Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Frank de Boer slaagt daar dan kennelijk niet in, dat viel me erg tegen'

Laatste update:
/

Ajax verschafte zichzelf vorige week in het eerste Champions League-duel met Rapid Wien (2-2) op papier een prima uitgangspositie voor de return in Amsterdam. De ploeg van trainer Frank de Boer gaf in de tweede helft echter een 0-2 voorsprong uit handen en slaagde er niet in om van een overtalsituatie te profiteren.

"Als je met elf tegen elf al veel beter bent, dan moet er tegen tien man gewoon worden doorgetrokken naar 1-3 en 1-4", verwees Co Adriaanse zondagavond in Studio Voetbal naar de rode kaart voor Stefan Schwab. De trainer in ruste zag hoe Nemanja Gudelj ervoor koos om zelfs bij een tussenstand van 1-2 te temporiseren. "De Boer slaagt er dan kennelijk niet in het team aan te zetten om de tegenstander vast te zetten en de uitslag op te voeren. Dat viel me wel heel erg tegen."

Johan Cruijff keek ook zijn ogen uit. "Ajax had maar niet door dat ze uit de comfortzone moesten komen", zo vertelt de oud-Ajacied maandag in De Telegraaf. "Dat er iets geforceerd moest worden om zo het maximale uit de wedstrijd te halen. Nu heeft Ajax de kans laten lopen om al een ronde verder te zijn."

Het weerzien tussen Ajax en Rapid Wien staat dinsdagavond onder leiding van Ivan Kruzliak. De 31-jarige Slowaak floot twee jaar geleden het duel in de Europa League tussen PSV en Ludogorets.

Denk jij dat Ajax een ronde verder komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja ze hadden inderdaad moeten proberen door te drukken. Hier uit blijkt maar weer dat ze ervaring en gogme missen

3 augustus 2015 om 09:40

Die 10 man speelden anders wel compleet anders dan toen ze er nog 11 hadden staan.

1 man minder wil niet gelijk zeggen dat het een overloper word... ze gingen veel defensiever spelen.. en dan heb je aan die man extra ook niet bijzonder veel (als Ajax zijnde)

3 augustus 2015 om 09:47

Als een tegenstander met 10 man verdedigend gaat staan, heb je juist altijd een mannetje vrij. Met een hoog baltempo speel je een tegenstander dan kapot.

Wat Ajax echter deed was temporiseren, om vervolgens op het dooie gemakkie te gaan zoeken naar een opening. Dan kom je er dus niet en als je dan ook nog uit je posities gaat lopen, dan maak je jezelf zelfs nog kwetsbaarder voor een counter als toen je nog tegen 11 speelde.

3 augustus 2015 om 10:02

Tja, een hoog baltempo moet je dan wel kunnen hanteren. Kan Ajax dat?

3 augustus 2015 om 10:19

dan moet je juist durven die snel te laten rond gaan en naar voren te spelen. En dat deden ze niet.
Ja je ziet het vaker dat het team met 10 spelers iets extra's krijgen, maar normaal gesproken moet een team met 11 man het andere team kapot spelen

Ik denk dat het in Amsterdam weer een zwakke vertoning wordt. Op de een of andere reden stimuleert FdB de zenuwen van z'n spelers tegen zwakkere tegenstanders. Wat tegen Barcelona prima uitpakt, werkt tegen dit soort ploegen vaak averechts. Ik hoop op het tegendeel, maar we zagen het de voorgaande seizoenen ook. In principe staat er een prima team, dat van Rapid moet kunnen winnen, maar ik ben bang dat de faalangst en de zenuwen zullen voorkomen dat we een ronde verder komen.

3 augustus 2015 om 09:35

2 uitdoelpunten, dus er is een marge.

3 augustus 2015 om 09:58

inderdaad, de bus parkeren en 0-1 is genoeg... Man man man, met die 2-2 moeten ze nog weer aan de bak ook en maken ze het voor zichzelf moeilijk. Als je met 10 man terugkomst tot 2-2 dan is voor mij Rapid Wien de favoriet, die ruiken bloed.

3 augustus 2015 om 11:15

1 ding is volstrekt duidelijk geworden, op geen enkele positie staat een betere speler dan bij Ajax. Daarnaast heeft Ajax laten zien dat als ze hun spel spelen er geen houden aan is voor Wenen.

Ajax is de absolute favoriet en kan alleen van Ajax verliezen. Ik ga er van uit dat ze dat niet nog eens doen. ik verwacht een grote zege.

Zoals Groningen gister voetbalde zo moet Ajax gaan voetballen. Hoog tempo, veel lopende spelers. Ik vind het tempo bij Ajax al jaren te laag, ik heb het er vaker over met vrienden die geregeld bij Ajax gaan kijken. Op momenten zoals vorige week woensdag moet Ajax een tegenstander helemaal gek tikken, en het tempo omhoog schroeven, even een of 2 extra doelpunten maken en dan kan het tempo weer omlaag en lekker op de counter.

Ik verwacht wel dat Ajax komende dinsdag wint, en dan hopen op een makkelijke tegenstander want 2 clubs in de CL zou toch wel erg mooi zijn, En hopen dat PSV en Ajax eens een goed Europees seizoen draaien want we hebben de punten hard nodig.

Misschien moeten clubs in Nederland die Europees actief zijn maar eens bij elkaar gaan zitten hoe dit nu aan te pakken, of kennis delen enz. zodat ze samen een vuist kunnen maken tegen de Europese grootmachten. Sommige oud spelers houden zich alleen bezig met hun eigen club, maar waarom een klankbord waarin trainers/coaches van andere teams zitten en dan hun kennis delen etc. zodat de competitie er beter op word. Ik zie Ajax en PSV niet alleen opboksen tegen de Europese grootmachten.

3 augustus 2015 om 09:42

Ajax heeft het materiaal om met knijpende buitenspelers en backs die aansluiten en er overheen gaan hetzelfde systeem te spelen als Groningen, dat ben ik met je eens. Echter, het is een systeem waarbij je wel heel kwetsbaar bent voor de counter. Dat zag je ook tijdens Groningen-PSV. Zeker tegen Europese tegenstanders en Eredivisieploegen met veel loopvermogen ben je dan heel kwetsbaar. De selectie van Ajax is gewoon niet goed genoeg om dat dwingende spelletje tot een goed einde te brengen. Wat Groningen deed is gewoon naïef.

Voor wat betreft het overleg tussen de Nederlandse topclubs ben ik het met je eens. Zeker gelet op de vriendschappelijke banden tussen de trainers zou dat toch makkelijk moeten kunnen. De Boer en Cocu zijn heel close als vrienden en ook Gio kan goed met hun overweg. Overigens denk ik dat die lijntjes er indirect ook al wel gewoon zijn, als Frank en Philip op vakantie zijn zal het ook echt wel over voetbal gaan.

Ik weet wel dat er in de periode dat PSV nog regelmatig in de CL speelde (hiddink tijd) regelmatig telefonisch overleg was de staff van Ajax als er tegenstanders langskwamen die eerder tegen Ajax hadden gespeeld.

Maar een structureel overleg om te kijken hoe we de Eredivisie naar een hoger plan krijgen lijkt me iets wat de Knvb snel op moet zetten.

3 augustus 2015 om 09:57

Waarom persee kwetsbaar voor de counter?
Als de centrale middenvelders niet te diep gaan staan kunnen zij met zijn tweeën (bazoer + Gudelj) een blok voor de centrale verdedigers vormen (riedewald + Veldman).
Dan heb je altijd 4 spelers die een counter kunnen proberen tegen te houden, en kunnen je backs gewoon over de vleugel spitsen heen gaan; dan heb je al 6 spelers die mee doen aan het aanvallende spel. Als de centrale middenvelders inderdaad naïef te ver naar voren gaan word iedere counter gevaarlijk. Dit kun je met duidelijk instructies gewoon voorkomen. Echter is Frank de Boer geen geboren tacticus en moet hij het vooral hebben van zijn discipline en motivatie vaardigheden.

Misschien is Ajax wel niet zo goed als iedereen denkt.

3 augustus 2015 om 10:26

Voortreffelijke onderbouwing.
Ajax was in ieder geval beter dan 16 andere ploegen afgelopen seizoen. Dus hoe goed denkt "iedereen" dan dat Ajax is?

Je zegt eigenlijk helemaal niets met je post. Dat je toch 3 'duimpjes' krijgt is typerend voor het niveau van deze site.

3 augustus 2015 om 10:55

Ja, maar dit artikel gaat toch over Ajax in Europa en niet over Ajax in de eredivisie?

3 augustus 2015 om 10:58

@halvegare; wat zegt dat over de inhoudsloosheid van de post van Teake?

Het is irrelevant dat het over Ajax in Europa gaat. Niemand met verstand van voetbal heeft illusies over de kracht van de Nederlandse ploegen. Dat is al jaren ondermaats.

3 augustus 2015 om 11:54

Ik zeg ook niets over de inhoud van Teake, maar jouw vergelijking geeft geen realistisch beeld van de werkelijkheid door Ajax te vergelijken met 16 flutploegen uit de eredivisie. Dat is net zoiets als het hele jaar met Aziaten onder de douche staan en blij zijn dat je de grootste hebt.

3 augustus 2015 om 12:20

Of met 16 aziaten en 1 afrikaan.. prachtige metafoor, vooral omdat Psv de Afrikaan is

De kern van Co's verhaal wordt overgeslagen. Frank de Boer speelt met een 10 wat niet in de visie van Cruijf voorkomt. Daarnaast speelde Veltman een grote rol bij de 2-2 en blijft hij dezelfde fouten maken.

3 augustus 2015 om 09:44

Veltman is echt sinds driekwart jaar volledig de weg kwijt. Maakt domme fouten in de opbouw, verdedigend gewoon matig. Die moet echt snel het lek boven krijgen anders staat hij er over een paar weken gewoon langs.

Hoewel, met de Boer als trainer zal hij wel net als Boilesen het eindeloze vertrouwen krijgen.

3 augustus 2015 om 10:01

@hoppa!, eensch... Veltman speelt matig, maar ik blijf erbij dat het niet alleen zijn schuld is dat het 2-2 is geworden. De heren voorin hadden het de eerste helft af moeten maken.

3 augustus 2015 om 11:20

Ik denk wel dat het zijn schuld is, Veltmans complete gebrek aan inzicht maakt het moeilijk om te voetballen.

De heren voorin krijgen dan nog meer kansen en achterin blijf je niet onder druk staan. Als je de bal steeds terug speelt op de keeper, kan iedereen wat meer naar voren stappen en dat deed Rapid. Als je dan ook nog een beroerde dieptepass hebt, ben je gezien.

3 augustus 2015 om 11:23

Ik vind Veltman juist verdedigend helemaal niet beroerd. Hij maakt regelmatig fouten, maar die zijn vrijwel altijd in het voetballende gedeelte. Indien Veltman zich puur op zijn verdedigende taak kan richten is hij zijn directe tegenstander vrijwel altijd de baas. Zodra hij meer gaat doen neemt hij direct te veel hooi op zijn vork wat leidt tot fouten zoals vorige week.

4 augustus 2015 om 04:57

Jows, kom op man! Het is wel Veltman zijn schuld, de zoveelste! Leert ook niet van zijn fouten, en wilde het weer te mooi doen! Waarom denk ik dan, laat Heitinga maar lekker spelen.

4 augustus 2015 om 07:50

@sulejmanii, als het 0-4 had gestaan in de eerste helft en hij dan het foutje had gemaakt had men niet zo fel gereageerd. Nogmaals, hij speelt matig, maar het is niet alleen zijn schuld dat het 2-2 is geworden. Frank de Boer en Heitinga waren ook spelers die altijd wel een slippertje per wedstrijd hadden.

Verschil was echter dat (vooral in de tijd van Frank), Ajax toch wel scoorde. Het viel dus minder op. Ik vind het onterecht dat Veltman onder een vergrootglas wordt gezet.

3 augustus 2015 om 09:47

Cruijff zegt dat het team met een 10 in tweeën valt. Dat zal in een ideale situatie misschien zo zijn. Maar dan moeten de links- en rechtshalf wel heel erg compleet zijn. Anders staat de spits heel snel op een eiland. Verder is het volgens mij ook zo dat een 10 bij Van Gaal destijds goed werkte omdat de nummer 4 in de praktijk vaak inschoof. Ajax had toen backs die met ruimte in de rug konden verdedigen. Vooral toen reiziger en bogarde speelden.

3 augustus 2015 om 10:32

De kern van Co zijn verhaal lijkt me eerder dat De Boer een signaal moet afgeven na de rode kaart. Nu wordt er getemporiseert maar hij direct een verdediger eraf moeten halen voor een extra aanvaller.

3 augustus 2015 om 12:47

Idd, een verdediger eraf, Fischer op links, over het hele veld 1 op 1 en Sinkgraven als vrije man op het middenveld. Vol druk bij bbt en je slacht ze af, 100%! Waar is de invloed van de tactisch geprezen Trustfull in deze?

Ben benieuwd of de Boer het al aandurft om Veltman te wisselen voor Heitinga. Ik denk tot dat in velen opzichten beter zal uitpakken. Zeker met Tete en Riedewald om hem heen en Heitinga zal minder vaak door het ijs zakken als Veltman. Denk als die wissel doorgevoerd wordt en een Gudelj durft meer risico en tempo in zijn spel te leggen dat Rapid Wien geen probleem moet zijn dinsdag.

4 augustus 2015 om 04:59

Helemaal mee eens! Hoop ook, dat dat zo gebeurd.

Waarom die Veltman zo'n vertrouwen van de Boer krijgt is mij een raadsel dat is gewoon een doorsnee speler die nooit zou zijn opgevallen bij elke andere club , hij was niet alleen schuldig aan de gelijkmaker maar ook aan de eerste Goal van Rapid want hij stond lekker lucht te dekken als hij 2 stappen terug doet kan hij die bal gewoon onderscheppen , maar hij heeft oneindig veel krediet net als Boilesen vorig seizoen , maar ik snap wel meer niet van Frank de Boer .

3 augustus 2015 om 10:32

Bij de 1e goal gingen Riedewald en Tete niet vrijuit, zo kan je alles wel op Veltman afschuiven.

3 augustus 2015 om 10:34

Kijk maar een naar die eerste goal hij staat gewoon te kijken met geen tegenstander in de buurt .

3 augustus 2015 om 11:30

Dat is echt de grootste onzin zeg. Dadelijk wordt het Veltman ook nog verweten dat Cillissen geen penalty's stopt.
Veltman loopt bij de 1e goal bij zijn man net zoals Tete die zijn duel verliest. Veltman kon niet anders dan bij zijn eigen man blijven. Als hij bij Tete was aangesloten had zijn eigen man zo vrij als een vogeltje gestaan in de 16. En hoogste waarschijnlijk had jij hem om die reden ook weer afgebrand.

Nja, bij beide doelpunten ging er een persoonlijke fout vooraf van een Ajacied. Ajax was de volledige 90 minuten de betere partij, maar laat zich de kaas van het brood eten door eigen onkunde. Je kunt ook niet ontkennen dat Ajax pech had, 2 of 3 100% kansen worden gemist, maak je die ga je de rust in met een 0-4 stand. Rapid schiet welgeteld 3x op goal en scoort 2x.

dat ze die voorsprong weggeven is treurig, absoluut. Maar qua veldspel leek het op momenten eindelijk weer eens op. In plaats van weer typisch Nederlands alleen maar te kijken naar de tegendoelpunten, misschien ook eens de goede momenten pakken.

3 augustus 2015 om 10:35

Besef je wel dat er slechts 20 minuten goed gevoetbald is? De rest was gewoon het Ajax van vorig seizoen! En de amateuristische fouten zijn er nog steeds niet uit! Het word een hele zware avond morgen.

Lekker die Veltman laten staan, wat een overschatte verdediger is dat zeg !

Kom op, Ajax is echt niet zenuwachtig voor deze wedstrijd. Ze zijn echt 3 klasse beter dan Rapid. Dat ze nog terugkomen tot 2-2 was puur mazzel. Geloof me, ajax staat bij de rust al weer met 2-0 voor en de 2de helft is een formaliteit. Al dat gelul van die analisten.

Als ze waren gaan doordrukken en er was een tegengoal gevallen, dan hadden alle analisten geroepen dat ze de wedstrijd hadden moeten killen, hadden moeten temporiseren en op ervaring hadden moeten uitspelen, zoals Italiaanse clubs doen.

Beetje achteraf dit allemaal dus.

We missen gewoon een echte killer voorheen in de spits en op het middenveld en dat soort spelers hebben we gewoon niet. Om maar te zwijgen van die matige verdedigers die we achterin hebben. Heitinga halen is de grootste fout die Ajax nu maakt want je verspeelt eigenlijk al de titel laat staan CL voetbal. Ik snap niet dat de Boer en Overmars dat niet kunnen inzien? Met deze selectie redt je het gewoon niet op dat niveau! We hadden al in de rust op voorsprong moeten komen maar met het risicoloos breedtevoetbal van de Boer kom je gewoon niet verder. Je gaat me toch niet vertellen dat dit alles is wat betreft de selectie??

De tempo was inderdaad te langzaam, daar hebben de heren gelijk in, alleen is het denkelijk lastiger tegen 10 spelers te spelen dan tegen 11.

3 augustus 2015 om 11:49

Natuurlijk is het niet lastiger spelen tegen 10. Dat is van die bullcrap die je dan altijd hoort.

Het is per definitie makkelijker om een vrije man te vinden. Simpelweg omdat die er altijd 1 is als je meer man op het veld hebt als je tegenstander.

Dat veel teams niet kunnen spelen op die manier, dat is een kwestie van het belang er niet van inzien.

Ajax speelde een mooie eerste helft 0-2 hadden misschien de kansen die ze hadden beter moeten maken.

Wel jammer dat dan na die rode kaart Ajax het weet vast te houden raakten wat weg.

ze mogen niet klagen als ze goed spelen en niks groots stoms doen dinsdag zouden ze het kunnen redden

Ik vind het echt ongelooflijk hoe leden hier de schuld van het temporiseren bij de spelers leggen.
Je kon aan alles zien tijdens de wedstrijd en aan alles horen na de wedstrijd (interviews van spelers)
dat dit de instructies waren van Frank de Boer. Die wederom kiest voor balbezit om het balbezit zonder
de intentie om naar voren te gaan. Ik vind dat dit onderhand wel het predicaat 'verdedigend voetbal' mag krijgen. Het is een laffe wijze om de tegenstander niet te laten scoren. Het heeft totaal niets te maken met zelf willen scoren en in de verste verte niets te maken met aanvallend voetbal omdat je alleen maar de bal hebt.
Het is ongelooflijk hoe het in de media wereld aan toe gaat. Frank de Boer lijkt wel heilig en zijn tactieken worden nooit ter discussie gesteld.

3 augustus 2015 om 12:55

Iets met een vinger en een zere plek. Frank speelt om niet te verliezen, niet om te winnen..

Helaas zat dat soort nonchalansme al jaren in het Nederlandse voetbal opgesloten. Alleen in op of andere manier blijven die typische Nederlandse kwaaltjes ons al bijna twee decennia´s volteren. Het word eens tijd dat de clubs meer gaan eisen van die zogenaamde professionals.

F de boer heeft niets in huis om een trainer te zijn ,hij moet heel snel weg bij Ajax en zal nergens meer daarna aan de bak komen..want niemand wil een man zonder technische capaciteiten die de wedstrijd niet kan lezen en alleen maar kan omgaan met jaknikkers en alleen maar loopt te schelden te schreeuwen en chagérijnig kijkt..nou die komt nergens aan de bak

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren