Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: ‘Ik denk dat ze ervan hebben geleerd’

Laatste update:

Ajax eindigde vorig seizoen als tweede in de Eredivisie en begon daarom in voorronde drie van de Champions League. Vorige week leken de Amsterdammers op weg naar de zege tegen Rapid Wien, nadat er een 0-2 voorsprong werd genomen in Wenen. De thuisclub vocht zich echter toch nog terug, met een man minder. Frank de Boer denkt dat Ajax het dinsdagavond in de return niet zo spannend zal laten worden.

/

Tijdens zijn persconferentie maandag, een dag voor de wedstrijd in de Amsterdam ArenA, sprak De Boer alvast de aanwezige pers toe. “Ik heb het gevoel dde at jongens hebben geleerd van vorige week en de gesprekken die we hebben gevoerd”, zegt de trainer van Ajax tegen Voetbal International. Er heeft naar zijn zeggen een degelijke evaluatie plaatsgevonden en er is gesproken over hoe er gevoetbald moet worden tegen een ondertal en de keuzes die daarbij gemaakt dienen te worden.

De intensiteit in Wenen ging na zeventig minuten zichtbaar omlaag. “Dat heeft ook te maken met de voorbereiding”, vindt De Boer, die nog geen namen wilde prijsgeven voor de tweede ontmoeting met Rapid. Hij bevestigde desgevraagd wel dat Jasper Cillessen gewoon weer kan keepen. Hij was vorige week aanvankelijk niet okselfris, maar kon toch in actie komen.

Ajax wint dinsdagavond van Rapid Wien en bereikt de laatste voorronde

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 augustus 2015 om 14:28

Hij moet dit niet denken of hopen, maar als je de hele dag met deze jongens samenwerkt moet je dat weten. En als ze er niet van hebben geleerd, mist of het team kwaliteit of de Boer.

De spelers zullen er vast wel van geleerd hebben. Ajax had gewoon moeten door drukken. Ik vraag me alleen af of Frank er zelf van heeft geleerd.

3 augustus 2015 om 15:13

Daar ben ik ook bang voor. Frank lijkt teveel spelers te lang krediet te geven... 11 januari 2014 gaf Frank al aan genoeg te hebben van die comedy capers van Veltman (oefentoernooitje in Turkije). Anderhalf jaar later is dit nog steeds, ik herhaal, nog steeds een issue... Wie is hier dan de schuldige: Veltman of Frank? Dat lijkt mij Frank... die zou Veltman al veel eerder de consequenties hebben moeten laten voelen... maar recent nog zei Veltman dat hij vorig seizoen toch wel wist in de basis te staan en dat je het dus met minder inzet kan doen...
Verder hoef ik uiteraard niet uit te leggen dat het telkens opstellen van Boilesen, Andersen en Moisander op zichzelf ook al belachelijk was iedere keer.

3 augustus 2015 om 15:46

Veltman heeft een prima voorbereiding achter de rug en is gewoon international. Zal lachwekkend zijn om hem na 1 matige pot aan de kant te zetten. Werd niet eens zo lang geleden geroemd. Verdediger maakt en fout en is gelijk waardeloos. Aanvaller (Anwar) middenvelder (gudelj) maken ook blunders door kansen onbenut te laten, maar moeten in de basis. Als zij in eerste instantie hun werk goed deden, was er amper gezeik op Veltman in dit geval. Daarnaast kan ik me niet voorstellen day heitinga Beter is. Hij wordt waarschijnlijk gewoon de volgende die afgekraakt wordt en dam vd hoorn en voor je het weet smeken sommigen om Veltman. En zo blijft het wieltje maar rond gaan.

3 augustus 2015 om 16:10

Precies, en zodra ze weten dat ze er de volgende wedstrijd 'gewoon' weer in staan zullen ze ook geen stap harder lopen. Lekker op de bank zetten en opnieuw bewijzen. Laat maar eens zien dat je er in hoort te staan en niet je concurrent. Ze spelen wel bij Ajax en niet bij FC de Lamballen 4.

Laten we het hopen voor het Nederlands voetbal. 2 clubs in de EL en Cl zou wel het mooiste zijn. Wellicht heb ik het door de vakantie gemist, maar is er al meer duidelijk over mogelijke tegenstanders van Ajax als de door komen?

3 augustus 2015 om 14:29

Mwa ik denk dat ze vooral deze ronde moeten halen zodat de EL os veiliggesteld (poule fase) denk niet dat het realistisch is dat Ajax na wien ook wint omdat je dan bij namen als united, as roma, lazio etc kan komen. Natuurlijk is de kans dan nog zeker aanwezig maar denk niet dat ze die over twee wedstrijden doorkomen. Ligt er natuurlijk wel aan wie geloot wordt.

3 augustus 2015 om 15:12

Heeft Ajax geen beschermde status dan of zo? Kunnen ze echt united bijvoorbeeld loten? Zou wel balen zijn dan..

3 augustus 2015 om 15:19

@pieterpost: Nee, Scavajaa weet niet waarover hij praat. Ajax heeft een beschermde status tijdens de volgende loting.
Ajax ontloopt Manu, Shakthar, Valencia en Leverkusen..

Maar Ajax kan wel Sporting, Cska, Lazio en AS monaco loten.

3 augustus 2015 om 16:19

My bad inderdaad! En tegen de tegenstanders die geloot Kunnen worden zitten wel degelijk kansen tussen!

3 augustus 2015 om 16:24

Ok. Beter geen lazio of Monaco dan

3 augustus 2015 om 15:20

Sporting Lissabon, Cska Moskou, Club Brugge of AS Monaco zijn de tegenstanders voor de volgende ronde. Bij 3 van de 4 zie ik zeker mogelijkheden. 1 van deze lijkt het niet te halen.

3 augustus 2015 om 15:38

Brugge heeft volgens mij de heenwedstrijd verloren dus zijn nog niet zo zeker van hun plekje

3 augustus 2015 om 16:22

Klopt maar dacht meer aan Cska, 2-2 thuis dat is niet best.

3 augustus 2015 om 17:41

Als ajax deze voorronde haalt en de volgende niet dan staan ze alsnog in de groepsfase van de el wat prima is voor een nl club.

Tja, is niet lullig bedoeld of zo, maar dit heeft de Boer al wel vaker gezegd. Je kunt je niet hierachter blijven verschuilen natuurlijk.
Maar goed, het moet wel erg raar lopen willen ze het niet halen morgen. Succes in elk geval.

3 augustus 2015 om 14:57

Daar naast hoop ik toch wel dat Ajax doorgaat morgen en uiteindelijk de CL weet te bereiken. Maar kleine kans op Europees succes

3 augustus 2015 om 14:57

@Rudeboy, ik zou er als trainer ook moe van worden, maar hij moet toch iets zeggen. Hij kan moeilijk zeggen "het was dom, had niet mogen gebeuren maar ik denk dat het de volgende keer weer gebeurt".

Ik ben er nog niet zo zeker van, dat het morgen goed komt. Rapid was gewoon sterker met 10 man, die gaan het Ajax nog heel lastig maken als ze morgen met 11 man staan. Die ruiken echt bloed.

3 augustus 2015 om 15:41

@edo, misschien moet ie dat juist wel een keer zeggen. Misschien levert dat dan wel een prikkel op bij de spelers. Al is het ook wel weer raar natuurlijk als je spelers een prikkel nodig hebben als deelname aan de CL op het spel staat .....

Rapid is idd geen makkie, maar ajax is wel de bovenliggende partij vanwege de stand. Nog eentje bijmaken en het wordt wel heel erg moeilijk voor Rapid.
Maar goed, wij praten erover, zij moeten het doen.

3 augustus 2015 om 21:00

@rudeboy, het is een aantrekkelijke gedachte om zoiets wel een keer te zeggen, maar ik denk toch dat het niet zo werkt. Iedereen weet dat de selectie jong is, en dat het dan juist in dit soort situaties teveel gevraagd kan zijn om dit "volwassen" uit te spelen. Dat is nu gewoon zoals het is.

Als je dan openlijk je selectie af valt, doe je in mijn ogen meer kwaad dan goed. Zij kunnen er ook niks aan doen dat ze jong zijn en nog fouten zullen maken. Die fouten zijn er pas uit als je ouder en ervarener bent. Type Cocu en Seedorf. Dat duurt even.

3 augustus 2015 om 14:35

Verwacht toch echt dat ze het morgenavond gewoon afmaken. Had eigenlijk gewoon formaliteit moeten zijn.

3 augustus 2015 om 15:40

Is wel te hopen. Ajax was de eerste helft duidelijk de betere en moet dat in eigen huis 'gewoon' naar zich toe trekken.. Krijg je ook nog een leuke 4e voorronde waarin in ieder geval zeker is dat je EL speelt en wie weet nog meer...

Die uitspraak in de titel kun je in het Nederlands voetbal ieder jaar weer uit de kast trekken. Men moet namelijk altijd weer met nieuwe jeugdspelers aan de slag en die maken nou eenmaal fouten. Je moet het maar kunnen trainer in Nederland zijn.. 10 leuke wedstrijden en je speler is pleiten.

3 augustus 2015 om 17:11

@ Juicher

Precies, toch vind ik dat je de "leeftijd" niet altijd als excuus kunt opvoeren. Diezelfde soort spelers kijken toch ook al voetbal voordat ze in het eerste van een club speelde. Waarbij ik zeker weet dat wanneer zij voor de buis zaten of in het stadion zaten, zich afvroegen waarom ze steeds dezelfde fouten terug zagen. In plaats van steeds te kijken naar de mooie trucjes van oud toppers, is het wellicht eens handig dat de clubs spelers gaan wijzen op al die kinderlijke naïeve typisch Nederlandse kwaaltjes van dezelfde oud toppers.

Daarnaast heb je in andere takken van sport en buiten de sport wereldwijd genoeg jonge professionals die wel beseffen dat je niet altijd maar dezelfde soort fouten kunt maken. Alleen in Nederland mag je tig keer (want het is ontelbaar) dezelfde soort fouten maken, daardoor denk ik echt dat er bepaalde gemakzucht in het Nederlandse spel is ingeslopen. Niet alle problemen van het Nederlandse voetbal hebben met geld te maken, en die problemen kunnen daarom ook opgelost worden. Alleen dan moet er wel een mentaliteit verandering plaats vinden.

3 augustus 2015 om 22:36

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind niet dat je kunt verwachten van een tiener dat hij leert van andermans fouten op tv of in het stadion. Als ik puur naar mezelf kijk heb ik ook goede adviezen gehad in het verleden, maar desondanks maak je toch je eigen (soms verkeerde) keuzes.

Wel ben ik het met je eens dat er sprake is van een verandering van mentaliteit wat niet positief is. Ik denk zelf dat het komt omdat we nu generaties krijgen en gaan krijgen waarbij alles is aan komen waaien en men niet tegen kritiek kan. Echt een maatschappelijk probleem wat doorwerkt naar de topsport. Alleen de echte doorzetters komen bovendrijven. De rest vindt het wel best, als die bankrekening maar gevuld wordt.

De heer Veltman zie ik niet 1,2,3 hier wat van leren gezien hij in herhaling valt met zijn fouten. Ajax moet rapid gewoon uitschakelen, klaar. Ze zijn aan hun stand verplicht in de arena gewoon winnend af te sluiten

3 augustus 2015 om 14:49

Ik vind het toch wel bijzonder hoe Veltman zo afgemaakt wordt. Het was een enorme domme fout, maar daarnaast is hij best wel constant gebleken afgelopen jaren. Was ie iets groter speelde hij al bij Real

3 augustus 2015 om 15:01

cava

Veltman kan niet verdedigen. Hij is een typisch voorbeeld van een Ajaxverdediger: alles maar voetballend proberen op te lossen. Een centrale verdediger moet ook dodelijkheid en hardheid en meedogenloosheid hebben. Veltman liet zich nadat hij de bal had ingeleverd ook nog eens wegzetten als een kind. Er is een reden dan Veltman pas zo laat is doorgebroken. Veltman is duidelijk een veel mindere versie van de vrij. En even oud.

3 augustus 2015 om 15:04

@cava: ik was altijd erg gecharmeerd van Veltman, maar hij maakt toch op cruciale momenten nog steeds teveel fouten... Dat lijkt er niet uit te gaan bij hem... Dan kun je hem wel het hand boven het hoofd houden (zoals Frank lijkt te gaan doen), maar daarmee benadeel je Ajax alleen maar... Gooi Heitinga er maar even in en laat Veltman maar even keihard werken aan de concentratie.

3 augustus 2015 om 15:19

Eigenlijk was de reden dat Veltman zo laat doorbrak dat hij geblesseerd was en hij had wel een concurrent, en niet zo maar een: Alderweireld. De Vrij had Mathijsen als concurrent, en eigenlijk was dat meer een concurrent voor BMI, aangezien hij linksbenig is/was.

3 augustus 2015 om 15:37

Eens en daarnaast gooide hij ook een keer als Jaap Stam de deur dicht op randje 16, maar dat onthoudt dan niemand.

3 augustus 2015 om 15:43

World

De vrij had Vlaar als concurrent in eerste instantie. Daarom was hij eerst rechtsback. Later is de vrij naast Vlaar komen spelen

3 augustus 2015 om 16:01

Maar er was ruimte voor de vrij in het eerste of niet soms? Veltman had te doen met Toby en Greg (hij kon ook als rechtsback). Toch ff wat anders. Daarnaast had Veltman te maken met langdurige blessures. Soort van klaassen verhaal. Klaassen had allang op 100 plus ED wedstrijden kunnen staan (maakte zelfs als 17 jarige zijn debuut en scoorde), maar ja blessureleed zorgt voor nu pas een doorbraak.
Wel maakt Veltman indd veel fouten, maar dat deed de vrij een half jaar voor het WK ook nog steeds. Misschien wordt dit Veltman zijn seizoen. Weten wij veel. Kijk hoe lovend men is over die Groningen verdediger. Luuk de jong liet hem meteen zien wie de baas is. Echt goed leren verdedigen is gewoon lastig op ED niveau tegen veel beperkte aanvallers. Let op ik typ lastig, niet onmogelijk.

3 augustus 2015 om 16:20

Lee112

Veltman debuteerde in 2012/2013 toen was vdw al weg. Concurreren met van rhijn is niet zo moeilijk. Daar was ruimte voor Veltman. En alderweireld bleef nog maar 1 seizoen. Daarna heeft Veltman daar ook geen serieuze concurrent meer gehad.

3 augustus 2015 om 16:26

Ik hoop ook dat de Boer geleerd heeft van het vorig seizoen en dat we aantrekkelijker gaan voetballen , laat hij daar eerst is de focus op leggen want er zijn niet voor niets maar 35000 seizoenskaarten verkocht tot nu toe tegen 42000 vorig jaar rond deze tijd.

3 augustus 2015 om 16:36

Nee, ook vanwege Greg maakte hij niet eerder zijn debuut he. Concurreren met van rhijn makkelijk? Destijds was van rhijn gewoon een potentiële topper. Men rekende zichzelf al rijk met hem. Heel Nederland had het over hoe goed van rhijn wel niet was en dat Greg niet gemist zal gaan worden. Ook daarom speelde Veltman niet. Toen kwamen ook nog eens de blessures. Hij herpakte zich @ dat ene jeugdtoernooi met A1 spelers en hij ging als jong Ajax speler mee. Was 1 vd betere toen en kwam weer bij Ajax in beeld. En nee ik zeg niet dat Veltman een toptalent was, want dat was hij zeker niet hij mocht zelf verkassen bij Ajax in de jeugd, maar mede door blessures en concurrentie maakte hij niet eerder zijn debuut zoals van rhijn dat wel kon doen. Want van rhijn drukte ook pas zijn stempel @ Ajax 1. Daarvoor had men het niet over hem net als hoe men het nu heeft over nouri bijvoorbeeld.

3 augustus 2015 om 16:38

Sinds Veltman vast in Ajax 1 speelt heeft hij overigens indd geen serieuze concurrentie. Als je daarop doelt, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Ik vind dat Johnny in de aankomende wedstrijd een basisplaats verdiend! Veltman loopt continu te kloten achterin, niet alleen afgelopen woensdag maar ook in de voorbereiding!

Laten we hopen dat Frank de Boer er zelf van geleerd heeft dat je de deksel op je neus krijgt,
wanneer je je team zo laf het veld instuurt en na de rust gaat lopen temporiseren om de overwinning over de streep te trekken.
Dat hij nog het lef heeft om de spelers daar de schuld van te geven terwijl hij degene is die ze de opdracht gaf tot het 'controleren/temporiseren' van de wedstrijd.

3 augustus 2015 om 15:14

@bombanera99, hou toch op man.... De Boer heeft meermaals geroepen dat ze naar voren moeten en diepte moeten zoeken. Het zijn uiteindelijk de spelers die het moeten uitvoeren. Het zijn jonge jongens en met 10 man gaat de tegenstander veel compacter spelen. Dan moet je openingen zoeken en als ze blijven hangen worden de ruimtes kleiner. Dat is niet makkelijk, zeker als je een jong team hebt wat daar nog niet zo heel erg veel ervaring mee heeft.

Enige wat hij had kunnen/moeten doen is Heitinga inbrengen voor de ervaring in dat soort situaties.

3 augustus 2015 om 23:34

@ Jows

Hou toch zelf op joh.

Uit alles blijkt dat de Boer ze teruggetrokken liet spelen zoals hij vorig seizoen eindigde.
Dit kwam ook naar voren in het interview met Riedewald.
Ik heb de Boer ook niet langs de kant de spelers naar voren zien roepen.
Nee gewoon lekker balbezit, lekker controleren.
Wees eens objectief joh

4 augustus 2015 om 07:48

Wat jij wil, het gezicht van Frank sprak boekdelen.

Ik denk dat Rapid Wien er ook van geleerd heeft, ze zullen meer vrijuit durven te voetballen en zullen Ajax meer vanaf het begin onder druk gaan zetten, we weten helaas hoe dat dan afloopt.

3 augustus 2015 om 16:08

Dat deden ze al, Ajax kon ze toen juist uitspelen op het middenveld. Pas toen ze gingen inzakken en op de counter spelen kreeg Ajax het lastig (gecombineerd met een tempo te laag spelen).

Beetje apart dat dergelijke afspraken nog niet waren gemaakt!

Ik denk toch niet dat ze ervan hebben geleerd. Dit heb ik nu al zo vaak gehoord. Bv van Veltman mag je onderhand verwachten dat je dat soort achterlijke fouten niet meer maakt. Ik heb hem vaak verdedigd maar dit sloeg echt alles. Middenveld was ook een zooitje ineens met Gudelj, Bazoer en Klaassen die maar wat deden. En dan gooit de Boer er nog een schepje bovenop om een linkermiddenvelder als linksbuiten te posteren die dat op zich aardig deed om m vervolgens op rechts te zetten zodat Fischer kon invallen ten koste van El Ghazi die misschien niet geweldig speelde maar wel dreiging had op rechts en de formatie er logisch uit liet zien met een Tete die wist wat ie aan hem had.

Als Veltman weer zo'n kutpass geeft dan is het einde verhaal voorlopig voor hem wat mij betreft.

Ik vind de selectie van Ajax veel te jong. Vorig seizoen was de eindconclusie dat er ervaren versterkingen bij moesten komen voor de basis. Maar als je de basis van de vorige wedstrijd bekeek was het misschien wel het jongste Ajax ooit. En van talenten weten we dat ze niet constant presteren.

Grappig dat hij hier weer de schuld bij zijn spelers legt. Dit is toch de verantwoordelijkheid van een trainer

3 augustus 2015 om 15:09

@ajaxia: Uitschakeling wel... maar individuele fouten lijken me niet.. Wel kan je zeggen dat Frank verantwoordelijk gehouden kan worden als hij Veltman Weeeeer opstelt... Dat is vragen om ellende. Die gozer zit momenteel op het bedroevende niveau van Bruma... en dan weet je het wel.

3 augustus 2015 om 16:05

Is bruma echt zo beroerd? Hij is toch vrij eenvoudig kampioen van Nederland geworden.
OT, ik ben altijd een groot fan geweest van Veltman maar zn krediet begint op te raken... Misschien maar een keertje laten banken

Nu is ook de vraag, heeft FdB van de fouten geleerd? Je kan het team ook dmv wissels aanvallend laten spelen.

Nou, dat denk ik niet! Dat hoor ik haast ieder jaar opnieuw namelijk.

Denk dat ze het erg lastig krijgen, of ze moeten het snel beslissen!

Ik weet het zo net nog niet, ik vond Rapid helemaal niet slecht spelen alleen was hun verdediging zo nu en dan nogal gemakkelijk te passeren maar ik denk dat t nog knap lastig kan worden voor ajax

Volgens mij is het duidelijk dat Frank ook eens stappen moet gaan maken... Een heel jaar Moisander en Boilesen op blijven stellen... Veltman na iedere fout weer de voorkeur geven boven wie-het-ook-zijn-mag, Klaassen op 6 en iedereen die er niet hoort in de spits gooien en ga zo maar verder met zijn vreemde opstellingen en tactieken.
Het wordt tijd dat Frank wat meer druk op de spelers legt... Dit jaar is er genoeg concurrentie en dus kun je rouleren... speelt iemand slecht dan staat hij er naast. En natuurlijk moet je spelers wat meer tijd geven, maar als men dezelfde type fouten blijft maken, dan is diegene hardleers en wordt het tijd dat ie een poosje gaat banken.

3 augustus 2015 om 15:20

@rvandoor, Veltman heeft vorig seizoen een redelijk seizoen gedraaid hoor. Snap heel goed dat Frank hem de voorkeur geeft en niet na één fout direct op de bank zet. Vertrouwen is belangrijk voor een speler.

Bovendien hadden de aanvallers en middenvelders ook gewoon moeten scoren de eerste helft. El Ghazi, Sinkgraven en Gudelj kregen 100% kansen. Moeten die ook allemaal banken omdat ze een fout hebben gemaakt (dat is namelijk ook een fout)?

Oppurtunistisch gelul allemaal. Heel Ajax speelde de 2e helft minder goed. Ze dachten dat ze er de 2e helft wel even overheen zouden gaan (genoeg kansen in de 1e helft). Na de snelle tegengoal werden ze wat angstig en durfden ze minder naar voren te voetballen. Rapid ging enorm compact spelen (moet ook wel met 10 man) en daardoor werd het moeilijker voor Ajax.

Veltman mag nooit zo'n pass geven natuurlijk, maar om de volledige schuld bij hem neer te leggen gaat te ver.

3 augustus 2015 om 15:21

Jij snapt het helemaal! Nu Frank nog!
Ik hoop echt dat Heitinga de kans krijgt ipv Veltman die wel even mag boeten voor zijn fouten.
Daarnaast moet hij duidelijk maken dat onzinnig rond tikken op 2 meter van elkaar tot niets leidt.
Beetje lef en creativiteit graag! Ik heb als kijker niets aan 70% balbezit!

3 augustus 2015 om 15:26

Nee Heitinga is de redding? Die heeft al jaren niks meer gepresteerd. Alsof die geen foutjes zal maken.

3 augustus 2015 om 15:28

Heitinga zal zulke naïeve fouten zeker niet maken nee, die rost de bal gewoon de tribune in als het moet. Continue zoeken naar de voetballende oplossing in gevaarlijke situaties heeft ons altijd problemen opgeleverd.

3 augustus 2015 om 15:45

Heitinga zal dat dan wel compenseren door met zijn enorme traagheid fouten te maken. Hij is nog trager dan Daley Blind.

3 augustus 2015 om 15:48

Dat zegt helemaal niets. Met een goede positionering heb je geen snelheid nodig als centrale verdediger. Er zijn talloze voorbeelden van trage verdedigers die dit compenseren met andere aspecten.

3 augustus 2015 om 15:54

We zullen het zien maar ik denk dat Ajax met Heitinga een Mathijsen 2.0 heeft binnengehaald.

Gaan we nu weer hetzelfde gezeur krijgen als vorig jaar? Dat Veltman eruit moet voor Heitinga of voor Vd. Hoorn en vervolgens komen we dan weer tot de conclusie dat Veltman er weer in moet omdat hij de minst slechte is van deze 3.
Het is te danken aan het aankoopbeleid van Ajax dat er te weinig kwaliteit in de verdediging staat.

3 augustus 2015 om 15:35

Het is toch nooit goed in vele hun ogen Het lijkt wel of er elk jaar een zondebok gezocht moet worden en daar kunnen alle azijnpissers tegen blijven trappen

3 augustus 2015 om 16:28

@ anno62

Houd toch op met je "azijnzeikers", altijd de positivo uithangen terwijl er niets veranderd is slaat ook nergens op. Dus waarom zou je dan de positivo moeten uithangen ?

De supporters die kritisch zijn, zijn dit namelijk al jaren, die laten zich niet steeds inpakken door een zoethoudertje (waarvan Heitinga de laatste was) en die altijd maar cliché uitspraken. Waarvan al tig keer is aangetoond dat het inhoudsloze woorden voor de bühne zijn. Waar vervolgens weer de grote massa intrapt en weer zo goed als kritiekloos word, terwijl er nogmaals helemaal niets veranderd is. Onder het mom van die zogenaamde "nuchterheid" en het zijn van een "goede" supporter

En het hele aankoop beleid is ook gewoon een grote doffe ellende, en hetzelfde geldt voor het scouting werk van Overmars (dus niet de scouts, maar Overmars en de Boer). Het lijkt de politiek wel, daar blijven mensen ook steeds maar in de sprookjes geloven van politici die meermaals al bewezen hebben dat ze alleen maar dingen roepen om het roepen.

Overigens geldt dit niet alleen van voor Ajax hoor, maar geldt dit voor het hele Nederlandse voetbal. Vooraf elke belangrijke wedstrijd:

- Beseffen ze alles.

- Zijn ze zogenaamd gemotiveerd, waar vervolgens vaak ook niets van terug te zien in wedstrijden.

- Horen we letterlijk bijna twee decennia´s al dat we moeten leren van onze fouten. Wat altijd dezelfde soort fouten zijn en waar zelden echt van geleerd word.

- Dat er op de trainingen een hoog niveau word gehaald, wat we helaas te vaak in wedstrijden niet terug zien.

- Dat men echte stappen heeft gemaakt, terwijl dit in de realiteit alles behalve meevalt.

Goed, tegenwoordig is men al tevreden als het men lukt om twintig minuten redelijk/goed te spelen. Dan zijn er weer die eeuwige "lichtpuntjes", het word eens dat clubs meer gaan eisen van hun spelers. Je kunt je niet altijd achter leeftijd verschuilen, er zijn genoeg andere jonge professionals in de wereld, en die wel beseffen dat je niet telkens dezelfde soort fouten kunt maken.

Ik neem aan dat de spelers van nu zelf ook al jaren voetbal kijken; en dus ook al jaren zien dat er dezelfde soort fouten gemaakt worden die ons elke keer onnodig de kop kosten. Waarvan ik zeker weet dat wanneer zij nog voor de buis zaten of in het stadion waren; zich afvroegen hoe ze steeds weer dezelfde fouten konden maken. Clubs moeten daar veel meer aandacht aan besteden en een stuk minder gul worden in het accepteren van die "eeuwige" leer momenten. Het Nederlandse voetbal wilt dat spelers zich sneller ontwikkelen, maar dat houd dan ook in dat je veel eisendeur moet worden.

Aber naturlich, dit soort uitspraken horen we al jaren meermalen per seizoen. Je vraagt je af wanneer ze het nou eens leren om niet dit soort uitspraken doen, aan de andere kant als men al zo verschrikkelijk hardleers in het veld, is het niet verwonderlijk dat ze net zo hardleers zijn als het op dit soort nietszeggende aankomt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren