Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Goed nieuws uit Rotterdam: begroting stijgt én lucratieve deal in de maak

Laatste update:
/

Feyenoord is druk bezig met een nieuwe en grote partnership. Commercieel directeur Mark Koevermans verklapte zondag in gesprek met RTV Rijnmond dat de club in gesprek is met vijf à zes partijen uit de gokmarkt.

Nederlandse clubs mogen zich nu nog niet verbinden aan bedrijven uit die sector, maar naar verwachting komt daar per 1 januari 2017 verandering in. Feyenoord probeert daar alvast op in te spelen. Koevermans hoopt medio 2016 duidelijkheid te hebben over de samenwerking met een van de geïnteresseerde bedrijven.

In hetzelfde gesprek verklapte de bewindsvoerder ook dat de begroting van Feyenoord stijgt van 34 naar 50 miljoen euro. Ook de verkoop van merchandise als shirts en trainingspakken verloopt uitstekend: de verkoop is het afgelopen jaar verdubbeld ten opzichte van de jaren daarvoor.

Op de Open Dag van Feyenoord gaat de helikopter zo de lucht in! #traditie #nieuwespelers #kuyt #instavoetbalzone

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Keurig! Toch belachelijk dat de Nederlandse staat dit (nog) verbiedt. Zou veel meer mogelijkheden creëren voor heel wat mensen en het bedrijfsleven

19 juli 2015 om 14:06

Sigaretten merken mogen ook niet sponsoren.
Alcohol merken nog wel, maar waarom dat wel?

19 juli 2015 om 18:52

Slaat inderdaad nergens op. Laat sigaretten merken ook lekker sponsoren zou ik zeggen. Als Alcoholbedrijven, Pepsi en Burger King wel mogen sponsoren, dat slaat nergens meer op.

19 juli 2015 om 14:32

Ik vind er wel wat voor te zeggen om reclame voor gokken te verbieden. Echter, Holland Casino mag wel adverteren (want van de staat) en juist dat maakt het krom

19 juli 2015 om 15:17

Holland Casino is een staatsbedrijf en als ze dus andere particuliere bedrijven gaan toelaten qua marketing etc, loopt ons staatskasje veel geld mis. Vandaar dat ze het zolang zullen blokkeren als kan.

19 juli 2015 om 15:21

Precies wat ik bedoel, oneerlijke concurrentie

19 juli 2015 om 15:40

Sorry was me niet opgevAllen dat je dat over de staat erin had gezet haha! Maar oneerlijk is het zeker. Een speler als Bwin op het shirt kan een grote klapper zijn met een mooi lang contract.

19 juli 2015 om 17:10

Ach Holland casino is toch een dood bloedend varkentje.
Vroeger was het leuk, toen was het echt een casino...nu is het een gokautomaat hal.
Denk dat het de Nederlandse staat meer op gaat leveren dan kosten...als je hier belasting over kan heffen...reken maar dat dit een boost geeft aan de gokmarkt.

19 juli 2015 om 14:39

Ik als Ajax man kan dit alleen maar toejuichen, het NL voetbal loopt al zo ver achter op de rest qua financien, dankzij deze regel kunnen de NL clubs een betere sponsor aantrekken ook al komt deze uit de gok branche.

19 juli 2015 om 16:27

Ik wordt zo moe van mensen die bij berichten over feyenoord bij hun reactie moeten vermelden dat ze voor ajax zijn. Anders om t zelfde hoor.

19 juli 2015 om 14:42

Bedrijven die een gokverslaving in de hand werken en jij vindt het belachelijk dat ze nog niet met voetbalclubs in zee mogen gaan? Ik vind het belachelijk en onverantwoordelijk dat deze markt straks open wordt gegooid en voor bijna iedereen toegankelijk wordt. Dat heeft niets meer te maken met zorgplicht maar met ordinair geld verdienen.

19 juli 2015 om 14:54

Ik ben het helemaal met je eens, maar je moet er ook naar kijken dat het in andere landen wel gebeurd.wat maakt het dan voor verschil als we het hier verbieden? (Ja ik weet hoe dat klinkt "iedereen doet het dus laten wij het ook maar doen", het is niet anders) We klagen met zn alle dat nederland zoveel minder geld heeft en hiermee kan je beginnen dat gat te dichten.

19 juli 2015 om 15:05

Dat gat zal je nooit dichten, dit is ook niet eens een begin daarvan.
Daarvoor is het achterland van de Nederlandse clubs gewoonweg te klein..

19 juli 2015 om 15:32

Dus wat jou betreft moeten biermerken (alcoholisten) en snackbedrijven (obesitas) ook geband worden? Coca-Cola, Heineken etc. is dus geen goed idee?

19 juli 2015 om 15:44

Inderdaad, per jaar melden zich alleen al 40.000 lichamelijk verslaafde alcoholisten aan bij afkickklinieken. Hoeveel gokverslaafden denk je dat er zijn? Altijd wordt er zwaar hypocriet gedaan als het om een kleine groep gaat vergeleken met de legale hard drug ethanol (alcohol). Terwijl dit overduidelijk het grootste maatschappelijke probleem is wordt dit altijd maar genegeerd, omdat het nu eenmaal veel geld in de la brengt.

19 juli 2015 om 16:42

Alsof je verslaafd raakt omdat er reclame wordt gemaakt. Verslaving heeft een psychologische oorzaak, niets meer en niets minder. Dat cynisme dat alles om geld draait, vind ik ook veel te zuur. Je normen en waarden en hoe je geluk vindt bepaal je als mens zelf.

Hoe dan ook, volwassenen moeten zelf uit mogen maken wat ze doen en in welke mate. Gokken, drinken, roken, ongezond eten, etc. Het is ook aan volwassenen om te bepalen wat goed voor ze is en niet door vadertje staat.

19 juli 2015 om 18:16

Als je mee wilt met de financiële middelen van de rest van Europa (ook al haal je die nooit meer in) is dit noodzakelijk denk ik wil je iets kunnen forceren vooral deze (gok)bedrijven hebben veel te spenderen over het algemeen..

19 juli 2015 om 20:06

Nederland staat voor vrijheid, behalve wanneer het om de staatskas gaat. Dat vind ik bezopen. Een monopoly op de gokindustrie slaat werkelijk nergens op. Maar hoeveel moraalridders hier die dit wel vinden kunnen, hebben natuurlijk nog nooit op Unibet gegokt, pokerstars gepokerd oid, online een casino bezocht...?!

Mooi om te lezen fat Feyenoord uit de financiële problemen is. Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord weer eens landskampioen wordt.

19 juli 2015 om 14:07

Waarom zou dat goed zijn voor het Nederlandse voetbal?

19 juli 2015 om 14:23

Hij bedoelt natuurlijk dat Feyenoord altijd ontzettend goed presteert op Europees niveau, zie vorig jaar. Als Feyenoord kampioen wordt, zal het dus ook sowieso door de CL poulefase heen komen, iets wat Ajax niet is gelukt de afgelopen jaren. Ook is concurrentie op hoog niveau (top 2-3) alleen maar goed. Dit zal resulteren in veel topaankopen in de top 3 om de concurrentie bij te blijven, dus goed voor het Nederlands voetbal.

Nee ik heb ook geen idee.

19 juli 2015 om 14:27

Feyenoord is in mijn ogen een sleeping giant met (op termijn) meer sportieve en financiële mogelijkheden dan Ajax en Psv. Feyenoord is in potentie de grootste club van Nederland. Het is voor het Nederlandse voetbal beter dat er meer concurrentie komt in de top van de eredivisie. Dit is uiteindelijk ook beter voor Ajax en Psv.

19 juli 2015 om 14:31

Waar bazeer je dat op dat Feyenoord meer sportieve en financiële mogelijkheden heeft dan Ajax? Als Feyenoord meer concurrentie biedt aan Ajax en Psv is dat inderdaad goed voor het Nederlandse voetbal. Dan gaat de kwaliteit omhoog.

19 juli 2015 om 14:33

"meer sportieve en financiële mogelijkheden dan Ajax en Psv". Dan PSV snap ik nog wel, maar zelfs dat is nog de vraag. Echter is het volkomen uit de lucht gegrepen dat Feyenoord in potentie een grotere club wordt dan Ajax. En dan heb je nog de vraag, "wat is groter?" Waarin of op welk vlak? Een gat van ruim 100 miljoen op het eigen vermogen, maak je niet zomaar goed.

Het kopt dat meer competitie voor PSV en Ajax goed is voor het niveau, maar het is echt maar de vraag of Feyenoord dat met een verhoogde begroting kan brengen.

19 juli 2015 om 14:39

Feyenoord is al tig jaren een grotere club dan PSV, is eigenlijk schandalig dat PSV zoveel meer kampioenschappen heeft

19 juli 2015 om 14:51

Ouch!!

19 juli 2015 om 14:59

Hoe meer clubs op een hoog niveau des te meer concurrentie, des te beter. De Eredivisie is op dit moment zo zwak dat clubs zich amper meer leren te weren en er in Europa hard afgaan.

19 juli 2015 om 15:00

@master1, onderbouw dat dan ook?
Feyenoord heeft een grotere supportersschare dan Psv, niet eens dan ajax. Verder niks. Feyenoord is nog nooit de grootste club van NL geweest, waarom zouden ze dan, nu ze verder dan ooit achter ajax staan, een groter potentieel hebben?
Echt, ik heb respect voor feyenoord en haar trouwe fans, maar tegenwoordig lijken veel feyenoorders te denken dat ze wel even de nr 1 ploeg worden, want ze hebben weer wat geld..

19 juli 2015 om 15:01

@master1, dat Feyenoord in potentie groter zou zijn dan PSV kan ik nog in meegaan, al is de afgelopen decennia gebleken dat het bedrijfsleven minder happig is om in Feyenoord te investeren dan dat het bij PSV is in de regio Eindhoven. Maar dat Feyenoord groter is dan Ajax, is gewoonweg lachwekkend, want alle cijfers wijzen uit dat dat niet zo is. Dat Ajax ten tijde van de crisis een betere sponssordeal heeft gesloten met Ziggo en Abn/amro(sponsoring is opgesplitst)dan met Aegon zegt genoeg. Deze uitspraak is wishful thinking jouwerzijds.

Daarnaast betwijfel ik ook of meer concurrentie beter is voor het Nederlandse voetbal. Ten tijde dat het goed ging met het Nederlands voetbal was er nauwelijks concurrentie, in Spanje en Duitsland is er nauwelijks concurrentie en de clubs uit die landen heersen in Europa.

Overigens doet het mij een deugd te zien dat de begroting van Feyenoord fors omhoog kan de komende jaren. Goed nieuws nu Twente en Vitesse af moeten haken qua begroting en dus mogelijkheden. Ik zie Feyenoord daarmee niet direct aanhaken bij Ajax en Psv, maar een incidentele titel zoals in de afgelopen 40 jaar zie ik wel gebeuren als alles een keer in elkaar valt.

19 juli 2015 om 15:05

@master 1

Welnee, dat is nergens op gebaseerd. Ajax heeft de grootste achterban, de meeste toeschouwers en ook de meeste klanten van Foxsport steunen Ajax. Verder heeft Ajax van alle Nederlandse clubs de grootste naam in de wereld.

Tel daarbij op dat Ajax veruit de rijkste club is van Nederland en je begrijpt dat Feyenoord dat gat nooit kan inhalen.

19 juli 2015 om 15:29

@SpeedyAFC, nooit klopt ook niet. Als Feyenoord een nieuw stadion laat bouwen kan het op gebied van begroting gelijk komen met Ajax.
Overigens heeft Feyenoord wel een grote achterban maar is dat dan de definitie van een grote club te zijn? Prijzen staan ze ver achter op Ajax en PSV, geld hebben ze veel minder dan Ajax en PSV en we weten allemaal dat het allemaal om geld draait in de voetbalwereld. Ik denk dat als Feyenoord gaat uitbreiden dat Ajax en met name PSV er ook eens over na gaan denken.

19 juli 2015 om 16:27

@speedyafca

Toeschouwersaantallen in de arena wordt berekend door seizoenskaarten en losse kaart verkoop. Niet het aantal dat daadwerkelijk komt. Dat fox sports zegt helemaal niks over het aantal supporters. Veel Feyenoord supporters zijn arbeiders, die kunnen zich niet allemaal een abonnement van 25 euro de maand veroorloven. Ook kijken veel mensen online op niet legale sites, dus fox abonnementen geven geen eerlijke weergave van supporters aantallen.

19 juli 2015 om 16:29

@meneer krabs

Hoe wil PSV gaan uitbreiden dan? De grond onder het stadion hebben ze al verkocht aan de gemeente. Ze kunnen dus niet even zomaar uitbreiden.
Feyenoord is en zal altijd de 2e club van Nederland blijven. Ajax de 1e. Kijkend naar de steden is Rotterdam ook de 2e stad achter Amsterdam.

19 juli 2015 om 16:52

@gloryunited, Stel dat het klopt wat jij zegt, hoe gaat Feyenoord geld verdienen aan mensen die geen geld hebben om de begroting te verhogen?

Overigens zou ik wel willen weten wie die "mensen" precies zijn. Waarschijnlijk baseer jij je mening slechts op jouw omgeving, maar de wereld is veel groter dan jouw directe omgeving.

Daarnaast is de kaartverkoop slechts een fractie van de begroting, dus uitbreiding van het aantal zitplaaten is niet zo interessant voor de clubs. Het gaat meer om skyboxen, businessseat en dat soort dingen. Verhoging van sponsorgelden, tv rechten en merchandising is veel belangrijker om de begroting struktureel te verhogen dan een verhoging van de toeschouwersaantallen van zeg 20.000 toeschouwers. Dat is ook de reden dat de Kuip te vervangen of verbouwen. Niet om meer toeschouwers aan te trekken maar om het bedrijfsleven te faciliteren.

19 juli 2015 om 16:56

wat een onzin,

19 juli 2015 om 17:38

Psv mag gewoon uitbreiden. Hebben helemaal niets te maken met de grondverkoop.

19 juli 2015 om 19:21

@krakaka

In de jaren 60 en 70 behoorde Feyenoord tot de grootste clubs in de wereld. En het stond financieel op dat moment aan de absolute top. In die tijd was Feyenoord op alle vlakken groter dan Ajax. Helaas is het half in de jaren 70 steeds verder bergafwaarts gegaan. Hoe groot Feyenoord nu precies is kan niemand zeggen met zo weinig succes.

19 juli 2015 om 19:32

@meneer krabs

Feyenoord heeft het geld niet om een investering van 200 miljoen in een stadion te doen. Er is geen bank die dat wil financieren dus moet het geld van de armlastige gemeente komen. En die heeft dat geld niet.

19 juli 2015 om 19:35

@gloryhunter

Of toeschouwers nou wel of niet komen opdraven maakt niets uit zolang ze maar betalen. Ajax verdient gewoon veel meer de kaartverkoop door de hogere verkoop aantallen en de hogere toegangsprijzen.

Hetzelfde geldt voor Fox, die willen naar een betaalmodel dat niet alleen gebaseerd is op de prestaties maar ook op de aantallen fans die een betaald abonnement afsluiten om hun club te kunnen zien. Mensen die via illegale streams kijken, leveren geen geld op.

19 juli 2015 om 21:47

Krakaka, Feyenoord was een Europese grootmacht in de jaren '70.

Verder zijn er veel bedrijven in Nederland geïnteresseerd in Feyenoord maar door decennia wanbeleid was er veel scepsis om te investeren. Met een nieuw stadion kunnen meer skyboxen aangeboden worden, daarvan heeft Feyenoord nu veel te weinig. Begroting zal dan 80 miljoen minimaal worden en max 120 als het heel goed gaat.

Dus in potentie zeker de grootste club van Nederland. Moet wel structureel goed beleid gevoerd worden.

19 juli 2015 om 21:50

Speedy, je hebt geen idee waar je over praat joh met je lening. Wordt nu overigens een nog veel groter plan in elkaar geschroefd waarbij de hele omgeving ook meegenomen wordt. Alle grote jongens in Nederland doen daar aan mee.

19 juli 2015 om 22:10

Beste vriend, laat ik nou net in Rotterdam wonen en Rotterdam toevallig heel goed kennen. De Kuip staat in de wijk Ijsselmonde, dat is in Rotterdam Zuid. Ijsselmode is een achterstandswijk, heel hoog aantal allochtonen, schrikbarende criminaliteitscijfers en meer dan een kwart van de inwoners leeft van een uitkering.

Alle grote jongens doen mee? Hoe kom je daar nou bij? Er wordt dik geïnvesteerd in de stadsdriehoek en in de Wilhelmina pier. Maar niet in zuid. Er is geen interesse in de private sector om daar vastgoed te ontwikkelen. De gebiedsontwikkeling een stukje verderop bij de Entrepot loopt al zeer moeizaam.

Alle investeringen zullen moeten komen van de gemeente, je vind verder niemand die bereid is risico's te nemen in zuid. En de gemeente Rotterdam heeft al dikke schulden moeten maken voor de mislukte parkeergarage onder het centraal station en behoorlijk moeten investeren om de markthal afgebouwd te krijgen. Die heeft geen geld om te investeren in de nieuwe Kuip.

19 juli 2015 om 23:41

Als je bedoelt 2e club van Nederland op basis van aantal supporters moet ik je gelijk geven. Dat gaat PSV nooit inhalen. Op basis van kampioenschappen is Feyenoord bij lange na niet de 2e club van nederland

20 juli 2015 om 03:39




19 juli 2015 om 14:10

Kan je je laatste regel ook beargumenteren??

19 juli 2015 om 14:20

Het zal Ajax en PSV misschien meer uitdagen als Feyenoord een keer kampioen wordt, maar het grote voordeel voor het Nederlandse voetbal zie ik ook niet. Neemt uiteraard niet weg dat ik toe zou juichen mochten ze het van plan zijn.

19 juli 2015 om 14:26

Dat werkt niet zo makkelijk, vraag blijft of feyenoord ook binnen de begroting kan opereren en dus voldoende omzet draait.

21 juli 2015 om 08:13

Feyenoord moet alsnog tientallen miljoenen terug betalen aan de geld graaiers van de 'Vrienden van Feyenoord'. De VvF krijgt ieder jaar 4%(!) dividentuitkering boven de winst van 3 miljoen.

Zo ben je ieder jaar toch een hoop extra geld kwijt..

Stijgt dus pas in 2017. Tegen die tijd zijn de begrotingen van Ajax PSV Twente etc ook alweer gestegen

19 juli 2015 om 14:07

En daar wil je mee zeggen dat....?

19 juli 2015 om 14:08

ik zou niet te snel zeggen dat de begroting van FC Twente ook zal stijgen? Eerst maar eens zien hoe zij dit komend seizoen door gaan komen. Met Munsterman aan het roer is daar de afgelopen jaren op behoorlijk grote voet geleefd, dus het zou met niet verbazen als de begroting de komende jaren wat kleiner gaat worden

19 juli 2015 om 14:10

De begroting stijgt nu al. Staat volkomen los van een eventuele nieuwe shirtsponsor. Niet voor niets is onlangs bekend gemaakt dat Feyenoord over het jaar 2014-2015 maar liefst vijftien miljoen aan winst heeft gemaakt. En daar zijn de transfers van na 1 juli 2015 niet eens bij.

19 juli 2015 om 15:02

@soulmate, dat is omdat daar de transfers van janmaat, pelle, bmi en de vrij in zitten, terwijl feyenoord weinig uitgaf.

19 juli 2015 om 22:11

Nee krakaka, er wordt ook gewoon operationeel meer geld verdient. Europese inkomsten bijvoorbeeld en verdubbeling van de verkopen in de fanshops.

19 juli 2015 om 17:39

Inderdaad. Vele hier vergeten dat Psv en Ajax ook gewoon doorgroeien. Allemaal te mooie cijfers dus weer. Eerst zien dan geloven zou ik zeggen. Op papier ziet het er altijd prachtig uit.

Met een begroting van vijftig miljoen moet je toch lang mee kunnen doen met de titel. PSV heeft begroting van zestig miljoen en Ajax vijfenzestig miljoen. Feyenoord zou dus vrij lang mee moeten doen me de titel en minimaal top drie moeten eindigen.

19 juli 2015 om 14:10

Bal is rond chef

19 juli 2015 om 14:15

Het is 11 tegen 11

19 juli 2015 om 14:20

Moet 1 goal meer maken dan de tegenstander

19 juli 2015 om 14:20

Als je vaker scoort als de tegenstander dan win je

19 juli 2015 om 14:21

Shit net te laat

19 juli 2015 om 14:21

Dus? Twente is enorm terug gegaan in de begroting, AZ ook. Inmiddels zijn alleen Ajax en PSV financieel krachtiger, maar verder niemand en komt er ook geen ploeg in de buurt. Feyenoord zou zelf eigenlijk ook niet meer moeten accepteren dat zij lager dan de derde plek eindigen. Feyenoord zou een stuk ambitieuzer moeten zijn dan dat ze nu laten zien.

19 juli 2015 om 14:21

Als jij de bak heb kennen zij niet scoren

19 juli 2015 om 14:24

Helaas niet.... Zijn ook wedstrijden waarin de verliezende partij meer scoort en verliest.... Verliezen door een eigen doelpunt....

19 juli 2015 om 15:00

Voetbal is een spel van fouten; wie de minste fouten maakt wint de wedstrijd.

19 juli 2015 om 14:23

Begrotingen zeggen niets, als je voor vijftig miljoen verplichtingen hebt en vijftig miljoen aan inkomsten hebt, heb je geen enkel geld voor versterkingen.

Bij Feyenoord is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk welke spelers nou volledig van Feyenoord zijn en hoeveel de vrienden van Feyenoord nog tegoed hebben dan de club.

19 juli 2015 om 22:18

Alle spelers zijn volledig van Feyenoord. Daarnaast haal je volgens mij 2 dingen door elkaar.

1. De Talentpools (nr1 & 2 zijn inmiddels afgesloten). In de 3e zat bijvoorbeeld Clasie nog en zitten ook jongens als Vilhena, Dammers & Karsdorp. Als ik me niet vergis zijn het er in totaal nog 5 en ontbreken er dus nog 2 namen (wel die generaties).

2. De Vrienden van Feyenoord (vvf). Die hebben 30 miljoen geleend aan de club om de lopende schulden sneller en tegen voordeligere voorwaarden te kunnen aflossen.

Zij krijgen die 30 mil gegarandeerd terug betaald (feyenoord mag zelf weten wanneer) en krijgen tot afbetaling 4% Dividend uitgekeerd. Dat betekent dat zij 4% van de jaarlijkse winst die Feyenoord jaarlijks maakt ontvangen.

19 juli 2015 om 22:38

Ik zei al, ik weet niet precies hoe het zit met de eigendommen. Zoals je zelf aangeeft, zitten er kennelijk spelers in talent poolen, de transfersommen van die spelers in de toekomst zullen dus niet volledig voor Feyenoord zijn lijkt me dan?

19 juli 2015 om 15:07

@basenparen

Het gaat niet om de begroting, het gaat om je selectie. De club met de beste spelers heeft de meeste kans kampioen te worden. Niet de club met de hoogste begroting.

19 juli 2015 om 22:19

Des te hoger de spelers begroting (de rest van de begroting doet niet echt ter zake) is, des te meer je je spelers kan betalen natuurlijk.

Als je spelers meer kan betalen heb je ook een grotere kans om betere spelers aan te trekken, geld speelt weldegelijk een rol natuurlijk.

19 juli 2015 om 22:35

Als je je begroting gebruikt om spelers te betalen wel, als je je begroting gebruikt om rente over schulden te betalen, maakt het weinig uit.

Geld speelt een hele grote rol in het voetbal maar je moet wel kijken naar de reële inkomsten, veel bestuurders hebben de neiging de toekomst erg rooskleurig in te zien en navenant te begroten.

Nu nog nieuwe stadion en begroting kan verder omhoog. 65000 man zouden toch wel elke thuiswedstrijd kunnen bezoeken plus de benodigde business seats om geld in het laatje te brengen.

19 juli 2015 om 15:01

Er zitten nu niet eens elke wedstrijd 45000. Dus waarom zou elke wedstrijd 65000 moeten lukken. ?

19 juli 2015 om 15:32

Dat zijn veiligheidsmaatregelen. De kuip zit altijd zo vol als mogelijk is. Dus een groter stadion is zeker de bedoeling.

19 juli 2015 om 16:13

En jij denkt, dat er wekelijks 65.000 mensen daar zouden zitten. Dream on, we zitten niet in een topcompetitie he, en zelfs daar zijn de aantallen niet zo groot.

19 juli 2015 om 16:30

Waar maak je uit op dat ik dat zeg. Staat toch nergens vernoemt? 60000 en een compleet nieuw stadion trekt veel man hoor.

Goed om te lezen dat Feyenoord zich weer bij de top van het Nederlandse voetbal gaat mengen, qua begroting dan. In mijn optiek heeft Feyenoord een nieuwe technisch directeur nodig als vervanger van Martin van Geel. Zijn transferopbrengsten zijn dan in verhouding aardig goed te noemen, maar ik denk dat Feyenoord behoefte heeft aan een killer op die post en in onderhandelingen meer geld ophaalt.

19 juli 2015 om 14:25

opzich ben ik niet ontevreden over het beleid dat van geld verder heeft uitgezet

maar deze transfer[eriode zal wss de toekomst van van geel gaan bepalen, al zou ik niet 1,2,3 een betere kandidaat kunnen verzinnen en kan je ook denken aan een transferspecialist in dienst nemen

zo heeft barca die italiaanse opa bij het team gehaald en die kerel weet hoe spelers kopen en verkopen werkt en houdt zich alleen daar mee bezig

een mino raiola is natuurlijk een enorme hondekop, maar in zijn vakgebied is hij wereldtop, zon(soort) man kan in dienst van een club enorm veel waarde hebben, al zorgt hij bij elke transfer maar voor een procent meer inkomsten of een procent minder uitgaven, doe dat ook bij contraconderhandeling en zn loon is er zo uit

19 juli 2015 om 16:57

Muah dit jaar toch goed gedaan hoor, over voorgaande jaren valt zat te zeggen maar nu doet die het wel ok.

Financieel gaat het voor de wind inderdaad. Nu sportief nog. Overigens zijn de supporters vol optimisme naar Rotterdam gereist vandaag. Op de jaarlijkse Open Dag is het stadion helemaal vol. Feyenoord verzoekt supporters zelfs om niet meer naar het stadion te reizen. Er zijn op dit moment ook duizenden mensen die buiten het stadion in de zo gehete kijkzone staan. Echt ongekend hoe zeer deze mooie club leeft en weer aan het opkrabbelen is. Zoals het al eerder vermeld is: feyenoord is een slapende reis en begint te ontwaken.

19 juli 2015 om 14:45

Nee, Feyenoord een topclub, die na jaren van wanbeleid weer naar een gewenste status toegroeit. Ze hebben eerst de eigen ruiten ingegooid, bedekt met plastic zakken, gaten in het dak geboord en regen opgevangen in lege emmertjes en toen hardhandig op de vingers getikt door de Knvb en aanverwanten om iets aan die shitzooi te veranderen.

"slapende reus die begint te ontwaken" .... zo romantisch zou ik het niet willen schetsen.

19 juli 2015 om 15:11

@soul_mate

Natuurlijk is het druk op de open dag, de scholen in Rotterdam hebben net vakantie, de mensen zijn hier nog niet op vakantie. Feyenoord heeft veel regionale fans en het is lekker weer dus stroomt het snel vol. Het heeft echter geen relatie met sportieve prestaties. Qua selectie is Feyenoord wederom verder achterop geraakt bij de top 2.

19 juli 2015 om 16:43

@speedy
Selectie achterop geraakt?
PSV is depay en Wijnaldum kwijtgeraakt. Ze hebben wel goed ingekocht maar zijn minder geworden. Ajax aankopen zijn niet denderend tot zelfs matig. Feyenoord heeft clasie goed vervangen en met kuyt de aanval versterkt.

19 juli 2015 om 17:36

Dat is maar de vraag, wat zal de impact van een speler van 35 zijn? We zullen het moeten afwachten. Ik vind Clasie sowieso veel beter dan Vejinovic, dus ga je erop achteruit.

Kijk je naar Ajax dan zie je zeer behoorlijke aankopen in alle linies en een aardige doorstroom van jonge spelers terwijl alleen Moisander vertrokken is tot op heden. PSV heeft ook veel goede spelers erbij gekregen ondanks het vertrek van Depay en Wijnaldum.

Neem dan in ogenschouw dat het verschil verleden jaar behoorlijk groot was (12 punten, 29 punten), dan zie ik niet in hoe je bij komt. Ik zie het verschil eerder toenemen.

19 juli 2015 om 15:37

Je denkt daadwerkelijk dat met de begroting omhoog brengen de achterstand ingehaald is? Ze staan nog altijd mijlenver achter op Ajax en PSV. Zolang ze geen Champions League halen gaan ze het ook niet inhalen ook. De laatste tien jaar is de Champions League plek bij ieder jaar afgewisseld tussen Ajax en PSV waarbij met name Ajax een enorme reserve heeft opgebouwd. PSV wordt ook steeds gezonder en zit eigenlijk ook in een te klein en te oud stadion. De achterstand is ver maar zeg nooit nooit. Maar Newcastle is ook een sleeping giant maar winnen ook nooit iets.

Ik denk dat de andere clubs ook wel met een gokbedrijf in zee willen gaan. Die extra inkomsten zullen ze niet willen missen. De begrotingen van andere clubs zullen dan ook omhoog gaan.

Ik heb niks met Feyenoord, maar ik kan het wel waarderen dat de club er alles aan doet, om financieel stappen te maken, zodat ze zich in de toekomst weer kunnen meten met Ajax en Psv.
Of al die plannen en ideeën gaan lukken is een tweede, maar als je niks probeert, gebeurd er ook niks.

Als Ajax fan klaag ik niet, maar ik heb het toch altijd raar gevonden dat beide clubs tot 40 jaar terug ongeveer even goed en succesvol waren, maar na 1974 Feyenoord heeft moeten afhaken, op zowel sportief als financieel gebied.
Ik bedoel, beide clubs spelen in ongeveer even grote steden en beide clubs hebben van oudsher de twee grootste supporters aanhangen van het land, ze waren dus tot 1974 heel goed met elkaar te vergelijken ( op speelstijl na wellicht ).
Er moet na 1974 toch iets structureels helemaal mis zijn gegaan in Rotterdam, maar ik heb het idee dat niemand daar echt een vinger op kan leggen, het is de loop van de geschiedenis die gaat zoals ze gaat denk ik.

19 juli 2015 om 14:52

Wat bedoel je precies met zich weer te meten met Ajax en PSV ? Het waren juist de plannen die tegen het honderdjarige jubileum gemaakt werden om Feyenoord weer naar de top te brengen die de club ver achterop geworpen hebben. Het gat tussen Ajax/psv en Feyenoord wordt momenteel ook helemaal niet kleiner, het is dit jaar juist groter geworden. En doordat de spelers van Ajax/psv momenteel veel meer waard zijn dan de spelers van Feyenoord, zal het de komende jaren alleen maar moeilijker worden.

19 juli 2015 om 15:40

Sluit ik me volledig bij aan. Iedereen praat hij zo romantisch over Feyenoord maar de achterstand die in zo veel jaar is opgelopen werk je niet in 3 jaar weg. Ajax en PSV worden steeds groter en kapitaalkrachtiger. Het gaat nog lang duren voordat Feyenoord er weer bij is.

Feyenoord is een grote naam,maar wie is geinteresseerd in een een publiek dat zich elke uitwedstrijd
misdraagt en vernielingen aanricht.
Ik durf te wedden dat dit ze op zal breken.
Ik gun Feyenoord trouwens alles laat ze meespelen om het kampioenschap.
Ze hebben het altijd over het hondstrouwe publiek,maar daar zou ik aan werken.
Die Van Geel er uit en een echte man met voetbalverstand neerzetten met uitstraling.
En je supporters veel strenger aanpakken.

Je moet voorkomen dat je grote boetes krijgt of wedstrijden zonder publiek moet spelen,geloof me daar kijkt een grote sponsor ook naar.
Feyenoord terug aan de top komt het nederlandse voetbal alleen maar ten goede.

19 juli 2015 om 14:57

Ik heb vervelendere ervaringen met de supporters van Ajax dan met die van Feyenoord en Ajax doet het ook nog altijd prima.

19 juli 2015 om 15:08

M_scc, jij bent 1 persoon...?

"Global warming is bullshit want ik had het koud net"

"Wereld honger is voorbij want ik heb een broodje gegeten"

19 juli 2015 om 15:42

Het zijn beide geen lievertjes dus je hoeft ook niet zo te doen of hij er alleen last van heeft.

19 juli 2015 om 20:55

Ik vind het fijn dat jij mijn punt snapt krakaka. *eyeroll*

19 juli 2015 om 16:46

Mee eens dat sommige supporters strenger moeten worden aangepakt. Maar dit geldt niet alleen voor Feyenoord. De laatste jaren is de aanhang van Ajax minstens even vaak, zo niet vaker, negatief in het nieuws gekomen.

Prima dat dit zo gaat maar even twee kanttekeningen:

Tegen 2018 is Nederland zijn plaats in de Champions League kwijt. Dan kunnen Nederlandse clubs alleen via de voorrondes in de Champions League komen. Daarmee gaat voor Nederland toch een grote bron van inkomsten verloren. Daarvoor komt het nieuwe stadion te laat.

Verder kun je het aantal plaatsen in een stadion wel vergroten, maar daarmee heb je nog geen mensen om ze mee te vullen. Daarmee dalen de inkomsten en is er minder sfeer in het stadion. Men moet eerst maar eens uitzoeken hoe veel behoefte er aan al die extra stoeltjes is. Natuurlijk weet ik ook wel dat het om de business seats gaat, maar zelfs dat kon wel een moeilijke zaak worden. Daarbij zie ik de prijs van de kaartjes omhoog schieten, want het stadion moet ergens van betaald worden. Ik ben bang dat we dan Engelse situaties gaan zien waarbij het voor de gewone man onbetaalbaar is geworden om een kaartje voor een wedstrijd te kopen.

19 juli 2015 om 14:57

Tegen 2018 hoeft Nederland helemaal zijn plek voor de CL te verliezen. Nu het investeringsmaatschappijen verboden wordt om spelers te bezitten , zullen de clubs in Portugal het moeilijk gaan krijgen. Tel daarbij op de problemen in de Oekraine en Griekenland en ik zie alle kans voor Nederland om gewoon zijn plek te behouden.

Zeker nu fair play deelname is afgeschaft en dus vanaf volgend jaar Nederland niet meer de punten zo makkelijk kwijt raakt.

19 juli 2015 om 15:05

Als afgelopen jaar zo slecht is als de laatste 3 jaar gaat Nederland rechtstreekse CL plaatsing kwijtraken. Dit seizoen met 3 clubs overwinteren kan ons redden.

19 juli 2015 om 15:17

Ik denk dat het wel mee valt, vanaf dit jaar doet Nederland nog maar mee met vijf ploegen dus zullen de punten snel gaan stijgen. Gewoon een jaartje met Ajax, Psv, Feyenoord, Vitesse en Heerenveen of Twente en Nederland pakt genoeg punten om zich te handhaven.

19 juli 2015 om 18:09

Het valt niet mee; zie de Uefa ranking.

19 juli 2015 om 18:24

Ja die heb ik gezien. Ik ga er vanuit dat de Oekraïne een behoorlijke terugval gaat kennen en Giekenland afhaakt. Dan valt het best wel mee. De snel stijgende landen die Nederland benaderen, krijgen nu ook vijf deelnemers en mogen ook de punten gaan delen.

Nederland moet nog ingehaald worden door minimaal drie landen wil ze rechtstreekse plaatsing mis gaan lopen. En als de Oekraine wegvalt, zelfs door vier landen.

19 juli 2015 om 18:27

als dit en als dat....... Nederlandse clubs moeten simpelweg beter gaan presteren in Europa.

19 juli 2015 om 20:59

Kan je beter AZ europa in sturen dan Vitesse of Heerenveen.

De top 2 heeft zich definitief gevormd sinds Nederland nog maar 2 plekken in de CL heeft. Om de hegemonie van PSV en Ajax structureel te doorbreken, moet er veel geld in worden gepompt. Opleiden zoals mijn club probeert is leuk, maar ook dat is geen structureel antwoord daar de top 2 kinderen van een jaar of 14 al weg plukt. Ben overigens wel benieuwd hoe Feyenoord in staat is om de begroting met 50% te laten stijgen. Dat is onder niet bijzonder veranderende omstandigheden onmogelijk. Ik vermoed een boekhoudkundige truc.

19 juli 2015 om 15:14

Nee hoor, het is hele eenvoudig. Als je voor tientallen miljoenen spelers verkoopt en voor tientallen miljoen aflost, is je begroting met tientallen miljoenen gestegen. In de boeken staan de spelers meestal voor veel lagere bedragen dan de verkoopbedragen dus stijgt de begroting flink. De selectie is echter wel een stuk minder geworden maar dat zie je niet terug in de begroting.

19 juli 2015 om 15:34

Neemt Feyenoord transferinkomsten en uitgaven dan mee in de begroting? Ik neem aan dat enkel structurele inkomsten en uitgaven worden meegenomen.

19 juli 2015 om 16:00

Hoezo zou je begroting met 10 miljoen toenemen als je 10 miljoen aflost. Dat slaat natuurlijk nergens op. Je begroting kan wellicht met een paar ton stijgen omdat je die maandelijkse aflossing niet meer hebt.

19 juli 2015 om 16:02

Indirect komen deze in de begroting terug omdat Feyenoord er schulden mee aflost waardoor de financiële lasten t.b.v. schulden afneemt. Ook stijgt het eigen vermogen dus neemt de financieringsbehoefte af.

19 juli 2015 om 16:02

Idd Alkmaar, klopt niet wat hij zegt, winst op transfers zijn meevaller, maar deze worden niet begroot.

19 juli 2015 om 18:28

Natuurlijk worden deze wel toegevoegd aan de begroting het jaar erop, anders kan Feyenoord toch nooit stijgen van 34 naar 50 miljoen euro terwijl de overige inkomsten bronnen nauwelijks stijgen?

Gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken. De uitgaande transfers zijn de enige extra substantiële inkomsten die erbij gekomen zijn.

19 juli 2015 om 18:41

Speedy ik leg het je 1 keer uit. Stel je haalt 10 miljoen binnen, dan kan je die opboeken als winst en wellicht gebruiken voor transfers of andere investeringen. Je kunt 10 miljoen niet verdelen over een paar jaar, want je weet nooit of je die binnenkort weer binnenhaalt. Het is dus onmogelijk je begroting op te schroeven dmv transfergelden, je kunt nu wel hoog en laag je standpunt verdedigen. Maar boekhoudkundig is het onmogelijk wat jij hier schetst. Hou dus op met jezelf zo voor schut te zetten.

19 juli 2015 om 19:02

Tuurlijk kan je dat gewoon boekhoudkundig doen, je stelt gewoon een verwachting op dat je omzet behoorlijk stijgt. Maak je dat niet waar, dan compenseer je dat uit je reserves.

En dat is precies mijn punt, als de overige inkomsten bronnen nauwelijks stijgen, hoe kan de begroting dan wel drastisch omhoog?

Je kan wel op de man gaan spelen maar ik heb nog steeds geen uitleg van je gehoord hoe de begroting dan ineens zo hard kan gaan stijgen?

Laten we hopen dat Feyenoord de komende jaren weer echt mee kan doen om de titel. Op dit moment steken Ajax en PSV met kop en schouders boven de rest uit en dit zie ik ook zo 1,2,3 niet veranderen. Een titelstrijd tussen de top3-clubs met eventueel een verrassing is toch een stuk spannender dan Ajax en PSV die de titels onderling verdelen.

Wel slecht dat voetbalclubs straks gokverslaving in de hand gaan werken. Moreel gezien verwerpelijk om zo'n bedrijf als sponsor te hebben. Clubs hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

19 juli 2015 om 15:01

Het voetbal van tegenwoordig kent überhaupt geen ethiek/morele waarden meer. Alles voor meer geld. De voetbalbonden spelen daarin een voorname voortrekkersrol.

19 juli 2015 om 15:08

Slechte zaak, straks komen mensen in de schulden doordat ze zijn gaan gokken omdat clubs het gokken aanprijzen. Moreel verwerpelijk.

19 juli 2015 om 15:36

Of je nu met een gokbedrijf op je shirt loopt of een bank is om het even.

19 juli 2015 om 15:41

Er zit aan beide wel risico's maar bij gokbedrijf vele malen hoger dat je in de schulden komt te zitten.

19 juli 2015 om 16:44

Serieus, context nodig? Gezien z'n naam gok ik dat het een AZ-fan is denk je niet? Die hebben een tijd met een sponsor van DSB gelopen, en bam: weg was het geld van mensen met een DSB rekening. Kun je net zo goed een Unibet of iets dergelijks op het shirt zetten. Ook dikke kans dat je met een lege rekening eindigt, maar als je wat wint dan is het bedrag hoger. Het was een grap, dus laat het vooral lekker gaan.

PS: Waarom al die heisa over een 'gokbedrijf' als sponsor? Voetbalden we enkele jaren gelen niet in de Holland Casino Eredivisie?

19 juli 2015 om 15:46

Jij hebt het over gokverslaving. Kijk dan ook eens hoeveel alcoholistische bedrijven samenwerken met voetbalclubs: denk dan aan Bavaria met PSV, Heineken met de CL en Amstel met de KNVB beker.

Hoe is de stijging op de begroting van €15 miljoen te verklaren?

1 Geen aflossing meer aan Vvf: €3.5 miljoen.
1a Reservering nieuw stadion: ?
1b Reservering nieuw Varkenoord.
2 Gedeelte van de structurele winst / minder conservatief begroten: €2 miljoen
3 Verdubbeling merchandise en meer seizoenkaarten, €2 miljoen
4 TV-gelden ook nog €800.000 extra
5 en evt. EL begroten: €3 miljoen.

Moet de rest dan uit de gokmarkt komen?

19 juli 2015 om 15:19

Heel eenvoudig, aan de inkomsten kant tel je de verkopen van de spelers van afgelopen jaar. Aan de andere kant tel je de waarde daling van je spelers bezit (spelers staan meestal lager in de boeken als de echte verkoopprijs) en de afname van je schulden. Je begroting is dan behoorlijk gestegen.

19 juli 2015 om 15:23

Fout want transfers zitten niet in de begroting.

19 juli 2015 om 15:57

De winst op transfers zitten gewoon in de begroting als bedrijfsresultaat.

19 juli 2015 om 16:00

zit wel in het bedrijfsresultaat maar je kan geen toekomstige verkopen gaan meebegroten natuurlijk. achteraf kan je dus wel de begroting natellen maar dan heet het bedrijsresultaat en hierin zitten nog steeds geen transferwinsten, enkel de afschrijving op spelers. die transferwinst zitten pas in de jaarcijfers.

19 juli 2015 om 16:01

Je begroting stijgt niet structureel door transfers. Grootste kolder die er is. Alles wat je hier schetst klopt absoluut niet.

19 juli 2015 om 16:03

Jawel hoor, Feyenoord gebruikt de opbrengsten om schulden mee af te lossen waardoor er jaarlijks minder geld gereserveerd hoeft te worden voor de aflossing van de schuld. Ook stijgt het eigen vermogen door de verkopen waardoor de behoefte aan vreemd vermogen afneemt en dus de schuld aflossingen nog meer kunnen dalen. Dat zie je de jaren erna direct terug in de gestegen begroting.

19 juli 2015 om 16:26

begroting plus transferresultaat = Bedrijfsresultaat
Begroting is de toekomst en bedrijfsresultaat is verleden.

Wat een gelul weer van je speedy.

19 juli 2015 om 17:26

Nogmaals, bij een positief transferresultaat kan het jaar erop extra geld naar de begroting. Het geld van de transfers heb je over. Dus bij een positief bedrijfsresultaat dankzij lucratieve transfers kan je je begroting laten stijgen.

En dat is wat we ook gaan zien, immers het stadion is niet groter geworden, het prijzen geld (tv gelden nav resultaat) stijgt maar lichtjes, verkopen uit merchandising nemen ook geen bijzondere vlucht dus kan de begroting alleen opgeschroefd worden met acht miljoen uit het bedrijfsresultaat van het jaar ervoor. De transfers dus.

Anders kan ik de grote groei van de begroting niet verklaren maar wellicht heb jij er een andere kijk op ?

19 juli 2015 om 17:36

Zoals jij het zegt heeft de Eredivisie 10 jaar lang verlies geleden. Want dan ga je met alle meevallers je kostenstructuur verhogen waardoor je 2 jaar later weer in de problemen komt.

Die tijd is voorbij en zelfs Feyenoord gaat hier niet meer intrappen. Komende jaren zal de meeste winst weggezet blijven worden zodat ze straks een eigen bijdrage hebben bij het financieren van het stadion.

Ik denk dat ze dit gewoon gaan meebegroten, reserveren heet het dan, maar dat dit weinig impact heeft op de kostenstructuur. Verder zie je mijn verklaringen aan het begin van onze discussie.

19 juli 2015 om 17:40

Zoals ik al aangeeft, hoe kan de begroting dan ineens met 16 miljoen stijgen van 34 naar 50 miljoen? Dan kan alleen door het geld van de transfers te gebruiken, ik zie echt geen andere opties.

En zoals ik het zie is precies de reden dat diverse clubs afgelopen jaren hard zijn gevallen. Geld lenen totdat het niet meer kan om de gaten te dichten als de verkopen tegenvallen. Daarna talent onder brengen bij derden zodat je nog wat geld kan gebruiken om een dijk doorbraak te voorkomen en vervolgens klapt de boel.

19 juli 2015 om 18:25

je begroting blijft hetzelfde, alleen manier van geld uitgeven is anders. Je kunt je begroting/uitgave niet opschroeven door een eenmalige meevaller, anders zou je met een paar jaar weer in de knoei komen. Je hele verhaal is 1 en al bullshit.

19 juli 2015 om 18:31

Ik zal je het nogmaals uitleggen dan. Feyenoord heeft nauwelijks extra inkomsten volgend jaar. Toch gaat de begroting van 34 naar 50 miljoen. Feyenoord leent geen extra geld voor deze begroting, ze lossen zelfs schulden af. Hoe kan Feyenoord dan de begroting met maar liefst 16 miljoen laten stijgen?

Gewoon je gezond verstand gebruiken, het geld moet ergens vandaan komen.

19 juli 2015 om 18:43

Dat komt idd ergens vandaag. Schulden die afbetaald zijn en dus aflossingen die stoppen, rentes die afnemen of stoppen, verhoogde inkomsten van merchendasing omdat deze in eigen beheer zijn gekomen en verhoogde sponsergelden omdat ze volgend jaar een lucratieve sponsor binnenhalen. Verdiep je eat beter voordat je zo dom blaat.

19 juli 2015 om 18:44

O ja, als jij je gezond verstand eens zou gebruiken dan wist je dat het onmogelijk is wat jij nu roept.

19 juli 2015 om 18:53

haha speedy. Lees jij uberhaupt wel iets??

Je stelt nu dezelfde vraag zoals in mijn allereerste post. Daarna strooi je een hoop onzin om uiteindelijk te eindigen met dezelfde vraag. Een stukje eigen vermogen gebruiken om de begroting op te krikken kan maar verklaart dit niet geheel. bovendien zijn ze bij Feyenoord niet zo dom.

19 juli 2015 om 19:05

Dan blijf ik gewoon je dezelfde vraag stelen die jij en Elmo weigeren te beantwoorden. Als de overige inkomsten bronnen nauwelijks stijgen, hoe kan Feyenoord dan de begroting drastisch opkrikken?

Dat kan toch alleen door zeer optimistisch te begroten en dat later te compenseren uit de reserves die je hebt opgebouwd met de transfer verkopen ?

Maar goed, als jij een andere verklaring hebt, ik hoor hem graag.

19 juli 2015 om 19:11

@elmo1908

Net wat je zegt, schulden die je afbetaald. En waarmee betaal je die af? Juist, met je transfer verkopen. En hoeveel kan dat dan bijdragen aan je begroting? Alleen de jaarlijkse rente lasten die je moest betalen, verder niets.

En nee, de overige inkomsten stijgen niet of nauwelijks. Geen extra toeschouwers vergeleken met verleden jaar, geen nieuwe sponsors die veel geld in de club steekt, tv gelden stijgen niet of nauwelijks en ook de prijzen zijn niet of nauwelijks verhoogt.

Ook heb je dit jaar geen inkomsten uit de EL, die afgelopen jaar toch zeer behoorlijk waren.

Net zoals met Twente destijds, prik ik er met alle plezier doorheen. Het nieuwe stadion moet er komen dus wordt de begroting even flink opgekrikt, met maar liefst zestien miljoen euro terwijl er bijna geen reserves zijn. En dan volhouden dat het uit structurele baten komt terwijl niemand die structurele baten onderbouwd, ook jij niet.

19 juli 2015 om 15:40

Dit ziet er wel heel creatief uit. EL begroten? Ze spelen dit jaar geen EL, dus krijgen ze daar geen geld voor. Volgend jaar moeten ze ook nog maar afwachten. Gedeelte van de structurele winst/ minder conservatief begroten riekt naar boekhoudkundige trucs. Merchandise en seizoenkaarten is ook niet structureel. Kijk, op dit moment is Kuyt hot en vliegen zijn shirtjes over de toonbank. Maar op een gegeven moment is de markt voorzien. Kan er wel weer een andere speler opduiken, maar dat is niet zeker. Ook seizoenskaarten is geen zekerheidje. Ik hoop dat het geen drijfzand is, zoals het bij Twente het geval was. Daarbij zie ik bij het huidige Feyenoord, afgezien van 2 goede cv's geen grote transferwaarde.

19 juli 2015 om 16:37

tja, ik probeer het ook maar te verklaren. Maar begrotingen zijn inderdaad niet statisch of structureel. Maar zo'n verhoging duidt toch op flinke veranderingen, zeker gezien Feyenoord altijd zei dat er geen ruimte is om te groeien in de huidige Kuip. Max. omzet zou op €40-€45 miljoen liggen. Behalve dit gokmarkt gerucht heb ik ook niks meegekregen van een nieuwe sponsordeal of zo.

Wel gaat Feyenoord er trouwens qua TV-gelden ook nog €800.000 op vooruit.

Ik kan helaas geen betere bron vinden van dit bericht over het stijgen van de begroting. Ik bedenk me nu net dat ze waarschijnlijk ook een dikke reservering gaan meebegroten voor de nieuwe kuip. Deze is dan flexibel (en gedekt met eigen vermogen) en brengt Feyenoord niet in problemen als er geen transfers of europees voetbal zijn. Als dit zo is dan heeft dit verder weinig impact op de bestedingen.

Alle goksites zijn beschikbaar voor Nederlanders en Bayern Munchen, Real Madrid, Sevilla worden ook door goksites gesponserd. Reclame voor goksites beinvloed alleen waar mensen gokken en op deze manier komt er wat geld terug in het bedrijfsleven. Dit tegenhouden om morele redenen slaat nergens op en heeft geen invloed op enig gokgedrag. En de overheid en voetbalbonden zijn overigens alleen geintereseerd in geld en dat hebben de goksites wel. Beter dat zij geld betalen dan gemeenten die hun portemonnee trekken!

Goed nieuws voor Feyenoord dat de begroting stijgt. Helaas snap ik dit nieuws niet zo.. Vorig seizoen was de begroting 49 miljoen.. (bron: http://www.fr12.nl/nieuws/27328-begroting-feyenoor... welke het financiele dagblad citeert).
In 2012 werkte Feyenoord al met een begroting van 37 miljoen. Vanwaar de melding dat nu de begroting stijgt van 34 naar 50 miljoen? Of doelt Koevermans op een proces van de laatste jaren?

19 juli 2015 om 16:47

Vorig jaar was de omzet €49 miljoen maar de begroting €35. Vandaar de winst.

Meeste media snappen niks van financien, net als oud-voetballers. Dus iedereen roept maar wat terwijl termen door elkaar gegooid worden.

19 juli 2015 om 20:19

Die omzet was inclusief EL voetbal waarin Feyenoord best ver wist te komen. Dit jaar speelt Feyenoord geen EL maar de miljoenen die daarin werden verdiend aan prijzengeld en extra recettes maakt men kennelijk op een wonderbaarlijke wijze goed en de begroting gaat zelfs stijgen naar maar liefst 50 miljoen.

Probleem ligt niet zozeer bij de media maar bij de voetbalclubs die begrotingen als persbericht de wereld in sturen zonder erbij een onderbouwing te geven. En maar al te vaak zien we dat achteraf ineens een groot tekort is ontstaan omdat de begroting wel erg optimistisch was. Zoals afgelopen drie jaar bij Twente die jaarlijks 8 miljoen te kort kwam.

Afhankelijk hoe de financiele huishouding van Feyenoord in elkaar steekt,lijkt me een begroting van 50 miljoen euro niets teveel voor deze grote club.
Natuurlijk heb ik als simpele voetbalfan geen kijk op die zaken,zoals inkomsten/uitgaven verhouding.
Als je nagaat dat Fc Twente het komende seizoen een begroting heeft die rond de 35 miljoen schommelt,vind ik die van Feyenoord verhoudings gewijs niet groter dan bij ons in Enschede.
De spelerssalarissen bijvoorbeeld zijn bij Fct naar onder bijgesteld.
Verder is er drastisch gesnoeid op gebied van personeel,zowel sportief als er omheen.
Als ik de progressie zie die er momenteel is,bij Feyenoord (financieel/sportief) denk je toch automatisch aan een hogere begroting dan de 50 miljoen waar ze het nu over hebben.

19 juli 2015 om 19:20

Als je het jaarverslag van verleden jaar leest hebben ze verleden jaar 47 miljoen euro aan inkomsten gegenereerd buiten de transfers om. Dat is inclusief opbrengsten uit EL voetbal. Omdat ze diep in de rode cijfers zaten, wilde ze zuinig begroten zodat er winst gemaakt kon worden om de schulden te reduceren.

Dit jaar hebben ze de begroting ineens drastisch opgekrikt, kennelijk verwacht men een stijging van de omzet terwijl er dit jaar geen EL wordt gespeeld?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gedaan wordt met het oog op het nieuwe stadion. Volgend jaar kunnen ze het gat dan alsnog dichten met de transferopbrengst van afgelopen seizoen.

19 juli 2015 om 20:06

Als ik jou goed begrijp,zie ik het dan ,als speculeren op verwachtingen in het toekomstige (financiele) plaatje.
Het lijkt me dat je als bestuurders van de organisatie beter iets safer moet begroten toch?
Bij Fct bleek achteraf toch ook dat er besluiten zijn genomen,puur door verwachtingen die ze zagen in hun glazen bol?
Ik wil niemand van onze club (fct) in de rug schieten met deze opmerking , begrijp me goed,maar het moet toch wel het zoveelste leermoment zijn in de geschiedenis van het financiele beleid bij betaalde voetbalverenigingen?
Als ik kijk naar zowiezo, Ajax/begroting/omzet/vermogensbeheer,kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik daar zeer veel respect voor heb.
Evenzo,voor wat betreft de huishouding,bij Heracles.
Bedankt voor je uitleg.

Bijzonder, die felle tegenstanders op het gebied van gokbedrijven en voetbalclubs. Waarom? "omdat het een verslaving stimuleert".. Denk dat de meeste mensen sponsoren als Holland Casino Eredivisie, de Amstel Cup en Jupiler League etc. even aan het vergeten zijn? Hypocriet, kortzichtig, of de waffel tientallen jaren te laat open? Kies maar welke je het meest aanspreekt.

Wel echte Footballculture: pakkie peuken halen, gokje doen bij de toto en dan naar de wedstrijd om daar onder het genot van wat biertjes en een hamburgertje speciaal het spelletje te bekijken. Wat dat betreft maakt het niet zoveel uit of de Febo nou hoofdsponsor is, Marlboro of Unibet.

Feyenoord kan deals blijven sluiten met de grootste gokbedrijven . Feyenoord Moet gewoon kampioen worden als ze ajax en psv bij willen houden. Want die twee kunnen financieel wel jets meer dan ons. Wanneer feyenoord kampioen word , gaan ze waarschijnlijk financieel ook zwaar vooruit. Mooiste stadion van het land, je ruikt er voetbal, maar de kuip kan gewoon niet meer. Er moet verhuisd worden naar een nieuwe stadion. Mocht feyenoord de komende jaren een aantal malen kampioen worden, dan zal het binnen een aantal jaren de rijkste club van het land worden. Wat hoop ik dat feyenoord weer een keer kampioen wordt. Want het is echt TE lang geleden. Als feyenoord geen kampioen word hebben ze geen goed seizoen gedraaid. We kunnen blijven lullen over Sevilla thuis, maar daar heb je achteraf niks aan. Kampioen worden , het isnhoog tijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren