Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Liverpool rondt transfer van bijna 50 miljoen euro snel af'

Laatste update:
/

Christian Benteke staat op het punt de duurste Belgische voetballer aller tijden te worden. Volgens Het Laatste Nieuws is Liverpool dicht bij het aantrekken van de 24-jarige spits van Aston Villa, die omgerekend 46,5 miljoen euro gaat kosten. Dat betekent dat the Reds de verkoopclausule in het contract van de Rode Duivel activeren en onder meer Manchester United de loef afsteken.

Bronnen rondom de club zouden dat nieuws donderdagmiddag hebben bevestigd aan de Belgische krant. Wanneer het bod is uitgebracht en geaccepteerd, moet de speler nog wel om de tafel met zijn nieuwe club. Gezien de transferwens van Benteke lijkt dat echter geen problemen op te gaan leveren. Racing Genk, de ex-club van de beresterke goalgetter, incasseert 5,5 miljoen euro.

Liverpool kan tot actie overgaan door het vertrek van Raheem Sterling, die voor (maximaal) zeventig miljoen euro overstapte naar Manchester City. Een groot gedeelte van dat geld investeert de club dus meteen in de komst van een nieuwe aanvaller. Daarmee vertoont de transfer van Benteke veel gelijkenissen met die van Luis Suárez en Andy Carroll, in januari 2011. Zij kwamen naar Liverpool nadat Fernando Torres voor zo'n zestig miljoen euro was verkocht aan Chelsea. Suárez (26 miljoen) groeide uit tot sensatie, de duurdere Carroll (ruim veertig miljoen) flopte volledig.

Is Christian Benteke dit enorme bedrag waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lacazette, Reus, Pedro etc. Het was allemaal leuk zo lang het duurde, maar uiteindelijk wist iedereen toch al wel dat het Benteke zou worden. Ze leren er ook echt helemaal niks van bij Liverpool....

46,5 miljoen voor een spits van Aston Villa (!) Ze zijn echt niet wijs.

16 juli 2015 om 14:45

Alle namen die jij noemt, zijn 3 klasses beter. En nog betaalbaarder ook denk ik....

16 juli 2015 om 14:52

Pedro en Reus zjjn geen centrumspitsen, Lacazette moest volgens de voorzitter 42 miljoen pond kosten,das wel iets meer als 46 miljoen euro...

16 juli 2015 om 14:53

Hiervan is Lacazette de enige spits en die kost inmiddels ook 50 miljoen. Dat is dan een vergelijking die je moet trekken, niet zozeer met Reus (ook contract verlengt en dus 50 miljoen) en Pedro, flankspeler van 30 miljoen.

Benteke is gewoon een goede spits, beresterk, erg goed in de lucht, nog rap voor zijn postuur en kan gewoon goed voetballen. Wanneer die nu gewoon fit blijft is het naar mijn idee een goede spits. Daarnaast heb je met Sturrigde een bewegelijke spits voor er omheen en heb je met Couthinho, Firminio, Markovic en Lallana goede aanvallende middenvelders voor de aanvoer.

Het is veel geld, absoluut, maar vind het qua speler gezien een goede aankoop.

16 juli 2015 om 15:03

Ja en een buitenspeler vertrek en je hebt:
Balotelli
Lambert
Origi
Ings
Firmino
Voor de spits en je haalt dan benteke dan snap je er echt niks van.

16 juli 2015 om 15:17

Benteke zet bij Liverpool de stap naar de echte wereldtop. Als hij bij Aston Villa al 1/2 matchen scoort, wat gaat dat dan worden bij Liverpool.

16 juli 2015 om 15:22

Firmino is natuurlijk gen spits maar een "10" of 9'5.

16 juli 2015 om 15:48

Ik ben er even van uit gegaan dat je 3 spits nodig hebt in de PL en Lambert en Balotelli beide weg moeten. Origi is net 18 of 19, en Sturridge veel geblesseerd.

En ja, Sterling was een buitenspeler, maar als je met 2 spitsen speelt, dan speel je zonder buitenspelers. Met Clyne en Moreno heb je backs die veelvuldig opkomen, en met Firminio en Couthino heb je 2 zwervende aanvallende middenvelders. Het probleem lag vorig seizoen centraal achterin en centraal voorin. Voorin zit het nu goed, de aanvoer zou met die 2 backs en aanvallende middenvelders ook goed moeten zijn.

In mijn gedachtegang speelde Liverpool zonder buitenspelers.
Zoiets als in het voorbeeld. Of misschien zelfs een 352 zoals vorig seizoen.

Mignolet
Clyne
Can
Skrtel
Moreno
Couthino
Henderson
Milner
Firminio
Sturridge
Benteke
16 juli 2015 om 15:52

origi is toch ook geen spits? meer een buitenspeler? Balo is ook niet wat

16 juli 2015 om 16:17

Nou je zou net zoals henry pedro en reus gewoon een spits laten maken

16 juli 2015 om 16:21

Origi is een spits die op de vleugel kan.

16 juli 2015 om 16:42

Eerder een vleugelspeler die in de spits kan.

16 juli 2015 om 16:55

Neen.
Hij is vanaf de jeugd altijd een spits geweest.

Echter kan hij op de vleugel ook onder voeten uit en wordt hij daar vaak gestald.

16 juli 2015 om 17:07

@enaxor

Wat een vreemde vergelijking. Veel scoren bij een laag genoteerde ploeg is totaal geen garantie dat je het bij een topclub beter doet.

Met die redenering zou Michiel Kramer er minstens 25 moeten inschieten bij Ajax of Feyenoord, gelukkig zijn die clubs zo verstandig om in te zien dat dit nooit gaat gebeuren.

16 juli 2015 om 18:51

@enaxor, Het is een goede spits maak veel goals , maar bij Liverpool,
heb ik mijn twijfels ik kan het mis hebben je scoort bij Aston meer.
goals als bij Liverpool het is in de top spelen.
Maar ik hoop het voor hem dat hij slaagt en dat we veel van Benteke horen.

16 juli 2015 om 14:48

Tja. Darren Bent heeft ook 27 mil gekost. Torres onwijs veel. Andy Carroll 49 mil. Dat is de Premier League.

16 juli 2015 om 15:15

Verschil tussen die drie namen is dat Torres zich wel degelijk bewezen heeft. Carroll & Bent zijn beide Engelsmannen, je weet hoe dat in z'n werking gaat eens de hype begint, prijzen stijgen meteen.

16 juli 2015 om 18:28

Benteke heeft zich ook bewezen. Heeft na Aguero Suarez t meest gescoord de afgelopen 3 jaar

16 juli 2015 om 18:45

Precies, maar ze zijn allemaal negatief. Ik ga lachen als hij het daar geweldig doet.

16 juli 2015 om 14:48

Benteke als Targetman, Sturridge (indien fit) als duo... vult elkaar perfect aan man.

Liverpool betaalde ook ooit 40 miljoen aan Newcastle, dus gek waren ze al

16 juli 2015 om 14:50

Dus? Dat ze elkaar aanvullen betekent niets. 50 miljoen is teveel. We konden met dat geld Lacazette of Pedro halen.

16 juli 2015 om 14:51

Hou toch op. Al vullen ze elkaar perfect aan het gaat hier over een spits van Aston Villa die één sterk seizoen heeft gehad, daarna lang geblesseerd is geweest, tijd nodig had om weer in vorm te komen en toen paar doelpunten heeft gemaakt. Aston Villa speelt bijna elk jaar om degradatie en daar gaat Liverpool een godsvermogen van 46.5 miljoen voor neerleggen. Je zou denken dat ze ook maar iets, een heel klein beetje, geleerd hebben van het verleden, maar nee. Altijd maar weer te veel betalen voor 'premier league proven' players die ook geen enkele garantie bieden.

16 juli 2015 om 14:53

Ik zeg ook nergens dat ik het een koopje vind of het bedrag gerechtvaardigd vind.

16 juli 2015 om 15:19

Beteke scoorde in bijna 50% van de matchen (100) voor Aston Villa. Niet veel spitsen kunnen zo'n gemiddelde voorleggen in de PL.

16 juli 2015 om 15:25

Je weet toch dat de PL clubs elkaar in leven houden, dor elkaar belachelijke bedragen te betalen.

16 juli 2015 om 15:29

Het gaat hier helemaal niet om cijfers en dergelijke. Mensen moeten eens kijken hoe de doelpunten van Benteke tot stand komen. Voornamelijk uit voorzetten en ballen die in de 16 worden gepompt. Liverpool staat vaak tegen een muur en was afgelopen seizoen het team dat de minste ballen in de 16 van de tegenstander pompte. Liverpool heeft geprobeerd met vergelijkbare types (balotelli, Lambert) en het is toch duidelijk dat dit type spits totaal niet werkt bij Liverpool. Iedereen ziet het behalve een stel incapabele figuren die heel de club naar de afgrond werken met weer een veel te dure aankoop die totaal niet bij het huidige systeem past.

Liverpool maakte meer dan 100 doelpunten met een dynamische aanval waar de drie aanvallers constant van positie mochten wisselen en op snelheid en dynamiek bijna elke verdediging uiteen trokken. Ibe, Sturridge, Firmino, Coutinho, Markovic. Origi en Lallana zijn allemaal spelers die daarin kunnen functioneren. Balotelli, Lambert en Benteke totaal niet!

16 juli 2015 om 15:42

Precies dit idd. Ook al was Benteke wel een topspits, het is gewoon een compleet ander type dan dat nodig is en dat uberhaupt bij het spel past. Dat is al gewoon ongelooflijk, dat ze dat niet zien. Daarnaast is dit bedrag absurd en je hebt al genoeg spitsen ook al ga je ervan uit dat Balotelli en Borini (als die nog niet weg is) vertrekken. Sturrdige, Ings, Origi en Firmino kunnen daar allemaal spelen.. Dan ga je toch geen 50 mln uittrekken..

Liverpool doet weer precies waardoor het de top de komende jaren niet zal halen en het kampioenschap een droom zal blijven. Wat een idioten zitten daar zeg.

Hoe zou jij spelen volgend jaar? Los van dit bericht.

16 juli 2015 om 14:52

Reus en Pedro zijn buitenspelers. Liverpool heeft een echte spits nodig en Lacazette gaat niet 46 miljoen kosten...

16 juli 2015 om 14:54

Er moest een extra aanvaller komen met scorend vermogen en of dat een spits zou zijn of een flankspeler was mij om het even. Dat je dan een vermogen van 46 miljoen neerlegt voor een speler als Benteke dan ben je echt helemaal niet wijs. De Premier League clubs lachen zich elk jaar weer kapot als Liverpool zelf een speler voor een fortuin verkoopt, want dan kunnen ze erop rekenen dat de club weer veel te veel gaat neerleggen voor een topspeler van een degradatiekandidaat.

16 juli 2015 om 15:01

Vraagje: wat dan met Balotelli? Die heeft volledig afgedaan? Want nu heb je met Sturrdige, Origi, Benteke, Balotelli en Ings wel heel veel centrumspitsen. Zelfs voor een tweespitsen systeem.

16 juli 2015 om 15:03

Ze hebben toch al genoeg spitsen rondlopen? Sturridge, Ings, Origi Gomez. Een vleugelspeler met klasse konden ze veel beter gebruiken.

Nee deze transfer zou weer een flater zijn, ik hoop dat het slechts bij geruchten blijft.

16 juli 2015 om 15:56

Ik zelf denk dat Benteke gaat verbazen. Niet voor niets dat andere grote clubs hem wilden hebben en daarnaast is ie jong, beste jaren moeten nog komen, heeft nog een contract voor 2 jaar, international en basisspeler van Belgie en hij scoort veel bij een lage middenmotor/ degradatiekandidaat, want dat mag je van Aston Villa wel zeggen.
Dit speelt natuurlijk allemaal mee in het bepalen van de transfersom.

16 juli 2015 om 16:17

@lfc11: Inderdaad, Liverpool begint lachwekkend te worden. Het is middelmaat na middelmaat. Suarez was een topper maar dat was ook meer geluk dan wijsheid. Alles wat ze binnen Engeland halen is gewoon subtop en ze betalen er top prijzen voor.

19 juli 2015 om 20:26

Ik ben het eigenlijk wel met je eens maar waar afgelopen jaar voor het probleem lag was dat we tot de zestien redelijk voetbalden en dat er dan geen fatsoenlijke afmaker stond.. Ik verwacht van benteke ook niet dat hij ons terug brengt naar de top maar als we daar allemaal vanuit gaan kan het alleen maar meevallen..

16 juli 2015 om 14:55

Het zin 'm niet alleen eens in het bedrag, Benteke mits in vorm is een geweldige spits, maar hij heeft te vaak een vormdip. Buiten dat is het ook nog een blessure gevoelige spits.

16 juli 2015 om 15:23

Alhoewel lacazette en goede aanvaller zou zijn, hebben ze al dezelfde soort speler in Sturridge.
Verder is Benteke gewoon een hele goede spits, die al veel laat zien bij een ploeg die elk jaar tegen degradatie vecht.

Met betere spelers rondom hem zal hij gewoon een top spits worden!

16 juli 2015 om 15:48

Ik snap het ook niet hoor. Zonder iets af te doen van Benteke, maar bijna 50 miljoen is absurd om als Liverpool zijnde uit te geven. Ik heb het gevoel dat er in meerdere linies wat gedaan moet worden. Het lijkt erop dat er nu alles op alles word gezet op een spits en naar mijn mening niet eens de absolute top.

Natuurlijk heeft Liverpool goede aankopen gedaan, maar het is geen team dat er al staat en die je enkel moet aanvullen. Als je enkel moet aanvullen zijn dergelijke bedragen nog te beargumenteren.

16 juli 2015 om 16:30

Inderdaad. Veel te veel geld voor een Benteke. Ik denk dat hij het niveau wel aan kan, maar de andere spelers die jij opnoemde waren zeker wel betere alternatieven geweest. Jammer dat Jackson Martinez naar Atlético is gegaan. Zelfs een speler als Carlos Bacca die naar Milan is gegaan was beter geweest denk ik. Beetje een type Suarez vind ik maar dan minder natuurlijk. Goed in de kleine ruimte, altijd aanspeelbaar en een goed schot.

Liverpool komt altijd aanzetten met van die net niet aankopen. Alleen Firmino is een duidelijke versterking voor het eerste elftal.

Ik heb elke week match of the day gekeken dit jaar op de Bbc, daar gingen ze vaak specifieke wedstrijdbeelden laten zien van Benteke. En dit viel vaak erg tegen, een matige motoriek en komt als topspits denk ik dan ook te kort..
Begrijp me niet verkeerd, maar dit soort aankoopen zal Liverpool denk ik altijd een subtopper blijven. En het is ook niet dat ze het geld niet hebben, want 50!! miljoen voor Benteke?

16 juli 2015 om 15:06

Motoriek maakt niet veel uit, kijk maar eens naar een Diego Costa.

16 juli 2015 om 15:07

Liverpool gaat het nooit leren... Destijds met Carroll die een goed seizoen speelde en voor 41 miljoen gehaald werd, ongelooflijk. Mag hopen voor LFC dat dit geen flop wordt.

16 juli 2015 om 17:32

Met de motoriek en alles is het best nog wel te doen. Let wel dat de beste man in een team zat dat drie kwart van het jaar voor geen meter draaide en daarbij terug kwam van een blessure. Ik vind het geen domme aankoop maar er wordt zo absurd veel voor betaald. Een speler als Benteke is normaal 20 miljoen (met clausules waardoor het op kan lopen tot 30) en dan ben je klaar, maar om de een of andere reden is Liverpool weer in paniek geraakt en pleuren ze het geld dat ze binnen hebben nog sneller over de balk dan ze het ontvangen hebben.

Zoals Sterling geen 68 miljoen waard is, is Benteke geen 46,5 miljoen waard. Wat een geld...
Vind het wel een redelijke spits en hoop dat hij het goed gaat doen daar, hoewel de verwachtingen nu hoog gespannen zijn.

Benteke is weliswaar nog maar 24 jaar en heeft enorm veel potentie, maar is in mijn optiek zo'n hoog bedrag niet waard. 35 max zou ik zeggen. Maar ja, als er meerdere clubs geïnteresseerd zijn is het logisch dat de prijs omhoog gaat.

Veel te veel geld voor Benteke.. Ongelofelijk, ik dacht dat ze het geleerd hadden van het beleid van jaren terug

En je zou maar denken dat ze geleerd hebben om niet meer zo snel met geld te smijten..

Vraag me af in hoeverre dit waar is. Ik ga er iig van uit dat dit onzin is.

Ze leren het ook echt nooit bij Liverpool hé. Bijna 50 miljoen voor zo'n middelmatige spits. Op deze manier zal de huidige top 4 nooit meer last hebben van de concurrentie van Liverpool.

Goede spits maar zeker geen 50 miljoen waard. Ik vind het jammer dat er weer met zulke bedragen worden gesmeten. Probeer dan liever Ibra te halen...

Wat een drama weer. Liverpool blijft weer Liverpool. Pure waanzin hoe matig het aankoopbeleid is....

Doet me gewoon pijn, hoe zo'n mooie grote club zo slecht met hun geld omgaat....
Nooit meer kampioen....


En dan verkoopt Juve Vidal voor 40 miljoen. Die had in vergelijking met Benteke eerder 200 miljoen waard geweest...

16 juli 2015 om 15:51

Precies dat, je laatste zin. En ja Vidal is ouder, maar zeker een aantal klassen beter en een veel beter Cv.

Ik snap goed dat Aston Villa dergelijke bedragen vragen, maar het is waanzin dat een club als Liverpool dat ook nog eens tegemoet komt. Vroeger werden zulke bedragen ook gevraagd, maar er waren nooit clubs die dat uiteindelijk echt betaalden. En als dat niet gebeurde ging de speler zelf wel dwarszitten en om een vertrek vragen.

Spelers moeten ook een beetje voor hun sportieve toekomst opkomen en tegen dit soort bedragen in gaan.

Ga weg. Schei uit. Wegwezen.

Heb je dan verdomme niks geleerd van Carrol. Ja Benteke is een degelijke spits maar 46 miljoen??? Dat is duurder dan wereldspelers als Sanchez, Ozil, Aguero etc..

16 juli 2015 om 14:51

Benteke is natuurlijk in alles beter dan Carroll, maar ik snap je punt.

16 juli 2015 om 15:03

Alleen is Carroll sterker in de lucht en vind hem in de duels ook beter dan Benteke.

16 juli 2015 om 15:18

Carroll is beter in de lucht inderdaad, dat is dan ook het enige. Benteke is een véél completere spits dan Carroll.

Dat gezegd zijnde, 46miljoen euro is nog steeds veel teveel voor Benteke.

16 juli 2015 om 15:19

Haha Carrol is lang maar kan niet eens zo goed koppen. Beetje zelfde als Mertesacker. Lang maar totaal niet kopsterk.

16 juli 2015 om 15:21

Carroll: 44 matchen - 6 goals
Benteke: 89 matchen - 42 goals

Ik weet wel wie te kiezen hoor.

16 juli 2015 om 15:25

Als je dan toch wilt vergelijken, gebruik dan wel de juiste cijfers en niet die van Carroll bij Liverpool, maar bij Newcastle.

Carroll: 18 wedstrijden - 11 goals.
Benteke: 89 wedstrijden - 42 goals.

Ik weet wel wie te kiezen...

16 juli 2015 om 16:14

# lfc11, uit jouw statistieken blijkt juist dat ze allebei rond de 1 doelpunt per 2 wedstrijden scoren. Dat lijkt mij juist heel lastig kiezen.

16 juli 2015 om 16:28

Carroll per 1,64 wedstrijd een doelpunt, Benteke 2.12 wedstrijd een doelpunt. Verschilt aardig.

16 juli 2015 om 18:29

Ik snap dat je je punt wil maken en ben het met je eens. Maar je snapt hopelijk toch ook dat de statistiek van 3x zoveel matches een veel constatere / proven investering is ? Dus in die zin is het wel te verklaren dat ze gaan voor Benteke, dat ze 20mln teveel betalen tja.. Caroll obv 18 potjes was wel pure waanzin.

16 juli 2015 om 18:53

Carroll beter dan Benteke in de duels en de lucht? Benteke is de man die over de afgelopen seizoenen de meeste luchtduels won van de hele PL ...

16 juli 2015 om 19:06

Laten we ophouden met belachelijke tijdsopnames: kijk gewoon naar de spelers in de Pl.

Carroll: 10 seizoenen PL, 1x 10+ goals
Benteke; 3 seizoenen PL: 3x 10+ goals

16 juli 2015 om 19:14

Ik weet niet of jij de Premier League hebt gevolgd vorig jaar, maar toen die fit was had die toch aardig wat doelpunten met zijn hoofd. Benteke is inderdaad completere spits, maar om eerlijk te zijn heeft Carroll niet echt een kans gekregen bij Liverpool. Bij West Ham doet hij het uitstekend wanneer die fit is, maar is vaak geblesseerd.

16 juli 2015 om 15:03

En schweiniðŸ˜Â

16 juli 2015 om 15:22

Mijn lichaam weet nog niet echt welke emotie toegepast dient te worden bij deze aankoop. Deze aaankoop gekoppeld aan dit bedrag is in ieder geval niet logisch te onderbouwen. Wat een wanbeleid. Overigens met alle respect naar Benteke, want het is zeker geen prutser, maar dit bedrag voor hem neerleggen slaat gewoon nergens op. Hier kan je als Liverpool zijnde toch veel leukere spelers voor aantrekken.

Zijn er nog meer die een ontzettende hekel beginnen te krijgen aan de BPL? Door het grote geld verdwijnt langzamerhand de charme vind ik. Benteke voor 50M(mocht dit waar zijn). Aardige spits, niet meer dan dat.

46 miljoen voor Benteke is te veel. 25/30 maximaal. In Engeland zijn ze blijkbaar helemaal gek geworden. En als zij hun speler voor zoveel verkopen dan moeten wij dat in Italië ook gaan doen. Liverpool heeft toch wel een rare logica, bied 20 miljoen voor Kovacic en betaalt 46,5 voor Benteke.

Benteke veranderde bijna elke voorzet in goud vorig, maar ik betwijfel of hij echt de spits is die Liverpool nodig heeft en of hij zo gigantisch veel waard is. Als je alle ballen op Benteke speelt, kan hij zeker van waarde zijn. Alleen ik neem aan dat Liverpool met een soort tweespitsensysteem gaat spelen en dan zal Coutinho of een andere middenvelder vast ook nog een van de flanken bezetten. Dus ik snap niet helemaal waarom ze dan een spits als Benteke halen en niet bijvoorbeeld Lacazette voor dat geld. Dan heb je twee perfecte counterspitsen. Ik hoop voor Liverpool en Belgie dat Benteke het fantastisch gaat doen, maar ik heb echt mijn twijfels. Goede spits, maar (nog) geen wereldspits die Liverpool juist wil.

16 juli 2015 om 14:51

lacazette moest volgens de voorzitter 42 miljoen pond kosten,das wel iets meer als 46 miljoen euro...

16 juli 2015 om 15:04

Dan nog, dan investeer je het geld wel goed en heb je een ontzettend grote kans dat je hem voor meer verkoopt, wat heeft Benteke nou echt laten zien?

16 juli 2015 om 15:22

89 matchen - 42 goals. Ken je nog veel spitsen met zulke statistieken in de PL? En is ook nog maar 24 jaar.

16 juli 2015 om 15:33

Afgelopen seizoen
Austin: 35 wedstrijden, 18 goals.
Berahino: 32 wedstrijden, 14 goals.

Misschien moet Liverpool hier ook maar 35 miljoen minstens voor neerleggen. Wat een scorebordjournalistiek hier.

Geweldige spits, sterk, balvast en neus voor de goel, dat bedrag zeker waard.

Groot, sterk, snel, technisch en een neus voor doelpunten. Ideale spits voor Liverpool.

16 juli 2015 om 15:21

Eigenlijk juist niet, ze gaan helemaal anders moeten spelen met Benteke in de ploeg. Liverpool is de ploeg die het minste voorzetten gaf van alle PL teams vorig seizoen, hun speelstijl is dus helemaal niet op het lijf geschreven van Benteke.

Oké hij moet het niet alleen van voorzetten hebben om te scoren, maar een groot deel van het gevaar via hem kwam toch van voorzetten bij Villa en België. Manchester United was qua speelstijl eigenlijk een veel betere ploeg geweest voor hem.

Geloof er nog niets van,vanochtend las ik dat er een bod op Rondon gedaan is.bbc en sky maken er vooralsnog nog geen melding van. Seeing is believing..

16 juli 2015 om 15:13

Goh, ik zou toch aannemen dat de kans groot is dat het ervan komt. HLN schrijft meestal geen onzin en al zeker niet over Belgische spelers, dus ik veronderstel dat deze deal gewoon doorgaat.

Goed voor Genk zou hebben recht op zo'n 15% zo'n 5,5 miljoen

Als dit waar is gaat Liverpool dus door met waar ik al bang voor was. Teveel betalen voor spelers die de Premier League titel nooit voor je zullen winnen.

Aan de andere kant is het ook wel moeilijk voor Liverpool om de echte toppers aan te trekken zonder Champions League voetbal. Ze kunnen beter gewoon veel jeugd opstellen. Een jongen zoals Ibe heeft wel de potentie om een zeer goede speler te worden.

de BPL is een ziekte aan het worden ze drijven de tranferprijzen insane!!! 50 mil voor benteke come man guys, deze man is max 35 miljoen waard. ik kan zo 10 opnoemen die net zo goed zijn maar geen bijna 50 miljoen waard zijn

en de engelse spelers zijn al helemaal een lachtertje qua prijzen. in italie frankrijk en duitsland worden nog relatief normale transfers

16 juli 2015 om 14:59

35 miljoen? Benteke is misschien net 20 miljoen waard.

16 juli 2015 om 15:11

net 20 is ook overdreven, maar 25-35 miljoen is op zn plaats

16 juli 2015 om 15:43

Tja, ze hebben daar geld dus geven maar idiote bedragen uit. Vind 't ook erg jammer.

Wanneer toont Liverpool eens echt ambitie?
Zo'n grote club moet toch gewoon alles op alles zetten om spelers uit het rijtje Lloris, Hummels, Reus, Gundogan, Khedira, Cavani, etc te gaan?

Benteke is met alle respect een subtopspits.

16 juli 2015 om 15:19

Volgens mij heeft liverpool ook geprobeerd om zo een spelers te halen alleen willen zij niet komen.

16 juli 2015 om 15:41

Dan moeten ze overtuigender zijn, meer daadkracht tonen.
Goed verhaal in combinatie met meer salaris. De aantrekkingskracht ontbreekt iig niet.

16 juli 2015 om 15:25

Sorry hoor, maar als je Lloris al in je lijstje zet, haak ik af. Die is echt niet beter dan Mignolet.

16 juli 2015 om 15:40

Meen je dit?
Voor mij behoort Lloris in de top 5 Premier League doelmannen samen met De Gea, Courtois, Cech en Begovic.

16 juli 2015 om 20:16

Ban iemand deze Enaxor aub

16 juli 2015 om 20:17

Ok, Mignolet had 1 clean sheet minder dan Hart en als we eerlijk zijn komt dat niet door de defensie van Liverpool hé. Lloris had een vergelijkbare verdediging en komt helemaal niet aan dat getal.

Wat ben ik blij dat liverpool "Man United de loef afsteekt". Dit is een absurd bedrag en hiervoor kan je een completere spits halen.

Genoeg centen voor Villa om nu Chery aan te trekken. Eventueel Finnbogason erbij... klaar!

Wanneer gaat deze geweldige club het nu eens leren. Leuke speler hoor maar verre van een wereldtopper. Ze betalen echter wel het bedrag waar je een wereldtopper zoals bijvoorbeeld Reus mee kan halen. Deze club heeft denk ik 500 mln door de gootsteen gespoeld de afgelopen 10 jaar. Met dat geld van Suarez hebben ze ook alleen maar pure middelmaal gehaald voor veel te veel geld. Jammer!!

Echt.. het begon ergens op te lijken deze zomer, maar helaas, weer al het geld verneukt.
Benteke is een leuke spits maar meer ook niet.. echt niet de spits de wij nodig hebben en in ons systeem past.

16 juli 2015 om 15:07

Precies. Ook al ben ik fan van Benteke, deze transfersom is absurd. Als ze er dan toch geld tegenaan willen smijten had dit dan geprobeerd bij een 'grote vis'.

Wat ben ik blij om dit te lezen zeg, ik was al bang dat United zo dom was om dit bedrag te betalen voor deze man. Een goede spits begrijp me niet verkeerd maar hij is dit bedrag bij lange na niet waard.

Geef dan tien miljoen meer uit aan higuain of cavani, maar benteke is natuurlijk wel erg goed

16 juli 2015 om 15:05

higuain kost 94.5 miljoen, benteke 46,5 hoe kom jij aan 10 miljoen verschil?

16 juli 2015 om 15:42

Geloof je dat van higuain nou echt??

16 juli 2015 om 15:51

Of ik het nou geloof of niet, Napoli gaat echt niet zakken van 94.5 naar 55..

16 juli 2015 om 16:29

Piet

Oh jawel, je moet die voorzitter van Napels nooit serieus nemen, voor 50 heb he Higuain zonder twijfel want dan maakt hij winst.

Op zich een prima aankoop voor Liverpool, maar eigenlijk betaald Liverpool veel te veel voor Christian Benteke.

Hij is hooguit 20 tot 25 miljoen waard, maar Liverpool betaald hier gewoon 46,5 miljoen voor Benteke. Desondanks dat er teveel voor hem betaald zal worden, denk ik wel dat Benteke het goed zal doen bij Liverpool.

Hij is pas 24-jaar, heeft het uitstekend gedaan bij Aston Villa en heeft nog genoeg mogelijkheden om zich door te ontwikkelen naar een topspits.

Nu moet Liverpool proberen om spelers als José Enrique, Rickie Lambert (misschien in de deal met Benteke betrekken?), Fabio Borini en Mario Balotelli proberen te verkopen.

Mignolet
Clyne
Å krtel
Sakho
Moreno
Firmino
Henderson
Can
Coutinho
Sturridge
Benteke

Liverpool leert het dan ook nooit he. Benteke voor zoveel geld halen is toch zwaar onnodig als je al zoveel spitsen hebt en het bedrag is natuurlijk ook gewoon veel te veel. Met dat geld had je beter gewoon een goede Cv kunnen halen wat veel belangrijker is als je mij vraagt.

Weer het oude verhaal bij The Reds.. Komt een flinke smak geld binnen, direct smijten ze weer overbodig veel geld over de balk voor een 'net-niet-speler'. Vraag me ook af of hij daadwerkelijk bij Liverpool past, maar laat me graag verrassen. Hopelijk wordt dit niet het Carrol scenario en weet Benteke wel te slagen, toch vrees ik dat het weer veel teveel geld is voor een speler die weinig toe kan voegen. Petje af voor Villa.

Zucht.... Liverpool geeft weer eens achterlijke bedragen uit hoor. Gewoon puur omdat die uit de PL komt. Of hij dat geld ook echt waard is gaan ze later pas aan denken. Zit zo veel dommigheid in die club, niet normaal!

Benteke is absoluut geen topspits, hij bewijst het bijna nooit alleen de laatste paar wedstrijden van vorig seizoen onder Sherwood. Ik vind hem een subtopper, die van het niveau Carroll, Darren Bent is. Ze konden beter voor een echte topspits gaan als Lacazette, Higuain, Cavani. Ze leren het nooit daar.

16 juli 2015 om 15:14

100 PL wedstrijden 50 goals. Slecht is dat niet...

16 juli 2015 om 15:52

Lacatte bewijst het wel elke wedstrijd? Toch ook pas 1 seizoen.
Ze scoren allebei gemiddeld 1 goal per 2.5 wedstrijd. Benteke heeft een lange en zware blessure gehad en de terugkomst daarvan was erg zwaar en kwam ook niet goed terug eruit.
Maar laatste wedstrijden en zeker een lange periode voor zijn blessure was hij een van de gevaarlijkste spelers in de PL.

16 juli 2015 om 16:34

Lacazette noemen in één adem met bewezen doorwinterde spitsen a la Higuain en Cavani is ook niet correct. Lacazette kent nu één superjaar, in de Ligue 1 dewelke geen topcompetitie is, Cav en Higuain scoorden zowel vlot in Spanje, Italië (beide), en nu ook Frankrijk (cavani) in een voorheen marginale rol op de vleugel. Die boys zijn echt van een ander niveau als Lacazette momenteel.

Gooi dan een lijntje uit naar Higuain....bied 40, en daarna tot max 50. Als je toch 50 wilt neerleggen. Haal Mandzukic of Dzeko als je een sterke grote spits voorin wilt voor minder en koop dan een vleugelaanvaller als Pedro of Reus of desnoods weer bij Ajax El Ghazi (na de goede ervaringen met Suarez).

Het geld van Sterling goed investeren was hun enige redding om nog een goede kans op Cl te maken. Maar nee, dat gaat echt niet meer lukken. Waarom zou je dit doen? 50 mln voor een spits die subtop niveau is. Zeker als je als 4 andere spitsen hebt.. Ik vind dit echt ongelooflijk.

Heb ook enorm veel medelijden met Liverpool fans nu.

Dit is echt niet te geloven. Hoe kan je nou weer zoveel betalen voor zo'n spits. Okay het is een prima speler maar echt geen 46,8 waard. Kijk eens over de landgrenzen en dan lopen er genoeg rond die veel beter zijn voor dit bedrag.

Uitstekende spits, maar het bedrag is echter absurd. Het is ook geen speler die je over 3 jaar voor het dubbele verkoopt.

Mensen jullie zitten allemaal te zeggen dat ze lacazette moeten halen maar heeft ook maar een seizoen goed gespeeld in de ligue 1!!!!!!!!

16 juli 2015 om 15:26

Nee die hoef je ook niet te halen... maar 50 miljoen voor Benteke is iets overdreven vind je niet? Zijn vast nog wel andere opties.

16 juli 2015 om 15:30

Daar heb je meer dan gelijk in maar ik vind benteke helemaal niet zo slecht als gezegd in de reacties natuurlijk is 50 miljoen wel aan de dure kant maar toch .

Benteke is krachtig en redelijk snel voor zijn postuur
We zullen wel zien wat ermee geveurd

16 juli 2015 om 15:45

Het bedrag is gewoon veel te hoog en daarnaast is het gewoon geen topspits. Lacazette mag je hoger aan slaan. En als was Benteke een topspits, het is geen speler die bij Liverpool past. Hij scoort uit voorzetten, zo voetballen ze bij Liverpool niet. Het gaat daar om snelheid en dynamiek. Daar past zo'n jongen helemaal niet bij.

Benteke heeft toch al iets bewezen in de premier league

Ben het wel eens met de meeste hier, Benteke is een prima spits en zal het ook wel goed doen, maar 46 miljoen is echt veel teveel voor hem. Dat is hij op dit moment gewoon niet waard. Hij heeft wel al periodes gehad die veel belovend waren maar om aan dit bedrag te voldoen zal hij een aantal seizoenen zo moeten presteren en niet gewoon een paar weken of zelfs maanden.

Daarbij gaf Liverpool vorig seizoen het minste voorzetten van de hele PL, hun speelstijl zal dus ook moeten veranderen; Dat is ook mogelijk nu ze een echte targetspits hebben, maar alsnog was Lacazette bv iemand die wel beter in het huidige LFC systeem paste.

Anderzijds had Liverpool met de blessures van Sturridge echt wel een nieuwe topspits nodig en in deze transferperiode zijn er weinig goede spitsen beschikbaar. Lacazette was de enige andere die misschien nog mogelijk was. Bij Cavani was het twijfelachtig of die wel wou, die zou nog duurder geweest zijn, vraagt bijna dubbel zoveel loon als Benteke en van Cavani is het nog niet eens zeker of hij echt wel de verlosser zou zijn(ik heb er sterk mijn twijfels bij). Ook Higuain is moeilijk weg te halen bij Napoli, zou mogelijk nog duurder geweest zijn dan Bentek(of minstens even duur), heeft ook hogere looneisen en is ook 4 jaar ouder.

Sukkels zijn ze bij Liverpool. Verkopen ze eerst Sterling(dit hebben ze goed gedaan), kopen ze daarna een andere gehypte speler voor veel te veel geld. Kunnen ze beter Pedro voor 'maar' dertig miljoen kopen.

16 juli 2015 om 15:31

Maar oedro hebben ze niet nodig remember firmino

16 juli 2015 om 15:33

Pedro kan op de vleugels spelen

Hoe zit het nu met mario Gomez eigenlijk, want hij zou toch naar liverpool vertrekken?

Dit is toch niet te geloven. Dat bestuur daar in liverpool heeft nul verstand van zaken doen. Ik schaam me dood

Een leuke speler voor Liverpool maar voor 50 miljoen? Nooit niet.

Haha 46 miljoen. Jezus hoe flik je dat. Zal een enorme druk leggen op die jongen want dat bedrag kan hij nooit waarmaken. Zal wel prima presteren bij Liverpool in de schaduw van Sturridge en Coutinho maar had gewoon minder moeten kosten.

Lacazette is moeilijk haalbaar voor Liverpool, nummer 6 van de PL, geen CL en volgend seizoen wellicht ook niet. Arsenal maakt wel kans op een Lacazette omdat die CL spelen en vol voor het kampioenschap kunnen gaan.

Had je evengoed die 46 miljoen kunnen sparen en voor andere posities gebruiken, met Sturridge en Origi kom je ook ver. Origi is een klasbak met fantastische looplijnen, zoveel beweging, een completere versie van Welbeck. Speler die de rest van het team prima laat voetballen, denk dat Coutinho, Sturridge etc. evenveel aan Origi zouden hebben als aan Benteke.

Sow dit is echt veels te veel geld voor een speler als Benteke! Hebben ze niks in de jeugd rondlopen?

Sterling = Torres 2.0
Benteke = Andy Carrol 2.0

Liverpool leert ook nooit van zijn fouten hea....

16 juli 2015 om 16:02

Sterling = Torres 2.0? Die moet je even uitleggen.

16 juli 2015 om 16:36

Daarmee bedoelt hij denk ik dat Liverpool z'n beste spelers verkoopt, en een flop ervoor in de plaats koopt. Want Carroll werd gekocht met het geld van Torres en Benteke met die van Sterling.

16 juli 2015 om 16:46

Aha thanks Shqipe. Dacht al zoiets. Al is Torres van toen en Sterling nu kwa niveau niet te vergelijken.

Wat een domme transfer politiek van Liverpool weer ze zullen ook nooit leren. 10 miljoen is al veel voor benteke

Bij Liverpool zitten ook niet echt de slimste mensen in het bestuur.

Ik krijg weer een deja vu bij dit nieuws. Eerst Torres voor een record bedrag verkopen van 60 miljoen en vervolgens 40 miljoen neerleggen voor Andy Carroll.

Nu hebben ze weer veel geld gevangen voor Sterling en gaan ze gelijk alles uitgeven aan met alle respect een spits van Villa.

Man man man, ik denk dat ze bij Liverpool serieus niet weten wat ze met al die miljoenen op hun rekening aan moeten. Lijkt wel alsof ze bang zijn voor geld... Zo snel mogelijk lozen die miljoenen.....

Had gehoopt dat hij naar man u ging hel als echte targetman en Rooney dan als schaduw spits leek Me een leuk vooruitzicht... Maar ja hopen op cavani of lacazette nu

Iedereen verbaasd zich over de bedragen die worden betaald. Dat klopt maar volgens mij is het probleem nog veel groter. Met Firmino kopen ze een geweldige aanvallende middenvelder. Jammer dat ze die met Coutinho al hadden. Uit armoede moet 1 van deze 2 geweldenaren op een positie spelen waar ze minder tot hun recht komen. Benteke zal best heel veel kwaliteiten hebben maar met Sturridge hebben ze al een fysiek sterke spits dus waarom voor veel geld een vergelijkbare spits erbij kopen. Naast het feit dat ze nu minstens 5 dure spitsen hebben voor maximaal 2 posities. Het begint er steeds meer op te lijken dat er gekocht wordt omdat er een grote zak met geld op de bankrekening is gedropt. De kans voor zelf opgeleide spelers om door te breken wordt door deze koopstrategie steeds en steeds kleiner.

Is er echt niemand in de voetbalwereld die deze waanzin kan stoppen? Ik ga bijna de Nederlandse clubs adviseren om de vraagprijzen met miljoenen omhoog te gooien als een Engelse club een van onze talenten willen hebben. Eerst Sterling met een waanzinnig ziek bedrag en nu Benteke. Ik vind de Belg best een aardige speler, maar kom op, de bedragen worden steeds extremer.

Waar stopt deze waanzin?

16 juli 2015 om 16:39

Bedragen worden steeds extremer omdat clubs meer inkomen hebben en veel meer geld uit tv-rechten kunnen krijgen etc. Dag van vandaag is een Benteke 45mil waard, terwijl je vroeger met een 45m een hele team kon kopen vol talenten. De prijzen zullen blijven stijgen en volgens mij is het best dat Nederlandse ploegen meer vragen voor hun spelers, zie Wijnaldum en Depay, beide verkocht aan een hoge prijs, zeker Wijnaldum.

16 juli 2015 om 18:56

Spelers met PL-ervaring zijn gewoon meer waard dan spelers die uit de Belgische of de nederlandse competitie komen. je kan niet simpelweg ook 50 miljoen gaan "vragen" omdat zij dat uitgeven aan binnenlandse transfers.

Ik persoonlijk vind 20 miljoen voor wijnaldum ook waanzin.

17 juli 2015 om 08:33

Ik heb ook geen discussie met jullie, maar ik maak me zorgen over de toekomst van het voetbal. De prijzen zullen blijven stijgen en op deze manier maak je het clubvoetbal mors dood. Ik zie helaas alleen geen verandering, want de EU ziet in voetbal het zelfde als een normale baan. Daar in mijn mening gaat het al fout, maar dat is niet te veranderen.

Helaas zie ik het heel somber in voor de clubs buiten de PL of die geen stroman hebben uit Qatar en omstreken.

Whaha mocht waar zijn is Liverpool echt gek man. Hier hadden ze zo veel betere aanvallers voor kunnen halen. Straks word het een gevalletje Carroll. Hoop het niet, voor Liverpool

Liverpool koopt altijd de beste spelers van de subtop uit de Bpl, terwijl de andere clubs ook daadwerkelijk topspelers van buitenlandse teams kopen zoals Silva, Aguero, Sanchez etc. Die manier gaat Liverpool nooit meer kampioen worden.

Ze konden beter burak yilmaz halen 20 miljoen

Kan wel een aantal puntjes opnoemen, waarom we mogen huilen

- We hebben niet de spelers die loepzuivere voorzetten vanaf de zijkant geven
- We hebben voorin snelheid nodig
- Benteke is nog geen topper
- Benteke kost 45 miljoen
- Benteke is de laatste 3 jaar, 1,5 jaar aan het kwakkelen geweest met blessures
- Benteke kost 45 miljoen, of had ik die al genoemd.

; constant afgeraden om deze speler te halen en ik denk dat 80% van de fans dat wel deden. Om van te huilen....

Dit is weer Liverpool... Af en toe redelijke aankopen en dan weer bar slechte. Als Liverpool fan doet het me pijn om te denken welke andere spelers je hiermee had kunnen halen.

Mensen zitten al te zeuren op dat City miljoenen neerlegt voor Sterling, maar dit vind ik nou helemaal gek , dat ze 55 miljoen neerleggen voor deze spits van Aston Villa. Ze hadden beter voor een Lacazette kunnen gaan , 2 klasses beter en nog goedkoper ook denk ik.

16 juli 2015 om 18:52

Wat heeft Lacazette nou eenmaal bewezen dan? Een goed seizoen in Frankrijk. Benteke heeft zich al bewezen in de PL met 50 goals in 100 wedstrijden. En Lacazette wilde alleen weg voor CL

Ik denk dat Benteke gewoon een hit gaat worden. Schiet er gewoon tussen de 15 en 20 in. Dat er te veel voor m is betaald, tja zeker. Maar andere spitsen zijn er gewoon niet die naar Liverpool willen.

16 juli 2015 om 21:35

Noem er eens die Liverpool kan halen dan? En die naar Liverpool wil?

Zou er ook niet heel erg vrolijk van worden als Liverpoolsupporter.
Anderzijds is het mss beter af te wachten hoe hij het er straks van af brengt bij Liverpool.

Zeuren over zijn prijskaartje en dat er betere opties waren zijn nu mss schering en inslag, mss snoert Beneteke straks gewoon de monden.

Benieuwd naar zijn prestaties.

Lambert, Borini en Balotelli leveren nog wel 25 miljoen op samen. Dan heeft Benteke maar 20 gekost.

Ze leren het ook nooit he, Benteke is nog niet eens 20 miljoen waard.
Spits van Aston Villa die echt geen top is vergeleken met bijv. Suarez of Lacazette, Reus etc.
Hier schiet je weinig mee op want je hebt ook al Sturridge en Balotelli.

Nog een spits?! Hij kan wel samen met Sturridge/ings enigzins uitgroeien tot het nieuwe droomkoppel van Liverpool. Maar ik had eigenlijk eerder mn geld uitgegeven aan een fatsoenlijke keeper en centrale verdediger, daar liggen de prioriteiten.

Mignolet/ver
Clyne
Lovren/ver
Skrtel
Moreno
Henderson
Lallana
Firmino
Coutinho
Stur/Ings
Benteke

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren