Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

In de wandelgangen: Ajax ziet cliënt van Raiola naar Engeland vertrekken

Laatste update:
/
Francesco Totti gaat na komend seizoen mogelijk met pensioen en het rugnummer tien komt dan weer vrij. Miralem Pjanic zou een kandidaat kunnen zijn om het tenue van Il Capitano over te nemen, maar hij wil het zeker niet opeisen. “Francesco bepaalt zelf aan wie hij het shirt geeft. Het is een iconisch shirt voor de fans en Totti heeft enorm veel voor AS Roma betekend, dus hij maakt de keuze”, klinkt het. (Sky Italia)
/
Massimiliano Allegri hoopt dat Juventus deze zomer nog in actie komt op de transfermarkt. De trainer herhaalt nog maar eens dat hij een aanvallende middenvelder aan zijn selectie toe wil voegen en onder anderen Mario Götze en Julian Draxler zijn voor die vacature in beeld. “We hebben iemand nodig die tussen de linies kan spelen. We bekijken de opties, er is nog wel wat tijd. Ik doe het nu met de selectie die ik heb”, zegt Allegri. (Sky Italia)
/
Donyell Malen lijkt Ajax te verlaten. De zestienjarige spits, die vorig seizoen in de B1 speelde, zou al een akkoord over een contract met Arsenal hebben bereikt. Hij ging eerder dit jaar in zee met zaakwaarnemer Mino Raiola en die liet weten dat Ajax wel erg lang heeft gewacht op het doen van een aanbieding aan het talent. De international van Oranje Onder-17 lijkt nu dus te hebben gekozen voor een avontuur in Londen. (Arsenal Youth)
/
Werder Bremen is niet blij met de transfer van Franco Di Santo naar Schalke 04. De aanvaller kon drie miljoen euro verdienen, maar ging voor een miljoen meer naar Gelsenkirchen. Directeur Thomas Eichin baalt van zaakwaarnemer Gustavo Goni, die al enkele weken in gesprek zou zijn geweest met Schalke’s Horst Heldt. “Het is allemaal nog heel vers, maar van deze houding ben ik niet gecharmeerd”, reageert Eichin. (BILD)
/
Moussa Sissoko heeft over aanbiedingen niks te klagen. De middenvelder van Newcastle United is weliswaar niet langer in beeld bij Manchester United, maar Tottenham Hotspur zet de interesse volop door. The Spurs hebben dan ook de beste papieren om de speler in te lijven, maar voelen de adem van clubs als Arsenal en Paris Saint-Germain in de nek. Sissoko moet zo'n 23 miljoen euro kosten. (Daily Star)
Denk je dat Donyell Malen de top gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En ze blijven het proberen die jonkies. Zo weinig of haast geen slagen op zon jonge leeftijd in het buitenland. Maar goed als je Raiola als zaakwaarnemer hebt...

27 juli 2015 om 09:31

Gewoon doen! 1x goed contract tekenen bij Arsenal en ze hebben al redelijk wat geld binnen.
Als ze daarna niet slagen, is er altijd wel een Ajax, PSV, Feyenoord of Twente oid die je wilt overnemen, omdat je bij Arsenal of een andere grote engelse club hebt gespeeld.. denk aan Bruma, Rekik, Ebicilio, Barazite en in de toekomst misschien Ake

27 juli 2015 om 11:02

Ja precies. En wat hebben die spelers gemeen? Geen van allen heeft hun potentie waar gemaakt, heeft zich als oranje international laten gelden, behoort tot de top van het Nederlandse voetbal. En waarom? Ik denk omdat ze op een cruciaal moment in hun carrière weinig hebben gespeeld op niveau. In plaats van Eredivisie wedstrijden, spelen, zaten ze in de anonimiteit ergens in de jeugd van een Engelse topper. Prima als je dat wil, maar het kost je 3 jaar in je ontwikkeling. Al die spelers hadden verder kunnen zijn als ze gewoon in Nederland waren gebleven, gezien hun potentie in de jeugd. Denk ik.

27 juli 2015 om 11:13

Leidsehood en hoeveel spelers breken er jaarlijks door bij psv ajax en feyenoord die het wel tot de top redden?de grote nederlandse clubs lozen ook jaarlijks tientallen talenten.er is helemaal geen bewijs dat als een bruma of ebecilio in nederland was gebleven dat ze beter waren geweest als dat zij nu zijn.als je uit een gezin komt dat het niet al te goed heeft en je kan het leven verbeteren voor allemaal zou ik dat ook doen.garanties heb je nooit en de echte toptalenten redden het overal desnoods met een omweg maar die komen er wel.

27 juli 2015 om 11:14

Bijzonder domme redenering, precies zoals Leidshood al zegt.
Geen van alle geslaagd allemaal door stilstand in de engelse jaren.

27 juli 2015 om 11:17

@ryan030

"als je uit een gezin komt dat het niet al te goed heeft en je kan het leven verbeteren voor allemaal zou ik dat ook doen"

Jij denkt dat je bij Ajax met rolo's word betaald ?
Er is idd geen bewijs dat ze in Nederland wel waren geslaagd, echter is er wel bewijs dat ze in het Buitenland niet slagen.
Er is namelijk niet 1 nederlands jongentje geslaagd bij een topclub die op zn 16de verkast is.

27 juli 2015 om 11:31

Inderdaad! Ik ben het helemaal met je eens @leidsehood.
Als je niet al zo goed bent als bv Messie op 16 jarige leeftijd, dan ga je het heel moetlijk krijgen.

Daarnaast zijn Bruma, Rekik, Ebicilio & Barazite nog voorbeelden die iets van hun carriere weten te maken. Maar er zijn nog veel meer voorbeelden van voetballers die er niet meer aan te pas zijn gekomen na hun periode bij Arsenal o.i.d. Danny Hoesen, Quincy Owusu-Abeyie, Halfhuid, Christian Gandu, Jordy Brouwer, Vincent Weijl, William Troost-Ekong, Sergio de Windt en zo zijn er zeker nog veel meer voorbeelden te vinden.

27 juli 2015 om 11:32

Ja en wie weet waren die namen die je noemt als ze in Nederland waren gebleven nu wel veel beter en/of verder doorontwikkeld. Dat is nooit te bewijzen maar het lijkt me beter om 3 jaar Nederland te hebben en dan een niveau hoger te kijken dan op jonge leeftijd op het hoogste niveau te proberen en dan na 3 jaar te zien dat je het niet red om alsnog maar weer naar Nederland op een lager niveau terug te keren.

Maar goed het is iedereen ze eigen keuze ben alleen benieuwd hoe die keuze gemaakt is door die jongens. Komt dat uit hunzelf of van de zaakwaarnemers of misschien wel familie door bv. het salaris van zo'n contract uit Engeland. Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

27 juli 2015 om 11:35

@ryan030 Maar als je kijkt naar het ratio dat doorbreekt in Nederland ten opzichte van Engeland, dan is de kans van slagen vele malen hoger.

Er is zeker geen bewijs dat zij het wel zouden halen in Nederland, alleen het slagingspercentage is wel vele malen hoger.

Daarnaast is het ratio van gesneuvelde "toptalenten" in Engeland vele malen hoger. Als je er niet staat op 18 jarige leeftijd dan heb je al bijna geen kasn meer, en kopen ze voor tientallen miljoenen een speler die er wel staat.

27 juli 2015 om 11:53

En vergelijk een Bruma met een Clasie, Wijnaldum, Depay. Dan denk ik dat de laatste 3 het toch beter hebben gedaan en uiteindelijk meer centjes hebben dan Bruma want die jeugd spelers pakken echt geen miljoenen per jaar hoor.

27 juli 2015 om 13:29

@m1eleLFC: net als Jordy brouwer zeker die een groot talent leek en zich liet verleiden door Liverpool.
Door hen naar de klote is geholpen en nu topklasse voetbalt.
Als die gewoon bij Ajax had gebleven had die nu profvoetbal gespeeld.
Ook deze jongen wordt weer het hoofd op hol gebracht door Raiola.
Die gast zou moeten worden verbannen uit het voetbal.

29 juli 2015 om 08:05

zullen we ook even Krul, van Persie, Hasselbaink ook maar meteen voorbeelden noemen die het wel hebben gered?

29 juli 2015 om 08:07

geen van allen hun potentie waar gemaakt? Rekik en Bruma hebben het nederlands elftal gehaald en zijn beide nog erg jong.. echter toen die 2 bij PSV kwamen hadden ze al miljoenen op hun rekening. ik zie het probleem niet zo

27 juli 2015 om 09:36

Dit heeft helemaal niks met Raiola te maken hij heeft meerderen keren gezegd dat hij vind dat Malen bij Ajax moet blijven alleen dat Ajax nog geen contract had aangeboden naar Malen

27 juli 2015 om 12:23

Ajax heeft hem in mei al een aanbieding gedaan. Het is nu bijna augustus en hij heeft nog steeds niet getekend.

27 juli 2015 om 12:23

Als Ajax slim is doen ze Raiola als zaakwaarnemer in de ban. Die draak loopt alleen maar jeugd op te stoken om bij Ajax weg te gaan.

Malen, Tete en Kishna. Tete heeft uiteindelijk gewoon gezegd dat hij bij Ajax wilde blijven, maar je ziet wat er gebeurd als Raiola de zaakwaarnemer is.

Je wilt blijven of je wilt niet blijven. Tot ziens.

27 juli 2015 om 09:13

Ik vind en mag hopen dat Ajax toch wel een beetje inspanning doet om haar (top)talenten te behouden. Praat met zijn ouders, stippel een mooie route voor hem uit en biedt het zoveel mogelijk aan (binnen de perken).

27 juli 2015 om 09:15

En is dat niet gebeurd dan?

27 juli 2015 om 09:26

Ik vind dat ze dit inderdaad te weinig doen. Waarom zouden top talenten uit het buitenland als Cerny en Antonucci heel graag naar ''één van de beste opleidingen'' van Europa gaan en willen Nederlandse toptalenten weg.

27 juli 2015 om 09:35

Iets met groen, gras en buren..

27 juli 2015 om 09:38

Malen gaat sowieso denk ik wel weg baalt heel erg dat hij nog geen contract heeft aangeboden Raiola heeft ook al gezegd dat de geruchten van toen de tijd naar juve niks van waar was en dat hij bij Ajax moest blijven

27 juli 2015 om 09:43

Omdat, ze een brein hebben. meeste nederlandse talenten willen gewoon geld, en naar een topclub gaan om te gaan banken.

27 juli 2015 om 10:07

@ Lil J, Ajax heeft hem een aanbieding gedaan. Blijkt uit een bericht van VI van 5 mei. Er is dus een andere reden waardoor hij niet tekent, of dit door Raiola komt weet ik niet.

@ Taibi, moeten de talenten daar dan juist niet in begeleid worden? Ze worden getraint door professionals. Dan moeten er toch ook mensen zijn binnen de club die de talenten mentaal begeleiden?

27 juli 2015 om 10:20

Omdat die Nederlandse jongens zien dat je als buitenlands talent meer verdient in Nederland dan als jeugdspeler. En zo is het voor die Nederlandse jongens in Engeland dus ook

27 juli 2015 om 11:19

Misschien vond Ajax het wel geen top talent. Hij heeft wel een talent voor domme keuzes maken.

Kan Mino niet beter zelf een jeugdacedemie beginnen in Nederland. Boey, Kishna en nu Malen. Hij gebruikt Ajax om nieuwe cliënten te werven, om ze vervolgens zo snel mogelijk elders onder te brengen. Ajax zou tegen haar talenten moeten zeggen dat ze wanneer ze zich bij Raiola aansluiten, ze meteen richting Hertgang of Varkenoord mogen vertrekken. Helemaal klaar met deze man. Niet alleen vanwege deze streken, maar ook vanwege o.a. het schofferen van Cruyff door 'm als dement weg te zetten.

27 juli 2015 om 09:33

De spelers bepalen nog altijd zelf met welke zaakwaarnemer ze in zee gaan en niet andersom.. en je kan lullen over Riaola wat je wil, maar een goede zaakwaarnemer is het zeker.

27 juli 2015 om 09:36

Wat is een goede zaakwaarnemer ?

De meeste spelers uit de stal van Raiola ontvangen vette contracten, maar sportief worden ze er amper beter van. Met Zlatan en Pogba heeft hij 2 uitzonderingen in zijn stal. Ds ja, wat is goed ?

27 juli 2015 om 11:07

Precies, en Ajax mag toch zelf weten met wie ze in zee gaan? Een zaakwaarnemer die de jeugd waar je zoveel moeite in steekt wegplukt, hun ontwikkeling verprutst en je geld kost, kun je met goede reden weren van je club. En als die talenten dan toch zo graag Raiola willen, prima, maar dan moet je weg bij Ajax. Ik zou daar erg blij mee zijn. Die man zorgt voor onrust en leidt af van het voetbal. Kost Ajax ook veel geld door spelers te vroeg, als ze nog niets hebben gepresteerd en dus nog goedkoop zijn, we te plukken.

27 juli 2015 om 09:41

Hij doet ook al de wedstrijdanalyse als ik Kishna mag geloven. Misschien moet ook maar eens trainer worden. Wordt tijd dat deze man bij Ajax geweerd gaat worden. Jeugdspelers die voor hem kiezen hebben maar een doel voor ogen; wegwezen.

Die bolle pizzabakker haalt alles weg bij Ajax. Eerst Kishna naar Lazio en nu Malen naar Arsenal. Maar Kishna vind ik niet erg die heeft een foute instelling en houding. Maar Malen daar wordt van gezegt dat hij een groot talent is. En daarom is het beter om bij Ajax te blijven. Om zich te ontwikkelen. En als hij echt zo'n groot talent is kan Arsenal over een paar jaar altijd nog. Haal eerst maar eens de hoofdmacht van Ajax. Maar ja die bolle uit Haarlem praat al die jonkies om omdat meneer geld ziet en ruikt in deze spelertjes. En daarom is Raiola een gevaarlijke zaakwaarnemer voor iedere club. Je bent nooit zeker van je eigen talenten. Maar die ouders van Donyell kunnen toch ook zeggen van 'jongen ga jij eerst maar eens proberen om in het eerste van Ajax te komen. Want als je nu naar Arsenal gaat, is dat hij einde van een mooie loopbaan' Maar zijn ouders ruiken waarschijnlijk ook geld.

27 juli 2015 om 09:25

En Ajax trok Kishna weer uit Den Haag weg, en zo kun je eeuwig door blijven gaan..

27 juli 2015 om 11:19

Jeffrey, je snapt het verschil toch wel? Of niet, want dan leg ik het graag uit. Het is logisch dat clubs spelers van elkaar over nemen. Ajax raakt zijn beste spelers kwijt aan clubs in het buitenland en Nederlandse clubs raken hun beste spelers kwijt aan Ajax. Dat is prima, als die spelers ook echt gehaald worden om te spelen. Suarez Vertonghen Anita De Jong Blind etc etc, die worden door Ajax verkocht omdat ze sportief erop vooruit gaan. Ajax koopt spelers als Kishna, Eriksen, Boilesen, Gudelj, met hetzelfde idee: ze moeten belangrijk worden voor de club. Nederlandse jeugdspelers die naar het buitenland gaan echter, gaan er sportief op achteruit. Ze spelen nooit, ze maken geen kans om door te breken, en ze komen na 4 jaar met hangende pootjes terug naar Nederland zonder in de tussentijd noemenswaardige ontwikkeling te hebben doorgemaakt. Dat kun je van Kishna, Fischer etc niet zeggen, alhoewel bij Ajax ook niet iedereen slaagt. Dan kun je beter namen als Van der hoorn, Duarte noemen, die Ajax wegplukt bij Nederlandse clubs en vervolgens laat verpieteren zonder perspectief.

27 juli 2015 om 11:25

Wat een domme vergelijking van Ado naar Ajax of van Ajax naar Arsenal.

27 juli 2015 om 09:40

Grapjas dat hij talent weg brengt ligt niet meteen aan hem Kisnha wel gewoon meer geld voor zeker in de toekomst en Malen baalt omdat Ajax hen niet meteen een voorstel gaf maar andere voor lieten gaan Raiola heeft hem al weg gehouden uit Italië omdat hij wou hebben dat Malen eerst bij Ajax voor het eerste ging. Maar de client is de baas bij hem en de contract gesprekken zijn er nog ook niet geweest

27 juli 2015 om 11:55

Kishna wil gewoon meer geld... zeker voor de toekomst? Hij gaat naar 1.2 miljoen per jaar. Ja.... dat is zo'n sprong omhoog dat daarmee je toekomst valt of staat.

"zaakwaarnemer Mino Raiola en die liet weten dat Ajax wel erg lang heeft gewacht op het doen van een aanbieding aan het talent"

Ajax heeft pas recent besloten om jongere spelers een contract aan te bieden, dus eigenlijk lult mino weer onzin. Ik mag tenminste hopen dat hij weet hoe Ajax werkt. Dus dat lange wachten zal ook wel meevallen. In jan 16 geworden, in mei een aanbieding gekregen. Tussentijds heeft Ajax die regel ingevoerd.

27 juli 2015 om 09:26

Eerder deed Ajax dat ook wel he, tijdelijk zijn ze daar vanaf gestapt maar ze komen er nu achter dat dit beleid niet houdbaar is. Ze hebben toen een aantal tegelijk een aanbieding gedaan dacht ik, weet niet of Malen daarbij zat

27 juli 2015 om 09:33

Jup, Malen, de Ligt en Nunnely, de laatste heeft getekend, Malen vertrekt en de Ligt moet eerst 16 worden voor hij mag tekenen (dat wordt hij op 12 augustus).

27 juli 2015 om 09:27

Daarnaast gaat het contract toch pas in op 1-7-2015, of hij die nu in januari tekent of in mei. Maakt dus geen drol uit, maar Raiola zal dat natuurlijk naar Donyell uitleggen als een teken van disrespect of wantrouwen van Ajax naar Malen toe.

@papillonn Helemaal mee eens. Laat Raiola ook maar ineens een percentage van zjn salaris naar Ajax overmaken. Hij vult zijn zakken over de rug van de speler en Ajax.

Na het gedwongen ontslag van Martin Jol die al het afval dat zijn zaakwaarnemer Raiola naar Ajax haalde, Tanio Atouba Mido die nergens anders meer aan de bak konden, heeft Ajax duidelijk aangegeven dit absoluut niet meer te willen. De rancuneuze Raiola Probeert elk talent zo snel mogelijk bij Ajax vandaan te halen. Deze man zijn ego is veel te groot en heeft geen enkele interesse in de ontwikkeling van deze jonge spelers en denkt daarnaast alleen aan zijn eigen portemonnee

Kan er niet, van uit de Uefa eens een verbod komen voor zaakwaarnemers bij spelers tot 18 jaar? Die Raiola heeft niks goeds met voetbal, enige wat die een beetje doet is mensenhandel.

27 juli 2015 om 09:33

Was je daar ook over aan het blaten toen Fisher, Andersen en Eriksen na Ajax kwamen ? En ik vergeet er vast nog een aantal uit de eigen jeugd..

27 juli 2015 om 09:47

Hij heb het over zaakwaarnemers... Spelers kunnen alsnog ergens anders tekenen zonder zaakwaarnemer.

27 juli 2015 om 09:53

Ja en wie gaat ze dan begeleiden. Tussen de zakkenvullers zitten ook prima zaakwaarnemers die jonge spelers begeleiden bij contract besprekingen.

27 juli 2015 om 09:57

waarom hebben spelers op 16 jarige leeftijd een zaakwaarnemer nodig? Je kunt ook heel simpel salaris plafond instellen alle clubs gelijke lonen tot je 18e. of zeggen, dat tot je 18e je familie je begeleid laten we zeggen tot oom en neven en dan ophouden. Ik denk dat dit 90% gezeur scheelt en dat het voor het voetbal alleen maar scheelt.

27 juli 2015 om 10:39

@ randje16

Contracten moeten juridisch getoetst worden, dit zijn gewoon wettelijke overeenkomsten iets met rechten en plichten. En aangezien er in de voetbalwereld wel een aantal uitzonderingen zijn ten opzichte van de gewone wetgeving is het wel handig om iemand bij de hand te hebben die deze regels kent. En aangezien een zaakwaarnemer daarvan op de hoogte is lijkt me dit dus evident.

Of wil je weer zo'n juridisch gevecht aan met een club uit het oostblok dat zijn talenten in wurgcontracten heeft? Iets waar ze bij Ajax al bekend mee zijn.

Rino is eerlijk en duidelijk in wat hij doet, dat zijn werkwijze de mensen niet aanstaat tja. Hij denkt aan 2 dingen. 1 zijn eigen inkomen (doe jij ook bij je baas) 2 de wens/eis van zijn client.
Dat wij dit als fans niet altijd fijn vinden tja en dat het belang van de club niet voorop gesteld wordt tja.....
Belangen van club en speler lopen natuurlijk wel uit elkaar. Echter hebben ze elkaar beide nodig, dus dit kan conflicten geven.

27 juli 2015 om 11:29

Een zaakwaarnemer is compleet overbodig.
Als speler heb je alleen een jurist nodig bij een contractvondertekening de rest kan prima door je familie worden gedaan.

27 juli 2015 om 11:42

Wat je allemaal zegt is allemaal tot je 18e gewoon overbodig te noemen, laat ze tot de 18e levensjaar gewoon standaard contracten hanteren. Heb je idd alleen jurist voor nodig. Wat jij allemaal opnoemt is zelfs bij een volwassen speler niet nodig, dit komt mede doordat de voetbal wereld zichzelf kapot aan het maken is.

27 juli 2015 om 11:44

De meeste zaakwaarnemers hebben geen verstand van ht juridische gedeelte en hebben daarvoor een jurist.

27 juli 2015 om 11:56

En wie betaalt die jurist? Enig idee wat een beetje advocaat/jurist kost? En hoeveel werk al dat uitzoek werk kost?

Standaard contracten waardoor een leuk talent evenveel kost als een toptalent? Yeah right. Keep dreaming, jullie leven allemaal in lala land.

Regelgeving is binnen Europa al niet gelijk laat staan met de rest van de wereld. Totaal onwerkelijk waar jullie nu over praten.

Zaakwaarnemers zijn er om de belangen van hun client te behartigen en doen dit met 2 dingen in het achterhoofd. Het talent en hun eigen portomonee. Dus het mes snijdt aan 2 kanten, immers client goed onderbrengen naar hun wens en kijken naar de toekomst levert hen daarna nog een keer commissie op. Immers die jurist en medewerkers van de zaakwaarnemer moeten ook betaald worden.

De reden waarom spelers een zaakwaarnemer hebben en geen jurist is omdat een jurist per uur factureert ook al is hij maar kwartiertje bezig. En gezien de bedragen die ze vragen is het voordeliger om een zaakwaarnemer in de arm te nemen. Die hebben namelijk ook de contacten bij de clubs en laat juristen dit namelijk niet hebben. Dus de kans dat je een transfer gaat maken als je het alleen doet is nagenoeg niet aanwezig.

Daarbij is er hier in het topic ook al aangegeven dat buitenlandse talenten vaak meer verdienen dat hun hollandse al in de jeugdopleiding spelende collega's en je hebt het recept voor een transfer in de maak.

Dat fans zaakwaarnemers niet willen mogen duidelijk zijn, echter zijn er al zaakwaarnemers zolang er betaald voetbal is. Zelfs Cruijff liet zich als speler al bijstaan door een zaakwaarnemer.

27 juli 2015 om 13:04

Je maakt weer een bijzonder lang verhaal, maar dat helpt je niet.

De enige tijd dat een jurist nodig is is tijdens transfer/contract besprekingen/ondertekenen.
De rest van de tijd kan je Familie je het best begeleiden om de simpele reden
dat ze A je het beste kennen en B meer belang aan jou hechten dan aan geld (normaal gezien dan).

Dat een jurist duur is dat klopt, maar je weet toch best dat Raiola niet voor een etentje een deal rondbreid ?
Dus is hij totaal overbodig in 90% van de tijd
Mocht je zelf (en je familie) vinden dat de tijd rijp is, nou dan schakel je zo'n persoon in.

27 juli 2015 om 13:42

@ albertino

En hoelang denk je dat die besprekingen duren? En wat denk je van het opstellen van het contract en het nalezen voor je gaat tekenen?

Je geeft het al zelf aan dat familie niet altijd het beste voor heeft met je. voorbeelden te over van spelers waarvan de familie belangenbehartiger was/is en die voor het geld kiezen terwijl ze er totaal niet klaar voor zijn.

Raiola werkt voor een percentage van de transfersom dat klopt en is geen geheim echter waarom is toch iedereen in zijn stal een tevreden klant van hem? En waarom loopt er niemand bij hem weg. Wurgcontracten heeft hij niet in tegenstelling tot oost europesche zaakwaarnemers en zuid amerikaanse waar het wel van bekend is.

Dat fans de zaakwaarnemer niet mogen is wel duidelijk die hebben maar 1 belang en dat is het clubbelang. Voor een speler zijn er meer dingen belangrijk als eerste namelijk hun eigen carriere en dan pas de club. Voor zover je het nog niet wist maar zodra er geld in het spel komt is clubliefde ver te zoeken. Het zijn allemaal broodvoetballers en willen in de korte periode dat ze spelen hun toekomst veilig stellen, geef ze eens ongelijk.

Nogmaals zaakwaarnemers zijn er al langer dat dat vele van de mensen die hier reageren leven. Deal with they are part of football.

Oh en wijze les : met familie moet je wandelen niet handelen. Geeft alleen maar gedonder. En voor dat gedonder been there done that.

We hoorden dit al eerder in het geruchtencircuit. Lijkt dus door te gaan.

Heel jammer, want Malen is en blijft een uiterst groot talent.

Nu maar hoen dat hij niet zo'n carriere gaat krijgen als Bruma, Van Velzen, Bouy, Brouwer, Aké etc.

27 juli 2015 om 09:42

Deze jongens hebben geen geduld, hun ouders zullen het ook wel financieel beter krijgen en zo worden deze jongens weggelokt. Maar goed, Ajax doet het zelfde met o.a de Denen die hier als jonge gasten naar toe kwamen. Ik vind het alleen kwalijk dat de naam Mino Raiola steeds te horen is. Die vent is echt alleen uit op niks goed.

27 juli 2015 om 11:06

Alleen bij Ajax krijgen die buitenlandse talenten grotendeels wel een kans in het 1e. Bij die Britse clubs worden ze uitgeleend aan al die gepromoveerde laagvliegers. Bij Ajax blijven is gewoon slimmer.

27 juli 2015 om 11:13

Dat is dus niet waar, Ajax doet niet "hetzelfde". Ajax biedt een redelijk perspectief en betaalt niet belachelijk veel geld. Bij Ajax breken veel van die jeugdspelers ook daadwerkelijk door. In Engeland niet. Bij Ajax ontwikkelen ze zich tot spelers die vervolgens uit kunnen groeien tot toppers. In Engeland niet. In Engeland spelen alleen maar aankopen die direct voor het eerste zijn gehaald. Pak de selecties van de topclubs er maar bij. Misschien 1 jeugdspeler in de basis. Het Engelse nationale voetbal is niet voor niets morsdood. Daar kopen ze spelers als Jovetic voor de bank. Met alle respect, dan ga je als een Malen niet doorbreken.

27 juli 2015 om 12:29

Fcbogarde het is dezelfde bron als van 2 dagen geleden en de oorspronkelijke bron was een Twitter account met maar een paar honderd volgers.

Donyell werd eerst vooral gelinkt met Manchester City dus het is voor mij nog geen uitgemaakte zaak dat hij bij Arsenal heeft getekend.

Als Ajacied weet ik ook dat Ajax jonkies uit o.a Denemarken naar Nederland haalt, maar wanneer ik weer de naam van Raiola lees verrast me het dus niet dat ook Malen vertrekt. Kan me nog heel goed herinneren hoe Raiola Kishna probeerde te overtuigen om dezelfde weg te wandelen als nu Malen dat doet. De ex pizzabakker is echt iemand die alleen maar aan geld denkt. De voetbalcarrière van zijn cliënten lijken hem een bijzaak.

Dus na o.a Mink Peters, Fosu Mensah en Dilrosun vertrekt een nieuwe puber naar het buitenland. Ajax zal dus verder moeten gaan vissen in buitenlandse vijvers zo dat de jeugdafdeling niet te zwak zal worden.

27 juli 2015 om 11:13

Ja waarom blijven jullie dat nou zeggen? Ajax doet het ook.. Ja Ajax haalt ook spelers uit het buitenland maar wel met het beleid om ze daadwerkelijk op te kunnen stellen in het 1e. Die Britse clubs hebben dat beleid helemaal niet. Die stropen de Europese velden leeg in de hoop dat er 1tje slaagt. 95% wordt uitgeleend aan laagvliegers.

Als het bij Arsenal niet loopt dan komt er weer een aankoop van 35 miljoen. Alsof ze dan een talent de kans geven. Bij Ajax is het een hevige teleurstelling als een buitenlandse jeugdspeler uiteindelijk niet slaagt. Ik geloof dat alleen Meleg een buitenlandse jeugdspeler is die het 1e niet zal halen maar dat was het dan ook wel.

Die Britse clubs hebben geen geweten. En Raiola al helemaal niet.

27 juli 2015 om 14:27

Ansjo, ben het geheel met je eens. Denk dat ik mijn reactie anders had moeten neerzetten. Eriksen, Andersen, Fischer en Boilesen zijn heel vroeg uit Denemarken gekomen, maar zijn alle doorgebroken bij het eerste. De meeste Nederlanders die rond hun 15de vertrekken zwerven nu meestal rond in verschillende landen bij mindere clubs dan onze topclubs.

Hoop voor hem dat net niet een gevalletje Sergio de windt, Nacer Barazite, Ouasim Bouy, Brian Pinas, Gyliano van Velzen, Vincent van den Berg, Jordy Brouwer, Collins John, Royston Drenthe etc wordt.
Hoewel John en Drenthe tenminste nog wat geld hebben binnen geharkt is er van de rest nog weinig terecht gekomen.

Er zijn nog een paar jongens in het buitenland aan het zweven die nog niet geslaagd of mislukt zijn zoals Timothy Fosu-Mensah en bobby adekanye dus die laat ik nog buiten beschouwing.

En zijn ook voorbeelden van spelers die in het buitenland nog niet geslaagd zijn, maar via Nederland alsnog iets van body aan hun Carrière wisten te geven zoals Bruma en Rikik. Maar ik vraag me af hoe ze er voor zouden staan als ze veel meer wedstrijden op Eredivisie niveau hadden gespeeld en als volwassen voetballer zouden vertrekken zoals Wijnaldum. Dat "ze kunnen met de top meetrainen" verhaaltje blijkt ook niet zaligmakend.

Opgeruimd staat netjes, al die Raiola klanten eruit. Geeft de talenten die het wel verdienen maar aandacht.

Jammer, maar ach. Ik had sowieso al niet zulke hoge verwachtingen van Malen. Doe mij maar een paar van zijn teamgenoten in de B1 van afgelopen seizoen: Ché Nunnely, Matthijs de Ligt en Juan Familia Castillo. Vooral die laatste verwacht ik enorm veel van.

Ook is het beter dat één van de twee (nu Kishna ook weg gaat) spelers die Raiola als zaakwaarnemer weggaat. Ajax kan nu eindelijk een soort 'anti-Raiola' regeling instellen. De enige, voor zover ik weet, overgebleven speler die als belangenbehartiger Raiola heeft, is Kenny Tete, en bij hem maak ik me geen zorgen. Uitstekende instelling, laat zich niet gek maken. Wat dat betreft overigens vreemd dat hij samenwerkt met Raiola, maar goed.

Ik hoop dat Mino er ooit achter komt dat zijn manier van zaken doen niet (altijd) het beste is voor zijn cliënten. Mensen zeggen wel dat spelers als Rekik enz. uiteindelijk toch terecht zijn gekomen, maar ik ben er volledig van overtuigd dat hij/zij veel verder zouden zijn in hun ontwikkeling als ze bij een Nederlandse club waren gebleven. Als je echt een groot talent bent kom je echt wel aan de bak in de Eredivisie. Maar je gaat niet zomaar bij clubs als Real en City in het eerste spelen.

Niet voor niets dat de jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord, en in iets mindere mate clubs als AZ en PSV tot de wereldtop behoren.

Helemaal niet jammer. Ik vind het helemaal geen talent. Iedere keer als mijn club Ajax een jonge speler heeft is het ren talent. Wanneer laten ze het dan eens zien? Lekker je centje s ophalen in Rome. Veel geluk en die zien we nooit meer terug.

Erg lang gewacht...tis potverdorie een snotneus van 16 die nog niet betaald wordt voor zn hobby, wtf heeft die mafketel het over!!!! Een schande voor het voetbal die pizzabakker

Bij ajax blijven is ook geen garantie dat je slaagt, Kijk maar naar Jody Lukoki die zou het wel gaan redden kijk waar hij nu gaat spelen, Goede keuze als hij naar arsenal gaat daar kan hij alleen maar sterker van worden, Al red hij het daar niet hij zal wel met goede bagage ergens anders heen kunnen gaan, maar goed niemand kan garantie voor de toekomst geven maar zijn bankrekening wel justsaying, Ajax heeft gewoon lopen slapen zoals gewoonlijk.

Goh wat toevallig.
Talent stapt over naar Raiola en binnen de kortste keren staat een transfer op het programma.
Als club zijnde moet je haast spelers boycotten die Raiola als zaakwaarnemer hebben.

Zo'n jongen moet zichzelf afvragen of hij de mentaliteit en talent heeft om te kunnen slagen bij Ajax.
Als er een buitenlandse club met €100k aankomt en ajax met €40k (bedragen zijn grote duim werk) gaan er radaren draaien bij hem en mischien ook wel familie... Wat als ik het niet red bij Ajax? Teken ik nu een contract in het buitenland heb ik die centen alvast maar binnen. Verplaats je zelf maar eens in die spreekwoordelijke schoenen, wanneer ik ergens ander €500 p/m bruto erbij kan krijgen dan heb ik mijn ontslagbrief de volgende ochtend klaar liggen.

Als hij heel goed wordt en Arsenal nog steeds geen echte goeie spits gaat halen zie ik kansen. Echter schat ik ze minimaal maar als je weet dat je bij Ajax blijft en ze dan nog Milik en Zivkovic hebben die jong zijn en miss lang bij Ajax blijven zou ik ook mijn keuzes overwegen.

27 juli 2015 om 19:33

Bij Arsenal krijg je wel kansen als je goed genoeg bent, Fabregas was basisspeler toen hij 17 was.

27 juli 2015 om 19:52

Dat weet ik had het ook over zijn kans van slagen en niet dat hij geen kans zou krijgen want Arsenal geeft nu ook een basisplaats aan Bellerin en Coquelin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren