Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi kreeg drieënhalf miljoen betaald voor bliksembezoek in Gabon’

Laatste update:

Lionel Messi was afgelopen weekeinde te gast in Gabon. De aanvaller van Barcelona kreeg van trainer Luis Enrique toestemming om de tour door de Verenigde Staten te skippen om de eerste steen van het stadion in Port Gentil te leggen. Gabon is in 2017 gastheer van de Afrika Cup.

/

De 28-jarige Messi werd hier rijkelijk voor beloond, want volgens France Football ontving hij van president Ali Ben Bongo liefst drieënhalf miljoen euro. Voormalig ploeggenoot Samuel Eto’o zou Messi hebben laten weten dat Gabon hem absoluut zou bevallen. De Kameroener zou goed bevriend zijn met Ben Bongo.

Messi werd als een held onthaald op het vliegveld, maar zijn aanwezigheid viel niet bij iedereen in de smaak. Het bovengenoemde magazine meldt dat de Argentijn veel kritiek kreeg omdat hij er met een slobberig T-shirt en een korte broek met gaten wat nonchalant bij liep.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ziet er toch echt niet uit die tattoo's, erg jammer. Verder vind ik dit sowieso erg jammer, zoveel armoede daar en dan die corrupte bewindsvoerders toestaan je te laten voeren met geld. Wat een wereld leven we in.

20 juli 2015 om 19:28

Dat je het geld accepteert terwijl er mensen daar sterven van de honger. Ik vraag me af of hij zou zijn geweest als hij er niet voor betaald kreeg. Daarnaast verschijnt hij ook nog eens als sloeber terwijl hij stinkend rijk is. Ik vraag me af waar zijn geld heen gaat. Ik vind het maar een rare zaak dit.

20 juli 2015 om 19:30

Excuses, dacht dat die Bongo gast een voorzitter was maar kennelijk is hij president nog wel.

20 juli 2015 om 19:40

Nou niet gaan zeiken over zn kleding style want als ie hele dure dingen draagt is het ook weer verkeerd

20 juli 2015 om 19:45

Dus eerst vind je het belachelijk dat hij het geld in ontvangst neemt, een land met zoveel armoede. Maar vervolgens moet hij wel in z'n duurste kleding daar gaan rondlopen? Om wat? Hun er nog even in te wrijven dat hij rijk is en zij niet?

Ik verdedig Messi totaal niet hier, laat dat duidelijk zijn, maar je reactie vind ik een beetje tegenstrijdig en luguber.

20 juli 2015 om 19:47

Dus jij vindt het normaal dat hij zo verschijnt en 3,5 miljoen opstrijkt? Je verdedigt iemand die geen moer om je geeft! Hij hoeft niet perse iets duurs of goedkoops aan. Hij kan er ook normaal uitzien. Misschien moet je de rest van mijn reactie lezen zodat je kunt begrijpen wat ik bedoel.

20 juli 2015 om 19:57

Pro-verum, zo'n korte broek met gaten kan ook aardig duur zijn hoor. Past wel bij de hedendaagse maatschappij om gelijk een oordeel klaar te hebben omtrend het uiterlijk van een persoon. Ik persoonlijk vind zulke broeken wel mooi en dat shirt vind ik ook wel.

20 juli 2015 om 20:20

@Tyro10: te gek voor woorden iedereen met zijn vooroordelen!

20 juli 2015 om 20:21

@pro-verum het is natuurlijk heel makkelijk om te oordelen, maar 3,5 is gewoon veel geld en anders was het toch niet naar de bevolking gegaan. Volgens mij is Gabon niet eens zo heel arm en daarbij maak je jezelf compleet belachelijk door vervolgens te janken over de armoedige kledingsstijl nadat je eerst stelt dat hij het geld niet aan moet nemen.

20 juli 2015 om 20:25

Ik zeg het je eerlijk.. ik zou ook niet vrijwillig naar Gabon willen gaan als ik Messi was. Maar 3.5 miljoen is wel een beetje teveel idd. Alsof het speciaal is als hij een steentje legt voor het bouw van een stadion.

20 juli 2015 om 20:34

Je bent Messi ook niet, dus daar kan je moeilijk over oordelen.. Vind wel dat meneertje Messi een keer iets goeds kan doen voor de arme mensen daar.

20 juli 2015 om 20:47

@pro-verum als jij 3.5 mil krijgt voor een bezoekje aan Gabon had je het ook gedaan.

20 juli 2015 om 21:07

Ga eens een doel in je leven zoeken ofzo. Als jij 250 euro zou krijgen zou je er nu direct naartoe vliegen. Laat hem lekker. 3.5 miljoen is toch lekker.

En over die kleding, komop he. Iedereen loopt in dat soort broeken, dus hoezo zou hij niet zo'n broek aan mogen. En wat is er precies mis met zijn shirt?

20 juli 2015 om 21:12

Voordat we gaan oordelen over Messi weet niemand natuurlijk wat hij gaat doen met die 3.5 miljoen. Misschien geeft hij het wel uit aan goede doelen.

Uiteindelijk kan Messi er niks aan doen dat een instelling in Gabon zoveel geld uitgeeft aan een sterrenbezoek. Als het Messi niet is dan zou iemand anders die rol opvullen.

20 juli 2015 om 21:15

Hazardinho hij kon gewoon een blousje kopen voor 10euro en niemand zei dat zijn kleding goedkoop was

20 juli 2015 om 21:48

@sopcast1337: Niet voor het een of ander maar voor die 250 euro stap ik niet eens morgen me bed (laat staan direct) uit om die hele reis naar Gabon te maken. Alleen een retourtje Gabon is bij KLM al meer dan 2700 euro. Dan mogen ze die 250 euro maar mooi aan een hulporganisatie geven daar.

20 juli 2015 om 22:01

Oke maar wie zegt dat hij misschien van dat geld niet 1 mil of misschien alles in een fonds doet voor Arme mensen zodat iedereen een beetje krijgt 200 miljoen per jaar verdienen maakt dat kleine beetje Ook niet uit voor hem.

20 juli 2015 om 23:25

Zo een reactie kun je niet menen. Ik hoop dat je nog een kind bent. Anders is het een hele naïeve en domme opmerking. Het gaat er om dat Messi representatief is. Hij is namelijk aan het werk. Hij is rijkelijke beloond en het minste wat van hem verwacht kan worden is dat hij representatief gekleed is. De waarde van zijn outfit doet er niet toe.

21 juli 2015 om 00:49

Dit is zijn style en zo verschrikkelijk vind ik het er niet uit zien. Is nog best hip, hij is nog geen 40 he

21 juli 2015 om 02:06

Gabon is niet echt een arm land hoor vergeleken met andere afrikaanse landen.
Hebben een hoog BNP en veel olie.

21 juli 2015 om 08:52

Al het geld van die olie zal wel naar die staarsmaatschappijen gaan van Ben Bongo en komt niet bij de arme mensen terecht. Het BNP is in die landen ook lastig te bepalen, aangezien je een kleine groep hebt die héél héél veel verdient en een grote groep die minder verdient, waardoor dat weer een beetje rechtgetrokken word

20 juli 2015 om 19:31

Ik vind het geweldig die tattoo's, had ze bij Messi zelf ook niet verwacht maar ze staan hem goed vind ik. Maar dat is puur smaak natuurlijk hehe.

Inderdaad, als dit klopt is dat erg jammer. Had hem dan een Bongo bon ofzoiets gegeven, maar 3,5 miljoen is echt schandalig voor een blitsbezoekje aan een arm land zoals Gabon.

20 juli 2015 om 19:45

Vind het jammer, hij was ooit zo down to earth. Die tattoo's bij zijn benen vind ik afschuwelijk, maar inderdaad, het blijft smaak. Ik zie het als mutilatie van het lichaam, en het blijkt ook erg slecht te zijn.

We moeten even afwachten of het echt zo is, maar inderdaad, het is een schande als hij zich hiervoor leent. Ik ben niet zo'n gigantische Ronaldo-fan, maar die jongen, eerlijk is eerlijk, doet toch echt goede dingen buiten het veld om. Het is alleen dat narcistische gedrag daarnaast waar ik een allergie van heb.

20 juli 2015 om 20:09

Ik denk dat we allemaal heel weinig kunnen zeggen over zowel Messi als Ronaldo. willen we echt onze mening gaan baseren op die miljoenste proces van hun leven dat we ze zien? Elke PR weet precies wat deze imagotechnisch naar buiten brengt, dus positief of negatief: we kunnen er weinig uit opmaken. Het wil niet zeggen ook dat hij dit bezoek voor het geld doet, maar misschien doet hij het en hoort ie na zn 'ja' wel dat ie 3,5 mln krijgt; alsnog te bizar in het algemeen ofc

20 juli 2015 om 20:15

Tattoo's zijn niet óf mooi óf lelijk. De tattoos met chinese tekens die mensen er op hun 17de op hebben laten zetten zijn idd lelijk. Maar er zijn ook mooie, kunstige tattoos, die iets vertellen oven een persoon. Als je het goed aanpakt kunnen tattoos een soort verhaal vertellen van wie je in de loop van je leven bent geweest en wat je hebt meegemaakt.

20 juli 2015 om 20:17

Ieder moet doen wat hij niet laten kan zodra het maar niet de vrijheid van anderen schaadt. Ik heb er gewoon niet zoveel mee, daarnaast is het een momentopname die je voor de rest van je leven meedraagt. You'd better know what you are doing.

20 juli 2015 om 21:07

Hoezo moet je Ronaldo er dan weer bij halen?

20 juli 2015 om 21:15

Omdat Ronaldo geen tattoo's heeft en ik Ronaldo dit soort dingen (iig in de media) niet heb zien doen. Maar goed, het klopt dat het in principe onzin is hem erbij te halen, maar die twee worden altijd met elkaar vergeleken, vandaar.

21 juli 2015 om 00:25

Naar het schijnt heeft Ronaldo eens gezegd dat hij tattoos wel leuk vindt maar er geen zet omdat hij anders geen bloed kan doneren.

21 juli 2015 om 06:21

Princenaz

Maar je kan en mag wel degelijk bloed doneren als je tattooos hebt, maar je moet jezelf dan eerst laten testen bij een arts, en met dat goedkeuringsdocument kan je in België wel bloed geven.

21 juli 2015 om 07:27

Ik vraag me met dit soort dingen vaak af. Wat als er aan jou 3,5 miljoen aangeboden word door dit soort landen. En je hoeft alleen een steen te plaatsen. Zou je dan nee zeggen ? Ik niet iig. Makkelijk verdiend. En voor jou zijn er meer voetballers die ja zouden zeggen. Het is niet dat je opeens veel mensen red met je daad.

21 juli 2015 om 09:45

Inderdaad ieder zijn mening haha. Ziet er toch niet uit, 1 donkerblauw been en de rest gewoon bijna spierwit. Lijkt wel alsof hij een hele smerige aandoening aan zijn been heeft. Hetzelfde met die spelers die dan een ''sleeve'' laten zetten, maar dan alleen 1 arm. Voor de rest moet hij zelf weten hoe hij gekleed gaat. Die mensen hadden hem dan maar een dresscode moeten doorgeven. Daarnaast ga je naar Afrika, en ik zou daar ook niet in een pak willen rondbanjeren.

3,5 miljoen is gewoon belachelijk veel geld, maar ik zou het ook hebben gedaan. Als hij het niet was geweest, hadden ze wel iemand anders weten te strikken.

20 juli 2015 om 20:04

Grappigste is dat jij weinig weet over Gabon. Het is 1 van de betere landen van Afrika. En is echt niet zo arm. Zeker minder dan 40% leeft onder de armoedegrens en dat is laag vergeleken de andere Afrikaanse landen.

20 juli 2015 om 20:14

Met die 3,5 miljoen kon je mooi die 40% een klein beetje mee helpen.

20 juli 2015 om 20:18

Het is belachelijk dat er in deze tijd nog mensen leven onder de armoedegrens. Groei zegt niets, de verdeling van geld veel meer.

20 juli 2015 om 20:49

Wie zegt dat hij dat hij dat niet ook doet? Of het geld aan een ander goed doel geeft?

20 juli 2015 om 20:58

Maar iets minder dan 40% is alsnog heel veel. Dat is bijna de helft he

20 juli 2015 om 22:44

In Amerika leven ook een kwart mensen onder de armoede grens en in Nederland bijna 8%.

20 juli 2015 om 20:12

Hij zou het geld aan moeten nemen maar vervolgens aan een goed doel in gabon geven, dat zou pas een streek zijn

20 juli 2015 om 20:28

Je schrijft het verkeerd op. Je moet schrijven: ik vind het er niet uitzien. Ik vind die tattoo's juist wel mooi.

In mijn optiek is dit een regelrechte schande ! Mits het waar is natuurlijk...

20 juli 2015 om 19:28

Hoezo? Dat is hoe reclame werkt... Waarom denk je dat je dat die turkse club Eto'o heeft gehaald? Echt niet omdat het zo 'n geweldige speler meer is! Dat heeft allemaal met de bekendheid te maken, om supporters en publiciteit te krijgen. Dat kost simpelweg geld.

20 juli 2015 om 19:32

Ach kom toch man, dat geld krijg je hier nog niet eens, waarom niet? Omdat het het dat niet waard is. En dan stel jij dat dit in Gabon wel wat oplevert? Feit is, de politici en bewindvoerders daar zijn vaak erg corrupt, en geven het geld van het volk uit aan hun eigen hobby's. Als je als speler al zo gigantisch veel geld hebt het dan niet opbrengen om hier niet op in te gaan vind ik erg teleurstellend.

20 juli 2015 om 19:41

Kom op man, hoe kan je dit goed praten? Als je zo'n bedrag aanneemt in Qatar ofzo, dat snap ik het. Die mensen hebben geld genoeg, maar in een land waarvan je weet dat er mensen omkomen van de honger, dan ben je gewoon een triest persoon die alles zou doen voor geld.

20 juli 2015 om 19:52

Oh ik keur het ook niet goed!
En de reden dat we het hier niet krijgen?
Wij hoeven niet buitenlandse spelers naar ons toe te halen om hier bekendheid mee te werven.
Wij hebben spelers als Arjen Robben, Wesley Sneijder, Robin van Persie en in de toekomst een jonge als Depay die wereldwijd bekend zijn. Bovendien hebben we nog oud spelers als Cruijff, Van Basten, Rijkaard, Gullit en nu ook Cocu, de Boer en Gio... De bekendheid is hier al groot, en de sterren zijn aanwezig. In dat land daar absoluut niet!

Maar goed, je hebt gelijk... ze zouden het geld ergens anders beter in kunnen steken. Maar het land probeert, via het voetbal, bekendheid te krijgen en dat is ze met Messi goed gelukt; want wij lezen het hier op VZ!
-edit: niet goedkeuren is wat anders dan een schande vinden.. ik begrijp de denkwijze van het land.

20 juli 2015 om 22:54

Jij praat ook onzin, Gabon is 1 van de meest ontwikkelde landen van Afrika. 3 producent van olie. Armoede heerst voornamelijk op t platteland. Neemt niet weg dat t een hoop geld is, maar het zou wel politieke betekenis hebben. Messi die naar t land komt en alles wat erbij komt. En die 3,5 miljoen dat bepaald Messi echt zelf niet. Jamy Olivier kost 5 ton voor zijn diensten voor een dag deel. Gaat zoveel naar hun fondsen. Die Messi ook heeft en vrij veel geld naar toegaat!

Jammer dat hij zich hier voor leent, zie ik C. Ronaldo toch minder snel doen.

20 juli 2015 om 19:23

Wat een onzin! Ronaldo doet denk ik zelfs nog meer voor de goede doelen dan Messi

20 juli 2015 om 19:25

Maar wel voor niets, Messie krijgt er n leuk zakcentje voor

20 juli 2015 om 19:25

Messi*

20 juli 2015 om 19:26

Het gaat hier niet om een goed doel. Dit is puur eigen belang en dat is wat Kakadu hier bedoeld.

20 juli 2015 om 19:27

Dit is helemaal geen goed doel.. Ronaldo geeft en messi krijgt is wat hij probeert te zeggen

20 juli 2015 om 19:26

Wat is dat voor random opmerking, Ronaldo doet dit soort dingen al jaren, google maar rond. Veel andere spelers ook, hoor.

20 juli 2015 om 19:44

Ronaldo zou waarschijnlijk het gehele bedrag aan een goed doel geven

20 juli 2015 om 19:54

Stop jullie pubers van VZ, altijd messi en ronaldo, jullie zijn als die klein kinderem die elke keer zeggen: mijn opa is de sterkse van de hele werld, nee mijn opa....stop en draag als volwassen

20 juli 2015 om 20:12

Heeft niemand hier dan door dat Kakadu bedoelt dat hij het jammer vindt dat Messi dit wel doet en die dollartekens in zn ogen lijkt te hebben, terwijl hij Ronaldo niet zo greedy ziet zijn in zn vrije tijd? Ik interpreteer dit als Messi - en Ronaldo +

21 juli 2015 om 13:38

@AS Dortmund

Hahahah ik dacht precies hetzelfde. Kakadu prijst Ronaldo juist in plaats van af te kraken.

23 juli 2015 om 11:19

Blij dat sommigen hier de moeite nemen hun verstand te gebruiken, dank hiervoor. Uiteraard bedoelde ik inderdaad dat dit niks met een goed doel te maken heeft, maar alles met dollartekens in de ogen van Messi, Ronaldo zou zich niet lenen voor deze poppenkast. Geld, en niet een beetje, ontvangen van een straatarme regering voor de legging van de eerstesteenlegging voor de Afrika Cup.. Ronaldo zou eerder het stadion betalen dan 3,5 euro ontvangen voor deze poppenkast. Dat valt me dus erg tegen van Messi.

Toestemming om de Tour door de US te verlaten??? Hij is niet eens mee op Tour.

20 juli 2015 om 19:42

Volgens mij staat er toch echt heel duidelijk dat hij toestemming heeft gekregen om de tour te skippen.

Wel opgeven bij de Spaanse Belastingdienst he Leo!! Een belachelijk bedrag voor een bezoekje natuurlijk.

Lekker zien wij die zielige kinderen met vliegen op tv en storten we een paar euro, terwijl superman messi 3 en half miljoen krijgt om in hetzelfde land een steen neer te leggen, Messi als je een echte man was zou je die 3 en half miljoen gelijk weer inleveren bij de arme mensen die waarschijnlijk 4 straten verderop wonen

20 juli 2015 om 19:29

Helemaal mee eens. Messi had het ook voor noppes kunnen doen, maar het is pas die president die zich belachelijk maakt. Terwijl er genoeg mensen zijn die hulp nodig hebben geeft hij ff 3 miljoen voor het neerleggen van een steen.

20 juli 2015 om 19:35

Inderdaad! Schande dat hij het aan neemt, omdat hij zelf al zo veel verdient. Aan de andere kant, ik weet zeker dat jij en ik ze zo aan zouden nemen want dan zijn we in 1 klap binnen

20 juli 2015 om 20:08

Ik sta niet achter messi zn actie maar de basic reclames die al sinds 1970 op tv zijn om arme hongerige mensen te helpen slaan ook nergens op. Als al die euros waren aangekomen bestonden er geen 3e wereld landen. Het geld komt simpelweg niet aan en zulke landen zijn pure corruptie. Messi is in de loop der tijd aardig veranded maar ik denk toch ook wel dat t deels in zn strot is gedauwd

20 juli 2015 om 22:07

Messi geeft per jaar wel voor duizenden euro's aan goede doelen. Dat doet hij ongetwijfeld ook van dit geld. Niet zo zeuren. Iedereen weet dat Messi er niet zo te koop mee loopt.

Dit soort staatshoofden zijn er de oorzaak van dat Afrika nooit welvaart zal kennen.

20 juli 2015 om 19:27

Afrika is geteisterd door corruptie, het zit dieeeeeeeeeeep ingeworteld in de samenleving, nog meer dan het Westen.

20 juli 2015 om 19:35

Er zijn nog wel meer oorzaken, het continent is de meest vruchtbare van alle continenten en de op 1 na grootste, toch produceert het niet genoeg om zichzelf te kunnen voeden. Het is de hele mindset daar die niet klopt. Toen we daar voor het eerst kwamen was er nog niet eens schrift, zit zo weinig ontwikkeling in.

Messi is echt de grootste greedy gierigerd ooit in het betaald voetbal.
Heel toevallig vergeet hij 5 miljoen belasting te betalen aan een land dat het al economisch moeilijk heeft.
Hij kleed Barcelona helemaal uit hij wil om de paar maanden een contract verhoging en nu dit weer kleed ze maar uit Messi schaam je vooral niet.
Cristiano denkt Gelukkig wel aan anderen.

20 juli 2015 om 19:30

En ronaldo? Wilt hij niet steeds meer verdienen? En kijk naar de bankrekening vab cr7, 3x die van Messi

20 juli 2015 om 19:32

Ga geen Ronaldo vs Messi discussie uitlokken.

20 juli 2015 om 19:36

Messi is de duivel himself! Waarom zien mensen dat niet? Bedoel hij wordt beschuldigd, niet veroordeeld, maar beschuldigd van belastingfraude!!!! Plus hij krijgt nu 3 miljoen voor een bezoek?! Ik durf te wedden dat hij dat zelf heeft geëist. Die president vroeg hem namelijk om te komen en messi zei direct '3 miljoen of je kan me kont kussen'. Nee die messi.. echt een duivel. Gelukkig hebben we in Cristiano de reddende engel. Oke bullshit mode of.

20 juli 2015 om 19:50

Volgens mij ben jij de kontenkusser. Eventjes alles bagatelliseren en nog eens een sneer uitdelen aan iemand die er helemaal niets mee te maken heeft.

20 juli 2015 om 20:19

Het aantal mensen dat onzin praat in dit artikel is gewoon te hoog. Misschien geeft Messi het wel gewoon aan een goed doel, maar nee iedereen gaat gelijk oordelen dat hij gierig is. Zo arm is Gabon ook weer niet trouwens voor eeb Afrikaans land hebben se het best goed.

Met die 3,5 miljoen veegt hij zijn reet af. Dat is voor hem een centje vergelijken met wat hij verdient in 1 jaar!

Daarnaast waarom Messi belonen voor een steen die hij moet leggen? Met 3,5 miljoen kun je een heel dorp in Gabon voeden en daarnaast ook infrastructuur verbeteren. Dit gaat werkelijk nergens over.

Deze meneer heeft laatst nog een huis gekocht van 85 Miljoen en dan woon je in een arm land en dan bedoel ik de president he

Kijk dit is een mooi voorbeeld van hoe het er in Afrika aan toe gaat. Dwaze leiders die geld gebruiken voor prestigepojecten boven het structureel bouwen van scholen, ziekenhuizen, etc. Kan toch niet.

20 juli 2015 om 19:33

Ja, maar het westen betaalt hen weer om dit in srand te houden. De fysieke kolonisatie is er niet meer maar er is degelijk nog wel sprake van kolonisatie. Allemaal om grondstoffen. Hoe denk je dat er in Europa telefoons, tablets, tv's redelijk goedkoop blijven?

20 juli 2015 om 19:42

Oh ja, het Westen weer natuurlijk. Het Westen heeft honderden miljarden gestort op giro Afrika, genoeg om toch flink vooruit te komen. Nu zit China daar, en die doen het anders, die kopen gewoon de boel om en halen de boel leeg, niets ontwikkelingshulp. Maar het Westen hè, die heeft het altijd gedaan. Het wrange is, onder de echte kolonisatie hadden de mensen het daar veelal beter dan nu, kijk maar eens naar Zimbabwe. Zuid Afrika is ook al enorm aan het afhaken.

20 juli 2015 om 19:54

Waar heb je het over? Sinds China in Afrika is gaat het juist vele malen beter. China betaalt juist doormiddel van infrastructuur. Het westen "helpt" al decennia maar er zijn geen vooruitgangen geboekt. Geen onzin verkondigen. Als je er niets van weet, begin er dan ook niet aan. Het was geen China die Afrika heeft gekoloniseerd!!!

20 juli 2015 om 20:14

Er is meer vraag naar grondstoffen door oa de opkomende economieën zoals China, maar om te stellen dat China niet net zo agressief zich opstelt om deze grondstoffen veilig te stellen is zeer naïef. Dit land bijvoorbeeld, google maar eens op Gabon en China. De groei zit hem met name in de gigantische grontstofprijs-verhogingen sinds hun opkomst. Maar het gewone volk merkt daar weinig van. Daarnaast vallen landen zoals bv Egypte, Tunesië en Marokko ook binnen die groeicijfers, maar daar doelde ik niet op.

Er zijn geen vooruitgangen geboekt stel je, dat is dan wel erg triest aangezien er letterlijk 1000 miljard dollar ontwikkelingshulp gestuurd. Veelal heeft dit toch echt van doen door de bevolkingstoename en de inefficientie van deze gelden, maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk betaald is.

China heeft ook genoeg zonden hoor, elk land verdedigd diens eigen belangen, dat is wat ik probeer te zeggen, wordt een beetje moe van die eenzijdigheid altijd. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Tibet, of de ijzeren greep dat het land heeft op Indonesië.

'lionel Messi was afgelopen weekeinde te gast in Gabon. De aanvaller van Barcelona kreeg van trainer Luis Enrique toestemming om de tour door de Verenigde Staten te verlaten om de eerste steen van het stadion in Port Gentil te leggen.'

Wat een hoop onzin vermelden jullie weer hier, de reden waarom hij niet mee is met de tour in de US is vanwege de Copa America, net als alle andere Zuid-Amerikaanse spelers.

Beetje jammer. Dat geld kunnen ze beter aan de bevolking zelf geven....maar ja, wie ben ik.....die gasten krijgen al zó gigantisch veel geld. En alles wat ze willen kopen, krijgen ze inprincipe gratis of aangeboden, zo werkt dat, helaas, in de wereld van geld en macht. Ik hoop tóch écht dat dat ooit nog eens een keer helemaal in elkaar stort. Maar dat lijkt me een utopie.

Er is dus al jaren een samenwerking tussen Barca en Gabon. Xavi en Valdez waren er al in 2012. Gabon importeert voor 4 miljoen per jaar aan kennis en trainers uit Barcelona. Dat Messi voor 3.5 miljoen een steen komt leggen is echt onzin.

Voor iedereen die denkt dat Gabon arm is. Het is voor Afrikaanse begrippen loaded. Omdat het in Afrika ligt betekent het niet dat het arm is. Je kan het Googlen en dan kan je lezen dat Gabon helemaal niet arm is. Vooroordelen hier van mensen op deze site is ongelofelijk.

20 juli 2015 om 20:18

30 procent van de mensen leven in armoede, hadden hulp nodig van het IMF en naar verwachting is in 2025 de olie op. Voor Afrikaanse begrippen hebben ze een hoog inkomen per hoofd van de bevolking, maar de bovenste 20% bezit 90% van het vermogen. Dus typisch een voorbeeld van hoe het niet moet.

20 juli 2015 om 20:23

Het is inderdaad beter dan vele andere Afrikaanse landen. Dat betekent niet dat het een enorm rijk land is. Bijna de helft van het land leeft onder de armoedegrens. Dus het is gewoon een arm land.
3,5 miljoen voor een bezoekje is natuurlijk belachelijk. Zou zelfs belachelijk zijn wanneer hij dat zou krijgen voor het keggen van een steen in een Europees land.

Leuk om al deze reacties te lezen. Iedereen oordeelt en niemand weet wat hij met het geld zal doen. Misschien doneert hij het geld wel aan een goed doel. Niemand weet het verhaal maar iedereen denkt het wel te weten.

mensen die zeiken over messi omdat hij het geld kwam halen, hoeveel geef jij aan goede doelen? messi steunt genoeg goed doelen. Altijd maar klagen hier pffff

on: Ook weer leuk voor die mensen in Gabon dat ze zo een grootheid live konden aanschouwen

Gepaste kledingkeuze inderdaad. Zou hij hetzelfde aantrekken de dag dat hij bij de president van de VS over de vloer komt? President van Spanje? President van Indonesië? Denk het wel te weten maar omdat ik het niet weet vraag ik het me af.

Dit had Leo nooit moeten doen, siert hem niet, in dat land is armoede onder de bevolking ongekend, hij heeft zoveel verdiend met zijn talent en dan gaat hij dit doen, valt mij vies tegen zeg.

Voor die kledinglijn word hij vorstelijk betaald ! En ja ieder is toch vrij in zijn kleding , of heb jij of ik altijd oersaai wat een ander bevalt ? En ja ben dan van hem , vind het ook erg dat elke sportman waar dan ook zoveel verdiend terwijl elk land wel armoede grenzen hebben !
Maar jaarlijks spendeert hij ook miljoenen in projecten van lagere landen armoede bestrijding !!!

20 juli 2015 om 22:48

Ok, nu in het Nederlands aub!

Misschien moet VZ ook maar even een artikel plaatsen dat dit verhaal niet helemaal klopt. Het blad France Football moet dit verhaal rectificeren want Messi heeft hier helemaal geen geld voor ontvangen. Messi heeft een tijdje terug al beloofd om het land een bezoek te brengen en dat heeft hij nu gedaan samen met Deco. Etoo heeft hem hier zelfs voor bedankt. VZ neemt steeds verhalen over uit andere media die niet helemaal kloppen heb ik gemerkt.

Tevens heeft Messi tesamen met Mascherano en Bravo nog vakantie omdat ze de finale van de Copa America hebben gespeeld. Ze hebben nog recht op 2 weken vakantie en hoeven zich pas op 4 augustus weer bij Barca te melden. Neymar en Alves dienen zich op 30 juli te melden.

Messi eist een rectificatie van France Football. Hij heeft er geen euro voor gekregen.

He is dat echt zo ?
Hoe komen ze hier dan bij ?

Als dit echt waar is , zakt Messi verder weg bij mij.
Je verdient al ontelbaar veel. En dan ook nog ff gaan cashen in een derdewereld land.
Altijd maar, meer meer meer willen hebben.
Het zou Messi ( en uiteraard ook al die andere grootverdieners in de wereld ) sieren als ze eens zouden zeggen, doe maar minder minder minder.
Vuile graaiers op de wereld .
Als dit waar is gun ik Messi echt wat slechts toe.

schandalig beste speler en beste betaald speler van de wereld!!!

Tja.. normaal gesproken is Messi onbetaalbaar.

"de aanvaller van Barcelona kreeg van trainer Luis Enrique toestemming om de tour door de Verenigde Staten te skippen om de eerste steen van het stadion in Port Gentil te leggen"

Uh nee............. Messi skipt de VS tour omdat hij extra vakantie heeft gehad na de Copa (net als Neymar,alves,mascherano en Bravo)

Of de rest van het artikel klopt weet ik niet , maar als bovenstaande al niet eens klopt ,lijkt de rest van het artikel me ook meer een roddelblad item dan iets wat serieus genomen moet worden.

Het is niet eens zeker of dit waar is,maar velen hier nemen het meteen als waarheid en spugen hun gal op Messi.niks minder dan haat voor een man die al 10 jaar zich inzet voor Unicef.hij heeft de Leo Messi foundation opgericht.heeft over de jaren heen al meerdere keren grote geld bedragen gestort aan kinderen die het nodig hebben.en mocht dit kloppen wie zegt dat hij dat geld voor eigen rekening houdt?hij kan het evengoed meteen weggeven aan de gene die het echt nodig hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren