Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Enorme deceptie' voor De Boer: 'Dan gaan er nog drie mensen in de fout'

Laatste update:

Ajax is al in de derde voorronde van de Champions League uitgeschakeld. Rapid Wien bleek dinsdagavond ook in de Amsterdam ArenA een niet te nemen horde. Na de 2-2 in Wenen waren de Oostenrijkers in de Arena met 3-2 te sterk. De Amsterdammers vervolgen hun Europese avontuur nu in de play-offs van de Europa League.

/

Frank de Boer betreurde dat Ajax nog geen twee minuten na de 2-2 een derde tegentreffer incasseerde. "Ik wilde vlak voor die laatste tegengoal net met de punt naar achter gaan spelen. Maar Rapid kreeg één mogelijkheid en het was weer hangen..", vertelde de trainer van Ajax aan SBS6. "Het is niet goed gegaan vandaag, maar de intentie was er wél. Ik had hier niet op gerekend, dit is een enorme deceptie."

"Dit mag niet gebeuren, omdat je weet dat dit belangrijk is voor Ajax en het Nederlandse voetbal. Maar het gebeurt toch." De Boer wilde niet op persoonlijke fouten ingaan. Het is een kwestie van details, zo stelde de oefenmeester. "Bij de eerste tegengoal gaan na Daley Sinkgraven nog drie mensen in de fout. Dat zijn de harde lessen van het topvoetbal", zo besloot de oefenmeester van de Amsterdammers.

Frank de Boer is een goede trainer voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er ging maar 1 iemand echt in de fout: en dat is Frank zelf. Meneer Angsthazenvoetbal.

4 augustus 2015 om 22:55

Precies, weg ermee maar nee. Zolang Frank niet weg is, zal dit voetbal blijven doorgaan.
Wie o wie, moet er dan voor verandering zorgen. Ik weet het ook niet maar ik weet wel dat ik van dat eeuwige rond tikken af wil.

4 augustus 2015 om 22:57

Eeuwige rondtikken? Heb je de wedstrijd gezien? Het ware defensieve individuele fouten. Er is deze wedstrijd geen sprake van rondtikken geweest, het voetbal was goed

4 augustus 2015 om 23:00

Gast. Tot die goal van Milik is er geen een kans gecreëerd. Dat is toch gewoon dramatisch slecht?

4 augustus 2015 om 23:01

Het voetbal was absoluut niet goed. Eerste kans was van Milik. Daarna alles of niets met 2 spitsen en meteen het deksel op de neus. Voetbal was goed... de norm is behoorlijk naar beneden gesteld de afgelopen jaren zeg.

4 augustus 2015 om 23:03

Het was eeuwig rondtikken ja, in een ontzettend laag tempo waardoor je het de tegenstander wel heel makkelijk maakt. Dit is gewoon een team van het niveau pec zwolle hoor, dus heeft niks te maken met de Nederlandse competitie, maar een wanvertoning van Ajax.

4 augustus 2015 om 23:05

@ivanovic.. Ik stem voor Rijkaard, maar die wil niet....het wordt weer precies hetzelfde seizoen als vorig seizoen en de seizoenen ervoor. Frank de Boer ziet niet wat het probleem is helaas...

4 augustus 2015 om 23:06

Paolo maldini. Hoeveel kansen denk je te creeren met deze selectie dan? Frank is wel van goede wil. Ik geloof echt wel in Frank. Die wil domineren en aanvallen. Maar de selectie is gewoon niet bij machte. En het is extreem zuur dat die 3-2 gelijk weer viel. Dat was de nekslag.

4 augustus 2015 om 23:08

Vond het tikken nog wel meevallen. Vaak werd de bal op goed geluk naar voren geroeid.

4 augustus 2015 om 23:11

Een naam: Ron Jans

4 augustus 2015 om 23:15

Mentalist: sorry hoor maar de Boer en dominant voetbal gaan niet samen.
Dat hebben de laatste 4 seizoenen wel uitgewezen.
Hij moet gewoon vertrekken een een andere coach ervoor en ben er van overtuigd dat het beter gaat.

4 augustus 2015 om 23:18

Eeuwig rondtikken, foutieve passes, geen druk, geen dreiging, slechte verdediging... The end voor Frank

4 augustus 2015 om 23:23

Let's hope so....

4 augustus 2015 om 23:37

Het lag vooral aan de instelling op het veld en er is duidelijk een speler nodig die sommige spelers een schop onder de reet durft te geven maar nee hoor dat gebeurt niet en dan ben je gewoon de Sjaak. En ja het lag deze wedstrijd inderdaad ook aan Frank de Boer omdat hij gewoon een te jong team neerzet op het veld terwijl je weet dat je de derde voorronde van de CL speelt en niet een of ander oefenwedstrijdje tegen het plaatselijke FC Knudde waar Overmars ook de schuld aan heeft omdat hij zijn laatje vol stampt met al het geld wat hij krijgt en er niks goeds voor koopt... Maar goed hopelijk treffen we een tegenstander waar we in de laatste voorronde van de EL van kunnen winnen en dan zijn we in ieder geval verzekerd van zes wedstrijden in de groepsfase op het een na hoogste niveau in Europa ook al zie ik het somber in dat we die doelstelling gaan bereiken als het spel net zo slecht is als vandaag en de tweede helft van vorige week of sterker nog, zelfs nog slechter dan toen... Het is dit jaar in ieder geval doei doei groepsfase CL en hallo voorronde EL!

5 augustus 2015 om 00:42

Er zit iemand op de bank die andere spelers een schop onder de kont kan geven en laat nou net het grootste op zijn positie staan. Ik ben wel ff klaar met Veltman. Hij was vorige week al de grote schuldige van het verprutsen van de voorsprong en toch blijft hij als een schoolmeisje verdedigen en blijft hij laconiek. Het is tijd voor Heitinga. Niet dat hij de verlosser is, maar je weet dat hij tenminste wel iemand is die over lijken zal gaan.

5 augustus 2015 om 01:20

Behalve het feit dat hij niks kan doen aan het 2e tegendoelpunt is Veltman inderdaad behoorlijk door de mand gevallen op sommige momenten vandaag, daar waar hij de vorige keren wel beter speelde... Het wordt ook maar is tijd dat Heitinga is bij de basiself wordt gehaald als eerstgenoemde als een kaneelstok blijft presteren.

5 augustus 2015 om 01:46

het is wel gebleken dat achterhoede bij ajax lachwekkend is
maar leiding is ook lachwekkend heitinga halen en dan veltman laten staan dan ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd wat een prutser is die veltman
vind uitschakeling niet goed voor nederlands voetbal maar vind het wel mooi voor alle arrogante ajaxieden die ff dachten dat poulefase makkie zou worden idd we hebben het gezien
misschien dat ze nu wakker zijn en in de gaten hebben dat ook ajax niks meer voorstelt in europa

5 augustus 2015 om 02:57

Mwah, daar had ie lichtelijk pech, al twijfel ik ook wel een beetje. Als hij heel scherp was geweest had hij die wel meer kunnen raken waardoor hij langs de goal kwam. Maar dat zie ik als een incident en kan iedereen overkomen. Het wordt echter een opstapelen van dat soort dingen. Vorige week al dat zwakke uitverdedigen door het midden waar een doelpunt uit kwam en ook nu weer bij het eerste doelpunt stond hij 2 meter van zijn directe tegenstander af, terwijl hij nog omkeek. Uiteraard mag je ook Sinkgraven en Gudelj aankijken op het amateuristische (uit)verdedigen, maar met een echte leider achterin was dit voorkomen. Die zet de poppetjes wel goed neer en houdt ze scherp. Tete en Riedewald haalden bij wel een voldoende, maar je zag dat ze onervaren zijn. Ze hadden twijfels omdat ze geen aansturing hadden, alsof voor hen niet helemaal duidelijk was wat ze moesten. Over Dijks ben ik wel tevreden. Voetballend absoluut niet de beste voetballer, met hier en daar wat schoonheidsfoutjes maar hij had wel lef en durft tenminste bal een keer in zestien te pompen, daar kwam ook het eerste doelpunt door, terwijl het eigenlijk geen echte kans was. Van Rhijn en Boilesen zouden zoiets niet snel doen en kiezen voor de bal terug.

5 augustus 2015 om 15:59

Peter bosz of Ron Jons laten met hun clubs de laten jaren uitstekend voetbal zijn. Het is nu nog te vroeg in het seizoen om de Boer te ontslaan.

4 augustus 2015 om 22:56

Nee. Niet 1 iemand. 12

4 augustus 2015 om 22:58

Ik kan me de slippertjes van de Boer ook nog goed herinerren. En dat was op zijn 25e...

4 augustus 2015 om 22:59

Zegt daartegen over ook alles wat hij goed deed...

4 augustus 2015 om 23:03

T gaat hier om trainer de Boer niet om de speler.

4 augustus 2015 om 23:04

jank niet allemaal zo... 4x op rij kampioen geworden en de helft van de mensen vinden de boer niet de geschikte trainer voor ajax? dan maak je je zelf echt belachelijk hier. angsthazen voetbal? ik heb geen angsthazen gezien? waarschijnlijk heb je een andere wedstrijd zitten kijken... want je reactie slaat echt helemaal nergens op

4 augustus 2015 om 23:06

Je kan ook te ver gaan. De boer was vroeger gewoon een goede voetballer.

4 augustus 2015 om 23:14

ach ja barca_barca, misschien moet jij het maar bij barca houden. Want als Ajacied kijken we al jaren naar voetbal met een minimum aantal schoten op doel, afgelopen jaar zat ajax met het aantal schoten op doel zelfs gelijk met de degradatiekandidaten. Dus ja: Angsthazenvoetbal. En ga nu maar weer barca kijken.

4 augustus 2015 om 23:34

Dutruel, Anderson, Rochemback en Danny Muller ook. Maar die waren drama. Frank speelde er slechts omdat Van Gaal er coach was. Bij Oranje gad hij altijd zelf zijn slippertjes, net als bij Barça en Ajax. Echter. Stonden er zulke fantastische spelers rond hem dat dit nuet vaak werd afgestraft. Als trainer had ik hem hoog zitten, maar ik snap dat blinde vertrouwen in slechts tieners niet zo goed. De ajax talenten zijn de laatste jaren nuet meer van het niveau van wat het geweest is

4 augustus 2015 om 23:50

Blijkbaar kijken jullie niet zo lang voetbal. De foutjes van de Boer waren berucht. Commentators op TV noemden zulke foutjes een "de boertje".

5 augustus 2015 om 00:22

Kijk voetbal sinds 1984. Die 'slippertjes' werden goed gemaakt door goals, splijtende passes en goede ingrepen. Hij heeft niet zomaar zolang bij Ajax en Oranje inde basis gestaan.

5 augustus 2015 om 00:24

Omdat Van Gaal er coach was? Juist Van Gaal was hard in het op de bank zetten van spelers die niet voldeden. Daarnaast hebben alle bondscoaches die geen Van Gaal waren hem ook gewoon in de basis gezet. Slaat helemaal nergens op wat je nu zegt.

5 augustus 2015 om 00:31

Nee die slippertjes kostte veel wedstrijden, met Ajax en Nederlands Elftal. Pas vanaf zijn 26e werd Frank wat betrouwbaarder maar toen zat hij al aan de doping.

Bij Barca was de boer altijd 1 van de mindere. Nu terugkijkend is het niet raar dat Barca toen amper prijzen pakte.

5 augustus 2015 om 00:34

Ajax heeft in de jaren met de Boer (ook als aanvoerder) meer punten en prijzen dan ooit gehaald. Ik heb bijna elke wedstrijd van hem gezien. Je zegt gewoon maar wat om je gelijk te willen halen maar er klopt niets van. Als hij zoveel wedstrijden kostte zat hij allang op de bank want er waren genoeg alternatieven bij Ajax en Oranje namelijk.

5 augustus 2015 om 00:40

Dus je kent het De boertje (=slippertje) niet meer? Want dat was mijn punt en vanaf daar probeer je jezelf in allerlei bochten te wringen om jouw gelijk te halen dat het zo'n geweldige speler was.

Maar ook in de periode van de Boer, werd de verdediging van het Nederlands 11tal als zwakste linie gezien. Bovendien was het een geldwolf.

Elke niet-ajaxied, ouder dan 30, weet dit.

5 augustus 2015 om 01:38

@tubes zodra iemand kritiek op FdB/Ajax heeft spring je ter verdediging pleur toch op man ... je bent zo ongeloofwaardig als wat! Echt een schaap - echte fans zijn de kritische onthou dat!

5 augustus 2015 om 08:27

Je houdt je geen vier jaar staande in de basis van Barcelona als je niet goed bent, oongeacht of je trainer een landgenoot is. Die spelers die je opnoemt hebben nauwelijks gespeeld en de druk is gewoon immens hoog bij clubs van dat kaliber. Zijn broer Ronald, die was van niveau minder en die heeft er dan ook maar een seizoen gespeeld. Daarenboven nog de CL gewonnen met een piepjong Ajax. En temeer het gaat niet eens over De Boer als speler. Je hoeft geen goede voetballer geweest te zijn om een goede coach te zijn.

4 augustus 2015 om 23:05

Alleen al het feit dat de gemiddelde leeftijd zo'n 21,5 jaar was. Da's gewoon krankzinnig. In Europa heb je ook ervaring nodig.

4 augustus 2015 om 23:05

Ervaring ontbreekt in de ploeg. Altijd dat teren op talent wat nog niet rijp is voor de graafschap.... Triest voor het NL voetbal. Waarom niet gestart met en centrum Heitinga / vd Hoorn... dat staat er meer body achterin dan jongetjes als Riedewald en Veltman. Het is de Boer echt aan te rekenen...

4 augustus 2015 om 23:35

Met het centrum Heitinga/vd Hoorn hadden we verloren met 0-3. Veltman, Riedewald of Viergever had dan in plaats van vd Hoorn moeten spelen. Overigens: Heitinga heeft ook jarenlang geen mallemoer gepresteerd, dus wie zegt dat het met hem in het centrum duidelijk beter was gegaan?

4 augustus 2015 om 23:06

Frank moest gewoom al na de goal van gudelj jonny erin halen en gewoon verdedigen

4 augustus 2015 om 23:06

Ik zeg frank mag blijven, maar dsn tegen de cambuurs en heraclessen van deze wereld met broekies spelen en in echte wedstrijden met echte mannen. Dus heitinga erin. Ook urby aub morgen nog een contract geven. Dijks was deze weddtrijd erg goed en sinkgraven vorige week, maar we kunnen hem in dit soort weddtrijden echt wel gebruiken! Zoek de balans frank. Ervaring heb je hier gewoon nodig. 5 goals tegen in 2 wefstrijden tegn rapud wien kan echt niet! Niet in CL te zoeken. Dat is de enige conclusie die mogelijk is. Zonder ervaring trouwens ook niets in EL te zoeken...

4 augustus 2015 om 23:10

Maar ja als er bij een doelpunt 4 mensen in de fout gaan dan kun je toch niet zeggen dat er goed verdedig wordt! Als je 4 doelpunten scoort in twee wedstrijden speel je geen angsthazen voetbal.
Ze moeten gewoon beter leren verdedigen bij Ajax want achterin kunnen ze nog geen bal tegen houden.

4 augustus 2015 om 23:22

Angsthazen voetbal...? Vandaar ook het te aanvallend ingestelde middenveld en de voetballende cv ipv heitinga.. 3 persoonlijke fouten, 3 goals. De Boer gaat elke keer uit zijn plaat als er achter wordt rondgetikt en niet naar voren wordt gespeeld. Dan moet je bij die jongens en het middenveld zijn die niks doen om te klagen toch...

4 augustus 2015 om 23:24

Niet zozeer angsthaas, maar was hij begonnen zoals in Wenen had ik het wel willen zien.
Hij moet ook veel minder reactie voetbal spelen. Eigen spel spelen en als hij zegt dat ze dat deden in het begin kijk dan even in de spiegel mr De Boer 0 schoten op goal eerste dertig minuten.

Het is inderdaad tijd dat hij naar zichzelf gaat kijken ipv naar zijn spelers/scheidsrechters of tijdstippen. Je kan je niet langer verbergen zogenaamde topcoach

4 augustus 2015 om 23:30

Als je als Ajax trainer tevreden bent met een eerste helft zonder schot op doel dan kan ik dat niet anders bestempelen als angsthazenvoetbal...

4 augustus 2015 om 23:35

Als je het zo bekijkt snap ik het, ik zie het als totaal verkeerd de wedstrijd ingaan. Denken dat je het wel even red op een 2 2 uit. Verkeerde inschatting van de trainer. Ik geloof dat als hij het zo ook uitspreekt spelers opgelucht zullen zijn en veel mensen hier meer vertrouwen in De Boer zullen hebben.

4 augustus 2015 om 23:25

Nou... angsthazenvoetbal? Verdediger eruit, aanvaller erin... en Ajax heeft best redelijk gespeeld. Alleen die stomme fouten. Niet alleen van de verdediging maar ook van de middenvelders. Je kunt dit niet allemaal op De Boer schuiven. Hij moet werken met een jong elftal. Dat verlangt de visie van de club van hem. En de ervaring die we graag bij Ajax willen zien, kun je ondanks je 100 miljoen niet halen. Zo simpel is het...

4 augustus 2015 om 23:26

En vergeet niet: je scoort in 2 duels op CL niveau 4 goals. Dat is normaal gesproken voldoende. Je krijgt er alleen 5 tegen door stomme persoonlijke fouten..

4 augustus 2015 om 23:32

Het gaat ook om de overtuiging om naar voren te durven spelen he. Gewoon durven, de bal het werk laten doen. Onder de Boer is het niks anders dan twijfelvoetbal, fouten komen hier vanzelf uit voort.

4 augustus 2015 om 23:27

Deels mee eens.. waarom niet alles vast zetten en door jagen.. vind het lijken dat ze wel willen aanvallen maar te bang zijn voor de tegenstoot aanval..

Sinkgraven durft wel maar zat het niet mee.. de 1 0 was ook meer een fout van ghazi. Die back was nog op eigen helft toen sinkgraven de bal verspeelde maar gaf wel de voorzet.. slecht verdedigd van duo..

Veltman erg slecht
El Ghazi niets goeds gedaan of man uit gespeeld?! Mag dat wel van frank?
Fisher. Meneer wil belangrijk zijn en scoren..
Klaassen, nummer 10 aanvoerder en niets gecreëerd, nog geen schot op goal en zegt ik heb er geen woorden voor...

Nee je was zelf slecht eiste niets op en jullie lieten je aftroeven.. is het inzet passie of angst om te voetballen??
Als ze is een keer direct spelen ipv nog een keer goed leggen en kijken.. in een keer door tikken pas toen kwamen er mogelijkheden.. helaad heel spaarzaam..

Alleen sinkgraven bazoer gudelj en soms fisher en milik durven dat ook al gaat t vaak fout.. als het lukt direct gevaar.. lukt het niet.. vervang veltman en vertrouw je verdediging zeker met de snelheid van riedewald en de sliding van tete

4 augustus 2015 om 23:34

Oké dan, het is een combinatie van angsthazen en twijfelvoetbal. Altijd met de blik naar achter in plaats van de blik naar voren. Ajax onwaardig.

Tja, De Boer. Als je elk jaar dezelfde lessen moet leren, moet je je afvragen of er niet iets anders mis is. Koop ervaring met die 100 miljoen op de bank. En dan niet Heitinga, maar ga eens naar de Guardado's van de wereld kijken.

De tijd is gekomen dat Ajax een voorbeeld moet nemen aan PSV ipv andersom...

4 augustus 2015 om 22:57

Heitinga heeft nog geen minuut gespeeld hoe kun je hem nu al afserveren? Ik denk dat hij met 3 broekies in de verdediger van enorme waarde had kunnen zijn.

4 augustus 2015 om 23:00

Ik denk dat hij te slecht is en daarom gewoon de bank warm houdt.

4 augustus 2015 om 23:02

Je moet een speler aankopen die speelt, ervaring heeft en nog niet te oud is.

Heitinga heeft van die drie dingen alleen ervaring. dan kun je ook Jhonny van Beukering aannemen. Die heeft ook ervaring.

4 augustus 2015 om 23:02

Dat zegt toch ook al genoeg. Belangrijkste wedstrijden en je best betaalde speler zit op de bank

4 augustus 2015 om 23:07

Overmars koopt Heitinga aan, hij is met 31 jaar zeker niet te oud. Dat hij speelt heeft De Boer in de hand en niet Overmars of Heitinga.

Misschien heb ik het fout en kan hij er inderdaad niets meer van maar ook al is Veltman op dit moment een klasse beter wat ik me niet kan voorstellen denk ik dat een Heitinga nog heel belangrijk vandaag had kunnen zijn met zijn ervaring.

4 augustus 2015 om 23:19

Heitinga is langzaam. Hij zit al jaren op de bank, overal waar die komt.

4 augustus 2015 om 23:19

En denk je niet dat zo'n aankoop afgestemd wordt tussen de Boer en Overmars. Het is gewoon wanbeleid. Zeker als je zo gierig bent met geld. Zorg er dan ook voor dat wanneer je eindelijk een X geld uitgeeft, dat je t dan niet aan zo iemand geeft maar aan een topper

4 augustus 2015 om 22:58

Je hebt gelijk, maar je vergeet een ding. Ik denk dat de Boer het ergens wel begrijpt dat je zo niet verder kan, maar Cruijff saboteert de boel door Overmars dwars te zitten. Er gaat achter de schermen een flinke oorlog ontketenen, als die al niet gaande is. De Boer heeft deze wedstrijden heel veel fouten gemaakt, maar er zijn meer schuldige aan deze blamage.

5 augustus 2015 om 11:06

Het komische aan jouw berwering dat Cruijff de boel saboteerd is dat Cruijff/la Ling in eerste instantie (volgens de media althans) een stokje staken voor de komst van Heitinga.

Vervolgens hebben ze hem toch aangetrokken en kijk nu. Hij zit een beetje op de bank te rotten in een belangrijke wedstrijd waarin ze de ervaring goed kunnen gebruiken.

Heeft Cruijf dan op dit moment gewoon niet gelijk gekregen?

4 augustus 2015 om 22:59

Idd eerst 11 superjonge gasten opstellen en dan afvragen hoe het kan dat ze fouten maken. Ajax heeft het geld, dus het is blijkbaar gewoon beleid om spelers op te leiden. En niet om ver in Europa proberen te komen, want ze weten zelf ook wel dat je zonder ervaring niet ver komt.

4 augustus 2015 om 23:03

Welk geld? Zie jij de bedragen die er tegenwoordig worden betaalt voor spelers? Ajax heeft 1 ding na vandaag en dat is mega veel geld verloren vergeleken voorgaande jaren.

En ver komen in Europa is blijkbaar teveel gevraagd voor iedere ED ploeg. Als de overige ploegen nou beter hun best doen, zodat Ajax gedwongen wordt om met pure middelmaat niet in de top 3 te eindigen.

4 augustus 2015 om 23:14

PSV kocht vorig jaar Guardado en De Jong. Kostte niet onmogelijk veel geld en zij maakten PSV kampioen. Het kan dus best. Goed scouten..

4 augustus 2015 om 23:29

Volgens mij was de zelf opgeleide Depay met 8x de winnende minstens net zo belangrijk voor de titel.

En wat is het doel kampioen worden? Ajax heeft bewezen dat je dat ook kunt realiseren zonder zogenaamd goed in te kopen. Je kunt zelfs kampioen worden met verdomd weinig punten hiero. Er moet verder gekeken worden dan zo een titel in een matige competitie.

Europees presteren hebben zowel Ajax als PSV niet gedaan tot dusver.
Als Guardado en Luuk echt zo verdomd goed waren, dan hadden ze ook het verschil voor PSV Europees gemaakt en dat was niet het geval. Hopelijk dit seizoen wel, maar ja het niveau verschil tussen CL en de wekelijkse wedstrijden die PSV speelt is groot.

4 augustus 2015 om 23:37

Wat? Hebben ze zelf opgeleide spelers aangevuld met goede aankopen? Wow. Ja Depay en (aankoop) Wijnaldum waren ook belangrijk. Zo doet een goede club dat. Goede spelers aankopen naast talent opleiden.

Waar blijven de verdedigers die Ajax nodig heeft? Want daar ligt duidelijk een deel van het probleem.

5 augustus 2015 om 01:44

Makkelijker blerren als je een x een prijs wint. 7 jaar lang was het drama in Eindhoven en nu is het hemels. Nu is Ajax aan de beurt..
En nogmaals wat heeft PSV Europees gepresteerd dan?
Je geeft er geen antwoord op, omdat je weet dat ze net zo bagger waren.
Nogmaals om kampioen te worden in de matige ED heb je echt geen zogenaamde goede aankopen voor nodig. Ajax heeft dat bewezen. Matige selectie al 3 seizoenen lang en het leverde 2 kampioenschappen op en een tweede plek.
Zal me niet verbazen als Ajax ook dit jaar opnieuw in de top 2 komt. Hoe matig het wel niet is.

4 augustus 2015 om 23:04

Wat heeft Psv de laatste jaren dan precies in Europees verband gepresteerd? Die gaan (helaas) ook gewoon keihard de boot in straks in de champions league. En vorig jaar in de Europa League was het na de poulefase ook niks meer...

4 augustus 2015 om 23:12

Ze zijn Ajax voorbijgestreefd. Hebben betere spelers, beter beleid, de boel is rustig. Ze hebben een goede scouting en laten zich leiden door verbetering, niet door sentiment.

Ajax heeft weinig spelers die ooit heel veel geld gaan opleveren. Ze missen namelijk vaak iets: fysiek. Al die spelers zijn te licht. Sinkgraven, Andersen, El Ghazi, Klaassen en Tete zijn letterlijk te licht. Échte Ajaxspelers, maar met de ontwikkeling van het voetbal is dat niet meer genoeg. De enigen die internationaal wel kunnen slagen zijn Cillessen, Dijks, Gudelj en Milik.

Daarnaast is er nog een nadeel: gebrek aan specialisme. Ajacieden moeten alles kunnen, waardoor de spelers niet meer heel goed zijn in één ding. Zie Blind: Die kan overal voetballen, maar nergens heel goed. Daardoor is hij gedoemd om bij Manu gaten op te vullen en wissel te worden.

4 augustus 2015 om 23:45

El Ghazi, Klaassen en Tete missen fysiek?! Ze zijn misschien geen bodybuilders, maar licht zijn ze zeker niet en fysiek zullen ze echt nog wel sterker worden. Sinkgraven is idd wel licht, maar dat was Eriksen ook. Die redt het vrij aardig bij Spurs, vind je niet? En Andersen zat niet bij de selectie, dus je kunt het probleem van de afgelopen twee wedstrijden moeilijk zoeken bij hem.

5 augustus 2015 om 00:03

@ feye88

PSV was vorig jaar duidelijk de betere, daar is iedereen het over eens, maar of PSV Ajax nu volledig is voorbijgestreefd vind ik wel heel sterk geformuleerd. Ze zijn smaakmakers Depay en Wijnaldum kwijt en hebben nog steeds dezelfde onzekere achterhoede met matige spelers als Bruma, Isimat, Hendrickx en Zoet. Van de nieuwe aankopen moeten we nog maar zien of ze het gaan redden. Propper vind ik bijvoorbeeld een goede speler, maar wel een beetje een softie die wellicht moeite krijgt met de druk van het presteren. Wat betreft Ajax ben ik het met je eens, behalve dat El Ghazi en Klaassen best wel een goed fysiek hebben.

5 augustus 2015 om 00:13

Klaassen is niet snel genoeg en aan de kleine kant. Je hebt wat hem betreft wel gelijk. Hij is een bikkel en heeft een goede mentaliteit. El Ghazi komt alleen op techniek zn man voorbij maar niet iedereen trapt in 72 scharen..

4 augustus 2015 om 23:05

Daar lijkt het naar uit te zien, dat ze voorbeeld moeten nemen aan Psv. Maar de trots staat in de weg. Het ajaxspel is heilig verklaard. Ik zou niet eens weten wat dat is inmiddels. In 1995 speelden (toen ajax heel succesvol was in europa) ze niet zo(dat rond tikken hele tijd) neem ik aan.. maar goed ik heb die tijd niet meegemaakt.

4 augustus 2015 om 23:06

Elke keer praat hij over lessen. Ik denk dat hij een cursus bij de Pabo mag nemen, want zijn spelers leren niks, al 3 jaar lang dure lessen...

Ik baal ook vreselijk van dit resultaat.
Toch zie ik dit seizoen positief in. Het ware voornamelijk blundertjes aan onze kant. Het voetbal zelf van Ajax was helemaal niet slecht en bij vlagen aardig. Vond Ajax toch voetballend beter dan Rapid. Daarbij moeten we denken dat het elftal heel jong is en in het seizoen gaat groeien. De spelers zullen leren van deze fouten en beter worden. De nummer 2 van Oostenrijk die ook van RS wint is gewoon een pittige tegenstander in het begin van de competitie.

4 augustus 2015 om 22:56

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. Klopt, mooi voetbal is natuurlijk goed en daar staat Ajax bekend voor maar als je geen resultaten daarmee kan behalen (Ajax gaat het niet heel makkelijk krijgen dit sezioen denk ik) moet je je afvragen of dat eigenlijk wel het belangrijkste is.

4 augustus 2015 om 22:57

Het zijn al een seizoen lang blundertjes..wellicht dat de boer ipv dat slap geouwehoer over afgestraft op dit niveau eens iemand met ervaring en leiderschap in de basis zetten. Met die 2 jochies ga je het niet redden..wellicht moet papa frank eens boos worden op zn kids

4 augustus 2015 om 22:57

Het is te hopen dat de wedstrijd van dit weekend niet door gaat. Az duwt ze nog dieper in een dal. En een betere loting dan deze zullen ze in de el niet krijgen. Als ik Jasper was zou ik vanavond van Gaal nog bellen, wat een zielige vertoning.

4 augustus 2015 om 23:01

Heb nieuws voor je die gaat door.
Maar Az is net zo verzwakt dus kan alle kanten op.

Maar nu de 4de rond Europa L in, en huppa naar de groupsfase..

4 augustus 2015 om 23:01

AZ heeft ook helemaal niet ingeleverd deze zomer toch

5 augustus 2015 om 12:21

FdB heeft zeer veel krediet, maar zijn krediet is niet onbeperkt. Ook FdB zal zijn lessen hebben moeten trekken uit vorig seizoen en tot de conclusie zijn gekomen dat er ervaring ontbrak. Zodoende snap ik de mensen die kritiek leveren op de Boer als geen ander, want gisteren stuurde hij opnieuw 11 van die "jochies" het veld in.. in Europa nota bene... de wedstrijd v.h. seizoen... Of Heitinga de juiste man was weet ik niet, maar een Gudelj haal je toch niet voor niets?

Nu mogen de Ajax-jonkies weer hun fans toespreken op facebook en instagram met hoe ze 'hun best' gedaan hebben en het de volgende keer beter zullen doen. Paar hashtaggies erbij 'dreamchasers', 'lovefootball', en weer de volgende swag-aankoop showen. Beschrijf ik dan het juiste beeld?

4 augustus 2015 om 22:54

Nee, je reactie slaat nergens op, het heeft totaal geen betrekking op ook maar iets van wat er vanavond gebeurd is

4 augustus 2015 om 22:55

Inderdaad niet lullen maar poetsen!

4 augustus 2015 om 22:57

Lol hoe vaak moet ik deze reactie voorbij zien komen? Blijkbaar vind jij jezelf super leuk.
Nou applausje hoor.

4 augustus 2015 om 23:08

Die spelers kun je het helemaal niet kwalijk nemen, het zijn gastjes van 19-20. En dat ze twitteren hoort gewoon bij deze tijd. Marc en Frank moeten eens in de spiegel kijken en beseffen dat je het niet redt met zo'n jong elftal. Dat hadden ze toch moeten weten.

4 augustus 2015 om 23:09

Haha. Lijkt me wel iets voor die gasten.

Los van dat ajax hier echt iets heeft laten liggen, was rapid enorm goed

De Boer kan beter eerst zelf het boetekleed aan doen:
1) Waarom is Heitinga cheerleader?
2) Waarom krijgt Fischer ineens een basisplek en moet Sinkgraven naar het middenveld verhuizen?

Het bestuur maakt ook hun fouten, maar ik ben de Boer en z'n praatjes meer dan zat.

4 augustus 2015 om 23:00

Inderdaad, afgelopen jaren had hij een smalle onervaren selectie en kon hij dit soort dingen zeggen maar nu heeft hij een brede selectie met ervaring maar als je dan de verkeerde jonkies de hand boven het hoofd houdt gaat het mis.

4 augustus 2015 om 23:01

En waarom blijft die belachelijke El Ghazi al 90 minuten staan terwijl die geen knikker raakt ?

4 augustus 2015 om 23:05

Vrijwel niemand raakte een knikker en je kan maar 3x wisselen

4 augustus 2015 om 23:14

El Ghazi is een overschatte voetballer. Een Ronaldo wannabe.

4 augustus 2015 om 23:15

Des te belangrijker dat je goed wisselt.
het gevaarlijkste wapen wat we bij 2-1 achter hadden waren de voorzetten van dijks en dan haalt De Boer een centrale verdediger eruit waardoor hij niet meer kan opkomen.

Juist met zoveel druk naar voren een spits van 1.90 en aansluitende 10 heb je iemand die vanuit stilstand een voorzet kan geven en dat is zo n beetje de perfecte situatie voor Schone als rechtsbyiten.

Ongelooflijk.. je had vorige week bij de rust gewoon 0-4 moeten voorstaan en dan krijg je dit..
Lang leven de centjes op de bank.

Jij en Marc netto zijn ook in de fout gegaan frank, met dit dramatische beleid. Wat baal ik hiervan zeg. Laat ik nu nog maar genieten van de CL nu het nog kan in Nederland.

4 augustus 2015 om 23:04

Een voordeel is dat je in de EL net zoveel punten kunt halen als in de CL. Tegen mindere tegenstanders dus. Helaas is voor Ajax iedereen lastig.

4 augustus 2015 om 23:15

Mooi, zijn we ook gelijk van het gezeik af "gun ajax, want het is in het belang van NLse Voetbal"

4 augustus 2015 om 23:16

Ajax moet maar punten pakken voor NL in de EL.

4 augustus 2015 om 23:17

Iedereen doet alsof ajax de enige NL club is die het slecht doet in europa. Ik kan me PSV vorig jaar nog goed herinneren tegen zenit en feyenoord met hun wanprestaties. Vergeet niet dat ajax ook de naam van het NL voetbal hoog heeft gehouden een aantal jaar geleden tegen barca en vorig jaar tegen PSG

4 augustus 2015 om 23:27

Psv tegen Zenit, Feyenoord tegen Roma en Feyenoord had veel pech met die franse scheidsrechter die hele wedstrijd lang verkeerde beslissingen nam die in het nadeel van feyenoord werkte. Maar ajax is vandaag gewoon tegen Rapid wien uitgeschakeld..

4 augustus 2015 om 23:29

Ajax heeft wel pech gehad met lotingen in CL, maar is nooit verder gekomen dan groepsfase.

4 augustus 2015 om 23:29

Laatste 4 jaar.

We kunnen wel elke keer blijven wijzen als het fout gaat. Het probleem is dat er werkelijk heeelemaal niks gecreëerd word. Het is echt te treurig voor woorden. Hopelijk vertrekt de Boer gauw.

Moet je zorgen dat je andere spelers hebt.

Met 8 spelers die nog geen 1 fatsoenlijk seizoen in de eredivisie hebben gespeeld, kun je wachten op dit soort fouten.

Alle fouten zijn te wijten aan het selectiebeleid. Er moet vastigheid zijn om te kunnen presteren.

4 augustus 2015 om 23:00

Als Heitinga bij zo'n wedstrijd overigens fit op de bank zit, moet je morgen direct zijn contract ontbinden. Wanneer heb je hem nodig dan? Of is hij gewoon niet goed genoeg? Met dank weer aan het transferbeleid dus

4 augustus 2015 om 23:07

Ben ik met je eens. Als hij fit is dan is het ongehoord om je best betaalde speler op de bank te zetten.

Nu beginnen de Ajax fans ook ineens te zeuren, maar wij als Twente fans mogen niks zeggen over Schreuder. Hypocriet.

4 augustus 2015 om 23:01

Ik zeur niet over Frank maar over het selectiebeleid, met name Overmars dus. En velen met mij.

4 augustus 2015 om 23:05

Een groot deel van de supporters (lees o.a bovenstaande reacties) zal nu gaan klagen over Frank. Wellicht het zelfde deel dat zij dat wij niet zo moeten 'zeiken' richting Schreuder.

De analyse van de Boer was dan wel weer goed, gelukkig geeft hij toe dat het niet 1 speler telkens was die de fout in ging maar bijna allemaal.
Maar goed het heeft voor het Nederlands voetbal niet opgeleverd en dat is zonde.

4 augustus 2015 om 23:02

Dat is bij El Ghazi ook altijd.
Zegt hij dat hij had moeten afspelen om de week erop weer precies dezelfde fout te maken.
Geldt voor De Boer ook.
Ik heb het gevoel dat de selectie totaal niet onder de indruk is van De Boer als persoonlijkheid. Ze hebben respect voor De Boer als voetballer, niet voor De Boer als trainer en daarom zijn ze niet altijd gefocust, omdat ze weten dat ze er makkelijk vanaf komen.

4 augustus 2015 om 23:05

Prima analyse..wat hij dus eigenlijk zegt is dat ze een man achterin moet hebben die ze neerzet. Net als wat gudelj deed na zijn invalbeurt..wat frank niet snapt is dat je het sterkste TEAM moet opstellen en niet de beste individuele spelers..maar goed, frank vind dat we leuk spelen..

Ik ben helemaal klaar met De Boer. Ze moesten leren van hun fouten maar ze zijn hopeloos gezakt voor het examen. Hopelijk is het ontslag van De Boer en Overmars met deze nederlaag een stapje dichterbij gekomen.

4 augustus 2015 om 23:03

Wie moet het dan doen? in de jaren daarvoor ging het echt niet beter maar wel duurder....

4 augustus 2015 om 23:05

Ik zou zeggen Ling als verstandige ervaren TD en Jonk als nieuwe trainer met Stam als zijn assistent. Dit zijn allemaal mensen die wel echt de lijn Cruijff volgen en de fluwelen revolutie tot een succes kunnen maken.

4 augustus 2015 om 23:10

Met Ling wordt er al helemaal niet geïnvesteerd.

4 augustus 2015 om 23:12

Dat is niet waar, hij investeerd elke euro verstandig aan echte versterkingen. In tegenstelling tot Overmars.

4 augustus 2015 om 23:14

Ron Jans, laat tot nog toe elk team dat hij heeft getraind het leuks van de hele Eredivisie voetballen..

4 augustus 2015 om 23:41

@difference09. Die staf komt wel prikkelend over vind ik. Ling is een rare snuiter maar wel een originele persoonlijkheid en Jonk is wat introvert maar is denk ik tactisch en technisch nog beter onderlegd als De Boer. Stam zou ik niet weten. Waarover verschillen Jonk en De Boer inhoudelijk overigens specifiek van mening? Dat lijkt me best interessant.

5 augustus 2015 om 00:04

@ tubes

Zoals hieronder door iemand al werd aangegeven zou Ron Jans denk ik wel een goede coach zijn, eigenlijk hoopte ik dat hij Jol zou vervangen. Als directeur voetbalzaken leek toen ook Beenhakker wel een geschikte kerel, die man beschikt over ervaring, inzicht (heeft o.a, Ibrahimović voor Ajax gescout) en heeft in tegenstelling tot Overmars wel een fatsoenlijk internationaal netwerk.

Dat het bij Feyenoord er niet uit kwam neem ik hem niet kwalijk, omdat hij net zoals onze scouts met een lege portemonnee (terwijl Ajax wel iets kan besteden) moest scouten. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd hoe jij over deze twee mensen denkt ?

5 augustus 2015 om 00:13

Ik zap je zeggen, ik hoop het niet maar Bosz zou de beste trainer voor Ajax zijn. Hij weet zijn ploegen altijd aantrekkelijk te laten voetballen. Is niet om te provoceren,maar Vitesse speelt toch hoe Ajax wil spelen? Dominant op de helft van de tegenstander en veel kansen creëren. Dat je wat meer kansen tegen krijgt is logisch, maar Ajax heeft normaal gesproken ook meer kwaliteit dan Vitesse. Bosz zou Ajax weet het Ajax maken waar ze bekend om zijn.

5 augustus 2015 om 00:25

Want Bosz heeft zich al bewezen in de top? Was hij niet de trainer die veel onnodige punten verloor met Vitesse?

5 augustus 2015 om 00:31

@chari
Zoals Heerenveen?

4 augustus 2015 om 23:13

En wie wil je er dan op zetten en denk je dat het dan beter gaat? Deze selectie heeft heel veel groeipotentie. En daarachter komt ook veel aan. Daar is het echt wachten op. De Boer is nu echt in een overgangsperiode belandt Ik denk dat als Ajax internationaal mee wilt doen dat het nog 2/3 jaar nodig heeft. Huidige selectie is goed genoeg voor de eredivisie.

Wat betreft tactisch vermogen van De Boer.. Tja durf ik niet te zeggen, maar er nog 3 op de bank die wat kunnen zeggen en allen geen koekenbakkers zijn. Trustfull is toch gehaald voor de tactiek? Dus niet alleen afgeven op De Boer. Wat overigens niet wegneemt dat Ajax na dit seizoen wel toe is aan een ander gezicht.

4 augustus 2015 om 23:22

Over 2/3 jaar zijn ze alweer verkocht. Zo gaat dat nou eenmaal bij Ajax. Altijd maar dat geneuzel van "ze komen er aan, heb geduld". Verkoop ze dan eens niet zo snel of stop met janken dat ze eraan komen en zorg voor goede vervanging

4 augustus 2015 om 23:48

Toch zullen die groeibriljanten ook weer veel te snel verkocht worden. Of ze hebben even een moeilijke periode en worden dan zwaar onder de potentiële prijs verkocht, zoals van der Vaart of nu weer Kishna of Boëtius bij Feyenoord. Niemand heeft meer geduld. Het publiek niet, maar zeker ook de pers en de spelers en hun zaakwaarnemers.

4 augustus 2015 om 23:49

Inderdaad. Had bv. Kishna gewoon aan zijn contract gehouden.

5 augustus 2015 om 00:01

Ja en daar heb je dus net het euvel. Je zal dus spelers moeilijker moeten laten gaan. Zorg er maar eens voor dat je een team voor 90% 3/4 jaar compleet houdt. En dat kan je alleen als je met een heel duidelijk plan komt naar de spelers waarmee je over 3/4 jaar er wilt staan. En begin eerder met je voorbereiding. Ajax begint de voorbereiding gewoon een maand te laat. Het Ajax van 95 begon de voorbereiding in Juni. Dan behoort je voorbereidingsperiode te beginnen. En niet beginnen over dat de spelers dan zo'n korte vakantie hebben. Een gewone werknemer heeft ook maar een paar weken. En ze zijn verdorie al eind april begin mei uitgespeeld! Hoeveel rust moet je hebben? Overigens nog een reden om play-offs af te schaffen. Spelers kunnen dan eerder met vakantie en kunnen ook eerder aan de voorbereiding beginnen. Wat je nu vooral ziet is dat Ajax nog aan het einde van zijn voorbereidingsperiode zit, waar het eigenlijk al in competitiefase moet zijn.

5 augustus 2015 om 07:40

Die play-offs moeten sowieso weg. Voegen echt helemaal niks toe.

Het is en blijft een tactisch onbenul die Frank. En een lafaard. In Wenen de 1-2 vadt willen houden tegen 10 man in plaats van door te drukken naar minimaal 1-3. En nu de voorkeur geven aan iemand die 60 minuten kan spelen en je ervaren 'topaankoop' op de bank zetten. Wat zal Johan denken in de Spaanse zon...

4 augustus 2015 om 23:04

Een lafaard kun je het niet noemen. Het vergt veel lef om zo'n jonge ploeg het veld in te sturen.

4 augustus 2015 om 23:09

In Amsterdam/nederland noemen jullie dat misschien 'lef', in België heet dat 'domheid'

Nee, even serieus, je moet geen toptrainer zijn om te weten dat een team van gemiddeld 21,5 jaar oud ten onder zal gaan in Europa, of het moet een team zijn met Pogba, Neymar en andere supertalenten. En zefs dan nog...

4 augustus 2015 om 23:09

Je vraagt om problemen als je een team erin zet met de gemmidelde leefrijd van 21! aHij is geen lafaard maar al helemaaaal geen held

Als De Boer al niet van zijn eigen fouten leert omdat hij zo koppig als de pest is, hoe moet hij dat dan overbrengen op de spelers die van hun fouten moeten leren?

4 augustus 2015 om 23:29

Exact. Dat is een volkomen terechte constatering !!

Ik zou zeggen Frank zout op! Ben er helemaal klaar mee en neem die kniepert Marc Netto alsjeblieft mee! Oprotten ermee! Met hun aan het roer gaat Ajax nooit meer Europese subtop worden sterker nog we zijn eerder het lachertje van Europa! Leuk hoor dat veredelde jeugdteam ik zie liever kwaliteit en resultaat en ik weet zeker met mij vele Ajacieden. Wat heb ik er de schijt in zeg! Gvd weer een jaar zonder Cl

Geen excuses verzinnen Frank je kon wisselen net na de goal maar nee

Echt dit is zo frustrerend. En ik ben totaal geen Ajax fan, ik haat ze zelfs. Maar wel fan van Nederlands voetbal en ik vind het altijd mooi dat Nederlandse clubs het goed doen in Europa. Maar wow hoe triest zag dit eruit. Het moet extra frustrerend zijn voor de Ajax fans. Wat een kinder voetbal werd er neergezet. En ja Franks aandeel komt lijkt wel nooit ter sprake, maar hij is absoluut de hoofdschuldige hierin. Gudelj niet laten spelen en kindertjes zoals Sinkgraven wel? Jemig echt hopeloos, zo ook het het rond getik achterin, halloo je moet er doorheen snijden met snel en attractief voetbal en je goals maken en zo weinig mogelijk tegen krijgen! Snappen zij het nog wel of wat? En al die talentjes zijn leuk, maar er is helemaal niemand die hen op de vingers kan tikken, die hen kan begeleiden en die hen klaar kunnen stomen voor zulke belangrijke wedstrijden, waar alleen winst telt! Niet dat kinder voetbal man, jemig!

Nee Frank, steek je hand maar eens in eigen boezem. De jongens op het veld hebben naar hun kunnen gevoetbald, je kan niet meer verwachten van zo'n jonge jongens, dat moet jij ook weten. Er is geen ervaren kracht die de lijnen uitzet, de linies op orde brengt en zorgt dat de koppies niet gaan hangen, die jongens laat jij op de bank. Jonge jongens krijgen een vormdip, en toch stel je ze continue op, denk je niet dat het Veltman of Sinkgraven niet in hun hoofd gaat zitten dat ze slecht gespeeld hebben? Daar ben jij verantwoordelijk voor, laat die jongens zich toch eens in de luwte ontwikkelen, je kan niet verwachten dat ze tegen routiniers, ook al zijn die kwalitatief minder, 90 minuten even een puike partij op de mat kunnen leggen. Jonge jongens zijn wisselvallig, dat had jij moeten weten Frank!

Nu hopen dat Ajax zich plaatst voor de EL en daar flink wat punten kan pakken voor Nederland. Had het wel leuk gevonden, 2 Nederlandse clubs in de CL, hopen dat PSV wat kan maken daar voor Nederland.

En tijd voor de Knvb om eens aan de bel te trekken, over 2 jaar zijn we de vaste plaatsing kwijt als dit doorgaat, de clubs moeten de koppen bij elkaar steken en Europees samen een vuist gaan maken, dat kan door kennis te delen, en workshops etc, ook onze oude garde moet zich eens roeren want dit moeten we toch met alle Europese deelnemers gaan doen, het is nu niet meer Ajax, PSV of een AZ, het is nu Nederland wat Europees voetbalt, en de Nederlandse competitie waar het om gaat, en dat moeten wij als supporters ook eens gaan inzien, Nederlandse clubs moeten punten gaan pakken, en wie dat is moet niemand een drol uitmaken want uiteindelijk zijn alle Nederlandse clubs de dupe.

Die gast heeft jullie 4x op rij kampioen gemaakt. Vind zoveel kritiek onterecht op hem. Het kan niet altijd meezitten.

4 augustus 2015 om 23:25

Probleem van Ajax is eigenlijk dat het nog in een transitie zit. Er komt echt wel wat aan, maar dat heeft nog veel tijd nodig. En dan kan je natuurlijk gaan kopen, maar dan ga je dus dat talent in de weg zitten. En daar heeft De Boer mee te dealen. De aankopen vind ik niet eens zo vreemd en eigenlijk goed ingecalculeerd als je anticipeert op de toekomst.

De Boer zit er nu wel al vijf jaar en daarin heeft hij goede dingen laten zien. Alleen een transitieperiode is gewoon ontzettend lastig voor een trainer. Kijk als je alleen met top materiaal hoeft te werken wat zich al heeft ontwikkelt dan is het vrij makkelijk coachen kan ik je vertellen. Maar als je jeugdige talenten moet helpen door te ontwikkelen dan is het gewoon een moeilijker verhaal. En misschien helpt een frisse wind (na dit seizoen) Ajax wel een stapje verder. Daarnaast denk ik dat De boer is gebleven om zijn opvolger klaar te stomen.

5 augustus 2015 om 06:27

Over kishna zeiden ze dat het de grootste talent van ajax was. En waar is hij nu? Dus hou op met roepen van, dat er een goeie lichting aankomt. Eerst zien, dan geloven!

5 augustus 2015 om 07:42

Wat een dooddoener jouw opmerking.

5 augustus 2015 om 11:31

Hij heeft wat mij betreft gewoon een punt. Al jaren komen er 'supertalenten' aan.

Grote punt is dat spelers als Kishna en El Ghazi zelf ook zijn aangetrokken en wat dat betreft geen binding met Ajax hebben. Zodra ze laten zien over een bovengemiddeld niveau te beschikken dan zal er interesse komen en dan zijn die gasten ook direct weg.

Nu is iedereen vol lof over Nouri en van de Beek. Die gasten zijn 18 en hebben nauwelijks in Jong Ajax gespeeld. Het kan aan mij liggen, maar echte supertalenten debuteerden in het verleden al op 16-17 jarige leeftijd. Die speelden al geregeld in de hoofdmacht op 18-jarige leeftijd. Die jongens hebben alles nog te bewijzen en er is geen enkele garantie dat die jongens niet verzuipen zoals zo velen voor hen.

Cerny hoor ik hier ook regelmatig genoemd worden. Daarvoor zal ook hetzelfde gelden. Zodra hij aantoont echt het talent te bezitten dat hem toe werd gedicht dan wordt hij al gauw onhoudbaar en kan je hem weer uitzwaaien.

Heb voorbereiding van Ajax niet gevolgd maar ik vind het opmerkelijk dat Schone niet eerder kwam. Hij is toch vaak beslissend geweest voor Ajax in Europa.

Frank stelt gewoon een veels te jong team op, geen ervaring en weinig body. Als ik de opstelling mocht bepalen dan zag het er zo uit:

Cilessen
Tete
Heitinga
Riedewald
Dijks
Gudelj
Bazoer
Klaassen
Schone
Milik
Sanogo
4 augustus 2015 om 23:46

Dat gaat hem niet worden he Chelsea22. Heitinga is een groot vraagteken. Gudelj laat verdedigend juist steken vallen. Schöne heeft afgelopen seizoen aangetoond dat hij ook zijn man laat lopen en Milik scoort eens in de zoveel tijd, maar is vaak net The Saint uit de gelijknamige televisieserie.
Spelers die mij bevallen (ondanks de fouten die ze maken) zijn: Bazoer, Tete, Sinkgraven, Riedewald en normaliter Klaassen (hem vond ik echt tegenvallen vandaag). En over Dijks twijfel ik nog. Hij heeft een goede voorzet en is sterk. Verdedigd één op één prima, maar bij het eerste doelpunt laat hij zien dat hij tactisch verdedigend niet sterk is.

Cilessen
Tete
van Rhijn
Riedewald
Dijks
Bazoer
Klaassen
Gudelj
Younes
Milik
Sinkgraven
5 augustus 2015 om 00:24

Waarom zou mijn opstelling niet werken? Heitinga was een paar jaar geleden gewoon basisspeler van Nl en naar mijn idee kan het echt niet slechter dan veltman. Gudelj is iemand met veel potentie en het fysieke zit er ook in. Schone is voor mij persoonlijk de beste optie als een cam, daar zou hij uitstekend kunnen renderen.

Verder heeft milik een tweede spits nodig en naar mijn idee kan je makkelijk sanogo een kans geven.

Overigens van rhijn centaal zetten, dat neem ik niet echt serieus

5 augustus 2015 om 00:59

Sinkgraven speelde anders best slecht. Naast Bazoer kan Gudelj gewoon spelen. Verdedigend misschien niet zoals we willen, maar won bijna elk duel. Geschikter als controleur dan Sinkgraven. Sinkgraven werd in de duels met gemak even opzij geduwd en durft ook niet vol de duels in te gaan. Zo leidde hij een van de doelpunten in, door zo kinderlijk naar de bal te gaan en hem zacht weg te trappen.

Sinkgraven als stand-in van Klaassen zie ik meer in. Heeft andere kwaliteiten dan Klaassen, maar hij beschikt over het inzicht en de passing om op 10 te spelen. Eventueel kan hij nog als linksbuiten of lcm worden ingezet. Hem gewoon rustig brengen en laten wennen aan het Europese voetbal. Kan doorgroeien tot een goede voetballer, want talent heeft hij. Gudelj naast Bazoer. Genoeg power in de duels op het middenveld, wat we misten de 1ste helft.

Ook al was deze wedstrijd een fikse tegenslag, toch heb ik er een positief gevoel bij. Dit team heeft genoeg potentie, alleen missen ze de ervaring en een echte leider op het veld.

5 augustus 2015 om 08:05

Ach, je wist niet dat van Rhijn een omgeturnde rcv is? Nee, dan Heitinga, die al jaren bankt en ook altijd zijn foutjes had voordat hij niet bankte. Die jongen is een groot vraagteken en waarschijnlijk na het wk van 2010 - wat dus al vijf jaar geleden is - behoorlijk over zijn top heen. Ook bij Heitinga waren er altijd twijfels.
Van Rhijn heeft ook zijn foutjes, maar ik wil wel eens zien of hij die ook maakt op zijn eigenlijke positie. Van ene Danny Blind had men ook niet gedacht dat hij zich zo spectaculair zou ontwikkelen toen hij verhuisde van rb naar rcv.

Ik moet dan wel serieu nemen dat jij Schöne en Heitinga posteert? Schöne kan absoluut leuke dingen laten zien; maar heeft eigenlijk met name zijn vrije trap. Het is geen rechtsbuiten en geen spits, maar inderdaad een middenvelder. Alleen als Schöne balverlies lijdt - en ook hij laat zich makkelijk wegzetten - dan speel je met een man minder, want hij laat het lopen.

En dan Milik. Ik weet dat veel Ajacieden lyrisch zijn over Milik. Het is mij echt een compleet vraagteken waarop dat gebaseerd is, behalve dat hij zo af en toe scoort. Veelal is hij niet in de wedstrijd aanwezig.liefst zou ik hem niet opstellen. Sanogo is mij nog een vraagteken, maar zou kunnen. Het liefst zie ik dit Ajax zonder spits spelen met Klaassen in een soort van valse spits rol. Alleen dan verzwak je het middenveld.

@citizen: Klopt dat Sinkgraven in de eerste helft niet best speelde. In de tweede helft werd het al veel beter. Voor mij is hij op dit moment het beste alternatief op de linkervleugelspits.

Team heeft inderdaad groeipotentie, maar is wel gebaat bij iemand die de bal voorin kan vasthouden. Veltman en El Ghazi moeten gewoon even een paar weken banken, zodat ze doorkrijgen dat er wat meer van hen wordt gevraagd.

Gudelj niet laten spelen en kindertjes zoals Sinkgraven wel. Haha heb je de 3-2 wel gezien?

Kwestie van instelling inzet en mentaliteit. Heb over die 2 wedstrijden niet een keer gezien de wil om te winnen!!!!!

4 augustus 2015 om 23:50

Ben ik het niet met je eens. Probleem is voorin een bal vast kunnen houden en gevaarlijk worden. El Ghazi speelt voor zichzelf. Fisher Idem en Milik speelt verstoppertje. Dan speel je eigenlijk maar met acht man. Je speelt dus met vier teams in één team.

Laten jullie dit ook aan Overmars weten. Volgens mij loopt ene Urby Emanuelson rond op de toekomst. En dit past PRECIES in het financiële plaatje van de heer Overmars. Misschien kunnen we nog wat spelers halen met een bonuskaart? Hou van deze club, maar dit gaat echt gewoon te ver. Eerlijk. We kopen vier spelers en EENTJE!!! daarvan speelt. Wat is je aankoopbeleid? Zie dan nog liever een savastano linksback lopen. Die had het verschil ook niet gemaakt. Dijks speelde absoluut niet slecht hoor. Maar je hebt in totaal weer 10 miljoen aan gekocht kapitaal op de bank zitten. En dan hebben we ook natuurlijk nog Sanogo. Leuk joh. Kan onwaarschijnlijk goed voetballen. Maar heeft in 3 jaar tijd geen pepernoot geraakt. Snap dat je zivko verhuurd zodat hij een jaartje kan rijpen. Maar Sanogo is een tijdelijke oplossing. En als ik dan lees dat Elia misschien naar Feyenoord gaat als buiten speler, en wij halen weer een speler in de categorie: "misschien is het wat" in de vorm van younes. Een wisselspeler van gladbach. Maar goed ik draaf door. Dan pakken we de Europa league wel.

Ik vind Frank de Boer helemaal geen goede coach. Hij moet weg bij Ajax. Ajax is wel 4 keer kampioen geworden onder Frank. Maar dat had Ajax wel aan PSV en FC Twente te danken. PSV En FC Twente kwamen vaak tot de winterstop 9 tot 13 punter voor te staan, maar lieten na de winterstop vaak punten liggen. Ajax speelde na de winterstop ook vaak slecht, maar wonnen wel met geluk.

Het jarenlange miskoopbeleid wreekt zich:

Moisander Viergever Vd Hoorn Duarte Serero Sigthorsson Cuenca Sanogo (jazeker) Hoesen Sana Zimling Honer Hendriks Yenous (jazeker. Hebben Ajax niet aan meer dan 76 punten in de eredivisie gebracht. Gaat nu wellicht weer wellicht niet lukken. Vier titels met weinig punten.

Dan doet psv dat stukken beter.

4 augustus 2015 om 23:25

Haha echt he, Sanogo heeft me toch een slechte techniek weer een prutsaanwinst van overmars.

5 augustus 2015 om 01:39

Als je hem googled en de Engelse artikelen leest weet je al genoeg.

Een deceptie voor De Boer ??? Het is een deceptie voor Ahax supporters en een ieder die Ajax een warm hart toedraagt. Verder viel dit te verwachten. Onder De Boer speelt Ajax een soort van fantasieloos sloom voetbal, waarbij altijd een hele slechte helft gespeeld wordt. Wederom was het vleugelspel om te janken. Wederom werd er kinderlijk verdedigd. En was er weinig onderlinge coaching. De Boer wilde en kreeg ervaring. Maar eigenwijs als De Boer is, maakte hij daar geen gebruik van. Eens te meer bleek dat Fischer geen linksbuiten is. Maar een 10, die nu de ruimtes dicht loopt. Het blijft een herhaling van zetten onder FdB. We zullen met smart moeten wachten op zijn vertrek en hopen dat er een meer geschiktere trainer komt, die wel weet te presteren met deze enorme talentvolle spelersgroep....

Voor de coëfficiënt is dit waarschijnlijk beter, omdat Ajax in de EL meer punten zal vergaren dan in de CL (er even vanuit gaande dat ze zich zullen plaatsen voor de poulefase) Voor het aanzien van het Nederlandse voetbal natuurlijk niet.

De Boer moet vooral eens de hand in eigen boezem steken. In heel Europa stellen alle toptrainers vooral ervaren spelers op tijdens dit soort wedstrijden en De Boer denkt maar dat hij het met jong grut kan winnen. Over knulligheid gesproken. De eerste grote fout werd dus door hem gemaakt, de rest is een logisch gevolg

4 augustus 2015 om 23:38

De eerste grote fout was het aankoopbeleid al. Ajax heeft zich niet voldoende weten te versterken vooral voor de verdediging en aanval. Er moesten ervaren verdedigers komen en een goede tweede spits plus een buitenspeler met goede statistieken.

4 augustus 2015 om 23:46

Tja, ik denk toch dat Marcje Overmars een maatje te licht is als TD

Jammer voor het Nederlands voetbal, maar het is duidelijk dat dit team veel te jong is om in de CL te spelen.

Tete; leuke talentvolle verdediger, maar op rechtsback had naar mijn mening toch gewoon van Rhijn moeten staan. Heeft een slecht jaar gehad vorig jaar, maar beschikt toch over de nodige ervaring in de Cl.

Veltman; is echt een kansloze centrumverdediger. Zet deze jongen dan anders op rechtsback. Is veel te klein om in het centrum te spelen en maakt veel te veel fouten naar mijn mening.

Riedewald; een talentvolle speler zonder twijfel. Echter met zo een onzekere partner naast zich gaat het niet werken.

Dijks; speelde redelijk goed, een hele verbetering ten opzichte van Boilesen.

Bazoer als meest controlerende speler met daarnaast Sinkgraven, dat kan echt niet op CL niveau! Veel te jong om je as te vormen. Daar had naar mijn mening toch echt Gudelj in de basis moeten staan. Klaassen is uiteraard een goede speler, maar met in zijn rug deze twee talenten van nog geen 20 gaat gewoon echt niet. Schone miste ik ook in dit elftal.

El Ghazi; maakt zijn acties wel maar het rendement is niet altijd hoog.

Fischer; is lang buitenspel geweest, moet nog groeien.

Milik; is een leuke spits om als 2e spits achter een echte aanvalsleider te fungeren zoals hij in het Pools elftal samen met Lewa speelt. Echter is Milik volkomen ongeschikt om als enige spits te spelen naar mijn mening.

Ajax mist naar mijn mening toch echt wat meer routine en ervaring in de selectie. Dit is de realiteit, dit is geen Football Manager. Logisch dat jonge spelers fouten maken. Maar je kan ook echt doorslaan hierin, en dit is wat er is gebeurd. Naar mijn mening heeft Ajax een echte goede centrale verdediger nodig en een spits met ervaring.

Strontziek word ik van de NL-opleidings- en doorverkoopcultuur in het voetbal, met Ajax als beste voorbeeld. Al jaren uitgeschakeld worden door clubs als Dynamo Zagreb, Slavia Praag, Red Bull Salzburg, Rapid Wien voelt beschamend. Hollandse zuinigheid ten top.
Ik vind dat voetbalclubs zich diep in de schulden moeten kunnen steken om weer Europees mee te doen, salarisplafonds fors verhogen tbv concurrentie met toplanden, slimmer omgaan met marketing en tv-rechten.
Wat zij kunnen kunnen wij toch ook, net als in het verleden. Publiek en vooral de fors betalende echte fans hebben hier toch recht op. NL moet aangepaste wetgeving hanteren mbt voetbalzaken, want voetbal is ZO belangrijk voor het publiek (opium voor het volk). NL moet koste wat het kost onze voetbalcultuur hoog houden en in stand houden.

5 augustus 2015 om 00:16

@ Eusebio4fr

Ons zelf in de schulden steken is het laatste wat we moeten doen, maar we moeten nu eens al die woorden omzetten in daden. Al meer dan een decennia zeggen ze steeds dat er een betere balans moet komen tussen talenten, gedegen internationale ervaring, kracht, lengte en techniek. Ondanks revoluties en tig seminars blijft het Nederlandse voetbal zich nog steeds richten op spelers die vaak te iel en en te klein van stuk zijn. Het blijft altijd bij mooie woorden, naar eens echt hervormen gebeurt nooit, hetzelfde geldt ook voor het verdedigen wat al zo´n beetje twintig jaar onze achilleshiel is.

Daarnaast moeten de Knvb en de Nederlandse overheid maar ook de Nederlandse voetbal liefhebbers eens hun steentje bijdragen. De Knvb zou moeten lobbyen voor een "custom made" transfer periode zoals veel landen hebben, de overheid zou net zoals de Portugese het wettelijk verplicht moeten stellen dat grote afkoop sommen standaard in speler contracten moeten worden opgenomen. De Nederlandse voetbal liefhebber zou iets kunnen bijdragen door een abonnement te nemen op de voetbalzender. Uiteraard snap ik dat er mensen zijn die het niet kunnen betalen, maar er zijn er zat die het wel kunnen betalen; die claimen voetballiefhebber te zijn. Natuurlijk kun je mensen niet dwingen om iets af te nemen, maar besef wel dat dit gevolgen heeft voor het Nederlandse voetbal.

Er zijn miljoenen voetbal liefhebbers maar wie de voetbalzender ook is; het aantal abonnees ligt altijd onder het miljoen, omdat Nederlanders niet willen betalen voor voetbal. Wat mede komt door de media wet en Studio Sport, vergeet niet dat bij de volgende onderhandelingen niemand meer zo gek is om zoveel geld neer te leggen zoals Fox deed (wat de redding was voor vele clubs). Natuurlijk zullen we nooit helemaal het gat dichten, maar als bovenstaande echt eens uitgevoerd zou worden zou dit al een slok op een borrel schelen.

5 augustus 2015 om 00:41

@afca_leeds:

eens met "kracht, lengte, techniek", daarnaast heb ik begrepen dat in jeugdopleidingen essentiele zaken nooit of onvoldoende getraind worden in NL, zoals idd onze achilleshiel: het verdedigen.
eens met "verplichte grote afkoopsommen", dat is 1 vd redenen dat Portugese clubs Europees een klasse hoger staan dan de NL-clubs.
tv-rechten: Engeland streeft iedereen voorbij, KH Rummenigge van Bayern trekt terecht meteen aan de bel in Duitsland, dat kunnen wij toch ook, of zijn die Engelsen nou echt slimmer dan wij ??
Als NL eerst het peil vd clubs a.s.a.p. weer omhoog krijgt volgt heel snel de liefhebber die een abonnement neemt en gaan we in de spiraal omhoog zoals in de Engelse PL.

5 augustus 2015 om 11:36

Het is een mooie en romantische gedachte. In de werkelijkheid volstrekt onhoudbaar. De markt is in Nederland gewoon te klein.

De Eredivisie te onaantrekkelijk voor sponsoren en internationaal zijn de uitzendrechten van onze competitie gewoon geen sikkepit waard, aangezien niemand zich (terecht) interesseert voor het gros van onze wedstrijden.

De achterstand van het Nederlandse voetbal is het resultaat van globalisering en simpele marktwerking.

De enige manier om nog een beetje mee te kunnen doen is door inventief te zijn. Ook daarin schieten we eigenlijk te kort.

De probleem dat Ajax de laatste jaren niet goed speelt, komt ook dat er ieder jaar een aantal spelers weggaan. Als de spelers langer bij elkaar blijven, raken ze meer ingespeeld op elkaar. En dan is de kans groter dat de team sterker wordt. Ajax moet de spelers boven de 18 jaar ong. een 5 jarige contract geven. En als het de goede kant opgaat met de spelers, moet Ajax als ze nog een 2 jarige contract hebben, al aan tafel gaan voor een 1 of 2 jarige contract bij tekenen. En bij jongere spelers die je maar een 3 jarige contract mag geven (bijv. 16 of 17 jaar) moeten ze na 1 jr. al aan tafel gaan. Want als spelers nog een 1 jarige contract hebben, komen vaak de buitenlandse clubs aan de deur kloppen. Dan is de kans klein dat ze willen bijtekenen ivm geld.

Tactische blunder van Frank de Boer. De tandem Dijks-Sinkgraven liep uitstekend en het was een kwestie van tijd voordat de gelijkmaker zou vallen. Nu scoorde Gudelj weliswaar na het inbrengen van Sanogo, maar de huurling sorteerde hetzelfde effect als een kapstok op ene radiografisch bestuurbare auto.

Een op een spelen was vragen om problemen, vooral met het oog op een eventuele verlenging.

Frank dan had je spelers moeten halen die de harde realiteit van het europees voetbal kennen. Je kan mij toch niet wijsmaken dat je niet met het geld wat je aan Heitinga en Younes aan salaris kwijt bent niet een goede ervaren speler kan halen voor in de as van het veld. En misschien minder geld in de jeugd opleiding per jaar en dat geld vrijmaken voor salaris van een goede verdediger. En zo kan ik wel doorgaan met ideen. Haal iemand zoals Cardozo waar er al interrese in was. Spahic kon je gratis binnen halen nadat hij bij leverkusen weg mocht en die is beter dan alle verdedigers die Ajax nu heeft staan. En dan nog M.Villa voor het middenveld en de rest met jeugd aanvullen dan heb je in elke linie een ervaren goede speler die weet wat het is hoe je een vooraprong verdedigt en niet altijd dat balletje breed en dat geborduur waardoor je fouten gaat maken en dus verliest.

5 augustus 2015 om 01:11

Amen! Een beleid dat gericht is op de jeugd is prima, maar je bent in elke linie gewoon minstens één ervaren speler nodig, die samen de boel bij elkaar houden en weten wat er gevraagd wordt op Europees niveau.

Elke keer komen met het antwoord dat dat soort spelers onhaalbaar zijn ben ik ook al flink beu. Jij noemt al een aantal zeer interessante namen op en zo zijn er nog veel meer namen te verzinnen. Wellicht dat je het interessant moet maken voor dat soort spelers om te komen (bijv. met een tekenbonus) en dat kost wat geld. Ajax heeft echter meer dan genoeg geld en mag best eens een keer wat uitgeven. Dat betekent echt niet dat ze met geld moeten smijten, maar met een paar gerichte aankopen hadden het gelijkspel van vorige week en de nederlaag van vandaag voorkomen kunnen worden. Daar ben ik heilig van overtuigd.

"het is niet goed gegaan vandaag, maar de intentie was er wél."

Geweldig man, daar kopen we dus helemaal niets voor! Als dit nou gebeurde tegen een Europees topteam dan kan ik er begrip voor opbrengen, maar Rapid is gewoon een ploeg waarvan Ajax kan en moet winnen. Het gebrek aan ervaring heeft ons eens te meer opgebroken. Jonge spelers maken fouten op plaatsen waar het echt niet mag. Ik sta nog steeds achter het beleid van Ajax dat gericht is op de eigen jeugd, maar ze moeten niet denken dat het met enkel en alleen met eigen jeugd kan. Je bent ervaring en kwaliteit nodig. Kijk naar Barcelona (toen ze nog veel gebruikmaakten van de jeugd uit la masia), die kochten ook directe versterkingen als ze zelf geen spelers met die kwaliteit/ervaring in huis hadden. Het zijn aanvullingen die je team direct sterker maken en die mogen best wat kosten (bijv. 8 miljoen). Sinkgraven is daar een slecht voorbeeld van (is een talent en geen directe versterking), Younes ook (is een talent die nog vrijwel niets heeft gepresteerd, dus ook geen directe versterking), Gudelj is een redelijk goed voorbeeld (heeft de leeftijd, ervaring en specifieke eigenschappen). Naar mijn mening is Ajax dringend één of twee ervaren centrale verdedigers en een rendementvolle buitenspeler nodig.

Zolang Frank de Boer coach is kan Ajax het beste zo min mogelijk uit geven aan nieuwe spelers.
Zoals Frank wil spelen gaat Ajax toch nog heel veel verliezen.
Haal Ron Jans
Dan krijg je weer aanvallend voetbal te zien.

Dit is gewoon absurd je probeert de champions league in te gaan en dan begin je weer met veltman inplaats van heitinga die wel te ervaring heb en val je weer door onwijs makkelijke fouten door de mand net als de 1ste goal niemand stapt gewoon in 1 staat te kijken 1 stapt niet in en ze laten iemand zo makkelijk schieten . de 3de goal is ook een schande als je zo speelt verdien je het echt niet om in europa te spelen

Het spijt me om te zeggen maar er moeten gewoon weer koppen gaan rollen in Amsterdam. Frank de Boer en Mark Overmars moeten gewoon weg. Overmars faalt opzichtig door alleen maar 2e rangs spelers binnen te halen en de Boer is gewoon over zijn houdbaarheidsdatum heen. Is totaal geen gevalletje van de Wenger van Ajax.

Ik heb echt geen hekel aan Riedewald of Veltman hoor maar het moet gewoon echt beter. Anders moet je de wens niet willen uitspreken om iets te bereiken in Europa. Je wordt gewoon weer uitgeschakeld door een club uit focking Oostenrijk. Hallo???

Directe versterkingen moeten er gewoon gehaald worden ieder jaar en niet continue alleen talenten in de hoop dat die het goed gaan doen.

Ik vind het grappig dat iedereen hier doet alsof PSV zo'n top club is terwijl ze tot vorig jaar al 6 jaar lang niet maar kampioen zijn geworden en als 6 jaar lang niks neer leggen in Europa. Ajax mag dan op dit moment helemaal de weg kwijt zijn, maar vergeet niet dat PSV er tot vorig jaar ook jaren lang niks van heeft gebakt.
Ik denk niet dat het te maken heeft met te weinig kwaliteit in de spelers, maar meer met ervaring. In zo'n wedstrijd hoor je Heintinga er in te zetten en eigenlijk misschien Schone ook wel.
Het is heel jammer dit echt zonde.

5 augustus 2015 om 11:41

Groot verschil is dat Ajax nu jaren op rij gigantische bedragen pakt als enige Nederlandse deelnemer aan de CL. Ze hebben financieel zo'n 80 miljoen extra inkomsten ten opzichte van PSV en de andere Nederlandse clubs gepakt.

Desalniettemin wordt het spel ogenschijnlijk ieder jaar beroerder, wordt er nagenoeg geen cent geherinvesteerd in de selectie en zijn ze afgelopen seizoen met grote achterstand achter PSV geëindigd. Tel daar dan nog bij op dat ze in de EL ook totaal geen potten hebben kunnen breken en achtereenvolgens zijn uitgeschakeld door Steau, Salzburg en Dnipro en nu ook nog door Rapid Wien in de CL kwalificatie.

Daar mag je toch best je vraagtekens bij zetten.

Het is fout gegaan bij het opstellen van het basiselftal. Waarom zet je Fischer erin? Die jongen is nog niet fit en niet echt ingespeeld. Hij stond alleen maar in de weg. Hield het veld niet breed en legde door het naar binnen kruipen constant de aanval en milik plat. Vorige week speelde Sinkgraven een prima pot voorin. Hij had dreiging kapte zijn mannetjes uit en had een goede voorzet. Waarom haal je hem een linie naar achteren?

De hele transferperiode zit Ajax te zoeken naar ervaring ervaring en nog eens ervaring. En wat doet de Boer? Hij speelt met het jongste elftal ooit? Waarom in godsnaam? Gebruik die ervaringd dan ook? Want je gaat me toch niet wijs maken dat Heitinga een miljoen verdiend om op de bankt te zitten en om de kleintjes op te voeden? Die ervaring werkt niet op de bank dat moet op het veld staan. Want vanaf de zijlijn staat de Boer zelf al.

En als laatste Sanogo. Een boom van een speler maar hij kan nog geen luchtduel winnen. Wtf? Dat is hetzelfde als een keeper die niet kan duiken.

Zolang hij niet de hand in eigen boezem steekt wordt het niks. Maar goed, niemand dwingt hem er ook toe als Cruijff zijn eigen persoonlijke journalisten bij de Telegraaf en VI heeft die FdB en de zogenaamde revolutie verdedigen.

Ik ben erg benieuwd hoe Ron Jans met dit team om zou gaan. Frank krijgt Ajax niet aanvallend ingesteld. Als Dijks vaker diep gaat dan je beide vleugelspelers bij elkaar, dan klopt er echt iets niet.

"het is niet goed gegaan vandaag, maar de intentie was er wél. Ik had hier niet op gerekend, dit is een enorme deceptie."
Het zou er nog bij moeten komen dat de intentie er niet was!!!!!!!!

Frank heeft zijn mooie tijd gehad bij ajax, ik denk dat het tijd wordt voor hem op het ergens anders te proberen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren