Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Champions League-uitschakeling van Ajax levert PSV extra miljoenen op

Laatste update:

PSV kan door de uitschakeling van Ajax in de derde voorronde van de Champions League een financiële meevaller tegemoetzien. De mediagelden die bestemd zijn voor Nederlandse clubs in het miljoenenbal stromen nu allemaal naar Eindhoven, meldt onder meer het Eindhovens Dagblad.

/

De krant laat dinsdagavond weten dat PSV op vier à vijf miljoen euro extra kan rekenen uit de zogenoemde marketingpool. De kampioen van de Eredivisie incasseerde door de deelname aan het prestigieuze toernooi al zo’n twintig miljoen en als men de groepsfase overleeft, komt er nog eens vijf miljoen binnen.

Ajax werd vorig seizoen in de groepsfase uitgeschakeld en verdiende aan de deelname aan de Champions League 27,6 miljoen. Het Algemeen Dagblad voegt eraan toe dat als Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Europa League, men in vergelijking tot de CL 6,6 miljoen aan startgelden misloopt.

Hiernaast zijn de premiebedragen veel hoger in het miljoenenbal, aldus de krant. Een overwinning levert in de CL bijvoorbeeld anderhalf miljoen op, terwijl een driepunter in EL goed is voor 0,36 miljoen.

Over en sluiten voor Ajax in de Champions League! #ajarap #ucl #instavoetbalzone

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dankjewel frank om met 2-2 met 3 verdedigers te blijven spelen !!!!

4 augustus 2015 om 22:24

Het is echt niet alleen frank. Die kan er ook niks aan doen dat el ghazi meer scharen heeft gedaan dan goede passes, tete bang is om over de middellijn te komen en het centrale duo de f-jes hebben overgeslagen en vooral de les tussen je tegenstander en het doel dekken.
matig resultaat en dit laat zien dat er echt nog wel wat bij moet komen, vooral achterin.

4 augustus 2015 om 22:29

Hij stelt ze wel op dus ja kan hij wel, hij stelt buitenspelers op die er niet Buiten om kunnen geen voorzet kunnen geven en wanneer ze naar binnen trekken ook geen gevaar vormen

4 augustus 2015 om 22:41

@curajo
Helemaal gelijk. Ongehoord. En dan zie je hier weleens reacties dat El Ghazi net zo goed wordt als Depay. Je hebt toch helemaal niets aan die man. Voorspelbaar en geen voorzet komt aan.
En Fischer is een zaal voetballer. Maar dat er geen ervaren centrum verdediger gehaald is voor het veld neem ik Overmars heel erg kwalijk

4 augustus 2015 om 22:50

Ja maar Hans dan was Jonk weer helemaal over de rooie gegaan met zijn verhaal dat er van de filosofie af wordt geweken en dat er eerst naar de eigen jeugd moet worden gekeken. Het is ook echt een klote job, die van Overmars. Die kan het werkelijk nooit goed doen

4 augustus 2015 om 22:54

Het probleem daarmee is is dat er gewoon niks beters voor handen is. Welke rechtsbuiten hadden ze dan op moeten stellen?
Het probleem is dat we al jaren als Nederlandse clubs niks klaar spelen in Europa, hierdoor kiezen jongens uit andere landen tegenwoordig sneller voor een club als Basel dan als Ajax, want die hebben gewoon meer laten zien.

4 augustus 2015 om 23:01

Vindt je het gek El ghazi is iemand de je vrijheid moet geven Om te dribbelen Daarom is Kishna ook vertrokken Fischer is zo een FDB Buitenspeler iemand die geen Techniek of snelheid heeft maar wel volgens het "perfecte systeem" van frank kan spelen

4 augustus 2015 om 23:01

Vindt je het gek El ghazi is iemand de je vrijheid moet geven Om te dribbelen Daarom is Kishna ook vertrokken Fischer is zo een FDB Buitenspeler iemand die geen Techniek of snelheid heeft maar wel volgens het "perfecte systeem" van frank kan spelen

5 augustus 2015 om 00:46

Ja als je Zimling haalt en nu dus Heitinga ja dan zou ik ook over de rooie gaan. Maar had overmars Cardozo gehaald of een Inler om maar 2 namen te noemen dan was er niks aan de hand geweest want zelfs Jonk weet dat ie dat niet in z,njeugd heeft maar de kwaliteiten van Heitinga heeft ie wel. Als ze iemand halen moet die minimaal 2 klasses beter zijn dan iemand in de jeugd op dat moment. Dus niet naar potentie kijken maar naar wat er nu op het veld moet staan.

5 augustus 2015 om 05:42

Hier wil ik het wel even opnemen voor El Ghazi.. Die jongen had vandaag gewoon een linksback tegenover hem die uitstekend kon verdediging, Stefan Stangl, iets waar wij nog wat van kunnen leren... Als je niet langs je man komt op snelheid, dan moet je eens iets proberen, scharen bijvoorbeeld. El Ghazi is gewoon een van de weinige jongens die nog zelf beslissingen durft te nemen, in plaats van alles in collectief te beslissen.. Die jongen kont er wel. Ik zou me eerder zorgen maken over Sinkgraven en Veltman.

5 augustus 2015 om 08:29

Dit klopt helemaal.. en ook omdat Tete nooit echt opkwam, stond el ghazi ook de hele wedstrijd in de dubbele dekking zonder aansluiting.

5 augustus 2015 om 08:37

El ghazi had gewoon 2x harder moeten werken en moet leren veeel effectiever te zijn.. nu ging hij vaak voor de actie terwijl had voor of had kunnen geven, stond vaak verkeerd opgesteld en andersom ondersteunde hij Tete ook niet echt, ook niet in de coaching.
Daarnaast geven de oostenrijkers zelf aan dat de backs van Rapid de slechtste spelers zijn, dus ik twijfel of die back wel zo top is.

5 augustus 2015 om 19:59

@voskuil
Speelt EL Ghazi elke week tegen een goede links back? Kom op zeg de kritiek die hier nu geuit wordt, is wat mij betreft altijd van toepassing op EL Ghazi. Zit totaal geen verrassing in die jongen. Alles even voorspelbaar en dus makkelijk te verdedigen.
Of is hij nu nog niet fit?

4 augustus 2015 om 22:25

Verdediging was drama vandaag. Veltman is geen leider. Haal dan ipv Heitinga een echt goede verdediger die de leiding op zich kan nemen, nu loopt ajax 15 miljoen mis tegen Wien, die gasten kunnen er niks van. Krijgen in twee wedstrijden 5 keer de bal op de helft van Ajax en 5 keer mogen ze uithalen....

4 augustus 2015 om 22:35

Maar als Heitinga al niet tegen Rapid mee kan / mag doen....tegen wie dan wel.

4 augustus 2015 om 22:41

@pukkiedukkie
Precies, dat is ook mijn vraag aan Overmars

4 augustus 2015 om 22:47

Hebben ze nou voor Heitinga moeten betalen of was die gratis?

4 augustus 2015 om 22:53

Je snapt wel dat ze voor die 15 miljoen tegen nog een tegenstander moesten spelen he?

4 augustus 2015 om 22:53

Gratis.
Zat in Duitsland vrijwel alleen op de bank en die waren dus ook blij dat ze van zijn salaris af waren.

4 augustus 2015 om 23:01

Zat vooral op de tribune in Berlijn.

5 augustus 2015 om 20:06

@maldini
Uiteraard, maar zonder droefsnoetjes als Veltman, Fischer, Tete en EL Ghazi haal je dat misschien dan ook wel.
Doe je ook mee voor de titel in NL en ga je weer naar de CL. Volgend jaar hebben we weer het voorronde probleem en moet je maar hopen dat je geplaatst bent zoals dit jaar

4 augustus 2015 om 22:26

Ik denk dat er amper tijd was om weer wat om te zetten
Die 2-3 lag er al heel snel weer in

4 augustus 2015 om 22:29

haha wat denk je nou? Die goal viel zowat gelijk na die 2-2. Om hier Frank de schuld van te geven gaat te ver

4 augustus 2015 om 22:35

Precies. Frank moest wel en had met de 2-2 het gewenste effect. Maar de spelers moeten het zelf ook oplossen na die gelijkmaker door die lege plek achterin op te vullen.

4 augustus 2015 om 22:54

Die spelers moeten zelf snappen dat je bij 2-2 in ieder geval niet nog een goal moet terug krijgen. Dan maar verlenging of penals

4 augustus 2015 om 22:32

Enige wat ik hem verwijt is dat hij Veltman laat staan na zijn vreselijke optreden in Wenen. Zo'n jong team heeft sturing nodig. Dat zou Heitinga prima kunnen. Ik ga niet mee in het opportunistische geneuzel met dat het nu allemaal niks voorstelt.

4 augustus 2015 om 22:36

Er worden individuele fouten gemaakt !.
Wat heeft Frank daarmee te maken.
Makkelijk jonge om zo te oordelen.
Snap je er niet zoveel van.

4 augustus 2015 om 22:41

Als je elke wedstrijd persoonlijke fouten maakt, ben je in mijn ogen niet goed genoeg, en moet je dus niet op worden gesteld..

Maar goed, mijn mening...

4 augustus 2015 om 22:41

Als coach ben jij verantwoordelijk voor de individuele fouten van jouw team! Geen ingewikkelde wiskunde lijkt me.

4 augustus 2015 om 22:54

Ik deel jouw mening, maar blijkbaar heeft Veltman achterlijk veel krediet bij Frank de Boer. Het resultaat zou je een kredietcrisis kunnen noemen.

5 augustus 2015 om 01:00

Wat Frank hiermee te maken heeft:
Ik denk een heleboel, immers minimaal 3 jaar op rij worden nog steeds dezelfde fouten gemaakt. Oke er staan misschien wel andere spelers, bepaalde situaties kan je op trainen en dat verwijt kan je de Boer en zijn staf maken.

4 augustus 2015 om 22:42

Bah, had liever Ajax in de CL gehad dan die extra 5 mln. Zo droogt ook die extra 5 mln snel. Elke keer dat doelpunt na een gelijkmaker. Concentration bij NL ploegen is echt waardeloos. Knok je jezelf fantastisch terug in de wedstrijd en dan laat je zoiets toe. Ik vind dit niet iets wat de Boer aan te rekenen is... Maar dit is echt iets van de spelers die verslapten.

4 augustus 2015 om 23:40

@hansje1969

5 augustus 2015 om 00:21

Het was meteen 40 sec erna he pikkie. Als je een beetje had opgelet wilde de boer meteen gaan wisselen, maar toen was het kwaad al geschiet

5 augustus 2015 om 00:33

Je hebt gelijk!! Na de 2-2 had er gelijk een aanvaller moeten verdedigen ipv het najuichen van de doelpunt.. Ongelofelijk hoe stil het ineens was,, zonder voor het Nederlands voetbal wel fijn voor PSV dat al het geld daarheen gaat!!!

5 augustus 2015 om 07:30

Voor die 5 miljoen had hij VDV en Emanuelson kunnen contracteren.

Terecht! Wij verdienen helemaal niks echt helemaal niks. Overmars doet er toch niks mee. We halen een huurling van Arsenal of een Younes voor zo min mogelijk geld.

Ik hoop dat PSV hun verdiende geld goed besteed

4 augustus 2015 om 22:29

Dat denk ik wel, die kopen kwaliteit als het niet in de eigen jeugd rondloopt

4 augustus 2015 om 22:38

Ik quote Brands: "mijn vermogen staat op het veld, niet op de bank"

Als Overmars dat nou ook deed.....,

4 augustus 2015 om 22:37

Sanogo voegde duidelijk wat toe aan het spel, ik weet niet waar jij hebt gekeken?

Hij kan makkelijk 2 spelers bezig houden, en de bal terugkaatsen echter ging er gewoon teveel mis vandaag.

4 augustus 2015 om 23:52

Waar was Youness?

5 augustus 2015 om 01:56

Nou vorige week ook hoor , komt allemaal door die veltman .
Echt jammer voor ajax had ze liever in de cl gezien.

Lekker hoor! dat is een hoop geld voor Psv, zij weten tenminste hoe je mee om moet gaan

4 augustus 2015 om 22:28

Hebben ook 6 jaar geld geïnvesteerd dat niet geen titels heeft opgeleverd. Gaat een jaartje goed en gelijk zijn ze experts?

4 augustus 2015 om 22:30

Klopt, oefening baart kunst

4 augustus 2015 om 22:46

@tubes, het bracht ons wel altijd winst dus het is niet voor niets geweest.

4 augustus 2015 om 22:55

Ajax heeft financieel ook winst gemaakt, dus wat is je punt?

4 augustus 2015 om 22:55

Maar ze hebben wel vruchten van de verkopen geoogst en uiteindelijk staan ze er financieel weer goed voor.
Je moet kijken waar PSV vandaan kwam dankzij van Raaij die twee keer zoveel uit gaf dan dat er binnen kwam.
PSV was bijna weg geweest en enige wat ze ervoor terug zouden hebben gekregen waren vier titels en een paar leuke Champions League toernooien.

4 augustus 2015 om 23:07

Dat geld ook voor Ajax. Die kwamen van heel ver en staan er nu ook financieel goed voor en hebben 4 titels.

5 augustus 2015 om 07:56

@yamiown, Krabs en Pukkiedukkie:
Dus psv is een handelshuis en de prijzen zijn bijzaak? Hahaha wat een grap... of is het doel 1x per 7 jaar kampioen worden? In dag geval: petje af!!
Ajax en psv kwamen uit eenzelfde dal... Ajax heeft geld op de bank staan om zo de Arena te kopen (meerderheidsbelang) en dat is uiteindelijk de redding van psv... Anders had Ajax dat geld op het veld staan en was psv nergens. Nu is dat niet zo. Ajax werd reeg kampioenschappen aaneen zonder veel uit te geven en hebben daarom genoeg geld op de bank. psv moest het doen met verkopen van spelers en zonder prijzen...

Het is maar waar je trots op bent.

on: Ajax heeft geen recht op dit geld. Als je zo slecht speelt dan is het terecht dat je in de EL uitkomt (als je je daarvoor kwalificeert). PSV geniet van de centen en probeer de groepsfase door te komen.

Aan de andere kant zijn het dure punten op de lijst voor het aantal Europese plaatsen. Dus of je er echt blij mee moet zijn valt te betwijfelen.

4 augustus 2015 om 22:40

@acapulco:

onzin, een overwinning in de EL telt even zwaar als een overwinning in de CL. Moeten ze die EL nog wel even halen natuurlijk, dat zie ik ook nog niet zo snel gebeuren

4 augustus 2015 om 22:50

Ik hoopte als Psv'er dat Ajax Champions League zou halen.
Zonde dat ze zo waardeloos speelden.
Vier à vijf miljoen is niets als je ziet voor hoeveel ze hebben verkocht de afgelopen jaren.

5 augustus 2015 om 01:32

Ook ik, als PSV'er, hoopte op een Ajax dat door kwam maar ik kan ook niet ontkennen dat ik dit niet stiekem wel grappig vind :'

5 augustus 2015 om 07:41

Mee eens. Ik d
Had dat ook gehoopt als psver. Maar als je met een jong team het de eerste wedstrijd niet lukt en dan vervolgens een nog jongere team oo steld. Dan vraag je er zelf om he!!

Psv probeert ze ten minste te investeren.

4 augustus 2015 om 22:27

Ajax investeert ook, maar heeft een andere filosofie.

4 augustus 2015 om 22:32

Klopt en het wordt tijd dat ze daar eens van af stappen. Zien jullie nou niet dat het jullie helemaal niks oplevert.

4 augustus 2015 om 22:34

Te weinig in de juiste versterkingen.

En dat is al een paar jaar zo. Helaas in slaap gesust door het zwakke niveau in de Eredivisie.

4 augustus 2015 om 22:37

sorry hen_nie, maar ze hadden na de 17 punten verschil van vorig seizoen toch al wel wakker mogen worden.

4 augustus 2015 om 22:50

Nee ze leven nog altijd in die my little pony wereld van ze waar alles goed komt. Ze denken dat iedereen beter wordt in hun eigen selectie en dat PSV heel erg verzwakt is. Zelfoverschatting heet dat en daar leidden ze al jaren aan in Amsterdam. Geen investeringen nodig dus en ik denk/verwacht dat er ook geen gaat komen.

5 augustus 2015 om 07:42

Miss komen er nu wel paniek aankopen. Zou me nks verbazen

5 augustus 2015 om 07:58

@pukkiedukkie: Ajax heeft andere plannen met het geld. Ajax heeft in de recente geschiedenis meer titels behaald dan psv, meer Europese punten behaald en heeft ook haar spelers voor goed geld verkocht...
Met andere woorden: Ajax heeft gewoon de beste filosofie en een zwaluw (titel psv) doet daar niets aan af. Het puntenverschil is behoorlijk vertekend daar Ajax het al een tijd liet lopen. Tel daarbij op dat 17 punten verschil je slechts 1 titel oplevert...

Heel mooi dit voor het Nederlandse voetbal. PSV is de enge club die nog een beetje kans maakt om aan te sluiten bij de top. Daarom is het goed dat al het geld naar PSV gaat, ipv het verdelen over meerder clubs.

Nou hiep hoi, ik wordt daar niet blij van hoor. Liever punten dan nog wat geld.

4 augustus 2015 om 22:33

Gelukkig. Er zijn nog sportieve supporters.. Echt heel erg triest van sommigen dat ze ajax niet de volgende ronde gunden.

4 augustus 2015 om 22:43

Luister, ik heb voor de eerste keer in mijn leven samen met mijn zoon voor Ajax zitten juichen bij die 2 goals....als was het alleen maar voor die punten, maar ik ben blij dat mijn cluppie er toch echt een andere filosofie op na houdt. Ben benieuwd wat dhr Cruijff er op te zeggen heeft. Jullie eigen jeugd is niet zo geweldig dan er gezegd wordt. Heel NL loopt de polonaise achter Ajax aan en dat strooit zand in jullie ogen. Jullie denken nog steeds dat het allemaal geweldig was die 4 jaren dat jullie kampioen werden.....het werd slechter en slechter.

4 augustus 2015 om 22:43

ik gunde ze het wel hoor, maar enerzijds is dit beter voor de competitie. Hopelijke ziet de staf van Ajax dat ze het niet gaan redden met die jonkies.

4 augustus 2015 om 22:48

Pukkiedukkie. Allemaal mooi en prachtig, maar er zijn heel veel ajacieden die kritisch zijn en al langer vinden dat het geld geinvesteerd moet worden.

4 augustus 2015 om 23:10

Ja Pukkiedukkie, zelden met zo'n dubbel gevoel voor de televisie gezeten. Niet vooraf weten voor wie je bent voorafgaande de wedstrijd. Uiteindelijk toch voor Ajax. Maar als ze zo spelen verdienen ze het ook niet.

Hopelijk kan PSV wel punten pakken voor Nederland, Tenminste is PSV niet bang om dit geld ook echt te gebruiken..

4 augustus 2015 om 22:52

Ajax pakt meer punten in de EL dan dat ze in de CL zouden pakken dus klaag ik niet. Het enige probleem is dat ze vele miljoenen aan geld mislopen.

4 augustus 2015 om 23:09

PSV bang om geld te gebruiken?

4 augustus 2015 om 23:27

Niet bang zegt hij

4 augustus 2015 om 23:37

Excuus, mijn fout. Tijd om te gaan slapen.

Deze nederlaag vind ik De Boers schuld.
Waarom stuur je in hemelsnaam zo'n achterlijk jong elftal het veld in?!
In zo'n belangrijke wedstrijd waar miljoenen(!) op het spel staan!

4 augustus 2015 om 22:29

die jonge ploeg was niet zo zeer het probleem... bij de 2-2 moet ie weer gewoon terug naar 4-3-3

4 augustus 2015 om 22:45

Je moet na die 2 2 iemand op het veld hebben die zorgt dat alle koppies er weer bij zijn en iedereen zn focus houdt. Zonder zon speler kan je zelfs naar 8 1 1 gaan, maar krijg je hem alsnog om de oren.

4 augustus 2015 om 22:47

In 1 minuut kan je ook heel je tactiek en speelwijze direct veranderen natuurlijk..

4 augustus 2015 om 22:51

Dat niet. Maar je kan wel aan de goede kant verdedigen. Mooie filosofie met al die jeugd, maar in dit soort wedstrijden is ervaring ook broodnodig. Daarom ook mijn pleidooi voor Heitinga.

4 augustus 2015 om 23:18

Nasibal, hadden ze daarom Heitinga niet gehaald?

5 augustus 2015 om 00:09

Spelers zijn niet achterlijk, van spelers van het eerste van Ajax mag verwacht worden dat ze zelf terugschakelen naar 433 lijkt me. Frank hoeft dat toch niet te zeggen? Als dat niet zo is ontbeert de ploeg echt duidelijk een leider.

4 augustus 2015 om 22:44

Ik had met hetzelfde team begonnen als vorige week en dan met Heitinga ipv Veltman. Veltman kan gewoon niet weg blijven komen met al die fouten. Laat het hem maar een keer voelen en zet hem ernaast. Dan waren we gewoon een ronde verder en had we dit opportunistische gezeik niet.

Dank je wel Rapid Wien!
Hopelijk wordt dan binnenkort bekend gemaakt dat Moreno de overstap naar Eindhoven maakt

4 augustus 2015 om 22:34

Je kan beter ajax bedanken..

4 augustus 2015 om 22:53

Probeerde Ajax niet winnen dan?

4 augustus 2015 om 23:27

Leek er niet echt op

4 augustus 2015 om 22:48

Die gaat waarschijnlijk naar Fiorentina.

4 augustus 2015 om 22:57

Nee want Fiorentina heeft Astori binnen gehaald.

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=252346

Menig Psv'er had liever gezien dat Ajax door ging naar de groepsfase. Helaas. Natuurlijk zijn die miljoenen welkom.

4 augustus 2015 om 22:29

Denk het niet hoor, nu ajax niet door gaat hebben wij 5 miljoen extra, dus ik snap niet waarom je als psv'r ajax in de CL zou willen zien

4 augustus 2015 om 22:34

Ik als psver zou graag de reputatie van het Nederlands voetbal omhoog gekrikt zien worden. Daarom dus

4 augustus 2015 om 22:36

Omdat als het zo doorgaat, dan moet de landskampioen binnenkort ook voorrondes gaan spelen.

4 augustus 2015 om 22:37

Ik wel, alleen al omdat ik niet meer zo'n ontzettende hekel heb aan Ajax zoals vroeger (toen er nog veel van die arrogante mannetjes rondliepen in A'dam). Daarnaast hebben we in Nederland de Europese punten echt nodig, anders speelt er straks niemand meer CL.
En ja, je kan meer punten verdienen in de CL, dan in de EL. Maargoed, hopen dat Ajax daar presteert.

4 augustus 2015 om 22:38

Ik als psv'er zag ajax ook liever door omdat we allemaal Nederlanders zijn....ben voor psv in de competitie

4 augustus 2015 om 22:47

ER zijn ook mensen/supporters die het leuk vinden dat NL het goed doen in Europa en ik zie dan ook graag 2 NL clubs in de Cl.

Tevens is het ook goed voor het NL voetbal als er punten worden gepakt, wat helaas nu weer niet gebeurt is.

5 miljoen extra is leuk, maar ach.

Bij deze hartelijk bedankt aan Frank en zijn mannen. Top geregeld zo. Ome Marcel kan hopelijk nog een mooie aanwinst presenteren deze week op kosten van vriend Netto. Ideaal want Netto had toch als een soort Dagobert Duck op die miljoenen gezetem.

Had liever gezien dat Ajax vanavond had gewonnen. Als de nummer 2 van Oostenrijk al wint van Ajax laat zien dat Nederlandse teams niks te zoeken hebben in de CL.

Ik hoop natuurlijk dat wij het goed gaan doen in de CL maar ben er bang voor. Dat extra geld is leuk maar over een paar jaar speelt geen 1 club in NL nog de CL.

4 augustus 2015 om 22:52

En zo is het

Psv gaat de komende 3,4 jaar het Nederlandse voetbal domineren. Goed beleid daar! Er wordt tenminste gekocht en geld uitgegeven!!!!

4 augustus 2015 om 22:31

ja goed man. kopen doen ze al jaren. en zijn nu na 7 jaar weer kampioen geworden? goed hoor ze komen er wel.

4 augustus 2015 om 22:52

PSV maakt winst op de aankopen, spelers als Strootman, Wijnaldum en Mertens zijn voor meer dan het dubbele vertrokken. Daaruit kan je concluderen dat het beleid goed is lijkt me.

4 augustus 2015 om 22:54

De Nederlandse competitie is net zo wisselvallig als het weer in Nederland. Buiten dat kun je nu wel stellen dat PSV veel gerichter aankopen doet, proberen de balans in zowel offensief als defensief opzicht te houden, maar ook in ervaring en leeftijd. Dus ja, ik heb nu meer vertrouwen in PSV dan voorheen.

Khoop nu echt dat psv goed loot!!

Nu mogen de Ajax-jonkies weer hun fans toespreken op facebook en instagram met hoe ze 'hun best' gedaan hebben en het de volgende keer beter zullen doen. Paar hashtaggies erbij 'dreamchasers', 'lovefootball', en weer de volgende swag-aankoop showen. Beschrijf ik dan het juiste beeld?

Jammer voor Ajax maar mooi voor psv. Op het moment is Feyenoord kansloos bezig maar Ajax maakt ook geen sterke indruk dus dat geeft hoop. Niet provocerend bedoeld hoor want ik had gehoopt dat Ajax wat puntjes kon halen voor Nederland.

4 augustus 2015 om 22:32

Eigenlijk doen Feyenoord en Ajax precies andersom van wat ze moeten doen Ajax heeft een paar twijfelachtige talenten in het veld staan waar ze eigenlijk met hun 110 miljoen euro best een 2 goede voetballers kunnen halen en Feyenoord heeft eindelijk een beetje geld wat ze vervolgens besteden aan spelers waar ze al Achabar, Nieuwkoop, Sleegers, Schuurman,bilal?, Boetuis (hadden), Kongolo en van Beek? hebben.

4 augustus 2015 om 22:35

sterker nog feyenoord heeft de beste verdediging van Nederland een goed middenveld, matige vleugels en geen killer.

ik denk als Feyenoord nog 1 echte killer haalt en dan niet Kramer maar een echte topper en misschien Elia dan zie ik ze niks onder doen voor Ajax.

Psv is op dit moment titelkandidaat 1 en stijgt er ver bovenuit

4 augustus 2015 om 23:58

Zo'n goede verdediging heeft feyenoord ook weer niet hoor vind ik middenveld is prima en voorin heb je niks te zeggen

Heel nuttig om ervaring binnen te halen en dit op de bank te zetten. 5 tegen in 2 wedstrijden dan heb je europees niks te zoeken ook niet in de europa league .

Had liever gezien dat Ajax gewoon gewonnen had.
Het is gewoon een schande dat ze zo spelen.
Maar onze vriend M.Netto durft en wil niet investeren.
Gelukkig doet Marcel dat wel!

Nu is PSV de gelukkige vorig seizoen waren wij dat.

Jullie kunnen allemaal wel slim te zijn maar heitinga liep al een kwartier warm dus die kan je er dan toch gelijk in gooien en desnoods een middenvelder terug nee lekker met ze 3 en blijven jullie hebben gelijk !!!

Ik vind veltman echt de zwakste schakel, snap niet dat Frank hem blijft opstellen. Hebben ze geen andere op die plek? En tja wat zal er ervan zeggen, vond ajax heel zwak eerste helft zo ze de 2e helft begonnen, met die instelling moet je ook beginnen. Maar Rapid is gewoon een beter team evhte snelle counterploeg.

Psv weet tenminste wat te doen met die Miljoenen. Marc Netto zou ze anders toch maar oppotten.

Ajax krijgt te veel goals tegen. Als je bedenkt dat 0-0 en 1-1 genoeg waren om door te gaan.
Drie doelpunten tegen dat is echt te veel en dat thuis. Logisch dat je dan ook niet door gaat.

Krijgen we Moreno cadeau..

Het zou me echt niet verbazen als PSV weer fluitend kampioen gaat worden. In de CL zullen ze heus geen wonderen kunnen verrichten, maar Ajax doet nu meer dan hun best om de Eindhovenaren rijker en sterker te maken. En dat met een lachwekkend beleid die er voor zorgt dat een versterkt A1 team tegenover een zeer matig Oostenrijks team gewoon een vernederende les krijgt. PSV kan de komende jaren nog vaak feestjes gaan bouwen.

4 augustus 2015 om 22:54

Wat gaat Ajax met die centen doen? Ik heb het idee dat ze een grote investering (stadion, van de beurs) gaan doen in het straatje van het nieuwe beleid.

5 augustus 2015 om 09:55

Het beleid is juist uitstekend en toe te juichen. Het probleem is dat ze zich niet houden aan hun eigen beleid. Het beleid is namelijk de spelers zelf opleiden en op posities waar dat niet kan/lukt spelers in te kopen die het elftal direct sterker maken. Als je dan ziet dat er gister van de 11 spelers op het veld 7 zelf opgeleide spelers staan (dan reken ik Dijks niet mee, die is teruggekocht). Dan hebben ze 4 aankopen staan. Cillessen is een uitstekende aankoop gebleken. Maar Sinkgraven (jeugdspeler, Milik (redelijke veldvulling, geen topper) en Dijks (degelijke veldvulling) zijn geen van allen spelers die je elfal direct sterker maken. Daar gaan ze de mist in! Bedenk eens hoe het team eruit zou zien als ze op die 3 posities echte versterkingen hadden gehad (of minstens op 2 van die posities). Dan zou Ajax gewoon beter kunnen zijn dan Psv. Ook de linksbuiten positie is gewoon te zwak bezet met Fischer die nog geen schim is van de speler die hij was.

Maar even simpel gezegd, had Ajax Elia, vd Vaart en Emanuelson gehaald als ervaring (allen transfervrij) en dan flink investeren in een goede spits (immers door geld te besparen op Gudelj, Dijks en Sinkgraven was er een hoop te besteden geweest). Dan had er echt een topteam kunnen staan. En bij een topspits denk ik bijvoorbeeld aan de bij Manu overbodige Javier Hernandez of

Cillessen
Tete
Veltman
Riedewald
Emanuelson
Klaassen
Bazoer
vd Vaart
El Ghazi
Topspits
Elia
5 augustus 2015 om 10:19

En wie zorgt er dan voor dat we geen goede versterkingen halen?is die persoon juist niet Cruijff? Het geld staat op de bank, weet jij waarom? Ik niet. Waarom kan Ajax bijvoorbeeld geen Guardado halen? Ik geloof er heilig in dat Cruijff alleen maar spelers zelf wilt opleiden. Het versterken van de ploeg met spelers buiten Ajax is not done. Dat is ook waarom de Boer, Overmars en Bergkamp op rampkoers zijn gekomen met Cruijff en z'n mannen.

Ik ben niet blind en ga gebakken lucht verkopen dat Ajax weer terug naar de Europese top komt. Zonder een sjeik gaat dat nooit lukken, maar ga dat niet tegen Cruijff en z'n vriendjes zeggen.

Ik voorspel op deze manier echt nog zware tijden voor Ajax. En dat doet mij veel zeer, juist omdat ik hoopte dat de vier titels op rij ons verder zouden helpen. Helaas moet ik constateren dat Ajax niet beter is geworden na de revolutie.

Als Psv'er zijnde heb ik toch liever Ajax in de CL dan die 5 miljoen. We zijn dus blijkbaar naar een niveau gedaald van een Oostenrijk. Het doet mij vrezen voor mijn eigen club straks in de groepsfase...

4 augustus 2015 om 23:05

Geloof ik niet, iedere fan kijkt naar zijn eigen club. Je zegt dit omdat je de demagoog wilt uithangen maar ik weet wel 100% zeker dat iedere Psv'er hier ontzettend blij mee is. De afgelopen jaren nam Ajax al die miljoenen mee omdat zij de enige in de CL waren en dit seizoen is het Psv.

Wel leuk bedacht van jou maar wees realistisch, het is toch lekker voor je clubbie dat je dankzij Ajax extra miljoenen verdient, we praten hier niet over tientjes of duizenden he, miljoenen!

4 augustus 2015 om 23:10

Nee man, gek, wij PSV'ers hebben echt liever Ajax in de CL dan die 4/5 miljoen. Geloof me maar, dat is echt zo, als Ajax gwn gepresteerd zou hebben als afgelopen jaren in de CL, zou ik ze echt graag in de CL gezien hebben. (Zeker omdat je meer punten krijgt voor een gelijkspel tegen pakweg PSG dan een gelijkspel tegem Ludogorets)

4 augustus 2015 om 23:20

Natuurlijk is het lekker, maar je moet kijken naar de lange termijn. Dit is ontzettend slecht voor het Nederlandse voetbal en dus ook Psv. Daarnaast zie ik ook graag andere Nederlandse clubs in de Champions League spelen. Ik hou van voetbal en van PSV maar oik ben ook een ontzettende chauvinist

4 augustus 2015 om 23:25

Spreek vooral voor jezelf. Wanneer Moreno komt is hij van deze bonus al betaald, de meeste zal het niet zoveel uitmaken. De punten of het geld.

5 augustus 2015 om 00:51

Ik spreek toch ook voor mezelf? Voor wie moet ik anders spreken?

5 augustus 2015 om 02:18

Helemaal mee eens. Waarom zou je perse voor een Nederlandse club moeten zijn? Dat CL ticket verliezen we toch wel. Is het niet dit jaar dan wel volgend jaar. Ik ben voor Psv en heb genoten van de uitschakeling. Nu ga ik sowieso een berg kritiek krijgen maar het is geen haat. Gewoon gezonde rivaliteit!

5 augustus 2015 om 02:45

@De Bieroloog
Iedere Psv'er denkt er zo over na, nja iedere echte Psv'er. Wie denkt er nou aan de aartsvijand? Ik ben een Feyenoorder en ik smul ervan, iedere keer als Ajax verliest of punten verliest krijg ik een kick in me.. het doet me zo goed dat ik iedere keer 'trakteer'.

Mensen kunnen mij haten maar het is voetbal, serious business. Je bent een echte fan of niet. En dan zijn er mensen die denken over de 'nederlandse voetbal'.. yea right.

5 augustus 2015 om 14:23

Dus je bent pas een echte fan als je haat hebt naar andere clubs? Dat is een beetje het verneukeratieve van het voetbal. Die haat overal. Ik ben voor PSV en hoop dat PSV alles wint wat er maar te winnen valt en het liefst met minimaal 4-0 van de directe concurrentie en het allerliefst nog met sprankelend voetbal ook. Wat de rest dan doet kan mij niks schelen.

En als het Nederlandse voetbal dan zo terrein dreigt te verliezen wat uiteindelijk ook ten koste gaat van PSV dan vind ik dat vreselijk. Dan is 5 miljoen niks. Laat maar zitten. Geef mij maar Ajax en PSV in de Champions League finale. En ja, dan mag PSV wat mij betreft Ajax vernederen.

6 augustus 2015 om 18:38

Onbegrijpelijk. Ik hoop elk seizoen op 2 NL clubs in de CL. Ik moet er niet aan denken dat we straks nog maar 1 club hebben die ook nog eens kwalificaties moet spelen. Dat kost de clubs op de langere termijn veel meer geld. Daarom vind ik het ook zo ontzettend kortzichtig als mensen blij zijn met de uitschakeling van de zogenaamde aartsrivaal. Zeker omdat je daarmee indirect zegt dat je het belangrijker vindt dat de aartsrivaal verliest dan dat je eigen club een groot voordeel heeft in de toekomst. Dit verklaart voor mij wel weer waarom er zoveel ongeregeldheden zijn rondom het voetbal. De gemiddelde voetbalsupporter mist gewoon het overzicht en de intelligentie om er rationeel naar te kijken.

110 miljoen op de bank en in het veld lopen de F jes .

Kopie van vorig jaar dus !!

Wel lekker dit voor Psv. Al die miljoenen extra erbij, dat scheelt. Wel dom van Ajax dat ze zoveel miljoenen hebben en de team niet echt versterken buiten Gudelj... er moet nog o zo veel meer bij.

Tja, deze financiële meevaller is op de korte termijn iets waar PSV blij mee kan zijn, maar ik sta bepaald niet te juichen. Nederland scoort nu in Europa zo weinig punten dat het een kwestie van tijd is voordat onze landskampioen zich niet eens meer direct plaatst voor de Champions League. En het aanzien, en daarmee ook de aantrekkelijkheid (voor spelers, sponsors, etc.), van het Nederlandse voetbal blijft maar dalen. Op de langere termijn is de uitschakeling van Ajax gewoon heel slecht nieuws voor het hele Nederlandse voetbal en dus ook voor Psv.

Van mij had PSV die miljoenen echt niet hoeven krijgen, had ze liever niet gehad en Ajax dan wel in de CL.
Dit is echt een blamage voor Ajax en voor het Nederlandse voetbal, totaal onnodig dit. Ervaring is het sleutelwoord...

4 augustus 2015 om 23:55

Mee eens ja. Baal er ook stevig van als Psv'er. De kans om eindelijk weer eens 2 cl teams te hebben.

Kunnen we in Eindhoven nog 3 spelers verwachten dus.. -.-

5 augustus 2015 om 06:49

Ja en Ajax heeft ze betaald

En dan schrik ik nog vaak van onze verdediging ... wat moeten de ajax fans wel niet meemaken vraag ik mij af.
Echt dom dit, ze hadden dit echt kunnen winnen als ze het slimmer hadden gespeeld. Internationaal voetbal moet je waar mogelijk zo zakelijk mogelijk spelen. Als de absoluut rijkste clubs dat al doen, dan moet je als NL club met lage begroting dit helemaal doen.
Maar goed, zonde van de puntjes weer, laat ajax nu maar minimaal de kwartfinale van de EL halen. Zijn ook veel puntjes.

En die 5 mln meevaller kan PSV dan direct aan Moreno uitgeven!

Laat ik voorop stellen dat ik in de eerste plaats voor het nederlands voetbal ben. Hierdoor betreur ik het erg dat Ajax er nu al uitligt. Een keerzijde is echter alle Ajacieden die 2 jaar geleden aan het juichen waren dat Psv van Milan verloor. Als ik daar aan terugdenk kan ik alleen juichen vanavond. Laat ik me vooral niet verlagen tot dat niveau en diep teleurgesteld zijn dat Oostenrijk ons zo'n beetje voorbij gaat qua voetbal. Diep en diep triest.

Dit maakt toch niets uit. Ajax zet het geld op de bank en PSV investeert het in spelers. Zal de komende jaren dus wel zo blijven dat PSV meer geld krijgt.

Echt zonde voor Ajax en het Nederlands voetbal. Hopelijk krijgt PSV een beetje een gunstige loting in de CL. Ze kunnen Bayern Barca, Juve en Chelsea niet loten toch ?

En zo maakt Ajax de concurrent PSV weer een stukje sterker. Met deze extra miljoenen kan PSV nog een speler als Guardado inlijven, want in tegenstelling tot de Amsterdammers, is PSV wel bereid om een gearriveerde speler te halen die de plek voor een jong talent inneemt.

Ik zeg niet dat het beleid om voornamelijk te werken vanuit de eigen jeugdopleiding niet deugt, maar het aankoopbeleid van Ajax deugt gewoonweg niet.

Als je het beleid hebt om je team vanuit de eigen jeugd op te leiden en waar dat niet lukt goed in te kopen, dan kan dat zeer succesvol zijn. Maar als je dan in plaats van versterkingen die zichzelf al ruimschoots bewezen hebben nog meer jeugdige spelers gaat aankopen, dan kan het echt alleen maar fout gaan. Aankopen als Dijks, Sanogo, Younes, Muric, Sinkgraven en Gudelj die met z'n allen gemiddeld net 20 zijn, passen niet de filosofie van aankopen die je direct sterker maken.

Als Ajax echt serieus iets wilde bereiken hadden ze aankopen gedaan als:
vd Vaart, Javier Chicharito Hernandez, Botteghin, Elia en Propper. Spelers die zich al bewezen hebben in de Nederlandse competitie of daarbuiten. Of zoals Guardado spelers die bij grotere clubs in het buitenland niet meer gewenst zijn, maar wel meer dan goed genoeg zijn voor Nederland (hernandez).

Natuurlijk is het mooi dat PSV 5 miljoen extra kan bijschrijven.
De vraag is wat het op de lange termijn allemaal oplevert.
Zie Nederland liever weer wat stijgen op de lijst.
Anders valt er straks helemaal geen geld meer te halen....

Nu is dat misschien fijn voor Psv, maar de uitschakeling van Ajax is dramatisch voor het Nederlands voetbal. Over een paar jaar speelt helemaal niemand meer Champions League uit Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren