Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eredivisie misschien direct ontregeld: ‘Ook wij balen daarvan’

Laatste update:

De politiebond riep vorige week alle politieagenten die op 7, 8 en 9 augustus aan het werk zijn rond een wedstrijd in de Eredivisie om het werk neer te leggen. De politiebond wil daarmee de overheid onder druk zetten om een beter loonvoorstel te doen dan de 5,05 procent salarisverhoging plus eenmalige bonus van 500 euro. Het voetbal dreigt de dupe te worden van de moeizame onderhandelingen en dat betreurt men bij de KNVB.

/

Afgelopen donderdag gaf een woordvoerder al dat het de derde keer in drie maanden tijd is dat het voetbal betrokken wordt bij een conflict. Nu zegt manager competitiezaken Gijs de Jong dat hij met de acties in zijn maag zit. Het samenstellen van een speelschema voor de Eredivisie is altijd al een flink karwei, omdat er in sommige voetbalstadions allerlei andere zaken worden georganiseerd zoals concerten.

“Met name voor de fans en clubs is het vervelend dat het zover komt, maar we houden er serieus rekening mee dat er aankomend weekend wedstrijden niet doorgaan. Ook wij balen daarvan, want net als iedereen kijken we uit naar het moment dat de bal weer rolt in de Eredivisie”, zegt De Jong maandag in gesprek met Metro.

De Jong geeft in het dagblad aan dat de KNVB gelukkig wel mogelijkheden ziet om de wedstrijden in te halen. Acht van de negen duels staan onder druk: alleen Feyenoord-FC Utrecht niet, omdat de stad Rotterdam ook al ‘doelwit’ was van de politie bij de start van de Tour de France. “Zonder op dit moment in detail te treden, zien wij mogelijkheden om de wedstrijden volgende week, doordeweeks, in te halen”, zegt De Jong.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo dwing je inderdaad wel respect af. Waarschijnlijk gaat dit toch niet gebeuren, omdat de publieke opinie dan nog meer tegen ze keert.

3 augustus 2015 om 16:47

Voor de zoveelste keer ervoor zorgen dat de voetbalwedstrijden niet doorgaan, dat levert geen respect op. Zo als vakbonden vaker doen pakken ze de mensen die er niks aan kunnen doen.

3 augustus 2015 om 16:52

Beter dit dan wegen blokkeren, alleen jammer dat ze weer het voetbal er bij betrekken. Al is dat ook wel logisch, aangezien het de enige sport in Nederland is die duizenden supporters per week trekt.

3 augustus 2015 om 16:59

Ja inderdaad...makkelijk om te staken als je voor de overheid werkt en er andere de dupe van laten worden is gewoon te gek voor woorden ik zou het gewoon door laten gaan ze zullen het risico echt niet gaan nemen

3 augustus 2015 om 17:02

Ze staken niet om meer respect te krijgen he. De publieke opinie en dan vooral bij voetbalsupporters is al behoorlijk negatief, maar hier gaat het gewoon om meer geld en daar gaat het hier alleen om.

3 augustus 2015 om 17:14

Ik werk toevallig voor de overheid, maar ook ik mis de eerste uitwedstrijd van mijn club!
Misschien moet je je eens inlezen waar het om gaat in dit geval!
Die 5% lijkt leuk, maar ongeveer de helft word uit mijn eigen pensioen betaald. Scheelt me later gewoon een paar honderd pensioen per maand.
Verder heb ik nu 21 weekenden per jaar vrij maar de minister wil dit terugbrengen naar 16/17. Dan kan ik mijn jaarkaart beter op gaan zeggen...
En de gemiddelde burger vind dat wij beter ons werk moeten doen en meer trainingsmomenten moeten krijgen, ook daar draaien deze onderhandelingen om.
Ik doe dit werk al 10 jaar met alle plezier, ik heb er zelf voor gekozen met alle voor en nadelen welke bekend zijn.
Maar verdiep je eens in de standpunten, wellicht kun je er ebige sympathie voor opbrengen...

3 augustus 2015 om 17:38

Heel goed. Nooit zelf verantwoordelijkheid nemen als het op evenement aankomt. Politie is verantwoordelijk voor mijn (agressieve) wangedrag. Je moet er toch niet aan denken dat jeje fatsoensnormen en waarden ook naar het stadion meeneemt. Het is tenslotte een uitje en daar hoort fatsoen niet bij, daar is de politie voor.

Ach, ik begrijp het wel. Er zijn al legio acties geweest zonder resultaat, dan moet men het zo maar gaan 'voelen'. Wat voetbal betreft vind ik dat de clubs best zelf wel wat mogen organiseren. Zo rond de 1,a 2 miljoen per jaar per speler, en de politie uit het maatschappelijke potje. Laat de clubs in dit geval ook maar een maatschappelijke bijdrage leveren

3 augustus 2015 om 17:42

Daarbij zeuren ze dat ze al 5 jaar op de nullijn zitten omdat de boetes etc veel hoger worden ieder jaar en nog verdienen ze veel meer. 5,05% houdt in dat ze 2% meer krijgen dan de inflatie van de voorgaande 5 jaar + nog eens 500 in de zak. Een normaal hoofdagent krijgt dus op jaarbasis 1800 minimum extra en nog zijn ze niet tevreden. Hypocriete bedoeling

3 augustus 2015 om 17:51

Hallo de politie zit al 5 jaar lang op een 0-lijn. 5 jaar lang geen loonsverhoging terwijl de meeste sectoren in 2013 een nieuwe cao hebben gekregen met loonsverhoging.

Je kan als KNVB ook besluiten alle wedstrijden zonder uitpubliek te spelen waardoor er geen politie nodig is en alle wedstrijden door kunnen gaan.

3 augustus 2015 om 18:16

@benji

Lees je eerst even in voor je reageert. Die 5% lijkt leuk maar niet als het deels uit je pensioenpot gehaald wordt. In werkelijkheid krijgen ze veel minder dan 5%.

3 augustus 2015 om 19:54

@heracles, ja, want de politie is verantwoordelijk voor de daden van anderen? Doe niet zo achterlijk man! Ik heb zwaar respect voor de politie. Je moet eens weten wat voor shit die gasten meemaken en voor hun kiezen krijgen.

Enige wat jullie (veel jongeren) zien/lezen/horen is dat ze weer lopen te flitsen, of dat de pakkans van criminelen laag is. Jullie horen niet de verhalen van agenten die hun bordje eten laten staan, om naar een gezin te gaan doe in paniek hebben gebeld omdat er een vleermuis in hun woning is. Vervolgens krijgt de agent in kwestie nog gezeik over zich heen waarom hij zo laat is.

Of een jonge vrouw die is aangereden door een auto, een gigantische open buikwond heeft en na enkele minuten in je armen sterft.

Je zal het maar zijn.... politieagent. Als er een beroepsgroep is in Nederland die meer betaald moeten krijgen is het de politie wel.

@efceetee, ik geef jullie groot gelijk!

4 augustus 2015 om 13:54

Waarom niet gewoon thuisblijven dan? in plaats van onschuldigen lastig vallen..

4 augustus 2015 om 16:57

De poliie krijgt geen 5 procent verhoging. Dit gaat ten koste van het pensioenpotje. Ze zullen nog eens 4 jaar opde nullijn blijven net als de afgelopen 5 jaar. Daarnaast hoort een voetbalwedstrijd geen taak van de politie te zijn maar voor de club. Wel salarissen van tonnen tot miljoenen betalen maar geen prive bewaking... Politie is voor andere zaken dan dit. Politie ga zo door! Politie wordt zwaar onderbetaald, zo wordt corruptie automatisch op gang gezet. Good luck

Prima wat mij betreft. Over een paar weken kunnen tenminste alle seizoenkaarthouders naar AZ - Ajax en dan is de voorbereiding ook wat eerlijker. Nu mag Ajax op dinsdag in Amsterdam spelen en AZ zit op donderdag nog in Turkije.

3 augustus 2015 om 16:57

Och och beginnen we nu al huilie huilie te doen jullie zijn toch zo fantastisch dan kan je ook wel 2 wedstrijden in de week spelen

3 augustus 2015 om 20:11

Ik heb je ook een duimpje gegeven. Fantastische reactie met prima onderbouwing...

3 augustus 2015 om 21:38

Laten we vooral niet normaal reageren. Hij heeft gewoon een punt, zonder "huilie huilie" te doen.

4 augustus 2015 om 08:54

Mwah vind ik niet. De eredivisie begint altijd na de 3e voorronde CL, als je de wedstrijden nu verplaatst vind ik dat competitievervalsing tegenover Feyenoord, die dit vorig jaar ook/wel hadden.

3 augustus 2015 om 20:04

Dat betwijfel ik ten zeerste, aangezien dit op een midweekse dag zal moeten worden ingehaald. Talloze seizoenskaarthouders zullen dan ook niet kunnen. En wat betreft de voorbereiding, die oneerlijkheid blijf je door het seizoen heen toch houden. Europees spelen levert nou eenmaal niet louter voordelen op.

Overigens ben ik er ook niet erg treurig om, alhoewel het voor veel mensen toch vervelend zal uitpakken. Als het voetbal toch getroffen wordt door uitval van wedstrijden kan je dat beter nu hebben dan over een paar maanden, dan komt het nog veel minder uit. Daarnaast geeft het zowel Ajax als AZ een rustigere voorbereiding op de belangrijke Europese duels voor plaatsing van de groepsfase.

Ja het is klote, maar om jezelf voor een habbekrats verrot te laten slaan door al dat tuig is ook geen pretje. Geef ze wat meer centjes en lekker voetballen op zondag........

3 augustus 2015 om 18:26

daar krijgen ze gevarengeld voor hoor en dan nog ze kiezen er toch zelf voor om agent te worden dan weet je van te voren al dat het gevaarlijk werk is.
overigens hebben de agenten in dit land niets te klagen ze hebben een meer dan prima salaris en komen net als de ambulance medewerkers niets te kort ivm andere beroepen.

en jezelf voor een habbekrats verrot laten slaan door dat tuig ! bij een gemiddelde voetbalwedstrijd die een 25000 toeschouwers trekt gebeurd over het algemeen minder dan bij andere feesten met die aantal mensen dat kan je zien aan het aantal arrestaties op jaar basis
het valt dus allemaal wel mee in nederland bij het voetbal maar de media is voetbalgeil en zodra er ook maar wat gebeurd word het als groot nieuws gebracht alsof het nog nooit zo erg geweest is nou neem maar van mij aan in de jaren 70 80 en 90 gebeurde er 1000x meer dan nu

3 augustus 2015 om 18:31

Ik heb het in mijn reactie helemaal niet over voetbaltuig, maar tuig in het algemeen, je had je geweldige betoog achterwegen kunnen laten.

3 augustus 2015 om 19:02

jou geweldige betoog slaat dan ook nergens op aangezien het een voetbalsite is en er dan ook aangenomen word dat het over voetbal icm de politie in dit geval gaat ga anders bij de telegraaf of het ad reageren daar hoort jou reactie meer thuis

4 augustus 2015 om 12:07

Ramonfcu, jij hebt duidelijk geen idee van het salaris van de 'gemiddelde' agent.

4 augustus 2015 om 21:22

was het maar waar oxxis dan snapte ik ook waarom ze staken

Paar wedstrijden verplaatsen naar een andere datum is geen ramp. De politiebond komt goed op voor haar leden en politie mensen in het algemeen. Sommige dingen zijn gewoon belangrijker dan voetbalwedstrijden.

Tja, vervelend voor veel mensen, maar ik zou het persoonlijk niet erg vinden als Roda - Heracles niet doorgaat. Roda is momenteel nog aan het onderhandelen dus de beoogde nieuwe speler(s) zouden dit weekend nog niet kunnen spelen, dus 't zou best voordelig kunnen uitpakken.

3 augustus 2015 om 17:01

Zou kunnen dat dat gewoon doorgaat. NEC Excelsior gaat waarschijnlijk ook door omdat het geen risicowedstrijd is en amper politie voor nodig is. Roda Heracles lijkt me ook geen risicowedstrijd, dus dat is even afwachten.

3 augustus 2015 om 17:23

Geen risicowedstrijd nee, maar er is toch altijd politie aanwezig. Zou het in ieder geval niet erg vinden als ik eerlijk ben.

Wel leuk zo'n foto van stadion woudestein erbij, als er een club is waar je amper politie nodig hebt, dan is dat Excelsior.

3 augustus 2015 om 16:59

Leukste is dat Excelsior uit bij NEC moet spelen. Die wedstrijd gaat waarschijnlijk door omdat het geen risicowedstrijd is en amper politie voor nodig is.

3 augustus 2015 om 17:02

Excelsior speelt uit in Nijmegen komend weekend. Maar inderdaad is daar nauwelijks politie voor nodig. Gemeente Nijmegen heeft ook al bevestigd dat de wedstrijd gewoon door kan gaan als de politie zou staken.

Dus een loonsverhoging van 5.05 % én eenmalig 500 euro is niet goed genoeg? Meestal wordt er toch een verhoging aangeboden van slechts 3%? Vraag me dan af voor hoeveel % ze wel akkoord willen gaan. Er zijn veel mensen die niets van de politie moeten hebben en dat worden er zo alleen maar meer. Er zijn tal van andere manieren om onvrede te uiten.

3 augustus 2015 om 17:43

Lees even de andere reacties...

Die loonsverhoging komt uit het pensioenfonds, dat betaal je dus zelf. Belachelijke aanbieding.

4 augustus 2015 om 21:24

alsof wij nog pensioen gaan krijgen dat geloof je zelf toch niet

3 augustus 2015 om 17:47

Het valt mij op dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen. Begrijpend lezen blijft moeilijk.

3 augustus 2015 om 19:14

Lezen wat je wilt lezen heeft niets met begrijpend lezen te maken...

3 augustus 2015 om 21:03

Dat zeg ik ook niet.

3 augustus 2015 om 18:25

Het is van de zotte dat we zoveel politie agenten nodig hebben bij voetbalwedstrijden. Ik denk dat veel van de supporters die nu klagen over de acties, er zelf verantwoordelijk voor zijn dat al die politie inzet nodig is.

4 augustus 2015 om 00:13

Bij de meeste voetbalwedstrijden is dat ook helemaal niet nodig, maar is het gewoon angst van de plaatselijke burgemeester die te veel agenten eist. Er zijn veel clubs in Nederland waar bijna nooit echt wat gebeurd, maar waar wel elke week een hele politiemacht buiten het stadion staat.

Als je ook zou kijken naar de ongeregeldheden in de laatste jaren, zijn het overgrote deel van deze incidenten toe te schrijven aan Ajax, Feyenoord en Nec. Bij de fans van de rest van de clubs gebeurde in de afgelopen jaren zelden tot nooit wat.

Het is sowieso al van de zotte dat Heerenveen - Graafschap vrij vervoer is toegekend. Niks geleerd van (zo uit mijn hoofd) 2007 en 2002?!

Verhoog dat salaris toch gewoon.

3 augustus 2015 om 17:42

Tot dat je moeder gereanimeerd moet worden, je oom in een psychose raakt of een vriend klappen krijgt.

3 augustus 2015 om 18:04

Oenie, je kan het proberen uit te leggen. Maar dat tokkievolk snapt het toch niet. Ze zien alleen de nadelen en de problemen. De nadelen (boetes bijv.) krijgen ze omdat ze zelf de regels overtreden. De nadelen (aangiftes worden niet serieus genomen) zien die mensen alleen als fout van de politie. Die tokkies hebben het denkvermogen niet om eens verder te kijken dan hun neus lang is.
Het enige wat echt jammer is, is dat dit tokkievolk zich ook nog eens uitbreidt, helaas

3 augustus 2015 om 19:05

dus omdat hij dat vind, wat mag in dit land is het gelijk een tokkie kunnen ze niet denken over vooroordelen gesproken

3 augustus 2015 om 17:46

Boehoe boehoe

3 augustus 2015 om 18:19

Dat ze boetes uitdelen is logisch, dat is een deel van hun werk. Ik heb daar zelf geen last van want ik hou me aan de regels..
En die competitiestart verpesten moet nog blijken, zover is het nog niet.

Engiste voordeel aan de stakingen op dit moment: veel mensen zijn nog op vakantie en vaak zijn de eerste wedstrijden niet druk qua supportersaantallen. Vooral nu in de vakantie zijn er zeker een aantal mensen waarvoor het niet uitmaakt of een wedstrijd doordeweek of in het weekend gespeeld wordt.

Inderdaad @EI Pluisje, dat zou de beste oplossing zijn, maar helaas hier in nederland
moet het met staken de Tour is niet gelukt nu pakken we het voetballen maar.
Was het maar zo als bij Nec,
Gemeente Nijmegen heeft ook al bevestigd dat de wedstrijd gewoon door kan gaan ,
als de politie zou staken.maar je heb nu eenmaal van die raddraaiers die verpesten het gewoon.

3 augustus 2015 om 17:20

Ja maar NEC speelt tegen Excelsior. Dat is voor NEC de wedstrijd met het laagste risico in het hele seizoen. Helaas kan niet iedere wedstrijd zonder politie inzet.

4 augustus 2015 om 00:16

Klopt, maar dat was vorig jaar de wedstrijd tegen Almere City ook niet.
Helaas is NEC wel een van de slechtste clubs in Nederland als het gaat om ongeregeldheden (samen met Ajax en Feyenoord). Als inwoner van Nijmegen hoop ik dat het goed gaat, maar helemaal gerust voel ik me er ook niet op.

Misschien kunnen ze het salaris van Rutte verlagen, dan kunnen de salarissen van de politie omhoog en zijn zij ook weer even tevreden.

Ik vind deze manier van staken nog steeds vanuit eenieders oogpunt volstrekt onbegrijpelijk. In de eerste plaats tref je met dit soort onzin de hele bevolking, terwijl je boos bent de overheid. Kom dan met een vorm van staken waarmee je de overheid treft. Bezet de tweede kamer, of weiger bonnen uit te schrijven voor bepaalde overtredingen. Daar zou ik begrip voor kunnen opbrengen, maar je werk weigeren bij voetbalwedstrijden vind ik volstrekt belachelijk.

Daarnaast ziet een groot deel van de Nederlandse bevolking de agent al niet meer als een vriend, maar eerder als een vijand. Wat schiet je er dan als agent in hemelsnaam mee op om de bevolking nog meer tegen je in het harnas te jagen. Hoewel ik opgevoed ben met respect voor de politie, begint het de laatste jaren toch al aardig af te brokkelen.

3 augustus 2015 om 18:07

Dus jij belt de vijand bij een inbraak, of als je kind in elkaar is getrapt?

Die mensen die hekel aan de politie heeft moeten zich melden op een lijst. Zodra de politie een belletje van deze volstrekt doorgeslagen idioten krijgt moeten ze gewoon niet komen. Oh wat is mijn droomwereld toch fijn

3 augustus 2015 om 18:23

Kun jij lezen? Ten eerste spreek ik over de Nederlandse bevolking en niet over mijzelf. Ten tweede zeg ik "ziet een groot deel van de Nederlandse bevolking de agent al niet meer als een vriend, maar eerder als een vijand." Eerder zien als vijand dan als vriend, is iets anders dan ook daadwerkelijk als vijand zien.

Overigens is de enige reden waarom ik de politie zou inschakelen bij een inbraak is in verband met de verzekering. Absoluut niet omdat ik verwacht dat de politie verder iets voor mij te betekenen heeft.

3 augustus 2015 om 18:27

Wat een nonsens, de politie functioneert niet naar behoren. Ik mag toch aannemen dat deze constatering er niet voor hoeft te zorgen dat ik op een zwarte lijst zou moeten komen. De politieorganisatie is door en door rot. Het is een grotendeels racistische organisatie die moeilijk met geweld om kan gaan. Te gek voor woorden voor een politieorganisatie natuurlijk. In plaats van zeuren om meer loon moet met daar met een grote bezem door de organisatie heen. Zodra de rotte appels weg zijn zou een loonsverhoging bespreekbaar zijn.

3 augustus 2015 om 19:07

nee ik zou niemand bellen als er ingebroken word of als mn kind in elkaar word geslagen dat los ik zelf wel op want de politie doet toch niets die hebben zoals altijd andere prioriteiten

3 augustus 2015 om 19:17

@ sandy

Wat is dat voor onzin? Wij betalen hun salaris ze moeten voor iedereen komen. Overigens heb ik absoluut geen hekel aan de politie maar ik ben wel een beetje klaar met die acties van ze.

Wat nog beter is om te bedenken is dat er onder alle supporters nog steeds veel randdebielen zijn die zich niet weten te gedragen rondom een wedstrijd. Voor dit soort doorgesnoven idioten is (forse) politie inzet nodig. Als deze sukkels zich zouden gedragen is politie inzet niet nodig. Ik heb zelf een bloedhekel aan Feyenoord, maar het is nog nooit in mij opgekomen om een Feyenoord fan te bedreigen of nog erger. Waarom zou ik? Waarom komt dit bijna alleen voor bij het voetbal? Spreek gerust de hooligans aan, zonder hun idiote gedrag hebben we de agenten niet meer nodig. Geen bus combi's, geen ranzige uitvakken, enz.

3 augustus 2015 om 18:36

Had korfbal de grootste sport van NL geweest, dan was het daar voorgekomen. Het heeft niets met de sport voetbal te maken, het is maatschappelijk. In andere landen komt hooliganisme voor bij handbal, basketball, autofanclubs etc. Er is nou eenmaal een laag die zichzelf dan verliest of sowieso (eerder) voor geweld kiest. Dit zit nou eenmaal in de mensheid verscholen.

4 augustus 2015 om 10:56

Te makkelijk om het af te doen als een maatschappelijk verschijnsel. Als je het zo zegt lijkt het wel of je het hebt geaccepteerd.

4 augustus 2015 om 21:33

het is ook te makkelijk om ze allemaal doorgesnoven te noemen en ze aanspreken ik kijk wel uit je hebt tegenwoordig zo een pak slaag te pakken en dan krijg je van de knvb er nog vrolijk een sv bij

Mag de politie wel staken van Fox?

Snap die politie wel. Aanbod van de regering slaat nergens op. Jaren op de nul-lijn. Ze laten zich beledigen en slaan door idioten en als ze dan optreden daartegen staat Nederland wee op zn kop wegens "buitensporig geweld". En dat voor een loon waar de gemiddelde pizzabezorger haast om moet lachen.

Blij dat ik werkjes kan uitkiezen die ik leuk vind, in hun schoenen zou ik zelfde doen. Doel heiligt de middelen.

3 augustus 2015 om 18:28

Als defensiemedewerker hebben wij hetzelfde aanbod gekregen. Prima aanbod, na jarenlang niets mag je ook een keer tevreden zijn wanneer je werkzaam bent bij een failliete werkgever.

3 augustus 2015 om 20:03

De cijfers klinken mooi. dik 5% meer loon na 2% inflatie en 500 knaken schoon in het handje. Maar het komt uit het eigen pensioenfonds. Je krijgt nu meer maar later minder. Dat is zelfde dat ik op mn 24ste mijn spreekwoordelijke potje voor later openbreek want dan kan ik nu die te gekke auto kopen. Ja maar later zit ik met gebakken peren.

En wat nou als je nu dan wel alles voor elkaar krijgt en dan volgend jaar te horen krijgen dat er weer duizenden uit moeten omdat er geen geld is.
Lijkt me toch belangrijker dat je een baangarantie hebt dan dat je er financieel op vooruit gaat.
Na alle negatieve uitingen van de politie zoals de acties bij de Tour, de nekklemmen en nu het mogelijke afgelasten van het voetbal nu niet echt goodwill kweken bij het gewone publiek.

De respect richting de politie zakt wel een beetje voor mij. Iedereen moet inleveren, iedereen heeft het financieel lastig, maar de politie is niet blij met een 5 procent loonsverhoging. En dat kan allemaal weer betaald worden van de belastingcenten die op allerlei andere plaatsen veel harder nodig zijn.

Dat dit over de rug van de voetbalsupporters is lullig en vooral erg zielig, maar het is een soort pressiemiddel en mag dan ook gebruikt worden. Het is heel vervelend voor de mensen die straks weer extra vrij moeten nemen voor de wedstrijd.

3 augustus 2015 om 19:26

van 2 minder pensioen voor een 80-jarige tot wel 15 minder voor een 25-jarige. Voor jongeren betekent dit twee jaar langer doorwerken voor hetzelfde pensioen. Ook wordt de kans groter dat pensioenen worden gekort. Kortom: dat je door dit loonakkoord nú iets extra’s kunt kopen, zoals een pak koffie, betekent dat je wanneer je met pensioen gaat misschien wel je auto moet weg doen of niet meer op vakantie kunt.

3 augustus 2015 om 21:16

Ik ben geen agent. Maar wat ik er van begrepen heb, is dat die loonsverhoging wordt betaald uit het pensioenfonds. Dat is dus geen loonsverhoging op de lange termijn. Zou ik ook niet mee akkoord gaan.

Iemand moest toch beginnen hiermee..

Slechter pensioen
Het kabinet biedt een loonsverhoging van 5,05. Dat is een doorzichtige truc, want ruim 2 wordt betaald uit premieverlaging van het ABP-pensioen! We kennen nog niet alle gevolgen, maar we weten wel dat het loonakkoord gevolgen heeft voor iedereen

Je kunt het ook andersom draaien; het is eigenlijk best triest dat er zonder politie geen eredivisievoetbal mogelijk is, omdat wij 'supporters' ons niet kunnen gedragen..

Dit moet je is doen als burger, openbare orde verstoren met een staking.....
Prima dat politieagenten wat meer loon willen maar doe dat ff ergens anders en laat de burger met rust. Erger me kapot aan dit soort dingen, net als die acties op snelwegen van een tijd geleden, en het is een van de vele voorbeelden waarbij de politie denkt dat ze boven de burgers staan. En dan zeuren dat men minder en minder respect toont voor de politie.

Kan mij weinig schelen of een wedstrijd wel of niet doorgaat maar het gaat me gewoon om het principe waar ik me kapot aan erger.

3 augustus 2015 om 21:11

Je bent wel heel snel geërgerd.

Hoop kortzichtige reacties hier. Het voetbal wordt geraakt, maar er zijn belangrijker zaken. Ik vind dat mensen die een dienende functie in de maatschappij hebben, zoals de politie, best naar maatstaven mogen verdienen en dat is nu niet het geval. Alles wordt die mensen al afgenomen. Ze moeten maar ingrijpen, maar gaat het een keer mis, dan worden ze direct veroordeeld. Daarnaast hebben ze te maken met een zwak rechtsysteem. Ze pakken mensen op en moeten ze met een taakstrafje of een reprimande weer huiswaarts laten gaan. Ondankbaar werk, lijkt me dat. Verdient veel meer respect, maar dat is te veel gevraagd.

Wat de acties betreft: Wat moet de politie dan doen? Ze worden niet gehoord, eisen worden genegeerd. Eerdere acties hadden niet het gewenste effect. Dus dan maar dit. Ja, dat raakt het voetbal en nee, misschien dwingt dat geen respect af. Maar in het kader van respect kunnen ze bij het grootste deel van de bevolking toch nooit iets goed doen. Logisch toch dat de politie nu kiest voor een actie die enorm in de schijnwerpers staat? Een statement waar men niet omheen kan? Ik vind het wel logisch. Ik hoop voor de politiemensen dat het ook effectief blijkt te zijn en dat het straks niet voor niets is geweest. Voor iedereen. En dan maar wat later voetbal.

3 augustus 2015 om 21:23

ik vind het onzin dat ze nog staken. de bond is ze al tegemoet gekomen maar toen vonden ze maar dat ze hun eisen moeten bijstellen. als je bij de politie gaat dan weet je waar je voor tekend en dan vind ik dat je daarna niet moet zeuren hoe zwaar je het hebt want dat is niet zo. deze actie is echt absurd hoe kunnen ze hun mede mens zo te kak zetten terwijl ze zo graag willen helpen. met deze actie laten ze zien dat ze eigen een stel verwende jongentjes zijn die steeds meer willen en dat ze alleen aan zichzelf denken. plus dat dit een mooie afleiding is van de 24 gevallen van misshandeling Door de politie die onterecht zijn bevonden alleen al in de afgelopen 2 maanden om dan nog niet eens te spreken over het trieste geval van de man die zonder reden vermoord werdt door de politie naar een concert. dus ik vind dat ze gewoon moeten doen waarvoor ze getekend hebben en als het ze niet aan staat dan is ander werk zoeken altijd een optie.

ik hoop dat alle stakers een ontslagbrief krijgen en ze dan maar wat contractjes uitdelen bij de academie want het is schandalig wat ze nu doen.

ja zo krijg je de bevolking wel tegen je! achja blijkbaar snappen hun het niet

3 augustus 2015 om 22:01

kijk jij snapt het wel

bij mij krijgt de politie geen respect als er gestaakt gaat worden. Als je het er niet mee eens bent neem je lekker je ontslag en zoekt een baantje waar je meer geld kunt verdienen, zal trouwens niet meevallen, maar dat terzijde. De banen die dan vrijkomen kunnen ingevuld worden door mensen die graag voor dat salaris willen werken. Volgens mij zijn er nogal wat werklozen in dit land en velen daarvan willen eventueel na een goede opleiding dolgraag aan de slag. Ik begrijp best wel dat de hele zaak heel moeilijk ligt, maar wil je respect krijgen van mij stop dan eens bijv. een week lang met het geven van bekeuringen.

Het niveau van een schrikbarend hoog aantal mensen op deze site is zo ongelooflijk laag. De politie kan niks goed doen en worden nu als de grote criminelen gezien. Als je kijkt naar het voorstel wat is gedaan en naar de huidige stand van zaken, wetende wat voor ongelooflijk belangrijke functie politieagenten hebben in deze maatschappij, is het schandalig dat deze mensen zulke slechte voorwaarden voorgelegd hebben gekregen. Voor zo'n salaris zo'n bepalende en gevaarlijke baan hebben is totaal niet in verhouding en dat moet echt anders. Je kunt het jammer vinden dat je voetbalweekendje op het spel staat maar het geeft daarmee ook duidelijk aan hoe belangrijk de politie in dit geval nodig is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren