Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Die 100 miljoen van Real Madrid had ik nooit verwacht'

Laatste update:

Rafael van der Vaart speelde bij Tottenham Hotspur één jaar samen met Gareth Bale en had al snel door dat de Welshman het ver zou gaan schoppen. Dat hij echter uit zou groeien tot de duurste speler aller tijden, had ook de Nederlandse spelmaker niet kunnen bevroeden. "Zijn enorme progressie was opmerkelijk", verklaart Van der Vaart in de Daily Mirror.

/

De 109-voudig Oranje-international bedoelt daar niks mee, voegt hij daar snel aan toe. "Ik bedoel dat het me verbaasde omdat het allemaal zo snel ging. Toen wij samenspeelden was hij uiteraard sterk en zo, maar ik had nooit verwacht dat Real Madrid hem een jaar later voor honderd miljoen euro zou kopen. Laat duidelijk zijn dat hij een geweldenaar is."

Ook Van der Vaart zag dat the Welsh Wizard het in zijn tweede jaar in Spanje lastig had. Hij heeft wel een idee hoe dat komt. "Gareth wordt in Madrid voortdurend vergeleken met Cristiano Ronaldo. Dat is niet eerlijk", vindt de Nederlander, die onlangs nog in een ander interview verklaarde dat zijn eigen vertrek bij the Spurs de domste beslissing uit zijn loopbaan was.

Gaat Gareth Bale zich in zijn derde jaar bij Real Madrid revancheren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

100 mil is ook teveel voor Bale.

24 juli 2015 om 16:46

Klopt, hij is niet meer dan 50m waard.

24 juli 2015 om 16:46

Helemaal niet, juist goedkoop. Bale is 1 van de beste spelers op de velden. In het hedendaagse voetbal kan alles. 100 mil kijk ik dus niet van op.

24 juli 2015 om 16:56

Bale is geen topper hoor. Niet in de top 10 ofzo, zeker niet.

24 juli 2015 om 16:59

Hahaha man dat je dat kan zeggen je kijkt niet op van een transfer van 100m daar kon je ronaldinho bergkamp en zidane van halen en da krijg je bale een topspeler maar zeker niet magisch of uitermate goed

24 juli 2015 om 17:08

Bale zit zeker wel in de top 10. En had dit seizoen goede statistieken, mensen hebben alleen door zijn prijs natuurlijk hele hoge verwachtingen.

24 juli 2015 om 17:13

In een vergane markt had dat gekund, maar kijk wat er tegenwoordig wordt neergeramd voor spelers. 70m voor Sterling, bijna 50 voor Firmino, 40 voor Bacca, 60 voor David Luiz.. Terwijl Chelsea 3 seizoenen geleden nog 30m neerlegde voor Hazard en voor Courtois nog 2 keer zo weinig. De markt verandert, en geloof mij maar dat Bale over hooguit 2 seizoenen alweer onttroond is als duurste speler ooit.

24 juli 2015 om 17:13

@nikes

Inderdaad, ben het helemaal met je eens. 17 goals en 10 assists zijn helegoede statistieken, vooral als je er rekening mee houd dat hij in totaal anderhalve maand geblesseerd was, niet in zijn favoriete rol speelt (zwervend), en dat hij in een team speelt met Ronaldo, die veel ballen opeist

24 juli 2015 om 17:26

30 voor hazard klopt niet 44 ongeveer dat is de clausule die in het contract stond.

24 juli 2015 om 17:48

Die 100 miljoen is misschien wat aan de hoge kant , maar je kan het niet vergelijken met spelers die je nu noemt. Deze spelers zaten meer dan 10 jaar gelden op hun hoogtepunt en toen was de markt kwa prijzen gewoon anders.

24 juli 2015 om 20:50

Voetbal is veer meer dan alleen statistieken. Ja het zijn leuke getallen maar je hebt er niks aan. Hij was vaker slecht dan goed..

24 juli 2015 om 20:51

Mijn post hierboven is voor Nikess bedoelt.

Sorry voor dubbele post, zit namelijk op mijn telefoon en kan het veranderen.

Nogmaals excuses.

24 juli 2015 om 23:11

@JohnTerry check de vilgende keer wel even je feiten. Er is ongeveer 40 miljoen voor Firmino betaald, 30 voor Bacca en 50 voor David Luiz. Maar je standpunt klopt wel als een bus. Over 2 jaar zie ik nog niet een bedrag hoger dan dat van Bale worden betaald

25 juli 2015 om 13:26

Ja sorry ik zat even in de tram en had geen zin om de exacte bedragen op te zoeken, dus rondde ik maar even af. Het gaat erom dat men het punt begrijpt

24 juli 2015 om 16:46

Te veel voor wie dan ook..wat zijn dat voor prijzen man tegenwoordig

24 juli 2015 om 17:32

Voetbal word gespeeld in het gekkenhuis aka planeet aarde..moge God ons vergeven!

24 juli 2015 om 19:36

Oke dubieus.. Je laten inspireren door stickz? (gekkenhuis,opgezwolle) iig is dit inderdaad de hedendaagse markt. Zag vanmiddag bij city een knaap van 18 invallen, nietszeggende naam, 15 miljoen.. Zolang de olicharch miljarden blijven regeren vrees ik dat dit slechts het begin is. Ook qua contracten is het wachten op de magische grens van een miljoen per week....

24 juli 2015 om 17:09

Ik vind het voor welke speler dan ook te veel.
Maar dat vond ik ook al toen CR werd gehaald en tig andere spelers maar ja t is nu eenmaal zo en het is vraag en aanbod en wat een gek er voor wilt betalen.

24 juli 2015 om 18:45

Daar kun je heel real Madrid voor kopen als je reëel bent,
Moet je Ronaldo gewoon op 15 miljoen zetten en niet op 69 a 89 miljoen.

@vsvp niet overdrijven met niet meer dan 50 mil 😂

24 juli 2015 om 17:09

Jahoor.. Zei jij dat toevallig ook nadat Bale de CL en de copa voor ons won? Bale was uit mijn hoofd 2x oprij de beste speler van de BPL, en is mits invorm na Messi, Ronaldo en Robben de beste speler ter wereld.. Ik snap echt niet hoe mensen dan onzin verzinnen zoals dat Bale nog geen 20 miljoen waard is..

24 juli 2015 om 17:46

jullie overschatten bale. die gozer kan alleen snel lopen.. voor de rest is hij echt niet bijzonder... 100 miljoen weggegooid geld..... statistieken zijn wel leuk... maar daar gaat het niet echt om he bij voetbal. gaat om prijzen... van de 100 passes in een wedstrijd kunnen er 99 aankomen.. maar als je met 3-0 op de broek krijgt heeft niemand het over de statistieken hoor... omdat het daar totaal niet om draait

24 juli 2015 om 17:47

Dat je Robben aan het rijtje met Messi en Ronaldo nog toevoegd is er wel serieus over. Als nederlander zeg je dat, maar mocht nog maar een beetje neutraal zijn kom je niet met zoiets af.
Als hij fit was, was hij een topspeler, maar vooral met de nadruk op als en was. En dan nog. Qua aanvallers zou ik hem zeker in de top 10 zetten.

24 juli 2015 om 18:20

@barca_barca

Bale beheerst de volgende attributen volkomen:

* Snelheid
* Kracht
* Schotkracht
* Afstandsschoten
* Vrije trap
* Springen
* Kopkracht
* Kopprecisie
* Afmaken
* Crosspasses
* Lengte
* Penalties
* Passen

Sorry hoor, maar als je Bale beperkt durft te noemen, zou ik in plaats van je huidige 2 wedstrijden per jaar, iets vaker naar Real Madrid kijken.. Zelfs youtube zou je genoeg informatie moeten kunnen geven om niet zulke rare dingen te zeggen..

En voetbal draait om prijzen? Volgens jouzelf is Bale dus beter dan Neymar, aangezien Bale al 2 prijzen voor Real Madrid persoonlijk heeft binnengehaald, en ook nog het WK voor clubteams, en Neymar 0 heeft beslist voor Barcelona qua prijzen..

24 juli 2015 om 18:22

Je doet nu alsof hij beste voetballer van de qereld is

24 juli 2015 om 18:23

@timoooow

Ik heb Robben niet in dat rijtje toegevoegd. Niemand komt bij ze in de buurt. Wat je wel gewoon kan doen, is zeggen wie je de 4 beste voetballers van de wereld vind, mits invorm. Dat heb ik zonet gedaan.. Is dat zo raar? Dat een Robben invorm de 3e van de wereld is in mijn ogen, en dat Bale de 4e van Madrid is in mijn ogen?

25 juli 2015 om 11:23

hahaha neymar nog 0 prijzen beslist? Je weet dat Neymar de winnen goal maakte met een kopbal in zijn eerste wedstrijd voor barca. In de supercopa tegen Atletico madrid..

25 juli 2015 om 11:34

Wauw, wat een prijs, de supercopa! Je weet net zo goed als ik dat ik een echte prijs noem. Ik heb Bale zijn prestatie ook niet echt meegeteld als prijs, dat kan je zien als je mijn reactie eens goed doorleest.. Dat je een supercopa als argument moet gebruiken vind ik best wel triest

Een redelijk prijs toentertijd leek me plus minus 65 miljoen voor Bale. 100 miljoen vond ik te veel van het goede, maar het is maar wat de gek er voor geeft. De markt bepaald uiteindelijk de prijs en blijkbaar vond Real hem deze waarde vertegenwoordigen.
Bale is echt een geweldige speler en ik hoop dat hij zijn Spurs vorm hervind bij Real. Vind hem als speler wel beter passen in de PL, mocht hij zijn oude vorm niet hervinden dan kan hij moeiteloos naar de top in Engeland.

"zijn enorme progressie was opmerkelijk"

Doping

Lijkt me ook vervelend om de hele tijd te vergeleken te worden met een van de beste spelers ooit.

Bale moet nog pieken dat gebeurt meestal rond de leeftijd van 28/29 bij veldspelers, dus het komt echt wel goed met hem.

En die 100mil? Daar kan Bale uiteraard niks aan doen. Ze hadden bij Spurs ook niet verwacht dat ze het gevraagde bedrag zouden krijgen

Heeft in zijn 1ste seizoen die 94 miljoen terug betaald.
Hij heeft Barcelona vernederd en naar huis gestuurd in de copa en scoorde in 3 finales onder andere in de finale van de C.L
Bale moet een zwervende rol krijgen en hij speelt elke team kapot net zoals vandaag tegen City.

24 juli 2015 om 17:41

Pfff, onze Realsupporter wil weer wat zeggen. Barcelona speelde vorig jaar Real kapot... Wat wil je hier nou mee bereiken? Kan je ook inhoudelijks wat vertellen? On topic: Bale is een hele goede voetballer, maar moet 'strijden' tegen Ronaldo en lijkt mij niet erg op zijn plek. Kan nog veel beter deze jongen. Maar 100 miljoen is absurd, het ging en gaat nergens over.

24 juli 2015 om 17:59

Kijk naar onderling resultaat e 3-1 en barca won 2-1 wat hij zegt klopt niet maar wat jij zegt klopt ook niet.

24 juli 2015 om 18:18

Barca treble, Real 0, maar ik bemoei me niet. Wat doet het onderlinge resultaat er dan nog toe?

24 juli 2015 om 18:26

@donbarcelona

Wat het onderlinge resultaat er dan toe doet? Waar slaat dat op?anlista zegt dat Barcelona Real Madrid heeft kapot gespeeld, maar dat is niet mogelijk als Real Madrid over 2 wedstrijden de beter was. Wat doet het er dan toe dat Barcelona het tegen de mindere tegenstanders beter deed dan Real Madrid?

24 juli 2015 om 18:28

@anlista

Op welke manier speelde Barcelona Real Madrid kapot? Door op onderling resultaat duidelijk de mindere te zijn? (3-1 en 1-2, dus Madrid wint)

En hij heeft er ook inhoudelijk op gereageerd, namelijk over hoe goed hij zich heeft bewezen na zijn aankoop..

24 juli 2015 om 19:47

Wow, dat ene doelpunt verschil? Kortzichtig, jij bekijkt zeker teletekst? Resultaat is niet het krachtsverschil hè... Beide wedstrijden was Barca overigens de betere ploeg, maar dit terzijde. Ik bedoelde meer in de zin 'kapot' gespeeld door de treble te winnen...

24 juli 2015 om 19:50

@DonBarcelona, exact dat is wat ik bedoelde.... Barca treble, Real nada. Maar onze Realfans willen toch wat zeggen door onderling resultaat (met 1 doelpuntje meer) dat hun club beter was. Blijkbaar kijken ze teletekst, want beide wedstrijden was Barcelona de betere...

24 juli 2015 om 19:52

@IscoDisco, wat doet het et toe dat Barca het tegen kleintjes beter deed dan Real Madrid?? Nou dat aan het eind van het seizoen Barcelona alle prijzen heeft gewonnen, dat doet het er toe... Real heeft het laten afweten.

24 juli 2015 om 19:58

Oke, dus dat betekent dat Barcelona Real Madrid heeft kapotgespeeld? Ja, Barcelona heeft de Liga gewonnen, maar hoe kan je iemand kapot spelen als je op onderling resultaat duidelijk de mindere bent? Je bent toch niet dom hoop ik, want je herhaalt hetzelfde, ookal klopt het niet..

24 juli 2015 om 20:57

Ahaha daarom zat messi bij modric in zijn zak hahahaahahhaah e had real meer balbezit tot 60 minuten nog een doelpunt moet krijgen maar die was buitenspel volgens die nietsnutten real 10 cl gewonnen barca 5 maar ik bemoei niet pik.

24 juli 2015 om 20:59

Echt hé waarschijnlijk durfde hij in 2013/2014 niet eens tezeggen dat dat die barca was maar nu komen ze allemaal uit de kast als h****.

24 juli 2015 om 21:03

Real 10 keer cl maar ik bemoei niet pik.

24 juli 2015 om 21:56

Haha opscheppen over 10 CL titels waarvan je er waarschijnlijk 2 zelf van heb mee gemaakt. Maar ik bemoei niet 'pik'

24 juli 2015 om 22:17

Jongens, ik bemoei mij wel... 4 CL in 9 jaar. En lees je ff in, in de geschiedenis van de Primera Division, dictator Franco ( als je die kent) en Real Madrid. Man man, beetje tof doen over prijzen van Real Madrid toen je vader net zo oud waren als jullie haha... je weet niks. Je mag ook toegeven dat Barca ongekend mooier voetbal op de mat leggen en hebben gelegd dan jullie counterploeg. Er is een lat gelegd waar Madrid nooit aan kan tippen. Een woord, koopclub! En de beste speler speelt in Nou Camp

24 juli 2015 om 22:59

Sinds wanneer speelt ronaldo in campnou ?

24 juli 2015 om 23:25

Wie is Ronaldo?

25 juli 2015 om 12:06

Je weet wel de.gene altijd het hele camp nou stil krijgt.

25 juli 2015 om 18:06

Oh hij, ik dacht dat je de Braziliaan bedoelde... Maar helaas is er altijd 1 baas boven baas Messi.... die zelfs een staande ovatie kreeg in het Bernabeu... terwijl jullie niet eens jullie eigen spelers waarderen.

26 juli 2015 om 01:06

En jullie hebben alleen Chinezen als fans en abidal na die van k*** was genezen gwn hebben gedumpt bij het groot vuil.

Wat mensen vergeten bij transfers met zulke bedragen is het geld dat terugkomt vanuit marketing en sportmerken. Ik las dat Real Madrid jaarlijks een miljoen shirtjes verkoopt ala €70 per stuk. Nou weet ik niet hoeveel shirtjes er zijn verkocht met Bale erop maar die inkomsten moet je niet vergeten.

Daarnaast zal waarschijnlijk ook Adidas wat bijgelapt hebben wat de uiteindelijke investering van 100 miljoen verantwoord maakt.

De uiteindelijke prijs wil dus niet altijd wat zeggen over de kwaliteiten van een speler en met o.a. bovenstaande gedachte maakt het dat een speler weldegelijk 100 miljoen waard kan zijn.

24 juli 2015 om 17:48

Je hebt in zekere zin gelijk, alleen sponsors betalen alleen aan de speler zelf om hun merk te promoten. De sponsoren betalen de club om ook hun merk te promoten, maar zullen nooit meebetalen aan de transferkosten van een speler. Over de rest heb je wel gelijk dat deze bedragen terugverdiend zullen worden, echter is het altijd de vraag hoe een speler gaat renderen. Qua shirts en dergelijke heb je natuurlijk meerdere populaire spelers, denk aan Ronaldo over de hele wereld, James en brazilianen voornamelijk ZuidAmerika etc.

Bale moet links, ronaldo spits, en dan top rv halen. Dan kunnen ze miss wel aan barca tippen want met isco en modric hebben ze een vaardiger middenveld.

Raffie, ga nu maar lekker in Sevilla voetballen en hou je verder lekker stil. Je beste jaren zijn geweest en voor de prijzen speel je door je keuzes niet meer.

24 juli 2015 om 19:50

Sevilla? Volgens mij speelt hij nu toch echt wel in real betis want sevilla is nog iets te ver gegrepen

24 juli 2015 om 19:56

Ehm Betis Sevilla???

Bale is een aardige voetballer maar het etiket 100 miljoen is er opgeplakt en daar heeft hij normalerwijs last van. K vind niet dat hij bij Real Madrid thuishoort.
Gewoon bij West Brombich Albion of een Leicester City.
Bale is belangrijk gemaakt bij Real Madrid en hij kan alleen maar teleurstellen omdat hij de verwachtingen niet waar kan maken.

24 juli 2015 om 19:02

Bale is gewoon wereldtop, dus wat jij hier verkondigt kan gelijk in de prullebak. Ongelovelijk dat mensen zo dom kunnen zijn en ondertussen denken dat ze het wel weten. Bale bij Westbrom...hahaha

24 juli 2015 om 19:23

Hahaha bale was de beste speler in de bpl toen hij er speelde, jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub he

Weer een fout van VZ, Van der Vaart speelde van 2010 tot 2012 voor de Spurs en heeft dus 2 jaar met Bale samen gespeeld.

Die 100 miljoen had niemand verwacht. Natuurlijk ook belachelijk, maar dan kun je van heel veel bedragen zeggen. Zo gaat 't gewoon tegenwoordig, of we er blij mee zijn of niet.

Benieuwd hoe Bale het gaat doen volgend jaar. Ik denk dat hij perfect voor Engeland is, maar in Spanje toch niet op dat niveau kan komen. Technisch is het echt niet de beste en hij moet het gewoon hebben van z'n loopvermogen, snelheid en z'n trap. Hij moet de ruimte hebben. Gok dat hij terug komt als het weer een teleurstellend seizoen is.

Hoezo revancheren? Die jongen eigenlijk best sterke wedstrijden alleen hij is geen cr7 of messi, maar hij neemt wales wel op sleeptouw en hij heeft ook niet om die transfersom gevraagd...

Bale is echt drama bah verschrikkelijke vent

Wat stond er nog allemaal in dat interview van Van der Vaart? Blijf het echt jammer vinden dat hij weg ging bij Tottenham toen.

dat is wel een beetje laat om te zeggen nu tis alweer een jaar geleden :P

"gareth wordt in madrid voortdurend vergeleken met cristiano ronaldo. dat is niet eerlijk", vindt de nederlander. het lijkt mij juist 'normaal' om met ronaldo vergeleken te worden als je voor 100 miljoen naar madrid even binnenkomt..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren