Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ook zonder Guardiola blijft Bayern München heus wel doorademen'

Laatste update:

De beleidsbepalers bij Bayern München lijken zich voor te bereiden op een leven zonder Josep Guardiola. De Spaanse coach wil pas in de winter uitsluitsel geven over zijn toekomst, maar in Britse media wordt gemeld dat de coach een zeer lucratief aanbod van Manchester City in overweging heeft. Dat gerucht is ook algemeen directeur Karl-Heinz Rummenigge niet ontgaan.

/

Hij reageert in de Süddeutschen Zeitung opmerkelijk laconiek op de vraag of er toekomst is na Guardiola. "Als hij verlengt is dat prachtig. Zo niet, dan moeten we iets nieuws vinden. De wereld zal niet vergaan", zegt Rummenigge, die bijval krijgt van sportief directeur Matthias Sammer. "Geloof mij: ook zonder Pep zal Bayern heus wel blijven doorademen", voegt hij toe.

Het bestuur van der Rekordmeister ontkent dat de samenwerking met de Spaanse coach de laatste tijd verslechterd is. "We hebben echt geen afkeer van hem gekregen", aldus Sammer. "De mensen moeten weten dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. FC Bayern is volledig stabiel. En als het zover komt, ook zonder Josep Guardiola."

Denk jij dat Josep Guardiola bezig is aan zijn laatste jaar in Duitsland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind Guardiola eigenlijk niet passen bij Bayern. Ondanks dat er zo veel geld besteed wordt aan spelers en het afzwakken van hun concurrenten is het hem alleen gelukt om kampioen te worden.

3 augustus 2015 om 17:20

De cl win je ook niet zo maar he.

3 augustus 2015 om 17:57

Jawel hoor, kijk maar naar Barca. Die heeft zowat de rode loper uitgerold gekregen.

3 augustus 2015 om 17:57

Inderdaad. De wedstrijden tegen Real en Barcelona werden op details, incidenten en blessures verloren. Had zeker ook anders kunnen uitpakken. Voor de rest heeft hij met Bayern magistraal voetbal laten zien, ook in Europa.

3 augustus 2015 om 18:13

Details nog wel. Als je een uitwedstrijd verliest met 3-0, wat ook 7-1 had kunnen zijn maar je werelddoelman dat voorkomt dan zijn dat geen details. Vooral niet omdat defensief Guardiola zat keuze had. Dat het resultaat in de thuiswedstrijd er dan wat mooier uitziet omdat Barca gaat wisselen en Guardiola weigert voor die miniscule kans te gaan dat ze nog doorgaan verandert dan weinig. Ook de wedstrijd tegen Real werden ze gewoon vernederd

Dat ze op details (bijv standaard situaties) verloren kan je Guardiola ook op aankijken. Die hoort ze daarop te trainen.

3 augustus 2015 om 18:23

Ik vraag me zowiezo af of Guardiola een club ook zo goed kan laten spelen en pijzen kan pakken als hij naar een team gaat die in principe de potentie wel heeft maar waar het er niet uitkomt. Een team die niet kant en klaar is zeg maar.

3 augustus 2015 om 19:56

Die wedstrijd in barcelona zat behoorlijk lang op slot. Thuis tegen real scoort Ramos uit twee standaardsituaties waarna het over is. Ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Ook toen Bayern met heynckes van barcelona won. De einduitslag zegt niet alles. Zit veel tussen de oren in die hete fase. En dan kan het heel snel de ene of andere kant uitvallen. Nederland - Spanje toch ook?

3 augustus 2015 om 20:02

Defensief Guardiola, ja? Terwijl ie met drie verdedigers begon?
Wijzen naar de doelman, maar compleet vergeten dat een aantal belangrijke spelers geblesseerd waren.

Doei.

3 augustus 2015 om 21:28

Zijn voorganger Jupp Heynckes won "the Tremble". Guardiola heeft dit seizoen 79.000.000 , vorig seizoen 52.000.000,- en in zijn eerste seizoen 62.000.000,-.

Dat is 193.000.000,- in drie jaar tijd. En het ploeg is er niet beter op geworden.

Ik denk dat Guardiola naar Bayern ging omdat Bayern al top voetbalde en dacht dat het een makkelijke klus zou worden.

3 augustus 2015 om 21:33

Misschien wat slecht geformuleerd maar je had best konnen begrijpen wat ik bedoelde. Dat hij defensief gezien heel veel doen. Hij mistte Badstuber, Alaba en Ribery en Robben voorin maar dat was het toch wel.

En toch stond het defensief gezien voor geen meter. Ga je nu serieus zeggen het kwam door het missen van Robben en Ribery dat de verdedigers spelers lieten lopen en gigantische gaten achterin lieten vallen? Verdedigen begint bij de aanval maar dat is natuurlijk gelul he.

Zowel uit als thuis was zwak tot zeer zwak ondanks de ruime keuze.

Doei.

3 augustus 2015 om 17:59

De vorige trainer heinkes heeft alles gewonnen met een matiger team. Ik snap niet dat ze guardiola allang hebben weggestuurd.

3 augustus 2015 om 19:02

Een matiger team?
Ribéry, Robben, Schweinsteiger en Lahm waren allemaal nog jonger geweest onder Heynckes.

3 augustus 2015 om 20:18

Dus, minder ervaring..

Kom op, er is niks meer over van de machine die jupp heyckens heeft achtergelaten.. geen diepgang, eeuwenlang gebrei, geen hecht collectief..

Wat blijft er dan over?

Ik zou toch zo graag het Bayern van Jupp Heynkes nog eens zien spelen. Wat vond ik dat een geweldig team. Onder guardiola is het in mijn ogen er niet beter op geworden.

3 augustus 2015 om 17:59

Als je ziet hoe Bayern veel goede Duitse en Europese clubs de laatste twee jaar compleet heeft weggeveegd denk ik dat de periode Heynckes teveel geromantiseerd wordt.

3 augustus 2015 om 18:01

Heynkes heeft meer dan guardiola gewonnen dus het wordt niet geromantiseerd...

3 augustus 2015 om 18:08

Dat is niet de definitie VAn geromantiseerd

3 augustus 2015 om 18:10

Valt mee, stonden ook een hele hoop slechte resultaten tegenover. Met name vorig jaar zijn de resultaten een stuk slechter geworden en als je ziet hoe het gaat dan kan je verwachten dat als Wolfsburg constanter wordt tegen de clubs onder de europese plekken dat ze het Bayern heel moeilijk gaan maken.

3 augustus 2015 om 18:16

@simic. Denk zeker dat Wolfsburg een geduchte concurrent wordt. Maar Bayern is zeker ook enigszins slachtoffer van het eigen succes geworden, doordat ze de Bundesliga al twee jaar extreem vroeg hebben beslist en daardoor de druk er af is wanneer de Europese prijzen verdeeld worden.

3 augustus 2015 om 18:20

Was het eerste jaar zo maar vorig jaar niet. Tegen top 4 clubs waren over heel het seizoen de resultaten 2 wins, 2 gelijk en 3 verloren met 5 voor en 10 tegen.

Tegen clus die europees gingen spelen na dat seizoen waren de resultaten 5 wins, 5 gelijk en 5 verloren met 15 doelpunten voor en 17 tegen. Hoewel er enkele wedstrijden van deze werden gespeeld toen Bayern al kampioen was zijn een hoop wedstrijden lang daarvoor gespeeld.

3 augustus 2015 om 18:52

Ohja want voor bayern is de treble winnen een eitje. Dat kan elk jaar met heynkens aan het roer. Hou toch op. Dat jaar van heynkens was geweldig, zonder meer. Maar ook hij het het jaar daarna echt niet weer de treble gewonnen, dat is bijna onmogelijk.

Pep heeft gewoon de pech gehad dat heynkens voor hem zat met een geweldig jaar achter de rug met alle prijzen. Dan kan je het alleen maar slechter doen. Als Jol er het jaar ervoor had gezeten en alles had verprutst (wat goed mogelijk is) dan was pep een geweldige coach. Zo zit nou eenmaal het leven in elkaar

3 augustus 2015 om 19:08

Tuurlijk kan je het alleen maar slechter doet. Maar als je 2 jaar op rji vernederd wordt in de halve finale cl en de resultaten worden in het 2e jaar nog slechter, met name tegen de sterkere teams. En je verliest ook nog eens de halve finale van de beker door een eigen tactische verandering dan kan je je niet meer verschuilen achter het excuus dat het na een treble jaar altijd minder gaat.

3 augustus 2015 om 18:00

Inderdaad. Guardiola ontslaan en heynkes terugvragen. Heynkes heeft alles bij bayern gewonnen en guardiola alleen de landstitel.

Natuurlijk zou het gezichtsverlies zijn als Rumme zou zeggen dat het niet erg is dat die Spanjaard binnenkort vertrekt, maar ik hoop toch dat hij diep van binnen die extreme overtuiging toch eindelijk eens een beetje laat varen. Want, voor de duizendste keer, het is er echt niet beter op geworden sinds zijn aanstelling. Zowel op organisatorisch gebied als, al helemaal, het spel. Man, wat verlang ik terug naar het team van Heynckess

Guardiola is eigenlijk de reden dat Bayern tegenvalt. Onder Heynckes was Bayern misschien wel de meest gevreesde team van Europa. Ze pakte ook de treble onder Heynckes. Ook was het voetbal een stuk aantrekkelijker. Ik denk dat Bayern beter af is zonder Guardiola. Klopp zou Bayern misschien weer de meest gevreesde ploeg kunnen maken.

Alleen als iedere pass op maat is en het baltempo hoog ligt dan is tiki-taka leuk om naar te kijken. Bijvoorbeeld Spanje op het EK 2012 met de 4-6-0 formatie. Maar het wordt snel saai om naar 3 controlerende middenvelders te kijken die voortdurend balletjes breed geven. En aanvallers die inzakken naar het middenveld om ook even een balletje te geven die een controleur wel kan geven.

Guardiola zou de elementen van tiki-taka moeten inpassen in een meer directe manier van aanvallen, zodat het werkelijk resulteert in eindproduct. Dat geldt ook voor Frank de Boer eigenlijk. Ze willen altijd volledig domineren maar dat lukt niet altijd. Ze moeten de juiste momenten daarvoor kiezen.

3 augustus 2015 om 19:32

In de eerste drie jaren bij Barca deed hij dat ook, snel tikken en direct de aanval zoeken. Resultaat, 2 cls. Daarna veranderde het tikken in tikken en niet meer een middel om snel te aanvallen en de tegenstander zoek te spelen. Jammer, want het was echt het mooiste voetbal wat ik ooit heb gezien, mijn vader deelt deze mening. Die is wat ouder en heeft meer gezien dan ik in mijn 22 jarige bestaan.

Ow echt, dacht juist dat de adem het afgelopen jaar werd ingehouden. Voor mij is de hand van Guardiola echt zwaar duidelijk, zeker na het vertrek van Schweinsteiger.

Volgend jaar Jurgen Klopp of Lucien Favre voor de groep.

zonder pep zal bayern blijven ook doorademen?

eerder floreren zou hij bedoelen. beste bayern die ik heb gezien was onder heynkess.

ik vond bayern beter spelen onder leiding van jupp heynckes. echte typische duitse krachtvoetbal gecombineerd met tiki taka voetbal. voetbal onder heynckes was idd aantrekkelijker om te zien. meer power, het aanvalspel was onvoorspelbaarder, veel meer variatie in hun spel( van counter, tiki taka, tempoversnellingen, krachtvoetbal). dat was onder heynckes mogelijk.

Guardiola doet 1 ding slechter dan zijn voorganger. Dat is overduidelijk de defensieve organisatie. De verdediging heeft Heynckes veel beter aangepakt dan Guardiola. Guardiola daarentegen laat Bayern wel aanvallend beter voetballen en beter storen.

3 augustus 2015 om 22:03

onzin

ondet heynkess zat het aanvallend prima in orde

3 augustus 2015 om 23:52

Wat kan je nog herinneren van Heynckes de cl finale alleen? Onder Heynckes waren er ook slechte jaren. Bayern had ook een paar keer lelijk verloren. Als Pep zijn tactische wijze een beetje aanpast aan de tegenstanders dan zouden we hier nooit over praten

Waarom haten op Pep? Dit is toch gewoon een fantastische trainer. Hier mag de Bundesliga in zijn algemeenheid hartstikke trots op zijn. Geef die man eens wat meer krediet ipv het verleden van Jupp Heynckes er constant bij te halen. Pep heeft een totaal andere visie over voetbal Dan Heynckes en dat weet iedereen dondersgoed, ook Bayern toen ze hem aannamen.

3 augustus 2015 om 19:10

Waarom blind verdedigen en niet eens kritisch kunnen kijken. Valt me op dat de mensen die Pep verdedigen net zo gaag Heynckes erbij halen en dan zeggen dat het daardoor alleen maar minder kan zijn.

Er zijn zat punten waar je flink kritisch op mag zijn bij Guardiola en weinig hebben met Heynckes te maken.

dan zullen ze zeker doorademen ze zullen eerder weer wat lucht krijgen , gemotiveerd zijn is 1 maar pep is overdreven hij lijkt wel 24 uur per dag overspannen lijkt mij niet prettig werken , je zal op je werk maar een baas hebben die er de hele tijd zo bij staat kijk naar wenger die laat een elftal altijd goed voetballen en die doet normaal , ja pep ,, normaal,,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren