Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Nu is Ajax’ duurste aankoop een gewaardeerde bankzitter'

Laatste update:

Nemanja Gudelj stond na een sterk seizoen bij AZ in de belangstelling van diverse clubs uit binnen- en buitenland: de Servisch international had de Eredivisie kunnen verlaten en werd in verband gebracht met kampioen PSV, maar koos voor Ajax. Daar is hij echter nog geen basisspeler.

/

Trainer Frank de Boer kiest al vrijwel de hele voorbereiding uit een middenveld dat bestaat uit aanvoerder Davy Klaassen, de in januari van sc Heerenveen overgenomen Daley Sinkgraven en Riechedly Bazoer, die enkele jaren geleden als jeugdspeler overkwam van PSV. Voor zomeraanwinst Gudelj lijkt De Boer vooralsnog geen plaats te hebben in zijn eerste elf.

Frits Barend heeft het kunnen waarderen dat de middenvelder koos voor Ajax. “Top van Neder-land maar niet van Geld-land. Hij koos voor voetballen. Het leek een logische keuze. Als Ajax komt, zeg je geen nee”, stelt de journalist in zijn Helden-column. “Nu blijkt ineens dat het middenveld van Ajax bestaat uit het grote talent Bazoer, Sinkgraven en Klaassen. En is Ajax’ duurste aankoop van deze zomer een gewaardeerde bankzitter. De beleidsbepalers van Ajax zetten zichzelf elke minuut die Gudelj op de bank zit lelijk te kijk.”

Denk je dat Nemanja Gudelj snel een basisplaats verovert bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Let maar op dat hij gewoon gaat slagen hoor bij Ajax. Hij krijgt straks de kans als Bazoer het middenveld verlaat. Gudelj heeft gewoon veel meer ervaring, is lichamelijk veel sterker en heeft een goede trap in de benen.

27 juli 2015 om 10:34

Ik denk dat het een gevalletje Schone gaat worden. Hij zal zijn aanpassingstijd nodig hebben en zal uiteindelijk zijn waarde voor de club bewijzen.

27 juli 2015 om 10:39

Hij zal geen gevalletje Schone worden, want die was gratis.

27 juli 2015 om 10:46

Elke speler die naar Ajax gaat heeft sowieso aanpassingstijd nodig. De ene keer ligt het aan de speler de andere aan Ajax. Ben benieuwd hoe Ajax dit aanpakt, want de jeugd is heilig daar.

27 juli 2015 om 10:56

Ik denk het niet. Op de stap van nac breda naar az had hij zich ook snel op aangepast. Ik verwacht hetzelfde nu bij ajax. Hij is qua kwaliteit op dit moment denk ik de beste middenvelder van ajax en dat zal hij snel laten zien

27 juli 2015 om 11:03

Al dat gelul over aanpassen...gewoon opstellen ipv Sinkgraven. en de kans geven. Als Zivkovic had gespeeld had ie er ook al 20 ingeschoten. En Sinkgraven vind ik juist een speler die nog niet goed genoeg is, en juist op die bank moet gaan zitten

27 juli 2015 om 11:14

Zonder Sinkgraven heb je helemaal geen creativiteit op het middenveld. En op basis van wat zou Zivkovic er 20 gemaakt hebben? Het lukte hem niet in de Jupiler League, dus waarom wel in de Eredivisie? Ajax kwam namelijk helemaal niet zo vaak in de buurt van de goal

27 juli 2015 om 11:23

Groen-witte bril zeker op Hansworst? Ook al zijn beide spelers amper met elkaar te vergelijken dan kun je nog zeggen dat Sinkgraven op dit moment meer te zoeken heeft in de basis van Ajax dan Zivkovic

27 juli 2015 om 11:36

Leuk leuk, maar Sinkgraven was de beste speler in de voorbereiding. Hij is helemaal wel goed genoeg. Zal wel vast komen doordat hij van Heerenveen kwam.
Gudelj wordt denk ik een geval Cil. Eerst op de bank en dan van absolute waarde.

27 juli 2015 om 11:43

Van Groningen 1 naar Ajax 2 is iets wat Zivk maar moeilijk kan accepteren; die loopt er zwaar ongeintresseerd bij. Bij Grunn schoot ie ze er vrij makkelijk in. In dat kader denk ik ook dat ie er bij ajax 1 flink wat zou hebben ingeschoten. Had (nog) niet naar ajax moeten gaan....

27 juli 2015 om 12:19

Bij Groningen heeft hij er in 40 wedstrijden maar 11 gemaakt, om dan te zeggen dat hij ze er vrij makkelijk in schoot..

27 juli 2015 om 12:21

Naast dat Schöne inderdaad gratis was, speelde "het gevalletje Schöne" respectievelijk 32, 29 en 29 wedstrijden in de Eredivisie. Daarbij is hij vaak erg belangrijk (geweest) in zowel de kampioenschappen als de CL dus een "gevalletje Schöne" is niks mis mee.

27 juli 2015 om 12:39

Sinkgraven is in de voorbereiding de beste man, klaassen deze voorbereiding matig. Bazoer ,Sinkgraven, Klaassen,Gudelj horen eigenlijk alle 4 te spelen. Ik zou Klaassen spits maken. Millik en Sanogo zijn het gewoon niet.

27 juli 2015 om 12:48

Omgerekend naar speelminuten scoorde Zivkovic die 11 doelpunten in ongeveer 17 wedstrijden.
Voor wat het waard is.

27 juli 2015 om 10:34

Gudelj is de beste middenvelder in de Eredivisie nu. Na het vertrek van Wijn en eventueel voor de anderen die Clasie de beste vinden, die is ook weg.
Nemanja heeft alles in zich om te slagen bij Ajax.

27 juli 2015 om 10:36

jaja ivanovic.. Zegt de naam Guardado je iets?

27 juli 2015 om 10:36

Je vergeet guardado.....echt wel een paar stapjes beter dan gudelj en meer ervaren.

27 juli 2015 om 10:38

Ik vind Guardado nog steeds de beste middenvelder, maar Gudelj is ook zeker een goede en sterke middenvelder. Hoe dan ook, het zal een tegenvaller voor hem zijn om op de bank te belanden.

27 juli 2015 om 10:40

De beste middenvelder maar wel op de bank bij Ajax?

Klaasen voor hem is al beter, en dan loopt er nog in Eindhoven een zekere Mexicaan die verreweg de beste is nu. Daar komt bij dat er wel meer spelers zijn, die van een gelijk niveau van Gudelj zijn. Bijv een Propper, maar ook El Amadi vid ik al minstens gelijk aan hem.

Gudelj zijn grootste pech is vooral dat Klaasen een plek is gezakt. Van 10 nu naar echt het middenveld. Bazoer is nu de verdedigende middenvelder en Klaassen de spel maker. Wat Klaassen zijn directe concurent maakt.

Iets wat eind vorig jaar is ingezet, en dus dan toch wel erg zwak dat je zo dure jonge haalt voor die plek.

27 juli 2015 om 10:48

Ja, supporters schreeuwen elke keer maar dat Ajax betere aankopen moet doen. Vervolgens luisteren ze en komen met 1 van de beste middenvelders uit de Eredivisie op de proppen. Blijkt dat het beleid toch niet zo verkeerd was, als Gudelj dadelijk op de bank belandt. Hopelijk luistert Overmars meer naar de rest van de staf dan naar de supporters, dan komt het allemaal goed.

27 juli 2015 om 10:52

@ Capis, Dit is toch juist andersom het geval. Klaassen speelde voornamelijk echt op het middenveld. Pas sinds de voorbereiding van dit jaar speelt de Boer met een echte ''10'' en dat is Klaassen. Gudelj moet zich gaan richten op de plek van Bazoer en Sinkgraven. Waar hij op beide posities denk ik zeker zijn meerwaarde gaat hebben dit aankomende seizoen.

27 juli 2015 om 11:03

Uhhhh nee dat is Guardado en dan schat ik Klaassen nog iets hoger in en onderschat Maher ook niet want die was afgelopen seizoen ook weer bijna op zijn niveau van Az.

Oh ja en Propper is ook niet de slechtste

27 juli 2015 om 11:19

Guardado, Ziyech, Pröpper en Vejonivic zijn in potentie minimaal zo goed en een aantal er van gewoon nu al beter dan Gudelj. Natuurlijk zijn het allemaal andere types, maar ja, jij hebt het over middenvelders.

Het feit dat hij in de voorbereiding geen basisspeler is bij Ajax, geeft ook aan dat de Boer zijn huidige middenveld beter, of in elk geval in potentie, vindt. Ik denk dat Gudelj zeker zijn waarde gaat hebben, sowieso bij blessures, maar ik verwacht niet dat hij de kans gaat krijgen om zijn stempel op Ajax te drukken.

27 juli 2015 om 11:50

Frank vindt het gewoon onzin om middenvelders die er al zijn te passeren wanneer ze het goed doen Als Sinkgraven waardeloos had gespeeld, dan zal Gudelj er gewoon instaan of wanneer een Bazoer er niks van bakte. Echter hebben beiden het gewoon prima gedaan en daarom speelt Gudelj niet.

Zelfde verhaal met Riedewald Veltman en /heitinga. Riedewald en Heitinga zaten al bij de selectie en doen het goed. Geen enkele reden om hen te vervangen.

27 juli 2015 om 12:21

Klinkt mischien gek, maar ze kunnen toch ook alle 4 tegelijk spelen.

Cilissen
Tete
Bazoer
Riedewald
Dijks
Gudelj
Klaassen
Schone
Sinkgraven
Fischer
Milik
27 juli 2015 om 13:15

Cherry....? Jammer dat die niet in nederlandse top is beland.

27 juli 2015 om 13:17

Guardado, dat was nou een speler die de balans creerde maar blijft hij zo goed wanneer de grote baas op het middenveld Wijnaldum weg is? Met Propper die veel aanvallender is en nog veel moet leren, en Maher die net zijn tweede goede jaar ingaat en een focus op zichzelf heeft zal Guardado er ook niet zo goed meer uitkomen, let maar op.

Gudelj komt er net zo snel in als wanneer Frank beseft dat hij gelijk had om voor d zomer Gudelj te kopen. Duurt altijd even met Frank, wat dat betreft hebben PSV en Feyenoord met Philip en Gio coaches die een wat hoger IQ halen en sneller van hun fouten leren. Frank staat absoluut stil in zijn ontwikkeling.

27 juli 2015 om 14:23

@piranha

Heb je gezien hoe Guardado speelde op de Gold Cup? Die speelde werkelijk de pannen van het dak samen met onder meer Corona. Ik denk dat Guardado voldoende ervaring heeft om te blijven domineren op het middenveld. En de grote baas vorig seizoen was toch echt Guardado. Verreweg de meest constante middenvelder afgelopen seizoen.

Ik verwacht dat hij het dit seizoen wat moeilijker zal krijgen door het vertrek van Gini, maar aan de andere kant verwacht ik dat Maher dit seizoen wat meer van zichzelf zal laten zien. Met ruim boven de 100 wedstrijden voor Mexico is Andres toch bepaald geen koekenbakker. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij zich staande zal houden.

27 juli 2015 om 14:49

@ Nijogeth

Ze luisteren helemaal niet, was dat maar waar. Echt ik vraag mij af hoe je daarbij komt ? Overmars en co doen maar wat. Alle spelers die in zijn periode gehaald zijn voldeden niet (uitzondering Poulsen) aan de eisen/voorwaarden die gesteld werden als Ajax de markt op zou gaan. Sterker nog, de onlangs gehaalde versterkingen voldeden nog niet eens aan de eigen profielschetsen van de Boer en Overmars. Die 1 van de "beste" middenvelders waar je het over hebt liet zich bij AZ in de grote wedstrijd niet of nauwelijks zien, we zullen dus nog even moeten afwachten of hij echt wel zo goed is.

Het zijn allemaal paniek, zoethoudertjes en breedte aankopen. Sorry, maar in mijn ogen schrijf je een paar algemeenheden op die altijd gebruikt worden onder het mom van "het is ook nooit goed". Terwijl je blijkbaar niet goed weet hoe de vork nu in de steel zit. Anders had je bijvoorbeeld geweten dat helaas de overgrote meerderheid van de supporters het allemaal prima vinden wat Overmars doet. Ook heb je denk ik geen idee wat het precies is wat de kritische groep Ajax supporters denkt.

Het is maar goed dat hij luistert naar de staf ??? Het is maar wat je goed wilt noemen, Overmars en co zijn er net zoals hun voorgangers erin geslaagd om het scouting apparaat en de Toekomst tegen zichzelf in het harnas te jagen. Dan laat ik het nog maar even buiten beschouwing dat Overmars onlangs (te laat) maar terecht op de vingers werd getikt en terug gefloten werd door de raad van commissarissen. Overmars moet zo snel mogelijk ontslagen worden voordat hij nog meer schade aanricht en de club volledig ontwricht, waarmee hij mijn inziens al aardig mee onderweg is.

27 juli 2015 om 10:37

Bazoer blijft gewoon staan. De Boer vind Gudelj verdedigend te zwak en een middenveld met Klaassen, Sinkgraven en Gudelj is te aanvallend. Zijn 3 nummers 10.

27 juli 2015 om 10:39

Dus een verkeerde aankoop? Dat Gudelj verdedigend weinig doet is al een tijdje bekend.

27 juli 2015 om 10:48

Nee, geen verkeerde aankoop. Als Ajax zijnde moet je er van uitgaan dat Klaassen en Sinkgraven niet alle wedstrijden kunnen spelen en heb je goede vervangers nodig.

Ook brengt Gudelj iets mee dat andere (wissel)spelers, zoals bijvoorbeeld Andersen, missen: vechtlust, op de grens durven spelen. Op die manier heeft De Boer mogelijkheden om een wedstrijd open te breken, wanneer dat niet lukt door technisch (goed) spel.

27 juli 2015 om 10:58

Sorry, maar voor 6 miljoen koopt een Nederlandse club geen breekijzer/bankzitter. Dat is gewoon wanbeleid/verkeerde scouting. Zeker als je nagaat dat een halfjaar eerder Sinkgraven nog is gekocht voor 7,5 miljoen die op dezelfde posities speelt.

27 juli 2015 om 11:49

Waarom niet ?
Als een buitenlandse club het doet mag het wel maar Ajax mag zich niet in de breedte versterken met 1 van de beste middenvelders in Nederland ?
Vreemde gedachtegang, tis natuurlijk niet zo dat ajax eerst een lening heb moeten afsluiten....

27 juli 2015 om 11:53

Ja ja ja wat een onzin.
Cil hadden we ook gekocht voor veel geld destijds en hij bankte ook.
Zie hem nu.
Alsof 6 miljoen euro zo schrikbarend veel geld is voor een speler van het niveau Gudelj. Een selectie bestaat uit meer dan 11 man.

27 juli 2015 om 12:30

Ik denk alleen niet dat het een gezond beleid is bij een Nederlandse club wanneer ze als versterking van de bank 4,5 tot 6 miljoen (vd Hoorn en Gudelj) uit trekken. Dergelijke spelers worden gehaald met als doel een basisplaats. Een speler als Jozefzoon haal je om de bank te versterken.

27 juli 2015 om 12:59

Blijkbaar is Gudelj gehaald zonder dat men wist wat voor speler hij is. In de oefencampagne stond hij verdedigende middenvelder en later zelfs bij Jong Ajax.

27 juli 2015 om 16:51

Misschien niet een miskoop in de zin van dat hij niet goed genoeg is, dat is hij zeker wel.

Hij is wel een miskoop in de zin van, er is geen enkele andere positie naast keeper & rechtsback waar versterking minder nodig was. Nu heb je het middenveld overbezet terwijl de gehele voorhoede, linksback en LCV gewoon tekort komen (kwaliteit of in de breedte).

27 juli 2015 om 21:56

@raymond1972

Wat een onzin, het seizoen is nog geen eens begonnen. Ajax begint pas deze week aan haar eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

27 juli 2015 om 22:43

Maar vorige week was al bekend hoe de verhoudingen liggen. tegen St. Etienne stond de beoogde basisploeg op het veld. Gudelj moest toen met Jong Ajax tegen Jong St Etienne spelen. De Boer vind hem verdedigend te zwak en daarom krijgt Sinkgraven de voorkeur.

27 juli 2015 om 10:42

Bazoer kan ook als cv, hierdoor komt er dan een plaatsje vrij op het middenveld.

27 juli 2015 om 11:17

Gast jij bent echt zo een type die speler op een andere positie zet omdat ze dat ook wel kunnen. Bazoer is gwn een cvm, klaassen een 10, boetius een rechtsbuiten, vilhena een 10 en ga zo maar door. Je gaat toch ook niet ozil op links of rechts zetten omdat hij dat ook wel kan zodat je een plekje vrij hebt, dat is gwn wanbeleid. Zet spelers gwn waar ze horen.

27 juli 2015 om 12:24

@bruh: Jij bent eerder zo'n type die zich niet verdiept in welke posities een speler allemaal kan spelen. Bazoer speelde bij PSV (tot zijn 16e) altijd centrale verdediger. Oftewel bijna zijn hele voetbalcarriere. Tevens stond hij toen al te boek als een heel groot talent. Uiteindelijk is hij bij Ajax omgeturnt tot CVM. Ken je feiten.

27 juli 2015 om 13:20

Bale speelde linksback bij Tottenham...

En als we dan toch gaan verhuizen zou ik liever Sinkgraven op linksbuiten zetten en een middenveld met Gudelj, Klaassen, Bazoer laten spelen. Fischer in de spits en El Ghazi rechtsbuiten.

27 juli 2015 om 11:26

What can I say. Zou niet de eerste keer zijn dat Ajax een speler haalt zodat vooral de concurrentie hem niet heeft. Wat ik niet begrijp is dat Ajax de laatste jaren nauwelijks de knip getrokken heeft voor goede spelers en nu betalen ze zoveel geld voor een speler en dan zit hij op de bank. Ik snap dat beleid van Overmars echt niet.

27 juli 2015 om 11:42

ben het met j eeens dat het opvallend is dat ajax lang geen grote transfers heeft gedaan en dat de grote aankoop van deze zomer geen basisplek krijgt

op het moment dat de transfer rond werd gemaakt vond ik het een goede aankoop, vooral omdat het een type speler is dat ajax niet zelf opleidt of in de selectie heeft

bazoer heeft zich afgelopen seizoen stormachtig ontwikkeld, maar met het oog op de toekomst had ik als trainer wss bazoer vanaf de bank laten komen, of moet bazoer zijn contract weer verlengen?

verder is het fijn voor een trainer dat hij bij pijntjes, schorsingen oid zonder probleem een andere middenvelder op kan stellen, dat zorgt er ook voor dat je je spelers minder snel op brandt

maar het is voor ajax te hopen dat gudelj niet in het rijtje v/d hoorn en duarte eindigt

27 juli 2015 om 12:12

Leuk dat je allemaal non-voetbal aspecten opnoemt.

27 juli 2015 om 20:10

De zoveelste speler van AZ die gaat floppen bij Ajax. Het verschil in warmte tussen de clubs is dan ook erg groot. Blijf lekker kopen zou ik zeggen.

Inderdaad belachelijk. 6 miljoen plus zijn hele familie in dienst bij Ajax, voor een wissel speler.
Kon de Boer niet gewoon van de Beek of Serero als bankzitter gebruiken? Ik begrijp er helemaal niets meer van...

27 juli 2015 om 10:36

Is het seizoen al begonnen? Gudelj zal eerst even moeten wennen bij een nieuwe club lijkt mij. Bazoer, Sinkgraven en Klaassen doen het nu voortreffelijk. Het lijkt mij dat Klaassen, het oudste van deze 3, constant zal blijven. De andere twee zullen sowieso nog dipjes krijgen en kunnen niet alles spelen. Ik denk dat Gudelj, een speler die wel in staat is alles te spelen, samen met Klaassen de basis van ons middenveld zal zijn en dat Sinkgraven en Bazoer nu aan het uitvechten zijn wie die derde plaats krijgt.

27 juli 2015 om 10:41

Nee het seizoen is niet begonnen, maar als je Gudelj wilt gebruiken lijkt het me verstandig om hem in de voorbereiding ook te gebruiken zodat hij kan wennen aan zijn medespelers. Waarom niet gewoon Klaassen, Gudelj en Bazoer/sinkgraven laten rouleren? Lijkt me gezien hun leeftijd de beste optie. Zelfde geval met Heitinga; hij hoort gewoon basis en Riedewald zou mogen invallen voor Veltman of Heitinga om minuten te maken. Helaas is bij Frank de Boer alles omgekeerde wereld! Hij gaat straks de CL kwalificatie in met een team met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar! En wij achteraf allemaal vragen waarom we niet kunnen winnen van Rapid/torpedo/dynamo/locomotive/petrol etc.

27 juli 2015 om 10:43

Hoe kunnen nu Bazoer en Sinkgraven de 3de plek gaan uitvechten???

Een nummer 10 en een verdedigende middenvelder. De enige die juist echt zeker van zijn plek is juist deze Bazoer denk ik. Gezien hij de enige is die ook verdedigt.

Zolang Klaasen op 6 blijft spelen, zal Gudelje vrees ik banken. Als Klaassen nog op 10 had gespeeld, kon je wel met Klaassen, Bazoer en Gudelj spelen.

Gudelj kan wel op 10, maar vind ik ook niet geweldig. Zie liever daar iemand met techniek zoals Sinkgraven nu.

27 juli 2015 om 10:47

Volgens mij heb je al een maand geen wedstrijden van Ajax gezien? Kan dat kloppen?

Klaassen speelt namelijk als 10 / schaduwspits, terwijl Bazoer en Sinkgraven achter Klaassen opereren. Dit maakt Gudelj, Bazoer en Sinkgraven inderdaad concurrenten van elkaar.

27 juli 2015 om 10:47

Haha die clubs.. Maar ik denk dat Gudelj genoeg gaat spelen. We hebben gewoon een middenveld met Klaassen en daaronder 3 gelijkwaardige spelers. Dus veel rouleren met Bazoer Sinkgraven en Gudelj. Dat zal ook wel gebeuren. Heitinga is een ander verhaal. Als Riedewald het zo blijft doen, speelt die gewoon. En terecht. Heitinga is dan alsnog belangrijk met zijn ervaring in een Poulsen/Ooijer rol. Zal ook heus wel minuten gaan maken.

27 juli 2015 om 10:47

22? je bedoelt 20.

27 juli 2015 om 10:54

4 Goede middenvelders voor 3 plekken is toch prima? Ik zie niet waar Frits en anderen op VZ zich druk om maken. Gudelj gaat echt nog wel aan spelen toekomen. Ook dat gelul over fysieke kracht snap ik niet. Zowel Bazoer, als Klaassen, zijn spelers die veel duels winnen, daar mag best een stylist als Sinkgraven bij. Afhankelijk van de tegenstander, kan er ook nog gevarieerd worden, dus al met al een prima aankoop, die het algemen niveau ten oede komt.

27 juli 2015 om 10:56

Analy, Bazoer en Sinkgraven zijn toch nooit concurenten van elkaar???

Zijn juist als enige 2 geen concurenten van elkaar. Al de nadere kunnen wel van positie wisselen en spelen. Maa Bazoer kan niet het spel maken als Sinkgraven of aanvallen. En Sinkgraven kan niet zo verdedigen als Bazoer. Iets wat de andere 2 ook niet kunnen trouwens.

Dus zal denk ik inderdaad Bazoer zeker zijn van zijn plaats.

27 juli 2015 om 10:58

@leidsehood

Ja toch? Het is heel simpel! We verliezen van dit soort clubs omdat we ervaring en fysiek geweld missen. Qua talent hebben we namelijk veel betere spelers, alleen met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar ga je het gewoon niet redden van de "mannen" van de clubs waarvan de naam niet uit te spreken is.

27 juli 2015 om 11:00

@capis

Natuurlijk wel!
Je kunt toch spelen met Gudelj en Sinkgraven, of met Gudelj en Bazoer.
Gudelj zal wellicht andere instructies krijgen in beide gevallen, maar het zijn zeker concurrenten van elkaar. Klaasen is de enige die voorlopig zeker is van zijn plek maar op 10 vind ik hem niet geschikt.

27 juli 2015 om 11:21

Als 10 is klaassen juist geschikt. Hij heeft veel diepgang en scorend vermogen, wat ajax goed kan gebruiken als de voorhoede een dipje heeft.

27 juli 2015 om 11:25

@bruh

Klaassen mist creativiteit en heeft geen fijne techniek. Hij werkt hard, kan veel meters maken en heeft inderdaad diepgang. Maar scorend vermogen valt behoorlijk tegen. Ik denk dat Sinkgraven meer geschikt is als 10 met zijn wendbaarheid en steekpassjes.

27 juli 2015 om 11:45

@capis,

Sinkgraven is wel degelijk een concurrent van Bazoer. Sinkgraven speelt niet als 10 bij Ajax, maar als CM (als we met een 10 spelen). Als we met 2 aanvallend ingestelde middenvelders spelen dan zijn ze geen concurrenten van mekaar, want dan is Bazoer indd de enige echte nr 6!

Klaasen
Singraven-Bazoer

Of
Klaassen
Sinkgraven-Gudelj

Of
Klaassen
Gudelj-Bazoer

Eigenlijk strijden Gudelj, Bazoer en Sinkgraven om 2 posities. Ik denk dat Klaassen gewoon zeker is van zijn plek.

27 juli 2015 om 11:54

@lee:

Ja het is geen nummer 10, maar dan nogz ijn ze toch totaal anders?

Als je zonder Bazoer gaat spelen heb je niemand die mee verdedigt. aja vooral ook goed mee verdedigt. Dus dan zijn vooral, Klaasen, Sinkgaven en Gudelj concurenetn vane lkaar.

Als je zonder Bazoer gaat spelen word het veel te aanvallend. Op die manier bedoel ik dat het geen concurenten zijn.

In Fifa zal dat werken, maar in het echt is dat toch met veelste veel risico? Zelfs tegen lagere teams heb je dan een risico dat je middenveld overlopen word.

27 juli 2015 om 12:15

Ik denk dat Frank dan gewoon verwacht dat Gudelj mee verdedigt net als dat hij dat van Serero en Klaassen verwachte.

Ook al liggen zijn kwaliteiten daar niet, mee verdedigen hoort er gewoon bij. Zie Vejinovic is ook niet de beste ballen afpakker of Propper, maar ze verdedigen mee.

Zelfs Sinkgraven verdedigt mee.

Bij Ajax is er geen enkele middenvelder die niet meeloopt / verdedigt.
Het is ook niet zo dat de nr 6 Bazoer dus alleen maar zal verdedigen op het middenveld. Zodra hij aanvalt schuift Riedewald in. Of soms zie je dat Sinkgraven dan achterblijft op het middenveld en de nr 6 rol overneemt. Klaassen gaat als nr 10 ook gewoon mee terug. Kortom iedereen op het middenveld valt aan of verdedigt mee.

27 juli 2015 om 15:46

De 4 middenvelders die jij opnoemt zijn redelijk compleet met ieder enkele eigenschappen die er bovenuit steken. Vrijwel elke samenstelling kan afhankelijk van de tegenstander prima samen spelen. Ook zonder Bazoer.

Sinkgraven is inderdaad zeer creatief. Maar verdedigend en in de duels veel beter dan sommigen denken. Gewoon een heel goede voetballer die zowel op de 8 als 10 uitstekend uit de voeten kan.

Gudelj en Klaassen zijn aanvallend beter, maar kan je toch onmogelijk verdedigend zwak noemen. Klaassen heeft zelfs aardig wat wedstrijden op 6 gespeeld en deed dat zeer verdienstelijk. Zowel Klaassen als Gudelj knappen voor een aanvallende middenvelder juist veel verdedigend werk op.

27 juli 2015 om 10:43

Sinkgraven was voor nog meer gehaald, het prijskaartje hoort toch bijzaak te zijn? Sinkgraven heeft gewoon een boost gekregen en daarom staat hij er nu in. Bovendien maakt concurrentie elkaar sterker, doet 1 middenvelder het wat minder of raakt geblesseerd, staat er gelijk een goede ervoor in de plaats. Is dus toch gewoon een goede aankoop?

27 juli 2015 om 17:23

@Analyse85: Misschien brengt deze jongen (en andere gehaalde spelers) wel de felheid op trainingen waardoor andere talenten het uiterste uit zichzelf halen. Is toch opvallend dat hetzelfde Ajax als vorig jaar eigenlijk de basis van nu lijkt te worden en het spel toch stukken aantrekkelijker en agressiever is.

Is ook een kwestie van vorm. Nu is Sinkgraven in vorm en Gudelj misschien niet. Over een maand is het andersom.

Het journaille heeft er alweer snel een handje van om een storm in een glas te maken zeg.

Wat een onzin dat ze zichzelf te kijk zouden zetten als hij op de bank terecht zou komen Frits. Ajax is een topclub, dit betekent dat je concurrentie binnen de selectie moet hebben en dat je idealiter op elke positie dubbel bezet hebt

27 juli 2015 om 10:39

Ik vind wel dat ze zichzelf te kijk zetten. Het middenveld loopt al tijden niet. Gudelj heeft uitstraling en power

27 juli 2015 om 10:49

En Sinkgraven zorgt voor meer creativiteit en techniek, als dat eruit komt dan kun je er moeilijk omheen. Als een middenvelder uiteindelijk toch z'n niveau niet haalt staat Gudelj er gelijk, is toch ideaal voor een topclub? Het middenveld is superbelangrijk en er moet dus minstens 1 goede middenvelder op de bank zitten.

27 juli 2015 om 10:52

Ik vind ook niet dat ze zich te kijk zetten. Het middenveld is gewoon erg goed bezet met 4 spelers die allemaal veel zullen gaan spelen. Klaassen is een zekerheidje, Gudelj Bazoer en Sinkgraven moeten dan uitvechten wie er speelt. Je kunt dan ook rouleren en je aanpassen aan de tegenstander. Dat is het beste middenveld van de Eredivisie in mijn optiek. Maar het betekent wel dat Gudelj niet elke week zal spelen, niet erg toch, dat wist hij toen hij kwam, want toen waren Sinkgraven en Bazoer er ook al. Ik hoop wel dat Heitinga regelmatig kan spelen. Want in de verdediging heeft rouleren minder zin.

27 juli 2015 om 11:07

Ik vraag me af waarom mensen vinden dat het Ajax middenveld goed bezet is... Er zit al een jaar geen greintje power meer in dat middenveld. Clasie had het middenveld in zn eentje onder controle. Het spel van Ajax is tergend langzaam en fysiek leggen ze t vaak af. Ik vraag me af wat ik mis...

Je kan individueel goede spelers hebben die individueel aardige dingen laten zien maar als team staat Ajax nog niet. Ik denk dat gudelj wel die schakel kan zijn.

27 juli 2015 om 11:57

Feyenoord had vorig jaar toch het zelfde ? Met Clasie, EL ahmadi, Immers en Toornstra 4 spelers voor 3 positie's dat ze vervolgens Toornstra op Rechtsvoor zetten terwijl ze daar ook basasicoglu voor hadden is bijzaak.

En toen Immers eruit ging kon Toornstra op 10, prima beleid (was het alleen niet eens met Toornstra op Rv)

27 juli 2015 om 12:06

Dit is weer een nieuw jaar he, niemand kan met zekerheid zeggen dat het nu goed of niet goed zit, maar ik sta er positief tegenover vanwege een aantal veranderingen. 1. De wijziging van met punt naar achter naar met de punt naar voren 2. Klaassen is weer volledig fit en staat op 10 3. Sinkgraven heeft z'n aanpassingstijd erop zitten en laat dat ook zien door de beste speler in de voorbereiding te zijn 4. Gudelj is gehaald die voor body en strijd kan zorgen als dat gevraagd wordt, en zorgt sowieso voor concurrentie en concurrentie maakt elkaar sterker, ongeacht hij speelt of niet.

27 juli 2015 om 12:10

Maar bij Feyenoord draaide het middenveld dan weer wel. Daar lag het probleem aanvallend. Feyenoord heeft tot het einde van het seizoen bijna elke wedstrijd 60%+ balbezit gehad.

Iedereen onthoudt de laatste wedstrijden van Feyenoord, maar daarvoor was het veldspel uitstekend. Alleen voorin was er een gebrek aan een doelpuntenmaker, creativiteit en voetballend vermogen.

27 juli 2015 om 21:58

Pas deze week begint het seizoen voor Ajax. Deze week is de eerste echte wedstrijd en Gudelj zit gewoon bij de selectie die is afgereist naar Oosterijk. Niemand weet nog met welke elf Ajax zal gaan starten.

Zo'n speler hoort gewoon te spelen.. Hij leek 100% zeker om te gaan spelen bij ajax en dan wordt ie bankzitter.. Beetje zonde natuurlijk voor zo'n talent

Het is natuurlijk totaal onverwacht dat hij wissel is. Ajax is echter een ander niveau van AZ. Wellicht heeft hij toch wat moeite om zich op trainingen en wedstrijden staande te houden met dit tempo. En tja, als die andere jongens het behoorlijk doen..waarom zou je dat direct veranderen.

Buiten dit alles blijft het toch opmerkelijk dat Ajax toch wel veel/allemaal spelers haalt die zich niet of heel moeilijk in de basis kunnen spelen.

beleid van een amateutclub voeren ze in de hoofdstad...
Ze moeten eens leren spelers te benutten op hun sterke kwaliteiten i.p.v. er een zogenaamde Ajax voetballer van te maken :s...

Gudelj is de enige op het midden die eens een duel kan winnen i.p.v al die kleine licht gewichten!
Heeft een fantastische passing en schot en zoals ik al zei is erg sterk in duelkracht...

Maar nee hoor FDB weet t allemaal wel hahaha Wat een sof

27 juli 2015 om 10:38

Wat je zegt klopt wel, Ajax probeert inderdaad van elke speler een ''ajax-speler'' te maken. Echter is het ajam-systeem toch al een tijdje ver te zoeken. Het spel lijkt al jaren nergens meer op.

27 juli 2015 om 11:09

Precies dit.

Je kan nooit een elftal met alleen maar Ajax spelers hebben. er moet ook power tussen zitten. Nu zijn er alleen brave jongens die precies hun taak uitvoeren en verder helemaal niks. De bravoure is ondergesneeuwd in Amsterdam.

27 juli 2015 om 11:27

Gelukkig heeft Gudelj er al een heel seizoen opzitten en is er wat nuttigs over te zeggen nu.
Wat een onzin verkondig jij nu zeg.
Laten we eerst eens het seizoen afwachten hoe hij gaat spelen in wedstrijden, zelf denk ik namelijk dat het gewoon vaak een roulatie wordt met in sommige wedstrijden een Sinkgraven en in de zwaardere duels een Gudelj. Ik denk dat as. Woensdag bv. een Gudelj ook wel van pas zou komen op het middenveld en om wat meer kracht en loopvermogen toe te voegen.

Maar goed als topclub heb je nu eenmaal ook een goede bank nodig en ga je het niet redden met alleen maar 2/3 goede middenvelders je hebt ook goede spelers achter de hand nodig. En die heeft Ajax nu en dan is het nog niet goed.

Het is ook nooit goed voor sommige mensen die blijven over van alles steeds zeuren.
Wacht gewoon eens af hoe ze willen gaan spelen en oordeel dan achteraf op wat je ziet in plaats nu al moord en brand te schreeuwen.

Ik zou het wel grappig vinden voor diegene die nu zo lopen te piepen als Ajax woensdag gewoon met Gudelj in de basis begint.

27 juli 2015 om 11:58

Ja die Bazoer en Klaassen weten niet wat strijd is en een Duel winnen ze helemaal nooit.

Tip: stop met voetbal kijken en probeer Badminton!

27 juli 2015 om 12:27

Wie zegt dat ze hem willen veranderen? Wat een onzin! Bazoer, Sinkgraven en Klaassen doen het gewoon prima en daarom bankt hij.
In een heel seizoen heb je meer dan 3 middenvelders nodig dus ipv om dan een jeugdspeler te gebruiken zal Gudelj zijn minuten maken. Wat is hier mis mee?

Daarnaast wint Bazoer ook genoeg duels...

Aldus Frits Barend, de "kenner" die nog nooit van rouleren heeft gehoord.

27 juli 2015 om 10:50

Maar dat rouleren gebeurt blijkbaar erg weinig tot nu toe.

27 juli 2015 om 12:11

No shit? Het seizoen is nog niet eens begonnen, en dan begint het gezeik nu al.
Alsof je als club nooit te maken krijgt met blessures, schorsingen of vermoeidheid. Daarom is het juist belangrijk dat de posities dubbel bezet zijn.

Mensen in Nederland denken blijkbaar nog altijd dat je selectie maar uit 11 spelers hoeft te bestaan

27 juli 2015 om 12:29

We zijn ook echt begonnen met het seizen of niet soms?
Gast we zitten in de voorbereiding.

Zodra Gudelj in de basis staat en Sinkgraven bankt komt er waarschijnlijk gezeik. Dan is Sinkgraven de dure bankzitter.
Zodra Bazoer bankt, dan verpesten ze talent en zodra Klaassen bankt ontnemen we scorend vermogen. Het is ook nooit goed.

27 juli 2015 om 10:50

Aldus Frits Barend, de vader van Barbara Barend die een betere kijk heeft op het voetbal dan hem.

Nog maar afwachten hoe het seizoen zal verlopen. Echter zijn velen (net als ik) vorig jaar tot de conclusie gekomen dat Ajax een type speler als Gudelj nodig heeft!

Het zou wel vreemd zijn als hij nu niet meer in de eerste plannen voorkomt (niet meer zo nodig is) wie vervult die rol dan? Bazoer, Klaassen of Sinkgraven? Lijken me allemaal andere type spelers.....misschien gaat de boer meer een rotatie beleid hanteren.

We zullen zien!

Hij had meer kans bij PSV dan bij Ajax om te slagen denk ik.. Ajax heeft al een goed middenveld en bij PSV is wijnaldum nu weg en zie hem wel als duo met die mexicaan.

27 juli 2015 om 11:23

'die Mexicaan' heeft gewoon een naam. Lijkt me dat je de beste speler in de Eredivisie toch wel bij zijn naam kunt noemen, of niet?

Ik had Gudelj best willen zien komen. Een middelveld met Guardado-Pröpper-Gudelj zie ik in ieder geval wel zitten. Volgens mij heb je dan met stip het sterkste middenveld in de Eredivisie. En PSV zou daarmee een hele boel meer power hebben dan met Maher.

27 juli 2015 om 11:42

Kalm aan knul ik was even zijn naam kwijt

En ik ben het 100% met je eens over het middenveld.

open ze eindelijk een speler met vuur en passie en zetten ze hem doodleuk op de bank weer 6 miljoen weggegooid geld ik ga steeds meer twijfels hebben bij het aankoop beleid .

27 juli 2015 om 10:48

dus omdat ''frits'' iets denkt te moeten melden waar nog helemaal niks van zeker is ga jij al twijfelen aan het beleid? onzin, wacht nou eerst maar eens af voor je al conclusies gaat lopen trekken. wie zou de boer er dan uit moeten halen, bazoer? klaassen? daley speelt op dit moment ook zeer naar behoren mits je wat wedstrijden in de voorbereiding hebt gezien wat ik zeer betwijfel..
gudelj zal eerst moeten wennen en die komt er echt wel, let maar op.

27 juli 2015 om 11:21

Ik heb al 2/3 jaar lang mijn twijfels over het aankoop beleid de Boer moest en zou Gudelj hebben ja en dan is het raar dat hij op de bank beland , en zo goed is het aankoop beleid ook niet vind ik , nou ik heb bijna alles gezien hoor en als ik dan Gudelj ziet invallen dan is dit typisch een speler die Ajax al jaren mist . en dat heeft niets met (frits ) te maken want die neem ik al jaren niet serieus ik heb zo iets als mijn eigen waarneming en als je al 25 jaar een seizoenskaart hebt mag je best wel zeggen want je vind lijkt mij , om even je geheugen op te frissen van vorig seizoen toen de technisch staf zei dit is de beste selectie sinds jaren neem ik ze niet altijd even serieus want dat was gewoon niet zo .

27 juli 2015 om 11:31

Natuurlijk moet je afwachten maar bij vd Hoorn wachten we ook al twee seizoenen af. Ajax is niet net als Bayern dat ze het zich kunnen veroorloven om telkens spelers voor miljoenen te kopen om die vervolgens als bankzitter te gebruiken.

27 juli 2015 om 11:36

klopt ook, ben het helemaal met je eens dat gudelj een basisplaats zou moeten krijgen, maar dan zit je nog steeds met het probleem, wie haal je eruit? bazoer en klaassen moeten spelen naar mijn mening. het zal dan tussen daley en gudelj moeten gaan, maar ook daley speelt toch een zeer sterke voorbereiding als je het mij vraagt, daar zal je het dan ongetwijfeld mee eens zijn als je de voorbereiding gezien hebt.

ik ben ook geen fan van de technische staf de afgelopen jaren, maar ben toch blij dat ze gudelj gehaald hebben, nu is het aan de boer wie hij op stelt, daar hebben wij als supporters vrij weinig inbreng in helaas.

27 juli 2015 om 17:37

Een sterke speler op de bank is per definitie weg gegooid geld?

Ik vind een Gudelj een prima aankoop, omdat hij Ajax duidelijk sterker maakt. Of dat nu in de basis is of vanaf de bank. Hij kan strijd en passie brengen wanneer dat nodig is. Mocht dat als reserve zijn overigens des te beter. Dit zou betekenen dat Bazoer en Sinkgraven zich zodanig ontwikkelen dat ze een goede speler als Gudelj achter zich houden.
Ajax beschikt eindelijk over 4 middenvelders die boven het maaiveld uitsteken en die wedstrijden kunnen winnen. Ajax wordt met Gudelj erbij gewoon sterker.

Liever 6 miljoen voor een speler die het niveau aan kan dan wederom een Duarte of Zimling. Overigens beweer je zelf dat Gudelj een goede speler zou zijn met passie en vuur. Dan is het toch een goede aankoop. Dat hij vervolgens nog niet in de basis staat heeft dan ook niets met het aankoopbeleid te maken. De trainer is verantwoordelijk voor de opstelling.

hij verovert wel een plekie

Tsja als een Sinkgraven die ook voor aardig miljoenen is opgehaald opeens opleeft dan kun je hem ook moeilijk op de bank zetten. Ajax heeft gewoon een goede zet gemaakt door Gudelj te halen, als 1 middenvelder het minder doet komt hij er al in, bijvoorbeeld als een jonkie als Sinkgraven of Bazoer inzakt, gaat echt wel z'n minuten maken. Concurrentie maakt elkaar sterker, dat middenveld zit nu wel goed.

Wat een gezever. Je hebt meer dan 3 goede middenvelders nodig. Gudelj komt er wel. Sinkgraven zijn 1e half jaar was ook een drama en nu speelt hij hartstikke goed. Hij zal nog minuten zat gaan maken.

Vooralsnog vind ik Gudelj nog altijd een goede versterking voor Ajax, maar wanneer hij echt niet gaat spelen gaat hij er natuurlijk niet op vooruit. Het seizoen is nog lang dus laten we het maar afwachten. Wanneer hij volgend jaar nog in dezelfde situatie verkeert dan kun je pas zeggen dat het geen juiste keuze was.
Ik had Gudelj in ieder geval graag bij PSV gezien. Misschien had hij daar ook wel beter gepast.

rouleren valt zeker onder de optie's volgens mij? wat een onzin.. het wordt gewoon knokken voor elke middenvelder bij ajax voor een basisplaats, het is druk bezet en de beste spelen. gudelj zou gewoon nog moeten wennen maar zie ik straks gewoon een basisplaats krijgen. deze jonge hoort niet op de bank thuis, in ieder geval niet in Nederland.

27 juli 2015 om 10:52

Maar wie haal je er dan uit als die anderen ook goed spelen? Dan moeten die anderen ook een basisplaats hebben.

27 juli 2015 om 11:15

wat ik al zeg, rouleren.. maar ik neem aan dat jij de eredivisie ook niet pas een jaar volgt, er zijn altijd jongens die terug vallen of op staan. en als je naar de afgelopen jaren kijkt gaat gudelj dus echt wel een basisplaats veroveren.

Concurrentie is gezond en daar wordt je beter van, werk je harder door. Buiten dat heb je ook een sterke bank nodig. Je redt het niet met de basis elf in een heel seizoen met Europees voetbal!

Bazoer en Sinkgraven twee in potentie vaste basis spelers voor Ajax. Gudelje heeft op dit moment even veel kwaliteit, maar meer ervaring en mede daarom zie ik hem dit jaar als vaste basis speler bij Ajax.

De boer snapt het echt niet als je kampioen wil worden moet je niet met 19-18 jarige spelers die fysiek niks in te brengen hebben gaan spelen gwn gudelj voor bazoer klaar

Ik vind het ook belachelijk wat er allemaal gebeurt. Voer nou het beleid uit waar je zo een 5 jaar geleden mee bent begonnen. Er is een slecht jaar (meerdere jaren slecht, maar werd verbloemd door kampioenschappen) en er worden paniekaankopen gedaan. Wat willen ze bij Ajax nou? De hele jeugd speelt met de punt naar achter en het eerste dit jaar met de punt naar voren. Toptalenten als Cerny en Muric komen er aan en wij kopen een Younes. Nouri is samen van Van de Beek het grootste talent van de jeugd en wij kopen Sinkgraven (zelf nog een talent). Ik snap dat gewoon echt niet. Zivkovic had dit jaar makkelijk tweede spits kunnen worden, wat doet Overmars? Laat een 21jarige spits van Arsenal de 'ervaren' spits worden achter Milik. Als het dit jaar weer fout gaat mag je wat mij betreft Overmars en De Boer aan de kant schuiven. Wat mij betreft schuif je Jonk naar voren als coach van Ajax 1.

gudelj vind ik nog steeds een goede aankoop en ben er van overtuigd dat hij zal slagen. echter, we moeten onze kop niet in het zand steken voor het falen van overmars en de boer. aankoop en huurbeleid van3x niks.

zij tonen totaal geen durf om hun 'ambitie' te verwezelijken. zogenaamd mee willen tellen in europa of zelfs CL winnen. en dan vervolgens 2e rangs spelers blijven halen en je beste spelers steeds verkopen.

de interne onenigheid die er nu heerst. Dit kan toch niet een teken zijn dat alles hosanna is. dat alles allemaal in goede harmonie is.

kom zeg, mede ajacieden die maar steeds blijven roepen dat het goed gaat en dat wij vertrouwen moeten houden, zijn verblind door de 4 schalen.

het is een zooitje nu bij Ajax.

Bazour wordt een geweldige speler - de nieuwe Rijkaard die blijft op een uitzondering na in de basis staan

Iedereen moet vechten voor een basisplaats bij welke club dan ook. Door de brede selectie bij Ajax kan ook Gudelj buiten de boot vallen, niets mis mee als er spelers in de basis staan die op dat moment beter zijn. Guldej komt er denk ik uiteindelijk wel met zijn mentaliteit en kwaliteit.

Gudelj een goede voetballer, maar totaal overbodig bij Ajax.

We hadden al een goed middenveld, alleen de speelwijze in die linie moet aanvallender.
Bazoer rechtshalf (serero en Van de Beek als alternatieven)
Klaassen op 10 (schöne en Fischer en Van de Beek als alternatieven)
Sinkgraven als spelbepalende linkshalf (andersen en Nouri als alternatieven)

De aankopen Dijks en Heitinga waren logisch. Het geld van Gudelj, Younes en Sanogo had beter gestoken kunnen worden in een scorende spits (tevens aanspeelpunt) en een directe versterking voor de linksbuiten-positie

27 juli 2015 om 12:16

En als Younes die directe versterking op lb blijkt te zijn en Sanogo blijkt te kunnen scoren hebben ze voor dat geld een scorende spits en een lb, plus Gudelj

Waar slaat dat nou weer op dan? Net of een aankoop niet op de bank mag zitten. Ookal is hij een aankoop kan het niet zo zijn dat hij moet spelen omdat hij gekocht is. Hij zal heus wel zijn minuten maken! Fritsje loopt weerr te lullen om het lullenn

te gek voor woorden dat ajax, iedereen moet maar aanpassen als ze nieuw zijn... het is ajax geen barca... onzinonzinonzin.. Gudelj is 5x beter dan klaassen, 8x beter dan bazoer, 7x beter dan sinkgraven

Goed bezig Frits, je had beter een jaar kunnen wachten met je conclusie. De voorbereiding is nog niet voorbij of Gudelj wordt al bestempeld als aankoop voor de breedte (en dus miskoop). Kansloze mening van iemand die al zo lang in het vak zit.

Het kan nooit zo erg zijn als sulejmani...

Ik ben het met Frits eens. Je duurste aankoop zet je niet op de bank. Wennen het Ajax spel is een non argument want dit Ajax speelt voetbal dat zeker geen Ajax voetbal genoemd mag worden. Het is inspiratieloos, fantasieloos en zonder enige vorm van passie. Ze spelen al robots. Veel breedtespel en passeeracties zijn op 1 hand te tellen. Ik ben helemaal klaar met Frank de Boer. Het is door de kampioenschappen dat we zijn verblind maar het spel is al jaren niet om aan te zien.

27 juli 2015 om 11:29

Maar je beste speler (klaassen), grootste talent (bazoer) en inderdaad duurste aankoop (sinkgraven) niet. Dan doet Frank het exact goed volgens jou.

Frits, je noemt hem notabene zelf, maar Sinkgraven is de duurste aankoop plus er is nog geen competitiewedstrijd gespeeld, nogal voorbarig stuk dit. Duidelijk dat Frits aandacht zoekt en anti Ajax is, maar dat wisten we al. Niet serieus te nemen net als het blad waarin hij schrijft!

27 juli 2015 om 15:40

Ik ben het helemaal met je eens, behalve dat Frits anti Ajax is want dat is onzin. Die man kon en kan juist nooit zijn voorkeur verbergen.

Tja, en als Gudelj in de basis staat i.p.v. een Bazoer, dan komt het geklaag wel dat je je eigen talent op de bank laat zitten, of in het geval van Sinkgraven, dan laat je ook miljoenen wegkwijnen op de bank. Wat de Boer ook doet, het zal nooit goed zijn (althans voor sommige).

Aan de andere kant, Ajax is een topclub, en hopelijk halen ze de CL. Je hebt als topclub zijnde gewoon concurrentie nodig, liefst op elke plek. Het is gewoon mooi dat je 4 gelijkwaardige middenvelders heb, die niet veel voor elkaar onder doen. Als je dan een keer moet wisselen, dan staat er een waardig vervanger klaar. Een luxe probleem die maar heel weinig clubs hebben in de Eredivisie naar mijn mening.

Het enige dat ik Ajax kan verwijten is dat ze nu Zivkovic hebben verhuurd, en een spits van Arsenal terug huren. Had Zivkovic niet gewoon 2de spits kunnen zijn?

27 juli 2015 om 12:01

Dat is een terechte laatste vraag die je stelt, maar ik denk eigenlijk dat het antwoord nee is. Hoe oud is Zivkovic? 17? 18? Zo'n jongen heeft speeltijd nodig om zich echt goed te kunnen ontwikkelen, maar die krijgt die niet elke week bij Ajax. Zeker niet nu Milik 1e spits is. Zivkovic moet veel spelen en als dat niet bij Ajax lukt, zoek je naar een oplossing. Nu ie verhuurd is aan Willem II, kan hij elke week spelen en zich ontwikkelen waardoor ie sterker terug komt volgend jaar.

Voor de rest heb je helemaal gelijk, gelijkwaardige concurrentie is hard nodig bij een topclub.

27 juli 2015 om 12:28

Hij wordt 19 in September.

Ik snap wat je bedoeld, natuurlijk heeft hij speeltijd nodig. Maar gezien het feit dat Ajax ook Europees gaat spelen, zou hij dan in al die wedstrijden geen speeltijd kunnen krijgen? Daarnaast zou hij ook meteen aan de "ajax speelstijl" kunnen wennen, d.m.v. trainingen en de speelminuten die hij krijgt (lijkt me).

Wat ik meer bedoel is dat ze iemand van Arsenal huren, en hun talent verhuren. Daarnaast denk ik dat een Zivkovic niet veel onder doet voor Milik, als je hem de kans maar geeft. Maar goed, ik kan het natuurlijk mis hebben

Mooi, stel die jonkies maar op Frank. Dan kunnen wij dit jaar weer simpel de slag winnen op het middenveld.

Frank maakt zich belachelijk. Als ze zo door blijven gaan komen ze dit jaar niet in de top 3.

27 juli 2015 om 12:00

Wie vitesse? Hahaha!

27 juli 2015 om 14:15

Het lachen zegt al genoeg over jou als supporter zijnde. Zeker een txt supporter!!
Vitesse wint regelmatig de laatste jaren van Ajax. Niet alleen omdat Vitesse beter is geworden, maar ook omdat jullie aller Ajax langzaam wegkruipt na het niveau van een subtopper.
0-4 winnen in de beker. 1-0 winst in de competitie de laatste 2 potjes. Of deed je txt het toen niet?

27 juli 2015 om 15:07

@ afcanats

Beetje misplaatste reactie vind je niet ? Ajax heeft het de laatste jaren (op enkele uitzonderingen na) het zo´n beetje tegen elke tegenstander ontzettend moeilijk. Als je kijkt hoe diep we gezonken zijn gaat het nog wel duren voordat Ajax weer een stabiel en fatsoenlijk niveau weet te bereiken en dat vast te houden.

Och alsjeblieft zeg. Als Ajax straks de CL haalt, spelen we minimaal 50 wedstrijden dit seizoen, misschien nog wel meer afhankelijk van hoever je komt in de beker en evt in de Cl/el. Gudelj maakt nog wel zijn minuten, zat minuten. Hij wist dondersgoed dat hij geen basisplaats zou krijgen en extra concurrentie is alleen maar goed, dat houdt de anderen scherp.

Er zal genoeg gerouleerd worden en met Gudelj heb je een uitstekende powerhouse die niet bang is om een beuk uit te delen, iets wat veelal gemist werd vorig seizoen. Ik ben er van overtuigd dat hij het goed gaat doen en we zullen hem nog hard nodig hebben ook, zeker in de topwedstrijden. Mensen die nu al gaan zitten afkraken en afschrijven zijn ontzettend kortzichtig en kijken niet verder dan hun neus lang is.

Maar dit wisten we van tevoren toch al? Bazoer, Klaassen, Gudelj of Sinkgraven moest gaan banken, ze kunnen immers niet allevier spelen. En het is van al die jongens zonde als ze niet spelen.

27 juli 2015 om 12:32

"ze kunnen immers niet alle vier spelen"

Dat kan wel, alleen is het niet de speelstijl van Ajax.

Ik zie het probleem niet. Dit is toch wat je wilt, zeker bij een topclub; een selectie die zo sterk is dt Gudelj niet zeker is van een basisplaats en regelmatig op de bank zal zitten.
Concurrentie zal Ajax sterker maken en als de talenten uit de jeugd nog niet goed genoeg zijn om aan de stoelpoten van bijv. Klaassen te zagen, dan koop je een concurrent.

Kijk naar Psv: vorige jaar draaide het middenveld prima met Hendrix, Guardado en Maher. Vervolgens kwam Wijnaldum terug van een blessure, dat was een prachtige luxe-positie. Zo hoort het ook. Iederen die slecht speelt kan op de bank, want er staat een vervanger klaar.

27 juli 2015 om 12:48

Inderdaad, je hoef je bij een blessure of schorsing niet Serero of Andersen op te stellen. Makkelijk gezegd van Frits. Een selectie moet bestaan uit zon 17 spelers die uitwisselbaar zijn zodat je niveau niet gelijk drastisch daalt bij uitvallers. De rest kun je met de betere talenten ondervangen.

Het blijft top beleid Not!
Dure spelers halen om ze vervolgens te verpesten waar Ajax goed in is...

gudelj is beter dan bazoer rustiger aan de bal veel completer...
Klaassen is in mijn ogen de enige die verder is dan gudelj maar klaassen is een totaal andere speler..

Frank zet zichzelf meer te kijk omdat hij totaal niet geleerd heeft van vorig jaar. Dat was natuurlijk niet Sinkgraven zijn fout maar een balansfout. Nu gaat hij weer dezelfde fout maken terwijl hij toch met zijn volle verstand voor de zomer doorhad dat ze een Gudelj nodig hebben. Frank blijkt zijn hoofd vaker te moeten stoten dan een ezel om hetzelfde effect te bereiken.

Stemmingmakerij. Bazoer en Sinkgrave zijn nog jong, die gaan waarschijnlijk geen constant seizoen draaien. Daarnaast is toch fantastisch om zulke concurentie te hebben, dat dwingt spelers het beste uit zichzelf te halen.

Ajax moet op het middenveld en in de aanval gewoon zo gaan spelen na het vertrek van Kishna:

Sinkgraven Klaassen Bazoer Gudelj

El Ghazi Milik

Eigenlijk is Gudelj een overbodige aankoop. We hebben al teveel aan middenvelders. En de rest is niet minder. Dan hadden we net zo goed een echte topper in huis kunnen halen. Maar ha echt Ajax weer om te shoppen bij AZ terwijl je kwaliteit nodig hebt en geen kwantiteit.

27 juli 2015 om 15:17

@ zienderdal

Qua type speler is het juist wat we nodig hadden op het middenveld waar we toch echt power tekort kwamen. Alleen had het een speler moeten zijn met meer bagage, ook bij AZ heeft hij het niet laten in de grote wedstrijden. Net zoals de voorgaande keren dat we "zogenaamd" versterkt werden (al krijgen ze wel het voordeel van de twijfel); houd ik nu toch echt een grote slag om de arm.

Hopelijk worden mij woorden afgestraft, maar ik wil het nu eerst allemaal wel eens zien. Wat betreft jij zei over de kwantiteit; ben ik het helemaal met jou eens, volgens het beleid zou dat ook niet meer gekocht mogen worden. Maar goed, zoveel dingen zouden niet meer mogen gebeuren bij Ajax en toch is het helaas weer schering en inslag van zaken die haaks staan op de gemaakte afspraken.

Ik zie Sinkgraven als grootste aankoop. Oké, hij werd al in de winterstop gehaald, maar hij kostte meer dan Gudelj.

Frank wil op elke positie een vegelijkbare speler hebben, die ook nog eens zijn eigen kwaliteiten heeft. Sinkgraven is iets aanvallender ingesteld, iets creatiever wellicht. Gudelj heeft meer body. Hij komt echt nog wel aan spelen toe.

Je weet dat de concurrentie op t middenveld heel groot is bij Ajax. Zo is het ook bij Feyenoord, FC Twente en Psv. Het wordt aardig moeilijk om een basisplaats af te dwingen maar het zal hem vast wel lukken met zijn kwaliteiten.

Cillesen
Tete
Veltman
Heitinga
Dijks
Bazoer
Klaassen
Gudelj
El Ghazi
Milik
Younes

Ze zijn gek dat ze Gudelj niet opstellen, natuurlijk doet sink en bezoer het goed, maar miss is gudelj nog veel beter op het middenveld, hoeveel gaan sinkgraven en bazoer erin schieten? Precies laat gudelj maar lekker spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren