Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Groningen schroeft begroting met miljoenenbedrag omhoog

Laatste update:

De begroting van FC Groningen stijgt van 17,2 naar 21,5 miljoen euro. Dat heeft de verliezend finalist van de Johan Cruijff Schaal maandagavond via de officiële kanalen bekendgemaakt. De Trots van het Noorden verwacht een winst van anderhalf miljoen en dat bedrag wordt in de reserves gestoken.

/

De winst kan worden verklaard aan de hand van een stijging in het aantal verkochte seizoenkaarten en deelname aan de groepsfase van de Europa League. “We zullen die anderhalf miljoen winst reserveren en dat is noodzakelijk, want het is niet te veronderstellen dat we zomaar even elk jaar de groepsfase van de Europa League zullen spelen”, zegt algemeen directeur Hans Nijland.

De sportbestuurder voegde eraan toe dat de selectie compleet is en dat men pas in actie komt als er ‘één of meerdere spelers’ worden verkocht. Trainer Erwin van de Looi liet weten dat Groningen komend seizoen weer wil meedoen om de play-offs om Europees voetbal. “En we willen goed presteren in Europa. Dan heb ik het over het spel, een idee uitdragen, maar ook knokken voor een resultaat”, zei de coach.

“We beseffen heel goed dat we in Europa een kleine jongen zijn, dus moeten we met een mooi plan proberen toe te slaan. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat de spelers zich ontwikkelen. Dat willen we doen in een speelwijze waarin we er een voetbalfeest van proberen te maken, uiteraard in combinatie met resultaat. Mensen moeten hier genieten van veel winnen, af en toe balen van verliezen en veel mooie momenten zien”, aldus Van de Looi.

Denk jij dat FC Groningen zich komend seizoen gaat plaatsen voor de play-offs?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

knap hoor groningen , niet net als twente met geld smijten maar goed scouten goed verkopen niets geks doen mooi stadion typisch zoals de nederlandse handels geest werkt en elk seizoen staat er weer een goed elftal veel respect voor

3 augustus 2015 om 19:17

Inderdaad,kampioen zullen we nooit worden ,wel hopelijk een club waar mensen respect voor hebben.

3 augustus 2015 om 19:18

Inderdaad! Doen ieder jaar leuke transfers! Antonia was een behoorlijk goede. En verwacht van oa linssen veel dit seizoen

3 augustus 2015 om 19:18

Mooi stadion? Prima voorzieningen, maar mooi? Nou nee.

3 augustus 2015 om 19:23

Van binnen mooi van buiten niet

3 augustus 2015 om 19:23

Van binnen dan haha.

3 augustus 2015 om 19:24

Ach,over smaak valt niet te twisten.Wel over beleid en dan vooral op langere termijn.

3 augustus 2015 om 19:25

Jawel, het is van binnen een prachtig stadion, de buitenkant niet,maar lekker boeiend, je zit binnen

3 augustus 2015 om 19:27

Van binnen zit de Euroborg heerlijk.

3 augustus 2015 om 20:16

Van binnen is het een prachtstadion. Je zit enorm dicht op het veld en je hebt zo een klein Engels stadion. Veel mooier dan een PEC stadion, met gekke tribunes achter het doel. Of mooier dan een Arena, waar te veel ruimte achter het doel zit.

3 augustus 2015 om 20:36

Ik ben dus gister naar de Arena geweest. Het stadion ziet er mooier uit achter het goal dan als je in het uitvak zit

3 augustus 2015 om 20:50

Idd vindt ik als Groningen fan ook. Paar jaar terug wou een groep ondernemers kosteloos de Euroborg groen verven. Helaas had die eikel van een architect een clausule laten opnemen dat hij het kon tegen houden....

3 augustus 2015 om 22:16

Haha, dat is nogal wiedes. PEC heeft ook het lelijkste stadion van de Eredivisie.

3 augustus 2015 om 23:29

Vond het stadion van Dordrecht ook niet echt een pareltje zelfde als die van Cambuur. Maar die van Groningen is echt prachtig van binnen heel goed over nagedacht maar half werk want van buiten is het echt niet mooi.

3 augustus 2015 om 23:50

@fcgtom

Klopt, ik heb als losse kaartenkoper al in veel hoeken en plekken gezeten en recent ook in het uitvak, maar het is overal net een andere belevenis. Hoger meer overzicht en lager zie je de spelers weer beter. Ik moet zeggen dat het ook beter is geworden toen de grachten dichtgingen en het publiek daardoor korter op het veld zit op de lange zijden. Het is nergens echt slecht.

Euroborg is overigens een prima stadion.

3 augustus 2015 om 19:24

"We" zijn wel goed bezig de laatste tijd ja. Die bekerwinst heeft een boost gegeven, maar is wat mij betreft alleen maar een teken van hoe goed het momenteel gaat. Ik denk dat Groningen de komende jaren wel een steady subtopper kan zijn in Nederland (tenzij je Feyenoord als subtop ziet?) die regelmatig in Europa te vinden is. Ik heb steeds meer het gevoel dat Groningen niet meer onder de play-off plaatsen gaat eindigen.

Naar de Euroborg gaan is tegenwoordig weer een hele opgave voor clubs als Ajax, PSV en Feyenoord. De amusementswaarde mag nog wel wat hoger in wedstrijden tegen de kleinere clubs, vooral zo rond de winterstop als het een beetje koud is. Maar Groningen heeft natuurlijk niet echt het materiaal om een heel jaar voor spektakel te zorgen.

3 augustus 2015 om 23:37

helemaal met je eens, wat we wel altijd doen is tegen de mindere ploegen punten verspelen en uit wedstrijden zijn nagenoeg altijd waardeloos, thuiswedstrijden igg dan weer nagenoeg niet te kloppen of tewel super wisselvallig. als ze dat eruit krijgen doen we denk ik niks onder voor een Twente en een AZ en misschien wel een Feyenoord

4 augustus 2015 om 07:48

Ik zie dit Feyenoord zeker wel als subtop. Maar dat betekend nog niet dat FC Groningen dat niet kan zijn. Sterker nog: voor zover ik de clubs tot nu toe heb gezien, vind ik AZ, Vitesse en FC Groningen ook beter dan Feyenoord. Al is dat natuurlijk nog niet een geheel eerlijke vergelijking, aangezien die 3 ploegen al een officieel duel hebben gespeeld en Feyenoord alleen nog vriendschappelijk.

3 augustus 2015 om 20:16

@mittadaboss Ik wil hierbij nog wel opmerken dat FC Twente pas met geld begon te smijten ná het kampioenschap in 2010...

4 augustus 2015 om 07:46

@tattersall: dat heb je toch echt fout. Twente begon daarvoor al met geld te smijten. Sinds 2007 hebben ze maar één keer niet de transferinkomsten nodig gehad om de tekorten te dekken. Dat was in 2010/2011, toen ze de Champions League miljoenen kregen dankzij het kampioenschap het seizoen ervoor. In die andere jaren hebben ze steeds de transferinkomsten nodig gehad om de begroting dekkend te krijgen. Dat is risicovol, want een keer houdt het op. Dat gebeurde dus langzaam aan na het kampioenschap. De transferinkomsten liepen terug, omdat de spelers minder werden. Toen moest die club dus die rare constructies bedenken om de begroting meer niet terug te schroeven.

Hans Nijland verdient een standbeeld. Ongekend hoeveel hij al in de club heeft gestoken

Altijd goed om te lezen, een beetje financiële voorspoed. Hebben verder ook een, naar mijn mening, goede selectie en ik denk dat ze daarmee best eens leuke dingen kunnen laten zien in Europa.

Ik had het niet verwacht, maar Van der Looi doet het zeker niet onaardig als trainer van Groningen. Daarnaast heeft Nijland met spelers als Rusnak, Linssen, Antonia, Drost, Tibbling veel goede aankopen gedaan. Hiervoor ook hulde aan de technische staf!

Ik lees liever in de berichten: de bekerwinnaar dan de verliezend finalist van de jhc schaal.
On: dit was al bekend en het is ook bekend dat als Groningen volgend jaar geen Europees voetbal speelt de begroting omlaag gaat.

Hopelijk kunnen ze gestaag doorgroeien naar een top 5 club, zou leuk zijn. Groningen doet geen gekke dingen, maar wel goede.

3 augustus 2015 om 20:17

Top 6/7 zou al erg mooi zijn, als je dat 5 jaar of langer kan volhouden, met af en toe misschien een plaats 5 en misschien een keer een uitschieter.

Maar, helaas kan Grunn niet aan goede spitsen komen. Als ze daar een killer hadden zat een top 5 klassering er misschien wel in.

Ik heb het idee dat de financieel dramatische jaren voor de meeste clubs wel achter de rug is.
Dat is gunstig. Dan kunnen de clubs weer rustig aan groei gaan denken.
Denk dat ook in Europa onze zwakke jaren er bijna opzitten. Over een tijdje zal het iets beter gaan

3 augustus 2015 om 21:45

Is ook wel logisch want clubs moeten veel hebben van sponsoren.
Als je als bedrijf een paar ton in voetbalclub stopt jaarlijks, maar wel vele mensen moet ontslaan komt ook niet goed. Sponsoren lopen vaak niet helemaal weg maar maken wel pas op de plaats, en stellen budgetten wat naar beneden bij. En dat merk je als club natuurlijk meteen...

Wat ik niet begrijp is de begroting omhoog gaat door Europees voetbal. Is het niet slimmer/gebruikelijker om de opbrengsten uit Europees voetbal buiten de begroting te laten. Beter dat je zulke extra inkomsten niet meerekent maar puur als een extraatje ziet. Zelfde met transferinkomsten. Zonder dat soort extraatjes, stijgt dan de begroting ook?

Daarnaast blijf ik erbij dat voor Groningen nu het moment is om te investeren. Met een linker middenvelder, een linksbuiten en een spits heb je een ploeg die top vijf kan spelen en met een beetje gunstige loting Europees kan overwinteren.

3 augustus 2015 om 20:12

Daar gaan juist heel veel clubs de fout in.

3 augustus 2015 om 20:51

Het salaris budget is maar met 3 ton omhoog gegaan. Het is dus niet zo dat er veel meer geld uitgegeven word aan salaris voor spelers ondanks het verhogen van de begroting met miljoenen

4 augustus 2015 om 07:54

Het spelen van Europese wedstrijden kost ook geld. Ook dat komt terug in de begroting. De begroting bestaat uit alle voorspelde kosten die je denkt te gaan maken als club. Dus logisch dat de begroting omhoog gaat als je Europees voetbal haalt. Zou dat niet zo zijn, dan moet je namelijk ergens anders op gaan bezuinigen om de begroting gelijk te houden.

Complimenten aan FC Groningen en de leiding van deze club. Geen gekke dingen doen, wel inmiddels een reserve in kas, Europees voetbal en goed aan- en verkoopbeleid. Die weten tenminste hoe je Succes kunt omzetten in geld.
Als je dat afzet tegen PEC Zwolle, ook bekerwinst, bekerfinale, Cruijff Schaal en ook Europees voetbal, maar hebben alle spelers moeten verkopen en zijn beland in categorie I van de Knvb en moeten centjes lenen om te overleven. En met een huidige selectie waarmee je moet oppassen om niet in de degradatiezone te komen. Kan die leiding van PEC niet in de leer bij Nijland en co. Slimheid versus Overmoed. Maar goed, in Zwolle zitten ze nog steeds op een rose wolk waar langzaam regen uit komt.

3 augustus 2015 om 22:27

chapeau, nu zelfs al in andere topics.
Vergeet vooral even de 2 miljoen die Groningen voor de beker heeft gekregen.

4 augustus 2015 om 09:27

Hoezo die 2 miljoen vergeten, heeft PEC niets gekregen voor bekerwinst, JC schaal, 1 ronde EL?

4 augustus 2015 om 11:12

Dan mag jij me vertellen hoeveel ze daarvoor ontvangen hebben,

4 augustus 2015 om 14:28

Winst Knvb Beker 200.000 Euro; verliezend finalist 70.000 Euro; JC Schaal winnaar 135.000 Euro; onkostenvergoeding 1e ronde door Uefa 100.000 onkostenvergoeding. Heb je het toch al snel over ruim 500.000 Euro. Gewoon ff googlen. Tellen we de recette tot aan de finale nog niet mee.
Startgeld groepsfase voor Groningen is 1,3 miljoen met 2 ton voor een overwinning, 1 ton voor gelijk spel en een bonus als je doorgaat. Jammer genoeg voor PEC was vorig jaar de bekerwinnaar nog niet geplaatst voor de poulefase EL.

5 augustus 2015 om 00:57

Waarbij het bestuur aangeeft dat een groot gedeelte weer opgaat aan organisatie + premies. Zolang PEC niet transparant is over de precieze verdeling binnen de begroting zullen we het denk ik niet te weten komen.

En niet te vergeten de 2.4 miljoen can de beker word grotendeels in de jeugdopleiding topsport centrum gestoken voor de lange termijn. Een goeie basis word gezet en ook al.maakt ook Hans fouten die man verdiend op zeker een pracht standbeeld!

3 augustus 2015 om 23:41

buiten het feit dat het een man is die goed werk afleverd, is het ook nog is een Sociale man. En zie je hem zelfs wel is verschijnen in de stad. prachtgozer die veel passie en liefde heeft voor de FC.

@ tattersall , ik ben mij ervan bewust dat die na het kampioenschap is gebeurd maar de doelstellingen waren niet realistisch alle nederlandse clubs moeten het eigenlijk niet nastreven om in europa echt mee te doen , hooguit de uefa cup misschien nog eens maar tegen het geld van engeland enzovoorts kunnen wij echt niet op en dat begrijpt groningen .( zwolle trouwens ook) die scouten goede jongen spelers hebben een goede scouting ( dat blijkt wel) en verkopen deze spelers voor zeer goede bedragen en hebben dan weer een goed team staan . een bekerwinst is al knap en het gaat ook nog eens gepaard met redelijk voetbal ,, al stelt de nederlandse competitie natuurlijk niet heel erg veel meer voor,, zwolle wint de beker dan groningen dan geeft toch wel aan dat deze ploegen het goed voor elkaar hebben . dat groningen europa in gaat is een bonus maar zeker niet hun hoofddoel prachtige club met een gezond beleid ( ben trouwens zelf voor feyenoord) maar zou liever hebben dat ze ook een goede scouting zouden hebben , jeugd doet het prima maar spelers als tadic enzovoorts moeten wij toch ook kunnen scouten

Vergeet niet dat volgend seizoen de begroting wel weer een stukje lager zal uitvallen. Desalniettemin een mooie prestatie van Groningen!

3 augustus 2015 om 21:10

Tenzij we de champions league winnen

Groningen doet het heel goed de afgelopen jaren. 9x van de afgelopen 10 seizoenen in het linkerrijtje, alleen PSV en Ajax doen het beter en nog financieel gezond zijn ook.

4 augustus 2015 om 08:02

Je stelt wel een erg rigide grens zo. Want waarom is een het verschil tussen 9e (wel linkerijtje) en 10e (geen linkerrijtje) zeer groot (dat is het enige verschil in jouw methode) dan bijvoorbeeld het verschil tussen 4e en 9e worden (geen verschil in jouw redenatie)?

Mooi hoor! Hans Nijland verdient onderhand wel een standbeeld. De laatste jaren vond ik het transferbeleid wat magertjes na de vette jaren. Van Kieftenbelt was ik nooit zo'n fan en ook spelers als Zeefuik, Hoesen en Van der Velden (en ook Tamata trouwens) vond ik niet passen bij het niveau dat FC Groningen nastreeft. Maar met Rusnák, Tibbling, Antonia, Droste en Linssen staat de club er uitstekend op dit jaar. Marcel Ritzmaier en Michiel Kramer had ik daar ook uitstekend bij vinden passen trouwens.

Dat Feyenoord FC Groningen een week voor de start van de competitie nog even te kakken zet met de interesse voor Botthegin mag die club best voelen. Hoop dat ze het onderste uit de kan halen financieel gezien. Ik verwacht van Nijland en Veldmate dat ze weer met een adequate vervanger op de proppen komen. In dat licht was Van der Heijden juist een mooie vervanger geweest, maar wie weet wat Groningen in Zuid-Amerika of Scandinavië op de proppen komt? Verder zou ik het mooi vinden als FC Groningen de club wordt waar PSV (misschien) Locadia aan verhuurd. Die twee zouden elkaar prima helpen naar mijn idee.

Ik neem aan dat psv niet graag locadia laat gaan omdat ze niet echt een stand in hebben voor de spits positie en als ze hem al laten gaan waarschijnlijk niet naar een concurent uit nederland , ik verwacht zoiezo niet dat locadia al gaat tot de winterstop

4 augustus 2015 om 01:45

Dat je concurrent zegt doet een beetje afbreuk aan je bericht... Overigens zou het in mijn ogen logischer zijn hem juist in de Eredivisie te laten, in het buitenland heerst vaak een andere speelstijl die hem dan eenmaal terug weer op kan breken.

Op zich is groningen gewoon een concurrent ze hadden het nu al moeilijk genoeg in de beker finale , en punten morsen tegen ploegen kan je het kampioensschap kosten . locadia zou gewoon kunnen rijpen bij bijvoorbeeld sunderland hij is sterk

Groningen heeft na de kuip mooiste stadion van nederland

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren