Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Southampton is te sterk voor Vitesse en scoort drie keer

Laatste update:

Vitesse lijkt het hoofdtoernooi van de Europa League te moeten vergeten. De Arnhemmers verloren donderdagavond met 3-0 van Southampton en moeten volgende week in Arnhem dus minimaal drie keer scoren om een verlenging af te dwingen om op die manier nog kans te maken op het bereiken van de play-offronde. De goals werden gemaakt door Graziano Pellè, Dusan Tadic en Shane Long.

/

Southampton, dat voor het eerst in twaalf jaar een wedstrijd in Europees verband speelde, trad met veel bekende gezichten aan tegen de bezoekers uit Nederland. Pellè, Tadic, Jordy Clasie, Maya Yoshida en Maarten Stekelenburg hebben een verleden in de Eredivisie en stonden allemaal aan de aftrap. In het eerste half uur viel er nog niet bijster veel te beleven in het St. Mary’s Stadium, al had Vitesse al na drie minuten op voorsprong kunnen komen. Valeri Qazaishvili schoot vanaf rechts diagonaal voorbij het vijandelijke doel. Southampton domineerde het balbezit, maar werd pas na een kwart wedstrijd gevaarlijk.

Vincent Wanyama probeerde het vanaf een meter of tien, maar doelman Eloy Room had een goede redding in huis. De goal van Room was even verworden tot een schiettent en Southampton bracht de opponent steeds meer aan het wankelen, maar Vitesse leek de rust te halen met een doelpuntloze stand. Leek, want na 36 minuten brak Pellède ban. De Italiaan werd in het strafschopgebied aangespeeld door Sadio Mané en ramde hard binnen: 1-0. Op slag van rust werd het ook nog 2-0: Rochdi Achenteh veroorzaakte een strafschop na een overtreding op Mané en Tadic ging vervolgens achter de bal staan, én met succes.

/

Vitesse was in de tweede helft dus op achtervolgen aangewezen, maar kwam er in de beginfase nauwelijks aan te pas. Na tien minuten had Southampton er zelfs 3-0 van kunnen en misschien wel moeten maken, nadat Achenteh de bal voor de voeten van Pellè kopte. De voormalig Feyenoord schoot wild over. Bosz hoopte met Danilo Pantic en Milot Rashica binnen de lijnen wat te forceren, maar verder dan een grote kans voor Pantic kwam men eigenlijk niet. De huurling van Chelsea kwam na goed werk van Marvelous Nakamba oog in oog te staan met Stekelenburg, maar schoot recht tegen de keeper aan.

Vitesse kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en Ronald Koeman was er duidelijk niet gerust op. Tien minuten voor tijd kreeg Vitesse nog één mogelijkheid, maar Rashica volleerde een afvallende bal na een vrije trap huizenhoog over het doel van Stekelenburg. Vijf minuten voor tijd liep Southampton toch nog uit naar een ruimere voorsprong: Juanmi onderschepte een pass van Lewis Baker, omspeelde doelman Room en bediende Long, die met het hoofd van dichtbij kon scoren. The Saints staan door de eerste Europese thuiszege sinds 1977 met anderhalf been in de play-offronde van de Europa League.

'Vitesse had ten minste één doelpunt verdiend'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff makkelijk weggegeven zeg door Vitesse. Southampton heeft amper kansen gecreëerd. Southampton wordt dit jaar weer hooguit 7e niks bijzonders.

30 juli 2015 om 23:03

7e is behoorlijk bijzonder voor Southampton.

30 juli 2015 om 23:09

Boven Man City, Chelsea, United en Arsenal gaan ze sowieso niet eindigen (zit je al op plek vijf), maar dat is absoluut geen schande. Wat Spurs en Liverpool betreft moeten ze mazzel hebben dat Spurs of Liverpool een slecht seizoen draait, dat weet je bij die clubs maar nooit. Dan zit je al op plek zes a zeven. Everton heeft de laatste jaren ook regelmatig in de top 6 gestaan, maar die hadden afgelopen seizoen een veel te krappe selectie door Europa League. Die verwacht ik dit jaar ook gewoon weer in het linkerrijtje. Als het 6/7 wordt heb je als Southampton zijnde gewoon prima gepresteerd en heb je niemand boven je staan die daar niet hoort.

30 juli 2015 om 23:25

Nja ok 7e is goed voor Southampton, maar je moet ook omhoog durven kijken en het geld en de organisatie (verdediging en middenveld)hebben ze daarvoor. Aanvallend zijn ze alleen nog te onmachtig. Hebben de goals een beetje cadeau gekregen en dat zal in de pl niet zo zijn. Verder vind ik ze ook te afhankelijk van mane.

30 juli 2015 om 23:36

Hoe hebben Stekie en Clasie het gedaan dan? Ik heb de wedstrijd niet kunnen kijken..

30 juli 2015 om 23:46

Stekelenburg moest er bij 2 momenten staan. 3e minuut ging een schot voorlangs en daar zat hij dicht bij maar niet aangeraakt.

In de 2e helft had hij een goede redding in huis terwijl een speler 1 op 1 stond. Moet er wel bij zeggen dat het niet geweldig was ingeschoten.

Clasie speelde vrij onopvallend en sober. Vooral heel verdedigend vond ik.

31 juli 2015 om 00:28

Het geld? Southampton heeft bij lange na niet de begroting van het rijtje United, City, Chelsea, Arsenal, zelfs Liverpool en Spurs. En hoezo afhankelijk van Mane? Mane heeft vorig seizoen niet eens alles gespeeld en was ook tegen Vitesse en Feyenoord niet heel erg bijzonder en toch winnen ze allebei met 3 0. En die geniale poeier van Pellè in de kruising een cadeautje? Nee. Gewoon heel slim weggelopen, heel intelligent steekpassje en een geweldige afronding.

31 juli 2015 om 00:51

Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt me dat de begroting van Southampton makkelijk het dubbele is dan die van Ajax(+-65M). Als niet nog veel meer, wat waarschijnlijk wel zo is. Dan kun je wel stellen dat 'het geld' gewonnen heeft, toch?

31 juli 2015 om 08:01

@9reyes9

Tuurlijk veel meer. Ze krijgen alleen al het dubbele van de Ajax begroting binnen aan tv gelden.. Reken maar op een bedrag boven de 200 miljoen.

30 juli 2015 om 23:04

Southampton deed niet eens zijn best man. Gingen in de tweede helft gewoon lekker op de counter spelen. Als de competitie straks begint gaat het weer met een paar versnellingen hoger.

30 juli 2015 om 23:05

Niks bijzonders? Dat is serieus een prestatie in Engeland hoor, eigenlijk het hoogst haalbare voor de meeste clubs.

30 juli 2015 om 23:10

Niks bijzonders? Hele prestatie van Koeman aangezien de club voor het laatst ergens in de jaren '80 hoger eindigde dan 7e. Beetje denigrerend naar Southampton, die vandaag wederom gewoon laten zien een maatje te groot te zijn voor Nederlandse clubs. Wanneer men een beetje aanzet zie je dat het meteen lastig wordt om nog onder de druk uit te voetballen.

30 juli 2015 om 23:15

Je moet niet vergeten dat Arsenal, Chelsea, Spurs, Liverpool, Manchester City en United allemaal in de Premier League spelen. Dus is het een fantastische prestatie als ze 7e worden.

30 juli 2015 om 23:17

Die akelige Southampton toch ook he! 3 keer scoren in de 3e versnelling hoe durfde ze!

dit kon je van te voren al voorspellen. Misschien dat Southampton een rol van betekenis spelen als Koeman ervoor gaat.

31 juli 2015 om 00:53

7de in de premier league.. dan zit je toch wel beetje in top 25 a 30 van europa. Het is niet bijzonder, maar stukken beter dan een groot deel van de rest..

31 juli 2015 om 05:31

Niks bijzonders? Man united, Chelsea, Arsenal, Man City, Liverpool, Spurs. Dat zijn al 6 clubs die veel groter zijn dus dan doet Southampton het geweldig!

Southampton twee klasses beter. Toch ben ik positief over Vitesse. Room, Nakamba en Leerdam speelden goed en ook Pantic viel goed in. Voor eredivisie-begrippen komt er nog veel ervaring bij met Ibarra, Yeini en vd Werff. Nathan komt er ook nog bij en deze jeugdploeg is nu pas vier weekjes samen. Ook conditioneel vond ik het er OK uit zien. O ja…. zsm een nieuwe linksback!!!!!

30 juli 2015 om 23:28

Nakamba speelde echt heel erg goed. Die jongen gaat dit seizoen echt doorbreken!

Knullige tegendoelpunten. Achenteh is dramatisch!!! Vitesse had wel kansen voor een doelpunt, Soton was niet eens heel goed, maar je ziet dan toch dat ze een paar klassen beter zijn. Jammer dat Vitesse niet het team van vorig jaar kon behouden, want dan hadden ze vanavond zeker kans gehad.

31 juli 2015 om 08:19

Voorlopig lekker Wellington Verloo opstellen. Uit de jeugd, jong en kan alleen maar beter worden. Alles beter dan Achenteh

Southampton te sterk gewoon geen kans voor Vitesse.

Het was Rashica die die grote kans kreeg. Miste een beetje vuur om dat uitdoelpunt te maken, ook nog bij een 3-0 achterstand. Bij 3-1 heb je tenminste het gevoel dat je ergens om speelt.

30 juli 2015 om 23:03

Pantic had de grootste kans in de tweede helft. Rashica had de bal met een volley-achtige schot hoog over geschoten.

30 juli 2015 om 23:05

Nope, beide keren Rashica. Commentator zat er naast...

Stel dat Southampton 10 jaar in de eredivisie zou voetballen hoe vaak zouden ze dan kampioen worden?

30 juli 2015 om 23:01

In ieder geval al 9 uit 9 tegen Groningen (u), Feyenoord (u) en Vitesse (t). Dat zie ik PSV en Ajax niet zomaar even doen.

30 juli 2015 om 23:05

Helaas kan je geen punten halen in oefenwedstrijden

30 juli 2015 om 23:02

Geen 1 keer. Matige ploeg alleen mane hebben ze als creatieve man. Ajax en PSV zijn toch echt een klasse beter.

30 juli 2015 om 23:05

Grapje zeker. Tadic en Ward Prowse zijn ook hele creatieve spelers. Die zouden zeker 5 van de 10 jaar in Nederland kampioen worden. Tadic, Pelle en Clasie waren hier topvoetballers en daar spelen ze samen met nog meer goede spelers, de verdediging is ook sterk.

30 juli 2015 om 23:05

Kan weg.

30 juli 2015 om 23:06

Grapje toch

30 juli 2015 om 23:06

Hihi jij bent de grappigste thuis, of een hater. Tadic heeft zeker geen creativiteit? Haha record aantal assists in 4 jaar eredivisie?

30 juli 2015 om 23:07

Eens zien. Pelle, Tadic, Clasie, zomaar 3 van de betere spelers uit de Eredivisie van de afgelopen jaren, spelen allemaal bij Soton. Fysiek is Soton superieur, een Wanyama zie je niet in Nederland. Soton kan uitstekend verdedigen, vorig seizoen bij de clubs met de minste tegendoelpunten in Engeland. En als je kan verdedigen word je kampioen in Nederland.

30 juli 2015 om 23:18

Tadic heeft een goeie trap maar een mannetje passeren ho maar. Zat vorig jaar niet voor niets aan het eind van het seizoen op de bank. En ward prowse is ook slechts een bankzitter.

@silg das waar maar op een hoger niveau heeft Tadic moeite om beslissend te zijn. Zoals gezegd zatvorig jaar niet voor niets vaak op de bank.

30 juli 2015 om 23:21

Wat ben jij grappig. Natuurlijk 9 van de 10 keer wordt Southampton kampioen. Althans met dit budget. Maar geen enkele NL ploeg heeft iets te hopen tegen een PL ploeg als Southampton.

30 juli 2015 om 23:48

Wel man. PSV en Ajax tegen Southampton is gewoon 50-50 op z'n minst.

30 juli 2015 om 23:56

@pieterpost

Ik neem aan dat je sarcastisch bent. Ajax en PSV zijn beide minstens 2 klasse minder dan een Southampton hoor. Kijk alleen al naar de selectie van de Saints. De laatste jaren zijn de beste spelers van de Eredivisie naar Southampton gegaan.

-Tadic: Destijds verreweg de beste linksbuiten in Nederland.
-Clasie: Een van de beste middenvelders afgelopen seizoen in de Eredivisie.
-Pelle: Destijds verreweg de beste spits in de Eredivisie.

Dan hebben we het nog niet eens over Wanyama of Mané bijvoorbeeld die bij iedere Eredivisieploeg in de basis zouden staan.

31 juli 2015 om 00:02

Appels met peren vergelijken. Saints zouden in nl ook lager budget hebben.

31 juli 2015 om 05:35

Jij praat alleen maar onzin vriend! Ajax en PSV zullen niet meer dan twee spelers hebben die beter zijn dus op basis van wat zijn zij een klasse beter?

31 juli 2015 om 09:08

Jij bent grappig. Ajax en psv komen niet in de buurt man....

Je hebt nu al 3x geprobeerd te provoceren. Soton is geen matige ploeg en mané is niet de enige met de creativiteit...

31 juli 2015 om 10:04

Geen 1 keer? Matige ploeg? Ze hebben 4 spelers afkomstig uit de Eredivisie dat hier de beste of zo goed als de beste zijn op hun posities. (pelle, Tadic, Clasie, Stekelenburg).
De 5e speler afkomstig uit Nederland Yoshida is moeilijk in te schatten.
Mane en Fonte zouden hier ook direct bij de beste horen.

Heb je al op 6 positie een van de beste spelers van de competitie. Daarmee ga je gewoon kampioenschap spelen en ik denk dat Southampton makkelijk kampioen zou worden.

31 juli 2015 om 10:13

@fcda,

Haha, dat is inderdaad een komische bewering. Natuurlijk wordt Southampton direct kampioen in de Eredivisie.

Zeker als je nog na gaat dat ze niet volledig zijn. Yoshida zal uit de basis verdwijnen voor Caulker. Normaal staat Bertrand op linksback, die dan ook direct de beste linksback van de Eredivisie is. En dan hebben we het ook nog niet eens over spelers als Jay Rodriguez en talenten als Ward-Prowse en Reed.

30 juli 2015 om 23:03

Een keer of vijf denk ik. Alleen Ajax en PSV kunnen concurreren met hun en zelfs dan vraag ik me af of die Soton kunnen stoppen. Veel kwaliteit en lopende mensen. Heeft Koeman uitstekend op poten gezet daar!

30 juli 2015 om 23:04

0x. Dan zouden ze gewoon weer het kleine clubje worden dat ze zijn, zonder de absurde televisiegelden in Engeland.

30 juli 2015 om 23:08

Klein clubje met een stadion wat ongeveer net zo groot is als dat van Psv...

30 juli 2015 om 23:11

Als je denkt dat dit allemaal door het tv-geld komt onderschat je de jeugdopleiding van southampton toch erg hoor. Spelers als luke shaw, theo walcott, oxlade-chamberlain en niet te vergeten gareth bale komen uit de southampton jeugd.

30 juli 2015 om 23:12

Southampton had dan ook minder fans en geld om het stadion te bouwen

30 juli 2015 om 23:24

Tigert, dat stadion staat er al sinds 2001, toen de tv-gelden nog lang niet zo'n groot verschil maakten. De meeste Engelse clubs hebben een groter stadion, en vaak zijn die toch al redelijk oud. Bramall Lane, het stadion van Sheffield United, staat er al sinds 1855, en ook dat kan meer dan 30.000 mensen kwijt. En nee, toen was die tv-deal er ook nog niet.
En ook Old Trafford, Anfield Road, Hillsborough, St James's Park, Stanford Bridge, Villa Park, Goodison Park, Elland Road, White Hart Lane en Boleyn Ground zijn al meer dan 100 jaar oud. Er zijn maar 9 van de 20 grootste stadions die in het bezit zijn van een club in Engeland en Wales die minder dan 50 jaar oud zijn.

30 juli 2015 om 23:04

9x, zonder problemen.

30 juli 2015 om 23:19

Vertico, niet zo laagdunkend over de eredivisie, want dat valt reuze mee. Ze zouden de hele tijd in de top 4 mee spelen maar zeker niet vaker dan ajax en psv kampioen worden.

31 juli 2015 om 00:40

Ik ben bang dat je het dan zeer optimistisch in ziet. Als een van de weinige Engelse clubs weet Southampton wel op te leiden. Daarnaast is hun begroting zo veel hoger dan die van de concurrentie dat alles minder dan het kampioenschap gewoon falen is. Alles minder dan 8 keer per 10 jaar zou dus een wanprestatie zijn en daarom is 9 in mijn ogen zeer reëel.

31 juli 2015 om 11:18

Kom jongen... Ajax en ook PSV zou gewoon verliezen van dit Southampton

Waar wij Ajax nog geregeld het zwijgen opleggen en het PSV heel lastig maken waren we gister gewoon fysiek en technisch een paar maatjes te klein.

30 juli 2015 om 23:07

Waarschijnlijk niet 1x, simpelweg omdat ze dan geen 100 miljoen aan televisiegeld zouden krijgen en omdat de sterspelers dan bijzonder snel werden weggekocht door het buitenland. Zo gaat dat in de Eredivisie nou eenmaal.

30 juli 2015 om 23:10

Want Soton is niemand kwijtgeraakt? Afgelopen 2 seizoenen zijn er 7 basisspelers weggekocht door de Engelse top, meer dan bij Ajax, PSV of Feyenoord. (clyne, Chambers, Lovren, Shaw, Schneiderlin, Lallana en Lambert), en zijn ze ook nog eens twee keer een basisspeler voor minimaal een half jaar kwijt (foster en Jay Rodriguez).

30 juli 2015 om 23:21

Bij de Nederlandse top krijgen ze helemaal niet de kans spelers als Schneiderlin te behouden tot hun 25ste. Hadden wij in Nederland spelers als Depay of Clasie kunnen behouden zouden we ook een ander beeld zien.

En zo'n Lovren is met alle respect voor 10 miljoen van Olympique Lyon overgenomen. Jay Rodriguez heeft 8,5 miljoen gekost, ook geen bedrag wat in Nederland zelden betaald wordt. In de Eredivisie hebben clubs niet dat soort transferbudgetten en salarissen om dit soort spelers te halen. De reden dat Southampton die middelen wel heeft komt louter doordat het een Premier League club is.

Ik zou Southampton in Nederland zeker hoog zien eindigen, maar te stellen dat Southampton kampioen zou worden gaat te ver. Dat zou alleen het geval zijn wanneer Southampton zijn begroting zou behouden.

30 juli 2015 om 23:25

Tuurlijk, ze hebben er behoorlijk wat moeten verkopen maar heb je ook gezien wat ze er voor terug hebben gekocht? Southampton geeft in verhouding echt veel meer van het geld dat binnenkomt ook weer uit. Dat kunnen we in de eredivisie gewoon niet. Verschillen in budget en daar moeten we het maar mee doen.

30 juli 2015 om 23:38

Geven veel meer uit? Dit seizoen: 53 miljoen ontvangen, 29 miljoen uitgegeven. Vorig seizoen: 124 miljoen ontvangen, 89 uitgegeven.

De laatste 15 jaar, dus sinds het jaar 2000: 280 miljoen uitgegeven, 305 miljoen ontvangen. Fyi: PSV heeft in diezelfde tijd 265 miljoen binnengekregen en 220 miljoen uitgegeven. Ajax 197 uitgegeven en 315 miljoen binnengekregen. Soton geeft niet meer uit dan dat het binnenkrijgt, en voert fatsoenlijk beleid. En er komen spelers als Chambers, Shaw, Bale, Oxlade en Walcott uit de jeugd, toch niet verkeerd voor een klein clubje?

30 juli 2015 om 23:55

Ik had het niet zozeer over 15 jaar maar eerder de laatste 5 jaar... Leek me iets relevanter.

Daarnaast zie je zelf toch ook het verschil? Vorig jaar 71% kunnen herinvesteren en dit jaar 55%.

Feyenoord: Vorig jaar (31,2 in - 8,7 uit) 27,8% en dit jaar (12 in - 5 uit) 41,6%.

Hetzelfde geld grotendeels voor Ajax en Psv, het verschil lijkt me wel heel erg duidelijk toch?

31 juli 2015 om 00:02

Nee, het is niet dat Ajax en PSV het niet Kunnen investeren, ze doen het alleen niet. Dat ligt bij die clubs zelf, niet bij Soton. En geloof me, bij Soton word fatsoenlijk beleid gevoerd, in 2007 was Soton bijna failliet. Vergelijkbaar met Feyenoord, maar nog wat erger. En nu draait Soton jaarlijks een enorme winst.

En is het gek dat iemand die 50.000 euro per jaar verdient meer uitgeeft dan iemand die 30.000 euro per jaar verdient?

31 juli 2015 om 00:20

@stravven

Zeg ik ergens dat Soton geen goed beleid voert ? Ze voeren uitstekend beleid zelfs, daar kunnen veel Engelse clubs nog een voorbeeld aan nemen. Ze hebben alleen wel de beschikkingen over budgetten waar we in Nederland alleen van kunnen dromen. Een gigantisch bedrag aan TV gelden, waar wij in Nederland lopen te ruziën om een paar ton. Ze spelen bovendien in een van de beste en meest aantrekkelijke competities ter wereld. Daar willen spelers ook graag naar toe.

Het is waar dat Southampton een geweldige jeugdopleiding heeft waar zeer goede voetballers uit gekomen zijn. Die waren echter eerder vertrokken als Southampton in een kleinere competitie had gespeeld en ze financieel minder kon bieden. Veel van de goede aankopen hadden geen doorgang gevonden, in Nederland ligt de grens op zo'n 7,5 miljoen als maximum wat er betaald wordt voor een speler.

Met geld uitgeven bedoel ik overigens niet alleen transfergelden, ook salarissen vallen hieronder. PSV heeft een salarishuis van ongeveer 35 miljoen, Ajax op ongeveer 45 miljoen. Ik weet wel zeker dat het salarishuis van Southampton aanzienlijk hoger ligt. Is ook geen schande, de club werkt met vele malen hogere inkomsten. Dan zijn hogere uitgave ook te verantwoorden. Zoals je zelf zegt, iemand die meer geld verdiend kan ook rustig meer geld uitgeven. Wij kunnen simpelweg niet dat niveau van inkomsten halen, een gat van 100 miljoen televisiegelden valt zelfs niet met structureel CL spelen te compenseren. Dus kunnen wij ook niet het niveau van uitgave halen wat Southampton heeft.

31 juli 2015 om 20:58

Soton speelde een paar jaar geleden op lagere niveaus, en toen bleven spelers als Lallana en Schneiderlin ook gewoon.

30 juli 2015 om 23:09

Het probleem is dan direct dat hun inkomsten zullen dalen en op langer termijn de salarissen niet meer kunnen betalen. Southampton heeft de PL televisierechten echt nodig.

Als we de financiele beperkingen vergeten en ervan uitgaan dat ze dezelfde omzet blijven draaien is Southampton voor mij de favoriet. 10 jaar op rij kampioen zij ik niet zo snel gebeuren.

31 juli 2015 om 20:17

Klopt maar ik bedoelde het heel globaal qua niveau.

Denk dat je met zo'n stadion en zulke lasten na 2 maanden in Nederland je faillisement kan aanvragen :P

30 juli 2015 om 23:28

Wat als??? Als Soton in de eredivisie zou spelen, hadden ze ook het budget gehad wat we hier hebben, en dan blijft er niks over van de club. Vergeet niet dat ze niet eens zo heel lang geleden een trapje lager moesten spelen. Daarbij draai het eens om... een traditionele top-3 club uit Nederland in de PL (met het bijbehorende geld) en ze doen minimaal mee om CL voetbal. Daar is het teveel a money game, hoewel Koeman absoluut goed werk levert.

31 juli 2015 om 14:09

10x

31 juli 2015 om 20:16

Wat een discussie :P, maar ik sluit me er bij aan dat de beste spelers van de eredivisie wel al een paar keer naar Soton zijn gegaan ik zou er niet raar van opkijken dat ze met een selectie als deze tussen de 4 en 6 keer kampioen zouden worden in de eredivisie en een Wanyama inderdaad 3 keer zo groot als de gemiddelde cm/cvm in de eredivisie.

En dat gebrek aan creativiteit kan wat mij betreft de prullenbak in Ward Prowse, Tadic, Mane zijn al genoemt maar wat dacht je van Pelle die uit het niet een goal kan maken.(voorbeeld zijn goal tegen Ajax) Dat vind ik ook wel een vorm van creativiteit.

Het kwaliteitsverschil was gewoon te groot. Vitesse kreeg de tegendoelpunten erg onbenullig tegen, maar toch... Op een gegeven moment zat de 1-2 er gewoon in. Als je iets wil, dan móet zo'n bal erin. Gelukkig nog wel wat lichtpuntjes gezien, zoals Nakamba.

Dat Southampton zou winnen was te verwachten. maar dit ging wel erg makkelijk. Dit is toch zichtbaar het verschil tussen de subtop van Engeland en die van Nederland. Al is het ook niet al te handig dat Vitesse een hoop mutaties heeft gekend deze zomer.

Hoe deed Clasie het?

30 juli 2015 om 23:03

Vond Clasie erg zoekende en op safe spelen.

30 juli 2015 om 23:09

Die was vrijwel onzichtbaar

30 juli 2015 om 23:14

Viel niet op

30 juli 2015 om 23:20

En zo hoort het ook, onzichtbaar goed spelen

31 juli 2015 om 10:07

Speelde een beetje de Daley Blind rol. Voornamelijk balletjes breed en terug. Was niet best om te zien.

Ik zei vooraf dat vitesse vernederd zou worden. Toen waren er een paar vitesse supporters die in verdediging gingen dat dat niet zou gebeuren etc.
Maarja ik sprak gewoon the truth. Ookal is het pijnlijk om onder ogen te zien.
Vitesse was nergens de hele wedstrijd.

30 juli 2015 om 23:04

Vitesse is niet vernederd man. Ze hebben bij vlagen goed gevoetbalt, kansen gecreëerd. Dan heb je ook een beetje geluk nodig. Uitslag is geflatteerd.

31 juli 2015 om 10:08

Uitslag geflatteerd? Haha wat een grap. Southampton was heer en meester. Nog een paar flinke kansen gemist.

Vitesse had overigens ook al na enkele minuten met 10 man moeten staan na de overtreding van Achenteh. Helaas voor Soton werd Tadic onterecht buitenspel gevlagd.

31 juli 2015 om 10:14

De uitslag was best wel een beetje geflatteerd ja.

Southampton was zeker beter, maar Vitesse heeft net zo goed 100% kansen gehad.

Als je dan kijkt dat een persoonlijke fout en een makkelijk gegeven penalty voor 2 van de 3 goals hebben gezorgd dan mag je wat mij betreft best spreken van een enigszins geflatteerde uitslag.

30 juli 2015 om 23:09

Leuke woordspeling (NOT)! Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gezien. Eerste 30 min speelde vitesse leuk mee. In de tweede helft werd Vitesse even de bovenliggende partij (al liet Southampton het even toe). Dus nee Vitesse werd niet weggespeeld

30 juli 2015 om 23:09

Klopt niet helemaal want er waren twee kansen op 2-1 en dat is een hele andere uitslag dan 3-0.
Maar goed nu is het wel voorbij en kan Vitesse zich op de competitie richten.
Hopelijk zet Bosz die Achenteh er eens naast en zet die dan de reserve rechts back op linksback
of de linksback van het tweede. Want dit kan echt niet meer.

30 juli 2015 om 23:12

Jij hebt klaarblijkelijk de wedstrijd niet gezien. Southampton was alleen de laatste 10 minuten van de eerste helft duidelijk beter. De rest van de wedstrijd ging het vrij gelijkwaardig op of was Vitesse zelfs iets sterker. Vitesse heeft ook 3 zeer grote kansen gehad om tot score te komen. Southampton kwam zelfs alleen maar tot score door 2 fouten van Vitesse (de 1-0 en 3-0) en een onterechte strafschop (was gewoon een schouderduw).

Southampton heeft wel terecht gewonnen, maar 3-0 is geflatteerd. Zoveel beter speelde Southampton niet.

30 juli 2015 om 23:36

Ik heb de eerste helft volledig gezien. Daarin waren ze kansloos.
2de helft heb ik niet gezien nee was ook niet nodig want ik wist dat het zo zou gaan lopen..
Besef een ding goed, Southampton stond al lekker met 2-0 voor en ging een paar tandjes lager spelen en zelfs dan scoort vitesse niet en maakt southampton 3-0.

Thuis gaat vitesse weer verliezen zelfs nu southampton al door is en ze op 60 procent naar arnhem gaan.

30 juli 2015 om 23:40

Mooi samengevat. Zo heb ik de wedstrijd ook beleefd. Gewoon een geflatteerde uitslag!

30 juli 2015 om 23:42

Dus jij baseert je hele mening op de eerste helft? Zoals hier in dit topic al aangegeven, vitesse speelde vanaf minuut 60 goed voetbal en waren toen gewoon heer en meester. Kregen 2 goeie kansen en men had recht op een goal.

31 juli 2015 om 09:43

Jammer dat je zulke leuke wedstrijden aangrijpt om een beetje te gaan roeptoeteren dat een Nederlandse club vernederd gaat worden.

Budgetwise is het gewoon hartstikke logisch dat Southampton veel sterker dan Vitesse behoort te zijn. Vitesse heeft gewoon heel aardig gevoetbald en eigenlijk ook moeten scoren.

Dat je dan achteraf jezelf nog op de schouder gaat kloppen omdat de (in verhouding) reus van de dwerg wint vind ik persoonlijk eigenlijk wel een beetje treurig.

Ik vind dat Vitesse het best positief gedaan heeft. Een goede goal van Pelle, een dubieuze penalty en een foute terugspeelbal van een jong talent hebben ze de das om gedaan.
Ik heb in ieder geval een heel andere definitie van het woord vernederd. Met een beetje meer mazzel hadden ze 2-1 verloren en dan was dat nog niet eens geheel onterecht geweest.

De onervarenheid geeft echter de doorslag en daarom is het niet 2-1 maar 3-0.

Verder gaat (zover ik tot nu toe gelezen heb) iedereen maar voorbij aan het feit dat de meegereisde supporters 90 minuten lang feest hebben gebouwd in dat stadion. Straks krijgen we iedere thuiswedstrijd van Vitesse weer de comments te horen dat Vitesse geen supporters heeft. Nou, het tegendeel is wel bewezen. Blijft verder gewoon een feit dat het Gelredome gewoon een stukje te groot is voor de club Vitesse.

31 juli 2015 om 16:35

helemaal mee eens Sammerens!

Kon pas kijken vanaf de 50e minuut, Clasie speelde best wel goed in de 10 minuten die ik hem zag spelen. Southampton had geluk met die laatste doelpunt, ik zag het al aankomen. Vitesse speelde enorm langzaam, met een beetje pit hadden ze zeker een doelpunt gemaakt.

Jammer, ik vind 3-0 wat geflatteerd. Positief punt: stekelenburg maakte een goede indruk en had nog een cruciale redding bij een 2-0 stand, laten we hopen dat ie zich weer enigzins herpakt bij Southampton.

30 juli 2015 om 23:07

Vind ik ook. Een gelijkspel had makkelijk gekund als Vitesse de goals niet zo makkelijk had weggegeven..

30 juli 2015 om 23:18

En als je met je tante trouwt ben je je eigen oom en neef tegelijk. Als telt niet.

Vitesse komt gewoon tekort ten opzichte van Soton. Soton geeft gewoon niets weg, vorig seizoen kreeg enkel Chelsea minder goals tegen in de Premier League, (chelsea kreeg er 32 tegen, Soton 33). En Nederlandse clubs hebben het gewoon enorm moeilijk tegen teams die goed kunnen verdedigen.

30 juli 2015 om 23:45

Nah ze hebben toch echt 3 honderd procent kansen weggegeven en Vitesse had er gewoon 1 moeten maken daarvan.

Maar wat je zegt over dat nl clubs het lastig hebben tegen teams die goed kunnen verdedigen klopt wel. Bleek maar weer vorig jaar met zenit en Dnjepr.

R.i.p Nederlands voetbal jonge jonge, ook Groninge zal niet ver komen, eerst dat drama met Go/ahead
nu dit ook al was het te verwachten. Alle hoop alleen gevestigd op Ajax, Psv, AZ. Maar ja ben bang dat die het ook zullen laten afweten in ieder geval niet veel zullen presteren in Europa.

30 juli 2015 om 23:21

Stel je niet zo aan man swaa of hoe je jezelf ook noemt.

Vitesse is niet onder de druk vandaan gekomen vandaag. Score is volledig terecht, maar wel spijtig dat het tot stand komt door persoonlijke fouten. Achenteh was met afstand de slechtste speler van het veld. Als Vitesse daar geen vervanger voor haalt kunnen ze beter dit seizoen overslaan.

Zonde voor Baker dat hij nog in de fout ging, vond hem verder in zijn passing niet slecht. Brown groeide wel steeds beter in de wedstrijd en had enkele goede schijnbewegingen. Zoals de commentator aangaf is dit ook niet vreemd aangezien Chelsea ze niet rijp vind voor de Premier League.

Positieve punten voor Vitesse zijn beide spitsen die in de Eredivisie allebei wel potten kunnen breken en de nummer achttien. Wat een felle speler is dat zeg met de juiste instelling en veel techniek!

Heel jammer. Vitesse was natuurlijk minder, maar 2-1 had zeker niet een onterechte uitslag geweest. Bij vlagen gewoon goes gevoetbalt. Achenteh is echt een drama.. En tja die 3de goal wordt natuurlijk genadeloos afgestraft op dit niveau.

Ik weet niet hoeveel keer de winnaar van de play-offs van vorig seizoen nog moet sneuvelen na twee wedstrijden voordat de Knvb op het idee komt om van dat waardeloze systeem af te stappen. Gewoon lekker de nummer 4 Europa insturen, de play-offs zijn een faliekante misluking.

Zat er natuurlijk aan te komen, Vitesse wat zijn selectie nog niet rond heeft en nog niet op elkaar is ingespeeld tegen een tegenstander die veel sterker was. Jammer, maar ik denk dat iedereen hier wel rekening mee hield. Desondanks een zeer slechte zaak voor het Nederlands voetbal natuurlijk, zeker als je ziet hoe Ajax gisteren ook weer loopt te prutsen. Gelukkig deed AZ vandaag zijn werk, en als Ajax en AZ volgende week winnen (en Vitesse misschien thuis gelijk kan spelen ) houden we de schade beperkt.

30 juli 2015 om 23:16

En welk verschil had dat gemaakt dan? Vitesse had nu in de laatste wedstrijd tegen Utrecht krachten gespaard om fris aan de play-offs te kunnen beginnen (3e konden ze toen immers niet meer worden, aangezien AZ al ruim voor stond). Had daar wel wat op het spel gestaan, dan hadden ze waarschijnlijk wel gewonnen en hadden ze alsnog dat ticket kunnen pakken.

Overigens maakte Vitesse een goede indruk (ook al in de oefenwedstrijden daarvoor), veel beter dan dat ik tot nu toe van Feyenoord heb gezien.

30 juli 2015 om 23:29

Het had in dit geval niks uitgemaakt. Al had je tegenover dit Southampton PSV gezet dan betwijfel ik het of die hadden gewonnen. Ja, ze hadden meer tegengas gegeven maar Southampton is normaal gesproken gewoon sterker.

Ook wel logisch als je ziet dat ze een paar van de beste eredivisie spelers van de afgelopen jaren hebben lopen... (clasie, Tadic & Pelle), waarvan de laatste 2 zich echt al doorontwikkeld hebben.

30 juli 2015 om 23:46

Sowieso twee weken meer voorbereiding / rust. Omdat je alweer vroeg het seizoen moet beginnen in Europa is dit cruciaal. Daarnaast zorgt het systeem ervoor dat niet de sterkste ploegen Europa ingaan. Maar dat de nummer 7, die misschien wel 15 punten minder heeft als de nummer 4 Europa ingaat op basis van een goede vorm in de play-offs. In dit geval had het allemaal niet heel veel uitgemaakt, dit is gewoon pech met de loting.

Standaard gewoon de bekerwinnaar en de hoogst geklasseerde clubs na 306 wedstrijden Europa insturen. Dan sturen we de meest stabiele clubs Europa in en geven we ze bovendien een betere voorbereidingstijd.

30 juli 2015 om 23:22

Ik weet niet, de play-offs zijn qua opzet vergelijkbaar met europese kwalificatiewedstrijden. Als je daarin aantoont beter te zijn maak je een grotere kans om je voor de groepsfase te plaatsen.

31 juli 2015 om 00:04

Het is vooral twee weken minder voorbereidingstijd op die Europese kwalificaties.

Een succesformule is het nog niet geweest. De laatste 5 jaar :

2015/16 - Vitesse (direct eruit tegen Southampton)
2014/15 - FC Groningen (direct eruit tegen Aberdeen)
2013/14 - FC Utrecht (direct eruit tegen Differdange )
2012/13 - Vitesse (lokomotiv Plovdiv verslagen, eruit tegen Anzhi)
2011/12 - ADO (FK Tauras verslagen, eruit tegen Omonia Nicosia)

In de huidige constructie hebben we 7 teams via de play-offs naar de Europa League gestuurd. De poulefase haalde slechts 1 team, FC Utrecht in 2011. De rest vloog er allemaal na 1 (meestal) of twee tegenstanders uit.

Laten we die play-offs leker overboord gooien, ze voegen niks toe, ze zorgen of voor onnodige belasting van het sterkste team wat Europa ingaat, of zorgen ervoor dat een relatief minder sterk team Europa ingaat.

Was te verwachten, maar ik hoorde de Engelse commentator al zeggen dat Vitesse niet alles heeft gegeven vandaag.

Offtopic: moet ik voortaan betalen voor Fox sport om de Europa League te zien?

30 juli 2015 om 23:12

Ik had gelezen dat RTL7 de rechtem van de Europa League heeft tot 2018, raar dat ze vandaag niks hebben uitgezonden.

30 juli 2015 om 23:16

Deze duels behoren nog niet tot het officiële toernooi gedeelte, dat was ook te zien aan het feit dat alle verplichte EL logotjes nog niet gebruikt werden.

30 juli 2015 om 23:25

Dat verklaart een hoop.

30 juli 2015 om 23:13

Ik geloof dat de wedstrijden vanaf de groepsfase weer op Rtl7 te zien zijn

30 juli 2015 om 23:15

Nee, de huidige overeenkomst is dat zowel FOX als rtl7 de wedstrijden mogen uitzenden, dit is echter slechts de voorronde en die wordt alleen op FOX uitgezonden.

30 juli 2015 om 23:16

Kijk ze komen dus gewoon ook conditioneel te kort. Er zat meer in volgens de Engelse commentator.

The Saints hebben natuurlijk een stuk meer kwaliteit. Toch was Vitesse bij vlagen aardig aan het meevoetballen. Die grote kans van die nieuweling had er echt in gemoeten. Dan krijg je een heel andere slotfase. Nu staat er 3-0 op het bord en het moge duidelijk zijn dat dit tweeluik eigenlijk al beslist is.

Die hele fair play onzin dat ze GO Ahead hebben toe gelaten, wat een onzin het moet zo zijn dat je een ander team mee mag doen namelijk het hoogst geeindigde team in de competitie die nog geen Europees heeft gehaalt namelijk Feyenoord had i.p.v Go Ahead mee moeten doen , na dit drama

Wat als straks b.v NEC of zo de fair play Europees voetbal haalt dan verlies je weer heel veel punten.

30 juli 2015 om 23:18

Het fair play ticket is inmiddels alweer afgeschaft, dus je loopt nu onnodig om wijzigingen te roepen.

30 juli 2015 om 23:18

Volgens mij is dit de laatste keer dat een club zich via fair play voor europa kan plaatsen, dit wordt komend seizoen veranderd.

30 juli 2015 om 23:24

Gelukkig maar.

30 juli 2015 om 23:31

Ben het op zich wel eens met je reactie, al is hij inmiddels achterhaald. Anderzijds heeft vrijwel geen enkele club de laatste jaren iets gespresteerd en heeft NEC (destijds ook bekritiseerd omdat ze via de Play-offs europees haalden), destijds wel Europees overwinterd door o.a. Spartak Moskou uit en Udinese thuis te winnen. Gaat ze waarschijnlijk niet nog eens lukken, maar moest me toch even van het hart, haha.

Teveel nieuwe spelers. Dat was vandaag het probleem. Vergeleken met het basiselftal van vorig seizoen waren zo ongeveer het hele middenveld en de aanvalslinie anders. Ik kende alleen Qazaishvili, Olinyk en Djurdjević.
Maar zo geweldig vond ik Southampton ook weer niet. Ik denk dat het Vitesse van eind vorig seizoen met Labyad, Pröpper, Vejnović, Traoré en Ibarra (die vandaag helaas niet meedeed) best wel van dit team had kunnen winnen.

Helaas weer hetzelfde verhaal als vorig seizoen Fc Groningen en het jaar daarvoor Utrecht. Ze halen europees voetbal, iedereen blij, groot feest, verkopen een paar spelers, en falen in de playoffs. En daar gaat de prijs van vorig seizoen ...

30 juli 2015 om 23:19

Dat zal structureel steeds zo gebeuren als ze op het einde van het seizoen drie sterke spelers verkopen.

30 juli 2015 om 23:20

Ook Soton is zoekende, die zijn met Foster, Clyne en Schneiderlin toch 3 belangrijke spelers kwijt. Foster is zwaar geblesseerd, die andere twee zijn verkocht. Schneiderlin was vorig jaar de spil in Southampton, die vervang je niet zomaar. Het Southampton van vorig jaar zou ook van het Vitesse van vorig jaar winnen, misschien iets minder makkelijk, maar winnen doen ze zeker.

31 juli 2015 om 02:01

Er stonden vandaag maar 2 nieuwe spelers in de basis.. Rest was er vorig jaar al

31 juli 2015 om 11:02

Ja, maar die zaten eigenlijk alleen maar op de bank of tribune...
Peter Bosz is niet echt fan van rouleren.

Een tijdje geleden las ik hier dat FC Groningen en Feyenoord niets voorstelden, daarom verloren ze met 3-0. Vitesse zou het klusje wel even klaren. En zie hier. De realiteit is dat de nr. 7 van Engeland, met hun budget, moeiteloos kampioen wordt van de Eredivisie. Weer een illusie armer.

30 juli 2015 om 23:20

Er zat echter wel verschil in. FC Groningen en Feyenoord hadden niets in te brengen, terwijl Vitesse (in een wedstrijd die er wel om ging) gewoon 80 minuten lang prima kon meevoetballen, weinig kansen weg gaf, terwijl ze zelf ook een aantal uitstekende kansen kreeg om te scoren.

30 juli 2015 om 23:23

Alleen Feyenoord experimenteerde (hopelijk) terwijl vanavond voor het 'echie' was.

30 juli 2015 om 23:21

Dan weet je dus dat Feyenoord en Groningen ook niet van Southampton zouden winnen.
Want de teams wisten zich niet eens te kwalificeren en zijn dus nog zwakker.

30 juli 2015 om 23:47

Dat bestrijd ik ook niet. Vitesse wordt alleen zoveel hoger ingeschat. Dat valt dus tegen. Afgelopen seizoen verloor Vitesse overigens uit en thuis van Groningen en ook in de beker. ik gun Vitesse en het NL voetbal het beste maar dit gaat Vitesse niet redden.

30 juli 2015 om 23:53

Haha Groningen heeft zich dankzij de bekerwinst rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase, dus waar heb je het over?

31 juli 2015 om 18:42

@sam: Ik geloof dat je in het seizoen hebt zitten slapen. Vitesse heeft in de competitie helemaal niet van FC Groningen verloren. Beide duels eindigde in 1-1 en in beide duels waren de Arnhemmers de betere.

In het bekerduel verloren ze wel, maar waren ze tot die rode kaart heer en meester. 0-4 was toen een meer terechte uitslag geweest dan de uiteindelijke 4-0.

1 augustus 2015 om 01:06

Je hebt gelijk het werd twee keer 1-1. Voor de verslaggeving wil ik je verwijzen naar BV de Nos. Die is iets objectiever. Jij praat al net als dhr Bosz: wij waren beter....

31 juli 2015 om 00:32

Ik heb niemand, maar dan ook echt niemand horen zeggen dat "vitesse het klusje wel even zou klaren'.

Nou The Trut, ik vind dat Vitesse helemaal niet vernederd is. Ik vind 3-0 een geflateerde uitslag, want het was zeker niet zo dat Vitesse is overlopen en dat de doelpunten door schitterende aanvallen tot stand zijn gekomen.
Wat dat betreft heeft Vitesse meer van zich zelf verloren. Bij de eerste goal was Leerdam nog niet gewend dat hij als centrumverdediger speelde en kwam veels te ver naar voren (bijna middenlijn) waardoor het balverlies dodelijk was.
De penalty vond ik persoonlijk te makkelijk gegeven en de 3e was een cadeautje van Baker.
1-0, 2-0 of 2-1 was realistischer geweest.
Ondanks de nederlaag heb ik een goede indruk van het elftal gekregen, ze vonden elkaar makkelijk en lieten de bal goed rond gaan. Heb er vertrouwen in dat het in de eredivisie goed gaat komen want ik denk dat Bosz ze dit keer eerder aan de praat heeft. Europees moeten ze vergeten alleen volgende week een leuke pot spelen.

Was te verwachten dit maar gezien t spelbeeld is dit zo onnodig. Vitesse speelde zkr t eerste hlf uur goed en na de 1-0 waren ze niet van slag alleen die domme linksback verpestte het wat een blinde paard is dat zeg. Als de penalty en de onnodige breedtepass niet weg was gegeven dan had vitesse een goede uitgangspositie maar helaas

Het verschil tussen de subtop van Nederland en de subtop van Engeland. Best wel eng om te zien hoe groot het verschil is. Southampton was echt wel drie klasses beter. Na de 2-0 geloofden ze het wel en schakelden ze terug. Een domme pass van Baker en het wordt op dit niveau gelijk afgestraft. In de Eredivisie kom je er meestal nog mee weg. Dit Southampton zou in de Eredivisie makkelijk kampioen worden met spelers als Clasie, Wanyama, Tadic, Mané en Pelle.

Vitesse deed in de eerste 30 minuten toch wel leuk mee. Af en toe leuke combinaties gezien maar het mocht niet baten. Ik had het Vitesse zeker gegund, maar de tegenstander is nou eenmaal van een ander niveau. Het verschil is simpelweg te groot.

Dit is dus de reden dat het beter was geweest als Feyenoord Europees had gespeeld dan Vitesse. Feyenoord had waarschijnlijk een minder zware loting gehad. Door GAE en Vitesse verliest Nederland weer kostbare punten voor de coëfficiëntenlijst.

31 juli 2015 om 00:15

@difference09
niet zo huilie doen.
Feyenoord verliest de play offs dus geen Europees voetbal. Hadden ze maar wat scherper moeten zijn toen. Daarbij verloor Feyenoord in de eigen Kuip nota bene ook kansloos met 3 - 0 van Southampton.

Ik denk wel dat Feyenoord een makkelijkere loting had gehad maar daar kan Vitesse niks aan doen. Vitesse heeft gewoon pech met de loting. Ze waren van de niet geplaatste clubs de club met de meeste coëeffecientiepunten en dan nog loot je de zwaarste tegenstander van de geplaatste clubs. Dikke pech.

On : deze overwinning is ook behoorlijk geflatteerd. En ze moeten die Achenteh zo snel mogelijk verkopen en een nieuwe linksback halen. Zelden zo'n slechte verdediger gezien.

31 juli 2015 om 02:05

Achja... Dat is dan eerder de schuld van Feyenoord (en Twente dat afzag van Europees avontuur) dan van Vitesse en GAE..

Vitesse heeft vandaag in Southampton meer laten zien dan Feyenoord in eigen Kuip tegen hen..

31 juli 2015 om 10:10

Feyenoord was hier ook gewoon ten onder gegaan. Southampton is gewoon een maatje te groot voor de Nederlandse clubs. Alleen PSV zou tegenstand kunnen bieden schat ik in.

Dat rechtstreekse CL ticket was toch ook te mooi om vast te houden. Het plaatsen voor EL is voortaan het hoogste goed voor de eredivisie clubs en dat word al een tragedie te moeten aanschouwen.
Man, wat is het Nederlandse voetbal afgegleden deze eeuw.

31 juli 2015 om 02:08

De andere zijn gewoon te groot geworden! Zie vanavond 130 miljoen tegen 30 miljoen.

Daar valt niet tegen op te boxen.. Daar kunnen de Nederlandse clubs verder niets aan doen!

31 juli 2015 om 11:28

Verschil tussen Southamptom en Vitesse is waarschijnlijk wel iets meer dan 100 miljoen. Aangezien de nummer laatst in de BPL al 122 miljoen aan televisierechten krijgt.

Super gedaan door Ronald Koeman! Ik gun het hem en Southampton wel.
Vitesse is een club zonder bestaansrecht, zonder eigenwaarde.
Hun ziel en zaligheid is verkocht aan Chelsea.

31 juli 2015 om 00:22

@mrhelmy
nee hoor wij hebben onze ziel en zaligheid nog. Vitesse heeft gewoon een uitstekende deal met Chelsea. Ze mogen zelf bepalen wanneer de spelers van Chelsea spelen en wanneer niet. Vorige seizoen zijn er regelmatig spelers van Chelsea zoals Wallace en Mecheacran op de bank gezet.
Zelfs Piazon seizoen ervoor regelmatig op de bank.

Bij de Graafschap - jouw club toch - zou je watertanden van zulke spelers.wanneer Vitesse de financiën beter op orde heeft ( van de rotzooi die Jordania achter heeft gelaten ) zullen we ook weer meer spelers gaan kopen.

31 juli 2015 om 17:14

Firepotatoe je snapt er helemaal niets van. Als Chelsea morgen stopt kunnen jullie overmorgen het faillissement aanvragen. Ik zou van zo'n club gelijk afstand nemen, het bestaat momenteel uit een vreemdelingen legioen.

31 juli 2015 om 18:52

@helmink: ik denk dat jij het niet snapt, want wat je roept is onzin. Als Chelsea morgen stopt, dan is er geen probleem. Allereerst is Chelsea (officieel) niet eens de geldschieter, maar dat is Chigrinsky. Daarnaast is contractueel vastgelegd dat hij dan nog 1,5 jaar verantwoordelijk is voor de verliezen die gemaakt worden en is daar alleen geld voor opzij gezet op een aparte rekening, waar Vitesse dan toegang tot heeft.

Daarnaast is Vitesse schuldenvrij (zelfs geen hypotheek op het trainingscomplex dat van de club zelf is, waar dus nog altijd een hypotheek van 10 miljoen op genomen kan worden in geval van nood) en heeft het 12 miljoen in kas. Dit kun je gewoon in het jaarverslag terug vinden als je even goed zou hebben verdiept.

Zelfs zonder dat opzij gezette geld kan Vitesse dus zonder te bezuinigen nog zo'n 2 a 3 jaar zichzelf redden, met dat opzij gezette geld dus al 3,5 tot 4,5 jaar totdat het geld op is (daarna kan echter nog altijd leningen aangegaan worden zoals elke andere club doet, dus de echte termijn zal nog langer zijn). Echter is Vitesse nu al aan het bezuinigen en neemt die bankrekening nog elk jaar toe. Die termijn die Vitesse in zo'n geval heeft om de benodigde bezuinigingen te kunnen doen wordt dus steeds langer.

Wat jij dus roept is dus volledige onzin, als de geldschieter stopt, dan is Vitesse absoluut niet de volgende dag al failliet.

31 juli 2015 om 20:52

@helmink

Dat dus. Zie reactie van Superghost
Je doet allerlei aannames over de club Vitesse zonder je eerst te verdiepen in hoe het nu echt in elkaar zit.

Dat je die aannames doet komt natuurlijk in grotere mate omdat je NEK fan bent, ik bedoel Nec. Ik dacht altijd dat het NEK was omdat iedereen in Arnhem jouw club zo noemt. Vat je hem?

Een topclub zoals AZ destijds onder van Gaal met technische jongens als Dembele en Mounir was voor Pele te hoog gegrepen maar bij subtoppers als Feijenoord en nu Southampton waar het tempo wat lager ligt doet hij het erg goed.

31 juli 2015 om 01:13

Het is allemaal een kwestie van vertrouwen krijgen en het gebruok maken van zijn sterke kanten. Dat doet Koeman goed. Bij het Italiaanse elftal heeft hij ook een aantal goede wedstrijden gespeeld.

Het zal me niets verbazen wanneer Southampton dit seizoen het super goed gaat goed in de Ucl, ik schat ze niet onder de huidig winnaar Sevilla.

Ben benieuwd of ze het bij Vitesse nu nog steeds zo'n ¨leuke loting,¨ vinden.

31 juli 2015 om 10:05

Natuurlijk. Heb je niet gezien wat voor een feest het was op de tribune?

Afgezien daarvan speelden ze geheel niet slecht en hebben ze ook grote kansen gehad. Het verschil is dat Southampton de Eredivisie topscorer van enkele jaren terug in de gelederen heeft en die poeiert zo'n kans gewoon snoeihard in de goal. Bij Vitesse moet een jonge ventje van een jaar of 18-19 de kans afmaken en die is dan niet koelbloedig genoeg.

Als je denkt dat Vitesse met 'leuke loting' bedoelde dat ze dachten dat ze een goede kans hadden dan heb je het denk ik toch echt verkeerd geïnterpreteerd.

1 augustus 2015 om 19:38

Ik word er liever uitgekickt door een Southampton dan door een Petrolul. Het waren 2 geweldige dagen in Engeland en die pakt niemand ons af. Verwachtingen had ik vooraf toch niet, dus ik had me al voorgenomen om van iedere minuut te genieten en het was fantastisch in de stad en in het stadion.

Vitesse best een aardige wedstrijd op de mat zien leggen en 3-0 flatteert. Maar Southampton is gewoon een maatje te groot.

Met dit team gaan wij gewoon heel leuk meedraaien in de eredivisie (wel graag nieuwe linksback)

Overigens genoten van mn medesupporters, wat een sfeer in het uitvak! Kippenvel! 1500 man in Southampton, geen incidenten, enkel trots achter de club! We hebben gezien de reacties op twitter een geweldige indruk gemaakt op de Southamptonfans! Trots, zo hoort het dus!!

Hoe lang mag Acenthee nog blijven staan. Wat een drama.. Die jongen kan het niveau niet aan. Door hem maken we geen kans meer volgende week. Liever een jeugdspeler erin dan deze minkukel

Het hele seizoen speelt Vitesse internationaal voetbal; 2 nederlanders in de basis... Ik snap het wel, EU -regels van vrij verkeer. Maar stop alle discussies maar over clubliefde etc etc, alleen de supporters leven nog voor het shirt. Hoezo Nederlands voetbal???

31 juli 2015 om 11:29

2?
Room, Leerdam, Achenteh, Diks...

Verder met je eens, maar dat geldt ook voor de Nederlanders eigenlijk.. vdH is bv een goed voorbeeld. In de jaren bij Vitesse altijd geroepen dat Ajax zijn club was, maar nu zonder moeite overstap naar Feyenoord.

31 juli 2015 om 11:49

Room is toch van Curacao? Vooruit, die tellen we mee Maar toch, we begrijpen elkaar. Hebben 'wij' bij Heerenveen ook, de Friezen in de afgelopen 20jaar zijn op 2 handen te tellen; als ik al zo ver kom?

En ik snap de clubliefde wel, of het goede gevoel hebben bij een bepaalde bedrijfscultuur; maar als je ergens meer kan verdienen, nieuwe uitdaging en avonturen, dan zou ik ook gaan. Heb zelf ook meerdere werkgevers gehad zodat ik carriere kon maken; het bedrijfsleven is niet anders.

31 juli 2015 om 13:33

Room is geboren in Nijmegen

31 juli 2015 om 14:12

Waar ligt dat? Suriname?

31 juli 2015 om 14:20

Stel dat Ajax was gekomen voor Arie.
Voor wie zou hij kiezen?
Voor de beste betaalde club natuurlijk,clubliefde geldt al jaren niet meer.
De laatste is geloof ik Vreman van de Graafschap.
Nooit 1cent gevraagt aan de graafschap,speelde ze hele voetbal loopbaan,geloof ik voor die Club.

31 juli 2015 om 11:56

Het waren er inderdaad 4. Ook niet zo raar aangezien er 2 Nederlandse basisspelers zijn weggekocht en de ander transfervrij is vertrokken.

Van der Werff is de vervanger van vd Heijden maar was niet fit. Voor Propper en Veijnovic zie ik niet in hoe ze daar een Nederlandse vervanger voor zouden kunnen hebben halen die in de buurt komt van het niveau EN die (nagenoeg) niets zou moeten kosten.

31 juli 2015 om 14:27

Ik ben het met je eens dat de discussie maar eens moet stoppen. Iedere speler die een beetje kan voetballen wordt sowieso weggekocht en spelers die wel langer bij een club blijven zijn dan vaak spelers die dus niet in de belangstelling staan van buitenlandse clubs. Dat zegt vaak meer wat over de kwaliteit van de spelers dan over clubliefde.

De discussie wordt met name vervelend, en laten we Southampton even als voorbeeld nemen, dat er verwijten komen in bijvoorbeeld het AD dat Vitesse maar met 2 Nederlanders speelt en dat Southampton er net zoveel heeft. Nu klopt het aantal van 2 van Vitesse al niet (waren 4 in de basis en 1 invaller uit Arnhem nota bene). Maar dat het o zo sympathieke Southampton maar met 1 Engelsman in de basis speelt wordt dan voor het gemak even vergeten te vermelden. Vitesse speelde zelfs met meer Engelsen namelijk 2!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren