Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax is op bijna elke positie beter, maar ik hoop dat Rapid wint'

Laatste update:

Ajax speelt woensdagavond in de voorronde van de Champions League tegen Rapid Wien. Gaston Taument hoopt dat de Oostenrijkers winnen. Dat is niet per se omdat Taument als speler actief was bij Feyenoord en tegenwoordig nog jeugdtrainer is bij die club; Taument sloot zijn profloopbaan namelijk af als speler van Rapid Wien. Hij koestert nog warme gevoelens voor die club.

/

“Als ze nou tegen Feyenoord hadden gespeeld, dan was ik natuurlijk voor Feyenoord. Maar bij elke andere Nederlandse ploeg hoop ik toch dat Rapid wint”, zegt Taument tegen het Algemeen Dagblad. Volgens de oud-international heeft Ajax ‘op bijna elke positie een betere speler rondlopen’.

Volgens Taument moet Ajax waken voor onderschatting. “Dit soort clubjes kunnen boven hun kunnen uitstijgen tegen tegenstanders als Ajax. De competitie is niet zo sterk, maar misschien verrassen ze vanuit de underdogpositie.”

Denk je dat Ajax wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik dat zo lees hebben zij een betere spits.... Dat moet een sluipmoordenaar zijn...

28 juli 2015 om 18:45

Als ie zo goed was had ie niet bij de nummer 2 van Oostenrijk gespeeld.

28 juli 2015 om 18:58

Jonathan Soriano is ook een topsits, en speelt bij RB Salzburg. Dat zegt niks.

28 juli 2015 om 19:02

Salzburg betaalt natuurlijk wel veel beter dan alle andere clubs in Oostenrijk, Soriano zit boven het salarisplafond van Ajax in ieder geval.

28 juli 2015 om 19:03

RBS betaalt veel betere salarissen dan Rapid en hebben ook meer geld.

28 juli 2015 om 23:16

Soriano moet het dan ook maar eens op een hoger niveau laten zien, wil hij het predikaat topspits krijgen.

28 juli 2015 om 18:46

En dat haal je uit deze tekst?

28 juli 2015 om 18:59

ajaxmsrdm: Bekijk zijn statistieken eens, vergelijk dat eens met die van ajax en trekt je conclusie

28 juli 2015 om 19:49

Hij zegt toch niet dat je geen gelijkt hebt, maar die conclusie kan je niet trekken op basis van dit artikel. Daarin wordt namelijk met geen woord gerept over de spits van Rapid.

28 juli 2015 om 18:46

klopt, hun spits kan hele goede cijfers neerleggen.
heeft er ook al weer 2 uit 2 dit seizoen, dus die moeten ze goed dekken.
afgaande op de voorbereiding hoop ik heel erg op deze opstelling, met klaassen met de punt naar voren.

Cillessen
Tete
Veltman
Heitinga
Dijks
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Fischer
28 juli 2015 om 19:17

Ik verwacht Riedewald; die heeft echt indruk gemaakt in de voorbereiding.

29 juli 2015 om 00:45

zou Sinkgraven juist met de punt naar voor doen. Sinkgraven is namelijk veel creatiever en vind dat Sinkgraven een beter inzicht heeft dan Klaassen en is gewend om altijd op die positie te spelen bij Heerenveen. Klaassen heeft meer loopvermogen, is verdedigend sterker en wint ook veel meer duels. daarbij zou Klaassen nog steeds aanvallend mee kunnen doen op linkshalf.

maar sinds wanneer speelt Ajax eigenlijk met een 10 dan?

29 juli 2015 om 10:50

Klopt, maar als je de voorbereiding bekijkt werkt het toch iets anders nu.
Ajax heeft als "nieuwe tactiek" veel drukzetten (dit zag je vooral tegen panathinaikos en wolfsburg) en met een 10 spelen om meer aanvallend te spelen, dit alles met als doel dat ze het publiek meer willen vermaken.
Ze gaven allemaal toe dat vorig seizoen een seizoen was om snel te vergeten, dus vandaar een 10.
Maar daarom is het handiger om klaassen op 10 te hebben, zomaar even 3 redenen om hem daar te zetten:
-hij heeft zoals je zegt al veel loopvermogen, en als aanvoerder is dat een belangrijke positie om het druk zetten van het team te sturen.
-hij kan goed combineren met schöne, en aangezien hij nog steeds vaak valse rechtsbuiten is, is dat zeker handig om als koppeltje te houden (dit was ook weer te zien in een goal van milik in de voorbereiding)
-Klaassen kan dus ook goals maken, en hij krijgt dus een soort Siem de Jong rol -- achter de spits spelen als 2e spits. Dit zag je ook al in de voorbereiding, in de goal tegen wolfsburg: Menig passeert z'n man en geeft de bal voor. Die bal gaat net over spits milik heen, maar daarachter komt klaassen inlopen naar de spitspositie en kopt die bal feilloos in het net achter Casteels.
En Sinkgraven krijgt door deze nieuwe tactiek als controlerende middenvelder juist veel ruimte, en dan kan hij z'n inzicht benutten. Daarom speelt hij ook zoveel in de voorbereiding, omdat hij het daar tot nu toe gewoon heel goed doet.

28 juli 2015 om 18:51

Je kunt je wapenen tegen een goede spits.
Daar zet je killer Heitnga op.
Ajax wint.

28 juli 2015 om 19:06

Hij scoort vooral veel uit (lage) voorzetten vanaf de zijkant. Dus het is belangrijk dat die aanvoer eruit gehaald wordt door tete en dijks. Aangezien zij het vooral van hun verdedigende kwaliteiten moeten hebben, moet dat wel goed komen

We zaten toch al niet te wachten op zijn support

28 juli 2015 om 18:54

Heeft Ajax ook niet nodig. Gewoon winnen van rapid. Moet voor het Nederlandse voetbal.

28 juli 2015 om 19:49

Ajax heeft op bijna elke positie een betere speler rondlopen.
Nu dan moeten ze toch gewoon winnen, voor het nederlandse voetbal,
is het niet leuk als Ajax zich niet plaats voor de C.l elite korps.

Volgens mij ben je toch gewoon een Nederlander en hoop je toch op punten voor Nederland wat broodnodig is want straks moeten anders de kampioenen ook voorrondes gaan spelen onbegrijpelijk dat iemand zo denkt ,

28 juli 2015 om 18:46

Ja dat vind ik dus ook maar goed het is Ajax dus zijn de meeste stiekem (of openlijk) tegen! Ja milik heeft ook aardige statistieken en heeft international bij Polen toch ook al een en ander laten zien. Beetje bravours jongens !

28 juli 2015 om 18:46

Naja onbegrijpelijk is het niet. Maar ik snap je wel Nederland staat er slecht voor

28 juli 2015 om 18:59

Ach toen Ajax onverwacht thuis met 0-2 van Kopenhaagen verloor zei Jan Reker toen werkzaam voor PSV doodleuk dat hij het niet erg vond als Ajax zou verliezen. Dan kreeg PSV namelijk het TV geld van Ajax. Dat vind ik een stuk minder symphatiek dan Taument die bij deze club heeft gespeeld en wat ik logisch vind

28 juli 2015 om 18:51

In het geval van liefde voor een club is het anders dan wanneer het gaat om afgunst richting een andere club. Ik begrijp hem wel.

28 juli 2015 om 18:59

Jij begrijpt hem wel hij heeft er een blauwe maandag gespeeld jonge jonge wat een clubliefde zeg , hij heeft geloof ik 9 of 10 jaar bij Feyenoord gespeeld wat voor clubliefde heb je dan ?

28 juli 2015 om 19:10

Die blauwe maandag is nog altijd wel belangrijker dan juichen voor een concurrent om de Nederlandse punten. Logisch lijkt me.. Als Feyenoord zou moeten spelen tegen Porto ben ik ook voor Porto..

28 juli 2015 om 19:22

Inderdaad, tegen elke Europese club zou ik voor Ajax zijn, behalve Celtic, dan hoop ik dat Celtic wint.

28 juli 2015 om 18:52

Kan ik me eigen goed indenken bij sommige is er gewoon echt een haat tegen een bepaalde club dat kan.
T enige waarom ik ajax niet altijd iets gun is niet om de club of spelers maar vaak niet altijd om de supporters die altijd weer een grote mond hebben.
Ik ben ook voor psv en barcelona dus bijv tegen ajax hoop ik echt dat barcelona wint ook al zou dat ten koste gaan van nl punten sorry maar ben daar gewoon eerlijk in.
En tegen andere tegenstanders heb ik weer dat als ajax goed voetbalt van rol ze maar op dan gun ik het ze weer wel.

28 juli 2015 om 19:00

Dus als die supporters geen grote mond hadden gehad dan was je ook voor Ajax geweest in de cl tegen Barcelona en Psv?

28 juli 2015 om 19:05

Kijk dat heb ik ook wel ik hoop in de competitie ook dat PSV verliest maar in Europees verband ligt dat voor mij anders ik denk verder want er gaat een tijd komen dat de kampioen ook voorrondes moet gaan spelen , en nog verder wegzakken betekent gewoon afhaken en er niet meer bij komen met alle gevolgen van dien , maar als mensen zo denken mag dat van mij maar ik vind het zo bekrompen dat haat dan groter is
dan de liefde voor je club .

28 juli 2015 om 19:09

Nee ik ben zowiezo voor barca en voor psv maar als ajax tegen barca moest en dat zou ten koste gaan van de punten voor nl dus ook nadelig voor mijn andere club psv zou ik dat niet erg vinden omdat er in elk geval zeker in mijn omgeving vaak dan overdreven stoer word gedaan en echt word gedaan alsof ajax de Champions league heeft gewonnen sommige supporters gaan dan allemaal doen alsof ajax hemels is en ik hou niet van dat overdreven gedoe dat kan toch..
Maar ik vind het soms als ze tegen en psg ofzo goed spelen en ze spelen goed gun ik t ze af en toe wel.

28 juli 2015 om 19:19

Dat snap ik sloep01 alleen dat komt echt Door supporters als psv wint van ajax hoef ik echt niet allemaal stoer te gaan doen maar er zijn gewoon veel die wel zo zijn ook psv supporters ik hou daar gewoon niet van en dat creëert een bepaalde aversie op een gegeven moment..

28 juli 2015 om 19:49

Heren de jaloezie is weer zo groot op het verleden van Ajax dat mensen niet meer rationeel denken.
Maar vergeet niet dat als het straks allemaal weg is dan zijn de grote inkomsten van champions league ook weg en komt er geen enkele club meer in europa.
Loze en domme opmerkingen van supporters van welke club dan ook om wat Ajax gepresenteerd heeft in het verleden zijn gewoon achterhaald.
Ben zelf niet voor Ajax maar laat me gezonde verstand niet op hol brengen door dolgedraaide haatdragers.
Ik hoop dat Ajax de champions league haalt voor het nederlandse voetbal dat is wat voorop staat

29 juli 2015 om 00:39

Metibo753 wie praat hierover het verleden van ajax? Over rationeel denken wat interesseert mij het verleden van ajax in de jaren 70 was ik nog niet eens geboren.
Die 3 champions leagues die destijds met doping behaald zijn het is ze gegund jonge maar als je het verleden erbij haalt benoem het dan wel goed maat en niet de helft..

28 juli 2015 om 19:35

Voorrondes leveren geen punten op, alleen kwalififcatie.

28 juli 2015 om 19:55

Heb je daar een bron van?

28 juli 2015 om 20:58

Uefa Champions League points system
First qualifying round elimination – 0.5 points
Second qualifying round elimination – 1 point

Zeker wel....

28 juli 2015 om 19:54

Volgens mij is het voor Feijenoord ook beter als Ajax (lees: Nederlandse club) wint!

Rapid Wien en Ajax zullen elkaar in evenwicht houden.
Vorig jaar knalde Redbull Salzburg Ajax uit het toernooi.
Als Ajax nu eens beloont wordt voor het offensieve spel met een paar treffers.

28 juli 2015 om 18:56

Tegen Red Bull is inmiddels al 2 jaar geleden. Die ploeg die er toen stond is totaal niet te vergelijken met die van nu. Ajax is gewoon veruit favoriet en gaat "gewoon" door.

28 juli 2015 om 19:45

Haha meneer krabs

28 juli 2015 om 18:56

Welk offensieve spel ? Dat eindeloos breien? Man, vorig jaar was ik blij als er uberhaupt een keer op doel werd geschoten.

Dom van hem altijd in europa voor nl clubs zijn is voor nederland belangrijk aangezien!
Vitesse en groningen er snel uit liggen!

28 juli 2015 om 19:24

Dus liefde voor een club is dan niet belangrijk?

28 juli 2015 om 19:37

Nee niet als het een buitenlandse club is waar hij net de voordeur heeft gezien.
Dit gewoon zijn Feyenoord hart die spreekt en niet zijn Rapid hart.

28 juli 2015 om 20:25

Tuurlijk, of zeg jij dat als Ajax fan die het niet kan accepteren als zo iets gebeurd

Dit moet toch te doen zijn, erg beschamend voor het nederlandse voetbal en Ajax als ze dit niet weten te winnen..

Hoop dat ze winnen maar moeten er niet makkelijk ovet denken want dat dachten we ook tegen salzburg en kregen we op onze broek

Denk is aan het Nederlandse voetbal , jan zonder verstand .

Ajax zal de laatste zijn om een voor ons onbekende Oostenrijkse ploeg te onderschatten na het debakel van 2 seizoenen geleden tegen Rbs. Aan de andere kant moet Ajax Rapid niet groter maken dan dat het is en deze wedstrijd met angstzweet tegemoed treden. Ajax wordt in Nederland beschimpt als het om Europese wedstrijden gaat, maar Ajax heeft inmiddels 7 jaar op rij overwintert in Europa. Niet echt slecht, als je het mij vraagt. Hoevaak is dit Rapid gelukt? Inderdaad, 0 keer.

Het zal zwaar worden, maar Ajax is het aan zijn stand verplicht door te bekeren.

Het doet me overigens goed om van kenner Taument te horen dat Ajax op elke positie een betere speler heeft.

Yeah right!

Taument in Hard Gras juni 2013:
Taument trekt een vies gezicht. 'ik heb kennissen in Amsterdam, maar kom niet op hun verjaardagen. Cursusdagen in die stad sla ik over. In 1995 belde Louis van Gaal. Ik kon daar een vijfjarig contract tekenen. Nadat hij had opgehangen, zei ik: ga ik echt niet doen, nooit. Ze hebben daar een bepaalde arrogantie. Pleur op. Doe lekker normaal.'
Doe lekker als een blinde supporter. 'ik heb gewoon helemaal niets met Ajax. Als ze met 2-0 achterstaan, dan lopen ze nóg met de borst vooruit. Misschien is dat zelfvertrouwen juist wel goed, maar ik hou helemaal niet van die mentaliteit.'

Hij wil het zijn spelers niet meegeven. 'nee, die gasten ga ik niet opstoken. Zij moeten gewoon lekker gaan voetballen. Maar ik kom niet in die bestuurskamer - no way. Als Stanley Brard zegt dat ik mijn club moet vertegenwoordigen, dan ontslaat hij me maar. Ik kijk echt op tegen die wedstrijd. Ik wil daar gewoon niet zijn.'

En nu moeten wij geloven dat hij puur voor Rapid is omdat hij daar een paar jaar gespeeld heeft? Bovenstaande ongezonde aversie jegens Ajax en zelfs de stad Amsterdam heeft daar níets mee van doen??? Ik geloof er geen drol van! Heeft niet eens de ballen om LvG te vertellen dat hij niet wilt komen? Hij zet z'n baan liever op het spel dan in de bestuurskamer te komen? Die kerel is nog gekker dan 99,9% van het legioen! De Feyenoorders zullen smullen van dit soort teksten, maar ieder normaal denkend mens verklaart hem voor gek!

ik hoop dat ajax en psv het ver schoppen sowieso gaan opvallen straks is de eerste prijs als je kampioen bent voorronde champions leaque daar wil ik niet eens aan denken

je merkt het wel weer.. haat voor Ajax is groter dan de liefde voor hun eigen clubje

28 juli 2015 om 19:26

Nee hoor, Rapid Wien is zijn clubje, dus die liefde is groter.

28 juli 2015 om 20:36

Feyenoord is zijn clubje en die hebben ook de punten nodig

28 juli 2015 om 22:22

Feyenoord is ook* zijn clubje. Als ik moest kiezen tussen een club waar ik fan van ben en een Nederlandse club kies ik altijd voor de club waar ik fan van ben. Als die zelfde Nederlandse club tegen iemand anders speelt moeten ze winnen.

Tuurlijk, vraag een feyenoorder wie hij hoopt dat er wint.......hoe verrassend. Alsof dat ene jaartje rapid verschil maakt. Vooral hopen dat Ajax verliest, dan weet je zeker dat er binnenkort zelfs als je kampioen wordt je nog VCL moet spelen. En hoe groot de kans is dat fey dat haalt hoef ik niet uit te leggen zeker....dus nadenken is ook niet sterkste kant blijkbaar

We kunnen er het beste van maken ook al staan we 2-0 achter. Dat we dit jaar CL gaan spelen is een illussie maar niet meer dan dat. We gaan er de volgende ronde toch uitgeknikkert worden. Ons elftal heeft te weinig kwaliteit. Erg jammer dat Overmars niet durft te investeren die faalhaas. Erg jammer dit anders hadden we nog kunnen betekenen in europa en kampioen kunnen worden 6 keer achter elkaar.

28 juli 2015 om 20:38

Hahaha, zienderdal onze pessimist der pessimisten weer. Champions League halen is geen illusie maar gewoon een mogelijkheid.

Wat een nepper die Taument zou voor de nederlandse club moeten zijn.maakt niet uit welke.
Dat hij voor de oosterijkers is zegt genoeg over hem.

Domme reactie van hem. Zijn cluppie mag blij zijn als ajax of wie dan ook europese punten gaan halen. Met uitzondering van afgelopen seizoen heeft feyenoord namelijk geen enkel punt gehaald voor t nederlandse voetbal

Beetje flauw van Gaston. Maar als echte Amsterdamse Ajacied zou ik me schamen voor dat giga gehalte provincialen op de tribune. Kan bijna niemand meer verstaan op de tribune van al dat Brabants en oost Nederlands gezwets.

28 juli 2015 om 21:05

Weet niet waar jij zat, maar ik had bijna alleen maar Amsterdammers, Haarlemmers en meerdere mensen uit de regio om mij heen zitten.
Daarnaast...wat is een provinciaal?
Met die logica zit het Feyenoord stadion ook vol met zulk volk...genoeg mensen van buiten Rotterdam.
Deze echte Beverwijkse ajacied is meer ajacied dan de gemiddelde Amsterdammer.
Er zitten genoeg mensen uit de Amsterdamse metropool regio in de Arena.
Tja je kan ook zeuren over alles....gap.

Die moet worden uitgenodigd voor de nationale IQ test, hebben we weer eens wat te lachen. Wat een simpelheid van Gaston. Voor mij Nederland boven alles, daarna de lol van de onderlinge rivaliteit. Haat om voetbal is te dom voor woorden.

wat een figuur die taument. serieus? die 2 jaartjes dat ie daar zat? gemiddelde rapid wien supporters weten volgens mij niet eens wie hij is..laat staan gemiddelde oostenrijkers.

dat hij dat verkiest boven het belang van het nederlandse voetbal. als het zo doorgaat met het nederlandse voetbal, gaat zijn eerste liefde feyenoord straks helemaal nooit meer Champions League halen....

ja Gaston het is goed met je...

Sowieso raar dat hij niet voor Ajax is, omdat hij bij Rapid gespeeld heeft.

Als Ajax win en doorgaat krijgen wij NL weer punten erbij wat heel belangrijk kan zijn voor Europese plaatsen. Dus ook eventueel gunstig voor zijn Feyenoord. Rare opmerking.

Ik zie ajax ook niet zo makkelijk winnen, ze laten het vaak juist liggen tegen dit soort clubs. Maar ik hoop wel dat ze winnen, want nog een slecht jaar in europa voor nederland zou heel slecht zijn.

'dit soort clubjes...' Rapid heeft wel gewoon meerdere EC-finales gespeeld.

Hij heeft gelijk ik ben ook nooit voor een Nederlandse ploeg in Europa punten intereseren mijn niets

Wat een waanzin van Taument. Het gaat gewoon om de Nederlandse punten en dat betekent dat Rapid er gewoon aan moet geloven. Als je dat niet snapt dan ben je geen knip voor de neus waard en wordt het tijd dat je je paspoort inlevert. Ik heb ook niets met Ajax maar hoop dat ze morgen gewoon winnen. Net als dat Vitesse en AZ gewoon door moeten. Dus succes morgen Ajax.

Landverrader. Bah. Als Nederlander hoop je hoe dan ook dat NL punten pakt.

28 juli 2015 om 22:24

En zoals hem zijn er honderden andere, ook op voetbalzone, er zijn er genoeg hier op voetbalzone die liever hun concurrent zien verliezen dan winnen in Europa.

Interessante reacties. Je bent een landverrader als je voor een buitenlandse club bent. Zou iemand met droge ogen kunnen zeggen dat er dus ruim 16 miljoen mensen voor Ajax zijn?
Lees ik hier verder dat het dom is dat hij voor Rapid is, want dat kost Nederland punten.
Nou dat maakt Taument wel heel erg belangrijk. Volgens mij kan hij 100x voor de Oostenrijkers zijn, maar kost dat geen enkele punt. Alleen als Ajax verliest kost dat punten. Niet voor wat iemand het liefst ziet.

Hahaha, wat een sneu figuur zeg! Hij is al eerder eens los gegaan in Hard Gras over alles wat met Amsterdam te maken heeft, volledig loze woorden dit.

hij moest di wel zeggen voor zijn eigen belang

raar dat je voor een buitenlandse club kan zijn, een beetje zielig
010 mag in Nederland van een ieder verliezen, maar niet Europees
dus zou je ook voor Ajax
moeten zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren