Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is niet meer het Ajax van vroeger, Rapid kan deze horde nemen’

Laatste update:

In Oostenrijk kijkt men uit naar de wedstrijd tussen Rapid Wien en Ajax in de voorronde van de Champions League. Ajax wordt gezien als favoriet, maar volgens oud-trainer en oud-bondscoach Hans Krankl is Rapid zeker niet kansloos. Ajax is niet meer het Ajax van vroeger, betoogt Krankl bij Sky.

“Ajax is niet meer de ploeg die het vroeger was. Met twee goede wedstrijden kan Rapid Wien deze horde nemen”, zegt Krankl, die Rapid Wien tevens favoriet noemt om komend seizoen kampioen van Oostenrijk te worden. Rapid begon de Oostenrijkse Bundesliga met een 3-0 overwinning op SV Ried.

Woensdag speelt Rapid in eigen huis tegen Ajax, op 4 augustus volgt de wedstrijd in Amsterdam. De winnaar van het tweeluik speelt ook nog een vierde voorronde voor een plek in het hoofdtoernooi.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax moet gewoon kunnen doorgaan tegen deze tegenstander. Rapid is niet van het kaliber red bull salzburg.

Denk dat Ajax zo gaat spelen en dan tweede helft Gudelj, Younes en eventueel Heitinga of Sanogo erin afhankelijk van voorsprong of achterstand:

-------------Cilessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Bazoer Klaassen Sinkgraven
El Ghazi Milik Fischer

26 juli 2015 om 21:50

Bedankt man voor de opstellint

26 juli 2015 om 21:51

Je hebt wel gelijk, zo heeft Frank het wss ook in zijn hoofd!

26 juli 2015 om 21:58

aar het zal toch weer heel moeizaam gaan.
Rapid Wie is een stugge tegenstander

26 juli 2015 om 21:58

Ik verwacht dat hij met Heitinga gaat spelen in plaats van Veldman of Riedewald, puur vanwege de ervaring van Heitinga die in dit soort wedstrijden nodig is

26 juli 2015 om 22:01

Zou ook nog kunnen ja, maar afgaande op de laatste oefenwedstrijden werd er gespeeld met het duo Veltman en Riedewald.

26 juli 2015 om 22:14

Haha welke ervaring een leuk wk en zijn bankervaring bij zijn vorige clubs, drama aankoop als die nou nog veel speelde ok maar dat is dus niet zo.

26 juli 2015 om 23:39

Misschien is ervaring in de kleedkamer wel veel belangrijker dan je denkt. Even een heel mooi voorbeeld. Elke trainer die de laatste 5 jaar bij Twente heeft gewerkt, loofde Sander Boschker over hoe hij als ervaren man en op de bank telkens de hele ploeg toesprak en zijn ervaring over bracht, als rechterhand van de trainer. Als een speler iets zegt in een groep en iemand die zoveel heeft meegemaakt iets zegt, word het bij de jonkies vaak snel aangenomen. Ook een klankbord voor de pers kan het zijn en dus de druk meer weghalen bij de jonkies. Iets wat Sander bijvoorbeeld jaren heeft gedaan. Niet alleen de rol in het veld, maar ook daarbuiten is ervaring gewenst. Bij Feyenoord zal Kuyt dat doen, al vraag ik me af hoe die het seizoen doorkomt. Tegen Southampton vond ik hem al behoorlijk tegenvallen als speler, maar als persoon kan die behoorlijk een toevoeging zijn

27 juli 2015 om 00:15

Randje16. Er zijn 30ers die niets zeggen en heel introvert zijn. Maar ook spelers als seedorf en cruijff die met 18 al spelers toespraken. Beetje knullig om dat per se aan ervaring toe te schrijven. Zoiets valt en staat met statuur, niet met ervaring. Overigens zou ik als trainer ook heel blij zijn, hoefde ik zelf geen toespraak te houden. Spelers vonden het maar een clown.

27 juli 2015 om 00:30

Sander Boschker was ook een clown evenals Woutje Brama, maar die 2 stonden wel vooraan als het moest en volgens mij is dat heerlijk voor een trainer. Sander op 40e die een Elftal opsleeptouw neemt. Dat kan ervaring ook doen. Sommige met in het veld, het kan overal gebruikt worden trainingen trainingskampen zelfs tijdens het vliegen naar een tegenstander. Ik weet een verhaal, dat Frank de Boer ooit Dennis Bergkamp het vliegtuig heeft in gepraat, Zegt ook iets wat een speler kan doen ipv op een veld.

27 juli 2015 om 02:06

Alsof zo'n leeghoofd als Heitinga in de rust nou een hele inspirerende speech gaat geven, die gozer weet net het verschil tussen zijn schoen en de bal. Denk dat hij hooguit een paar keer blaft tegen diegene die niet goed spelen, maar daar zal het dan ook wel bij blijven

27 juli 2015 om 05:36

Jij hebt Heitinga duidelijk gevolgd ja. Hij is vorig seizoen bij Hoffenheim en het seizoen daarvoor bij Everton gaan banken ja. Maar daarvoor werd hij, zeker bij Everton, enorm gewaardeerd. Als ik me niet vergis het seizoen daarvoor nog verkozen tot speler van het jaar. Doet hij toch knap vanaf de bank dan, he?

27 juli 2015 om 08:24

Het seizoen daarvoor speelde hij bij fulham

27 juli 2015 om 08:33

@Deem
Volgens mij heb jij Heitinga zelf niet zo goed gevolgd, want hij speelde toch echt voor Hertha bsc ipv Hoffenheim. Feit blijft dat hij al 2 jaar amper heeft gespeeld en dat is meestal een slecht teken.

27 juli 2015 om 10:15

@Deem dat doet hijheel knap aangezien hij daar toen niet eens onder contract stond...

29 juli 2015 om 23:38

Ik wist tenminste nog dat het een Duits flutteam dat in het blauw speelt was. Fulham was ik daarentegen dan wel weer even vergeten inderdaad.

26 juli 2015 om 21:59

Hij heeft gelijk. Vrees het ergste. Maar eigenlijk hoop ik dat er verloren wordt zodat Frank de Boer onder druk komt te staan.

26 juli 2015 om 22:43

En waarom wil jij Frank onder druk zien staan?

26 juli 2015 om 23:04

Waarschijnlijk zodat Frank 'tikkie Breed' de Boer dan weg zal gaan, en de nieuwe trainer Ajax opeens sprankelend tiki-taka voetbal laat spelen.
Of hij is een Psv'er en bang dat Ajax weer kampioen wordt...

27 juli 2015 om 00:14

Ik snap niet waarom jij zou willen dat Ajax verliest in de Champions League. Als Ajax wint is het goed voor het Nederlands voetbal. We hebben dan nog een groter kans op twee clubs in de cl. Misschien ben je vergeten dat als we nog vaker gaan falen in Europa dat we voorbij gestreefd worden door Turkije en al die andere landen.

27 juli 2015 om 08:09

Ik baal ontzettend van het vertoonde spel. Het is niet om aan te zien. Ajax onwaardig voetbal. De laatste oefenwedstrijd tegen Saint Etienne heeft mij somber gestemd. Het was passieloos maar dat was niet het ergste. Het ergste kwam na de wedstrijd toen Frank de Boer verklaarde dat hij een dominant Ajax had gezien die zijn kansen had moeten verzilveren. Een analyse die niet klopt en die bij mij de indruk wekt dat Frank een beetje de weg kwijt is.

27 juli 2015 om 09:48

Hier ben ik het wel mee eens bassie, maar laat hem in de voorrondes CL maar nog ff niet falen, laat hem dat de 1e 3 competitiewedstrijden dan maar doen.

26 juli 2015 om 22:58

Precies. Dit zal het worden en ik heb er het volste vertrouwen in! In de voorbereiding heb ik Ajax een paar keer goed en direct zien voetballen. Het begint weer ergens op te lijken.

Extra complimenten voor jonkies Tete, Riedewald, Bazoer en in mindere mate Sinkgraven. Zij zijn de opvallende spelers tot nu toe en houden ervaren krachten Van Rhijn, Heitinga en Gudelj uit de basis. Klasse jongens; ga zo door.

26 juli 2015 om 23:16

Veel te licht, ga je het niet mee redden. Het zijn bijkant allemaal A junioren. Frank moet toch ook zien dat dat niet kan. In zulke wedstrijden heb je ervaring nodig, gogme. Niet elf talenten.

27 juli 2015 om 09:50

Wat is licht, ik zie het liefst de beste spelers, als zij 18 zijn zijn ze 18, zijn ze 30 dan zijn ze 30. Kortom, als die 'A-junioren' beter zijn dan de routiniers, moet je ze gewoon opstellen.

27 juli 2015 om 12:29

Oudere spelers kunnen beter sturen omdat ze meer ervaring hebben. Deze jongens zijn allemaal bezig om hun eigen paadje schoon te vegen, omdat ze het daar druk genoeg mee hebben. Het corrigeren en helpen van teamgenoten schiet er dan bij in. Het is niet voor niks dat topteams allemaal beschikken over enkele ervaren routiniers. Voetballend zal het allemaal wel iets beter zijn, maar qua team waag ik dat te betwijfelen. Ik zou deze wedstrijd Heitinga en Schone laten spelen. Ik snap sowieso niet waarom die laatste eigenlijk niet meer speelt. Op het middenveld was hij altijd een van de besten. Dat hij op de vleugel wat minder is begrijp ik, maar dat is zijn positie ook niet.

26 juli 2015 om 23:59

Deze opstelling werd al in de laatste 3 oefenwedstrijden gebruikt, lijkt mij dus al een tijd duidelijk dat dat de opstelling is.

27 juli 2015 om 00:06

het is eigenlijk te triest voor woorden zo'n opsteling. Ik zie geen een naam in je opstelling voor wie ik een seizoenskaart zou kopen. Die trainer heeft gewoon gelijk Ajax is niet meer het Ajax van vroeger en gaat het ook nooit meer worden.

27 juli 2015 om 00:18

Natuurlijk wordt dit Ajax nooit meer het Ajax van vroeger. Dat Ajax was legendarisch. Ik zou best voor Sinkgraven en Gudelj. Sinkgraven voor zijn mooie pasen en Gudelj voor zijn power.

Waar wordt het uitgezonden

26 juli 2015 om 21:50

Op SBS volgens mij. Het is vanaf dit seizoen ook mogelijk om het via de app van Nu.nl te bekijken omdat beide onder hetzelfde bedrijf vallen. In principe verandert er dus niet zoveel en kun je het nog steeds op tv + tablet + mobiel bekijken.

26 juli 2015 om 21:51

Sbs6 ;-)

26 juli 2015 om 21:52

Sbs heeft de rechten dus zal wel sbs 6 zijn.

26 juli 2015 om 22:06

SBS heeft idd de rechten maar Champions League ging volgens mij via Veronica.

Edit: inderdaad op SBS 6, my bad

26 juli 2015 om 21:54

Op SBS

Rapid is ook niet meer de club van weleer. Sinds de opkomst van RB Salzburg is het Oostenrijkse voetbal wat mij betreft dood. Ajax moet Rapid gewoon kunnen hebben, zeker geen grotse tegenstander.

26 juli 2015 om 22:32

Precies. Voor en tijdens de 2e wereldoorlog waren de hoogtijdagen van Rapid. Die periode heeft zelfs Hans Krankl niet meer meegemaakt.leuk weetje: Rapid is ooit kampioen geweest van Nazi Duitsland.

Het afgelopen seizoen is Rapid weleenswaar tweede geworden in Oostenrijk op slechts 6 punten achterstand op Rbs, maar daarbij dient aangestipt worden dat RBS niet meer de ploeg heeft van twee seizoenen geleden. Mané speelt inmiddels bij Southampton, Kampl bij Dortmund, Alan in China en zo zijn er nog een aantal vertrokken.

In principe moet Ajax deze ronde doorkomen.

26 juli 2015 om 23:09

Dit snap ik niet helemaal. Door de opkomst van RB Salzburg, wat dus eigenlijk gewoon een kwaliteitsinjectie in de Oostenrijkse competitie is, zou het Oostenrijke voetbal dood moeten zijn?

Juist het tegenovergestelde zou het geval moeten zijn.

27 juli 2015 om 08:36

Hij bedoeld dat vanaf dat moment de competitie nooit meer spannend is geweest en rbs dus altijd de gedoodverfde titelkandidaat zou zijn.

27 juli 2015 om 12:43

Dat is een beetje overdreven.
In 07/08, 10/11 en 12/13 zijn ze geen kampioen geworden.

Dat betekent natuurlijk wel dat ze vaak kampioen zijn geworden sinds de overname, maar ook dat ze dus niet jaar in jaar uit naar het kampioenschap freewhelen.

Ajax is hier toch ook 4x op rij kampioen geworden en heeft in die jaren ook een ongelooflijke financiële voorsprong genomen. We noemen de Eredivisie daarom toch ook niet dood?

Uiteindelijk drijft het de andere Oostenrijkse clubs er aan toe om maximaal te werken om bij te blijven. Dat kan ook iets goeds zijn.

Dit moet te doen zijn voor Ajax, maar ik begrijp dat Rapid Wien redelijk hoopvol is. Daar heeft Ajax ze de afgelopen jaren alle reden toe gegeven.

26 juli 2015 om 22:04

Klopt als een bus. Waar Ajax zich weer richt op wedstrijden als tegen Barca en City, daar zal Rapid Wien vooral kijken naar de nederlagen van Ajax tegen Steaua en Salzburg. Tegen Salzburg verliezen was niet echt een schande, die ploeg speelde vooral in Amsterdam bijna de perfecte wedstrijd. Maar de manier waarop Ajax de boot in ging, zal ze wel hoop hebben gegeven.

26 juli 2015 om 22:20

Ajax is gewoon een ploeg die te kloppen is, door Zwolle of Willem 2, dus waarom niet door Rapid Wien? Ajax hoort het te winnen. Dat mogen we van de club verwachten, maar zekerheid is er niet. Ajax moet er staan en ik betwijfel of Ajax al in staat is om een wedstrijd lang stabiel goed te presteren op dit moment.. Het kan lastig worden.

27 juli 2015 om 01:29

Man, stop met huilen. Alsof Ajax 20 jaar geleden niet punten verspeelde. De focus ligt erop en zeker over twee wedstrijden is Rapid Wien te pakken. Waar praten we over, dit team haalt niet eens EL in de eredivisie

27 juli 2015 om 05:43

Dat gevoel heb ik nou ook vaak bij dit Ajax. Voor wedstrijden tegen PSV, Feyenoord, Twente toen het om het kampioenschap ging, Barça, Manchester City & United, weten ze zich op te laden. Maar zodra de tegenstander even iets minder bekend is, lijkt de motivatie ver te zoeken. Voorbeeld, winnen van Barcelona, en vervolgens bijna de boot in gaan tegen Roda. Ware het niet dat Riedewald zichzelf even met twee doelpunten aankondigde. Ajax hoort hier inderdaad wel door te komen, maar de laatste jaren hebben mij in ieder geval bijgebracht dat je bij Ajax juist voor dit soort wedstrijden moet oppassen.

27 juli 2015 om 08:58

Ajax kon zelfs in 1995 twee keer niet winnen van Casino Salzburg, zoals die club toen nog heette. Feyenoord beet zich in de CL-kwalificatie al stuk op Sturm Graz. Geen enkele reden dus om Oostenrijke teams te onderschatten.

Ik moet het ook nog maar zien , dit Ajax heeft het zodra ze de grens van Noord-Holland passeren het vaak al lastig. Ik hoop dat ze het halen , maar de horde hierna word sowieso zo goed als onmogelijk. Honderd miljoen op de bank en nog nooit zo armoedig geweest......

26 juli 2015 om 22:14

Binnen die grens hebben ze het ook vaak lastig genoeg.
Naar Alkmaar, wat gewoon binnen de grens ligt gaat ajax ook niet graag hoor.

Ajax hoort dit te kunnen winnen, maar hoop echt niet dat Ajax het onderschat. Tegenstanders van dit kaliber zijn tegenstanders die eigenlijk weinig te verliezen hebben tegen grotere clubs. Ze geven lekker vol gas en zien wel waar het schip strandt. Ik hoop echter dat het allemaal meevalt en dat Ajax gewoon 2x wint van deze ploeg. Al moet het positiespel sneller, minder voorspelbaar en overtuigender dan wat ik nu nog heb gezien (Al was het tegen Wolfsburg al stukken beter).

Zal 50/50 worden, eigenlijk best jammer dat ajax en het hele nederlandse clubvoetbal zover weggezakt zijn. Helaas niets meer aan te doen.

26 juli 2015 om 22:25

Haha een wat een negatieve, duistere reactie. 50/50? Normaal gesproken gaat Ajax door. Die kans is gewoon groter. Daarbij is vooral "niks meer aan te doen" hele grote onzin. Er is van alles aan te doen en het is niet onmogelijk om weer omhoog te krabbelen. Dat het een zware, lange weg is klopt, maar je zakt sowieso alleen nog maar verder weg als iedereen in het Nederlandse voetbal jouw zwakke gedachte zou overnemen.

26 juli 2015 om 22:36

Het zou best 50/50 kunnen zijn. Niet dat ik het ajax niet gun ofzo, maar er zijn bar weinig mensen hier expert als het gaat om rapid wien. We zullen moeten afwachten.

26 juli 2015 om 23:24

Een negatieve, duistere reactie? Jawohl is gewoon een realist... Ik hou van ajax, maar wat hebben we de afgelopen jaren nu werkelijk tegen op papier zwakere tegenstanders gedaan? Verliezen, onderschatten, etc.

Het is triest met t NL voetbal, kijk maar wat we europees doen en welke landen ons voorbij gaan. We staan stil en na het EK 2016 gaan we een slechte periode krijgen!

Ik hoop dat ajax gewoon gaat winnen maar trieste aftocht kan t worden... Ik hou met alles rekening, een duistere reactie tot slot: de kans dat ajax doorgaat 30/70

27 juli 2015 om 00:39

Jawohl is een pessimist. Jij ook trouwens. Als je nou niet alleen kijkt naar wat we tegen zwakkere tegestanders hebben gedaan. Barca,Manc verslagen.... Enige wat we moeten leren is dat we zwakkere tegestanders niet meer mogen onderschatten.

27 juli 2015 om 02:12

Volgens de bookmakers heeft Ajax 4x zoveel kans om door te gaan dan Rapid.

27 juli 2015 om 12:48

Dan neem ik aan dat de mensen die het op 50/50 schatten het als een niet te missen kans zien. Duidelijk +EV in hun ogen dus er zullen wel wat maandsalarissen op gezet worden. :P

27 juli 2015 om 13:00

Ik heb ingezet op Rapid jah Geen maandsalaris trouwens

Als Ajax niet door gaat tegen Rapid wi en met alle respect dan kunnen ze beter nooit meer CL spelen.

26 juli 2015 om 21:56

Onzin, als de Boer weg gaat moet het spel waar Ajax om bekend staat weer terugkomen. De Boer is gewoon te verdedigend ingesteld voor Ajax.

26 juli 2015 om 22:22

difference, je schrijft onzin. De Boer probeert zo aanvallend mogelijk te spelen maar is afhankelijk van zijn materiaal. De realiteit is dat Ajax niets te zoeken heeft in de Champions League en daar verandert een andere trainer niets aan.

26 juli 2015 om 22:26

Dan had hij beter materiaal moeten eisen. Maar nee, hij staat voor de volle honderd procent achter dit beleid. Dus dan moet hij ook niet gaan zeuren over het gebrek aan kwaliteit in zijn selectie. Hopelijk gaat de volgende trainer wel echte versterkingen eisen.

26 juli 2015 om 22:30

De Boer speelt helemaal niet zo aanvallend mogelijk, hij speelt op safe.

26 juli 2015 om 22:51

difference, een nieuwe trainer kan op zijn kop gaan staan en van alles eisen maar zal uiteindelijk tegen dezelfde problemen aanlopen als De Boer. Het beleid is duidelijk. Ik heb De Boer overigens nog nooit horen zeuren over een gebrek aan kwaliteit in zijn selectie. De enige die zeurt ben jij, in jouw optiek kan De Boer er geen zak van en ben je in elk Topic aanwezig om De Boer met de grond gelijk te maken. Wordt toch eens wakker man!

26 juli 2015 om 22:55

Porto, De Boer speelt 4-3-3. Vaak met twee aanvallende middenvelders, echte buitenspelers.en opkomende verdedigers. Dat het er niet altijd uitkomt ligt niet aan De Boer maar eerder aan het niveau van de selectie.

27 juli 2015 om 01:40

Amen, zo vervelend die onzin reacties!

27 juli 2015 om 10:06

Iets met potten en ketels, Pettersson? Jijzelf grijpt namelijk iedere mogelijkheid aan om Cruijff de grond in te trappen..

26 juli 2015 om 22:14

Hoezo? Omdat Rapid Wien een zo veel slechtere ploeg is?

26 juli 2015 om 22:19

Nee, omdat je, als je van Rapid Wien niet kunt winnen, helemaal niets in de Champions League te zoeken hebt.

26 juli 2015 om 22:25

Dus als ze kampioen worden, moeten ze bedanken voor CL-deelname? 'ja, laat die 20 miljoen maar zitten, we verliezen te veel wedstrijden, moeten mijn spelers van huilen', aldus een Frank de Boer...

Twee gelijkwaardige plegen.
Ajax gaat dit niet zomaar winnen ook al verwachte we dit.
het Oostenrijks voetbal heeft duidelijk progressie gemaakt.

Ik heb Rapid Wien 4 jaar geleden met 7-0 zien winnen van Red Bull. Deze tegenstander moet je zeker niet onderschatten.

26 juli 2015 om 22:00

Dat is 4 jaar geleden. Ja je hebt gelijk dat ze het niet moeten onderschatten. Maar ik heb zat ploegen met een nulletje of 7 zien winnen en even later krijgen ze een draai om hun oren.

26 juli 2015 om 22:06

Vier jaar geleden had Ajax Suarez en Eriksen nog in de ploeg. Makkie dus

26 juli 2015 om 22:18

Ik heb Genk 2 seizoenen geleden 2x zien gelijkspelen tegen dit Rapid in de groepsfase van de EL en het leek me toen een heel stugge tegenstander. Ajax zal het niet zo makkelijk hebben om deze horde te nemen. Heerlijke supporters ook.

26 juli 2015 om 22:28

In 1956 verloren ze met 7-2 van AC Milan. Deze tegenstander is dus niet zo goed.

Ze zullen Ajax wel uitzenden via Sbs6. Ook voor Fener - Shaktar? Aangezien Fener alleen word uitgezonden door een betaalde Turkse zender...

ieder jaar dezelfde reacties: 'het moet te doen zijn', 'een makkie', 'ajax hoort dit gwn te winnen'

wees er maar niet zo zeker van; in het verleden werd ajax wel vaker door dit soort 'matige' ploegen vroegtijdig uitgeschakeld. rapid is gwn een stugge ploeg dat niet vies is van aanvallen, op de counter spelen en spijkerhard verdedigen

6-0 over 2 wedstrijden voor Ajax

26 juli 2015 om 22:17

Dat lijkt me sterk. Rapid Wien is geen Red Bull Salzburg, maar die waren ook wel een stuk beter dan Ajax. Moet het nog zien, met een beetje pech vliegen ze eruit tegen Rapid

26 juli 2015 om 22:48

Herinner me dat Ajax toen nog met Lukoki en de Sa speelde, als je daar nu over nadenkt was dat verlies ook wel logisch haha

Ja ik denk en hoop ook dat Rapid wien kampioen wordt en geen Red bull Salzburg. En als tweede mag Austria wien het wel worden.van mij. Laten de historische ploegen winnen in Oostenrijk!

26 juli 2015 om 22:42

1 Rapid Wien
2 Austria Wien
3 Sturm Graz
4 Grazer Ak(als ze ooit terugkomen)

1 slowakei jan Novota 199 94 29.11.1983
21 österreich tobias Knoflach 183 82 30.12.1993
30 österreich richard Strebinger 194 84 14.02.1993

Verteidiger
Nr. name größe (cm) gewicht (kg) geb.datum
4 österreich thomas Schrammel 176 75 05.09.1987
6 österreich mario Sonnleitner 182 82 08.10.1986
17 österreich christopher Dibon 183 80 02.11.1990
20 österreich maximilian Hofmann 183 70 07.08.1993
22 österreich mario Pavelic 180 72 19.09.1993
23 österreich stefan Stangl 185 78 20.10.1991
24 österreich stephan Auer 173 68 11.01.1991
36 österreich michael Schimpelsberger 181 73 12.02.1991

Mittelfeld
Nr. name größe (cm) gewicht (kg) geb.datum
5 griechenland thanos Petsos 184 80 05.06.1991
7 österreich philipp Schobesberger 176 65 10.12.1993
8 österreich stefan Schwab 183 83 27.09.1990
10 österreich louis Schaub 177 70 29.12.1994
11 deutschland steffen Hofmann 173 72 09.09.1980
14 österreich florian Kainz 176 71 24.10.1992
15 bosnien und Herzegowina srdjan Grahovac 182 76 19.09.1992
18 österreich philipp Huspek 172 69 05.02.1991
19 österreich stefan Nutz 177 66 15.02.1992
27 österreich andreas Kuen 175 74 24.03.1995

Stürmer
Nr. name größe (cm) gewicht (kg) geb.datum
9 slowenien robert Beric 188 82 17.06.1991
28 spanien tomas Esteban Correa Miranda 186 78 05.12.1984
33 österreich deni Alar 185 78 18.01.1990
38 österreich phillipp Prosenik

Even naar de selectie van Rapid Wien gekeken , ik ken alleen Schimpelsberger (oud verdiger twente) , zegt natuurlijk niks, maar op papier zou dit te doen moeten zijn, het is geen Red Bull waar het grote geld zit, ze hebben geen gekke aankopen of verkopen gedaan, Ajax zou dit moeten kunnen winnen , zal zeker geen makkie worden maar een uitgoaltje zou al mooi zijn

26 juli 2015 om 22:38

Op het middenveld na zijn die mannen bijna allemaal 180 of groter. Mogen die guppies van ons aller Ajax tegen

26 juli 2015 om 22:49

van de 10 middenvelders zijn er 3 boven de 1,80 en er is er maar 1 voor 1990 geboren, dus veel ervaring zal er ook niet zitten.

26 juli 2015 om 23:00

Lol, de helft is onder de 180... Klaassen, Bazoer en Sinkgraven kunnen dat wel aan hoor...

26 juli 2015 om 23:04

lengte maakt geen zak uit als je gewoon slim speelt en de bal snel rondspeelt.
Het is geen basketbal en op het middenveld hoef je niet constant luchtduels te winnen.

Ze moeten toch ergens vertrouwen tanken? Kijk, iedere ploeg heeft wel een kans, maar ik schat Ajax iets hoger in. Nadeel is wel dat de Oostenrijkers verder zijn in het seizoen. Ik verwacht ook geen walkover.

Ik zie een hoop negatieve reacties hierboven, maar even serieus Rapid Wien met alle respect.

Als je hier niet voorbij komt heb je ook weinig in de Champions League te zoeken hoor.

Ajax gaat gewoon door zeker gezien je eerst uitspeelt en de 2de wedstrijd thuis.

Beetje positief jullie Nederlanders!

Nederlandse clubs, of de Nederlandse politiek iig, zijn zo dom geweest om niet op het moment dat het nog kon mee te gaan met de krediet-gekte, nu is de boot gemist, puur uit 'fatsoen'. En alle andere clubs maar lachen.

Ik denk dat Ajax weer flink in opkomst is. Als ik de resultaten zie van jong Ajax, waar bijna de gehele A1 van vorig jaar in speelt, beloofd dat heel veel goeds.

Maakt weinig uit ook , al schakel je Rapid uit, daarna moet je tegen clubs als United, Valencia, Fiorentina,leverkussen of een andere hele sterke tegenstander dus volstrekt kansloze missie om de het kampionen bal te bereiken.

26 juli 2015 om 22:58

Nee hoor, ze zijn geplaatst. Natuurlijk zijn er wel clubs die niet voor ze onderdoen, maar ze kunnen niet loten tegen Manchester United in de voorrondes .

26 juli 2015 om 23:01

Panathinaikos
Club Brugge
Young Boys S
Monaco
Cska Moscow
Sparta Prague
Fenerbahçe
Shakhtar Donetsk

of tegen 1 van de 4 clubs hierboven die wint, en daar tegen heb je wel kans, Shaktar speelt het hele seizoen (oekrainse comp eerder begonnen) dramatisch, Cska en Fenerbace zullen wat moeilijker worden maar daar kan je thuis heus wel van winnen en uit gewoon proberen je goaltje te maken, de rest is op zich niet spectaculair. dus ja het heeft met geluk te maken, en of je uberhaupt nu doorgaat

26 juli 2015 om 23:09

Van Rapid Wien zie ik Ajax nog wel winnen , maar elke tegenstander die Ajax kan loten in de volgende ronde is gewoon te sterk.

27 juli 2015 om 02:08

Als young boys panatinaikos loot en de winnaar loot ajax heeft ajax mischien nog een kans.😐

Makkie. Verwacht woensdag een 0-2 overwinning, waarna het thuis 3-1 word.

Het is weer eens heel eenvoudig: wanneer Ajax niet in staat is van Rapid Wien te winnen, hoor je niet in de CL of EL thuis. Ajax moet met dit team Rapid over twee wedstrijden kunnen verslaan, zeker thuis..

Als ajax dit niet wint kunnen we beter de voorronde CL schrappen in Nederland

Ajax en Oostenrijkse tegenstanders geen fijne combinatie ben benieuwd

Beiden ploegen willen ervoor gaan. Worden spannende wedstrijden. Na Boekarest en Salzburg is niks makkelijk voor Ajax. Maar het spel in de voorbereiding zag er wel goed uit.

2 jaar geleden werd Ajax, als nummer 1 van Nederland, vernedert door de nummer 1 van Oostenrijk Rbs. Nu speelt Ajax, als nummer 2 van Nederland, tegen de nummer 2 van Oostenrijk. Makkelijk doorgaan voor Ajax naar de volgende ronde is naar mijn mening dan ook alles behalve een zekerheid.
Woensdag in ieder geval de eerste test voor Ajax. De oefenwedstrijdjes zijn nu voorbij. Tijd om te zien in welke mate de Amsterdammers zich hebben versterkt en in hoeverre De Boer de tactiek heeft omgegooid.

27 juli 2015 om 00:58

Bosche Bol, Nederlandse ploegen hebben niets te zoeken in de Champions League. De club uit Eindhoven werd vorig seizoen nog kleurenblind getikt in de Europa League door Zenit Sint-Petersburg en gaat ook geen potten breken in de Champions League. De Nederlandse clubs stellen geen zak meer voor in Europa.

27 juli 2015 om 02:10

De kampioen van Nederland moet altijd "Champions" League spelen. Dat de grote competities het Europese voetbal verpesten doet daar niets aan af. Als je overigens steeds net niet overwintert in de Poules des Doods van Ajax de afgelopen jaren dan heb je echt wel wat in de CL te zoeken.

27 juli 2015 om 13:03

Het 'verpesten' van het voetbal is helemaal niet aan de grote competities toe te schrijven. Dat soort opmerkingen zie ik hier regelmatig en dat is naar mijn mening echt verschrikkelijk kortzichtig.

Men doet alsof een competitie als de Eredivisie groot onrecht wordt aangedaan terwijl de achterstand van de Eredivisie eigenlijk een logisch gevolg is van globalisering en belangrijke wetten zoals het vrije verkeer van werknemers

Nee als het het ajax van vroeger was hoefden ze ook geen kwalificatie te spelen en konden ze wel met het B-garnituur aankomen om deze mannen van de mat te vegen.

Rapid is zeker niet kansloos tegen Ajax en waarschijnlijk hebben ze nog de betere ploeg ook. Ik weet niet hoe Ajax het in de oefenwedstrijden hebben gedaan maar Ajax voetbalt eigenlijk al een paar jaar niet meer.

Ajax is Ajax niet meer......
Voel al jaren niets meer tegen de club en dat is jammer... Dat het merendeel vrede heeft met de huidige selectie is Ajax zwaar onwaardig...zit hier niet om te trollen, maar waar is de bluf,branie .?? De stylist die Europa doet verbazen..??? De arrogantie is weg, het voetbal is weg ....leuk dat je tweede wordt..en met zoveel geld op de bank .../be ashamed Overmars en consorten..!!!!

27 juli 2015 om 19:05

Ik ben het ermee eens dat de bluf en de branie uit het elftal is. Dat mag je denk ik in de schoenen van De Boer schuiven. Onder hem is balbezit een doel geworden, waardoor het spel een stuk minder risicovol is. Voor bluf en branie is risico nodig.

Cocu hanteert een interessantere speelwijze met PSV in mijn ogen. Balbezit is duidelijk een middel. PSV is directer in zijn spel en speelt de bal niet tot vervelens toe rond. Hopelijk gaat Ajax komend seizoen ook directer spelen, met diepte en risico. Eerlijk gezegd denk ik dat het naast de amusementswaarde ook de prestaties ten goede komt.

Rapid Wien is anders niet echt een team dat ook de meeste jaren goed presteerde in Europa en ik weet niet hoe Krankl erbij komt dat ze kampioen worden dit jaar want Red Bull Salzburg heeft gewoon weer de beste selectie en ik zie ze mits ze niet de pech tegen krijgen weer gewoon kampioen van de Oostenrijkse Bundesliga worden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren