Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jack van Gelder verlaat NOS na veertig jaar voor andere zender

Laatste update:
/

Sportpresentator Jack van Gelder stopt na veertig jaar met zijn werkzaamheden voor de publieke omroep. De 64-jarige Van Gelder, die altijd geliefd is geweest om zijn fanatieke commentator op radio en televisie, verlaat de NOS voor betaalzender Sport1. Dat maken de beide zenders maandag officieel bekend.

Van Gelder zal bij zijn nieuwe werkgever onder meer de uitzendingen rondom de Champions League gaan presenteren. Ook is hij present tijdens de EK-kwalificatiewedstrijden die straks weer op het programma staan. Hoofdredacteur Maarten Nooter zegt het ‘buitengewoon jammer’ te vinden dat de NOS afscheid moet nemen van zijn iconische presentator. “Hij is een van onze gezichtsbepalende presentatoren en we wilden hem dus ook niet kwijt. Juist daarom hebben we onlangs nieuwe afspraken gemaakt tot ruim na Jack’s 65ste verjaardag. Hij kiest nu echter alsnog voor een nieuwe uitdaging”, aldus Nooter.

Bij Sport1 is men juist verheugd dat Van Gelder er vanaf 15 september bij komt. “Ik denk dat ik aan niemand hoef uit te leggen dat we bij Sport1 bijzonder blij zijn met de komst van Jack van Gelder als presentator. De Olympische Spelen, een WK- of EK-toernooi, Jack heeft het allemaal gepresenteerd”, zegt vice-president Will Moerer. “Hij neemt een schat aan ervaring mee.”

“Bovendien weet hij in ieder programma een sfeer te creëren waar we bij Sport1 naar op zoek zijn. We willen naast de echte sportliefhebbers ook graag een breder publiek bedienen en ik denk dat Jack als geen ander in staat is om daarin de juiste balans te vinden”, verzekert Moerer trots. Zijn zender behield de uitzendingen van de Champions League, waar de NOS die juist na vele jaren opgaf om de Eredivisie-samenvattingen nog te kunnen bekostigen.

Zul jij Jack van Gelder missen bij de NOS?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een heerlijk nieuws.

20 juli 2015 om 14:37

Waarom?

Ik vind Jack niet zo leuk om naar te kijken.

Tijd voor iets nieuws!

Jack is veel sterker in zijn radioverslaggeving.

20 juli 2015 om 14:54

Ik ook niet. Hij heeft een goede stem maar thats it. Verstand hebben van voetbal is ver te zoeken bij de tv analisten ook bij hem.

20 juli 2015 om 15:02

Hij is wel vaak degene die scherpe vragen durft te stellen aan zijn gasten, dat vind ik heel goed aan jack. Niet zoals een Egbers die er wel eens als vervanger zit, de kans dat hij vragen op de autocue heeft staan in ook nog aanwezig

20 juli 2015 om 15:10

Niels Fleuren is ook profvoetballer, betekent niet dat hij er iets van kan. Je hebt wel verschil dat begrijp je wel.

20 juli 2015 om 15:23

nou dat vind ik niet het geval

jack van gelder stelt eigenlijk nooit scherpe vragen, laat heeeel erg duidelijk zn liefde voor ajax zn werk beinvloeden terwijl hij dat '' als afc fan'' blijft ontkennen

verder heb je bij studio voetbal aan tafel manen als arno vermeulen, waterreus etc die proberen een uur lang niks (inhoudelijks) te zeggen, behalve hun eigen straatje schoon vegen

maar wellicht komt dat ook doordat mannen als van gelder, smeets van nieuwkerk etc bij de publieke omroep als een koning behandeld worden, waardoor ze op den duur zo erg in zichzelf gaan geloven dat ze een karikatuur van zichzelf worden

mag ik dat zeggen, JA! dat mag ik zeggen

maar qua dat betreft kan het heel erg goed zijn dat jack uit zn oude vertrouwde omgeving vertrekt zodat hij hopelijk geprikkeld wordt en kritiek krijgt

20 juli 2015 om 15:45

Van Jack is algemeen bekent dat hij altijd volledig kritiekloze vragen steld. Ik ben blij dat we van deze kwal verlost zijn.

20 juli 2015 om 15:45

ben het helemaal met je eens, erg opzichtig kiest hij de ajax kant en is weinig kritisch en op de man, waterreus en vermeulen voegen ook niks toe en het is daardoor een saai programma.

20 juli 2015 om 16:19

Blij dat ie weg is. Misschien dat Studio Voetbal dan ook weer een beetje niveau krijgt. Maar dat zal wel weer tegenvallen met Arno Vermeulen die meer affiniteit heeft met journalisten dan met voetbalkenners.

20 juli 2015 om 17:06

Het gaat bij Jack altijd twee kanten op.

1. Hij vergeet dat hij journalist is en toont zijn liefde voor Ajax.
2. Hij realiseert zich dat hij journalist is en gaat opzichtig op zoek naar een manier om de gang van zaken bij Ajax te bekritiseren.

Dat laatste doet hij altijd met een "kijk mij, ik zeg iets negatiefs over Ajax" houding waardoor dat weer gaat irriteren.

Waterreus is gelukkig weg. Die is zo'n ontzettende fan van PSV dat hij niet meer in staat was kritisch naar PSV te kijken en daarnaast altijd aan het loeren om Ajax en Feyenoord af te kraken als een soort Calimero.

20 juli 2015 om 18:53

Presentator en analist is ook een wezenlijk verschil. Daarom is Jack ook presentatpr, er wordt niet naar zijn mening gevraagd, hij brengt alleen het nieuws of vraagt of de mening van de analist.

Niet meer dan logisch nu de NOS ook nog eens de rechten voor de CL is kwijtgeraakt. Wist trouwens helemaal niet dat hij al 64 was. Dacht ergens in de 50 of zo.

20 juli 2015 om 14:18

Jack van Gelder is al zo'n 15 jaar 'ergens in de 50'. Net als Tom Egbers al jarenlang ergens tussen de 40-55 zit en Mart Smeets nooit jonger is geweest dan 60.

Zal wel iets in de koffie zitten daar.

20 juli 2015 om 14:20

Dat speelt ook mee in zijn keuze. Bij de NOS moet je met 65 per se met pensioen, zelfde met mart smeets. Heel verstandig om eieren voor zijn geld te kiezen.

20 juli 2015 om 14:33

Mart Smeets werkt nog steeds voor de NOS en volgens dit artikel kan v Gelder ook na zijn 65ste aan de slag blijven.

citaat;
Juist daarom hebben we onlangs nieuwe afspraken gemaakt tot ruim na Jack’s 65ste verjaardag. Hij kiest nu echter alsnog voor een nieuwe uitdaging”, aldus Nooter.
einde citaat:

20 juli 2015 om 14:50

Klopt, maar misschien niet als presentator, dat lees ik toch niet in dat citaat?

Nog even en het is helaas helemaal gedaan met voetbal op de Nos.

20 juli 2015 om 14:56

Sport hoort eigenlijk ook niet op de PO. Maar het is wel jammer dat we geen gratis voetbal meer kunnen kijken.

20 juli 2015 om 15:24

En waarom hoort Sport daarniet? Publieke omroep is van iedereen en laat sport nou ook bet de grootste trekpleister te zijn op tv.

20 juli 2015 om 15:44

Niet iedereen vindt sport leuk, waarom moeten die mensen dan betalen omdat jij en ik het wel leuk vinden? Als jij het sport leuk genoeg vind om er voor te betalen, dan betaal je er voor. En als je het niet wilt zien, dan hoef je er van mij ook niet voor te betalen. En zo zijn er nog wel 100 programma's op de publieke omroep die daar niet horen. Gewoon 1 televisie en radio zender in geval van nood, de rest is overbodig.

20 juli 2015 om 15:55

Dat is natuurlijk onzin, Entertainment hoort er nou eenmaal bij, de ander sport de ander een quiz, de ander muziek of kerkdiensten. We betalen allemaal voor de omroep, dus dat er dan voor ieder wat wils is lijkt me vrij logisch

20 juli 2015 om 16:17

Ja, of we betalen allemaal niet voor de publieke omroepen, en laten entertainment op de commerciële omroepen waar het hoort en waar je mag kiezen waar je voor wilt betalen. Het hoort er helemaal niet nou eenmaal bij.

20 juli 2015 om 16:23

Eens. Ik vind het ook belachelijk wat voor programma's je op de publieke omroepen voorbij ziet komen onder het mom van "educatie" of "volksvermaak" terwijl het feitelijk gewoon supercommerciële rotzooi is.

20 juli 2015 om 17:40

Sommige mensen vinden het nieuws ook verschrikkelijk, ook maar schrappen dan? Documentaires over de natuur kan ook niet iedereen waarderen. Ik snap je punt wel maar dan kan je beter de hele PO schrappen want volgens mij is er niet een ding dat werkelijk alle Nederlanders leuk vinden.

20 juli 2015 om 18:06

Ik vind al die talentenjachten ook niet leuk, helemaal niet als er 5 tegelijk zijn op 5 verschillende zenders. Dat komt dan niet op NPO, maar toch komt het op een zender waar ik niet extra voor betaal. Laat die mensen dan ook maar een betaalzender talent tv ofzo nemen.

Verdorie, daar gaan de legendarische radioverslagen. Nooit meer tvbeeld met radiogeluid erbij.

20 juli 2015 om 17:29

Opgeruimd staat netjes. Aardige man maar hoort alleen wat hij wilt horen. Legt woorden in je mond. Gaat achteraf v Gaal onderuit halen maar liet zich face to face beledigen en als kleine jongen behandelen door v Gaal. Alleen zijn radioverslagen waren leuk maar dat was dan ook alles.

Toch wel erg jammer dit. Maar toch begrijp ik van Gelder wel. Wat heeft hij nu nog te zoeken bij de NOS? 19:00 op zondagavond is misschien het enige wat hem nog aansprak.

20 juli 2015 om 14:18

Studio voetbal..

Zo, ben ik blij dat ie achter de decoder verdwijnt! Vind het maar een naar zelfingenomen mannetje!

21 juli 2015 om 00:34

Ik heb liever dat het achter de decoder zit dan op SBS6 of bij de NOS. SBS6 is alleen maar reclame en de NOS betaalt al jarenlang bakken met geld voor de uitzendrechten en dure commentatoren van belastinggeld. Sport1 en foxsports zijn fantastische zenders, zou het niet anders willen. Als iedereen gaat betalen krijgen de clubs misschien ook eens wat meer geld.

Nog even en alles zit straks achter de decoder !!!

Vond het altijd wel prettig om naar zijn wedstrijdcommentaar te luisteren, maar zijn optredens bij Studio Voetbal waren altijd tenenkrommend en de objectiviteit was dan ook ver te zoeken.

Dat zal de kwaliteit van de programma's ten goede komen , waardeloze kritiekloze oude-jongens-krentenbrood presentator,

Ik zal niet rouwen om het vertrek van Mr. Ajax bij de Nos. Hij ontkende altijd een fan te zijn van Ajax maar in de praktijk (met name bij Studio Voetbal) liet hij zijn liefde voor de Amsterdammers duidelijk blijken. Daar waar hij bijvoorbeeld Hiddink keihard aanpakte, behandelde hij Frank de Boer altijd met fluwelen handschoenen.

20 juli 2015 om 14:23

Onzin van de bovenste plank. Jack was altijd erg kritisch op Ajax. Met name de laatste seizoenen. Sprak ook gewoon erg positief over PSV en Feyenoord.

20 juli 2015 om 14:38

Ach voor sommige is het zo dat als ze een bepaalde club niet de hele tijd afzeiken dat ze gelijk voor die club zijn. Zo heb ik zelfs mensen horen zeggen dat VI ajax gezind zou zijn....

Ontopic: Dat zal wel even wennen zijn geen Jack meer op zondagavond. Heeft sport 1 overigens nu alle rechten voor de CL? Of liggen de rechten voor de Nederlandse teams nog bij de Nos?

20 juli 2015 om 15:01

Sport 1 en sbs6 hebben de rechten in Nederland.

20 juli 2015 om 16:27

Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat Jack zijn imago als Ajacied wilde verbloemen door overdreven kritisch te zijn op Ajax. Heb hem absoluut nooit als pro-Ajax ervaren. Hij is gewoon een populist zoals je bij Hiddink / De Boer duidelijk kan zien. Praat mee met de publieke opinie.

20 juli 2015 om 17:11

Jack wist wel bij elke discussie de vergelijking te trekken met Ajax. Soms kostte het hem zichtbaar moeite niet over Ajax te praten. Je kan me veel vertellen maar niet dat jack geen ajaxfan is.

20 juli 2015 om 14:24

Iemand die prutst mag je ook keihard aanpakken, en dat is wat Hiddink deed de laatste maanden.. En daarnaast Jack is een Afcer en geen Ajacied, een heel groot verschil dus

20 juli 2015 om 15:29

Haha, heerlijk altijd van die supporters met zelfontwikkelde Ajax-paranoia. Overal waar het woord Ajax of Amsterdam valt wordt met een hatend vingertje gewezen, want zodra ze dat in de mond nemen zijn ze Ajax-fan en verliezen ze elke vorm van objectiviteit. Genieten

20 juli 2015 om 16:00

@ajax424

Dat heeft niets met haat te maken. Het heeft te maken met het feit dat van Gelder altijd heel erg hard zijn best heeft gedaan te ontekennen dat hij geen Ajax fan is, maar niet kon voorkomen dat het toch wel zo is.

Dat iemand Ajax fan is, prima (serieus, heb ik echt geen moeite mee), maar gaan doen alsof je het niet ben en daar in falen is toch wel een min puntje.

Daarintegen is jouw objectiviteit en verwachtende (zelf verheerlijking van de) haat vanuit wat niet Amsterdams is ook een min puntje. Mischien eens een open mind houden, zal veel beter werken.

20 juli 2015 om 18:05

Ik denk dat de situatie die ik beschrijf veel vaker voor komt dan het tegenovergestelde, maar dat is mijn opinie. Ik ben best open minded wat dat betreft hoor, naar mijn mening is het beste om hier mee om te gaan er lacherig om doen in plaats van de aanval kiezen, wat altijd uitzicht- en nutteloze discussies oplevert. Of je dat zelfverheerlijking wil noemen moet iedereen voor zich weten, ook dat kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Jack is Afc'er, punt. Het is zoeken naar een stok om mee te slaan door te zeggen dat hij probeert te verbloemen dat hij Ajacied is. En dat is nou precies wat ik bedoelde in m'n eerste reactie.

20 juli 2015 om 20:46

@ajax424

"ik denk dat de situatie die ik beschrijf veel vaker voor komt dan het tegenovergestelde, maar dat is mijn opinie."

Jouw reactie ging meteen al uit van haat, zonder dat daar enige aanleiding voor was. Dus hoe objectief is dat en is dan je aanname nog wel correct? Ik denk van niet, vandaar mijn reactie dat niet alles meteen "haat" is. Daarnaast stel je dat jouw situatie wel vaker voorkomt, dat betekend dus niet altijd, en dan alsnog ga je meteen uit van "haat". En dan tegen anderen maar roepen dat ze niet mogen generaliseren. Hoe fout...

Of Jack wel of niet een Ajacied is blijft verder in het midden, ik mijn mening, jij de jouwe, prima. Maar misschien eens wat programma's van hem terug kijken, als je je bril hebt afgezet.

20 juli 2015 om 14:32

Altijd mooi dat Ajax niks met dit artikel te maken heeft, dat toch Ajax erbij betrokken wordt.

20 juli 2015 om 14:45

Heb wel eens een paar weken op de zendtijd gelet: van de 50 minuten minimaal 30 over Ajax. Zelfs toen Psv zowat kampioen was, ging het nog over Ajax. Er zijn zelfs uitzendingen geweest waar het 0 minuten over de nummer 1 ging. Waar ik het niet mee eens ben is dat het louter positief was. Ajax werkt ook afgekraakt, het enige nadeel was dat het alleen maar Ajax, Ajax en Ajax was.

20 juli 2015 om 14:53

Dus jij zat daar echt met je stopwatch en je logboek alles bij te houden? Leuk op de zondagavond. Ik mag hopen dat je een flinke klacht heb ingediend.

20 juli 2015 om 15:00

Het is echt onzin dat studio voetbal nog enkel over Ajax ging. Sinds Arno Vermeulen enkele jaren geleden aangaf dat er minder over Ajax gepraat moest worden (terecht of niet) werd er ook echt met de handrem over Ajax gesproken, behalve toen het ging over de fluwelen revolutie waar Vermeulen zelf overduidelijk een kant in koos.

Daarbuiten wisten de tafelgasten niet hoe snel ze van onderwerp moesten veranderen als Ajax werd genoemd, en was tante Jack ineens geen Ajacied maar een Afc'er. Het lag er te veel bovenop. Het wordt sowieso tijd dat dat hele programma anders wordt aangekleed en dat er verjongd wordt. Echte nieuwtjes had men bovendien al lang niet meer.

20 juli 2015 om 15:31

Ik heb geen stopwatch nodig om te kijken hoe laat een programma begint en wanneer het onderwerp Ajax wordt afgerond. Sommige mensen kunnen klok lezen, dan heb je al die apparaten niet nodig.

Het is gewoon tenenkrommend. Het werd voor supporters van andere clubs gewoon totaal niet interessant om er nog naar te kijken. Eén klein relletje bij Ajax en hoppa, daar gingen we weer een volle uitzending zeuren. Ik vind dat erg omdat het de publieke omroep is. Die is voor iedereen, niet voor regio Amsterdam.

20 juli 2015 om 16:03

@wallyposta

Dus omdat je geen passend antwoord kan geven, begin je maar over een stopwatch? Overduidelijk heb je het programma nooit gekeken, want dan had je deze nodeloze, en domme opmerking nooit geplaatst.

20 juli 2015 om 18:46

Ach geintje man. Kijk hoe bieroloog hier op reageert. Ik weet niet of Ajax een voorkeursbehandeling krijgt. Kan me best voorstellen dat als je voor AZ bent dat het vervelend is dat Ajax continu voorbij komt.

20 juli 2015 om 20:49

@wallyposta

heb al in een eerder post aangegeven dat het me niet boeit wat er voorbij komt in een voetbal programma. Maar elke week Ajax wordt op een gegeven moment gewoon vervelend. Voor de duidelijkheid, ik heb het over deze post (taat hier iets verder naar onderen):

"ik zou verwachten meer nieuws en discussie te horen over ploegen als bijvoorbeeld Cambuur, Pec, die het uitskekend gedaan hebben afgelopen seizoen, of Nac, Twente waar zoveel te doen was, of de ploegen in de eerste divisie, over talenten (zoals bijvoorbeeld een van Overeem), die het uitstekend doen. Ik noem specifiek geen AZ, omdat ik daar zelf fan van ben, en wil aangeven dat het mij om voetbal nieuws gaat. Dat Ajax daar een paar keer tussen zal zitten, prima, geen probleem. Maar elke uitzending Ajax kwam me op een gegeven moment wel mijn strot uit. "

Duidelijk?

20 juli 2015 om 21:00

Nee niet duidelijk. Wil je het nog een keer uitleggen? Haha. Ik geef je toch gelijk goede vriend. Hele lappen tekst. Nogmaals ik snap het!

20 juli 2015 om 15:13

Hij ontkende geen fan te zijn? Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed hier (iets in de zin van dubbele ontkenning).

On topic: Studio Voetbal gaat inderdaad vaak wel voor een substantieel gedeelte over Ajax, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo gek. Het is namelijk nog steeds de grootste club van Nederland. Of het nog steeds de beste club is kan je over twisten, maar het is hoe dan ook de grootste. Daarnaast is het een club uit Amsterdam, dat toevallig de hoofdstad van Nederland is. Alleen al daardoor is er vaak meer vermeldenswaardig nieuws rondom Ajax.

Verder ben ik het absoluut niet met je eens dat het nieuws over Ajax altijd louter positief was. Jack was juist zeer kritisch op Ajax en dat nam naar mijn mening de laatste paar jaren alleen maar meer toe. Het technisch beleid, de bestuurlijke onrust en de in zijn ogen matige kwaliteit spelers zijn regelmatig bekritiseerd. Tot slot was Hiddink bondscoach van ons land, een functie waarin hij hard gefaald heeft. Zijn beleid en tactiek leken ondoordacht en als de resultaten dan ook nog eens flink tegenvallen, dan is een harde aanpak wel gerechtvaardigd.

20 juli 2015 om 16:08

@ajaxadam020

Dat het zoveel over Ajax ging, kwam juist door van Gelder. Dan kan jij als fan beweren dat het terecht was, maar feit blijft dat het een voetbal programma is/was. Niet Ajax Tv.

Ik zou verwachten meer nieuws en discussie te horen over ploegen als bijvoorbeeld Cambuur, Pec, die het uitskekend gedaan hebben afgelopen seizoen, of Nac, Twente waar zoveel te doen was, of de ploegen in de eerste divisie, over talenten (zoals bijvoorbeeld een van Overeem), die het uitstekend doen. Ik noem specifiek geen AZ, omdat ik daar zelf fan van ben, en wil aangeven dat het mij om voetbal nieuws gaat. Dat Ajax daar een paar keer tussen zal zitten, prima, geen probleem. Maar elke uitzending Ajax kwam me op een gegeven moment wel mijn strot uit.

20 juli 2015 om 16:42

Van Gelder is de "talkshow-host", dus vrijwel ieder onderwerp dat ter sprake komt is op zijn conto te schrijven. Jouw aantijging vind ik dus niet helemaal fair.

Ik ben het met je eens dat clubs als Cambuur, Zwolle en Twente ook aandacht verdienen, al hoewel ik die clubs wel een aantal keer voorbij heb zien komen afgelopen seizoen. Dan is het echter wel zaak niet te snel af te dwalen van het onderwerp, wat ik over het algemeen nog wel veel zie gebeuren. Dan denk ik op een gegeven moment waar gaat dit naartoe en verlies ik al snel de aandacht. Hetzelfde zal jij hebben als het over Ajax gaat.
Wellicht dat de aandacht voor Ajax nog iets minder kan, al hoewel ik vind dat die de laatste tijd al sterk afgenomen en niet overheersend is.

Overigens heb ik sowieso steeds minder interesse in het programma "studio Voetbal". Er wordt heel vaak hetzelfde nieuws herhaald en de tafelgasten (met name Adriaanse en Vermeulen) hebben steeds minder nuttigs te melden. Daarnaast brengen ze het gene dat ze te melden hebben ook nog eens op een heel vervelend en pedant toontje (vooral Vermeulen). Misschien dat het vertrek van Van Gelder een positieve verandering teweeg kan brengen, anders ben ik geneigd helemaal niet meer te kijken.

20 juli 2015 om 20:54

@ajaxadam020

"on topic: Studio Voetbal gaat inderdaad vaak wel voor een substantieel gedeelte over Ajax, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo gek. Het is namelijk nog steeds de grootste club van Nederland."

Dat is wat jij zei. Ik reageerde daarop:

"dat het zoveel over Ajax ging, kwam juist door van Gelder. Dan kan jij als fan beweren dat het terecht was, maar feit blijft dat het een voetbal programma is/was. Niet Ajax Tv."

Daarop zeg jij:

"van Gelder is de "talkshow-host", dus vrijwel ieder onderwerp dat ter sprake komt is op zijn conto te schrijven. Jouw aantijging vind ik dus niet helemaal fair."

Dan klopt het toch wat ik zeg!?

20 juli 2015 om 23:51

Wat Ajaxadam bedoelt is: het gaat er niet om wat jij wilt. Het gaat erom wat het "grote" publiek wilt. Dat is ajax en dat is nu eenmaal de realiteit. Kan je leuk vinden, kan je irritant vinden. Dat zijn nu eenmaal de feiten. Je hebt de die hard voetbalfans die zitten de hele dag op voetbalforums zoals voetbalzone. Daar vind je feitjes over overeem. Leuk voorbeeld was dat. Daarna heb je die grote laag daaronder. Die willen gewoon simpel en bekend voetbalnieuws. Helaas is dat vooral Ajax.

Zo dat hij al zo oud was dat wist ik niet. Heel jammer dat hij van het open net af gaat. Ook Studio Voetbal wordt nu een stuk saaier lijkt me. Ik wens hem veel succes met zijn nieuwe uitdaging

Voor de televisie vind ik het geen drama, daar vond ik hem niet echt een toegevoegde waarde, maar op de radio was het toch wel een icoon.

Zijn verslag bij de goal van Bergkamp in 1998 in Frankrijk, kan vrijwel iedere voetballiefhebber (van de leeftijd om dat meegemaakt te hebben ) zich nog wel herinneren, denk ik.

20 juli 2015 om 14:23

En eerder natuurlijk in 1988 het gehele EK, met als hoogtepunten de doelpunten van Van Basten tegen West Duitsland en Rusland.

Hopelijk betekent dit een nieuwe frisse start voor studio voetbal. Dat kon toch eigenlijk niet meer met hem...veel te slap....

20 juli 2015 om 14:35

Dan mag ie Arno Vermeulen, Van Hooijdonk en Waterreus van mij ook wel meenemen.

Dit vind ik niet leuk, kijk echt vaak naar Sport 1 voor Spaans en CL voetbal, was al niet weg van Sierd en Emile en moet dan nu ook nog de clown Jack v Gelder erbij nemen.
En dat heet dan een serieuze sportzender te zijn.

Eindelijk! Meer tijd voor andere clubs voortaan! Geen oneindig Ajax-geneuzel meer! Heerlijk..

20 juli 2015 om 14:48

Of zijn amateurclubje Afc, echt zo irritant...

hee is dat niet dezelfde man die iedereen afmaakte toen ze naar een andere zender gingen en dan nu hetzelfde doen schijnheilig mannetje vind ik het

Zal zijn duidelijke voorkeur voor Ajax, Barcelona en Messi niet missen op de televisie. Zijn optreden bij Studio voetbal was af en toe tenenkrommend. Als live verslaggever bij grote sportevenementen was hij geweldig, de emotie in zijn stem in combinatie met zijn kennis was geweldig. Verstandige keuze van Jack om te vertrekken bij de NOS, want na Mart Smeets weet iedereen hoe ze daar met op leeftijd zijnde iconen omgaan. Beloftes of niet, voor je het weet vinden ze dat je beter met pensioen kan gaan.

20 juli 2015 om 15:21

Vond Studio Voetbal niet te kijken eerlijk gezegd.. voornamelijk door Jack van Gelder. Zijn legendarische commentaar op de goal van Bergkamp in '98 zal ik echter nooit vergeten.

Prima dat hij weg is.

Zonde dat zo'n icoon verdwijnt bij de Nos.. Zegt waar het op staat, maar toch objectief.. Zo zie je ze niet veel meer

20 juli 2015 om 14:45

Tuurlijk vind je dat je bent een Ajax supporter..

On topic..

Zijn hoogtepunt ooit was zijn radioverslaggeving tijdens het EK van 1988 dat was nog leuk daarna is het alleen maar minder gegaan en op tv is het niet om aan te gluren.. Keek nooit naar Studio voetbal alleen al door zijn rotkop.. En uiteraard dat gegeil op Ajax.. Studio voetbal werd niet voor niets een tijd geleden Studio Ajax genoemd..

20 juli 2015 om 14:54

Tuurlijk jongen. Knap dat je er nooit naar kijkt maar wel weet dat het studio ajax is. Er zitten vaak zat mensen als Pierre van Hooidonk of Waterreus, Vermeulen etc. Maar ja lekker makkelijk weer... beetje in gebakken lucht verkondigen kan iedereen.

20 juli 2015 om 15:24

Knap hoor als je er nog nooit naar gekeken hebt om met dat oordeel van je te komen.
Zoals Rosc ook al aangeeft er zitten vaker niet Ajacieden, dan Ajacieden in het programma..

Of zijn mensen als van Marwijk, Advocaat, watergeus, van hooidonk, youri mulder, enz opeens Ajacieden?
Had van jou wel wat meer verwacht dan deze post

Jammer Jack, ik zal je legendarische radioverslagen missen. Altijd geluid van de tv uit en de radio aan.

Wat de televisie-uitzendingen betreft absoluut geen gemis. Jack van Gelder is een slijmbal eerste klas.

Toch vreemd dat je vorige week naar Nederland Spanje zit te kijken met commentaar van Jack en jezelf afvraagt hoe lang hij dit werk nog blijft doen als radioverslaggever. Week later heb je het antwoord

20 juli 2015 om 14:46

Nederland Spanje ? Wanneer heb ik iets gemist?

20 juli 2015 om 15:05

Ik bedoel van het WK. Teruggekeken hele wedstrijd met commentaar van Jack

20 juli 2015 om 17:57

Je weet dat dat alweer een tijdje geleden is?

De NOS heeft gelukkig het schaatsen nog met Herbert Dijkstra (kuch kuch). Maar ik ben nooit fan geweest van deze speknek. Van Gelder maakt leuke radio, maar die kop van hem op tv kon ik nooit uitstaan.

20 juli 2015 om 14:46

Zal nu wel gepresenteerd worden door Tom 'hoe dan ook' Egberts.

20 juli 2015 om 15:25

Die Tom Egbers mag zijn microfoon ook wel eens aan de wilgen hangen. Die uitgerangeerde presentator, met zijn haardos.

20 juli 2015 om 15:24

Ik ben totaal geen fan van Jack en erger me vaak aan Studio Voetbal, maar als hij er niet zit bakken zijn vervangers er keer op keer niets van. Hij is (was) de enige die kritische vragen durfde te stellen, ook als het ging om zijn geliefde Ajax. Ik ben er niet rouwig om dat hij vertrekt mits er een adequate vervanger komt, ik denk echter dat we het met Tom Egbers moeten doen.

20 juli 2015 om 16:28

Persoonlijk erger ik me niet echt aan studio voetbal (ik kijk van tevoren naar wie de gasten zijn en kies dan of ik wel of niet ga kijken).
Maar ik ben het met je eens dat hij wel kritisch genoeg is. En of je hem nou wel of niet mag, we hebben er niks aan als er straks zo'n zouteloze presentator komt als Henri Schut of Jeroen Stomphorst. Die kunnen niet doorvragen omdat ze simpelweg niet genoeg kennis van zaken hebben. Tom Egbers erger ik me dood aan. Stottert, grinnikt een beetje dom en kan alleen van de autocue lezen.

Ik ben wel een enorme fan van Wilfred Genee. Maar ik denk dat die al vaak heeft afgegeven op de Nos, zodat ze hem niet willen.

Ik zou het toch wel fijn vinden als een presentator iets meer is dan alleen iemand die de filmpjes inleid. Iemand die door kan vragen, omdat hij er zelf ook verstand van heeft. Wilfried de Jong vind ik soms wel sterk. Maar is misschien té onorthodox.

20 juli 2015 om 18:39

dat deden ze nu al.. Jack is een van de weinige objectieve verslaggevers die er rondlopen..

20 juli 2015 om 21:00

@limboroy

Gelukkig iemand met nog een beetje gevoel voor humor, dank voor je bijdrage. Begon al te vrezen dat iedereen de humor hier kwijt was

Heerlijk nieuws. En eigenlijk onbegrijpelijk dat iemand met dusdanig duidelijke club voorkeuren "sport nieuws" op een publiek kanaal mocht presenteren.

20 juli 2015 om 18:41

tja als AFC-er kan hij inderdaad objectief praten over de betaald voetbalclubs.. Een verlies voor het open net is dit

Mooi. Het is natuurlijk van de ratten besnuffeld dat zo'n dure babyboomer van onze belastingcenten een beetje overbetaald zijn LP loopt af te draaien. Dat studio voetbal is al tijden een futloos programma met feitelijk bijzonder slecht ingevoerde roeptoeters. Datzelfde geldt voor eigenlijk alle analytici bij de Nos, waarbij Arno Vermeulen de baas is van het zootje en zelf het ergst van allen is.

20 juli 2015 om 14:52

Inderdaad, het was wachten totdat iemand onze bizarre betalingen aan Cheque van Geld zou overnemen. De abonnees daar zullen ook wel blij zijn want zijn salaris zal weer ergens terugverdiend moeten worden.

20 juli 2015 om 15:04

Heerlijk beschreven! De NOS bestaat over het algemeen uit hele matige omroepers en presentatoren. Nu hebben ze weer die slisserd en Tom 'ik kan niet improviseren' Egberts, vreselijk.

Jack en Sierd bij El Clasico lijkt me wel wat. :-) Vond de laatste jaren zijn radioverslag wel erg overdreven worden... Het 'dennis Bergkammmmmp' was nog wel leuk, maar bij ieder doelpunt nu zowat hetzelfde hoeft ook weer niet.

20 juli 2015 om 14:51

Haha ja dat lijkt me echt geweldig!

'jaaaaaaa ja ja ja koekkoek!'

Ben benieuwd of Studio Voetbal dan ook een keer over andere clubs gaan dan alleen over Ajax. Ik kan het vertrek van hem alleen maar toejuichen.

20 juli 2015 om 18:42

het ging de afgelopen jaren vaker over andere clubs dan over Ajax.. ze hebben het daar vaak zat over Feyenoord, PSV en Twente

20 juli 2015 om 19:19

Met name wanneer er iets negatiefs is voorgevallen ja, zoals de supporters van Feyenoord in Rome en de financiele situatie bij Twente. Positief nieuws wordt niet benoemd of mompelend uitgesproken.

20 juli 2015 om 22:09

... en na drie zinnen:" en nu weer terug naar Ajax....."

20 juli 2015 om 22:44

Haha inderdaad. Andere clubs werden alleen benoemd wanneer het crisis was. Dan had men ineens tijd genoeg om het te bespreken.

Ik ben wel benieuwd wie er voor terug komt. De rest van de Nos presentators word ik nou ook niet echt warm van.

Nog een reden om zo min mogelijk naar Sport 1 te kijken. Ik benieuwd hoe lang het duurt voordat hij daar zijn eigen Ajax-programma krijgt.

Ondanks dat hij toch af en toe een wat opvallend gekleurde bril op had, ga ik hem toch wel missen bij de Nos.

Hopelijk biedt dit nu ruimte voor wat vernieuwing in de presentatoren bij NOS studio sport? Al is het nog maar de vraag hoeveel voetbal daar de komende jaren te zien zal zijn...

Studio ajax eindelijk voorbij!

Ik ben benieuwd wat hij dan bij Sport1 gaat doen. Die hebben volgens mij buiten de Bundesliga en het Spaans voetbal weinig competities van formaat. Wellicht dat die competities ook niet lang bij Sport1 blijven. De Champions League is gewoon op een open kanaal.

Hij verdiende heel veel geld voor heel weinig werk. Met dat vriendenclubje van hem praten over voetbal was al niet om aan te gluren. Dat ging zo van 'hahahahahahahahahahahahahahaha welkom bij Studio hahaha voetbal, ha'. Wat een afschuwelijke verschijning die Jack van Gelder.

Dit was tevens ook de man die een sigaar naar een security medewerker gooide omdat die hem vertelde dat hij niet in het stadion kon roken. 'weet je wel wie ik ben?' riep Jack...

20 juli 2015 om 16:30

De Duitse competitie hebben ze, geloof ik, ook al niet meer komend seizoen. Foxsports heeft de rechten dan. Italiaans en Frans voetbal gaat naar Eurosport.

20 juli 2015 om 18:47

nee de vaste openingszin van jack was altijd 'een bijzonder goede avond'..; die keren dat hij er niet was bij studio voetbal vond ik het programma toch minder met als toppunt tom egberts..

Mooi is dat he: nieuwe uitdaging! Die voelt de bui al hangen, dat binnekort niemand meer naar de publieke omroep gaat kijken voor voetbal. CL weg, eredivisie weg. Blijft niks meer over. En zal wel meer gaan verdienen bij Sport1

Neeeee, dit kan Sport1 niet maken. Ik kan deze man niet uitstaan!

Hopelijk gaan de rechten van La Liga vanaf volgend seizoen naar FOX.

Als hij naar Sport1 gaat, hoop ik niet dat hij die analisten van de NOS meeneemt. Jack is een vakman, maar Vermeulen, Mulder, Van Hooijdonk en Waterreus moeten maar bij de NPO blijven. Ik kijk al wel uit naar de een-tweetjes met Sierd. De NPO heeft straks alleen nog de samenvattingen van de eredivisie, dus die kunnen we nu lekker mijden. Bij Studio-voetbal komt nu waarschijnlijk Tom Egbers, die nog steeds probeert om Smeets van 25 jaar geleden te imiteren, toen die zichzelf nog niet de God van Nederland waande. Co mag mee vind ik.

Jack van Gelder moet met pensioen gaan en verdwijnen van televisie.
De objectiviteit en vriendjespolitiek is bij deze man ver te zoeken.
Zijn pro ajax houding en stuitend hoe hij zich tegenover Hiddink gedroeg terwijl hij Jan Mulder in elke uitzending probeert te remmen in zijn kritiek over Ajax en Frank de Boer.

Na Smeets ( Vitesse) eindelijk verlost van deze, door een AJAX-bril kijkende voetbalcommentator.
Helaas voor de Sport 1 kijkers, maar voor hen een advies: gewoon geluid wegdraaien.

Kan ik eindelijk weer kijken naar Studio Voetbal. Altijd maar lachen om je eigen grapjes, om gek van te worden.

20 juli 2015 om 18:39

dan kijk je waarschijnlijk ook geen voetbal international, van der gijp lacht ook het hardst om zijn eigen grappen..

64 jaar gek, die vent lijkt net 40

Als ie snugger is neemt die niet zo afscheid zoals v Peperstraten dat deed..

Prachtig nieuws. Nooit meer dat stuitende gezeik over zijn favoriete club. Ajax. Brr wat een kwal.

Tenminste wat leven op het tv met zijn fanatieke commentaar, heerlijk hoe hij dan mee leeft. Tegenwoordig op sport1 is het gewoon ontzettend saai met de huidige presentators, als er een goal van 40 meter gescoord wordt zeggen ze

20 juli 2015 om 17:58

Ja hoor, wel fraaie goal met tenenkromend passieloze commentaar. Van gelder brengt tenminste wat leven in de brouwerij

Waarom is dit nieuws? Dat het op ajax.nl staat kan ik nog begrijpen 👎🏻

zal hem missen op de radio.. 'hij zit er in! sneijder kopt! hij is 22 centimeter groot!'

Dat betekent dus dat we elke zondagavond Tom Egberts bij Studio Voetbal hebben.
Daar word ik niet bepaald vrolijk van.

Maar V. Gelder was zat al in de top 5 beste betaalde presentatoren bij de Npo, dus hij zal wel een dik miljoenensalaris bij Sport1 gaan verdienen of zal hij het doen voor de CL?

Wordt studio ajax dan eindelijk weer studio voetbal :D

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren