Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaassen komt woorden tekort: 'Het is geen speeltuinvoetbal...'

Laatste update:
/

Ajax ontbreekt het nieuwe voetbaljaar na vijf seizoenen in de Champions League. Het elftal van trainer Frank de Boer verloor dinsdagavond voor eigen publiek van Rapid Wien (2-3) en werd zo uitgeschakeld in de derde voorronde. De club uit Amsterdam moet zich nu via de play-offs voor de Europa League zien te kwalificeren.

Davy Klaassen kon niet geloven dat Ajax nu al in de Champions League is geëlimineerd. "We gaven in de eerste helft twee doelpunten weg, vervolgens kwamen we zó goed terug en gaven we het weer weg", vertelde de aanvoerder in gesprek met SBS6. Nog geen twee minuten na de 2-2 verscheen de 2-3 van Rapid op het scorebord, tot ergenis van de middenvelder. "Het was een speeltuin, hoe die bal erin ging."

"Ik heb er geen woorden voor. Het is geen speeltuinvoetbal... Het is voetbal voor echte mannen. Het hoeft niet allemaal mooi, maar je moet voor de punten spelen." Klaassen vindt dat de spelers van Ajax moeten beseffen dat er meer geoorloofd is dan mooi voetballen. "Soms moet het lelijk. Dit komt hard aan. Nu moeten we de Europa League zien te halen. Dat is ook niet alles.."

Over en sluiten voor Ajax in de Champions League! #ajarap #ucl #instavoetbalzone

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Europa League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe krijg je het voor elkaar om 5 tegengoals te krijgen tegen een ploeg die er letterlijk niks van kan.....

4 augustus 2015 om 22:31

Vind het ook stuitend dat Ronald de Boer voor de 2de keer analist is. Zal nooit teveel kritiek aan zijn broer geven. Worden ook helemaal geen kritische vragen gesteld...

4 augustus 2015 om 22:37

Ergste is nog dat je bij iedere goal het gevoel hebt dat het gewoon niet nodig was. Geen een goal was doordat Rapid Ajax kansloos liet.

4 augustus 2015 om 22:49

Sorry maar ik had naar de 2e helft in Oostenrijk al het gevoel dat het wel eens hopeloos mis zou kunnen gaan . Dit Ajax gaat nog tegen de nodige nederlagen op lopen dit seizoen .

4 augustus 2015 om 22:59

Precies Maldini dat is mijn punt.

Noem eens een aanval of kans van Rapid Wien. Die gasten hoefden niet eens goed te spelen. Hebben vandaag de drie goals echt cadeau gekregen.

4 augustus 2015 om 22:59

@lfc
Ja maar het was ook de bedoeling dat Ajax zich zou plaatsen en dan hadden ze in Amsterdam met zijn alle de polonaise kunnen gaan lopen. Een Brabander vandaag als analist is dan helemaal uit den boze.

5 augustus 2015 om 00:22

Maar dan kan hij nog steeds niet objectief zijn. Een niet Ajax supporter, een buitenstaander, was veel beter geweest.

5 augustus 2015 om 01:00

Je kunt veel zeggen over Ronald de Boer, maar niet dat hij niet neutraal is als analist. Hij is zelfs gestopt bij Ajax om obejectief te blijven. Wat mij betreft de beste Nederlandse analist. Van Hooijdonk bijvoorbeeld is totaal niet serieus te nemen

5 augustus 2015 om 05:17

Co Adriaanse!

5 augustus 2015 om 20:02

Vesta, hij blijft Ajax supporter en broer van. dus objectief kan hij nooit worden. Van Halst en Perez vind ik prima analisten bij Fox. Van Hooijdonk moet inderdaad direct van de tv of wat dan ook, en Co ook.

4 augustus 2015 om 22:33

Dat komt mdat er niet een ervaren centrum verdediger wordt gehaald voor op het veld maar voor de kleedkamer. Heel simpel eigenlijk. Dat reken ik Overmars aan. Hoop dat hij zijn conclusie trekt en opstapt. Hoe naïef kan je zijn door met zo'n rammelkast verdediging te denken dat je de voorronde CL overleefd?

4 augustus 2015 om 22:38

Het is echt niet alleen de verdediging. Ja ze zijn slecht, maar de rest van het team is nie het beter. Er worden nauwelijks kansen gecreëerd vandaag.

4 augustus 2015 om 22:41

Dat is dus het gevolg van die dramatische verdediging..

4 augustus 2015 om 22:43

Onze middenvelders kunnen btw ook goed verstoppetje spelen waarneer we balbezit hebben, schrijnend dat er geen 1 middenvelder een fatsoenlijke aanval op touw kan zetten, en jah dat probleem hadden we vorig jaar ook al.

4 augustus 2015 om 22:43

Je haalt geen ervaren verdediger voor de bank. Je haalt een ervaren verdediger en zet hem op de bank.
Lijkt me meer aan de Boer als aan overmars te liggen.

4 augustus 2015 om 22:43

Verdediging, middenveld of aanval.. maakt geen bal uitm klaassen niet gezien, el ghazi niet gezien, milik heeft 1 bak goed geraakt.. alleen dijks haalde enigzins een voldoende, al staat die zwaar te slapen bij de eerste goal.. lekker jaartje bij elkaar houden deze groep en blijven proberen om druk te zetten etc. Dat leer je niet zo ff 1,2,3.. het was vandaag op 4 momenten echt heel matig, maar er was ook niemand met een goede dag waardoor het overal niet best was..

4 augustus 2015 om 22:45

@maldini
Klopt. Kijk ook eens naar een El Ghazi en een Fischer. Logisch dat je geen kansen creëert. Maar het begint toch bij een gedegen verdediging waarop je moet kunnen bouwen.

4 augustus 2015 om 22:46

Noem eens 2 goede ervaren verdedigers, die voor 1 miljoen euro bruto salaris, bij Ajax willen voetballen?

4 augustus 2015 om 22:46

Ik vond Milik wel goed mee voetballen. Maar vind het meer een tien dan een 9

4 augustus 2015 om 22:47

@ Scummy: zegt toch genoeg als La Ling aangeeft dat Heitinga niet moet komen, en dat Overmars vervolgens nog doorgaat ook. Waarvoor is die man dan aangesteld. Gelijk zn hele krediet weggespeeld door Overmars die denkt het wel beter te weten.

4 augustus 2015 om 22:48

@ Halvegare: maar heitinga voetbalt niet. Hij zit op de bank voor 1 miljoen. Als je iemand 1 miljoen geeft moet hij je sterspeler zijn. Dat is dus gewoon wanbeleif

4 augustus 2015 om 22:54

Ik snap niet dat iedereen zo verbaasd is. Als je kinderen opstelt krijg je kinderlijke fouten, as simple as that.

4 augustus 2015 om 22:54

Maldini, ik denk dat de eindconclusie van vanavond en eigenlijk al vorige week was idat dit team gewoon te jong is. En dan ga je Overmars verwijten dat hij een ervaren verdediger heeft gehaald?

En wat was La Ling zijn alternatief dan? Veltman en Riedewald laten beginnen?!?

4 augustus 2015 om 22:58

@ Hansje
Je spuwt zoveel gal en vervolgens zeg je dat Milik meer een '10' is. Dit toont jouw onkunde aan en maakt dat ik al jouw kritiek met een korreltje zout lees. Milik een '10', pff...

4 augustus 2015 om 23:03

@halvegare

Ja en nou komen we to the point. Die 1 miljoen moet je misschien voor extreem goede voetballers laten varen als je er 110 op de bank hebt staan, maar nee, dat past niet in die "filosofie" van Ajax.

4 augustus 2015 om 23:07

Ja denk dat het een goede schaduw spits zou zijn.

4 augustus 2015 om 23:11

dit werd eens te meer bevestigd met het feit dat milik op een gegeven moment maar de bal ging halen. Men kan allemaal wel zeggen dat de verdediging niet best is, in mijn ogen faalde misschien het middenveld en aanval wel meer. Fisher en el ghazi brachten het gewoon net niet vanaf de vleugels, sinkgraven is te slap voor het middenveld tegen dit soort ploegen, klaassen was vandaag ook niet top. Daarnaast werd er bij alle drie de goals ook geblunderd door het middenveld, sinkgraven die dom balverlies leidt bij eerste doelpunt, tweede goal ngeen verdedigende middenvelder die ingrijpt en bij de laatste gaat gudelj in de fout. Tjah daar kan je als verdediging ook weinig aan doen. Nee in mijn ogen heeft vooral het middenveld en de vleugels te weinig gebracht.

4 augustus 2015 om 23:11

@Scummy: ja Tuurlijk verwijt ik hem dat. Want Heitinga speelt toch niet? Haal dan een ervaren verdediger die goed genoeg is voor de basis. Als je ziet hoe er nu wordt gespeeld moet dat toch niet heel onmogelijk zijn

4 augustus 2015 om 23:13

Hansje

Milik heeft totaal niet beweeglijkheid en finesse om snel te handelen vanaf die positie. Milik doet het momenteel gewoon prima als spits, niets aan veranderen. Ik vind hem voorin juist een van de stabielere en betere spelers. Is bij elk gevaar betrokken, alleen wordt zelf in de 16 weinig bereikt.

4 augustus 2015 om 23:51

Wat een grap... Milik is een pure afmaker

5 augustus 2015 om 01:52

Het is raar dat er iedere keer weer word gekeken naar de LCV plek id verdediging. Daar heb je nu al genoeg mensen voor. Riedewald, Heitinga, Mikey. Op rechts daar zit het allergrootste probleem; Veltman.

5 augustus 2015 om 09:29

Voorhoede met name buitenspelers kuch en centraal achterin. Dijks heeft prima gespeeld, Tete redelijk. Ik had een douglas gehaald maar die speelt bij sporting liss.. Euh Portugal.

5 augustus 2015 om 20:16

@gerrydevries
Het is niet een hele beste kopper en heeft een chocolade been.

4 augustus 2015 om 22:34

Verdedigen ok, Als ajax gewoon een goede linksbuiten had, hadden ze er zelf al 10 ingeschoten. Veel de bal hebben maar weinig creeeren vond ik vandaag het grootste probleem. Je speelt met 3 middenvelders die allemaal meer aanvallend dan verdedigend denken. Ook bazoer die in de jeugd cv was blinkt eigenlijk alleen maar uit aan de bal of in offensieve acties. Die 3de is dan niet meer dan logisch tegen een scherp rapid.

4 augustus 2015 om 22:35

In Oostenrijk vragen ze zich hetzelfde af, maar dan met 4 doelpunten.

4 augustus 2015 om 22:35

Wat een overdreven reactie. Ajax heeft misschien meer kwaliteit, maar een team die er letterlijk niks van kan, dat is echt niet waar. Die Schaub en Beric zijn best goede spelers en het is niet zo dat de rest niveau FC Oss is.

4 augustus 2015 om 22:37

Az en Vitesse pec Zwolle Heerenveen ik denk dat ze allemaal van dit rapid kunnen winnen

4 augustus 2015 om 22:40

Lukaronaldo. Dit was grofweg niveau Fc Groningen man. Ajax mist kwaliteitspelers. Niets meer en niets minder. Teveel hopen op spelers die over 3 jaar misschien wel een goede speler zijn. Daar ga je het niet mee redden.

4 augustus 2015 om 23:11

Kom op zeg... deze filosofie hebben jullie toch met zijn alle lopen verdedigen toen jullie 4 jaar op rij "met sprankelend voetbal" kampioen werden en de rest van NL ver achter jullie lieten. Het was toen al niks en nu nog steeds niet. Maar misschien dat dhr Cruijff vanuit het zonovergoten Spanje eens zijn TLF kan pakken om het nog maar eens uit te leggen. Alles wat Cruijff zegt over zijn aanpak is hier in Nederland met onze budgetten een fabeltje. Bij Barca kan je het zo aanpakken, niet in NL. Ik zal er volgens jullie wel weer langs zitten, maar als ik word geacht om op mijn vrije dinsdagavond voor de tv voor Ajax te moeten juichen, vanwege de punten voor het Nl'se voetbal, dan heb ikhet volle recht te melden dat het een grote fanta-tuin is in Amsterdam en de Toekomst.......kopen moeten ze... Kopen!

4 augustus 2015 om 22:36

Helemaal mee eens maar dit is op het conto van de Boer.
Die moet nu gewoon vertrekken en een aanvallend ingestelde trainer in de plaats slechter voetbal is niet mogelijk dus gewoon doen.

4 augustus 2015 om 22:36

Omdat diezelfde club die er 5 tegen kreeg er ook niets van kan? De harde waarheid maar let op volgend jaar hoor je het weer! We hebben van city en Barca gewonnen dus wij maken altijd kans op..(vul zelf maar in)

5 augustus 2015 om 08:57

Gewonnen van een Barca op 10% en een Man City waarbij Mancini aan het einde van zijn trainerschap daar was, ken je feiten.

4 augustus 2015 om 23:04

Omdat onze filosofie achterhaald is. Hoezo dient een verdediger op te bouwen? Prachtig hoor die voorzetten van Dijks maar ze verliezen omdat men niet kan verdedigen. Veltman is koning wat dat betreft. Het wil niet landen in Nederland. Bij het Nederlands elftal ging het prima met van Marwijk en van Gaal. Geen heel mooi voetbal maar wel goed verdedigen. Nu onze Nederlandse top clubs nog. Leer een verdediger verdedigen. Leuk zo een crosspass van Veltman maar uiteindelijk liggen er 3 in.

Voetbal gaat niet om het vermijden van fouten, het gaat om aanvallend iets creeren! Frank de Boer is zo'n angstige trainer, weg ermee.....

4 augustus 2015 om 22:37

4 keer kampioen in 5 jaar en nu weg ermee het ligt aan het bestuur die zo gierig is.

4 augustus 2015 om 22:40

Zegt toch genoeg dat Ajax afgelopen jaar nauwelijks minder punten had dan de jaren daarvoor maar toch tweede wordt. Zo ontzettend goed waren die jaren daarvoor dus ook niet

4 augustus 2015 om 22:41

Vertrek van de Boer vind ik echter veel te veel van het goede. Die hoeft van mij niet te vertrekken. Overmars wel, want die heeft nog helemaal niks bewezen behalve dat ie overweg kan met zijn pennierekenkng

4 augustus 2015 om 22:46

Overmars heeft nog niets kunnen bewijzen. Hij kan Ronaldo halen maar als de Boer ook die op de bank zet en een 18 jarige opstelt omdat hij aardig in de voorbereiding speelt houdt het voor Overmars ook op.

4 augustus 2015 om 22:46

Dus jij wilt weer een jaar gaan kijken naar dit angsthazen tikkie breed voetbal? Ongelofelijk.

4 augustus 2015 om 22:58

@scummyman

Ach, ik heb je in een ander topic zien voorstellen dat Van Rhijn, Serero, en Viergever hadden moeten spelen omdat zij meer Europese ervaring hebben. Dan heb je afgelopen seizoen toch echt oogkleppen op gehad, want Tete, Bazoer en Riedewald zijn allemaal veel beter dan die 3 jongens.
Gudelj had misschien vanaf het begin moeten spelen, Heitinga is ook niet goed genoeg. Mijns inziens had Frank niet veel beter op de bank, maar dat had er wel moeten zijn. Een Guardado halen was een schot in de roos van Psv, ik zeg niet dat Ajax datzelfde lukt, maar een speler halen die in de buurt komt van niveau Guardado moet toch echt wel kunnen. En dan het liefste voor centraal achterin ipv Veltman, want die valt de laatste tijd toch echt wel hard door de mand.

4 augustus 2015 om 23:04

kampioen worden in de eredivisie is blijkbaar niet zo moeilijk. ..

5 augustus 2015 om 00:30

@silverfront,

Oneens. Van Rhijn was over het seizoen genomen onder gemiddeld, maar heeft zich in de Champions League prima geprofileerd. Ook Serero presteerde op dit podium stukken beter dan in de Eredivisie. Geef mij nou eens een goede reden om dan nu de keuze te maken voor een ander (los van de blessure van Serero)? Want die is mij volstrekt onduidelijk. Wat Veltman betreft heb je gelijk, ik weet niet waar die gozer met z'n hoofd zit, maar in ieder geval ver buiten het stadion.

4 augustus 2015 om 22:38

Elke trainer/speler /club kent zn terugslagen. Het kan niet eeuwig goed blijven gaan. Het probleem is dat de terugslag bij ajax te lang duurt

4 augustus 2015 om 22:39

Precies dit, helemaal mee eens. Dan moeten we ook wel spelers hebben die iets kunnen creeeren. Die iets verassends doen om voor verassing te zorgen en de linies uit elkaar te breken. Met Kishna had je zo iemand, en de enige die dit nu nog regelmatig lukt is El Ghazi. Fischer kan het niet en Younes moet ik het nog maar van zien.

4 augustus 2015 om 22:41

Klaassen is van harte welkom bij psv

4 augustus 2015 om 22:45

Natuurlijk heb je spelers nodig met een individuele actie, maar aanvallend positiespel is net zo belangrijk. Spelers die tussen de linies bewegen en anticiperen op elkaar. In het aanvallende spel onder Frank de Boer zit gewoon totaal geen gedachte. Dit is al jaren zo. Maar nee hoor, Frank gaat weer focussen op het vermijden van balverlies en vond dat ze aardig speelden in de eerste helft. Lachwekkend!

4 augustus 2015 om 22:46

Als die zo speelt aks vandaag wens ik je veel plezier ermee. Ik zie hem liever op 6 spelen en een ander type op 10. Klaassen moet niet de eindpass geven, die kan namelijk heel goed lopen waar nodig. Alleen niet vanaf 10 positie.

4 augustus 2015 om 23:19

Aanvallend positie spel vanuit stilstand gaat lastig, als alle spelers kort gedekt kunnen worden zonder dreiging heb je een probleem. Is bij ajax al jaren zo. Fischer is in mijn ogen gewoon geen linksbuiten, laat hij keer op keer zien. Op het middenveld hebben we kwaliteit genoeg, maar ze hebben weinig spelers om te bedienen.

4 augustus 2015 om 23:26

Daar heb je een punt laak. Maar toch vind ik ook het spel op het middenveld bij Ajax onder de Boer echt ondermaats. Het lijkt allemaal totaal niet op elkaar ingespeeld en dat is onacceptabel.

5 augustus 2015 om 00:01

Je moet wel heel goed zijn om een extreem verdedigende tegenstander vanuit het middenveld kapot te spelen. Dan moet je spelers hebben die ajax niet heeft.

4 augustus 2015 om 22:59

Dat is onzin ze hebben in die twee wedstrijden 4 doelpunten gemaakt terwijl een doelpunt thuis 1-0 uit 0-0 ook genoeg kan zijn. Of zelf uit 1-1 en thuis 0-0 je hoeft niet eens te winnen.
Dus 4 doelpunten is normaal meer dan genoeg. Maar ja als je er maar liefst 5! tegen krijgt.
Dat ligt dus aan de verdediging want dat is niet normaal 5 doelpunten tegen.

4 augustus 2015 om 23:23

Het komt niet door De Boer. De talenten die wij hier ophemelen zijn helemaal niet zo grote talenten

Klaassen vindt dat de spelers van Ajax moeten beseffen dat er meer geoorloofd is dan mooi voetballen.
"soms moet het lelijk." Zeg dat vooral tegen Sinkgraven a.u.b. met zijn gepingel bij de 0-1.. Ram hem gewoon weg man! En bij de 0-2 als niemand ingrijpt..

We hebben het in Oostenrijk laten liggen, want dit Rapid wordt afgeslacht tegen een Manchester United of Valencia.

4 augustus 2015 om 22:35

nou nou, rapid wien is geen wereld ploeg maar wonnen bijv afgelopen weekend ook uit bij redbull

ik vind dat mensen wel weer de tegenstander te erg onderschatten hoor.

4 augustus 2015 om 22:46

@oreely
Dat Red Bull is Kampl, Mane en volgens mij ook Alan enz kwijt en Soriano deed niet eens mee. Zo spectaculair zijn ze dus niet meer. Desaltniettemin wel knap, maar dit Rapid Wien gaat niet veel uitrichten de volgende ronde.

@sverige4u
2-2 uit in een knock-out fase is prima, niet op de manier waarop het vorige week ging. Tegen 10 man geef je een 0-2 voorsprong weg! Dan is 2-2 slecht, gewoon slecht. Het klopt dat Dijks, en ook Riedewald, lucht dekten, maar het begon toch echt bij Sinkgraven. Een beetje voetballer weet dat je n bal daar weg hoort te rammen, dan ga je daar niet staan pingelen.

@stefanototti
Misschien wel, tegen sommige ploegen althans. Club Brugge had ik ons echt wel kans tegen gegeven, maar goed na vanavond, praat ik daar niet meer over..

4 augustus 2015 om 22:47

Je moet daar gewoon met 4 of 5 nul winnen. Stelt niks voor dat Rapid. Erge is, Ajax nog minder. Stelletje gierige losers!

4 augustus 2015 om 22:36

Je hebt het niet alleen in oostenrijk laten liggen...! 2-2 uit is prima.

Nu thuis laat je het liggen: Pupillen verdediging en daardoor 3 tegengoals tegen de nummer 2 van Oostenrijk...vreselijk. Daarnaast creeer je bijna geen kans tegen een echt heel, heel matig team.

Iedereen heeft het over de fout van Sinkgraven bij de 0-1 maar op welke bus stond Dijks te wachten bij die goal??

4 augustus 2015 om 22:42

Idd, er had ook beter gecoacht moeten worden bij Sinkgraven. Hij wist niet dat er 2 man in zijn rug kwamen aanstormen, Bazoer had moeten roepen "terug!" of "in je rug!". Vervolgens is El Ghazi te laat, en dekt Dijks lucht waardoor Riedewald niet ingrijpt door twijfels.

4 augustus 2015 om 23:01

Als sinkgraven niet weet dat er iemand in zijn rug zit, dan draait die toch normaal open ipv op dexe manier. Er was ook een shot van de andere kant en daar zie je bazoer ook wel degelijk coachen. gewoon jeugdigheid. Dit soort dingen leer je wel een keer af.. gudelj met zijn "ervaring en kracht" is gewoon de schuldige bij nummer 3. Dus ach.. jaartje zonder is geen ramp, kijk hoe psv eruit kwam vorig jaar. Laatste wat je moet doen is paniek laten uitbreken. In de oefenwedstrijen heb ik prima perspectief gezien en eerste helft vorige week was ook prima. Gewoon doorgaan dus, fouten leer je van. En iedereen hier riep hier vorig jaar dat ze dit soort uitslagen wilde ipv de 1-0 etc. Nou, 9 doelunten in 2 wedstrijden was leuk, alleen nu even verkeerde kant op gevallen door persoonlijke fouten. Shit happends.

4 augustus 2015 om 22:37

Dit prutserige Ajax zou helemaal kanonnenvoerr zijn tegen die ploegen...

4 augustus 2015 om 22:44

Die 0-1 is ook op het conto van Bazoer, die hem helemaal niet moet aan spelen. Daarna moet El ghazi niet zo slap rennen, denkend dat die bal achter gaat en moeten zowel Veltman als Riedewald leren dekken

4 augustus 2015 om 23:03

Ik snap ook niet dat de rol van Bazoer daar zo weinig belicht wordt, erg dom om zo nonchalant die bal in de voeten van Sinkgraven te koppen. Frank benoemde het gelukkig wel. Neemt overigens niet weg dat Sinkgraven vervolgens zelf ook een fout maakt. Ik vond Riedewald overigens vandaag wel goed spelen, maar van hem kan je echt niet verwachten dat ie foutloos speelt en daarbij fouten van anderen compenseert, die heeft het druk zat met zijn eigen taak. Riedewald naast bijvoorbeeld Alderweireld was een ijzersterk duo geweest. Veltman is lange tijd zeer nuttig geweest voor Ajax en periodes ook echt goed, maar nu moet ie stappen maken en moet ie een killer worden die de defensie kan leiden. Als hij dat niet in zich heeft, dan moet je gewoon op zoek naar iets beters.

El Ghazi was vandaag werkelijk een schande, toonde geen enkele werklust. De enige keren dat El Ghazi wat tempo in zijn spel heeft, is wanneer ie de bal in de voeten heeft en weer besloten heeft zich vast te gaan lopen. Bij balverlies voert ie ook geen flikker uit. Onbegrijpelijk dat hij 90 minuten mocht blijven staan, mede door in het achterhoofd nog het beeld te hebben van de zelfzuchtige El Ghazi vorige week.

4 augustus 2015 om 22:52

Ik vind het gemakkelijk om de 1-0 in de voeten van Singraven te schuiven. Een bazoer die de bal kop op een speler met zijn hoofd naar eigen doel en een stoorzender in zijn rug gaat ook niet vrijuit. Bovendien kon het later nog worden opgelost als er gewoon verdedigd werd.

Erg jammer dit, ik als PSV supporter wilde graag dat Ajax door ging. Ben wel benieuwd naar Cruijff en de fluwelen revolutie... Marc en Frank zitten vast in de Ajax filosofie, welke blijkbaar niet werkt. Hoop voor de Ajax supporters dat er directe versterkingen worden gekocht in plaats van bankzitters.. Anders voorspel ik een droevig jaar.

Was het wel.

Maar als je naar de spelers kijkt valt dat ook te verwachten.

johan cruijf en de gang is doorgeslagen, heel slecht wat er daar nu allemaal gebeurt! een martin jol had van dit rapid wien gewonnen.. op zeker!

4 augustus 2015 om 22:35

het voetbal onder Martin Jol was lange halen snel thuis, Ajax onwaardig, maar in ieder geval aanvallend soms nog enigszins om aan te gluren.... Schoten op doel enzo....

4 augustus 2015 om 22:37

precies, hij wist tenminste dat je na je mogelijkheden moest spelen. frank de boer en al die "dromers" willen barcelona kopiëren maar hebben na 5 jaar nog niet door dat het niet gaat lukken.

Denk dat 1 specifieke uitspraak het huidige Ajax volledig typeert: 'het is voetbal voor echte mannen', maar het zijn simpelweg nog kinderen, op een enkeling na....

4 augustus 2015 om 22:48

True!

4 augustus 2015 om 22:50

Inderdaad, een stel kinderen zonder inzet en vechtlust. De eerste helft liet geen enkele speler zien dat ze er voor wilde gaan. Slap de duels in, mannetjes laten lopen. De Boer had van Rhijn erin moeten zetten die weet wat het is om in de Champions League te spelen en dat graag nog een keer wil ofHeitinga die de ervaring heeft om de bal een keer weg te rossen als het nodig is.

Frank kan het gewoon niet. Buutrnspelers niet goed genoeg, middenveld ondanks al die talenten ook niet. Laten we het maar niet over de achterhoede hebben. Drama team met drama trainer en technische staf. Nederlandse voetbal gaat af.

Martin Jol hadden we meer dan 100 doelpunten in de competitie.

4 augustus 2015 om 22:38

En meer punten dan dat Frank ooit gehaald heeft, toch werd Jol uitgekotst, en Frank op handen gedragen. Ik roep al jaren dat Jol gewoon een beetje pech heeft gehad, en Frank met de kampioenschappen veel geluk, met zo'n laag punten aantal kampioen worden, in andere jaren zou je misschien plek 2/3 kunnen halen. De kampioenschappen hebben veel verbloemd.

5 augustus 2015 om 07:44

Dat zag je dus ook afgelopen seizoen. Bijna evenveel punten en toch een flinke achterstand op PSV

4 augustus 2015 om 22:39

En toch geen kampioen geworden.....

4 augustus 2015 om 22:59

Maar kon wel genieten van de dreiging en prachtige overwinningen. Nu als ze al winnen 1-0 met vaak een dosis geluk. Toen overklasten we Feyenoord nog

5 augustus 2015 om 00:33

De eerste helft komt op het conto van Jol in het seizoen 10-11

4 augustus 2015 om 22:51

Vergeet niet dat de speelstijl onder Jol niks meer met de Ajax filosofie te maken had. Lange halen oop Suarez. Dat was alles wat ze deden. Toen de Boer kwam werd er eindelijk weer een beetje opgebouwd van achteruit. Nu zijn ze daar totaal in doorgeslagen. Het is tijd voor een nieuwe frisse wind. Ik hoop zo enorm dat Rijkaard ooit nog besluit om richting Amsterdam te vertrekken...

Voor het Nederlandse voetbal is dit echt dramatisch. We hadden de punten nodig, en toch leuk om Ajax in de CL te zien.

Daarbij vind ik wel dat Ajax teveel omhoog gepraat word, het is een te jong elftal, geen ervaring niets. Vooral de arrogantie die je hoort van sommige supporters en "experts". Het mooie artikel waarin werd gesproken over een "klusje", het niet willen zien dat tegenstanders juist graag Ajax loten omdat ze dat het zwakste team vinden.

En dan afgeven op Veltman, die jongen was een paar jaar geleden wereldtop, zwaar talent en nu zeikt alles wat Ajax een warm hart toedraagt hem af, en dan komt zo meteen weer het volgende wereldtalent wat na 2 seizoenen ook weer de zwakste schakel blijkt te zijn.

Wanneer ziet Ajax eens dat je het niet red met alleen jeugd, je moet een mix hebben van ervaring en jeugd, dan moet er maar eens de beurs getrokken worden. Ik vind ook niet dat iemand het het elftal moet aanrekenen, die jongens hebben alles gegeven en naar hun kunnen gevoetbald, maar we moeten niet vergeten dat hier jongetjes op het veld stonden, waar wij op die leeftijd gingen stappen staan zij voor een belangrijke wedstrijd. Dit is de schuld van Marc en Frank, Frank die niet kiest voor ervaring wetende dat je het nodig gaat hebben en teveel op de jonge jongens vertrouwt terwijl die nog niet de kwaliteiten hebben een tegenstander bij de nek te pakken, of te snel de koppies laten hangen als het even tegenzit.

Nu hopen dat Ajax wel voor de EL kan kwalificeren, ik hoop alleen dat wie Ajax ook loot er met respect gepraat word over de tegenstander en niet meer een wedstrijd al formaliteit afdoet, want Ajax word teveel beoordeeld op hun naam van het verleden, maar het huidige Ajax zou 10 jaar geleden een middenmoter of lager zijn geweest in de competitie.

4 augustus 2015 om 23:10

Ten eerste ben ik het helemaal eens met je stukje. Het elftal heeft duidelijk behoefte aan meer ervaring, en zo een betere mix tussen talentvolle jeugd en broodnodige ervaring.

Maar ik kan niet zeggen dat Ajax spelers of de Boer arrogant zijn geweest over Rapid Wien. Misschien doel je op de supporters, maar dan kan je dus moeilijk verwachten dat Ajax zelf hier iets aan doet. Ik zelf als Ajax fan heb wel gewoon uitgesproken dat Ajax dit moet winnen, dat zijn ze aan hun stand verplicht. Dat is toch ook gewoon zo? En nu is het jammer genoeg niet gelukt, en dat is echt een deceptie. Maar iedereen heeft kunnen zien dat Ajax het zelf gewoon gruwelijk verkloot heeft. Dit Rapid Wien was gewoon te pakken, maar ze hebben het nagelaten.

Overigens is het voor het NL voetbal (nog) niet eens zo'n ramp. In de EL krijg je voor een overwinning net zoveel Europese coefficiënt punten als in de CL. Dus mocht Ajax straks de groepsfase halen van de EL, zijn er realistisch gezien natuurlijk meer punten de halen dan in een CL poule.

ach Ajax supporters zien hun team liever met 'mooi' voetbal verliezen, dan dat ze dat reactie voetbal van Psv spelen. Gelukkig snapt Cocu dat de verdediging super slecht is.

Klaassen had vorige week nog woorden genoeg: ' "hoe stom het ook is dat we die 0-2 hebben weggegeven, we moeten niet vergeten dat het internationaal geen heel slechte uitslag is. Dit gaan we thuis rechtzettenâ€, Slappe hap.

Davy "verstoppertje spelen" Klaassen. Loopt echt zo ontzettend slecht. Wijze kan hij wel als de beste.

4 augustus 2015 om 22:53

Idd, bij de derde goal staat hij naast Gudelj en kijkt er ook allemaal na. Altijd makkelijk een ander de schuld geven.

4 augustus 2015 om 23:12

Verdedigende fouten moet je logischerwijs eerder zoeken bij de verdedigers en/of de nummer 6, dan de aanvallende nummer 10 in dit geval. Vooral Gudelj greep slecht in bij die laatste goal, dat mag gerust gezegd worden. Die zat nog in de wolken na zijn goal.

4 augustus 2015 om 23:27

Nah het ging meer daarvoor al fout. De ingooi had gewoon naar de keeper gemoeten laten we daar mee beginnen.
De rest stond al zowat in de startblokken om de aanval in te gaan, en stonden allemaal verkeerd.
Verdedigen doe je samen, niet alleen de achterin boys.

Apart. Ajax zelfde als vorig seizoen, redelijk vaak de bal maar als je dan bij de 16komt...... houdt het op... ongelooflijk

Het is niet de jeugdigheid die verloren heeft vandaag maar de eigenwijsheid van de trainer. Andersen, serrero, boilesen en duarte verkopen of verhuren en urby binnenhalen. Wat extra ervaring en urby kan meerdere posities spelen. Mbt vanavond de boer had gewoon de zelfde opstelling moeten beginnen als vorige week alleen heitinga ipv veltman.

De enige man die iets kan forceren zit nu in Rome met een 'mentaliteitsprobleem'. Perfecte schoonzoon El Ghazi gaat de oorlog niet voor je winnen.

4 augustus 2015 om 22:52

Haha, toch nog iets te lachen vanavond........alsof Kishna de oorlog wint, 1x in de maand een leuke actie. Nou dan kan ik je uit de droom helpen, lag zeker niet aan 1 speler

4 augustus 2015 om 22:59

heb hm met minder speeltijd meer goeds zien doen dan El 'ik moet van dit leren' Ghazi.
achja mij maakt het niet uit, succes dit seizoen

4 augustus 2015 om 23:15

@whyme

Dan heb je overduidelijk niet veel gekeken naar Ajax. El Ghazi had vorig jaar 9 goals en 8 assists, prima cijfers in je debuutjaar. Belangrijke goals in de thuis en uitwedstrijd tegen Psv. Kishna had 1 heerlijke actie thuis tegen Heerenveen, en dat was het eigenlijk wel zo'n beetje. En El Ghazi dúrft tenminste zelf kritisch te zijn, dat ontbreekt bij Kishna in z'n bovenkamer overduidelijk.

100 miljoen op de bank en dan kom je met een elftal aan dat meer lijkt op de a-jeugd dan een eerste elftal. Jaar na jaar verlies je in Europa door gebrek aan ervaring, en wat doet Ajax... Nog meer verjongen.

4 augustus 2015 om 22:45

Dat verhaal over die 100 miljoen de hele tijd. Ajax is aan het opsparen om de eigen vermogen op te hogen en meer inkomsten onafhankelijk van Champions League of transferinkomsten. Dan kan je langer je spelers behouden vanwege meer salaris en omdat je niet hoeft te verkopen omdat je toch al genoeg inkomsten hebt. Ajax heeft grote plannen met die 100 miljoen en gaat het echt niet aan de korte termijn vergooien. Het enige wat op de korte termijn is een andere manager die meer pit heeft dan De Boer.

4 augustus 2015 om 22:56

Ok, dat zou dus betekenen dat ajax een bedrijf is en geen echte voetbalclub. Ze hoeven van mij geen 100 miljoen over de balk te gaan gooien maar een gedeelte van het kapitaal hoort toch ook wel op het veld te staan. Anders kun je je beter uitschrijven uit de eredivisie en lekker elke dag op de beurs gaan zitten met de aandeelhouders.

Aan de positieve kant. Dit is ook weer goed voor de ontwikkeling van de spelers op mentaal gebied. Het zijn stuk voor stuk super jonge gasten die dan ook super jong zeer volwassen zullen moeten gaan spelen omdat dat nou eenmaal vereist wordt bij een topclub als Ajax (landelijk of europees maakt niet uit, bij een topclub moet je presteren). De jongens die door zo'n moeilijke periode heen komen en echt onbetwist basisspeler worden bij Ajax gaan echt hele goede spelers worden. Hopelijk gaan de spelers nu een switch maken. Misschien maar een keertje geen Europees voetbal zodat de focus compleet op zelf ontwikkeling gelegd kan worden.

4 augustus 2015 om 22:43

Kijk dit is nou eens een positieve reactie!, OT: Dit is gewoon een goeie les, er moeten echt in kwaliteit geïnvesteerd worden.

4 augustus 2015 om 22:50

Tja, dat gelul horen we ook al jaren. Goede les me hoela. Denk je niet dat die mannen vaan Rapid een betere les leren?

4 augustus 2015 om 22:55

Ja ben het met je eens gaat al jaren zo,maar ze leren er niks van ,maar wij is daar de schuldige van?

4 augustus 2015 om 23:35

Algehele plaatje in Nederland. Wordt allemaal veel te jong. Clubs als Chelsea zijn schuldig. Beetje talent en je wordt opgekocht om als verhandeld te worden...

4 augustus 2015 om 22:49

Klopt wat je zegt maar met wat ervaren spelers in de opstelling had een jong team ook nog minimaal 2 extral CL wedstrijden kunnen spelen.

Was klaassen geblesseerd dan dat hij niet mee deed??

4 augustus 2015 om 22:49

Dat is nou juist het hele probleem. Bij ajax kan je leren, fouten maken en je hoofd stoten, zodat je bij een andere club de vruchten kan plukken. De enige reden dat Ajax kan concurreren met andere competities op het gebied van nieuwe spelers en het behoud van eigen toppers is CL voetbal. Spelers als Cilissen en in mindere maten Klaassen zullen straks ook verder aankijken.

Je hebt overigens ergens wel gelijk hoor, alleen ik hoop dat er in een topsport omgeving niemand is die zo denkt.

Dat is juist het erge. Met speeltuinvoetbal was je gewoon een ronde verder gekomen. Alleen om in de speeltuin te spelen moet je wel peuter zijn. Kleuters komen er niet in. Helaas speelde Ajax zo kinderlijk naïef dat uitschakeling volkomen terecht is. Als Rapid heel even druk zette, ging het fout. En maar blijven proberen te voetballen. Kinderlijk. Alleen Dijks leek te begrijpen dat je de bal voor moet geven. Balbezit balbezit balbezit. Alle creativiteit is uit de ploeg gepowerpoint.... Zonde

Ik ben benieuwd naar wat JC te melden heeft. Toen Jol nog coach was had hij dagelijks een uitgesproken mening omtrent Jol zijn functioneren.

Er zit nul gif in deze ploeg, geen middenveld gezien. Veltman zakt keer op keer door het ijs. Sanogo hoost water in de punt als een Somalische piraat die net geraakt is door de marine!

Op 6 was hij voor en achter te vinden werkte hard en op 10 loopt hij te wijzen naar de vrije ruimtes en doet hij niks.

Ja, het is klote en ja het was slecht. Echter om CL voetbal te halen, moet je ook de playoff winnen en die kans was sowieso erg klein gelet op de mogelijke tegenstanders. Probleem is nu dat je niet direct EL plaatsing hebt.

Hopeloos gewoon. Jemig hoe slecht, geen woorden voor.

Het meest irritante vind ik de gehele manier van inzet.

Zolang ze gelijk staan lopen ze erbij alsof ze 1-0 voor staan, zodra ze 1-0 voor staan lopen ze erbij alsof ze 6-0 voor staan en als ze 0-1 achter staan lopen ze erbij alsof ze 8-0 achter staan, tot de laatste 5 minuten. Dit was er 3 jaar geleden al een beetje, maar nu slaat het echt helemaal door.
Ik riep gewoon meteen hardop bij de 2-2 dat het binnen 3 minuten 2-3 voor de tegenstander was en ja hoor, je zag het echt gewoon aankomen, alsof de 6-1 niet uitmaakte.

Die vier kampioenschappen hebben zo gigantisch veel gecamoufleerd. Dat wordt nu als een open zenuw opnieuw pijnlijk duidelijk. De beerput is nu helemaal open.

Er is nu maar één weg en dat is de minst leuke: er moeten koppen rollen!

Rapid Wien is ook een gevaarlijke ploeg natuurlijk. Zonder gekheid, als je in een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar meer waarde hecht aan dat je het jongste elftal ooit heb dan dat je een elftal opstelt waarmee je de meeste kansen hebt om door te gaan, dan vraag je er om.

Het wachten is op het commentaar van Cruijff en Jonk, nu hebben ze jonge spelers (gekocht) niet uit eigen jeugd en nu lukt het ook niet.
Jammer volgend jaar misschien weer een kans.

Man man man...wat een gepruts...en iedereen verschuilt zich maar weer achter allerlei mooie lege woorden.
Als ze zo doorgaan met dit beleid dan is het snel over.
Frank de Boer blijft verkeerde keuzes maken en blijft dit vaak te pas en te onpas verdedigen ( al veel te lang) en de bestuurders zijn al een tijdje de weg kwijt......kortom er moet wat gaan gebeuren anders dreigt er weer een verloren seizoen.
Zuinigheid en je financiele zaken goed voor elkaar hebben is prima maar zo'n matig elftal op het veld is Ajax onwaardig en vraagt om daadkrachtige aanpak anders dreigt de middelmaat voor Ajax!!!

Dus Ajax in alle geledingen........word wakker en doe je ding!!!!

Waarom zet je sinkgraven in godsnaam op het middenveld, zet gewoon gudelj neer man.
Ik ben dat wennen aan het ajax systeem zo zat, soort van ze zijn van zo'n hoog niveau, elk jaar hetzelfde liedje, alleen geen CL deze keer. Bedankt de Boer !!!! Misschien is het rog tijd dat de boer en overmars weggaan.

Ik heb medelijden met Dijks. Hij is de enige met 100% inzet. De rest speelt alsof het allemaal wel komt ooit.

'Dat is ook niet alles...' Nou Davy, grote vriend, volgens mij ligt de Europa League ook gewoon ver boven jullie plafond.

Heb alleen de tweede helft gezien,maar vond het niet al te best. Ondanks dat ajax veel meer balbezit had,vond ik ze nou niet overtuigen.wat mij betreft was de 1-2 het enige hoogtepunt van de tweede helft.

Klaassen heeft zelf ook als een zoutzak op het veld gestaan. Veel te passief in zijn bewegingen en beweegt pas als het gebeurd ipv initiatief nemen voor een loopactie of een keer een hard duel winnen voor je team... Mag ook gerust zeggen dat je zelf ook slecht heb gespeeld dan ipv alleen de fouten bij je team genoten te leggen. Je mag ook zeggen dat Rapid de fouten goed heeft afgestraft maar nee niet afgeven op je team genoten. Begin dan bij je zelf als je een man bent sukkel.
Maar goed... Wat is Fischer slecht zeg. Ook zo passief gespeeld als Klaassen. Gaat niet voor de tweede bal, laat zich niet gelden in duels, slecht acties, mengt zich niet in het spel. Fischer was minder dan nutteloos voor het team deze wedstrijd. Het begon pas te lopen toen Sinkgraven weer buitenspeler stond. Super slechte opstelling van Franks om bij je belangrijkste wedstrijd Fischer speel minuten te geven die er veel te lang uit is geweest en al jaren niet in vorm. Dom echt dom.

Vanavond weer op de bank gaan zitten voor hopelijk een leuk avondje Ajax.
Eerste baal moment komt al met de opstelling. Geen ervaring?????
Waar ging het vorige week mis de ervaring mist om een wedstrijd over de streep te trekken.
Toch maar gaan kijken je denk de boer zal het wel weten traint elke dag met die jongens.
0-1 waren we al bang voor maar 1 goal en je gaat gewoon door.
0-2 het ouwe liedje weer geen vertrouwen meer.
1-2 had ik niet verwacht eerste helft niks gecreëerd en toch een snelle aansluitingstreffer.
2-2 een opluchting maar toch speelt in het achterhoofd de wedstrijd van vorige week
2-3 onvoorstelbaar wat hebben ze ook een kut beleid.
Dit was de wedstrijd in mijn beleving heel kort gezegd.
Wat gaat er nu mis bij Ajax. Het is heel simpel uit te leggen.
Jaar op jaar gaat het niveau naar beneden. De 4 titels verbloemden dat.
Als Feyenoord of PSV gewoon hun niveau haalde was Ajax nooit 4 keer kampioen geworden.
De boer is zichzelf gigantisch gaan overschatten. Hij denkt dat hij alleen met jeugd iets op kan bouwen en verzamelt alleen maar koorknaapjes om hem heen. Niemand zegt elkaar goed de waarheid binnen Ajax. Het is een redelijke trainer maar niemand corrigeerd hem. Je kan een club niet leiden met alleen maar vriendjes (van der sar/overmars/de boer).
Hopelijk gaat er snel wat veranderen anders zie ik het somber in en niet alleen voor Ajax.
Want hoe raar het ook klinkt de topclubs van Nederland hebben elkaar harder nodig dan ooit tevoren.
Het niveau moet omhoog in Nederland niet alleen bij Ajax maar ook bij de rest.
Anders gaat de eredivisie en uiteindelijk het Nederlands elftal afzakken naar een nog bedenkelijker niveau dan het nu al is.
Want wees nu eerlijk het is de laatste jaren nou niet echt genieten van oogstrelend voetbal van welke club in Nederland ook.

Maar het was helemaal niet mooi

Het lijkt me handiger als al die jonge talentjes zich eerst eens bewijzen op huurbasis bij nec of willem 2 voordat ze de kar gaan trekken bij ajax. Nu maken ze voortdurend fouten in Ajax 1. Totdat ze op niveau zijn, en dan worden ze onmiddellijk verkocht.

Ik word ook moe van die overschatte Klaassen die nooit de bal wil hebben de de bal zo snel mogelijk weer inlevert. Zet totaal geen lijnen uit maar loopt alleen maar zonder bal.
Sinds wanneer is dat een eigenschap die een 10 moet hebben bij Ajax. Is in mijn ogen een rechtshalf niets meer en niets minder.
Ik snap die hype rondom Klaassen totaal niet. Slappe gast

Blablablablablabla, it goes on like a broken record. Dit horen we nu al ook zo´n beetje vijftien jaar (als het niet langer is). Clubs moeten eens een betere topsport mentaliteit eisen van spelers, in andere takken van sport zijn ook jonge atleten actief, maar die weten wel dat je niet jaar in jaar uit dezelfde domme fouten kan maken. In plaats van dat ze alleen maar de pluspunten van (oud) toppers kijken zouden jonge voetballers eens naar de fouten van hun voorgangers moeten kijken. Ik weet zeker dat al die spelers voordat ze in het eerste zaten ook met verbazing voor de buis of in het stadion zaten en zich afvroegen waarom men steeds weer dezelfde domme fouten maakten. We moeten in Nederland echt minder gul worden in het accepteren van fouten, nergens ter wereld kunnen (jonge) professionals (mensen in het algemeen) het zich veroorloven om tig keer (want het is ontelbaar) dezelfde fouten te maken.

Ja ja daar speel je dan een heel seizoen voor dat je champions league kan gaan spelen , maar waar was de echt drive de felheid van de spelers die je zou verwachten de echte wil om te winnen ik zag hem niet je zou toch zeggen dat als je als verdediging in het bijzonder verleden week zo te kijk word gezet je echt alles zou doen om geen goals door te laten maar ja hoor 3 stuks , en dan dijks die speelde een partij slecht 1 goede voorzet voor de rest echt helemaal niets , dan heb je nog sinkgraven die doet dingen die kunnen echt niet . veltman verdedigde weer slecht , sanogo kreeg wel is waar niet veel ballen maar die ene bal wat is die man langzaam zeg

Gewoon eens aankijken met Heitinga. Fischer op de bank houden. Wat een uit vorm zijnde egoistische prut speler is dat geworden zeg. Veel eerder ingrijpen. Als Bazoer er niet in zit gewoon wisselen.

5 augustus 2015 om 02:22

Fischer op de bank ben ik het mee eens. Vorige week vond ik slinkgraven bijv goede renderen op die positie. Het middenveld met gudelj had toen ook meer body. Snap dan ook niet dat dit ten opzichte van vorige week gewijzigd is.

Als je kan verliezen van Dordrecht, dan kan dat ook van Rapid Wien. De manier waarop is alleen beschamend. In Oostenrijk hebben ze geen hoge pet op van Ajax. Wat heeft Ajax zich hier voor schut gezet. Ajax wordt elk jaar wel zwakker lijkt het en is geen schim meer van wat het ooit was. Waarom koopt Ajax geen Moreno? Waarom telkens met Jong Ajax spelen? Die broekies maken keer op keer domme fouten. Rapid had 3 kansen en ze gingen er allen in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren