Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Europees avontuur Go Ahead na afstraffing voorbij

Laatste update:

Het Europese avontuur van Go Ahead Eagles zit erop. De naar de Jupiler League gedegradeerde club verloor donderdagavond met liefst 4-1 bij Ferencváros en daardoor gaan de Hongaren door naar de tweede voorronde van de Europa League.

/

Verdediger Bart Vriends zei na het 1-1 gelijkspel in Emmen ‘niet onder de indruk’ te zijn van de tegenstander, maar zijn Go Ahead speelde eigenlijk al vanaf minuut vier een verloren wedstrijd in Boedapest. Het stond toen immers 1-0: de verdediging van Go Ahead kon een voorzet vanaf links niet wegwerken en op aangeven van Roland Varga kon Zoltán Gera vervolgens het openingsdoelpunt binnen knallen. Go Ahead liep vanaf dat moment dus achter de feiten aan en kwam nauwelijks aan voetballen toe. Na twintig minuten werd het bijna 2-0: Erik Cummins keerde een schot van Varga.

De doelman moest een paar seconden later echter alsnog vissen: hij speelde de bal in de voeten van Dániel Böde en die profiteerde van het geblunder van Cummins. Na een klein half uur spelen kwam Go Ahead voor het eerst dreigend opzetten: Alex Schalk legde de bal terug op Jeffrey Rijsdijk en die schoot van ver naast. Ferencváros bleef voetballend echter oppermachtig en gooide het duel in de slotminuut van de eerste helft in het slot: Roland Lalah omspeelde de ongelukkig spelende linkervleugelverdediger Kenny Teijsse en liet Attila Busai de 3-0 op het scorebord zetten in de Groupama Arena.

/

Go Ahead was ook na rust nauwelijks in staat kansen te creëren. Alleen Teijsse werd met een omhaal gevaarlijk, maar Dénisz Dibusz had een mooie redding in huis. Ferencváros liet zich nog een aantal keer in aanvallend opzicht gelden en had na 65 minuten absoluut op 4-0 kunnen komen, maar Lamah miste een strafschop. De ex-aanvaller van Roda JC Kerkrade mocht aanleggen na een handsbal van Teijsse. In de 88e minuut werd het alsnog 4-0: Zsolt Haraszti scoorde nadat hij de bal had ontvangen van Böde. Deniz Türüc redde de eer voor Go Ahead, dat op 10 augustus met een wedstrijd tegen Jong PSV aan de competitie begint.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel erg jammer maar dit was natuurlijk wel een beetje te verwachten.

9 juli 2015 om 22:34

Maar 'afstraffing' is weer een beetje een sensatiewoord van Voetbalzone, het is geen 6-0 ofzo. De betere club heeft gewonnen, 4-1 reguliere uitslag...

9 juli 2015 om 23:07

Met 3 doelpunten verschil verliezen is in mijn woordenboek wel een afstraffing hoor.

9 juli 2015 om 23:10

Ik dacht meer aan jantje.

On:

Te verwachten dit.

9 juli 2015 om 23:45

Jantje is 3-0 in een helft ☺️

10 juli 2015 om 00:41

Nee jantje is 3-0 en controller doorgeven.

10 juli 2015 om 01:00

Een Pietertje: 5-0
"Pietertje! Kom maar is ff wisselen jongen."

10 juli 2015 om 06:13

Kleine kinderen. Jullie volgen meer op fifa dan in het echt.

10 juli 2015 om 07:06

Het is in totaliteit 5-2 en dat is toch wel een afstraffing!!! 5 goals tegen in 2 wedstrijden is niet echt om over naar huis te schrijven

10 juli 2015 om 07:28

Eens, 4-1 of 3-0 zijn ''ruime nederlagen'' in mijn woordenboek.

10 juli 2015 om 12:27

Wijsneus

9 juli 2015 om 22:45

Jammer, ik had verw8 dat kowet wel hoge ogen kon gooien met spelers als turuz, maar ik denk dat het gewoon een heel grote aderlating was dat van der linden is vertrokken misschien volgend jaar beter

9 juli 2015 om 23:06

Volgend jaar niet beter. Geen EL voor kowet volgend jaar.

9 juli 2015 om 23:14

Ze kunnen de beker winnen natuurlijk; )

9 juli 2015 om 23:47

Plaats deze reactie ook maar rond half december als jullie 6 groepswedstrijden hebben gespeeld in de Europa leaque

10 juli 2015 om 16:04

Ik acht Groningen toch wel een heel stuk beter als GAE met alle respect, dus niet gelijk zo gefrustreerd.

10 juli 2015 om 00:36

Ja Go Ahead dat stelt Europees natuurlijk ook helemaal niets voor.
We kunnen dat maar beter niet meer doen uitzending op Fair Play want dat winnen
alleen dat soort teams die niets te zoeken hebben in Europa.

10 juli 2015 om 07:59

daarom krijgen de fairplay winnaars een geld bedrag uitgekeerd in het aankomende seizoen om te inversteren in de club in plaats van een ticket voor de europa league.

Het was 'maar een Hongaarse tegenstander' of niet Deniz ?

9 juli 2015 om 22:34

En Go Ahead Eagles is maar een ploeg uit de Jupilear League

Helaas. Vanavond geen enkele mogelijkheid gehad om gevaarlijk te worden. Ferencvaros verdiend door. Eagles een mooie ervaring rijker. Op naar de competitie..

9 juli 2015 om 23:15

Hadden ze beter een oefenwedstrijd tegen ferencvaros in kunnen lassen dan als extra deler van onze coefficienten te fungeren. Maar goed. Hoop dat de eagles ervan genoten hebben zon lekkere afstraffing

9 juli 2015 om 23:22

Is dit zo? omdat ze niet via de reguliere manier van kwalificeren zijn binnen gekomen maar met een soort van wildcard via airplay?

als dat zo is, dan is dat best wel gaar. vaak zijn het de zwakkere broeders die zich op deze manier dan kwalificeren en dat kost je mooi punten.

9 juli 2015 om 23:25

Moeten ze de inkomsten van Europees voetbal weigeren?

10 juli 2015 om 00:40

Net of zon trip alleen maar geld oplevert

Heb de eerste helft gezien. Wat stond die verdediging van GAE slecht te spelen zeg. Echt een drama.

9 juli 2015 om 22:26

Die keeper kiest ook een lekker moment uit om zijn slechtste wedstrijd van zijn leven te spelen..

9 juli 2015 om 22:30

dit was geen eens zijn slechtste wedstrijd..

9 juli 2015 om 23:00

@voetbalfreak. Kan jij een slechtere noemen dn? Normaliter een redelijk goede keeper.

9 juli 2015 om 23:35

Goede keeper. Noem jij eens 3 goede wedstrijden van eric cummings dan.. man man met z'n keeper hebben de eagles geen tegenstanders nodig..

10 juli 2015 om 07:05

in utrecht kreeg hij de lachers op de hand..

Sorry hoor maar wat een schande voor het nederlandse voetbal. Zo slecht gespeelt door GAE dat ik niet eens de moeite ga nemen om het uit te leggen. Als je gekeken hebt dan weet je het wel.

9 juli 2015 om 22:31

Schande voor NL voetbal is het niet. Het is maar een Jupiler League club die ten onrechte dankzij dat zooitje in Twente Europa in moest...

9 juli 2015 om 22:37

Oja nu ligt het daar aan. Als Twente 2 gele kaarten meer had gepakt dan was Excelsior met de ticket aan de haal gegaan. Die hadden het niet veel beter gedaan. Is gewoon een achterlijk systeem.

9 juli 2015 om 22:53

Het verbaast me dat iemand met een zo hoog puntenaantal,een denigrerende indruk heeft over een J.lclub (met een rijke historie) en tevens woorden gebruikt die nog net in het woordenboek worden gebezigd.
Ik ben hoe dan ook blij dat we van Go Ahead 2 seizoenen (eredivisie) plezier hebben gehad.
En wie weet nog meer.......

9 juli 2015 om 22:36

Het is helemaal geen schande. Go ahead heeft gewoon niet de kwaliteiten om Europees voetbal te spelen . Heeft helemaal niks met schande te maken. Plus de verwachtingen van mensen zijn immens hoog. Waarom? Al sla je me dood.

9 juli 2015 om 23:01

Meer punten gehaald dan Utrecht afgelopen keer.

9 juli 2015 om 23:53

Had FC Utrecht des tijds niet 2-1 verloren en 3-3 gelijk gespeeld?
Want dan zouden ze evenveel punten hebben gehaald.
Niet dat het goed is natuurlijk.

10 juli 2015 om 01:01

Nee, hooguit evenveel punten behaald als het slechtste Utrecht in Europa ooit.
Geen schouderklopjes uitdelen aan deze Jupiler club, waar ze niet op hun plaats zijn.

10 juli 2015 om 06:48

Lekker Nederlands ook weer, gaan zeiken over punten en hoe slecht de Eagles wel niet waren, wat maakt het uit?
Het was een extra ticket, gegeven op basis van criteria die voor iedereen duidelijk waren. Twente grijpt de kans niet maar dan de Eagles wel en groot gelijk.
Prachtig avontuur en al die spelers zetten mooi EL op hun cv.
Dat gezeur over punten, het was een extra ticket en elke punt is dan meegenomen.

Uiteindelijk toch het verwachte resultaat. jammer voor gae, dikke pech met de loting.

Nederland wordt gewoon even flink benadeelt met dit extra Europese ticket. Geef het dan gewoon aan een Feyenoord ofzo.

9 juli 2015 om 22:31

Je kan een met fair-play behaald Europees ticket natuurlijk moeilijk doorschuiven naar een team dat zo'n ticket op basis van fair-play niet heeft verdiend omdat het sportief beter uitpakt.

9 juli 2015 om 23:21

Est 1913, tuurlijk wel, het is een collectieve prestatie van de eredivisie dat ze zo sportief waren dit jaar, dat lag niet alleen aan Go Ahead, maar aan het feit dat iedereen 'netjes' was in de wedstrijden. Een extra ticket naar de club die net buiten de boot valt is gewoon beter voor de competitie dan dit scenario.

9 juli 2015 om 23:36

Dan zouden ze die tickets aan de sportiefste competitie moeten geven, niet aan de sportiefste clubs. Zoals het nu is geregeld, had je het ticket echt niet op een legitieme manier van GAE kunnen afnemen.

9 juli 2015 om 22:31

gast ga nu niet over feyenoord praten in dit topic, de rotterdammers verloren dit voetbalseizoen notabene 2x van go ahead eagles

9 juli 2015 om 22:51

Maar wonnen wel van Sevilla en won die niet de EL ?

9 juli 2015 om 23:15

Doe wedstrijd deed er niet meer toe voor Sevilla, ze waren al door. Althans, dat soort verhalen horen we ook altijd als Ajax van Barça oid wint.

9 juli 2015 om 23:43

nee hoor.

10 juli 2015 om 07:17

Sevilla was niet door en had zelfs uitgeschakeld kunnen worden die avond als rijeka won volgens mij.

10 juli 2015 om 07:44

Volgens mij deed die wedstrijd er wel degelijk toe
Voor die wedstrijden had Sevilla 8 pnt Fey 6 en die andere twee 4 met nog twee wedstrijden voor de boeg.

Ben dan weer wel met je eens dat ze bij ajax altijd "al geplaatste zijn en geen zin meer hebben"
Blijkt dfat nederland dus best kan winnen incidentieel

10 juli 2015 om 20:33

waarom sevilla er bij halen? de waarheid is hard..

9 juli 2015 om 22:47

heb gehoord dat het fairplay ticket niet meetelt met de coefficent maar weet niet of dat waar is.

9 juli 2015 om 23:05

Afgelopen seizoen heeft Feyenoord goed gepresteerd in Europa, de jaren daarvoor waren dramatisch.

10 juli 2015 om 07:18

Hahaha Feyenoord na afgelopen seizoen op sportiviteit Europa in. Das een goeie.

Goh. Nou dat was Europa. Geen kwaad woord over de eagles. Maar de KNVB had hier gewoon een stokje voor moeten steken. Twente had hier gewoon moeten spelen. Ze zijn nu toch weer gezond?? Laf gedoe. Als je ver komt in de EL heb je die boete ook zo betaald.

9 juli 2015 om 22:34

Nou die sancties waren wel even hoger hoor. Je hebt namelijk kans dat de Uefa je alsnog uitsluit en de Fairplay ticket alsnog aan Go Ahead geeft en Twente een boete rijker en waarschijnlijk zelfs paar jaar uitsluiting voor de Tukkers. De financiele situatie is daar erger dan je denkt hoor. Ze zijn bijna failliet laat staan gezond!

9 juli 2015 om 22:41

Laf gedoe? Twente is gewoon verschrikkelijk slim geweest. Ze hadden een boete gekregen van de Uefa als ze deze wedstrijden hadden gespeeld. Daarnaast komen de kosten van het reizen er ook nog bij. FC Twente kan het nu simpelweg nog niet veroorloven. We zijn eerst bezig de club weer gezond te maken. Dat gaat prima. Als je een van deze wedstrijden verliest maak je weer verlies en dat is op dit moment niet echt heel handig.

9 juli 2015 om 22:45

zijn echt nog niet gezond hoor, risico was te groot.

9 juli 2015 om 23:12

Ik vind dit eerlijk gezegd nergens op slaan. Als wij dit niet wilden, dan hadden wij aan het begin van dit seizoen aan moeten geven dat wij niet deelnemen aan het fair play klassement. Go Ahead heeft die prijs gewoon in de wacht gesleept en hebben op die manier Europees voetbal gekregen. Zij hebben het recht om Europa in te gaan en dan is het nogal idioot als je hen dat recht wilt ontnemen alleen maar omdat de winnaar niet in het linkerrijtje van de eredivisie is geëindigd.

Je kan Eagles nu wel alles gaan verwijten en natuurlijk hebben ze slecht gespeeld, niks gecreëerd en dramatisch verdedigd.
Maar wat wil je met zón ongelukkige loting.
Die gasten wonnen van het weekend nog met 3-0 de Supercup van Hongarije.
Het is gewoon jammer dat het avontuur zo gelopen is maar Eagles kun je als Jupiler League club weinig verwijten.
Knappe goal van Turuc al mocht hij zo'n actie ook wel eerder doen en zijn ploeg meer op sleeptouw nemen.
Met een beetje geluk had Go Ahead met 5-0 tegen een club uit Andorra gewonnen.

9 juli 2015 om 22:34

Wat heeft die Supercup overwinning met deze nederlaag te maken? Verloren is verloren. Maak het niet mooier dan het is. Go Ahead is een symphatieke ploeg, maar de wedstrijd van vandaag is een goed beeld van waar deze ploeg nu is. Waar ze horen. En dat is zeker niet in EL, ondanks die knappe gelijkspel van vorig week.

9 juli 2015 om 22:56

Geef maar aan dat Ferencvaros in Hongarije een top ploeg is.

9 juli 2015 om 22:39

loting dit én loting dat..ze zouden toch wel een betere tegenstander getroffen hebben..het is zo als het is..

Dit zag iedereen natuurlijk al in mei aankomen, helaas. Beetje jammer dat een fair-playprijs blijkbaar gewoon negatief uitpakt (voor een voetballand).. Ach, Go Ahead Eagles is weer een ervaring rijker.

Erg jammer dat de Eagles er niet in zijn geslaagd om de 2de voorronde van de EL te bereiken. Na het gelijkspel van vorige week had ik goede hoop dat de Eagles het in Hongarije gingen afmaken maar als je daar met 4-1 verliest dan heb je jammer genoeg weinig te zoeken in Europa. Hopelijk gaan de Eagles in de Jupiler league wel goede resultaten halen en gelijk weer promoveren naar de Eredivisie. Voor het Nederlandse voetbal is het nu hopen dat AZ en Vitesse wel de voorrondes doorkomen.

9 juli 2015 om 22:30

"Had ik goede hoop... in Europa niks te zoeken." Je spreekt net alsof het een FC Twente of Vitesse is die vandaag heeft verloren. Doe normaal joh. Dit is toch echt geen verrassing? Gae kan zich beter richten op de competitie.

9 juli 2015 om 22:37

Ik snap hem wel, na de 1-1 thuis mocht Go Ahaed nog hopen. Maar ze waren nu wel heel slecht met veel persoonlijke fouten. Keeper slechte dag van zijn leven en Theijsse die leuk schijnt te koppen mag een cursus verdedigen nemen.

9 juli 2015 om 22:46

je bedoelt ken'nie verdedigen..geen wonder dat utrecht en sparta geen brood in hem zag..

9 juli 2015 om 22:51

Ik wijs hem alleen op het zinnetje, dat als ze met 4-1 verliezen ze Europees niks te zoeken hebben. Ik bedoel komaan, het is Go Ahead Eagles niet een Vitesse of een Twente die wel over de kwaliteiten beschikken om Ferencvarosi uit te schakelen. En , ja fouten waren het misschien, maar je hebt het vast wel vaker gehoord; Europees zijn zulke fouten altijd fataal. En het vaakst hoor je die zin, als het om een Nederlandse club gaat.

Precies wat ik had verwacht. Als de tegenstander wat aanzwt bezwijkt Kowet. Daarom zei ik vorig keer, dat het lastig zal zijn. Want hoewel het enorm knap is dat ze vorig week gelijkspeelde, ze hebben de kwaliteiten er gewoon niet voor. Stel je voor ze kwamen verder, een ander tegenstander had ze echt wreed pak slaag gegeven, deze wedstrijd is daar een goede voorbeeld van.

9 juli 2015 om 22:59

Ferencvaros is niet meer op dit moment dan een Heracles niveau. Gae is net een treetje lager maar Europees kun je nooit wat vertellen. Een kameraad van mij woont in Hatvan, die gaat geregeld naar Ferencvaros. Die zei me 2 weken terug dat GAE wel degelijk een kans maakte. Alleen moesten ze vandaag wel tandje beter spelen. Ga nu aub niet doen of het een europese grootmacht is. Je kunt de verhouding zien, zoals vorig seizoen Feyenoord Roma en dan heb je altijd kansen. In Europa ben je namelijk nooit kansloos en er zitten altijd verassingen bij en als GAE deze tegenstander over maandje had gehad hadden ze best kunnen stunten.

9 juli 2015 om 23:23

Natuurlijk maken ze een kans, maar dat betekent niet meteen, dat ze daadwerkelijk doorgaan. Volgt die vriend van je ook GAE dan, dat hij het met zoveel zekwrheid zegt? En ikzeg ook helemaal niet, dat het een Europese grootmacht is. Maar ze straffen wel de fouten van GAE af, en dat was blijkbaar genoeg. Ook voor GAE trouwens.

9 juli 2015 om 23:51

Hij heeft wel enkele wedstrijden gezien ja. Oke vorig seizoen maar zoveel is daar niet weg gegaan. En Ferencvaros was een grote club en is ver erg ver afgezakt. Volgens mij laatste keer cl ofzo tegen Ajax. Tevens heeft GAE geen Europese ervaring. Met van der Linden achte ik ze stukje hoger in, maar goed, soms is het net hoe het gaat. Als ik kijk dat Groningen ooit Atletico versloeg AZ en Twente uit het niets Europese top waren, had Gae hier ook gewoon kunnen stunten.

En maar roepen dat ze serieus kans maakten. Het blijft gewoon een schande dat go ahead zelf niet heeft ingezien dat het misschien beter was als ze niet hadden meegedaan. Had dat ticket gewoon gegeven aan een Twente, Heerenveen of PEC die in ieder geval nog kans maken om een aantal rondes verder te komen.

9 juli 2015 om 22:37

Go Ahead kreeg het ticket doordat Twente ervan af zag. Die zouden ook door de Uefa op de vingers getikt worden en een boete krijgen doordat de financien niet op orde zijn.
Volgende in de lijn is dan Cambuur dacht ik, die zou dit niet beter gedaan hebben.
Ke kunt niet zo even het ticket aan een andere ploeg geven.

9 juli 2015 om 22:39

Ach, ergens kan ik Go Ahead wel begrijpen hoor. Voor een club als Go Ahead is Europees voetbal een utopie. Als je dan de kans in de schoot geworpen krijgt, dan moet je die ook nemen vind ik.

Als je iemand iets kwalijk wil nemen, kun je naar mijn mening beter naar de Knvb of de Uefa kijken; zij hebben immers deze regeling verzonnen en het toegestaan dat een Jupiler League club Europa ingaat.

9 juli 2015 om 22:44

Bezwaar maken hoeft al niet meer; vanaf komend seizen is die regeling er niet meer, en krijgt de winnaar van het fairplay klassement een geldprijs en geen Europees ticket meer.

10 juli 2015 om 01:15

O, echt waar? Goed dat ze dat gedaan hebben. Dan komt iets dergelijks in de toekomst hopelijk niet meer voor.

Ik vind het persoonlijk jammer om te zien dat, hoewel de 'schade' al is aangericht, mensen zo fel reageren tegen Go Ahead.

9 juli 2015 om 22:41

Twente wilde zelf niet, daarom mocht Go Ahead gaan.

Je kan de club niet verwijten dat ze die kans gepakt hebben, voor Go Ahead was het een unieke kans en mooie ervaring. Als jou club op die manier Europees voetbal zou kunnen spelen had je daar waarschijnlijk ook voor getekend.

Dat het slecht is voor het Nederlands voetbal is niet de zorg van Go Ahead. Overigens is dat verval nog wel in de laatste plaats van Go Ahead te verwijten, alhoewel ze natuurlijk met hun deelname en vroege uitschakeling wel een bijdrage leveren. Het beste kun je kijken naar ons play-off systeem, wat ervoor zorgt dat we jaarlijks subtoppers Europa insturen die telkens kansloos afgaan.

9 juli 2015 om 22:55

Twente wilde wel, maar heeft de laatste jaren genoeg gegokt en verloren.

9 juli 2015 om 23:05

Die beslissing was ook volkomen te begrijpen, daar verder ook geen kritiek op. Evenals het feit dat Go Ahead gebruik heeft gemaakt van de situatie. Het is alleen erg sneu dat dit onze Europese positie als Nederlandse competitie erg dupeert. Het is natuurlijk een bijzonder zwak systeem van de Uefa, waarbij veel competities eerder baat hebben laag scoren op het gebied van fairplay.

Maar het is tegelijk een afstraffing voor die waardeloze play-offs

En dan die voorzitter nog lopen roepen dat ze met een mega probleem zitten!
Sta je voor schut ook haha!

Einde verhaal voor Eagles. Mogen hun borst gaan nat maken voor een pittig jaar JL!

Jammer. Ferencvaros was vandaag wel duidelijk te sterk. Dit was gewoon een hele lastige tegenstander voor een Jupiler League club.

Overschatting na de 1-1 van vorige week wellicht, of men kan niet zo goed spelen in een leeg stadium als de fanatieke aanhang er niet achter kan gaan staan, want ze speelden niet best.

Had nog wel hoop op een moeizame 2-2, maar dat zat er echt niet in.
Turuc gaf nog wel even zijn visitekaartje af door de afstraffing iets minder zwaar te maken met een mooi doelpunt.

9 juli 2015 om 22:36

als turuc beter op zat te letten was die 1-0 na 4 minuten niet gevallen..vanaf toen begon de ellende..

dit gaat een zwaar en dus moeilijk seizoen worden voor de deventenaren..hoe makkelijk ze wel niet de kansen weggaven..nu was het bij deze gasten wel iedere keer raak maar een mvv of een emmen maken er ook wel minstens drie op deze manier..

Het past een rijtje van FC Twente, FC Utrecht, FC Utrecht en Vitesse de afgelopen jaren. Dankzij die geweldige play-offs en die fairplay tickets gooien we de laatste jaren bakken met Europese punten weg. Driemaal raden wie de punten andermaal naar Nederland moeten halen, dat zal weer door de Noord-Hollandse clubs moeten gebeuren.

Go Ahead Eagles viel niks te verwijten met de kwaliteit die ze in huis hebben en de tegenstander die ze troffen. Maar ja, als we onze directe toegang tot de CL verliezen koop je daar helemaal niks voor.

9 juli 2015 om 22:40

Nou Utrecht had wel een betere selectie toen hoor.
Met Strootman, Mertens, Vorm, Lensky, Silberbauer, Van Wolfswinkel, Strootman, Mulenga, om even wat te noemen.
Als wij dat elftal nog hadden gehad, hadden we meegespeeld voor een plek bij de bovenste 3,

9 juli 2015 om 22:43

Ik had het meer over het feit dat Go Ahead Eagles in Europa er direct uitvliegt, zonder iets klaar te spelen. Iets wat Go Ahead overigens moeilijk te verwijten valt, maar FC Utrecht destijds wel degelijk tegen de nummer 4 uit Luxemburg.

9 juli 2015 om 22:48

en vergeet niet ken'nie thijsse..hij was de enige go ahead speler met europese ervaring..juist tegen de luxemburgers..

9 juli 2015 om 23:08

zeker dat Strootman voor twee telt. lol

9 juli 2015 om 22:44

FC Twente heeft de laatste jaren toch aardig wat Europese punten voor Nederland binnen gesleept en ze komen toch echt uit het oosten.

9 juli 2015 om 22:51

De laatste jaren ? Dan praat je over 2011, alweer 3,5 jaar geleden.

Daarna is FC Twente alleen maar een van de vele clubs geweest die amper punten hebben gescoord. En waar clubs als Go Ahead Eagles of PEC Zwolle weinig aan hun uitschakeling konden doen (zware loting) was het juist FC Twente wat zichzelf blameerde tegen kwalitatief mindere tegenstanders.

9 juli 2015 om 23:00

FC Twente heeft buiten de traditionele top drie de meeste Europese punten voor Nederland binnen gehaald:

1970 - 1980 66 punten
1980 - 1990 5 punten
1990 - 2000 7 punten
2000 - 2010 20 punten
2010 - 2020 40.5 punten

Dit betekend toch echt dat FC Twente in de afgelopen 5 jaar aardig wat punten heeft opgehaald voor Nederland.

9 juli 2015 om 23:14

Alle punten van voor 2010 zijn leuk en aardig, maar totaal irrelevant ten opzichte van het verval van het Nederlands voetbal. Alles van daarvoor telt namelijk niet mee. Ik stel ook niet dat FC Twente in het verleden geen bijdrage heeft geleverd aan het Nederlands voetbal. Ik stel alleen dat FC Twente de laatste jaren juist een van de clubs was die onze concurrentiepositie heeft verslechterd door de Europese prestaties.

De punten van FC twente de laatste 5 jaar zijn voornamelijk behaald in 2010/2011 en 2011/2012. In totaal zijn dat zo'n 35 punten van de 40,5 waar jij het over hebt, wat mijn stelling dus onderbouwd. De laatste jaren heeft FC Twente niks gepresteerd.

10 juli 2015 om 09:32

Klopt Adzevedo, Twente heeft er zelf gewegeld bewust met de pet naar gegooid en een pretselectie opgesteld en daarmee punten laten liggen.

9 juli 2015 om 22:44

Ja nu zitten we ook nog met FC Groningen en Vitesse met weinig Europese ervaring die weer zwaarder gaan loten dan Ajax, PSV en AZ. Als het dit jaar weer drama is wat goed mogelijk is, dan kan Nederland fluiten naar zijn rechtstreekse Champions League plek. Wat een duur grapje was dit.
Feyenoord heeft het ook gewoon helemaal weg gegeven in die Play Offs zodat Rutten eerder weg kon. Met Feyenoord ipv Vitesse was een stuk beter geweest.
Hopelijk kunnen Psv, Ajax en AZ verassen en namen PSV die in pot 1 zit bij de CL.

9 juli 2015 om 22:50

waarom is vitesse dan minder dan feyenoord..? ik schat ze gelijkwaardig..

9 juli 2015 om 22:54

Schei uit. Feyenoord heeft Kuyt en Vejenovic erbij en bij Vitesse was er een leegloop!
Feyenoord loot ook beter dan Vitesse omdat ze meer punten hebben.

9 juli 2015 om 23:06

En bij Vitesse kunnen er zo wat bij komen voor weinig en laten we eerst afwachten wat Kuyt brengt. Die kan in 2 maand flink afglijden kwa niveau. Anders gezegd dat is normaal voro zijn leeftijd.

Jammer, ik had ze het oprecht gegund. Helaas mocht het sprookje niet doorgaan. Het ticket van Fair Play kun je natuurlijk nooit doorschuiven naar een betere eredivisie club, Go Ahead heeft hier gewoon recht op.

Al met al een prachtige ervaring voor de club, zonde dat er geen supporters mee mochten. Thuis hebben ze de boel goed dicht gehouden, maar het was hier gewoon pure Hollandse gatenkaas.

Misschien kan Vriends nog even voor de camera reageren dat hij niet zo onder de indruk is van die Hongaren. Natuurlijk kun je thuis een puntje pakken tegen dit soort ploegen. Maar ga niet denken dat je als Kowet een kans maakt en de arrogante zak gaan uithangen voor de camera's.

9 juli 2015 om 22:47

Sowieso echte backs voor de Jupiler League. Trage zakken die het voor Eagles behoorlijk verknalt hebben. En dan hebben we het nog niet over die matige keeper van ze.
Alleen van Overbeek en Turuc steken er bij Kowet met kop en schouders bovenuit.

9 juli 2015 om 22:47

Want?
Op basis van de wedstrijd can vorige week hebben ze vandaag gewoon een kans gehad om door te gaan. Die is alleen niet benut.
Bij die eerste confrontatie noemde men al een afstraffing en 10! 10! 10! Na die vroege 0-1. Als je dan een zeer goede wedstrijd speelt en 1-1 de eindstand is mag je best zeggen dat die Hongaren nog niet heel veel indruk hebben gemaakt.
Dat zal hij nu niet meer zeggen.

Nou, dat was leuk! Je kunt trots zijn hoor, Europa in via het fair klassement met een Jl. ploeg. Wat een prestatie! Je mag blij zijn dat het geen 6-0 geworden is.

Mooi avontuur geweest. Thuis in Emnen met rellen en uit vernederd worden in een leeg stadion. Leuk man! Ik ben benieuwd of ze nog steeds zo blij zijn met die schandelijke nederlaag bij Heracles.

9 juli 2015 om 23:04

Inderdaad een leuk avontuur. Het waren 2 leuke jaren na 17 jaar saai jupiler league, Daar doet een degradatie niets aan af. Ik zag de promotie 2 jaar geleden toch al als een bonus. Trots ben ik toch wel, daar kan jij niets aan veranderen. Heracles had het misschien niet beter gedaan tegen ferencfaros. Dus je hoeft geen zout in de wonden te strooien.

9 juli 2015 om 23:45

Ik wil ook geen zout strooien. Ik vind het alleen nog steeds onbegrijpelijk dat handhaving ondergeschikt werd gemaakt aan een Europees tripje. Dat is puur korte termijn beleid. Leuk voor de supporters misschien maar vanuit bestuurlijk oogpunt vrij bizar. Ik hoop overigens dat jullie snel weer terug keren hoor.

Wow, wat een verrassing, ik had echt verwacht dat het gedegradeerde GAE ,dat dankzij een far-play regel überhaupt mee zou doen, wel zou winnen van de Hongaarse recordkampioen.

Ach ja, dit is één. De volgende zijn Groningen en Vitesse denk ik. PSV is de enige club die nog iets kan bereiken, Ajax en AZ wellicht met een goede loting ook.

Ik kan me nog herinneren dat nederland 2 ploegen direct in de cl had wie heeft die punten dan om zeep geholpen en dan nu gaan lopen zeiken over een ploeg als de eagles nee ik kijk nu alweer uit naar de verschillende finales in europa met onze nederlandse toppers

9 juli 2015 om 23:19

Dan praat je over de jaren negentig jongen, toen we konden concurreren met Frankrijk en Italië. Niet lang daarna haalde Portugal ons in, toen Rusland, daarna Oekraïne, nu België en aan het eind van de rit ook Turkije en/of Zwitserland. Binnen drie jaar speelt onze kampioen voorronde CL.

9 juli 2015 om 23:33

De positie die Nederland rond de eeuwwisseling had was een incidentele luxe. Als Nederland leg je het eigenlijk op voorhand al af tegen de grote 4 competities (engeland, Duitsland, Spanje en Italië). Historisch gezien volgt een groep landen als Frankrijk, Portugal en Nederland. Waarbij wij het eigenlijk ontzettend slecht hebben gedaan de laatste 10 jaar en Portugal juist extreem goed. De laatste jaren heeft Rusland een enorme inhaalslag gemaakt, die zijn ons voorbij en al direct compleet uit het zicht geraakt. Ook Oekraïne is ons voorbij, al is de vraag hoe die clubs zich uiteindelijk gaan handhaven met de situatie in het land.

Maar goed, dat is allemaal geen ramp dat die landen boven ons staan. Wat een ramp dreigt te worden is dat we dadelijk worden ingehaald door Turkije, België en Zwitserland. En dat als we zo doorgaan met presteren we dadelijk nog verder afzakken. Als de lijn van de laatste drie jaar zich doortrekt hebben we straks ook Tsjechië, Roemenië en Griekenland. En wordt het keihard vechten om Kroatië onder ons te houden. Dan weet je wel hoe laat het is.

Jaja, 5 clubs en geen 4. Ooh wat erg, vz maakt een typfout. Fijn dat jullie wel kunnen tellen jongens, maar stop maar met het reageren daarover en zeg inhoudelijk wat nuttigs..

Waardeloze wedstrijd. Bij iedere schijnbeweging was de verdediger gelijk op het verkeerde been gezet, en Teijsse was hier het dieptepunt van. Waardeloze uittrap ook van die keeper, recht in de voeten..

Mooi dat de Go Ahead Eagles geloot was tegen deze geweldige volksclub en heel bekend uit de laatste jaren en ook in europa, daar mag je als club alleen maar van smullen als outsider.

Maar na de eerste wedstrijd was het niet alleen genieten maar smaakte het naar meer. Maar vind het leuk dat de Go Ahead Eagles het toch probeerde en heeft in zijn thuiswedstrijd alles uit de kast gehaald, toch mooie prestatie van deze club.

4-1 valt toch wel mee voor een Go Ahead in de EL, goed gestreden alleen te minimaal, het was leuk voor hoelang het duurde

Het is leuk voor een club als Go Ahead Eagels om een keer mee te mogen doen in europa!
Maar wat is het toch kansloos voor het Nederlandse voetbal... Fairplay tickets en playoffs heeft toch geen zin. zo zakken we alleen maar meer op de ranglijst, Wat resulteert in geen directe cl plaatsing meer en minder el tickets..

Laat de tickets verdeeld worden onder de clubs die het seizoen het beste hebben gepresteerd + bekerwinnaar. Deze clubs hebben het in mijn ogen dan gewoon verdiend.

We staan weer voor lul.

Als dit zo doorgaat moet de kampioen van de Eredivisie straks kwalificatiewedstrijden spelen om aan de voorrondes van de Europa League mee te mogen doen... Man man man

10 juli 2015 om 06:52

En dat kun je de kampioenen van de laatste jaren aanrekenen en dus niet GAE! Welke Nederlandse topclub heeft er wel gepresteerd in Europa dan, de afgelopen jaren?

10 juli 2015 om 09:34

Niemand presteert, behalve misschien een AZ. De rest doet het over het algemeen niet al te best en we kunnen het dan ook het gehele NL voetbal aanrekenen en zeker niet Gae.

10 juli 2015 om 13:26

@ patrick1975

Dat vind ik ook iets te makkelijk, zelfs toen Ajax en PSV nog verder kwamen (2003 kwart finale Champions League Ajax, PSV halve finale Champions League 2004/2005, al was dat voor PSV de eerste keer sinds de naam verandering dat men de groepfase overleefde) waren het voornamelijk de andere clubs die het op een typische naïeve/kinderlijke Nederlandse manier steeds weg gaven.

Ajax en PSV kunnen wel iets compenseren, maar als sinds de jaren negentig zoveel clubs er structureel er een zooitje van maken is het voor twee clubs heel moeilijk (zo niet onmogelijk) omdat allemaal maar te compenseren. Wat dat betreft was het een zegen dat AZ, FC Twente (iets verder terug ook Heerenveen) ook een sterke periode hadden, en zo ook hun verantwoordelijkheid pakte.

Ondanks dat zowel Ajax als PSV beter kunnen; zij zijn niet degene die sinds de jaren negentig er structureel in de eerste de beste voorrondes als kleuters Europa uitvliegen .

Vorige week genoten in Emmen en gisteren op de Brink was het ook gezellig. Mooi Europees avontuur. En wat alle azijnzijkers er verder van vinden zal mij, en de rest van Deventer en omgeving, worst zijn.

Wij hebben het meegemaakt dit jaar, jullie blijkbaar niet......

Ja dit kon je verwachten he.
Slechtst denkbare loting, en mensen kregen hoop na het knappe gelijkspel.
Met beter loting hadden ze de eerste voorronde nog wel doorgekomen maar ja het is zoals het is.
Ze hebben weinig te zoekenin Europa dat is wel duidelijk in ieder geval,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren