Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Voor mijn gevoel heb ik nooit een echte kans gekregen bij Ajax'

Laatste update:

Richairo Zivkovic maakte vorig jaar de overstap van FC Groningen naar Ajax en kreeg destijds duidelijk te horen dat hij zou worden gehaald als derde spits, achter Kolbeinn Sigthórsson en de later aangetrokken Arek Milik. Zivkovic had verwacht dat hij wel een kans zou krijgen in het eerste elftal wanneer deze spitsen niet inzetbaar zouden zijn, maar dat bleek niet het geval.

/

Zivkovic maakte zijn minuten in Jong Ajax en zag op een gegeven moment zelfs middenvelder Lasse Schöne in de punt van de aanval spelen bij het eerste elftal. “Dan denk je ‘ik kan doen wat ik wil, maar het heeft toch geen zin’”, zegt Zivkovic in gesprek met Voetbal International. De spits heeft zich nu laten verhuren aan Willem II, waar hij weer wekelijks aan speelminuten in de Eredivisie wil toekomen. Hij voelt het vertrouwen van Jurgen Streppel.

Zivkovic weet dat het er bij een topclub harder aan toe gaat en vindt dat ook logisch. “Toch had ik op wel iets meer krediet gehoopt bij Ajax”, zegt de aanvaller. “Voor mijn gevoel heb ik namelijk nooit echt een kans gehad in Amsterdam. Daarmee bedoel ik: echt een kans. Een wedstrijd of drie achter elkaar in de spits mogen staan bij Ajax 1. Dan had Frank de Boer echt kunnen beoordelen of ik het aan had gekund. Op trainingen kreeg ik de indruk dat ik goed mee kon komen, de trainer kennelijk niet. Dat vind ik wel jammer.”

Richairo Zivkovic had meer kansen moeten krijgen bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerlijk is eerlijk. De Boer heeft persoonlijk een rampseizoen achter de rug. Echt werkelijk alle keuzes die hij gemaakt heeft waren foute keuzes. Zivkovic had veel meer minuten moeten maken. Zelfs Schone kreeg de voorkeur op 9. Ongelofelijk. En dan die Sigthorsson. Wat een ramp.

29 juli 2015 om 13:46

En van der hoorn als stormram omdat hij verdedigend te kort komt voor Ajax. De boer was top de eerste seizoenen, redelijk het 1 na laatste seizoen en drama in keuzes het laatste seizoen.

29 juli 2015 om 13:48

Tjah als je voorhoede en middenveld samen gemiddeld 21 jaar is en iedere wedstrijd 5 kg lichter dan de tegenstander, dan moet je ook wat gaan proberen.

29 juli 2015 om 13:55

Zo is het. Powerplay is veel meer een ding geworden de afgelopen jaren. Ajax wil puur voetbal spelen met technisch begaafde jongens, maar ze komen er niet meer aan te pas.
Die oorwassing tegen Red Bull was een teken aan de wand. Je hebt een goede afwisseling nodig tussen fysiek en techniek. Ajax speelt nog teveel op het technische vlak. Maar door de fysieke achterstand hebben ze heel veel balbezit, maar weinig mogelijkheden om een keer iets te forceren.

Daarom moet je naast Veltman vd Hoorn opstellen en op het middenveld Gudelj opstellen. Die brengen fysiek mee en kunnen iets forceren. Op dit moment wil de Boer zich nog niet aanpassen en loopt daarom (zeker Europees) een achterstand op.

29 juli 2015 om 13:58

Met die redenatie is er altijd wel iets... De ene keer zijn ze lichter, dan zijn ze kleiner, wat is het volgende dat de haartjes minder mooi zitten? Als je 5kg lichter bent heb je over het algemeen andere dingen in je voordeel. Ajax moet vanuit haar sterktes denken en spelen.

29 juli 2015 om 15:21

Vaak, Depay is kleiner dan fischer, maar weegt waarschijnlijk wel bijna 10kg meer. Dan nog mis je de essentie denk ik, Messi en Iniesta zijn klein, licht maar kunnen aardig ballen. Je moet of je aankoop beleid aanpassen naar de tactiek van de trainer, of de trainer moet een systeem bedenken wat past bij zijn spelers.

29 juli 2015 om 13:48

Ik ben het voor een groot deel eens met jouw reactie. Slechte keuzes worden gemaakt en helaas kom je er later pas achter of deze goed of slecht waren.
Zivkovic heeft in mijn ogen niet meer recht gehad op meer speelminuten. We konden hem goed gebruiken, zeker als stand-in voor Sigi, maar zijn gedrag was niet Ajax-waardig en op die momenten is de Boer consequent. Iets wat ik graag zie bij een coach.


29 juli 2015 om 13:48

Ik ben het helemaal met je eens! Goede woorden.

29 juli 2015 om 13:50

Ja maar De Boer moet zijn foute keuzes niet afreageren op jonge spelers.
Jurgen Streppel doet dat als mens een stuk beter en Zivkovoc vindt het ook leuk in Tilburg.
Kijk, Frank de Boer is niet leuk.

29 juli 2015 om 14:25

Was het niet de afspraak dat ie in jong ajax bleef totdat hij het ''ajax-spel'' kon?

29 juli 2015 om 15:39

helemaal eens. begint al bij dijks weg, waardoor je enkel boilesen hebt voor echte linksback. daarbij ook nog eens aanvoerder maken. vd hoorn in de spits?
klaasen op 6, viergever op 6?... van rhijn die onvoorwaardelijk vertrouwen kreeg, terwijl hij een tijd slechte periode had.

een hele waslijst

daarbij kan de boer totaal niet overweg met jongens die een sterke persoonlijkheid hebben.

29 juli 2015 om 16:28

De Boer een rampseizoen? Misschien, maar ook het seizoen van Zivkovic was nou niet top qua prestaties. Hij heeft zich niet echt als prof gedragen. En dan roept hij einde seizoen ook nog dat hij ongeïnteresseerd gedrag gaat vertonen als er zaken niet naar zijn zin verlopen. Dan is het niet zo gek dat De Boer hem niet gebruikt. Hij wist precies wat er van hem verwacht werd toen hij naar Ajax kwam. En waar hij op kon rekenen. Dat moet je niet daarna gaan zeuren in de media dat je geen kans hebt gekregen....

Misschien had hij eerder een kans gekregen als z'n mentaliteit wat beter is. Ik bedoel je moet het wel verdienen en daarnaast kan hij zelf wel denken dat hij makkelijk mee kan, maar de trainer ziet het volgens mij het beste? Nu krijgt hij de kans bij Willem II en kan hij zich bewijzen of de Boer het misschien verkeerd heeft gezien.

29 juli 2015 om 13:44

Ik zou ook niet veel zin hebben om elke keer naar een training te gaan waar je trainer de voorkeur geeft aan een middenvelder in de aanval, terwijl hij aanvallers beschikbaar heeft die minuten Moeten maken.

29 juli 2015 om 13:46

Dan moet je niet gaan voetballen? Het is z'n baan, geen hobby??

29 juli 2015 om 13:54

Saluti! Precies, het is je baan en geen hobby. Als je al met het gevoel speelt dat het geen nut heeft dan ga je naar de coach en spreek je dit uit. Heeft dat geen nut dan sta je toch elke ochtend een half uur eerder op het veld zodat hij niet meer om je heen kan? In mijn ogen had FdB best wel iets vaker gebruik mogen maken van zivco maar zelf mag die ook nog wel even iets volwassener worden. Al met al gaat het gewoon goedkomen en zien we hem volgend jaar hopelijk in ajax1.

29 juli 2015 om 14:06

@scavajaa, inderdaad, Zivkovic had meer in zichzelf kunnen investeren. Dat is ook gelijk het manco van Ajax. In het elftal hebben ze niemand die de ervaring kan overbrengen en het 'gezag' heeft waar spelers van en naar opkijken.
Ik bedoel, ze zeggen van Klaassen dat het een geboren leider is, maar hij heeft nauwelijks wat meegemaakt? Hij lijkt mij ook niet de persoon waar z'n medespelers onder de indruk van raken en het team zodanig op sleeptouw gaat nemen.
Klaassen is volgens mij ook niet iemand die een Zivkovic aanspoort om aan zichzelf te werken etc.

Ik ga er ook vanuit dat Zivkovic bij Willem II een goed seizoen gaat draaien en dat hij uiteindelijk de spits van Ajax gaat worden. Talent heeft ie, nu nog een schop(je) onder z'n kont

29 juli 2015 om 15:23

Gelul. Milik stond wel elke dag een uur langer op het veld omdat hij als erkend bankzitter in de Bundesliga wel gewoon in Ajax 1 mocht spelen?

Ik vind dat Frank de Boer echt is na moet gaan denken wat hij doet met het talent dat NL voortbrengt.
Het is toch wel lachwekkend dat hij met zo'n beetje elk talent moeite heeft, behalve met El Ghazi dan maar een marokkaanse jongen heeft toch meer respect meegekregen en houdt zich dus stil en doet harder zn best.

Kishna kreeg geen kans, Zivko ook niet, omdat een of andere vage Zweed of wat dan ook de voorkeur krijgt.
Mischien moet Frank de Boer bondscoach van Zweden/denemarken/noorwegen worden, Ajax zit er al vol mee.

29 juli 2015 om 13:46

Er speel geen enkele Zweed of Noor bij Ajax.... Maar dat geheel terzijde.

29 juli 2015 om 13:57

Hij bedoelt denk ik een Ijslander. Of een Pool

29 juli 2015 om 14:49

klopt, ik hou al die nationaliteit niet bij ofzo dus generaliseer onbewust een beetje.

29 juli 2015 om 13:46

Vage Zweed? Wie dan?

29 juli 2015 om 13:46

Ajax zit er vol mee? Fischer, Boilesen (die zeer waarschijnlijk vertrekt), Schone (die je bijna een Nederlander kan noemen) en Andersen (die ook buiten de boot lijkt te vallen)... Goh... Wat een Scandinavische selectie zeg...

29 juli 2015 om 13:48

Frank de Boer heeft moeite met talent zonder de juiste mentaliteit. Dat is het grote verschil...

29 juli 2015 om 13:54

'kishna kreeg geen kans' Dit is wel de meest belachelijke opmerking van het nog jonge voetbalseizoen dat eraan komt. Kishna heeft zat kansen gehad maar verzaakte verdedigend werk en had per 90 minuten misschien 3 minuten leuke acties. In die paar minuten per wedstrijd zag ik het echt zitten in Kishna maar als hij werd gewisseld ging hij van het veld met de allure alsof hij net drie goals had gemaakt en dat het onvoorstelbaar was dat juist hij werd gewisseld, terwijl hij drie keer op rij zijn man liet lopen en de bal inleverde bij elk balcontact dat hij had.

29 juli 2015 om 14:34

Waarschijnlijk heb je nog gelijk ook, maar hier komt ook het hele kishna en de boer verhaal in terug wat eerder op VZ geplaatst is.
Dat kishna zn kansen niet benut heeft had ik denk ik beter kunnen zeggen.

29 juli 2015 om 14:00

Ik heb ook het gevoel dat hij moeite heeft om met talenten om te gaan.. Ik denk dat het vooral komt omdat hij graag de mentaliteit wilt zien die hij zelf vroeger had of dacht te hebben..

Maar om nou te zeggen dat hij alleen Scandinaviërs de kans geeft is natuurlijk niet helemaal waar. Fischer van Denemarken is toch ook een logische keuze om die op te stellen.. Of had je liever Kisnha gezien?

En zo vol zit Ajax toch niet met dat soort spelers?

29 juli 2015 om 14:41

Natuurlijk geeft hij niet alleen hun de kans, dat zou belachelijk zijn..

Sigthorsson heb ik gelukkig niet veel in actie gezien, Fischer wel en die verdient zn basisplek volop, alleen jammer van die blessure..
Ook Milik doet het uitstekend, die jongen gaat Lewandowski hopelijk nog voorbij.

Maar neem bijv Boilesen die afgelopen seizoen steeds wanneer hij de bal kreeg stoer wou doen en als Roberto Carlos ineens een aanval in elkaar wou flansen, alleen dan dwars door het middenveld waar hij op eigen helft de bal weer verliest, vaak door een foute pass, tegenstander hoefde niet eens te jagen.

Ook Andersen vind ik een behoorlijk matige speler die ik eerder bij een club als Willem II of Go Ahead zie voetballen.
Over Zimling ga ik niet eens beginnen.

29 juli 2015 om 15:13

Over zimling hoef je niet te beginnen want die heeft maar een handvol wedstrijden gespeeld en werd al vrij vroeg afgeschreven.

Andersen is een groot talent met enorm veel inzicht, als je hem niet kent moet je gewoon je mond houden. Allemaal janken dat talenten geen kans krijgen, maar als ze wel een kans krijgen weer janken dat ze teveel kansen krijgen.

Over boilesen is het vrij simpel, wie wil je er anders neerzetten? Riedewald is geen linksback. Waarom denk je dat ajax dijks heeft gehaald?

29 juli 2015 om 14:43

Kishna kreeg geen kans? Hij was misschien onzichtbaar maar stond toch bijna wekelijks in de basis. Het aantal wedstrijden dat hij afgelopen jaar speelde gaat hij de komende twee haar bijeen niet verbeteren. Let maar op. Ik zag ook liever Zivkvic in de spits toen Milik wegviel. Maar daar zullen wel redenen voor geweest zijn. De Boer heeft verleden jaar weer voor de doorbraak van een aantal talenten gezorg. Tete en Bazoer zijn nu alweer echte basisspeler geworden. Geen club of trainer die het zo snel aandurft met jonge jongens.

29 juli 2015 om 14:45

EL ghazi ook nog. Drie van de elf zijn uit de A1 doorgeschoven naar een vaste plek in Ajax 1. Hoeveel meer wil je er hebben?

De keren dat Zivkovic inviel waren ook niet echt indrukwekkend, maar ik ben het met hem eens. Hij verdiende meer kansen. Sowieso is het onlogisch om Schone in de spits te zetten als Zivkovic een optie is, zeker de Schone van afgelopen seizoen.....

29 juli 2015 om 15:02

Nou ja, er was bij de transfer duidelijk afgesproken dat hij eerst een jaar in het tweede zou gaan voetballen. Dan moet je daarna ook niet gaan mekkeren dat hij niet bij het eerste speelde. Dit is een afspraak die vantevoren gemaakt is

29 juli 2015 om 15:26

Die afspraak lag er maar dan nog blijft het zuur dat je dan als derde spits toch achter een middenvelder staat als speler. Kan me voorstellen dat het niet goed voor je zelfvertrouwen is.

Ik heb het idee dat Frank alleen overweg kan met ideale schoonzonen. Spelers als zivco en kishna die allebei lastig kunnen zijn belanden imo snel op de bank of zelfs buiten de selectie

29 juli 2015 om 13:51

Dit is een fabeltje. Het gaat er niet om of jongens "lastig" zijn, maar of ze professioneel zijn en er hard voor willen werken. Bij Zivkovic en Kishna was dit het probleem. Bazoer is minstens net zo'n mannetje, maar daarbij gaat het perfect. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Fischer, ook een sterke persoonlijkheid, of El Ghazi die af en toe denkt Ronaldo te zijn?

29 juli 2015 om 14:43

El Ghazi ambieert het om zoals Ronaldo te spelen, als hij dat denkt streeft hij er ook naar dus dat vind ik eerder goed dan slecht.

29 juli 2015 om 17:43

Juist! Daar schort het aan bij beide.

29 juli 2015 om 13:54

Jaa, Frank kan alleen overweg met ideale schoonzonen. Als spelers moeilijk doen geef thij ze geen kans meer. Eigenlijk zou Frank gewoon al die moeilijke jongens moeten opstellen, of ze zich nou misdragen of niet.

29 juli 2015 om 14:49

Ik denk eerder andersom. Je hebt spelers die het niet eens zijn met een trainer en zich daarna drie keer in de rondte lopen om het tegendeel te bewijzen en je hebt spelers die direct alles wn iedereen de schuld geven. Het grootste probleem is het niet om kunnen gaan met kritiek, enerzijds is dat een fout in de opleiding. Maar het is vooral de eigen omgeving die niet deugt. Ik snap niet dat er iemand naast een jong ventje als Kishna die zegt: snotneus ga jij eens even luisteren naar de mensen op de club. Zij hebben het beste met je voor en doen alles om het eruit te halen. Maar nee, slachtoffer spelen is veel makkelijker.

29 juli 2015 om 16:05

Eens Joost. Ik denk zelfs dat ze zirco beschermt hebben. Wat als hij 3 wedstrijden het slecht hadden gedaan. Sterker nog wat was er gebeurd als hij die ene wedstrijd toen Schone in de punt stond daar had gestaan en het niet goed was gegaan. Je krijgt van de Ajax supporters en zeker van de journalisten niet veel kansen. Voor je het weet wordt iemand neergesabeld. Nu heeft Zirco alleen door zn opstelling (met name bij jong oranje) krediet verspeelt. Wat als daar direct een of meerdere mindere wedstrijden op hadden gevolgd......nu heeft hij gewoon nog altijd een mooie kans.

Vraag me toch af wat voor baat Zivkovic bij dit soort uitspraken/interviews denkt te hebben. Nu komt er weer een belletje vanuit Wenen: "ricardo wat ben je een eikel, waarom speel je dit via de media?"- 'oh sorry trainer, dat was niet me bedoeling, kusje...'

Laat je voeten spreken, het beste antwoord kan je een coach - die het mis heeft - niet geven.

Als hij het in de eerste 5 wedstrijden bij Jong had laten zien...maar nee meneer legt de schuld weer ergens anders.

Zivkovic is een beperkte voetballer, goed voor Groningen en Willem II maar komt royaal te kort voor Ajax.

29 juli 2015 om 14:02

Als Zivkovic een beperkte speler is dan heeft Ajax een beperkt... nou ja zeer slecht inkoopbeleid..
Deze jongen is gekocht voor het 2e??? Nee hij is gekocht voor het eerste... maar dan moet je ook een kans krijgen.. Die heeft hij echt niet gehad..

Hij zou toch een half jaar met het 2e spelen om te wennen om vervolgens over te komen... Heb jij dat gezien?

Komt wel goed
Aankomend seizoen knallen bij willem 2. Seizoen daarna concurrentie aan gaan met Milik
Seizoen daarna eerste spits van Ajax op zn 20e/21e
Lijkt me een prima opbouw. Dan 2/3 jaar knallen en op naar een mooie club in het buitenland!

29 juli 2015 om 15:28

Of hij zegt na volgend seizoen toedeledoki tegen Ajax als hij het goed doet bij Willem II. En dan is ie pleitte met nog geen 10 wedstrijden in het eerste van ajax in de benen.

29 juli 2015 om 17:42

Ligt nog 4 jaar vast, dus lijkt mij niet handig.

Misschien omdat je die niet verdiende? Misschien.

29 juli 2015 om 14:46

Hoe gestoord moet je zijn als trainer om een speler te laten komen en vervolgens geen kans te geven omdat hij die zogenaamd niet verdiend?
Iedere speler moet je een kans geven.

29 juli 2015 om 15:21

Hoe gestoord is het om iedere speler een kans te geven? Het is topsport waar we het over hebben, geen liefdadigheidsinstelling. Waarom zou je een speler de kans geven terwijl hij er nog niet klaar voor is? Als zivkovic zich normaal had gedragen (bij ajax en oranje) dan zou hij kansen krijgen.

Ik heb echt medelijden met hem en Kishna. Ze kregen nooit kansen bij Ajax 1, het lag allemaal aan Frank de Boer. Hoe kon hij nou niet zien dat de beiden Ricardo's opgesteld hadden moeten worden. Waarschijnlijk hadden we dan een heel ander seizoen gehad, waar we de cl kwartfinale hadden kunnen bereiken en PSV op 30 punten kunnen zetten. Het ligt totaal niet aan de werkwijze van beide heren, maar allemaal aan anderen. Zij wouden gewoon niet zien hoeveel talent ze hadden. Het blijft eeuwig jammer dat ze dit seizoen niet meer in Amsterdam spelen. Hoe moeten wij nou verder?

29 juli 2015 om 13:58

Als zulke geluiden vanuit meerdere spelers in de selectie komt en je team onwaardig speelt, misschien hebben ze dan wel een punt?

En hij heet Richairo

29 juli 2015 om 14:02

Boeit het mij iets?

29 juli 2015 om 14:05

Meerdere als in max twee... Twee talenten met een slecht koppie waarbij onzekerheid een constante factor is als ze niet 1000000% gestreeld worden door te trainer (ook al spelen ze slecht). Zivco komt er wel maar kishna heeft naast deze ellende ook nog eens een retarted zaakwaarnemer. Maar je hebt gelijk fey het zijn er zoveel uit de selectie met problemen dat het wel aan FdB moet liggen....

29 juli 2015 om 14:10

Het zijn er zoveel met problemen?mmmmm ik weet niet hoor, maar volgens mij valt dat wel mee. Frank is gewoon heel straight: wil je niet meewerken? dan is daar de deur. Ik vind dat een prima beleid. Maar ja, je kan ook al die kleine verwende jongetjes hun zin geven, maar uiteindelijk schiet je daar niks mee op. Ajax heeft een duidelijk lijn getrokken en daar moeten al die spelers zich maar naar schikken. Het lijkt net het echte leven...

29 juli 2015 om 14:23

Als ik zo je reacties doorlees, boeit het je wel degelijk iets.

29 juli 2015 om 14:26

Precies FdB wil gewoon dat je je als een man gedraagt en niet als een verwend ventje. Mist de killer mentaliteit die ze vroeger allemaal hadden en heeft inderdaad een lijn getrokken. Jammer dat mensen dit ineens gaan aanhalen om FDB aan te vallen maar is natuurlijk wel lekker makkelijk. Ach komend jaar weer goed meedoen om de titel (hopelijk winnen) en dan is alles weer prima. Rumoer hoort erbij

29 juli 2015 om 14:11

Hehehe inderdaad

29 juli 2015 om 17:41

Ik niet, beide tonen aan de top nog niet aan te kunnen. Kishna kreeg heel veel kansen, Zivko wust dat dit het programma was en dat het eerste jaar in jong zou spelen.

Tja, ik zei het ook al in een eerder topic over Kishna, dat dit jongens zijn die de volle 100% vertrouwen moeten krijgen van hun trainer. Als ze merken dat ze dit niet krijgen gaan ze vervelend doen, afspraken niet nakomen, lui zijn en geven ze niet alles voor hun trainer. Iedereen weet dat als je dit bij De Boer flikt dat je dan gewoon in de penarie zit en het heel moeilijk voor die speler wordt om nog in het krediet bij De Boer te komen. Ik hoop dat hij bij Willem II de pannen van het dak speelt en zich opnieuw bewijst de topspits te kunnen zijn die we allemaal in hem zien.

29 juli 2015 om 17:39

Dan zijn ze ongeschikt voor de top, daar krijg je ook nooit onvoorwaardelijk het vertrouwen, er is goede concurrentie en je kunt er zomaar naast staan.

Ik denk dat hij gelijk heeft.
Kishna heeftr soortgelijke antwoorden.
Als je niet matcht met die jongen van De Boer dan kun je het wel shaken.
Slechte eigenschap van een nurkse trainer.

Zoiets dergelijks zei Kishna ook over De Boer. Dat zegt wel wat over De Boer dat hij goede spelers geen eerlijke kansen geeft maar ze juist tegenwerkt. Wat een vervelende koppige man is De Boer. Een kwalijke zaak dit.

Snap er ook niks van..Ze zullen wel weer beginnen over dat hij aan het ajax systeem / filesufie (op zn de boers) moet wennen. Deze jongen had sowieso meer gescoord Sigthorsson en ik weet zeker dat hij gaat vlammen bij Willem 2. Zullen de de ajacieden wel weer beginnen over dat willem 2 meer reactievoetbal speelt etc en ajax domineert natuurlijk in de kleine ruimte op de helft van de tegenstander (gaap).

Waardeloze mentaliteit, schuld bij andere leggen, denken dat ze er al zijn omdat ze een paar wedstrijden leuk gespeeld hebben.

Het zijn toch altijd dezelfde type spelers die stennis schoppen, wat dat betreft zie ik wel een parallel met de jeugd. Gelukkig is El Ghazi een positieve uitzondering.

29 juli 2015 om 14:22

Ik denk dat het ook een gebrek aan opvoeding en realisme is hoor bij dit soort gasten. En dan komt er zo'n serpent van een zaakwaarnemer op hem inpraten om vooral weg te gaan.

Ajax is ook teveel gaan focussen op waarde van spelers ipv het publiek vermaken. Sigthorson speelt omdat hij verkocht moet worden. Boilesen aanvoerder? Iedere gek ziet dat dat een slampamper 1e klas is maar moet verkocht worden dus maak maar aanvoerder. Daar tegenover voetbalt Ajax al jaren niet meer.

Dat de club gezond is en geld zat heeft dan moet je normaal vinden en totaal niet iets zijn wat op de voorgrond moet treden. Het moet raar zijn als het financieel niet goed gaat met de club. De leiding van Ajax dient alleen applaus te krijgen als ze een elftal op het veld weten te krijgen wat het publiek kan vermaken. Financieel gezond zijn dient geen applaus te krijgen want dat hoort de normaalste zaak van de wereld te zijn en uiteindelijk boeit niemand dat. Het gaat erom wat er op het veld gebeurd.

29 juli 2015 om 14:02

Ik heb nog nooit iemand zich zo zien tegenspreken in de retorica:'ajax is ook teveel gaan focussen op waarde van spelers ipv het publiek vermaken. ' Spelers die het publiek vermaken hebben veel meer waarde dan spelers die dat niet doen anmelijk, 1+1=2. Daarnaast speelden Boili en Sigi bij gebrek aan beter. Millik liet heel de tweede seizoenshelft niks meer zien en op de linksback hadden een gebreken aan beter dan Boili. Ja, het is inderdaad heel sneu voor een grote club als Ajax, maar als Ajax een ding wil is het spelers aantrekken die het publiek vermaken. Iets waar we al heel lang op wachten. En dat er veel kritiek op het huidige beleid kan worden gemaakt is zeker waar hoor.

29 juli 2015 om 14:28

Boilesen en Sigthorson speelden allebei belabberd. Ben je dat alweer vergeten? Maar moeten wel verkocht worden dus worden ze in de etalage gezet. Hun contracten liepen nog 1 jaar door en dan is het beleid om ze te verkopen. Daar is niks geheims aan. Riedewald was veel stabieler dan Boilesen. Boilesen liet keer op keer zijn verdediging genadeloos in de steek. En ik denk dat 99% van de Ajax supporters die op het spelletje letten graag zouden zien dat Zivkovic wat meer speeltijd zou krijgen en dat Boilesen bij het grof vuil zou worden gezet. Maar ja ze vertegenwoordigen gek genoeg nog waarde ook die 2.

29 juli 2015 om 14:52

Ik ontken ook niet dat Boili en Sigi beiden heel slecht speelden hoor. Maar bij gebrek aan beter werden ze opgesteld. En het heeft geen zin om te beweren dat het met Riedewald en Zivkovic veel beter was gegaan, dat weet immers niemand. Ik denk oprecht dat Frank de Boer het beste met Ajax voor hebben, en echt niet expres mindere spelers opstellen als er betere op de bank zitten. Ajax had verleden seizoen gewoon een matige selectie voor Ajax-begrippen. Ik denk dat 99% van de Ajaxsupporters die mening delen.

29 juli 2015 om 15:16

Met de zin (ajax had verleden seizoen gewoon een matige selectie voor Ajax-begrippen) werd ik vorig seizoen afgemaakt door de zogenaamde kenners, je hebt helemaal gelijk hoor maar je bent vergeten erbij te zetten dat de technische staf aan het begin van het vorig seizoen zie dit is de beste selectie sinds jaren nou we hebben het gezien . nu maar hopen dat ze ervan geleerd hebben want als we dit seizoen weer het zogenaamde : tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij krijgen dan zullen ze mij ondanks mijn seizoenskaart weinig zien in de Arena en dat mag je dan de Boer wel aanrekenen hoor .

En Jurgen Streppel van Willem II vind Zivkovic helemaal geen lastige jongen en zal hem het vertrouwen geven. Dan ligt het toch echt aan De Boer die niet met deze talenten overweg kan.

29 juli 2015 om 17:37

Wat dacht je van het niveauverschil in concurrentie en ook het feit dat Ajax zich geen fouten kan veroorloven, WII wel.

Kansen krijg je niet.... Niet moet je zelf creëeren en vervolgens zelf pakken!

29 juli 2015 om 14:10

Niet = die (kan niet verbeteren op mobiel)

Gevalletje te vroeg naar grote club gegaan. Niks anders als de jongens van PSV/Ajax die op (te) jonge leeftijd naar grote club gaan.
Worden gelokt met mooie verhalen dat ze eerst moeten rijpen en leren en dat hun kans snel komt. Vervolgens komt er weinig van terecht en worden ze verhuurd.
En wat dat betreft is Ajax geen haar beter als een city of Chelsea. Ze hebben nu al iets van 5/6 spelers verhuurd.
Ook logisch want het meerendeel van de spelers in de jeugd vallen gewoon af. Dan nog maar even verhuren en wordt het dan niks dan maar afscheid nemen.
En ja meeste jeugd breekt bij Ajax door, maar nog steeds valt het meerendeel af natuurlijk...

29 juli 2015 om 17:36

Nee hoor! Hij leert juist wijze lessen, nu gaat het erom wat hij er mee doet dit jaar, dan kan hij volgend jaar zomaar weer in de basis staan. Ajax huurt bv een Sanogo om Zivko de ruimte en perspectief te geven, dat is wel even wat anders.

29 juli 2015 om 17:55

Ik blijf F de Boer maar een beperkt goede trainer vinden. Ik denk dat het een slechte peoples manager is.Anders waren de zogenaamde moeilijke jongens zoals Kishna en Zivcovich wel gebleven. Waarom kan Ron Jans van PEC Zwolle wel met dat soort gasten omgaan!.? Waarom willen al dat soort jongens graag met Jans werken?Nou gewoon omdat hij ze kan raken met zijn persoonlijkheid en niet op alle slakken zout legt( zie Jody Lukoki). Daarom vind ik Frank beperkt goed . Ron Jans is voor Amsterdamse begrippen maat een boertje.aar misschien wel de betere

Voetbal in de top, want daar willen deze jongens uiteindelijk naar toe,
is hard. Je zult taken uit moeten voeren en doe je dat niet, dan kom
je niet aan de bak. Van Gaal is daar ook heel konsekwent in. Het is
"my way...of the highway". En terecht. Een coach wordt afgerekend
op de prestaties.

Zivko...tot twee keer toe weggestuurd bij Jong oranje door Winter.
Bij ajax...te laat komen op de training. Dat kan dus echt niet.

Swart verwoordde het heel mooi...."ik was nooit te laat, niet voor
een training, niet voor een wedstrijd....en niet voor de goal".

Bij Willem 2 ligt die druk minder hoog.....daar kun je je (als je
goed bent) wel wat permiteren. Laat hem daar maar zien of hij
werkelijk zo goed is als hij zelf denkt.

Hetzelfde gelt voor Kishna. Die snotneus van 20 wil tegen de
Boer gaan vertellen dat hij beter een andere warming up kan doen?
Moet je bij van Gaal doen.....de Boer heeft op het hoogste nivo
gespeeld en aksepteert geen flauwekul van die betweters.
Laat eerst maar eens wat zien.

Overigens kan ik mij absoluut niet voorstellen dat je met een
Frank niet op een normale wijze over voetbal kunt discusieren
Zeker weten...want discussie maakt sterker.

29 juli 2015 om 15:25

Helemaal mee eens. Frank de Boer komt op mij over als een redelijke man. Werk je hard dan beloont hij dat. Denk maar aan Daley Blind, die ondanks een mindere periode toch z'n best bleef doen en toch opgesteld bleef worden.

29 juli 2015 om 15:37

Dat wil niet zeggen dat hij met elke speler goed omgaat. Vind je het dan ook goed dat hij Sigthorsson bleef opstellen ondanks een mindere periode? Blind speelde ook een rampseizoen.

Ik hoop echt dat het niet zo een Kishna verhaal word met hem

Hij heeft wel gelijk maarja in de top gaat het om presteren en dan kan het best zo zijn dat zonder kans Frank meer zag en ziet in Milik en Fischer. Zivkovic moet geconcentreerd blijven en niet loser Kishna gaan napraten want daar heeft ie alleen zichzelf mee.

Zijn gevoel klopt. Ik snap er geen kloot van waarom iedereen kans na kans krijgt behalve hij. Is gewoon een goede spits met zoveel talent die wordt verpest door Ajax.

De eerste wedstrijd moet nog gespeeld worden maar de onrust is alweer aanwezig bij Ajax. Het zwakke aankoopbeleid, de talenten die door Raiola weggesluisd worden en talenten die zich kritisch uitlaten over hun kansen bij Ajax. Het lijkt Gtst wel. Wat een soaps. Als dit een voorbode is voor de rest van het seizoen voorspeld dat niet veel goeds.

Schone mocht wel 3 wedstrijden achter elkaar in de spits terwijl die vorig jaar ook een middelmatig seizoen draaide. Als je deze keuze maakt als coach, terwijl je een Zivkovic kunt opstellen, dan begrijp je er helemaal niks van.
Het verschil tussen Schone en Zivkovic in de spits, is naast lichtjaren aan kwaliteit, het verschil tussen altijd ja en amen zeggen of zo nu en dan ergens tegen in gaan.
Kritiek wordt door De Boer blijkbaar niet geaccepteerd, en dat is kwalijk. Als een Directeur van een bedrijf alleen maar ja-knikkers om zich heen duld wordt de strategie voorspelbaar en de resultaten minder. Zie hier de gelijkenis met het beleid van De Boer, en het spel van Ajax.

Tja, wat moeten ze dan doen? Idioot gedrag goedkeuren? Je mag best talent hebben hoor, maar ga dan niet als een Balotelli overal waar je kunt er rotzooi mee schoppen.
Ajax wil gewoon niet dat je het voorbeeld van George Best opvolgt. Nou ben je ongetwijfeld een minder extreem voorbeeld dan hij, maar zoals je je nu gedraagt ga je wel die kant op.

Dit is, zeker als je minder talent hebt, op termijn gewoon desastreus voor je carrière.

Dat is het nou net Zivkovic, je moet vertrouwen verdienen, niet krijgen. Zeker in de NL top. Schep eerst maar eens de juiste randvoorwaarden, altijd optijd zijn bijvoorbeeld, niet teveel rood pakken en je apelazerus lopen op de training, als je de kans krijgt moet je er staan. Wel zag ik liever Zivko dan Sigi.

Ik geloof in deze jongen, hij heeft een goede les geleerd vorig jaar, waar hij dit jaar al van kan profiteren. Volgend jaar de concurrentie met Milik aan.

Het gaat er ook om of je instaat bent je als prof te gedragen...hopelijk doet je een jaartje Willem 2 je goed...kansen krijg je niet die moet je pakken...en dat vergat je!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren