Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fans PSV en FC Groningen blijven weg van Johan Cruijff Schaal

Laatste update:

Op 2 augustus strijden FC Groningen en PSV als bekerwinnaar en landskampioen om de Johan Cruijff Schaal in de Amsterdam ArenA. De supporters lopen echter totaal niet warm voor de eerste echte wedstrijd in het seizoen 2015/16. Er zijn nauwelijks kaarten verkocht voor de strijd om de ‘Supercup’.

/

Omroep Brabant bericht maandag dat slechts 1100 fans van PSV een ticket hebben aangeschaft; aan de kant van FC Groningen zijn dat er drie keer zoveel en staat de teller op 3400 stuks. Amateurverenigingen kochten nog de meeste plaatsbewijzen: zesduizend. De teller staat vooralsnog op 11.000 verkochte kaarten, terwijl er plaats is voor 53.000 fans.

Zoals het er nu naar uitziet, zit de Amsterdam ArenA straks op 2 augustus nog niet eens een kwart vol. Harrie Timmermans, voorzitter van de PSV-supportersvereniging, legt uit wat er mis is. “De Johan Cruijff Schaal is een gemaakte prijs en leeft totaal niet bij de achterban. We hebben 2900 plaatsen voor het PSV-vak geclaimd. Ik denk wel dat die uiteindelijk vol zal komen”, zegt hij.

In gesprek met de Brabantse omroep vervolgt Timmermans: “Kaarten worden door de KNVB voor een appel en een ei uitgereikt. Het steekt supporters dat zij wél het volle pond voor zo'n kaartje moeten betalen.” Vorig seizoen streden PEC Zwolle en Ajax om de Johan Cruijff Schaal en kwamen er 42.000 fans op het duel af. Een jaar eerder zagen 48.000 man AZ en Ajax aan het werk.

De Johan Cruijff Schaal is een gemaakte prijs

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen ajax geen publiek, lijkt me logisch

20 juli 2015 om 15:24

Want bij de bekerfinale zit het ook nooit vol, als Feyenoord niet speelt... toch?!

20 juli 2015 om 15:28

Maar de beker is een echte prijs waar je ook al een heel seizoen voor speelt. De JC schaal is een leuke gimmick en voor kleinere clubs handig om je kast wat te vullen.

20 juli 2015 om 15:30

Beker is natuurlijk een veel grotere prijs, Johan Cruijff schaal is toch een beetje een extraatje.

20 juli 2015 om 15:31

De beker is traditioneel gezien veel belangrijker voor clubs en haar supporters. Met bekerwinst kun je ook europees voetbal in het volgende seizoen afdwingen, terwijl de jc schaal een prestigeprijs is. Ik snap dat psvers en groningers daarom geen uren in de bus gaan zitten.

20 juli 2015 om 15:44

De enige reden dat de bekerfinale niet was uitverkocht was omdat de Knvb te weinig tickets aan de clubs gaf. Heel veel plekken voor sponsoren waren leeg, en dat is ontzettend jammer, aangezien er nog duizenden Groningers en Zwollenaren nog wel een kaartje wilden.

20 juli 2015 om 16:32

Reden was ook de prijs omdat via amateurverenigingen enzo het veel goedkoper was

20 juli 2015 om 17:48

het is vanaf groningen allemaal eigen vervoer..fc regeld niks met vervoer en weet niet hoe het bij psv geregeld is maar 32 eu eigen vervoer is voor veel mensen teveel voor zo"n wedstrijd

20 juli 2015 om 15:28

PSV supporters lopen nou eenmaal niet warm voor een prijs die totaal geen waarde heeft, en ook nog eens vernoemd is naar een Ajax icoon. Daarbij komt dat deze wedstrijd gespeeld wordt midden in de vakantie van het zuiden van Nederland (zowel bouwvak als alle scholen). En de supporters die dan nog overblijven hebben het er meestal niet voor over om voor deze nietszeggende prijs een kaartje te kopen en ook nog eens naar Amsterdam te moeten reizen.

20 juli 2015 om 17:38

Ah. Zullen we de Eredivisie dan aub de Bergkamp Divisie noemen. Haakt PSV in ieder geval meteen af, want een prijs die een naam heeft die de mensen in Eindhoven niet aanstaat, die willen ze niet winnen.

20 juli 2015 om 17:52

Ja hoor zowaar een echte successupporter

20 juli 2015 om 18:16

Kijken hoe snel het vol zit als we het voor deze keer de Arjen Robben Trofee noemen..

20 juli 2015 om 18:52

Ach ik vind het feit dat het dr achaal die naam heeft niet zon probleem. Het is toch maar de schaal voor de bitterballen bij een eventueel kampioenschap. Maar goed, ik loop er ook niet warm voor. Vaak een snakeloze pot in een tombe van een stadion.

20 juli 2015 om 19:11

De arena is gewoon een mooi stadion. Vooral nu ze de grachten aan het dichtbouwen zijn. De sfeerloze betonnen bak valt tegenwoordig reuze mee

20 juli 2015 om 19:55

Jeesseeeej, cruijff is toch veel meer dan een ajax icoon? Nederlands beste speler ooit.

Als cruijff een ras feyenoorder was geweest, en verder dezelfde speler was geweest had ik het geen probleem gevonden als er een prijs naar hem vernoemd werd.

20 juli 2015 om 22:42

Een mooi stadion? Het is een steenpuist op het gezicht van de mooie binnenstad van Amsterdam. Gelukkig ligt het niet vlakbij het centrum, anders zou je dat nog aan mensen moeten uitleggen.

20 juli 2015 om 23:56

Goeie redenatie. Puist in het gezicht wat de binnenstad is maar het stadion ligt er ver buiten.. Enige stadion in Nederland dat iets betekent en op z'n plek is is het stadion van GAE in mijn ogen.

21 juli 2015 om 00:58

Hangt ervan af. De oude voetbalclubs hadden altijd stadions in de volkswijken, maar aangezien de steden en de clubs zijn gegroeid hebben ze nu eenmaal nieuwe stadions nodig. En hoe zeer ik de oude Hout mis, ben ik blij dat we in het nieuwe stadion zitten. Dat is de enige manier om de club levend te houden. Clubs die klein blijven zullen op ten duur kapot gaan.

20 juli 2015 om 16:18

gemaakte prijs lijkt me onzin. het is gewoon de Nederlandse supercup zoals elk land dat kent.

20 juli 2015 om 17:23

Sinds die keer dat kampioen PSV met de combi moest en bekerwinnaar Ajax met vrij vervoer kon heeft deze nep-prijs bij mij afgedaan.

20 juli 2015 om 19:18

En dat vind jij nog gek ook? Dat de Ajacieden als ze in de Arena spelen met eigen vervoer mogen? Of hadden ze allemaal verplicht via Amsterdam CS met de trein naar Amsterdam Bijlmer gemoeten?

20 juli 2015 om 20:46

Nee maar het is wel gek dat voor een prijs van dit belang geen vrij vervoer is voor de PSV supporters. Ik neem aan dat de belangen zo klein zijn dat de kans groter is dat Psvers en Ajacieden samen een biertje drinken na de wedstrijd, ongeacht de uitslag, dan dat er rellen plaats gaan vinden. Voor zulke wedstrijden moet de rem er niet zo op. Zo groot is de "haat" niet naar elkaar. Die combi is geen pretje al zeg ik het zelf..

20 juli 2015 om 22:42

Nou eerlijke psvfan, mocht Psv de supercup verliezen ga ik toch maar is mn bokshandschoenen uit het stof halen... nee gekkigheid natuurlijk, heb helemaal niks met dat soort pseudo ontwikkelde mensen. Ben met je eens dat onze overheid soms wel eens doorslaat met treffen van veiligheidsmaatregelen, echter snap ik deze maatregelen (helaas) wel gezien het verleden...

Als PSV'er ben ik niet van plan om naar A'dam te reizen voor die schaal. Kampioensschap en beker zijn veel belangrijker.

20 juli 2015 om 15:38

Is het dan of of? Deze prijs ligt maanden weg van de beker en de schaal. Je doet nu alsof je over een paar dagen liever naar de kampioenswedstrijd gaat.

20 juli 2015 om 16:00

Als ajax supporter hoop ik al jaren dat deze wedstrijd verplaatst wordt. Wat heerlijk om met je vvrienden naar een vreemde stad te gaan. Wedstrijdje kijken en geen gezeur zoals in de competitie dat alleen de voorang uitkaart houders een jaartje kunnen krijgen .

Alsjeblieft snel naar Eindhoven, utrecht of Enschdde deze wedstrijd!

20 juli 2015 om 17:02

Je kan de Johan Cruijff schaal moeilijker ergens anders houden dan in Amsterdan. Wellicht in Barcelona maar dan houdt het toch wel op. Crujff hoort toch bij Amsterdam.

20 juli 2015 om 16:05

Ik ga wel heen. Ik denk dat het voor Groningen iets aantrekkelijker is dna voor PSV, omdat Groningen er nog nooit heeft gestaan. De prijzen zijn idioot hoog terwijl er bij allemaal verenigingen kaartjes van 8 tot 15 euro te verkrijgen zijn. Belachelijk! Ik ga met 9 man en we huren een busje, het feestje komt er wel.

20 juli 2015 om 16:17

Ik als psver ben et daar niet mee eend

21 juli 2015 om 00:23

Wat heb je aan beker of schaal als je fans te beroerd zijn om naar de Supercup te gaan omdat deze in Amsterdam is. Dan verdien je de titemof de schaal niet eens. Stelletje kleuters.

idd wat moet je ermee. Komt totaal geen emotie bij kijken

20 juli 2015 om 16:01

Voor clubs buiten de top 2 is het toch wel degelijk een mooie prijs. En nee, dit is geen sneer naar Feyenoord. Ik wil alleen aangeven dat het voor die club op wel weer eens lekker is de prijzenkast te vullen. Elke prijs geeft een goed gevoel en kan dan weer een boost zijn voor meer.

20 juli 2015 om 16:12

Echt te triest voor woorden, niemand begint over Feyenoord, en het artikel gaat niet eens over Feyenoord of op zijn minst de kuip en nog doe je weer minachtend over Feyenoord, nee voor velen is het al duidelijk dat jij hier meer Feyenoord loopt te bashen dan dat je je bezig houdt met AZ, best triest. Maar ineens hebben we een top 2 omdat PSV eens kampioen is geworden, maar de jaren ervoor was Feyenoord gelijkwaardig of beter dan Psv.

20 juli 2015 om 17:31

Leuk geprobeerd, maar iedereen die jou ook maar een beetje volgt op Voetbalzone, weet dat dit wel degelijk een sneer is naar Feyenoord. Feyenoord is op geen enkele maner gelinkt aan dit artikel, hou ze er dan toch ook buiten joh. Wat een zielige opmerkingen heb je altijd over Feyenoord. Niet genoeg nieuws bij AZ om je wat meer op te focussen?

Met je top-2. Omdat PSV ook weer eens kampioen is geworden na 8 jaar. Daarvoor is Feyenoord regelmatig gelijkwaardig geweest. Ach, wat maakt het ook uit. Noem het een top2, top-3 of top-4. Feyenoorders kunnen trots zijn op de manier waarop de club uit een ontzettend diep dal is geklommen, en de weg naar betere tijden definitief heeft ingezet.

Feyenoord gaat vroeger dan later een gigantische come-back maken. Dat nieuwe stadion komt er aan, spelers worden weer voor mooie prijzen verkocht, de jeugdopleiding brengt weer aardig wat talentjes voort, er zijn goede deals met nieuwe sponsoren in de maak, er kunnen weer hele degelijke spelers aangetrokken worden, en het Legioen komt zoals altijd weer met grote aantallen richting Rotterdam-Zuid.

Geniet er nog van zou ik zeggen. Duurt niet lang meer voordat je Feyenoord niet meer zult kunnen uitlachen

20 juli 2015 om 17:51

AzAlkmaar2, haha jij hebt het echt niet op die Rotterdammers? Iedere topic zie ik wel iets hatelijke voorbij komen..

20 juli 2015 om 21:24

@fron010: Ik zette het er juist bij omdat als ik het er niet bij zet dan krijg ik dezelfde reacties. Wat ik bedoelde is dat ik het snap dat club die regelmatig een titel of beker winnen dit minder interessant vinden. Voor de overige clubs is dit toch juist mooi. In eerste instantie voor provincieclubs als AZ, FC Groningen, Heerenveen etc. en ook voor Feyenoord op dit moment. Dit kan net weer dat zetje zijn om meer te winnen. Daarom zei ik, het is niet hatelijk bedoeld.

Stappenplan om het een voetbalfeest te maken:
1. Noem het de 'supercup'.
2. Speel de wedstrijd in het stadion van de kampioen.
3. Versoepel de combiregeling.
4. Aantrekkelijkere ticketprijzen.

20 juli 2015 om 15:25

Slaat inderdaad nergens op dat deze standaard in de Arena wordt gespeeld. In het stadion van de kampioen is een stuk logischer (en meer publiek dus beter).

20 juli 2015 om 15:29

Waarom slaat het nergens op dat het in de Arena wordt gespeeld? Dat is toch gewoon vastgelegd? Net zoals dat de Knvb beker finale in Rotterdam plaatsvind..

20 juli 2015 om 15:32

en de bekerfinale ook niet meer in de kuip? maar in het grootste stadion van Nederland? of in het stadion van de winnaar van het jaar ervoor?

20 juli 2015 om 15:43

Ben het niet met jullie eens in jullie logica moet de bekerfinale elk jaar ook ergens anders worden gespeeld.
En waarom zou de kampioen altijd thuis voordeel moeten hebben.

20 juli 2015 om 15:34

Goed idee maar dan liever in het stadion van de bekerwinnaar anders is de favoriet (lees kampioen) extra in het voordeel terwijl ze ook al de betere ploeg zijn.

20 juli 2015 om 15:43

Muah. Ik woon in Groningen, als ik dan 'helemaal' naar Eindhoven zou moeten reizen voor zon supercup.. doe maar in het midden van het land, of desnoods met een uit- en thuiswedstrijd. Groningen zou de Euroborg helemaal uitverkopen voor de schaal, ik denk dat PSV ook wel +30.000 tickets kan verkopen.

Maar daar verdient de Knvb dus helemaal niks mee, en dat is dus het probleem.

20 juli 2015 om 16:07

5. Cheerleaders
6. In de rust optreden van een topartiest (zoals bij de superbowl).

Gewoon wat suggesties

20 juli 2015 om 16:31

Dries Roelvink heeft zich al aangemeld voor jouw suggestie

20 juli 2015 om 16:36

Ik zat meer te denken aan Martin Garrix of Yellow Claw (dj's die tijd hebben in ieder geval). Aan amusementswaarde kan het voetbal nog veel leren.

20 juli 2015 om 16:51

Imponeria, Je vergelijk n de Superbowl, na het WK en Olympische spelen het grootste sport evenement ter wereld. Met een wedstrijd om de Nederlandse Supercup.

Cheerleaders hebben/hadden ze bij Ado, voegenw einig toe. Want voetbal heeft maar 1 pauze. En een top arties kost bijna een ton voor 3x niks. Dan kan toch never bij zo wedstrijdje.......

Bij een WK worden wel ook al dit soort dingen uit de kast gehaald.

20 juli 2015 om 19:26

Cheerleaders! Haha! Ik heb eens eind jaren '90 tijdens een bekerfinale met Ajax tegen Fortuna Sittard in de Kuip ook cheerleaders meegemaakt die tijdens de rust precies voor de Ajax-vakken gingen staan dansen... Nou, ik denk dat dat ook de laatste keer is geweest dat de Knvb nog over cheerleaders heeft nagedacht... Hoeren, hoeren, hoeren... dat werd ze vanaf minuut een totdat ze weggingen toegezongen..

20 juli 2015 om 21:22

Tja...supporters humor. Begrijpen die hoe..ehm...cheerleaders ook wel.

Admins...ik neem de punten aftrek voor lief. Moest even heel hard lachen op een voor mij klotendag op de pier van Cocoa Beach.

20 juli 2015 om 19:17

Goed gesproken. En dan nog even kijken naar de datum. Valt bijna altijd midden in mijn vakantie.

Wat een onzin poll. Natuurlijk is de johan cruijff schaal een gemaakte prijs. Net als alle overige prijzen.

Zou deze "supercup" niet veel meer bezoekers trekken als het aan het einde van het seizoen werd gehouden? Dan leeft het voetbal nog veel meer. Na de bekerfinale nog een extra toetje.

20 juli 2015 om 16:17

Ik merk juist dat voetbal in de vakantie erg leeft, iedereen kijkt uit na het nieuwe seizoen en het zien van de zomeraankopen, heb je een prijs gewonnen dan heb je geluk dat jouw ploeg het nieuwe seizoen mag openen , ook nog eens voor een (kleine) prijs!

20 juli 2015 om 16:57

Waar merk je dat aan? Niet aan de feiten die in dit artikel staan iig. Fans van PSV en Groningen hebben er in iedergeval nog geen zin in blijkbaar.

20 juli 2015 om 19:32

Ik merk dat aan mijn omgeving, vrienden collegas en dus fans. Maar we kopen liever voor 50 euro meer drie cl wedstrijden die ergens om gaan. Verder zijn er een hoop fans die niet naar het stadion gaan om hun club te supporten, maar doen dat liever thuis voor de buis. Ook vind de supercup wel leuk, maar hecht er weinig waarde aan als hij wel of niet word gewonnen zkr omdat het JC schaal heet boeit het me niet zo of we hem winnen. Ik weet niet voor welke club je bent maar wij hebben enorm veel zin om onze club weer te zien spelen, dat is elk jaar rond deze tijd!

20 juli 2015 om 21:24

Dat is toch raar als fans van andere clubs hier doorgaans wel zin in hebben.

En verder vind ik het wel mooi. Een seizoensopening ipv met zijn allen starten in het weekend.

21 juli 2015 om 23:29

Nou een wedstrijd tegen Ajax/feyenoord was al anders geweest, met alle respect voor andere tegenstanders. In Groningen halen ze de beker ook binnen als een kampioenschap, snap ik goed en gun ik ze van harte.. Dat Ajax hem graag speelt in eigen stad snap ik ook, ik heb wel zin in de wedstrijd maar ga er geen 30 euro voor betalen + vervoer.

Gek he midden in de vakantie.

Misschien gemaakt, maar ook in andere landen wordt er geopend met de wedstrijd tussen de kampioen en bekerwinnar.

Hoop dus niet dat deze wedstrijd (en prijs) zal verdwijnen, ondanks de vaak slechte (voor)verkoop van de kaarten.

20 juli 2015 om 17:04

Eens.
Hoewel we met PEC vorig jaar best trots waren op het winnen van deze "prijs" gaat het natuurlijk nergens over. Aan een prijs die je kan halen door het winnen van slechts één wedstrijd kan weinig waarde gehecht worden.

Neemt niet weg dat een wedstrijd tussen de landskampioen en de bekerwinnaar vaak wel een redelijk affiche is maar dat het vooral de start van het nieuwe seizoen aangeeft.
Nog even een laatste oefenwedstrijd en dan gaan we volgende week echt beginnen.
Daarom blijf ik ook voorstander om de wedstrijd om de supercup, net als in andere landen, gewoon te blijven organiseren.
Dat er regelmatig weinig volk op de tribune zit moeten we maar voor lief nemen en heeft ook zeker met vaak nog lopende vakanties te maken.

De Johan Cruijff schaal is imderdaad een gemaakte prijs. Ik begrijp goed dat de PSV supporters en FC Groningen supporters geen zin hebben om hiervoor helemaal naar Amsterdam af te reizen. Misschien moet de KNVB de kaartjes nog wat goedkoper maken, dan zal het misschien wel uitverkocht raken.

Waarom ook in de Arena. Is dat stadion heilig verklaard ofzo? Daarbij, Cruijff is er toch nooit bij. Onzin allemaal.

20 juli 2015 om 15:26

Bekerfinale is toch ook altijd in de kuip? Is dat ook heilig? Niet zo zeuren..

Sted..

20 juli 2015 om 15:29

Dat vind ik ook onzin. Ben ik net zo makkelijk in.

20 juli 2015 om 15:35

behalve als Feyenoord tegen Ajax speelt dan moet de wedstrijd ineens in 2 keer

20 juli 2015 om 15:38

Ja anders heb je een bekerfinale met maar fans van 1 club... dat is toch ook niet eerlijk?

20 juli 2015 om 15:43

Dan moeten de fans van beide clubs zich maar gedragen dan maar een bekerfinale voor neutraal publiek. Ik vind niet dat we regels moeten gaan aanpassen omdat er gedeeltes zijn van supporters die zich niet weten te gedragen. Ik denk dat als de JC-schaal Feyenoord Ajax was er ook niet ineens 2 wedstrijden waren geweest.

20 juli 2015 om 16:20

Waarschijnlijk well.. en omdat beide zich niet kunnen gedragen maak je van de bekerfinale een wedstrijd waarbij 1 partij enorm bevoordeeld is?

20 juli 2015 om 16:45

@xfactor dan maar geen supporters maar ben wel eens dat zo'n finale over 1 wedstrijd moet

21 juli 2015 om 07:36

En dat is dan een keuze van de knvb... of een finale zonder fans en dus zonder sfeer of over 2 wedstrijden verspreiden...

Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze voor de optie voor 2 wedstrijden hebben gekozen

20 juli 2015 om 15:29

Prima dat de prijs bij vele niets zeggen en dat je wat van de naam vind ook prima, maar dat zegt toch niets over of je je team wilt zien spelen? 1e wedstrijd van het seizoen en de kans om voor een klein bedrag je eigen club te zien spelen.

Denk wel dat de vakantie periode er iets mee te maken heeft maar een prijs is een prijs en wat Timmermans hier zegt verbaasd mij, ipv te zorgen dat je het stimuleert ga je het goed praten.

20 juli 2015 om 15:45

30 euro vind ik niet echt een klein bedrag daarvoor kun je ook naar een CL wedstrijd

20 juli 2015 om 15:56

Volgens mij betaal je als supporter juist wel een groot bedrag, om daarna precies dezelfde kaarten voorbij te zien komen op vakantieveilingen.. 32 Euro voor een halve oefenpot aan de andere kant van het land. Verder hoorde ik ook dat er sprake zou zijn van combi-regelingen, geen idee waarom.

20 juli 2015 om 17:04

@ Imponeria

wat je zegt over Cruijff is eigenlijk wel een heel goed punt. het zou hem sieren als hij deze prijs elk jaar persoonlijk komt overhandigen aan de winnaar. denk dat het hem ook wel goed zal doen bij de jeugd. men kent hem nu enkel van de voetbal speelveldjes en het gezeur van je ouwe over 'vroeger'...

Begrijpelijk. Het is natuurlijk nou niet bepaald een hoofdprijs, en nog in de vakantie. Als Ajax speelt zit het natuurlijk voller, aangezien de wedstrijd in Amsterdam is. Als hij in Eindhoven werd gespeeld dan had je de tent wel voller gekregen. Ook logisch dat Groningen meer supporters meeneemt, eerste wedstrijd voor de JC ooit, dat is toch altijd wel speciaal.

Goedkope prijzen (onder de 10 euro) en geen combi gedoe en het stadion zal een stuk voller zitten.

Het is meer de manier waarop de kaarten worden verkocht. Wij (Groningers) betalen de volle pond voor een kaartje terwijl supporters van andere clubs gratis heen kunnen via hun werk of andere instanties

20 juli 2015 om 15:29

Zwolle idem dito vorig seizoen. Via de club een kaartje aanschaffen betekende gewoon 4+ tientjes lappen. Twee weken later kreeg je bij twee pakken melk bijna een gratis kaartje in de Albert Heijn om de hoek. Gekkigheid.

20 juli 2015 om 15:31

Precies en zo gaat dat nu vast weer, door de fanatieke supporters is ook opgeroepen om wel heen te gaan maar via andere wegen aan kaarten te komen

Is het PSV überhaupt ooit gelukt de laatste 5 jaar om een volle tribune mee te krijgen? Wel apart dat zelfs Groningen meer mensen mee krijgt als de geweldige top club PSV. Als ze tegen Zenit niet eens een half stadion kunnen vullen zal het in dit geval ook nooit gaan lukken. Jammer maar het is zoals het is.

20 juli 2015 om 15:32

Groningrn heeft veel fanatieke fans

20 juli 2015 om 15:41

Neen, de fanatics en de Z-side boycotten de Johan Cruijf schaal vanwege de hoge prijs die we moeten betalen en dat sponsoren en neutrale supporters een kaartje voor 1/3 daarvan kunnen krijgen.

20 juli 2015 om 16:37

Alleen fanatics gaan boycotten, Z-side niet.

20 juli 2015 om 15:33

Misschien een beetje nadenken, wij in Brabant zijn op vakantie.

20 juli 2015 om 15:42

@Gozert reageer dan gewoon niet. Denk nl niet dat jullie de enige zijn met vakantie??? Slechtste excuus ooit. Meneer onder jou heeft er meer verstand van blijkt. Het valt me gewoon op dat PSV gewoon vaak achterblijft in het volkrijgen van een stadion. En in de ED is het ook vaak zat leger dan een gemiddelde club. Jammer dat jullie in de verdedigende rol schieten

20 juli 2015 om 15:58

Het is gewoon niet waar wat je zegt over het Philips stadion. Het Philips stadion heeft een bezettingsgraad 93 procent. Hoe kan het dan leeg zijn? Je kletst gewoon uit je nek.

20 juli 2015 om 16:06

Sorry hoor maar tijdens de eredivisie zit het stadion gewoon altijd nagenoeg vol. De afgelopen jaren heeft PSV EL gespeeld tegen nietszeggende clubs en dan zit het stadion idd niet vol, maar zeker ook dan nog zo'n 25000 man per wedstrijd. Nu dit seizoen CL zal het ook gewoon weer helemaal vol zitten. Voor een veredeld oefenpotje, wat de JC is, ga ik echter geen 30 euro neerleggen en dan ook nog eens naar Amsterdam toe moeten... Juich mn club wel aan als het er om gaat!

20 juli 2015 om 16:53

Eindhoven 223000 inwoners, gemiddeld 32000 op de tribunes. Amsterdam 825000 inwoners ......4x zo groot ....hebben die 4x zoveel mensen thuis op de tribunes?. Het is frustrerend dat een zo'n klein stadje het zo geweldig doet. Nog steeds de kleinste gemeente/stad die ooit de beker met de grote oren heeft gewonnen. We doen het gewoon geweldig...... En ja, Feyenoord heeft meer publiek en Ajax heeft meer geld, nou, fijn toch. Wij zijn op dit moment de beste van Nederland. Heeft elke "top"club iets waar ze de beste in zijn.

20 juli 2015 om 17:40

Wat doe je op voetbalzone dan, ga terug je strandbedje op.

20 juli 2015 om 18:14

Scavajaa jammer dat je zo veel onzin verkoopt om je eerdere stelling te verdedigen.
Ik vind ook dat PSV supporters de laatste jaren te gemakkelijk verstek laten gaan bij wedstrijden voor de Europa league, KNVB-beker en supercup.
Bij competitiewedstrijden en wedstrijden voor de champions league zit het stadion echter wel vol.
Daarnaast kennen we in Nederland al jaren zoiets als een vakantiespreiding.

20 juli 2015 om 21:28

Gewoon een vakantie boeken in de buurt van Amsterdam. Nest gezellig hoor.

Ot...
tja fe vakantie periode blijft elk jaar wel zo en de knvb moet natuurlijk ook rekening houden met het Ek als het speelschema wordt opgesteld.

20 juli 2015 om 15:37

Tijdens de CL-wedstrijden zit het gewoon weer vol hoor. Bij Psv is het al jaren zo: competitie en CL volle bak, beker en EL interesseert niemand. Was zo, is zo en zal nooit veranderen.

Komt bij dat Zenith wel een grote club is, maar dit toch erg weinig mensen aanspreekt. Jaar ervoor kwam Ac Milan op bezoek en had Psv het stadion 3x uit kunnen verkopen. Zenith is misschien wel 5x beter dan Ac Milan, maar het is geen aansprekende tegenstander.

Ach van psv is het toch bekend dat ze de moeite niet nemen om naar uitwedstrijden te gaan die meer dan 50km van Eindhoven verwijderd zijn? Dit is dus geen nieuws, zie ook het feit dat er bij Groningen 3x zoveel kaarten verkocht zijn.

Het zal allemaal wel meevallen uiteindelijk, de kaartjes worden toch wel verkocht al is het tegen dump prijzen.

Kreeg een tijdje geleden ook een mail van de Knvb met het aanbod om kaartjes te kopen maar ach, PSV -Groningen is voor de neutrale fans niet het affiche om naar toe te gaan denk ik.

Verander de naam en er zullen al meer kaartjes verkocht worden. Waarom zou een psv'er de johan cruyff schaal(ajax) willen winnen. Zo denken veel mensen denk ik...

20 juli 2015 om 15:37

Helemaal mee eens!

20 juli 2015 om 15:42

Dus als ze de kampioensschaal de Rinus Michels schaal zouden noemen dan wilden ze hem ook liever niet meer?

Wat een complete bullshit... Wat maakt het uit hoe de prijs heet je wil als topsporter ze toch allemaal winnen.

ps heb trouwens gehoor dat Ajax na 4 ronde schalen er wel een keer klaar mee was en hem daarom vorig jaar maar een keer hebben overgeslagen... ze vonden de vorm niet zo origineel meer...

20 juli 2015 om 15:50

Hahaha, beter gaan ze dat snel regelen!

21 juli 2015 om 01:26

Hahaha ik weet honderd procent zeker dat er een eensgezinde Ajax-oproep plaatsgevonden zou hebben, wanneer het de Willem van Hanegem schaal heette.

Dat gezegd hebbende, van mij mag de naam blijven. Cruijff is een nationale held, en niet enkel een Ajax icoon. De Knvb moet echter wel iets verzinnen om de kaartverkoop te stimuleren. Lagere prijzen is natuurlijk een logisch begin. De wedstrijd spelen in het stadion van de bekerwinnaar vind ik ook een prima idee. En hang er een goede geldprijs aan, zodat er wat te winnen valt.

20 juli 2015 om 15:50

Johan Cruijff is natuurlijk naast ajax helemaal geen voetbalicoon in heel Nederland (los van buiten NL)......

20 juli 2015 om 17:44

Doe even normaal. Jij was er ook zo een die zijn Ziggo abonnement opzegde? En moslims willen de Jupiler league niet winnen? Het is een prijs. Wat maakt het nou in godesnaam uit hoe die heet? Daarnaast is Johan Cruyff de beste Nederlandse voetballer ooit, logisch dat er iets naar hem vernoemd wordt.

Het is gewoon krom dat je als supporter van PSV of Groningen aantal tientjes moet neertellen, als vee vervoert wordt en waarschijnlijk nog geen druppel alcohol te verkrijgen is terwijl de knvb kaartjes weggeeft bij bijv. de plaatselijke supermarkt en deze op eigen vervoer straalbezopen binnen kunnen.
erg kansloos Knvb. ik hoop dat het stadion leeg blijft.

Zelfs voor ons was het afgelopen jaar maar de "supercup", zegt al wel genoeg lijkt me. Is gewoon een KNVB-wedstrijdje (sponsors, amateurclubs, etc.).

Vorig jaar weinig animo vanuit onze kant, niet in de laatste plaats door de hoge toegangsprijzen.

20 juli 2015 om 19:40

Gewoon 2 kaartjes voor 25,00 via vakantieveilingen, vrij vervoer, niks te klagen. Gingen ook een heleboel via de AH

De Johan Cruyffschaal is de laatste oefenwedstrijd voor het begin van de competitie.. is er ooit een club geweest die er kapot/ziek van was dat deze wedstrijd werd verloren?

Gewoon als Spanje doen 2 wedstrijden uit en thuis

Als ze nu eens beginnen het de supercup te noemen ipv de JC schaal. Slaat nergens op dat die cup naar een voetballer wordt vernoemde die nauw betrokken is bij 1 club. Verder moeten ze het niet standaard in 1 stadion spelen maar bijvoorbeeld in het stadion van de kampioen. Overigens vindt ik 1 stadion voor de bekerfinale net zo goed nergens op slaan.

Ik hoorde ook dat er een irritante combi-regeling is. Dit houdt natuurlijk erg veel mensen tegen. Daarnaast wordt vergeten dat half Brabant in Italië op de camping zit en het een totaal niet aansprekende schaal is.

ik vind het nogal logisch dat hier niet zoveel mensen op af komen. Kaartjes zijn overal voor bijna niets te verkrijgen behalve als je in een vak van Groningen of PSV gaat zitten dan moet je ook nog met die verschrikkelijke combi regeling mee. Het is ook nog eens een wedstrijd van niks het leeft totaal niet. En ik ben ook al genoeg geld kwijt met mijn seizoenskaart en CL kaarten Edit: ik zie net dat je ook de auto kunt pakken dus buscombi niet perse verplicht

Het probleem is dat de supporters van de club 32,50 moeten betalen en dat de Knvb tickets aanbied aan sponsoren, relaties en zelfs neutrale supporters voor 12,50. En als supporter mag je de stad niet in, je moet je eigen vervoer regelen en dan kom je al snel uit op +50 euro.

Als seizoenskaarthouders voor 10 euro een kaartje konden krijgen voor de wedstrijd, zou het nu vol zitten, maar door de ontzettend kromme regeling van de Knvb, die alleen maar op geld uit zijn, verkoopt het niet, en dat is ontzettend jammer, want het kan een leuke wedstrijd zijn.

20 juli 2015 om 15:43

Precies dit.

Als het in Eindhoven zou zijn, was ik wel gegaan. Maar geen zin om naar Amsterdam te gaan voor deze wedstrijd. Daarnaast, precies wat sommige zeggen, prijs stelt niets voor en de timing is inderdaad helemaal ruk. Het zou inderdaad leuker zijn aan het einde van het seizoen. Nu staan er vaak heel andere teams dan de teams die kampioen werden. Zo heeft het totaal geen relatie meer tot de prestaties die aan de basis hebben gelegen van deze wedstrijd. Dit is echt een wedstrijd voor spek en bonen.

Gemaakte prijs? Wat is dat voor onzin als je het zo bekijkt is elke prijs is een gemaakte prijs.
De kampioen tegen de beker winnaar is toch een aardige wedstrijd?
De supporters van beide verenigingen staan niet bekend om het na reizen van hun ploeg bij uitwedstrijden.
Tel daarbij op dat het ook nog vakantie tijd is en dat Psv voor de meeste Groningen-supporters niet zo aansprekend is al Ajax of Feyenoord wat ook geldt voor voor de Psv-supporters ten opzichte van Groningen en zo kan het zomaar zijn dat het bij lange niet uitverkocht zal zijn 2 augustus.

20 juli 2015 om 15:45

Dus jij gelooft dat Groningen wel 10.000 kaarten zou verkopen als Ajax de tegenstander was? Nee hoor. En PSV staat gewoon 3e als het om uitsupporters gaat, Groningen 10e, dus dat valt ook wel mee.

20 juli 2015 om 16:00

Ik denk inderdaad dat Groningen tegen Ajax had moeten spelen er een stuk meer kaarten aan Groningen supporters verkocht zouden worden. Zwolle verkocht vorig seizoen ook alle kaarten mede omdat ze tegen Ajax speelde.

20 juli 2015 om 16:12

Zwolle verkocht officieel 600 plekken voor JC-schaal en nadat AH met acties ging strooien werd er zelfs nog geboycot.
Zaten nog paar duizend Zwollenaren via de AH zeg maar, maar ze verkochten niet alle kaarten.

Goh, verrassend. De uitwedstrijd in Amsterdam is voor bijna elke club de minst populaire van het jaar vanwege de verplichte combi, de gebrekkige veiligheid, de hoge kosten en de vele tijd die je kwijt bent. Als Ajax dan ook zelf nog ontbreekt dan gaat er niemand heen. Deze wedstrijd zou gewoon voor 5 euro p.p. halverwege in pak 'm beet Enschede gespeeld moeten worden.

Als PSV'r of groninger wil je toch ook geen Johan Cruijff schaal winnen wat moet je daarmee de Johan Cruijff schaal moeten ze aan een onderling toernooi van Amsterdamse amateurclubs geven die zouden er misschien nog wat om geven

Het is ook een dom systeem en de naam is club gebonden. Waarom zouden mensen uit Brabant en Groningen naar Amsterdam moeten reizen voor een wedstrijd tegen elkaar. Bovendien is half Nederland nog met vakantie.
De kaarten kunnen goedkoper, de naam moet anders.

20 juli 2015 om 23:36

Naar De Kuip reizen voor de bekerfinale kon ik echt wel van genieten hoor. Maar nu is De Kuip ook een mooi stadion en de Arena meer een evenementenhal. Ik kan je niet precies uitleggen waarom, maar loop gewoon niet warm voor deze JC schaal. Het is niet eens de naam, maar meer dat het een verplichting is in een sfeerloos stadion in het midden van de zomervakantie. Het is gewoon geen onderdeel van iets, waar je bij de beker/eredivisie echt ergens naar toe werkt.

Mijn vrienden en ik hebben met enige tegenzin toch een kaartje gekocht voor deze wedstrijd. Het is fijn dat we op eigen vervoer mogen komen zodat we met de trein kunnen. We gaan lekker vroeg heen zodat we nog even wat biertjes kunnen drinken in Amsterdam. De wedstrijd boeit me niet eens zoveel. Het gaat om niks en ik verwacht een nederlaag. We gaan er gewoon een leuke dag van maken als opening van het nieuwe seizoen.

Ja reken maar uit: je woont in Eindhoven of Groningen, moet afreizen naar A'dam, ticket eten en drinken. Tel uit je winst.

Ja wat wil je? De meeste zijn op vakantie en die blijven echt niet thuis voor zo een wedstrijd.

Zolang de naamgever van de schaal niet eens de moeite neemt om bij de wedstrijd aanwezig te zijn en de prijs uit te reiken (hoezo arrogant), kun je deze prijs beter laten vervallen.

20 juli 2015 om 17:48

Dat is wel zinnige kritiek. Cruyff moet daar zelf natuurlijk gewoon staan om die prijs uit te reiken. Maar gezien de reacties hierboven zijn er weinig mensen buiten Amsterdam die dat zouden waarderen. Want ja, dat is het gemiddelde niveau van de voetbalsupporter: sneuheid.

20 juli 2015 om 17:58

Leidsehood, bespaar je de moeite. Bij sommige trekt de aversie naar Ajax, steeds engere en gekkere vormen. Zo triest.

vind het nog niet eens tegenvallen die 3400 aan groningen kant. getal van afgelopen vrijdag overigens, misschien ondertussen wat meer.
feit dat knvb op voorhand op de lange zijde 20.000 plekken bezet houdt voor sponsoren en relaties geeft al aan dat de belangstelling bij vorige edities ook niet al te geweldig was.
het is eigenlijk ook heel simpel hè. ik behoor ook niet tot de 3400 'officiële' groningen supporters, maar wel tot de zesduizend mensen die via amateurverenigingen kaart gekocht hebben en waar je ook voor een groningen (of psv of neutraal) vak kon kiezen. 32e of 10e betalen..die keuze is dan snel gemaakt.
las in eerder reactie iets over boycot. z-side heeft dat niet uitgesproken en de groningen fanatics boycotten als groep de officiële regelingen. vermoed eerlijk gezegd dat veel van die 6000 kaarten voor amateurverenigingen eigenlijk gewoon terecht komen bij de groningen danwel psv-supporters. logisch gevolg van de prijsstelling e.d. wel het stadion vol willen hebben daarom andere partijen lokken voor 10e en de reguliere clubsupporter waar je het in eerste instantie van moet minstens drie keer zoveel. dan wil je ook niet anders als knvb-zijnde

Afschaffen die JC schaal, Gaat toch nergens over!
Zit verder ook niemand op te wachten.

Logisch. Kaartjes zijn duur. Ik snap de supporters wel. Against modern football.

Het is dat ik op vakantie ben...

Waarom heet het eigenlijk "johan Cruijff schaal" i.p.v. Supercup schaal of iets degelijk? Misschien is het niet de reden dat ze wegblijven maar snap niet waarom die schaal zo moet heten.

Ja, het is ook typisch de Nederlandse voetbalfan, haalt zo snel hun neus op voor bepaalde kwesties, dat haalt ook het NL voetbal internationaal gezien wat naar beneden.

Een prijs is een prijs, en elke die je wint moet je koesteren. Voor een club als groningen is de knvb beker op dit moment het hoogst haalbare. En denk dat de spelers van groningen er ook vol voor gaan. Voor supporters is het anders, die moeten een duur kaartje kopen en de reis naar Amsterdam maken. 3 drie keer geweest, 2001 verlies en 2010 en 2011 winst. Mooi om meegemaakt te hebben en hopelijk ooit eens nog een keer.

Gooi je de kaarten in de uitverkoop, desnoods zit er dan meer neutraal publiek bij. Maar spelen in zo'n halfleeg stadium gaat ook nergens over, dat moet je ook niet willen.

Groningen zou na de bekerwinst nog een prijs kunnen binnenhalen, voor PSV is het meer een oefenwedstrijd voorafgaand aan de start van het seizoen lijkt me, de prioriteit ligt er niet bij om deze wedstrijd te spelen als een finale en de prijs echt te willen winnen.

Ik vind johan maar een betweter. En ik heb niks met ajax of barcelona. Dus ik heb totaal geen affectie met deze wedstrijd/prijs. Van mij mogen ze het afschaffen. En trouwens waarom een wedstrijd organiseren onder de naam van een voetballer. Er waren vroeger wel meer goede voetballers. En daar doe je hen toch wel wat mee tekort vind ik.

Wat een onzin om te zeggen dat er maar weinig Groningen supporters hun club achterna reizen. Een 10de plaats voor Groningen qua aantal uitsupporters in de competitie is gewoon heel netjes voor een

Ik ga waarschijnlijk wel, maar ik begrijp supporters die hier geen zin in hebben heel goed.

Punt 1: De Johan Cruijff Schaal is een nepprijs. Het is een veredelde oefenwedstrijd om een prijs die helemaal niemand serieus neemt.
Punt 2: Een kaartje is 30 euro. Dat is nog meer dan wat je betaalt voor een Champions League-wedstrijd van PSV (als je een passe-partout hebt voor één van de goedkopere plaatsen). Dat is dus behoorlijk duur. Vooral als je bedenkt dat er een hoop bedrijven zijn die dezelfde kaartjes gratis weggeven alsof het balpennen zijn.
Punt 3: Je moet als PSV-supporter nu 2 x 125 km rijden om in het stadion van de aartsrivaal naar een onbeduidend wedstrijdje tegen, met alle respect, FC Groningen te gaan kijken.

Gek he, dat het stadion nog niet vol zit?

En toch zijn er genoeg manieren te bedenken om deze wedstrijd een stuk interessanter te maken:
1. Speel die wedstrijd niet meer aan het begin van het seizoen, maar aan het einde, als grote seizoensafsluiter. Dan zijn de supporters van beide clubs nog in de feeststemming.
2. En als je die wedstrijd aan het einde van het seizoen speelt, dan creëer je ruimte aan het begin van het volgende seizoen. Dan kun je misschien een mini-toernooitje organiseren met de winnaars van de nationale supercups van Nederland, België en twee gastlanden. Dan wordt het automatisch wat interessanter om de supercup te winnen.
3. Maak de kaartjes heel goedkoop (maximaal 10 euro) of geen ze gratis weg aan seizoenkaarthouders.
4. Zorg dat er echt iets op het spel staat. Geef de winnaar bijvoorbeeld een bonuspunt voor het komende eredivisieseizoen of vrijstelling voor de tweede ronde van de Knvb Beker.
5. Geef die schaal een andere naam. Vooral PSV- en Feyenoord-supporters krijg je niet enthousiast met een prijsje dat naar Mr. Ajax genoemd is.
6. Speel die wedstrijd niet standaard in de Arena, maar in het stadion van de landskampioen.

20 juli 2015 om 18:51

Gewoon zo commercieel mogelijk maken die prijs. Zorg dat de winnaar minimaal een miljoen euro kan opstrijken dan moet je is kijken hoe serieus iedereen die prijs neemt. Zoek een grote sponsor die zen naam aan de prijs mag hangen in plaats van JC. Steden geven tegenwoordig tonnen uit aan citymarketing, elke stad met een stadion van 15000 plus kan zich voor een ton kandidaat stellen en de kaartverkoop is ook voor de winnaar.

20 juli 2015 om 19:21

Prima punten weer van jou, chapeau. Ik zou het ook aan het einde van het seizoen willen zien, als iedereen nog zit na te genieten.

Ze moeten het in het stadion spelen van de kampioen, dan zit het wel vol. En ligt ook aan de tegenstander natuurlijk.

Ik persoonlijk vind de naam Cruiff niet handig. Prima, maar zolang hij in belangrijke mate is verbonden met een Nederlandse club is het natuurlijk wel raar. En dat het altijd in de Arena is, (geld overigens ook voor de beker) is gewoon niet handig. Supporters kunnen ook geen dagje Amsterdam doen, want blijkbaar moet je als kaarthouder jezelf ook weer ergens melden. En dan is de prijs hoger voor supporters dan voor bobo's, amateur clubs en andere die privileges hebben bij de KNVB. Dat het dan ook nog vakantie is maakt het alleen maar nog moeilijker.
Als de KNVB nu eens wat flexibeler wordt dan snappen ze dat dit niet werkt, maar ach liever een lege Arena dan een stadion vol supporters die een leuke avond hebben.
Stel dat deze wedstrijd nu eens in Nijmegen werd gehouden, de prijs was kosten neutraal en er is geen meldplicht

Hoezo gemaakte prijs? In iedere competitie speelt de bekerhouder tegen de kampioen. Los daar van.... Psv trekt uit zowieso geen supporters. Famous for not traveling. Beetje jammer dat de arena niet vol loopt. Dit is ook gewoon een prijs hoor. Het wordt nu de jc schaal genoemd. Je had t ook de supercup kunnen noemen. Want meneer cruijf is er zelf nooit bij.

20 juli 2015 om 19:23

Ga ergens anders trollen joh. PSV neemt na Ajax en Feyenoord de meeste uitsupporters mee.
Dat bij zo'n nietszeggende prijs de PSV supporters niet warm lopen is begrijpelijk. Vakantieperiode, veredelde oefenwedstrijd en PSV heeft de prijs al zooo vaak gewonnen, dat de schalen in Eindhoven worden gebruikt om bitterballen te serveren in het stadion.

20 juli 2015 om 20:52

Een niet volle Arena zijn ze in Amsterdam wel gewend. Zeker wanneer het slecht gaat met Ajax is er een hoge no show.
Dat PSV geen uitsupporters meeneemt is een fabeltje. Afgelopen seizoen stond PSV netjes achter Ajax en Feyenoord. Zeker niet verkeerd voor een "provincieclub".
De fruitschaal interesseert de meeste Psv'ers gewoon niet zo. Het gaat dan wel om een "prijs", maar feitelijk is het gewoon een laatste oefenwedstrijd voor zowel PSV als Groningen. Daar ga je al die moeite niet voor nemen en zeker niet als je de volle mep moet betalen.

Johan Cruijf schaal is ook zo'n nepnaam in een supercup prijs. Noem het gewoon supercup dan beschadig je er ook geen naam mee. Wat heeft Johan Cruijf er eigenlijk mee te maken? En waarom altijd in de arena in Amsterdam? Maak er een centraal punt van bv. FC Utrecht. Voor elke club bereikbaar. Soms schaam je je diep als Nederlander dat je met dit soort gemaakte nepprijzen ten toon moet stellen.
Begrijp me niet verkeerd Johan Cruijf was goed in voetbal. Maar om die gast in een cup naam te zetten is toch om je schamen. Maak er desnoods Andre Hazes schaal van. Belachelijk idee van de Knvb.

125 km reizen is natuurlijk heel ver in verhouding met de 350 km die de Groningers moeten afleggen. En als we dan ook nog eens tegen de landskampioen in hun eigen stadion moeten spelen dan kun je het beter de Blatter bokaal ofzo gaan noemen..

20 juli 2015 om 19:45

Groningen amsterdam is 183 km, dus het scheelt 60 km heen en 60 km terug, overdrijven is ook een vak.. maar dat wordt hier meer gedaan om psv maar te bashen!

Als je bijna 30 euro vraagt aan de Groningen en PSV supporters, en aan de andere kant duizenden kaarten weggeeft, dan voel je je idd genaaid door de knvb. Logisch toch!

Wat een gedoe, ik Ben vorig jaar als PEC fan via vakantieveilingen naar de wedstrijd geweest, vrij vervoer, betaalde 35,00 voor 2 kaartjes. Terwijl je dat betaald bij PEC voor 1 kaartje als je geen lid bent. Denk dat er weer zoon actie komt. Gewoon 'Hamsteren buiten de combi' (;

Haha hoezo gemaakte prijs? Het is toch gewoon de nederlandse supercup? Hebben ze dat niet in bijna elk land?

20 juli 2015 om 20:32

Nee, de Nederlandse supercup heb je alleen in Nederland.
In Nederland bestaat de supercup pas sinds 1991 als een jaarlijks evenement.

Dat ze het zoals in Duitsland doen, in het stadion van de bekerwinnaar. En met een fatsoenlijke naam, als het in Engeland de Sir Alex Ferguson cup heette dan zou het ook een andere lading hebben bij bepaalde supporters.

het is ook gewoon een flutprijs maar voor clubs als groningen zwolle utrecht wel leuk om een keer te winnen

Kunnen het inderdaad beter veranderen naar de NL Supercup ipv JC schaal.

Maar het is ook krom als Supporters van Groningen en PSV 30 euro moeten betalen voor een kaartje en andere mensen maar een tientje. En dan worden er volgens mij ook nog gratis kaarten verstrekt aan derden.

Beter spelen ze dit soort wedstrijden aan het eind van het seizoen als afsluiting van het seizoen.
Dan zijn de kampioen en bekerwinnaar ook nog in vreugde en hebben wellicht dan meer belang in deze wedstrijd dan aan het begin van het nieuwe seizoen.

Naar Amsterdam afreizen voor een oefenwedstrijdje en daar dan ook nog de volle mep voor moeten betalen is voor de meesten geen optie.
Al heeft deze wedstrijd voor PSV wel een extra tintje. PSV kan de supercup namelijk voor de 10e keer winnen (als eerste Nederlandse club). Zou je daar ook een extra ster voor op je shirt mogen plaatsen?

Veel supporters zijn dan op vakantie

Ik weet niet hoe het eerst lag maar ik had het idee dat voor mij (regio nijmegen) kwa vakantie het later was daar kan het dus aan liggen....

Triest volk daar in Eindhoven, dit jaa maar geen kampioen worden en niet de beker winnen. Hoeven ze ook de JC schaal niet meer de spelen.

21 juli 2015 om 00:44

Wat dacht je ervan dat misschien veel supporters op vakantie zijn?
Ook is de JC Schaal totaal niet belangrijk en dan ga je niet een paar uur voor in de bus zitten.
De beker oké maar de JC Schaal is niet alle moeite waard.

21 juli 2015 om 14:14

Het ligt eraan wat je voor je club over heb.
Misschien ben ik dan gek, maar ik ben jaren geleden wel vanaf mijn vakantie-adres 'even' op en neer naar Amsterdam gereden om deze veredelde oefenpartij te kunnen zien.

21 juli 2015 om 14:35

De JC is een leuke bijkomstigheid maar leeft niet echt bij veel supporters.
We hebben hem al 9x gewonnen dus als we hem zouden winnen is het alleen speciaal dat het voor de 10x zou gebeuren. Als er nou meer op het spel stond dan zouden er denk ik meer mensen op afkomen maar nu niet. En ik weet niet of je vakantiebestemming dichtbij of verweg lag van Amsterdam maar als mensen bv in Portugal op vakantie zijn gaan ze niet gauw terug naar Nederland voor de JC. Dit lijkt mij omdat:
-Er staat niet veel op het spel
-Het brengt extra kosten met zich mee
-Als je midden in je vakantie zit en je dan voor een wedstrijd terug naar NL moet reizen voor de wedstrijd en daarna weer terug moet naar je vakantiebestemming en dan weer over een anderhalve week terug gaat naar NL lijkt me nogal veel gedoe met vliegen en andere bijkomstigheden

Zolang er niks aangepast word hieraan zal deze wedstrijd nooit echt écht leven onder de voetbalfans.
Noem nog eens een ander land waar de Supercup naar iemand is vernoem ?
Dat bedoel ik het heet gewoon supercup in alle landen. Maar hier moeten ze het weer naar een voetballer vernoemen.
De ticketprijzen zijn veel te hoog, plus reiskosten ( benzine, eten), heen en terug dan loopt het toch aardig in de prijzen zoiets.
Die moeten gewoon naar max 15 euro. En de Knvb moet stoppen met het naaien van alle supporters met die hoge ticketprijzen.
Via andere dingen kan je het veel goedkoper krijgen. Tis een commercieel gedrocht gewoon.

En het een weekend voor de competitiestart altijd te zetten is ook een totaal verkeerde timing.
Een week na de laatste speelronde ( afhankelijk van play-offs spelende clubs ) zou ook goed kunnen.
In ieder geval in hetzelfde seizoen.
Dan zit de kampioen nog in de kampioenssfeer en de bekerwinnaar ook. In het nieuwe seizoen zijn de teams compleet anders, en lijkt het meer op een oefenwedstrijd waar je een prijsje mee wint die ook nog naar iemand vernoemd is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren