Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We lachen er om, maar het is zo: daar wordt Messi slechter gedekt’

Laatste update:

Lionel Messi speelde deze maand de finale van de Copa América 2015 met Argentinië, maar succes bleef uit. Na strafschoppen was Chili sterker en Messi, aanvoerder van la Albiceleste, sloot het toernooi zonder bijzondere cijfers af. Hij maakte maar één doelpunt en hoewel hij soms enorm mooi voorbereidend werk verrichtte, fonkelde hij niet. Diego Godín denkt te weten hoe dat komt.

/

De Uruguayaanse verdediger van Atlético Madrid heeft Messi al heel wat jaren van dichtbij aan het werk gezien. De twee troffen elkaar de laatste acht jaar veelvuldig als Messi meespeelde bij Barcelona en Godín bij Villarreal (2007-2010) of Atlético (2010-heden). Daarnaast kwamen de verdediger en aanvaller elkaar tegen tijdens interlands. Godín zegt dat Messi beter werd geneutraliseerd gedurende de Copa.

“In Zuid-Amerika gaat het er anders aan toe. Ze dekken hem daar veel beter. Soms maken we onderling grapjes en zeggen we als teamgenoten tegen elkaar: in Spanje nemen ze van tevoren een foto van zichzelf met Messi. We lachen dan, maar het is uiteindelijk wel de waarheid: in Spanje wordt Messi gewoon slechter gedekt. De strijd in Zuid-Amerika is een stuk heviger”, aldus Godín, die ook snapt waarom Messi bij Argentinië anders presteert dan bij Barcelona.

“Bij Argentinië moet hij altijd dieper gaan en door twee rijen spelers heen breken, in plaats van maar één. Het wordt hem dus moeilijker gemaakt. En de velden zijn ook heel anders. Het is een optelsom van zaken waarom hij niet dezelfde cijfers kan overleggen in nationaal verband als bij zijn club”, aldus Godín.

Heeft Diego Godín gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Godin weet wel hoe je realistisch moet kijken, ben het 100% met hem eens

15 juli 2015 om 12:48

Die redenen van Godin doet er niet vanaf dat hij niet op niveau was, met name de finale. Betere mandekking kan geen excuus zijn. Je moet na een teleurstellende afloop van een toernooi naar jezelf kijken als speler, en niet excuses bedenken waarom het minder ging.

Het is ook niet zo alsof Messi nog nooit goed gedekt is, en alleen bij het Nationale elftal dubbele mandekking krijgt. Als hij het kan in clasico's tegen Real Madrid, dan zou het ook moeten lukken in de copa of het wk.

15 juli 2015 om 13:00

Ik denk zelf dat de mentaliteit op zon nationaal toernooi in zuid-amerika heel anders is als in een Classico, al helemaal als Messi zijnde die nog nooit een groot toernooi met Argentinie heeft gewonnen, maar zo walgelijke graag wil.

Ik zou ook minder voetballen, als ik onder grote druk sta maak ik ook sneller fouten, omdat je alles dan uit verband trekt, dingen die er niet toedoen zijn dan ineens belangrijk.

tl;dr
Hoe groter de reus hoe groter de val, opstaan is dan ook niet makkelijk als je niet omhoog geholpen kan worden als iedereen zich aan je optrekt.

Dit kan Zelfs de grote La Pulga gebeuren,

15 juli 2015 om 13:06

In reactie op je eerste twee alinea's, zal Messi dan toch eens moeten leren moet die druk om te gaan, als dat de oorzaak zou zijn van zijn falen voor Argentinië. Er zijn heel veel manieren om ermee leren om te gaan, en het zelfs in je voordeel te laten werken.

Dit is ook al het zoveelste toernooi waarin Messi hét niet laat, zien, en met hét, bedoel ik zijn spel bij Barcelona. Het moet er toch ooit van komen? Als mensen als Ronaldo9, Zidane, James, Zidane en ook Maradona het kunnen laten zien voor hun land, waarom zou Messi dat dan niet kunnen

15 juli 2015 om 13:40

Iscodisco, leg eens uit wat je precies bedoeld. Erg onduidelijk vind ik je. On: messi moet gewoon bikkelen en strijden. Dat het mislukt is een tweede. Lakse gedoe van hem maakt hem voor mjj geen nr1

15 juli 2015 om 14:10

Iscodisco, je slaat wartaal uit. Je hebt het hier over scenario's die niet aan de orde zijn. Wanneer er een reden is dat hij minder productief is bij Argentinië, dan is dat toch niet een excuus, maar een verklaring? Dat je het emotioneel gezien misschien bullshit vind kan ik begrijpen, maar laten we wel realistisch blijven. Een reden is een reden.

15 juli 2015 om 14:45

ja ik vind het ook vreemd dat hij het bij argentinie niet laat zien...maar hij heeft wel genoeg wedstrijden bij barcelona beslist tegen topverdedigers, munchen bijvoorbeeld en uiteraard madrid

op 1 of andere manier moet hij in een vertrouwelijke omgeving ofzo spelen met een vast team dat compleet ingespeeld is en met hem als belangrijkste schakel

15 juli 2015 om 14:49

Ik denk dat het meer met het aanpakken te maken heeft. Spelers in Zuid Amerika zijn veel feller. Gary Medel bijv. heeft Messi helemaal opgevreten in de finale.

15 juli 2015 om 14:51

@IscoDisco
De namen die hij opnoemt hebben het andersom niet zo laten zien als Messi het met zijn club Barcelona wel heeft laten zien en heeeeel veel prijzen heeft gewonnen. Mardonna, Pele etc mogen dan wel een wk hebben gewonnen, toernooitje van 4 weken, maar hebben die ook zoveel prijzen gewonnen bij de clubs waar zij gespeeld hebben??? Zijn maar weinig spelers die dat wel hebben en dat zijn onderandere Xavi en Iniesta.

15 juli 2015 om 14:59

@nasty nas
Ja maar die namen die ik noemde namen niet deel aan het beste clubteam van Barcelona aller tijden

15 juli 2015 om 15:00

@profanalist

Wat is er nou zo moeilijk aan? Je zegt altijd wel dat ik onduidelijk ben, in elke post van jou, maar zo moeilijk is het niet om uit mijn tekst te halen dat Messi het niet laat zien in argentijns elftal, en dat ik vond dat Godin excuses zat te zoeken?

15 juli 2015 om 15:19

@AS Dortmund

Over welke scenarios heb ik gepraaat die niet aan de orde zijn?
En een excuus is zo goed als een verklaring in dit geval, het enige verschil is dat het woord excuus meer wordt gebruik voor als er iets mis is gegaan, terwijl het woord verklaring algemener is. Je vertelt bij allebei hoe en waarom iets is gebeurd. In mijn Vandale woordenboek staat bij zowel het woord excuus, als bij het woord verklaring, ongeveer dezelfde definitie.
En dan begin je in je laatste zin over een reden, wat ook weer hetzelfde betekent als een excuus en een verklaring..
Je begrijpt toch wel dat er meerdere woorden zijn die hetzelfde betekenen, oftewel, synoniemen zijn? Volg eens een nederlandse les zou ik zeggen..

Ontopic: Messi is gewoon veel minder bij Argentinië, en dat is een feit. Het team moet volledig om hem heen gebouwd zijn, anders lukt het bij hem niet

15 juli 2015 om 15:40

En toch speler van het toernooi want dat is goed voor de marketing en het toernooi zelf. Lachwekkend

15 juli 2015 om 17:21

Welk laks gedoe? Waar halen jullie al die conclusies vandaan? Die gast is blijer als hij een penalty scoort in een shoutout voor argentinie dan dat hij solo goal scoort in een finale. Je ziet hoe hij zich voelt als er eindelijk wat druk van zijn schouders af gaat. Ik heb laatst een spaans filmpje op youtube gezien hoe ze argentinie analyseren. Ze begrijpen hem gewoon niet. Wanneer messi ruimte heeft moet je hem de bal geven. Sampoali zei het ook: Geef messi de bal in een situatie waar hij in kan werken, dus niet tussen 5 man in wat ze wel eens doen. Ten tweede is hij volkomen geisoleerd aan die rechter kant omdat Zabeleta geen opkomende back is zoals alves en Biglia een stijve hark is. Hij moet door teveel lijnen voetballen en dan krijgt hij ook nog eens vaak geen overtredingen mee. En dan heb je ook nog een ssukels die zeggen dat Higuain Aguero di maria etc wereldspelers zijn. Leuk en aardig allemaal, maar wat heb je er aan als die spelers niet presteren(apart van di maria) Juist niets. Argentinie heeft geweldige spelers maar is gewoon een slechte team, klaar. Ze spelen vaak voor eigen succes terwijl messi zo vaak afspeelt, maar krijgt nooit een bal terug. Nu klink ik misschien fan boy ish maar zo zie ik het wel. Ik zie veeeeelste weinig combinaties terwijl dat juist dodelijk is. Alsof mensen hem de treble niet hebben zien winnen. Bijzonder veel kansen uit 1-2tjes met messi. Di Maria is ook geen goede duo voor messi. Wanneer hij een bal van messi krijgt zoekt hij altijd voor een nutteloze voorzet die 1x in de 30x aankomt inplaats van een combinatie.

15 juli 2015 om 12:58

Vandaar dat Messi in de CL (op het allerhoogste niveau) ook niet iets laat zien. Daar lopen overal koekenbakkers rond. Wat een onzin zeg. Dat Messi niet de man van Barca is in het Argentijnse shirt is duidelijk, maar dat komt echt niet door 1 factor.

15 juli 2015 om 13:01

Als je het artikel leest dan zie je de zin:
"het is een optelsom van zaken waarom hij niet dezelfde cijfers kan overleggen in nationaal verband als bij zijn club”, aldus Godín."

Hij heeft het dus ook over meerdere factoren.

15 juli 2015 om 13:19

Het gaat om meerdere factoren, niet direct in de verdediging springen zonder te lezen zoals Hoppa! hierboven aangeeft. Er wordt gewoon strakker (harder) verdedigd tijdens de Copa, dat is een feit. Daarbij komt ook dat de sleutel spelers van Barca zo op elkaar zijn ingespeeld dat ze gewoon weten wat de ander doet en dan heb ik het over Xavi(die nu weg is), Iniesta, Sergio, Messi, Alves, Pique, Mascherano, die zijn al zo lang samen dat is gewoon een automatisme. Daarom zou ik Messi ook zo graag in een ander in een ander competitie willen zien om te kijken wat hij dan klaar speelt.

15 juli 2015 om 17:27

Aguero, Hazard, Alexis, etc maken allemaal kapot in Epl. Maar messi zou dat niet kunnen? Het begint oud te worden hoor...

15 juli 2015 om 12:59

Het is slechts een beperkt deel van de uitleg. Messi wordt bij Argentinië zo goed gedekt omdat zijn medespelers een stuk minder zijn dan bij Barca. Als hij bij Barca zo gedekt zou worden, dan lopen er 4 spelers vrij die ook van een hoger niveau zijn dan alles wat er bij de tegenstander rondloopt.

Daarnaast is Barcelona om hem heen gevormd en heeft hij bij Argentinië veel meer de rol om in dienst van het elftal te spelen. Hij moet veel compenseren voor de spelers om hem heen.

15 juli 2015 om 13:21

@hoppa!

Wat een onzin. Aguero, di maria en Higuain zijn spelers van wereldniveau.

15 juli 2015 om 13:26

Het verhaal van mindere spelers bij het Argentijnse elftal, maar vtm zijn tevez,aguero, di. Maria en pastore toch echt wereldklasse. Daarnaast heb je nog iets mindere spelers zoals higuain en lavezzi, maar het kan Niet zo zijn dat messi koekenbakkers om zich heen heeft lopen.

Ik weet niet waarom hij niet net zoals bij barca presteert, maar t lijkt me sterk dat het aan de spelers zit. Ik denk dat er weinig automatismen zijn, want messi kan het voetballen bij het Argentijnse elftal niet verleerd zijn

15 juli 2015 om 12:59

Is het niet gewoon zo dat scheidsrechters in Zuid Amerika alles toelaten? Hard is prima, dat is de Premier League ook, maar wat daar wordt toegestaan gaat alle perken te buiten. Volgens mij zou Argentinië kampioen worden als je daar de beste Europese scheidsrechters zou laten fluiten.

15 juli 2015 om 13:13

Ach, in Spanje fluiten de slechtste scheidsrechters van Europa. Dan zijn die in Zuid-Amerika nog beter. Daarnaast moet je in een continent als Zuid-Amerika wel meer toelaten, omdat het daar schwalbes en theater regent.

In Spanje krijgt Messi vaak het voordeel van de twijfel bij scheidsrechters en in Zuid-Amerika is dat een stuk minder.

Volgens mij de beste analyse van een speler waarom messi tot nu toe niet echt slaagt in de nationale elftal voor zijn kunnen. Hij bespreekt alles heel goed met de juiste argumenten.
Die Godin kan later een analist worden.

15 juli 2015 om 12:57

Zeker, alleen jammer dat VZ aan stemmingmakerij doet en juist het slechter dekken argument gebruikt als titel. Ik vind het argument dat Messi door twee linies moet i.p.v. één namelijk veel sterker. Daarnaast is m.i. van essentieel belang dat van Messi bij Argentinië ook zoveel goals wordt verwacht als bij Barcelona, maar dat is gezien zijn positie maar ook ploeggenoten niet realistisch. Maar Godin heeft zeker een punt met al zijn verschillende argumenten.

15 juli 2015 om 13:02

De feiten liggen voor het oprapen. Zowat alle oud voetballers en alle analisten, waaronder deze Godin geven aan dat Messi simpelweg veel beter wordt gedekt op grote toernooien dan in het nietige La Liga waar verdedigers vrolijk blijven aanvallen terwijl ze al met 4-0 achter staan. Ook in de EPL of Serie A zou messi absoluut niet in staat zijn om 40 goals te maken. Iedereen weet nu waarom Messi niet succesvol zal zijn buiten zijn veilige barca omgeving. Iedereen weet het. Behalve de barca fanboys.

15 juli 2015 om 13:07

Tuurlijk gaat Messi wel succesvol zijn in andere omgevingen.. het is niet alsof hij er bij Argentinie helemaal niets van bakt. Dat hij niet zo goed gaat zijn als bij Barcelona is volkomen logisch maar waar Messi ook gaat, hij blijft aan gouden bal favoriet. Messi heeft teveel talent om niet succesvol te zijn op andere plekken.

Messi heeft net als ieder andere spelers goede spelers om zich heen nodig. Het toernooi vond ik hem niet eens zo heel slecht. Volgens mij word het allemaal groter gedaan dat het is. In deze tijd kun je onmogelijk in je eentje een nationaal team of club kampioen maken.

Barcelona won niet alleen de treble door Messi maar ook door Suarez en Neymar en wat dacht je van de ijzersterke verdediging. Argentinie heeft met Otamendi, Zabaleta, Pastore, Higauin, Tevez, Di Maria en Aguero supersterren alleen daar begrijpen ze Messi minder en dat is ook niet verwonderlijk als je niet vaak genoeg met ze samen traint en wel het Barcelona spelletje in je hoofd hebt.

Dit vind ik trouwens een prima analyse van Godin.

15 juli 2015 om 13:05

Goed verwoord!

15 juli 2015 om 13:39

Zidane kon het wel was niet eens zo heel lang geleden.
En lees je wel wat je zegt?
Messi speelt bij Argentinië Argentinië heeft 1 van de beste selecties ter wereld!
Bij Chili spelen er letterlijk 2 op het hoogste niveau de rest is een ramp maar alsnog hebben ze Argentinië op alle manieren overklast.
Messi word gewoon overschat hij kan maar in 1 team spelen en dat is die van Barcelona zet hem bij United of City en hij presteert net zo matig als bij Argentinië.

15 juli 2015 om 14:13

Och man, Zidane had wereldspelers om zich heen. Oh noem jij spelers als Henry, Vieira, Thuram, Desailly, Blanc, Trezeguet en dergelijke koekenbakkers? Zidane was de belangrijkste speler bij Frankrijk, maar hij had net zo goed wereldspelers om zich heen.

15 juli 2015 om 16:09

@floyd A.

Maar zidane presteerde wel? Dus het ligt gewoon aan Messi.

15 juli 2015 om 17:41

Wat dacht je van de tactiek van het franse team? Dat frankrijk had legendes(henry, Vieira, Thuram, Desailly, Blanc, Trezeguet zijn spelers waar aguero, di maria, otamendi over dromen om te kunnen worden)
Frankrijk had geen barbecue koning als trainer. Of wel? Er werd een tactiek gemaakt om Zidane volledig te laten functioneren, terwijl Messi geisoleerd word op zijn positie en zijn vaardigheden worden zelfs pijn gedaan om zijn rol te spelen. Mensen zien alles alsof het fifa is maar de tactiek is 80% van het spel.

15 juli 2015 om 13:51

Dus Messi speelt slecht omdat de rest van de spelers hem niet goed begrijpen en bedienen? Wat een lulkoek zeg. De defensie in Spanje is gewoon matig en daar durven mensen hem niet aan te pakken want dan eindig je met een rode kaart.

Tijdens de Copa America mag Messi ook gewoon getrapt worden zonder dat er sancties op staan. In Spanje worden ze wel bestraft en pakken ze Messi minder aan.

15 juli 2015 om 12:57

In de copa worden harde overtreding gemaakt die niet worden bestraft maar in Spanje worden ook heel erg makkelijk overtreding gegeven die eigenlijk niet eens overtredingen zijn. Het lijkt af en toe wel zaalvoetbal en dat kan niet de bedoeling zijn.

Daarnaast zijn de scheidsrechters in Spanje ook gewoon slecht en enorm makkelijk te beinvloeden om geel te geven zodra Alves, Busquets, Neymar, Xavi, Alba of Mascherano daar om gaan vragen na een lichte overtreding.

15 juli 2015 om 13:03

Dat klopt, in Spanje heb je een bonte verzameling van schwalbekoningen en matennaaiers. Maar tijdens de Copa America werd gewoon schandalig slecht gefloten, daar was alles toegestaan zolang Chili maar won. Een grote grap dat toernooi.

15 juli 2015 om 13:20

Idd, het werd tijdens het toernooi al vrij snel duidelijk dat Chili dit niet kon gaan verliezen. Kregen werkelijk waar alles mee.

15 juli 2015 om 13:23

De slechtste scheidsrechters van de wereld lopen toch echt in Spanje rond. Dan zijn die in Zuid-Amerika nog beter.

In Spanje wordt voor Barcelona al gefloten als Alves, Busquets, Neymar en Alba bezig zijn met een sprint naar de scheidsrechter. Vervolgens gaan deze mannen helemaal door het lint en komt er nog een gele kaart bij. Dat is in mijn ogen nog schandaliger dan wat bij de Copa America gebeurt.

Bovendien moeten de scheidsrechters in Zuid-Amerika wel meer toelaten, omdat het daar schwalbes, matennaaiers en theater regent.

15 juli 2015 om 13:39

Nou, dat Chili ten koste van alles kampioen moest worden vind ik toch wel wat schandaliger hoor.

15 juli 2015 om 13:59

Ik denk dat je overdrijft. Ja, er zaten acties tussen waarbij de scheidsrechter harder had kunnen optreden, zoals de overtreding van Medel. Maar om nu te stellen dat Chili ten koste van alles kampioen moest worden, vind ik overdreven.

Als Higuain die bal op het laatst tussen de palen schiet, wint Argentinië gewoon de Copa. Als Messi zijn niveau bij Barcelona zou halen, had Argenitinië ook makkelijk de Copa gewonnen.

Echter rendeert Messi een stuk minder in een andere ploeg. En Argentinië heeft toch ook niet zo'n heel slecht team met spelers als Aguero, Di Maria, Tevez, Higuain, Pastore, Garay, Otamendi, Rojo, Zabaleta en Mascherano.

Je kunt de schuld wel leggen bij de scheidsrechters, maar in mijn ogen mag je de schuld ook wel bij de beste speler aller tijden leggen. Slechts één doelpunt(nota bene uit een penalty) en drie assists(allemaal in één wedstrijd) is gewoon matig voor een speler als Messi. En ja, hij zet aanvallen op, maar dat doen andere spelers ook.

Nogmaals, ik blijf erbij dat scheidsrechters in Zuid-Amerika wel meer moeten toelaten, want anders loopt het daar compleet uit de hand met schwalbes, matennaaiers en theater. Dan krijg je namelijk Barcelona in het kwadraat.

15 juli 2015 om 14:09

Ten koste van alles wellicht niet. Maar ze deden er wel alles aan om Chili het zo makkelijk mogelijk te maken. Het programma, de rust tussen wedstrijden, beslissingen van scheidsrechters, allemaal in het voordeel van Chili.

Ik zeg ook niet dat de scheidsrechters daar meer moeten toelaten. Ik zeg alleen dat ze daar meer toelaten en dat Messi het daarom moeilijker krijgt. Dat ze beter dekken is onzin, ze trappen gewoon wat harder en dan is Messi bang.

Daarom wil ik hem in PL zien dan kijken of hij het bewijst dat hij uit de verf komt. Hij is allerbeste in Spaanse competitie en CL maar aller tijden zeker niet.

15 juli 2015 om 12:57

Bullshit jij hebt niet eens iedereen zien spelen om dat te kunnen oordelen. Ik heb alle dvds van de grootheden gezien, en Messi steekt er gewoon boven uit.

15 juli 2015 om 13:10

Ja dvd's wat leuk zeg. Daar kan je zelfs een Immers op een wereldspeler laten lijken.. Als je iemand niet live hebt zien spelen, dan kan je er ook niet goed over oordelen. Punt.

15 juli 2015 om 13:19

Wel grappig, de tijden waren toen anders en daarom kan niemand de beste ooit zijn. Spelers als Maradona, Pele, Best, Zidane, Ronaldo en Ronaldinho zijn andere mensen in andere tijden. Voor veel mensen zou Maradona bijvoorbeeld ook de beste zijn.

15 juli 2015 om 15:01

Zidane vind ik niet perse een andere tijd, was 10 jaar geleden nog gewoon actief en 9 jaar geleden op het WK nog altijd beslissend

15 juli 2015 om 12:57

Hij heeft elke Engelse team waar tegen die heeft gespeeld stuk gemaakt (behalve Chelsea) als die een pepe stukspeelt wat is een catermole dan voor hem

15 juli 2015 om 13:13

Dit is echt heel erg onrealistisch van jou zeg.. Je kan het ook zo zien, als Messi de complete verdediging van Real Madrid kan kapotspelen, waarom zou Messi de verdediging van Chili niet kunnen kapotspelen? Het antwoord hebben we gezien tijdens de Copa.

Hij zal het in de BPL 10x moeilijker krijgen dan in de Liga, waar je de helft van alle wedstrijden tegen houthakkers speelt

15 juli 2015 om 13:23

omdat de verdedigers van Chili alles mochten doen, qua overtredingen. Aguero heb ik ook niet gezien tegen Chili maar hij maakt al die verdedigers in Engeland koud. En Messi is al stukken beter dan hem. Dus jah. Ik hoop echt dat Messi ooit naar Engeland gaan zodat de nay-sayers uiteindelijk zullen aanvaarden dat hij de beste is die is er geweest

15 juli 2015 om 13:41

10 wedstrijden 1 goal en 2 assists... Zo heel erg heeft hij ze niet stuk gemaakt hoor.

15 juli 2015 om 14:02

over wie heb j het nu

15 juli 2015 om 14:09

Over Messi. Daar ging dat topic toch ook over?

Jij zegt dat hij elk Engelse team heeft stuk gemaakt, de cijfers bewijzen het tegendeel.

15 juli 2015 om 14:59

Welke cijfers dan? Die jij nu uit je mouw schudt? Waarom pak je er geen thuiswedstrijden bij, komt je dat niet goed uit? United, City en Arsenal heeft hij kapot gespeeld.

15 juli 2015 om 15:04

@marrieaandebal

Om de beste ooit te zijn, moet je ook eens iets goed doen voor je land, begrijp je dat niet? Messi zal niet alleen kunnen teren op zijn prestaties bij misschien wel het beste clubteam aller tijden.. Elke keer weer, bewijst hij dat als hij speelt in een minder team, hij veel minder presteert.. Hoe komt het anders dat hij nog nooit een prijs heeft gewonnen met Argentinie, terwijl dat team toch gewoon individueel van wereldklasse is?

15 juli 2015 om 15:29

@ Dd28
Stuk maken is niet alleen doelpunten maken, maar ook invloed op het spel passing pressie zetten, hoe hij mensen te kijk zet. het gemak waarmee hij voetbalt. Of kijk je alleen naar het aantal doelpunten die iemand maakt?

@iscodisco
Hoe bepaal je dat? je moet iets voor je land winnen. Dus niet Cruyff is de beste speler ooit van Nederland maar van Basten volgens jou? Omdat hij een EK hebt gewonnen en Cruyff niet ?
Zonder Messi was Argentinie de groepsfase van het wk nog geen eens doorgekomen.
Messi kan beter stoppen bij Argentinie, want dat ziet men wat ze missen

15 juli 2015 om 16:11

Je kan messi niet alleen meten op CL wedstrijden tegen de Engelsen. Daadwerkelijk een seizoen in Engeland spelen is anders dan enkel CL. Het is niet alleen de teams en spelers in Engeland, maar ook het weer, speelschema etc. dat invloed hebben. Je kan nooit weten hoe Messi daar op zou reageren. Wie weet bevalt het koude weer hem niet en bakt hij er niets van. Dat weet je niet.

15 juli 2015 om 18:08

@marrieaandebal
Waar heb ik het over de beste nederlandse speler ooit? En misschien was van Basten wel beter dan Cruijff, die was ten minste goed voor zijn land. Maar ik kan daar niet over oordelen, want ik heb ze beiden niet zien spelen.

En Weer dat groepsfase argument... Ja, heel knap hoor als Messi een paar goals scoort tegen met alle respect nietige landen als Bosnië, Nigeria en Iran... En dan kwam hij 2/3 van de tijd niet eens verder dan 1 goal.. En in de gehele knock-outfase was hij ook onzichtbaar, zelfs Ron Vlaar temde Lionel Messi.

15 juli 2015 om 12:58

Ik vind dat altijd zo frappant. Alsof Messi nog iets te bewijzen heeft. Waarom zou Aguero en Silva wel slagen in Engeland en Messi niet. Leg mij dat eens uit?

15 juli 2015 om 13:04

Natuurlijk gaat hij slagen in Engeland. Hij is alleen wel minder goed dan voor Barcelona, niet een Barcelona team met topspelers die allemaal in dienst voor hem spelen en veel minder bescherming van de scheidsrechters. Daarnaast zijn er gewoon betere verdedigers in Engeland.

Hij blijft in Engeland ook gewoon een topkandidaat voor de gouden bal maar 90 doelpunten in een seizoen gaat niet gebeuren en termen als 'beste allertijden' en 'van een andere planeet' zullen minder vaak vallen.

15 juli 2015 om 13:05

Aller tijden zeer zeker wel. In de CL bewijst hij het juist tegen clubs als Manchester City. Daar blijft helemaal niks meer van over als Messi daartegen speelt. Hij is in mijn mening de beste aller tijden. Mensen zeggen vaak dat Pele nog beter is. Hij heeft alleen in de Braziliaanse competitie gespeeld in een tijd dat er nog geen buitenspelregel bestond. Als de Pele van toen mee moest doen in het moderne voetbal zou het ook een goede voetballer zijn, maar niet zo goed als Messi.

15 juli 2015 om 13:23

Hoe kun jij daar nou over oordelen als jij nooit Pele, Maradona of Best hebt zien spelen? Die waren op hun eigen manier uniek en voor vele zou Maradona de beste zijn omdat mensen hem live hebben zien spelen. Vroeger was voetbal ook nog veel harder en bestonden schwalbes niet, toen was het écht een mannensport.

15 juli 2015 om 13:23

Hoe kun jij daar nou over oordelen als jij nooit Pele, Maradona of Best hebt zien spelen? Die waren op hun eigen manier uniek en voor vele zou Maradona de beste zijn omdat mensen hem live hebben zien spelen. Vroeger was voetbal ook nog veel harder en bestonden schwalbes niet, toen was het écht een mannensport.

15 juli 2015 om 13:27

@leajaxfan

Hij vernedert ploegen als Manchester City met Barcelona. De vraag is hoe hij het in Engeland zal doen zonder Barcelona, maar met een ander team.

Bij Argentinië zie je dat hij zonder Barcelona een heel stuk minder is. Vraag me af hoe hij het dan in Engeland doet, zonder Barcelona.

Ben het wel met je eens dat hij de beste aller tijden is. Het is nu zoveel beter en lastiger dan vroeger. Als je de beelden van vroeger en nu vergelijkt, kun je niet anders dan concluderen dat hij de beste aller tijden is.

15 juli 2015 om 13:47

@ Leajaxfan

Je maakt jezelf wel belachelijk hoor. Buitenspel werd ergens in de 19e eeuw ingevoerd, Pele was actief in de jaren '50 tot de jaren '70. Buitenspel bestond dus al een tijdje.

Verder zou ik eens de cijfers van Messi opzoeken. Op Engelse bodem kwam hij tot 2 goals en 2 assists in 10 wedstrijden. Dus zo heel erg bewijst hij het niet hoor.

15 juli 2015 om 15:07

@gunzforhire

Dat is jouw mening, en ik respecteer dat, maar ikzelf kan iemand niet de beste aller tijden noemen als hij nog geeneens een internationale prijs voor zijn land heeft kunnen winnen. Messi heeft genoeg mogelijkheden gehad, waarin hij met een sterk argentinië aan een toernooi begon..
minstens 2 wk's, verscheidene Copa's, en Messi is nooit verder gekomen dan een Olympische Medaille dat hij jaren geleden met jong Argentinië gewonnen heeft..

15 juli 2015 om 15:40

Het spel ging ook veel trager en er was veel minder druk van de buitenwereld. Maradonna zou het in deze tijd zeer moeilijk hebben.

15 juli 2015 om 16:44

En als Messi in de tijd van Pele was geboren was hij nooit bekend geweest omdat hij dan maar 1,40 was ofzo. Daar gaat het toch niet om?

15 juli 2015 om 18:10

@marrieaandebal
Ja, ten eerste zou Messi in die tijd 1.44 meter zijn, omdat er toen geen groeimiddelen waren zoals we die nu kennen, en ten tweede zou onze 1.44 meter messi, en zelfs deze 1.69 messi elke wedstrijd doormidden worden geschopt door alle houthakkers daar. Het was alsof je elke wedstrijd speelde tegen Stoke City met allemaal Pepé's in de verdediging..

Ik weet niet wat Godin onder 'dekken' verstaat.

Maar als je in de ene competitie spelregels hanteert en in de andere competitie amper, dat je niet gek op hoeft te kijken als aanvallende spelers het lastiger hebben, en verdedigende spelers makkelijker.

Het is nog veel simpeler.. In deze tijd is het vrijwel onmogelijk om in je eentje iets te kunnen winnen. Iedereen heeft goede spelers om zich heen nodig aangezien de tactieken van teams veel beter zijn als pakweg 20 jaar geleden.

15 juli 2015 om 12:56

Een aanval met Di Maria en een Aguero. Middenveld staat een Pastore met een geweldige pass. Nee aan zn medespelers ligt het niet. Hij was zelf simpelweg niet goed genoeg.

15 juli 2015 om 13:00

Di Maria is wel heel anders. Bij Barcelona wordt rustig opgebouwd en de bal in de ploeg gehouden want balverlies is een doodzonde in Barcelona. Di Maria is echter een speler die zodra hij de bal krijgt wil gaan lopen en wil proberen iets te forceren. Een soort van high risk, high reward methode. Messi is dat niet gewend bij Barcelona en ondanks dat Neymar en Suarez wel spelers zijn die graag lopen met de bal mogen zij dat veel minder doen dan bij hun vorige clubs.

Amen Diego Godin. Eindelijk. Waarschijnlijk wordt jij niet afgewimpeld met het tegen argument dat je Ronaldo zijn ballen likt, maar het is gewoon waar. In de Champions League is het namelijk ook lang niet altijd constant.

Jullie doen net alsof hij er helemaal niet van heeft gebakken. Hij is meerde keren man of the match geweest. Heeft meerdere goals gemaakt en assists gegeven en was gewoon erg belangrijk voor Argentinië. Dat hij na zo'n lang seizoen nog zo presteert kun je ook gewoon knap noemen. Tuurlijk is het niet precies hetzelfde als bij Barcelona, maar dat kan toch ook helemaal niet. Spel is totaal anders.

15 juli 2015 om 13:50

1 goal (uit een strafschop) en 3 assists (in 1 wedstrijd)...

Dus hoe jij bij meerdere goals komt is me sowieso een raadsel.

15 juli 2015 om 15:48

meerdere assists onnavolgbare acties . Kijk je alleen naar statistieken op livescore ofzo?

15 juli 2015 om 18:05

Ja, 3 assists in 1 wedstrijd. Dat zeg ik toch.

Hij zegt ook meerdere goals wat dus niet klopt. Kijk je alleen naar statistieken in de Fabeltjeskrant ofzo?

15 juli 2015 om 23:10

Ik kijk wedstrijden, nu jij nog

16 juli 2015 om 11:10

Ik begrijp niet echt waar jij op reageert.

sopcast1337: Messi had meerdere goals en meerdere assists.

Ik zeg: Hij had 1 goal (uit een strafschop nota bene) en 3 assists (maar allen in 1 wedstrijd). En dat zijn gewoon de feiten.

Ja, dat zijn meerdere assists, ik zeg nergens dat 3 assists voor 1 telt als ze in 1 wedstrijd worden gemaakt. Dit zijn gewoon de statistieken. Dat jij de wedstrijden kijkt wil niet zeggen dat deze statistieken niet kloppen.

Werd ook een paar keer lekker door de midden geschopt bij de copa zeg. En de wedstrijd tegen Paraguay vond ik hem juist fantastisch.

Onzin Messi presteert niet bij Argentinië omdat Argentinië geen Barcelona is.
Zet Messi bij City en hij speelt net zo zwak als Argentinië.
Messi heeft Barcelona meer nodig dan mensen denken.

Champions League topscoorder.....

15 juli 2015 om 13:53

ja met Barcelona...

15 juli 2015 om 14:01

Met Argentinie is Champions League topscorer worden lastig he.
Wees maar blij dat CR7 in Europa speelt, waar hij in de rust van kapsel wisselt.

15 juli 2015 om 16:07

@babel15

Maar hij zou geen topscoorder worden met een team dat geen wereldteam is. Bij een Atl Madrid of Dortmund zou hij nooit topscoorder worden. Het is makkelijker om veel te scoren als je team super dominant is.

15 juli 2015 om 16:27

Messi prestaties werken alleen maar bij Barcelona, en dat is waarom hij niet weg wil...

En tegen de duitsers,Fransen,Engelsen in de CL wauw wat is die man dom.

Ook tegen interlands tegen europese clubs vind ik hem matig..

Beetje een eenzijdig verhaal. Bij Barcelona speelt hij in een georganiseerd team dat complementair is aan elkaar. Argentinië heeft wereldspelers, maar daar houd het ook op. Het is los zand dat wereldspelers doet veranderen in droeftoeters. Otamendi was ook een drama op het toernooi. Het zijn allemaal eilandjes en dat is een van de grootst redenen dat ondanks deze generatie dit Argentinië zo matig presteert. Het afgelopen WK, met al die sterren, was ook een gotspe dat ze in de finale stonden.

Wat een onzin lees ik hier soms, tuurlijk speelt Messi minder bij Argentinie dan bij Barca. Maar mensen kijken soms alleen naar zijn goals bij Argentinie en vergeten dan dat hij in een hele andere rol speelt bij Argentinie. Mensen verwachten van Messi dat hij telkens het niveau van zijn wedstrijd tegen Bayern haalt in de halve finale maar vergeten dat dat onrealistisch is en dat niemand zo een hoog niveau keer op keer haalt. Feit blijft wel dat ondanks dat hij minder speelt bij Argentinie hij nog steeds een hoog niveau haalt, hoger dan Sanchez, James of wie dan ook. Alleen niet zo hoog dus als wij normaal van hem gewend zijn, maar dat is dan ook abnormaal hoog.

@marrieaandebal: Ik kan me anders nog goed voor de geest halen dat in 2011 tegen Arsenal Koscielny Messi in zijn zak had zitten. Koscielny zat er destijds zo kort op dat Messi geen ruimte had om iets te doen. Dus geen onzin verkopen dat hij in Engeland elke verdediging kapot speelt

15 juli 2015 om 15:59

Hahaha Messi heeft Arsenal meerdere malen vernederd. Die vier goals vergeten?

Zo moeilijk is het allemaal niet en makkelijk te verklaren.
Het hele barca is afgestemd op Messi en is hij dan ook spel verdediger.
Als je vanaf de jeugd nergens anders heb gevoetbald en dan een team om Messi word gebouwd heeft het tog ook zijn nadelen.
Messi is Barca en dat hebben ze zelf aan elkaar te danken om 1 speler boven de club neer te zetten.
Zonder Messi draait het team ook niet optimaal dat hebben we kunnen zien.
Bij Argentinië is Messi gewoon geen leider die niks op eist waardoor je een andere Messi ziet.
Messi is een clubvoetballer zal nooit ergens anders slagen bij geen andere club en weet dat ook en drom zijn club niet verlaten.
Drom voor mij cker niet de beste voetballer aller tijden.

Nee, die 4 goals ben ik zeker niet vergeten. Maar waar jij niet bij stil staat is dat ik het over Koscielny heb in de thuiswedstrijd die Arsenal speelde tegen Barcelona in februari 2011. De wedstrijd waar jij op doelt werd in april 2010 gespeeld en toen voetbalde Koscielny nog niet bij Arsenal.

Het is gewoon een feit dat Messi op Engels grondgebied zeer moeilijk scoort.

15 juli 2015 om 17:29

Dat ligt eerder aan zijn geluk dan aan zijn kwaliteiten. Messi scoorde niet tegen city maar je zag echt wel wat er gebeurde.. Maar nogmaals scoren is niet alles. Zonder Messi had City het een stuk makkelijker want bijna elke kans werd door messi gecreeerd.

Goed dekken en schoppen, trekken en vies tackelen zijn twee verschillende dingen. Bij de Copa word er idd meer met passie gespeeld, iedereen heeft een beetje de over mijn lijk mentaliteit.
Maar of het allemaal volgens de geschreven regels gaat is maar de vraag. De meeste idioten namelijk rond op de Copa America en de Africa Cup want daar kunnen ze er ook wat van.

Mensen die denken dat in EPL strakker gedekt word... daarom heeft hazard ook meer dan 200 dribbels in epl en daarom spelen alexis, hazard, aguero, etc beter in engeland dan in spanje. Ik snap niet hoe lastig het is om eventjes na te denken en je epl bril afzetten.

Xavi heeft gelijk. 98% van de fans houden van voetbal maar 2% begrijpt het. Ik wil niet zeggen dat ik bij die 2% hoor, maar van sommige mensen hier weet ik wel heeeel zeker dat ze er niet bij horen.

https://www.youtube.com/watch?v=fSetCz-9hoU

Jammer dat messi geen Spanjaard was
Dan was die met gemak wereldkampioen geweest
Bij argentinie moet hij met higauin samen spelen daar win je geen oorlog mee

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren