Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Talentvolle cliënt van Raiola verlaat Ajax en kiest voor Arsenal

Laatste update:
/

Donyell Malen verlaat Ajax. De zestienjarige spits, die vorig seizoen met succes in de B1 van de Amsterdammers speelde, ging eerder dit jaar in zee met zaakwaarnemer Mino Raiola en heeft nu een overstap naar Arsenal te pakken. Hoofd opleidingen Wim Jonk meldt aan Voetbal International dat de club Malen verliest. Op de clubwebsite van Ajax bevestigt men die lezing.

Ajax deed Malen in juni een aanbod tot verlenging. Waar het de club wel lukte generatiegenoten als Darren Sidoel, Ché Nunnely en Navajo Bakboord vast te leggen is men inzake Malen echter niet geslaagd in de opzet. Jonk zegt dat Ajax hem een uitstekende aanbieding deed en een duidelijk ontwikkelingsplan voorlegde. Toch mocht het niet baten.

“Als de speler dan toch een andere keuze maakt, dan is dat teleurstellend. Want de potentie is duidelijk en de kansen zullen komen bij Ajax. Wij gaan door met de jongens die daar wel in geloven”, zegt Jonk tegen het weekblad. Dat memoreert dat Ajax vorig jaar eveneens al drie talenten de deur uit zag lopen: Javairo Dilrosun, Timothy Fosu-Mensah en Mink Peeters kozen voor avonturen bij Manchester City, Manchester United en Real Madrid.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ken het talent niet echt dus weet niet precies hoe goed hij dus is, toch blijft het jammer dat hij vertrekt, maar ja dat is het kei harde leven dat de voetballerij heet.

29 juli 2015 om 08:12

Klote voor Ajax. Is zeer groot talent. Ze zoeken de hele wereld af voor toptalenten,maar vergeten wat ze zelf in huis hebben. Dilrosun, Malen en met name Mensah waren zijn echt Ajax 1 materiaal.

Nu komen ze aankakken met Younnes en Sanogo, maar reservespelers moeten eigenlijk gewoon uit de jeugd komen toch? Alleen directe versterkingen kopen en reserves aanvullen met jeugdspelers. Dat is volgens mij het beleid. Ik snap Jonk wel dat hij het niet eens is met huidige beleid. Miljoenen uittrekken voor reservespelers. Stop die miljoenen dan in de jeugd, zodat je ze op hun 16e al een fatsoenlijk contract aan kunt bieden. Op dat moment liggen dr salarissen immer minder ver uit elkaar. Het toekomstplaatje bij Ajax is sowieso altijd beter dan bij de Engelse topclubs. Enkel het salaris blijft achter.

Met de verspilde miljoenen van Duarte, Van der Hoorn en Sana hadden alle talenten nu een mooi contract kunnen hebben...

29 juli 2015 om 08:14

Ajax heeft al deze jongens gewoon aanbiedingen gedaan! De aanbiedingen kunnen niet op tegen het buitenlandse geld. Helaas, maar Raiola en Ajax, t zal nooit een goed huwelijk meer worden!

29 juli 2015 om 08:18

Ben het volledig met je eens. Er lopen voldoende spelers rond bij jong Ajax die de rol van een Younes/Sanogo kunnen invullen. Ik snap ook niet waarom deze spelers zijn toegevoegd aan de selectie. Natuurlijk zitten de jonkies nog niet op het gewenste niveau maar dat lijkt me prima voor wat invalbeurten en het opvangen van blessures. Het is immers ook een gok wat Younes en Sanogo gaan toevoegen. Overigens vind ik Heitinga en Gudelj gewoon prima aankopen.

29 juli 2015 om 08:20

Dit zijn b junioren, daar kan je toch niet mee komen aankakken in de kuip of camp nou? Als er bij 1 club jonge spelers worden opgesteld is het ajax, dit os zeiken om het zeiken

29 juli 2015 om 08:34

Ze vergeten helemaal niet wat ze in huis hebben. Ze zijn juist druk met het vastleggen van die toptalenten. Wat er nu in de A- en B-jeugd rondloopt stemt mij hoopvol, maar die gasten kan je nog niet in de hoofdmacht laten spelen. Weet niet wat jij op je bammetje had vanochtend.
En ja, natuurlijk zoeken ze daarnaast verder naar toptalenten. Je moet even het verschil snappen tussen jeugd en Ajax I. Younes en Sanogo zijn geen jeugd.

On: Het is zonde van zo'n talent om nu al te vertrekken. Maar hij neemt Raiola mee. En hoe minder spelers met Raiola als zaakwaarnemer hoe beter haha

29 juli 2015 om 08:40

@ray

Als je nou eens goed leest, voordat je reageert. Ik zeg toch nergens dat deze jongens in het eerste moeten staan. Ik zeg dat ze jonge talenten eerder en betere aanbiedingen moeten doen om een mooi contract te tekenen. Daarnaast zeg ik dat er geen reservespelers moeten worden aangekocht, maar alleen directe versterkingen. Als je dan door blessures of schorsingen iemand tekort komt kun je beter een speler van Jong Ajax of de A1 meenemen, dan dat je voor miljoenen Sana of Duarte wekelijks op de bank hebt zitten.

29 juli 2015 om 08:42

Tommie tommie verdiep je toch eens in de materie of lees het artikel
Eens goed..ajax doet alles wat ze kunnen om zulke spelers aan boord te houden alleen lukt dat niet altijd!

29 juli 2015 om 08:43

Raiola begint meer een mensen handelaar te worden dan een zaakwaarnemer..deze man moet geboycot worden door ajax en eigenlijk alle Nederlandse clubs..

Aan de andere kant zegt dit vaak ook iets over de jongens zelf, echte verstandige jongens als el ghazi en klaassen bijvoorbeeld kiezen voor de weg die vaak beter is en niet meteen voor het geld

29 juli 2015 om 08:46

@Trekcycling

Natuurlijk zijn ze bezig met het vastleggen van jeugdspelers. Het is alleen zonde dat er toppers in wording vertrekken. Qua salaris kan Ajax niet mee met de Engelse grootmachten, maar het verschil in salaris is het kleinste in de jeugd. Je gelooft toch niet dat Malen bij Arsenal al een miljoen verdient of wel dan?

Ajax moet af van het romantische idee dat jeugdspelers bij Ajax voor hun carrière voetballen en bij andere clubs voor het geld. Gewoon meer geld bieden!

29 juli 2015 om 08:53

Wat is er mus met het huren van een reserve spits? Die loopt waarschijnlijk niet in de heugd, milik kan je geen 50 wedstrijden in een jaar laten voetballen, younis is een ander verhaal, maar ja misschien is het wel goede aankoop

29 juli 2015 om 08:57

Hoezo is Railo een mensenhandelaar? Hij doet hetzelfde werk als die andere voetbalmakelaars waar Ajax mee in zee gaat om spelers uit bv Belgie of Denemarken weg te halen die dan bij Ajax in de jeugd komen spelen.

29 juli 2015 om 09:13

Ajax valt te verwijten dat ze deze jongen niet eerder een contract aangeboden hebben, kwamen er veel te laat mee. Helaas, want voor mij de ideale ajax spits, verwacht niet heel veel van milik en of zivko, geen ajax spitsen!

Wat baal ik hiervan, over een paar jaar kan je een spits met die kwaliteiten niet meer kopen.. Dan maar hopen op Redan, duurt nog jaren. Ook maar hopen dat ajax in de toekomst evhte talenten eerder een contract zullen aanbieden want er zijn er al een paar vertrokken waarvan ik denk, zonde! Dilrosun, Fosu Mensah en nu Malen, Peeters interesseert me niet zoveel.

Dan naar het 1ste.. Heb zo'n vermoeden dat schone vanavond vanaf de flank gaat komen, dan hou je muric en cerny thuis.. Bah!

29 juli 2015 om 09:14

Tinuske je kunt een zaakwaarnemer niet boycotten. Die staat op de toekomst wedstrijdjes van 15/16 jarigen te kijken, belt de beste twee op en zegt ik ben de zaakwaarnemer bevangen Pogba, zal ik je zaakies behartigen. Jochie tekent en Ajax heeft het ermee te doen. Moeten ze op dat moment de speler wegsturen?

Het is niet anders, ze moeten gewoon zoals ze nu doen, hun grenzen stellen, toppers opleiden en jeugd kansen bieden.

29 juli 2015 om 09:21

Natuurlijk is er ook bij Ajax niet de garantie dat je slaagt. Maar de kans is gewoon veel groter. Als je dat niet inziet snap je er weinig van. Ajax levert jaarlijks 3 spelers uit de opleiding af die op termijn een basisplek veroveren, geen andere club doet dat. Er zijn weinig clubs waar de begeleiding zo goed is als bij Feyenoord of Ajax en het niveau is ook prima: genoeg weerstand om veel te leren maar niet te hoog zodat je direct zou verzuipen. In Engeland moet je 3x zo goed zijn op die leeftijd om een miljoenenaankoop uit de basis te houden en dat zijn er maar heel weinig. Mij lijkt de weg van Vertonghen/Eriksen/depay verstandiger oftewel eerst de eredivisie ontstijgen en dan verder kijken.

29 juli 2015 om 09:53

Psv heeft volgens mij lemic ook geboycot hoor...kan gewoon.. Dan maar kiezen tussen ajax en raiola
Hij doet niet hetzelfde als andere zaakwaarnemers, hij blijft zijn spelers continu transfereren en de boel opstoken in de media

29 juli 2015 om 12:14

@ Tommie

Dilrosun en Peeters was geen Ajax 1 materiaal, van Peeters was al aardig bekend dat hij voor het geld ging en Dilrosun was ook niet een bijzondere uitblinker. Mensah daarentegen was echt de beste van zijn lichting en daarom jammer dat hij vertrokken is.

29 juli 2015 om 12:20

@ benenbreker, wat is het verschil nou tussen een contract dat hij op z'n verjaardag tekent dat op 1-7 ingaat of een contract dat in juni getekend wordt en op 1-7 ingaat?

29 juli 2015 om 12:24

Pas op hoor, Bergkamp, want papa en oom Peeters zitten online de hele dag negatieve berichtgevingen over die knul te kraken. Zou me niets verbazen als er straks opeens iemand met een pas geopend account je ff de 'waarheid' komt vertellen Ik heb het zelf reeds aan de lijve ondervonden op ajaxnetwerk.

29 juli 2015 om 13:34

Het toekomstplaatje bij Ajax is sowieso altijd beter dan bij de Engelse topclubs. Enkel het salaris blijft achter.

wat een onzin als die spelers echt goed zijn komen ze er wel hoor daar hoef je echt niet perse voor bij ajax te zitten en je kan beter voor veel geld mislukken in england dan voor minder geld mislukken in amsterdam

29 juli 2015 om 13:52

@bergkamp

Daarom noem ik Peeters ook bewust niet, niets bijzonder. Ik vond Dilrosun persoonlijk wel een groot talent.

En zoals ik zelf ook al aangeef, was met name Mensah een supertalent. Dat is dus het grootste verlies.

Bij Malen had ik het idee, dat dit weleens de nieuwe spits van Ajax kon gaan worden. Dat zit er helaas niet meer in, nu hij naar Arsenal is vertrokken.

Maar je weet het nooit. Persoonlijk was ik ook nooit gecharmeerd (en nu trouwens nog niet) van Veltman, maar wel van Ozbiliz. Het heeft echter ook met de trainer te maken, die bepaalde voorkeuren heeft.

29 juli 2015 om 13:56

@ramonfcu

Noem eens even een aantal talenten dan die zijn doorgebroken bij Chelsea, Man United, Arsenal en Man City.

Die zijn er maar amper...

Allemaal 4 verhuurd, daarna verkocht en dan via een omweg misschien toch nog bij een grote club.

Spelers van wereldklasse als De Bruyne spelen niet eens mee bij Chelsea. Dan gaat een Ake, Bruma of noem ze maar op het toch sowieso nooit redden.

Een goed gevulde portemonnee is echter ook heel fijn!

29 juli 2015 om 23:32

Tommie, je wil een lijstje van Arsenal? Ik noem alleen spelers die voor ze 18 waren naar Arsenal zijn gegaan. Eens zien. Fabregas, Clichy, Song, Wilshere, Gibbs, Szczesny, Bellerin, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Coquelin en Ramsey. En dan heb je nog spelers als Vela, Bendtner, Djourou, Larsson, Senderos en Mannone die hun nut voor Arsenal hebben gehad, maar net tekort kwamen, en nu gewoon bij mooie clubs zitten. Natuurlijk redt niet iedereen het, maar dat is bij Ajax ook niet anders.

29 juli 2015 om 11:11

Zo wil raiola de aandacht weer opeisen ..

29 juli 2015 om 13:35

ja want dat heeft hij echt nodig

29 juli 2015 om 18:24

Tja, blijkbaar wel

29 juli 2015 om 22:59

jij snapt het

Dus ik kan alvast een shirtje kopen van Ludogorets met zijn naam erop? Daar zal hij over een paar jaar wel zitten. Bijna elk Nederlands talent dat zo jong weg gaat eindigt op dat niveau of lager. (paar uitzonderingen daar gelaten)

29 juli 2015 om 07:33

Idd, net zoals Owusu en Drenthe zal ook Kishna een globetrotter bij kleine(re) clubs worden. Kishna speelde iig nog voor Ajax 1, deze jongen speelde in de B jeugd... Het zijn allemaal kortzichtige mannetjes. Nu relatief veel verdienen terwijl het sportieve pas uiteindelijk net zoveel of meer zal opleveren.

29 juli 2015 om 10:10

Die jongen is 16 jaar, denk je dat hij zo'n kans zo maar laat schieten ? Ik zou het ook doen hoor.
Maar zal me niks verbazen als het een barazite 2.0 word

29 juli 2015 om 07:37

Ja en nog veel meer spelers die blijven hoor je helemaal nooit wat van. Als je genoeg talent hebt en goed genoeg bent kom je er echt wel hoor.

29 juli 2015 om 07:43

Net als alle eigen jeugd uit Scandinavie. Nederlandse clubs moeten niet klagen. Ze doen precies hetzelfde.

29 juli 2015 om 07:46

Ik kom zo snel alleen op Tim Krul. Sommige hebben het daarnaast nog via een omweg gehaald, maar vaak niet bij de topclub zelf helaas. Aan de andere kant: hoeveel procent van de jongens die wel blijven komen uiteindelijk bij bijvoorbeeld Arsenal of Manchester United terecht? Dat zijn er ook maar weinig. Geld, maar zeker ook het 'leventje' speelt een rol in dit soort overgangen. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, ook al zeg ik hier van niet...

29 juli 2015 om 08:04

Verschil is wel dat die Scandinaviërs in Nederland wel de kans krijgen om zich in het eerste te spelen en zich door te ontwikkelen. Welke Nederlandse speler behalve Krul is er nou doorgebroken vanuit de jeugdopleiding van een Engelse club?

29 juli 2015 om 08:07

Een promille zal slagen bij die premier league club maar gebruikelijk is toch dat wanneer er een vacature is in de basiself - en zeker in e aanvallende posities - dat er even 35mln wordt klaargelegd voor een vervanger. En die speel je niet uit de basis als jeugdspeler. Je kunt natuurlijk zoals Rekikk, alsnog bij een eredivisie club terecht komen, of verder teren op je Ajax en Arsenal verleden en elders een lucratief contract tekenen. Zijn kostje is vast wel gekocht, maar zo langzaam aan is wel bewezen dat je bij Ajax de meeste kansen krijgt en rond je 22e 100 wedstrijden eredivisie ervaring kan hebben, wat een prima basis is om ergens als mannetje binnen te komen. Nu komt hij als nobody in een grote lichting waar hij zomaar weer bedankt wordt als er even iets tegenzit en hij er niet uitspringt.

29 juli 2015 om 08:08

Ik zie niet echt iemand klagen. Of mag het ook al nirt meer jammer gevonden worden als een talent op vroege leeftijd vertrekt? Ik denk dat de meeste zoiets hebben van graag of niet. Die Raiola is gewoon Ajax een beetje aan het pesten... als Ajax zijnde zou ik lekker meewerken en afscheid nemen van zulke spelers

29 juli 2015 om 08:18

Krul en van Persie...dan houd het wel op Ja...

29 juli 2015 om 08:20

Wij zijn ook enkel de scandinaviers die slagen...er zijn er ook een hoop die het niet redden. Verschil met Engeland is dat zij over heel Europa jeugdspelers binnenharken. Zie er dan maar eens doorheen te komen

29 juli 2015 om 09:48

Bij Ajax komt 10% in het eerste, de buitenlandse clubs pikken de beste spelers uit de jeugdopleiding (ze zoeken dus in die 10%), bij Ajax zullen die bijna allemaal het eerste halen, in het buitenland gebeurt dit echter niet. Ja, een Messi zou overal slagen, maar daar heb je er maar 1 van. Ik vind dit een zeer onverstandige keuze en de historie leert dat spelers op die leeftijd niet slagen als ze een overstap als deze maken.

29 juli 2015 om 13:39

alsof alleen ajax spelers beter kan maken in amsterdam mogen ze dan wel een prima opleiding hebben maar die in england doen er niets voor onder hoor .
waarom zo een speler niet doorbreekt is omdat engelse clubs voor miljoenen top spelers halen en als zo een jongen echt top is gaat hij vanzelf wel spelen en zo niet heeft hij toch mooi een flinke zak geld verdiend

29 juli 2015 om 14:01

Hoeveel spelers zijn er nu geslaagd dan? Dat zijn er gewoon verrekte weinig. In Engeland ben je een van de velen, heb je een keer een blessure of een mindere periode, staan er gelijk 10 anderen klaar om je te vervangen, en dat al in de jeugd. Verder moet je concurreren met echte topspelers, en als er een positie vrij is, dan trekt Arsenal de knip en haalt het voor 50 miljoen een nieuwe speler die er gelijk staat. Je hebt simpelweg niet de tijd om eerst rustig te wennen aan het niveau. Een Daley Blind zou bijvoorbeeld nooit doorbreken in Engeland.

29 juli 2015 om 23:00

en wie zegt dat die spelers hier wel geslaagd waren

29 juli 2015 om 23:35

Arsenal is geen club die zomaar 50 miljoen neerlegt. Er zijn maar 4 transfers van 20 miljoen afgerond, en alle 4 in de laatste 2 jaar. En als je daar goed genoeg bent speel je, Fabregas was basisspeler op zijn 17e.

29 juli 2015 om 07:53

Koop anders een shirt van Derwin Martina, Maurits Schmitz of Jordi Bitter. Zomaar 3 jeugdspelers die het ook niet gehaald hebben bij Ajax, want dat is namelijk geen garantie. Net zoals t bij Europese topclubs geen garantie is

Bij Ajax ben je net zoals als bij de Europese topclubs ook 1 van de vele talenten, en bij Ajax hopen ze ook net zo hard op de nieuwe Bergkamp, Vd Sar, Seedorf.. etc.

29 juli 2015 om 08:10

Hebben zij ooit in het eerste gespeeld dan? Nee er vallen er meer af dan dat er doorbreken maar dat is logisch

29 juli 2015 om 08:30

Dat waren geen spelers die bij Ajax als groot talent te boek stonden, dus dat heeft hier weinig mee te maken.

29 juli 2015 om 09:59

Dat maakt toch niet uit of je een groot talent bent of niet? Je weet nooit van tevoren of je het gaat redden of niet. Het is maar een heel klein deel wat het eerste haalt en succesvol zijn in de B zegt niets. Daarnaast is Castaignos ook vroeg naar het buitenland gegaan en die speelt nu in de Bundesliga ondanks zijn beperkte capaciteiten. Rekik is ook niet slecht terecht gekomen.

29 juli 2015 om 08:59

Alsof bij Ajax blijven een grote kans op een glansrijke carriere geeft. Er zijn er nog steeds veel meer die niet bij Ajax slagen dan dat ze wel slagen. En voor degene die niet slagen geldt dan hetzelfde als voor die gastjes die vroeg naar het buitenland gaan, je eindigt bij de middenmoot in de eredivisie. Als je eerst naar bv Man City bent gegaan heb je echter wel een paar ton meer op je bankrekening.

29 juli 2015 om 09:42

In de VI stond eens een lange lijst met spelers die rond die leeftijd vertrokken naar topclubs in het buitenland en waar ze later speelden. Quincy nogwat had daarbij nog het beste geboerd, hij speelde toen ook bij een Ludogorets. Heel veel spelers waren actief in Nederland, in de eerste klasse en in de topklasse. Zeer verstandige keuze is dit dus.

Het volgende grote talent dat z'n (sportieve) toekomst vergooit dankzij Mino Raiola... "Hij was al een tijdje 16 maar we hoorden niks van Aiax"

29 juli 2015 om 07:58

Misschien zit daar wel wat in he? Maar ja, iemand zou maar eens opkomen voor de speler!

29 juli 2015 om 08:14

In de tekst staat dat hij een goede aanbieding heeft gehad en een ontwikkelingsplan. Wat wil je nog meer aanbieden dan? En als die zoveel aan de speler heeft gedacht, waarom dan in godsnaam naar Arsenal?

29 juli 2015 om 10:15

Dat weet ik niet maar zodra een speler 16 is mag hij gecontracteerd worden. Dat is dus spannend voor zo'n jongetje. Als je dan niet met hem communiceert komen er vraagtekens. Wie weet hoe lang de club je laat wachten en of je uberhaupt ooit iets gaat horen? Straks moet je opeens weg en dan heb je niets. Maar eens gaan praten met een zaakwaarnemer. Oh ik kan gewoon nu een contract tekenen bij Arsenal? Iedereen zegt me dat ik het moet doen... ok dan. Oh nu komt Ajax op eens. Ik zit met mijn hoofd al in Londen.

Raiola haalt hiermee toch de bloed onder je nagels vandaan. Hij zal er wel weer goed aan verdienen, maar dit is hartstikke sonde voor het Nederlandse voetbal.
Weer een talent waar je ongetwijfeld niets meer van gaat zien. Via het 1e van ajax naar het buitenland lijkt mij een makkelijkere stap dan van de jeugd van Arsenal het 1e halen. Maar goed, we zullen deze jongen ongetwijfeld over een jaar of 5 wel weer terug komen naar de Nederlandse velden.

29 juli 2015 om 07:46

Je doet hier wel zo zielig maar je weet donders goed dat Ajax precies hetzelfde doet met buitenlandse talenten. Breken die allemaal door? Nee. Arsenal is een uitstekende club die de jeugd ook kansen biedt.

29 juli 2015 om 07:49

Verschil is dat ze bij Ajax wel de kans krijgen en bij Arsenal is de kans vele malen kleiner. Hoeveel spelers halen het 1e bij Arsenal vanuit de jeugd? Hoeveel bij Ajax? Nogal een verschil he?

29 juli 2015 om 08:06

Ze krijgen hoogstens een kans omdat het niveau vele malen lager is. Die zogenaamde toptalenten als van Beek en Nouri zijn al 18 en hebben zelfs nauwelijks bij jong Ajax gespeeld. Er zijn zeker een flink aantal clubs waar ze al minuten zouden hebben gemaakt in het eerste. Moeten ze daar maar heen dus? Krijgen ze immers eerder de kans.

het opleidingstraject bij de absolute top is nu eenmaal anders. Verhuren hoort er daar nagenoeg standaard bij en doorbreken doe je doorgaans pas op iets latere leeftijd.

Wat dat betreft ziet Malen het wel goed. Hij gaat bij Arsenal een uitstekende opleiding krijgen, meer verdienen en als hij niet naar het gewenste niveau kan groeien dan kan hij als afgekeurde Arsenal spits alsnog bij clubs als Ajax terecht.

Afgezien daarvan biedt het feit dat er al zo'n 15 jaar geen fatsoenlijke spits uit de jeugdopleiding van Ajax is voortgekomen en de situatie omtrent Zivkovic hem ook niet echt veel goed lijkt me.

29 juli 2015 om 08:20

Vorig jaar 3 talenten verloren. Dit jaar maar 1. Gaat de goede kant op..

29 juli 2015 om 09:01

Bij Ajax krijgen alleen de grote talenten een kans. Hoogstens 10% van de jeugd mag in het eerste mee spelen, doe dan niet alsof je bij Ajax (of een andere Nederlandse topclub) zoveel kans krijgt.

29 juli 2015 om 09:50

Maar de buitenlandse topclubs plukken de spelers weg uit deze groep van 10%. Bij Ajax zou van die 10% bijna iedereen het eerste halen, in het buitenland is dat weer een klein percentage. Het is gewoon een feit dat er zeer weinig spelers slagen als ze op jonge leeftijd zo'n stap maken.

29 juli 2015 om 12:17

@ Fcda

Als ajacied zijn ben ik van mening dat we niet moeten treuren om spelers die wilen vertrekken. Tegen de salarissen van clubs uit het buitenland zoals Arsenal/city etc kunnen we simpelweg niet op. Het enige dat we kunnen bieden is een zo goed mogelijk sportief plan met een aardig salaris. En op basis daarvan moet een speler maar voor Ajax kiezen.

Maakt hij de keuze voro een andere club, wat zijn goed recht is. Dan moet je hem ook gewoon laten gaan en er niet om treuren. Zo een jongen is dan simpelweg niet voorbestemd om voor een Ajax te spelen. Ajax scout hun eigen talenten ook bij andere Bvo's en haalt ze daar op. Dus als ajacied boos/verdrietig zijn omdat een jeugdspeler ons verlaat. Dat is een lichtelijke hypocriete gedachtengang.

29 juli 2015 om 13:46

hoezo hij haalt het bloed onder je nagels vandaan hij moet voor zijn clienten een zo goed mogelijk contract regelen en dat kan hij wel is al meerdere keren gebleken.
en dan kan je het zonde voor het nederlandse voetbal vinden maar dat vind ik hypocriet ajax doet toch ook hetzelfde in bvb scandanavie maar dan is het niet hypocriet want bij ajax krijgen ze een goede opleiding nou die krijgen ze in england ook hoor

Erg jammer, maar had het al zien aankomen. Vind het geen slimme keuze, maar wat wil je ook met zo'n zaakwaarnemer.

Kan ook geen toeval zijn dat het weer Raiola is die zijn zaakwaarnemer is... Die probeert zn spelers echt (te) snel naar de grote clubs te brengen. Hij is absoluut een goede zaakwaarnemer maar in mijn ogen dan voor gearriveerde spelers. Voor talenten (hun ontwikkeling) is hij echt waardeloos... Ze kunnen het beter eerst gaan maken en dan overstappen naar Raiola als zaakwaarnemer zodat ze dan financieel ook maximaal binnen lopen

29 juli 2015 om 08:06

Dat hij pas sinds kort bij Raiola zit, zou misschien ook kunnen betekenen dat dit talent hem juist gekozen heeft vanwege zijn vertrekwens.

29 juli 2015 om 09:04

Of je slaagt of niet ligt echt aan je zelf. Genoeg andere jeugdspelers die niet bij Raiola zitten en het eerste toch niet halen.

Ondanks het feit dat ik Raiola een ordinaire zakkenvuller vind, vind ik dat Malen een goede keus maakt als hij dan toch gaat. Arsenal heeft een prima opleiding waar men de jeugd individueel veel ondersteuning geeft. Wens die jongen gewoon het beste toe mensen, onze club haalt ook van alles weg bij andere clubs.

29 juli 2015 om 07:43

mag dan wel zo zijn dat arsenal een goede opleiding heeft en hopelijk sneeuwt die jongen niet onder, maar raiola denkt alleen aan de dollarteken en nergens anders aan, vindt ik.

29 juli 2015 om 13:52

en laat het nou net zo zijn dat dat zijn taak als zaakwaarnemer is
een zo goed mogelijk contract regelen voor zijn spelers met een zo hoog mogelijk salaris dus ja dat doet hij en dat is zijn werk en dat doet hij prima

29 juli 2015 om 22:00

ik had het eer op zijn eigen dollar teken, ja zlatan heeft hij goed onder gebracht en ik zeg niet dat hij niet goede zaakwaarnemer is, maar bemoeit zich te veel met het voetbalzaken van de club.

29 juli 2015 om 09:56

Inderdaad een zeer goede keuze, met Arsenal op je CV kun je straks bij een leuke topklasse gaan voetballen...

29 juli 2015 om 10:02

Als hij bij Ajax goed genoeg zou zijn voor het eerste is het niet zo dat hij door zijn stap naar Arsenal opeens het voetbal verleert. Alsof een opleiding bij Ajax een garantie is voor een profcontract. Ook Ajax levert spelers af aan de topklasse.

29 juli 2015 om 10:07

Uiteindelijk zijn er meer spelers die in de topklasse eindigen nadat ze een soortgelijke stap hebben gemaakt dan dat ze slagen bij die club. En dat zijn dan de zogenoemde toptalenten...

29 juli 2015 om 13:53

klopt maar dat geld voor ajax net zo dus ik zie het probleem niet

29 juli 2015 om 13:59

Bij Ajax haalt een klein gedeelte het, dat gedeelte bestaat uit toptalenten. Arsenal pikt daar spelers weer uit, dus spelers die bij Ajax zouden doorbreken/debuteren gaan naar Arsenal en verkleinen daarmee de kans op een doorbraak. Maar noem eens spelers dan die zo'n stap succesvol wisten te doen? Dan kom je erachter dat het gewoon een zeer slechte stap is voor je carrière.

29 juli 2015 om 12:09

Maar wel een club waar een trainer onder druk staat wanneer het niet loopt en dan echt geen jeugdspelers de kans gaat geven.

29 juli 2015 om 23:40

Sinds wanneer staat Wenger onder druk? En volgens mij is Bellerin afgelopen seizoen doorgebroken, toch echt een jeugdspeler. En ook Coquelin, een andere jeugdspeler.

Dit is dus die nieuwe topspits die Arsenal nu eindelijk te pakken heeft. Naast een 17 jarige cv verwacht ik voor Arsenal geen aankopen meer. Wenger en zijn mooie praatjes.

29 juli 2015 om 23:41

Je weet dat alle clubs jeugdspelers aantrekken? Dit is namelijk al aankoop nummer 8 voor de jeugd van Arsenal dit seizoen.

Heeft raiola nog meer spelers rondlopen bij ajax of niet. Want men zou eigenlijk geen spelers meer moeten nemen die hem als zakenwaarnemer hebben. Deze bemoeit zich te veel met het voetbal, hij moet zich met de transfers bezig houden en niet met de zaken tussen club en speler. Maar hier ligt ook een verantwoording bij de speler zelf, hoe beinvloedbaar men is.

29 juli 2015 om 07:49

Volgens mij heeft Raiola bij Ajax alleen nog Kenny Tete onder contract. Ik stel voor om Tete salarisverhoging te geven als hij Raiola dumpt en daarna een verbodsbord voor Raiola bij de Arena en de Toekomst neer te hangen. En ik adviseer de rest van de Nederlandse clubs om hetzelfde te doen

29 juli 2015 om 08:35

Beste heer Riaola,

Hierbij wordt u de toegang voor de Amsterdam Arena ontzegt. Afgelopen periode is ons opgevallen dat u doet waarvoor uw cliënten u betalen. Wij vinden dat u slechts uw werk doet maar dat kunnen wij hier natuurlijk absoluut niet goedkeuren. Daarom bent u hier niet meer welkom.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van Ajax.

Ps. U krijgt ook een verbod bij de Jumbo wegens het kopen van producten in de bonus, en een straatverbod voor het lopen over de stoep..

29 juli 2015 om 09:06

Wat is het probleem van Raiola dan? Hij brengt een jeugdspeler naar het buitenland terwijl Ajax niets anders doet dan met dergelijke zaakwaarnemers omgaan. Of dacht jij dat die Belgen en Denen uit zichzelf op de fiets stappen en naar de Arena fietsen met het verzoek of ze asjeblieft een contractje kunnen krijgen?

29 juli 2015 om 09:56

@ Kohaku

Dat deed Suk anders wel

29 juli 2015 om 10:25

Raiola heeft geen probleem, hij werkt volgens de regels en valt hierin niets te verwijten. Hij verdient op deze manier geld en om eerlijk te zijn, ben ik daar best jaloers op. Ajax (en andere NL clubs) hebben echter wel een probleem als hij een speler begeleidt, omdat hij maar in een ding geinteresseerd is: Snel geld verdienen, door zijn spelers te transfereren. Natuurlijk is een verbod niet mogelijk, maar het zou wel wenselijk zijn. En natuurlijk zijn Ajax (en PSV en Feijenoord) niet roomser dan de paus, aangezien ze zelf ook top talenten uit andere landen, en bij andere Nederlandse clubs halen, maar dan is er in ieder geval nog de intentie om dit gericht te doen met een perspectief voor de toekomst van het talent dat gehaald wordt. Bij de Engelse en Spaanse clubs breekt niet 1 talent door, ze worden puur gebruikt voor de handel, wat weer goed is voor Raiola. Dus zou ik graag zien dat de regels veranderen om dit sort praktijken te voorkomen. Helaas kan dat niet met een verbodsbord, maar het zou mij wel plezieren, al was het maar voor 1 dag.

29 juli 2015 om 12:53

@ adte, ook Becker en Acolatse zitten bij Raiola. Sporkslede ook volgens mij, maar die is inmiddels transfervrij (traint bij Jong AZ om conditie op peil te houden) en is zodoende geen Ajacied meer. Verder gaat het gerucht dat Noa Lang en Justin Kluivert bij Raiola zitten, maar dat moet ik nog maar zien, vooral Justin geloof ik niet. Volgende week beginnen de trainingen op de Toekomst weer, dan zal ik het eens verifiëren, want ik ken van beide spelers familieleden die me dat wel kunnen bevestigen, danwel ontkennen.

@ bobje, met zo'n brief staat Raiola binnen het uur met een horde topadvocaten bij een rechtbank om een zaak aan te spannen, Ajax ontneemt hem namelijk de kans om zijn werk te doen. Die zaak zal hij winnen (en terecht ook, je kunt niet iemand het werk onmogelijk maken omdat jij het niet eens bent met zijn werkwijze) en Ajax gaat ten eerste zwaar voor schut en ten tweede kost dat Ajax naast de kosten voor de rechtzaak, ook nog eens een schadevergoeding. Geluk bij een ongeluk dat we niet in Amerika leven en de schadevergoedingen niet dik en dik over de top zijn, maar elke euro die je kwijtraakt aan zo'n domme brief is terecht.

29 juli 2015 om 13:16

@trodat4030
Een dergelijke brief mag inderdaad niet, maar volgens mij zijn er zat manieren om van Raiola af te komen. Het is misschien niet chique, maar ze moeten hem simpelweg wegtreiteren. Het is voor Ajax toch nu wel duidelijk, dat er voor de club alleen maar nadelen zitten aan die man.

29 juli 2015 om 13:36

Vincfred, ik denk dat je als club dan altijd aan het kortste eind trekt. Je komt namelijk dan ook aan de rechten van een speler, die mag wettelijk gezien elke zaakwaarnemer kiezen die hij wilt. Hem chanteren door te zeggen, we bieden je geen contract als je Raiola kiest, gaat je ook een x opbreken, die karma moet je jezelf niet opleggen imo. Persoonlijk vind ik ook gewoon dat Ajax moet leren omgaan met een dergelijke zaakwaarnemer, linksom, danwel rechtsom. Het is toch frappant dat Ajax de enige club is (of iig lijkt te zijn) die zoveel problemen ondervind aan Raiola? Ligt dat puur aan Raiola of zijn er ook dingen die Ajax fout doet/verkeerd aanpakt, vraag ik me dan af. Ik ben Ajacied, ik geloof in mijn club op veel gebieden, maar ik geloof niet dat Ajax onfeilbaar is namelijk.

29 juli 2015 om 14:02

en wat als raiola dan een groot talent bij ajax wil onderbrengen of ajax een speler wil kopen uit zijn stal mag hij dan wel na binnen of gaat ajax dan verder kijken .
nee gewoon niet zo zeuren raiola doet zijn werk prima en dat ajax daar talenten door verliest is niet zijn probleem maar die van ajax en misschien als ajax dat niet wilt kunnen ze die spelers een beter salaris geven waardoor ze ook niet naar england hoeven

29 juli 2015 om 15:55

Als Raiola een talent bij Ajax onder wil brengen, dan is er iets mis met dit talent, anders zal hij hem zeker wegbrengen naar een club waar hij zelf meer aan verdient.

29 juli 2015 om 16:11

@trodat4030 ik ben benieuwd wie van Ajax er momenteel nog bij Raiola zitten

29 juli 2015 om 13:55

zaken tussen club en speler heeft hij wel degelijk mee te maken aangezien hij de speler vertegenwoordigd

Raiola begint nu zelfs een gevaar te vormen voor het Nederlands voetbal als dit zo doorgaat. Met Kishna en Malen al twee toptalenten in snel tempo verloren. Daarvoor al met Bouy, die met zekerheid Ajax 1 ging halen en nu bij Panathinaikos wat loopt aan te modderen.

Dit is dus niet eens zo zeer nadelig voor een club als Ajax, maar kan op den duur ook het Nederlands elftal schade toebrengen. Knvb... tijd om paal en perk te stellen.

29 juli 2015 om 18:05

Dit ben ik helemaal met je eens. Het is zo langzamerhand opvallend dat bepaalde Nederlandse generaties nauwelijks meer talenten hebben. Goede verdedigers hebben we niet meer in Nederland. Veel topspelers van nu worden vervangen door mindere.
Maar het is niet alleen de schuld van Raiola. Het komt door het corrupte voetbal, waarop zulke zaakwaarnemers gedijen. Ajax wordt aangepakt omdat Ajax niet mee wil doen aan de financiele spelletjes. Ajax wil niet meedoen aan alle flauwekul waarbij investeringsgroepen spelers in eigendom hebben. PSV en Twente zijn daar bijvoorbeeld niet vies van, maar ik waardeer het wel van Ajax.
Maar ook de voetbalbonden zijn corrupt. Financial Fair Play is een wassen neus en wordt al weer versoepeld dankzij Platini.
Deze jongen zal het waarschijnlijk niet redden bij Arsenal, net als Barazite, het grote talent van Nec. Ze gaan bij Arsenal deze jongen ook niet voor de Premier League opleiden. Hij wordt een voetbalnomade die dan hier dan daar speelt

Arsenal heeft n goede jeugdopleiding en bied de betere talenten in hun opleiding een kans om door te breken in het eerste. Arsenal is wat minder kooplustig dan hun directe concurrenten, als deze speler(malen) zich heel goed blijft ontwikkelen dan zal ie wel de kans krijgen in het eerste van Arsenal precies zoals dat bij Ajax gebeurd.
Dat Raiola er bij is betrokken....het zij zo. Deze carriere van deze speler hoeft dan ook niet perse kapot te gaan als ie het uiteindelijk niet red bij Arsenal, dat is flauwekul. De meeste spelers die nu bij Ajax in de B1 spelen gaan nimmer het eerste van Ajax halen en vallen na de A1 of bij Jong Ajax af, is hun carriere dan ook perse kapot? Nee dus!

29 juli 2015 om 09:58

Maar Arsenal pikt de toptalenten eruit bij Ajax, deze spelers zouden het eerste van Ajax hoogstwaarschijnlijk wel halen. Het is gewoon een utopie om te denken dat hij het eerste bij Arsenal wel gaat halen. Quincy ging ook naar Arsenal en trok vervolgens over de hele wereld bij clubs van een bedenkelijk niveau. Zo heb je nog talloze voorbeelden van jeugdspelers die hun carrière eigenlijk hebben weggegooid. Er zijn weinig spelers die daadwerkelijk wisten door te breken bij de club die hun aantrok.

29 juli 2015 om 14:06

en zo zijn er ook talloze voorbeelden van spelers die het bij ajax niet gered hebben en die hadden waarschijnlijk heel graag een contract bij arsenal getekend.
overigens is het ook een utopie dat hij het bij ajax wel zou redden.
maar Arsenal pikt de toptalenten eruit bij Ajax!!! nou en dat doet ajax toch ook bij deense clubs

29 juli 2015 om 14:19

Maar die Deense talenten slagen wel (krijgen in ieder geval de kans), kijk maar naar Eriksen, Andersen, Fischer... Maar noem eens iemand die geslaagd is dan? Je komt steeds met een heel verhaal, maar noem eens een paar namen. Die zijn er gewoon niet. Het is gewoon een onverstandige keuze als je sportieve ambities hebt. Financieel is het wel goed, maar als je doorbreekt bij Ajax kun je op termijn meer verdienen. Al met al is het gewoon een onverstandige keuze.

Gewoon geen zaken meer doen met Raiola. Hij zorgt Alleen maar voor onrust binnen een club en brengt het hoofd van spelers op hol met aanbiedingen van andere clubs, daarnaast heeft hij Ajax al zo vaak aan het kortste eind laten trekken met z'n vieze trucjes, denk hierbij aan Bouy ( wie kent hem nog) en Zlatan, die een conflict moest aanzwengelen om weg te kunnen. Het zelfde is nu weer gebeurd met Kishna. Waarom komt er van geen een speler iets in de media terecht en van Kishna alles. Gewoon banden doorknippen met die pizzabakker en hem vooral niks laten verdienen.

29 juli 2015 om 13:51

Geen zaken meer met hem doen.. Dat is precies wat hij wil man! Hij wil graag talentjes van Ajax aan zich binden, als Ajax dan weigert die jongens contracten aan te bieden (om welke reden dan ook) kan hij ze lekker naar goed betalende clubs toebrengen! Hij zal handenwrijvend toekijken als zoiets gebeurt! Ajax moet gewoon een manier zien te vinden om fatsoenlijk zaken met hem te kunnen doen, geen idee hoe, maar het móet mogelijk zijn!

Nu willen spelers nog graag luisteren naar wat Ajax te bieden heeft en sommigen (zoals Tete, Becker en Acolatse) tekenen dan ook gewoon of verlengen zelfs. De familie Malen heeft hij om weten te lullen, de families Tete, Becker en Acolatse niet. Het ligt niet altijd aan de zaakwaarnemer of een talent een stap naar het buitenland zet, de spelers zijn en blijven de baas over zichzelf en bepalen zelf of ze op een aanbieding ingaan of niet. En minderjarige spelers als Donyell, bepalen dat natuurlijk in overleg met hun families, tot een speler 18 is, moet een voogd meetekenen.

Ik snap je insteek helemaal, maar ik denk dat je uiteindelijk zelf als club op de blaren komt te zitten, hoe lullig of het ook is. Je beperkt jezelf door dergelijke acties, niet Raiola.

Schijnbaar denkt hij van zichzelf dat hij niet kan voetballen, dan kun je ook maar beter zo snel mogelijk voor het grote geld waarvan je weet dat je het niet waard bent kiezen in plaats van wachten tot je helemaal door de mand gevallen bent.

Kijk naar Drenthe, heeft geen knikker geraakt, maar wel mooi tegenover Messi gestaan en tussen de spelers van Real Madrid mogen lopen toen hij jonger was.

Ik snap deze jongens echt niet. Hoe veel van die lui die rond hun 15-16de jaar zijn vertrokken uit Nederland zijn nu echte goede voetballers? spelers als Bruma, Rekik of Aké hadden toch gewoon lekker bij Nederlandse clubs moeten blijven? En ja, weer de naam van Raiola die er bij betrokken is. Want is deze vent een gevaar voor het Nederlandse voetbal. Een enge opportunist die heel goed deze jongens (en families) weet te beïnvloeden.

29 juli 2015 om 08:08

Waarom? Leuk verdient, leuke ervaring opgedaan en 2 van de 3 zijn international van Nederland en van Ake is het zeker niet ondenkbaar dat dit nog gaat gebeuren?

29 juli 2015 om 10:00

En de andere spelers dan? Van elke Bruma of een Rekik heb je 10 spelers als Vincent van den Berg en Sergio de Windt. Huh, wie? Dat bedoel ik, die ken je niet. Google ze maar, en zo heb je nog veel meer spelers die gewoon in de topklasse uitkwamen.

29 juli 2015 om 11:57

En die Jordy Brouwers ofzo?
Liverpool dacht ik?
Haha weet t niet eens meer

29 juli 2015 om 12:24

Klopt, die heb je ook nog. Maar je hebt een hele lijst met zulke spelers, dit zijn een paar namen die ik nog wist.

29 juli 2015 om 14:09

en dat gebeurd bij ajax toch ook dan misluk ik liever met een dik salaris van een engelse club dan met een goed salaris van ajax

29 juli 2015 om 17:29

@dd28,

Prima, als 1 op de 10 spelers die vertrekt international worden dan is dat een veel beter moyenne dan de spelers die in Nederland blijven.

Men doet net alsof de spelers die vertrekken gegarandeerd een absolute top carrière zouden hebben gehad als ze niet vertrokken zouden zijn. Newsflash, dat is dus echt niet het geval. De door jou genoemde vd Berg en de Windt hebben nauwelijks voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Nederland gespeeld. Op basis van wat zouden ze een veel betere carriere hebben gehad? vd Berg ging in 06/07 naar Arsenal en werd in 07/08 aan de Eagles uitgeleend. Daar kon hij absoluut geen potten breken. Denk je nou hij zelfs bij de Eagles niets klaarspeelde omdat hij even een jaartje bij de jeugdopleiding van Arsenal heeft gespeeld? Of is het logischer dat die jongen het uiteindelijk gewoon niet in zich had zodra hij niet alleen meer tegen leeftijdsgenoten aan het voetballen was en het om het echte werk ging.

De Windt werd toen hij bij Juve zat opgeroepen voor Oranje onder 18. Dat team bestond uit de volgende spelers: Greene, Heitinga, Bechan, Hersi, Seedorf, Sproekel, Buys, Boutahar, Varkevisser, Wau, Takak, Graaven , Abidallah, Huntelaar, Muhumamadu, Kostwinder, Trommel, Beukering, Matthijssen, Sergio de Windt.
Bechan, C. Seedorf, Wua. Huh? Wie?

Ander voorbeeld. Laten we Nederland onder 21 van een paar jaar terug pakken. Laten we zeggen pakweg 2007. Die spelers zijn nu tussen de 28 en 30 en zouden aan hun piekjaren bezig moeten zijn.

Vermeer, Velthuizen. Donk, Marcellis, Drost, Jong-A-Ping, Luijckx, Pieters, Zuiverloon, Jens Janse, Sno, Brama, Vormer, de Guzman, Aissati, Drenthe, Bakkal, Bruins, Siem de Jong, Roorda, Lens, Elia, Amrabat, Leroy George, Beerens, Bakx en Emnes.

Van dat groepje, wat dus op dat moment het topje van de ijsberg zou moeten moeten zijn qua Nederlands talent, speelt er eigenlijk niet 1 in de absolute top. de Guzman, Vermeer, Lens en Siem de Jong kan je nog een pluim geven. Amrabat en Pieters op zich ook nog wel maar daarna is het ook wel gebeurt. Liefst 5 man zitten zonder club in plaats van dat ze furore maken in hun piekjaren. De rest speelt een rol in de marge en bij illustere clubs als Videoton en Terek Gronzo bijvoorbeeld.

Kijk ik verder naar naar Jong Ajax van 2007. Het eerste wedstrijd verslag dat ik via Google voorgeschoteld krijg:
Opstelling: 1. Marco van Duin 2. Murat Yildirim (nathaniel Will) 3. Gregory van der Wiel 4. Toby Alderweireld 5. Donovan Slijngard 6. Marijn Sterk (Jan-Arie van der Heijden) 7. Javier Martina 8. Chakib Tayeb (vito Wormgoor) 9. Rydell Poepon 10. Stanton Lewis (derk Boerrigter) 11. John Goossens.

Van der Wiel heeft het gered. Alderweireld ook maar is een aangekocht talent. De rest op allemaal matig tot totaal onbekend. Dus kortom, voor elke Van der Wiel heb je minstens 10 spelers als Yilderim en Nathaniel Will. Huh, wie?

Kortom, er vallen bij Nederlandse clubs jaarlijks ook talloze talenten af waar je nauwelijks of niets meer van hoort. Echter vergeet men die voor het gemak maar even en doet men net alsof blijven in Nederland een garantie voor grandioze carrières is.

29 juli 2015 om 23:42

als ik je een groen randje kon geven deed ik het

29 juli 2015 om 09:09

En hoeveel procent van die lui van 15-16 die in Nederland gebleven zijn spelen nu bij (nederlandse) topclubs? Als je op je 16de goed kunt voetballen geeft dat geen enkele garantie voor later.

29 juli 2015 om 10:01

Kans is stukken groter. Natuurlijk, niet elke speler bij Ajax gaat het redden, een klein gedeelte. Maar dat gedeelte wat het niet gaat redden bij Ajax zal het ook niet redden bij Arsenal. De spelers die het wel zouden redden bij Ajax die worden weggeplukt omdat dat de toptalenten zijn. En van die groep is het maar een zeer klein percentage wat het redt in het buitenland. Noem de spelers maar op die het hebben gered. Zijn er zeer weinig.

29 juli 2015 om 10:43

Ooow boehoe. Je loopt alleen te ' janken' dat er weinig spelers het redden in het buitenland. Er zijn genoeg grotere talenten die het uiteindelijk niet redden bij de zogeheten topclubs in dit land. Btw als je goed genoeg bent red je het wel. Arsenal geeft deze jongens ook meestal een kans. Kijk maar naar Wilshere, Bellerin, Sczesny etc.

Ik snap je punt uiteraard dat er genoeg jongens zijn die het ook niet redden, maar zeg eens eerlijk: Hoeveel jongens van de top drie in Nederland komen bij een grote club terecht? Laatste die direct van ajax, psv of feyenoord naar een topclub direct (voordat je met Suarez komt) ging kan ik me eens niet herinneren? Dus mijn punt is of je nou hier blijft of in het buitenland een carrière als voetballer is kort, dus wie weet krijg je de kans niet meer. Plus de meeste jongens die het niet redden bij topclubs komen alsnog bij een redelijke club uit.

29 juli 2015 om 11:48

Even denken... DALEY BLIND ging van Ajax naar United.

29 juli 2015 om 12:34

Blind? Is nog niet eens zo gek geleden. Depay ging een tijd terug nog naar United... Eriksen ging naar The Spurs, Alderweireld naar Atletico, Van der Wiel naar Psg. Vertonghen naar The Spurs. Stekelenburg naar AS Roma. Emanuelson naar AC Milan. Vermaelen naar Arsenal. Huntelaar en Heitinga naar de 2 clubs in Madrid. Sneijder Real, Grygera Juve, Maduro Valencia, Babel Liverpool. Bij PSV heb je nog Strootman (AS Roma), Afellay (barcelona), Lazovic (zenit), Farfan (schalke), Gomez (the Spurs). Aardig wat spelers lijkt me, en sommigen zijn nog niet eens zo heel lang geleden dus ik denk dat er wat mis is met jouw geheugen.

In Nederland slaagt ook iets van 10% wat in de opleiding zit, maar de buitenlandse clubs pikken juist die spelers eruit. Van die 10% zullen er hooguit weer 10% slagen als ze naar het buitenland gaan. De kans dat je als talent in het buitenland gaat slagen is gewoon zeer klein, en dat zijn dan de toptalenten, spelers die in Nederland wel de kans zouden krijgen.

Maar noem eens spelers op die geslaagd zijn die eenzelfde overstap hebben gemaakt? Die zijn er gewoon nauwelijks, je kan er nog geen 5 noemen denk ik. En er zijn genoeg spelers die via Nederland wel de stap richting de top hebben gemaakt.

29 juli 2015 om 18:10

Die kon ook naar Arsenal, maar ging niet.

Raiola is voor spelers een uitstekende zaakwaarnemer. Een club denkt altijd in clubbelang. Als een speler niet goed genoeg is moet die ook weg. Wanneer een speler goed is en hij heeft nog een doorlopend contract wordt hij aan zijn contract gehouden of een enorme transfersom verlangd. Allemaal logisch. Maar dat een speler, via zijn zaakwaarnemer, voor zichzelf opkomt is ook geheel logisch. Zeker in deze tijd waarin de hele wereld een stuk egoïstischer is geworden.
Ajax haalt ook jonge spelers weg bij andere clubs in Nederland, België, en Scandinavië. En Engelse clubs shoppen graag in Nederland, Frankrijk en België. Zolang hier Europees geen afspraken over gemaakt worden, zal dit altijd zo blijven. Engeland haalt ze in Nederland, wij halen ze in Scandinavië.

29 juli 2015 om 10:02

Een zaakwaarnemer mag ook wel denken aan het sportieve belang en de sportieve carrière van een speler en niet aan zijn eigen commissie.

Maakt Raiola nu niet eigenhandig die fluwelen revolutie beetje bij beetje kapot? Zonde van de talenten.

29 juli 2015 om 09:10

Hoe kan hij die fluwelen revolutie kapot maken door enkele spelers weg te halen. Hij heeft maar een paar spelers daar onder contract gehad.

29 juli 2015 om 09:45

Dat is toch ook mijn vraag of dat zo is?
Ik weet te weinig van deze fluwelen revolutie om exact te weten over hoe en wat.

29 juli 2015 om 10:03

Dan kan ik je bij deze vertellen dat hij die fluwelen revolutie niet kapot maakt. Dat hangt niet van twee of drie jeugdspelers af.

29 juli 2015 om 10:13

Geweldige onderbouwing!
Ik ben helemaal overtuigd!

29 juli 2015 om 14:01

Misschien zou je die grijze massa in je knar eens aan het werk moeten zetten en kijken wat de FR inhoud en vraag jezelf dan af of dat stopt bij het vertrek van een x aantal talenten. Ik kan je vertellen dat Ajax gewoon op dezelfde manier blijft doorgaan met de FR. Er is een aanpassing gedaan, het aanbieden van contracten aan 16 jarigen opschorten naar 17 jarigen heeft niet de juiste uitwerking gehad en is weer teruggedraaid. Vóórdat Raiola Malen wegbracht overigens.

Overigens zijn van alle onlangs vertrokken jeugdspelers (vertrokken sinds de FR) slechts 1 die bij Raiola zat, Malen. Peeters werd begeleid door z'n vader en Fosu Mensah en Dilrosun door the Stellar Group. Genoeg onderbouwing? Inmiddels overtuigd?

29 juli 2015 om 15:25

Nee, want zoals al gezegd: "ik weet te weinig van deze fluwelen revolutie om exact te weten over hoe en wat"

Toch jammer dat geen Ajacied een fatsoenlijk antwoord kan geven.

29 juli 2015 om 18:14

Ik denk wel dat sommige zaakwaarnemers moeite hebben met dit verhaal en zullen proberen dit beleid te verstoren. Het is immers slecht voor hun portemonnee.

29 juli 2015 om 10:54

Hahaha mocht hij willen. Nee de opleiding staat gewoon, juist goed dat het soort van Malen direct gezuiverd wordt. Die passen niet in de fluwelen revolutie.

Raiola heeft ooit gezegd dat de manier hoe zijn vriend Martin Jol eruit gewerkt is bij Ajax hem enorm kwaad maakte...

En met zijn straatvechters mentaliteit, krijg ik bij berichten zoals deze altijd het gevoel van... Raiola handelt uit wraak...

29 juli 2015 om 14:12

Dat was niet omdat Martin nou z'n vriendje was, dat was vooral omdat hij dankzij Jol al z'n troep uit z'n stal onder contract kon brengen. Atouba, Tainio, Zé Roberto, die zeehondendribbelaar (ben z'n naam kwijt, maar hij was bekender onder die bijnaam dan onder zijn echte naam). Die kregen allemaal contractjes bij Ajax, dankzij de connectie Jol-Raiola. Ik denk dat dát hem veel meer stak dan puur het ontslag van Jol, die kon hij wel weer kwijt, maar die troep... Dat was het punt.

Echt zwaar klote dit bericht, hij had eindelijk de spits geweest die Ajax zelf opleid en laat doorbreken, die potentie heeft hij namelijk.
Jammer dat hij weggaat, maar gelukkig is het naar Arsenal waar ze nog redelijk vaak jeugd-spelers de kans geven i.p.v. bijvoorbeeld Chelsea of City.

Het blijft een moeilijk verhaal. Blijf je bij Ajax en probeer je, terwijl er nog zoveel anderen zijn, door te breken of ga je vroeg naar Engeland en loop je financieel binnen? Het kan ook zomaar zijn dat je volgend jaar een ernstige blessure krijgt, weg carrière. Op deze manier hark je dan in elk geval al wat geld binnen voor je toekomst.

29 juli 2015 om 10:04

Bij Ajax zijn er zoveel anderen, maar bij Arsenal zijn er nog meer, en dat zijn ook spelers met meer talent want Arsenal zoekt de spelers wel uit die ze weghalen bij clubs als Ajax. De kans dat ze bij Arsenal doorbreken is zeer klein, bij Ajax is die kans stukken groter. Ik vind het een onverstandige keuze, maar ik kan de beweegredenen wel begrijpen. Toch denk ik dat veel spelers zichzelf overschatten en denken dat zij de uitzondering zijn die wel zullen slagen.

29 juli 2015 om 14:24

Tja, dan raak je geblesseerd en moet je een 'normale' baan zoeken! Stel je vóór! Een maatschappelijke carriere is natuurlijk vér beneden de waardigheid van een voetballer... Dat al die sukkels met een maatschappelijke carriere jou wekelijks staan aan te moedigen en toe te juichen is de normaalste zaak van de wereld, je bent pas écht iemand als je je centjes verdient als voetballer.. Anders ben je 'maar een piepeltje'. Donder toch op man! Hooghartigheid ten top!

Wat een verademing om dan te horen dat een jongen als Damon Mirani gewoon een mbo opleiding tot fysiotherapeut erbij(!) doet, puur om een kans op een maatschappelijke carriere te krijgen, mocht het niks worden in de voetballerij! Dát is bescheidenheid en intelligentie, dan ben je namelijk gewoon voorbereid op het meest negatieve scenario..

30 juli 2015 om 23:12

@dd28
Het sportieve aspect speelt hier wat mij betreft niet zozeer. Bij Ajax moet je doorbreken om goed geld te verdienen, bij Arsenal verdien je sowieso al goed.

@trodat4030
Ik snap je opmerkingen niet, heb je wat frustratie? Als jij een talent hebt waardoor je snel veel geld kan verdienen dan benut je die toch? Ik wou dat ik zo kon voetballen, deed ik hetzelfde. Heeft niets te maken met je te goed voelen voor een andere carriere, heeft te maken met geluk hebben dat je relatief makkelijk aan veel geld kan komen.

En wij maar trots dat we in nederland een goede jeugdopleiding hebben en met de Eredivisie een competitie waarin jonge spelers volop kansen krijgen.

Desondanks gaan veel toptalenten al vroeg naar het buitenland. De meesten redden het toch niet bij die internationale topclub. Via diverse verhuren vinden ze hun weg in Europa, maar een carriere à la Sneijder, Van Bronckhorst, Kluivert, Robben gaan ze toch niet krijgen.

Voorbeelden van de zogenaamde jonge gelukszoekers: Bruma - Rekik - Van Velzen - Bouy - Ake - John - Ebecilio etc. etc.

29 juli 2015 om 10:05

Men zegt altijd Bruma, Rekik etc. maar je hebt nog een zeer grote groep van spelers die nu gewoon in de topklasse zitten. Die zijn helemaal in de vergetelheid en dan denkt men dus dat een buitenlandse stap niet zo'n ramp is want je kan altijd weer terug naar Nederland zoals Bruma en Rekik.

29 juli 2015 om 11:10

Welke Nederlander die momenteel doorbreekt of al is doorgebroken gaat wel een carriere krijgen zoals Sneijder of Robben dan? Depay misschien, maar zelfs hij vertrekt volgens de maatstaven die iedereen hanteert te vroeg uit Nederland.

Exceptionele spelers (mits een goede mentaliteit) vinden hun weg wel naar de top. De rest moest gewoon elke kans die ze krijgen aangrijpen. Anders komen ze er toch nooit terecht.

Jongens als de broertjes De Jong of een Dost zijn toch perfecte voorbeelden dat een opleiding/paar seizoenen in Nederland totaal nietszeggend is/zijn.

Daarnaast behoorlijk hypocriet, als Ajax talenten weghaalt bij Heerenveen, in Scandinavië of waar dan ook dan is het allemaal prima; want kansen zat. Terwijl ze bij Heerenveen echt vééél meer kansen krijgen dan bij Ajax, maar dat is dan prima...

29 juli 2015 om 12:00

Hmmm Heerenveen haalde Gudmondsson. Laatste bericht is dat ie naar PSV ging? Natuonaal gebeurt precies hetzelfde...

29 juli 2015 om 12:37

De Jong was lang geblesseerd dus verkeerd voorbeeld. Dost heeft zijn opleiding niet genoten bij een topclub.

Het is gewoon een feit dat je over 5 jaar zeer weinig hoort van deze spelers. Een vrij kleine groep heeft nog geluk en krijgt een aardige carrière zoals Bruma, een enkeling weet door te breken, maar het gros van de spelers raakt in de vergetelheid.

En Depay gaat niet te vroeg weg, niemand die dat beweert. Heeft bijna 100 wedstrijden gespeeld, is international. Hij is gewoon rijp voor de stap.

29 juli 2015 om 17:18

"zeer weinig hoort" omdat we niet wekelijks Lazio kijken. Alsof er mensen buiten de landgrenzen Khisna, Klaassen of deze jongen kennen.

Het niveau in Nederland is laag, als hij bij het niet red bij Lazio en daarna in pakweg Birmingham, Udinese of ergens in Griekenland beland speelt hij op hetzelfde niveau als Nederland..

Het punt is gewoon: in Nederland halen net zo veel spelers de top van Europa als dat er spelers op jonge leeftijd slagen in het buitenland. Namelijk zo goed als geen.

Als jonge kerel die wat van de wereld wil zien en een grote zak geld wil krijgen moet je gewoon de eerste de beste kans pakken.

Liever 20 jaar door Europa zwerven met een leuk inkomen en op bezoek bij grote clubs dan 20 jaar in de Galgenwaard voetballen.

Je gaat niet met Mino is zee om je daarna nog jaren bij Ajax te ontwikkelen... Zijn keuze was gemaakt toen zich verzekerde van de diensten van il pizzaiolo.

Deze jongen had een (vertekend?) toekomstbeeld is zijn hoofd waar je als club zijnde niets meer tegenover kan stellen. Is niet meer te houden.
Denk dat het geld daar al geen rol meer speelt, al weet je maar nooit wat die veredelde Pizza bakker voor elkaar heeft gekregen bij Arsenal

Afscheid nemen en snel weer deze verspilde energie in jongens steken die wel geloven in de visie

Doei! Deze jongen gaat het ook alweer niet redden, bij Ajax overigens ook niet hoor. Als je op je 16e al zo serieus bezig bent met contractvoorwaarden en een eigen manager dan ben je niet voldoende met de sport bezig om door te breken.

29 juli 2015 om 09:48

Huh?
Volgens mij heb je toch een manager zodat je je volledig kan richten op de sport?

29 juli 2015 om 09:54

Nee hoor, met Raiola geef je niets uit handen maar krijg je zes keer zoveel werk te doen. Kijk maar eens goed naar interviews van Kishna. Die zat met Raiola zelfs wedstrijden te analyseren en besprak alles. Op 16 jarige leeftijd moet gewoon alles gefocust zijn op je ontwikkeling en doorbraak. Eigenlijk heb je nog helemaal geen zaakwaarnemer nodig, hooguit om mee te kijken dat de club niets verkeerd doet. Speculeren over betere opties hoor je dan nog helemaal niet te doen. Dat begint wel na je doorbraak in het eerste.

29 juli 2015 om 10:21

Dat is in het geval van Raiola inderdaad het geval, maar ik dacht juist dat je het hebt over managers in het algemeen.

Maar tegenwoordig vind ik op 16-jarige leeftijd een manager helemaal nog niet vreemd. Anno 2015 lijkt er een ware kinderhandel te bestaan waar het gaat om jeugdige talenten. En spelertje, papa en mama zijn niet altijd in staat voor het juiste te kiezen.
En waarom zou je als 16-jarige nog niet moeten kunnen kijken naar betere opties? Volgens mij is doet juist Ajax er vol aan mee om jeugdige spelers ervan te overtuigen dat Ajax de beste optie is voor hen. Moeten zij dan zelf ook die jongens niet gewoon met rust laten?

Wat grote buitenlandse clubs doen bij jeugdige Ajax-spelers is exact hetzelfde als wat Ajax doet met jeugdige spelers van kleinere binnenlandse clubs...

29 juli 2015 om 10:50

Juist maar Raiola schermt ze hier niet voor af.

29 juli 2015 om 11:13

"die zat met Raiola zelfs wedstrijden te analyseren en besprak alles. Op 16 jarige leeftijd moet gewoon alles gefocust zijn op je ontwikkeling en doorbraak."

"eigenlijk heb je nog helemaal geen zaakwaarnemer nodig, hooguit om mee te kijken dat de club niets verkeerd doet."

Paradoxaal allemaal zeg.... Maar bedankt voor je Mening.

volgens mij ligt het probleem bij ajax want dit zijn behoorlijk wat spelers. Ik als ajax aanhanger denk dat het komt door frank de boer, hij kan alleen met lieverdjes of slijmballenn werken en niet met mannetjes die bij hun punt blijven en doen wat ze willenb

29 juli 2015 om 10:00

Waar komt die lariekoek toch vandaan? jochies van 16-19 hebben nog helemaal niets te willen. Wat is er toch aan de hand met een generatievoetballers? Kunnen ze alleen maar omgaan met een trainer die ze precies geeft wat ze willen en kunnen ze niet meer doen wat e van ze verwacht wordt? Sneu om te zien dat zelfs deze 16 jarige ventjes al worden omringd door ja-knikkers. Kritiek bij de club komt dan hard aan op deze tere zieltjes.

Raiola is niet het gevaar voor het nederlandse voetbal, het werkelijk gevaar voor het nederlandse voetbal is dat de jeugd veel eerder afhaakt om nog uberhaubt verder te gaan voetballen op wat voor niveau dan ook.
Computeren, gamen op internet, andere sporten zoals fitnessen div. vechtsporten, hockey zijn de grote 'gevaren'voor het nederlandse voetbal en dat zie je terug in het (jeugd)amateurvoetbal in de grote steden, amateurclubs sterven langzaam af terwijl die de levensader zijn voor het nederlandse voetbal. om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van sommige jeugdtrainers bij de amateurclubs.

Goh 3 maanden bij Raiola en de speler verkast bij Ajax.... verrassend!

Niet echt een slimme keus ik ken hem en hij was bij ajax aanvoerder bij een hoger team bij ajax had hij zeker kansen gehad.

Mooi opgeruimd staat netjes, mag een groot talent zijn. Zijn omgeving en instelling is ook belangrijk wil je het in de top maken. Met een onrustige zaakwaarnemer ben je niet leeg in je hoofd, nu energie stoppen in talenten die dat wel verdienen. Justin Kluivert is ook een prima talent bijvoorbeeld en nu kan er eentje aangetrokken worden.

Hebben we nog meer van die Raiola rommel op Tete na? Als de jeugd voor Raiola kiest graag zsm afscheid nemen, ook voor Tete alvast Owusu en Sanniez klaar zetten. Duurt geen twee jaar voordat die er moeten staan. Hoeft die man zich nergens mee te bemoeien, heerlijk!

29 juli 2015 om 14:30

Acolatse en Becker zitten ook bij hem in de stal..

29 juli 2015 om 17:56

Beide leuke talenten, maar hebben dit smetje wel op zich. Hopelijk laten Cerny, Menig en Muric het zien dit jaar dan hebben we die ook niet meer nodig.

29 juli 2015 om 18:00

Ach, mét dit 'smetje' tekenden ze beide gewoon een contractverlenging. Zou je niet verwachten van iemand die bij Raiola zit, toch? Toch gebeurde het. Overigens zie ik het niet in Menig (ook niet in deze 2 overigens), maar goed, meningen verschillen. Ík zie 100x meer in Dekker (mooiste voorzet van Nederland, Beckham trap, maar dan met links).

Het zijn wel altijd hetzelfde soort type spelers die voor Raiola als zaakwaarnemer kiezen. Vaak makkelijk beinvloedbare jongens die mentaal vrij kwetsbaar zijn.

Die Raiola is er alleen maa op uit om zijn eigen zakken te vullen. Ik snap echt niet dat talenten die bij Ajax spelen naar een andere club gaan. Een betere opleiding kun je bijna niet krijgen. Ik kan me nog geen talent herinneren, die de overstap op zeer jonge leeftijd heeft gemaakt naar een buitenlandse club, die geslaagd is!!

Malen is nog maar pas in zee met Raiola en hij gaat nu al weg bij Ajax. Dat zegt alles over de manier van werken van Raiola. Ajax moet hierop echt wat gaan verzinnen want op deze manier wordt er opgeleid voor andere clubs.

Ik heb t destijds op mijn 16e ook niet gered bij Ajax helaas. Had ik toen maar een zaakwaarnemer als Raiola gehad, had ik misschien nog een carrière in t Championship gehad of zo ipv bij de amateurs

29 juli 2015 om 13:19

Ik ging op mijn 16e naar Inter Milaan en voetbal nu bij de amateurs...

It's on the internet, so it must be true...

29 juli 2015 om 13:52

Wat een sukkel ben je dan eigenlijk, dat je er niet meer uit hebt gehaald

29 juli 2015 om 13:56

Ja ik had Ronaldo voor me, verloor het plezier en at elke dag een pizza. Ironisch dat ik nu precies op Ronaldo lijk.

Grappig dat als ik t goed heb Feyenoord Bruma, Rekik en Ake verloor waardoor nu vBeek doorbreekt die eerder in B2 zat?
Uiteindelijk spelen er meer Nederlanders op (top)niveau da's prima.
Helaas zijn er ook die compleet wegvallen en niet de moed hebben om opnieuw te beginnen, zou voor Bouy bijv niet gek zijn

Aan de ene kant haalt Ajax natuurlijk ook vaak zat spelers op die leeftijd naar Amsterdam, aan de andere kant vind ik dat Raiola nu gewoon een stap te ver gaat. Zodra een speler ook maar iets niet zint, brengt Raiola ze bijna per direct onder bij een andere club. Wat mij betreft mag Ajax weleens actie gaan ondernemen.

Op zich heb ik er weinig problemen mee als dit soort jongens de club verlaten. Echter vind ik het zonde van de plaats die zo'n jongen de afgelopen seizoenen heeft ingenomen. Je investeert toch in zo'n jongen, en achteraf had je natuurlijk liever spelers op de plek van Malen die wel gewoon blijven, zoals Justin Kluivert en Anderson López. Het is voor Ajax nu duidelijk dat de kans ontzettend groot is dat "cliënten" van Raiola toch wel vertrekken, zo groot dat het mijn inziens niet meer de moeite waard is om in die jongens te investeren.

Om spelers voor Raiola af te schrikken, geen zaken meer te hoeven doen met hem, en het feit dat investeren in zijn spelers bijna nutteloos is geworden, zou Ajax elke nieuwe cliënt van Raiola per direct niet meer op moeten stellen. Dan loop je maar het risico dat er een keer een groot talent naar Feyenoord of PSV verkast, maar in mijn ogen is het simpelweg de enige oplossing.

Altijd dat eeuwige geleuter van Ajax doet het ook. Ten eerste haalt Ajax alleen jeugdspelers uit het buitenland als ze er bijna voor de volle 100% zeker van zijn dat ze het 1e gaan halen. Dat is het beleid van Ajax. Die Britse clubs hebben helemaal geen beleid. Die halen gewoon alles leeg omdat ze bang zijn dat een andere club ze haalt. Om vervolgens die spelers totaal niet op te leiden. Ze krijgen ook geen kans want als de trainer onder druk staat dan komen er gewoon weer 4 aankopen van 40 miljoen. Alsof ze dan een jeugdspeler de kans gevenb.

Het is gewoon een goed idee om als jeugdspeler naar Ajax te gaan. Het is juist een superslecht idee om als jeugdspeler naar Engeland te gaan want je krijgt toch geen kans daar.

Zo simpel is het. Er zijn tig voorbeelden op te noemen van jeugdspelers die het niet hebben gered. Dit heeft er nog steeds niet voor gezorgd dat die spelers die normaal vertrekken gewoon hier blijven. Grootste reden? De hersenspoeling van die gore aasgieren van zaakwaarnemers. Op de speler en de ouders zelf. Het zijn allemaal ratten.

Voor je sportieve carriere is het gewoon beter om in Nederland te blijven. Dat weet iedereen. Waarom wilt zo'n zaakwaarnemer dan dat die spelers naar het buitenland verkassen? 1 grote reden en dat is alleen maar omdat die zaakwaarnemers daarmee meer geld verdienen. En het zieke gestoorde hiervan is nog wel dat dat nog geapplaudisseerd wordt ook hier door sommigen.

Nederlandse clubs die leiden gewoon de spelers goed op. Als ze op vroege leeftijd al uitgeleerd zijn dan zien wij die spelers zelf graag al naar een topcompetitie verkassen. Gewoon omdat wij graag zien dat onze toekomstige toppers zich verder ontwikkelen in een top competitie. Maar niet voordat ze hier zijn uitgeleerd. Daarna mogen die Britse clubs gewoon komen met een goed bod. We zijn de duurste niet.

Maar nu kopen de Britse clubs massaal jeugdspelers op om vervolgens compleet te verzieken. Al die jeugdspelers hadden in de Eredivisie al veel verder geweest. Laat ons gewoon die spelers opleiden en kom pas kijken of ze zo ver zijn als ze 22-24 zijn. Dan zijn ze er klaar voor en hoeven die Britse clubs ze ook niet vanaf hun 15e daar te gaan verzieken omdat er een verveelde oliesjeiks met geld loopt te strooien alsof het water is.

29 juli 2015 om 17:26

Het niveau ligt hoger waardoor je beter moet zijn om een kans te krijgen. Arsenal, Man Utd en Barca geven jeugd gewoon de kans. Kijk afgelopen jaar maar naar Wilson, Bellerin, Wilshere, Ramsey, Mcnair, Blackett en bij Barca El Haddadi. En dan vergeet ik er nog een hoop.

Je krijgt wel kansen maar dan moet je goed genoeg zijn om te af te dwingen.

Er zijn toch voorbeelden van spelers die het niet gered hebben maar er zijn ook tig voorbeelden van spelers die in het Nederland niet redden. Ik ben supporter van Heerenveen, nou ik kan je lijsten vol geven van spelers die het niet redden in de jeugd/het eerste. En bij Ajax is het ongetwijfeld niets anders. Maar dan is het opeens wel allemaal goed? Hypocriet.

Voor je carrière is het beter om in Nederland te blijven? Hoezo? Welke spelers breken nou door dan? Sporadisch één. Eén per jaar als het meezit?

Pakweg een Assaidi heeft het niet gered bij Liverpool, maar daarna wel mooi zijn wedstrijdjes gepakt bij Stoke.. Zou die er nou echter beter van geworden zijn als hij bij Heerenveen was gebleven? Ik vraag het me af. Sowieso zijn bankrekening is een stuk beter gespekt en hij heeft tegen topclubs in een topcompetitie gevoetbald.

29 juli 2015 om 17:40

Ik heb het hier over jeugdspelers die naar het buitenland verkassen om vervolgens compleet te mislukken. Ze mislukken allemaal daar. Als Ajax een buitenlandse jeugdspeler haalt dan halen ze die voor het 1e. Dat is het beleid. Vind je het zo moeilijk om iets te lezen? Laat gewoon die jeugdspelers lekker in Nederland en kom maar kijken als ze de Eredivisie zijn ontgroeid.

Dat niet elke Nederlandse jeugdspeler van een Nederlandse club doorbreekt nou duh hehe dat snapt iedereen nog wel. Het gaat erom dat de Eredivisie de competitie is bij uitstek om als jeugdspeler te belanden.

Assaidi was al 24 toen ie naar Liverpool ging maar iedereen vond toen ook nog dat dat nog een stap te groot was.

Maar ook jij eindigt weer met geld. Dus ja houd je mond dan maar verder.

29 juli 2015 om 23:55

Of ken de club waar je over praat. Arsenal en transfers van 40 miljoen? Arsenal heeft maar 1 keer meer dan 40 miljoen voor een speler uitgegeven, dat was voor ozil.

Verder had Arsenal afgelopen seizoen bij de eerste selectie van 25 spelers zo'n 10 spelers die er al zaten voordat ze 18 waren. Vind ik toch best veel, volgens mij is dat bij Ajax niet veel meer.

30 juli 2015 om 00:13

Ach, die lui lullen maar wat in de rondte. Kijk alleen afgelopen seizoen al hoeveel jeugdspelers Louis van Gaal gebruikt heeft. Er loopt een jochie bij hun de deur uit en het land is weer te klein..

:'

Jammer, maar het blijft altijd de vraag hoe het zou zijn gelopen als hij wel gebleven was. Maar 5% kans op zijn leeftijd dat het een goede voetballer wordt. Bij Ajax moet je je ook nog afvragen of hij het zou redden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren