Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax laat Younes thuis voor duel met Rapid Wien

Laatste update:

Ajax-trainer Frank de Boer heeft maandag de namen bekendgemaakt van de spelers die meegaan naar de uitwedstrijd tegen Rapid Wien. Woensdagavond komt Ajax voor het eerst in actie in de derde voorronde van de Champions League: de club probeert dan in Oostenrijk een goede uitgangspositie te bemachtigen voor de return, een week later. Alle vijf de zomeraanwinsten van de Amsterdammers gaan mee.

/

De Boer heeft Mitchell Dijks, John Heitinga, Nemanja Gudelj, Amin Younes en huurling Yaya Sanogo allemaal opgenomen in zijn groep. Die herbergt geen verrassingen: in vergelijking met de laatste oefenwedstrijd is Lucas Andersen de enige ‘opvallende’ afwezige. Mike van der Hoorn ontbreekt door een Europese schorsing in de uitwedstrijd, terwijl Viktor Fischer er wel bij is.

Ajax hoopt via Rapid Wien terecht te komen in de laatste ronde voor de groepsfase, de play-offronde. In dat stadium kan het team van De Boer stuiten op tegenstanders van formaat. De verliezers in de play-offronde gaan naar de groepsfase van de Europa League.

Update 27 juli 17.42 uur - Ajax laat Younes thuis voor duel met Rapid Wien
Amin Younes zou aanvankelijk met Ajax meegaan naar Oostenrijk voor de ontmoeting met Rapid Wien, in de derde voorronde van de Champions League. De zomeraanwinst blijft echter toch in Nederland, want hij blesseerde zich tijdens de training aan zijn linkerbovenbeen. Ajax laat weten dat trainer Frank de Boer geen vervanger oproept en dus met achttien spelers de trip aflegt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop voor Ajax dat de Boer Dijks en Gudelj gaat opstellen. Dan krijg je stootkracht in het elftal. Het is nu allemaal te lief en te veel volgens de Ajax Schoolboekjes.

Gudelj is lekker opportunistisch en heeft een fantastische trap. Ik zou hem altijd opstellen. het middenveld nu loopt al een jaar niet lekker te voetballen.

27 juli 2015 om 14:24

Middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen is wel met veel fysiek, voetbal en loopvermogen. Eigenlijk een beetje wat het moderne voetbal inhoud. Hoop alleen dat ze voorin een keertje potten gaan breken. Sanogo is dan geen scorende spits meer wel iemand die een bal in de ploeg kan houden. Mischien hebben ze dat wel nodig nu.

27 juli 2015 om 14:26

Ik Zie sinkgraven liever

27 juli 2015 om 14:32

Voor wie dorus60? Ik vind Sinkgraven een hele gave speler om te zien, maar als je er Klaassen en Bazoer naast hebt mis je duelkracht. Zeker tegen buitenlandse clubs ga je dat wel nodig hebben.

27 juli 2015 om 14:39

Ik heb geen idee wat voor speelstijl Rapid heeft, maar als ze heel compact gaan verdedigen heb je meer de creatieve Sinkgraven nodig, maar als ze ook willen aanvallen dan Gudelj.

27 juli 2015 om 14:39

Wat is er met Milik dan. Hadden ze die niet overgenomen?

27 juli 2015 om 14:40

@feye88. Duelkracht laat je aan Feyenoord over. Ajax moet altijd met een technische spelverdeler spelen. Sinkgraven zou je als eerste in je basis moeten opschrijven. Ik zou Bazoer eruit halen

27 juli 2015 om 14:41

Voor Gudelj Ajax moet altijd voor het voetbal gaan. Lukt het niet dan breng je Gudelj erin. Die mogelijkheid was er vorig jaar niet.

27 juli 2015 om 14:42

Klaassen wint bijna alle duels. Dus onderschat hem niet. Daarnaast zie ik sinkgraven dan liever in de return. Iets meer zekerheid op het middenveld is helemaal niet verkeerd denk ik. We weten immers niet goed wat voor vlees we in de kuip hebben met rapid. Als het op beuken aankomt zie ik liever gudelj.

27 juli 2015 om 14:44

Vergeet niet dat Gudelj ook een zeer goed voetballend vermogen heeft.

27 juli 2015 om 14:59

Bazoer is een sterke speler die vooral uit kracht zijn acties maakt. volgens mij nog een koo groter als gudelj.. jij gaat dus liever met 2 brekers spelen ipv een sinkgraven die met gevoel en tehniek spelers voor de keeper zet

27 juli 2015 om 15:09

Precies Mentalist helemaal eens, heerlijk dat we nu meerdere mogelijkheden hebben!

27 juli 2015 om 15:13

@hafc1991 Er is niets met Milik maar dat is ook geen zomeraanwinst. Die zit al vast bij de selectie.

27 juli 2015 om 15:16

@Tottiiiii, ik ben het met je eens dat je met Bazoer al een sterke speler in de basiself hebt staan, maar om Bazoer en Gudelj 2 brekers te noemen vind ik wel heel ver gaan. Zijn ook best technische mannen, vooral Bazoer.

27 juli 2015 om 15:22

Ervaring ontbreekt daar nog wel...

27 juli 2015 om 16:15

Duelkracht moet elk team hebben in het huidige voetbal. Anders krijg je nog 100 van die zouteloze potten die je vorig jaar zag. Zat geen strijd in. Allemaal brave jongetjes. Vraag je eens af waarom dat zo slecht liep....

27 juli 2015 om 16:31

Ik ben het eens het bazzie, al zie ik geen reden om Bazoer eruit te halen. Gewoon Bazoer, Klaassen en Sinkgraven, dan kun je ook heel makkelijk schakelen tussen de punt naar voren of naar achteren. Met Gudelj erin kan dat namelijk niet, want met de punt naar achter is Gudelj eigenlijk alleen geschikt als rechter AM waar Klaassen dus al speelt.

27 juli 2015 om 16:33

Feye88, Klaassen en Bazoer hebben genoeg duelkracht. Daarnaast zijn wij Ajax, geen slechte kopie van Feyenoord en wij spelen op téchniek, niet op fysiek.

27 juli 2015 om 16:37

Lekker 4-4-2 spelen

27 juli 2015 om 16:38

4-4-2 Met Bazoer en Sinkgraven op de vleugel.

27 juli 2015 om 16:39

Lache man. Op techniek 65% balbezit tegen hebben in je eigen stadion.

Ik zeg dit omdat ik de speelstijl van Ajax bewonder, maar er moet wel ontwikkeling in komen. Op puur techniek lukt het gewoon niet meer. Trouwens, volgens mij heeft Ajax best een aantal fysieke beesten gehad. Je kunt niet met 11 jongetjes winnen

27 juli 2015 om 18:29

Dacht het niet als je met milik in de spits speelt moet je altijd met davy op 10,spelen. Omdat milik snelheid en diepgang mist en Klaassen komt daar mooi overheen. Sinkgraven word zeker in Europese wedstrijden letterlijk weggeblazen door het geweld. Ik zou als Ajax altijd met bazoer en gudelj als controleurs spelen met klaassen kort achter de spits en dan el gashi en fischer als een soort 4de en 5de middenvelder. Zeg maar een soort van 1-4-2-3-1. Dat lijkt ne met het huidige materiaal het meest rendabel

27 juli 2015 om 19:04

Haha, Immers in de Kuip hebben. geweldige woordkeuze voor een Ajaxied.

27 juli 2015 om 19:06

Ik denk dat Frank Sinkgraven hangend op links gaat laten spelen en dat Gudelj dan in het elftal komt.

27 juli 2015 om 20:04

Als je naar de selectie kijkt met het afgelopen seizoen in het achterhoofd, en de resultaten uit de oefencampagne tot nu kan je niet anders concluderen dat het een zware dobber wordt om de CL te halen. Het elftal herbergt amper creatieve spelers. Het zijn allemaal eenheidsworsten zonder creatief vermogen en of lef!

27 juli 2015 om 20:16

@mentalist gelukkig spelen we niet in de kuip ON: Sinkgraven speelt een hele sterke voorbereiding dus FdB zal hem zeer waarschijnlijk opstellen. Klaassen is aanvoerder en dus staat het vrijwel vast dat hij speelt. Bazoer zou er dan dus uit moeten maar dat zie ik niet snel gebeuren. Ik ben nog steeds voor een 442 maar dat zie ik ook niet gebeuren.

27 juli 2015 om 22:38

Johnnekes, 4-2-3-1 is exact hetzelfde als 4-3-3 met de punt naar voren. Alleen op papier zijn de buitenspelers dan middenvelders, maar het idee is bij 4-3-3 ook dat ze mee terug verdedigen.

27 juli 2015 om 22:59

Mee eens feye88!laatste jaren hebben we gezien dat de buitenlandse ploegen een stuk meer geslepen zijn dan de Nederlandse ploegen.. Ik ben ook voor een meer fysiek elftal dan leuk mee voetballen en toch weer met lege handen staan..

27 juli 2015 om 15:41

Ik verwacht niet dat hij met Gudelj gaat beginnen. Sinkgraven en vooral Bazoer hebben het ontzettend goed gedaan in de voorbereiding. Zelfde geldt voor Riedewald en Tete. Dijks speelt uiteraard.

De opstelling staat volgens mij wel zo'n beetje vast (zie opstelling). Enige vraagteken is wat mij betreft de linksbuitenpositie. Ik hoop op Younes maar verwacht dat Schone daar begint; vooral voor de ervaring en spelhervattingen.

Ps. Lees net dat Fischer wel fit is dus misschien staat hij gewoon linksbuiten. Al zou ik voorzichtig met hem zijn en hem 'bewaren' voor de return!

Cillessen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Youn/Scho
27 juli 2015 om 15:48

Denk eerder en hoop op Fischer van links.
Dat is gewoon een klasbak.

27 juli 2015 om 16:42

Ja, vind ik ook maar hij is niet helemaal fit. Ik hoop dat Younes daar mag beginnen en dat Fischer wordt gespaard voor de thuiswedstrijd; als hij wel helemaal fit is. Een halve fitte Fischer en/of weer een zware blessure hebben we niets aan!

27 juli 2015 om 15:47

Weet bijna zeker dat het bazoer sinkgraven Klaassen gaat worden.
En dijks speelt zoiezo linksback.
Verdediging zal wel Veltman riedewald worden en tete op rechts.
En voorin el ghazi milik Fischer als hij fit is en anders younes.

27 juli 2015 om 18:09

Middenveld speelt nog geen half jaar samen.. Bazoer pas na de winterstop en dat zelfde geldt voor Sinkgraven. Ik denk dat Ajax 4 fantastische middenvelders heeft Gudelj is inderdaad ook zeer nuttig maar net een ander type.

27 juli 2015 om 18:19

Ja, en beetje extra agressie is nodig
Ajax moet zich meer verdienen van spierballenvoetbal.

27 juli 2015 om 22:48

Het is grappig om te lezen dat iedereen t maar heeft over duel kracht etc... Ja Feyenoord heeft meestal powerhouses op t middenveld lopen, maar die zijn motorisch iets minder dan Ajaxcieden.

Maar je hoeft niet groot en sterk te zijn om een duel te winnen. Je moet slim zijn en anticiperen een wedstrijd lezen om een tegenstander te kunnen pakken.

Clasie is 1.20 ;-) maar won veel duels op t middenveld van Feyenoord, waarom? Omdat hij de wedstrijd kon lezen en er slim speelde, niet omdat hij zo sterk was.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar begaafde middenvelders, het collectief druk zetten zodat je de tegenstander dwingt om fouten te maken.

Mijn all time dream team: Het Barca onder leiding van Pep!

Daar liepen kaboutertjes rond die alle reuzen versloegen en de hele wereld versteld deed staan.

Daar liepen 3 reuzen rond: Abidal, Pique en Busquets.

Verder alleen maar dwergen: Xavi, Messi, Pedro, Alves, Iniesta, Valdes, Puyol, Villa, Thiago en nog veel meer dwergjes.

Ze kwamen net boven t gras uit maar wonnen wel alle prijzen vd wereld.

28 juli 2015 om 04:42

Vraagje, maar wie wou je anders op linksback zetten dan? Ben het wel met je eens dat Gudelj deze moet starten. Niks de kat uit de boom kijken. Meteen de beuk erin. Sinkgraven kan altijd nog.

Ben benieuwd naar Ajax dit jaar. Met name of het saaie spel nu meer optimistisch is. Van de nieuwe aankopen ga ik er vanuit dat Dijks en Younes basis staan. Heitinga, Gudelj en Sanogo op de bank. Baseer dit op de oefenwedstrijden die gespeeld zijn.

Ondanks ik het zuur vond dat Bazour naar Ajax is gegaan, ben ik erg benieuwd naar zijn ontwikkeling dit jaar. Hij speelde vorig jaar al zo steek en denk dat Ajax echt puur goud in hun handen hebben. Iemand met potentie voor de wereldtop. Die jongen heeft alles en daarbij lijkt het dat het een verstandige jongen is.

Ik ga er vanuit dat Ajax over 2 wedstrijden Rapid Wien opzij zet en doorgaat.

27 juli 2015 om 14:25

Fischer gaat niet voor niks mee. Die begint echt wel. Mischien 60 minuten ofzo. En vanwege het fysieke spel kan Ajax in de uitwedstrijd ook wel eens met Gudelj gaan spelen ipv Sinkgraven. Ben benieuwd.

O ja die belachelijke rode kaart van van der Hoorn tegen Dnipro..

Niet meer dan logisch dat ze alle 5 mee gaan! Vind het ook niet verassend dat Andersen niet mee gaat die moeten ze lekker verhuren aan een andere Eredivisie club.

Gudelj zal helaas op de bank beginnen maar die komt er vanzelf wel in daar maak ik mij niet druk om. Uit voorspel ik een 0-1 of 1-1 en thuis het afmaken.

27 juli 2015 om 16:42

En wie zorgt er dan voor creativiteit op het middenveld als Sinkgraven geblesseerd raakt? Wil je Nouri al gaan brengen voordat hij daar klaar voor is? Dat zou knap stom zijn, zowel het te vroeg brengen van Nouri als het verhuren van Andersen.

Dit is toch wel een wedstrijd die Ajax moet winnen hoor. Ajax maakte een redelijke indruk op me tijdens de oefenwedstrijden. Het zal mij benieuwen!

Deze spelers zijn nauwelijks aanwinsten te noemen. Dijks is niet beter dan Boilesen, Younes is niet beter dan Kishna, Sanogo heeft niet voor niks de bijnaam Sanogoal dus die kan ook zomaar niet beter zijn dan Sigthorsson en van Heitinga moeten we nog maar afwachten of hij een verbetering is ten opzichte van Moisander, alleen Gudelj zie ik dan als versterking voor de breedte. Koste alleen wel 6 miljoen. Om de breedte te versterken...

27 juli 2015 om 15:00

Dude, Hoe weet jij of Younes niet beter is dan Kishna? Kishna is een aardig talent, maar dat is Younes ook. Hij is alleen 2 jaartjes ouder. Denk dat je Younes ook nooit hebt zien voetballen voordat hij was aangetrokken (ik ook niet overigens). Dijks is stukken beter en stabieler dan Boilesen en over Sanogo mag je gelijk hebben, maar Milik is eerste spits en Sanogo is er hooguit voor laat in de wedstrijd, en hij houdt aardig ballen vast, iets wat Sigthorsson bijvoorbeeld al nooit lukte. En Gudelj een breedteversterking noemen, je bent niet goed wijs.

Ik zie iedere dag berichten en updates over Kishna voorbij komen dat het bijna rond is met Lazio. Ik lees het verder niet, maar hoe vaker ik die berichten zie, hoe beter. En hopelijk is hij dan ook snel weg. Waarom? Omdat je zo'n jongen er niet bij zou moeten willen hebben. Genoeg jongens die wel gretig zijn en niet alleen 2 leuke potjes per jaar ballen.

27 juli 2015 om 15:12

Trekcycling, helemaal mee eens! Amen, gelukkig zijn er nog realistische Ajacieden.

27 juli 2015 om 15:02

Ajax heeft nog geen enkele officiële wedstrijd met deze mannen gespeeld. Wat jij doet is gewoon uit de lucht grijpen van aannames. Misschien zijn die jongens allemaal wel uiterst geschikt voor het Amsterdamse spel (mits goed uitgevoerd), dus een keer Ajax tijd geven is ook een idee.

27 juli 2015 om 16:50

Wat is tegenwoordig onder deze trainer nog over van het Amsterdamse spel? Waar zijn de creatieve middenvelders (niet 1 maar gewoon alle 3) die technisch superieur zijn aan hun tegenstanders? Waar is het snelle, goede positiespel dat Ajax wereldfaam heeft gebracht? Waar zijn de tijden gebleven dat Ajax op het veld stond om doelpunten te máken ipv te voorkomen? Onder Frank moet iedereen vooral hard werken, strijd leveren en mee terug verdedigen. Daarnaast doen we bij wijze van spreken 3 minuten om van de eigen 16 in die van de tegenstander te komen omdat risico alleen maar in 'de 3e fase' genomen mag worden.. Dit Ajax is Ajax niet meer en dat is al heel lang het geval.

27 juli 2015 om 15:12

Difference, ik denk dat het hoogtijd voor jou is om een andere club te supporten. Stront vervelend, die eeuwige negativiteit van je! Die wedstrijd is nog niet eens begonnen, man man!

27 juli 2015 om 20:31

@difference09
Ben het met je eens, maar Gudelj zie ik echt wel als aanwinst. De rest is niet beter dan dat we hadden zoals je zegt.

misschien ben ik pessimistisch, maar ik houd mijn hart vast voor komende woensdag. het spel is tot nu toe wisselvallig. laten we hopen dat ze a.s. woensdag goed spel op de mat kunnen leggen en een goede basis neer zetten voor de return.

als Ajax maar het enthousiasme, snelheid en durf tonen, ben ik opzich al blij. kunnen wij hierop voort borduren voor de rest van het seizoen.

speel aub met gudelj, klaassen en bazoer o het middenveld. ik acht dan de kans het kleinst dat ze in de eerste fase van de wedstrijd worden overlopen. denk dat Rapid Wien zal proberen ajax in het begin fase vast te zetten. rapid wien voelt dat dit Ajax te pakken is. zoals eerder deze week, Ajax is het grote Ajax niet meer.

27 juli 2015 om 15:51

Eens, maar iedereen doet nu net alsof Sinkgraven fysiek niets te zeggen heeft. Ik vind hem persoonlijk erg fel. Hij zit er kort op en was m.i. de beste middenvelder aan Ajaxzijde tijdens de voorbereiding.

Tegen Etienne speelde Ajax overigens tegen grote sterke spelers en dat ging de eerste helft prima. De tweede helft was ook niet echt slecht, maar na vele wissels zag je wel dat Etienne er gemakkelijker uit kon komen en meer druk kon zetten.

27 juli 2015 om 16:53

Met dat middenveld van jou houd ik ook m'n hart vast ja. Volgens mij wil je winnen, niet vooral niet verliezen.. Altijd met Sinkgraven spelen, een béêtje creativiteit is bróódnodig.

27 juli 2015 om 19:28

hoe ajax heeft gepresteerd de laatste periode, vind ik dat we wel een beetje bescheidener mogen zijn. natuurlijk wil je winnen, maar wat ik al zei, ik ben al tevreden met een goed uitgangspositie.

vooral durf en enthousiasme. daar teken ik voor.

sinkgraven zou ik juist als een wapen achter hand houden.

27 juli 2015 om 20:10

Ne hoor persia 81, niet pessimistisch maar realistisch. Het seizoen is nog niet begonnen en nu komt het probleem al naar boven dat er geen juiste links buiten is. En ja wat is er veranderd ten opzichte van vorig jaar? Boilesen ingewisseld voor Dijks en kwa aankopen zit alles op de bank of blessure gevoelig.
Ik hoop dat we met een extra middenvelder gaan spelen. Dus met Gudelj erbij

Ik verwacht een fysieke wedstrijd en daar zal Ajax zich tegen moeten wapenen. In dat opzicht zou ik er niet van opkijken als De Boer kiest voor Gudelj in plaats van Sinkgraven (ook al speelt deze sterk nu) om de strijd op het middenveld te winnen. Sinkgraven kan later in de wedstrijd nog een rol spelen.

Voorin denk ik dat Ajax start met Younes ipv Fischer, die met pijntjes kampt. Hoop dat Ajax deze horde neemt en ook de volgende. Ook al betekent dat minder inkomsten voor PSV.

Zou andersen verhuurd worden?

ajax moet 4 4 2 gaan spelen kansen komen vanzelf wel en thuis karwei afmaken

27 juli 2015 om 16:26

Inderdaad, een middenveld met Gudelj, Bazoer, Sinkgraven en Klaasen.

Dit is wat mij betreft het meest opvallende aan de selectie tegen Rapid. Een duidelijk signaal naar Andersen, die dus op de vleugels Schone en Youness voor zich ziet en op het middenveld, kiest de Boer liever voor een extra verdediger die CVM kan spelen, dan voor de creativiteit van Andersen. Verhuren lijkt het beste voor beide partijen. Ik denk dan aan clubs als FC Utrecht en Ado, waar deze jongen leert om te vechten voor zijn plek. Hij heeft zeker de kwaliteiten, maar moet echt een mentale stap maken.

Dat slappe geouwehoer over 442, puur omdat ze Gudelj willen zien. Ãls Ajax al met 4 middenvelders moet spelen dan moet je 343 spelen. Haal je (het is niet anders) Veltman eruit, die heeft namelijk de minste snelheid van de 4. Met Dijks, Riedewald en Tete kan dat op zich wel, al zou ik ook daar niet direct voor tekenen. Het aantrekken van Gudelj blijkt nú al een domme zet, want je legt uiteindelijk 6(!) milj neer (nog naast salaris én z'n familie die allemaal onder contract moeten komen) voor een bankzitter. Hij zal vast een x van pas komen, maar ik zeg al vanaf dag 1 dat er interesse was, dat híj nou net níet nodig is. Helaas zijn er maar weinigen die het begrijpen.

27 juli 2015 om 17:28

trotdat, Gudelj bankzitter? Gudelj knokt zich na een aantal wedstrijden zo in de basis. Is de enige speler met body en techniek!

27 juli 2015 om 17:42

Techniek? Hahahahahaha, ik ga stuk hier! Ja, in mijn boekje is Gudelj niet meer dan de backup voor Klaassen. Maar eigenlijk hoort vd Beek dat te zijn. Niet Gudelj.

27 juli 2015 om 23:53

trodat, je vergelijkt appels met peren. Van de Beek kan het fysiek nog niet aan. Gudelj knokt zich na een aantal wedstrijden gewoon in de basis. Gewoon 4-4-2 spelen nu Younes geblesseerd is.

27 juli 2015 om 17:29

Ik vermoed dat Gudelj niet is gehaald als onbetwiste basisspeler, maar om zich in het elftal te spelen. Dat zal ook vanzelf gebeuren wanneer bijvoorbeeld een speler als Klaassen volgend jaar zomer vertrekt - of wanneer één van de drie basisspelers geblesseerd.geschorst is. Die jongen komt dit seizoen hoe dan ook wel aan een respectabel aantal wedstrijden, hij hoeft niet meteen 45 x 90 minuten te spelen.

27 juli 2015 om 17:52

Vd Beek hoort Klaassen op te volgen volgend jaar, áls Klaassen dan al vertrekt. Véél completer dan Gudelj.. Vd Beek is nú al beter op CVM dan Gudelj, creatiever op AM, technisch veel subtieler, maar net zoveel loopvermogen en verricht net zoveel verdedigende arbeid en pakt bizar veel ballen af voor een AM en verliest er maar heel weinig.. Het enige dat Gudelj op vd Beek voor heeft is dat Gudelj nog wel eens een gemene overtreding kan maken en fysiek is hij vooralsnog sterker (logisch, 18 vs 23 jaar).

27 juli 2015 om 19:07

@Trodat,

Wat Gudelj voor heeft op Donny is het niveau waarop hij gespeeld heeft. Mooi verhaal hoe Donny overal beter is dan Gudelj maar dat moeten we nog maar eens zien als hij in het 1e speelt. Ik ben een groot fan van Donny maar hij is nog niet zo ver als Gudelj die trouwens op een andere positie speelt.

Daarnaast is Gudelj fysiek veel verder en zijn trap techniek een stuk beter. Ik ben blij net Gudelj die zeker wat gaat toevoegen bij dit jonge Ajax.

27 juli 2015 om 22:34

Thamike, ik denk er exact hetzelfde over. Prima verhaal.

Younes geblesseerd Fisher geblesseerd gaat weer lekker met de selectie. Fisher hadden ze al lang moeten verkopen en aan Younes hadden ze niet aan moeten beginnen. Kishna voor een prikkie verkopen terwijl die veel meer potentie heeft dan die El Ghazi en Fisher. En Gudelj was overbodig want we hebben middenvelders zat die misschien nog wel beter zijn. Voor Gudelj had je veel te veel voor betaald en iemand van het niveau AZ, komop Ajax had toch wel iemand beters kunnen halen? We hebben gewoon een gare selectie dit seizoen. Iedereen ziet dat behalve de Boer en Overmars. Bestuur wakker worden! Allemaal verkeerde beslissingen worden er genomen.

27 juli 2015 om 18:10

Volgens mij zijn Difference09, Trodat4030 en Zienderdal allen een en dezelfde persoon...
Wat een azijnpissers zijn jullie toch. Man man man. Wacht gewoon even de seizoensstart af ipv constant te lopen mekkeren op iets waar je nog helemaal geen oordeel over kan vellen. Tot dusver liep het prima in de voorbereiding en zijn eindelijk alle posities dubbel bezet met redelijk even sterke spelers. Ja, Ajax moet het eerst nog laten zien. Ja Gudelj is gekocht voor 6 miljoen en ja we hebben keuze zat op het middenveld. Maar wat jullie doen is gewoon zeiken om het zeiken. Zonder dat er ook maar 1 wedstrijd is gespeeld die er toe doet.

27 juli 2015 om 18:26

Ja is of zijn geweldige trollen die alleen in naam Ajacied zijn.
Is nog nooit een positief commentaar uit gekomen.
Mag hopen dat vz dat eens aan pakt.

27 juli 2015 om 19:42

We maken ons gewoon zorgen om het beleid wat Ajax nu voert. Dat mag je best kritisch benaderen want Ajax glijdt steeds verder weg naar een bedenkelijk niveau. We komen juist voor Ajax op door aan te geven hoe het beter moet. Veel fans slikken alles maar voor zoete koek wat er bij Ajax gebeurt.

27 juli 2015 om 20:17

Wat een onzin. Het voetbal van Ajax is al jaren niet om aan te zien. De titels verbloemden veel maar afgelopen seizoen was wat mij betreft het meest dramatische seizoen wat ik ooit heb meegemaakt. Het spel was niet om aan te zien. De voortekenen op het nieuwe seizoen lijken niet veel beter omdat Frank de Boer dat hij het spel kan veranderen met dezelfde selectie. De aankopen zijn m.u.v. Gudelj niet bijzonder en geen zekerheidjes. Dus moeten we ons vertrouwen leggen in spelers die ons vorig seizoen zo diep teleurstelde!

27 juli 2015 om 21:12

Dan wil ik je alvast waarschuwen dat dit wel de koers is die Ajax blijft volgen. Dat kun jij zien als negatief maar je kunt je hier ook meer voor openstellen. Die 4 kampioenschappen verbloemen niets. Met weinig aankopen behalve die van de jeugd en de grote aantallen langdurige contacten van onze talenten zeggen alles. Als trainer die dit beseft gaat wat behoudender spelen maar haal zijn prijzen wel binnen daar waar de concurrent miljoenen aan het uitgeven is.

Dit jaar hebben we geen belangrijke spelers verloren en zijn de talenten weer een jaar ouder en verder dan afgelopen jaar. Wij hoeven straks geen Bazoer, Sinkgraven, Tete of Riedewald te kopen voor 10 miljoen want we hebben ze al. Je kunt hier ook negatief blijven zijn en alles wantrouwen naar de koers ziet er goed uit en de talenten worden steeds beter.

Ik ben zo blij dat we geen miljoenen verspilt hebben om toch weer geen CL finale te kunnen halen en met PSV toch al voor de titel te spelen. Ik blijf positief over de lange termijn visie.

28 juli 2015 om 08:26

Het beleid wat gevoerd wordt is prima. Jeugd klaarstomen en hier en daar aankopen inpassen. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik neem aan dat je weet wat er de komende jaren aan gaat komen vanuit de Ajax jeugd. Er staan daar nu gasten te ballen die niet ver van het eerste vandaan zitten.
Ajax heeft nu voor het eerst een team onder De Boer welk in de kern gelijk is gebleven, met versterkingen erbij. Om het halve team dan bij voorbaat af te zeiken nog voordat er een wedstrijd is gespeeld gaat mij gewoon te ver. En in een andere comment doe je alsof je opgelucht ademhaalt omdat Fischer er toch bij is, om de hele voorhoede dan weer af te kraken met je "beste wat Ajax aanvallend nu kan bieden". Man, alsof je het hebt over de voorhoede van San Marino. Wordt lekker Barcelona fan, die hebben een iets minder waardeloze voorhoede.

27 juli 2015 om 18:53

Zienerdal, voor zo'n gebruikersnaam zie jij vrij weinig. Dag kishna, Fischer blijft een held.

Dat slaat nergens op, je hebt toch gewoon Muric die je mee kan nemen? Taaltechnisch hoeft er geen probleem te zijn, het Servisch van Gudelj lijkt vrij veel op het Kroatisch van Muric heb ik begrepen. Hij is fit, in vorm... Ik zie niet waarom je dan met 17 man vertrekt..

27 juli 2015 om 18:14

Ze vertrekken met 18 man

27 juli 2015 om 19:06

Ja idd, in Servië en Bosnië spreken ze dezelfde taal!

Jemig dat wordt dus weer met Schone linksbuiten spelen De Boer kennende. Het seizoen gaat gewoon weer verder waar het vorig seizoen geëindigd was. Het is dat Ajax tegen Rapid moet dat ze nog kans hebben om door te gaan maar als ze straks een sterke tegenstander krijgen in de volgende ronde zie ik het somber voor Ajax in met deze middelmaat selectie.

27 juli 2015 om 19:10

Of met Fischer op links.

27 juli 2015 om 19:42

Schijnt niet fit te zijn.

27 juli 2015 om 20:09

Ajax meldt zelf via haar eigen website dat Fischer fit is.

27 juli 2015 om 20:23

Difference09,

Zoals je eerder hebt kunnen lezen zou Fischer vandaag weer gaan trainen en toevallig heeft hij vandaag dus ook gewoon meegetraind. Ook heeft Ajax vandaag kenbaar gemaakt dat Fischer mee gaat naar Wenen.

27 juli 2015 om 21:00

Ok in dat geval is het gunstig. Een aanval met El Ghazi Milik en Fischer is het beste wat Ajax aanvallend nu kan bieden.

Waarom is Andersen niet mee dan? Dat is beste een (technisch) goede speler voor wanneer we creativiteit op het middenveld willen.

27 juli 2015 om 21:08

Andersen heeft geen rendement en het ontbreekt aan duelkracht. Persoonlijk vind ik hem te licht voor Ajax. Het niveau van Psv is zijn plafond

28 juli 2015 om 07:43

Haha, ja, of misschien is Feyenoord wel een leuke club voor hem (grapje Feyenoorders)

Die Dutser is al snel eblesseerd.
IK ben benieuwd hoe Ajax Rapid Wien aan gaat pakken
Dit wordt geen makkie

@difference09 : Waar baseer je dit allemaal op als ik vragen mag?

Als de Boer zijnde zou ik ook nog een jonkie meenemen, ook al speelt hij niet eens.

Fischer kan toch gewoon linksbuiten starten, of is hij weer geblesseerd dan?
In de voorbereiding speelde Ajax wel leuk moet ik zeggen , ondanks de nederlaag tegen St Ettien.

Maar ik vind het knap dat je op dit kleine bericht gelijk het aankomende seizoen ' somber ' inziet.

Zou sinkgraven niet gewoon linksbuiten kunnen spelen?
Als ik me niet vergis heeft hij daar bij Heerenveen ook wel eens gespeeld.
Dan kan gudelj op het middenveld spelen en ik zou in deze wedstrijd met sanogo spelen, omdat ik verwacht dat Rapid net als salzburg heel veel druk gaat zetten en ligt er dus veel ruimte achterin bij Rapid.
Dus als je er voetballend niet uitkomt kun je met lange ballen op sanogo voor veel gevaar zorgen. Als je dat met milik doet raak je 9 van de 10 keer de bal kwijt.

Hopelijk Sinkgraven links op de wing, maar ik zet m'n geld op Schone. Hopelijk krijgen we dan een paar vrije trappen op mooie plekken.

Begint al goed, ik hoop niet dat het te ernstig is, net nu dat kischna weg is.

27 juli 2015 om 19:03

Cerny en Muric, prima back ups.

27 juli 2015 om 19:05

oke dank je

28 juli 2015 om 03:35

Die geen van beide bij de selectie zitten............ (ook niet eens 1 als vervanger van Younes.....)

Ik schrok in eerste instantie, maar vloot mijn angst al snel terug.
Sanogo kan nml ook op de flanken uit de voeten.. daar heeft hij de afgelopen jaren vaker gestaan dan in de spits. Of als valse spits met een Schöne op een rechts of links half positie.. mits er gewisseld dient te worden hé.. De boer heeft het tactisch goed voorbereid..

Jaha,maar dan nu nog iets belangrijks,komt het op televisie?
Fox/sportprogrammering reageert momenteel niet,in mijn Avrobode zie ik niets hierover!
Het zal toch niet zo zijn dat we die wedstrijd via een clandestiene livestream moeten volgen toch?
Volgens mij moet dit op (betaalde) tv te volgen zijn,anders breekt bij mij mn klomp.
Ach en als ik het niet live kan volgen,ga ik er van uit dat Ajax dit moet kunnen redden.

27 juli 2015 om 21:24

Laat maar,het komt ook op televisie,kom er net achter,sbs6.
Bedankt,jongens voor de info.
Hahaha eindelijk weer een potje voetbal om de knikkers.
Ik ga er woensdagavond effe lekker voor zitten.
Minstens 0-0,beter 1-1 ofzo.
Meer is altijd goed!

Als je naar de selectie kijkt met het afgelopen seizoen in het achterhoofd, en de resultaten uit de oefencampagne tot nu kan je niet anders concluderen dat het een zware dobber wordt om de CL te halen. Het elftal herbergt amper creatieve spelers. Het zijn allemaal eenheidsworsten zonder creatief vermogen en of lef!

Fischer zit toch gewoon in de selectie? Of zal hij niet in de basis beginnen?

27 juli 2015 om 20:26

Als je in de selectie zit, hoef je nog niet in de basis te staan. Dus ik begrijp je vraag niet zo goed.

Maar ja, Fischer gaat mee naar Wenen en men weet nog niet of hij in de basis zou starten.

27 juli 2015 om 20:42

Nee maar als fischer in de selectie zit, staat hij normaal gesproken in de basis. Daarom vraag ik dan ook of hij dan niet in de basis zal beginnen.

Ik ben hier niet blij mee.

Zware miskoop en dat zeggen zn medespelers dus pff

Wie is die Younes nou eigenlijk? Die moet je lekker stallen bij een Hoofdklasser in Nederland.

Die yanes Is toch géhaakd voor jong Ajax l? Heeft nooit een wedstrijd gespeeld bij bmg. Alleen bij de reserves die is echt niet voor ajax1 gehaald

Het is pas de zevende blessure van Amin Younes in twee jaar. Ajax heeft weer een kat in de zak gekocht. Gewoon 4-4-2 spelen tegen Rapid Wien en de schade beperkt houden. Niet meer lullen over mooi voetbal en vol voor het resultaat gaan. Gudelj graag als stofzuiger op het middenveld en Fischer als linksbuiten. Schöne als rechtsbuiten en maar hopen dat hij het net weet te vinden met een vrije trap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren