Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik denk dat Duarte er een beetje met de pet naar heeft gegooid'

Laatste update:

Volgens zijn broer Edwin is Bryan Linssen goed genoeg voor Feyenoord, maar de Rotterdammers deden de aanvaller geen aanbiedingen. Linssen weet dat er maar weinig spelers van Heracles Almelo direct naar een topclub vertrekken; Lerin Duarte is wat dat betreft een uitzondering. De middenvelder ging van Heracles naar Ajax, maar viel daar door de mand.

/

Linssen vraagt zich af waarom Duarte het niet heeft kunnen maken in Amsterdam. “Ik denk dat hij er een beetje met de pet naar heeft gegooid, want hij kon ontzettend goed voetballen”, zegt de aanvaller tegen het Dagblad van het Noorden. “Hij was bij Heracles altijd het mannetje en bij Ajax was hij dat niet meer. Daar draaide niet meer alles om hem en moest hij in dienst spelen van andere spelers. Hij kwam in een heel andere rol terecht en ik denk dat hij daar niet goed mee heeft kunnen omgaan."

Linssen hoopt zelf ook ooit in de Nederlandse top terecht te kunnen komen en heeft gekozen voor een tussenstap naar FC Groningen. Met de bekerwinnaar speelt hij later deze zondag tegen landskampioen PSV om de Johan Cruijff Schaal.

Lerin Duarte is simpelweg niet goed genoeg voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duarte is een leuke speler voor de middenmoot in Nederland.

Niet voor Ajax. Een van de vele miskopen de afgelopen seizoenen.

2 augustus 2015 om 12:35

Ja zoals je zegt. Een van de vele Overmars miskopen. Nooit begrepen waarom hij op de laatste dag van het transfer window werd gekocht. Ook hier werd weer een paar miljoen verkwist in plaats dat er versterking werd gehaald. Twee jaar later gaat het nog steeds hetzelfde helaas. Ze willen niet leren van eerdere fouten

2 augustus 2015 om 12:44

Mwah Hansje. Duarte heeft ook ijzersterke wedstrijden afgeleverd. Zoals tegen milan en Barcelona. Ik vind wel dat ie deels is misbruikt door de boer. Linksback geposteerd tegen Salzburg, een paar misselijke wedstrijden gespeeld in de beker. En dat was het voor lerin. Nooit meer echt de kans gehad. Dat komt ook omdat het team ging en tweemaal kampioen werd, maar het is wel een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest voor duarte. Ik heb altijd wel wat in hem gezien. Maar heeft net op de verkeerde momenten een blessure opgelopen of niet gepresteerd. Wat ik wil zeggen is dattie zijn transfer nooit heeft waargemaakt. Maar dat komt ook grotendeels door pech vind ik.

2 augustus 2015 om 12:46

Sinkgraven blijkt echter wel een heel goede aankoop te zijn gebleken en als hij dit doortrekt wordt hij een van de bepalende spelers bij ajax(voor zover hij dat in de voorbereiding nog niet was). Milik is een prima aankoop gebleken, voor weinig geld en veel doelpunten in zijn eerste aanpassingsjaar. Ook bazoet werd goed gescout en staat nu in de basis.

Je kunt dus stellen dat het niet enkel kommer en kwek is zoals jij het doet geloven. Daarnaast heb ik een goed gevoel bij Dijks en gudelj, die ik tot nog toe prima he. Zien voetballen. Toen Sinkgraven werd aangekocht zei iedereen: waar is die nu voor nodig? Nee, zo slecht is het allemaal niet. Maar duarte is inderdaad een miskoop gebleken. Daarnaast moet Ajax Vd hoorn gewoon verhuren. Die gaat niet beter worden als hij alleen in de Jupiler League speelt.

2 augustus 2015 om 13:28

@elninoo
Over Sinkgraven ben ik nooit negatief geweest. Had destijds wel als we mochten kiezen voor Zyech gekozen omdat Sinkgraven als nadeel heeft dat hij moeilijk scoort.
Maar wat ik wil zeggen als we naar de aanwinsten van dit jaar kijken: Sanogo is geen versterking tov Milik, younes is geen versterking tov Kishna), Fischer of Sinkgraven die daar ook evt kan spelen. Heitinga is gehaald voor de bank terwijl Veltman blijft aantonen dat hij te licht is. En in dit rijtje past Duarte ook moeiteloos.
Vind Gudelj wel een versterking

2 augustus 2015 om 13:32

@mentalist
Ik zag Duarte ook liever dan Serero bijvoorbeeld. Wat dat betreft sluit ik me bij je aan

2 augustus 2015 om 14:01

Juist Hans. Duarte heeft in 10 wedstrijden meer rendement gehad dan Serero in 3 seizoenen bij wijze van spreken. Maar dat duarte overall niet van het juiste niveau is ben ik het volkomen mee eens. Dat had hij met iets meer geluk wellicht wel kunnen benaderen, blessure milan enzo. Maar dat is speculeren.

2 augustus 2015 om 14:38

@ Mentalist #23, wat je zegt klopt ook wel, maar het niveau Duarte moet Ajax sowieso niet nastreven. Wat er nu staat is veel beter en zit erg veel potentie in. Denk dat de huidige middenvelders in toekomst allemaal voor Oranje gaan spelen. Klaassen heeft dat overigens al gedaan. Maar Sinkgraven en Bazoer zijn er denk op het WK in Rusland ook gewoon bij.

2 augustus 2015 om 15:38

@hansje

Ik ben van mening dat je daar nog niet over kunt oordelen als ze pas net bij de club zijn. Spelers moeten hun draai vinden en dan pas kun je zeggen: hij is minder/beter. Ik vind dat je ze veel te snel afserveerd en ze geen echte kans gunt.

Daarnaast moeten we er geloof ok maar aan wennen dat we als Nederlandse clubs geen spelers kunnen halen die ons sterker maken maar enkel spelers om ons in te dekken. Vervangen in plaats van versterken, hier en daar een uitzondering daargelaten, bijvoorbeeld guardado van PSV

2 augustus 2015 om 22:51

Maar bij PSV is die rij wel veel langer. Kijk Luuk de Jong, of Wijnaldum of strootman, Mertens, Arias..dus het kan wel

3 augustus 2015 om 01:05

El gazi, bazoer, sinkgraven gudelj, milik zijn toch prima aankopen ?

Pak is voor de aardigheid, Matavs, Berg, hiljemark, jozefzoon, bommel, hutcinson afijn het rijtje dat ik je al eerder noemde maar ook niet op in ging.
Blijft wel zwak hansje dat daar nooit op ingaat...

3 augustus 2015 om 06:18

Heb ik vorige keer gedaan. Matavz deed het zeker niet slecht en is ook weer voor 9 miljoen door verkocht. Hiljemark was niet erg duur en heeft toch vaak ingevallen. Idem Jozefzoon. Berg vond ik echt een topspeler, maar die haalde het niet. Bommel is mijn favoriet nooit geweest. Meer omdat ik hem op persoonlijk vlak minder mag. Hutchingson was zinloze aankoop.
Maar over reageren, daar doe jij meestal niet aan als we kritische vragen stellen.

EL Ghazi ben ik nog niet van overtuigd. Had dan liever Willems van Sparta gehad. Maar EL Ghazi is vrij voorspelbaar in zijn acties. En tegen Rapid had ik hem gewisseld na die 100% kans. Milik is aardig, maar niet het niveau van De Jong hoor. Sinkgraven goeie speler. Nooit tegen geweest. Alleen heeft een zwak punt dat hij geen doelpunten maakt. Daarom had ik liever aan het begin van vorig seizoen Zyech gehaald. Gudelj vind ik een aanwinst. Daarentegen de overige vier aanwinsten weer overbodig -net als Duarte

Ik denk dat Duarte gewoon niet goed genoeg is, en dat spelers als Linssen zich nog 3 keer moeten bedenken voordat ze die stap maken..

2 augustus 2015 om 14:15

Maar bij Ajax zullen ze nooit de schuld bij zichzelf leggen...

Ik denk dat hij zonder de blessure (Muntari....) wel was geslaagd bij Ajax. Speelde echt heel goed tegen Milan.

2 augustus 2015 om 11:14

Nee, Duarte en spelers van een vergelijkbaar niveau moet de Nederlandse top niet na kijken.. Iedereen maar klagen over het zakkende niveau, maar wel spelers als Duarte aanraden, daar gaat het al mis. :P

2 augustus 2015 om 11:31

Haha jij ben scherp vandaag Laten we inderdaad beginnen om zelf, als supporters, spelers van het niveau Duarte naar een Nederlandse topclub te praten. Denk aan Botteghin op dit moment

2 augustus 2015 om 11:51

Ja want de huidige CV in de top is zo vertrouwd goed Botteghin heeft iets wat onze top mist en dat zie je met name in Europees niveau. Winnaar en medogenloos! Maar goed Vietnam heeft een fijne inspeelpass..

2 augustus 2015 om 11:59

Nee dan kan je inderdaad beter Veltman en vd Hoorn centraal hebben staan...

2 augustus 2015 om 12:08

Botteghin is geen slechte verdediger, maar dat is als die er naar toe kan lopen/rennen, Feyenoord zal wel aanvallend willen spelen, en dan heb je niks aan Botteghin die 30 meter in de rug moet goedmaken.

2 augustus 2015 om 12:27

@*jeffrey

Spelers als Duarte zijn altijd gehaald door de Nl topclubs, ook in betere tijden. Het zijn prima spelers voor in de breedte. Ik ben zeer kritisch op het beleid dat gehanteerd wordt door Ajax, maar hier had ik weinig bezwaar tegen. Hij begon ook heel goed bij Ajax, alleen is hij niet meer op dezelfde voet doorgegaan. Wat als hij constant hetzelfde niveau als tegen Barca haalde, zou je dan nog steeds kritisch op hem zijn?

2 augustus 2015 om 14:27

Ben je een vriend van Duarte ? Anders kan ik deze lofzang niet echt plaatsen, die jongen komt overal te kort, maar dat is niet erg zijn nog genoeg competities waar die knaken kan gaan halen, 2de Bundesliga of in België ofzo (daar krijg je als verdediger van Dordrecht nog onderdak) :D

Tja. Gewogen en te licht bevonden. Heeft enkele leuke wedstrijden gespeeld maar niet het niveau dat Ajax moet nastreven. Kon vervolgens bij Heerenveen ook niet uitblinken. Linssen heeft een prima stap gezet naar Groningen, krijgen weer een leuk team. Off: weet iemand of Drost vanavond al mee kan doen bij Groningen?

2 augustus 2015 om 11:17

Ja kan meedoen en zit ook op de bank.. voor basis is het nog te vroeg misschien een invalbeurt...

2 augustus 2015 om 11:17

Als vd Looi dat wilt, kan hij meedoen.

2 augustus 2015 om 11:23

Inderdaad. Groningen heeft weer een leuke selectie!

Duarte is de enige echte grote miskoop tot nu toe geweest van Ajax sinds het nieuwe beleid. Hopelijk kan hij nog verhuurd of verkocht worden. Hij is net zo overbodig als een lekke bal.

2 augustus 2015 om 11:43

Ik schaar Vd Hoorn eerlijk gezegd ook in die catagorie. Kostte zo uit m'n hoofd 4.5 miljoen en heeft nooit laten zien het niveau aan te kunnen. Ja heeft door z'n inzet en enkele doelpunten een cultstatus gekregen maar mist toch veel te veel aspecten om tot Ajax niveau uit te groeien. Voor dat bedrag dus toch een miskoop.

2 augustus 2015 om 15:07

Voorlopig lijkt het daar inderdaad op, maar Van der Hoorn heeft nog altijd uitzicht op kansen en kan zich dus nog altijd bewijzen. Hij is ook nog relatief jong. Cillessen en Serero hadden ook een lange tijd nodig om echt een beetje op gang te komen bij Ajax.

2 augustus 2015 om 21:25

Van der Hoorn, Sana, Viergever, Duarte, Zimling, en zo zijn er nog wel een paar van de afgelopen jaren, zijn allemaal aankopen die niet goed genoeg zijn/waren!!! Hebben misschien niet allemaal geld gekost maar zijn wel voorbeelden van slechte aankopen. En dan moeten we nog maar afwachten of bv een Zivkovic het wel gaat redden (en daar is toch behoorlijk wat geld voor betaald!)
Nu begrijp ik wel dat niet alle aankopen kunnen slagen en dat je misschien een paar aankopen nodig hebt voor de breedte maar dit rijtje is toch best lang!

2 augustus 2015 om 11:43

De enige grote miskoop? En sana, van der hoorn, zimling(weliswaar gehuurd), sighthorsson. Om er zo maar een paar op te noemen

2 augustus 2015 om 13:57

Sana, heeft genoeg laten zien om zijn lage transfersom goed te maken, Van der Hoorn is nog niet mislukt, maar het zit er wel dik in, Zimling is zoals je zegt geen aankoop en naar mijn mening totaal mislukt bij Ajax, Sigthorsson hoort hier natuurlijk niet tussen te staan, aangezien die vrij veel doelpunten maakte en vrijwel altijd een basisplaats heeft gehad (en dus een meerwaarde is geweest).

2 augustus 2015 om 15:02

Kijk, precies wat ik wilde zeggen. Sana, Zimling, Sigi en Van der Hoorn zijn (nog) geen miskopen te noemen. Hetzelfde geldt voor Hoesen, Younes, Viergever en Zivkovic..

2 augustus 2015 om 15:48

je kan ze dan nog geen miskopen noemen, maar ook geen directe versterkingen.... Aankoop in de breedte kunnen we wel, maar zou zo graag een versterking zien..

2 augustus 2015 om 23:00

Die versterkingen zijn niet haalbaar. Onbetaalbaar, willen niet naar Nederland etc.. Haal je Gudelj, 1 van de beste middenvelders in de Eredivisie en dan is het nog niet goed.

Ik vond Duarte toen al een overbodige aankoop en al snel kwam het excuus onder sommige supporters ja hij is voor de breedte aangetrokken en juist dat maakt zulke aankopen helemaal overbodig. Ik vind het triest voor die jongen dat hij nu helemaal buiten beeld is gevallen, voor een subtopper in NL of België zou hij een aanwinst kunnen zijn.

De blessure heeft hem de das om gedaan. Bij Heracles was iedereen ervan overtuigd dat hij het ging redden bij Ajax. Hij deed pak em beet de laatste tien wedstrijden voordat hij vertrok gewoon niets fout en was telkens uitblinker.

Behalve Duarte zijn er nog meer miskopen dit seizoen gedaan. Die rommel die we aangetrokken hebben voegen simpelweg niets toe aan ons aller Ajax. Wat heb je aan een Yoenes die niet eens goed genoeg is voor Ajax? Wat heb je aan een Gudelj terwijl je simpelweg gelijkwaardige spelers hebt? Waarom laat je je beste talent naar Roma gaan? Het rommelt bij Ajax. Dat kan gewoon beter. Welke druiloor doet het transferbeleid bij Ajax? Het slaat totaal nergens op!

2 augustus 2015 om 12:57

Gudelj is gewoon een goede aankoop hoor, zo ben je een PSV voor, en je hebt een vervanger al in huis mits een Serero of Andersen vertrekt, wat er toen wel zo uit zag. Daarnaast is het inderdaad wel een middenvelder, waar Ajax er veel van heeft, maar qua spel en zijn veelgenoemde 'body' hebben andere middenvelders bij Ajax niet.

Beste talent? Dat is Kishna niet hoor. Potentie heeft hij wel, maar beste talent is wat voorbarig. Wat heeft Kisna laten zien in Amsterdam?
Kishna heeft zelf, samen met Raiola, aangespeeld op een breuk. Dat de relatie tussen Kishna en Ajax niet goed liep was wel duidelijk. Als dat niet meer te redden is kun je beter over gaan tot verkoop. Dat ze hem hebben weten te slijten aan Lazio is juist een goede deal geweest.

2 augustus 2015 om 13:32

Wat is er mis met de aankoop van Gudelj?

Het niveau van Ajax was ook gewoonweg te hoog voor hem.
Prima voetballer verder, maar wel voor de middenmoot. Waar hij dan wekelijks een van de uitblinkers kan zijn, en niet een van de zoveel middenvelders van Ajax met talent, want dan vlat hij door de mand.

maar is die minder dan bijv serero enzovoorts , het probleem bij ajax is dat ze elke voetballer halen die een beetje techniek en actie heeft , als je ziet hoe breed het middenveld is van ajax zou je denken zul je niet een keer een goed centrum kopen of een goede links buiten of een echte top spits

2 augustus 2015 om 13:59

Serero was vorig seizoen in veel wedstrijden de uitblinker aan de kant van Ajax.

Edit: het type speler dat iedereen graag ziet komen wil niet naar Nederland, vanwege het niveau, salaris of klimaat. In andere landen is meer te verdienen, een hoger niveau of een beter klimaat. En willen ze wel komen, dan zijn ze vaak te duur.

Hij heeft het onder Frank de Boer niet waar kunnen maken. Jammer, want ik zag hem wel zitten als kleine felle technische linkshalf à la Davids !

Is door FdB door het elftal heen geslingerd en na tegen Salzburg als back gespeeld te hebben, was zijn verhaal uit !

2 augustus 2015 om 15:11

Ik begreep zijn komst niet, maar in het begin haalde hij wel een goed niveau. Hij zou, als hij zijn niveau haalt, ook minimaal een goede reservespeler zijn voor elke Eredivisieclub. Maar nu het middenveld versterkt is met Sinkgraven en Gudelj, Schone waarschijnlijk vaker op het middenveld gaat spelen en Bazoer doorgebroken is, zit het er voor hem voorlopig op.

Ik verwacht dat Dijks de miskoop van het jaar wordt. Hij is niet overtuigend in de duels en aanvallend zo voorspelbaar dat er geen gevaar door ontstaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren