Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Depay kan Beckham met zijn vrije trappen evenaren’

Laatste update:

Memphis Depay scoorde vorig seizoen zeven keer uit een vrije trap in de Eredivisie en Denis Irwin denkt dat de aanvaller ook voor Manchester United op die manier gevaarlijk kan zijn. “Hij kan Becks (David Beckham, red.) zo evenaren”, zegt Irwin op de officiële clubwebsite.

/

“Ik heb hem vorig seizoen een aantal doelpunten voor PSV zien maken en denk dat hij een geweldige aanvulling is voor onze selectie. Het is nog vroeg, maar het staat buiten kijf dat hij ontzettend veel talent heeft. Hij is onvoorspelbaar in zijn acties en Manchester United heeft niet veel van dat soort spelers”, aldus Irwin, die als back twaalf jaar voor the Mancunians speelde.

“De statistieken tonen aan dat Depay, ondanks dat hij nog jong is, een echte doelpuntenmaker is. Hij heeft vorig seizoen 28 keer gescoord in Nederland. We hebben op de trainingen ook al kunnen zien hoe goed hij kan afronden, dus ik denk dat hij een big player voor ons kan worden”, besluit Irwin.

‘Memphis Depay kan David Beckham met zijn vrije trappen evenaren’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit begint ook echt een hype te worden die Depay hoor. Maar dit is een van de slechtste die ik tot nu toe heb gelezen, Beckham evenaren Haha

2 augustus 2015 om 15:38

Waarom niet? Beckham had een geweldige trap, maar ook geen buitenaards goede trap, tenminste, zo herinner ik me hem niet. Depay heeft ook een geweldige trap. Als hij er hard genoeg op blijft oefenen, kan hij zeker in de buurt komen.

2 augustus 2015 om 15:40

Beckham heeft misschien wel de beste trap aller tijden..

2 augustus 2015 om 15:43

Ooit gehoord van het gezegde bend it like beckham ?

2 augustus 2015 om 15:43

Dat is ook wel weer overdreven, maar hij heeft zeker een van de beste traptechnieken van de afgelopen 15-20 jaar.

2 augustus 2015 om 15:44

Wou net zeggen. Wie heeft er nog een betere trap (gehad)

2 augustus 2015 om 15:44

Beckham kon een geweldige swing en curve geven aan zijn voorzetten en vrije trappen. Depay neemt ze meer recht toe recht aan. Deze vergelijking gaat volledig mank.

2 augustus 2015 om 15:45

Beckham was op bijna alle gebieden een overschatte en gehypte speler, maar zijn traptechniek is toch nog steeds wel de beste die ik ooit gezien heb. Daar komt Memphis natuurlijk nooit overheen, die doet alles op kracht.

2 augustus 2015 om 15:46

Mijn vrije trappen held blijft juninho. Wat een held zeg in de gloriejaren van lyon.

2 augustus 2015 om 15:47

Bend it like beckham inderdaad, maar de befaamde vrije trap van R. Carlos tegen Frankrijk was toch wat beter qua curve.

2 augustus 2015 om 15:56

De curve van Beckham, precisie van Juninho, power van Roberto Carlos en het gevoel van Bergkamp, dan zit ie wel hoor!

2 augustus 2015 om 15:56

En Ugur Yildirim niet vergeten!

2 augustus 2015 om 15:58

Precies Beckham was natuurlijk zeer goed in vrijtrappen nemen, maar de beste tot nu toe is voor mij ook nog steeds Juninho.

2 augustus 2015 om 15:58

Beckham heeft gered als topvoetballer dankzij zijn trap. Op alle overige punten was beckham een middelmatige voetvaller.

2 augustus 2015 om 16:01

Ooit gehoord van Juninho?

2 augustus 2015 om 16:03

Haha zelfs roberto Carlos zei dat Beckham's vrije trappen de allerbeste zijn

2 augustus 2015 om 16:05

Geen buitenaardse goede trap? Sorry maar ik weet even niet wat ik hoor

2 augustus 2015 om 16:21

juninho

2 augustus 2015 om 16:33

Dat is gewoon een film...

2 augustus 2015 om 16:36

Beckham won wedstrijden door zijn vrijetrap en hij schoot ze ook binnen tijdens cruciale wedstrijden

2 augustus 2015 om 16:37

Voor mij blijft Nilis de beste traptechniek hebben van de laatste 25 jaar. Niet alleen op vrijschop maar vanuit alle hoeken van het veld gingen zijn ballen richting kruising. Was de Wilhelm Tell met een bal. Fenomenaal. Zwaar onderschatte speler en de leermeester van Depay naar wat ik begrepen heb dus wie weet heeft Depay wat kunnen leren van de meester himself.

2 augustus 2015 om 16:41

Beckham zat bij de wereldtop. Moet nog maar zien of Depay 25% van dat niveau haalt

2 augustus 2015 om 16:48

Nillis mocht de schoenveters van Ronald Koeman niet eens vast maken. Over een vrije trappen specialist gesproken. Hij en Platini waren allebei een klasse beter dan allen die hiervoor genoemd werden.

2 augustus 2015 om 16:54

Calhanoglu van leverkussen

2 augustus 2015 om 17:04

Een naam: Juninho. Bij Leverkusen loopt Calganoglu rond, die heeft ook een geweldige trap, lijkt zelfs op Juninho vind ik.

2 augustus 2015 om 17:05

Koeman schoot inderdaad wel eens een vrije trap erin, maar enkel met rechts. Nilis legt een bal niet alleen vanuit stilstand waar die hem hebben wil, maar ook als de bal beweegt, legde hij hem met links en rechts op de centimeter nauwkeurig. Vond ik Koeman toch wat minder in. Maar Depay heeft zeker vrijetrap kwaliteiten die hij nog beter kan krijgen door veel trainen.

2 augustus 2015 om 17:08

Juninho mister90% ...

2 augustus 2015 om 17:41

Allemaal leuke namen hoor. Maar juninho heeft tenminste 75 keer uit een vrije trap gescoord in zijn profcarriere en dat is meer dan iedere voornoemde "specialist". Bij lyon kwamen 44 van zijn 100 goals uit een vrije trap en haalde hij een bizarre nauwkeurigheid uit vrije trappen. Echt de absolute held die een perfecte droge mid-air drop techniek heeft aangeleerd en van iedere afstand kon scoren. Als je dan een held wil noemen die prachtig uit een free kick kon scoren...nakamura. wat een prachtige curve had die in zijn voet.

2 augustus 2015 om 17:59

Ronaldinho Juninho

2 augustus 2015 om 18:22

Duidelijk dat je Nilis nooit hebt zien voetballen. Links en rechts waren bijna al zijn schoten richting winkelhaak. Nooit meer gezien daarna bij geen enkele andere voetballer. Zelfs niet bij Juninho.

2 augustus 2015 om 20:32

@mentalist misschien moet je dan de vrije trap van depay terugnkijken tijdens de kampioenswedstrijd daar was weinig rechttoe rechtaan

2 augustus 2015 om 21:21

Roberto Carlos?

2 augustus 2015 om 21:31

Alle helden en legendes kijken op tegen anderen terwijl ze zelf onovertroffen zijn. Als je echt een serie vrije trappen wilt zien van formaat, kijk dan naar alle vrije trappwn van Carlos en Juninho beiden onovertroffen. Dikke punt. Juninho op techniek altijd perfect, Carlos gewoon snoeihard dwars door de keeper heen van grote afstanden onhoudbaar. Onovertroffen, Beckham had maar een paar echt goede vrije trappen, daarom denk ik dat Irwin Beckham aanhaalt omdat hij Red was en wellicht vergelijkbaar instapniveau, maar goed..

3 augustus 2015 om 09:52

We vergeten de aller grootste (ook in lengte), Pi-Air.

2 augustus 2015 om 15:40

Ja echt lachwekkend. Vorig jaren zaten er genoeg matige vrije trappen bij die erin gingen. 1/2 mooie geloof ik.

2 augustus 2015 om 15:46

Beckham als voetballer evenaren lijkt mij niet zo heel moeilijk, buiten zijn geweldige vrijetrap/pass was het niet echt een bijzondere voetballer, wel goed natuurlijk, maar niet exceptioneel. Nee dan heb ik veel vreemdere gezien, heb zelfs al gelezen dat hij het niveau van Ronaldo zou kunnen benaderen

2 augustus 2015 om 16:59

Slaat echt HE-LE-MAAL nergens op idd hahaha. Die irvin heeft 3 goals gezien en dacht laat ik wat positiefs zien. Meer dan 90% ging nog net niet het stadion uit. Als hij het daar zovaak probeert als hier in Nederland laten ze hem opnemen haha

Manchester United, nodig Beckham een keertje uit, kunnen ze samen vrije trappen oefenen .

2 augustus 2015 om 17:22

Ja, dan kan Beckham nog iets leren. Ik vind het echt geweldig, een speler die een verbeterde versie van Cristiano Ronaldo wordt genoemd met een traptechniek die die van Beckham kan evenaren. Die speler moet echt wel al enorm veel bewezen hebben om dit te kunnen laten zeggen.

Ah nee wacht, hij komt uit de Eredivisie. Die competitie waar zelfs matige spelers als Malki, Bulykin, Junker, El Hamdaoui, Ruiz en Vleminckx elk seizoen meer dan 20 keer scoorden. Waar een slechte spits als Afonso Alves 45 keer kon scoren in een goed jaar tijd. Die competitie.

Depay heeft een veel minder accurate stijl dan Beckham. Hij kan er net zoveel scoren, maar er zullen ook een stuk meer overvliegen. Desondanks is Depay inderdaad een goede vrije trappen nemer.

Gewoon vlammen en 10 a 15 goals maken. Dan is gelijk de wereld gesnoerd. Ik schat hem wel hoog genoeg in.

2 augustus 2015 om 15:40

Ik ook. Hopelijk maakt hij direct indruk. Dat is zo belangrijk. Dan kan hij direct mensen overtuigen en heeft hij meer krediet bij een mindere periode.

2 augustus 2015 om 15:42

Als die de eerste 3 wedstrijden 3 goals maakt dan heeft die zijn basisplaats voor de rest van het seizoen geboekt. Het enige slechte scenario wat ik kan bedenken is dattie geforceerd op zoek naar de goal gaat, net als in oranje.

3 augustus 2015 om 09:54

Als hij, zoals v Gaal meestal doet gewoon in de basis mag starten dan zijn 10 a 15 goals in 38 wedstrijden eigenlijk niet meer dan een verplichting als aanvaller. Hij moet prijzen pakken voor Man Utd, dan snoerd hij monden.

Toch mooi dat spelers als Depay er nu aan komen voor Nederland. Zeker nu de generatie Robben, Rvp, Sneijder aan het einde van hun interland carriere zitten. Precies op tijd dus.

2 augustus 2015 om 16:26

Spelers als Depay.. wie heeft nog meer zoveel potentie als hij dan? Kan er geen noemen. Daarnaast noem je Robben, Van Persie en Sneijder. Die stoppen binnen de kortste keren en daar krijg je 1 speler voor terug waarvan we de komende seizoenen gaan zien of het wat is op topniveau.

2 augustus 2015 om 16:36

Wijnaldum en Willems zijn ook erg goede spelers waar we nog plezier aan kunnen hebben. Klaasen is naar mijn mening ook iemand met veel potentie. Dus zie de toekomst niet zo somber in hoor.

3 augustus 2015 om 01:37

Als ik naar potentie kijk denk ik dat promes mocht hij een goeie stap maken er ook aankomt en het is jammer dat sven van beek geblesseerd is dat gaat flink wat vertraging opleveren ik vond hem vorig seizoen tegen roma geweldig spelen die zie ik de absolute top ook wel halen als hij zo door gaat

Ja dag david had pas echt een mgoeie trap dapay heeft niet zoveel techniek in ze been als david

Echt zo gehyped laat hem eerst maar basisspeler worden dan zien we wel verder! Ben bang dan hij het niet gaat waarmaken

Compleet andere stijl van trappen. Depay schiet graag van die Ronaldo zwabbers, soms vliegen die erin, andere (en veel meer) vliegen zo richting het stadion van City ben ik bang. Enige Nederlander die ik (heel dicht) in de buurt van Beckham vind komen qua traptechniek is Gino Dekker, A junior van Ajax..

2 augustus 2015 om 16:50

De vergelijking met Dekker zal voor vele op voetbalzone raar klinken maar ik snap je wel. Misschien in het schot en de rechtstreekse vrije trap niet zo als David maar de voorzetten lijken er inderdaad veel op. Hele precieze voorzet heeft Dekker, mooie curf eraan. Met een kopsterke spits ( een type De Jong ) zou Dekker makkelijk 15 assisten geven.

2 augustus 2015 om 20:14

Idd, met een Bulut of Walian kan ie daar mákkelijk aan komen ja.. Was in de B1 al een goed koppel met Walian, die er bizar veel in legde.. Vele kwamen uit voorzetten van Gino. Ik vind dat Gino zich ook te makkelijk laat aftroeven bij vrije trappen, maar Nouri en vd Beek hebben gewoon iets meer status natuurlijk. Ik denk dat Gino aankomend seizoen zich daar wat vaker mag laten gelden en wat meer mag opeisen, Nouri en vd Beek zitten nu in Jong, dus daar heeft ie dan wat minder last van. Ik ben ervan overtuigd dat hij het wel kan..

2 augustus 2015 om 17:15

Yildrim dan??? Vond zijn trap ook zo een heerlijke curve hebben.

2 augustus 2015 om 20:08

Die is toch al weer een paar jaar gestopt? Maar die had idd ook zo'n trap idd..

Onbegrijpelijk dat in de poll de meerderheid van de stemmers echt denken dat Depay Beckham kan evenaren met Beckham's vrije trappen, blijkbaar hebben ze Beckham nooit vrije trappen zien nemen, op die leeftijd van Depay plaatste Beckham al bijna elke vrije trap strak in de kruising van het doel met een unieke stijl van een traptechniek die nooit geëvenaard is of geëvenaard zal worden, gelukkig hebben we nog iets als Youtube nog om deze prachtige oude beelden nog terug te zien.

2 augustus 2015 om 16:47

Toen Beckham 20 was speelde die bij preston, daar heeft hij 2x gescoord, dus nee op die leeftijd schoot hij ze niet allemaal in de kruising, en het jaar erna bij united mocht hij niet eens de vrije trap nemen. Het jaar daarna begon hij ze idd erin te janken. Kijken over 2 jaar hoe ver depay is, met alle respect

2 augustus 2015 om 17:19

Ja klopt hij was voor een hele korte periode verhuurd aan Preston door Man united, dat hij maar 2 keer scoorde bij Preston was omdat hij maar 5 wedstrijden daar speelde dat moet er ook bij gezegd worden.

Depay is nog zo jong.

Met goede begeleiding kan hij echt wereldtop worden en ook Beckham evenaren.

Nu niet, wel in 2/3 jaar

Als hij z'n vrijetrappen gaat nemen als van Hooijdonk dan gaat hij Beckham voorbij, wat vrijetrappen betreft.

2 augustus 2015 om 16:58

Als hij er gewoon alles inschiet ook...

Ronaldinho zijn vrije trappen vergeten? En Pirlo heeft toch ook wel een van de beste traptechnieken.

Bekijk voor de grap zijn vrije trappen eens. 4 van de 7 zijn gewoon houdbaar voor een degelijke keeper.

Bechkam was zeer overschat hij heeft ze carriere te bedanken aan zijn naam en uiterlijk maar ze vrije trappen kan niemand wat over zeggen.

Ze blijven Depay maar ophypen. Zo ontstaat er een veel grotere verwachting van hem, en als hij een paar slechte partijen speelt, zullen mensen weer gaan spreken van een miskoop. Ik moet het allemaal nog maar zien. Depay is een goede speler, maar moet het nog wel laten zien in de Premier League.

2 augustus 2015 om 16:27

De PL is de zwaarste competitie, maar daar is alles mee gezegd. Op tactisch gebied is het allemaal vrij matig. De Bundesliga is het beste.

Depay kan m.i. dus prima mee, want hij is fysiek sterk, snel. Dat is het allerbelangrijkste in de PL.

2 augustus 2015 om 16:49

Ja jongen de Bundesliga is de beste competitie. Daarom dat je zoveel Duitse ploegen hebt die zo ver geraken in Europa. Of dat het daar eigenlijk de bayerncompetitie heet. La Liga is veruit de beste competitie en dat bewijzen de resultaten in Europa

2 augustus 2015 om 16:55

Dat de top 4 goed is betekent niet dat de andere 16 goed zijn, als je de ranglijsten naast elkaar legt en per positie op de ranglijst kijkt wie er beter is zul je tot een andere conclusie komen

2 augustus 2015 om 18:22

Alles is een stap hoger dan de Eredivisie, dus we moeten het nog allemaal gaan zien. Voorlopig zijn de voorbereidingen veelbelovend, maar wil Depay wel graag zien in de wedstrijden die het erom doen.

3 augustus 2015 om 10:44

@nerazzurri9, joh, de La Liga heet de Real en Barca competitie. Zo kan ik wel even doorgaan. Dortmund heeft het jarenlang goed gedaan, maar heeft financiele issues gehad. Zij zijn gaan saneren en hebben eea opnieuw moeten opbouwen. Die concurrentie komt wel weer terug.

Barcelona en Real Madrid doen maar en zijn met kop en schouders beter dan de andere clubs. Atletico doet de laatste paar seizoenen goed mee, maar het is maar de vraag hoe lang dat goed blijft gaan.

In de Bundesliga is de kwaliteit van de teams veel beter op elkaar afgestemd. Natuurlijk heb je uitschieters, zoals een Bayern, maar die kwamen afgelopen weekend ook niet verder dan een 1-1 tegen Wolfsburg en verloren uiteindelijk na penalties.

Ik blijf erbij, tactisch is de PL erg zwak. Niet voor niets wint een Duitse laagvlieger van City en doen ook Nederlandse ploegen het goed tegen Engelse ploegen.

Alleen als je kijkt naar de coefficienten is La Liga het best (komt door Barca en Real in de laatste 10 jaar), gevolgd door de Bundesliga. Niet zo gek ook 4x Barca en 1x Real als winnaar. Duitsland komt er maar een keer in voor (bayern) en toch staan ze zo hoog. Dat zegt iets over de andere ploegen.

3 augustus 2015 om 12:07

@jows

Kerel La Liga doet het in Europa in alle aspecten beter dan clubs uit de bundesliga. Sevilla en Atletico wonnen de Europa league. Barca en Real de champions league. Wat een gelul. De bundesliga is de Bayerncompetitie en clubs als Wolfsburg,schalke,leverkusen zijn van geen tel in Europa. Dortmund op 2 seizoenen na ook niet. En Dortmund is een club die wordt leeggeroofd door andere clubs als het goed gaat.

3 augustus 2015 om 14:53

@nerazzurri9, ik geef toch ook aan dat qua coefficienten La Liga het beste is? En dat is met name vanwege Barca en Real. Sevilla en ook Atletico doen het de laatste jaren ook goed. Maar ik heb het over de algehele competitie. Feit is en blijft dat de onderste regionen in La Liga niets voorstellen. Barca en Real scoren niet voor niets gemiddeld 3 goals per wedstrijd. Ze zijn gewoon te goed voor de rest. De competitie is dus zwak, de bovenste vier teams zijn sterk en de eerste 2 domineren al jaren lang de Cl.

Verschil tussen nummer 4 in La Liga t.o.v. de nummer 4 van onder is 42 punten. Verschil tussen de nummer 1 in La Liga t.o.v. de nummer laatst is 74 punten.

Vergelijk dit met de Bundesliga met respectievelijk 26 en 48 punten.

Dat geeft alleen maar aan dat de teams qua kwaliteiten veel dichter bij elkaar liggen en de competitie dus ook sterker is.

Het is gelukkig niet zo dat er heel veel druk op die jongen staat of zo... allemachtig..

van hooijdonk schoot ze er ook lekker in hoor.

Als al mijn berichten de laatste tijd verwijderd woden dan zal deze ook geen nut hebben.
Maar ik vind dat ze Depay erg veel ophemelen, hij moet zich eerst nog bewijzen.

Er is nog geen minuut gespeeld in het nieuwe PL-seizoen en de uitspraken over Depay worden zotter en zotter. Hij is al zowat met iedereen vergeleken. Wat wordt het volgende? Depay gaat de gouden bal winnen volgend seizoen? Die jongen gaat onnodig met immens veel druk en verwachtingen geconfronteerd worden als hij het veld oploopt voor zijn eerste officiële wedstrijd. Je zou toch verwachten dat ze hem in de luwte laten groeien ipv van hem de nieuwe Ronaldo/beckham te maken.

Depay hoeft niks te bewijzen, hij is nu al de beste voetballer van 2015

2 augustus 2015 om 16:46

Klopt, eredivisie is de beste competitie ter wereld

2 augustus 2015 om 17:02

Jazeker

Wat een grap zijn sommige reacties hier. Beckham was misschien niet de beste voetballer als totaalpakket maar zijn geweldige traptechniek daar valt echt niet over te discussiëren, kom op zeg. Geweldige traptechniek had deze man, dat gaan een of ander broekie die zichzelf nog moet bewijzen bij de grote jongens al evenaren. Wat een hype is dit. Even kijken of hij kan bevestigen in Engeland

je kan lopen zeuren als je dit leest maar kijk eens hoeveel mensen dit al hebben gezegt ook voetbaltoppers dus er zal zeker wel een waarheidsgehalte aanzitten bij 3 mensen zeg ik oke maar er zijn er nu al zoveel geweest die dit zeggen die geloof ik dan eerder dan die criticasters hier op vz

Depay heeft een fantastische trap daarmee kan hij ver komen

Kerel, dat zeggen ze heus niet enkel over depay. Hij is een miljoenenaankoop tuurlijk zijn er verwachtingen. Niemand zegt dan ook dat depay het niet kan maken. Maar laat die hype even achterwegen. Het gaat over slagen bij een topclub

Ik begin er wel een beetje klaar mee te worden hoor, jemig ik moet het allemaal nog maar eens zien

De hype rondom Memphis wordt groter en groter. De verwachtingen zijn gigantisch. Gelukkig is Depay een nuchtere gast wat dat betreft. Hij geeft altijd 110%. Hij komt er wel, al zal het waarschijnlijk wel met ups en downs gaan. Daarnaast heeft hij genoeg Nederlanders om zich heen bij United, in de naam van Frans Hoek, ons Louitje en Blind.

2 augustus 2015 om 17:17

Uhummm nuchter, al deze berichten zullen depay echt geen windeieren leggen hoor.
Hij had het al hoog in zijn bol laat staan als de hele media denkt dat hij het nieuwe wereldwonder is.

2 augustus 2015 om 17:24

Dan heeft hij zeker niet de goals bekeken uut vrije trappen want ik neem asn dat er in de PL betere keepers rondlopen.

2 augustus 2015 om 17:26

Wat wordt dit mannetje extreem opgehemeld zeg .
Nog geen officiële competitie wedstrijd gespeeld maar nu al als een soort ronaldo neergezet.
Ook bijzonder dat united dit soort spelers aantrekt in deze tijd .
Het united waar heeft vroeger voor stond zou deze jongen niet eens kennen.

Beste trap was roberto Carlos of Juninho, Sneijder en Pirlo. Beckham was ook goed, maar heeft z'n transfer naar real verdient voor de verkoop van merchandise, shirtje etc.

HAHAHAHAAHAHAHHA. Nee gewoon nee. Net als Ronaldo overrated vrije trappen.

Dus omdat je goals maakt uit vrije trappen in de eredivisie betekent dat je dat ook gaat doen bij de pl? We moeten het afwachten. Ik hoop dat hij het goed gaat doen, maar op dit moment wordt hij overhypt.

Vergeet Rivaldo niet en Koeman. Maar Becks die trap met Engeland was toch wel erg geweldig. C. Ronaldo kon er ook wel wat van bij de Man Utd.

Laat de competitie maar beginnen en de Depay hype zal wel vanzelf afnemen. Deze jongen moet nog maar bewijzen of hij het wel allemaal aankan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren