Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kazim-Richards lacht zich rot: 'Heb Clasie gelijk afgemaakt'

Laatste update:

Toen Jordy Clasie gepresenteerd werd bij Southampton verscheen er op het videokanaal van de Engelse club een interview met de van Feyenoord overgenomen middenvelder. Clasie kon zijn geluk niet op met de transfer en de controleur gebruikte meerdere malen het woord good, tot hilariteit van ex-ploeggenoot Colin Kazim-Richards.

/

“Volgens mij kende Jordy maar een woord en dat was good”, aldus Kazim-Richards in gesprek met Metro. “Toen ik dat zag, heb ik hem gelijk gefacetimed en hem 'afgemaakt' om zijn Engels. Ik zei alleen maar: ’It's good, it's good, it's good, Clasie', haha. Ach, het zullen de zenuwen wel zijn geweest. En geloof me, hij spreekt nog steeds beter Engels dan de meeste spelers van Southampton.”

Kazim-Richards laat weten dat hij Clasie gaat missen. Volgens de spits is Clasie, ex-aanvoerder van Feyenoord, ‘echt een goed mens’. Kazim-Richards hoopt na zijn voetballeven ook nog om te gaan met Clasie. “En dat zeg ik niet tegen jou als journalist om goed over te komen, want ik geef geen fuck om de media. Ik meen het oprecht.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij worden de Nederlandse spelers al jaren gewaardeerd in de UK om hun vermogen om engels te praten. Ik verbaas me nog altijd om Wenger en zn houtkolen engels, en met hem de meeste fransen trouwens

24 juli 2015 om 09:56

De spelers doen het over het algemeen prima. De helft daarvan is natuurlijk ook op zn 6e al een rapcarriere begonnen, dus dat gaat ze makkelijk af. Beetje jammer dat de Nederlandse managers 'ons' zo in de steek laten.

24 juli 2015 om 12:13

@ Ijsmuts

Ze zijn verstaanbaar, maar ik kan nu niet zeggen dat de meeste Nederlandse spelers goed Engels spreken. Ook die gasten die helemaal leip zijn van rap; vind ik het niveau Engels nou niet om naar huis toe te schrijven. Ondanks dat veel mensen naar Engelstalige entertainment kijken/luisteren, vind ik dat het niveau van Engels spreken in Nederland behoorlijk achteruit is gegaan. Het is meer een Nederlandse verbastering van de Engelse taal dan dat het echt fatsoenlijk/gedegen Engels is.

24 juli 2015 om 12:55

We denken dat we heel goed Engels spreken, omdat de talen beide Germaans zijn en dus erg dichtbij elkaar liggen, maar de grammatica is onze valkuil, omdat we terugvallen op de Nederlandse grammatica, met het gevolg dat de Engels talige het wel begrijpt, maar het geen correct Engels is.

Nederlanders zijn passen zich makkelijk aan en zijn ruimdenkend en dat is een groot pluspunt in het buitenland.

24 juli 2015 om 13:40

@ Yochemm

Dat we in Nederland vandaag de dag nog zo ruimdenkend zijn vind ik ook echt meer een relikwie vanuit het verleden. We doen het vaak nog wel zo voorkomen, maar als je echt eerlijk bent is dat allang al niet meer zoals het eerst was, zodra er kritiek komt op Nederland staan we gelijk op onze achterste poten. Vaak houdt die ruimdenkendheid op zodra een bepaalde situatie zich in de directe omgeving van mensen zich voordoet.

Dat Nederlanders zich overal zogenaamd aanpassen is volgens mij ook behoorlijk een achterhaalt beeld. De laatste jaren heb ik verschillende reportages gezien bij zowel Nederlandse, Belgische en Duitse actualiteiten programma´s waarin onze buren toch anders aankeken tegen die zogenaamde "gemakkelijke aanpassing mentaliteit" van ons Nederlanders. Het word hier bijvoorbeeld vaak ook buitenlanders kwalijk genomen dat ze samen klonteren, maar Nederlanders in het buitenland doen vaak precies hetzelfde. Zelf reis ik in verband met werk en privé aangelegenheden al jaren; veel mensen staan er toch vaak (verontwaardigd) van op te kijken dat men in het buitenland zaken anders doet of er anders over denkt dan wij hierin Nederland doen.

24 juli 2015 om 19:01

Bedoel je niet de discussie Engels versus Amerikaans Afca_leeds?

24 juli 2015 om 10:11

Afgelopen seizoen waren Koeman en Van Gaal anders ook wel geregeld onderwerp van een grap. We did that fortraffic was nog eens een mooie van Koeman. Maar je hebt op zich wel gelijk, wij Nederlanders doen ons best om in andere landen de taal snel te leren en schromen niet om dat met vallen en opstaan te doen.

24 juli 2015 om 19:02

Die mannen zijn al in de 50+ daar kun je niet van verwachten dat ze ineens vloeiend Engels spreken.

Het is nog semi-part steenkolengeneratie

25 juli 2015 om 12:48

Als je zoveel geld verdiend dan moet je gewoon fatsoenlijk Engels kunnen. Hetzelfde geld bijvoorbeeld als je als Sollicitant een baan probeert te krijgen in een Engels bedrijf.

24 juli 2015 om 10:23

Wenger spreekt echt uitstekend Engels, maakt eigenlijk nooit een fout. Hij heeft alleen nooit z'n Franse accent kunnen afleren, maar dat heeft weinig tot niets te maken met de kwaliteit van z'n Engels. Je zegt tegen een Schot met accent toch ook niet dat ie slecht Engels spreekt.

24 juli 2015 om 10:49

helemaal mee eens, wenger praat keurig engels met een frans accent, maar is beter te verstaan dan ferguson die zn hele leven op dat eiland heeft doorgebracht

ook zie je erg vaak dat mensen van wie frans hun 1e taal is met een opvallender accent een 2e of 3e taal spreken maar ook nederlanders hebben een erg opvallend accent als ze bv engels spreken, maar het franse accent valt wellicht op omdat het grappig klinkt en je er makkelijk grappen over kan maken

en zoals hierboven aangegeven hebben van gaal en koeman ook best leuke dingen in het engels gezegd die niet onopgemerkt zijn gebleven, maar zijn ze wel een voorbeeld van de nederlandse trainer die zich over het algemeen goed wilt aanpassen aan het land waar hij werkt

en bij trainers vindt ik dat ze wel op aardig niveau de taal moeten spreken, maar moeten we ook niet overdrijven, als de trainer zn boodschap maar kan overbengen

vroeger op de camping kon je ook met bv duitse italiaanse en franse kids een potje voetbal organiseren zonder dat iemand de taal van een ander sprak

ook lees oa op deze site regelmatig commentaar op de uitspraak gramatica oid van nederlanders die in het buitenland werkzaam zijn, terwijl de mensen die ze het ergst belachelijk willen maken zelf vaak niet eens de nederlandse taal echt machtig zijn wat uit hun reacties valt op te maken

24 juli 2015 om 12:47

Precies, sommigen vergeten überhaupt hoofdletters te gebruiken bijvoorbeeld.

25 juli 2015 om 07:35

Ha, wacht maar tot ze de spelfout op de arm van Clasie zien. Dat wordt een carrière met lange mouwen spelen.

25 juli 2015 om 12:49

Ferguson heeft ook een schots accent dat is gewoon normaal. Iedereen in de UK kan hem gewoon verstaan en daar gaat het om.

24 juli 2015 om 10:44

Steenkolen engels

24 juli 2015 om 12:08

@ Fcbarcalona

Precies, ik vind het niveau van Engels spreken bij Nederlandse spelers vaak behoorlijk tegen vallen. Het is meer een eigen vorm van Nederlands Engels, waar veel Engelse woorden op een Nederlandse manier verbasterd worden. Niet dat ik er een probleem mee heb, maar dat Nederlanders zogenaamd zo goed Engels spreken is echt iets meer uit het verleden.

24 juli 2015 om 12:30

Idd, het hollandse accent is om te huilen, om nog maar te zwijgen over de grammatica

24 juli 2015 om 11:00

Als het gaat om talen spreken dan hebben de belgen meestal een voordeel. Vaak spreken we engels zonder accent en kunnen we vlot frans en nederlands spreken.

Nederlanders hebben dan weer een voordeel met het duits.

Vb: Kompany, Courtois, Lukaku, Vertonghen, Alderweireld,...

Toen ik vroeger op vakantie ging was ik telkens tolk wanneer er franse, nederlandse, duitse en engelse kinderen waren.

24 juli 2015 om 11:29

Waarom zouden Belgen geen accent hebben als ze Engels praten? Ik woon zelf in Engeland en geloof mij, Belgen kunnen net zo belabberd klinken als Nederlanders. Wel heb je een punt dat Belgen vaak voordeel hebben met het praten van Frans en Nederlands. Engels wordt tegenwoordig door bijna iedereen opgepakt.

24 juli 2015 om 11:43

Over het algemeen doen belgen het iets beter in het engels hoor. Ik haal meestal een nederlander er zo uit wanneer die engels met een typisch 'hollands' accent praat.

Ons 'vlaams' hoor je niet direct wanneer we engels spreken. Wil dat zeggen dat we het spreken zoals een engelsman? Neen. Maar we spreken het over het algemeen iets zuiverder.

Nogmaals ik zeg over het algemeen. Er zijn vast nederlanders die vloeiend engels kunnen zonder accent en belgen die geen engels kunnen. Ik heb het tevens ook meer over de jongere generatie (16-35 jaar). Oudere mensen zijn er minder mee opgegroeid.

24 juli 2015 om 19:05

Ik vind een licht accent in het Engels soms juist wat toevoegen.

Als ik een Brits of Zuid-Amerikaanse Engels hoor praten, zwak voor

24 juli 2015 om 23:27

In Engeland wemelt het uiteraard ook van de accenten/dialecten.
Ooit weleens een interview gezien met darter Dave Chisnall? Ik versta er geen hout van haha.

24 juli 2015 om 11:15

Want Louis van Gaal spreekt goed Engels? Het beheren van het Engels valt over het algemeen zwaar tegen in Nederland. Belgen en Scandinaviers doen het vele malen beter. Zeker in het noorden van NL wordt het Engels vaak niet goed gesproken.

24 juli 2015 om 11:42

Oke van Gaals engels is niet perfect maar ik snap het probleem niet zo iedereen begrijpt hem hij begrijpt iedereen en die vent is ook al in de 60 he, kan jouw opa beter engels?

24 juli 2015 om 19:30

Mijn Opa sprak Engels Duits Frans Spaans en Valenciaans (catalaans)

25 juli 2015 om 12:21

En Valencia is een grotere en betere club dan Manchester United toch?

25 juli 2015 om 12:41

Als dat jouw mening is. Man Utd is zeker een grotere gezien de historie maar momenteel is Valencia sterker.

24 juli 2015 om 13:49

Als Clasie Engels wil leren dan krijgt hij les in Engels.
Sommige clubs stellen het zelfs verplicht.
Clasie en Engels ....mooi.
Hetzelfde als Kazim en Nederlands

Laat Kazim eerst zelf eens Nederlands leren spreken voor hij Clasie in de zeik neemt over het spreken van de Engelse taal. 😂

24 juli 2015 om 10:07

Zo te horen zijn ze maatjes, dus als Kazim iets in het Nederlands zegt doet Clasie hetzelfde bij hem waarschijnlijk.
Waarom wordt dit gelijk als iets negatiefs gezien?

24 juli 2015 om 10:10

Hij is engels waarom zou hij een andere taal moeten leren ? Engelse , Amerikanen , Kiwi's en aussies hebben het altijd gemakkelijk. Hun kunnen gewoon overal waar ze op de wereld naar toe gaan hun voertaal praten haha en dat terwijl veel mensen wel hun tong moeten breken om 2 normale zinnen in het engels zeggen. Veel Nederlanders hun engels is ook van het Niveau Helmond sport.

24 juli 2015 om 10:14

Het Nederlands valt velen ook nog zwaar , zo is hun nooit het onderwerp in een zin.

24 juli 2015 om 10:22

Hahaha niveau Helmond Sport..

24 juli 2015 om 10:28

Hun kunnen?? Really?

24 juli 2015 om 10:42

Mijn nederlands is ook niet de beste ik probeer er het best van te maken ..

24 juli 2015 om 10:51

nog een tip, voor hetzelfde woord kan je niet in 1 zin een mannelijk/vrouwelijk en een onzijdig lidwoord gebruiken...

24 juli 2015 om 10:52

Ik denk niet dat Atilla het daar mee eens is

24 juli 2015 om 10:53

verder is er ook een heeeeeeeel groot gedeelte van de wereld waar bijna tot geen engels gesproken wordt, dus ook je opmerking dat ze overal hun ''voertaal'' ( wss bedoel je moedertaal) klopt inhoudelijk niet

24 juli 2015 om 10:56

Gaan we hier serieus een taaluurtje bezigen??

24 juli 2015 om 11:03

als iemand zich op zon manier in hopeloos nederlands uitlaat over iemand die zn 2e taal niet perfect beheerst moet dat zeker aan de kaak gesteld kunnen worden lijkt me

vindt het namelijk een beetje de pot die de ketel verwijt zwart te zien en de balk in het eigen oog niet zien, maar de splinter in een ander zijn oog wel zien...

24 juli 2015 om 11:08

Achjaa veel docenten hier hea ? allemaal popiejopie willen doen alsof ik me er iets van ga aantrekken xd nederlands is niet me moeder/vader/opa/oma/tante/buurman/hond taal niks .. Ik doe me best en verbeter me niet haha.

24 juli 2015 om 11:10

Een heel groot gedeelte ? Man zelfs in Tonga en Tuvalu proberen mensen in het engels met je te communiceren .. Je kan wat je wilt zeggen over me taal maar in landen kennis hoef je me niks uit te leggen goos.

24 juli 2015 om 11:13

Brand ook anderen dan niet af als ze fouten maken..

24 juli 2015 om 11:17

je vindt jezelf blijkbaar te stoer om de taal te leren van het land waar je woont en wss ooit een goede baan wilt hebben, dan verbaasd het me niets dat je denkt dat de hele wereld engels spreekt omdat je van iemand gehoord hebt dat er in tonga en tuvalu iemand een paar woorden engels sprak...

24 juli 2015 om 11:22

Niet zo verwonderlijk want zowel in Tuvalu als in Tonga is Engels een van de officiële talen.

24 juli 2015 om 11:32

Land waar ik woon euhm .. woon niet in nederland gap ! Waar ik later ga werken euhm nee ook niet van plan gap. Man je denkt wel een hele sensatie hier te starten maar je wilt zeggen dat een heel groot gedeelte van de wereld geen engels spreekt.

24 juli 2015 om 11:35

Er zijn landen waar veel mensen weinig of geen Engels spreken. Wij Nederlanders zijn wat dat betreft een uitzondering waar vrijwel iedereen Engels spreekt. Dat zijn er nog landen waar een deel van de bevolking simpelweg weigert engels te spreken. Fransen hebben daar nog wel een handje van. Het is dus niet zo vanzelfsprekend dat iedereen in andere landen Engels kan.

24 juli 2015 om 11:36

Man in Curacao behoren Spaans en Nederlands ook tot de officiele talen .. wil je me zeggen dat iedereen op Curacao nu Spaans en Nederlands kan ? Saba en St.eustatius idem dito. Nieuw Caledonie , Thaiti , Haiti veel landen die geen engels als 2e taal hebben spreken de mensen over het algemeen gewoon goed engels.

24 juli 2015 om 11:37

Jaa je hebt gewoon gelijk maar met engels kom je overal wel mee veder als je me begrijpt ? Je red je overal wel met engels.

24 juli 2015 om 11:39

Ik van iemand heb gehoord dat ze in Tonga en Tuvalu engels spreken ? haha man man .. Ik kan niks van me zelf weten en jij kan mij hier wel de les komen lezen eyh bruh swerve.

24 juli 2015 om 11:41

Ik vindt reeel?
Tripps-YRN, probeer op zijn minst de taal fatsoenlijk te beheersen, dit niveau is van een peuter.

24 juli 2015 om 11:45

ik doe me best, en verbeter me niet,
heerlijk

24 juli 2015 om 11:47

Huuh ik vind reeel ? wats dat man.

24 juli 2015 om 12:34

Als dat tegen mij gericht is, dan heb je naast taalbeheersing ook een cursus begrijpend lezen nodig, mijn hemel.

24 juli 2015 om 14:25

Kerel niks met begrijpend lezen .. Zeg me alleen waarom je Popie jopie wilt doen met 'Mijn Hemel' ? Je kan wel nu gaan typen over hoe slecht mij nederlands is en over me begrijpend lezen ( als snap ik die niet want ik weer niet waar je 'reeel' vandaan haalt ) Maar ik slaap en eet er niet minder door misschien eetje nu wel lekker omdat je iemand op voetbalzone hebt verteld hoe goed jij bent in Nederlands en daar verdien je nu ook een sticker mee .. *applausje*.

24 juli 2015 om 23:56

Reeel is de naam van de gozer boven je, blijkbaar is überhaupt je ogen gebruiken een te grote moeite, mijn hemel.

24 juli 2015 om 11:46

Hij kan niet eens Turks terwijl hij zoveel jaar in Turkije heeft gespeeld en een international is. Ga er maar niet vanuit dat die Nederlands wilt leren...

24 juli 2015 om 11:51

Las laats nog een intervieuw van hem waar hij zei dat hij meer een band had met Turkije dan met Engeland. Hij is het Turks verleerd It's difficult because half my family is Muslim, and the other half is Christian. I've always felt Turkish, though. My nene , she can't speak English. Half of my family, their first language is Turkish, and so I went to Turkish school before I played football, although I can't remember any of it now.

24 juli 2015 om 12:18

@ Denajax01

Wees niet zo snel op je pik getrapt, kun je nou echt niet uit de tekst halen dat Kazim gewoon maar wat dolde.

Hoeveel woorden Nederlands spreekt die Kazim eigenlijk.
Durf te wedden dat hij nog geen vier woorden knap achter elkaar kan zeggen.
Best wel raar als je voor een Nederlandse club speelt.
Kan me Pèlle nog herrineren, die vond het in zijn Az tijd al niet nodig om Nederlands te leren.

24 juli 2015 om 10:41

Bij de Nederlandse clubs wordt vaak ook Engels gesproken, of iemand vertaald het snel naar het Engels. Kazim spreekt al twee talen vloeiend, zou mij ook niet nodig lijken om een moeilijke taal als Nederlands te gaan leren als speler, de meeste blijven toch maar enkele seizoenen hier.

24 juli 2015 om 11:00

Over het algemeen is het nog steeds Nederlands. Bij veel clubs Twente Ajax, Pec weet ik dat ze gewoon Nederlandse les krijgen. Het is alleen lastig dit onder de knie te krijgen. Denen nemen dit vaak snel over, Deens schijnt veel op Nederlands te lijken. En zoals bij de meeste grote clubs in Europa is de landtaal de voertaal en dat is in Nederland niet anders, wel komt het vaak voor, dat het Engels word gezegd, omdat wij Nederlanders het gewoon kunnen, maar voertaal is en blijft Nederlands, ook in het veld/.

24 juli 2015 om 11:07

Valt me op dat Denen vaak goed NL kunnen

24 juli 2015 om 11:12

en er moet ook niet gedaan worden alsof voetballer speeches voor academici moeten geven oid, ze moeten een bekende vakgenoot en collega soms korte aanwijzingen geven, over het algemeen zijn het in het veld vaker woorden die ze brullen dan een hele zin

ook worden er geen ingewikkelde dingen besproken en is alles vakgerelateerd

is het beter als je de taak spreekt, ja dat kan nooit kwaad, als is het omdat het gezelliger is en je prive meer meekrijgt, maar is het in de voetballerij iets dat je carriere maakt of breekt? nee zeker niet

de contractuele besprekingen hebben ze een zaakwaarnemer voor, die ze verder ook altijd kan helpen natuurlijk

ook kan met binnen de club aanwezige kennis het voetbalgerelateerde zeker overgebracht worden en mocht het nodig zijn kan je altijd nog een externe vertaler inhuren

ook zie je bij internationale topclubs dat er vaak genoeg spaans engels en portugees sprekenden aanwezig zijn waardoor er evt vertaald kan worden en de clubs hebben ook regelmatig vertalers in dienst, zie bv begin carriere mourinho

24 juli 2015 om 11:15

Ja idd, die denen lijken wel een soort talenknobbel te hebben. Ben er een keer voor stage geweest, maar ze spreken allemaal vloeiend Engels.

24 juli 2015 om 11:30

is deels de mentaliteit van je aanpassen en zo min mogelijk een uitzonderingspositie creeeren, maar juist assimileren

en qua gramatica schijnen er veel overeenkomsten met nederlands te zijn

ook wordt er in oa denemarken op de scholen veel eerder en op een veel hoger niveau engelse les gegeven dan in nederland

zo ben ik persoonlijk van mening dat het engels wat ik op de middelbare school kreeg mij zeer weinig geleerd heeft( ik heb 9 aar geleden mn havo diploma behaald) want een gesprek voeren in het engels leerde ik pas toen ik in 4-havo een docent kreeg die 1 semester lang alle verplichte gramatica deed en de rest van het jaar aansprekende engelstalige films zonder ondertiteling opzette, het best vond als er gefluisterd werd, maar dan wel i het engels en dan kon hij rustig zn krantje lezen

en het was ook jaarlijks te zien dat zijn klassen met die aanpak ipv ouderwets te onderwijzen veel hoger scoorden qua toetsen, schoolexamens en later het centraal schriftelijk

24 juli 2015 om 12:21

@ tinus45

Weer iemand die meteen beledigd is, Kazim was gewoon wat aan het dollen. Echt, zodra er tegenwoordig een kritische noot of een grap gemaakt word over ons Nederlanders staan de meeste mensen gelijk op hun achterste poten.

Waarom zouden die jongens Nederlands leren ? Zoals "realww" al aangaf spreken ze bij de meeste clubs ook Engels, en daarnaast is het wettelijk niet verplicht om Nederlands te leren spreken als je hier als buitenlander alleen maar (tijdelijk) werkt.

Ontzettend flauw van deze jongen. Niet iedereen heeft een talent voor talen. En daarbij: Kazim weet zelf nog heel goed hoe hij het vond toen Ruud Gullit terécht kritiek op hem uitte. Nu gaat hij een beetje grappig lopen doen in de media om iemand z'n gebreken, terwijl Clasie niet voor niks voetballer is geworden.

24 juli 2015 om 10:43

Hij zegt zelf dat ie heeft op facetime met clasie heeft gesproken, dus wataakt et uit. Het zijn vrienden die elkaar een beetje lopen te stangen, lijkt me vrij normaal.

24 juli 2015 om 13:57

Het zijn vrienden. Zo dollen wat. Kom op, man.

Snap reacties niet zo. Het is toch duidelijk dat Kazim aan het dollen is? Ik ging ook stuk om eerste interview van Clasie. En het mooie is, bij de tweede interview dacht ik: Nu zal ie ongetwijfeld andere woorden gaan gebruiken omdat ie voorbereid is. Maar wat gebeurde er? Hij begon weer met het woordje good. Ik kwam niet meer bij van het lachen en Kazim dus ook niet.

24 juli 2015 om 10:25

Klopt, maar die laatste zin is weer zo zielig. "Ik geef geen fuck om de media".. Wat een niveau zeg. Gedraag je eerst eens een keertje normaal in plaats van dit achterlijke gedrag te vertonen.

24 juli 2015 om 11:10

Voor het eerst dat ik het met je eens ben AZ, altijd dat wannabe stoere macho gedrag van ik heb lak aan alles en ben een grote stoere bink is zo vermoeiend bij die Kazim, misschien eens meer de focus op het voetbal leggen ipv de badboy proberen te spelen misschien dat het dan eens een normale speler wordt.

24 juli 2015 om 12:24

@ Azalkmaar2

Dan nog slaan die negatieve reacties van mensen die denken Clasie te moeten verdedigen nergens op. Goed, grappen of kritische noten over Nederlanders worden vandaag de dag weinig nog gewaardeerdt, men ziet alles meteen maar als een aanval/belediging.

24 juli 2015 om 10:28

Helemaal mee eens. Sommige doen alsof hij Clasie beledigd. Het is gewoon een grap tussen twee vrienden

24 juli 2015 om 10:51

@rbn amen.

Vrienden nemen elkaar in de maling, dan ga je daar toch niet zo serieus op in man pfff.

Happen maar jongens! Gooi je Feyenoord en Kazimhaat eruit.

24 juli 2015 om 12:27

@ Berliner80

Ik zie het niet zo zeer als Feyenoord haat, ik vind het meer bij de "verharding" van Nederlanders horen. We roepen altijd wel dat we zo ruimdenkend zijn etc etc, maar zodra iemand een grap maakt of een kritische noot slaat over Nederlanders; vind ik echt dat we in Nederland tegenwoordig weinig incassering vermogen hebben.

Deed deze jongen mee gister? Zit verder te kijken in deze griep, maar media technisch is dit onderdaad misschien de enige speler die interessant is. De rest zal niks nutteloos roepen, maar hier komt echt alleen maar onzin uit. En dst wordt dan gepromoot door de media en vervolgens denken sommige mensen ook nog dat die 'stoer' is... lekker bezig het niveau nog lager te krijgen hier in nl.

Tja ze hebben clasie ook niet gehaald om zn intelligentie maar om zn voetbalkwaliteiten. Voordeel bij Nederlanders is idd dat ze niet intelligent hoeven te zijn om toch aardig wat Engels te verstaan en een klein beetje te spreken in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spanjaarden.

Is kazim niet iets te oud om "fuck" als krachtterm te gebruiken?

24 juli 2015 om 12:39

Klopt, het is inderdaad niet zijn prioriteit om goed engels te spreken. Ik denk sowieso dat verstaan al goed genoeg is.

Trouwens, zal hij nog steeds ''everyting'' op zijn bovenarm hebben staan? Of is dit inmiddels aangepast?

24 juli 2015 om 20:55

haha...had ie dat?
zou me idd niks verbazen.

Als je goed de tekst leest zie je dat Kazim gewoon heel hartelijk is tegenover Clasie. Maar nee, mensen lezen de titel en zien een mooie aanleiding om Kazim even zwart te maken.

Kazim randzaken. Leuk dat Clasie geen Engels kan, hij kan tenminste voetballen. Kazim spreekt goed Engels (moedertaal), maar bakt geen drol van zijn primaire taak: voetballen. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar dan spreek ik liever steenkolenhouthakkers Engels. Ik heb weinig trek in een nieuw seizoen babygames van deze mediavoetballer. Kazim Richards, are you listening? Good.

Die laatste zin: "ik geef geen fuck om de media"... Nou nou nou, grote jongen hoor Kazim. Die man is mijn inziens teveel bezig met zijn "kijk mij geen fuck geven" image.. Tot nu toe heeft hij nog altijd meer woorden dan daden laten zien, dus van mij mag 'ie naar de woestijn toe!

24 juli 2015 om 11:04

Ik ben blij dat hij nog bij Feyenoord blijft. Lekker weer 34 wedstrijden gefrustreerd over een veld hobbelen en geen pepernoot raken. Prachtig om te zien al die primitieve opgekropte frustratie om het eigen onvermogen te compenseren.

24 juli 2015 om 19:36

Als ik supporter van een andere ploeg was, was ik er ook blij mee geweest dat hij nog bij Feyenoord speelde, haha.

Kansloze teksten, kansloze voetballer. Altijd een grote waffel, zeer zelden een grote voetballer. Ik begrijp niet dat feyenoord deze gast wil. Misdraagt zich vaak in het veld en zijn teksten zijn ook vaak van bedenkelijk niveau.

Wat is dat wannebe macho gedrag toch storend bij die jongen 'ik geef geen fuck om de media'. Nou, gefeliciteerd. Zielig kind dat hij dat er toch de hele tijd bij moet zeggen. Had sowieso al een aantal wedstrijden geschorst moeten worden om die klap van Labyad, maar daar is die al goed mee weggekomen.
OT: Ik vind dat Nederlanders over het algemeen toch wel redelijk Engels spreken, Clasie is iets minder maar hij probeert het in ieder geval.

Dit is gewoon voetbal humor en om dan gelijk Kazim af te branden vindt ik wat ver gaan!

Offtopic, ook ik zie liever een andere spits komen, maar na gister zou ik eerder wat gaan wijzigen in het middenrif. Daar staan 2 controleurs, maar we spelen met de punt naar achter, er staat den altijd iemand op een niet natuurlijke positie.

Verkoop Immers en el Ahmadi, doe een laatste poging bij Vilhena, want die jongen past het systeem en komt het best tot zijn recht links als 1 van de 2 aanvallende spelers.

Anders ook hem wegdoen en wat routine met v.d. Berg en anders de gok nemen met Drenthe. Ik denk dat die heerlijk over de linksbuiten heen kan gaan, staat altijd een rechtspoot bij ons. Sleegers, Boetius, Manu, Bilal en gister zelfs Kazim, stuk voor stuk naar binnen komend, maar ook de middenvelder daarachter is rechts en komt daardoor ook steeds naar binnen. Met Vilhena, Gustafson of eventueel v.d. Berg of Drenthe heb je gelijk meer breedte en diepgang links.

Kazim komt te kort, maar prikte er wel 11 of 12 in met een middenvelder rechtsbuiten, een rechtspoot links en Immers in zijn rug. Dan doe je het niet eens zo heel verkeerd lijkt mij?

24 juli 2015 om 13:43

@ Voetballer 2

Jij dolt zeker nooit met je vrienden ?

Is dit de Kazim zoals hij werkelijk is?
Die jongen heeft humor en is als mens gewoon geweldig.
En dat hij niets om de media geeft. Klasse.

Is gewoon een grap tussen Clasie en Kazim, waar maakt iedereen zich druk om. Clasie spreekt ook erg slecht Engels dus snap het wel.

ik lig altijd dubbel om het Engels van de OER Nederlander zelfs bepaalde mensen in de politiek spreken erg slecht Engels..

Eigenlijk best om je voor te schamen aangezien het een wereld taal is !!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren