Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal-smaakmaker liet United links liggen: 'Hij heeft een natuurlijke gave'

Laatste update:

Aaron Ramsey kon in de zomer van 2008 aan de slag bij zowel Arsenal als Manchester United, maar hij koos voor de club uit Londen. In de tussenliggende zeven jaar groeide hij, mede dankzij een aantal periodes op huurbasis elders, uit tot een van de bepalende spelers bij the Gunners. In The Guardian legt de Welshman uit waarom hij zeven jaar geleden Manchester links liet liggen.

/

De reden laat zich raden. "Arsène Wenger", zegt Ramsey in de Britse krant. "Hij houdt ervan om met jonge talenten te werken en hij beschikt over de natuurlijke gave om die te transformeren tot spelers van wereldniveau. Dat heeft het verleden wel uitgewezen, en hij blijft het doen. Zijn ervaring en zijn manier van omgaan met jonge jongens is bewonderenswaardig."

In zijn eerste drie jaar in Londen kwam Ramsey er echter nog niet aan te pas, maar sinds zijn revalidatie van een loodzware blessure, in 2010, is de nu 24-jarige international nauwelijks meer weg te denken bij Arsenal. De ex-speler van Cardiff City en Nottingham Forest speelde inmiddels al 225 wedstrijden voor de club, waarin hij goed was voor 37 goals en 35 assists.

Moet Aaron Ramsey altijd spelen bij Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat hij dit jaar basis staan? Ozil, Cazorla en Coquelin gaat het worden volgens mij. Misschien Ramsey weer op rechts hangend.

31 juli 2015 om 16:52

Klopt. Cazorla heeft zich echt onwijs goed aangepast op cm. Ik durf zelfs te stellen dat hij daar veel beter is. Santi mist de passing van een Özil om op 10 te staan en op de vleugel komt hij niet tot zijn recht.

Santi centraal met een breker die het vuile werk opknapt is smullen. Met zijn geweldige dribbel kan je hem haast niet vastzetten. Ramsey mist dat, die kan niet tegen hoge druk, maar Santi is daar een koning in.

Op zo'n positie is het tactische aspect misschien wel het belangrijkste, maar ook dat gaat hem probleemloos af. Als hij dit jaar de lijn doortrekt kan hij geschaard worden onder de wereldtop.

31 juli 2015 om 17:46

Je zet alexis links midden özil Santi rechts Ramsey en ze doen de hele wedstrijd het zelfden. Ze nemen elkaars plek over als je goed kijkt zie je dat alexis soms op 10 staat özil rechts Santi links Ramsey centraal etc. En coq er anders en als wilshere er staat past hij zich aan wat er gedaan wordt.

31 juli 2015 om 18:28

Het team lijkt stabieler te zijn met een blok van Coq en Ramsey. Helaas kan je Ozil en Santi dan niet samen opstellen op '10', maar vind dat Santi op z'n best is daar.
Weet nog dat hij in zijn eerste seizoen bij Arsenal op 10 een bizar jaar had.
Op CM is het ook goed alleen dan is het team kwetsbaarder op de counter.

1 augustus 2015 om 09:17

Haha wat een reacties ... Volg Arsenal aub een keer, Arsenal speelt of 4-1-4-1 wat in de praktijk betekend dat ze met Coq naar achteren spelen en Cazorla Ozil daarvoor. Ramsey hangend en Sanchez links. Verder zijn ze vrij om te wisselen.

"Cazorla mis de passing van Ozil" aub ga je mond spoelen, Cazorla is volledig tweebenig en hoewel Ozil een beter sterk been heeft, heeft Cazorla twee geweldige benen waar hij ook ontzettend goed mee kan passen.

Ramsey Ozil Cazorla Sanchez speelde heerlijk samen afgelopen jaar. Af en toe Walcott en Ox, Wilshere eerste wissel voor de CM posities en een nieuwe spits en dan zie ik Arsenal in elk geval heeeeel lang meedoen

31 juli 2015 om 16:53

Ik hoop dat Wenger Ramsey en Cazorla de concurrentie laat aangaan, want zo'n centrale middenvelder op de flank vind ik maar niets, dat heeft hij in het verleden ook al met Cazorla, Wilshere, Özil gedaan, geef mij maar 2 echte wingers: Alexis en Oxlade.

Helaas voor hem zal Ramsey het waarschijnlijk afleggen tegen Cazorla. Je levert aardig wat goals in, maar Cazorla speelt gewoon fenomenaal, al maandenlang.

31 juli 2015 om 17:08

Ramsey zorgt voor dynamiek en een extra doelgevaar die op het juiste moment de 16 van de tegenstander induikt, maar met Santi heb je iemand die echt goed kan controleren. Met Santi controleer je het middenveld beter dan met Ramsey, en onder druk is Santi ook een stuk beter dan Ramsey, want Santi kan zich heel makkelijk opendraaien, en door zijn tweebenigheid kan hij zowel links als rechts opendraaien om onder druk uit te komen. Ramsey zal Cazorla opvolgen op CM, aangezien laatstgenoemde al 30 is, en Ramsey pas 24 is.

31 juli 2015 om 17:18

Ik weet niet, ik hoop nog steeds dat Wilshere eindelijk eens fit blijft nu Forsythe's veranderingen lijken te werken en hij Santi kan opvolgen.

Ramsey is momenteel beter, al zijn het andere types, maar Wilshere is gewoon een heerlijke speler.

Niet echt een goede reden gezien Fergie toen nog trainer was bij United, vind die toch wel een klasse apart.

31 juli 2015 om 16:54

Wenger heeft een andere omgang met jeugd, maar ook spelers in het algemeen, dan Fergie. Fergie heeft nog enkele malen echt ruzie gehad met spelers. Wenger komt over als de 'vader' van zijn spelers.

31 juli 2015 om 16:57

Ja, dat vond Pogba ook
Even serieus, SAF is zo'n beetje de beste/meest succesvolle coach die ik ooit gekend heb, maar als je jong bent en kansen wil moet je gewoon naar Wenger gaan.
En in 2008 was de concurrentie bij Arsenal natuurlijk veel minder dan bij United, dat speelt uiteraard ook mee, dat besef ik. Ferguson kon het zich niet permitteren om pakweg Scholes op de bank te zetten voor Ramsey.

Voorlaatste zin: "dat is de enige club die hem in staat stelt zich te ontwikkelen, gezien de aanwezigheid van Arsène Wenger".

In gesprek met Foot Mercato geeft Mohamed Fekir aan, dat hij recent besloot te breken met de zaakwaarnemers die zijn zoon begeleidden. “Ze pushten Nabil om aan de slag te gaan bij Manchester City. Maar ik heb tegen ze gezegd dat als hij naar City gaat en daar op de bank terechtkomt, wij helemaal niet geïnteresseerd zijn in die club. Ik niet en mijn zoon niet. Hij houdt ervan te voetballen en niet om steeds invaller te zijn.”
“maar ze bleven pushen om voor City te tekenen, dat is waarom we hebben besloten met ze te breken”, aldus Mohamed Fekir. In Le Parisien geeft hij meer tekst en uitleg en zegt hij, dat zoon Nabil beter naar een club als Arsenal kan vertrekken. “nabil wil graag kampioen of tweede worden met Lyon en in de Champions League voetballen. Mocht hij weggaan, dan zal dat zijn voor Arsenal. Dat is de enige club die hem in staat stelt zich te ontwikkelen, gezien de aanwezigheid van Arsène Wenger. Hij gaat niet naar Manchester City om daar op de bank te zitten.”

Ben zo blij met een speler als Ramsey, positieve invloed in de groep, werkt keihard en voegt altijd wat extra toe. Laatste jaren ook nog eens belangrijk met zijn goals. Erger me alleen vaak aan dom balverlies door onoplettendheid

31 juli 2015 om 18:30

Ramsey is juist 1 van de rustige, op zichzelf ingenomen speler.
Maar ik snap wat je bedoelt.

Hij heeft dus goed nagedacht over z'n transfer destijds. Toch vraag ik me af of dit daadwerkelijk 'de' reden is, Sir Alex Ferguson is ook geen verkeerde naam om mee samen te 'moeten' werken. SAF heeft immers ook genoeg talenten tot de wereldttoppers weten te brengen in zijn dagen (al waren deze bij aankomst vaak al iets verder in hun ontwikkeling).

31 juli 2015 om 17:00

Toen was Arsenal natuurlijk ook een veel minder team dan nu, doordat ze het stadion afbetaalden, en je raakt veel sneller in dat team dan in het United van toen. Bij United was de concurrentie enorm.

31 juli 2015 om 17:05

Uiteraard, maar dat zegt hij hier zelf niet haha. Uiteindelijk duurde het door meerdere redenen nog vrij lang voor hij echt van een doorbraak kon spreken, en ik denk dat United dat geduld sowieso niet had/heeft. Dus het lijkt mij een verstandige keuze, maar hij speelt hier een beetje de goede heer en doet Wenger even een paar veren in z'n achterste terwijl het destijds gewoon de logische keuze was (op financieel gebied na dan waarschijnlijk). Ben wel benieuwd of we komend seizoen veel van hem te zien krijgen, bij Arsenal is het niveau de laatste jaren flink gestegen zeg

31 juli 2015 om 17:08

Tja, zijn ontwikkeling werd natuurlijk ook ferm geremd door aardig wat blessures. Hij heeft er zelfs eens 17 maanden uitgelegen door een beenbreuk, dus eigenlijk zou hij al veel verder moeten staan. Waarschijnlijk was dat bij United niet gebeurd.

Arsenal speelt natuurlijk enorm veel wedstrijden als ze een beetje ver raken in de bekertoernooien, dus hij zal wel vaak genoeg spelen, ja, maar misschien niet in de belangrijke wedstrijden waarin Wenger logischerwijs de sterkste 11 kiest.

31 juli 2015 om 17:13

Tsja, maar of je nou Fabregas of Scholes uit de basis moet spelen maakte nou ook weer niet zo heel veel verschil he.

31 juli 2015 om 17:20

Och ja Fabregas speelde er toen al, geen sinecure inderdaad. Nja, toch was Scholes nog een klasse beter

Mooi dat er spelers zijn die Wenger nu wel trouw blijven. Ik hoop voor het Engels voetbal dat Arsenal deze lijn weet door te trekken, want er hoort eigenlijk geen discussie te zijn over welke competitie de beste ter wereld is. Arsenal kan daar in deze lijn, samen met United en Chelsea voor zorgen. Zodra City van hun Europavrees af is kunnen zij zich ook in dit rijtje voegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren