Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax onderuit in aanloop naar wedstrijden tegen Rapid Wien

Laatste update:

Ajax heeft de voorbereiding op het nieuwe seizoen afgesloten met een nederlaag. De ploeg van Frank de Boer kwam niet tot scoren tegen Saint-Étienne, de nummer vijf van het afgelopen seizoen in de Ligue 1, en kort voor het einde werd Jasper Cillessen geklopt door een fantastisch schot vanuit de tweede lijn (1-0). Ajax is dus gewaarschuwd: volgende week speelt de recordkampioen in Oostenrijk zijn eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League, tegen Rapid Wien.

/

In Valence had Ajax het lastig met het fysiek sterke Saint-Étienne, dat vaak ver naar achteren stond opgesteld en weinig ruimte weggaf. De Fransen kregen zelf de eerste mogelijkheden om te scoren, voordat Ajax na een kwartier spelen voor het eerst gevaarlijk werd. Uitblinker Daley Sinkgraven bediende met een handige voetbeweging nieuwkomer Amin Younes, die Viktor Fischer verving en voor het eerst in de basis stond bij Ajax, maar de Duitser stuitte van dichtbij op doelman Stéphane Ruffier.

De keeper van Saint-Étienne had niet veel later nog opvallend veel moeite met een vrije trap van Riechedley Bazoer, terwijl ook een afstandsschot van Sinkgraven werd gekeerd en Arek Milik kort voor rust zag hoe Ruffier ook zijn poging uit het doel hield. Ajax en Saint-Étienne gingen dus in evenwicht rusten en kort na de thee leek er verandering te komen in dat evenwicht, maar Loïc Perrin schoot de bal van dichtbij in het zijnet in plaats van tussen de palen.

Het antwoord van Ajax kwam op naam van Davy Klaassen, die bij de tweede paal een scherpe voorzet van Anwar El Ghazi net niet binnen kon glijden. De Boer bracht hierna nog wat nieuwe spelers binnen de lijnen, maar hij zag de verse krachten geen noemenswaardige kansen creëren. Yaya Sanogo was een van de invallers; hij maakte dus zijn debuut voor Ajax 1, nadat hij afgelopen vrijdag nog meedeed bij Jong Ajax tegen de reserves van VfL Wolfsburg. Met de Arsenal-huurling binnen de lijnen trok Saint-Étienne aan het langste eind: een prachtige knal van Jonathan Bamba vloog over Cillessen in de verre hoek.

Denk je dat Ajax zich zorgen moet maken voor de duels met Rapid Wien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen beste oefencampagne dan...

22 juli 2015 om 21:39

Bergbewoners nog wel? Rapid Wien heeft erg fanatiek publiek dus ik ben erg benieuwd hoe Ajax hiermee om kan gaan.

22 juli 2015 om 21:40

Net als vorig seizoen, geven 'we' door gebrek aan scorend vermogen de wedstrijden weer weg aan het eind vd tweede helft.
Milik niet top deze voorbereiding. Hopelijk bewaard hij de goals voor het echie.

22 juli 2015 om 21:49

Achja heb de noodklok al zovaak geluid hier op VZ. Ik word echter samen met een tal andere ajacieden afgeschilderd als pessimistisch, onrealistisch etc. Het wordt weer 3 keer niks. Weer niet onder enige druk uitgevoetbald. Weer geen bal vastgehouden voorin. Dikke ruk.

22 juli 2015 om 21:59

Alsof Ajax nog nooit in de Kuip heeft gespeeld. Dat is echt niet minder dan Rapid Wien qua sfeer en Feyenoord is kwalitatief beter. Ajax moet gewoon winnen van die leden.

22 juli 2015 om 22:00

@mentalist, het is niet erg om kritisch te kijken naar Ajax. Maar dat is wat anders dan enkel de negatieve zaken benadrukken.

22 juli 2015 om 22:03

Iedereen die me hier voor gek uitmaakte? Ajax gaat gewoon volgend seizoen geen kampioen worden
.

22 juli 2015 om 22:09

Je hebt gelijk!

Ik baal ervan dat Frank de Boer Ajax wil laten voetballen zoals Barca doet. Tikje hier, tikje daar.... Maar als je daar de kwaliteiten niet voor hebt, moet je dat ook gewoon niet doen/willen.

Ze moeten gewoon normaal voetballen en kappen met dat eindeloze getik. Echt verschrikkelijk om naar te kijken. Het gaat gewoon niet snel genoeg om de tegenstander kapot te spelen en kansen te creëren. Ben hopelijk toch niet de enige die dit ziet?!

PSV is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Dat is wel weer het uiterste, aangezien ze ook vaak op de counter spelen, maar Ajax kan in ieder geval een stuk sneller naar de goal dan nu het geval is. Ik heb liever dat ze strijd leveren, en vechtvoetbal spelen dan dit. Gewoon tegenstander onder druk zetten en de middenvelders aansluiten bij de aanvallers. Wordt tijd dat ze kansen creëren!

22 juli 2015 om 22:13

Moeten we je nu gelijk gaan geven op basis van een oefenwedstrijd? Lijkt me handiger om je eventuele gelijk te halen in Mei.

22 juli 2015 om 22:15

@goudenbal

22 juli 2015 om 22:19

Ajax is ook geen top.

22 juli 2015 om 22:28

Eerste helft gewoon goed gespeeld met het basis team. Achterhoede staat zeer goed met 3 nieuwe jongens. Middenveld is mooi in balans met Sinkgraven als positieve uitzondering en Gudelj voor de breedte. Voorin is nog wijfelend, maar zit gewoon kwaliteit met El Ghazi, Fischer en Milik. De nieuwe jongens is nog te vroeg om te beoordelen. Tweede helft veel gewisseld en een toevals treffer tegen gekregen. Dus ik zie geen reden om negatief te zijn, ook omdat het eindeloze terugspelen afgezworen lijkt.

22 juli 2015 om 22:31

Ik weet niet welke wedstrijd jij zat te kijken? Ajax zet constant druk, speelt 80% van de ballen naar voren, zoekt steeds de diepte, totaal anders dan vorig seizoen. En nog is het niet goed. Scorebord journalistiek

22 juli 2015 om 22:39

@mentalist, Ajax speelde de laatste 2 oefenwedstrijden helemaal niet verkeerd hoor. Er waren ook zeker kansen vanavond tegen een behoorlijke tegenstander. Dat Ajax deze oefenwedstrijd uiteindelijk verliest is totaal onbelangrijk.

22 juli 2015 om 23:14

Ja mentalist sommigen willen echt niet inzien hoe matig de aanval is.....dat was ook vorig seizoen het probleem.....weinig kansen creëren en de spaarzame kansen missen.....milik wordt door velen betiteld als goede aankoop omdat hij redelijke cijfers kan overleggen.....maar we weten allemaal in wat voor wedstrijden deze houten klaas uitblinkt. Zelfs de spits van ado scoorde in de competitie meer dan milik. Het aantrekken van een younes en sanogo geeft alleen maar aan waar het ambitie niveau ligt. Onze td overmars faalt al jaren opzichtig en zijn lijst aankopen/huurlingen (31) in 3 jaar is lachwekkend waarvan misschien maar 4 spelers tot op heden geslaagd zijn.....een groot deel is daarvan alweer door de achterdeur vertrokken. Overmars heeft weldegelijk heel erg veel geld uit gegeven alleen aan de verkeerde spelers. Van deze ploeg mag je ook niet meer verwachten.

23 juli 2015 om 02:01

Knap dat je dat nu al kunt zien, psv verloor van Basel, dus zij worden wel kampioen?

22 juli 2015 om 21:35

Er zijn erg goede tegenstanders gekozen in deze voorbereiding, met geen enkele middenmoter in hun competities.
Tegen Wolfsburg, nummer twee van Duitsland, was Ajax beter.
Ik zie wel degelijk een erg goede kans voor de CL. Mag het ook wel hopen, aangezien ik een CL-ster op m'n nieuwe Heitinga shirt heb besteld.....

22 juli 2015 om 22:24

Ga dan nu even alle team opnoemen ipv 1, dan ga je er iets anders tegen aan kijken. Ajax staat voor zware inkt zwarte tijden. Ajax kan dit alleen keren als er geld gaat rollen ipv ABN Amro te sponsoren.

Ajax is in Europa geen top 100 meer, weet je hoe treurig dat is....we hebben de 15de economie van de wereld, we zouden toch meer moeten verwachten van Ajax als vaandel drager van het Nederlandse voetbal.

22 juli 2015 om 22:51

Geen top 100 meer? Lijkt me sterk, ze staan iets van 30e op de europese ranking, die zegt natuurlijk niet alles maar goed, dan nog moeten er 70 clubs zijn die Europees niets hebben gepresteerd maar toch beter zijn dan ajax, natuurlijk heb je een hele rits middenmotors uit de grote competities die nooit Europees spelen en een paar clubs als Salzburg maar geen top 100 is wel overdreven. Tegen Wolfsburg was ajax gewoon heel goed, maar daar hoor je nu niets mee over... Er staat gewoon een goed team, en de aankopen die gedaan zijn waren eigenlijk overbodig. Gudelj bank, Heitinga bank, Sanogo bank. Dan hadden ze dat geld net zo goed bij elkaar kunnen stoppen om die spits van 10 miljoen te halen die Overmars zo graag wilde. Maar Milik is ook geen verkeerde spits, al is hij voetballend niet erg goed.

Cillessen is gewoon de beste keeper van Nederland en top 20 in Europa.

Verdediging staat best goed, enige probleem is gebrek aan ervaring maar je hebt Heitinga voor in de kleedkamer. Dijks is meh maar een vooruitgang tov Boilesen. Riedewald-Veltman doet niet onder voor het centrale duo van psv vorig jaar (vooral Riedewald) en Tete is echt een openbaring, niet te geloven dat die man vorig jaar achter van Rhijn stond.

Middenveld is sterk, Sinkgraven-Klaassen-Bazoer (punt naar voren). Klaassen komt als 10 echt tot zijn recht en Sinkgraven en Bazoer gaan stappen maken, vooral Bazoer gaat het mede door zijn fysiek erg ver schoppen. Daarachter heb je Gudelj, vd Beek, Nouri en misschien Andersen en/of Serero. Gudelj was eigenlijk niet nodig, je had gewoon Serero als 4e middenvelder kunnen gebruiken.

Aanval zit ook wel goed met Fischer, Milik en El Ghazi. El Ghazi had vorig jaar 9 goals en 9 assists of iets in die richting en dat bij zijn debuut. Milik maakte gemiddeld de meeste doelpunten per minuut in de eredivisie (1 goal per 114 minuten geloof ik), al waren de meesten tegen de kleintjes. Fischer vind ik geen echte buitenspeler, en hij is vrij voorspelbaar (naar binnen trekken, steeds hetzelfde trucje) maar misschien kan Younes hem voorbijstreven of doet Fischer het goed. De eredivisie is verdedigend erg beperkt.

Europees is een ander verhaal, maar je kan een middenveld Bazoer-Klaassen-Gudelj (klaassen op 10) opstellen, en dat is fysiek niet mis dus daar zal het deze keer niet aan liggen hopelijk. Verder zijn Dijks en Tete ook erg sterk en beiden vooral verdedigend goed. Ik verwacht dat ajax en psv het spannend gaan maken, en misschien komt feyenoord er ook nog bij (anders worden ze sowieso derde, ze kopen deze zomer tenminste wel goed in). Psv heeft beter ingekocht dan ajax en is de lichte favoriet vind ik, maar de jeugdspelers en aankopen uit eerdere periodes maken echt stappen bij ajax, dus het gaat spannend worden.

22 juli 2015 om 22:51

Nou uit de top 100 is wel heel overdreven. Ajax staat echt nitg wel in de 40 beste clubs van Europa hoor. Kom op man beetje positief blijven. Ze speelde gelijk tegen Wolfsburg. Goed toch? Ze kunnen beter nu verliezen dan tegen Rapud Wien.

22 juli 2015 om 22:52

Vreemde reactie. Ik zie geen enkele reden dat er 'inktzwarte tijden' ontstaan bij Ajax, ook niet als ze geen kampioen worden.

En mochten er inktzwarte tijden ontstaan dan zijn deze waarschijnlijk voor de hele NL eredivisie...

Oh ja en WE hebben de 15e economie van de wereld, maar Ajax moet de kar trekken, wat een waanzin.

22 juli 2015 om 23:11

Waarom onzin? Ajax representeert zich als grote speler met rijke historie en grooste club van Nederland. Waarom gedragen ze zich dan zo klein....het lijkt net of Ajax alleen maar een B team wil zijn waar B clubs kunnen winkelen als ze spelers nodig hebben. Met het huidige beleid gaat de arena nog leger worden dit jaar, en met een officieuze bezettingsgraad van 68% gaat dat al niet denderend. En die top 100....dat gaat hard, alle Engelse clubs hebben een hogere begroting (20), 12 clubs in Spanje ook, in Frankrijk 8, in Duitsland 11, in Oekraïne 3, in Griekenland 3, in Rusland 7, in Italië 6, in Portugal 3, Turkije 4. Dan kom je zo op plek 80, dan is best treurig....als je dat wil omdraaien moet je beginnen met succes, dat trekt sponsoren, fans (de neppers, maar dat levert ook geld op) etc. Met dit beleid gaat Ajax de Arena ooit kopen en staat er op het veld een team dat blij mag zijn als het eens in de 4 a 5 jaar kampioen gaat worden.

22 juli 2015 om 23:21

@zooman, Ajax staat 26e op de Europese ranglijst en daarnaast heeft Ajax de beste sponsordeal in zijn bestaa afgesloten, en dat nog wel in tijden van crisis. Oftwel, je weet niet waar je over praat!

Ontopic: matige wedstrijd van Ajax, waarin Ajax te weinig creeerde en Ajax onnodig verloor door een zondagsschot van Dylan. Wel een beauty overigens, maar Ajax had via Klaassen sowieso een keer moeten scoren.

Ik zie overigens niet in waarom Ajax zou moeten vrezen voor Rapid, want Rapid is niet bepaald een hoogvlieger of van het kaliber van Wolfsburg of zelfs ST Etienne. Daarnaast was dit slechts een oefenwedstrijd na een zware voorbereiding. Ik neem aan dat Ajax volgende week fitter en scherper zal zijn.

22 juli 2015 om 23:30

Als ik deze cijfers zo zie dan baart dit mij zorgen.

Maar ik geef de clubs en hun td hier de schuld niet van. Maat de knvb met hun stomme regeltjes en categorien. Laat een club gewoon lekker doen wat het wil. Een of andere sjeik is welkom. Dit is uiteindelijk toch de oplossing op dr lange termijn. Aangezien de uefa niets tegen financial unfairplay doet.

23 juli 2015 om 08:25

@zooman: je vergeet alleen voor het gemak even dat al deze clubs niet tegelijkertijd in de finales kunnen staan... Zelfs niet allemaal tegelijk in de halve, kwart of 1/8 finale... Sterker nog... niet eens in de 1/16 finale (mocht die er zijn...) met andere woorden: zo een vaart gaat het allemaal niet lopen.
Daarnaast heeft Ajax zich altijd weten te redden... De jeugd komt eraan en als Ajax de begroting structureel weet te verhogen (door koop Arena) dan weet je dat de successen weer komen...

Ik kan me niet voorstellen dat er Ajacieden zijn die de noodklok luiden om Ajax... Als Ajax met het transfergeweld mee was gegaan dan hadden we al 8 jaar fan kunnen wezen van AZ want dan was Ajax al failliet geweest...
Korte termijn visie van sommige mensen hier is betreurenswaardig en zelfs zorgwekkend... zoveel onnozelheid bij bepaalde supporters...

Wat is er erg aan 1 a 2 jaartjes wat minder na 4 jaar kampioen... om vervolgens Veel harder en sterker terug te komen?

22 juli 2015 om 21:55

En als de nieuwe spelers straks ook de instructies van Frank de Boer opvolgen dan krijg je weer het zelfde saaie voetbal.
Ik zie geen reden om positief te zijn met deze coach.
Frank moet weg omdat hij Ajax steeds op de zelfde saaie manier laat voetballen
Naar voren schuivelen en niemand voorbij spelen is geen aanvallend voetbal!
Snap dat dan

22 juli 2015 om 22:37

Inderdaad, kunnen we niet ens een aanvaller als hoofdcoach nemen? Die snapt misschien wel dat voetbal vermakelijk moet zijn...

23 juli 2015 om 18:50

Hoezo foutief om jeugdspelers op te stellen, wtf het is een oefen campagne dan speel je ook meer met jeugd en minder met ervaren krachten.

Bovendien onderschatten veel mensen hier St Etienne, die keeper alleen al is een topclub waardig.

Het zelfde als vorig seizoenm laag tempo en helemaal niks gecreerd. En het aankoopbeleid is werkelijk waar om te huilen. Kishna laten gaan en dan younes voor 3 miljoen halen. Voegt helemaal niks toe.

22 juli 2015 om 21:32

we kunnen ook overdrijven, geef die jongens eens een kans man

22 juli 2015 om 21:32

Ontiegelijk jammer dat Kishna gaat. Schuld ligt ook een beetje bij hemzelf, maar vind het wel opvallend worden dat De Boer dit soort spelers niet naar z'n hand kan zetten. Had hem een mooie toekomst voorzien.. Kan natuurlijk nog altijd.

22 juli 2015 om 22:20

Volgens mij speelt hier toch ook wel enorm mee dat zijn zaakwaarnemer vroeger de baan van pizzabakker had. Die man brengt zijn cliënten altijd overal heen en haalt in de media met regelmaat uit om een breuk te forceren.

23 juli 2015 om 18:51

Dit.

Waarom ontwikkeld El Ghazi zich wel gewoon goed terwijl ze beiden 'buitenlanders' ahum zijn.

El Ghazi kan dus wel met De Boer communiceren
Kishna kan dat niet, of de Boer kan het niet... dan krijg je ook nog eens die idiote pizza bakker erbij die overal olie op het vuur gooit.

....bosman arrest :/

22 juli 2015 om 21:46

Singraven werd ook afgeschreven maar staat er nu toch. Geduld is een schone zaak.

23 juli 2015 om 00:30

Wie schreef Sinkgraven af? Dat hij talent heeft, heeft iedereen gezien bij Heerenveen.

23 juli 2015 om 18:53

Veel Vzrs die na 1-2 (soms een halve wedstrijd) al compleet concluderen wat iemand kan, terwijl sommige spelers over langere tijd vertrouwen moeten opbouwen voordat ze presteren.

22 juli 2015 om 21:49

Voor 1,5 miljoen *

22 juli 2015 om 21:51

Wat een slap gelul van jou man. Het is een oefenpot. Tig wissels. Geen Ficher. God mag weten hoe ze er voor staan. Ik zeg niet goed gebaseerd op deze pot maar ik wil ook niet mee janken met al die mensen die gebaseerd op een oefenpot de ploeg al afschrijven. Het was beter dan vorig jaar zo veel is zeker....

22 juli 2015 om 22:05

Nee alsof fischer de verlosser is. Als je hier kritisch bent huil je meteen. Het is gewoon huilen met de pet op ja.

22 juli 2015 om 22:09

Volgens mij vergeten veel mensen dat Fisher bijna een vol jaar heeft lopen prutsen op links voordat hij geblesseerd raakte.

23 juli 2015 om 09:56

En volgens mij vergeet jij dat Fischer het jaar dáárvoor dé revalatie vh seizoen was, oa door 2x te scoren tegen jouw clubje uit R'dam Zuid en ook PSV in z'n 1tje op de knietjes te dwingen.. Iets met potjes, keteltjes en zwart?

23 juli 2015 om 18:55

Kijk eens even naar de leeftijden.

Ohhhh, jaa(eureka geluid)

Het gemiddeld ligt rond de 20.... (vroeger tenzij je echt goed was) debuteerde je pas rond je 20ste, en bleef je tot je 24-25ste.

Nu worden er broekies van 17+ in het eerste elftal gezet, en dan vind je het raar dat diegene zichzelf niet goed kan controleren / reguleren / ervaring heeft.

De hersenen ontwikkelen zich tot 21/22...

Met andere woorden, ze zijn nog in ontwikkeling... hebben een hoop te leren, dat Fischer talent heeft ziet iedereen.

22 juli 2015 om 22:33

Kishna speelde de laatste tijd anders ook belabberd. Veel verschil had hij niet gemaalt hoor. Die Younes deed het wel aardig deze wedstrijd.

Verliezen van de nummer 5 van Frankrijk is geen schande. Het is een oefenduel en Ajax heeft genoeg goede dingen laten zien. Vraag me alleen wel af waarom er zoveel kwaliteit op het middenveld loopt en weinig in de aanval.

22 juli 2015 om 21:35

ASSE heeft wel twee van hun beste spelers verkocht en de spits is pas enkele dagen geleden gekomen en speelde gelijk basis. Het is niet een schande om te verliezen, maar Ajax was wel zeker de favoriet.

22 juli 2015 om 22:20

Maar je bent denk ik ook vergeten dat Ajax een ontzettend matig seizoen heeft gedraaid afgelopen jaar. En een echte favoriet aanwijzen voor een oefenwedstrijd als deze is ook best apart.

Prima doelpuntje hoor!
Geen geweldige wedstrijd van Ajax. Tegen Wolfsburg liep het allemaal wat beter. Dijks viel me weer op in negatieve zin. Opvallend genoeg nog niet beduidend beter dan Boilessen.

22 juli 2015 om 21:39

Ik vond Dijks eigenlijk wel aardig spelen. Dat in tegenstelling tot Wolfsburg. Eigenlijk maar één keer waar ik hem op een Boilessen (als een kip zonder kop naar voren rennen met de bal en dan de bal slordig inleveren) kon betrappen. Ik vind hem iig betrouwbaarder dan onze Deense vriend.

22 juli 2015 om 22:32

Hij maakte wel een behoorlijke fout op de achterlijn waar hij zich de bal laat afpakken. dat mag daar nooit gebeuren, het is dat het geen topspits is waartegen die staat en het kan herstellen, anders is het gewoon een doelpunt.

23 juli 2015 om 00:07

Die was ik vergeten. Maar daarbij kan je dus zeggen dat hij in tegenstelling tot slappe hap Boilessen zich niet het kaas van de brood laat eten en er tenminste voor gaat.

23 juli 2015 om 00:12

Hij verloor die bal op de achterlijn 5 meter van de cornervlag vandaan. 5 seconden later had hij de bal weer omdat hij zich in dat duel vastbeet. Boilesen zou hem hebben laten lopen.

Dan moet je een beste topspits zijn om die bal vanaf de achterlijn binnen te schieten. Maar goed.

23 juli 2015 om 18:57

Is gewoon een hoop nutteloos mierengeneuk om maar iets negatiefs te vinden, alles wordt dubbel uit vergroot nu.

Ik word persoonlijk een beetje moe van dat geklaag, steeds weer hetzelfde maar net iets anders verwoord.

Wat een krachtpatsers bij Saint-Etienne zeg. Verder een zeer matige wedstrijd van beide kanten. Ben van deze wedstrijd niet veel wijzer geworden. Zeer moeilijk om te zeggen wat het niveau van Ajax op dit moment is.

22 juli 2015 om 21:39

Ben ik het wel mee eens. Het was redelijk, paar leuke momenten maar zeker ook mindere. Tete in de basis lijkt mij wel, Dijks is een aanwinst, Younes liet leuke dingen zien, Andersen viel leuk in vond hem wel goed in de duels. Milik was ook niet eens zo slecht, werd slecht bediend maar er zat wel lijn in zijn loopacties en kaats. Veltman was ook degelijk.

Bazoer en Sinkgraven speeliden prima, maar ik zie ook Gudelj graag in de basis. Klaassen vond ik vandaag minder en Riedewald ook niet echt goed. Viergever en van Rhijn bewezen dat ze op de bank moeten.

22 juli 2015 om 21:57

Ik zou me wel zorgen gaan maken om het geringe aantal uitgespeelde kansen. Die heb ik namelijk niet kunnen ontdekken.

22 juli 2015 om 22:01

Een stuk of drie. Viel niet mee nee, moet nog wat sneller en meer lef erin. Denk dat Fischer dat wel kan brengen.

22 juli 2015 om 22:24

Die Fransen creeerden anders ook weinig.

23 juli 2015 om 10:07

Saint-Etienne staat er ook niet bekend dat het veel kansen creeert. Ze hebben vooral een erg sterke verdediging/keeper.

23 juli 2015 om 10:35

Dat zag je gisteren, ze speelden erg fysiek en heel compact. Er was geen doorkomen aan. Om gek van te worden. Het is dan erg frustrerend dat je ook nog eens een zondagsschot om je oren krijgt, want een gelijkspel had meer recht gedaan aan de verhoudingen. Aan de andere kant is dat typisch Ajax en laten we hopen dat dit een goede les is. In de subtop ED is er geen enkele speler die 'm van die afstand erin kan leggen, maar Frankrijk is een treetje hoger.

Van St Etenne verliezen is geen ramp maar je moet er wel staan tegen Rapid Wien.

Weet iemand toevallig of Romain Hamouma meedeed bij Saint-Etienne? En zo ja hoe hij speelde? En naar Allan Saint-Maximin ben ik ook wel benieuwd.

22 juli 2015 om 21:36

Speelden volgens mij beiden.

23 juli 2015 om 14:47

Saint-Maximin speelde niet. Ik denk dat je Saint-Luois bedoelt. Die speelde wel. Saint-Maximin traint al een week niet mee en is onderweg naar Monaco.

22 juli 2015 om 23:56

Hamouma speelde in de eerste helft. Volgens mij was het de linksbuiten. Kwam er een paar keer op snelheid langs en gaf goed voor maar er werd niks met de voorzetten gedaan. Die andere speler speelde ook maar ik heb niet op hem gelet.

23 juli 2015 om 05:45

Thanks voor de info. Hamouma is zeker een gevaarlijke speler, komt meestal van rechts maar hij kan op snelheid goed overal langs en heeft een prima schot in beide benen. Zou echt wat zijn voor een Premier League club als Everton/west Ham. Saint-Maximin is ook een leuke voetballer maar nog piepjong en heeft genoeg te bewijzen, maar zou zo'n talent graag bij PSG hebben gezien.

23 juli 2015 om 10:10

As monaco stond op het punt om st. Maximin over te nemen. Het is echter nog steeds niet doorgegaan. Il hoop dat hij langer bij asse blijft

23 juli 2015 om 14:43

Saint-Maximin gaat zo goed als zeker naar Monaco. Voor 6 miljoen euro.

23 juli 2015 om 18:10

Jammer lees ook net dat t zo goed als rond is, had m liefst nog bij Saint-Etienne zien blijven en anders naar PSG

Monaco heeft wel een paar geweldige talenten binnen gehaald de afgelopen tijd, naast Saint-Maximin ook o.a Bahlouli, Adama Traoré en Ivan Cavaleiro. Doen goed werk daar aan de Côte d'azur.

Geen topwedstrijd. Dijks en Bazoer speelden goed. Klaassen en El Ghazi waren niet best. Al met al een redelijke oefencampagne van Ajax deze zomer

22 juli 2015 om 21:33

El Ghazi was de gevaarlijkste aanvaller van Ajax...

22 juli 2015 om 21:41

Waar heb je de paddo's gekocht. Want die wil ik ook om er dan zeker van te zijn dat we de championsleague winnen. El Ghazi heeft één goede actie gehad en dat was die bal op Klaassen.

22 juli 2015 om 22:04

Was zo'n beetje de slechtste van het veld, en Klaasen ook pfffff!!!!

22 juli 2015 om 22:15

Hebben Younes en Milik meer laten zien dan? Vond het vrij matig voorin..

22 juli 2015 om 22:21

Klopt wat je zegt, het was eigenlijk de lamme helpt de blinde!!!!!!!

Speelde Ajax met een A-team?

22 juli 2015 om 21:34

ja jammer genoeg wel

22 juli 2015 om 21:56

Slechts een deel van de tijd en toen liep het best redelijk! Het slechtste deel was na de wissels, toch ?

22 juli 2015 om 22:06

Ja alleen BA Baracus ontbrak

23 juli 2015 om 09:55

Hahaha held.

23 juli 2015 om 10:02

Bazoer speelde gewoon hoor!

22 juli 2015 om 21:32

Weinig ballen gehad dus er valt weinig over te zeggen.

Leek in de tweede helft een beetje op het ajax van vorig seizoen. Toch heb ik er veel vertrouwen in!

Matig voetbal van Ajax. Singraven speelde prima.

Jammer, het had anders gekend, maar er waren kansen en het spel was niet saai. misschien had de boer maar bij 3 wissels moeten laten.

Sinkgraven speelt deze voorbereiding onverwacht sterk. Gudelj gaat het nog lastig krijgen.

22 juli 2015 om 21:37

Ik denk toch dat Bazoer eerder de directe concurrent is van Gudelj, niet Sinkgraven.

22 juli 2015 om 21:51

Sinkgraven moeten we er sowieso inhouden, zorgt voor veel creativiteit. Hij is deze voorbereiding de man waarbij Ajax de bal altijd kwijt kan.

22 juli 2015 om 22:09

Gudelj viel zeker niet slecht in, zou zo maar eens kunnen dat Klaasen straks het kind van de rekening wordt. Sinkgraven zou namelijk ook die rol kunnen vervullen, wat een controle heeft die gast.

23 juli 2015 om 00:09

Of Milik en Sanogo worden de kind van de rekening. Zet Klaassen maar in de spits.

Het was een lastige tegenstander die best wel verdedigend speelde. De wedstrijd zelf vond ik redelijk gelijk op gaan maar Saint Etienne had net het geluk dat de bal er bij hun wel in ging. Ben benieuwd naar de ontmoeting met Rapid Wien, kijken hoe goed Ajax nou is als ze om het eggie spelen.

We zijn jammer genoeg niks opgeschoten. We creëren helemaal niks tegen een team dat achterover leunt. We hebben geen creativiteit. We zijn niet beter geworden dan vorig seizoen.
Marc moet de selectie versterken voorin, want dit kan niet verder zo. We tikken de bal maar tot de middenveld (niet eens tot hun 16) en dan weer naar achter, En constant is de tegenstander gevaarlijk uit een counter.

22 juli 2015 om 21:34

Juist tegen een team dat achterover leunt is het moeilijker kansen creeren.

22 juli 2015 om 21:35

Niks? Kans Klaassen gemist, Kans Milik en die bal van Younes die voorkwam? Veel was het niet maar niks klopt niet.

Sinkgraven was creatief, actie el ghazi was goed met loopactie Klaassen en schot Milik ook. Younes met een paar leuke acties. Bazoer en Gudelj kunnen ook prima een pas geven.

22 juli 2015 om 21:39

Misschien dat er ook eens met de vinger naar de Boer gewezen mag worden. Hij is nota bene de trainer en dit is niet de eerste keer dat Ajax zo speelt. Die aankopen gaan daar niet veel aan veranderen, want je kan niet van twee verdedigers verwachten dat ze het spel beter maken en Gudelj begon op de bank, evenals Sanogo. Younes speelde op de plek van Fischer/Kishna en is denk ik iets minder dan beiden.

22 juli 2015 om 21:43

Je hebt helemaal gelijk, maar het probleem ligt op het middenveld, Bazoer en Klaassen zijn de 2 vooruit geschoven middenvelders en zouden dus tussen de linies van de tegenstander moeten spelen, dit zijn allebei statische spelers die niet echt een actie of iets dwingends in huis hebben om situaties dreigend te maken, Sinkgraven en de verdegers moesten vandaag de spitsen van steek ballen voor zien wat naar mijn mening nergens op slaat.

22 juli 2015 om 21:48

Klaassen, statisch? Wat? Echt niet! Hij is juist zeer dynamisch dat is zijn kracht. En Ajax speelt nu met een 10 dus met daarnaast een RM en LM. Sinkgraven kan toch prima een steekbal geven, geen probleem.

22 juli 2015 om 22:38

Waar ligt volgens jou het probleem dan bij Ajax? Er is duidelijk iets mis, maar iedereen zegt wat anders. Volgens sommigen Ajacieden is elke speler op papier kwalitatief goed, maar toch is het spel slecht en hebben ze de laatste maanden veel moeite op het veld.

22 juli 2015 om 23:22

Het grootste probleem is de aanval.....bedroevend slecht, vorig jaar al en dit jaar misschien nog wel slechter......nauwelijks een verrassende actie of dreiging richting de goal.........ajax had vorig jaar de minst gepasseerde verdediging dus daar ligt niet eens het grootste probleem......

23 juli 2015 om 00:15

Wat Eitanque zegt. Het probleem van Ajax ligt niet achterin of op het middenveld, maar in de aanval. Ik vond Younes vandaag de gevaarlijkste aanvaller. Die jongen is amper een week bij Ajax. Milik zie je amper en El Ghazi laat zich ook amper gelden. Wat Ajax nodig heeft is een kaatsende spits die ook nog eens makkelijk kan draaien en die tussen linies kan spelen. Sanogo kan je niet op 10 minuten beoordelen, maar van Milik weet je dat het niet zijn kracht is. Denk echt dat onze beste spits nog wel eens Klaassen zou kunnen zijn.

23 juli 2015 om 05:51

Het probleem ligt wel degelijk op het middenveld, hebben jullie 1 fatsoenlijke combinatie of 1/2 gezien op het middenveld waardoor iemant enigsinds rond de 16 een beetje vrij komt?

Ik heb maar een klein deel van de wedstrijd kunnen zien, maar wat me opviel is dat Ajax tegen een fysiek sterk en groot team alle corners gewoon voor de goal slingert, in de hoop dat een Ajacied er tegenaan loopt. Dat gebeurt natuurlijk nooit. Frank de Boer analyseert tegenstanders toch wel? Dan verzin je toch iets anders? Het is toch niet verboden om iets slims te bedenken om een zwakte van een tegenstander uit te buiten of een sterke kant te vermijden? Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar ik heb bij Ajax altijd het idee dat ze volkomen worden verrast door de tegenstander, bijvoorbeeld als die fel druk zet.

Was een redelijk potje van ajax, jammer van dat doelpunt, maar genoeg positieve punten gezien. Paar snelle gevaarlijke aanvallen, El Ghazi viel positief op. Net als Tete en Bazoer weer. Gudelj vond ik ook heerlijk om te zien als invaller, lekker de duels in. Younes deed het ook prima al was het onwennig, heeft zijn minuten gepakt.

Wel nog wat scherper en sneller, wat meer druk op de bal, ook laat in de wedstrijd.

22 juli 2015 om 21:40

Ja vond ik ook. Ik vond Ajax over de gehele wedstrijd zelfs net iets beter. Al vond ik een gelijkspel wel het beste passen bij deze wedstrijd. Gezien de wedstrijd tegen Wolfsburg en deze, heb ik er wel vertrouwen in dat we gaan winnen van Rapied Wien.

Sterkste spelers vond ik:

Tete en Bazoer

Slechtste speler kan ik deze wedstrijd niet noemen. Ik vond niemand slecht spelen. Terwijl ik tegen Wolfsburg vooral Dijks heel matig vond.

22 juli 2015 om 21:43

Ach de uitslag is niet zo belangrijk, maar wel belangrijk dat ze leren druk te blijven zetten. Nee echt slecht niet, Klaassen en Riedewald kunnen echter beter dan ze lieten zien.

Dijks vond ik tegen Wolfsburg ook prima, hij gaf oa. de pas op Menig waar de 1-0 uit kwam.

23 juli 2015 om 10:11

Dan heb jij de 1e helft tegen Wolfsburg niet gezien zeker, had na 2 minuten al kunnen douchen na die tackle met 2 gestrekte benen en kreeg geen bal bij een speler in het wit-rood.. Dijks speelde vooral de 1e helft dramatisch tegen Wolfsburg.

0,0 creativiteit vandaag, je mist gewoon 1 of 2 goede middenvelders die het spel naar zich toe weten te trekken en positioneel constant aanspeelbaar zijn, en dan doel ik vandaag op Klaassen en Bazoer, als hun de bal in een wat lastigere situatie krijgen zoeken ze vaak de makkelijkste uit weg, geef mij maar Andersen op 1 van hun plek, die durft tenmiste wat te creëeren.

22 juli 2015 om 21:53

Misschien moet De Boer Sinkgraven en Gudelj eens samenspelen, dat is nog niet gebeurd in de oefenpotjes. Vind ze beiden creatiever dan Bazoer, maar dan sta je verdedigend wat minder. Bazoer verdedigd mee, iets waar Frank ontevreden over is bij Gudelj.

22 juli 2015 om 22:40

Waarom haal je Klaassen er dan niet uit in zo'n voorbereiding en kijk je hoe die drie zouden spelen? Waarom durft de Boer niet te experimenteren in een voorbereiding?

22 juli 2015 om 23:28

Het is zijn aanvoerder... En Klaassen is misschien wel Ajax' beste speler, dus vind het niet vreemd dat De Boer dat wat afwachtend mee is. Desalniettemin is het geen gekke gedachte om het eens te proberen.
Ik zou ook Bazoer er gewoon eens naast zetten; die is nog jong en zal het niet erg vinden nog een seizoen wat minder te spelen. In tegenstelling tot Gudelj.

Ach eerste helft was wel aardig om te zien. Tweede helft daarentegen was niet om aan te gluren. Er moet wel heel veel van Sinkgraven afkomen wat betreft creativiteit. De basis lijkt mij iig wel redelijk duidelijk na Wolfsburg en vandaag. Achterin en op het middenveld staat het allemaal wel redelijk. Voorin was Younes eigenlijk wel ok, maar van de andere spitsen weer weinig gezien. Ook weer opvallend dat zodra Andersen en van Rhijn er in kwamen er minder goed druk werd gezet. Gelijkspel was een terechte uitslag geweest, want die Fransen bakten er eigenlijk ook niet veel van.

Tot nu toe nog geen verbetering ten opzichte van de eerste zes maanden van 2015.
Heitinga is blijkbaar niet de speler die men verwacht had. De nieuwe Zimling?
Voor de competitie betekent dit natuurlijk nog niets maar er zal wel veel moeten veranderen wil Ajax weer goede resultaten gaan behalen.

22 juli 2015 om 21:38

Vorig seizoen liep zo'n fysiek sterke tegenstander volledig over Ajax heen en nu ging het redelijk gelijk op. St Etienne heeft ook niet zoveel kansen gehad namelijk. Daarnaast werd er door Ajax veel meer de beuk erin gegooit. Dus als je geen verbetering ziet ten opzichte van vorig seizoen dan let je op de verkeerde dingen.

22 juli 2015 om 21:54

@tubes;
Je hebt helemaal gelijk. Mensen staren zich blind op resultaten en zien de grote lijnen en progressie niet. Dit Ajax lijkt beter bestand tegen verschillende speelstijlen. Vorig seizoen hadden we alleen plan A. Nu kan je zien dat Frank bezig plan B en C te ontwikkelen. Dikke prima. Ik vind dat ze progressie laten zien. Zie het positief tegemoed.

22 juli 2015 om 22:00

Aan de andere kant zie je ook weer het verval na de wissels. Dan zie je meteen weer de zwaktes van het afgelopen seizoen naar boven komen.

22 juli 2015 om 22:04

Zo is het maar net! Helemaal met jullie eens.
Volgens week staat de basiself gedurende 90 min in het veld! Ik heb er echt vertrouwen in dat ze Rapid pakken!

22 juli 2015 om 21:43

Sorry hoor, maar het spel is totaal anders. De ballen gaan nu direct naar voren ipv een tikkie terug of breed. Ik volg iedere wedstrijd van Ajax en zie juist een groot verschil.
Alleen jammer dat we deze wedstrijd te weinig kansen konden creëren. Daarentegen kon de tegenpartij dat ook heel moeilijk. Ajax was in mijn ogen net iets beter. Al vond ik het wel een typische 0-0 wedstrijd.

22 juli 2015 om 21:58

Het spel van Ajax word steeds beter, tegen een tegenstander die iets meer naar voren speelt (Wolfsburg bijv.) Kan Ajax veel creeëren en eruit komen. Younes even laten wennen en hopen dat zijn talent eruitkomt. Hij is gehaald voor wedstrijden zoals deze, waar de tegenstander erg verdedigend speelt.

22 juli 2015 om 22:03

Dat was het laatste half jaar nu net het grote probleem, dat ze geen kansen creëren. Maar goed, hoop doet leven.

Ajax middeveld werd helemaal overlopen en ze wonnen geen enkel duel. Younes zag ik op 1 actie na niet meer en ook milik het zelfde. El Ghazi blijf ik wel een goede speler vinden maar hij is niet zo bijzonder meer als toen hij debuteerde .. wel moet ik zeggen dat hij er tegen de back die er in de eerste helft stond nauwelijks voorbij kwam.Moet eerlijk toegeven dat Veltman en Riedewald wel lekker staan en Dijks vind ik wel een sterke jongen maar voegt aanvallend niks toe .. Tete die iedereen zo ophemeld is ook matig en nee het is niet alleen deze wedstrijd ook tegen Az deed hij weinig tot niks goeds.

22 juli 2015 om 22:26

Ach, ik zie jou bij elk Ajax topic reageren met die anti-Ajax bril van je, dus echt verrassend is deze comment niet van je. Duidelijk dat je de wedstrijd niet hebt gezien. Middenveld overlopen? Sinkgraven was de beste man van heel het veld man, strooide met prachtige passes en ook een geweldig schot die de keeper mooi pakte. Bazoer speelde redelijk tot goed, alleen Klaassen viel een beetje tegen. Maar die is ook geopereerd afgelopen zomer, is nog aan het herstellen.

Younes heeft de eerste helft anders een paar keer z'n hielen laten zien aan zijn tegenstander. Is razendsnel op de eerste meters, passeert heel makkelijk. In de tweede helft niet meer gezien, werd ook gewisseld daarna. Tete speelde nu iets minder, maar over de gehele voorbereiding bekeken echt zwaar terecht dat die jongen Van Rhijn uit de basis houdt. Was tegen Wolfsbrug echt 1 van de betere. Staat verdedigend zijn mannetje, lekker fel, doet geen domme dingen. Wedstrijd tegen AZ? Dat was vorig seizoen, lekker beoordeeld man.

Al met al kun je zien dat Ajax' spel veel directer is. Het tikkie breed duurt niet zo lang, initiatief wordt eerder gevonden. Looplijnen zijn ook beter, en verdedigend heb je met Veltman en Riedewald een sterk duo wat elkaar goed aanvult. Middenveld van Ajax vind ik ook ontzettend sterk, zeker als je weet dat een speler als Gudelj nog gewoon op de bank zit.

Heb zin in de wedstrijd tegen Rapid Wien. Ajax moet ze niet onderschatten, maar ik ga er toch wel gewoon vanuit dat we doorbekeren.

23 juli 2015 om 11:46

Is mijn mening toch ? of moet ik om jou te vreden te houden gaan roepen dat de Ajax selectie top is ? Ik reageer in elke Ajax Topic ? man ik zou zeggen tel ze na heb haha .. Mij zie je bijna nooit reageren in een Ajax topic.
Ik vind Tete niet goed lomp een beetje zelfs .. Van Rhijn is veel stabieler en waarom kom je zeggen met dat was vorig seizoen .. haha wat is dat voor kul onzin ! jullie middeveld was nergens en won geen enkel duel. Sinkgraven deed een paar leuke dingen maar raakte ook net zo goed vaak de bal kwijt maarja ik mag niks verkeerds over Ajax zeggen .. Rapid Wien succes woensdag hea

24 juli 2015 om 20:58

Tuurlijk mag je je mening geven. Maar het is iets anders dan de wedstrijd verdraaien met wat er werkelijk gebeurde.
Haha jij kraakt Tete af vanwege 1 wedstrijd vorig seizoen, dat is pas onzin. Tete speelt nog niet zo lang in Ajax 1, bovendien was heel Ajax drama afgelopen jaar. Inderdaad, ook het middenveld. Maar in de wedstrijden tegen Wolfsburg en ook St Etienne liep het best redelijk. In ieder geval een hele hoop beter dan vorig seizoen. En als ons middenveld nergens was, hoe komt het dan dat Sinkgraven strooide met talloze dieptepassen, en Bazoer had ook veel geslaagde acties.

Ja dankje, dat gaat helemaal goed komen! Als wij geen kampioen worden, dan eindigen we in ieder geval als 2e. Dat is PSV in die 7 kampioensloze jaren maar 1 keer gelukt

Fysiek sterk St Etienne, veld was niet al te best, kurkdroog volgen mij, en de temperaturen waren ook nadelig voor beide teams, verder wedstrijd waar je eigenlijk geen conclussie uit kan halen, St Etienne verdedigde heel compact en Ajax had er moeite mee, verder mooie goal en dat was t eigenlijk wel , meer valt er niet over te zeggen

hmm ja wat moeten we van deze oefencampagne zeggen. Zie nog te veel het oude Ajax terug.
Denk dat wel helaas in de competitie niet veel aners gaan zien dan vorig jaar.
In de eredivisie zakken ploegen vaak toch nog wat verder terug.

Wat een fysiek sterke ploeg trouwens dat Sain Etienne, en combineerde ook lekker.

Het probleem van Ajax dat de afgelopen jaren steeds erger is geworden, er is gewoon te weinig scorend vermogen. Zowel de aanvoer met de laatste pass als het vermogen tot afwerken laten gewoon echt te wensen over.

Leek met name in de tweede helft helemaal nergens meer op. Snap de enthousiasme niet echt bij de vele fans. Als je amper weer kansen weet te creëren (milik 1 schot, Sinkgraven 1 schot) begint het wel weer verdomd veel op de vorige seizoenen te lijken. Het spel en tempo blijft bedroevend slecht, en telkens worden nog verkeerde keuzes gemaakt. Younes deed het aardig maar 3 miljoen is veel te veel geld voor hem, Kisnha is een klasse beter.. Heb er weinig vertrouwen in tegen Rapid Wien op deze manier

22 juli 2015 om 21:40

Ik snap het negativisme niet, team is veel veranderd er is 16 miljoen geinvesteerd en nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dit is maar een oefenwedstrijd. Younes koste 1,3 miljoen, je zit er flink naast en je zeurt ook nog eens, kopen ze wat, is het weer niet goed. Ik denk dat jij hoe dan ook weinig vertrouwen hebt.

22 juli 2015 om 22:04

Dan heb ik me niet goed laten informeren, ik dacht 3 miljoen, 1,3 miljoen is een stuk beter, want ik mag Younes nog niet op 1,5 wedstrijd beoordelen, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Een club als Mönchengladbach laat niet zomaar een 'topper' vertrekken, ik vrees dat Kisnha een stuk beter is.

22 juli 2015 om 22:08

Mentaliteit is ook een kwaliteit. Gladbach heeft veel concurrentie en ze wouden best verlengen met Younes, dat zegt wel wat. Hij heeft een drietal prima actie laten zien, ik zie het juist hoopvol in.

23 juli 2015 om 00:25

Dat deden ze ook niet zomaar, Gladbach wilde graag door met hem, maar Younes zelf wilde echter niet verlengen omdat hij bang was geen echte kans te krijgen in de voorbereiding (zoals afgelopen seizoen het geval zou zijn geweest).

22 juli 2015 om 21:49

Ajax speelde tegen Wolfsburg een prima pot en deze wedstrijd was ook niet zo slecht als jij schetst. Als ik fan van St Etienne was zou ik minder tevreden zijn met spel van hun ploeg.
Ik moet wel toegeven dat erg weinig werd gecreeerd deze wedstrijd en dat ik de aanvallers normaal ook dreigender vind. Maar al met al vind ik nog niet zo slecht wat ze vandaag hebben laten zien. Dit is de subtop van Frankrijk en het is ook nog eens een uitwedstrijd. Over 2 wedstrijden denk ik dat Ajax ook door zou gaan als ze tegen deze ploeg hadden geloot in EL of CL.

Net als tegen Wolfsburg fout van Cillessen. Toch te veel bezig met transfer? Toch lijkt Ajax ietsje sterker dan vorig seizoen, maar of dat genoeg is voor de titel, waag ik te betwijfelen. Voorin te weinig scorend vermogen en fysiek niet sterk genoeg - heeft ook met leeftijd te maken.

22 juli 2015 om 21:45

Als je dit een fout van Cillessen noemt, ben je niet goed, een bal zo ingeschoten is bijna voor geen keeper te pakken die goed opgesteld staat. Elke keeper staat zo opgesteld alleen de slechte staan op de doellijn maar dan had elke club al 0-3 achter gestaan.

22 juli 2015 om 21:46

Net als tegen Wolfsburg, geen druk op de bal.. Geen fout van Cillessen.

22 juli 2015 om 21:50

Niemand is schuldig. Als je van die afstand de bal op zo'n manier binnen schiet moet je klappen en het accepteren. Credits naar de doelpuntmaker.

22 juli 2015 om 22:02

Toch wel, je moet wel druk op de bal houden, beide krijgen alle tijd om te schieten. Je moet het hem zo moeilijk mogelijk maken.

23 juli 2015 om 00:24

Ben het geheel met je eens. Zo snel mogelijk druk op de bal zetten, zodat het moeilijk wordt om te passen of te schieten. Dat is eigenlijk ook meteen het manco van Nederlandse ploegen; het lijkt wel of dat nog amper wordt aangeleerd. Alleen daarom vind ik Bazoer, Riedewald en Tete al een verademing: Meteen druk er op. Als onze spitsen dat ook zouden doen dan ben je nog sneller in balbezit.

22 juli 2015 om 22:29

De goal tegen Wolfsburg was niet echt een fout maar
zwak gekeept.

Deze tegengoal was meer een fout en als Cillessen echt zo goed is als menigeen hier doet geloven dan moet hij hier op zijn minst bij zitten. Hij stond echter te ver voor zijn goal, anticipeerde niet goed op de ruimte die de speler had en dan sta je te kijken.

23 juli 2015 om 10:29

Wat een grandioze onzin! Maar ach, van een Psver verwacht je natuurlijk ook geen objectiviteit betreffende Ajax.. Anderzijds verwacht je van een moderator wél een goed voorbeeld door anderen..

Als een bal aan de linkerzijde vh veld is, is het logisch dat de keeper links in z'n goal staat, dat de bal dan met veel effect in de rechterkruising vliegt, tja, geweldig ingeschoten, niet meer, maar vooral niet minder. Zelfs Neuer had die bal niet gehad, maar Cillessen had hem natuurlijk moeten klemmen, toch?

Nogmaals, hele dikke onzin!

23 juli 2015 om 10:49

Gaan we weer. Ik heb jou al zo vaak gezegd, ik ben helemaal geen fan van Psv, noch van Feyenoord. Ik heb ook geen flauw idee hoe je daar toch telkens weer bij komt. Je neemt maar aan dat iemand voor een rivaliserende club is zodra ze kritisch zijn. Bij deze een nieuwtje, ook neutrale voetballiefhebbers kunnen kritisch zijn op prestaties van spelers of het beleid van een club.

Als je even verder zoekt dan zal je zien dat ik eergisteren juist in het voordeel van Cillessen heb gesproken toen iemand de goal van Soriano (van 50m) in de wedstrijd tegen Ajax als blunder van Cillessen bestempelde. Daar was ik het niet mee eens en dan spreek ik dat net zo goed uit. Kan je vinden via mijn laatste activiteiten op mijn profiel. De reactie was in het item 'ik heb zelden meegemaakt dat we zo kansloos waren'. Tot zover het zogenaamde gebrek aan objectiviteit.

Bij deze goal vond ik Cillessen er niet goed uit zien. Zodra de beelden te vinden zijn ga ik het zeker nog enkele keren terugkijken of mijn mening correct is. Tijdens een live uitzending heb je natuurlijk maar een beperkt aantal herhalingen. Ik had namelijk zeker niet het idee dat die bal in de kruising vloog. Jij ziet dat wel zo dus dan betekent dat 1 van ons het verkeerd heeft gezien. Ik zal ook de eerste zijn om mijn mening bij te stellen als blijkt dat die bal ook echt in de kruising zat.

Dat ik moderator ben wil volgens mij niet zeggen dat ik mijn mening niet meer weer mag geven. Ik heb net zo goed recht om mij in discussies te mengen en ook kritisch te zijn als iedere andere bezoeker.

23 juli 2015 om 11:50

Ik heb de beelden teruggekeken en dat schot gaat echt absoluut niet in de kruising. Zie ook het moment waarop de bal in de goal gaat, net ietsje link van het midden (vanaf de achterkant van de goal gerekend). http://postimg.org/image/wrgel7trd/
Op basis van het screenshot gaat die bal op 2,44 meter van de kruising af de goal in. De goal is in het echt 7,32 meter breed. De goal op foto is 9cm breed. De bal gaat op 3cm van de paal de goal in. ((7,32/9)*3) = 2,44 meter.

Kortom, ik ben nog steeds van mening dat hij er hier niet goed uit ziet. Die speler krijgt de bal en kan vrij iets op dribbelen tot zo'n 10 meter uit de 16. Cillessen stond bijna op de 5 meter lijn en blijft daar ook staan, ook al is dat niet meer correct gezien de positie van de aanvaller en de tijd die hij heeft. Hij staat gewoon te ver voor een goal en daarom kan zo'n bal er zomaar in vallen, ook al zit ie lang niet in de hoek.

nog even ter aanvulling, voordat de juistheid van het moment betwist gaat worden.. Het moment van het screenshot is genomen op basis van de beelden van de zijkant waarop je kan zien hoeveel ruimte er tussen de bal en de lat zit op het moment dat de bal de goal in gaat. De afstand bij het screenshot komt overeen met de beelden van de zijkant.

23 juli 2015 om 12:56

@sammerens, al die lastige berekeningen zijn niet nodig. In 1 oogopslag zie je al dat hij te ver voor zijn goal staat. Anderzijds gebeurt het 10 keer per wedstrijd dat een keeper zo staat opgesteld en in 99 van de 100 gevallen heeft het geen gevolgen. Dus ook een beetje gevalletje pech maar ook gevalletje goede les voor Ajax.

Voor de rest vind ik eigenlijk dat ze helemaal niet zo slecht speelden gisteren en ook tegen VFL heb ik aardige dingen gezien.

Het ziet er dus niet zo slecht uit voor Ajax maar of het genoeg is om PSV te kloppen moet maar blijken.

23 juli 2015 om 13:41

@cyprioot,

Ik wordt ten eerste onterecht als PSV fan bestempeld, wat ik niet dus niet ben en wat ik ook al vaker tegen Trodat heb gezegd. Daarnaast wordt ik beticht van subjectiviteit. Vandaar de zeer uitgebreide onderbouwing van mijn mening.

Daarnaast kan ik niet ontkennen dat het ook wel voldoening geeft om iemand die mijn mening 'grandioze' en 'hele dikke' onzin noemt, op de feiten te kunnen wijzen. Ik heb immers aangetoond dat die bal verre van in de kruising zat en zelfs eerder bijna recht door het midden ging. Dan nog kan je natuurlijk van mening zijn dat die bal onhoudbaar is en dat respecteer ik dan ook. Kom dan echter wel met betere argumenten 'jij bent voor PSV en niet objectief' en 'die bal zat in de kruising, zelfs Neuer had die niet gehad', terwijl beide niet waar zijn (dat de bal in de kruising zat. Of Neuer hem zou hebben gepakt is speculatie). Het zou hem sieren als hij nog reageert op de dingen die ik aan heb gedragen, maar die kans zal wel klein zijn.

Afgezien daarvan, of het genoeg is om weer landskampioen te worden is natuurlijk voorbarig en nog lang niet aan de orde. Het moet nu voldoende zijn om Rapid Wien in een tweeluik te kloppen en dan is dit hoe dan ook geen perfecte generale. Wat wellicht nog wel een klein voordeeltje voor Ajax kan zijn is dat Rapid 3 dagen voor de return in de competitie aan moet treden tegen Red Bull Salzburg. Afgezien daarvan is de voorbereiding tegen Rapid ook niet iets waar je wat uit af kan leiden. Ze hebben nou niet echt tegen aansprekende namen gespeeld.

Het lijkt erop dat Ajax niets is opgeschoten voorin.

Daar lag juist het grootste probleem, te weinig creativiteit en scorend vermogen. Niet te vroeg oordelen, maar de eerste voortekenen zijn opnieuw niet hoopgevend.

22 juli 2015 om 22:23

Eens. Maar ook te weinig stootkracht voorin. Younes blinkt niet echt uit qua explosiviteit. Je kan er net zo goed Andersen of Schöne neerzetten. Terwijl 't mij juist de bedoeling lijkt dat je een type speler haalt dat je nog niet in huis hebt. In dit geval: Iemand die al bijna voordat hij de bal heeft aangenomen, z'n man opzoekt.

22 juli 2015 om 22:34

Younes en Schöne lijken anders in de verste verte nog niet op elkaar. Younes vond ik eerste helft anders best explosief, kwam zijn man een aantal keer goed voorbij, en ook de pass daarna was dan vaak goed. Tweede helft was het wel een stuk minder helaas. En het is nog een oefenwedstrijd, dat lijken de meeste nog niet door te hebben. Sjonge jonge voor sommigen lijkt het alsof het seizoen nu al verloren is.

Het probleem van vorig jaar hebben we nog steeds. Geen pressie, weinig kansen en moeilijk scoren.

Gelukkig hebben we nog geld op de bank staan.... We kunnen hiermee nog goede aankopen doen, het stadion kopen, we kunnen een nieuw jeugdcomplex bouwen of wellicht kunnen we het aanwenden om een aantal afkoopsommen te voldoen...

Het middenveld wordt geroemd maar met deze voorhoede Milik en Younes, zijn zeer beperkte voetballers op dit niveau, is het bijna onmogelijk om tot kansen te komen. Tegen de onderste clubs in de eredivisie zal Milik wel eens scoren maar tegen clubs van het kaliber St Etienne zal dat heel moeilijk worden. Younes is nu al door de mand gevallen. El Ghazi 1 goede actie waaruit Klaasen bijna scoorde. Het is te hopen dat Sonogo potten kan breken maar daar is de tijd nu nog te kort voor om een goed inzicht van hem te krijgen.
Achterin zit het wel goed maar 1x een zondagsschot en je verliest en daar zal een scorende spits verandering in moeten brengen maar met Milik wordt dit echt heel moeilijk.

22 juli 2015 om 21:45

Milik schoot hem er zelf bijna in. Younes kwam zijn man twee keer voorbij maar er stond niemand. Klopt dus niet. Younes kan nog niet eens door de mand gevallen zijn, beetje onwennig maar is er pas net, veel te voorbarig en deed het juist prima.

Milik zie ik ook verbetering in, zit in de details, hoe hij in de bal komt en kaatst bijvoorbeeld en hij is erg doelgericht, heeft hij een kans dan schiet hij, heerlijk is dat!

22 juli 2015 om 21:47

Iedereen zijn mening de tijd zal het leren. Kom hier hopelijk op terug en heb het helemaal fout.

22 juli 2015 om 22:03

Younes heeft mij juist positief verast. Kan een back zomaar een vervelende dag bezorgen. Anwar, Klaassen en vooral milik vond ik bagger spelen. Anwar lijkt niet 100 procent, milik te slap in de duels en Klaassen zijn passing was te onzuiver en slordig. Maar goed. Positief: gehele verdediging. Het staat naar mijn mening beter. Sinkgraven. Voetbalt zo gemakkelijk. Klasbak! Gudelj, die jongen bracht gelijk meer strijd erin en man die cross ball over 35 meter of zo. Te makkelijk gaat dat bij hem. Bazoer, ik kan me niet voorstellen dat hij geen basisplaats krijgt.
Ach ja we zullen zien wat dit Ajax brengt.

Ik heb heimwee naar Suarez!😥 Iemand die vanuit het niets iets geniaals kon doen, in zijn eentje de hele verdediging aan de gang houden, overtuiging, over mijn lijk mentaliteit, maar vooral KLASSE💪

De boer en overmars zijn echt hopeloos falend bezig , ze wilden een buitenspeler die een wedstrijd kon beslissen en vervolgens halen ze Younes die niet eens beter is dan Kishna.
Een Dijks zou beter zijn dan Boilesen, nou we zien het.

22 juli 2015 om 21:52

Lachwekkend snelle conclusie. Als Ajax Wolfsburg wegtikt mogen we geen waarde hechten aan de uitslag en nu is het ineens allemaal drama.

22 juli 2015 om 22:03

Zo werkt het niet he. Spelers hebben toch tijd nodig om het team te leren kennen, het systeem, nieuwe cultuur etc. Pas na een wedstrijd of 10 kun je zeggen of ze iets toevoegen.
Het is geen Fifa ofzo

22 juli 2015 om 22:11

@ difference, sorrie, maar je raaskalt! Twee potten gespeeld beide beter dan vorig jaar. Ik begrijp dat je graag Messi voorin ziet. Ik zou zeggen: ga het regelen!

Wat een azijnzeikers lopen er hier rond zeg... Net alsof Ajax in 2 of 3 wedstrijden volledig om kan draaien en de sterren van de hemel speelt. Ajax speelde deze campagne veel frisser en de spelers maken een goede indruk. Vooral als je Riedewald, Tete, Sinkgraven ziet spelen. Laat Ajax eerst eens 10-15 wedstrijden spelen om een conclusie te trekken.

Younes liet vandaag ook zien dat hij veel meer voetbalinzicht heeft dan Kishna. Sanogo was onzichtbaar maar ook hij verdient een kans.

Ajax blijft het moeilijk hebben met ploegen die ver terug zakken. In dat opzicht zijn we niet voor uit gegaan. Daar moet echt aan gewerkt worden.
Milik valt idd tegen in deze voorbereiding. Ik denk dat Fischer vandaag wel gemist werd afgelopen vrijdag was het iets beter. Maar mochten we ook voetballen. Helaas zit er nog te veel verschil tussen uit en thuis wedstrijden.

Als het volgende week maar beter gaat in Oostenrijk anders gaat het nu al een heel moeilijk seizoen worden.

Eerste helft gezien. Sinkgraven was veruit de beste man van het veld. Toch wel verrassend. Ook Tete viel op door zijn gretigheid.

Waar ik me vooral zorgen om maak is het gebrek aan stootkracht. Te lage omschakelsnelheid en dus te weinig man voor de bal. Zeker tegen zulke kasten is het dan vechten tegen de bierkaai.

Saint Etienne is wel van een ander kaliber dan Rapid Wien, dus ben benieuwd!

Zijn Klaassen en Bazoer wel zo goed? Ik vind het middenveld gewoon niet goed genoeg voor de echte top. Creëeren helemaal niks. El Gazhi mag ook wel naar Italië. Helemaal opnieuw beginnen

22 juli 2015 om 22:13

Klaassen was inderdaad niet best vandaag. El Ghazi had z'n momentjes, maar is nog niet top omdat hij net een maand vrijwillig honger heeft geleden tijdens de ramadan. Die is net een week voorbij geloof ik.

22 juli 2015 om 22:28

Respect voor de ramadan maar ga dan niet voetballen. Het is nu al een week geleden. Sporters herstellen snel. Voor mij gaat die vlieger niet op. Hij is gewoon al maanden slecht

22 juli 2015 om 22:20

Bazoer houdt momenteel Gudelj op de bank en Klaassen is gewoon de beste speler bij ajax (vond hem vandaag wel wat minder i.t.t. tegen Wolfsburg). Naar mijn mening wel dus

22 juli 2015 om 22:29

Maar als je de laatste maanden bekijkt dus niet haha

Ben bang dat ze "weer" mensen missen die het verschil kunnen maken.
Zeker in de aanval en verdediging!

Te weinig stootkracht voorin, zoals Zlatanron boven mij ook al zegt. En af en toe te weinig creativiteit.
En oja, Viergever is drie keer niks. En Dijks hadden ze niet terug hoeven halen. Behoorlijk stevige kerel, maar het is net een vrachtwagen. Wees eerlijk.. het komt maar niet op gang. En het draaien en keren kost veel moeite.

Verdedigend was het evenwel prima in orde. Het lijkt wel alsof Frank de Boer dat steeds belangrijker vindt. Maar in de omschakeling duurt het vaak te lang, is het niet precies genoeg of zijn de aanvallers niet balvast. Met name Younes viel zwaar tegen. Die heeft al moeite met het aannemen van een bal. Als de bal boven enkelhoogte komt, schrikt 'ie zo erg dat 'ie eerst kijkt of er ook een tegenstander in de buurt is en of 'ie daarom de bal ook moet afschermen.

Ik mag hopen dat Ajax al een vervanger voor Kishna op het oog heeft, want met alleen Fischer als linksbuiten ga je het niet redden.

Ik reageer nauwelijks op Voetbalzone, maar nu wil ik ff wat zeggen. Allereerst heb ik de wedstrijd niet gezien. Maar het valt mij hierop dat Ajacieden hun club massaal afbranden in meerdere artikels. Altijd negatief, maar ook louter open deuren zoals: Frank kan er niks van en mot opzouten, Het spel is niet om aan te gluren. 90% van de selectie kan er nies van en kunnen in de verkoop.

Verder werd Blind uitgefloten, nu weer Boilesen en wie is de volgende? Frank krijgt weinig respect ondanks 4 titels. Het seizoen is nog niet begonnen en het team wordt nu al afgebrand. Ik vind het niet raar dat meerdere mensen bij Ajax voor successupporters uitgemaakt worden. Ik kan mij ook vaak niet vinden in de mening van mensen hier, die menen voor Ajax te zijn. Ik ben een beetje klaar met die negativiteit hier. Ajax zit in mijn hart en eis daarbij niet dat ze het voetbal van het huidige Barca kunnen tentoonstellen.

22 juli 2015 om 22:10

Je mag je vaker aanmelden wat mij betreft. Ik ben ook klaar met dat gezeik, nieuw seizoen, frisse gezichten, nieuwe ronde, nieuwe kansen!! Volgende week knallen.

22 juli 2015 om 22:26

Goed gesproken! Ik merk ook dat ik steeds vaker teleurgesteld ben over de uitermate slechte reacties van zogenaamde Ajax fans. Kritisch zijn is goed, maar soms zie ik reacties die voetbal fan onwaardig zijn!

22 juli 2015 om 22:45

AMEN!

22 juli 2015 om 23:31

Je spreekt mijn gedachte uit kerel, wees wat actiever zou ik zeggen. Je mag kritisch zijn op Ajax, omdat bij ons het verwachtingspatroon altijd hoog is, maar afbranden en kritisch is natuurlijk wel wat anders.

Maar weer duidelijk gemaakt dat Ajax steeds verder afglijd. Met deze selectie gaan ze geen potten breken. Tegen een fysiek sterke tegenstander leggen ze het stuk voor stuk af. En tegen ploegen met veel pressie kunnen ze voetballend geen niet onder de druk uitkomen. De Boer last zijn oren te lang naar Cruijf hangen. Zij romantiseren nog te veel en hebben totaal geen benul van wat er nodig is bij het moderne voetbal. Veel plezier voor de fans....dit Ajax gaat zich iig niet plaatsen voor het hoofdtoernooi CL en de titel wordt ook een mission impossible.

Het is maar een oefenwedstrijd hoor. Motivatie is ook een belangrijke factor in het voetbal. Kan gewoon gebeuren dat je zulke wedstrijden verliest, aangezien je oefenwedstrijden toch altijd anders benadert dan wedstrijden die er toe doen. Komt wel goed met Ajax. Ik verwacht dat ze Rapid Wien uitschakelen.

gudelj gaf die jongen ook wel heel veel tijd..

wedstrijd was behoorlijk slecht denk dat ajax ook niet beter kan .wordt een moeilijke opgave rapid wien .oostenrijk wordt veel harder gespeeld en gemeen .weet niet of de schooljongens daar tegen kunnen

Ik heb de wedstrijd gekeken en ze speelden weer bijna zo fantasieloos als hoe ze eindigden. Er was 1 speler die er echt boven uit stak voor mn gevoel en dat was Sinkgraven. Hij heeft zich zeer goed ontwikkelt en is sterker aan de bal. Ik moet nog zien of we gaan winnen van Rapid Wien. Ik ga er wel van uit maar je weet het nooit met een ploeg die amper scoort.

Als het een fysieke strijd wordt, legt Ajax het altijd af. Daar gaan Gudelj en Dijksje ook geen verandering in brengen. Teveel lichtgewicht bij Ajax. Rapid Wien wordt nog een lastig verhaal.

22 juli 2015 om 22:45

Volgens mij waren deze Fransen behoorlijk fysiek en heeft Ajax weinig problemen gehad. Tete, Dijks, Gudelj, Bazoer hebben behoorlijk fysiek maar voor het spel van Ajax heb je vooral creativiteit nodig en dat is er met Sinkgraven, Klaassen en el Ghazi.

Ik denk dat we een goed uitgebalanceerd team hebben en hopen dat het snel in elkaar valt want je eerste wedstrijd is waarschijnlijk meteen je belangrijkste.

al dat gezeik over Dijks ugh -.- kan iemand mij na willems een betere linksback opnoemen in de eredivisie ? Alle reacties die Boilesse zeggen gaan we alleen niet serieus nemen hoor XD ... ik bedoel komop hey jongens .. Ghehe

23 juli 2015 om 00:21

Slechter dan Boilesen afgelopen seizoen kan niet. Dus ik ben tevreden :P

23 juli 2015 om 10:53

Kijk de statistieken er maar op na, Dijks was niet beter dan Boilesen.. Komt vooral door de verwachtingen die men heeft van een speler. Van Dijks werd amper iets verwacht, deed het redelijk goed, waardoor men het idee heeft dat hij goed speelt (wat hij ook deed, naar zíjn mogelijkheden en tov jóuw verwachtingen). Boilesen verwachtte men veel meer van, deed het ongeveer net zo goed als Dijks, op sommige punten zelfs beter, maar wel minder dan men had verwacht, daardoor heeft men het idee dat hij tegenvalt. Onderaan de streep valt dat echter vies tegen.. En dan heb ik de aanvoerdersband nog maar niet ten sprake gebracht, daardoor ging men elke fout van Boilesen nóg meer uitvergroten.. Het is dat Boilesen niet wilt verlengen, maar voetbaltechnisch, 100x liever Boilesen dan Dijks.

Maar neem mij vooral niet serieus hoor! Ik kom tenslotte aan met Boilesen, ondanks dat ik het perfect onderbouw. Wat is jouw onderbouwing eigenlijk?

Ik heb de wedstrijd gezien. Ik vond op zich dat Ajax niet zo heel slecht speelde. Vooral het tweede kwart van de wedstrijd domineerden ze. Dat er verloren werd lag er ook aan dat ze het conditioneel niet volhielden. Met name het laatste kwartier vielen er grote gaten, omdat men het niet meer kon bijbenen. Daarbij waren op dat moment veel spelers al gewisseld, zoals Tete.
Wat mij ook opviel was dat ze heel geforceerd de bal naar voren speelden. Dat gaf erg veel foute passes. Daardoor kon de aanval niet functioneren. Als ik Frank was zou ik ze toch eens daarvoor onder handen nemen. Passes van Tete, Riedewald en Veltman over grotere afstand leidden tot balverlies. Dijks was de uitzondering, zijn passes waren beter. Klaassen had zijn dag niet, misschien omdat hij nog niet helemaal fit is na zijn blessure. In het verleden had hij ook altijd tijd nodig om weer in vorm te komen.

Ik mis met name creativiteit en spelvreugde bij Ajax. Het is allemaal zo plichtmatig en vooral saai en voorspelbaar.

De problemen stapelen zich alleen maar op. Zeer zware tijden voor een gehavend ajax.

Eerste helft zeer redelijk Ajax gezien, in de tweede helft werd het na de wissels wel een stuk minder! Ik zie Ajax wel als favoriet tegen Rapid maar we hebben wel een kansje, schat het in op zo'n 70-30 voor Ajax, maar zolang we een kansje maken geloof ik erin dat de jongens er voor vechten!
Alvast veel succes voor volgende week Ajax-Supporters en dat de beste moge winnen! :-)

Het is echt werkelijk om te huilen zo'n zwak Ajax heb ik in jaren niet meer gezien. Kishna voor een prikkie weg doen, spelers halen van het niveau Dijks en Younes dan kom je niet ver. Het elftal dient versterkt te worden. We hebben minstens een middenvelder, een verdediger en een aanvaller nodig. Ik hoop dat Frank dat inziet. Ik ben bang voor een nederlaag volgende week en dan zijn de rapen gaar. Als Frank zich niet weet te plaatsen voor de CL dan hoop ik echt op een exit de Boer en Overmars. Ze hebben veel te lang mogen rommelen met het beleidt en de selectie het houdt echt een keer op. Meer dan de helft van de jeugdspelers zijn niet eens Ajax waardig en dan nog durven op te stellen. Spelers als Dijks, Younes , Tete en Riedewalt horen er nog niet lang niet in te staan.

Helaas, Klaassen was zeer matig vandaag, zijn passes kwam weinig aan bij een medespeler.
Daarentegen liet Sinkgraven regelmatig mooie dingen zien. Younes viel me mee, handige jongen. Milik was drama, alleen maar goed voor balverlies, Veel vertrouwen in beide backs (wel een keer een slippertje van Dijk), El Ghazi liet heel soms zijn klasse zien (echter te weinig). Wat mij betreft Klaassen in de spits, Gudelj op het middenveld.

Cillissen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Gudelj
Bazoer
Sinkgraven
El Ghazi
Klaassen
Fischer
23 juli 2015 om 00:30

Dat zou ook mijn opstelling zijn. Mogelijk zou ik het middenveld ze alleen op een andere plek zetten. Bazoer rechts, Gudelj links en Sinkgraven op 10. Extra man creëren door één van de twee cv's in te laten schuiven.

Hoe beviel sanogo? Heb de wedstrijd niet kunnen zien.

23 juli 2015 om 00:21

Vrij weinig ballen gekregen, en dus lastig een oordeel over te geven. Je ziet wel dat hij fysiek sterker is dan de gemiddelde spits in de Eredivisie denk ik zo. Dus ik denk dat hij met name als pinchhitter zijn waarde kan hebben. Ik zie niet direct een reden om hem op te stellen in de basis plaats van Milik namelijk.

23 juli 2015 om 00:49

Oke bedankt voor je informatie

Geen onaardige wedstrijd van Ajax, toch was het afgelopen vrijdag een stuk beter tegen Wolfsburg. Wellicht dat het ook te een beetje maken heeft met het feit dat ze vandaag pas afgereisd zijn naar Frankrijk, had eigenlijk toch wel verwacht dat ze gister zouden gaan.

Veel mensen hoor je direct roepen: 'er is nog veel werk aan de winkel' maar hoeveel heeft Ajax eigenlijk weggegeven achterin? In de eerste helft eigenlijk niks, of je moet het moment dat Riedewald net op tijd ingreep na een minuut of 10 al een kans noemen. Na rust eerste 10 minuten kort achter elkaar wat momenten, waarbij de schietkans van de aanvoerder een echte kans was. Verderop in die 2e helft na de kans van Klaassen nog een schot van Roux, en dan dat zondagsschot waar de goal uitviel.

Ze speelden wel tegen Saint-Etienne, nummer 5 uit Frankrijk die fysiek een stuk sterker zijn. Ik denk dat je dan best tevreden mag zijn gezien het spelbeeld, ondanks de 1-0 nederlaag. Je had de wedstrijd kunnen winnen doordat je zelf toch een handjevol mogelijkheden creëert, en vrij weinig weggeeft. Want hoevaak gaat zo'n speler nou eigenlijk zo'n bal binnenschieten als die 1-0? De uitslag zegt in mijn ogen vrij weinig over het wedstrijdverloop en helemaal omdat het slechts een oefenpotje was. Vrijdag was prima, vandaag iets minder maar volgende week zie je pas echt hoever je bent.

Klaassen mist de creativiteit om op 10 te spelen. hij hoort gewoon centraal op het middenveld naast Gudelj of Bazoer. Hij beschikt over loopvermogen, goede techniek en is fysiek ook prima. Op 10 zie ik liever Sinkgraven die meer oog heeft voor de steekballen en handige lichaamsbewegingen in huis heeft door zijn wendbaarheid. Dit is een speler die achter de spitsen beter tot zijn recht zou komen.
Daarnaast komt hij fysiek te kort om de duels aan te gaan op het middenveld, want alleen met agressie redt je het niet.

23 juli 2015 om 11:00

Dit dus! Je creatiefste speler hoort op 10 (als je met een 10 speelt, wat imo helemaal niet nodig is en 100% afwijkt van hoe de rest van de club speelt).

23 juli 2015 om 12:16

Wat mij betreft kan er gewoon met de punt naar achteren gespeeld worden met Bazoer als VM. Daarvoor kun je combinaties maken van Klaassen, Gudelj en Sinkgraven. Allen zijn in staat om diep te gaan en de ruimte die vrij is op 10 te bespelen. Sinkgraven als CM zonder rugdekking komt gewoon fysiek te kort en Klaassen heeft niet het fijne dat een nummer 10 moet hebben. Waarom ziet Frank de Boer dit niet?

23 juli 2015 om 13:01

Geen idee, maar jij en ik zien het iig wel. Frank zal er tegen oktober/november wel weer een x achter komen (althans, ik hoop dat hij erachter komt).. Maar misschien kan Trustfull hem hierin sturen, die schijnt tactisch 'fantastisch' te zijn. Vind ik ietwat overdreven, maar hij weet meestal wel het meest uit zijn selecties te halen en hij heeft er zeker meer kaas van gegeten dan Fdb..

Punt naar achter is overigens voor het positiespel beter.. Cruijff heeft dat al meerdere malen uitgelegd en ook catenacio.nl, aan de hand van Pieter Zwart (dát vind ik nou een tactisch meesterbrein), heeft het helemaal uit de doeken gedaan.. Maar FdB is nog een man die 100x liever een papieren krant koopt, dan dat hij zich op het wereld wijde web begeeft. Ik denk dat hij catenacio.nl niet eens kent.. En Pieter Zwart ook niet.

Cillessen zag er toch niet vlekkeloos uit bij de goal.. Aardige keeper, maar valt me op dat afstandschoten bij hem wel vaker erin vliegen (lees: Nederland-Mexico wk 2014)....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren