Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er is maar één doel: kampioen worden met Ajax’

Laatste update:

De eerste twee trainingsweken van Ajax van het nieuwe seizoen hebben niet alleen in het teken gestaan van de voorbereidingen op de Champions League voorrondewedstrijden, maar ook op de rest van het seizoen. In Oostenrijk heeft de selectie van Frank de Boer in ieder geval een basis gelegd voor de komende voetbaljaargang. John Heitinga heeft er vertrouwen in.

/

Heitinga speelde zaterdag tegen Dinamo Moskou (2-2) voor het eerst in zeven jaar weer een wedstrijd voor Ajax, zij het officieus. “Heerlijk om het Ajax-shirt weer gedragen te hebben. Ook nuttig om weer 45 minuten in de benen te hebben”, zo vertelt de verdediger op de website van zijn managementbureau Wasserman Management. “Daarnaast zijn de eerste indrukken van de spelersgroep goed. Het is een gretige groep, die bereid is om hard te werken.”

“We moeten ons richten op de voorronde van de Champions League, die over drie weken wacht. En als de competitie gaat beginnen, dan moeten we er staan”, zo benadrukt Heitinga. “Er is maar één doel: kampioen worden. Ik hoop daarin een belangrijke rol te spelen, in en buiten het veld. Ik probeer te helpen en aanwijzingen te geven waar ik denk dat het nodig is.”

Denk jij dat Ajax komend seizoen wél kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik zag met wat voor een voorsprong PSV dit jaar kampioen werd dan ben ik bang dat het voor Ajax en strijd met Feyenoord zal worden dit jaar om plek 2. Maar je weet het natuurlijk nooit, op dit moment is Ajax voor mij niet de favoriet voor de titel, maar er gebeuren wel vaker opmerkelijke dingen in de eredivisie.

7 juli 2015 om 09:03

Vergeet alleen niet dat PSV twee heel belangrijke krachten kwijt is met Depay en Wijnaldum. De laatste is nog niet weg maar het heeft er toch wel alle schijn van dat die vertrekt. Bij Ajax is er nog geen belangrijke speler weg en hebben ze zich wel aardig versterkt.

7 juli 2015 om 09:16

Dat weet ik, maar ik heb wat dat betreft wel vertrouwen in de vervangers die ze op het oog hebben. Ik denk dat de transfer van Depay niet eens slecht hoeft uit te pakken, voor het aanvalsspel met De Jong zou een dienende linksbuiten ook erg goed zijn. Als Propper wordt gehaald als vervanger van Wijnaldum zie ik ze ook niet heel ver terugvallen. Daarnaast behouden ze gewoon nog hele goede spelers, Guardado, Willems (zoals het eruit ziet) en De Jong zijn denk ik de sterkste op hun positie in de eredivisie. Daarnaast denk ik dat Arias, Maher, Zoet, Isimat en zelfs Narsingh voor de eredivisie gewoon erg goede spelers zijn. Wat dat betreft vind ik de selectie van Ajax wel een heel slag minder dan die van Psv.

7 juli 2015 om 09:20

Narsingh en zoet zijn PSV onwaardig hoor.

7 juli 2015 om 09:22

Maar dat zegt denk ik meer over het huidige niveau van PSV dan over die spelers. Niet dat ik stond te juichen dat ze geselecteerd werden, maar beide zitten of bij Oranje of bij de voorselectie. Dan ben je voor de eredivisie natuurlijk gewoon een goede speler.

7 juli 2015 om 09:38

Op Klaassen en Cillessen na is iedereen vervangbaar bij Ajax. Dus het klopt dat er geen belangrijke spelers zijn vertrokken, maar in hoeverre zijn deze er wel bijgekomen? ;-)

7 juli 2015 om 09:52

Isimat heeft toch nauwelijks gespeeld tot nu toe? Dus die moet zich nog bewijzen. Zoet en Narsignh zijn zelfs voor de eredivisie niet eens erg goede spelers. Arias vind ik wel een van de betere rechtbacks en Maher geef ik het voordeel van de twijfel (vind ik nog altijd niet erg overtuigend). In een goed team draait ie mee maar zie hem ook niet de kar trekken

7 juli 2015 om 09:56

15 wedstrijden en daarin vond ik hem een prima indruk maken, moet gewoon meekunnen bij Psv. Denk dat hij dit jaar nog meer aan spelen zal toekomen. Narsingh en Zoet zijn gewoon erg bruikbaar, Zoet wordt nog steeds elk jaar beter ook.

7 juli 2015 om 10:01

@jorn

je bedoeld hiermee grappig te zijn neem ik aan? Gudelj is zeer zeker een versterking, en ook heitinga is tegenover de verdediging van vorig jaar een versterking. dijks is nog even afwachten hoe die het gaat doen maar als hij zijn lijn door kan trekken van vorig jaar dan wordt ajax ook op de LB positie sterker. plus er komt nog een spits bij

7 juli 2015 om 10:20

Gudelj.

7 juli 2015 om 10:39

Baardgrasmus

Als je dan op vorig seizoen aan het baseren bent vind ik het wel frappant dat je denkt dat het om plaats 2 wel een strijdt tussen Feyenoord en Ajax wordt. Het gat tussen Ajax en Feyenoord was afgelopen seizoen haast net zo groot als het gat tussen Psv en Ajax.

Vind overigens de selectie van Psv kwalitatief niet (meer) veel beter dan Ajax. De spelopvatting en effectiviteit was vorig jaar wel een heel stuk beter dan die van Ajax. Het mag, en eigenlijk moet, bij Ajax allemaal wat directer en sneller richting de goal. Wanneer deze zomer een omschakeling wordt gemaakt met die spelopvatting acht ik ze in ieder geval wel gelijkwaardig aan Psv.

7 juli 2015 om 10:39

Ja dat PSV een betere selectie heeft roepen ze al een jaar of 5 maar toch is Ajax er al 4 maal met het kampioenschap van door gegaan , alleen afgelopen seizoen werd PSV terecht overigens kampioen dus ik moet maar zien of PSV weer kampioen word, en ik ben met je eens dat het vertrek van Depay zeker niet slecht hoeft uit te pakken want ik denk dat het vertrek van eventueel Wijnaldum veel erger is want dat was ook een goede stille kracht die ze veel meer gaan missen .

7 juli 2015 om 10:45

Arias? Laat me niet lachen. En Milik is ook niet veel minder dan de Jong hoor. Willems gaat waarschijnlijk ook vertrekken. Ajax staat er beter voor. Sterker middenveld in ieder geval. Betere keeper zowieso. Ajax is gewoon completer en had vorig jaar een dramaseizoen. En werd nog tweede. Als het echt gaat lopen wordt Ajax kampioen hoor.

7 juli 2015 om 10:47

Inkemontana, in punten was het gat groot, maar dat had ook een beetje te maken met her verloop van de competitie. Op het eind heeft Feyenoord geloof ik 5 wedstrijden niet meer gewonnen, en het begin was ook dramatisch. Daarentegen was Feyenoord in de onderlinge ontmoetingen tweemaal de bovenliggende partij. Je koopt er allemaal niets voor natuurlijk, maar als ik de selectie zo naast elkaar leg dan ontlopen die elkaar weinig in mijn ogen. Ik vind het verschil tussen Ajax en PSV wat dat betreft aanzienlijk groter dan tussen Ajax en Feyenoord. PSV was afgelopen seizoen soeverein, volgens mij heeft Ajax zo'n voorsprong op de rest de afgelopen 10 jaar niet meer gehaald. Daar baseer ik het dus op. Daarnaast heb ik vrijwel alle wedstrijden van Ajax afgelopen seizoen gezien en dat was me af en toe toch een martelgang, ik zie ze niet ineens wervelend voetballen dit jaar, daarvoor was het afgelopen seizoen qua spelopvatting te beroerd. Maar goed, ik laat me graag verrassen, ik kan ook niet voorspellen en wie weet verrast Feyenoord dit jaar iedereen, of pakt Ajax zomaar de titel, dat maakt voetbal ook leuk.

7 juli 2015 om 10:48

@ Baardgrasmus

Ik denk dat als je de basis 11 naast elkaar ligt PSV en Ajax niet zoveel voor elkaar onder doen. Natuurlijk is dat geen feitelijke indicatie en altijd een beetje subjectief maar als je het zo eerlijk mogelijk neer zet.

LV: Fisscher - Lestienne (als die komt) --- Lestienne
SP: Milik - De Jong --- De Jong
RV: Ghazi - Narsingh --- El Ghazi
Cam: Klaassen - Maher --- Klaassen
CM: Gudelj - Propper --- Gudelj
Cvm: Bazoer - Guardado --- Guardado
LB: Dijks - Willems --- Willems
Lcv: Heitinga - Isimat --- Heitinga
Rcv: Veltman - Bruma --- gelijk
RB: Rhijn - Arias --- Arias
GK: Cillessen - Zoet --- Cillessen

5 voor PSV en 5 voor Ajax, en één gelijkwaardige speler. Maar wanneer je de bank er bij gaat halen en ziet wat de reserves zijn. Daar ligt denk ik het voordeel voor Ajax. Kishna, Schone, Sinkgraven, Viergever, Hoorn en Boer. Vind ik perosonlijk imposanter dan Locadia, Jozefzoon, Schaars, Hendrix, Poulsen en Pasveer.

Edit: Het grootste verschil met Ajax dit jaar en het Ajax van vorig jaar is de mentaliteit. Met de terugkeer van Fisscher, het aantrekken van Gudelj, Dijks en de terugkeer van Heitinga is er wel een winnaarsmentaliteit en werkmentaliteit bijgekomen. Zeker als je bedenkt dat daar vorig jaar Kishna, Sinkgraven, Boilesen en Moisander daar speelden. Toch wel een flinke mentaliteitsverschil.

7 juli 2015 om 10:49

Jep Baard denkt wel dat Feyenoord met Ajax gaat strijden maar niet dat Ajax met PSV gaat strijden. Geen objectiviteit. Maar heeft PSV de afgelopen jaren niet slechts een keer boven de 70 punten behaald? Ik denk dat, na de transferperiode, PSV nog maar 50% zo goed is als afgelopen jaar. Ik heb niet meteen verwachtingen van vervanging die PSV regelt. Vaak renderen ze niet. Maher, Wijnaldum, Matavz bijvoorbeeld. Granted: Stroot, Luuk en Guardado deden het wel meteen goed.

7 juli 2015 om 10:51

Ik denk dat de selecties aan elkaar gewaagd zijn. Afgelopen seizoen had PSV met Depay een speler van de buitencategorie voor Eredivisie begrippen. Ajax had zo iemand niet. Dit jaar zal PSV zich opnieuw moeten bewijzen, zeker als dadelijk Wijnaldum ook nog vertrekt. Meespelen in een goed draaiend team is wat anders dan zelf het verschil maken.

Ajax heeft een betere keeper als Cillessen niet vertrekt.
Verdedigend zijn ze allebei niet echt sterk.
Middenveld vind ik gelijk, zelfs al blijft Wijnaldum.
Aanval van PSV was vorig jaar veel beter, maar zonder Depay?

Nee, een slag minder vind ik het absoluut niet. Misschien dat PSV een psychologisch voordeel heeft.

7 juli 2015 om 10:54

D-Berg, ik zou Narsingh het voordeel geven, heb er geen hoge pet van op maar is wel international en heeft meer laten zien dan Ghazi. Maar ik ben eigenlijk ontzettend tegen die rijtjes, die zeggen niets over wat het betere team is. In een goed team spelen jongens ook boven hun kunnen. De jongens van het winnende team zijn stuk voor stuk beter als je het mij vraagt.

7 juli 2015 om 10:56

Arias is gewoon een prima speler. Daarnaast gaat Willems niet vertrekken, dat verzin je ter plekke. Ajax een sterker middenveld? Laat me niet lachen, minimaal gelijkwaardig.

7 juli 2015 om 10:57

XxXT Ajax had zo'n speler wel, alleen stond hij in het goal en niet in de aanval :/

7 juli 2015 om 10:59

@ Glory

Heb je wel eens naar El Ghazi gekeken vorig seizoen? El Ghazi is in zijn debuut seizoen betrokken bij meer dan 20 doelpunten van Ajax. Statistieken die zelfs Memphis Depay op vergelijkbare leeftijd niet kon laten zien. De laatste keer dat Narsingh zulke statistieken liet zien is 3 jaar geleden met Bas Dost in de spits bij counterploeg Heerenveen.

Nee tussen Narsingh en El Ghazi is er maar één keuze mogelijk en dat is El Ghazi. Want Narsingh laat al 3 seizoenen zien het niveau niet aan te kunnen. Terwijl El Ghazi in zijn debuut seizoen in een ongelofelijk slecht spelende Ajax laat zien het wel te kunnen.

ps: ik ben ook ontzettend tegen rijtjes. Maar het is de enige manier om relatief te kunnen vergelijken. En ik heb mijzelf serieus zo eerlijk mogelijk proberen op te stellen. Elke keuze is vrij simpel te verantwoorden.

7 juli 2015 om 10:59

Ik vind het knap dat jij nu al weet dat Heitinga beter is dan Isimat. Op basis van alle topwedstrijden van Heitinga afgelopen jaar?

Het gaat natuurlijk voor een groot deel om wat je als team kunt brengen uiteindelijk. Dat klopte afgelopen jaar bij Psv een stuk beter dan bij Ajax. De onderlingen verschillen zijn in mijn ogen nooit zo groot. Beide teams hebben altijd prima spelers.

7 juli 2015 om 10:59

Bieroloog Ajax heeft 14 miljoen in het middenveld gestoken dus het zo erg vreemd zijn als ze nu niet het beste middenveld hebben. We moeten ze alleen nog samen zien spelen want dan weet je het pas.

7 juli 2015 om 11:04

Ghazi begint zijn carriere dus op dezelfde manier als Narsingh, voor hetzelfde geld volgen er dus nu dus wat slechte jaren. Grilligheid is gegarandeerd bij talenten. Narsingh is niet beter maar wordt toch steevast geselecteerd voor Oranje en behield ook zijn basisplek in het beste team van het land afgelopen seizoen. Er is zeker wat te zeggen voor hem ten opzichte van Ghazi.

7 juli 2015 om 11:08

@ De Bieroloog

Omdat Heitinga een voordeel heeft ten opzichte van Isimat: ervaring
zowel Isimat als Heitinga heeft vorig jaar weinig gespeeld. Alleen het verschil is dat Heitinga wel tegen alle topploegen in Engeland en Spanje heeft gespeeld. Terwijl de beste spits waar Isimat tegen gespeeld heeft Luuk de Jong is.

En ik vind de onderlinge verschillen ook heel klein, het zal om team verband gaan. Dat ben ik roerend met je eens. Daarom stoor ik me er aan dat mensen vertellen dat de selectie van PSV zoveel beter is. Is gewoon onjuist als je het mij vraagt.

En in team verband, waar de selectie van Ajax intact is gebleven en de zwakke plekken versterkt zijn. En de gehele selectie vanaf begin af aan samen is en samen traint. Daar tegenover staat PSV die al (hele belangrijke) basis krachten kwijt zijn geraakt en een 3e waarschijnlijk ook verliest. De vervangers moeten allemaal nog komen.

Al met al zijn Ajax en PSV gewoon de titel favorieten. Ze doen niet voor elkaar onder gok ik.

7 juli 2015 om 11:10

Ajax won de laatste 5 / meer wedstrijden ook niet meer. Zelfs van Dordrecht werd verloren

7 juli 2015 om 11:12

@ Glory

Nee, er is een wereld van verschil tussen Narsingh en El Ghazi. Narsingh presteerde bij Heereveen in een counterploeg heel erg goed met een spits van 2.05 die elke voorzet er in kopte. En ook dat gebeurde pas in zijn tweede jaar. Nu voetbalt hij in een dominante ploeg en is hij zijn grootste wapen genaamd snelheid kwijt. En daardoor laat hij al 3 jaar op rij zien het niet te kunnen bij benen.

El Ghazi debuteert in het slechtste Ajax sinds jaren, een ploeg die continu de bal heeft en waar de ruimtes heel klein zijn voor een vleugel speler. Desondanks is hij betrokken bij de meeste doelpunten van alle Ajax spelers. Hij evenaart in zijn debuut seizoen bijna al het beste seizoen van Narsingh van de afgelopen 5 seizoenen.

Hopelijk begrijp je het verschil tussen beiden heren...

7 juli 2015 om 11:34

Glory, ik ga dan ook uit van het spel van Ajax afgelopen seizoen en dat was niet best vond ik. Zonder Cillessen was het denk ik ook veel slechter afgelopen, die man heeft enorm veel tegengehouden. Feyenoord heeft ook belabberde wedstrijden gespeeld, maar ook wel sterke potjes. Aan het einde waren zij wel het team met het meeste balbezit van de eredivisie en de minst weggegeven kansen. Maar PSV staat daar qua kwaliteiten weer behoorlijk boven, daar zie ik Ajax en Feyenoord niet zo maar bij komen, maar ik hoop het natuurlijk wel.

7 juli 2015 om 12:57

@world: Die laatste 5 wedstrijden zijn niet zo relevant, toen waren alle kaarten namelijk al geschud.

7 juli 2015 om 14:16

Moisander, sigthorsson vertrokken. Boilessen en Cilessen volgen waarschijnlijk.

Voorlopig kun je Moisander die zowat alles speelde en aanvoerder was wegstrepen tegen het vertrek van Depay. Derest blijft speculatie. De feiten zijn dat zowel Ajax als PSV momenteel beide 1 belangrijke basiskracht zijn kwijtgeraakt

7 juli 2015 om 14:23

Rekik ook vertrokken trouwens. Die strepen we maar weg tegen Sigtorsson en het waarschijnlijke vertrek van Boilessen.

Zodra Wijnaldum echt vertrokken is dan is PSV er wel iets meer op achteruit gegaan tov Ajax. Maar ook Cillessen kan zomaar ineens weg zijn. Dan staat het weer redelijk gelijk.

Vooral goed dat PSV Guardado en De Jong heeft weten te behouden. De 2 missing links. Een spits waar PSV zo lang naar op zoek was die het team ook beter laat voetballen maar zelf ook ca 20 goals per seizoen maakt.

En Guardado is de missing link als cement en als verbindingsspeler.

7 juli 2015 om 17:03

Ik bedoel helemaal niet grappig te zijn. Ik denk dat Gudelj een versterking kan zijn, maar ik denk gewoon niet dat hij de kwaliteitsimpuls gaat brengen die we nodig hebben. Ik vind hem goed bij de groep passen, dat zeker. Ook zal hij nog maar moeten bewijzen een tandje hoger aan te kunnen (met name europees). Heitinga ben ik fan van, maar ook dat kan uitmonden in een teleurstelling en blijkt hij minder te zijn dan Moisander bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar laten we het even afwachten. Het is niet dat we met deze mensen ineens een heel ander Ajax zullen gaan zien denk ik.

7 juli 2015 om 09:04

Totaal overbodig om nu al te beslissen wie kampioen wordt op dit moment. Je zit midden in de transfer periode en er kunnen nog zat dingen gebeuren. Bv Willems en Wijnaldum kunnen verkocht worden of Cillissen en bij Feyenoord kunnen ook nog enkele smaakmakers vertrekken. En je moet maar zien wie je er voor terug krijgt en alsof die gene er dan al meteen staat.

7 juli 2015 om 09:04

Bij PSV is Depay vertrokken, en Rekik is weg. Op dit moment hebben ze nog geen versterkingen en is het afwachten of spelers als Wijnaldum nog vertrekken. Ajax heeft Sigthórsson verkocht en Gudelj, Dijks en Heitinga zijn nieuw. (Ik weet trouwens niet of Heitinga en Dijks echt veel toevoegen op het veld, maarja) Sinkgraven en Fischer vind ik ook nog wel nieuw. Fischer was het hele jaar geblesseerd en Sinkgraven heeft nu een half jaar kunnen wennen.

7 juli 2015 om 09:05

Oja Moisander is ook weggegaan. En Milik is definitief vastgelegd. Boilesen wordt waarschijnlijk ook nog verkocht.

7 juli 2015 om 09:12

Fischer nieuw? onderbouw dat eens. Want begrijp niet goed waar je naartoe wilt met die opmerking. Fischer speelt als sinds de A1 bij Ajax en kent de club beter dan Sinkgraven dat doet. Hij heeft een goed eerste half jaar gehad in het 1e. En een slecht jaar waarin hij geblesseerd raakte. Vind niet dat je Fischer bij de "nieuwe jongens" kan plaatsen. Dan was Siggy in 4 jaar tijd 8x nieuw. Boilesen ook 3x nieuw.

7 juli 2015 om 09:15

Ach, als ik de kenners moet geloven kan Rekiki er niets van, is Depay een arrogante eenling die afgelopen seizoen hopeloos uit vorm was en is Wijnaldum een dom dravertje.

PSV kan dus best zonder hun, aldus de VZ-kenners.

Maar zonder gein, ik denk dat Ajax en PSV gewoon samen om het kampioenschap gaan knokken.

7 juli 2015 om 09:17

Fisher heeft er een jaar uitgelegen, is natuurlijk niet nieuw, maar wel een versterking ten opzichte van vorig jaar.

7 juli 2015 om 09:17

Hij is nieuw tov het vorig jaar waar hij pas mee deed toen psv al kampioen was. Dus fischer is relatief gezien nieuw.

7 juli 2015 om 09:20

Hoe doet Fisher het tot nu toe? Want voor zijn blessure was het ook een hele periode dramatisch wat hij liet zien. Is hij nu weer terug op zijn oude niveau?

7 juli 2015 om 09:28

@ Hoppa!

Ja schiet lekker in de slachtofferrol. Ik denk dat er misschien een enkeling is geweest op VZ die echt vond dat Depay er niets van kon en dat Wijnaldum en Rekik ook geen gemis zijn. Er werd logischerwijs wel eens getwijfeld over de toekomst van deze spelers, of ze echt sterren zullen worden, maar dat het een groot gemis is voor PSV lijkt me duidelijk en dat is denk ik ook nooit ontkend.

7 juli 2015 om 09:34

Haha inderdaad. Die spelers kunnen er allemaal niks van, maar worden nu wel als reden gebruikt waarom Psv geen kampioen gaat worden.

Daarnaast wordt Willems niet verkocht. Weet dat veel mensen hier dat wel hopen, maar gaat gewoon niet gebeuren. Bij Wijnaldum moet ik ook nog maar eens zien of hij werkelijk gaat.

Mensen vergeten ook dat Psv spelers terug mag kopen wanneer er een vertrekt. We hoeven er dus helemaal niet zwakker op te worden, misschien worden we zelfs sterker.

7 juli 2015 om 09:43

Hij heeft vorig seizoen totaal niet gespeeld denk dat hij daar op doelt. Wat dat betreft is het dan net of je er een nieuwe speler bij hebt aangezien je hem vorig jaar niet kon gebruiken

7 juli 2015 om 09:46

Als PSV Lestienne en Propper als vervangers haalt en misschien die Pereira er nog bij dan heeft PSV nog altijd de sterkste selectie.

7 juli 2015 om 10:04

Ik bedoel dat Fischer weer "nieuw" is in het team, omdat hij er een jaar uit is geweest, is er weer een nieuw gezicht op het veld. Kan je toch als een soort versterking/aankoop zien.

7 juli 2015 om 10:09

Fischer heeft nog even tijd nodig om weer op niveau te komen, maar in zijn eerste wedstrijden bij Ajax heeft ie meteen zijn gretigheid en mentaliteit laten zien, soms misschien iets té, dan wordt ie gewoon boos op zijn ploeggenoot, hoewel dat ook een keer mooi is om te zien bij Ajax in plaats van al die brave jongens. Hij scoorde ook meteen een paar keer, daar krijgt ie in ieder geval zelfvertrouwen van, als dat al ontbrak.. Op het jeugd EK heb ik hem niet zien spelen.

7 juli 2015 om 09:07

Want PSV speelt aan het begin van dit voetbaljaargang nog in dezelfde samenstelling toch? Ze zijn sowieso 20 goals kwijt door het vertrek van Depay. Willems wilt weg. Zijn alweer een hoop assists minder. Wijnaldum wilt weg. Dat is een stuk leiderschap wat vertrekt. Dis het valt nog te bezien of PSV hetzelfde trucje kan herhalen.

7 juli 2015 om 09:19

Ik denk dat Willems niet weg, tenzij er een absurd bedrag op tafel komt. Ik schat de kans dat Wijnaldum en Willems blijven zelfs een stuk hoger in dan dat ze allebei zouden vertrekken. Ik weet dat het speculeren is, maar de voorsprong die PSV dit jaar had op zijn 'achtervolgers' heb ik al jaren niet meer gezien in de eredivisie. Ik denk dat Ajax en Feyenoord zo'n verschil niet zomaar in één jaar inlopen. Ik hoop het wel, maar het lijkt me niet realistisch.

7 juli 2015 om 11:13

@baardgrasmus

PSV heeft toch ook 18 punten meer dan vorig seizoen?
Het is moeilijk om te zeggen wie er mee zal doen om het kampioenschap. Maar ik vind dat Psv, Feyenoord en Ajax sowieso ieder jaar mee (horen te) doen

7 juli 2015 om 11:22

Ja, laten ze er alle drie wel gewoon vol voor gaan, dan zien we het aan het eind van de rit wel.

7 juli 2015 om 10:12

@baardgrasmus

afgelopen seizoens statestieken tellen niet meer, iedereen staat nu weer op 0 punten. psv is depay al kwijt, een zeer groot gemis die niet makkelijk op te vangen is, ajax heeft zich al aardig versterkt en is er naar mijn mening zeker op voorruit gegaan tegenover afgelopen seizoen, plus er komt nog een spits bij. laten we gewoon kijken hoe het gaat verlopen.

feyenoord heeft kuyt erbij, vergeet niet dat dirk een berg aan ervaring heeft en nog makkelijk mee kan op het nederlands niveau, plus een heel team op sleeptouw kan nemen, dat kan ook in een seizoen erin sluipen bij de jongkies, dus na mijn mening zeker een gevaarlijk wapen die ajax ook in zekere maten heeft met heitinga.

dus ik zal nog niet zo zeker zijn dat ajax en feyenoord om plek 2 strijden, het gaat in ieder geval weer een spannend seizoen worden!

7 juli 2015 om 10:16

Ben ik niet bang voor als je ziet hoe slecht Ajax speelde, ver onder het niveau van wat ze kunnen.

7 juli 2015 om 10:16

Sorry voor het cliche maar iedereen begint weer op nul.
PSV had het seizoen hiervoor veel minder punten. Een seizoen later kan er dus veel veranderen.

7 juli 2015 om 10:48

Ja, en Ajax is met een straatlengte voor Feyenoord geëindigd en zou daarvoor niet hetzelfde gelden als je redenering dat je Ajax niet kampioen ziet worden doordat men zo ver achter PSV is geëindigd?

7 juli 2015 om 11:12

Ik kan me ergens hierin vinden. Net zoals ik niet wie de doelpunten moeten maken bij Ajax. Bij PSV is er genoeg scorend vermogen wie hebben wij bij Ajax?

7 juli 2015 om 11:17

Milik, el Ghazi, klaassen, gudelj, schone,

Ajax heeft al jaren geen doelpuntenmachine. Ze hebben meerdere spelers die een aantal doelpunten maken

7 juli 2015 om 16:58

@rayno: bij Ajax heb je momenteel nog 61 goals in de selectie zitten (1 eigen goal, en Siggie eraf gehaald) en we weten niet of de nieuwkomers gaan scoren.
Bij PSV heb je momenteel nog 65 (4 eigen goals, 1 rekik en 22 Depay). Met andere woorden: dat scheelt niet zoveel meer.

7 juli 2015 om 12:18

Als ik zag met wat voor een voorsprong Ajax dit jaar tweede werd dan ben ik bang dat het voor PSV een strijd met Ajax zal worden dit jaar om de titel. Maar je weet het natuurlijk nooit, op dit moment zijn deze twee teams de grote favorieten voor de titel, maar er gebeuren wel vaker opmerkelijke dingen in de Eredivisie.

7 juli 2015 om 12:26

Laten we het hopen, maar ik ben bang dat Ajax niet in de buurt komt van Psv.

7 juli 2015 om 12:37

Ik ben bang dat Feyenoord niet in de buurt komt van Ajax.

PSV heeft Depay verloren en wellicht nog Wijnaldum, Ajax heeft Gudelj erbij, Heitinga, Dijks. PSV is erop achteruit gegaan en Ajax vooruit. Dat zijn de feiten.

7 juli 2015 om 12:56

Feiten? Je haalt Wijnaldum er al bij alsof hij al vertrokken is. Bovendien vraag ik me af of Heitinga wel een versterking was, heb 'm vorig jaar twee wedstrijden gezien en toen was hij echt dramatisch, maar goed misschien dat hij zich herstelt. Ik denk dat PSV voor Depay een goede vervanger haalt en denk zelfs dat ze er als team wel eens beter op kunnen worden, Depay is goed maar voor je aanvalsspel niet altijd even ideaal omdat hij veel zelf gaat. Daarnaast zou Cillessen ook nog kunnen vertrekken bij Ajax, ik verwacht het niet, maar dat is wel de sterkste man van Ajax en er schijnt interesse te zijn. Ik zie bij Ajax zo geen waardige vervanger rondlopen, en buiten Feyenoord in de eredivisie ook niet echt.

Feyenoord heeft er met Vejinovic en Kuijt ook twee behoorlijke versterkingen bij en heeft bovendien Sleegers weer terug. Ik denk dat die ook weer wat dichter bij Ajax zijn gekomen. Maar goed, ik verwacht een strijd tussen Feyenoord en Ajax om plek twee, maar hoop natuurlijk dat ze alle drie om de titel kunnen strijden. Ik denk echter dat er bij Ajax en Feyenoord nog wel spelers bij moeten willen ze echt serieus mee doen, anders pakt PSV die titel weer soeverein.

7 juli 2015 om 13:02

Ja, dat zijn de feiten: Ajax heeft niemand verloren en heeft Dijks, Gudelj en Heitinga. Dijks is sowieso beter dan Boilesen, of Heitinga wat gaat toevoegen maakt niet heel veel uit, PSV heeft Depay en aangezien Wijnaldum veelal wordt genoemd vertrekt hij wellicht. Let op het woordje wellicht, die stond ook in de vorige reactie, maar daar heb je blijkbaar overheen gelezen.

In het eerste opzicht is de verwachting dat PSV en Ajax dichterbij elkaar zijn gegroeid. Of het genoeg is om over PSV heen te gaan als Ajax zijne is afwachten.

PSV en Ajax gaan gewoon traditioneel weer om de titel spelen, met Feyenoord als een soort van outsider, maar zij spelen al jaren niet meer mee om de titel dus ik denk dat het een utopie is om te denken dat Feyenoord een rol van betekenis gaat spelen. Maar ach, het is weer zomer en dan denkt elke fan weer gelijk dat Feyenoord weer mee gaat spelen om de titel.

7 juli 2015 om 13:19

Ik denk niet dat Feyenoord om de titel speelt, ik denk dat PSV hem soeverein wint. Dat heb ik nu toch wel duidelijk gemaakt? Ik hoop echter dat Ajax en Feyenoord het PSV lastig kunnen maken, maar vermoed dat die twee in een strijd om plek twee verwikkeld zullen raken. Dat Feyenoordfans denken dat ze spelen om de titel is niet zo gek, dat zie je toch ook bij Ajaxfans en Psvfans? Noem het gezond optimisme en ergens hoop ik dat ze allemaal gelijk krijgen en we een prachtige competitie tegemoet gaan.

7 juli 2015 om 13:29

Dat is wel gek, Feyenoord speelt al jaren niet mee en qua begroting lopen ze ook achter ten opzichte van Ajax en Psv. Dat is hetzelfde als AZ verwacht kampioen te worden.

Maar in Nederland is het nooit duidelijk op voorhand wie kampioen gaat worden, ook dit jaar gaat het gewoon weer tussen Ajax en Psv. Maar ach, als Feyenoorder durf je deze waarheid niet onder ogen te zien en hoop je dat Feyenoord Ajax achter zich laat, maar dat gebeurde voor het laatst in 2001 (!).

7 juli 2015 om 13:41

Lezen valt niet mee he Dd28, nog eenmaal en dan ga ik de tour kijken hoor. Ik denk dat PSV soeverein kampioen wordt, daarachter (niet respectievelijk!) Feyenoord, Ajax, Az zo je wilt en de rest.

En ook dit jaar weer tussen Ajax en Psv? Dat suggereert dat ze dat vaker hebben gedaan, ik heb het niet gezien hoor afgelopen jaren. Of vond je Ajax wel competitief afgelopen jaar? Laat maar, ik weet je antwoord al, het zal wel lofzang worden op Ajax. Succes deze competitie, hopelijk kan Ajax het PSV echt moeilijk maken, maar ik ga er niet vanuit.

7 juli 2015 om 13:46

Je schaart Ajax dus gelijk met AZ en Feyenoord? Dat is gewoon onzin. Maar goed, als jij daar op hoopt, prima. Aan het eind van het seizoen zul je gewoon weer zien dat er in Nederland een top 2 is, wie daarvan kampioen wordt weet ik niet, maar het gaat gewoon tussen Ajax en Psv. Ajax heeft goed ingekocht, paar zwakke schakels verkocht of versterkingen gehaald op die positie. Ze zijn dus beter dan vorig jaar en toen werden ze met gemak 2e. Waarom jij ze ineens ziet strijden met clubs die meer dan 10 punten achter ze eindigden om de 2e plaats is mijn een compleet raadsel, ik heb meer het idee dat je het hoopt dan dat je dat daadwerkelijk verwacht.

7 juli 2015 om 13:50

nee ik schaar ze gelijk met Feyenoord, alleszins op flinke afstand van Psv, maar ik sluit zeker niet uit dat ze boven Feyenoord eindigen hoor, wie weet houden ze die afstand van afgelopen jaar wel weer in tact. Maar een bedreiging voor Psv, nee dat verwacht ik absoluut niet.

7 juli 2015 om 13:58

Als ik zeg dat je Ajax gelijk schaart met AZ en Feyenoord, dan is dat toch hetzelfde als jij Feyenoord gelijk met die clubs schaart?

PSV en Ajax verschillen niet veel van elkaar, kijk naar de vergelijkingen van D-Bergkamp hierboven.

Als je dit doet voor Feyenoord en Ajax dan is het verschil gewoon zeer groot. Er is geen speler van wie ik denk: ja, die zou basis staan bij Ajax.

7 juli 2015 om 14:20

daar ben ik het totaal niet mee eens, maar laten we er maar mee kappen, dit gaat eindeloos door zo. Jij vindt Feyenoord vreselijk slecht en Ajax vreselijk goed, bijna net zo goed als PSV als ik jouw woorden moet geloven. Ik zie dat anders, ik heb geen voorkeur tussen PSV en Ajax, maar zie er wel degelijk een groot verschil in kwaliteit; PSV vind ik aanzienlijk beter.

7 juli 2015 om 16:10

Ik snap niet dat je dat nog kunt zeggen nu depay weg is en wijnaldum ook gaat. Het is niet dat er niks van het team overblijft, maar denk wel dat ze er alleen maar op achteruit kunnen gaan en Ajax alleen maar vooruit tov vorig jaar. Dan is dat puntenverschil zo teniet gedaan hoor

7 juli 2015 om 16:28

Ik vind Feyenoord niet vreselijk slecht en Ajax niet vreselijk goed. Dat maak jij ervan. PSV was vorig jaar superieur, maar Ajax is sterker ten opzichte van vorig jaar en PSV is iets minder geworden. Dat is punt 1 dat ik verwacht dat het verschil kleiner gaat worden. Punt 2 is dat Ajax vorig jaar al zeker was van de 2e plaats en daarom niet alles meer gaf, daarmee hebben ze onnodig punten laten liggen (zoals Dordrecht). Feyenoord liet ook punten liggen op het eind, maar dat was in de periode dat ze juist moesten en dan geven ze, zoals wel vaker, niet thuis. Daarmee heb je al een verschil tussen dit Ajax en Feyenoord. Feyenoord geeft vaak niet thuis als ze moeten.

Ik zeg niet dat Feyenoord vreselijk slecht is, maar ze zijn stukken minder dan Ajax en Psv. Ik zeg ook niet dat Ajax beter is dan Psv, ik zeg alleen dat het verschil niet meer zo groot gaat worden. Ik zeg niet dat Ajax kampioen gaat worden, alleen dat het gaat tussen Ajax en Psv. Feyenoord doet het prima als ze 3e worden.

Je hebt geen voorkeur voor PSV of Ajax, maar als je voor Feyenoord bent dan heb ik grote twijfels over deze woorden. Dat je Feyenoord gelijkwaardig vindt aan Ajax bevestigt dit denkbeeld. Ik kan wel aardig zeggen dat ik objectief ben aangezien ik niet supporter ben van een club uit de traditionele top 3.

7 juli 2015 om 17:14

PSV kennende toveren ze nog wel een paar mooie spelers uit de hoed.

Waarom niet eerst beginnen met atrractief gedurfd voetbal inplaats van dat laffe inspiratieloos rond getikt?
Met dat maak je volgens mij heel veel fans blij en maak je ook kans op de titel.

7 juli 2015 om 08:59

Helemaal eens. Attractief aanvallend voetbal is op dit moment belangrijker en als dit goed wordt uitgevoerd dan komt die titel vanzelf. Wr zijn geen Chelsea of Inter.

7 juli 2015 om 09:04

Pff populistisch gelul. Ja het moet attractiever, maar uiteindelijk tellen de resultaten. Als we de CL halen met afbraakvoetbal, hoor je mij op het moment niet klagen hoor.

7 juli 2015 om 09:06

Klopt, maar laten we dan een keer met 6-0 winnen van een promovendus ofzo, in plaats van 0-0 in eigen huis oid.

7 juli 2015 om 09:19

In die voorronde CL maakt het indd niet uit, als je maar door gaat. Zo te horen heb jij geen seizoenskaart want die wedstrijden van ajax zijn echt een verschrikking. Zelfs thuis tegen Heerenveen was het 70 minuten huilen en dat was de beste wedstrijd van het seizoen.

7 juli 2015 om 09:23

Is maar goed dat er nu vollop op de omschakeling word getraind want dat was echt een zwakte. Verder hoop ik dat FdB besluit vaak met de punt naar voren te spelen met Bazoer/Gudelj naast elkaar en Klaassen als diepste middenvelder. Gudelj op 6 lijkt mij dus echt niks. Je profiteert als trainer niet volledig van hem. Met Jansen ging dat ook al niet.

7 juli 2015 om 09:40

Indojood met attractief voetbal win je geen prijzen of je moet Barcelona heten en een Messi Neymar en Suarez in de gelederen hebben.

Daarbij vind of vond jij het spel van jouw club zo attractief dan, ik vond het eerder afbraakvoetbal in veel gevallen.

Ik hoop dat Psv goede vervangers haalt voor wat er weg gaat en dat de eigen jeugd ook op tijd zijn kans geeft.

7 juli 2015 om 09:00

Het maakt toch niet uit hoe je kampioen wordt? Ajax hoopt dan eerste te staan.

7 juli 2015 om 09:17

Nou volgens mij maakt het juist wel. Ten eerste is het Ajax een club met een bepaalde filosofie die daardoor nieuwe spelers bij jong ajax laat spelen zodat zij 'het ajax speeltijl leren, als ze dat niet doen dan zijn ze allemaal leugenaars daar en is arme Zivkovic keihard een van de vele slachtoffers. Ten tweede kan je wedstrijden door vele manieren winnen, soms win je met een kans in een hele wedstrijd maar gezien de kwalitatief sterker elftal van Ajax moeten ze wel het iniciatief nemen om per wedstrijd veel kansen te creeren. Ik hoef geen tikkie taka als Barcelona maar kom op gewoon een nummer 10 en echte wingers die een voortzet kunnen geven inplaats van die trucjes die zo zinloos zijn.

7 juli 2015 om 09:21

Nou, ik denk de fans liever kampioen worden dan met attractief voetbal 5de, maar ik verwacht sowieso dat het veldspel beter is.

7 juli 2015 om 10:00

Ik heb liever dat ajax met mooi voetbal 2e of 3e wordt, dan kampioen met dat waardeloze spel van de afgelopen jaren.

Natuurlijk weet je niet hoe het verloopt, iedereen begint weer fris en opnieuw. Ik denk dat er meer clubs mee gaan doen dan alleen Ajax op jacht PSV van de troon te stoten. Het niveau meer jeugdvoetbal wordt met veel leuke verrassingen door onervarenheid. Denk dat het plaatsen voor CL en de jacht op PSV echter teveel verlangt van dit Ajax. Hoop op een spannende competitie en niet dat PSV al met de Kerst Kampioen is maar pas op de laatste speeldag. Ik denk niet dat Ajax sterker is over een heel seizoen dan Psv.

Mooi gesproken Sjonnie. Ik ben blij dat je weer terug bent !!

Ajax was toch nog op zoek naar versterkingen. Douglas (oud Twente),Elia en Emanuelson zijn zij nog beschikbaar? Of hebben zij onderhand al ergens anders getekend? Dat lijken mij toch de namen waar Ajax zich op moet richten. En hoe gaat het trouwens met Ola John en Botteghin?

Volgens mij is het verschil tussen PSV en Ajax kleiner geworden. Depay was wel vaak degene die een gelijkspel net in een overwinning veranderde. Daarbij heeft vooral de Jong veel in de luwte gelopen van Depay. Daarbij zie ik Willems ook nog wel vertrekken. Ajax heeft zich wel versterkt. Dijks is misschien geen wereldster, maar wel beter dan Boilesen vorig jaar. Gudelj en Heitinga brengen ervaring. Veel jonge spelers kunnen beter worden, zoals Bazoer, Riedewald, Sinkgraven, Fischer, el Ghazi. PSV heeft minder spelers met groeipotentie. Ajax heeft wel de voorrondes Champions League, maar PSV is niet gewend aan het Champions League niveau. In de Europa League hebben ze de laatste jaren er de kantjes vanaf gelopen en werden regelmatig spelers gespaard. Dat gaf het voordeel van weinig blessures, dus ook dat kan komend seizoen anders zijn.

7 juli 2015 om 10:40

Een hele tekst gevuld met aannames gebaseerd op hoop. Psv heeft geen enkele reden om Willems te laten gaan. Voor Depay wordt een vervanger gehaald en op de rechterkant gaan we er misschien nog wel op vooruit met een nieuwe speler. Daarnaast zie ik niet in waarom er bij Psv minder spelers met potentie zouden zitten? Potentie win je ook geen wedstrijd mee. Leuk dat die spelers over 4 jaar goed zijn, maar je moet er nu staan. De Europa League is totaal iets anders dan de Champions League. Hier stapt Psv volledig anders in natuurlijk. Die blessures waar je over spreekt lijken me bij Ajax aannemelijker. Aangezien zij het seizoen nog eerder moeten beginnen ivm voorrondes.

7 juli 2015 om 12:25

@bieroloog: en vervolgens gooi jij jouw reactie vol met aannames gebaseerd op hoop.

-"en op de rechterkant gaan we er misschien nog wel op vooruit met een nieuwe speler"
-"Hier stapt PSV volledig anders in natuurlijk"
-"Die blessures waar je over spreekt lijken me bij Ajax aannemelijker".

Uiteindelijk zijn de meeste selectiespelers van beide selecties beter geworden, maar echt niet significant (er is slechts een zomertje overheen gegaan). Het zal gaan om samenspel en effectiviteit. Het is zaak voor Ajax er direct te staan. PSV heeft wat langer de tijd om zich voor te bereiden.
Op basis van onze verwachtingen is er geen zinnig woord te zeggen over de verwachtingen van volgend seizoen...
Maar je kunt wel stellen dat er veel moet veranderen bij Ajax... als we op deze voet verder gaan, dan wordt het helemaal niks dit seizoen.
Tevens kunnen we stellen dat PSV uit een ander vaatje moet gaan tappen in Europa (vergeleken met voorgaande seizoenen), want anders worden ze het lachertje van Europa.

7 juli 2015 om 12:48

Het woord misschien geeft aan dat ik er niet zeker van ben, ik neem dus helemaal niets aan. Daarnaast snapt iedereen met gezond verstand dat Psv dit jaar geen spelers zal gaan sparen in de Champions League.

7 juli 2015 om 16:49

Ja Bieroloog: dat is dus hoop. Iedereen met gezond verstand snapt dat je daarop hoopt.
Iedereen met gezond verstand ziet ook dat psv al jaren niks klaar gespeeld heeft in Europa. Dan kan je wel aankomen met "spelers sparen", maar psv is vaak zat met de sterkste 11 knalhard onderuit gegaan dat je niet meer kan spreken van 'spelers sparen'. Dat slappe excuus hoor je altijd bij de verliezende ploeg.

Ook zonder versterkingen had Ajax gewoon een beter seizoen kunnen spelen. Afgelopen seizien waren er gewoon teveel tegenslagen en slecht spel. Maar het had psv veel meer weerstand kunnen bieden. Psv speelde een mooi seizoen en was het meest constant. Maar laten we nou niet doen alsof hrt zooo geweldig was.

Zoals het er nu naar uitziet is PSV titel onomstreden titel favoriet voor komend seizoen. Het is natuurlijk nog even afwachten de transfermarkt doet maar zoals het er nu naar uit ziet heeft PSV by far de sterkste selecti ekomend seizoen. Ajax en Feyenoord zullen voor plek 2 strijden.

7 juli 2015 om 10:23

Vind ik niet, ajax heeft een betere keeper, willems is achterin beter dan dijks. Ajax in de breedte sterker. Middenveld is gelijkwaardig en voorin is luuk iets verder dan arek, maar dat veranderen en is fischer beter dan pereiro, als die definitief komt. Gelijkwaardig dus, doen weinig onder voor elkaar.

7 juli 2015 om 10:56

@ Ejens

De basis elf is op zijn minst gelijkwaardig te noemen. Alleen heeft Ajax een veel bredere selectie en is de selectie in principe op een spits na al rond. Terwijl bij PSV de topscoorder vertrekken is, een centrale verdediger vertrokken is en de aanvoerder ook op het punt staat om te vertrekken. Oftewel PSV levert hun topscoorder, aanvoerder en as speler in. Vergelijkbaar aan 40 doelpunten.

7 juli 2015 om 16:50

Helemaal waar, voornamelijk het inleveren aan scorend vermogen zal een groot gemis zijn. Met het vertrek van Depay en Wijnaldum lever je even even 36 eredivisie goals in. En de grote vraag is wie dat op gaat vangen. De Jong zal er weer gewoon rond de 20 maken, maar Maher, Narsingh en zeker Guardado zijn allesbehalve goalgetters. En aankopen die hoge aantallen gaan halen zijn voor PSV gewoon niet te betalen.

Overigens denk ik dat het vertrek van Rekik makkelijk kan worden opgevangen door Isimat. Maar PSV zal nog wel echt een extra centrale verdediger moeten halen, want achter Bruma en Isimat zit dan niets dat qua niveau in de buurt komt.

Ik begin een beetje moe te worden van de Ajax spelers, die maar blijven aangeven dat ze alle vertrouwen in een beter seizoen hebben.
Verleden jaar hadden de meeste ( met name Veltman ) ook al van die prietpraat.
De irritatiefactor zit hem bij mij erin, dat het allemaal zo clichématig over komt, van die, als gevolg van mediatraining, inspiratieloze, holle woorden, enkel open deuren in trappen:

'' Er is genoeg talent, maar ja: het is een jonge onervaren groep''
'' We moeten vanaf nu elke week 100% geven ''
'' We moeten zorgen dat we scherper beginnen aan een wedstrijd ''
'' We hebben met zijn allen sterk het gevoel dat het de goede kant opgaat ''
'' Iedereen is bereid keihard voor elkaar te werken ''
'' Er komt echt hele goeie jeugd aan ''

En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden van cliché uitspraken.
Niemand had verleden jaar echt een uitgesproken mening over iets, of kon werkelijk iets zinnigs zeggen.
Al deze non personality's lulden zoals ze voetballen, plichtmatig, inspiratieloos en slap.
Nu komt Heitinga weer met zo'n dooddoener aankakken.
Het lijkt me nogal logisch dat je met de grootste begroting van het land, kampioen moet worden.
Dat is toch niks nieuws, lijkt me zo, die druk legt Ajax zichzelf al 100 jaar op en terecht.

Ik heb dan zoiets, houd je mond gewoon en laat je voeten spreken, of maak voor de verandering eens op het veld waar, wat uit je mond komt!!!
Wat deze sprekende poppen te melden hebben, weet weten wij supporters zelf ook wel.
Een kind van 8 zou nog kunnen benoemen, wat beter moet en wat het streven van de club is.

7 juli 2015 om 11:24

heitinga zal zelf inderdaad wel dat interview hebben aangevraagd omdat hij dit te melden had.... Denk eens na. Voetbalzone moet artikelen plaatsen, dus gebruiken ze een interview meerdere malen.
En wat moet Heitinga dan zeggen? "bij Herta heb ik het slecht gedaan, dus ik wilde graag bij Ajax om plek 2 a 3 spelen... Ambitie om kampioen te worden heb ik niet..

7 juli 2015 om 12:29

@kennedy22: ik word een beetje moe van zulke reacties... word je gedwongen om op deze artikelen te reageren? word je gedwongen om ze te lezen?

Deze jongen wordt om een mening gevraagd en daarop geeft hij (al dan niet ingestudeerd) antwoord. Niks mis mee.
Ik begrijp dan ook totaal niet waar jij je druk om maakt... Dit is nu eenmaal wat het gros van de supporters wil lezen als ze in Benidorm de Telegraaf kopen, of even op internet browsen in The Mall of the Emirates in Dubai.

Wat een gelul toch allemaal , dat zegt toch iedereen van zijn club uit de top 5 !!!!!
Dat zeggen ze ook allemaal als ze vertrekken bij de club dit is mijn club , wat een gezever allemaal van deze voetballers die maar passanten zijn en voor een paar euro's meer weer naar een andere club gaan die volgen niet hun hart maar hun euro gedachtes , en dat mag maar steekt dan niet van die lulverhalen af over mijn clubbie .

stoere praat van Heitinga, iemand die bewezen heeft niet meer te kunnen presteren
Dan wordt de afgang alleen maar groter.
Mensen die geen Ajax fan zijn gaan een leuk seizoen tegemoet.

7 juli 2015 om 11:27

Voor elke club wordt het weer een zwaar seizoen. Ajax zie ik daarin nog niet verder komen dat vorig seizoen. Eerst de cl maar, want dat is voor ajax ook belangrijk.
Ajax moet zich nog serieus versterken wil het echt presteren....

Heitinga is een groot drama, staat alleen wat passief met zn handen te zwaaien en achteruit te lopen. En wanneer hij de bal heeft schiet te hem naar de tegenstander. Alsof dit in 3 weken Ajax even veranderd. Veltman is nog jong onervaren en vooral overschat. Dijks is prima maar niet meer dan dat en van Rijn idem. Alleen de Keeper is van buitencategorie. Of dit genoeg is om Minder punten te verliezen dan PSV valt te bezien. Ik geloof er niet in maar wie weet. Misschien verrast Ajax wel iedereen

7 juli 2015 om 16:41

Dit vindt ik grappig.

"heitinga is een groot drama, staat alleen wat passief met zn handen te zwaaien en achteruit te lopen. En wanneer hij de bal heeft schiet te hem naar de tegenstander."

Vervolgens kom jij met een reactie waaruit het zeer duidelijk is dat jij Ajax m.n. Veltman, Dijks en Heitinga totaal niet volgt, anders had je wel geweten hoe ze nu spelen.

Vervolgens was de laatste wedstrijd van Heitinga op 23 mei. Dan lees ik dit bij jou: "alsof dit in 3 weken Ajax even veranderd." Sorry hoor, maar vanaf 23 mei tot en met 7 juli kun je veel leren.

Heitinga is een verdediger en verdedigen hoort zijn sterkste kant te zijn. Als hij volgens jou niet kan passen dan vind ik dat niet erg, want iemand die niet kan passen, maar wel verdedigen moet de risicovolle passes maar een ander laten. Als Heitinga ervoor zorgt dat hij geen mannetjes doorlaat, ben ik tevreden met hem, want verdedigen is immers het belangrijkste in een tactiek.

7 juli 2015 om 20:32

War lul jij zwaar uit je nek en een teken dat je Helemaal nul gezien hebt of verstand van voetbal in je oorlel heb zitten. Ik heb Johnny elke wedstrijd ( thuis gezien, wanneer hij mee mocht doen ) Bij Herta , het was Drama. Sorry hoor maar verder reageer ik hier niet op. Moet echt ontzettend hard lachen nu wat jij allemaal schrijft...tjonge tjonge tjonge

Kampioen worden is de doelstelling als je het jaar ervoor geen kampioen bent geworden. Anders zou er nog bijkomen: meedoen in de cl. En dat is eigenlijk al geen doelstelling meer. Gelukkig heeft psv nu een relatief makkelijkere poule. Goed voor het nlse voetbal.

7 juli 2015 om 12:36

Nadeel is alleen dat psv totaal niet presteert in de CL en geen of nauwelijks ervaring heeft op dat niveau. Voordeel voor psv is inderdaad dat ze een relatief makkelijke poule hebben. De vraag is of het genoeg is: psv staat erg laag op de Europese ranking: 37e (hier zijn de 4 bonuspunten van dit seizoen al bijgerekend) en die gaan nog verder wegzakken al ze niet minimaal 18.000 punten halen (want dat aantal zal volgend seizoen wegvallen).

Ik heb er een hard hoofd in: Ajax zal het waarschijnlijk afleggen en uitkomen in de EL. En ik ben bang dat psv voor plek 3 zal strijden in de CL. GAE mag nog wat puntjes sprokkelen, maar daarvan hoeven we geen wonderen te verwachten.

7 juli 2015 om 12:51

Hoe kan Psv presteren in de Champions League als ze er niet aan meedoen? Lijkt me nogal logisch dat dat niet kan. Psv is de laatste club die er nog wat van gebakken heeft in de CL.

7 juli 2015 om 16:46

Excuus: ik bedoelde in mijn eerste zin: Europa.

Wat heeft het er nou mee te maken dat psv giganstisch veel jaar geleden nog wat gepresteerd heeft in de CL? Overigens was het Ajax dat als laatste echt wat gepresteerd heeft in de CL: 94/95 en 95/96 Finales. En het was Feyenoord dat als laatste wat in Europa heeft gepresteerd: Uefa cup winst.

Met deze hark wordt je echt geen kampioen. Een bankzitter van notabene een subtopper in duitsland. De directie mag zich diep schamen om zo iemand te halen. Wat doen ze met dat geld? Zijn ze dan zo gierig om er iets van uit te geven? Er is geen een fatsoenlijke speler gehaald. Die 'superman' Gudelj ben ik nog lang niet can overtuigd od die wel zo goed is als iedereen beweert.

Ajax moet heel wat versterken. Alleen de keeper en wellicht klaassen zijn goed genoeg.

Ik kan nu al voorspellen dat de verdediging van ajax weer dramatisch slecht wordt aankomend seizoen.

7 juli 2015 om 16:20

En waar baseer jij dat op? Op de trainingen die jij elke dag volgt en de oefenwedstrijden die jij gezien hebt?

Wel handig als jij je mening een beetje onderbouwd.

Ik zelf denk dat Heitinga en Veltman een goede duo zal zijn. Heitinga was destijds één van de betere verdedigers in de Eredivisie. Helaas was de Engelse en de Duitse competitie te hoog gegrepen voor hem. Dat gebeurt wel vaker met spelers. Wel zeer goed in de Eredivisie maar niet dusdanig kunnen ontwikkelen om een bepalende speler te worden in de sterkere competitie.

Vootbeelden: Elia, Afellay, Büttner, Luuk de Jong en Brama.

7 juli 2015 om 18:37

Ik baseer dat op dat van rhijn al jaren stil staat in zijn ontwikkeling, heitinga al jaren geleden van het niveau mathijsen was in oranje en is sindsdien alleen nog maar minder geworden, heel weinig wedstrijden gespeeld de laatste seizoenen, veltman is degelijk maar maakt nog teveel dure foutjes, vd.hoorn is dramatisch gewoon, viergever pure middelmaat en Dijks heeft alleen 1 goed seizoen gedraaid bij Willem II waar hij zonder druk vrijuit kon spelen. Bij Ajax ligt er altijd druk om te presteren en de boer is een zeer behoudende coach dus zelfs op zijn sterkste punt zal hij worden beperkt waarschijnlijk. Tete en riedewald zijn zeker talentvol maar talentvol staat ook nog voor wisselvalligheid.

7 juli 2015 om 19:20

En wanneer heb jij hen voor het laatst zien voetballen? Gisteren, eergisteren, vorige week of een maand á 2 maanden geleden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren