Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dat gevloek van Wilshere was het mooiste dat ik in jaren heb gezien’

Laatste update:
/

Toen Arsenal de FA Cup wist te winnen liet Jack Wilshere zich gaan tijdens de festiviteiten. De middenvelder zong op een open bus een beledigend lied over Tottenham Hotspur, de aartsrivaal van Arsenal. Iedereen sprak schande van de actie van Wilshere, maar analyticus Gary Neville vond het prachtig.

“Dat Wilshere vloekte op die bus, was het mooiste dat ik de afgelopen vijf of tien jaar heb gezien in de voetballerij”, aldus Neville, oud-speler van Manchester United. “Als ik manager was geweest van spelers die zo veel passie tonen... Wij zoeken naar spelers met passie, maar we zijn kritisch als ze het daadwerkelijk tonen.”

Neville zelf kon er als speler ook wat van. “Ik geef toe, ik ben af en toe te ver gegaan. Iedere keer als ik een aanklacht kreeg van de voetbalbond FA, ging ik in beroep. Dat is wel een verschil, want Jack accepteerde de straf”, lacht Neville in gesprek met de Engelse media.

Kon de actie van Jack Wilshere door de beugel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het meest belachelijke aan dit hele verhaal vind ik dat Wilshere dit het jaar daarvoor ook al gedaan heeft maar toen was het volgens de FA geen probleem. Rare bond is het maar.

31 juli 2015 om 13:11

Dat is juist waarom ze hem nu wel een berisping geven. Omdat hij het al 2 jaar achter elkaar doet. Eerst een waarschuwing en daarna pas een boete. Vrij logisch toch?

31 juli 2015 om 15:02

Mee eens. Logische volgorde.

nou wat een passie....als je nou in t veld wat doet in het heetst van de strijd.
Maar na die tijd een beetje op een ploeg gaan schelden die eigenlijk niet eens een serieuze concurrent is

Beledigend lied? Vz weet zeker niet wat de geschiedenis is tussen beide clubs? Verder ben ik het helemaal eens met Neville, spelers met passie zijn geweldig.

31 juli 2015 om 12:32

De rivaliteit tussen Spurs en Arsenal is een beetje..muah. Ik kan niet herinneren dat ik de supporters ooit met stoelen en flessen naar elkaar heb zien gooien, niet dat ik dat goed keur natuurlijk.

31 juli 2015 om 12:35

De rivaliteit zit diep hoor, moet je bijvoorbeeld eens opzoeken hoe Campbell behandeld werd door de fans van Tottenham na zijn transfer naar Arsenal.

31 juli 2015 om 12:39

Jouw kennis over de rivaliteit lijkt een beetje muah als je het mij vraagt...

31 juli 2015 om 12:42

Ooh ik ken de liederen maar je geeft meteen een goed voorbeeld. Een directe overgang naar de aartsrivaal. Bij sommige rivaliteiten is dat ondenkbaar.

31 juli 2015 om 12:46

Ja maar dat kwam door de manier waarop die naar Arsenal ging. Smerig gewoon die Campbell.

31 juli 2015 om 12:48

Daar heb je gelijk in ik volg het Engels voetbal sporadisch dus ik moet het hebben van wat beelden hier en daar maar dat kan je mij toch niet kwalijk nemen?

31 juli 2015 om 12:50

Transfervrij. Wenger had hem al een beetje zitten polsen daarvoor al maar Campbell was dan ook echt een beest van een verdediger in zijn topjaren.

31 juli 2015 om 14:10

Rivaliteit hoort niets met geweld te maken te hebben

31 juli 2015 om 14:22

Nee maar het zet wel de toon.

31 juli 2015 om 14:27

Het gebeurt jammer genoeg wel, een misselijke toon als je het aan mij vraagt. Rivalen moeten elkaar kunnen jennen zonder bang te zijn voor geweld.

31 juli 2015 om 15:06

Tja maar je hebt ook nog factoren als testosteron en drank.

“als ik manager was geweest van spelers die zo veel passie tonen... Wij zoeken naar spelers met passie, maar we zijn kritisch als ze het daadwerkelijk tonen.”

Voor op het veld ja, welke voetbalprijzen worden er gewonnen met liedjes zingen?

31 juli 2015 om 12:31

Nou het is toch wel fijn om een keer een speler te hebben die echt een hart heeft voor Arsenal ipv een speler die na 1 goed seizoen voor miljoenen naar City gaat.

31 juli 2015 om 12:32

Dat geeft niet echt antwoord op mijn vraag...

31 juli 2015 om 12:39

Het zingen van de liedjes is een uiting van zijn clubliefde en als spelers daardoor bij de club blijven kan het voetbalprijzen opleveren ja

31 juli 2015 om 12:50

Ja ja, zo kunnen we alles wel linken aan het winnen van voetbalprijzen, zeker als we de woorden "als" en "kan" erin gooien (the sky is the limit).
De uiting van clubliefde maakt je niet een betere speler en is niet 1 op 1 linken aan het winnen van prijzen. De meeste CL winnaars van de afgelopen 20 zitten vol met spelers zonder clubliefde (voor die club) en die voor het geld spelen. Evenals clubs die vol zitten met spelers die van de club houden ook geen garantie op prijzen is.

Goede spelers met een coach die ze goed neerzet maken in mijn ogen meer kans op prijzen. De passie moet op het veld plaatsvinden en niet achter de karaoke microfoon.

31 juli 2015 om 12:32

Garry Neville doet er blijkbaar alles aan om in het nieuws te komen.

31 juli 2015 om 12:36

Ik heb 10 keer liever Gary Neville dan die nietswetende en zeer subjectieve zogenaamde analisten hier.

Belachelijke actie van Wilshere als ze nou tegen Tottenham speelde in de finale,zou ik het enigszins begrijpen maar dat was niet het geval..... Misschien was hij onder invloed? Anders is dit een straf waard in m'n ogen. Gary vind dit het mooiste sinds jaren? Hahaha

31 juli 2015 om 12:40

Hij heeft er ook een schorsing voor gekregen.

31 juli 2015 om 12:41

Je moet het vanuit een ander perspectief bekijken. HIj bedoeld niet dat het schelden perse goed is maar het laten zien van passie, wat uiteraard beter kan op een andere manier.

Duels zoals Arsenal-Spurs leven voor de spelers zelf nauwelijks nog. Bij Spurs al helemaal niet meer aangezien dat een gekocht legioen is op Kane na. Wilshere is zo'n jongen die nog vol met passie zit over die rivaliteit. De manier van uiten is verkeerd.

31 juli 2015 om 12:49

Gekocht? wij hebben meer jeugd in de selectie lopen dan jullie...

31 juli 2015 om 13:28

Ik heb het over spelers van niveau. Momenteel heeft Arsenal 9 jeugdspelers bij de selectie zitten. Spurs zo'n 4 à 5.

31 juli 2015 om 20:24

Haha 8 jeugdspelers daarbij tel ik een Winks en Onomah niet eens mee. En jij een Bielik, Hayden en Zelalem wel... dus ken je feiten en dan kom je aanzetten met jeugdspelers van niveau. Jongens die dus wat hebben gepresteerd dat zijn bij jullie Qoquilin, Gibbs, Wilshere en Walcott dat zijn jongens die echt serieus bij het team betrokken zijn en geen Bielik etc. Dan hebben wij met Walker, Rose, Mason, Townsend, Kane en Bentaleb toch echt meer jeugdspelers die wat betekenen voor de selectie, tevens hebben wij meer echte jeugdspelers vanaf hun jongere leeftijd dat waar jullie allemaal jongens op hun 17 wegplukken uit het buitenland en dat ook mee gaan tellen als eigen jeugd... Ook is je constatering wat betreft of de wedstrijd leeft zeer scheef waar bij jullie alleen Walcott, Chamberlain, Gibbs en Wilshere een derby hebben meegemaakt. Zijn dat bij ons Walker, Rose, Townsend, Mason, Bentaleb en Kane. Al met al hebben wij meer jeugd en kloppen al jou constateringen.... Jeugd is bijna het enige met Engelse spelers waarin in wij beter zijn dan jullie. Ohja en supporten natuurlijk wij hebben meer echte fans. Maarja voor de rest zijn jullie beter maar op dit vlak dus niet.

Ik denk dat we dit niet al te letterlijk moeten nemen van Neville. Ik snap zijn punt ook wel, tegenwoordig is er nog maar weinig sprake van echte rivaliteit en spelen spelers vaak puur zakelijk voor geld etc. Hij keurt het letterlijke schelden van Jack niet goed, nee zeker niet. Hij geeft gewoon aan dat de passie die met dat gedrag gaat, wat ook op goede manieren kan, iets heel moois is.

En daar kan ik Neville geen ongelijk in geven. Rivaliteit en passie maken het voetbal mooi. Tegenwoordig is een wedstrijdje Spurs - Arsenal alleen voor de fans iets met rivaliteit en passie, de mensen op het veld hebben veelal geen flauw benul van de historie, op een enkeling na zoals Wilshere. Neville prijst de passie van sommige spelers maar pakt simpelweg het verkeerde voorbeeld.

Is gewoon rivaliteit, hoort erbij. Vind 't ook onzin dat hij straf kreeg. Natuurlijk moet je het wat in de hand houden, maar er moeten ook gewoon dingen kunnen. Altijd dat gezeik van het zijn 'voorbeelden'. Laat ze toch af en toe.

31 juli 2015 om 12:56

Ooh ja hoor dat zeker het is geven en nemen. Wilshere was waarschijnlijk ook straalbezopen op dat moment, wat ook volkomen logisch was.

31 juli 2015 om 13:11

Eens, het kan mij niet zoveel schelen. Irriteer me meer aan de fans van arsenal die zeggen dat Spurs geobsedeerd zijn door en jaloers zijn op arsenal. Want dat is volledig onjuist.

31 juli 2015 om 13:15

Overigens durf ik te wedden dat als het andersom was geweest, de wereld te klein was geweest. Het hypocriete zpu ervan af stralen. Maar persoonlijk vind ik het wel kunnen, al had ie origineler kunnen zijn.

31 juli 2015 om 18:47

Tja, dat is altijd met zo'n dingen. Vaak wordt er dan ook veel te snel en met teveel emotie gereageerd.

Ja dat Spurs jaloers zijn en weet ik het lijkt me ook onzin. Natuurlijk wil je beter zijn dan je aartsrivaal, maar lijkt me sterk dat je dan jaloers en geobsedeerd bent. Spurs is ook gewoon een mooie club, het is alleen te lastig om die top 4 binnen te dringen.

1 augustus 2015 om 02:24

Eens. Heb wel hoop gehad dat ons zou lukken en eerlijk gezegd is het ons 2x gelukt. 1e keer was netje, 2e keer hadden we echt een team om top 2 te eindigen maar liep Harry te kutten in de tweede helft van het seizoen en won Chelsea de CL. We hadden toen echt top 2 moeten eindigen en dat zal ik Redknapp altijd kwalijk nemen.

1 augustus 2015 om 02:25

Dit seizoen hebben we geen schijn van kana. 5e/6e is hoogst haalbare.

Ja maar Gary het was geen Passie maar jaloezie die diep van binnen zit. Al winnen ze de PL en CL 3 keer op rij iedereen op de hele wereld weet dat er maar een club in Noord Londen is Audere Est Facere C.o.y.s.

31 juli 2015 om 13:02

Is het niet zo dat Arsenal niet alleen de meeste supporters in noord Londen hebben maar in het hele Greater London?

31 juli 2015 om 13:10

Onder de jongeren wel, Chelsea op 2 nog voor Spurs. Maar over het algemeen ligt het tussen Arsenal en Spurs aardig close, Chelsea komt daar niet eens kijken.

31 juli 2015 om 13:15

ja de mini welpen zoeken altijd helden daarom lopen al die jochies (ook in Griekenland waar ik net vandaan komt) in die shirtjes. Ik heb het nu over voetballiefhebbers en echte supporters die al jaren fan zijn. En dat nieuwe stadion wat ze gaan bouwen zit dadelijk ook nokkie vol.

31 juli 2015 om 13:25

Duidelijk. Maar kunnen we dan niet concluderen dat Arsenal toch echt DE club is van Noord Londen?

31 juli 2015 om 13:34

Arsenal komt van de naam Woolwich Arsenal, wat in Zuid Oost London ligt. Vandaar dat Tottenham zich altijd zal identificeren als de club van Noord Londen. Als ik niet verkeerd heb identificeert Arsenal zich meer als de club van Londen, zie je op sjaals etc (pride of London, waarbij de nadruk bij Spurs toch echt op Noord Londen ligt). Verder ligt Arsenal ook dicht tegen het centrum van Londen. Tottenham ligt echt middenin Noord Londen.

Spurs fans zijn zeer trots op hun roots, daar we opgericht zijn zo goed als waar het stadion nu ligt en altijd in de wijk Tottenham gespeeld hebben.

31 juli 2015 om 13:38

En qua fanbase kunnen we best stellen, dat Arsenal en Spurs beide een gigantsiche aantal supporters hebben, en dat al sinds de jaren 30. Verreweg de populairste clubs van Londen.

31 juli 2015 om 13:38

Daar ben ik ook allemaal van op de hoogte. En Arsenal kijkt naar het grotere plaatje terwijl bij Spurs het wel erg veel om Arsenal draait maar er zitten toch ook in Noord Londen toch gewoon meer Arsenal supporters en zelfs in de wijk Tottenham lopen er zat Arsenal supporters rond?

31 juli 2015 om 13:45

Ik denk dat het in Noord Londen echt gelijk oploopt. Net als in Manchester en Liverpool het geval is. Er zijn zeker Arsenal fans in Tottenham, net als er genoeg Spurs fans ook in Islington/highbury wonen. Er zit weinig verschil tussen de fanbases van beide clubs, demografisch gezien. Enige is dat het publiek bij Arsenal wat jonger, aangezien het leeftijd van seizoenkaart houders bij Spurs het hoogst van de gehele PL is.

Ik denk Arsenal wel meer fans heeft heel Londen en UK maar dat de verschillen niet zo groot zijn als je zou denken.

31 juli 2015 om 13:52

Liverpool heeft duidelijk meer Liverpool supporters net zoals dat Manchester meer United supporters heeft. De inferioriteit van zowel Everton maar met name City supporters creëert waanzin. Iedereen in Lancashire, Greater Manchester en Merseyside weet de echte verhoudingen.

31 juli 2015 om 14:12

Gelukkig gaat het uiteindelijk om de verhoudingen op het veld

31 juli 2015 om 14:33

Rivaliteit is er van beide kanten, maar de oude Yiddos hebben meer tegen Chelsea als Arsenal. Arsenal was vroeger in onze ogen Boring Arsenal. Sinds Wenger voetballen ze leuk en aanvallend voetbal wat veel fans aantrekt over de hele wereld. Dat is wel makkelijk want ze kunnen zo meezingen in de Library 'arsenal; Arsenal; Arsenal' als er al gezongen wordt.

31 juli 2015 om 15:23

Haha precies wat ik wilde zeggen eigenlijk.
Ik zie Arsenal niet eens als een echte North-London club. En de sfeer in The Library is echt belachelijk slecht.

31 juli 2015 om 15:52

Arsenal heeft het meest fans in zo'n beetje elk deel in London, ook noord-London. Hier een studie die ik onlangs las. Natuurlijk is er geen 1.00 correlatie tussen kijkcijfers en aantal fans, maar jullie snappen ook wel dat dit zo'n beetje de beste indicator is.

mvg,

http://www.mirror.co.uk/sport/football/
news/arsenal-more-
popular-west-london-6117039

31 juli 2015 om 17:11

Wat is Arsenal dan? Een club uit Australië? Als je al 100 jaar in Noord-Londen zit, wat moet je dan nog meer doen om een club uit Noord Londen te zijn?

31 juli 2015 om 17:45

Een nomadenclub oorspronkelijk uit Zuid Oost Londen.

31 juli 2015 om 17:48

Wat er ook gebeurd, arsenal zal altijd een zuid londense club zijn van oorsprong. Spurs zit al zit oprichting in 1882 op zo goed als dezelfde plek. Vandaar dat Tottenham meer gezien word als club van Noord Londen, waar Arsenal meer club van Londen is. Beide met grote supporterschare in Londen en daarbuiten. Zie hoeveel supportersclubs beide hebben in UK, daar komen andere clubs in Londen bij lange na niet aan.

31 juli 2015 om 17:52

Het is wel zo dat Arsenal de meeste fans heeft in Londen, mee eens. Maar laat zo een belachelijke studie achterwege.

31 juli 2015 om 18:51

Vraag me eigenlijk af welke club de meeste supporters in UK heeft. Was op vakantie en daar was bijna elke Engelse/ier/schot voor Liverpool.

31 juli 2015 om 20:53

Man utd en liverpool hebben veruit de meesten. Dan arsenal in hun eigen groep. Daarna clubs als Spurs, Villa, Everton met daaronder Chelsea, Newcastle, Sunderland, Derby, Sheffield Wednesday, West Ham en nog hele reeks die ik niet op kan noemen.

Neville bedoelt dat het gevloek jet mooiste is dat hij heeft Gehoord....dat kun je niet zien.
Onwelvoeglijk taalgebruik hoort niet thuis op een veld of in een kampioensbus.
Het bestuur mag best ingrijpen ook al is er een bekertje gewonnen.

31 juli 2015 om 13:19

Ach, het is een beetje kansloos maar het hoort erbij. Die ophef erom heen vind ik een geheel onnodig.

31 juli 2015 om 14:38

Welnee hoort er gewoon bij. Zolang er niet wordt opgeroepen tot geweld of discriminatie mag je best wel over de schreef gaan als je iets win. Hij had gewoon vrijuit moeten gaan. Rivaliteit hoort erbij en ik ben vereerd dat Wilshere van ons droomt en dat uit.

31 juli 2015 om 15:32

Geloof me, dit is nog beschaafd als je kijkt naar wat er verder wordt gezongen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren