Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax wil improductieve Sanogo van Arsenal huren’

Laatste update:
/

Ajax wil Yaya Sanogo op huurbasis van Arsenal overnemen, zo meldt De Telegraaf maandag. Volgens het dagblad is manager Arsenè Wenger bereid om de 22-jarige Franse aanvaller tijdelijk naar Amsterdam te sturen: hij ziet Ajax als de ideale club voor zijn landgenoot. Ajax is na het vertrek van Kolbeinn Sigthórsson naar het Franse FC Nantes druk op zoek naar een nieuwe spits.

Sanogo, 1 meter 94, staat vooralsnog niet bekend als een aanvaller die veel doelpunten maakt. In het seizoen 2012/13 kwam de Fransman met Ivoriaanse roots tot 10 doelpunten in 21 duels namens Auxerre. Sanogo maakte in de zomer van 2013 de transfervrije overstap naar Arsenal. In totaal speelde hij twintig keer met het tenue van de Londenaren om de schouders en kwam hij niet verder dan één doelpunt. Op huurbasis voor Crystal Palace, het afgelopen half jaar, scoorde de lange aanvaller ook maar één keer, in elf wedstrijden.

Sanogo wordt hoe dan ook door Ajax gezien als een speler die de concurrentie moet aan gaan met Arek Milik. Frank de Boer gaf enkele dagen geleden al aan dat Ajax geen torenhoge bedragen voor een voetballer gaat betalen. “Dus moeten we slimmer zijn. En als we een topspeler kunnen huren of kunnen toeslaan bij een ’goudmijntje’, zullen we dat niet laten. Want uiteindelijk gaat het ook om de prestaties”, zei de coach, die eerder groen licht gaf aan de verhuur van Richairo Zivkovic aan Willem II.

Een goede spits voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een interessante optie kunnen zijn, al betwijfel ik of hij het zelf ziet zitten. Maar met zijn fysiek en redelijk technische capaciteiten zouden beide partijen best lol van elkaar kunnen hebben.

13 juli 2015 om 03:36

Ik denk dat dit inderdaad een goede optie is.

Milik heeft gezien zijn speeltijd uitstekende statistieken dus het lijkt me zinloos om achter hem een dure speler te gaan halen. Iemand van Arsenal kan enige ervaring brengen en gezien hij gehuurd wordt zal dit ook geen risico's voor Milik te weeg brengen.

If hij hier zelf trek in heeft moet nog blijken maar ik denk dat dit een goede versterking kan zijn.

13 juli 2015 om 07:47

Zivkovic verhuren en zelf een andere jonge aanvaller huren, lijkt me niet echt een goed beleid

13 juli 2015 om 07:59

Exact Nick.. logica is ver te zoeken.

13 juli 2015 om 08:07

@Nick_oss

Zivkovic moet wedstrijden spelen. Niet op de bank achter Milik zitten.

13 juli 2015 om 08:11

Pcies ajax js gebaat bij de ontwikkeling van zivkovic. Sanogo mag op de bank zitten en wedstrijden mee pakken.

13 juli 2015 om 08:21

Sanogo is vier jaar ouder dan Zivkovic. Dit is juist prima beleid. Hadden ze hem of Kadlec daadwerkelijk vastgelegd, dan zou Zivkovic als derde spits terugkeren. Nu zou hij waarschijnlijk volgend jaar de concurrentie met Milik aan kunnen gaan (als alles goed gaat).

13 juli 2015 om 08:24

Toch zal ook Sanogo daar niet blij van worden. En zo'n type zal na 2x banken denken: "ja hallo, dat kan ik in Londen ook". Dus waarschijnlijk is het daadwerkelijk beter een nieuwe Pantelic te halen (doet pijn om te zeggen) dan om weer een avontuur aan te gaan met een jongen zoals dit.

13 juli 2015 om 08:43

Punt is alleen dat Sanogo bij Arsenal de bank waarschijnlijk niet zou redden. En de tweede spits van Ajax komt altijd wel aan zijn minuten, zie Bulykin, Sigthorsson, Hoesen etc.

13 juli 2015 om 08:49

Nou Fokke, dan is het te hopen dat hij wél motivatie put uit een plek op de bank en nog meer z'n best gaat doen om een basisplaats af te dwingen itt Zivkovic die als een geslagen hondje bij de pakken neer gaat zitten.

Hoeveelste in de pikorde is hij eigenlijk bij Arsenal voor de spitspositie?

13 juli 2015 om 09:11

"Maximaal" 3e denk ik

13 juli 2015 om 09:14

Vreemd dat ze niet een oudere sterke spits scouten die een soort van Poulsen rol speelt. Niet alles willen spelen maar waar nodig belangrijk zijn.

Je kaat geen 2 gedreven spelers elkaar wedrijven.

13 juli 2015 om 09:53

nou nick,

zo slecht is dat beleid nog niet..
Zivkovic kan lekker spelen, iets wat hij bij Ajax veel minder zou doen, en je hebt toch een goede (momenteel zelfs betere) backup voor je spitspositie.

13 juli 2015 om 09:57

De logica is niet ver te zoeken als je verder kijkt dan je neus lang is daar Ricardo niet klaar is voor ajax1 en nog moet rijpen met volwassen worden. WillemII is perfect voor hem.

13 juli 2015 om 10:04

Maximaal in de zin van er zijn er minimaal 2 voor hem of maximaal 2 voor hem?

1 ding is zeker, sanogo heeft het niet tot nauwelijks gemaakt en als je dan bedenkt dat op dit moment Welbeck, Giroud en Walcott sowieso de voorkeur krijgen in de spitspositie is het sowieso beter voor Sanogo en Arsenal dat hij niet bij Arsenal gaat zitten aankomend seizoen

13 juli 2015 om 10:27

Sanogo zal er snel staan, Zivkovic was er nog niet klaar voor en het is goed om in een nieuwe omgeving te komen soms. Fysiek is Sanogo ook sterker, 4 jaar ouder. Toch zal hij Zivkovic niet in de weg staan richting het volgende seizoen.

13 juli 2015 om 10:27

@nick oss, ik snap het wel hoor. Zivkovic is een groeibriljant die geslepen moet worden. Dat kan niet bij de top 3, daar moet je er meteen staan. Deze spits van Arsenal heeft al in de topcompetities gespeeld en is fysiek een paar jaar verder. Je kunt ze dus niet met elkaar vergelijken. Overigens zou ik het een hele goede set vinden, prima back up zo een sterke krachtige speler.

13 juli 2015 om 10:32

Juist wel! Zivkovic wordt beter van het spelen van wedstrijden. Bij Willem II doet hij dat. Sanogo op de bank zetten is geen probleem want je hebt hem toch maar één seizoen.

13 juli 2015 om 11:53

A.
Zivcovic is nog lang niet afgeschreven maar moet nog een jaartje verder rijpen bij Willem II een club waar Ajax goede ervaringen mee heeft.
B.
Statistieken zeggen mij niks over Sanogo en Youtube beelden zijn vaak misleidend maar de concurrentie bij Arsenal is moordend in een veel zwaardere competitie. Misschien is het wel goed om een jaartje in een competitie te spelen dat op en lager niveau zit dan de P.l. maar wel bij een club dat hem aan zal spreken.ik denk dat Ajax geen slechte deal heeft als het tot een akkoord komt.

13 juli 2015 om 12:53

Zivkovic had een paar conflicten met De Boer,vandaar dat hij er nog niet klaar voor is.

13 juli 2015 om 13:37

Giroud, Welbeck, Walcott sowieso, en dan heb je nog Sanchez die eventueel spits kan spelen, en ik zou persoonlijk ook Akpom de voorkeur geven boven Sanogo..

13 juli 2015 om 07:24

ik denk dat dit voor de eredivisie een hele goede speler is, je ziet vaak dat fysiek grote en sterkere spitsen hier heel makkelijk scoren

maar ik vind het aankoopbeleid van ajax nog steeds heel erg matig, als je ziet wat psv weer gekocht heeft de laatste jaren en ajax kan ik dat echt niet rijmen.. en zo moeilijk is het niet want psv koopt eigenlijk ook het meest spelers die constant en goed presteren uit de eredivisie (o.a. mertens, wijnaldum,strootman,lens), en ajax krijgt het dan gewoon voor elkaar om B spelers als duarte, vd hoorn (waar iedereen al zag dat hij het niveau niet aankan op het WK onder 20?) en viergever die bij AZ al geen leider of belangrijke speler was.. sinkgraven is wel een talent maar ik zou zelf altijd eerder een propper halen die wat meer ervaring heeft en waaraan je al beter kan zien dat hij het niveau zeker aankan, die jonge talenten blijven allemaal een grotere gok... wat je koopt moet ervaring zijn en kwaliteit, talenten hoor je als ajax zijnde zelf op te leiden

13 juli 2015 om 07:40

En toch heeft Ajax de laatste jaren beter gepresteerd...

13 juli 2015 om 07:52

Ben het met je eens. Maar wat maken die psv spelers beter in jou ogen? Ajax is overduidelijk de bovenliggende partij met kampioenschappe de laatste 5 jaar.

13 juli 2015 om 08:06

het spel van ajax is al een hele tijd niet om aan te zien, tuurlijk is ajax 4x achter elkaar kampioen geworden maar psv had met de juiste trainer zeker 2x kampioen moeten worden want je zult toch ook wel toe moeten geven dat psv een betere selectie heeft gehad dan ajax de laatste 3 jaar...daarbij verkoopt psv nu al een paar jaar spelers voor de absolute hoofdprijs en bij ajax zo goed als niks

ajax heeft veel geld maar investeert alleen in B-keus of grote talenten als zivkovic en sinkgraven waarvan het afwachten is of ze het gaan redden...met gudelj hebben ze in mijn ogen eindelijk een goede aankoop gedaan, alleen wordt het wel heel erg druk op het middenveld...want bazoer klaassen en gudelj kan je eigenlijk niet passeren maar dan heb je daarachter nog sinkgraven en schone...serrero ook nog die zal je moeten verkopen en andersen zouden ze een jaar bij heereveen moeten stallen...en eigenlijk riedewald ook nog maar die wordt nu gezien als CV, waar ik mijn twijfels bij heb maar ok. Dan hebben ze ook nog van den beek die ook rustig aan wat speelminuten moet gaan krijgen, ook die zouden ze beter een jaartje kunnen verhuren aan cambuur,willem2 of heereveen.

13 juli 2015 om 08:42

Blind en de jong zijn idd niet voor de hoofdprijs gekocht......daarom heeft ajax nu 100+ mln op de bank omdat ze nooit goed verkopen.
Je lult verder ook maar met' als psv een andere trainer had gehad' wat heb je daar nu aan? Psv dpet het anders dan ajax

13 juli 2015 om 09:28

blind wel ja, maar ik zeg al zo goed als niks

vind je dat ajax voor siem de jong de hoofdprijs heeft gekregen? nog geen 9 miljoen voor de aanvoerder van ajax

psv heeft de afgelopen 2 jaar voor 105 miljoen euro spelers verkocht...

mijn punt is dat ajax een paar keer met heel veel geluk kampioen is geworden, door het falen van anderen..het spel is nooit constant en vaak alleen in toppers of in de CL goed

13 juli 2015 om 09:31

Als die selectie zo veel beter was dan hoort de trainer niet zo veel uit te maken lijkt mij. Die betere spelers hebben geen trainer nodig om een mannetje uit te spelen, uit te schakelen of de bal binnen te schieten. Daarnaast eindigde die betere selectie op 14, 7, 7 en 12 punten achterstand op Ajax voor de afgelopen titel. Misschien hadden ze een paar speler die er bovenuit steken, maar overduidelijk niet de complete selectie.

13 juli 2015 om 09:43

Verthongen, Blind, Eriksen, Alderweilerd, De Jong, Stekelenburg en Anita zijn voor goede bedragen verkocht terwijl ze vaak nog maar een 1 jarig contract hadden.
Als je in de archieven van VZ kijkt dan zie je veel reacties van met name niet Ajacieden die claimen dat Ajax teveel voor deze spelers heeft gehad.

De klappers van psv hadden vaak langere contracten toen ze verkochte werden. Dat drijft de prijs ook omhoog.

13 juli 2015 om 10:02

Lestienne en Pereiro zijn toch ook twee spelers waar je maar van moet afwachten of ze het redden bij PSV? Of zijn het in jouw ogen gearriveerde topspelers?

13 juli 2015 om 10:13

@ Tinuske80

Kampioen geworden door het falen van anderen. In de 4 jaar dat Ajax kampioen werd zijn vrijwel alle onderlinge topwedstrijden in het voordeel van Ajax beslist. Oftewel dan ben je gewoon beter dan de rest. Dus gelukkige kampioenschappen, bullshit.

Verder wil je de transferbalanzen vergelijken. PSV heeft voor de 2e keer in de afgelopen 6 jaar een positieve transferbalans en gelijk is PSV beter in transfers? Sure. Ajax heeft juist veel meer geld verdiend aan transfers de afgelopen 5 jaar dan PSV heeft gedaan. En hoe kom je bij 105 miljoen in 2 jaar tijd? Hoe bedoel je, jezelf rijk rekenen? Zelfs je de laatste 3 transferwindows rekent komen ze nog niet aan de 105 miljoen...?

13 juli 2015 om 10:35

Ajax koopt gewoon minder en gebruikt meer spelers uit de opleiding in de basis: Eriksen, Anita, Blind, Verthongen, Alderweirld, van der Wiel, De Jong, Kishna, El Ghazi, Fischer, Veltman, van Rhijn, Bazoer, Riedewald komen uit de opleiding. Boilesen en Andersen zijn (nog) niet erg succesvol, maar komen er ook vandaan en Dijks komt via een omweg. Tete, van de Beek, Cerny, Muric, Nouri, Savastano, Menig is weer een lichting nieuwe talenten. Kortom ajax leidt veel meer en beter op. De aankopen krijgen meer tijd, zo ook Cillessen, die ontwikkeld zich goed.

13 juli 2015 om 10:48

profiteren van de fouten van andere is ook een kwaliteit en ajax heeft met vertonghen, aldeweireld, de jong, blind en eriksen toch aardig verkocht de afgelopen jaren.

13 juli 2015 om 11:19

http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/psv-verkoopt-vo...
ik vind gewoon dat ajax zeker 70 van de wedstrijden gewoon echt heel slecht speelt de laatste seizoen vooral...alleen hebben ze een paar hele sterke reeksen gehad na de winterstop en daardoor kampioen geworden

ik vind dat zeker 2 kampioenschappen te danken zijn aan de concurrentie

13 juli 2015 om 11:46

Wat jij vindt maakt niet uit, feit is dat ajax 4 keer de beste was. Ik mag psv ook kampioen van de armoede noemen als ik de tegenstand armoedig vind, maakt ze niet minder kampioen. Zo kun je altijd wel iets verzinnen om prestaties naar beneden te praten.

13 juli 2015 om 11:54

gelukkig mag je hier je mening geven...vond zelf het spel in ieder geval ver van het beste, psv heeft afgelopen seizoen het kampioenschap (helaas) wel echt verdient

ik vind dat ajax alle wedstrijden muv uit psv en feyenoord gewoon moet domineren...en af en toe heb je natuurlijk mindere wedstrijden, maar over het algemeen moet je als ajax zijnde gewoon de bovenliggende partij zijn

13 juli 2015 om 12:47

Leuk voor PSV dat ze het "wel" hebben verdient. Echter een kampioenschap wordt verdiend over 34 wedstrijden. Wie er dan bovenaan staat is gewoon terecht kampioen. Dat het voetbal niet om aan te gluren is van Ajax zal niemand ontkennen.

13 juli 2015 om 12:58

ik vind niet dat je altijd terecht kampioen bent met het meeste aantal punten, maar goed, velen hier schijnbaar wel

13 juli 2015 om 08:11

Pff doet me denken aan een jongen Castaignos of een kazim. Kazim is beter gespierd als meerdere spitsen maar scoren kan die nauwelijks

13 juli 2015 om 10:00

31 wedstrijden , 2 goals , je zou zeggen is een verdediger .
Ajax wordt nog niet verwent pfff.

13 juli 2015 om 10:09

Sanogo is echt een goede spits voor Ajax. Speelde een paar hele goede wedstrsijden voor Arsenal. Echter zat hem het toen net niet mee waardoor hij niet tot scoren kwam. Hij heeft het wel klaar gekregen om tegen Benfica 4 keer te scoren in de voorbereiding. Deze spits zou Ajax echt beter maken.

13 juli 2015 om 10:24

Lijkt mij een goede optie. Maar Ajax moet vooral Milik het vertrouwen geven, is echt een goede spits die elders gewoon in de basis zou staan.

13 juli 2015 om 10:31

Zeker, maar met beker en europees voetbal erbij zijn er 50 plus wedstrijden. Heerlijk als je dan kan rouleren. En aan zijn postuur te zien kan je hem ook al pinchhitter inzetten.

13 juli 2015 om 11:45

Goede spits verhuren en een improductieve spits op zijn plek zetten...frank gaat stug door met zijn lachwekkende beslissingen

Wat heb je aan een improductieve spits? Kon je net zo goed Sigthorsson behouden die heeft ook die kwaliteiten.

13 juli 2015 om 01:50

Die jongen is alleen een improductieve spits gebleken in de Premier League. Als 19-jarig 'jochie' heeft hij het bij Auxerre gewoon goed gedaan met een moyenne van een op twee. Daarnaast hebben we met Pelle gezien dat de centrum verdedigers in de Eredivisie veel moeite hebben met een lange, fysiek sterke speler. Tel daarbij ook nog eens op dat hij technisch redelijk goed in elkaar zit en voor zijn lengte behoorlijk snel is en je kan concluderen dat de gedachte van Ajax logisch is. Hij heeft gewoon, net als vele anderen, te vroeg de stap gemaakt naar de absolute top. De Eredivisie is een speeltuin voor dit soort spelers geworden de laatste jaren, dus ik zeg: Ajax, doen! Ik mag dan Feyenoorder zijn, maar dit soort spelers zijn gewoon interessant voor de competitie en kunnen de Eredivisie weer een beetje op de kaart gaan zetten als ze slagen.

13 juli 2015 om 01:58

Toch één iemand die er verstand van heeft. Zoveel mensen dat hem onderschatten terwijl ze hem nooit hebben zien spelen. Tegen Dortmund was z'n actie vooraf de goal technisch goed en mooi, maar het komt er niet altijd uit. Zoals je zegt kan hij in de Eredivisie potten breken voor Ajax en kan het perfect uitkomen.

13 juli 2015 om 02:23

Zivkovic had op zijn 17e net zulke statistieken. En in een betere competitie. Waarom moet je deze jongen dan huren? Zodat Zivkovic bij Willem II aan het Ajax-spel kan wennen?

13 juli 2015 om 02:33

Allemaal leuk en aardig, maar Zivkovic wordt niet voor niets naar Willem II gestuurd en deze jongen zit niet voor niets bij Arsenal. Zivkovic is maar een vervelend mannetje die op dit moment gewoon zijn carriere aan het verpesten is, terwijl Sanogo hem juist nieuw leven in wil blazen. Dat is nogal verschil in mentaliteit en het gevoel wat over wordt gebracht op de rest van de selectie.

Daarnaast haak je totaal niet in op mijn argumenten, dus als dit je beste argument / vraag is, ga dan volgende keer alsjeblieft de discussie met iemand anders aan

13 juli 2015 om 03:00

In een betere competitie dan de Ligue 1?

13 juli 2015 om 03:01

Zivkovic doet een stap terug, om er vervolgens hopelijk 2 vooruit te zetten. Dat doet deze jongen ook, hij wordt niet voor niets naar Ajax gestuurd. Ze willen beide hun carrière een nieuw leven inblazazen op een lager niveau.

13 juli 2015 om 05:00

Lol betere competitie. Zivkovic speelt in de ED hoor.

Deze jongen was in ieder geval goed vs Bayern in de CL. Snel, sterk, doorzetter. Ook PL ervaring en L1 ervaring.
Zulke wedstrijden schat ik meer op waarde, dan een puike pot vs met alle respect de verdediging van een club als NEC of zo.

Deze jongen is Totaal het tegenovergestelde van de Ajax spitsen @ de afgelopen seizoenen. Heeeey misschien hebben we nu dan eindelijk een doelpuntenmaker in huis.

Persoonlijk heb ik het gehad met die 65 kilo 1meter70 gastjes in de punt van de aanval. Zoals Smk88 terecht zegt,een soort van Pelle.

13 juli 2015 om 05:42

ligue 2 speelde auxere dat jaar

13 juli 2015 om 07:23

Eens met wat je zegt hoor, zie hem ook graag komen. Maar zat te denken, of Lodeiro na heeft ajax toch nooit echt kleine spitsen gehad. Het zijn geen bomen van 2 meter zoals Sanogo. Maar klein valt wel mee toch?

13 juli 2015 om 08:03

Ik herinner me ook nig een gevalletje Bojan die uitstekende cijfers had als jonge knul. Kwam in zijn huurperiode ook niet uit de verf bij Ajax. Daarnaast moeten spelers toch ook (een jaar?) wennen aan het almachtige Ajax systeem?

13 juli 2015 om 09:15

Vind het weer een tendentieuze titel ook. Uiteraard is Ajax niet geïnteresseerd omdat die jongen zo weinig scoort - en hopen ze juist dat hij bij Ajax uiterst productief wordt.

Ik begrijp dat ze hier de boel graag aanscherpen om views te scoren, maar een negatieve toon zetten om reacties uit te lokken is toch wat treurig. Er is heel bewust gekozen voor het woord 'improductieve', terwijl 'fysiek sterke' wat minder gekleurd zou zijn en meer in lijn met de oorsprong van Ajax' interesse.

13 juli 2015 om 09:18

Dat lag aan De Boer. Bojan is een spits, geen rechtbuiten. Hij heeft maar een handjevol wedstrijden in de spits gespeeld, en daarin was hij meteen de beste op het veld.

13 juli 2015 om 01:55

Pelle was ook improductief. Met een beetje fysiek kom je in de Eredivisie al een heel eind. Blijft altijd een gok natuurlijk maar het risico is klein bij huren.

13 juli 2015 om 02:38

Inderdaad, Kazim, Pelle en De Jong waren ook improductief en zijn alle 3 in de dubbele cijfers beland. Fysiek zijn of waren ze ook alle 3 superieur in de eredivisie en tecnisch doet hij ook niet voor de laatste 2 onder en met 1 been op de rug is hij nog technischer als Kazim.

Blijft een gok omdat hij in tegenstelling tot Pelle en De Jong zal moeten wennen in NL maar ik vind het niet gek bedacht.

Kan iemand wat over hem vertellen? Zou hij goed genoeg zijn voor Ajax en beter dan Milik?

13 juli 2015 om 01:47

Heel moeilijk te zeggen. Hij komt erg lomp over, maar dat komt vooral door zijn lengte (en zijn afschuwelijke (en grappige) valpartij na een doelpunt van hem). Verder vind ik hem combinerend nou ook niet geweldig. Hoewel dit goed uit zou kunnen pakken, denk ik niet dat dit de man is die Ajax nodig heeft.

13 juli 2015 om 02:02

Ik denk serieus dat dit een goede speler voor Ajax zou zijn. Speelde bij het jeugd EK zeer sterk en heeft ook zelfs nog in de CL gescoord tegen Dortmund. Ik vind het een goede speler en zou hem een goede keus vinden om te concurreren met Milik.

13 juli 2015 om 02:19

Maar denk je dat het concurrentie gaat worden, of gaat Sanogo 1e keus worden? Ik denk niet dat Sanogo verhuurd wil worden om ergens op de bank te gaan zitten.

13 juli 2015 om 10:44

Garanties gaat Ajax hem niet geven, als hij beter is dan Milik dan speelt hij. Dat is een gezonde werksfeer die hoort bij een topclub.

Laat het niet waar zijn! Dit is een klap in het gezicht voor alle supporters. 100 miljoen op de bank, jaar in jaar uit je beste spelers laten gaan en dan met deze spits komen. Haal dan niemand en zet de spits van de A1 of Zivkovic er maar in. En ondertussen gaan de toegangsprijzen omhoog terwijl de kwaliteit van de selectie elk jaar minder wordt.

13 juli 2015 om 02:21

Zie mijn reactie hierboven. Ik durf er geld op te zetten dat alle critici hier aan het eind van het seizoen, mocht Sanogo daadwerkelijk komen, lyrisch zijn over zijn prestaties. Je vergeet dat die 'maar' de Eredivisie is; een competitie die voor dit soort spelers een speeltuin is geworden.

13 juli 2015 om 04:51

Eindelijk een fysiek sterke aanvaller Rugu die ook nog eens zijn lengte mee heeft.
Ik denk dat hij van waarde kan zijn voor Ajax.
Snel, sterk en 10 goals in 21 duels in Frankrijk vind ik nou niet zo slecht.
@ C-palace, minder, maar ja die ploeg staat nou niet bekend om aanvallend voetbal.

13 juli 2015 om 09:01

De toegangsprijs gaat alleen omhoog als je op 1 van die plekken zit waar je al járen te weinig betaald, dus of je daar nou zo om moet janken? Ik denk dat je gewoon blij mag zijn dat men die prijzen niet al jaren eerder heeft genivelleerd.. Sommigen zijn altijd zo ondankbaar, jarenlang te weinig betalen en als dat een keer wordt rechtgetrokken staan de jankerds vooraan hoor!

13 juli 2015 om 10:46

Het is een klap voor de zeikers en negativelingen. Beste spelers zijn gebleven hoor en er is nog versterkt ook.

Man, man, man, huur dan Lacina Traoré van Monaco. Die is daar derde keus.

13 juli 2015 om 09:04

En zal waarschijnlijk alsnog drie keer het salarisplafond van ajax verdienen.. dus dat is a geen optie..

'En als we een topspeler kunnen huren of kunnen toeslaan bij een ’goudmijntje’, zullen we dat niet laten.' Deze Sanogo is toch geen van beide lijkt me. Misschien doen ze dit alleen om zo goedkoop mogelijk de plek van Zivkovic voor een jaar op te vangen, want dit is nou niet echt dé spits die Ajax nodig heeft.

13 juli 2015 om 01:48

Dat is denk ik en hoop ik ook het hele idee. Ik zou het een goede zet van Ajax vinden om iemand voor een jaar te huren. Als je nu iemand koopt, zit je volgend jaar met 3 spitsen.

Ondanks zijn statistieken lijkt me dit een aardige oplossing voor Ajax. Voor eredivisiebegrippen een prima spits. Denk alleen dat Milik niet graag op de bank gezet wordt en Sanago niet verhuurt wil worden aan Ajax zonder uitzicht op voldoende speeltijd .

13 juli 2015 om 01:43

Nee juist niet. Sanogo is niet van het niveau waar Ajax naar op zoek moet gaan. Als je dan iemand huurt, doe het dan goed zou je zeggen. Met 100 miljoen op de bank moet het Ajax wel lukken een betere speler aan te trekken.

Als ze hem willen huren, dan zou dit wel een domme zet zijn vind ik. Dan kun je beter iemand uit de jeugd doorschuiven naar het eerste, zoals een Zakaria El Azzouzi.

13 juli 2015 om 01:50

Als El Azzouzi doorgeschoven word, dan wil ik niet weten hoe Zivkovic zich moet voelen.

13 juli 2015 om 03:44

Sommige mensen snappen blijkbaar niet dat Ajax die 100 miljoen niet zo maar kan uitgeven, het brengt een positieve balans maar dat geld kan je niet zo maar uitgeven als je gezond wil blijven.

Ajax zal komend seizoen wellicht geen Champions league spelen en dan zullen de inkomsten een stuk lager zijn dan afgelopen jaren. Ajax heeft een begroting die zonder Champions league en verkopen niet winst gevend is dus het is een risico om dat geld zo maar uit te geven.

En dat is ook precies de reden dat Ajax niet als een gek met geld gaat smijten. Ze zullen alleen gaan kopen als er geld binnen komt.

13 juli 2015 om 10:08

@Panerai: dank voor je goede reactie. Eindelijk iemand die nadenkt.
Ajax gaat daarnaast ook nog eens vkor de grootste vetkluif die ze kunnen krijgen: de ArenA. Dat zal de inkomsten stelselmatig goed doen.
Nu een Sanogo huren en volgend jaar Zivkovic als een man verwelkomen en we hebben de spitsen voor volgend jaar klaarstaan.

13 juli 2015 om 10:48

Je staart je blind, ajax moet binnen de begroting blijven, zonder CL kan dat, maar dan moet Ajax creatief zijn en niet teveel uitgeven.

13 juli 2015 om 10:50

Bij ajax is er altijd druk vanuit de opleiding, kun je daar niet tegen dan ben je ongeschikt, de beste zal spelen.

13 juli 2015 om 07:04

Meer dan een aardige oplossing denk ik. sterk, snel en behendig. Mochten de vleugels hem goed bedienen en de middenvelders vaak met hem combineren kan hij denk ik de 25 halen in onze competitie.
Dit soort spitsen voelen zich zo op hun gemak ik NL. Kijk naar die Franse jongen bij Utrecht.
Of Luuk de Jong. Zelfs Kazim. Pelle destijds ook.

Gaan ze een keer voor een spits, is het een improductieve spits. Echt hoe krijgt Overmars het toch voor elkaar. Hij heeft een scherp oog voor pure middelmaat spelers.

13 juli 2015 om 01:58

Tja, dat krijg je als je ex voetballers met weinig tot geen ervaring g op zulke functies zet. De beste man heeft er totaal geen kaas van gegeten.

13 juli 2015 om 09:09

@ Psv1913.real

Leg dat eens uit, want als je het hebt over puur organisatorische of financiele zaken kan ik je argument begrijpen, maar als ze ex-voetballers zijn dan zouden ze toch juist wel meer voetbalinzicht moeten hebben en beter kunnen beoordelen wat voor spelers er nodig zijn en wat voor type een speler is?

13 juli 2015 om 07:07

Wat was Pelle wel niet voordat hij bij mijn club tekende.
Als deze jongen er heel wat inknalt is het weer goed gezien van Overmars.
Als jullie hem niet willen, dan accepteren wij hem graag in de Kuip.
Deze jongen zal zomaar de beste spits kunnen worden in de Eredivisie.
Kan koppen, wint gemakkelijk duels, is snel en goed in de combinatie.
Hij heeft eigenlijk alles van Luuk de Jong (die ik nu de beste spits in de Eredivisie vind) alleen is deze jongen ook nog eens velen malen sneller en ondanks zijn lengte technischer.
Wees bij mocht dit doorgaan.

13 juli 2015 om 09:07

Milik was ook niet productief, en is dat nu ook aardig. Het is natuuurlijk niet zo zwart wit dat als hij bij Crystal Palace niet scoort of bij Arsenal niet in de basis staat hij in de eredivisie ook wel niet zal scoren. Het is erg afhankelijk van het niveau van de competitie, wat voor soort voetbal een team speelt en hoeveel vertrouwen zo'n jongen krijgt. Ik neem aan dat als hij komt, hij niet voor de basis wordt gehaald en ik kan me goed voorstellen dat zo'n jongen als invaller als je wat wilt forceren het goed kan doen.

13 juli 2015 om 10:42

Jij kan echt alleen maar kritiek leveren hé? Grappig, want een propper scoort niet meer dan Gudelje. Een lestienne scoort niet vaker dan Sanogo en Pereiro heeft zich nog nooit bewezen op de Europese velden. Over welke middelmaat had je jet nu precies trolletje?

Indien ik supporter van Ajax zou zijn, was ik op voorhand ontstemd over deze keuze in hun zoektocht naar een extra spits. Maar ik ben Utrecht fan, dus wat zal het mij moeten doen dat ik PSV betere zaken voelt doen? Oh ja, ik weet het alweer, in de seizoenen dat Ajax de titel pakt, verslaan we ze in de Galgenwaard.

13 juli 2015 om 01:55

Volgens mij versloegen jullie Ajax thuis toch ook, of niet?

13 juli 2015 om 01:58

Ja, klopt wel.

13 juli 2015 om 07:32

Sorry, ik doe me best. Maar wat bedoel je nou precies? Je vind volgens mij dat psv beter zaken doet. Maar daarna..

13 juli 2015 om 17:04

@ tikkietoe

Trust me, die Ajacieden zijn er ook (zoals ik al bijna twee jaar ontstemd ben), maar helaas zijn wij (weer) in de minderheid. Dat komt denk ik omdat zoethouder Heitinga is gekomen, begrijp me niet verkeerd ik ben blij dat zo´n echte Ajacied weer terug is. Alleen wilde de club hem eerst niet eens hebben, toen de grote massa ook ontevreden werd was er opeens wel belangstelling.

Zolang Overmars directeur voetbalzaken is bij Ajax verwacht ik eigenlijk niets meer. Nu zal ik natuurlijk Ajax niet de rug toe keren, maar ik heb al mijn vertrouwen in hem verloren. Persoonlijk zie ik hem het liefst zo snel mogelijk verdwijnen voordat hij nog meer schade aanricht. Helaas zal hij niet op korte termijn verdwijnen.

Deze spits ken ik niet zo goed, maar zoals gebruikelijk stapt men weer af van hetgeen we nodig hebben, waar de Boer om vraagt en wat er eerder afgesproken hadden. Dit is nou niet die ervaren spits zochten, dus die gedroomde gedegen internationale ervaring in elke linie kunnen we dus wel op ons buik schrijven.

Ajax staat enig sinds onder druk na het toegeven dat ze al die jaren niet serieus gescout hadden. En omdat ze in februari van dit jaar ook nog eens groots verkondigden dat ze voor het einde van het vorige seizoen hun selectie rond wilde hebben. Uiteraard krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel, maar verrassend vind ik het allerminst wat er deze transfer periode wel maar vooral niet gebeurd.

Hahaha Yaya Sanogo is technisch o zo beperkt. Kijk hij is fysiek superieur aangezien hij groot, sterk en redelijk snel is. Maar voetballen dat is wat minder, en laat dat net de belangrijkste eigenschap zijn die een Ajaxspits moet hebben. Doelpunten maken komt op de tweede plaats en dat kan hij met veel moeite. Sanogo moet naar een kleine Franse club, waar hij met zijn snelheid ook kan profiteren van de ruimtes.

13 juli 2015 om 02:00

Helemaal niet, heeft al eerder getoond dat hij technisch iets in z'n mars heeft. En de BPL en Eredivisie verschillen serieus van elkaar, dus misschien dat hij daar uit z'n verf komt. Hij kan makkelijk mee volgens mij bij Ajax mits dat hij nog wat extra werkt aan z'n voetballende kunsten, anders voor de rest is hij prima. Fysiek sterk, hebben ze het lastig mee in de Eredivise, snel en lengte genoeg voor hoge ballen. Het is een gok die goed kan uitkomen voor beide.

13 juli 2015 om 02:04

Heb je hem niet zien spelen tegen Dortmund in de CL? Geweldige actie waarbij juist zijn techniek opviel en koel afgemaakt. Heeft bij Arsenal nooit een kans gekregen maar hij kan zeker wel voetballen.

13 juli 2015 om 12:47

Dat is 1 actie... kijk daarna voor de grap zijn valpartij na zijn goal tegen (dacht ik) Benfica.

13 juli 2015 om 12:48

Al is dat meer lompheid dan daadwerkelijk techniek. Maar in de wedstrijden waarin ik hem zag spelen was het ook niet al te best met zijn techniek.

13 juli 2015 om 02:23

Waarom denk je dat Ajax redelijk vaak moeite heeft om wedstrijden open te breken? Juist, er ontbreekt een echte killer in de spits. Leuk hoor dat het team goed moet kunnen voetballen, maar dat moet ook zonder spits kunnen. Sanogo kan met zijn lengte een soort Pelle rol gaan spelen bij Ajax. Hij kan daar ballen vasthouden en weer inleveren. Als het middenveld en de flanken hun werk doen, knalt Sanogo er hier gewoon rond de 20 in en is iedereen weer lyrisch over hem en over Ajax.

13 juli 2015 om 05:45

Je hebt hem overduidelijk nooit zien voetballen. Technisch is hij juist prima. En ja hij oogt houterig, maar is dat niet. Geen Zlatan dingen nee, maar zeker een prima balbehandeling is prima. Hij is naar mijn mening een betere versie van Babel.

13 juli 2015 om 05:55

** op basis van zijn wedstrijden op PL niveau dan. In Frankrijk heb ik hem never zien spelen.
M

Komt Overmars weer eens bedelen voor een talent of tweederangs speler, zullen clubs als Barca en Arsenal ongetwijfeld denken. Elk jaar hetzelfde liedje, nadat het beoogde target om wat voor reden dan ook, onhaalbaar bleek. En de Ajax-scouts mogen intussen uit hun neus blijven eten.

13 juli 2015 om 07:54

De Ajax scouts hebben hun werk al gedaan bij Zivkovic. Of ben jij echt nog steeds in de veronderstelling dat Ajax maar 1 spits heeft en niets met de jeugd doet? Tuurlijk is huren een logische stap als je de talenten een kans wilt geven en daarin gelooft.

Wat ben ik blij dat Overmars er zit en al die kritiek kan hebben zeg.

13 juli 2015 om 10:55

Juist! En Milik.. Gewoon een stel antis en zeikerds, zelfs als hij er 25 in legt zullen ze nog wat aan te merken hebben. Ajax leidt op en koopt weinig, scouts zijn inderdaad actiever in de jeugd.

13 juli 2015 om 10:18

Nee hoor, super beleid, zo kan Zivkovic zich goed ontwikkelen, hebben we de spits positie goed bezet want een aanspeelpunt en dus een fysiek sterke spits ontbrak nog. Prima oplossing op deze manier.

13 juli 2015 om 15:27

Profiel en zoektocht ging uit naar een ervaren spits, die er direct kon staan en een coachende support kon zijn voor al die jonge talenten op het veld. Vandaar de vroegtijdige interesse in Vdv. Hoe men vervolgens op een jonge huurling, een totaal andere type spits uitkomt die tevens nog moet groeien en zich allereerst moet aanpassen aan de speelstijl, stad en cultuur, kunnen blijkbaar alleen jullie volgen. Aparte logica.

13 juli 2015 om 17:15

Heitinga is dat geworden van achteruit, je moet creatief en flexibel zijn, zon duidelijk profiel is daarnaast nooit opgesteld. Ze gaan nu voor een fysiek sterke spits, goed plan, kunnen we gebruiken.

13 juli 2015 om 17:49

@ The_F-Sider

Helemaal mee eens, op een of andere manier maakt het voor de overgrote meerderheid van Ajacieden niet uit dat men continue tegenstrijdig handelt ten opzichte van het rapport Coronel en de revolutie. Ook het feit dat Overmars en Co zowel de scouting als de "toekomst" tegen zichzelf in het harnas gejaagd hebben is geen enkel probleem. Er word immers goed beleid gevoerd...... Het lachwekkende is in dit geval ook nog dat ze vaak tegenstrijdig handelen met hetgeen ze zelf prediken, maar er word goed beleid gevoerd.

Hoe ze bij deze speler zijn uit gekomen heb ik wel een verklaring voor. Aan intensief scouten heeft men al die jaren niet gedaan, om zo´n specifieke speler te vinden heb je tijd nodig. Tijd die ze ook nog eens voor zichzelf verkleind hebben door afgelopen februari om "daadkrachtig" over te komen; te verkondigen dat ze voor het einde van het vorige seizoen de selectie rond wilde hebben. Iets wat natuurlijk compleet onrealistisch is als je pas op dat moment bent begonnen om de markt in kaart te brengen na jarenlange verwaarlozing.

Ondanks dat de meeste Ajacieden hier alles wel prima vinden wat de club doet sinds Heitinga als paai middel is binnen gehaald, staat er evengoed nog behoorlijk wat druk op Overmars. Hij moet dus wat, en zo gaat het eigenlijk elke keer weer, al moet ik hem nu wel een klein complimentje geven dat hij eens verder kijkt dan "studio Voetbal scouten".

Mocht deze speler komen krijgt hij van mij natuurlijk het voordeel van de twijfel, maar van die jarenlange (wat aan het einde van het vorige seizoen nog eens herhaald werd) gepredikte gedegen internationale ervaring in elke linie komt wederom weer niets van terecht. Daarnaast betreft het een huurling, zodoende kunnen ze het "eerst moeten verkopen" (wat er in Nederland altijd als zoete koek ingaat) wat een direct gevolg is van eerder wanbeleid omzeilen. Helaas trekt dit in Nederland dan altijd weer de aandacht weg van het eerdere falen, omdat er dan altijd gezegd kan worden dat men tenminste nog iets deed.

Terwijl de club aan de andere kant ook doodleuk roept dat ze geen spelers halen om het halen. Zolang Overmars directeur voetbalzaken is verwacht ik echt niets meer; behalve dan dat de al verspilde dertig miljoen per seizoen groter en groter word. Al die kleine beetjes zijn al aardig in de papieren gaan lopen.

Na vijf jaar Cruyff en zijn geweldige netwerk is Ajax al zo diep gezakt dat we spelers moeten gaan huren. Waar is die Cruyff van vijf jaar geleden die een grote bek had over het falen van de jeugdopleiding en in de Telegraaf beweerde dat Ajax, onder zijn leiding, weer een Top Club zou worden? Na vijf jaar Cruyff zitten we met Ling in een strategische commissie die de belangen van Cruyff verdedigt en een aantal prutsers in de jeugdopleiding..

13 juli 2015 om 03:37

Wat maakt huren uit? Wanneer een gehuurde speler er net voor kan zorgen dat je de CL haalt dan klaagt niemand erover. Daarnaast ben je elk talent dat het goed doet na 2 seizoenen ook kwijt. Dus het argument dat elk jaar je team veranderd gaat in mijn ogen ook niet echt op.

13 juli 2015 om 03:48

Ach, iedereen weet toch dat onze rol als topclub in Europa is uitgespeeld ? Dat Cruijff dat toen riep was allemaal leuk en aardig, leuk voor het opportunistische deel van de achterban. Maar ieder weldenkend mens weet dat je met geen enkele voetbalfilosofie het ontstane gat tussen Ajax en de Europese top dicht. Een zak geld heeft nog nooit een doelpunt gemaakt, maar wel heel wat grote voetballers bij een team gebracht. Laten we die illusie asjeblieft varen wanneer we onze beleidsbepalers willen afrekenen.

We mogen dankbaar zijn dat we van een van de ongezondste clubs van Nederland zijn veranderd in de gezondste club van Europa. Ook zijn we sportief weer succesvol geworden op nationaal gebied, met 4 landstitels op een rij. Ook is het lang intern rustig geweest bij Ajax, wat ook een zegen voor de club was. Daar is helaas nu wel een einde aan gekomen.

In mijn optiek omdat er van alle kanten een beetje wordt doorgeslagen. Overmars heeft met het aankoop en verkoopbeleid de selectie niet meer op pijl kunnen houden. Zeker de afgelopen twee jaar zaten er veel teveel miskopen tussen in mijn optiek, en teveel paniek aankopen. Ondertussen blijft Jonk praktisch tegen iedere aankoop ageren omdat hij vindt dat we het nu allemaal zelf wel kunnen opleiden. Dat laatste zal misschien (is nog allerminst gebleken) maar Ajax is een topclub en moet NU presteren. Alles wat Jonk over drie jaar aflevert aan beter materiaal als de betreffende aankoop gaat ons dit seizoen geen fluit verder helpen.

Overmars kan eigenlijk toch niks meer goed doen voor de meeste. Van de ene kant wordt hem verweten dat hij te weinig geld uitgeeft en daardoor teveel middelmaat haalt. Maar geeft hij wel veel geld uit of wil hij veel geld uitgeven, dan wordt hij bekritiseert of teruggefloten. Als een aankoop flopt krijgt hij het van beide kampen over zich heen : hij had meer geld moeten uitgeven voor een fatsoenlijke vervanger, deze speler voegde niks toe en is alleen maar geldverspilling geweest. Hij zit eigenlijk helemaal tussen het vuur van beide kampen in, ik vermoed ook dat hij wel eens het veld zou kunnen gaan ruimen aan het einde van volgend seizoen.

Hopelijk draait iedereen weer een beetje bij binnen Ajax en kan er een mooie lijn gevonden worden tussen gezonde bedrijfsvoering, opleiden en aankoop/verkoop beleid. En laten we stoppen met onszelf voor te houden dat we naar de top van Europa gaan. Dat lukt niet met Van Gaal, dat lukt niet met Cruijff en dat lukt ook niet met 100 miljoen extra.

13 juli 2015 om 04:39

De eerste talenten uit de Cruijff revolutie zijn de zeer talentvolle jongens die net uit de A1 komen. Geef het nog een paar jaar voordat je daar een oordel over geeft.

13 juli 2015 om 09:23

Dat doet ie toch niet, dat is namelijk zijn stok om Cruijff mee te slaan, wat zijn hoofddoel is.. Deze gast heeft iets persoonlijks tegen Cruijff, dat proef je uit élke reactie die hij online plaatst. Ga er maar eens op letten, het is zowel grappig als beschamend tegelijk.

13 juli 2015 om 10:57

Wie zegt dat 5 jaar voldoende was? De weg ernaartoe is wat hobbelig maar dat is ingecalculeerd, lerende organisatie...

Sorry, maar dan had je net zo goed Zivkovic als 2e spits kunnen laten fungeren. Die heeft eigenlijk ook wel n kans verdiend na 18 goals in de JL afgelopen seizoen. En dan had je een El Azzouzi uit de jeugd kunnen laten doorstromen voor 3e spits positie. Het is duidelijk dat het weer een bedroevende transferperiode voor ons wordt dit seizoen.

13 juli 2015 om 06:46

Tuurlijk niet. Zivkovic is nu eerste spits bij Willem 2, als Sanogo komt huur je hem voor een jaar, Milik 1e man, volgend jaar komt Zivkovic terug en gaat Sanogo terug en dan kunnen Milik en Zivkovic strijden om de spitspositie. Of dit de juiste man is weet ik niet maar de opzet is juist verstandig.

Een grote sterke spits staat in de eredivisie zowat garant voor succes. Als ik Ajax was zou ik dit dus zeker een kans geven. Er is geen grote transfersom mee gemoeid, dus mocht het een flop zijn dan zet je hem gewoon netjes op de bank.

13 juli 2015 om 10:11

Wat je zegt is denk ik precies het hele probleem van Ajax. "er is geen grote transfersom mee gemoeid, dus geen risico."

Speel je het spelletje om te winnen, of speel je het spel om maar niet te verliezen?

Je wordt toch als supporter helemaal gek van dat voorzichtige en principiële gezanik. Spelers beslissen niet binnen een aantal dagen of ze naar Ajax willen, waarop Ajax zelf de deur maar in het slot gooit. Daarnaast mag niks meer iets kosten en is alles te veel, maar worden er wel een hele bult middenvelder opgehaald. Zal allemaal wel goed over nagedacht zijn, maar in ieder geval naar de buitenwereld toe komt het allemaal chaotisch over. Daar tegenover staat de dadendrang van PSV en als je ziet dat de transfer van Propper al klaar staat op het moment dat Wijnalbum zijn handtekening in Newcastle zet, dat getuigd van daadkracht en een professionele aanpak.

Wij als internethelden weten natuurlijk niet wat zich achter de schermen allemaal afspeelt, maar het komt vanuit Amsterdam allemaal een tikkeltje wanhopig en rommelig over. Het zal me ook niks verbazen als dit de selectie blijkt te zijn die het volgend seizoen moet gaan doen. Dan zie ik het somber in..

13 juli 2015 om 10:50

Dadendrang van psv? Laat me niet lachen! Iedereen is zo lovend over de aanstaande versterkingen van psv. Lestienne scoort 1x in 23 wedstrijden afgelopen seizoen en zal nu de 30+ doelpunten gaan vervangen van Depay? Overmars verricht deze voorbereiding uitstekend werk. Haast zich niet en laat zich niet gek maken door spelers en zakenwaarnemers die proberen om er nog bij andere clubs een extra slaatje uit te slaan. Vorige seizoen riep iedereen om strijd op het middenveld en Overmars haalde direct Gudelje op. Dat was gewoon daadkrachtig maar leverde hem opnieuw bakken aan kritiek op. Schandalig vind ik dat. Ajax heeft verdomme nog ruim 5 weken voordat de competitie begint. We zijn net begonnen! Stop met dat korte termijn denken, en bewaar de rust nu eens!

13 juli 2015 om 11:04

En overmars had Gudelj al gehaald voor een spotprijs voor dat Brands met de ogen kon knipperen. De selectie is al weken zo goed als rond, bij PSV is het nu pas begonnen, wie denk je dat daar van profiteert?

Ajax is meer afgestemd op de jeugd en opleiden, Sanogo kan plaats maken voor Zivkovic of El Azzouzi volgend jaar. De selectie is prima.

Voor de mensen die twijfelen of niet blij zijn met deze geruchten, ik zal jullie mijn mening geven als Arsenal fan.

Hij is misschien niet zo productief gebleken als je naar de statistieken kijkt, maar hij kreeg dan ook vaak zeer korte inval beurten. Ik persoonlijk zie zeer veel potentie in hem en denk zeker dat hij zal slagen in de Eredivisie.

Ik heb hem zeer vaak zien spelen en ook al lijkt hij soms ietwat klungelig, zijn technische kwaliteiten zijn zeker aanwezig en staan niet mis in een ploeg zoals Ajax. Ook is hij snel, groot & sterk en heeft hij een goede inzet. Hij zal zichzelf graag willen bewijzen wanneer hij bij Ajax aankomt en als hij daar een soort van Pelle rol zal spelen zal het zeker goed komen.

“dus moeten we slimmer zijn. En als we een topspeler kunnen huren of kunnen toeslaan bij een ’goudmijntje’, zullen we dat niet laten. Want uiteindelijk gaat het ook om de prestaties”, zei de coach,

Heh??

Gaat ajax nog slimmer zijn?
Hebben ze dit niet al vaker gedaan? Weinig uitgeven en niet preseten

13 juli 2015 om 05:02

Niet presteren? 4 x kampioen en 1 x tweede @ de afgelopen 5 seizoenen.
Het is maar wat jezelf presteren noemt.
Het is juist slimmer als je weinig uitgeeft en exact hetzelfde resultaat behaald als iemand die meer uitgeeft. Het hoogst haalbare is voor een ED ploeg namelijk kampioen van de ED worden.
Of ben jij ook iemand die gelooft in sprookjes omtrent goed presteren in de CL?

13 juli 2015 om 05:31

Lee

Jij weet ook donders goed dat het voetbal van Ajax voor het grootste gedeelte van die 4 kampioenschappen niet om aan te gluren was. Ajax is 4x terecht kampioen en 1x terecht 2e geworden maar Ajax is geen enkele keer zo overtuigend kampioen geworden als PSV afgelopen seizoen.

Die 4 kampioenschappen zeggen naar mijn mening maar weinig over de kwaliteiten van Ajax en de huidige koers die Ajax vaart, die revolutie zou de kwaliteit om hoog moeten brengen maar die is naar mijn mening alleen maar om laag gegaan.

Ajax is al jaren niet meer het Ajax van vroeger en dat komt naar mijn mening door heel die revolutie. Jeugd inpassen ten koste van alles is een bewuste keuze die duidelijk effect heeft op de kwaliteit van het elftal. Vroeger had Ajax spelers als Sneijder en Suarez maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen 4 jaar van geen 1 speler echt onder de indruk ben geraakt.

Ja 4x kampioen maar als je ziet met welk voetbal en de manier waarop dan kan je daar als Ajax voetbalfan moeilijk tevreden over zijn. Waar zijn de Ibrahimovic's Suaresen en Sneijders toch.

13 juli 2015 om 05:52

Dus? Deze gast heeft het over presteren. Presteren staat gelijk aan resultaat. Ook al voetbalde Ajax als barca, alsnog zal er gezeik komen als ze de titel niet wonnen en dat weet je best. Kijk maar dat seizoen onder jol toen we een punt of zo minder hadden dan Twente voor het kampioenschap. Of ten cate tijden toen we een goal te weinig scoorde voor de titel. Ajax voetbalde goed toen met fantastische combinaties. Niemand kon schelen, want het leverde niets op!!! Kortom panerai, je weet dondersgoed dat het spel bagger weinig uitmaakt aan het einde vd dag. Als je wint heb je vrienden!

13 juli 2015 om 06:14

En je komt met voorbeelden als Suarez, Sneijder en Zlatan. Allen hadden kritiek over hen geen gekregen tijdens hun beginjaren @ Ajax. Niemand presteerde meteen goed. Ook Sneijder niet die zelfs gewoon op de bank zat voor Nigel de jong. Zlatan presteerde en werd meteen verkocht en Suarez had een zeeeer productief/ goed seizoen, maar ook hij hem hadden de zogenaamde kenners twijfels. Nu dat hij @ barca speelt willen sommigen doen alsof ze dat al zagen aankomen. Kortom, hoe weet jij nou of er geen nieuwe topper in de huidige Ajax selectie zit? Het zijn soms de spelers die juist op jonge leeftijd grandioos waren die er later amper nog wat van bakken (uitzonderingen bestaan uiteraard)!

13 juli 2015 om 07:32

Nou ik ben het met Panerai volledig eens want ik kocht ruim 25 jaar geleden een seizoenskaart bij Ajax omdat die altijd mooi en aantrekkelijk voetbal speelden dat is al 2/3 jaar niet van terug te zien , want het is alleen maar tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij en daar heb ik die kaart toen niet voor gekocht hoor , ik wil mooi voetbal zien en niet het resultaat voetbal onder deze trainer die al in paniek raakt bij balverlies ja 4 maal kampioen maar sinds 2011 toen ze kampioen werden ik het kwalitatief veel en veel minder geworden , er werden spelers aangetrokken die veel minder waren en dat er dan mensen zeggen het resultaat is heilig dan begrijp ik bijna niet dat die dan nog van voetbal houden, ik wil vermaakt worden en spelers als Suarez, Sneijder en Zlatan en Nigel de Jong komen al jaren niet meer door uit de jeugd alleen Bazoer in nu een lichtpuntje
nee sportief zijn we ver achteruit gegaan om over het spel maar te zwijgen .
Nee het zal dit seizoen echt beter moeten want je hoort nu zelfs Johan Cruijff klagen over het voetbal wat Ajax speelt en als die kritiek zal toenemen als dat zo blijft met alle gevolgen van dien .

13 juli 2015 om 07:45

Iedereen wilt mooi voetbal zien, ik ook. Ik kan je garanderen dat ik niet meer geniet in de Arena,maar nogmaals als het resultaat bagger is dan is er alsnog kritiek.
Dan kun je als club liever slecht voetbal hebben met een titel dan goed voetbal zonder titel. In de 7 jaren op rij bijvoorbeeld toen we geen kampioen werden was het voetbal stukken beter dan nu, maar alsnog was er volop kritiek en dat terwijl we zelfs een x 30 miljoen investeerde in een jaar. Het is gewoon nooit goed.
Als A slecht is en later verbeterd, dan vindt men wel wat anders om af te kraken.

13 juli 2015 om 08:47

@Lee: mensen hebben nu eenmaal een korte termijn visie. als je kijkt naar series, comedies etc... het moet allemaal snel. snelle beloningen en anders wegzappen... dit zie je terug in het verwachtingspatroon van veel kortzichtige mensen hier. Ze hebben geen zicht op de lange termijn en janken als na 2 a 3 jaar prulvoetbal... ongelovelijk.
Ik ken de speler niet, maar een dergelijke constructie is goed. Iemand halen voor 1 jaar zodat Zivkovic volwassener terug kan komen volgend seizoen.

13 juli 2015 om 10:59

Wacht dus je komt eigenlijk voor de entertainment? Kun je svp je kaart zsm weer inleveren? Of ben je de jaren 1997 t/m 2000 vergeten onder bijv. Wouters? Ajax heeft in die 25 jaar tot 2 maal toe aan de grond gezeten, bijna failliet geraakt en de jeugd compleet verwaarloosd. Je mag dan voor het 'entertainment' gaan maar in voetbal tellen de prijzen maar ook de financiele status van de club. Ajax is een bedrijf en geen entertainment business! In voetbal draait het winst! Met mooi spel win je geen prijzen. Dat is alleen voor clubs al Barca, Bayern enzo weggelegd. En bedenk maar dat de basis voor die successen zeker 5 a 7 jaar duurde. Ik word gek van die korte termijn visie van sommige Ajacieden! Na jaren weer eens 4x op rij de beste van Nederland en 6x op rij weer op het grootste podium staan in de CL. Wil je entertianment? Ga lekker naar de toppers of de biosscoop. Bij Ajax word er gevoetbalt en telt er maar 1 ding: Winst en prijzen!

13 juli 2015 om 12:02

Punt 1 ieder jaar kampioen worden kun je niet maar weet je wat het is die 4 titels heeft zo veel verbloemd dat de meeste mensen niet in de gaten hebben dat het voetbal alleen maar minder is geworden , en dat Ajax er financieel zo goed voorstaat is mede te danken dat ze alles wat goed of heel goed was hebben verkocht en wat is er voor terug gekomen allemaal minder op een uitzondering na, pas dit seizoen word er weer eens geld uitgegeven in de CL zijn we nooit verder gekomen dan de groepsfase , terwijl de revolutie van Cruijff bedoeld was om Ajax weer een de Europese top (sub) te brengen maar dat gebeurt gewoonweg nooit meer want daar voor is het verschil al zo groot dan je dit nooit meer inhaalt
mijn tweede punt is de spelopvatting, want die is niet des Ajax want wij
hebben een trainer die alleen maar op balbezit wil spelen ( tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij) en dat is wat de meeste mensen stoort als ik kijk
naar bv Arsenal die zijn ook al 11 jaar geen kampioen geworden maar spelen wel het mooiste en het leukste voetbal nou dan maar geen kampioen maar wel vermaak voor de 60.000 mensen die er zitten , ik weet ook wel dat je je niet kunt vergelijken met zo'n club maar ik geef alleen maar aan dat ik voetbal wil zien en niet dat oeverloze getik , en mijn kaart lever ik niet in hoor maar je mag best kritisch zijn en verder kijken dan 4 titels en belabberd voetbal . ik vond je laatste zin wel aardig bij Ajax word er gevoetbald nou onder deze trainer niet hoor met dit voetbal op het ogenblik.

13 juli 2015 om 13:01

@indoexpert

Ajax is een bedrijf en geen entertainment business?

Ajax is een voetbalclub. Profvoetbal is amusement. Zonder fans zou het hele voetbal van nu niet bestaan. En ik kan je verzekeren dat 9 van de 10 mensen het direct geen reet interesseert wat er op de balans gebeurd maar dat het voetbal goed moet zijn.

Ajax is ook zeker een bedrijf, maar daar ligt de interesse van het gros van de fans niet. Die kijken naar Ajax voor het voetbal. Entertainment dus.

13 juli 2015 om 13:06

Thanks Panerai eindelijk ook iemand die het begrijpt , maak ze dat maar eens wijs dat bij mooi voetbal de toeschouwers gewoon ook komen , maar aub niet weer zo als afgelopen seizoen want dan jaag je ze volgens mij weg .

13 juli 2015 om 18:08

@ sloep01 en Panerai

Hier nog een Ajacied (alhoewel ik weet dat Panerai een PSV supporter is) die het met jullie eens is. Zo langzamerhand heb ik het persoonlijk op gegeven, het maakt niet hoe vaak men tegenstrijdig handelt ten opzichte van het rapport Coronel, de revolutie en zelfs hun eigen woorden aan het einde van het vorige seizoen. Het zoethoudertje "heitinga" heeft gewerkt. want sinds zijn komst is de kritiek zo goed als verdampt en zijn blijkbaar alle tegenstrijdigheden en grote onrust bij de twee belangrijkste onderdelen (scouting en de Toekomst) van de club alweer vergeten.

Mocht deze speler komen krijgt hij uiteraard van mij het voordeel van de twijfel, maar er vertrouwen in hebben dat Ajax onder deze mensen ooit weer eens echt stappen vooruit zal maken heb ik niet meer. Ik vind het onbegrijpelijk dat we steeds weer opgezadeld worden met bestuurders die zeggen uit te zullen voeren wat hen opgedragen is. Vervolgens zodra ze hun zetel hebben hun eigen gang gaan. De screening van (technische) bestuursleden moet echt veel beter worden.

Daarnaast vind ik dat er clausules (als dit juridisch gezien kan) in de contracten moeten worden opgenomen zodat je mensen vroeg tijdig kunt ontslaan, indien men bewust structureel afwijkt van het aan hun gegeven werk mandaat. Of wanneer je het niet eens serieus geprobeerd hebt om het mandaat uit te voeren.

13 juli 2015 om 18:15

@ Panerai

Kun jij je nog herinneren dat ik jarenlang kritiek had op PSV dat men qua technisch beleid steeds van de hak op de tak sprong, kritiek die verstomde zodra er zoethouders voorgeschoteld werden ? Tot mijn spijt moet ik helaas toegeven dat het zelfde weer (want het is niet de eerste keer) bij Ajax aan de gang is. Natuurlijk zal ik de club niet de rug toe keren, maar het vertrouwen dat Ajax onder deze mensen ooit weer eens zal opbloeien (daar bedoel ik niet mee het winnen van de Champions League) heb ik op gegeven.

Het maakt niet uit wie ze halen, Frank heeft nog nooit het maximale uit een spits weten te halen, dus deze Sanogo zal ook weer snel op de bank belanden en dan gaat Frank in de winter om de volgende spits vragen, of hij gaat Gudelj er neer zetten. Voor wat betreft spitsen is Frank een waardeloze trainer, aangezien hij nooit het vertrouwen geeft aan 1 speler.

Babel, Bojan, Bulykin, Lodeiro, Eriksen Cvitanich, Siem de Jong, Zivkovic, Hoesen, Sigthorsson, Milik, Schone, Fischer en Castellion hebben er allemaal mogen spelen de afgelopen 4 jaar en niemand genoot al het vertrouwen van de Boer op de spitspositie.

13 juli 2015 om 07:04

Klopt menig spits is onder FdB mislukt. Alles valt en staat met het voetbal concept. Elke spits zal mislukken als er sloom balbezitvoetbal gespeeld zal worden.

13 juli 2015 om 07:11

Siem de Jong noem jij mislukt? Die beperkte voetballer heeft als spits 10 miljoen opgeleverd met een jaarcontract nog maar op zak. Werd zelfs bij oranje gehaald.
Scoorde vaak en was goed in de combinatie.
De rest heeft inderdaad gefaald hoewel Babel het aardig deed. Overigens zijn heel wat in dat rijtje geen spitsen en Zivkovic heeft niet eens een kans gehad.
Misschien is dat wel de fout. Middenvelders als spitsen gebruiken.

13 juli 2015 om 08:01

Ik vind Siem de Jong niet mislukt, maar het feit dat Frank in dezelfde periode nog minimaal 8 andere spelers heeft gehaald voor die positie zegt mij dat Frank ook niet geheel tevreden was met de manier waarop Siem de positie invulde. Echter afgaande op het aantal speelminuten op die positie vond Frank hem schijnbaar de "minst slechte" optie.

Meeste in het rijtje zijn inderdaad geen spitsen, maar het is Frank die ze er om onduidelijke redenen neerzet, aangezien de meeste die positie niet kunnen invullen (geen verwijt naar die spelers is dat overigens). Wat ik met het lijstje wil aangeven is dat Frank alle soorten spitsen wel gehad heeft inmiddels en iedereen er uitprobeert, maar schijnbaar voldoet niemand. Naar mijn mening ligt dat niet aan die spelers, maar aan de trainer.

13 juli 2015 om 08:51

@Oranje88... je lijkt er meer kijk op te hebben dan de meeste Ajacieden hier.
De spitspositie bij Ajax is lastig in te vullen. Siem deed dat naar behoren, maar die kon ook goed op het middenveld uit de voeten.
Volgens mij zegt het aantal spelers in de spits juist dat Ajax telkens Niet een goede spits wist op te leiden / huren /kopen en het dus zo wilde oplossen. Frank zeurt niet als hij niet krijgt wat hij wenst, maar hij roeit met de riemen die hij heeft. Dat resulteert in Eriksen in de spits etc.

13 juli 2015 om 09:06

Jij hebt de wedstrijden tegen City gemist ? Eriksen speelde daar een topspits hoor.

13 juli 2015 om 09:44

Nee, die heb ik niet gemist, echter is het niet zo dat Eriksen vanaf dat moment standaard in de spits heeft gespeeld. Sterker nog zo vaak heeft hij er na die goede wedstrijden tegen City niet meer gespeeld. Dat is vreemd.

13 juli 2015 om 09:51

Op die manier, nou omdat Ajax en Eriksen daarna niet veel meer speelde tegen Fysieke spitsen en dat was de opzet.

Zoals velen zeggen, kán goed uitpakken. Beding dan aub wel een optie tot koop.. Zal echter lastig worden, Wenger ziet het nog steeds in hem zitten als ik me niet vergis

13 juli 2015 om 08:57

volgens mij willen ze Zivkovic na 1 jaar terughalen. Dus Sanogo is dan overbodig.

Ken deze speler totaal niet. Zo op het eerste oog niet de verwachtte goalgetter. En is hij met zijn 22 jaar dan de zogenaamde ervaren kracht ?? Fysiek is hij dan in orde. Maar wie gaat hem voorzien van goede voorzetten ?? Off: ik zag graag Cardozo, Bendtner of Lacina Traore komen.....

13 juli 2015 om 08:59

The Lord naar Ajax? haha.
Het is idd niet de ervaring die we nodig hebben. Maar met zijn lengte en fysiek kan hij menig potje breken. Zeker als je 0-0 staat tegen een stugge ploeg of eentje die snel druk zet en je de lange bal hanteert. Koeman zal zeggen dat Ajax met hem eindelijk een plan B heeft.

13 juli 2015 om 18:31

@ Rvandoor

"het is idd niet de ervaring die we nodig hebben"

Meen je dit nu ? Volgens mij was 1 van de aanbevelingen van het rapport Coronel, de revolutie en van de desbetreffende technische mensen van het huidige Ajax; toen zijn nog niet in dienst waren getreden; een echte must. Sterker nog, de Boer en Overmars hebben dit aan het einde van het vorige seizoen toen ze zichzelf nood gedwongen reflecteerde ook nog maar een keer gezegd. Daar waren vriend en vijand het roerend over eens. Nu klopt het wel dat fysieke kracht ook in datzelfde pakket horen, maar die gedegen internationale ervaring is/was echt wel een must.

13 juli 2015 om 19:38

@afca_leeds: ik begrijp niet zo goed waar je heen wilt in je post... volgens mij zeg jij dat ervaring juist nodig is.
Volgens mij zeg ik dat toch ook? Het zinnetje: "het is idd niet de ervaring die we nodig hebben" --- houdt in dat we die ervaring juist WEL nodig hebben, maar dat het niet in deze speler terug te vinden is... hij is namelijk pas 22 jaar.
Vervolgens geef ik aan dat desondanks (dus zonder die nodige ervaring) zijn fysiek wel een voordeel kan zijn tijdens lastige duels...

Kortom: ik denk dat we het over hetzelfde hebben, of zit ik ernaast?

14 juli 2015 om 13:17

@ Rvandoor

Nu ik het nog eens nalees begrijp ik zelf ook niet waar ik naar toe wilde, ehmmm volgens mij had ik een brain freeze door continue voor de ventilator te zitten hehehehe. Je hebt gelijk we denken er ook hetzelfde over.

Ondanks dat hij een groot lichaam heeft las ik zojuist ook dat het een man van glas blijkt te zijn. Dat soort spelers kunnen we er echt niet bij hebben, wel begrijp ik dat Wenger wel tevreden was over zijn arbeid ethos, dus er is in ieder geval nog een lichtpuntje. Echt ik ben het slechte scouten van Overmars zo ontiegelijk zat, die man heeft het gewoon niet in de vingers. Alleen op een of andere manier is het vandaag de rage dat iedereen maar oneindig vertrouwen krijgt. Als je al er na twee jaar en zo´n puinbak van hem gemaakt dan zou er toch een keer een moment moeten komen dat het ophoud.

Zou een goede keuze zijn, al is huur niet ideaal. Hij zou in de Eredivisie wel zijn zelfvertrouwen terug kunnen winnen.

Wat ik uit filmpjes op youtube haal is hij een sterke kaatsende speler die imo beter tot zijn recht komt bij Ajax dan Milik. Milik scoort makkelijker, maar is geen kaatser terwijl het Ajax spel juist om een kaatser vraagt. Hij speelt ook aardig tussen de linies; is technisch vaardig en hij werkt voor de bal. Spel heeft in die filmpjes wel wat Kluivertachtige trekken.
Ik vind alleen wel dat hij ook vaak balverlies leidt in wat ik heb gezien.
Hem huren kan volgens mij geen kwaad en het spel zou van hem kunnen profiteren. Kan hij voor een jaar het gat vullen. Wat daarna weer overgenomen kan worden door één van onze jonkies. Eventueel ook een optie tot koop bedingen (al is dat geen must), voor het geval hij de missing link blijkt te zijn.

Altidore was in de premier league ook niet productief....in eredivisie deed hij het volgens mij vrij aardig

Ajax gaat gewoon opnieuw de fout maken die men elk jaar opnieuw maakt.. weer geen geld uitgeven(zo min mogelijk) aan een speler(s) die ons beter maakt! Leuk om de gezondste club van Europa te zijn.. maar sportief gezien worden we voorbij gestreefd door vele clubs als het zo door gaat... wordt tijd dat het bestuur eens wakker gaat worden en in gaat zien dat alleen de jeugd met middelmatige ervaring niet voldoende is om de beste in de eredivisie te zijn!! Laat staan verder te komen in de Champions League......

13 juli 2015 om 09:00

Klopt, Ajax kocht geen Gudelj en Sinkgraven... beide waren te duur...

13 juli 2015 om 10:05

Ze missen nu een vleugelspeler die het verschil maakt aldus Frank de Boer. Dan moet je dus gewoon de portemonnee trekken! Niet zo benauwd. Voor de spits kun je deze Sanogo eventueel huren en anders inderdaad een ervaren spits of Kadlec.

13 juli 2015 om 11:10

16 miljoen uitgegeven.. Zonder CL nog wel binnen de begroting blijven, dus zuinig zijn, of moeten we bezuinigen op de opleiding? Het is of jeugdopleiding of veel kopen, niet beide, dat kunnen we niet betalen.

13 juli 2015 om 19:32

@ afcanats

Nu vraag ik mij het echt serieus af of jij wel tijdens het rapport Coronel en de revolutie hebt opgelet ? Het was juist de bedoeling dat de opleiding verbetert zou worden en dat er ook tegelijkertijd beter/gerichter gescout zou worden. Indien bepaalde kwaliteiten niet voor handen waren of er nog niet klaar voor waren, en niet zoals het de afgelopen jaren is gegaan. Het doorschuiven van talent om het door schuiven of omdat Overmars en co te lui waren om intensief te scouten.

Aankopen/versterkingen waar Ajax bereid was om voor te betalen en uitzonderingen toe te passen, mits die spelers aan een aantal harde eisen voldeden. Voorwaarden/eisen waaraan Gudeljee, Sinkgraven, van den Hoorn niet aan voldoen; en als het gelukt was ook van Ginkel niet aan voldeed. Met als uiteindelijke doelen dat Ajax intern zowel commercieel, financieel en sportief eindelijk eens in balans zou zijn.

En dat eerste van Ajax qua ervaring, techniek, kracht ,lengte en mentale weerbaarheid ook in balans zou zijn; zodat het eerste zou voldoen aan de eisen die aan het hedendaagse voetbal gesteld worden. Nee, dat betekend niet dat Ajax zoals eerst structureel onverantwoorde bedragen moet uitgeven zoals jij het graag wilt doen voorkomen door zestien miljoen (bewust) te noemen.

De reden waarom er nu weer een pas op de plaats gemaakt moet worden, is om er voor te zorgen dat het salaris huis niet weer uitpuilt. Wat een direct gevolg is van het alweer jarenlange technische wanbeleid, want al die briljante gescoute koopjes bij elkaar opgeteld heeft ons ook alweer meer dan dertig miljoen gekost.

13 juli 2015 om 21:14

Ja ik heb opgelet, heb je ook opgelet bij het plan cruijff? Coronel is al een tijd weg, gelukkig. Men heeft een lerende organisatie, dat betekend dat je soms fouten maakt en bij stuurt. Nee er wordt gewoon eerst naar de opleiding gekeken waar overigens zeer intensief gescout wordt (fischer, Bazoer, El Ghazi etc.).

Je hebt vorig jaar gezien dat je het met talenten alleen niet red, Overmars heeft dit oa. in gezien en je zijn iets meer gaan investeren binnen wat mogelijk is. Veranderende omstandigheden, veranderend beleid oftewel lerende organisatie.

Je derde alinea volg ik niet, wat wil ik doen voorkomen? Ik noem alleen het geinvesteerde bedrag, mensen schreeuwen maar dat men niet investeert en dat doet ajax wel.

Dat is niet waar, de mislukkelingen zijn allang weer weg. Zimling bijvoorbeeld, niet voor niets gehuurd, Sana idem en voor Duarte wordt ook wel een oplossing bedacht. Een van die koopjes, Cillessen, kan ons bijna hetzelfde bedrag opleveren. En Milik ook een prima aankoop, verder is er vooral heel weinig gekocht en op de opleiding geleund, zoals het hoort, uitstekend!

14 juli 2015 om 13:56

@ afcanats

Het plan Coronel heeft er niets mee te maken dat Coronel (gelukkig) niet meer bij Ajax zit. De revolutie was er om er nog eindelijk eens te zorgen dat dit plan uitgevoerd zou worden want dat rapport is grotendeels Cruijff zijn werk. Het draagt alleen de naam van Coronel.

Het altijd maar moeten leren is Nederland altijd een goed excuus, maar in dit geval gaat dat echt niet op voor de (technische bestuurders). Toen al deze mensen werden aangesteld is men heel duidelijk verteld wat voor beleid ze moesten gaan uitvoeren. Ook was het glashelder dat er geen ruimte meer zou zijn voor anders denkende. Dus ze wisten waarvoor ze tekenende, als je dan vervolgens het niet eens serieus probeert om uit te voeren vind ik niet dat ze zich achter "onervarenheid" of "het is zo moeilijk" mogen verschuilen.

Met het laatste gedeelte van de derde alinea dacht ik dat je de discussie probeerde te voeren zoals Ajax en veel supporters de laatste twee jaren gedaan hebben. Er werd continue beweerd dat de groep kritische supporters die iets meer geld willen uitgeven steeds gelijk zou staan aan het doen van onverantwoorde uitgaven. Het voorbeeld wat men voornamelijk gebruikte om te doen voorkomen als wij het oude beleid zouden voorstaan was de plus minus zestien miljoen die van Basten voor Sulimanji had betaald. Terwijl ook wij niet voor onverantwoorde uitgaven zijn, maar dat krampachtige minimalistische beleid werk niet, en behoort ook niet tot hetgeen was afgesproken. Nu ik je reactie lees heb ik niet het idee dat je de discussie op die manier wilde voeren, dat heb ik dus verkeerd ingeschat. Uiteraard neem ik dat laatste gedeelte van de derde alinea dan ook graag terug.

Hoeveel van die miskoopjes er nog zijn vind ik nog niet eens zo belangrijk, ik vind het belangrijker dat hij al meer dan dertig miljoen gewoon door de wc heeft gespoeld. Dat heeft hij gedaan door spelers te halen die niet in de profiel schetsen paste (ook niet hun eigen schetsen) en vrijwel allemaal niet intensief gescout waren omdat Overmars te lui is om intensief te scouten. Daardoor moeten we weer een pas op te plaats maken, wat gewoon een direct gevolg is van zijn bewust anders en dom handelen.

Cillessen is geen versterking van Overmars, Cillessen kwam op 27 augustus 2011 en op 6 juli 2012 werd er bekend gemaakt dat Overmars de nieuwe directeur voetbalzaken zou worden. Of Milik zijn eerste goede versterking is moeten we nog maar afwachten, al moet ik toegeven dat ik in hem meer vertrouwen heb dan hetgeen wat hij daarvoor allemaal haalde.

Met uitzondering van Heitinga voldoen al die onlangs gehaalde spelers niet de profiel schetsen van het rapport, de revolutie. Ze voldoen zelf niet eens aan de eigen profiel schetsen die Overmars en de Boer vorig seizoen maakte. Dit is dus altijd het geval, maar dat heeft niets te maken dat het zo moeilijk is of dat het allemaal nieuw is. Het is meer omdat Overmars geen zin heeft om serieus te scouten en daarnaast niet bepaald een goed oog heeft om (potentiële) kwaliteit te herkennen.

Zijn twee voornaamste taken zouden zijn het oplossingen van de decenialange onvrede bij de scouting. Die onder hem overigens alleen nog maar groter is geworden, en om de trainer van het eerste te faciliteren. Overmars is er nog niet 1 keer in geslaagd om te voldoen aan de wensen van de Boer. Los gezien of een speler wel of niet goed genoeg is; hij is er zelfs nog nooit in geslaagd om zijn eerste en tweede keuzes binnen te halen. Hij heeft geen lijstjes, hij heeft geen vooruitziende blik, vind alles al heel snel te duur en is bovendien ook nog eens bang voor Jeroen Slop. Als klap op de vuurpijl heeft hij die andere levensader van de club (de Toekomst) net zoals de scouting ook tegen zichzelf in het harnas gejaagd.

Overmars heeft ons veel moois gebracht als speler, maar als directeur voetbalzaken is hij gewoon niet geschikt. Persoonlijk kan ik het waarder dat je zo positief bent ingesteld en dat je onze club met hand en tand verdedigd. Alleen k vind wel dat je tegelijkertijd ook wel wat kritischer mag zijn. Als je gewoon sec bekijkt wat er allemaal gebeurd (en al is gebeurd) klopt daar echt geen malle moer van.

14 juli 2015 om 14:07

Plan Coronel was anders, Cruijff heeft dat nog aangepast en is ook gedurende de revolutie nogmaals aangepast. Niks was glashelder, ja meer jeugd en binnen de begroting blijven, maar de manier waarop, daar wordt continu in gepuzzeld.

30 miljoen in 4 jaar is helemaal niks. Er zijn ook goede spelers gehaald, de helft van dit bedrag is dit jaar geïnvesteerd zon, 17-18 miljoen met younes erbij gok ik. Er wordt vooral veel gehaald in de jeugd, Muric en Cerny bv. dit zijn prima gescout net als een Milik. Kortom er zit een stijgende lijn in, dus als hij dit doorzet

Ze voldoen wel, je moet vaak bijsturen, je krijgt vaak niet exact wat je wilt, zeker niet met de begroting waar ajax het mee moet doen. Dat is niet realistisch, ze schakelen wel snel bij en dat is prima.

13 juli 2015 om 18:44

@ matthijs013

Het is ook een vicieuze cirkel, maar net zoals elke keer doet een zoethoudertje (heitinga) in combinatie met die typische Nederlandse boerenwijsheden wonderen. Zoals eigenlijk altijd blijft de kritiek van de supporters die dit al twee jaar waren gewoon staan, maar is helaas de kritiek van de massa weer bedwongen. Als ik niet beter wist zou ik denken dat Ajax een politieke spindoctor in dienst heeft, het is echt niet te filmen hoe ze er maar in slagen om falen en tegenstrijdigheden te verbergen. They really elevated it to art.

Hoop niet dat hij komt.
Want een Sanogo in de eredivisie staat wel garant voor 25+ goals.

13 juli 2015 om 09:03

Dank voor je sportieve reactie. Maar net als ik bij iedere aankoop zeg: laat het eerst maar zien. Zowel Lestienne als Gudelj, Propper en Sinkgraven of Dijks en Perreiro of Kuyt... laat het maar zien. Dan kunnen we oordelen... Ajax heeft een prachtig verleden met de spits positie na het vertrek van Kluivert...

13 juli 2015 om 10:06

Hoe bedoel je dit? Want na Kluivert hebben we nog een Zlatan, Suarez (al speelde die ook vanaf de flank) en een Huntelaar gehad.

13 juli 2015 om 10:14

in 20 jaar tijd... geweldig inderdaad. En dan te bedenken dat we altijd twee spelers voor 1 positie hebben.

13 juli 2015 om 10:28

Nou ze hebben er allemaal meerdere jaren gespeeld.. bovendien hadden we in de afgelopen 4 kampioenschappen geen scorende spits dus is dat altijd nodig? Ik heb liever een kampioenschap dan een spits die er 25 inschiet

13 juli 2015 om 11:11

ja maar ze hebnen niet meerdere jaren top gespeeld. Alleen suarez en huntelaar.
Iedereen heeft liever een kampioenschap dan een scorende spits, maar ik zie nergens dat een scorende spits per definitie vetekent dat je geen kampioen wordt. Dus waarom je dat erbij haalt.
Het enige dat ik aangeef is: laat zo een speler zich eerst maar eens bewijzen. Dan kunnen we oordelen.

13 juli 2015 om 11:24

Nou ik reageer op je opmerking dat na kluivert niet zoveel meer voorstelde (tenminste zo lees ik het) vervolgens geef ik je voorbeelden van prima spitsen in deze periode en als toevoeging dat een topspits niet eens nodig is om prijzen te pakken

13 juli 2015 om 19:41

En ik geef aan dat 4 spitsen of 3, sinds Kluivert in 20 jaar bar weinig is voor een topclub. Kijk je naar Heerenveen, dat met beperkte middelen roeit, dan zie je dat zij voor hun doen erg goede aanvallers halen... en dat volgens mij al 10 jaar lang... Dat lijkt me een kunstje dat een club als Ajax ook zou moeten kunnen flikken...
Natuurlijk heb je geen topspits nodig om kampioen te worden, maar het zou leuk zijn als we iig geen kneusje in de spits krijgen.

13 juli 2015 om 19:24

Ik heb hem gehaald bij PSV met Fm.
EN in 2 seizoen 56 goals in 63 wedstrijden.

En wel eens vaker zijn mijn FM talenten in het echt ook doorgebroken.
Dus waarom Sanogo ook niet?

Dit zou heel erg slim zijn, ik heb het laatst al gezegd dat juist nu Ajax weer een spits moet huren. Zivkovic komt n een jaar weer terug dus als je iemand koopt ga je hem of Milik weer echt in de weg zitten. Deze jongen is perfect als pinchhitter groot en sterk, dat mistte Ajax de laatste jaren wel. Met zo'n speler kan je iets oppertunistischer spelen, en dat werkt sowieso goed in Nederland en de Europa League. Voor de CL moet je natuurlijk wel een beter strijdplan hebben.

In elk geval is hij een ander type spits dan Milik. Hij heeft andere kwaliteiten. Daarom denk ik dat dit wel goed kan uitpakken. Hij lijkt me in ieder geval beter dan Sigthorsson. Hij kan ook ingezet worden naast Milik.
Dat Zivkovic verhuurd is is ook niet slecht. Hij zal nu voldoende speeltijd op niveau krijgen. Iedereen zegt dat hij geen kansen heeft gehad, maar dat is niet waar. Maar bij Ajax moet je elke kans grijpen en dat heeft hij niet gedaan. Ajax kan zich niet permitteren een half jaar aan te rommelen met zo'n speler. Er moet gewonnen worden. Ik denk dat Ajax Milik volgend jaar wel zal verkopen en dan komt Zivkovic, als hij zich verbeterd heeft, gewoon in het eerste.
Dat het niveau daalt heeft ook met de kwaliteit van de eredivisie te maken. Elk jaar daalt het niveau.

Speelde een weergaloze Champions League wedstrijd een keer. Scoorde 3x toen volgens mij. Weet ff niet meer tegen wie... Maar beest van een gozer, zou een goede zijn voor Ajax. Al moet ie niet de ontwikkeling van Milik in de weg zitten.

13 juli 2015 om 09:20

Op FIFA 15 zeker? Hij heeft nog nooit drie keer gescoord in de CL.

13 juli 2015 om 11:32

Je verwart hem met Welbeck, die scoorde 3x tegen Galatasaray

Wat me opvalt hier is dat bijna alle Ajacieden het niet in deze speler ziet zitten en de niet-Ajacieden het juist wel een goede speler vinden.

Ik heb geen mening, ken hem niet. En cijfers zeggen me niet zoveel. Er zijn zat voorbeelden van spelers die het bij hun oude club goed doen en bij hun nieuwe club geen bal raakt (of andersom). Dus afwachten maar.

Lijkt mij een goede transfer. Aangezien er nog een spits er bij moet komen kan je beter zo'n jongen als Sanogo er bij hebben ipv een ervaren iemand die waarschijnlijk niet te lang op de bank wilt zitten. Dit zou dan ten koste gaan van Milik. Met Sanogo en Milik heb je denk ik twee spelers die aan elkaar gewaagd zijn en het beste uit elkaar kunnen halen. Goed voor Ajax dus.

Een spits die nauwelijks scoort? Dan had je net zo goed Sigi kunnen houden :-)

Zeker weten een goede spits voor Ajax. Maar waarom zijn we ineens geintereseerd in Franse spitsen? Ik heb alleen nog maar Franse opties gezien Dembele, Mounier nu Sanogo. Niks mis mee hoor. Maar het viel me gewoon op. Maar zou het verstandiger zijn om een ervaren spits of voormalig topspits vast te leggen? Iemand die Milik iets kan leren en straks ook weer Zivkovic nog een jaartje iets kan bijbrengen. We hebben niet meer zo heel lang de tijd. Want de voorronde van de CL staat al weer bijna voor de deur. Zoek die spits en haal Berghuis nu Sisto waarschijnlijk niet meer door gaat. Berghuis is een prima buitenspeler die ook kan scoren. En misschien kun je Sinkgraven en Andersen verhuren en dan Chery halen en Duarte in de deal betrekken.

Ja cool. Lijkt me een toppertje voor de eredivisie. (optie tot koop mogelijk?)

Ik vind dit wel een positief iets.
Zivkovic kan (mits hij zich gedraagt) een heel seizoen spelen.
En Ajax krijgt er een totaal ander type spits (het zogenoemde plan B etc) bij die uiteindelijk niemand in de weg zit.
Ja een goede constructie in mijn ogen.

Beetje zelfde als wat ik met Heitinga verwacht, namelijk nu spelen en volgend jaar daar Riedewald.

Sanogoal, wat een matige speler is dat zeg. Nooit een doelpunt en ook vaak erg klunzig met de bal. Maar goed, in de Eredivisie kunnen ook Vleminckx en Demouge veel scoren, dus hij zal hier ineens wel scoren om vervolgens weer hard te falen.

13 juli 2015 om 09:56

Hij gaat hier ook niet scoren hoor... heeft gewoon geen neusje voor de goal deze speler.

Wat ik echt totaal niet snap is de roep van veel mensen hier dat ajax nou eens echt geld gaat uitgeven aan een spits. '100 miljoen op de bank, haal dan wat beters' enz. Da's allemaal leuk en aardig, maar het is toch overduidelijk dat Milik eerste spits wordt? Dan ga je toch geen spits van 10 miljoen halen, want die zou dan eerste spits moeten worden. Voor veel geld ga je iemand daarnaast niet op de bank zetten, dus je komt automatisch bij een talent dat bij zijn club te weinig speelt of bij een ervaren spits die genoegen neemt met een rol als wisselspeler. Vergeet niet dat ze natuurlijk Zivkovic volgend jaar gaan terughalen, dus waarschijnlijk is huren ook beter dan kopen anders zit je straks met drie spitsen. Ik weet niet of Sanogo nou de oplossing is, maar kan me toch wel goed voorstellen dat hij als een pinchhitter best aardig is met zijn fysiek.

13 juli 2015 om 10:09

Wat mij betreft gaat dat geld uitgeven op voor een ervaren speler. Liefst een LCV of een winger die het verschil kan maken. Voor de spits positie hoeft het voor mij niet zo nodig al moet er wel een spits komen en dan lijkt me deze huur voor een jaar een prima optie.

13 juli 2015 om 11:15

We hebben Heitinga al. En Fischer kan het verschil op de vleugels maken. Zelf toen hij belabberd speelde ging er constant dreiging van hem uit.
Ik vermoed dat het óf een spits óf een buitenspeler wordt (in het laatste geval gaan El Ghazi / Fischer afentoe spitsen). Is het ideaal? Nee. Is het verstandig met oog op toekomst? Ja.

Scoorde 4x in 1 wedstrijd in de CL. Heeft er 5 in totaal in de CL. Dus zet er ff bij dat het gaat om de competitie wedstrijden voetbalzone.

13 juli 2015 om 09:37

Onzin, dat was gewoon een oefenwedstrijdje tegen Benfica. Ze zijn juist vrij gul in dit stukje, want hij heeft nog nooit één goal in de PL gemaakt wat nu wel zo lijkt. Zijn productie is slechts 1 in de CL voor Arsenal en 1 in de FA Cup voor Crystal Palace..

Ajax kan beter voor Akpom gaan. Die is voetballend een stuk beter, minder blessure gevoelig en scoort ook makkelijker dan Sanogo.

Waarom zou Sanogo in godsnaam liever op de bank zitten in de Eredivisie dan in de Premier League? Ik neem aan dat ze hem toch echt wat basisplekken zullen moet garanderen om hem hier te krijgen.

Er is vaak veel gemor over huurspelers uit grotere competities zoals Vitesse dat jaarlijks doet met spelers van Chelsea. Maar dat soort spelers maken de Eredivisie vaak nog enigszins interessant om naar te kijken. Laat maar doorkomen!

Als Ajacied heb ik deze jongen er graag bij. Goede speler die echt wel gaat scoren in de Eredivisie. Daarbij voorkomt huur in dit geval dat hij Zivkovic in de weg loopt (alleen als je een oude spits koopt heb je dat minder).

Altijd negatief hier, nee hij heeft niet veel gescoord dat is een feit, maar het is een jongen van 22 met 31 premier league wedstrijden in de benen en CL ervaring, is lang en sterk. Dat maakt hem volgens mij een van de jongens die het meeste heeft meegemaakt als hij naar Ajax zou gaan. Ik zie hem graag komen.

Waardeloos, deze jongen gaat niks toevoegen. Ajax heeft een goaltjesdief nodig. Statistieken zeggen meer dan je denkt - Sana wist je ook al dat het niks ging worden met zijn stats. Heb meer vertrouwen in Milik.

13 juli 2015 om 10:19

@ Gaaimeister,

Arkadiusz Milik was, voordat hij naar Ajax kwam, ook geen echte goalgetter. Hij scoorde alleen veel in Polen, bij Rozwój Katowice en Górnik Zabrze, maat toen hij de overstap maakte naar Bayer Leverkusen, scoorde hij moeilijk en ook op huurbasis bij FC Augsburg scoorde hij maar twee goals.

Dit zijn de statistieken van Milik:

2010-2011: Spelend bij Rozwój Katowice: 10 wedstrijden, 4 goals.
2011-2012: Spelend bij Górnik Zabrze, 24 wedstrijden, 4 goals.
2012-2013: (1ste seizoenshelft) Spelend bij Górnik Zabrze: 14 wedstrijden, 7 goals.
2012:2013: (2de seizoenshelft) Spelend bij Bayer Leverkusen: 6 wedstrijden, 0 goals.
2013-2014: Spelend bij FC Augsburg: 18 wedstrijden, 2 goals.
2014-2015: Spelend bij Ajax: 21 wedstrijden, 11 goals.

Dit zijn de statistieken van Sanogo:

2009-2010: Spelend bij AJ Auxerre: 1 wedstrijd, 0 goals.
2010-2011: Spelend bij AJ Auxerre: 0 wedstrijden, 0 goals.
2011-2012: Spelend bij AJ Auxerre: 7 wedstrijden, 1 goal.
2012-2013: Spelend bij AJ Auxerre: 13 wedstrijden, 10 goals.
2013-2014: Spelend bij Arsenal: 8 wedstrijden, 0 goals.
2014-2015: (1ste seizoenshelft) Spelend bij Arsenal: 3 wedstrijden, 0 goals.
2014-2015: (2de seizoenshelft) Spelend bij Crystal Palace: 10 wedstrijden, 0 goals.

Dit zijn de statistieken van Sanogo en Milik in de competitie, dus de bekers en Europese doelpunten niet meegerekend. In principe hebben Sanogo en Milik dus ongeveer dezelfde 'doelpunten'historie, alleen scoorde Milik net ietsje meer goals dan Sanogo, maar Sanogo speelde vergeleken met Milik dan wel weer in een sterkere competitie, de Poolse tegenover de Franse.

Ajax lijkt nu met Milik eindelijk een veel scorende spits te hebben en dat hebben ze hard nodig, want Luis Suárez was de laatste spits van Ajax die echt ongeveer rond de 20 goals per seizoen maakte in de competitie en bij Milik heb ik het gevoel dat hij, mits hij fit blijft, dat aantal ook kan bereiken in de competitie.

Ik denk dat Ajax deze Yaya Sanogo zeker goed kan gebruiken. Hij is pas 22-jaar en ja, hij heeft bij Arsenal en op huurbasis bij Crystal Palace niet of nauwelijks gescoord, maar ik sluit niet uit dat Sanogo bij Ajax dan 'n goed aantal doelpunten per seizoen zal maken.

Als Ajax-zijnde zou ik Sanogo één seizoen huren van Arsenal met 'n optie tot koop. Ik zou Sanogo dan laten rouleren met Arkadiusz Milik, maar dat er nog 'n diepe spits nodig is, is wel duidelijk, aangezien Ajax met Milik maar één echte pure diepe spits heeft rondlopen.

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Heitinga
Dijks
Klaassen
Bazoer
Gudelj
el Ghazi
Milik
Fischer

Zou zeker geen slechte zijn. Natuurlink moet dat ñog blijken. Maar als we nu maar eens slagvaatdig zijn en ze daadwerkelijk ook binnenhalen. CL is al bijna.. Dan moet ern nieuwe spits de spelers wel een beetje kennen.

hmmm. eerst zien, dan geloven. Milik was ook improductief, VZ? Probeer eens wat minder suggestief te koppen...

Ik vind het een topaanwinst. Is gewoon een goede spits, dat ie bij Arsenal niet uit verf komt is niet zo erg. Is gewoon hoger niveau.

Daarnaast lees ik veel reacties die aangeven dat ajax ervaring mist. Ik vind een spits van 22 jaar niet super jong meer. Daarnaast heeft hij PL ervaring wat zeker meetelt. Zal niet zo snel zenuwachtig worden van bijvoorbeeld NEC uit.

Het is ook nog zo, dat deze jongen kopsterk is en fysiek aardig aanwezig is. Ideaal om een wedstrijd te doen kantelen en een andere tactiek te spelen.

Ik heb liever dat Ajax investeert in een goede links of rechtsbuiten die echt een wedstrijd openbreekt dan een spits met 'ervaring' want ik ben ervan overtuigd dat Milik een baas wordt in Amsterdam. Men vergeet dat we gewoon al een top spits in wording hebben. Pools international en een geweldige neus voor de goal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren