Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Liverpool maakt Benteke duurste Belgische speler ooit

Laatste update:
/

Christan Benteke mag zich met ingang van woensdagavond de duurste Belgische voetballer aller tijden noemen. Als verwacht stapte de spits over van Aston Villa, dat de contractueel vastgelegde afkoopsom van 46,5 miljoen euro voor hem ontvangt. Voor hoe lang de Rode Duivel heeft getekend, maken the Reds niet wereldkundig. "Ik ben enorm blij", reageert de 24-jarige speler op de website van zijn nieuwe club.

Benteke is sinds 2012 actief in de Premier League. Aston Villa nam hem in de zomer van dat jaar over van Racing Genk. Het bleek een schot in de roos: in zijn eerste jaar scoorde de goalgetter 19 keer in 34 duels. In totaal trof hij 49 keer doel in 101 optredens voor the Villans. Hij hoopt die goede prestaties op Anfield te overtreffen, of in ieder geval te evenaren.

/

"Liverpool is de juiste club voor mij. Ik heb een goed gesprek gehad met de manager en wil dolgraag onderdeel uitmaken van dit project", zegt Benteke. "Als speler van Aston Villa was het al een geweldig gevoel om op Anfield te spelen. Om dat nu in het shirt van de thuisclub te gaan doen, is helemaal schitterend." De goalgetter geeft alvast te kennen wat zijn doelen zijn. "Ik ben hierheen gekomen om prijzen te winnen."

"In het voetbal draait alles om het winnen van trofeeën. Ik wil iets bereiken in mijn loopbaan, iets dat ik aan mijn kinderen kan laten zien", aldus Benteke, die zich de zevende zomerse versterking van the Reds mag noemen. Eerder versterkte Liverpool zich al met Roberto Firmino, Nathaniel Clyne, Joe Gomez, Danny Ings, Ádám Bogdán en James Milner.

OFFICIEEL - Christian Benteke is met een transfersom van 46,5 miljoen euro de duurste Belgische speler ALLER TIJDEN! #record #liverpool #astonvilla #wateengeld #instavoetbalzone

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op


Gaat Christian Benteke slagen op Anfield?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slechts 70% van de mogelijke wedstrijden gespeeld afgelopen 3 jaar, en meer dan 200 minuten nodig voor een veldgoal. Belachelijke aankoop voor een bizar bedrag

22 juli 2015 om 23:15

Volgens mij regelen de stagiairs daar de transfers.
Je vraagt je soms af wat ze daar bij Liverpool denkende zijn.

Ongelooflijk, bijna 50 miljoen voor een Benteke, ze zijn daar nu echt compleet doorgedraaid.

22 juli 2015 om 23:30

Wat is er nu zo belachelijk aan dat bedrag?

- Is een uitstekende spits die gemiddeld 1 op 2 loopt in de Pl.
- Heeft persoonlijk Aston Villa in de PL gehouden
- Was gewild door meerdere topclubs. Zowel bij Chelsea, Man Utd als bij Liverpool stond hij op de lijst. Dit jaagt natuurlijk de prijs in de lucht.
- Misschien 3 spelers hebben meer gescoord dan hem de laatste 3 jaar in de Pl.

Al bij al een logisch bedrag. Is een toppertje. Het enige wat ik mij afvraag of Liverpool hem nodig heeft. Ze spelen amper met een spits en ze hebben er nu al 3 aangetrokken.

22 juli 2015 om 23:36

Duurste benelux speler

22 juli 2015 om 23:51

el_dude
Wat er zo belachelijk aan is? 46,5 voor Benteke is gewoon enorm, dat snap je toch? Sanchez, Costa, Fabregas, Agüero... kostten minder.

Nog maar enkele (!) jaren geleden werden zulke bedragen betaald voor absolute wereldtoppers, van het niveau Luis Suarez, nu voor Benteke...

Dat het een goede, vlot scorende spits is, weet iedereen. Maar als het zo doorgaat krijgen we straks transfers van 150 miljoen, weeklonen van 500.000 etc.

22 juli 2015 om 23:59

Omdat:

- Geen individuele speler een club persoonlijk in de PL houdt
- Gewild worden door een aantal clubs nog niet betekent dat je 50m waard bent
- Van die 3 spelers is er waarschijnlijk niet 1 voor meer dan 40m getransfereerd

Verder is Benteke uiteraard een goede spits, maar als dit soort spelers al 50 miljoen opleveren mogen clubs zich gerust achter de oren krabben. Daarnaast heeft Liverpool wel vaker van dit soort wanhoops-aankopen die vrijwel nooit goed uitpakken. Kopen regelmatig middelmaat in voor veel geld en haken daardoor vaak al snel af voor de titel. Dit doet me trouwens een beetje denken aan Andy Carroll die destijds ook voor veel geld is binnengehaald. Ook Balotelli is een grote miskoop gebleken. Verwacht wel dat Benteke het beter zal doen, maar met een waarde van 50 miljoen horen ook hele hoge verwachtingen. Die zal Benteke naar mijn mening niet gaan inlossen.

*correctie:

46,5 miljoen euro

23 juli 2015 om 00:04

@ Belgunner

Je moet alles in perspectief zien. Binnenlandse transfers in de rijkste competitie ter wereld vraagt nu eenmaal om hoge bedragen. Niet meer dan logisch.

Denk alleen maar aan dit jaar: Lukaku voor 35 miljoen en Bony voor 39 miljoen,

23 juli 2015 om 00:11

@ Sirius

1) Benteke is de hoofdreden dat Aston Villa nog in de PL zit
2) Dit beweer ik ook nergers. Ik zeg gewoon dat de prijs daardoor automatisch hoger ligt.
3) Opnieuw fout. Agüero heeft ongeveer 44 miljoen gekost, Suarez heeft 81 miljoen gekost en Van Persie heeft 35 miljoen gekost voor een 1-jarig contract. Zelfs de nummers 5 en 6 hebben een kleine 40 miljoen euro gekost.

En je mag gerust een spits opnoemen die beter is dan Benteke, die zich heeft bewezen in de PL en die minder zal kosten dan Benteke.

23 juli 2015 om 00:15

Binnenlandse transfers zijn inderdaad steevast wat duurder, maar dit is er vér over.
Je noemt Lukaku en Bony, ik kan bijv. van Persie noemen die voor minder vertrok en toen beter was dan deze 3 heren bij elkaar.

Het is geen geheim dat geld voor City geen probleem is, en Swansea kon praktisch vragen wat ze wilden voor Bony, ze kregen het toch.
Hoe Chelsea Lukaku voor zo veel geld verpatst heeft, tja, dat zal ik nooit begrijpen. Maar deze precedenten zijn toch meer uitzondering dan regel.

23 juli 2015 om 00:24

@ Belgunner

Nogmaals; je moet alles in perspectief zien. Van Persie was extreem duur. Hij koste 35 miljoen voor een 1-jarige contract!! En dat voor een 29-jarige speler. Moest hij het contract hebben van Benteke zou hij 100 miljoen kosten.

En logisch dat Lukaku zoveel geld opleverde. Hij scoorde 2 jaar aan de lopende band en was toen amper 21 jaar. Dan kom je vlug uit aan zo'n bedrag. Het is niet omdat Lukaku slecht speelt voor de Rode Duivels dat het daarom een slechte spits is.

Mensen moeten dringend eens leren om rekening te houden met alle elementen en niet alleen te kijken naar de transfersom alleen. Gewoon het feit dat je Van Persie al opnoemt zegt al genoeg.

23 juli 2015 om 00:37

Ik hou dus wel degelijk rekening met contractduur, leeftijd, positie e.d. factoren.
Desondanks blijven prestaties het allerbelangrijkst, en je hebt liever die oude van Persie in je elftal dan Bony, Benteke en Lukaku bij elkaar.

Wat Lukaku betreft. Het is omdat hij een uiterst beperkte speler is dat hij een slechte spits is. Mourinho verkocht alle 3 zijn spitsen nl. Torres, Ba en Lukaku. Normaal hou je dan een groot talent, maar hij vond hem duidelijk niet goed genoeg.

23 juli 2015 om 00:56

@el_dude,ik kan er wel 1 noemen: Dzeko. Daarnaast was Jovetic ook goedkoper geweest. Ik vind het weer een sombere aankoop van Liverpool. Wie geeft er nou 100 miljoen uit aan Carrol + Benteke. Als je daar vroeger een miljoen voor betaalde was het al veel. Zeer beperkte spitsen allebei.

23 juli 2015 om 01:33

@ el_dude:

"een hoofdreden dat Aston Villa nog in de PL zit" tegenover "persoonlijk Aston Villa in de PL gehouden" vind ik wel een verschil. Heeft zeker een groot aandeel in het lijfsbehoud voor zover 1 speler dat kan. Maargoed, de argumenten zijn ook (een beetje) gebaseerd op mijn mening over de huidige bedragen in de voetballerij. Daardoor is objectief oordelen over de waarde van een speler lastig, terwijl het eerder altijd al lastig was om een prijskaartje aan een speler te hangen (marktwerking). Ik dwaal lichtelijk van het onderwerp af, maar wel toepasselijk bij de transferwaarde van Benteke, want als er voor dit soort spelers al 46,5 miljoen wordt betaald wil ik niet weten wat dit soort spelers over 2-4 jaar waard zijn. Vergeet daarbij niet dat Benteke zich nog nooit langdurig heeft bewezen voor de Belgische ploeg en in de CL. Dat zal hij nog waar moeten maken.

23 juli 2015 om 06:48

Suarez kostte Lpool slechts 26 mio meen ik. Ik vond Benteke nooit goed, de Bjorn Vleminx van de BPL. Jaarlijks ontlopen er clubs degradatie maar die verkopen daarna geen van allen een speler voor dit bedrag. Chelsea was niet eens in de markt voor de speler, die zitten vol. En dit lijkt me ook niet echt LVG zijn surprise striker. Liverpool had dus ook nog eens vrij spel! Gaan ze dit betalen... paniek.

23 juli 2015 om 08:05

Vlemincxks vergelijken met Benteke is hetzelfde als een fiat vergelijken met een Porsche.

Benteke gaat gewoon ontploffen bij Liverpool. Als de aanvoer ok is, wordt die op 1 been topschutter in de Bpl. En hij is nog maar 24, dus kan nog een aantal jaar groeien naar zijn beste niveau.

23 juli 2015 om 08:09

Sirius Aguero is voor meer dan 40 miljoem gehaald en Suarez voor meer dan 40 miljoen vertrokken

23 juli 2015 om 20:31

Is toch een nice vergelijking? Onkundige spelers die topscorers worden in hun respectievelijke competities.

Benteke is niet goed genoeg voor een topclub dus dan maar naar Liverpool. Daar liggen de eisen voor spitsen toch niet zo hoog. Balotelli koste ongeveer 20 miljoen per gescoorde goal

22 juli 2015 om 23:43

Is gewoon een topaankoop! speelde voor zijn blessure ijzersterk en na zijn lange revalidatie nog sterker terug gekomen.
Bizar bedrag is het al lang niet meer aangezien er miljarden aan tv rechten door de premier league vliegen. 46,5 miljoen is een mooi bedrag wat je tegenwoordig betaald voor een speler met Premier League ervaring.

23 juli 2015 om 01:39

Misschien wel, maar er zijn ook genoeg spelers met Premier League ervaring die 1/10de van dat bedrag hebben gekost. 46,5 miljoen voor een speler die nog niet op het allerhoogste niveau heeft geacteerd is altijd een bizar bedrag, ongeacht de competitie en het geld dat er in omgaat.

23 juli 2015 om 11:26

Je snapt wel dat de tijden zijn veranderd ? De omzet in voetbal gaat beter dan ooit tevoren. Merchandising, Externe geldschieters en Tv rechten zijn hier verantwoordelijk voor.
Dus begin eraan te wennen dat 46,5 miljoen geen bizar bedrag meer is.
Het kan kloppen van wat jij zegt over dat er 1/10de spelers beschikbaar zijn.maar kan jij voor mij iemand opnoemen die beter is dan Benteke?
Ik kan het lijstjes best voor je afgaan, maar ik kom tot de conclusie dat 90% van dat lijstje niet haalbaar is momenteel of kwalitatief simpel weg niet goed genoeg is om bij Liverpool te spelen.
Met Benteke, Sturrigde, Ings en Origi heb je 4 (top) spitsen in de gelederen. Waar je zeker mee kan strijden voor de eerste 4 plaatsen

23 juli 2015 om 08:19

@SilG

Aguero heeft maar 13 doelpunten meer gescoord dan Benteke sins September 2012 en die speelde in een kampioens ploeg. Dus het beeld wat jij schetst is fout.

Wat een stel ongelofelijke incapabele figuren bij Liverpool. Benteke voor zoveel geld halen, wat een misser. Begrijp me niet verkeerd een prima spits, maar nooit zoveel waard en bovendien past hij niet in het spel wat Rodgers voor ogen heeft. Misschien dat hij plots van tactiek verandert, maar dat zou ten koste gaan van andere spelers.

Maar 46.5 miljoen, ze leren er nooit wat van bij Liverpool. Ach hopelijk bewijst hij het tegendeel, maar heb vooralsnog grootse twijfels...

22 juli 2015 om 22:22

Ik ben erg blij met de aankoop, maar niet met het bedrag. Het is gewoon 15 miljoen teveel voor Benteke, maar je kan niet ontkennen dat hij geen toegevoegde waarde is. Enorm compleet en iemand die lang bij Liverpool zal blijven.

22 juli 2015 om 23:34

Alleen al door het bedrag kan ik niet blij zijn met deze aankoop en of het een versterking is moet nog maar blijken. Hij zal het inderdaad vast wel beter doen dan Balotelli en Lambert afgelopen seizoen, maar dat is niet echt lastig. Qua type spits komt hij redelijk overeen met die twee en het is nou niet zo dat ze niet mede dramatisch functioneerden door het systeem en dat is nog een reden dat ik redelijk pessimistisch ben over deze transfer. Maar goed nu hij bij Liverpool zit, heeft hij mijn steun natuurlijk en hoop maar wat graag dat hij mijn tegendeel bewijst.

22 juli 2015 om 22:23

Ik kan niet wachten tot er een hele schoonmaak komt in de staf en bestuur. Ik vind het echt schandalig wat er hier weer gebeurd en ik zie het niet veranderen. Ze vernielen liverpool en zo komen ze nooit meer terug in de top

22 juli 2015 om 22:24

Het is ook niet zo gek, sterling is verkocht dus kon villa gewoon het volle pond vragen. Goede spits, maar voor dit geld ligt moet hij er behoorlijk wat inschieten.

22 juli 2015 om 22:24

Als hij 46.5 waard is wat is..... Depay heeft bijvoorbeeld zo veel meer potentie maar wat is CR7 waard of Messie... niet normaal dit voor een beperkte voetballer. Begrijp me goed een goede spits voor subtop maar bij 10-15 mio zou het wel moeten ophouden lijkt mij

22 juli 2015 om 22:42

xajacfa,

vergeet niet dat benteke al een paar jaar in engeland actief is, wat ivm de regelgeving erg belangrijk is

afgelopen week is nog een gozert naar een club op het 2e niveau in engeland gegaan waar 10 mln voor betaald is, in die tijd leven we en het grote geld is nou eenmaal in engeland te vinde

ja het is heel erg veel dat er voor hem betaald is, maar als je kijkt naar de prijzen van spelers in engeland en helemaal spitsen in die leeftijdscategorie die al meerdere jaren in engeland actief zijn, dan valt de prijs opzich nog mee

23 juli 2015 om 00:24

Hou aljeblieft op over Depay, net alsof hij al een gearriveerde speler is!!!!
Laat hem voorlopig buiten elke discussie totdat hij zijn waarde in de BPL heeft bewezen!!!

23 juli 2015 om 12:34

Toch zou ik liever Memphis kopen dan Benteke, niet elke speler die in een betere competitie speelt is meteen beter!

22 juli 2015 om 22:25

Mooie opvolger van Carroll.

Veelte veel geld natuurlijk en ik zie hem ook geen wereldtopper worden. Vind Benteke maar een lompe speler, die het vooral van kracht en het afronden moet hebben.

22 juli 2015 om 22:51

Benteke heeft een heel goede techniek...
Lomp zou ik hem toch zeker niet noemen. Hij is gewoon gematigd. Geen top.

22 juli 2015 om 22:25

Wat een misser... niet iets te voorbarig? Als die er komend seizoen 20-25 inlegt dan hoor je niemand maar, is het teveel geld? Ja absoluut! Kan je hem vergelijken met Carroll? Nee, absoluut niet hij is in alles 5x meer dan Carroll! Laten we het even dit seizoen aankijken en niet meteen conclusies trekken.

22 juli 2015 om 23:24

Al schiet hij er 20 tot 25 in het blijft een misser voor 46.5 miljoen. Eens en te meer geeft Liverpool namelijk het geweldige statement af dat men met alle liefde veel te veel geld neerlegt voor spelers, zeker wanneer men zelf net een speler voor veel geld heeft verkocht.. Elke Premier League club lacht zich kapot als Liverpool interesse heeft in een speler, wetende dat men minstens 5 tot 15 miljoen meer kan vragen (lallana, Lovren, Downing, Henderson, Carroll etc) en dat gaat maar door. Ongelofelijk.

Het probleem aan deze transfer is voor mij aan de ene kant het type spits, maar bovenal de veel te hoge prijs. En inderdaad we kijken het aan, vandaar dat ik ook zeg: "ach hopelijk bewijst hij het tegendeel, maar heb vooralsnog grootse twijfels... "

22 juli 2015 om 23:36

Zo negatief en zo kijken met tunnelvisie naar de situatie. Als hij er 25 scoort heeft hij het gewoon uitstekend gedaan (en vermoedelijk ook topscoorder in de Pl). Aan de koop toe laat hij ook het team beter spelen. Je zal nog veel plezier aan deze speler hebben.

23 juli 2015 om 08:55

Ik snap niet waar Liverpool fans zich druk om maken dat er te veel is betaald. Is t jouw geld? Nee toch. Als hij er 20 inschiet en Liverpool naar de CL schiet, dan heeft hij die 15 miljoen die er te veel is betaald al terug betaald. Tevens was Benteke waarschijnlijk de enige spits die beschikbaar was voor Liverpool. Ik kijk er in ieder geval naar uit om m in dat prachtige rode shirt te zien spelen. En ik denk Skrtel ook, hij scoort in ieder geval niet meer tegen ons.

22 juli 2015 om 22:32

Ik snap de twijfels, maar laat het duidelijk zijn dat Benteke wel de best haalbare spits was voor Liverpool. Hij heeft een zware blessure gehad, maar je moet niet vergeten hoe hij floreerde onder Sherwood en sterker terug kwam dan voorheen. Ik vind het jammer dat wij Benteke kwijt raken, maar dit wordt een topper voor Liverpool. Over de prijs, heel goed gehandeld van Villa en Benteke betaalt Liverpool terug in doelpunten.

Villa moet snel de transfers van Austin en Adebayor (huur) afronden..

22 juli 2015 om 22:47

Er waren veel meer haalbare spitsen.
Mandzukic bijvoorbeeld, al is die nu al getransfereerd maar dat zijn gewoon haalbare jongens.

22 juli 2015 om 22:58

Mandzukic is inderdaad allang vertrokken, maar is ook zeker niet beter als Benteke. En Mandzukic is al oud, en niks laten zien bij Atletico. Verder had Mandzukic al aangegeven dat hij alleen weg wilde naar een club die CL speelt dit seizoen. Dus die had niet gekomen, maar misschien heb je gelijk en vergis ik me, maar noem maar betere spitsen die Liverpool had moeten halen.

22 juli 2015 om 22:40

Helemaal met je eens. Het is een lachwekkende transfer voor een lachwekkend bedrag. Het is wat ik al maanden zeg, typisch Liverpool. Achterlijke bedragen neertellen voor pure middelmaat.

22 juli 2015 om 22:49

Je haalt de woorden uit mijn mond. Snap echt het beleid van Liverpool echt niet. Kunnen ze beter mij technisch directeur maken. Godver... ze betalen aan elke club de hoofdprijs. Niet dat ik dit erg vind in dit geval. Maar naast dat ik Aston Villa een mooie club vind vind ik dat van Liverpool ook. Dan nog liever Adebayor ofzo die was stukken goedkoper geweest en een soort gelijke speler. Ook nog Konoplyanka misgelopen, ik snap het echt niet meer. Ik had echt gehoopt op Lacazette of Kokorin, maar helaas.

22 juli 2015 om 22:55

Persoonlijk vind ik het geen slechte speler. Haalde altijd wel aardige statstieken voor een matig Aaton Villa. Prima speler alleen het is wel een heel hoog bedrag voor hem.

22 juli 2015 om 23:03

ah joh, alle Engelse en zeker binnenlandse transfers moet je x0,5 doen qua transfersom. Elke Engelse club betaalt teveel voor zijn speler. Benteke is nooit 46,5 waard, Sterling geen 60 en Luke Shaw geen 40. Ze zijn aan de overkant van de Noordzee volledig van het pad af en zijn elke vorm van realiteitszin al lang en breed verloren.

22 juli 2015 om 23:46

Heeft puur te maken met de regels. Moest Shaw en Sterling al een andere nationaliteit hebben is het al een ander verhaal. Maar door de regel 8 + 17 zijn spelers die opgeleid zijn in Engeland extreem gewild.

Aan de koop toe zorgt de nieuwe televisiedeal ook voor veel geld bij de clubs. Hierdoor gaan de bedragen ook extreem in de lucht. Niks abnormaals. Is gewoon vraag en aanbod die alles bepalen. Moest iedereen multimiljonair zijn gaan automatisch ook de prijzen van alles omhoog.

23 juli 2015 om 08:13

El dude, de nieuwe deal idd. Die nog niet ingegaan is.... Liverpool heeft er simpelweg een handje van om teveel te betalen voor spelers, daar hebben ze helemaal geen moeilijke uitleg van marktwerking voor nodig. Er zijn voorbeelden te over, dus probeer het niet te downplayen. Zij krijgen een zak geld voor Sterling en geven daar graag het leeuwendeel voor uit om Benteke te halen, omdat ze dik in paniek zijn nadat ze na een geweldig seizoen weer genoegen lijken te moeten nemen met een plek onder de top4.

23 juli 2015 om 09:55

Heeft niets te maken met de regels, maar puur omdat die Engelsen zoveel geld hebben dat geld zijn waarde verliest (wat je zelf ook al zegt). Ik noemde Sterling en Shaw als voorbeeld, maar kan ook honderd niet-Engelsen als voorbeeld nemen die voor veel te veel geld verkocht zijn.

Benteke gaat voor 46 miljoen van een degradatiekandidaat naar een (sub)topper. Vidal, die te boek staat als één van de beste middenvelders ter wereld kost 35..

Als Vidal bij Arsenal had gespeeld en City wilde hem kopen, had hij minstens 70-80 miljoen gekost. Dat is het hele verschil.

En daarom zeg ik: Engelse transfers moet je met een korreltje zout nemen. Die bedragen zijn vergeleken met de rest van Europa x2. Dus 46 miljoen lijkt veel als je het gaat vergelijken, maar in principe is het gewoon 23-25 miljoen naar Europese standaarden.

23 juli 2015 om 02:05

Het is veel geld maar ik zou geen andere spits kunnen bedenken die liverpool had kunnen aantrekken van zijn kwaliteiten. Hij heeft bewezen te kunnen scoren in de BPL en met Sturridge zijn blessures in het verleden moest er een topspits voor terug komen. Als Sturridge geblesseerd is kunnen we niet weer een paar maanden met een niet scorende Balotelli, een te slechte Lambert die maar als breekijzer is gehaald of een Origi die nog niks bewezen heeft. Lacazette, Benzema, Higuain of een andere spits van dat niveau is gewoon niet haalbaar en met de verkoop van Sterling en de clausule in het contract van Benteke is het logisch dat Villa de hoofdprijs vraagt. Het is inderdaad veel te veel geld maar ik zie de noodzaak wel van zijn komst en het is nog altijd mogelijk dat hij er 20 inschiet volgend seizoen. Ik vind het alleen zonde voor die Joe Gomez die nu waarschijnlijk een jaar stil staat in zijn ontwikkeling.

23 juli 2015 om 07:31

Ings heeft ook bewezen te kunnen scoren, maar is ook geen garantie op succes. Austin van QPR ook, maar die ga je ook niet halen. Ik vind dat een argument wat je niet al te zwaar moet nemen. Ja, het zegt wel iets, maar scoren bij Villa is wel wat anders dan scoren bij Liverpool. Ik snap de redenering achter de transfer wel, ik kan er alleen niet optimistisch over zijn.

Overigens waarom zou dit ten koste gaan van Joe Gomez? Dat is een verdediger.

Ongelooflijk bedrag, blijft toch apart die bedragen die Engelse clubs onderling aan elkaar betalen..

Ik vind hem wel Overrated. Hij heeft niet echt veel laten zien bij Villa en snap niet waarom 46.5 miljoen

23 juli 2015 om 08:13

Niet veel laten zien bij Villa? Jij volgt dus geen Aston Villa dat mag duidelijk zijn.

Ik denk dat hij het helemaal gaat maken Ynwa!!!!!!!!!!

Dit is toch een zeer beperkte spts voor het niveau Liverpool. Hadden beter Dzeko kunnen halen. Dit is wederom met geld smijten voor een speler die niet noodzakelijk is. Je hebt met Sturridge al een veel betere spits.

22 juli 2015 om 22:29

Beperkt? Als Benteke iets niet is het beperkt, het is geen Suarez maar ook geen Carroll.. voor zijn postuur en lengte heeft hij een goede techniek en snelheid

22 juli 2015 om 22:40

Ja voor zijn postuur en lengte heeft hij een prima techniek. Misschien wel door zijn postuur en lengte heeft hij niet techniek genoeg om een spits van Liverpool te zijn. Dat is een groot verschil. En dan dat bedrag, pfff daar had je zoveel beter voor kunnen halen. Ieder zijn mening, maar ik vind dit een belachelijke transfer.

22 juli 2015 om 22:46

Niet Techniek genoeg om spits te zijn bij Liverpool? Sorry maar Suarez had die techniek ook niet. En ik durf het hardop te zeggen, met Benteke in huis haal je de beste kopper van de Premier League binnen. Hij is oersterk, kan zeer goed mee voetballen en past precies in de punt van de aanval bij Liverpool. Aanspeelpunt, meevoetballer en elke voorzet is levensgevaarlijk. Daarnaast is hij een koele kikker, en scoort hij 9/10 keer de een op een situatie.

22 juli 2015 om 22:52

Suarez niet techniek genoeg? Volgens mij kijk je een hele andere sport. Lekker objectief ook aan je naam te zien. Benteke is een prima spits, maar met hem erbij ga je niet meedoen voor de titel. Met alleen koppen kom je ook niet zo ver. Nogmaals, voor zijn lengte en postuur heeft hij een prima techniek, maar hij is gewoon te matig voor Liverpool.

22 juli 2015 om 23:04

Nee, Suarez heeft niet de beste techniek. Dat lees je goed. Jij had het over goede techniek, dat verfijnde heeft Suarez ook niet. Als je afgelopen jaar Barca gezien hebt, zie je ook dat Suarez qua techniek moeilijk mee kan met de rest daar. En dat laatste stukje wat ontbreekt bij Suarez, is het verschil tussen een goede techniek, of technisch vaardig maar niet volledig beheerst.

Over dat Benteke je geen kampioen maakt, zien we volgend jaar wel. Maar dat hij er minimaal 20/25 inschiet, kun je zeker vanuit gaan als het niet meer is.

22 juli 2015 om 23:26

Haha Suarez niet technisch vaardig, kijk zijn passing, schoten, aannames en individuele actie eens. Dat het niet verfijnd is (ben ik het mee eens), maakt niet dat hij niet technisch vaardig is...

22 juli 2015 om 23:41

Ik vind Suarez technisch wel vaardig maar ik noem het maar de frommel techniek.. hij weet zich overal wel uit te frommelen.

23 juli 2015 om 07:05

Laat de Suarez discussie liggen man, want nu moet je naast Benteke ook nog eens vechten voor je geloofwaardigeid. Zo technisch is die Suarez, niet normaal. Iedere aanname is goed. Hij weet gewoon altijd wat de bal gaat doen, zoveel gevoel heeft hij. Het zieter alleen niet altijd even estetisch uit...

22 juli 2015 om 22:33

Klopt. Alleen Sturridge is blessure gevoelig. Een goeie vervanger voor Sturridge is erg belangrijk. Maar om nou een vervanger voor 46,5 miljoen te halen? Dan denk ik dat hij toch echt is gehaald voor de basis. Een vervanger als Giroud was perfect geweest voor Liverpool.

22 juli 2015 om 22:48

Ook Dzeko, die een stuk goedkoper was geweest en in mijn ogen beter bij het spel van Liverpool past. Sowieso kan je voor 46,5 miljoen veel beter halen dan dit. Had je zelfs Huntelaar nog beter kunnen halen.

22 juli 2015 om 22:54

Helemaal mee eens. En ze hebben Origi ook nog he. Die konden ze vorig seizoen eigenlijk ook wel gebruiken.

Goede spits, maar een idioot bedrag dat voor hem wordt betaald. Krijg je 68 miljoen voor Sterling, verspil je een groot gedeelte daarvan weer aan een speler die in mijn ogen zo'n bedrag niet waard is. Ze leren het ook niet daar.

22 juli 2015 om 22:25

Je slaat de spijker op de kop. In 2 jaar tijd krijgen ze extreem veel geld door de verkoop van Suarez en Sterling. Dan kopen ze Moreno, Lovren, Origi, Benteke, Lambert... Ongelofelijk.

22 juli 2015 om 22:53

Lambert was goedkoop, Moreno een uitstekende back bij Sevilla, Lovren was 1 van de beste cv's van vorig jaar, Origi was een uitblinker op het wk.

22 juli 2015 om 23:00

Lambert was een miljoen of 5, da's gewoon weggegooid geld. Lovren kende net als Moreno amper 1 goed seizoen. Origi op het WK 2 leuke wedstrijden, lol.

Maar wat doet dat er allemaal toe? Moreno en Lovren deden het inderdaad goed, maar het is een beetje toevallig dat er zo héél veel spelers bij Liverpool hun niveau niet meer halen.

Ze moeten daar echt hun conclusies trekken. Rodgers buiten, of de scouts buiten, of komaf maken met al die bestuurders die mee beslissen over de transfers.

22 juli 2015 om 22:26

Klopt maar Sterling was ook geen 68 waard.... durf te wedden dat Depay het beter gaat doen in Manchester bij de andere club dan Sterling bij City

22 juli 2015 om 22:33

Maar snap ook dat Sterling door de Engelse markt zo duur was. Een binnenlandse transfer is sowieso al duurder en Sterling is Engelsman. Wat had City te kort? Juist, Engelsen. Ik probeer die transfer niet te verdedigen, maar sommigen gaan te kort door de bocht.

22 juli 2015 om 22:37

Nou ik denk toch dat Sterling het heel goed gaat doen bij Manchster City. Sterling kan perfect Ageuro bedienen. Ik zie Sterling ook wel 10 doelpunten maken. ON: Je denkt Liverpool is weer goed aan het inkopen na het halen van Firmino en Clyne. Betalen ze dit veelte hoog bedrag voor Benteke! Maar misschien verrast hij iedereen en knalt hij er 20 25 in.

22 juli 2015 om 22:41

Sterling was zeker geen 68 waard, helemaal niet.

Maar waarom werd er dan zoveel betaald?
-Veel meer bewezen dan Depay
-Engelse nationaliteit
-van Liverpool naar City, niet vanuit de Eredivisie naar United

22 juli 2015 om 22:47

klopt,

heel veel mensen gaan aan de regelgeving voorbij en door die regelgeving wordt er veel meer betaald voor britse spelers, of spelers die al een aantal jaar in engeland actief zijn

22 juli 2015 om 22:56

Zie de punten van Belgunner, dit is voornamelijk de redenen. Transfers in Engeland zijn altijd erg duur.

Kom op, dat bedrag weer en dan zo'n speler! Liverpool leert het klaarblijkelijk nooit. Veel te veel geld voor een spits die het alleen heeft laten zien bij Villa. Ze hadden direct Jackson M. moeten halen na de verkoop van Suarez. En dan komen ze met Balotelli aan en nu weer Benteke (die Goddank een goed karakter heeft). Na Firmino hoopte ik dat ze aansluiting gingen zoeken bij Arsenal en co, maar nu ga ik weer twijfelen. Wordt weer plekje vijf/zes ben ik bang.

45 miljoen voor zo'n speler? Goede spits maar toch 45 miljoen daar kun je teves voor kopen!! Bedankt de voetbal wereld gaat steeds maar dan ook steeds meer naar de klote!

22 juli 2015 om 22:25

Voor 45 miljoen haal je Lacazette en Ruffier
Om maar wat te noemen!

22 juli 2015 om 23:14

Lacazette voor 45 miljoen? Lyon lacht dat bedrag gewoon weg. Benteke is een van de betere spitsen in de PL, dus is het normaal dat hij wat kost. Als hij er gemiddeld 20 inschiet voor Villa waar hij niet erg goed bediend werd. Wat gaat hij doen bij Liverpool als de toevoer beter is? Dat sommige hier Depay elke keer ophemelen en zijn prijs met elk andere speler gaan vergelijken is een lachertje. Benteke heeft in de PL laten zien wat hij in zijn mars heeft. Is waarschijnlijk omdat hij Belg is. En het laatste wat ook belangrijk is is dat spelers met wat naam niet gemakkelijk voor Liverpool zullen kiezen en dan is de keuze van Liverpool voor Benteke zeker te begrijpen. Ben zeker dat hij er velen de mond zal snoeren door te laten zien waar hij goed in is en dat is doelpunten maken.

22 juli 2015 om 23:16

Wat een lang verhaal met 0 overtuiging waarom Benteke een goede aankoop is voor dat bedrag

Ik ben teleurgesteld dat ze zoveel voor hem betaald hebben. 20 mil was prima maar meer niet. Ze kunnen niet echt betere spitsen halen omdat ze niet willen komen. Benteke is een prima spits maar past denk ik niet in het spel van liverpool

Wat een bedrag, maargoed daar hoeven we ons niet meer over te verbazen. Iedereen blijft zich maar versterken, als city de bruyne nog koopt en chelsea haar bank versterkt wordt het gewoon weer onmogelijk aankomend jaar. Hopen dat wenger nu met een wereld spits komt dat veranderd de hele boel!

23 juli 2015 om 00:32

Liverpool heeft zich niet verbeterd, dus maak je daar maar geen zorgen over. Benteke is niet beter en hoogstens gelijk aan Giroud en niemand zal ooit 50 mil betalen voor Giroud. Dus no worries. 4e worden we 100%, hoger hangt af van koppige wenger.

23 juli 2015 om 07:42

Ondanks deze transfer kan je toch niet beweren dat Liverpool niet verbeterd is. Gerrard, Johnson en Sterling weg. Firmino, Milner, Clyne, Joe Gomez, Benteke en Ings zijn gehaald (tot nu toe). Dat je Liverpool geen top 4 ziet halen, kan prima, maar beweren dat ze zich niet verbeterd hebben, is kul.

Liverpool is echt kampioen geld verkwisten wat een idiote bedragen geeft deze club de laatste jaren uit aan hele middelmatige spelers...

Liverpool betaalt veel te veel voor een speler die niet echt nodig is, Villa heeft nu wel de lotto gewonnen maar als ze zich niet serieus versterken zullen ze degraderen, Benteke en Delph waren echt extreem belangrijk, en als je degradeert, tja, dan ben je ook weinig met dat geld.

Racing Genk is hier de grote winnaar

De topschutter van volgend seizoen is bekend, succes Benteke.

22 juli 2015 om 22:29

Inderdaad, Costa dus

22 juli 2015 om 22:36

Als hij fit blijft, Sergio Agüero. Naar mijn mening beste speler van de PL, van een Arsenal-fan.

22 juli 2015 om 22:58

Ageuro is sowieso de beste sputs van de BPL. De beste speler? Dat is een moeilijke. Hazard is enorm goed. Silva is ook fantastisch. Maar in mijn ogen is Sanchez de beste speler van de BPL. Van Chelsea fan.

22 juli 2015 om 23:06

Tja, ik zet er ook bij "naar mijn mening", ik kan de jouwe zeker begrijpen. Zelf zet ik Sanchez en Hazard in mijn top -3, na Agüero, maar dan wel na de allerbeste Agüero, vorig seizoen vond ik hem minder, ondanks zijn -toch weer- 25 doelpunten.

22 juli 2015 om 23:47

Ageuro heeft ook altijd last van blessures. Maar hoe in zijn eentje Bayern plat legde was wel grandioos. Ageuro in topvorm en zonder blessures kan genomineerd worden bij de laatste 3 van de Gouden Bal verkiezingen. Als City ver komt in de CL en Ageuro ramt er 35 in, nou dan maakt hij een kans hoor. Waarschijnlijk gaat dit scenario nooit gebeuren.

22 juli 2015 om 23:54

Nee, zie ik ook niet direct voor me. City en de CL is vreemd genoeg geen goed huwelijk, en Agüero ligt er zowat elk jaar wel een tijdje uit.

23 juli 2015 om 01:02

@belgunner

De beste speler is een moeilijke vraag. Ik zou een top drie maken van Hazard, Silva en Aguero. Sanchez komt op een mooie 4e plek

Overigens heb ik vertrouwen in het City van nu met de 4-3-3. De gretigheid lijkt terug te zijn en met De Bruyne erbij zie ik City het wel beter gaan doen.

Centraal lijkt het met de nieuwe opstelling centraal echt solide te gaan. Iets wat de laatste jaren juist fout ging! Sterling die vanaf links eindelijk de dreiging kan forceren die er nooit was vanaf links. Lopes, Denayer en Iheanacho lijken klaar te zijn voor een kans in het eerste. Ik heb er veel zin in!

De CL ging vaak fout door de zenuwen en de slechte manier van verdedigen. Pellegrini speelde altijd open huis. Zeker met Toure die amper verdedigd tegenwoordig. Alleen de LB positie ziet er nog gevaarlijk uit. Daar moeten ze echt wat aan veranderen. Halve finale CL zou een prima prestatie zijn. Dit keer geen Barca loten meteen in de knock-out.

23 juli 2015 om 01:15

Niet alleen zenuwen, ik vond City vaak veel te nonchalant. Zoals tegen Roma thuis, zo van "we lopen wel even over die Romeinen heen, ze stellen weinig voor". Tja, als je niet aan de volle 100 procent speelt, wordt het niets.

Wel nog niet te veel verwachten van de Denayer eh. Die jongen zal, zoals elk talent overal ter wereld, nog een (aantal) terugval(len) kennen. De andere 2 ken ik niet. Sterling is een goede aankoop, ja.

De LB is inderdaad bijzonder matig en moet versterkt worden, toch vreemd dat er geen linksbacks aan jullie gelinkt worden, enkel Pogba, de Bruyne...

Genk heeft een doorverkoop clausule van 15 zo'n 5,5 miljoen euro dus dat is niet slecht voor de limburgers.

22 juli 2015 om 22:30

Oké bedankt voor de info. Dat komt goed uit nu ze Europees voetbal zijn misgelopen.

22 juli 2015 om 23:04

Ach Europa League brengt toch niets op.

22 juli 2015 om 23:12

Vergis je niet, de opbrengsten zijn vanaf dit jaar met 2/3 gestegen. Dus als je het ver schopt als Belgische/nederlandse club, zoals de kwartfinale van Club Brugge vorig jaar, kan je een aardig bedrag verdienen.

Niet zoals in de CL, maar goed. Vorig jaar verdiende Club Brugge ergens tussen de 3 en 3,5 miljoen. Raken ze volgend jaar even ver, dan wordt dat 5 miljoen. Da's toch niet niks eh.

Dat is wel heel veel voor zo'n speler. Hij is zeker van toegevoegde waarde loopt 1 op 2 Bij een club als AV maar dat bedrag is wel aan de hoge kant.

Uitstekende aankoop voor Liverpool. Bij Aston Villa was hij veruit de beste speler met uitstekende statistieken gezien de beperkte aanvoer. Hij kan zeker uitgroeien tot een topper bij Liverpool.

Haha mooie winst voor Aston Villa. Natuurlijk is dit veel te veel. Je zou denken dat na Carroll Liverpool zijn lesje heeft geleerd.

En dit is precies wat ik met sommige Eredivisie supporters over had. Die zeiden dat Depay niet meer dan 20 miljoen waard was en belachelijke prijzen. Ik snap jullie gedachte gang nogmaals, maar kijk naar de PL spelers die vaak overschat zijn vergeleken met hun prijskaarten.

Liverpool gaat zo never nooit de stap naar de top maken.

Denk dat iedereen beseft dat er veel te veel geld betaald is voor een uitstekende spits voor Liverpool. 30 miljoen had ik al veel gevonden. Niemand begrijpt die mensen bij Liverpool.

Waarom doet liverpool altijd van die belachlijke aankopen als ze veel geld krijgen... ik hoop voor ze dat dit wel gaat werken

Dit moet echt de grap van de eeuw zijn. De Liverpool fans kunnen hier toch niet blij mee zijn? Benteke???

Hij legt er rondr de 20 in let maar op!

ongelofelijk veel vreemde reacties hier hij heeft 50 doelpunten op 100 wedstrijden bij een dramatisch team als aston villa!!!!!!!!!!!!!!!!!! als hij er niet was zaten ze nu in de championship weten jullie wel hoe moeilijk het is om deze statistiek te behalen bij zo een slecht team?
bij liverpool gaat hij echt knallen met veel betere spelers rond hem dit is echt een slimme aankoop van liverpool let maar op !!!

23 juli 2015 om 06:38

Ings deed precies hetzelfde bij Burnley en hem hebben ze ook al gehaald. En ze hebben ook al andere aanvallers. Dus Benteke lijkt me enorm overbodig.

Sorry hoor maar dit soort bedragen voor spelers is echt belachelijk.er is echt een voetballer tekort in de wereld. Anders zouden er niet zulke grote bedragen betaald worden. Ik zie de bedragen ook de komende jaren alleen maar stijgen want er komen steeds meer clubs met grote budgetten en ambities, maar of er genoeg talenten rondlopen is de vraag. Vraag en aanbod klopt niet meer helemaal.

Typische Liverpool aankoop, veel te veel geld betalen voor een speler. Niet dat Benteke slecht is, dat alles behalve. Maar hij is toch echt niet zoveel geld waard.

Goede aanvaller, maar 46,5m? Komop.. dat is toch teveel van het goede? De bedragen zullen waarschijnlijk nog belachelijker worden in de toekomst, niet te geloven..

Daarnaast, misschien wel een goede aankoop voor Liverpool. Stevige en balvaste aanvaller, die goed met zijn rug naar het doel kan voetballen. Met een dynamische aanvaller rond hem als Sturridge kan het misschien nog wel gaan werken, wie weet. De tijd zal het leren, ben benieuwd. Met Milner, Benteke en Firminho heeft Liverpool toch wel enkele goede spelers gehaald.

Succes ermee!

Goede aankoop van Liverpool, en 46 mil is marktconform voor een spits als Benteke

IK zal mijn mening pas geven wanneer de eerste 10 wedstrijden gespeeld zijn .Ik heb sterk het gevoel dat het gaat klikken bij lfc .Enige kopzorgen die ik nog heb is het centrum van de verdediging.Ik hoop dat de twee nieuwe assistenten samen met brendan een inelkaar gespeelde ploeg op de been kunnen zetten .

Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat het bedrag te hoog is, ook in de huidige markt. Liverpool had niet zo veel meer keus, probeer maar eens een topper voor minder te halen. Op dit moment willen spelers van wereldklasse nou eenmaal niet komen, dan moet je het toch op deze manier proberen. Plus Aston Villa was gewoon mega koppig (en terecht). Ik heb wel vertrouwen dat hij het goed gaat doen, alles beter dan Borini of Lambert. Als ze Balo geen kans willen geven, dan maar 46 mil voor Benteke, hoe belachelijk veel geld het ook is.

Ik ken deze speler niet zo goed en dat zal vast aan mij liggen. Maar.. Met Ings hebben ze net een geweldige spits gekocht. En volgens mij keert Origi ook nog terug. Lijkt mij een ongelooflijke geldverspilling, deze transfer!

Het is een bijzonder fenomeen dat mensen het aankoop beleid van Liverpool blijven linken aan de 20 miljoen verlies die er uiteindelijk geleden werd aan Andy Carrol en niet aan de 40 miljoen winst op Torres, de 60 miljoen winst op Suarez of de 30 miljoen winst van Sterling. In vergelijking met verlies draaien op spelers zijn er wel clubs die vaker en grotere bedragen afschrijven. Blijft typisch.

23 juli 2015 om 07:46

Er is toch niks geks aan? Volgens mij is bijna iedereen het ermee eens dat qua verkoop Liverpool vaak prima zaken doet, maar qua aankoop betaalt men inderdaad te veel. Lijkt me niet meer dan logisch dat je bij het halen van een speler kijkt naar eerdere gehaalde spelers en niet naar of je een speler voor veel geld hebt verkocht. Zijn twee verschillende zaken dunkt mij.

23 juli 2015 om 08:03

Voetbal is business, je koopt eens wat en verkoopt eens wat, je wint financieel eens wat en verliest financieel eens wat. Waarom dan bijna 5 jaar na de aankoop van Carrol in elk topic weer Andy Carrol erbij halen? Je moet kijken naar het totaal plaatje qua kosten en opbrengsten zo gaat dat in de echte wereld ( in tegenstelling tot de emotionele supporters wereld ).

Liverpool gaat nog wel 20 miljoen vangen voor Lambert Borini en Balotelli. Dan kost Benteke ineens maar 25 miljoen. Prima bedrag dus. Deze gast gaat iedereen verassen , mark my words. Met coutinho en Firmino achter m gaat hij er gewoon minimaal 22 inleggen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren