Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal: ‘Ik houd daar van en vraag daar ook om, zeker bij Memphis’

Laatste update:
/

Louis van Gaal wil Manchester United in het nieuwe seizoen in een 4-3-3 formatie laten spelen. Gedurende de tournee door de Verenigde Staten verschenen the Red Devils vaak in een 4-2-3-1 opstelling, waarbij Wayne Rooney de spits was en Memphis Depay achter hem een rol als ‘tien’ vervulde en de flanken bemand werden door Juan Mata en Ashley Young. Dat kan echter gaan veranderen.

Depay zal waarschijnlijk meer wegzakken uit de rol van ‘tien’ en meer op het middenveld moeten opereren, lijkt het. “De middenvelder komt soms nog voor de spits te staan en dat is niet slecht, want ik ben van mening dat je variatie moet aanbrengen in je aanval”, sprak Van Gaal na de 2-0 nederlaag tegen Paris Saint-Germain tijdens de International Champions Cup. Dat was de laatste ontmoeting in de oefencampagne in de VS.

“Ik houd daar van en ik vraag daar ook om, zeker bij Memphis. Ik kan het ook aan Michael Carrick of Bastian Schweinsteiger of Morgan Schneiderlin vragen, af en toe. Maar vooral aan Memphis. Het hangt ook af van je tegenstanders”, aldus Van Gaal, die bevestigt dat hij ‘min of meer’ voor 4-3-3 kiest in het nieuwe Premier League-seizoen. “Dat speelden we vorig seizoen ook, in het tweede deel, en ik heb gezegd dat dat het systeem is dat ik wil gebruiken. Ik ben tevreden over de speelwijze die we gebruikten tijdens de tournee.”

Memphis Depay komt het best tot zijn recht als buitenspeler

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over de poll: hij komt het best tot zn recht als linksbuiten.

30 juli 2015 om 15:28

IK zie Depay ook graag als linksbuiten.
Nu wil Gaal er een middenvelder van maken.
Dan snap je er toch helemaal niets van.

30 juli 2015 om 15:36

Nee inderdaad, die Van Gaal snapt echt niks van voetbal.

30 juli 2015 om 15:49

Doe het zo en alle problemen van de baan.

Reserves: Romero, Valencia, Jones, Rojo, Blind, Fellaini, Herrera, Schneiderlin, Pereira, Januzaj, Young, Hernandez en Wilson.

Zit je met een selectie van 24 spelers (25 als je nog een derde keeper meetelt). Perfect me dunkt. Elke positie dubbel, enkel de spits en centraal middenveld één meer.

De Gea
Darmian
Smalling
Otamendi
Shaw
Carrick
Schweinsteig
Pedro
Mata
Depay
Rooney
30 juli 2015 om 16:40

Schneiderlin mag van mij wel in de basis hoor. Heeft zich prima laten zien op de tour. Op zijn minst gewoon rouleren met Carrick en Schweinsteiger voor die 3 posities. Ook mis ik Herrera. Juist met spelers als Depay en eventueel Pedro om hem heen kan hij denk ik excelleren.

30 juli 2015 om 17:53

Ik vind hem zo gehyped.
Denk en hoop dat hij gaat floppen bij man u.
Waarom.. omdat ik hem niet goed genoeg vind voor man u en zal die denk ik ook nooit worden.
Vind het maar een matige speler die in nl comp ook het nodige geluk had met zijn goals.
En omdat de nl comp gwn slecht niveau is.
Bijv de laatste wereldtopper is tog echt suarez en aan hem zag je dat hij iets extra's had.
Aan depay niet.

30 juli 2015 om 18:26

elchino, omdat Depay het niveau van Manu (nog) niet heeft hoop je dat hij gaat floppen ?

30 juli 2015 om 19:04

Elchino: als jij niet ziet dat Memphis wat extra's heeft, dan heb je echt geen verstand van voetbal! Serieus.

Ik zou Mata als 10 gebruiken en Depay op de flank (depay/young links, Di Maria/pedro/januzaj rechts).

30 juli 2015 om 18:15

Di Maria is nergens te bekennen, Pedro is er nog niet en januzaj is niet goed genoeg voor de basis als je kampioen wilt worden en hoge ogen wilt gooien in de CL. In de praktijk heb je gewoon Rooney als vaste spits, schneiderlin/ carrick en schweinsteiger als controleurs(2vd3 om misverstanden te voorkomen) en mata, young en Depay die mogen zwerven. Mata staat nooit de hele wedstrijd met z'n hakken tegen de lijn aan en die komt vaak genoeg in de as, young komt veel naar binnen en Depay kan ook aan de zijkanten functioneren. Dus in de praktijk maakt t niet bijzonder veel uit waar wie staat als de 3 aanvallende middenvelders

30 juli 2015 om 21:49

ik blijf het zo bizar vinden dan trainers (relatief) langzame spelmakers als Mata, op de flanken neerzetten. Daar heb je juist snelheid en verassing nodig? En wendbaarheid heb je in de as nodig.

Begrijp ik nou dat hij nog verdedigender moet spelen als op positie 10. Dat past echt niet bij Depay.

30 juli 2015 om 15:32

Van Gaal wil Depay waarschijnlijk niet opstellen als buitenspeler omdat hij dat niet is. 9 van de 10 acties zijn acties binnendoor richting het doel.
Als 10 in het van Gaal systeem heeft hij meer een vrijere rol, hij is op die positie meer betrokken in het spel.
Als Van Gaal Depay op de flank zou zetten dan kan hij zich niet ontwikkelen. Hij speelt het spel zoals bij PSV alleen dan in de Pl....
Let maar op: Van Gaal maakt van Depay in een jaar of wat de beste speler van de Premier league!!

30 juli 2015 om 15:50

Depay is wel een linksbuiten en kan ook uitstekende functioneren als linksbuiten, als je maar een linksback hebt die er over heen komt zoals Willems vorig seizoen.
Depay gaat inderdaad het vaakst binnendoor, maar zijn kracht is juist dat hij vanuit de linksbuitenpositie naar binnen kan komen om te schieten. Als hij al op de as begint heeft hij veel minder ruimtes om zijn actie te maken, Depay moet het vooral hebben van zijn kracht en snelheid en die kwaliteiten komen veel beter tot uiting als linksbuiten, hij is minder een speler die met even met kort voetenwerk 2 man uitspeelt en ruimte creëert op de as voor zichzelf

30 juli 2015 om 16:04

Depay in een jaar de beste speler van de Premier League????? Dan moeten er eerst een karrenvracht aan topspelers vertrekken naar la liga of de bundesliga. Weg met Aguero, Silva, Hazard, Sanchez, Ozil, sterling,...

30 juli 2015 om 16:14

Van Gaal wil Depay zijn spelmaker maken. Met Schweini en Scheiderlin op het middenveld heeft hij spelers die voor de balcirculatie zorgen. depay is niet een speler met een passeerbeweging, dus beter op 10 dan hangend op links.van Gaal zet liever Mata of young op links om het veld breed te houden. Depay zijn scorend vermogen komt het beste tot rendement op 10 waar hij kan combineren of zijn actie kan maken.
Buiten dat zou ik mijn backs liever laten verdedigen, achterin is United zeer zwak.

30 juli 2015 om 16:21

...een jaar of wat daarmee bedoel ik dat hij in 2 of 3 jaar uitgroeit tot een topspeler. Na United zou bijvoorbeeld Bayern of Real hem aantrekken als spelmaker.

30 juli 2015 om 17:09

Ja, en hem dan gelijk weer verkopen, dacht het niet.

30 juli 2015 om 17:16

Depay is totaal geen spelmaker, dat kan hij niet

30 juli 2015 om 17:39

"depay is niet een speler met een passeerbeweging"

Wow, je hebt Depay toch wel eens zien spelen neem ik aan? Dat is juist zijn kracht, hij passeert mensen alsof ze er niet staan.

30 juli 2015 om 18:18

Ik begrijp hem wel, Depay is het sterkst in de combinatie. Dan gaat hij er enorm makkelijk langs. Maar hij heeft niet wat een Robben ( ik weet dat dit appels met peren vergelijken is maar toen Robben op Depay zijn leeftijd was dan) heeft, met de bal aan z'n voet op z'n directe tegenstander afgaan en erlangs. Je ziet echt vaker dat hij de combinatie zoekt en dan door zijn techniek, handelingsnelheid en explosiviteit erlangs gaat

Depay speelde bij PSV ook wel eens een tijdje op 10. Daar vond ik hem niet goed.
Hij mist denk ik de verfijnde techniek voor een echte no 10.

Waarom niet Mata op 10? Bij Chelsea was hij daar zo goed, en mist bovendien snelheid op de flanken.

30 juli 2015 om 15:25

Jij ziet dat, ik zie dat, alleen ziet LVG het helaas nog niet!
Depay op links, Mata op 10 en Januzaj op rechts aub!

30 juli 2015 om 18:20

Kan me de wedstrijd tegen Ajax herinneren waar hij constant in de as stond, drama. Maar wellicht gaat t nu beter doordat hij kwalitatief een veel beter team om zich heen heeft. Je trekt je toch op aan t niveau van medespelers

30 juli 2015 om 15:52

Wanneer heeft Depay bij PSV op tien gespeeld dan? In de jeugd misschien maar in het eerste niet hoor. Heeft de laatste twee seizoenen altijd linksbuiten gestaan, dat is ook gewoon zijn beste positie. Heeft inderdaad niet de kwaliteiten voor het middenveld zijn sterke punten, kracht en snelheid komen juist het best toch zijn rechts als buitenspeler.

30 juli 2015 om 17:28

Hij heeft het wel een aantal wedstrijden gedaan ( volgens mij niet afgelopen seizoen maar het seizoen doorvoor in een aantal europa league wedstrijden, daar was hij inderdaad niet echt denderent trouwens)

30 juli 2015 om 18:15

Als je goed kan voetballen ben je geschikt voor iedere positie behalve keeper....

30 juli 2015 om 18:24

Gozer ook al ben je messi als centrale verdediger ofzo val je gwn keihard door de mand hoor

Waarom speelt van Gaal de gehele voorbereiding 4-2-3-1 als hij in de competitie normaal gesproken 4-3-3 wil gaan spelen?

Je wil toch vaste patronen erin slijpen en automatismes aanbrengen?

30 juli 2015 om 15:27

Dat is precies dezelfde formatie.

30 juli 2015 om 15:33

Dat is het niet. Zeker niet als Memphis op 10 speelt of zie je die al op het middenveld spelen?

30 juli 2015 om 15:44

Ja, ik zie hem wel ingezet worden als aanvallende middenvelder. Ik ben er geen fan van hoor, maar zie het LVG wel doen. Depay is zijn aankoop en moet dus spelen! Daarnaast kun je Young moeilijk laten banken, want hij was vorig seizoen misschien wel de beste en meest constante factor bij United. 433 kun je gewoon uitvoeren met de punt naar voren of naar achteren en dan krijg je de 4-1-2-2-1 of 4-2-3-1 varianten. Er zullen hoe dan ook altijd 2 controleurs gebruikt worden, daarom zijn zowel Schweinsteiger als Schneiderlin gehaald.

30 juli 2015 om 16:02

Als je een 433 speelt met 2 verdedigende middenvelders is het exact dezelfde formatie als 4231.

Depay op 10 kan wel, mits hij als tweede spits wordt gezien. Wanneer hij als echte 10 ballen moet ophalen en het spel moet verdelen zal dit denk ik niet goed gaan.

30 juli 2015 om 16:11

En de rechts en linksbuiten zakken meer een moeten veel meer verdedigings werk verrichten.

30 juli 2015 om 16:11

4-2-3-1 is ook een formatie voor de counter.

Van Gaal en zijn theorie.
Wat word je daar ziek van.
Die man is zo langdradig en doet zo moeilijk.

Het zou zonde zijn als v Gaal Depay een middenvelder maakt. Hij heeft alles in zich om een van de beste buitenspelers ter wereld te worden.

Wacht maar dat hij kampioen word, dan klopt zijn theorie wel waar jij zo ziek van wordt.

Dan zal blind weinig aan het spelen komen

31 juli 2015 om 14:10

Dat zal jammer genoeg misschien wel is kunnen gebeuren. Maar ik denk dat Blind genoeg minuten als linksback kan maken aangezien Shaw een beetje blessuregevoelig is.

Als ik Memphis nooit meer op de vleugel mag bewonderen eet ik mijn schoen op. Alsjeblieft Van Gaal, doe het niet.

Koppigheid van lvg.waarschijnlijk moeten er eerst een paar wedstrijden verspeeld worden en komt memphis noodgedwongen een keer op de linkerkant te spelen en speelt ie de sterren van de hemel.mata is geen buiten speler,na een sprint van 15 meter stopt ie al met rennen.young is een bank speler die te weinig assists levert.juist nu united meer snelheid nodig heeft in de counters snap ik dit niet.januzaj op rechts zal zou top zijn.

30 juli 2015 om 17:11

Waarschijnlijk al na 4 wedstrijden #lvgout. Echt neem Ancelotti ofzo, LVG is over de top heen.

30 juli 2015 om 18:22

Young geen assists? Jij hebt blijkbaar de 2e seizoenshelft niet gezien. Young was klasse. Met name een goeie connectie met Fellaini in de lucht

Wat is er gebeurd met het onwrikbare geloof in 3-5-2 ?

30 juli 2015 om 16:43

Daar was hij vorig seizoen al heel snel van afgestapt hoor.

Ik vind Memphis eigenlijk niet goed genoeg in de kleine ruimte voor de 10 positie. Aannames die niet altijd perfect zijn, passes die niet altijd zuiver zijn. Op de buitenkant heeft hij de ruimte om zijn ietwat 'gebrekkige' (voor een United speler, dat is) techniek te compenseren met zijn fysiek, op 10 is dat volgens mij minder.

Maar ik ben van Gaal niet en die man heeft er meer verstand van dan ik..

Het probleem met van Gaal is dat hij altijd een stempel wil drukken op een elftal.
Hij wil de uitvinder uithangen en daarmee koketteren, zo'n grote ego heeft hij.
het wordt dit jaar weer niets met Man U. Van Gaal is in mijn ogen een overschatte trainer.

Probleem aan je opstelling is is dat young er niet in staat en dat zie ik dit jaar niet zo snel gebeuren bij vangaal ik hoop wel dat young op de bank gaat plaats nemen

Het kan zeker goed uitpakken. Schaduwspits die tegen sommige tegenstanders het het middenveld extra moet ondersteunen. En ik denk dat Depay en Rooney dat prima kunnen afwisselen met elkaar.
Depay word een Dembélé 2,0.

Depay heeft voldoende talent om er soort van iets te bakken op 10, maar je ziet echt aan alles dat hij er niet past. Hij wil een bal graag aannemen en op zoek gaan naar de actie. Dat kan niet op tien. Je ziet af en toe dat hij het overzicht wel heeft, maar zijn passes zijn dan net niet helemaal scherp. Hij is gewoon geen 10 en het zou zonde zijn om hem daar neer te zetten.

Dat is helaas wel wat gaat gebeuren zo lijkt het.

Dan hoop ik toch echt dat hij zich vergist en zo iets de opstelling is: 4411

De Gea
Darmian
Smalling
Jones
Shaw
Mata
Schweins
Schneiderlin
Young
Depay
Rooney

zo zouden ze moeten spelen

de gea
darmian
smalling
rojo
shaw
herrera/vale
schneiderlin
schweinsteig
fellaini/you
mata
rooney

Gaat Depay net zo'n jaar als Di Maria tegemoet? Mag toch hopen dat Memphis "gewoon" linksbuiten staat.

Iedereen riep dat Memphis naar v.gaal moest gaan, omdat dat de perfecte trainer voor hem zou zijn. Ik wil dit nog niet teniet doen, maar vind het erg opmerkelijk dat Memphis (die z'n hele leven linksbuiten heeft gespeeld) door v.gaal wordt gebruikt als '10' en een centrale rol krijgt. United heeft toch miljoenen afgetikt voor Memphis op basis van zijn spel aan de linkerkant bij zowel PSV als het Nederlands elftal. v. Gaal wilt het wiel opnieuw uitvinden, zo lijkt het. Een centrale rol eist meer van een speler qua spelinzicht, handeling en passing. Ik denk dan niet gelijk aan Memphis, hij heeft meer de karakteristieken van een winger met zijn acties en snelheid.

Iedereen riep dat Memphis naar v.gaal moest gaan, omdat dat de perfecte trainer voor hem zou zijn. Ik wil dit nog niet teniet doen, maar vind het erg opmerkelijk dat Memphis (die z'n hele leven linksbuiten heeft gespeeld) door v.gaal wordt gebruikt als '10' en een centrale rol krijgt. United heeft toch miljoenen afgetikt voor Memphis op basis van zijn spel aan de linkerkant bij zowel PSV als het Nederlands elftal. v. Gaal wilt het wiel opnieuw uitvinden, zo lijkt het. Een centrale rol eist meer van een speler qua spelinzicht, handeling en passing. Ik denk dan niet gelijk aan Memphis, hij heeft meer de karakteristieken van een winger met zijn acties en snelheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren