Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer zet Europese prijs niet uit het hoofd: ‘Je mag er van dromen’

Laatste update:

Ajax won in het verleden viermaal de Europa Cup I/Champions League en tussen de derde en de vierde eindzege zat een periode van 23 jaar. Inmiddels is het ook weer 20 jaar geleden dat Ajax in Wenen de Champions League won en er zijn nog maar weinig fans die denken dat de club ooit weer de beste club in Europa kan zijn. Frank de Boer geeft de droom echter niet op.

/

Hij maakte in het seizoen 1994/95 deel uit van het team van Louis van Gaal, dat in de finale te sterk was voor AC Milan. Hij zegt dat hij zich tegenwoordig nog maar weinig herinnert van die dag en wedstrijd. “Jammer dat je als speler op dat moment in een soort tunnel leeft. Dan kun je er eigenlijk helemaal niet van genieten. Je wilt maar een ding en dat is dat ‘ding’ winnen. Aan andere elementen besteed je op zo’n moment nauwelijks aandacht.”

Het is moeilijk voor te stellen dat een Nederlandse club nu nog kan meedoen om de grootste prijs in Europa, gezien de grote verschillen in financiële mogelijkheden met de buitenlandse topclubs. Of de tijd van prijzen winnen buiten Nederland ooit weerkeert voor Ajax, weet De Boer niet. Het voorgoed opgeven wil hij echter niet, benadrukt hij aan het Algemeen Dagblad. “Je mag er wel van dromen in elk geval.”

Zal een Nederlandse club weer eens de Champions League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk kan een Nederlandse club ooit nog de Champions League winnen, het voetbal verandert altijd en wie weet is het over 20 jaar wel zo dat Nederland een van de grootste Europese competities is.

29 juli 2015 om 10:08

Hahaha wat denkie zelf, Nederland zal nooit meer op kunnen tegen spaanse of engelse competitie. De eredivisie in een soort opleiding voor de grootere competities

29 juli 2015 om 10:34

Met het huidige beleid van Ajax wordt het gat alleen maar groter. Dus wat dat aan gaat kan Frank inderdaad lekker verder dromen. De kans dat er ineens een gehele lichting doorbreekt is 0. In de jaren 90 had Ajax geen geld en braken er wel veel talenten door. Verschil met nu is dat er toen een stabiele basis was waar talenten (welke echt talent hadden) konden worden ingepast. Aangevuld met ervaring (rijkaard, Blind).
Verschil is met die periode dat er geen overbodige spelers werden gehaald die je niet sterker maken zoals Overmars nu al vier jaar op rij doet. Welke van de vijf nieuwelingen is nu echt iets waar we wat aan hebben? Ik zeg alleen Gudelj. Je zult hier en daar gewoon versterkingen moeten halen en dan hopen op een mooie lichting. Maar dan nog zal je 95% de geluksfactor mee moeten hebben. Tegen de grote voetbal landen kan je niet concurreren. Maar uitgeschakeld worden door Djnepper Salzburg of Steau geeft wel aan dat het zo niks wordt. En de tijd van het verschuilen achter het beleid heeft tijd nodig is nu wel voorbij

29 juli 2015 om 10:54

De cl is te hoog gegrepen maar kijk vorig jaar maar na dnpr. Vind nederlandse clubs niet veel onder doen.

29 juli 2015 om 11:23

@hansje1969
Waarom eeuwige pessimist is dat nu voorbij ?
Waarom wil jij zo graag een lange termijn beleid (langer dan 3 jaar zeker) afschieten na 3 jaar ?

Had jij verwacht dat binnen 3 jaar jongetjes geboren worden die wel ineens meekunnen ?
Snap jij nou werkelijk niet dat al die gehaalde spelers ter overbrugging zijn ?

Of wil jij gewoon enorm graag dat dit helemaal mislukt ?

EN ben jij werkelijk vergeten dat toen de "toppers" als zlatan enz werden gekocht er ook Roger's en Luque's tussen zaten ?
En dat Ajax toen ook bijna failiet was ?
En zonder prijzen ?

Ik snap niet waarom iedereen altijd maar roept dat een Cruijff bijvoorbeeld eens zn wat moet doen ipv alleen roepen. Nu doet de man iets en krijgt hij weer geen tijd want het word na goed en wel 3 jaar alweer afgeschoten.

Overigens had Blind ervaring ja maar bij Sparta dus wat is dat voor ervaring dan ?
Heitinga heeft veel meer ervaring dan Blind had die tijd.
Rijkaard wel absoluut.

De enige reden dat Nederland zover is afgezakt is omdat er jarenlang geprobeerd is mee te gaan in het transfergeweld, iets wat Feyenoord in de afgrond bracht, Ajax op de Rand en Psv moest zelfs grond verkopen.
Om over Az en Twente maar te zwijgen.

Nederland kan zich niet meten met de rest op financieel gebied, dat kon het nooit. De enige reden dat spelers als Blind, de boer etc toen nog bij Ajax speelde is omdat je nog maar een aantal buitenlanders mocht hebben, plus dat je zonder contract nog steeds afgekocht moest worden.

Dat zag je ook in 96 toen Bosman zn zaak won, Seedorf, Litmanen, de boer 2x, finidi, overmars, vd Sar etc vertrok en wat kreeg ajax ervoor al met al 40 miljoen gulden die waren minimaal 200 miljoen waard en in deze tijd mischien wel 300 miljoen euro.

Nederland kan nog maar 1 ding en dat is proberen zoveel mogelijk op te leiden (iets waardoor dit miniscule land op de wereld kaart als een absolute voetbal grootmacht word gezien) en finacieel een buffer op te bouwen zodat er straks spelers als bijvoorbeeld Depay, Klaassen, Bezoer etc hier langer blijven en je eens 2 a 3 spelers van 24 jr in je CL elftal hebt.

Maar waarchijnlijk kan je jou dat allemaal niet wijsmaken, want jij heb gewoon iets tegen dit alles, en wil daarom de vooruitgang niet zien.

29 juli 2015 om 12:36

Je zegt zelf dat als er een lading talent doorbreekt je alles kan winnen. Kijk ook eens bijvoorbeeld naar de class of 92. De kinderen wonnen alles. Met een goede opleiding kun je ver komen. Je hebt wel gelijk dat we momenteel niet tegen het geld op kunnen maar ik geloof ook in verandering van het voetbal en ik sluit niet uit dat ik Ajax nog ooit de CL zie winnen.

29 juli 2015 om 12:42

Juist!!

29 juli 2015 om 13:05

@albertino
Het idee van de jeugd is prima. Maar breng spelers rustig en niet lukraak uit proberen in de competitie zoals nu vaker gebeurde omdat de selectie niet op orde is. Zie bijvoorbeeld De Sa die uit armoe werd opgesteld of een Sporkslede die in de CL tegen Lyon debuteerde. Dat zijn dingen die nergens op slaan.

Maar de zinloze rij aankopen van Overmars (die jij overbruggings aankopen noemt) de laatste vier jaar waren vrijwel alle overbodig. Kijk wat dat gekost heeft. Sorry hoor dan kan je beter richten op versterkingen die ze bij PSV wel halen. En heb je ook nog rest waarde in plaats dat je ermee in je maag blijft zitten.

En vergeet niet dat Ajax de vier titels vooral op een presenteerblaadje kreeg. Zie de lage punten aantallen.

Over blind deel ik je mening niet. Die won in 1987 al de Ecii (zonder finale) met Ajax. Had natuurlijk veel ervaring. Plus Blind had een basisplaats. Heitinga zit op de bank al kan die niet veel minder zijn dan Veltman

29 juli 2015 om 13:07

Zeiden ze in de jaren '90 ook en toen won Ajax ook ineens de Cl...

29 juli 2015 om 13:33

Welke aankopen van Psv dan ? Zanka ? Jozefzoon ? Berg ? Matavz ? Hutinchson ? of onthou je daar alleen de goede ?

Schone is ook een speler die je normaal zelf moet opleiden , en dat is dus waarom dit hele gebeuren is begonnen.
Er werd totaal verkeerd opgeleid en daarom waren bepaalde aankopen nodig, voor het eerste vielen er een paar tegen (zimling huur, Duarte, sana) maar spelers als Viergever, vd Hoorn en Schone zijn prima eredivisie spelers en zoals ik noem overbrug spelers. Milik en Cillessen goede aankopen gebleken en vooralsnog doet ook Sinkgraven het erg goed. De rest Gudelj, Heitinga, Younes en Sanogo is even afwachten.

Maar er word ook vergeten dat er spelers zijn gehaald om gaten in de jeugd te vullen zoals Zivkovic, Cerny, Muric, Meleg, Bazoer en El Ghazi waarvan de laatste 2 al hun debuut maakte en zelfs basisspelers zijn.

Verder kan je nooit kampioen worden zonder dat iemand anders pnt verspeeld.

Blind won idd een Uefa cup en europacup 2, Heitinga speelde daarin tegen een WK finale en deed ervaring op bij clubs als Atletico madrid (29 wedstrijden) Everton (115 wedstrijden) Fulham (15) en Hertha (13)
Oftewel 29 PD wedstrijden 130 PL wedstrijden en 13 BL wedstrijden
plus een WK finale en nog eens 87 interlands.

Daar kan Blind hoe je het ook went of keert niet aan tippen qua ervaring.

29 juli 2015 om 17:15

Albertino, hoezeer ik het ook met je eens ben, wil ik een nuance plaatsen. Imo moet je de ervaring van Heitinga eerder afzetten tegen Rijkaard, niet tegen Blind, echter speelde Rijkaard op een 1 seizoen Zaragoza na, al de jaren in het buitenland bij Milan, dé absolute topclub van Europa op dat moment. Maakte zelf voor Milan de winnende in de CL finale, wón het EK 88 (imo net zoveel waard qua ervaring als het verliezen van een WK finale, zo niet meer) en speelde welliswaar minder interlands, maar dat kwam vooral doordat er uberhaupt minder interlands gespeeld werden in die tijd (veel minder landen in Europa, de Ussr bestond namelijk nog en Joegoslavie ook, een EK werd dan ook bijvoorbeeld gespeeld met 8 landen, niet 16). In dat licht gezien zijn de EC 2 en Uefacup winsten + de 11(!) jaar ervaring die Blind bij Ajax had, meer waard dan de ervaring van, laten we zeggen, Schone of Boer nu. Ook waren de Ajacieden gemiddeld wat ouder, de spelers die de CL wonnen in 95 waren gemiddeld 23,6 jaar oud (incl de wissels van 18 jaar, kluivert en Kanu), de huidige (ideale) basis is nu nog geen 21 (iets erboven als je Gudelj in je basis zou zetten), dat scheelt een slok op een borrel, zeker bij die leeftijden. Het verschil tussen gemiddeld 25 en 28 jaar is veel kleiner dan het verschil tussen gemiddeld 21 en 24.

Buiten deze nuance, die absoluut gemaakt moet worden imo, ben ik het compleet met je eens.

29 juli 2015 om 17:31

Dat laatste over die leeftijden, is wat ik bedoelde met dat Bosman arrest.
Dat van die interlands snap ik.
Ik heb natuurlijk bewust Rijkaard niet genoemd, omdat er een type rijkaard (iemand die echt alles al heeft meegemaakt) er bij ajax niet is.

Misschien als Sneijder ooit terug komt....

29 juli 2015 om 18:15

@ albertino

Waarom altijd de overdreven positivo uithangen als zaken helemaal niet gaan zoals ze gaan ? Hansje1969 heeft gelijk. Sorry, maar volgens mij haal jij echt het een en ander door elkaar, de spelers die onder Overmars zijn aangetrokken voor het eerste waren niet bedoeld als overgang periode totdat de jeugd goed genoeg zou zijn. Jongens zoals Fischer Cerny, Muric etc zijn gehaald om de gaten in de opleiding te overbruggen. In het rapport Coronel en later na de revolutie is er duidelijk omschreven wanneer Ajax de transfermarkt op mocht gaan en waar spelers dan aan moesten voldoen. Alle spelers die voor het eerste zijn gehaald door Overmars en co voldeden allemaal niet aan die voorwaarden. Sterker nog, ze voldeden niet eens aan de eigen profiel schetsen van de Boer en Overmars, met Sanogo als meest recente voorbeeld. De Boer vraagt al jaren om een internationaal gelouterde spits en niet een gozer van begin 20 die alles nog te bewijzen heeft en ook nog eens een reputatie heeft als “de man van glas”.

De kritiek van de kritische supporters richt zich in principe niet op Cruijff, al vind ik het wel vreemd dat zijn vrienden steeds zeggen te zullen uitvoeren wat hij wilt; maar zodra ze op hun zetel zitten hun eigen draai aan het geheel geven. Er werd heel duidelijk gesteld dat er deze keer geen ruimte meer zou zijn voor anders denkende, dat poldermodel hadden wel al geprobeerd en dat was op een fiasco uitgelopen omdat de oude bobo kliek het niet kon laten om dwars te liggen. Bergkamp (die Cruijff ook bijstond in de rechtbank), de Boer en Overmars waren hier allemaal van op de hoogte en hebben hier ook mee ingestemd.

“De enige reden dat Nederland zover is afgezakt is omdat er jarenlang geprobeerd is mee te gaan in het transfergeweld”

Dat is helemaal niet de enige reden, ik vraag mij serieus af of jij wel hebt opgelet welke conclusies eruit het rapport Coronel voortkwamen ? Het klopt dat teveel geld uitgeven werd aan verkeerd gescoute spelers, wat Ajax flink in de problemen bracht. Er waren meerdere zaken die mis al jaren mis gingen die bovenwater kwamen. Volgens datzelfde report was het scouting apparaat al jaren ontevreden omdat er totaal niet naar heen geluisterd werd. Met als gevolg dat in 2010 de Belgische top scout van Ajax in België zelf ontslag nam. Een van de hoofdtaken van de nieuwe directeur voetbalzaken was om die grote onvrede nu eindelijk eens op te lossen, helaas onder Overmars is de onvrede onder het scouting apparaat groter dan ooit is. Met als gevolg dat er aan het begin van het vorige seizoen een scout het voorbeeld volgde van Urbain Haesaert in 2010.

Ook werd de conclusie getrokken dat het eerste elftal al jaren niet in balans was, er moest een goede balans komen van fysieke kracht, lengte, techniek, talent, topsport mentaliteit (we hoorde en nog steeds te vaak dat spelers niet scherp aan de aftrap verschijnen of onterecht denken het op 40 procent af te kunnen), verdedigen (wat ook al jaren een probleem is) en gedegen ervaring (die beschreven werd als spelers die zich buiten Nederland bewezen hadden). Waarbij er in elke linie een gedegen ervaren man zou moeten komen, immers de jonge talenten zouden zich moeten ontwikkelen aan de hand van internationaal gedegen ervaren oudere spelers.

In de opleiding zou er ook meer aandacht komen voor het fysieke gedeelte en lengte, en in het scouten van (jeugd) spelers zou er ook beter gekeken worden naar spelers met fysieke kracht en lengte. Wanneer het gaat om het scouten van spelers voor het eerste zou er ook veel zorgvuldiger, maar vooral intensiever gescout moeten worden naar gedegen ervaring, kracht en lengte. Allemaal zaken die onder Overmars zwaar verwaarloosd zijn, iets wat hij en de Boer vorig seizoen schoorvoetend toegaven. Geheel in strijd dus met hetgeen wat afgesproken was, logisch gevolg was dan ook elke keer dat er geen schaduwlijstjes waren. Overigens zijn bovenstaande conclusies ook vaak genoeg getrokken uit verschillende onderzoeken hoe het Nederlands voetbal in zijn algemeen te redden.

Wat natuurlijk problemen opleverde wanneer er concrete belangstelling kwam voor sterktehouders, en Overmars alleen met spelers op de proppen kwam wanneer er kritiek los kwam. Aangezien hij geen schaduw lijstjes had werden er spelers gehaald die bij Studio Voetbal gescout werden (iets waarvoor Brands jarenlang terecht veel kritiek over kreeg), en natuurlijk de transfervrije of huurlingen die amper gespeeld hadden omdat dat soort overgangen snel geregeld zijn. Alleen van intensief of op zijn minst fatsoenlijk scouten was totaal geen sprake.

Ook zouden er geen breedte en paniek aankomen meer gedaan worden, Overmars heeft niet anders gedaan dan dat. Ook zouden er geen grote bedragen meer betaald worden voor spelers die alles nog te bewijzen hadden of die 1 leuk seizoen bij een middenmoter of laagvlieger hadden gehad. Sinkgraven is natuurlijk een groot talent, maar volgens het beleid is er veel te veel voor die jongen betaald (omdat hij alles nog te bewijzen heeft en 1 goed seizoen bij Heerenveen achter de rug had). Daar komt nog bij dat de Toekomst (de opleiding) de aankoop hoe dan ook onzinnig vind en tegen het beleid in vind gaan; omdat Ajax volgens hen dergelijke spelers zelf in de jeugd heeft rondlopen. Vergeet vooral ook niet dat hij net zoals Heitinga (die eerst volgens de Boer en Overmars niet goed genoeg was) als zoethouder is gehaald, er waren immers geen versterkingen nodig volgens hen. Totdat de grote meerderheid Ajacieden in de winterstop wakker werden en men snel Sinkgraven haalde. En ook voor Gudelje geldt dat hij niet aan de voorwaarden voldoet waaronder Ajax de markt op mag gaan. In zijn geval voldoet hij niet aan de “ervaring omschrijving” omdat hij voornamelijk alleen nog maar Eredivisie ervaring heeft, waar nog bij komt dat hij zich in de grote wedstrijden van AZ zich niet wist te onderscheiden.

Ook zouden er geen sterktehouders meer verkocht worden een week voor het sluiten van de markt, ook zal zou dit tijdelijk een ontevreden speler opleveren; het tegenovergestelde is steeds gebeurd. Ook werd er geconcludeerd dat Ajax niet ongestraft steeds maar kwaliteit kon verkopen en denken een bepaald niveau vast te houden. Er werd heel duidelijk gesteld dat wanneer er sterktehouders vertrokken daar fatsoenlijke spelers voor terug gehaald moesten worden. Ook vond men dat ze dit niet meer konden maken richting de supporters die elke keer na het massaal verlengen van hun seizoenkaarten de beste spelers steeds zagen vertrekken en waar niets fatsoenlijks voor terug gehaald werd.

Zo zijn er tal van andere punten waar de Boer en Overmars compleet tegenstrijdig of niet handelde aan hetgeen dat was afgesproken. Ook lulde ze er vaak ook maar graag op los. Bijvoorbeeld dat Overmars volgens zijn eigen zeggen na het mislukken van de transfer van Eto nog een top spits voor Ajax had kunnen krijgen, waarbij hij volgens eigen zeggen rustig achterover had kunnen leunen. Daar had hij geen zin omdat er een investeringsmaatschappij tussen zat en Ajax bij een eventuele doorverkoop de winst moest delen. Dit was nou juist het moment om gebruik te maken van de uitzondering regel wanneer een buitenkansje zich voortdeed of om iets meer uit te geven. Wat volgens het rapport Coronel en de revolutie toegestaan is. Overigens staat dat niet gelijk aan het doen van onverantwoorde grote uitgaven wat mensen zoals jij altijd graag willen suggereren dat kritische supporters dat willen.

Ajax had toen ook al een dringende behoefte aan een kwaliteit injectie. Als je via zo´n constructie 1 tot maximaal 3 kwalitatief goede (ervaren) spelers zou binnen kunnen halen zouden die het moeten delen van de winst kunnen compenseren door kampioen te worden, wellicht wel dat 1ene doelpuntje gescoord hadden of dat 1 ene puntje wel gepakt hadden, waardoor je wel een ronde verder komt in de Champions League. Spelers waar de jonge spelers zich aan kunnen optrekken of achter kunnen verschuilen indien dat nodig is, wat weer ten goede zou moeten komen aan hun ontwikkeling. Je bent er immers zelf bij of je dat aantal uit de hand laat lopen, met maximaal drie spelers met een uitzondering blijven er nog genoeg spelers over waaraan je kunt verdienen.

Dan hebben we nog de bullshit dat Ajax het steeds wilt doen voorkomen alsof wij verwachten dat ze de absolute top halen, op die manier zijn kritische supporters makkelijk weg te zetten als zwarte schappen. Terwijl het de Boer zelf was die vorig seizoen in een interview zei dat; wanneer het om versterkingen gaat, Ajax alleen maar genoegen neemt met toppers. Dus wie is hier nu niet reëel ? Wat wij verwachten is dat er intensief gescout wordt en dat die onvrede onder de scouts nu eindelijk eens opgelost word. Dat men zich niet moet verbergen achter “het is allemaal zo moeilijk”; en ja er is heus wel een moeilijkheid graad. Alleen zolang je niet eens serieus geprobeerd hebt om intensief te scouten vind ik niet dat je jezelf achter zo´n argument mag verschuilen.

Ook doet men alsof wij achterlijk zijn of zo, eerst zou er geen opvolger voor Blind gehaald worden (geheel tegen het beleid in). Toen daar opeens kritiek op kwam was Viergever zogenaamd gehaald om het vertrekt van Blind op te vangen. Iets wat klinkklare onzin was omdat vanaf het moment dat Viergever aan Ajax werd gelinkt dit was om een eventueel vertrek van Moisander op te vangen, iets wat Ajax ook officieel bevestigd had. Toen men daar niet in trapte toverde Overmars de geweldige Zimling uit de hoge hoed. Nog even een leuk weetje wat Hansje1969 al aanhaalde, al die kleine beetjes van voor de winterstop zijn al aardig in de papieren gelopen. Tot aan de vorige winterstop heeft Overmars al twintig miljoen verkwist aan spelers die op Poulsen na niets of veel te weinig toevoegde. Sinds er vanaf dezelfde winterstop er weer spelers bij zijn gekomen weet je nu al dat hij nu de dertig miljoen is gepasseerd. Oh en moeten we niet zogenaamd een paar weken geleden nog een pas op de plaats maken ? Hoezo nog meer next level bullshit. Overmars zijn track record als het om scouten gaat voor het eerste is zo beroerd als het maar zijn kan, waarbij die onlangs vertrokken Ajax scout ook nog melde dat niemand in de scouting het eens was met de door Overmars en de Boer gescoute spelers. Oh en laten vooral ook niet vergeten daar naast de scouting ook de Toekomst lijnrecht tegen het fantastische functionerende technische hart staan. Die onlangs eindelijk eens op de vingers getikt en terug gefloten werden door de raad van commissarissen. Zo zijn er nog veel meer zaken die niet kloppen, maar goed ik ga er een einde aan breien want mijn vingers krijgen kramp.

“maar waarschijnlijk kan je jou dat allemaal niet wijsmaken, want jij heb gewoon iets tegen dit alles, en wil daarom de vooruitgang niet zie”

Sorry, maar ik vind echt dat jij lukraak maar wat roept, zonder echt op te hoogte te zijn. Het grappige is dat supporters zoals Hansje1969, anderen en ik al een aantal jaar behoorlijk kritisch zijn op het functioneren van met name het technische hart. Waarvoor we al een tijdje verketterd voor worden, maar zoals altijd wanneer de grote massa eindelijk eens wakker word, zoals gebeurde halverwege en aan het einde van het vorige seizoen, was de kritiek opeens niet van de lucht. Wat precies dezelfde kritiek was die wij al jaren hadden. Zoals gebruikelijk in het voetbal (net zoals in de politiek) word er weer een zoethouder ingezet (heitinga) waardoor de massa weer in dimt. Gooi er dan nog een aantal Nederlandse boerenwijsheden bovenop waarvan je weet dat dan die zogenaamde “nuchterheid” weer getriggerd word. Waardoor mensen weer in het gareel lopen. Terwijl er feitelijk niets veranderd, it´s the oldest trick in the book, maar goed dat kunnen we jou niet wijsmaken. Ik ben liever kritisch dan dat ik alles wat bestuurders zeggen maar voor waarheid aanneem als een sheeple, en keer op keer weer al die praatjes maar weer geloof. Helemaal wanneer diezelfde bestuurders het een en ander al zelf toegeven hebben, maar net zoals in de politiek gaat men gewoon weer verder gaan waarmee ze gebleven waren omdat ze de grote massa weer even stil hebben gekregen.

30 juli 2015 om 00:02

Jemig Leeds wat een perfecte onderbouwing weer. Zoals altijd leg je ook weer de niet nageleefde punten uit het rapport Corronel bloot.
En juist die punten worden - na de wat mij betreft grote domper tegen rapid - weer pijnlijk duidelijk. Met een beetje ervaring schrik je niet van de vroege tegen treffer. Vanaf dat moment blijken er weer te veel jongetjes te staan. Wat je zegt, ze leren niet.
Natuurlijk moet je bij rust al veel verder voor staan. Zal allemaal wel. Maar tegen tien man mag dit niet meer gebeuren. Het gezeur van maar ze zijn nog jong moet voorbij zijn.
Verder verdient je reactie een groene rand

30 juli 2015 om 09:37

@albertino
Natuurlijk zijn er ook mindere aankopen gedaan bij PSV al ben ik het lang niet met al je namen eens. Matavz en Berg bijvoorbeeld. En Jozefzoon was als stand-in voor Narsingh gehaald en deed dat prima. Dat Berg niet uit de verf kwam verbaasde mij wel. Maar dat had wat mij betreft ook veel te maken toen met de algehele malaise bij Psv
Terug naar Ajax. Kijk naar de rammelende defensie bij Ajax. Zeg nou zelf, dat kan toch niet? Hoelang sukkelen we nog door met Veltman? Dan wordt er iemand gehaald die op de bank zit. Deze verdediging heeft toch accuut directe versterking nodig of vond je dat het wel goed stond gisteren? En dan mag Heitinga wel veel ervaring hebben, maar we hebben ervaring nodig op het veld en niet in de kleedkamer.
En wil jij nog steeds met Veltman door?

De Boer deed wat ik verwacht had en hoopte. Met Sinkgraven en Gudelj. Ik ben blij met beide. Maar zoals ik vaker gezegd heb, Sinkgraven komt moeilijk tot scoren. Vond Milik wel goed in de combinatie gisteren.
Over Viergever deel ik je mening minder. Net als Van der Hoorn. We hebben acute versterking en ervaring nodig in de defensie en niet op de bank.

Dus conclusie, overmars mag van mij aan de slag. Ben benieuwd naar je reactie

30 juli 2015 om 09:44

@trodat4030
Een lang verhaal over wie hoe lang waar speelde, maar is een simpele conclusie niet gewoon dat er ervaring in de defensie moet staan op het veld in plaats van in de kleedkamer of op de bank?
Bewijs was gisteren duidelijk te zien lijkt me. En kunnen we het nu eindelijk eens worden over Veltman?

29 juli 2015 om 11:08

Laten we beginnen met stap 1, de Champions League is alleen voor de 16 kampioenen. Dan zit er in elke groep van vier maximaal een team uit een A competitie. Nederlandse clubs kunnen zich dan echt wel als tweede plaatsen, met een gunstige loting kan je dan ver komen. Zo speelde Ajax ook twee finales achter elkaar.

29 juli 2015 om 11:15

En zo is het inderdaad.
In de tijd van Ajax's laatste europese prijs kon middels een tedelijk gunstige loting ver komen.
Kijk naar bijvoorbeeld de knvb beker, Groningen en Zwolle 2x rolde op die manier zo de finale in.

29 juli 2015 om 11:28

@joostfan:

Ja laten we heel de CL op de schop gooien zodat Nederland weer betekenis heeft.

Dit gaat nooit gebeuren, het gaat om het geld en de beste teams. En daar horen wij gewoon niet meer bij. Als je dit gaat invoeren trekt de CL veel minder kijkers. Een neutrale kijker kijkt wel naar Monaco - Arsenal bijv. Maar niet naar Ajax tegen de kampioen van Griekenland.

We kunnen in Nederland gewoon niet meer mee het is spijtig maar het is zo. En dat gaat ook echt niet veranderen meer. We moeten hopen op de EL, maar daar hebben vooral Ajax en PSV de laaste jaren hun pet naar gegooid.

29 juli 2015 om 11:28

Ja 16 kampioenen van de A landen zou mooi zijn. Als ze dan ook weer de regel terug doen van maximaal 3 basisspelers uit een ander land, dan had Ajax echt een goede kans gemaakt de afgelopen 5 seizoenen om kwartfinale te komen. Barcelona, Real Madrid, Chelsea, City, Bayern trekken steeds meer buitenlanders aan en hebben tegenwoordig nog maar 5 speler uit hun eigen land. Ze doen dan Schweinsteiger weg en halen Vidal wat zonde is. Iniesta word vervangen door Turan binnen 2 jaar. City en Chelsea hebben geen Engelse. Cassilas voor Navas. Als die regels ooit weer terug komen dan zouden Nederlandse clubs weer mogen hopen, maar dan verliest de Uefa veel geld, dus dat zal echt nooit meer gebeuren, misschien pas over 50 jaar.

29 juli 2015 om 11:31

@capis, nee dit is juist de essentie van het kampioenenbal ( de naam CL geeft het eigenlijk al weg). De opzet is juiste veranderd om iedere sjeik met een zak geld, zonder titel op zak toch door Europa te kunnen laten toeren. Terug naar de essentie! Een kampioenencompetitie"

29 juli 2015 om 11:43

@suarez16_
Delph - hart vergeten ?
Cahill - terry vergeten ?

29 juli 2015 om 12:30

Nou je kunt er bij allebei 2 opnoemen, knap hoor!

Delph heeft nog geen wedstrijd gespeeld en is net zoals sterling ook alleen maar gehaald omdat hij engels is.

29 juli 2015 om 17:21

Mikeajax18, hoe suarez16 het zegt komt het over of het een feit is dat ze geen engelsen hebben, terwijl dat dus wel zo is he

29 juli 2015 om 11:38

Enige wat ajax moet doen is ondernemen met het eigen vermogen. Biedt jonge internetondernemers een podium om zo op een andere wijze geld binnen te halen.

29 juli 2015 om 17:21

Wat een onzin, Ajax is een voetbalclub, of inmiddels een voetbalbedrijf, maar geen investeerder.. Jij zit zeker zelf op een startkapitaaltje te wachten, of niet?

29 juli 2015 om 17:53

Laat Ajax nu het goede voorbeeld geven.
Deze Amsterdamse club die Europees het meest succesvol was moet met een Oostenrijkse concurrent af kunnen rekenen.
De spelers willen dat en de coach....nu laat maar zien waar je vanavond staat in Het Happel,stadion voor 40.000 uitzinnige Oostenrijkers.

Eerst deze 2 hordes maar eens nemen Frank.
Het beleid in A'dam is trouwens niet te volgen, Kishna weg, Menig weg, en dan Youness halen die direct weg is!

29 juli 2015 om 10:33

Grappenmaker. Het vertrek van Kishna en Menig is jammer, maar te verklaren. De komst van Younes stuit op kritiek, omdat het een onbekende naam is. Niemand weet nog wat voor niveau Younes kan halen. We kunnen dus ook nog niet aangeven of het een domme aankoop is. Dat hij direct geblesseerd raakt is pech, maar ik hoop dat Ajax nu nog een buitenspeler gaat halen.

29 juli 2015 om 10:38

Younes is door het beleid geblesseerd geraakt? Je mag best kritiek hebben, maar gebruik dan wel normale argumenten

29 juli 2015 om 11:06

Het hele punt van dit artikel is dat je droomt van de lange termijn, van iets wat misschien ooit weer kan gebeuren.

En met dit soort comments gaat het direct weer over individuele spelers in het hier en nu. Klein, echt Holland op zijn smalst.

29 juli 2015 om 11:11

Dan nog, dromen mag en dit is een gezonde ambitie.

29 juli 2015 om 11:28

Menig wordt alleen verhuurd

In de huidige opzet en met de financiële verhoudingen van vandaag, moeten Nederlandse clubs zich op de Europa League richten. Maar het is onzin om te zeggen dat het nooit meer gebeurd. Wie weet hoe het voetbal er over 10, 20 of 30 jaar uitziet?

Snap echt niet dat deze belachelijke uitspraken blijven terugkomen, een Nederlandse club gaat nooit meer de Champions League winnen. Na die astronomische PL deal al helemaal niet meer. Waar is de realiteitszin gebleven.. ?

29 juli 2015 om 11:01

Vind het heel knap dat jij in de toekomst kan kijken!
Je weet nooit hoe het voetbal er over 10 of 20 jaar uitziet, natuurlijk nu lijkt en is het een onmogelijke opgave maar in de toekomst kan zo'n astronomische deal die jij aanhaalt ineens weg vallen waardoor Engeland en de BPL veel minder voor gaan stellen. Ik zeg niet dat het gebeurt maar alles is mogelijk!

29 juli 2015 om 17:26

Het probleem is dat die Britten met alle liefde hun abo op sky behouden, ookal rijzen de abokosten de pan uit met 60(!) euro per maand.. Ik zie die deal dus niet zo snel minder worden..

29 juli 2015 om 11:12

Belachelijk, hij heeft het over dromen en spreekt lange termijn ambitie uit. Dromen hoeven niet reeel te zijn. Waar komt deze overdreven reactie vandaan?

29 juli 2015 om 11:29

Vooral ook dat je de PL erbij haalt die maar sporadisch verder komen dan de kwartfinale. En al enkel jaren geen serieuze kandidaat meer zijn.
Zo zie je maar dat Geld niets uitmaakt.

Op lange termijn kunnen de verhoudingen in Europa natuurlijk best weer verschuiven. Dat zal echter niet makkelijk zijn met al het grote geld.
Persoonlijk denk ik dat een samenvoeging van de Nederlandse en Belgische competitie best eens een uitkomst zou kunnen zijn.

Zonder een eenduidige Uefa met een echte financial Fairplay en het aanpakken van de steeds groter wordende mensenhandel gaat het niet lukken. Het Bosmanarrest was de eerste doodsteek voor een opleidingsclub, de continue geldstroom en schimmige bankconstructies is de tweede. Zegt natuurlijk genoeg dat een Lazio Roma niet eens een bankgarantie kan afgeven goor 3 mln euro. Bij de Knvb sta je dan allang onder verscherpt toezicht om de licentie in te gaan trekken.

29 juli 2015 om 11:34

Dat maakt Brussel ook zo'n farce.
Als het uitkomt moeten ze 1 lijn trekken van Brussel (zoals eu salarisen vrij verkeer etc) maar als het niet uitkomt (een grote club als bijvoorbeeld Real etc straffen voor een schandelijk financieel beleid) dan is ieder land ineens op zich.

Veendam ging failliet met 400.000 schuld terwijl er dus clubs die europese toernooien winnen met 400.000.000 miljoen schuld

Natuurlijk kan het.
Misschien komt er over 5 jaar ineens een regel dat jeugdspelers niet weg mogen voordat ze 18 zijn.
Of dat die achterlijke schulden afbetaald moeten worden of anders een Europese schorsing. Moet je eens kijken wat er dan nog overblijft.

Je moet gewoon geluk hebben met een lichting en dat ze minimaal 3 jaar samen spelen.

Want een Verdediging met Fosuh Mensah en Riedewald is gewoon Europees top niveau in potentie.

29 juli 2015 om 10:14

Precies! En met potentie win je helemaal niks. Zodra er iets van klasse verschijnt wordt de speler getransfereerd...

29 juli 2015 om 10:18

'of dat die achterlijke schulden afbetaald moeten worden of anders een Europese schorsing. Moet je eens kijken wat er dan nog overblijft.'

Dat is in principe nu ook al. Nadeel heirvan is dat de Uefa er nauwelijks iets mee/tegen doet. Zij beseffen ook dat de grote clubs die veel schulden maken/hebben meer verkopen dan kleinere 'gezonde' clubs. Kijk PSG en City. Kregen een torenhoge boete en schorsing. Na amper 1 jaar schorsing gehalveerd en de boete vrijwel kwijtgescholden. De Uefa is een blaffende hond... die bijten niet. Kleine nietszeggende b-clubs uit C-landen pakken ze hard aan om zo te laten blijken dat ze durven aangrijpen. Een A-ploeg uit een A-land straffen ze nooit..

Toptrainer!

zonder de Boer stond Ajax er anders voor als dat ze nu staan.
Drijft alleen iets teveel door in het positiespel. Soms mag je best die lange bal op Milik spelen om vervolgens vanuit de tweede bal te gaan voetballen.

29 juli 2015 om 18:07

Kijk eens naar de resultaten van Ajax voordat Frank hoofdtrainet werd en denk dan nog eens na over jouw reactie. Denk dat je schrikt dat Jol meer punten behaalde in de Eredivisie dan Frank in de afgelopen 5 jaar. Om nog maar te zwijgen over het vertoonde spel.

Als een Ajax, PSV of andere Nederlandse ploeg een elftal 5-6 jaar bij elkaar kan houden en de talenten dus tot hun 24-25 kan houden zou zoiets mogelijk kunnen zijn. Anders is het een utopie.

29 juli 2015 om 10:40

Echter is er ook een reden van het vertrek (naast het geld). Probeer jezelf maar eens zo te ontwikkelen in een competitie met het gemiddelde niveau Utrecht om vervolgens in Europa tegen de besten ter wereld op te boksen. Krachtsverschil is veel te groot, ookal hadden we een elftal vol van de kwaliteit Depay gehad (over utopie gesproken), dan nog heb je in Europa niks te zoeken. Maak je misschien net kans op de Europa League dan..

29 juli 2015 om 10:42

Dat is toch ook een Europese prijs...

29 juli 2015 om 10:46

In mijn ogen een Europese troostprijs, maar meningen mogen verschillen haha. De tweede ronde van de CL is lucratiever dan de finale EL. Laten we ons als Nederlandse clubs zijnde dan ook maar dat als eerste prioriteit stellen.

29 juli 2015 om 11:38

Lucratiever ja wat zouden ze over 30 jaar in geschiedenis boekjes schrijven ?
Ajax/psv won in 2017 de EL of in 2016 werd eens de kwartfinale CL gehaald ?

29 juli 2015 om 12:04

Kennelijk lezen jullie over het feit heen dat we sowieso al flink wat talent van de bovencategorie nodig hebben (en moeten behouden) voordat we hier aanspraak op maken. Zie het voorbeeld wat ik net schetste: op iedere positie iemand met het talent van bijvoorbeeld een Depay. Dit is gewoon onhaalbaar op moment..

Dat terzij zeggen geschiedenisboeken niks, want jullie aartsrivaal is in de geschiedenisboeken nog altijd een topclub (en overigens als we toch zo bijdehand zijn, de enige die in dit millennium Europees wat gepresteerd heeft namens Nederland. Om het in jullie woorden te houden). Echter is de realiteit dat zowel Ajax als PSV nog de enige ploegen zijn die in Nederland die titel van topclub mogen dragen. Dus doe mij dan maar een kwartfinale CL, waarbij je de talenten van de toekomst eerder binnen kunt slepen en meer aansluiting met de subtop van Europa kunt krijgen.

29 juli 2015 om 12:14

Nou ik heb liever een prijs, dan iets wat ove 20 jr nieman meer weet.

29 juli 2015 om 12:30

Dat snap ik, is natuurlijk ook logischer. Enige verschil is dat ik dan liever nu die kwartfinales pak en over 20 jaar aanspraak maak op serieuze prijzen. Dat bedoelde ik eigenlijk

29 juli 2015 om 14:22

Ja jij wilt en en, dat wil iedereen hahaha

29 juli 2015 om 14:28

Maar natuurlijk, had je kunnen weten haha. Geef me een vinger en ik pak je hele hand, dè filosofie in Twenteland sinds 2 mei 2010

A) Bij elke competitie waar je aan deelneemt zou je doel moeten zijn om te winnen, anders hoef je in mijn ogen niet eens te starten.

B) Op dit moment is het niet realistisch dat een Nederlandse club een Europese prijs wint. Het oude systeem (met 3 Europese bekers en enkel landskampioenen in de CL) zal niet terugkeren. Je voornaamste hoop zit hem dus in een doorontwikkeling van de globalisering van de sport. Wanneer de CL zich omvormt tot één of twee grote Europese competities en de huidige nationale competities geleden als tweede divisies dan kunnen ook Nederlandse clubs meedoen voor de hoogste prijzen. Je krijgt dan gewoon een soort NBA idee.

Misschien over 20 jaar wie weet
Hier worden de top spelers gewoon weg gekocht
Cillessen , Veltman , Klassen , El Ghazi , Bazoer gaan nu , in de winterstop of in 2016 zo is het en niet anders .
En het ergste is : het hoef niet HOU ZE AAN HET CONTRACT DAT ZE ZELF GETEKEND HEBBEN , en flikker die MINO RAIOLA er uit !!!!'

29 juli 2015 om 11:30

In wat voor wereld leef jij? Ten eerste is er behalve geruchten m.b.t. Cillessen helemaal geen sprake van het vertrek van de mannen die jij noemt. Ten tweede: het hoeft niet? Nee, het hoeft niet, maar je weet net zo goed als ik dat als er een club met echt geld aan komt zetten ajax ook wilt verkopen, met oog op de financien op de lange termijn (als je nooit wat verkoopt krijg je ook niks binnen). Daarnaast zullen spelers ook een stap hogerop willen doen, en hogere salarissen willen, die in het buitenland wel aangeboden worden. Dus zo simpel als jij het zegt is het absoluut niet.

CL zie ik in de eerste twintig jaar niet gebeuren, de EL is een ander verhaal. De EL kan mits je het nodige geluk aan je zijde hebt nog wel eens door bijvoorbeeld Psv, Feyenoord of Ajax worden gewonnen mits ze hun talenten gewoon 3 tot 5 jaar samen kunnen laten voetballen in het eerste elftal.

Hopelijk komen er ooit weer strengere regels mbt het aantal buitenlanders dat men op mag stellen. Alleen dan zouden we weer kans maken.

Als je alle lijnen doortrekt zal Engeland het enige land worden waarin gevoetbald wordt op serieus niveau, maar als je dit vroeger deed had Real Madrid met stipt bovenaan gestaan en was Barcelona kansloos.
Ook waren de Schotten destijds beter dan de Engelsen.

Engeland won rond 1920 vrijwel iedere interland met een nulletje of 8.

Toch heeft de geschiedenis uitgewezen dat je in het voetbal vrijwel nooit alle lijnen door kunt trekken. Hoewel ik Ajax in financieel opzicht de komende 10 jaar kansloos acht, kan er zomaar een nieuw systeem komen dat alle rollen weer om doet draaien.

Ook de miljardair moeten een keertje uitgekeken zijn op voetbal.
Als miljonair wordt je al totaal niet meer serieus genomen in het voetbal en zelfs als miljardair wordt je niet overal meer warm onthaald. Dit moet toch op zijn minst een apart gevoel zijn voor een miljardair.

zoals het nu gaat, zal het bij een droom blijven. aanvulling op de spelersgroep is matig. daarbij zal overmars weer spelers verkopen tegen een fooi bedrag(1 max 2 jarig contract) op het moment als deze spelers dragend beginnen te worden.

wil je een rol van betekenis zijn in Europa, moet mijn inziens de mentaliteit aanpassen. cultuuromslag.
laat het merken aan de jeugd dat ze met elkaar geschiedenis kunnen schrijven.
nu denkt 90% van de jeugdspelers, doorbreken bij het 1e elftal, 2 jaartjes spelen dan weg. Ajax is meer een springplank.

2 factoren kunnen hierbij helpen denk ik.

1. toch je salarisplafond omhoog krikken.
2. met hoge salarissen kan je ook spelers lokken die voor de top net iets te kort komen. maar deze zijn broodnodig. 1 voor kwalitiet en ervaring en extra flair. 1. niet te onderschatten. Dit werkt voor de jeugd stimulerend en bemoedigend dat Ajax inderdaad weer in Europa wil meedoen

De kans dat ook maar 1 NL club met een Europese prijs naar huis gaat is natuurlijk uitermate gering zo niet onmogelijk maar je moet als trainer altijd ambitie tonen dat het mogelijk kan zijn, anders kan je wel meteen stoppen met dat vak.

Dan mag ajax wel eens meer ambities gaan krijgen op Europees CL gebied. Met spelers als heitinga, dijks, gudelj, younes en sanogo toont ajax aan dat ze totaal geen ambitie hebben op CL gebied.

29 juli 2015 om 12:48

Nigel de Jong, Cardozo, Maxwell dat soort is niet te betalen. En ze hebben Zivko, dus zoeken een spits voor 1 seizoen, dus huren ze iemand met kwaliteiten die ze nog niet hebben.
Younes heb je waarschijnlijk al 45 minuten zien spelen?
Je kunt blijven afgeven, maar dat veranderd er niks aan.

29 juli 2015 om 13:26

zoals het nu is(gierigheid en geen ballen tonend), zijn ze zeker niet te betalen nee. maar dan moet je als Ajax zijnde wel realistischer doelstelling verkondigen. ze riepen 5 jaar geleden 'we willen weer mee tellen in europa' maar het beleid wat nu uitgevoerd is gaat totaal niet parallel met de 'ambitie' die zij van de daken schreeuwen.

als zij tog eens stoppen met onzin uitkramen en gewoon zeggen we willen winst maken en elk jaar mee doen om de kampioenschap, dan zal ik nooit meer klagen.

29 juli 2015 om 13:43

Ben je niet op de hoogte van wat voor ambitie er op Europees gebied is uitgesproken? Dan is het totaal niet te rijmen met de aankopen die zijn gehaald. Met dit materiaal ga je hoogstens de kwartfinale van de EL bereiken.

Als je op voorhand al denk dat je kansloos ben kun je beter niet gaan spelen. Dus eigenlijk hoeven we geen competitie te spelen ook, Ajax of psv wordt toch kampioen.
En dordrecht en volendam zijn jojo's van de Jl naar de eredivisie en weer er uit dus hoeven niet meer te promoveren.
Ok, genoeg, punt is wel duidelijk denk ik. Ik vind natuurlijk wel dat je beetje realistisch moet zijn, maar als je ziet dat ajax gewoon van djnepr moet kunnen winnen en die finalist zijn........ok, dan is het nog steeds 'maar' EL maar goed, je moet ergens beginnen toch

Dromen mag altijd Frank, maar in topsport moet je niet te veel dromen maar kan je beter bezig zijn met de realiteit van vandaag de dag. Bijvoorbeeld er naar streven om eindelijk weer eens structureel een paar wedstrijden achter elkaar op de mat te leggen die het aanzien wel enigszins waard zijn. Dat lijkt me voorlopig een uitdaging en droom die groot zat is.

Als er zich een kans aandient dan is het nu.
Deze loting is reëel.
Ajax moet in goeden doen kunnen winnen van dit Rapid Wien al zal het heel moeizaam gaan.
De Oostenrijkers hebben een stugge gevaarlijke ploeg.
Iedereen moet bij Ajax top zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren