Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

UEFA nomineert tien man voor ‘Beste Speler in Europa’

Laatste update:

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft tien spelers genomineerd voor de award ‘Beste Speler in Europa’ over het seizoen 2014/15. De bond maakt woensdag bekend wie er op de shortlist zijn gekomen en wie daar net buiten zijn gevallen. Acht van de tien speelden in de Champions League-finale in Berlijn en de laatste twee zijn ook geen onlogische namen.

/

Barcelona, dat naast de landstitel en de Copa del Rey beslag legde op de Champions League-trofee, heeft drie spelers genomineerd zien worden: Lionel Messi, Luis Suárez, Neymar. De verliezend finalist Juventus, die in eigen land wel knap de dubbel veroverde, levert vijf man: Gianluigi Buffon, Paul Pogba, Andrea Pirlo, Arturo Vidal en Carlos Tévez. De top tien wordt aangevuld met Cristiano Ronaldo en Eden Hazard.

In totaal maakten 35 spelers kans om in de top 10 van de UEFA terecht te komen. Arjen Robben viel nét buiten de boot en eindigde als elfde in de voorverkiezing. Arek Milik eindigde op de gedeelde 28ste plaats en maakt dus ook geen kans meer op de award. Op 12 augustus wordt duidelijk wie de laatst overgebleven drie kanshebbers zijn op de prestigieuze prijs.

Op 28 augustus wordt in Monaco de winnaar bekendgemaakt, rond de loting voor de groepsfase van de Champions League. In 2011 riep de UEFA de verkiezing in het leven, om toch nog onderscheid te maken tussen de winnaar van de oude Ballon d’Or (die vanaf dat moment de FIFA Ballon d’Or) werd genoemd en de oude FIFA Wereldvoetballer van het Jaar (de verkiezing die niet meer bestaat). Lionel Messi, Andrés Iniesta, Franck Ribéry en Cristiano Ronaldo wonnen de voorgaande edities.

Vind jij de lijst voldoende representatief?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 juli 2015 om 18:54

Robben is uitgerangeerd, ben benieuwd of hij überhaupt nog aan spelen toe komt dit seizoen bij Bayern. En terecht ook dat hij niet in de lijst staat, heeft weinig gespeeld.
Ik gun de winst aan Hazard maar natuurlijk wint iemand van Barca (winnaar Champions league)

15 juli 2015 om 18:56

En waar heeft het toe geleid? weinig maar Messi gaat de nummer 1 worden, Titel, Beker en CL winnaar.

Terechte winnaar dan ook.

15 juli 2015 om 19:35

Sowieso Suarez boven Neymar. Groot gedeelte niet gespeeld, maar zijn statistieken zijn bijna gelijkwaardig. Voor mij:
1) Messi
2) Suarez
3) Ronaldo

15 juli 2015 om 19:48

Voor zijn blessure was Robben simpelweg weergaloos. Driekwart van het seizoen de beste speler in Europa afgelopen seizoen. Het laatste kwart kon hij helaas niet meemaken.

15 juli 2015 om 20:04

@pf10

Maar waar baseer je op dat je Suarez boven Ronaldo zet? Met alle respect, dat slaat echt nergens op

15 juli 2015 om 21:43

@IscoDisco: Prijzen en doorslaggevend in finales? Heb jij Ronaldo gezien in de halve finale en finale CL?

15 juli 2015 om 22:32

Ja, ik heb Ronaldo zeker gezien in de halve finale. Scoorde in beide wedstrijden. Suarez speelde een wedstrijd meer, maar Ronaldo heeft zeker weten een beter seizoen gehad. Wie was topscorer van La Liga? Wie won de Ballon D'Or?

16 juli 2015 om 02:41

Suarez speelde een wedstrijd meer? Beter je feiten checken aub, Ronaldo speelde er 2 meer, Suarez mocht de 1e 3 wedstrijden in de CL niet spelen vanwege die schorsing, en Ronaldo speelde in de 1e halve finale niet eens goed als je scoort betekent niet dat je goed hebt gespeeld alleen in de return speelde hij goed alleen niet goed genoeg om zijn team in de finale te krijgen terwijl Suarez in elke wedstrijd belangerijk was

16 juli 2015 om 13:25

Ronaldo was gewoon goed het eerste half seizoen, na de winterstop ging het wat minder. Dus wel terecht dat hij er in staat

Lijkt me vrij duidelijk dat Messi dit wint. Was afgelopen seizoen weer veruit de beste speler en hij heeft ook alle prijzen gewonnen.

15 juli 2015 om 17:06

Alle prijzen? Copa gespeeld als een zoutzak. Van mij mag buffon hem winnen

15 juli 2015 om 17:10

De Copa is gelukkig voor Messi niet in Europa gespeeld

15 juli 2015 om 19:34

@proanalist

Hij bereikt tenminsten nog finales. Zeur niet zo dat hij net niet het geluk aan zijn zijde heeft. Chili was beter dat kunnen we toch gewoon toegeven? Oohnee wacht Messi is de beste speler van de wereld en hij heeft niet gescoord. Hij gaf wel de assist op Aguero en de bal op Lavessi (100% kans Higuain). en hij mist hem. Als die scoort winnen de de Copa America, maar dan weet ik zeker dat jij als de kippen erbij zou zijn om te roepen maar Messi heeft er niks van gebakken dit toernooi, en dit is de verdiensten van Di Maria, Pastore, Higuain (die er allemaal niks van bakte). Niet zo lopen haten steeds. Jou grote vriend bakt er op de grote momenten al helemaal niks van (ronaldo)

16 juli 2015 om 15:43

Messi speelde als een zoutzak?
Heb jij überhaupt de Copa wedstrijden van Argentinië gekeken?

15 juli 2015 om 17:34

Messi was helemaal niet de beste speler afgelopen seizoen. Hij was pas in de 2e helft van het seizoen op dreef gekomen na een bezoekje aan de Italiaanse wonderdokter. Mensen vergeten veel te snel.

15 juli 2015 om 17:56

de komende gouden bal begint ook vanaf de 2de helft van het seizoen tog? En tot januari dit jaar? Of ben je het vergeten?

15 juli 2015 om 18:10

Messi speelde in 1e helft van het seizoen ook goed, had alleen pech dat Ronaldo tegen de teams onder de top 10 elke wedstrijd er 3-5 goals maakte.

15 juli 2015 om 18:57

Messi heeft veel prijzen gewonnen afgelopen seizoen, maar mensen vergeten snel.

15 juli 2015 om 20:29

Mensen vergeten ook snel hoe goed messi is al hij niet op dreef is.

15 juli 2015 om 18:55

Milik plaats 28 dit is dus niet serieus te nemen 11 goals in de Eredivisie dan plaats 28 van Europa en James niet eens top 10

16 juli 2015 om 13:40

Mede vz genoten, deze prijs gaat over de resultaten in de Europese eindtoernooien. En dus niet de landelijke competities

Milik 28? Niet serieus te nemen dus.

15 juli 2015 om 16:54

Klopt, zou in de top 10 moeten staan.

Poeh, een speler uit de Eredivisie in de top 30, die ook nog eens redelijk belangrijk was in Europa. Face it, zo erg is onze competitie niet.

15 juli 2015 om 16:55

Wat heeft Milik bewezen dit jaar dan?
Ik vraag me namelijk echt af waar die 28e plek op gebaseerd is.

15 juli 2015 om 17:01

Als je naar zijn prestaties kijkt bij het nationale team van polen dit jaar dan zou je wel anders praten

15 juli 2015 om 17:02

Myvision

Het valt me op dat je alles omtrent Ajax wel heel rooskleurig inziet. Misschien iets meer met twee maten meten.

15 juli 2015 om 17:04

Dit was natuurlijk een grapje

Ik ben vooral pro-Eredivisie. Vind men hier iets te negatief over onze prachtige opleidingscompetitie

15 juli 2015 om 17:09

Absoluut, eigenlijk in de top 5 zelfs. Kazim hoort ook in de top 10 imo.

15 juli 2015 om 17:09

Op basis van zijn prestaties bij het nationale team?
Hij heeft 5 interlands gespeeld ofzo dit seizoen...
Enige keer dat hij wat heeft laten zien bij Ajax was tegen amateurs in de beker...

15 juli 2015 om 17:09

Pro eredivisie kan ik me helemaal in vinden. Dacht even dat je serieus was . Inderdaad prachtige competitie. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen!

15 juli 2015 om 17:27

Kazim is 1

15 juli 2015 om 17:41

Gelukkig maak je een grapje, want Milik op 28 is natuurlijk volstrekt belachelijk

Als je regelmatig op de bank gezet wordt ten faveure van Sightorsson dan is dit uiteraard niet serieus te nemen.

Hij is bij lange na niet eens de beste speler van Ajax, dit seizoen waren Cillessen, El Ghazi en Klaassen al een heel stuk belangrijker. Misschien hebben ze bij de Uefa alleen de wedstrijd tegen Watergraafsmeer gezien...

Dat Robben niet in de top 10 staat is natuurlijk ook onzin. Hij was dan wel een lange tijd geblesseerd, maar in die tijd die hij wel speelde was zeer belangrijk voor Bayern en werd bijna topscoorder van de Bundesliga met slechts een half seizoen aan wedstrijden.

15 juli 2015 om 17:45

@porry: Uefa heeft naar de wedstrijden in Europa gekeken. Daarin deed hij het prima met 3 goals in 4 Europa League wedstrijden. Ook had hij 3 assists en een doelpunt in de CL. Dat zijn prima statistieken, naast zijn prestaties in het nationale team en het feit dat hij 1 op 2 liep in de Eredivisie.

15 juli 2015 om 18:05

To be honest: het niveau van de eredivisie wordt niet helemaal op waarde geschat. Ja het is dramatisch, maar ook weer niet zó erg als mensen beweren.

15 juli 2015 om 20:38

@ yamiown

Het is duidelijk dat de 6 goals tegen de amateurs van JOS Watergraafsmeer indruk hebben gemaakt op de mensen bij de Uefa

15 juli 2015 om 16:57

Pirlo dit seizoen in de top 10?!?! Wat een rare lijst

Arek Milik in de top 35 van Europa?
Die lijst kán niet serieus genomen worden

15 juli 2015 om 16:56

milik heeft bij polen anders wel zeer goed gepresteerd zoals in de 2-0 zege tegen duitsland

15 juli 2015 om 17:03

Dat kan best zo zijn, maar dit is de lijst met 35 beste spelers van Europa. Milik staat hier op 28. Dat betekent dus dat er maar 27 andere spelers beter hebben gepresteerd dit seizoen dan Milik. Dat is toch absurd? Bij Ajax was hij niet eens een heel seizoen basisspeler. Dat maken die paar leuke wedstrijden met Polen echt niet ineens goed hoor.

15 juli 2015 om 17:12

Goh blijkbaar wel. Die milik is een cash cow. Europa kijkt anders naar hem. Hopelijk levert hij Ajax miljoenen op!

15 juli 2015 om 17:23

Hij scoorde in de EK kwalificatie tegen oa Duitsland, Schotland In totaal 4 goals in 6 kwalificatie wedstrijden . Schoot Ajax met 3 goals in twee wedstrijden langs Legia Warshau.
Scoorde zowiezo 11 keer in 21 wedstrijden waarvan er 14 basisplaats was (en omgerekend aan minuten kom ik op 14 totaal dus dan is 11 goals prima).

Al met al een super jaar voor Milik, en of dat genoeg is voor deze positie is niet aan mij.

Overigens mag Overmars hier wel wat credit's voor krijgen icl de scouting want voor 2.8 miljoen is dit een koopje nu al!

15 juli 2015 om 17:23

Ik hoop ook echt van harte dat hij Ajax miljoenen op gaat leveren. Maar je moet met me eens zijn dat hij afgelopen seizoen niet van dusdanig grote waarde voor Ajax is geweest dat hij zo hoog op deze lijst hoort te staan. Bij Ajax alleen al hebben Cillessen en Klaassen aanmerkelijk beter gepresteerd dit jaar. Ik ben wel heel erg benieuwd op basis waarvan deze lijst is samengesteld.

16 juli 2015 om 08:31

Europa denk ik. Dus interlands EL en Cl.
Daar heeft hij het heel goed gedaan.
Overigens was dit zn debuut jaar ik vind zn cijfers dan heel behoorlijk.

15 juli 2015 om 16:59

Als Depay er stond, was de lijst zeker wel serieus te nemen?

15 juli 2015 om 17:05

Nee depay hoort ook niet bij de beste dertig spelers van de wereld.
Milik heeft de concurrentiestrijd van siggy en schöne die geen spits is niet weten te winnen.
Ik kan alleen al 30 spitsen noemen die beter zijn dan Milik.

15 juli 2015 om 17:06

Had eerder Depay verwacht dan Milik..

15 juli 2015 om 17:14

Hij was geblesseerd / niet fit. Alsof men de prestaties op ED niveau serieus neemt. Europees was milik prima met en en Polen.

15 juli 2015 om 17:15

Als je zo slecht op de hoogte bent is het misschien niet verstandig om een reactie te plaatsen. Milik is lang en veel geblesseerd geweest, maar hij was een onbetwiste basisspeler de seizoensstart.

15 juli 2015 om 17:25

Jij bent zelf niet op de hoogte.
Hij is heel lang gewoon fit geweest zonder te spelen en is simpelweg niet de beste speler van ajax laat staan van de eredivisie

15 juli 2015 om 17:27

Het gaat over Europa niet de Wereld.
En het gaat ook nog is niet over beter zijn overall, maar over beter de beste vorig seizoen.

15 juli 2015 om 18:22

Jij zult het ongetwijfeld beter weten. Kom met voorbeelden van wedstrijden die hij niet heeft gespeeld terwijl hij wel gewoon fit was. Er is geen enkele speler in de eredivisie die op internationaal niveau zo goed gepresteerd heeft als Milik.

15 juli 2015 om 22:19

Nee maakje geen zorgen Depay staat op Nummer 1 in een lijst met de 50 grootste talenten !

15 juli 2015 om 20:25

Dat Lord Bendtner er niet bij staat...
Maar effe serieus, het gaat om hoe spelers zich hebben laten zien in Europa (doelpunten en assists dus) daardoor staat Milik zo hoog, heeft in de CL en EL gescoord.

Snap niet wat Pirlo en Pogba daar doen. Pogba is ook lange tijd geblesseerd geweest en vond hem niet uitmuntend ofzo toen hij wel speelde. Maar goed, Messi wint sowieso

15 juli 2015 om 17:03

Snap wel meer namen die er in staan niet, Suarez hoort er ook niet bij en tevez ook niet. Het is gewoon dat de teams die in de cl finale staan de meeste spelers moeten representeren blijkbaar. Totaal niet objectief, Messi, Ronaldo, Neymar, Hazard en evt buffon zijn de enige uit de top tien die ik terecht vind

15 juli 2015 om 17:32

Dan heb je Tevez de afgelopen jaargang niet gezien. Droeg het gewicht van de voorhoede van Juve grotendeels zichzelf. Enorm doorslaggevend geweest ook in de grote wedstrijden in de Serie A. Alleen in de finale van de CL heeft hij het een beetje laten afweten. Veel statistiekbureaus toppen hem ook als beste speler van de Serie A van afgelopen seizoen. Als dat niet voor wat telt... In dat opzicht heeft hij misschien nog een streepje voor op Hazard, aangezien Tevez wel (op de finale na) naar behoren had gepresteerd in de Cl.

Ik zeg niet dat hij dé beste speler is van het afgelopen jaar, maar in de Top 10 mag hij wel opgenomen worden. Een Pogba had er voor mijn part wel uitgelaten kunnen worden. Was ook voor 5 a 6 weken geblesseerd in een belangrijke fase van het seizoen. Pirlo ook overigens.

16 juli 2015 om 01:46

Hmm ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tevez buiten de CL niet heb gevolgd idd dus misschien heb je daar wel een punt.

Niet serieus te nemen als je Robben hier niet bij schaart.

15 juli 2015 om 16:57

Vraag me af of jouw reactie serieus te nemen is, Robben is lang geblesseerd geweest en heeft vooral de tweede seizoenshelft geen rol van betekenis gespeeld bij Bayern.

15 juli 2015 om 19:54

In de tweede seizoenshelft ging het ook zo super met Bayern, op die twee uitschieters na. Met Robben is Bayern gewoon 20% sterker. Dat valt Europees pas echt op in die paar hete duels met clubs als barcelona, real.

15 juli 2015 om 21:20

Ik twijfel ook niet aan de kwaliteit van Robben maar het gaat erom dat Robben dit seizoen niet voldoende heeft gepresteerd (lees gespeeld) om in aanmerking te komen voor deze lijst.
Als Robben gewoon fit was geweest hij er zeker bij gestaan denk ik.

Geef maar vast aan Messi , hoeft dat circus ook niet door te gaan

15 juli 2015 om 18:00

Hoezo? Messi was iets beter de 2e seizoenshelft, maar in de 1e seizoenshelft was Ronaldo nog steeds minstens 2x zo goed als Messi.

15 juli 2015 om 18:13

Messi was ook 1e seizoenshelft goed, CR7 schoot alleen tegen teams onder de top 10 in la liga er elke keer 3 tot 5 erin.

15 juli 2015 om 18:21

Als dat zo is, dan was Messi in de tweede seizoenshelft 2 keer beter dan Ronaldo. En aangezien daar de prijzen verdeeld worden en Ronaldo met lege handen stond, moet die prijs maar Messi gaan.

15 juli 2015 om 18:22

@barca Barca Ba
Dat is echt bullsh*t, Ronaldo heeft tegen bijna elk team uit de top 10, op Atletico en volgens mij Valencia na, gescoord... Messi was de 1e seizoenshelft dramatisch, liep 12 goals op Ronaldo achter, en ook nog in assists liep messi er 3 achter. Geef dat nou maar gewoon toe, in plaats van het hopeloos op te nemen voor je Messi

15 juli 2015 om 18:26

@floyd A.

Nee, Messi liep alleen wat in, iets van 12 goals achterstand bracht hij om tot 3, terwijl Ronaldo in 2015 drie wedstrijden minder heeft gespeeld dan Messi.. Het is maar wat jij ziet als 2x beter zijn dan iemand.

Ik vind dat op 12 goals voorsprong komen en meer assists hebben in een half jaar, jij vind dat 8-9 goals inlopen en iets meer assists geven, met meer wedstrijden gespeeld.

15 juli 2015 om 19:31

@iscodisco

Je verdedigt Ronaldo goed met scorebordonderzoek en dat mag je. Ronaldo heeft immers vaak doelpunten afgesnoept van zijn collega's en openlijk op ze kwaad geworden als ze een doelpunt van hem afpakten. Daar mag je fan van zijn. Maar Ik hoop dat je gemerkt hebt dat Messi op scoren na ook nog prachtige passes kan uitdelen en geweldig kan dribbelen. Hij verliest de bal immers niet in kleine ruimtes.

Je kan Ronaldo enkel op vlak van scoren met Messi vergelijken en dat bewijs je ook door enkel goals als argumenten te geven..

Geef nou maar gewoon toe, in plaats van het hopeloos op te nemen voor je Ronaldo.

15 juli 2015 om 19:47

Iscodisco ga maar terug kijken naar 1e seizoenshelft.

4-2 verloren van Sociedad( CR7 was nergens).
2-0 gewonnen van Cordoba( CR7 scoort)
1-2 verloren van Atletico Madrid( CR7 scoort de penalty)
2-8 gewonnen van Deportivo( CR7 scoort hattrick).
5-1 gewonnen van Elche( CR7 scoort er 4)
0-2 gewonnen van Villareal( CR7 scoort)
5-0 gewonnen van Bilbao( CR7 scoort hattrick)
0-5 gewonnen van Levante( CR7 scoort 2)
3-1 gewonnen van Barcelona( CR7 scoort de penalty)
0-4 gewonnen van Granada ( CR7 scoort)
5-1 gewonnen van Rayo( CR7 scoort)
0-4 gewonnen van Eibar( CR7 scoort 2)
1-2 gewonnen van Malaga( CR7 scoort niet)
3-0 gewonnen van Celta( CR7 scoort hattrick)
1-4 gewonnen van Almeria( CR7 scoort er 2)
2-1 verloren van Valencia( CR7 scoort de penalty)
3-0 gewonnen van Espanyol( CR7 scoort niet)
0-3 gewonnen van Getafa( CR7 scoort er 2)
1-2 gewonnen van Cordoba( CR7 scoort niet omdat hij rood kreeg anders had hij de pingel gemaakt)

Eigenlijk kan je hieruit concluderen dat hij vaak tegen de topteams ( met nadruk op vaak) de pingels scoort en daarnaast niet meer en tegen de laag geklasseerde teams wel vaak echte ''veld goals'' maakt.

15 juli 2015 om 20:23

@messiking97

Je naam zegt genoeg over je objectiviteit, maargoed, ik zal het proberen..
Ten eerste is het niet 'mijn ronaldo'.. Dit is weer typisch een uitspraak voor jouw soort mensen. Ik snap uberhaupt niet hoe je erbij komt dat ik een Ronaldo fanboy ben, maargoed.

Ten tweede, ik vind Ronaldo veel completer dan Messi. Ja, Messi kan goed dribbelen, passen en schieten, en is redelijk snel, maar daar houd het ook op. Zet hem in de verdediging of op CDM en hij bakt er niets van. Ronaldo heeft vaak genoeg tijdens het meeverdedigen bewezen dat hij wel degelijk aardig kan verdedigen. Ook heeft hij er de lengte, de snelheid en de kracht voor. Ronaldo kan ook beter koppen, heeft een veel beter en krachtiger afstandschot en zijn positionering is ook veruit de beste van de wereld.

Ten derde, aan doelpunten heb je veel meer. Kijk naar de prestaties van beide voetballers internationaal. Ronaldo speelt bij Portugal als een echte afmaker. Messi probeert meer een spelmakerrol te vervullen bij Argentinië. Ronaldo heeft onlangs een hattrick voor portugal gemaakt, en staat er vaak als het nodig is, zie het EK 2004 toen hij 21 was, en portugal samen met Figo naar de finale heeft geleid. In 2006 raakte hij in de loop van het WK vroegtijdig geblesseerd, door onze geliefde Khalid Bouhlarouz, en in 2010 en 2014 was hij bagger. In 2012 knikkerde hij ons Nederland er hoogstpersoonlijk uit, en schoot hij vorig jaar Portugal rechtstreeks naar het WK. Waar hij half geblesseerd aan deelnam. Hij heeft ook nog eens een beter doelpunt per wedstrijd gemiddelde dan Messi, terwijl hij toch ook meer wedstrijden gespeeld heeft.

Ten vierde, heeft Ronaldo zich bij elk team waarbij hij zich heeft aangesloten, zich bewezen, en is nergens gefaalt. Zowel bij Portugal, als bij Real Madrid, voor Lissabon, en bij Manchester United. Hij past zich telkens aan, en speelt overal moeiteloos mee. Ook net na zijn transfer was hij meteen al beslissend voor Real Madrid. Een leuke statistiek hierbij is dat sinds de komst van Ronaldo Real Madrid jaar elk jaar de 100 goals in 1 seizoen heeft gepasseerd. Hiervoor is dat maar 1x gelukt. Messi daarintegen, presteert alleen maar in een topteam dat helemaal om hem heen is gebouwd, oftewel, FC Barcelona. Bij argentinië presteert hij vooral matig, en in de vele finales die hij heeft gespeeld met Argentinië, heeft hij er precies 0 gewonnen. Zelfs tegen Chili was hij niet beslissend.. Conclusie: Messi is zeer afhankelijk van zijn team, Ronaldo veel minder. Zet Ronaldo bij Crystal Palace, dan doen die mee om de top 10 plekken, en scoort hij minstens 20 keer. Zet Messi daar, en je krijgt Argentinië taferelen, maar dan nóg slechtere prestaties.

Ik houd hier even op, omdat ik best moe ben, ik wacht jouw argumenten wel even af. En nee, argumenten zijn niet dingen als ''penaldo'', ''egoïstisch'' of ''beperkt''...

15 juli 2015 om 20:35

Deze nutteloze discussies ook altijd, ieder heeft zijn voorkeur, jullie zijn beiden ook niet echt serieus te nemen omdat de meeste Barca fans Messi de beste vinden en de meeste Real fans Ronaldo. Maarja dit is net als schoppen tegen een dood paard, ze zullen deze discussie toch overal weer op pakken. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij CR7, dit omdat hij een machine is en heel veel werk heeft geleverd om zo ver te komen als hij nu is. Hij had nooit het talent wat Leo heeft maar hij heeft het toch masr klaar gekregen om 3 ballon d'ors te winnen.

15 juli 2015 om 21:10

Hey barcabarcabrca leuke lijst man maar waar is die hattrick tegen Sevilla? Opzettelijk vergeten meneertje?

15 juli 2015 om 21:14

Haha ik had letterlijk je woorden gekopieerd maar dan 'messi' door 'ronaldo' vervangen.

Ik ben blij te lezen dat je doelpunten belangrijker vindt dan dribbelen en passen.
Je minimaliseert hun rol. Maar ja, waaruit ontstaan doelpunten ?, wat heb je nodig om een kopbal uit te scoren? Een dribbel gevolgd door een pas? een pas?.

Je refereert naar het verleden terwijl we het over dit seizoen hebben. Vergeet daarbij niet dat Messi de finale heeft bereikt van het WK en meer goals heeft op het WK ondanks zijn rol als spelmaker.
Mooie hattrick tegen Armenië dat wel.

Je lijkt ook heel wat vooroordelen over Barcelona/messi liefhebbers te hebben. Je begrijpt dan wel dat ik eender welk argument kan geven maar jij het nog niet zal serieus nemen.

Maar goed ik hoop voor jou dat jouw Ronaldo de prijs wint.

15 juli 2015 om 21:32

@messiking97
Weer, het is niet ''mijn'' Ronaldo, ik ben namelijk geen Ronaldo fan. Dat bedoel ik dus, zo blind als een paard met oogkleppen op, zo reageren sommigen hier. Ik heb het nog letterlijk verteld in mijn 1e zin. Maargoed. Je hebt uit mijn lange post enkel als tegenargumenten:

''je hebt vooroordelen''
''het verleden telt niet''
''goals ontstaan niet zo maar''

Ik had ook niets anders verwacht als ik eerlijk ben.
En Ja, Messi bereikte de WK finale, maar zou dat hem lukken met Portugal? Met een Di Maria, Higuain, Otamendi, Rojo, Zabaleta, Romero, Pastore en Lavezzi om je heen is het ook geen wereldprestatie om landen als Nigeria, Iran, België dat in zeer slechte vorm was en Bosnië te verslaan... En dan nog geen enkele keer scoren tegen een verdediging bestaand uit o.a De Vrij en Martins Indi...

15 juli 2015 om 21:34

@messiking97

Hahah je had mijn woorden gekopiëerd en Messi erdoor vervangen? Dus Messi presteert bij elke club waar hij speelde in 3 competities, en Messi heeft een betere goal/game ratio dan Ronaldo en Messi is completer en Messi speelt bij een matiger team dan Ronaldo?

Oke dan, wég is jouw objectiviteit. Maar nogmaals, het is geen verassing

15 juli 2015 om 21:44

Denk je dat ik toevallig alweer 'jouw Ronaldo' schreef? Zoals jij graag denigrerend reageert doe ik dat ook bij jou.

Je hebt nu eenmaal vooroordelen en probeert te beledigen ('blind paard'.

We discussiëren nu eenmaal ook niet over het verleden. In de periode voor 2009 was Ronaldo beter.

En wanneer je passing en dribbling onderschat terwijl je het graag hebt over Ronaldo's koppen (waarin hij overigens de beste is) is het normaal dat ik het heb over wat jij noemt 'goals ontstaan niet zo maar'.

Ronaldo was toch de man die het meeste miste aan de kant van Portugal, ik denk niet dat hij de finale had bereikt met Argentinië.

En nu doe je ook net of Argentinië een goed team heeft. Neen, als je het wk volgde kon je zien dat ze geen dominantie dominantie op het middenveld hadden, er was geen creativiteit in de aanval (op Messi af en toe na). Di Maria was geblesseerd in de match tegen België. Otamendi speelde niet (Garay-Demichelis) waren de verdedigers. Romero is ook echt geen topdoelman, anders zou die wel voor een betere club spelen. Lavezzi is geen schim meer van wat hij was in Napoli.
Messi speelde ook zijn slechtste jaar sinds 2014.

Over vooroordelen gesproken: als Ronaldo-fan gebruik je weer de meest-complete-speler-kaart.

15 juli 2015 om 21:52

Niet die woorden.
Deze:
"geef dat nou maar gewoon toe, in plaats van het hopeloos op te nemen voor je Messi"

-IscoDisco 15 juli 2015 om 18:22

Het lijkt wel of je hoopte dat ik andere woorden bedoelde.

16 juli 2015 om 00:50

Gentleman23 omdat je het zo lief vraagt, Iscodisco had het over 1e seizoenshelft waar CR7 ( volgens hem) heeeel goed speelde en veel beter was met afstand.

Ik reageerde met dat lijstje terug aangezien dat lijstje is tot en met januari.
Maar als je echt je ogen pijn wilt doen moet ik de copa del rey lijstje ernaast zetten? of wil je de CL lijstje ernaast hebben? Vertel maar.

16 juli 2015 om 01:03

Isco zelfs godin heeft het goed verwoord, waarom Messi meer moeite heeft om echt zijn spel te laten zien dan bij Barca.

Bij Argentinië speelt hij heel ver van de goal af, daarnaast is het Portugese elftal wel degelijk om CR7 gebouwd, hij is de diepste man en speelt altijd voor de goal. Bij Argentinië is het niet op Messi afgestemd, aangezien er gewoon zoveel mogelijk spelers voorin wordt opgesteld zodat iedereen tevreden word gehouden.

Waar zou je CR7 zetten bij het Argentijnse elftal? Spits? Nee dan faalt ie, linksvoor? wie gaat er dan banken? Ik weet zeker dat CR7 op de positie van Messi bij Argentinië het niet zal halen, aangezien van Ronaldo verwacht gaat worden dat hij tegenstanders voorbij dribbelt, die man doet 5x een schaar en dat was het. Nee beter lekker bij Portugal de diepste speler blijven en dan tegen vaak goede tegenstanders als zweden en Armenië scoren.

Je vergeet ook dat bij Real Madrid spelen ze in dienst van Ronaldo, geen aanvoer ( van modric of kroos) en dan speel je met een man minder want meer brengt hij ook echt niet. Messi speelt in dienst van het team, als hij minder goed speelt dan is Barca ook wat minder. Als Ronaldo bij Real niet goed speelt is dat niet zo erg zolang de echte ''steunpilaren'' aka modric en kroos goed spelen.

18 juli 2015 om 18:50

@iscodisco Hoezo? Is dat echt een serieuze vraag? Wat heeft Ronaldo gewonnen en wat heeft Messi gewonnen.

15 juli 2015 om 18:03

Gast, straks mis je het afscheid van Blatter! De beste man gaat vast een half uur spreken over hoe geweldig positief hij de voetbalwereld heeft beinvloed. Dat wordt weer smullen!

Denk dat die wel naar Messi gaat, was weer van doorslaggevend belang voor Barca zijn CL winst afgelopen jaar.

15 juli 2015 om 19:45

Ja daar heb je inderdaad gelijk in, maar ik vind dat de top 10 er wel realistischer mocht uitzien: Messi - Ronaldo - Neymar - Hazard - Suarez - Buffon - Robben - Tevez - Aguero - Muller

15 juli 2015 om 22:41

Wat doet robben in jou lijst? Hij is zowat de hele 2e seizoenshelft gebleseerd geweest

Wat doet Milik op plaats 28. Zit niet eens bij de beste 28 spelers van het afgelopen Eredivisie seizoen.
Messi hoort hem te winnen in mijn ogen, al hoop dat ik dat Buffon hem wint.

15 juli 2015 om 16:56

Buffon of pirlo zouden t echt verdienen !!

15 juli 2015 om 17:16

Op basis van wat ? Dat ze een prachtig carrière hebben gehad en op hun leeftijd nog een CL finale hebben bereikt. Ik zag dat meer als een team prestatie. Individueel stak er niet echt iemand boven uit bij Juventus.
Beide hebben een mooie staat van dienst maar waren zeker niet sensationeel goed dit seizoen

15 juli 2015 om 16:58

Noem maar 28 betere Eredivisie spelers van afgelopen seizoen.

15 juli 2015 om 17:05

Depay , Gini , Guardado , luuk , Willems , Klaassen , El Ghazi , Cillessen , Classie , El Ahmadi , Van Beek , Berghuis , Gudelje , Hoedt , Kramer , Ziyech , Larsson , Propper , Vako , Labyad , Veijnovic , Tighadouini , Traore , Cherry , Botteghin , Haller , Uth .. Ik heb er in iedergeval 27 die zowiezo beter waren.

15 juli 2015 om 17:10

Willems, Wijnaldum, Guardado, De Jong, Depay, Bazoer, Cillessen, Klaassen, El Ghazi, Clasie, Van Beek, Vermeer, Pröpper, Kashia, Vejinovic, Traore, Larsson, Uth, Chery, Botteghin, Drost, Linssen, Kramer, Van Weert, Ziyech, Corona, Gudelj, Berghuis, Tighadouini, Tapia.

Die hebben, in mijn ogen, allemaal een beter Eredivisie-seizoen gedraaid.

Waarom staat een Arek Milik in zo lijst?
Leuk elf doelpuntjes maken bij Ajax en paar doelpunten bij Polen maar is dat voldoende om in zo lijst te komen?

15 juli 2015 om 17:01

Ja.

15 juli 2015 om 17:15

Hiermee staat hij op dezelfde plek als onder andere Chiellini, Sergio Ramos, Turan, Matic en Firmino.

15 juli 2015 om 17:28

Uefa is al net zo serieus te nemen als de fifa

Miss staat milik zo hoog omdat ie miss 2e was in the golden boy award maar anders zou k echt nie weten wrm die daar staat haha

Robben zit niet in de top tien en Milik staat helemaal op #28... hier klopt iets niet.

15 juli 2015 om 17:23

Lol, Robben niet eens top 20 imo. Die man heeft een half seizoen lang niets laten zien vanwege zijn blessure, natuurlijk gaat die niet top 10 zijn smh.

Wat heeft Hazard in de CL laten zien helemaal niks , what a joke.

15 juli 2015 om 17:13

In de CL speelde hij ijzersterk tegen PSG in de onderlinge confrontaties, beetje pech dat die twee Brazilianen ze uit het toernooi koppen. En in de PL was hij ook fenomenaal

15 juli 2015 om 18:22

Speelde goed in de CL en is PL speler van het jaar. De Bruyne staat ook in de top 35 en heeft ook niet overdreven goed gepresteerd in de EL ofzo. Bij de beschrijving worden ook internationale wedstrijden en de landelijke competities opgenomen. Kijk maar waarom die 10 spelers zijn uitgekozen.

15 juli 2015 om 21:36

De Bruyne had 5 doelpunten en 5 assists in de Europa League in 11 wedstrijden. Als jij dat niet overdreven goed vindt ken je er niks van imo.

15 juli 2015 om 23:15

Waar ken ik niks van?

Ik had geen idee welke statistieken hij heeft geleverd in de EL. 5 goals en 5 assists is dikke prima. Wat ik wel weet is dat hij waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor de beste speler van de EL award, omdat hij al in de kwartfinale werd uitgeschakeld.

Anyways het ging er mij om dat je de prijs niet alleen op basis van je Cl/el wedstrijden krijgt. Men kijkt ook naar de interlands en landelijke competitie.

De Juve-spelers die zijn genomineerd behoren allen niet tot de beste 10 van Europa. Geeft meteen aan hoe serieus we deze 'prijs' moeten nemen.

15 juli 2015 om 17:03

Of veel mensen snappen niet hoe zo'n lijst samengesteld wordt. Het gaat niet perse om de beste tien spelers maar om de spelers die het best gepresteerd hebben naar hun mogelijkheden. Anders zou de lijst elk jaar vrijwel hetzelfde zijn.

15 juli 2015 om 17:09

naar hun mogelijkheden?

waar is Lex Immers dan? of Henkie Schuurman?

Deze lijsten zijn meestal niet serieus te nemen, waaronder ook deze weer. Pirlo vond ik juist matig en ik zie nergens Bendtner staan.

Pirlo?

Dit slaat echt nergens op.

Ajax heeft met Milik wel echt een goudmijn in handen, gewoon een van de 30 beste spelers van Europa! Ik vind het sowieso raar dat Juve 5 spelers levert en Barcelona maar 3.

Er staag geen enkele verdediger in de top 10, die waren blijkbaar allemaal uit vorm afgelopen seizoen?

15 juli 2015 om 22:06

verwijder maar

Waar staat de lijst dan ?
Ik ben benieuwd wie er verder in die lijst staan namelijk.
En geef inderdaad maar vast aan Messi, dan hebben we die poppenkast ook weer gehad.

15 juli 2015 om 17:16

Naar Uefa.com gaan, daar kan je (tot plek 28) de lijst vinden.
En inderdaad Messi verdiend hem in mijn ogen te winnen, maar het zou echt heel mooi zijn voor Pirlo of Buffon als een van hun de prijs wint.

Hahaha Vidal en Pogba, vielen echt niet op boven de rest. Milik puur op basis van zijn doelpunt tegen Duitsland. Ook mooi.

15 juli 2015 om 17:21

Hazard hoort hier ook niet tussen, heeft niets laten zien in de CL.

15 juli 2015 om 17:32

Dat Pogba enorm wordt overschat blijkt hier maar weer.. Was niks beter dan James, Modric, Iniesta of zelfs Rakitic in de CL.

Pirlo voor zijn hele euvre en zijn baard: iedereen mee eens, mooi!

Eerlijk gezegd, verdiend Neymar, Messi en Buffon ieder zon prijs.

15 juli 2015 om 17:22

Pogba vond ik nogal tegenvallen dit seizoen. Ik zie dan liever Aguero, die belachelijk veel heeft gescoord ondanks zijn blessures.

De beste verdediger van het seizoen. Piqué, staat niet eens bij de eerste vijfendertig. Lachwekkend. Pastore was ook erg goed dit jaar, of Lacazette. Staan er ook niet bij.

Maar dat had ik uiteraard kunnen verwachten, met die immer rare populariteitsprijsjes.

En waar zijn de verdedigers? Bonucci speelde een fantastisch seizoen. Mascherano speelde solide zoals altijd. Sergio Ramos mocht er ook wel zijn, al had hij wel wat foutjes hier en daar. Busquets ipv Pirlo ook wel, Pirlo was echt niet zo goed vorig seizoen terwijl Busquets weer zoals vanouds speelde, onopvallend maar oh zo belangrijk.

haha Arek Milik op plaats 27? xD zo slecht is de eredivisie dus toch niet want hier in de eredivisie komt hij niet voor in de top 27 hahaha

Hele rare lijst. Klopt van geen kant!
Alleen de gehypte spelers staan hierin
Behalve pirlo, bufon en messi had deze lijst er van mij anders uit mogen zien.

Nou nou Pirlo, Pogba?

Tevez, Marchisio, Bonucci, Buffon en Vidal(zwakke eerste half seizoen) waren de top 5 van afgelopen jaar voor Juve.

T blijft een populariteitsverkiezing. Marchisio is veruit de beste middenvelder van afgelopen seizoen bij Juve. En dan staan de 3 anderen wel in de top 10 en hij niet.

Niet serieus te nemen dit soort lijstjes.

Heeft ribery deze prijs gewonnen voetbalzone? Dacht het niet, janken in de media daar is hij goed in! En millik haha wat een grap!

15 juli 2015 om 18:26

Ribery heeft hem gewonnen in 2013.

Het is net als voor heen een politiek spelletje met een volledig klink klare voorkeurs behandeling van een aantal spelers. waar zijn de finalisten van de europa league..waar waren de bayern spelers toen zij champion league winnaars waren. Dit is net zo'n onzin verkiezing als de ballon d'or. komplete tijdsverspilling.

Dus de helft van de top 10 spelers van Europa spelen bij Juventus?

Sorry hoor, maar dit slaat echt weer helemaal nergens op en maakt eens te meer duidelijk dat dit soort polls niets met de realiteit te maken hebben.

Met een beetje geluk kan Ajax of PSV nog winnen van het huidige Juventus.

15 juli 2015 om 22:14

Met een beetje geluk kunnen Ajax of PSV een schot op doel creëren tegen het huidige Juventus.

16 juli 2015 om 05:28

Onzin, ik sluit niet eens uit dat PSV het over twee wedstrijden verspreid zou kunnen winnen van Juventus. Het zal vast een Barcelona Chelsea wedstrijd worden, maar onmogelijk is het niet.

Geen Fabregas, Costa, Aguero, Sanchez, Kroos, James, Boateng etc in de top 35, maar wel Millik....
Volgens mij hebben die journalisten eerst een biertje voordat ze gaan stemmen.
Daarnaast is het totaal niet representatief om 5 Juve spelers erin te zetten.
Juve heeft een uitstekend seizoen gedraaid, maar dit is weer commerciele onzin.
De invloed van de halve finale en finale van de CL is weer duidelijk zichtbaar.

De Juventus fans weten dat Pirlo (ja een legende) geen uitstekend seizoen heeft gedraaid.
Paul Pogba is een mega talent, maar ook een hype. Hij is niet constant geweest.
Ik had eerder Chiellini in die lijst gezet of Barzagli.

Daarnaast hebben we het over de 10 beste spelers. Dus moeten we ook de 10 spelers selecteren die een uitstekend individueel seizoen hebben gehad. En niet alleen naar team prestaties kijken.

Note: Lijst is afhankelijk van interpretatie. De top 10 beste spelers VS beste seizoenen gedraaid.

- Messi
- Neymar
- Suarez
- Ronaldo
- Kroos? James?
- Boateng, Robben (helaas wel veel geblesseerd geweest)
- Hazard
- Buffon/chiellini/barzagli/vidal
- Tevez
- De Bruyne (geen top 10, maar wel Bundesliga speler van het jaar)

Dat Pogba ongelofelijk overschat wordt wist ik al sinds dat hij wél en Modric niet verkiesbaar werd gesteld voor de Ballon D'Or.

15 juli 2015 om 18:29

Zal wel door zijn blessure komen. En he hij heeft geen CL finale gespeeld
Die journalisten hebben een extreem kort geheugen, zijn ons aan het trollen of hebben een slechte kijk op het spelletje.

Messi krijgt hem, hem verdienen zou voor Ronaldo zijn.

Zonder Barcelona is Messi niks!

15 juli 2015 om 19:32

Zonder Ronaldo presteert Real Madrid zo mogelijk beter en ditzelfde geldt voor Portugal, geef hem dan maar aan Vidal, die presteert tenminste nog iets beter dan Ronaldo.

Aan messi kun je hem beter nii geven want die haalt hem toch niet op kunt hem beter aan iemand anders geven

Messi zal dit vast wel winnen, naar mijn mening wel onterecht. Gezien het hele seizoen heeft hij namelijk niet eens beter gedaan dan Ronaldo vind ik. 2e seizoenshelft was Ronaldo natuurlijk een koekebakker, maar het eerste seizoenshelft was hij superieur aan iedereen in Europa. Maar ook hij verdient de prijs niet vind ik, de prijs hoort te gaan naar Neymar. Wat heeft hij toch een beestig seizoen gespeeld, ik had nooit gedacht dat hij zich zo snel al zou ontwikkelen tot een doelpuntenmachine. Waar hij vorig jaar 15 doelpunten wist te maken, had hij er dit seizoen 39!

15 juli 2015 om 22:17

Ik weet dat het pijn doet om te accepteren maar kom op man, Ronaldo is een pure doelpuntenmachine, niets meer en niets minder.
Messi is van ongekende klasse en heeft Barça de triple opgeleverd.
Neymar is een topspeler maar hij kan nog niet tippen aan het niveau van de eerder genoemde 2.

16 juli 2015 om 00:28

Waar heb jij het over? Wat doet pijn?
1. Neymar
2. Ronaldo
3. Messi
Messi heeft Barca niet de triple opgeleverd, open jou ogen. Het was een collectieve prestatie, met behalve een uitstekende Messi, een geweldige Neymar, een op dreef geraakte Suarez, een foutloze duo van Pique en Mascherano en niet allerminst, een geweldige Rakitic. Allemaal spelers in briljante doen, en dan roep jij dat het mij pijn doet om toe te geven dat Messi beter was dan Ronaldo? Nee, dat vind ik gewoon niet.
Respecteer mijn mening of donderstraal lekker op.

Altijd het minste dit vind ik. Individuele prijzen toekennen. Waarop alles gebaseerd wordt is nooit duidelijk, vaak draait het om doelpunten. Buffon en Pirlo doen dus ook slechts mee voor de vorm, deze legendes hadden allebei allang zo'n individuele prijs verdiend. Verder een lijst met logische namen, spelers die individueel veel gepresteerd hebben of in combinatie met het team. Suarez had ik dit jaar niet genomineerd puur omdat hij het halve seizoen geschorst is geweest, dan vind ik niet dat je in aanmerking mag komen voor zo'n prijs. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening, qua prestaties heeft hij het natuurlijk zeer goed gedaan!

Het duurt nog even en het Ballon d'Or gejank begint weer. Oh nee, Ribéry zit er dit keer niet bij. Ballon d'Or wordt ook gewoon opnieuw Messi.

15 juli 2015 om 20:39

Dit is Uefa best player of Europe. Ballon d'or is van de Fifa.

15 juli 2015 om 21:52

Dat weet ik ook wel. Gaat me om de politiek, commerciële belangen en het mediacircus rond dit soort verkiezingen welke de laatste jaren enorm opgeklopt worden.

15 juli 2015 om 23:10

Dat is voetbal tegenwoordig. Transfers worden niet voor niks soaps genoemd. Hoe meer mensen er belangen bij hebben of het volgen, des te aantrekkelijker om uit de buiten. Laat het nou zo zijn dat de wijze van spreken de halve wereld de voetballerij minstens met een half oor volgt.

Denk dat Messi op basis van de kwartfinale en halve finale deze prijs in de wacht sleept. Zelf vind ik Neymar de absolute nummer 1. Hij heeft in alle wedstrijden van de knock-out fase weten te scoren inclusief de finale. Zou echt schandalig zijn als Ronaldo, Pirlo of Hazard deze prijs pakt.

Haha die Milik zal er vast en zeker zelf om kunnen lachen als hij de lijst gezien heeft.

Pogba? Serieus? Ongelooflijk dat dee guy erin staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren