Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Florentino Pérez houdt gewoon niet van zwarte spelers'

Laatste update:

Santos Márquez heeft zondag hard uitgehaald naar Florentino Pérez, de voorzitter van Real Madrid. De FIFA-agent is de zaakwaarnemer van Iker Casillas, die onlangs ‘gedwongen’ werd om de Madrileense club te verlaten en inmiddels bij FC Porto aan de slag is gegaan. Márquez kent Pérez al meer dan twintig jaar en pleit voor zijn vertrek uit het Santiago Bernabéu.

/

“Casillas wilde Real helemaal niet verlaten. Dat heeft hij ook gezegd, hij heeft ook gezegd dat hij niet per se een basisplaats wilde, dat hij nog twee seizoenen onder contract stond en dat hij zijn loopbaan graag bij Real Madrid wilde beëindigen”, benadrukt Márquez in gesprek met de sportkrant AS. “Hij was gelukkig, bij zijn club, maar als hij niet gewenst is… Drie weken eerder arriveerde Rafael Benítez en hij schreef David de Gea de hemel in en gaf ook aan dat Keylor Navas een geweldige keeper is. Een gebrek aan respect jegens Iker. Dat kan op geen enkele andere manier worden gezien. Het is niet de schuld van Benítez, hij wordt gedirigeerd.”

Volgens Márquez is Pérez degene die alles bij Real Madrid bepaalt en staat hij lijnrecht tegenover de selectie. “Dat is het probleem. Hij houdt er niet van dat de spelers een hoofdrol vertolken. Hij domineert alles met geld en bevelen. Maar hij heeft zich vergist. Hij mag niet in de kleedkamer komen. Real Madrid is veel groter dan Florentino Pérez. Hij denkt dat hij de God van Madrid is. De mensen moeten beseffen dat deze man alleen maar voor beroering zorgt. De tournees over de hele wereld maken de spelers kapot. Eerst werd er uit respect niet over gesproken, maar nu zwijgen de voetballers omdat het pure slavernij is.”

/

Márquez betreurt de manier waarop Casillas bij Real Madrid is vertrokken. “Hij heeft zijn beste zoon de deur uitgewerkt. De mensen moeten ook inzien dat Fernando Hierro, Raúl en Vicente del Bosque op eenzelfde manier zijn vertrokken. Er is iets aan de hand. Het lijkt erop dat iedereen het bij het verkeerde eind heeft en hij niet. Real Madrid was eerst van de socios, maar sinds de veranderingen van de statuten zijn het slaven die zich niet als socios kunnen gedragen. Mond houden en betalen, dat is wat ze nu doen.” Casillas nam vorige week zondag afscheid van de media, zonder dat er ook maar iemand van de club aanwezig was. Dat kwam Pérez op veel kritiek te staan; een dag later kreeg de doelman alsnog een toepasselijk afscheid van de club.

“Dat deed hij alleen maar vanwege de kritiek die hij kreeg. Op maandag was Iker al speler van FC Porto. Pérez had dé kans om nog lange tijd voorzitter te kunnen zijn. Hij had moeten zeggen: ‘We hebben gisteren een fout gemaakt. Ik bied Iker Casillas, en iedereen die zich getroffen voelt, mijn excuses aan’. Dan was er niks aan de hand geweest. Maar dat kon hij niet. Hij maakt nooit fouten en dat was dus wél het geval. In de kleedkamer zijn ze heel boos op Florentino. De transfer van Iker was pas rond nadat de spelers naar Australië waren vertrokken. Zodat ze niet aanwezig konden zijn. Florentino heeft dit slecht afgehandeld en met kwade bedoelingen.”

/

Volgens Márquez zit er voor Pérez niets anders op dan Real Madrid te verlaten. “Ik weet niet hoe lang het nog zal duren, maar na het gedoe rond Casillas zal hij moeten vertrekken.” De belangenbehartiger snapt ook niet hoe het kan dat Cristiano Ronaldo zijn imagorechten aan een bedrijf van Valencia-eigenaar Peter Lim (zakenpartner van Ronaldo’s zaakwaarnemer Jorge Mendes, red.) heeft verkocht. “ Stel je voor dat Ronaldo een bedrag van veertig miljoen euro genereert en dat gaat dan naar Lim. Dat is van invloed op de economische situatie van Valencia. Ongelooflijk. Waarom vraagt niemand zich af waarom Ronaldo deze rechten aan Lim heeft verkocht? Dat is een teken dat hij wil vertrekken.”

Márquez heeft al jaren geen goede relatie met Pérez meer. “Waarom? Dat heeft te maken met Claude Makélélé, een gebrek aan respect. Florentino houdt niet van zwarte spelers. Hij is geen racist, maar hij houdt gewoon niet van zwarte voetballers. Hij wilde Makélélé niet. Ik heb ook ervoor gevochten dat Samuel Eto’o een kans bij Real Madrid zou krijgen. Ik vertelde Florentino dat Eto’o net zo Galáctico was als Luis Figo. Maar zijn huidskleur stond hem niet aan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan dat hele spaanse voetbal niet gewoon opgeheven worden? Alleen maar drama daar en iedereen die altijd ruzie zoekt bij Real en Barcelona en tussen de 2 clubs is ook een media oorlog.

19 juli 2015 om 11:33

Dat is wel overdreven, bij het beste voetbal hoort het grootste drama. Het was volgens mij eerder bekend dat Perez niet van gekleurde mensen houdt. Dan vraag ik me toch af waarom Marcelo nog steeds voor Madrid speelt. Hij is nu 3e of 4e aanvoerder.

19 juli 2015 om 11:52

Marcelo is toch ook niet zwart vergeleken Makelele en Diarra?
Marcelo is lichtbruin, Neymar huidskleur.
Misschien heeft Perez niks met zeer donkere spelers. Met de nadruk op misschien.

19 juli 2015 om 11:59

@loeneymar: Barca en Real horen bij de betere clubs van deze wereld idd maar om nou het hele
spaanse voetbal op te hemelen gaat mij veelste ver uitslagen als 9 - 0 zie je niet in de sterkste competitie misschien incidenteel maar niet stuctueel zoals in spanje.

19 juli 2015 om 15:59

Vind ik niet. In de andere sporten is het niet zo tussen de grootste clubs. Alleen op het veld of vloer, niet er buiten tenzij het echt ergens om gaat.

19 juli 2015 om 16:34

Wat een bullshit, ze zijn allen zwart, is Beyoncé ook niet zwart? Of is jimmi Hendrix ook niet zwart omdat ze allen lichtgetint zijn? Zelfs depay is zwart ook al heeft hij een blanke moeder

19 juli 2015 om 17:03

Jouw mening ik vind ze allen bruin en niet zwart.
En nogmaals misschien zijn die mensen in Perez zijn ogen ook niet zwart. Misschien heeft hij moeite met zeer donker getinte mensen. Daar vallen Marcelo, Depay en Beyonce niet onder.

19 juli 2015 om 20:08

Waarom noem jij mensen zwart? Of vind jij je zelf wit?

19 juli 2015 om 11:35

Dat hij niet van zwarte spelers houdt, is waar. Dit blijkt uit de afgelopen jaren. De laatste echte zwarte speler is Diarra volgens mij en man das al een tijdje terug.

19 juli 2015 om 11:40

Er zijn er wel degelijk veel. Daarnaast kun je Marcelo dus echt niet onder zwart scharen. Dat heet getint.

19 juli 2015 om 11:45

Ah Adebayor en Essien zijn natuurlijk de laatste, die was ik even vergeten. Zit er in de jeugd nog wat aan te komen dat zwart is?

19 juli 2015 om 13:17

De laatste was Essien die het gewoon prima deed.

19 juli 2015 om 13:19

Jaa mijn landgenoot uit Angola! Maar daar was zo'n klein foti ding van hier op VZ. De 23 buitenlanders in de opleiding v Real. Deze jongen is 12 dacht ik dus dat gaat nog een tijd duren.

19 juli 2015 om 14:53

@ivanovicfc.
Die zin zit er nog in de jeugd aan te komen dat zwart is klinkt wel beetje plat. Ik denk dat je het niet zo bedoelt maar een iets andere verwoording zou beter zijn geweest. Klinkt erg respectloos alsof donkere mensen een voorwerp zijn

19 juli 2015 om 15:45

Zo zou jij dat kunnen opvatten ja, Thechosenone.
Gelukkig ben je tot nu toe de enige.
Om dit ''erg'' respectloos te noemen gaat te ver.

19 juli 2015 om 16:33

het feit dat er geen zwarte spelers komen kan ook te maken hebben met iets anders dan racisme toch? onzin wat jij zergt.

19 juli 2015 om 16:35

Er zijn genoeg zwarte spelers die heel goed zijn. Prince boateng yaya toure wanyama eto song aubemeyang en vele andere zoals de jongere generatie atsu adama en zouma en nog veel meer zwarte mensen van europeze landen.

19 juli 2015 om 17:02

en marcelo niet te vergeten.

19 juli 2015 om 18:33

Allemaal leuk en aardig wat die fifameneer zegt (hoe kan iemand van de fifa trouwens zaakwaarnemer zijn, lijkt me een beetje vreemd) maar als perez het niet heeft op donkere mensen waarom zou hij dan wel pogba willen halen. Want het enige blanke aan hem zijn die maffe witte strepen in z'n haar

19 juli 2015 om 11:51

Haha, en dat uit de mond van een Juventus supporter. Club met een onberispelijke staat van dienst, toch? Bij Real en Barca is er altijd onrust en drama, dat is van alle tijden en dat maakt het ook zo mooi. In Spanje is elke gemiddelde stad/dorp verdeeld in Real en Barca. In Italië is elke gemiddelde stad/dorp verdeeld in Juventus (club van het geld, macht en scheidsrechters) en de rest.

19 juli 2015 om 15:58

@jood, ik heb het niet over omkoping of zo, ik heb het over kinderachtige haatreacties in de media wat nergens over gaat en waar VZ liever over praat dan echt voetbalnieuws.

19 juli 2015 om 16:34

hoe kom jij eraan dat elke stad en dorp in italië is verdeeld in juve en de rest? kan jij dit aantonen? zo nee, neem dan je woorden terug.

19 juli 2015 om 17:06

Ik kan het wel degelijk bevestigen, er heerst een Juventus against the world gevoel, zelfde verhaal een beetje met Bayern, concurrenten leegkopen.

Maar dat is een gevolg van succes naar mijn mening. De haat.

19 juli 2015 om 11:51

Zullen we dan ook maar het Italiaanse voetbal afschaffen? Omkopingen aan de lopende band, uitgesproken racistische uitspraken jegens donkere spelers en jegens vrouwenvoetbal, weinig aantrekkelijk voetbal... Ik weet het; mijn antwoord is net zo onnozel als jou uitspraak om het Spaanse voetbal op te heffen. Het is bedoeld om een punt te maken.

19 juli 2015 om 15:56

Welk punt dan? Voetbal is de enige sport ter wereld waar zoveel haat is onderling, dus ja, goed idee om ook het italiaanse af te schaffen.
Al praten de meeste mensen in Italië met respect over elkaar. Er zijn uitzonderingen.
Ik had al moeilijke reacties verwacht maar het gaat gewoon nergens over om dit in de media te zeggen. Stelletje ouwe wijven.

19 juli 2015 om 16:35

je kan toch ook een keer kritisch kijken naar je eigen competitie ipv te jij bakken?

20 juli 2015 om 05:39

Daarom zeg ik altijd, lang leve de eredivisie.

19 juli 2015 om 15:21

Jip

Dat zo'n man de baas is van Real Madrid is ronduit belachelijk. Hij komt sowieso al niet positief in het nieuws de laatste tijd.

Wat vinden mensen in Madrid hiervan dan?

19 juli 2015 om 16:36

En jij gelooft een boze voetbalagent van een onlangs vertrokken client zo maar?

19 juli 2015 om 17:08

Hahaha idd, totaal niet objectief.

Dat laatste is wel een merkwaardig statement. Nu ken ik Real Madrid en Perez niet heel erg goed, maar is er iemand die weet of dit wel klopt?

19 juli 2015 om 11:36

Je kunt zoiets natuurlijk moeilijk bewijzen en bij twijfel vind ik dat je zulke uitspraken beter niet kunt doen.

19 juli 2015 om 11:41

Ja, dat vraag ik me ook af.

Het is natuurlijk wel zo dat Real Madrid relatief weinig donkere spelers onder contract heeft gehad de afgelopen jaren. In de afgelopen 5 jaar hebben beide Diarra's en Essien er ff rondgelopen als echte donkere spelers, that's it.
En ze hebben nu met Marcelo, Casimiro en Danilo drie donkere Brazilianen.

Aan de andere kant; Real Madrid wil gewoon het beste van het beste. Welke donkere spelers zouden echt iets toegevoegd hebben de afgelopen jaren? Drogba was fantastisch, maar al op leeftijd. Boateng is erg goed, maar onnodig als je Ramos en Pepe al hebt. Jongens als Bony, Mikel, Jackson Martinez zijn goed, maar voegen niets toe aan dit Madrid.

19 juli 2015 om 12:51

Alleen Paul Pogba kan in mijn ogen Madrileense potten breken

19 juli 2015 om 13:58

Boateng is beter dan Ramos en Pepe. Dan heb je nog Yaya Toure, Pogba, en wellicht Matuidi.

19 juli 2015 om 14:49

Hmm, ja, dat is waar.
ipv Modric hadden ze toen bijvoorbeeld ook voor Yaya kunnen gaan.

19 juli 2015 om 16:37

het gaat om racisme en het feit dat Marcelo basisspeler is en soms zelfs aanvoerder is zegt al genoeg toch?

19 juli 2015 om 17:01

en het feit dat ze belangstelling hebben voor pogba laat al zien dat perez geen racist is.

19 juli 2015 om 20:11

Nou, dan trek je wel heel snel een conclusie.
Ook al heeft Real 28 donkere spelers onder contract staan, dan kan Perez nog steeds een racist zijn.
Ook al heeft Real 28 blanken onder contract staan, dan kan Perez nog steeds een sociale, alle-volkeren-en-rassen-liefhebbende-humanist zijn.

Het enige wat we op dit moment kunnen zeggen is dat Perez de schijn tegen heeft.

19 juli 2015 om 11:45

Alles klopt behalve dat Perez iets tegen zwarten heeft dat klopt niet.
Real kan ook net als Barcelona een Song kopen maar of hij wat toevoegt is maar de vraag?
Ben wel blij dat er iemand is die het durft om Perez aan te pakken.
Real Madrid veranderd langzamerhand in Real Perez.

19 juli 2015 om 13:18

Hoe weet jij dat nou ? Misschien is hij wel de grootste racist die er rondloopt en doet hij er alles aan om op basis van iemand zijn huidskleur te bepalen of hij wel in het maagdelijke wit past. Jij kan onmogelijk zijn gedachten lezen.
Het is natuurlijk mogelijk dat het verhaal verzonnen is om de voorzitter in negatief daglicht te brengen.
Want qua feiten valt het best mee zijn status met donkere voetballers. ook al hebben sommige het niet lang vol gehouden in zijn ambtstermijn van 2000 tot 2006 en 2009 tot heden stonden deze donker spelers onder contract. Claude Makélélé, Geremi, Flávio Conceição, Júlio Baptista, Robinho, Mahamadou Diarra, Lassana Diarra, Drenthe, Adebayor, Michael Essien. (en dat heb ik aan aantal meer licht getinte spelers er buiten gelaten).
Zoals je ziet waren het niet de beste aankopen uit de geschiedenis van de club, misschien heeft hij daarom een mindere voorkeur naar donkere spelers. uiteindelijke weer suggestief denken.
Hoe dan ook het mag nog geen eens in de media komen dat hij mogelijk een vete heeft tegen donker gekleurde spelers. Laten we maar hopen dat er niks van klopt want mocht dat wel zo zijn, is het een schande voor het voetbal

19 juli 2015 om 16:38

hoe weet jij dat er geen sprake is van racisme? wat zijn jouw feiten?

Ben geen Real fan, maar dit begint zo langzamerhand een ander Real te worden! Dat Perez grote sterren geen mooie afscheid gunt zie je wel met Hierro, Guti, Raul en Iker. Laat hem opdonderen. En een fatsoenlijke voorzitter komen. Laten we de eer van de la liga hoog houden!

19 juli 2015 om 11:35

Hoe bedoel je?

19 juli 2015 om 11:36

Als ik dit zo lees lijkt t wel de blatter van real.
Maar is t niet zoals bij barca bijv. dat je wordt gekozen voor een aantal jaren.

19 juli 2015 om 16:39

helemaal mee eens. het feit dat real zo omgaat met haar eigen iconen zegt al voldoende.

Lol, de slavernij vergelijken met overbetaalde vedettes die op snoepjesreis gaan om tegen een bal te moeten aan trappen voor hordes mensen die hen adoreren. Als het zo erg was dan kunnen zij toch elk moment kappen en met pensioen gaan. Met minimaal 10m op de bank kan je lekker rentenieren en hoef je nooit meer wat te doen. In principe dan. Je hebt zelfs gekke die falliet gaan ondanks 400m verdiend te hebben.

Deze gast kan ik echt niet serieus nemen. Iker is ook niet groter dan RM. Als de coach en voorzitter van mening zijn dat Iker niet meer past en wellicht een negatieve invloed heeft op de groep dan is het hun goed recht om hem te verkopen. Of dat juist is maakt niet uit.

Perez heeft misschien de 3e beste speler van de laatste 10 jaar makkelijk verkocht. Robben. Dus dat hele makelele verhaal is puur aanstellerij. Het transferbeleid van RM is gewoon bagger.

deze zaakwaarnemer en perez zijn beide even belachelijk.

19 juli 2015 om 11:54

Robben is zeker niet top 3 van de laatste 10 jaar. Zelfs geen top 5.. Je vergeez ECHTE sterren als Ronaldinho, Ibra, Kaka en spelers als Xavi, Eto o en Drogba. Waren allemaal veel beter dan Robben. Voor de rest heb je gelijk

19 juli 2015 om 12:28

@ iscodisco, Wat een gelul, totaal maar dan ook totaal geen enkele vergelijkbare speler zit er in jouw rijtje. Robben heeft sowieso de beste dribbel van al deze spelers en er gaat ook meer dreiging uit van hem, in vergelijking met de spelers die jij opnoemt.

19 juli 2015 om 12:55

Hahaha Robben een betere dribbel dan wat Kaka en Ronaldinho hadden. Wat ben je, 12 jaar oud? Als er uberhaupt iemand bij Messi's techniek in de buurt komt, en zelfs een betere tekniek heeft, is het Ronaldinho wel. Robben doet veel op snelheid, als hij geen snelheid had, was robben niks.

19 juli 2015 om 13:40

Ja gelukkig is Kaka Kaka wel top 5...

19 juli 2015 om 14:02

Robben heeft sowieso een betere dribbel dan kaka. Een veel betere zelfs. Vandaar dat hij iedereen zo ongelooflijk makkelijk uitspeelt. Maarja, een landgenoot de credits geven die hij verdient is absoluut uit de mode.

19 juli 2015 om 14:04

Ronaldinho vind ik dan ook de beste speler die je noemt, die was op z'n top van absolute wereldklasse. De rest van de namen die je noemt doe je Robben toch echt tekort mijns inziens. En mijn leeftijd lijkt me niet relevant in deze discussie.........

19 juli 2015 om 12:23

Dat was precies het eerste wat ik dacht toen ik dit las. Je bent toch helemaal de weg kwijt als je zo'n stelletje miljonairs, die lekker kunnen voetballen voor hun geld, gaat vergelijken met slavernij. Dan kun je de rest van wat hij roept al niet meer serieus nemen.

En Perez zal best bepaalde dingen niet helemaal netjes aangepakt hebben, maar het gaat toch eigenlijk nergens over dit. Dan ga je als casillas zijnde toch lekker 3 jaartjes bij Porto keepen. Wees eens een vent en ga niet zo openlijk lopen janken over al het zogenaamde onrecht dat je is aangedaan.

19 juli 2015 om 16:40

het komt bij mij over als een typische zaakwaarnemer die met modder begint te gooien nu zijn client slecht is behandeld.

Over dat van Zwarte spelers heeft hij sowieso gelijk. Barcelona is de laatste jaren een club geweest met veel zwarte spelers (Eto'o, Abidal, Keita, Song, Touré). Bij Real Madrid spelen de laatste jaren, en eigenlijk door de gehele geschiedenis, geen zwarte spelers. De laatste waren Lassana en Mamadou Diarra meer dan 5 jaar geleden. En daarvoor Makalele en Seedorf zo'n 15 jaar geleden. Nee dat van die zwarte spelers viel me al tijden ook heel erg op.

19 juli 2015 om 11:39

adebayor

19 juli 2015 om 11:45

essien

19 juli 2015 om 11:46

Anelka, Essien, Drenthe, Geremi, Adabayor, Varane. En zo zullen er nog wel een aantal zijn die ik niet in 2 minuten kan bedenken.

Nu zijn het er inderdaad niet veel maar dat is bij het voorbeeld dat je geeft Barcelona ook niet het geval.

19 juli 2015 om 12:08

Varane is natuurlijk niet zwart, gekleurd heet dat. Anelka is een twijfel geval maar is al langer geleden, ca 13 jaar. Essien en Adebayor waren huur spelers voor een hele korte periode. Geremi is bijna 20 jaar geleden. Die Barcelona spelers die ik net noemde hadden een vast langlopend contract. Bij Real Madrid zie je sinds tijden geen zwarte spelers met een vast langlopend contract. Als je naar de jeugdelftallen kijkt van beide clubs, zie je dat er bij Barcelona ontzettend veel donkere jongens in de jeugd spelen. Bij Real Madrid zijn dat er geen.

19 juli 2015 om 17:00

varane is zeker zwart, wat is varane dan? ook is marcelo en eigenlijk al voldoende om dit te ontkrachten.

19 juli 2015 om 11:46

Zoals Marieke al zegt zijn er meer zwarte voetballers die voor Real Madrid hebben gespeeld. Waarschijnlijk zal het aantal weinig schelen met Barcelona. En dat er dan nog steeds weinig zijn, komt simpelweg omdat er weinig Afrikaanse voetballers zijn die daadwerkelijk wereldtop zijn.

19 juli 2015 om 11:59

die zijn er wel maar die spelen onder een andere vlag

19 juli 2015 om 13:19

Het gaat om de bereidheid van Real Madrid om zwarte voetballers aan te trekken onder het bewind van Florentino Perez. Het is duidelijk te zien dat sinds Perez het stokje van Boluda heeft overgenomen in 2009 er nauwelijks zwarte spelers meer werden aangetrokken. Welgeteld 2: Adebayor en Essien, voor een huurperiode van en half jaar! De komend jaren zal daar geen verandering in komen. Het is geen wonder dat Real Madrid geen belangstelling heft in Pogba en Barcelona wel. Over 2 jaar zal de situatie hetzelfde zijn, zolang Perez voorzitter is. Dan praten we verder.

19 juli 2015 om 15:05

@cambier

Dat is onzin. Er zijn een groot aantal Afrikaanse spelers geweest die aan de top van de wereld zaten. Misschien viel het minder op omdat ze voor landen als Engeland, Nederland, Frankrijk etc uitkwamen maar er waren en zijn er genoeg.

19 juli 2015 om 16:57

hou toch op observe, marcelo is basisspeler en vaak ook aanvoerder geweest van real. doe toch even normaal man.

19 juli 2015 om 17:13

Marcelo is niet zwart, ik constateer alleen de feiten. Drenthe is niet door Perez gehaald. Ik zeg niet dat het racisme is, ik zeg dat Perez zwarte spelers niet goed genoeg vindt. Over 2 jaar zullen er nog steeds geen zwarte spelers spelen bij Real. Praten we dan verder?

19 juli 2015 om 12:47

Essien en adebayor hebber en ook nog een jaar gespeeld

19 juli 2015 om 16:41

alleen dat er geen zwarte spelers spelen betekent niet dat er sprake is van racisme of dat er niet wordt gehouden van zwarte spelers. slaat nergens op man. je trekt verbanden die er niet zijn.

19 juli 2015 om 17:52

Elke topclub in de wereld heeft zwarte spelers behalve Real (en Barcelona op het moment, maar de komst van Pogba is en kwestie van tijd + de uitlening van Song). Manchester United (valencia, Young, Blackett), Bayern Munchen (boateng, Dante, Douglas Costa, Alaba, Green), Chelsea (zouma, Cuadrado, Mikel, Aké, Remy, Willian, Moses, Traore, Ramires, Omeruo, Chalobah, Blackman), Arsenal (welbeck, Gnabry, Cambell, Akpom, Hayden (walcott, Chamberlain en Gibbs zijn half)), Juventus (pogba, Evra, Asamoah, Coman), Manchester City (sterling, Touré, Fernando, Fernandinho, Bony, Mangala, Sagna, Delph) hebben allemaal zwarte spelers. Elke maar dan ook elke (top)club in Europa heeft zwarte spelers behalve Real Madrid. Dat is sinds het bewind van Perez in 2009, op de schamele tijdelijke verblijven van Essien (1 jaar) en Adebayor (half jaar) na, zo. Sinds 6 jaar is dat dus het aantal zwarte spelers dat voor deze periode door Real Madrid is aangetrokken.

Jouw argument dat Marcelo en Varane ook zwart zijn klopt natuurlijk niet. Beiden zijn geenszins van Afrikaanse/Afro-Amerikaanse afkomst. Ergens snap je dat zelf ook wel denk ik. Beide zijn van Latijnse afkomst (varane half).

Ik constateer slechts de feiten. Er zijn de afgelopen 6 jaar genoeg donkere spelers geweest die goed genoeg waren voor Real Madrid. De feiten liegen niet. Alle (top)clubs trekken zwarte spelers aan, behalve Real Madrid.

19 juli 2015 om 16:59

onzin man, adebayor, essien, drenthe en marcelo.

Inmiddels is alles hierover gezegd, ik vind het ergens onrespectvol tegenover Porto om steeds te benadrukken dat Iker steeds gedwongen was om te vertrekken naar Porto

19 juli 2015 om 16:42

waarom is het respectloos tegen porto? iedereen met gezond verstand kan dit toch inzien?

20 juli 2015 om 01:24

Omdat zoals je al zegt iedereen weet al dat Real fout bezig is en hoeft niet herhaald te worden nu Porto de broodheer van Iker is en zij zijn volle aandacht verdienen. Als je met je vriendin bent wil je ook niet constant horen hoe slecht haat ex was en wat hij allemaal fout heeft gedaan enzovoort

Is wel een goeie voor de fifa..... net zo corrupt.

Perez is misschien geen lieverdje maar dit is gewoon ouderwets moddergooien van een gefrustreerde zaakwaarnemer.

19 juli 2015 om 16:43

helemaal mee eens. het feit dat weinig goede zwarte spelers zijn bij real kan te maken hebben met andere omstandigheden.

Dacht ook ooit ergens gelezen te hebben dat Perez Ronaldinho niet wou aantrekken omdat die te lelijk was en daarom koos voor Beckham. Weet niet hoeverre dit waar is.

19 juli 2015 om 16:41

Dat gerucht hoorde je ook bij de transfers van Di Maria en James. Ik weet ook niet in hoeverre dit waar is, maar ik geloof er niet veel van. Een speler als Modric is ook niet bepaald een mooie man, wel een goede voetballer.
Wel geloof ik dag Perez voetballers koopt voor merchandising en hogere inkomsten. Door James te kopen, zullen er in Colombia heel veel Real Madrid shirts verkocht zijn. Perez wilt altijd nieuwe markten aanboren met populaire spelers, maar hoe ze er uit zien zal niet veel uit maken denk ik.

19 juli 2015 om 16:43

dit zijn wandelgangen, moet je geen aandacht aan besteden.

Natuurlijk is die Perez niet beste voorzitter voor een club en meer Real die samen met Barcelona toch een soort plicht heeft om een voorbeeld te zijn voor andere clubs gezien hun status en geschiedenis.
Deze Perez handelt heel precies voor geld voor waarde. Hij koopt eerst naar wat deze speler kan genereren qua inkomsten daarna naar zijn individuele kwaliteiten maar hij vergeet te kijken of zo'n speler wel past bij Real madrid. Grootste voorbeeld Gareth Bale.

19 juli 2015 om 16:45

het simpele gegeven dat Bale is gehaald voor 100 mil zegt al genoeg over perez. Iedereen heeft kunnen inzien hoe beperkt bale is.

19 juli 2015 om 16:57

Inderdaad, Bale liet in 2013/2014 in de copa finale en in de cl finale zeker zien hoe beperkt hij is man... Hoe kom je erbij, Bale beperkt.. Gewoon zo een naprater ben jij... Snelheid, kracht, schotpower en preciesheid, afstandschoten, springen, koppen, vrije tra, lenigheid en lengte bezit Bale allemaal, maar nee hoor, Bale is beperkt..

Dit zijn behoorlijke beschuldigingen die hij waarschijnlijk niet zou kunnen hard maken. Ik ben benieuwd naar de reactie van Perez

19 juli 2015 om 16:56

wie stelt moet bewijzen, eigenlijk had deze spelersmakelaar met argumenten moeten komen.

Moeilijk te bewijzen en niet verstandig om te zeggen over zwarte spelers. Feit is wel dat Perez Casillas als vuil heeft behandeld en dat verdient zo'n legende niet.

Ik heb ook liever Zuid-Amerikaanse spelers dan Afrikaanse spelers. Puur een smaak kwestie. Beetje laag van deze meneer.

19 juli 2015 om 14:56

Eens, erg simpel en kortzichtig. (Afro)-Afrikanen zijn over het algemeen fysiek zeer sterk maar daar houd ik dan weer wat minder van, heb dan meer met met name lichtvoetige en geslepen Argentijnen of bijvoorbeeld Modric.

19 juli 2015 om 15:10

@francesco

Afro-Afrikanen is dubbelop alhoewel ik begrijp wat je bedoelt.

Dat Afrikanen over het algemeen fysiek sterk zijn is waar maar je laat het nu blijken alsof de rest minder ontwikkelt is, wat natuurlijk niet waar is.

Dat zijn onbewuste stereotypes die nog steeds leven.

19 juli 2015 om 16:46

het is een feit dat afrikaanse voetballers over het algemeen fysiek zijn, maar niet moeten hebben van hun tactiek en overzicht. anders moet je maar met namen komen.

19 juli 2015 om 19:47

Alaba is dan wel een van de uitzonderingen, maar die is natuurlijk ook in Oostenrijk opgeleid.

19 juli 2015 om 16:47

helemaal mee eens. dit is ouderweds modder gooien. Ik hem meer met italiaanse spelers btw.

Dat over zwarte spelers kan gewoon niet. Ik ga er ook niet veel worden aan vuil maken. Real Madrid is namelijk gewoon een prachtclub !

Ik vind het wel zeer onrespectvol hoe ze met Iker Casillas zijn omgegaan. Hij moest blijkbaar weg, ik dacht hij wil weg. Hij had een zeer groot afscheid moeten krijgen. Maar daar kunnen we niks meer aan veranderen. Ik wens Iker veel succes bij Porto!!!

Vanwege Iker was ik nog fan van Real Madrid, maar zolang hij nog voorzitter is vind ik het een zwarte wolk boven de club. Zijn galactico-beleid faalt hard vergeleken met het beleid van Barcelona. Hopen dat deze man dus snel weg gaat, maar vrees dat hij een soort Blatter zal blijken te zijn...

19 juli 2015 om 16:55

real fans zouden er goed aan te doen om massaal real te boycotten totdat perez opstapt.

Omg, 1 procent van het verhaal gaat over Makelele (ook nog helemaal aan het einde) en uitgerekend dat komt in de titel?! Dit is best erg.

Perez is denk ik een uitstekende zakenman, wellicht ook voorzitter, maar hij heeft een te grote vinger in de pap. Het is jammer dat hij de statuten dusdanig heeft veranderd dat zijn positie bijna gewaarborgd blijft. Net als voetballers komt het juist ten goede als er enige vorm van concurrentie is op deze positie.

Real is en zal de grootste club ter wereld blijven en ook deze periode zullen ze te boven komen. Ik verwacht dat dat zij nu 1 a 2 stappen achteruit gaan en daarna weer zullen floreren zoals alleen Real dat kan

19 juli 2015 om 16:48

als perez een uitstekende zakenman is, dan had hij bale niet voor 100 mil gehaald. slaat nergens op.

Perez treedt in de voetsporen van Gil y Gil.

Slavernij.. hahaha. Die mannen verdienen miljoenen euro's per jaar. Ik zou graag willen ruilen.

19 juli 2015 om 15:12

@larson

Ik hoop dat je begrijpt dat slavernij niet gaat om hoeveel je ervoor terugkrijgt maar het mentale aspect ervan.

En in voetbal heerst enorm veel slavernij, volgens de Europese wetgeving.

19 juli 2015 om 16:49

slavernij is wanneer je verplicht bent om onbetaalde arbeid te verrichten. Aangezien de spelers van real miljoenen verdienen kan er geen sprake zijn van slavernij.

Aparte redeneringen "valt mij op dat de laatste jaren geen donkere spelers waren/zijn” en dan gelijk perez in een hokje plaatsen dat hij racist is! Dus als een club geen donkere spelers heeft is het een racistische club ofzo pfff

19 juli 2015 om 15:01

Als club mag je niet naar huidskleur kijken als je een speler aantrekt. Toen Barcelona Keita wegdeed haalden ze Song, volgens mij nog altijd deels omdat ze hun Afrikaanse speler wouden vervangen door een andere Afrikaan. Ivm met Unicef en omdat ze een mooie club willen zijn. Net als Man U Kagawa kocht toen ze Park Ji Sung lieten gaan, i.v.m. hun commerciële waarde.

19 juli 2015 om 15:13

@leon

Nee, maar zoals hij zegt is het opvallend. Dit hoeft niks te betekenen natuurlijk of heel veel.

19 juli 2015 om 16:50

maar maakt het die clubs dan racistisch? nee toch?

19 juli 2015 om 16:53

klopt, mij valt ook op dat de laatste tijd veel te snel de racisme kaart wordt getrokken/

Ik hoop echt dat dit niet waar is. Maar ik ben er bang voor.

ik snap real niet want barca heeft de treble en als ze dit jaar opeens alles verliezen ja dan gaat lucho tog ook ni weg vindt het treurig voor carlo wat een goede trainer was dat

19 juli 2015 om 16:54

carlo was ook een gentleman. onder hem kwam de rust eindelijk terug bij real. jammer dat hij is ontslagen.

Makelele verkopen is zo'n typische blunder geweest van Perez. Eto'o die geen kans kreeg, tja, talenten krijgen amper tijd onder hem. Hij is niet racistich maar hij vindt het belangrijk om shirtjes te verkopen. Zal inderdaad niet snel opnieuw een Afrikaanse speler voor Real spelen behalve wanneer die Fransman ofzo en populair genoeg is zoals Pogba. Bruin en heel bruin mag ook, als het maar Brazilianen of Mexicanen zijn. Niet van piepkleine landen. Navas moet hem wel heel erg storen, ook omdat die klein is en iemand anders over Perez zei dat die niet van kleine keepers houdt.

Met Perez kun je nog uren doorlullen maar waar slaat het allemaal op.

19 juli 2015 om 16:51

makalele is volgens velen de beste vm aller tijden. Met hem wonnen ze ook de cl. nadat makalele wegging moest real jarenlang wachten op een cl tittel.

Wow wat n prachtig titel weer VZ. Dit hele verhaal ging over Casillas maar wie ben ik om te klagen. Het gaat uiteindelijk om de lezers he. Hoe meer hoe beter!

Hahahaha, zo typisch weer van Voetbalzone: het hele artikel gaat over Casillas maar toch is de titel uit de laatste 2 zinnetjes van het hele verhaal geplukt. Ach ja, dat is journalistiek tegenwoordig.

OT: Perez mag dan geen racist zijn, maar als je opzettelijk zwarte spelers in je team mijdt, ben je wel degelijk aan het discrimineren. Overigens hoor ik de laatste tijd wel meerdere verhalen over hoe kieskeurig deze man nu eigenlijk is. Ik herinner me nog een artikel over Di Maria die weg was gestuurd omdat hij te lelijk is. Misschien een idee voor Perez om bij een modellenbureau te gaan werken, in plaats van een sportclub. Hij lijkt namelijk meer waarde te hechten aan uiterlijk dan aan prestaties.

19 juli 2015 om 16:52

en hoe weet jij dat perez zwarte spelers bewust mijdt?

Slaaf zijn bij Real Madrid... Echte slaven verdienen geen 5 mio euro per jaar.

Nogal gratuit ook om hiermee te komen wanneer Casillas op een ander is gaan voetballen.

Makelele is inderdaad wel de grootste sportieve blunder van Perez, of dat dit door racisme is ingegeven weet ik niet maar die Makelele liet wel alle anderen tenvolle renderen.

En dat Perez beter met iconen van de club kan omgaan, dat is na Hierro, Raul en nu Casillas ook wel duidelijk.

Maar goed, bij Barcelona hebben ze net een dubieus persoon nog eens 6 jaar tot presi verkozen. Ook bedenkelijk.

Wat een piraat zeg die Perez. Dat kan je dienjongen toch niet aandoen man. En ik lees hier allemaal reacties over racisme enzo. Beste mensen, hoe fd up het ook is, racisme zal er altijd zijn. Mensen die de grootste reclames maken tegen racisme zijn de grootste racisten. Dat zijn gewoon zieke mensen. Racisme is jets gestoords man. You cannot kick racism out off football. Because racistst and racism are everywere. Zelfs in de flat waar je woont. Dont bullshit each otter. Ik heb jarenlang bij feyenoord gewerkt als steward, die dingen die ik daar heb gehoord jongen, pffff. Niet normaal. Ze lachen je nog uit ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren