 12:24

Fischer mist techniek en in mindere mate snelheid voor een buitenspeler Hier zie je ook maar weer het nadeel van Kishna verkopens

4 augustus 2015 om 23:16

Bulleshit Maroc de fout zat bij Sanogo, waarom een aanvaller erbij en een cv er uit..waardoor je 4 mam krijgt die samen nog nooit hebben samen gespeeld tete riedewald dijks en gudelj. Waarom geen ervaring heitinga , of van de hoorn voor veltman. Of wie dan ook . De Boer moet zijn meerdere bekennen en toegeven dat het zijn fout Was.

4 augustus 2015 om 23:23

Idd, Sinkgraven had eruit gemoeten voor Sanogo en Milik had wat meer naar links gemoeten. Meteen een goede voorzet van Miliks linkerbeen op het hoofd van Sanogo en het is raak.. Sinkgraven is een goede voetballer, maar hij was deze wedstrijd onzichtbaar en nog erg bezig met zijn fout, daarom moet je hem gewoon wisselen. Met 3 verdedigers spelen kan misschien tegen (met alle respect) Heracles, maar niet tegen een CL-voorronde deelnemer. En had anders Bazoer ook een linie naar achteren geschoven.

4 augustus 2015 om 23:24

Omdat er nog een goal gemaakt moest worden toen Sanogo erin kwam...

4 augustus 2015 om 23:45

Ja maar Door Sanogo voor een cv in te brengen ga je er van uit dat je met drie verdedigers 39 minuten lang geen tegen doelpunt krijt terwijl je de laatste 100 minuten tegen rapid 4 doelpunten tegen kreeg waarvan ook nog een gedeelte tegen 10 man . ! Hij had vandaag de ervaring van schone en heitinga moeten gebruiken ! Als veltman en fischer op de bank hadden gezeten Was het nooit zover gekomen

4 augustus 2015 om 23:51

En je gelijk je enige gevaar dijks neutraliseerde aangezien hij niet meer mee op.kon.komen

5 augustus 2015 om 01:06

Enige gevaar? Er is daarna nog gescoord...

5 augustus 2015 om 07:37

v.d. Hoorn voor Veltman. Hmmmm dan had Ajax zeker reglementair verloren want vd Hoorn was geschorst.

5 augustus 2015 om 12:18

Dat heb ik ook in de Post van de match gezet Hier zie je duidelijk de Tactische fouten die FDB maakt

4 augustus 2015 om 23:41

Gudelj scoorde vorig jaar 12 goals voor AZ. Zo een pittige middenvelder zou bij mij altijd spelen.

5 augustus 2015 om 01:56

Gudelj is een beest. Hij is breder dan Tete, Veltman, Bazoer, Sinkgraven, Serero en Fischer bij elkaar. Hij moet elke week spelen. Punt. Ajax heeft totaal geen body, maar wat verwacht je als je basis gemiddeld 19,5 jaar oud is.

5 augustus 2015 om 09:32

Dat hij een beest is kan best, maar hij liet vorige week net als gister heel goed zien waarom hij niets speelt.
Die strijd die hij zogenaamd brengt brengt hij alleen in de middencirkel.
Verdedigt niet mee , komen 2 goals uit.

5 augustus 2015 om 10:36

Het is voor mij de laatste jaren al duidelijk dat de stap van clubs als AZ en Heerenveen naar de top niet zomaar gezet kan worden. Bij Maher zie je dat het lastig is, nu zie je dat bij Gudelj (ookal zit hij er maar kort), bij Feyenoord zie je het met Bilal. Bij subtopclubs zijn ze vaak de grote man en bij de echt top in Nederland een van de velen.

5 augustus 2015 om 16:19

Bij Suarez Huntelaar Willems Van Nistelrooy etc is dat anders best aardig uitgepakt.

5 augustus 2015 om 18:06

Haha dat is echt onzin, een goede voetballer kan overal spelen en nu al conclusie trekken over gudelj... ik denk dat gudelj dit seizoen de belangrijkste schakel gaat worden bij ajax. Maher kwam op jonge leeftijd voor een hoog bedrag in onervaren team, dat vind ik een ander verhaal hij heeft nog tijd om het te laten zien, speelde dit seizoen goed maar in de schaduw van 2 beste middenvelders van de eredivisie!

Of je had hem gewoon aan de goede kant moeten dekken, zoals je in de C'tjes leert (of weet ik wanneer je dat in de Servische jeugd leert).
Overigens geeft zijn reactie wel aan dat hij nog vertrouwen heeft in het team, iets wat goed is voor Ajax. Als die jongens het vertrouwen in elkaar gaan verliezen is het namelijk helemaal over.

4 augustus 2015 om 23:21

Hij is opgegroeid in nederland hoor, dus je synische uitspraak over servie slaat nergens op

4 augustus 2015 om 23:23

Je kan beter naar die spelers kijken die daarvoor al in de fout gaan, verkeerd staan etc. Bijna alle spelers stonden verkeerd. Kijk het terug, en zet het beeld op stil nadat de ingooi werd verloren.
Ze waren alle nog bij de net gemaakte 2-2.
Maar ja, het ging natuurlijk al mis toen ze net onderweg waren kwa basis-opstelling

4 augustus 2015 om 23:24

Het vertrouwen leek er na de scheldkannonade van Cillesen aan het adres van Sinkgraven niet meer te zijn de gehele eerste helft. Daarna erg veel irritaties van spelers onderling gezien en Sinkgraven leek er niet meer bovenop te komen. Gelukkig kwam Ajax wel anders de kleedkamer uit, maar het heeft mij getoond dat deze jonge ploeg het mentaal heel zwaar heeft als het tegenzit.

Ik wacht eerder nog op een mea culpa van De Boer. Spelers als Heitinga en Gudelj aantrekken ,maar ze dan in de wedstrijd én de tegenstander die er om vraagt niet opstellen. De Boer is een getalenteerde coach, maar net als het overgrote deel van zijn spelers jong in zijn vak. Deze uitschakeling komt voor een grote deel op het conto van hem en de rest van het technisch hart.

4 augustus 2015 om 23:20

Idd het was bekend dat dit een fysieke tegenstander is en dan stelt de boer op het middenveld gewoon weer sinkgraven op. Onbegrijpelijk! Waar haal je gudelj dan voor?? En heitinga kan het onmogelijk slechter doen dan veltman. Maak dan toch gebruik van die ervaring. Zo ontzettend amateuristisch gedaan als coach.

4 augustus 2015 om 23:51

Deze reactie is dezelfde als 2 jaar geleden:
De Boer is een trainer uit de vorige eeuw,stelt totaal geen reet meer voor.
Hij moet geen mea-culpa plaatsen maar gewoon oprotten.
Hij en niemand anders is verantwoordelijk voor de neergang van het ''grote Ajax''.
Bwa ja morgen wint Ajax een oefen potje met 5-0 en hopsa, De Boer is weer een top trainer.

Jaxie moet lekker een jaartje zomder europees. In tegenstelling tot velen hier, vind ik het wel een leuke groep met veel potentie. Alleen moeten de stukjes op de juiste plek vallen. Zo zie ik sinkraven liver op 10 en gudelje met klaasen er achter. Achterin zit het nu niet goed en zit het niet mee. Maar als deze groep samen een jaar verder is, dan staat er een sterk elftal. Aankopen, behalve misschien een ervaren en echt goede cv, hoeft er de niet te komen de komende 2 jaar. Potentie zat, fouten zullen nog volgen in grote hoeveelheden, maar daar wordt je alleen maar een betere speler van..

4 augustus 2015 om 23:20

Dit is een zeer leuke groep en qua jong talent het beste wat De Boer tot zijn beschikking heeft gehad in 4 jaar. Maar ik denk dat dat juist heeft geleid tot deze belachelijk jonge opstelling.

4 augustus 2015 om 23:24

Absoluut... elk ervaren elftal is op dit moment te sterk voor ajax. Kwaliteit maakt daarin weinig uit. Maar daar liever een jaartje zonder europees. Gewoon de competitie volle bak gaan en leren leren leren. Dan zien waar het eindigt. Maar overal de p laten uitbreken vind ik zo verschrikkelijk nutteloos en kortzichtig.

Had hem maar neergehaald dan!

4 augustus 2015 om 23:24

Ik ben blij dat ik de wedstrijd deze keer gemist heb! Het is allemaal zo sneu. Als je die doelpunten ziet in de herhaling. Dat is allemaal zo timide verdedigd.

Beetje duur leergeld dit.

Man het ging daarvoor al flink mis. Valt me ook op dat Ajax de goals te gemakkelijk om de oren tegen krijgt. Iets wat vorig jaar amper het geval was en mede daardoor stonden we op 2.

4 augustus 2015 om 23:20

Mwah, in Nederland valt het mee, maar in de CL vallen de goals ook als pakjes boter.

5 augustus 2015 om 00:42

Ja in Nederland valt het nog mee, maar Rapid Wien is hier in de eredivisie gewoon een middenmoter hoor. Moet je eens bij Feyenoord uit doen zo verdedigen. PSV zo effectief dat ze zijn stuurt je er wel met een nulletje of vijf eraf.

5 augustus 2015 om 14:30

@Lee Inderdaad! Vorig jaar was een ramp maar qua tegengoals viel het reuze mee. De verdediging stond aardig en Jasper pakte veel ballen. Ook hij lijkt het kwijt te zijn, pakt echt geen bal meer. Elke kans van Rapid was raak zo'n beetje in dit tweeluik. De verdediging is zo lek als een mandje en aanvallend wordt er niet gecreerd. Ik vrees eerlijk gezegd een kopie van vorig seizoen maar dan in het kwadraat.

Frank wisselen voor andere Frank!!. Fdb eruit en zsm Frank Rijkaard aanstellen. Deze man is niet meer capabel genoeg om ajax te leiden. Hij had gwn met dezelfde opstelling moeten beginnen als vorige week op Veltman na die vervangen moest worden door Heitinga. Mjah tis gebeurd. 1e zware teleurstelling is helaas al een feit.

En dit is dus precies waarom je spelersrapport ervaring nodig hebt. Die herkennen zo'n moment waarop je een overtreding moet maken

Ik wil die Fischer echt nooit meer zien, wat is die gozer slecht

4 augustus 2015 om 23:23

Na 1 slechte wedstrijd? Stel je niet aan, hij is pas net weer fit

4 augustus 2015 om 23:39

1???
Alleen zijn seizoen 2013/2013 was goed met 12 goals. Daarna alleen maar zwakke wedstrijden en blessures.

Ongelooflijk hoe snel Ajax een doelpunt steeds maar weer weg geeft. Dan leer je dus echt niet van je fouten als dit maar terug blijft komen. Wees dan extra alert, scherp, hard in de duels als je net een goal hebt gemaakt.

4 augustus 2015 om 23:27

In deze wedstrijd heeft Ajax helemaal nooit voorgestaan volgens mij. Eerst 0-1 achter, 0-2 achter dan 1-2 en 2-2 gelijk, daarna weer 2-3 achter.

4 augustus 2015 om 23:50

Zegt ie dat dan?

5 augustus 2015 om 00:17

Reactie is aangepast om 23:46 wat je kunt zien onder de reactie.

Haal aub een goede buitenspeler en haal aub Ziech, die kan tenminste een wedstrijd openbreken en goals maken.

4 augustus 2015 om 23:24

Ja nog een middenvelder! Uitstekend plan

Wat een onzin. Een overtreding mag niet. Spelers die bewust de regels willen overtreden moeten geschorst worden tot ze tekenen van rehabilitatie vertonen.

4 augustus 2015 om 23:28

Wat? jij volgt geen topvoetbal..

4 augustus 2015 om 23:29

Een overtreding maken mag ook niet, de tegenstander krijgt dan een vrije trap. Maar op sommigen momenten kan dat wel eens slim zijn als je een doelpunt voelt aankomen.

4 augustus 2015 om 23:36

Ja hehe dat snap ik ook wel. Maar zoiets is alleen mogelijk vanwege de standaardsanctie. Indien de scheidsrechter naar eigen mening een straf kon uitdelen dan zag je dit veel minder. Zo'n cynische overtreding die pure opzet was mag ook wel met direct rood bestraft worden eigenlijk.

4 augustus 2015 om 23:50

Wat ik dus wil zeggen is dat die ze die gele kaart incalculeren. Zou niet mogen kunnen eigenlijk.

Pff Cruijf helemaal uitgkots. Waarschijnlijk zal hij weer een columnpje schrijven waarin hij vertelt dat zijn filosofie wat tijd kost. Zelfreflectie is ver te zoeken bij hem. Weg met zijn filosofie en koop wat goeie ervare spelers erbij. Cruijf ga lkker vissen in barcalona en neem je vriendjes mee!!

4 augustus 2015 om 23:33

Ajax volgt al 2 jaar zijn filosofie niet meer. iedere insider kan je dat vertellen.

4 augustus 2015 om 23:38

Je hebt gelijk, maar toch blijft Cruijff ook niet helemaal buiten schot wat mij betreft. Als je de man bent om een revolutie te ontketenen en flink wat stennis te schoppen, dan moet je ook zorgen dat je het daarna zelf wel goed neerzet. Dit heeft ie duidelijk onderschat en daarbij zelf te weinig verantwoordelijkheid genomen. Voor mij is duidelijk dat de visie van Cruijff enkel ten uitvoere gebracht kan worden als Cruijff zich er intensiever mee bemoeid. Ik heb liever iemand die er 100% voor Ajax gaat, dan iemand die een prachtige visie heeft maar waarmee je om de haverklap rotzooi binnen de club hebt. Ik vind het erg jammer dat Louis en Johan niet door een deur kunnen, want de visie van Johan met de hands-on approach van van Gaal zou een gouden combinatie zijn.

4 augustus 2015 om 23:41

Nog steeds wordt zijn filosofie breed gedragen. Investeren in de jeugdopleiding. Jeugdspelers laten doorgroeien naar het eerste ook al bakken ze er niks van. Meneertje Cruijf heeft zelfs invloed op tranfers via zijn mattie Ling zit ie graag Meneer Overmars dwars. Ben allang al klaar met die gast. Je ziet toch duidelijk dat Cruijf de scepter zwaait.

4 augustus 2015 om 23:49

@ Gunner087
Er is helemaal geen probleem met een Cruijff die de scepter zwaait, alleen moeten alle neuzen dezelfde kant opstaan. Dat is overigens bij elk beleid zo, ook als je het beleid Overmars wilt voeren. Het probleem is dat er meerdere kampen zijn en zo is het vaker bij Ajax. Deze mannen hebben gekozen voor de lijn Cruijff, kan je het Cruijff dan verwijten dat ze ervan afstappen? Het enige wat Cruijff te verwijten valt is dat hij niet duidelijk genoeg is geweest blijkbaar en te weinig directe invloed uitoefent, wellicht dat ie daarom Ling neergezet heeft.

Wat er moet gebeuren is dat Cruijff inziet dat het in Barcelona ook een enorme puinhoop is en dat ie van z'n berg afhobbelt op weg naar Amsterdam om zich eens echt intensief met zijn eigen beleid te bemoeien.

4 augustus 2015 om 23:53

Ik hoor aan de ene kant dat Overmars verantwoordelijk is en aan de andere kant dat Ling en Cruijff Overmars dwars willen zitten en dat zij verantwoordelijk zijn.
Het is duidelijk dart Cruijff niet de scepter zwaait. En hoe kan dat ook als hij er nauwelijks is.

4 augustus 2015 om 23:59

@ tubes

Klopt, maar dat kun je helaas de meesten (waaronder ook de meerderheid van onze mede Ajacieden) niet wijsmaken. Die houden al jaren vol (zelfs gisteren nog) dat er goed beleid word gevoerd en dat dit het beleid was zoals besproken in het rapport Coronel en de revolutie. Wat ik Cruijff in deze wel kwalijk neem is dat hij niet eerder ingreep, maar vooral dat er echt iets mis is met zijn screening procedure.

Het is nu voor de tweede keer dat hij mensen naar voren schuift die zeggen zijn visie uit te zullen voeren, maar zodra ze hun baantje hebben hun eigen gang gaan. Aan de andere kant, als mensen die je 100 procent vertrouwd omdat je daar echt mee bevriend bent zeggen jouw te volgen vertrouw je daarop. Wat mij betreft worden Overmars, Slop, Bergkamp en de Boer allen ontslagen, wie hun opvolgers ook mogen zijn. Er moet in de contracten worden opgenomen dat wanneer je jezelf niet houdt aan het ingezette beleid je op staande voet ontslagen kan worden. Daarnaast valt de raad van commissarissen in deze ook heel wat te verwijten en dan met name van Duivenbode die plaats nam in de raad om er zeker van te zijn dat het dagelijkse bestuur zich nu eens aan de afspraken zouden houden.

5 augustus 2015 om 00:30

@ Leeds

Dat precies is waarom ik al die kritiek richting Cruijff niet goed snap, ongeacht of zijn beleid het juiste zou zijn of niet. Als je het feitelijk bekijkt hebben alle mannen samen afgesproken om ergens voor te gaan, echter zijn er een aantal van deze mannen die daarvan afgestapt zijn en hun woord niet nakomen. Als je je woord niet nakomt, dan ben je amper wat waard. Toch vind ik nog steeds dat als Cruijff zou willen eisen dat iedereen hem volgt en dus ook mensen kan ontslaan die dat niet doen, dat hij dan zelf veel actiever betrokken moet zijn bij de organisatie. Je kunt mensen niet op het hakblok plaatsen, terwijl je zelf gecamoufleerd op je schuilplaats zit. Cruijff ziet nu toch zelf ook wel een keer in dat je, als het om zaken doen gaat, niemand blindelings kan vertrouwen en zelfs je beste vrienden niet? Als je echt wilt dat je visie uitgevoerd wordt, dan moet je ervoor gaan staan en er zelf actief aan mee gaan werken. Dit schiet gewoon echt niet op en het is keer op keer hetzelfde verhaaltje binnen Ajax.

5 augustus 2015 om 00:56

@ Shorty1991

Ik ben het helemaal met jou eens, ik snap veel van die kritiek ook niet. Het lijkt er echt op dat veel Ajacieden niet hebben zitten opletten ten tijde van het rapport Coronel en de revolutie, iets anders kan ik er niet van maken. Nu wil ik niet beweren dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar de strategie was glashelder.

Ook dat er geen ruimte meer zou zijn voor anders denkende, maar het viel mij op dat de afwijkers precies dezelfde tactieken hanteren die de politiek ook hanteert om de massa in te palmen. Zoethouders, veel oud Hollandse boerenwijsheden waardoor die zogenaamde "nuchterheid"getriggerd" word, waardoor Nederlanders zich vaak met een rietje het kluit in laten sturen. Waarbij ze bij Ajax nog het geluk hadden dat er ook oud toppers bij betrokken waren, waardoor mensen minder snel kritisch zijn.

Wat betreft het laatste gedeelte van je post ben ik het ook met je eens, ondank dat ik nog zijn visie geloof: moet hij echt dichter op het vuur gaan zitten. Een officiële functie hoeft van mij nog niet eens zozeer, maar op zijn minst bijvoorbeeld dat hij 1x per maand in Amsterdam is.

Benieuwd hoe Cruijff dit gaat rechtlullen. Jol, Adriaanse, van Gaal noem maar op zouden worden afgebrand door Johan. Dus ik ben benieuwd.

4 augustus 2015 om 23:49

Klopt. De leiding bij Ajax moet nu zelfkritiek hebben. Het moet veel beter kunnen.

5 augustus 2015 om 09:39

Ja over cruijff word nooit wat gezegt.......

Ajax heeft niet vandaag verloren, Maar vorig week al! Ze hadden het daar al moeten afmaken!!!

Wat een flapdrol..
Zimling terug halen lijkt me.. Hahahaha
Doei

1 ding is alweer duidelijk dit wordt weer een lang seizoen. Ik hoop dat Ajax gaandeweg het seizoen komt bovendrijven, maar eerlijk gezegd zijn de verwachtingen bijzonder laag.

Hele team wanprestatie. Dankjewel. Lang leve de bezuinigingen

Een minder erge fout dan van dat snotaapje van een Sinkgraven. Maar inderdaad. Gewoon neerleggen en klaar.

5 augustus 2015 om 07:41

Veel erger juist. Hij kon hem neerleggen en besluit dat niet te doen. De dodelijke 3e uitgoal van Rapid lag er toen in en het was klaar. Hoezo minder erge fout?

5 augustus 2015 om 14:06

Omdat hij de bal niet kinderlijk in de voeten legde van de tegenstander wellicht.

5 augustus 2015 om 16:39

Waardeloze kopbal van Bazoer. Knullig van Sinkgraven. El Gazi loopt niet mee met man. Mag zo voorzet geven. Veltman stapt verkeerd in. Bal over Cillessen heen en spits helemaal vrij. Weet je zeker dat het alleen een fout is van Sinkgraven?

Vorige wedstrijd gebeurde precies hetzelfde alleen ging de bal toen naast. Voor iemand die zichzelf zo hoog inschat moet hij echt wel meer afjagen en dekker.

Net zoals bij de 0-2, en de 1-2 vorige wedstrijd

Gudelj hefet de keuze van de Boer makkelijk gemaakt.
Vorige week al een zeer matig optreden verdedigt totaal niet mee, en ook gister weer.
Die komt er voorlopig nog niet in lijkt me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren