Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eto’o: ‘Rusland heeft alles om het mooiste WK ooit te organiseren’

Laatste update:

Samuel Eto’o treedt zaterdag bij de loting voor de kwalificatiereeks van het WK van 2018 op als een van de lotingassistenten. Er is veel kritiek op organisator Rusland, maar Eto’o bezigt geen negatieve teksten over het organiserende land. De 34-jarige Kameroener, die zelf afscheid heeft genomen van het interlandvoetbal, verwacht een fantastisch toernooi.

/

“Ik hoop dat het het mooiste WK ooit zal zijn. Rusland heeft alles wat ervoor nodig is om het mooiste WK ooit te organiseren”, laat Eto’o optekenen via de officiële kanalen van de wereldvoetbalbond FIFA. Eto’o zelf speelde tussen 2002 en 2014 vier keer op een WK.

“Mijn mooiste herinnering? Dat moet wel het WK in Zuid-Afrika zijn”, doelt hij op het eindtoernooi van 2010. “Omdat het toernooi in Afrika was. Helaas lukte het mij niet om mijn droom te verwezenlijken om Kameroen ver in het toernooi te krijgen.”

Het WK in Rusland wordt het mooiste WK ooit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De middelen om het heel groots op te zetten hebben ze inderdaad. Dat hebben we met de OS ook wel gezien. Het gaat alleen om alle andere zaken waarom ik erop tegen ben dat het hier gehouden wordt. Net zoals ik er op tegen was hoe het bij vorige gastlanden is georganiseerd.
Waar ik zelf nog het meest over in zit is de mate van racisme in Rusland. Ik ben echt bang dat er verschillende incidenten zullen plaatsvinden met betrekking tot racisme. Veel russen hebben helaas van jongs af geleerd dat mensen die "anders" zijn niet goed genoeg zijn zoals de "donkere" mensen, homo's etc. In het stadion zal het misschien meevallen maar vooral de supporters zullen hier veel vaker mee te maken krijgen.

21 juli 2015 om 12:23

Putin zal er echt wel voor zorgen dat de boel niet escaleert als het WK eenmaal begonnen is hoor. Die wil echt geen negatieve publiciteit hebben dan.

21 juli 2015 om 12:35

Haha, je bent echt triest als je dan politieke gevangenen vrijlaat. Zoals Pussy Riot.

21 juli 2015 om 12:46

Pussy Riot zijn een stel notoire onruststokers die de boel flink geprovoceerd hebben. Hen als politieke gevangenen beschouwen vind ik pas triest.

21 juli 2015 om 12:48

Maar als je naar een gevangenis wordt gestuurd om een anti-Poetim lied ben je een politieke gevangene?

21 juli 2015 om 12:50

Misschien voor jou, maar dan weet je niet wie Pussy Riot is en wat ze werkelijk hebben uitgespookt.

21 juli 2015 om 12:51

Heb even op Wikipedia gekeken, maar de oveheid en Pussy Riot zitten beiden fout, maar het zegt ook wat over de vrije pers.

21 juli 2015 om 12:52

Nou en? Ik geloof best dat rusland een prachtig land is maar poetin is gewoon een schurk, pussy riot mogen dan lastposten zijn ze in de gevangenis zetten slaat nergens op! En dat is nog een van de minder erge dingen die poetin heeft gedaan. Maargoed daar gaat het hier niet over en ik denk ook dat poetin ervoor zorgt dat het wk goed verloopt, dat er dan een paar miljard teveel wordt betaald aan de bouwbedrijven van poetins vriendjes en door corruptie hebben wij geen last van.

21 juli 2015 om 13:05

@voetbalfan1999,

Dus jij vindt dat een orthodoxe godsdienst verstoren vrije pers is?

@tubby,

Een voetbalhooligan moet ook naar de gevangenis als het de boel verstoort en zeker als je zulke dingen doet in de kerk. Wat Pussy Riot gedaan heeft mag je simpelweg niet goed praten.

21 juli 2015 om 13:18

Kone, ik praat het ook niet goed, ik zeg alleen dat het moet kunnen zonder opgesloten te worden. Zoals ik al eerder noemde, poetin is mijn grote probleem en niet dit kleine dingetje. De bevolking kan er niks aan doen maar er gebeuren dingen die niet goed te praten zijn, is het dan moraal verantwoord om daar een wk te organiseren? Mh17, de krim, vorige week weer een grens verschoven enzovoort, daar is poetin niet direct verantwoordelijk voor maar kom op, iedereen snapt dat die gewiekste boef daarachter zit. Daarom ben ik tegen een wk in rusland ondanks dat ik ook denk dat er een prachtig wk georganiseerd kan worden.

21 juli 2015 om 13:26

Als we alle landen op basis van dingen die niet goed te praten zijn uit gaan sluiten heeft geen enkel land recht om een WK te mogen organiseren.

21 juli 2015 om 13:36

Dus omdat veel landen het doen maakt het niet uit? Weet niet maar het holland/belgium bid voldoet gewoon aan de voorwaarden. Ik heb helemaal niks tegen russen maar zelfs jij als rus moet toch toegeven dat er nog dingen grondig mis zitten in rusland, zou jij het zelf niet beter vinden als dat opgelost word? Dan zul je soms harde beslissingen moeten nemen anders veranderd het nooit, maar nu heeft de bevolking het meest last, en ook nog bevolking van andere landen..

21 juli 2015 om 13:42

Ik zeg niet dat het wat uitmaakt. Ik zeg dat als we alle landen beoordelen op basis van hun criminaliteit dat geen enkel land een WK mag organiseren. Nederland heeft ook een steentje bijgedragen aan de illegale staatsgreep die in Oekraïne plaatsvond en verder worden de burgers ook niet altijd goed behandeld. Het Russische bid voldoet ook gewoon aan de voorwaarden, want anders zouden ze nooit het WK gekregen hebben.

21 juli 2015 om 13:52

Sorry dat ik het zeg hoor maar deze discussie is zo niet te winnen, puur patriotisme.. Rusland maakt een oorlog met als reden dat de krim zogenaamd russisch is waardoor uiteindelijk ook nog 194 nederlanders uit de lucht worden geschoten en jij gaat het vergelijken met nederland omdat ze een pro-europese president steunden. Man man man, objectiviteit is ver te zoeken. Poetin moet een keer een lesje leren en dat kan door het wk niet daar te organiseren, nu is het te laat om het af te blazen en het zou ook zuur voor de bevolking zijn maar ik vind wel dat europese landen hun waarden verloochenen op deze manier. Poetin mag zijn ding blijven doen, vorige week die beelden van de grensvetplaatsing waren hartverscheurend, een arme boer van 60 woont ineens in rusland achter een gigantisch hek toen hij wakker werd. Dat jij dit soort zaken zo makkelijk bagatalliseerd had ik niet van jou verwacht, zeker niet door je normaal zo goede posts.

21 juli 2015 om 14:06

Staatsgreep? Dan mag je dat van Oost-Oekraine een staatsgreep noemen. Poetin moet daar zich niet mee bemoeien.

21 juli 2015 om 14:34

Het bid voldoet Niet aan de voorwaarden. Daarom is er ook zoveel weerstand tegen de toewijzing. Er is duidelijk met roebels en dollars geschoven. Er is echt geen andere zinnige reden te vinden om Rusland en ook Qatar het grootste sporttoernooi ter wereld te laten organiseren.

21 juli 2015 om 21:37

@tubby,

Ik heb niks vergeleken. Ik zeg alleen maar dat Nederland ook genoeg slechte dingen gedaan heeft met de illegale staatsgreep goedkeuren als voorbeeld. Jij maakt de vergelijking en trekt het ook nog eens naar patriottisme.

@tim_g,

Rusland is onschuldig tot het tegendeel officieel bewezen is, dus tot die tijd voldoet het toch gewoon aan de voorwaarden?

21 juli 2015 om 13:34

"veel russen hebben helaas van jongs af geleerd dat mensen die "anders" zijn niet goed genoeg zijn..."

Heb je hier een bron van ofzo? Of waar baseer je dit op?

Bij dit soort uitspraken heb je altijd meteen het gevoel dat hij er geld voor gekregen heeft om dit te melden en niet dat het oprecht is. Kijk tegen Rusland ben ik niet zo het is een groot land en er zit genoeg geld en ze kunnen mooie voorzieningen en stadions bouwen en ze zullen dat ook zeker doen zie maar hoe ze het met de Olympische spelen gedaan hadden in Sotsji. Maar spelers kunnen beter dit soort dingen niet meer uitspreken.

Niet alles in Rusland is zoals we denken. Wij hebben een beeldvorming meegekregen van Rusland via media, en nu is alles wat we erover horen slecht. Elke Rus is een racist, ze discrimineren, ze vechten graag, enz. De realiteit is dat het land echt alles heeft om er een prachtig wk van te maken. De westerling is gewoon bang voor alles, helaas.

21 juli 2015 om 12:36

Dat heeft Poetin deels zelfs gecreerd door zijn openlijke haat tegen het Westen.

21 juli 2015 om 13:13

Of je moet wat minder naar de media luisteren om een mening te creeren.

21 juli 2015 om 13:49

En de openlijke haat van het Westen jegens Rusland dan, die al decennia lang gaande is? Beetje meten met twee maten hier.

21 juli 2015 om 17:18

BiHBarbarez, wat stel je voor als alternatief? Dat we een groepsreis voor VZ leden organiseren om zelf eens te peilen hoe de situatie in Rusland is? Misschien kunnen we meteen het mysterie van MH17 ontrafelen?

22 juli 2015 om 14:03

Het komt van beide kanten. Alleen mag de Vs blijkbaar wat meer dan de rest, omdat ze goeie PR doen.

21 juli 2015 om 12:43

Ik denk ook dat je er niet over kan oordelen als je er nog nooit bent geweest (ik ben er zelf nog nooit geweest, dus dat doe ik ook niet). Ik denk alleen wel dat er een verschil in beleving van een WK is tussen een speler en supporter. Voor spelers zijn de faciliteiten en alles er omheen natuurlijk simpelweg fantastisch, voor supporters moeten we gewoon afwachten, ik ben best benieuwd hoe het zal worden.

Ik vond zuid-afrika een hele mooie wk vanwege het publiek en die toeter dingen.

Mensen zijn kortzichtig. Geloven alles wat de media schrijft maar ik als Armeniër weet dat Russen een normale volk zijn. En dat Putin een boeman is is onzin. Het is een man met ballen dat weet iedereen. Maar het is geen boeman.

Vladimir zal een fantastisch WK organiseren die man is gek op zijn land er zal geen betere WK plaatsvinden als die van in Rusland let maar op.

21 juli 2015 om 13:04

Ik heb niks tegen russen maar dat poetin een boef is is wel duidelijk toch? Neem alleen de krim, laatst is er ook weer een grens in het zuiden door (waarschijnlijk) rusland verschoven waardoor er een belangrijke pijpleiding in rusland ligt (ligt allemaal iets ingewikkelder maar daar komt het wel op neer). Poetin is een heel gewiekste boef waardoor je hem niet als dader aan kan wijzen terwijl ieder rationeel denkend mens dat wel snapt. Dat de bevolking niet over een kant geschoren moet worden ben ik het wel mee eens!

21 juli 2015 om 13:12

Putin een boef noemen terwijl het westen de hele onrust met Oekraïne en Rusland begonnen is door een president die op dat moment goede banden had met Putin illegaal uit zijn functie te zetten?

21 juli 2015 om 13:21

Uhm zeggen de krim-tataren je iets? Lijkt me wel als rusland kenner? Een gebied wat je voorgangers bijna uitgemoord hebben en volgestopt met russen overnemen door een lullig referendum met russen die je er zelf neergezet hebt is wel ietswat boevig toch?

21 juli 2015 om 13:25

Tubby

Allemaal leuk. Maar waarom noem je dan niet de dinges die Vladimir Putin wel goed deed? Weet je hoeveel landen hij steunt? Hij was toch ook laatst de enige man op aard die Griekenland nog steunde.

Kom op man. Putin is niks anders dan andere presidenten. Putin en zijn land word alleen gehaat omdat zij de lef hebben om dinges uit te voeren. Amerika heeft tonnen olie's gestolen daar horen we niks over.

21 juli 2015 om 13:40

Tsjongejonge zeg, misdaden goed praten met: amerika heeft ook olie gestolen. Nou dan moet amerika ook gestraft worden naar verhouding. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, als jij iemand vermoord wordt je toch ook niet vrijgesproken als een bn'er het ook doet. Ik hou rusland en dan vooral poetin verantwoordelijk voor ernstige misdaden en ik vind dat daarom het wk niet in rusland gehouden moet worden. Helaas heb ik er helemaal niks over te zeggen.

21 juli 2015 om 13:45

Wat ik net al zei: dan mag geen enkel land meer een WK houden omdat geen enkel land een schoon geweten heeft. Of dacht je dat de koningin van Engeland niets ernstigs misdaan heeft?

21 juli 2015 om 13:51

Die grens die verschoven is, is niet Russisch grondgebied, maar een (door Rusland en nog een groepje landen erkende) onafhankelijke provincie van Georgië. Rusland bewaakt de grens in dit gebied, omdat de (vooral Russisch sprekende bewoners) daar anders worden uitgeroeid door de Georgiërs (de reden dat Rusland in 2008 troepen deze provincie instuurde, en waarvan de media altijd hebben beweerd dat Rusland hier Georgië aanviel). Dat terzijde, die pijpleiding die dus inderdaad een klein stukje door die provincie heenloopt heeft Rusland niks aan. Rusland erkent de onafhankelijkheid van die provincie, en heeft dus niks aan wat er op hun grondgebied ligt. Daarnaast heeft de huidige beheerder van die pijpleiding (bp) al aangegeven dat wat Rusland daar dan zou doen, geen enkele invloed heeft op de levering van olie.

Het is allemaal niet zo simpel. Het verhaal van de Krim is ook niet alleen maar dat Rusland het heeft ingenomen omdat ze nou eenmaal boeven zijn, of dat Rusland verantwoordelijk is voor de ramp met Mh17, of dat Rusland de reden is dat er onrust is in Oost-Oekraïne.

Ik geloof ook dat het een fantastisch WK zal worden, dat zo veel mogelijk bekritiseerd zal worden door Westerse media.

21 juli 2015 om 13:52

Ook al ben je Rus, je kan er niet omheen dat Putin gewoon een crimineel is. Toch vind ik hoe hij voor zijn land opkomt en niet bukt voor Europa en USA noemenswaardig. Een leuder met uitstraling. Hier zitten we met Rutte, die de uitstraling van een deurknop heeft.

21 juli 2015 om 13:54

Ik heb eerder al gezegd dat het niet zo simpel is maar kom op.. alle pijlen wijzen naar een persoon. En het is niet zo onafhankelijk als jij beweerd!

21 juli 2015 om 14:02

Ik zie dat echt niet zo. Ik heb het gevoel dat Poetin de wereld nu al meerdere malen heeft behoed van oorlogen (syrië, Iran), en massamoord (oekraïne). Maar omdat wij in het Westen andere belangen hebben is dat allemaal elke keer verdraaid. Maargoed, met zo veel leugens van alle kanten weet je het toch nooit zeker.

21 juli 2015 om 14:13

Haha jij bent ook een mooie. Hoe heeft Rusland in Syrië een oorlog voorkomen? Zij steunen Assad, dat is de enige reden waarom ze die VN motie blokkeerden. Voor de rest leveren zij juist wapens.. Iran is net als Syrië een bondgenoot van Rusland, dus ook daarom blokkeren ze bijna alles wat tegen Iran is. Nogmaals, hoe heeft Rusland daar een oorlog mee voorkomen? Denk je echt dat de VS van plan was om nóg een keer zo'n Irak drama mee te maken?

Hoe verdraai je het feit dat Rusland meer dan 5 verdragen etc. aan z'n laars lapt tijdens de inname van de Krim? Dat zijn simpele feiten. En dan kan je het wel proberen goed te praten met van die mooie verhalen als 'de Russische taal werd verboden voor Russen', 'voor de Russen op de Krim was de situatie hetzelfde als in Kosovo' en 'we hebben geen troepen op de Krim'.. Maar in de praktijk is het heel simpel: klopt geen klote van. Massamoord in Oekraïne, kom op man. Kijk niet zoveel naar dat propaganda kanaaltje van Putin, Rt..

Dat hele referendum daar was ook al zo'n grap. Hoe dan wel? Kijk even naar Engeland en Schotland anders. Zag je daar Engelse soldaten door de straten marcheren?

Poetin is simpelweg een totalitaire fascist. En dat is juist het hele ironische aan het hele verhaal.

21 juli 2015 om 14:21

Maar er zijn ook feiten, en een feit is dat door eerdere russische genocide de oorspronkelijke bevolking van de krim uitgemoord/gedeporteert is en er russen voor in de plaats zijn gestopt. Het referendum is gewonnen door pro russen op de krim die er na de genocide geplaatst zijn. Dit was de reden dat rusland binnen viel want de krim was "russisch". Nu wonen de overgebleven krim-tataren in het land wat hun voorouders half uitgemoord heeft, daarom vond europa dit referendum ook niet rechtsgeldig. Wat wordt er dan precies verdraaid?

21 juli 2015 om 16:38

Over oekraine heb je gelijk wat mij betreft maar wat vind je ervan dar rusland zijn veto heeft gebruikt om de genocide in srebrebica te ontkennen als steun voor hun servische en orthodoxe broeders?

21 juli 2015 om 17:03

Wat ik daar van vind? Belachelijk! Massamoord afdoen als niet gebeurd omdat de moordenaars je bondgenoten zijn.. ik heb het in dit topic al vaker aangegeven, het interesseert me echt niks wie de personen zijn die fout zitten, zo lang ze maar gestraft worden, wordt dan ook helemaal gestoord van al die politieke kronkelingen. Maarja, al die belangen he

21 juli 2015 om 17:50

Nee, maar door dat die grens is verschoven, door Rusland, leiden er wel weer groepen inwoners door. Maar dat is natuurlijk goed te praten he, dat boeren hun land verliezen door deze Russische actie.

21 juli 2015 om 18:08

Inderdaad, kortzichtig gel*l hier allemaal. Voor het gemak al die ellende van inwoners vergeten maar dat maakt niet uit want de vs heeft ook olie gejat, wat een redeneringen hier zeg. Lekker makkelijk praten als je niet zelf in de ellende zit..

21 juli 2015 om 23:05

Haha, Janoekovitsj eigen schuld door mensen te doden in Kiev.

21 juli 2015 om 23:44

Trieste beredenering.

21 juli 2015 om 14:37

Jij vind het een man met ballen. Jij gelooft dus exact wat de propaganda molen van Moskou jouw voorschotelt.

Die man spoort gewoon niet. Dat blijkt uit bijna al zijn acties.

21 juli 2015 om 16:39

Net zoals jij gelooft wat de westerse media jou voorschotelt wees objectief en ontwikkel je mening voordat je die geeft.

En wat nou als uit het hele Mh17 verhaal komt dat Rusland er wat mee te maken had? Leveren van de raketten, opereren van de BUK etc. Het ziet er bijvoorbeeld op dit moment al niet naar uit dat er Russische medenwerking verleend wordt in de Vn.

Moeten we dan nog naar dat WK? Boycotten die bende. Dat moet je toch niet willen man.. En dan heb je het nog niet eens over het overweldigende racisme en discriminatie jegens donkere spelers.

21 juli 2015 om 14:29

Jij snapt het tenminste, hierboven proberen ze wat krom is recht te lullen..

21 juli 2015 om 14:40

Natuurlijk hebben ze ermee te maken.

Juist dat huichelachtige ontwijken van die zogenaamde vent met ballen maakt ze zo onbetrouwbaar. Ben er van overtuigt dat het WK in Rusland en ook Qatar niet daadwerkelijk daar gaan plaats vinden. Het hele binnenhalen van die Wk's is doordrenkt van omkoping en afspraken.

22 juli 2015 om 03:06

Dus jij denkt in ieder geval dat Rusland, ofwel door velen ook wel gezien als Putin, verantwoordelijk is voor, danwel Pro-Russische, separatisten? Dat is hetzelfde als het hele Nederlandse volk verantwoordelijk te stellen voor de uitspraken van Geert Wilders. Ik geloof echt niet dat Rusland zelf echt verantwoordelijk is voor de ramp van MH17. Maar ik merk ook dat velen van jullie de ramp gebruiken als een rode lap, om zo Rusland in een negatiever daglicht te brengen, evenals de Westerse media.

22 juli 2015 om 15:29

Ik geloof dat de BUK die gebruikt werd door de 'seperatisten' bemand werd door Russische soldaten en uit Rusland kwam. In dat geval is het land grotendeels schuldig aan de MH-17 ramp. We kunnen hier natuurlijk wel een uitgebreide discussie over voeren, maar dit lijkt me daar niet de plek voor.

Het maakt overigens ook niet zoveel uit wat ik vind of denk, het gaat erom wat er uit dat onderzoeksrapport komt. Maar ik denk dat ik al wel kan raden wat daaruit gaat komen.

22 juli 2015 om 21:27

Dan nog, als dat waar is. Ik geloof nooit dat er een bevel of iets van Rusland gekomen zou zijn om precies dit vliegtuig uit de lucht te schieten.

Een WK is al een tijd lang geen bal aan. Het voetbal is vaak saai om naar te kijken. Het mooiste WK is er een met aantrekkelijk voetbal en veel doelpunten en spanning. Daar heeft een organisator geen invloed op .

21 juli 2015 om 23:08

Afgelopen WK zijn de meeste goals gemaakt hoor.

Brazilie overtreffen wordt lastig. Al is het alleen al dat dat land voetbal als religie beleeft. Dat vin je niet zo snel in andere landen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren